Als Belgisch producent van luxueuze buitenmeubelen, ontwerpt en ontwikkelt Manutti al meer dan 10 jaar outdoor zitmeubelen, tafels en accessoires. Het familiebedrijf kiest voor tijdloze en eigentijdse collecties en past daarbij innovatieve technieken en materialen toe. Het Manutti Designer Studio-team werkt vaak samen met externe designers, onder wie jonge talenten uit de Belgische designwereld zoals Gerd Couckhuyt , Koen Van Extergem en Bram Bollen.
AIR SOFA: Hiermee lanceert Manutti een nieuwe manier van loungen: licht en luchtig. In 2015 krijgt de modulaire buitensofa een leuk designvervolg met een nieuwe, opvallende kleur en buitenstof. Zo is de structuur in gepoederlakt roestvrij staal nu ook verkrijgbaar in een koel ijsblauw, gecombineerd met een exotisch blad in iroko. Manutti brengt ook de voetensteun/koffietafel van Air uit in dit fris ijsblauw, net als andere zijtafels. Daarnaast krijgt Air een nieuwe, bijpassende nautische buitenstof in Lotus.
ZENDO staat al langer voor een zitervaring om te koesteren, zowel buiten als binnen. De nieuwe uitvoering in de naturelle trendkleur Lotus Smokey gecombineerd met een levendige gele kleur voor de decokussens maakt de collectie anno 2015 helemaal up-to-date!
MOON ISLAND: De nieuwe collectie Moon Island, ontworpen door Gerd Couckhuyt, verrast je met een speels concept: vier ‘eilanden’ die je op maat kan combineren rond een centrale koffietafel of voetenbank. Het design is eenvoudig en puur en geeft je verbeelding alle ruimte: van een loungesofa tot één groot ligeiland. Bovendien zijn de afneembare hoezen verkrijgbaar in het wit en een zandkleur. De technische samenstelling van de materialen – vulling van polyurethaanfoam, afwerking in nautisch kunstleer of een nautisch textiel en een structuur in aluminium –garandeert je maximaal lounge- en zitcomfort, het hele jaar rond.
ELEMENTS: Een futuristisch en architecturaal design met strakke lijnen en afgeronde vormen. Dat is Elements, het vernieuwende en ultramodulaire outdoorziteiland van Manutti. Gerd Couckhuyt ontwierp vijf zwevende elementen met een smalle strook ledlicht en eindeloze schakelmogelijkheden: vlot aanpasbare rugstanden, een voetenbank en bijzettafel die via een gleuf verschoven kunnen worden… Met het nieuwe kleur Ally beige in Sunbrella® -stof is het loungecomfort voortaan echt compleet. Voor de toplaag van deze collectie koos Manutti voor Quaryl® van Villeroy & Boch, een uiterst kwalitatief materiaal dat zacht aanvoelt, stevig is, makkelijk in onderhoud, uv-bestendig én perfect geschikt voor buiten. Geen wonder dat Elements een ‘Red Dot Award: Product Design 2014’ binnenhaalde in de categorie ‘Gardens – Lounge Furniture’.
ECHO: De nieuwe stoel Echo, met armsteun, houdt het midden tussen eigentijds en vintage. Naast een elegant design schuift Manutti ook een ongekend zitcomfort naar voor. Daartoe draagt de hoge, gebogen rechthoekige rugsteun bij, net als de nieuwe geweven zitting in koordstof (Silver of Bronze), stevig maar soepel. Echo is gemakkelijk stapelbaar en heeft een frame in gepoederlakt aluminium, wit of lava.
AIR TABLE: Manutti breidt zijn collectie Air in 2015 uit met een nieuwe tafel: een licht en slank ontwerp met zuivere lijnen. Deze eettafel, in twee afmetingen, komt er met twee bladen: eentje in iroko, met dunnen stroken en afgeschuinde kanten, en een model met keramisch blad in de kleuren wit of quartz. Het tafelframe, in wit of lava, is gemaakt van gepoederlakt smeedijzer.
SunsetBBQ: nieuwe barbecue Tortuga, de meest veelzijdige kogelgrill op houtskool
SunsetBBQ innoveert met gepatenteerd hittecontrolesysteem HLS®
Met de lancering van het Zwitserse merk SunsetBBQ op de Belgische markt, ging een wereld van smaak open voor barbecuefans. Vandaag brengt de grillspecialist een innovatief vervolg met Tortuga HLS®, de eerste houtskoolbarbecue met het gepatenteerde hittecontrolesysteem. Naar de zomer vertaald: een sappige steak, een perfect gebakken pizza en een verleidelijk gegrild dessert. Kortom, voor de liefhebbers van houtskool met de hoogste verwachtingen.
NIEUW: Tortuga HLS®, direct of indirect grillen: Het geheim achter de gebruiksvriendelijke grills van SunsetBBQ is het hittecontrolesysteem HLS® (Heat Leading System), dat het Zwitserse merk wereldwijd gepatenteerd heeft. Zo verdeel je in een handomdraai de hitte gelijkmatig over het rooster, waarbij je zowel direct als indirect kan grillen. Met Tortuga HLS® brengt SunsetBBQ de eerste houtskoolbarbecue op de markt met deze revolutionaire warmteregeling.
Als je veel warmte nodig hebt – bijvoorbeeld voor het bereiden van een steak, hamburger of merguezworstjes – zet je de kogelbarbecue op direct grillen. Een lagere temperatuur nodig? Kies voor de stand indirect grillen – te vergelijken met luchtcirculatie in een oven – en leg een stukje vis op, aardappelen, een volledige kip, pizza of zelfs dessert. Bovendien kan je tijdens het grillen probleemloos overschakelen: verschuif de greep en de hete lucht in de grill wordt in een fractie van een seconde omgeleid.
Barbecue-expert en chef-kok Timothy Bleeckx: “SunsetBBQ biedt het gemakkelijkste en meest eenvoudige grillsysteem op de Belgische markt. Met Tortuga kunnen nu ook fans van houtskool veelzijdig koken. Van een perfect gebakken pizza – krokante bodem, smeuïge topping – tot een sappige steak, boterzacht gegaard of zelfs brood en taart. Je kan vlot 2 uur grillen, zonder houtskool bij te vullen. En dankzij het hoge deksel en extra grillniveau kan je makkelijk 20 gasten culinair verwennen.”
Tortuga HLS®: houtskoolgrill met wereldwijd gepatenteerd hittecontrolesysteem HLS®, geïntegreerd in modern onderstel, instelbare warmteregeling, geëmailleerd gietijzeren rooster en bakplaat (Ø 57 cm), grilloppervlakte 2.463 cm2 (1-10 personen), praktische bestekhouder, afmetingen: 81,6 x 68,3 x 45 cm, richtprijs: 329 euro (incl. btw)
Gasbarbecues Fuerte HLS® & Gomera HLS®
Met Fuerte HLS® en Gomera HLS® heeft SunsetBBQ ook twee gebruiksvriendelijke gasgrills in huis, uitgerust met het gepatenteerde hittecontrolesysteem HLS®. Gomera HLS® is een iets grotere variant dan Fuerte HLS®.
Nieuwe namen, nieuwe verpakkingen, een nieuwe look: het KNAUF gamma cementpleisters krijgt een grondige opmaakbeurt, in lijn met andere productgroepen die de marktleider op de hedendaagse kaart zet. De producten, die nu nog luisteren naar de vertrouwde letter- en cijfercombinaties, krijgen met de namen MiXem en SupraCem een meer eigentijdse klank, maar ook een duidelijkere positionering.
Wonen evolueert, en dus worden ook de bouwproducten bijgestuurd in functie van behoeftes van de Belgische bouwwereld. Laurent Thijs, product manager bij Knauf: “De Knauf cementmortels zijn al decennia een begrip op de werf, voor de vakman en de bouwmaterialenhandelaar. De producten zijn dus zeer goed gekend, maar ze zijn toe aan een nieuw jasje dat duidelijker uitdrukt waarvoor Knauf in deze tijd staat op het vlak van ontwikkeling, verwerking, milieu-inspanningen, enzovoort.”
Zo worden de productfamilies duidelijker op de kaart gezet, met de MiXem basispleisters voor conventionele cementeringen en de hoogwaardige mortels SupraCem voor onder meer gevelisolatiesystemen. Daarbij werd afgestapt van de letter- en cijfercombinaties, wat soms voor verwarring zorgde. Daarnaast brengt een nieuwe vormgeving een duidelijker visueel onderscheid, terwijl de samenstelling van de mortels dezelfde blijft.
Focus op lokale troeven
Verder geeft Knauf met de vermelding ‘local quality’ op de voorzijde aan dat het om specialiteiten voor de Belgische markt gaat, die zowel met de werkmethodes van lokale vakmannen rekening houden, als met de type ondergronden waarmee zij geconfronteerd worden in onze contreien. Daarbij is niet enkel de behoefte, maar ook het gebruiksgemak erg belangrijk.
“Denk maar aan de beperking van stofproductie bij het mengen, een duidelijke vraag van de gebruikers, waarvoor een specifieke samenstelling werd ontwikkeld. Ook werd door de jaren heen de productsamenstelling bijgestuurd om tegemoet te komen aan de vereisten in het kader van certificeringen en technische goedkeuringen”, aldus Laurent Thijs. Tot slot wordt ook de verpakkingsinhoud van 40 of 30 kg gereduceerd tot 25 kg, lichtere zakken die het werk aanzienlijk verlichten.
BergHOFF zit met een knap ei - zijn gloednieuwe keramische barbecue
Voor wie nog niet snakte naar het mooie weer, wacht maar tot je de nieuwe barbecue van BergHOFF hebt gezien. De ovaalvormige, keramische topper verrijkt de eerdere Studioreeks van de specialist in design keukentoebehoren.
Niet alleen is hij een streling voor het oog, de materiaalkeuze maakt van deze barbecue een echt grilwonder. Keramiek heeft namelijk uitstekende eigenschappen als het over warmte gaat. Zo kan het materiaal de barbecue gedurende 20 uur warm houden met slechts 1 lading houtskool. Dankzij de dikke behuizing blijven warmte en vocht in de barbecue en heb je een goede controle over de temperatuur. Je kunt hierdoor op een zeer hoge, maar ook juist op een lage temperatuur je voedsel bereiden. De thermometer en regelbare luchttoevoer zijn hiervoor welgekomen hulpstukken!
Verder heeft BergHOFF’s barbecue een met porselein bekleedde grill die ontzettend duurzaam en eenvoudig te reinigen is. De twee snijplanken in bamboe aan de zijkant zijn optioneel verkrijgbaar.
De barbecues zijn beschikbaar in twee trendy kleuren. Prijs grote barbecue: €890, prijs kleine barbecue: €250 - www.berghoffworldwide.com
Wat zwemt er in de soep?
Altijd al eens een bezoekje willen brengen aan Loch Ness en het monster? Je hoeft niet meer tot in Schotland te gaan! ‘Nessie’ zwemt immers rond in je heerlijk zelfgemaakte soepen. Dankzij de vrolijke soeplepel met lange nek en pootjes los jij het mysterie rond het monster zo op. Prijs: € 13,95
Springen, dansen, zingen! De lente is er weer! Na talloze donkere dagen met grijze wolken en koude temperaturen is het opnieuw tijd om de zon op je huid te voelen. Sandalen aan de voeten, zonnebril op de neus, een zomerse outfit om het lijf, en hup! Naar buiten toe! De tuin fleurt weer helemaal op, je donkere garderobe wordt vervangen door fellere kleurtjes, en ook het interieur verdient een opsmukbeurt! Ben je nog op zoek naar zomerse textielproducten om jouw woning nieuw leven in te blazen? Mistral Home ontwikkelde voor dit voorjaar drie nieuwe collecties bed- en tafellinnen waar je instant lentekriebels en zomervlinders van krijgt…
De FLORA collectie, dat is romantiek met hoofdletter R. Mistral Home ontwikkelde een collectie tafellinnen waarbij frivole bloemen- en strependessins de hoofdrol spelen. Door de mix van zoetzure snoepjeskleuren spitst FLORA zich vooral toe op een vrouwelijk publiek. De combinatie van een fijne vichyruit met een opgewekt bloemendessin geeft een nieuwe dimensie aan dit tuinthema. Ook het poederroze, een absolute topper voor deze zomer, mag niet ontbreken. Het zorgt samen met de romantische kleuren van rozen, viooltjes, gladiolen en lavendel voor een prachtig kleurenboeket. Een gezellige picknick, een deugddoende siësta, heerlijk tafelen op terras: de tafellinnencollectie FLORA draagt bij tot een gelukzalig moment van heerlijk niks doen…
De hippe NOMAD collectie voert je weg naar de uitgestrekte Saharawoestijn, naar de soeks met zijn exotische geuren en kleuren van specerijen, en naar de traditionele nomadencultuur. De mix & match van stijlen, kleuren en stoffen zorgt voor een warme gloed in het interieur. Voor de uitgepuurde etnische tekeningen werd vooral gebruik gemaakt van roestkleuren, ivoor, donkergrijs en okergeel, wat onder meer tot uiting komt in dekbedovertrek Aden (coral-navy). Een hip, etnisch geïnspireerd thema dat zowel past binnen een moderne industriële woning als binnen een hip recup interieur waar oude meubels en voorwerpen een tweede leven krijgen.
De ACQUA collectie geeft vernieuwing en verfrissing aan het klassieke marine-thema, dat ook dit jaar een belangrijk en hip gegeven blijft. De typische marine-elementen worden echter weggelaten en de focus ligt nu op de grote variatie aan blauw- en zandtinten. Door het veelvoudig gebruik van strepen en ruiten in het gedempt kleurenpallet krijgt deze collectie een eerder mannelijke look. Dat bewijst onder meer dekbedovertrek Tzigane Stripe (marine) met zijn stoere streep, frisse blauwtinten en warme zandkleuren.
Ook het jadegroen, de trendkleur bij uitstek dat ook vorig jaar reeds hoge toppen scheerde, is opvallend aanwezig. Dekbedovertrek Aden (aqua-sand), beschikbaar in luxueus Egyptisch katoen, laat dit kleur veelvuldig terugkomen in zijn dessin. Niet helemaal weg van strepen? Ook dekbedovertrek Oursin (celadon) hoort helemaal thuis binnen deze collectie met zijn bolletjesdessin in de kleur van de edelsteen. Geen drukke patronen of bonte kleuren, maar zachte kleurencombinaties die rust en ontspanning geven. Deze blauwtinten komen niet alleen terug in de slaapkamer. Ook de collectie uniline tafellinnen van Mistral Home werd recent opgesmukt met nieuwe kleurtjes in misty blue en jadegroen. Deze tafellopers zijn een leuk accent bij het bestaande tafellinnen, en geven je nog meer zin in zon, zee en strand! Breng een zomerse vakantiesfeer in huis, van bed tot tafel...
Mistral Home NV, met huidige eigenaars Luc en Claire Vanderbauwhede aan het roer, werd in 1994 opgericht te Nazareth als exclusief textielbedrijf voor moderne binnenhuisinrichting. Vandaag wordt in een jonge en gemoderniseerde bedrijfsstructuur richting gegeven aan alle operationele, logistieke en commerciële aspecten van het productieproces. In zes verschillende Europese ateliers wordt het meest hoogwaardig Europees katoen geconfectioneerd met de fijnste precisie maar ook op een milieudoordachte manier én met het hart op de juiste plaats. De interieurnaam kiest steevast voor ‘GOTS’ gecertificeerde organische producten, beschikt over het ‘OEKO-tex’ gezondheidscertificaat en biedt ten gepaste tijde een financiële ruggensteun voor sociale projecten. Een maatschappelijke en milieubewuste betrokkenheid van een interieurnaam op topniveau.
4 minuten om de nieuwe Michelin CrossClimate te ontdekken
In het kort : Een revolutionair product… Michelin introduceert in mei 2015 de MICHELIN CrossClimate op de Europese markt. Dit is de eerste zomerband met wintermarkering. De nieuwe MICHELIN CrossClimate is een fusie van technologieën voor zomer-en winterbanden. Tot tot nu toe waren die technologieën nog onverenigbaar. De MICHELIN CrossClimate is een zeer innovatieve band want hij past zich in alle veiligheid aan verschillende weersomstandigheden aan. Het is de enige band die de voordelen van een zomer-en een winterband in zich verenigt.
Hij heeft een korte remweg op droog wegdek. Hij heeft op het Europese bandenlabel de hoogste notering, een “A”, voor remmen op nat wegdek. Hij is voorzien van de 3PMSF wintermarkering (het 3 Peak Mountain Snow Flake – pictogram met 3 bergtoppen en een sneeuwvlok op de zijwand van de band). Deze markering geeft aan dat hij geschikt is voor wintergebruik, ook in landen die ’s winters een aangepaste bandenuitrusting voorschrijven.
Daarnaast biedt de MICHELIN CrossClimate prestaties die kenmerkend zijn voor MICHELIN: een lange levensduur in kilometers, energiezuinigheid en comfort. De MICHELIN CrossClimate is een aanvulling op het bestaande aanbod MICHELIN zomer-en winterbanden; die blijven immers op bepaalde markten en in bepaalde omstandigheden belangrijk.
De prestaties van de nieuwe MICHELIN CrossClimate zijn het resultaat van drie technologieën: een innovatieve rubbersamenstelling, een uniek V-vormig profiel en dit V-vormig profiel wordt gecombineerd met nieuwe, zelfblokkerende 3D-lamellen. Om deze innovatieve band te kunnen ontwerpen, plaatste Michelin tijdens het ontwikkelingsproces haar inzicht in het gedrag van automobilisten centraal. Het doel van Michelin is de meest geschikte band voor elke toepassing en voor elk type rijgedrag aan te bieden.
Vanaf de commerciële lancering in mei 2015 is de nieuwe MICHELIN CrossClimate verkrijgbaar in 23 afzonderlijke afmetingen van 15 tot 17 inch. Daarmee wordt 70 % van het volume van de Europese markt afgedekt. Een uitbreiding van het aantal afmetingen is gepland voor 2016. De nieuwe MICHELIN CrossClimate voert al zijn veiligheidsprestaties eenvoudig en zuinig uit. De automobilist kan met één set MICHELIN CrossClimate banden het hele jaar door blijven rijden zonder zich druk te hoeven maken over weersveranderingen.
De achtergronden van de ontwikkeling van de MICHELIN CrossClimate in 6 cijfers : 7 dit is het aantal landen waarin de band werd getest: Canada, Duitsland, Finland, Frankrijk, Polen, Spanje en Zweden. 36 Dit is het aantal maanden dat nodig was voor de ontwikkeling van de band; dus vanaf de allereerste ontwerpschetsen tot aan de presentatie op 2 maart 2015. De ontwikkelingstijd was slechts 3 jaar, terwijl daar normaal gesproken 4 jaar en 8 maanden voor staan. Daarmee is de nieuwe MICHELIN CrossClimate 1,5 keer sneller ontwikkeld dan andere autobanden. 70 Dit is, in graden Celsius, de range waarbij de temperatuurtesten zijn uitgevoerd. Ze zijn gedaan bij buitentemperaturen van -30°C tot +40°C. 150 Dit is het aantal ingenieurs en experts dat heeft gewerkt aan de ontwikkeling, de testen, de industrialisering en de fabrikage van de MICHELIN CrossClimate. Meer dan 1.000 Dit is het aantal laboratoriumtesten op materialen, het loopvlak en het karkas. 5 miljoen Dit is het aantal kilometers dat werd afgelegd bij de dynamische testen, slijtagetesten en endurance testen. Het aantal is, gerekend vanaf de evenaar, gelijk aan 125 rondes om de aarde.
DRIE BELGISCHE STEDEN KLEUREN GROEN OP ST-PATRICKS DAY
Op 17 maart is het St-Patricks Day, de nationale feestdag van Ierland. Dat wordt wereldwijd gevierd, ook in België waar beroemde bouwwerken in groene kleur worden verlicht. Dit in het kader van het ‘Global Greening’ initiatief van Tourism Ireland.
‘Global Greening’, dat is de naam van het evenement waarbij verschillende beroemde gebouwen op tal van plaatsen in de wereld in het groen, de kleur van Ierland, worden verlicht. Dit jaar zullen in België 3 plaatsen groen verlicht worden: de Grote Markt van Brussel – al voor de derde keer – en, voor het eerst, het Stadhuis en het Belfort van Bergen – Europese Culturele Hoofdstad 2015, alsook de Burg in Brugge. Op 17 maart viert ook Manneken-Pis mee, hij trekt dan weer zijn Iers kostuum aan.
Brussel, Brugge en Bergen in het kleur van Ierland
“Ik ben heel blij dit jaar ook talrijke prestigieuze sites in België deelnemen aan de wereldwijde Greening. Ze vervoegen meer dan 130 iconische sites zoals o.a. de Niagara watervallen, de Toren van Pisa, de London Eye, het Colosseum van Rome, de Basiliek Sacré-Coeur in Parijs en het stadhuis van Sydney” verklaart Danielle Neyts van Tourism Ireland. “Deze feestelijke verlichting in België is tot stand gekomen dankzij het akkoord en de samenwerking met de betrokken steden en de Ierse Ambassade in België. Ik dank hen dan ook voor de enthousiaste steun die ze verleend hebben aan ons initiatief. Alle ‘Greenings’ zijn een uitdrukking van vriendschap en partnerschap tussen de Ieren en de verschillende landen. Ik neem van de gelegenheid gebruik om iedereen van harte welkom te heten tijdens eerstvolgend bezoek aan Ierland in 2015 en eveneens iedereen een vreugdevol feest van St Patrick te wensen”, beëindigt Danielle Neyts.
De start van de Greening in Brussel is gepland op zondag 15 maart in aanwezigheid van de Ierse minister van Staat en Europese Zaken, Dara Murphy, en de Ierse ambassadeur in België, H.E.Mr Eamonn MacAodha. Manneken-Pis krijgt dan om 17u00 een traditioneel Iers kostuum aangekleed. Ook op dinsdag 17 maart, voor St Patrick’s Day, gaat hij gekleed in dit kostuum van 09u00 tot 16h00. Daarna, gaan in Bergen de groene lichten aan bij het Stadhuis en het Belfort; alsook op St Patrick’s Day.
De volgende dag, op maandag 16 maart (en dinsdag 17 maart) kleurt voor het eerst ook de Burg in Brugge groen vanaf 20h00! Ook op St. Patricks Day, wordt de Brusselse Grote Markt opnieuw in het groen verlicht vanaf 20u45. Iedereen is welkom om al deze shouwspelen te bewonderen.
illy presenteert de officiƫle Expo 2015 koffie kopjes
illycaffè, officiële partner van de Expo 2015 Coffee Cluster voor de ontwikkeling van content, tentoonstellingen en events met betrekking tot koffie, presenteert de officiële Expo 2015 koffie kopjes versierd met Foody, de innemende mascotte van het event, ontworpen door Disney Italië.
Foody en de elf andere figuurtjes die hem vergezellen zijn de sterren van de illy kopjes: Arabella – de appelsien, Josephine – de banaan, Gury – de watermeloen, Pomina – de appel, Max Mais – de maiskolf, Guagliò – het teentje look, Manghy – de mango, Rodolfo – de vijg, Piera – de peer, Rap Brothers – de radijsjes en Chicca – de granaatappel.
De mascotte van Expo Milaan 2015, gecreëerd door Disney Italië is een bron van leven en energie bestaande uit een familie van elf fruitjes, elk ontworpen met een eigen persoonlijkheid en karakter. Verzameld in één portret dat doet denken aan die van de renaissanceschilder Giuseppe Arcimboldo, beelden ze de ideale samenwerking uit tussen de verschillende landen in de wereld die tijdens Expo 2015 zullen tonen hoe ze met kracht en positivisme de uitdagingen aangaan met betrekking tot voedsel en voeding waarmee onze planeet te kampen heeft.
illycaffè wijdde aan de mascotte een hele collectie, bestaande uit vier kopjes, beschikbaar in een espresso en cappuccino versie en twee mokken. Je koffie ritueel wordt zo een smaakvolle ervaring vol originele creativiteit.
De collectie zal te koop zijn vanaf 10 maart 2015 in illy winkels, op shop.illy.com, in illy-cafés en via andere geselecteerde kanalen.
Verpakkingen en richtprijzen: 4 espresso kopjes met bordjes – versierde verpakking per twee: €28; versierde verpakking per vier: € 48; 4 cappuccino kopjes met bordjes – Versierde verpakking per twee: €35; Versierde verpakking per vier: € 57 en 2 mokken – Enkele mok: € 14.
Expo 2015 is het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de organisatie en het beheer van de evenementen van Expo Milaan 2015. De organisatie werd in december 2008 opgericht door de Italiaanse overheid (ministerie van Economie en Financiën), de regio Lombardije, het stadsbestuur van Milaan, en de kamer van koophandel, industrie, landbouw, kunsten en ambachten. Meer informatie over het thema "Voedsel voor de planeet, energie voor het leven" en de Expo 2015 vindt u op de website www.expo2015.org.
Pasen met Kuifje en zijn vrienden in Hotel Amigo Brussel
Dit jaar biedt Hotel Amigo, dat deel uitmaakt van de Rocco Forte-groep, zijn gasten voor Pasen de unieke kans om zich onder te dompelen in de wereld van Hergé, de beroemde illustrator, geestelijke vader van Kuifje en kunstenaar met vele talenten.
Voor zijn paasdecoratie werkt Hotel Amigo dit jaar samen met het Hergé Museum. Vanaf 25 maart zullen de bezoekers kunnen genieten van de gezellige sfeer in de lobby van het hotel en het Italiaanse restaurant, Bocconi, die voor dit familiefeest een Kuifje-look kregen aangemeten.
Hotel Amigo rolt de rode loper uit voor de helden van Hergé. Het hotel bevindt zich in hartje Brussel, op een steenworp van de Kuifje-boetiek, tussen de muurschildering uit de Zaak Zonnebloem en de Grote Markt en vlak bij de afbeeldingen van kapitein Haddock en Bobbie in de Stoofstraat. Het is de plaats bij uitstek voor al wie ervan droomt om in de voetsporen van de jonge reporter op avontuur te vertrekken. Als enige in Brussel biedt Hotel Amigo een suite en drie kamers aan in Kuifje-stijl, speciaal ingericht met figuren, accessoires, symbolische voorwerpen en emblematische illustraties uit de verhalen van de stripheld .
Vanaf 23 maart kunnen de gasten het Kuifje-arrangement boeken. Het bestaat onder andere uit een strip, een knuffel van Bobbie, paaschocolaatjes en een plan voor een Kuifje-wandeling. Met deze kaart kunnen avonturiers de Belgische hoofdstad verkennen in de voetsporen van de jonge reporter. De wandeling loopt langs de trekpleisters van de geboortestad van Hergé, zoals het gebouw van uitgeverij Le Lombard en de talrijke muurschilderingen die de muren van de stad sieren.
Het Kuifje-arrangement omvat bovendien toegangstickets voor het hele gezin voor het Hergé Museum, dat zich op dertig minuten van Hotel Amigo bevindt. Het is de ideale gelegenheid voor klein en groot om meer te weten te komen over een van de belangrijkste grondleggers van het Europese stripverhaal, die bovendien een talentvol kunstenaar was in uiteenlopende domeinen.
Kuifje-arrangement: vanaf 309 euro per nacht voor een Classic tweepersoonskamer, inclusief ontbijt, bediening, btw (uitgezonderd verblijfstaks van 9,28 euro per nacht), een Kuifje-strip, een knuffel van Bobbie, paaschocolaatjes, een kaart voor een stadswandeling in het teken van Kuifje en één ticket per persoon voor het Hergé Museum. Dit arrangement is beschikbaar vanaf 23 maart 2015. Gelieve de naam van het arrangement te vermelden bij de reservering en ten minste drie dagen vooraf te reserveren.
De paasdecoraties die samen met het Hergé Museum zijn gemaakt, kunnen van 25 maart tot 12 april 2015 worden bewonderd in het hotel. ROOM RESERVATIONS: T: +32 (0) 2 547 47 07
Over Kuifje en het Hergé Museum
Een onvergetelijke reis doorheen het oeuvre van één van de grootste kunstenaars van de 20ste eeuw; een indringende kijk op duizenden documenten uit het archief van Hergé. Dit is het wezen van het Hergé Museum in Louvain-la-Neuve. Meer dan 80 originele platen, 800 foto’s, documenten en voorwerpen zijn samengebracht in één museum dat door de Franse architect Christian de Portzamparc werd gecreëerd in het hart van Waals-Brabant.
Dit verbluffende gebouw heeft iets van een graal die verborgen zou liggen in een woud. Hergé is niet alleen Kuifje. Hij was ook succesvol als illustrator, letterontwerper, publicist, karikaturist en verteller. Ook inzake scenografie slaat het Hergé Museum totaal nieuwe wegen in: het grote publiek kan er immers niet enkel kennismaken met een man en diens oeuvre maar wordt tegelijk meegezogen in de boeiende geschiedenis van de 20ste eeuw. Openingsuren: Alle dagen behalve op maandag, 1 januari en 25 december, van dinsdag tot vrijdag: van 10u30 tot 17u30 - zaterdag en zondag: van 10u tot 18u. www.museeherge.com
De paasdecoratie, een hommage aan Raymond Leblanc door het Hergé Museum. Ter gelegenheid van Pasen wil Hotel Amigo de persoonlijkheid van Raymond Leblanc herdenken aan de hand van twee illustraties van de covers van het weekblad Kuifje. Beide illustraties zijn door Hergé getekend. Raymond Leblanc was de oprichter van het beroemde weekblad Kuifje, bestemd voor de jongeren van 7 tot 77 jaar. Dit weekblad voor de jeugd verscheen voor het eerst op 26 september 1946 en kende een ogenblikkelijk succes.
Aan het hoofd van de directie van dit weekblad stond een fantastisch duo: Hergé en Raymond Leblanc. Hergé had de artistieke leiding en Raymond Leblanc had de ondernemingsgeest. Dit duo was een schot in de roos. Raymond Leblanc was op zijn beurt een ongelooflijke talentscout, een buitengewone self-made man en een marketing genie. Hij was ook de eerste in Europa die een tekenfilmstudio, Belvision, oprichtte. Het gebouw gelegen dichtbij het Zuidstation, werd in 1958 geopend en herbergt niet alleen dit innovatieve bedrijf, maar ook “De uitgeverij Lombard” die hij tevens creëerde. Op het dak van het gebouw staat een gigantische lichtreclame met de afbeelding van Kuifje en Bobbie.
Gratis vakantiebeurs in het teken van Wallonië op 20/03 (14u-19u), 21/03 (10u-18u) en 22/03 (10u-17u) en dit op de Groenplaats in Antwerpen.
Op zoek naar een romantisch uitje, een avontuurlijke week of toch eerder een weekend voor de hele familie? Bezoek de twaalfde editie van de gratis vakantiebeurs Wallonië in Vlaanderen en ontdek de pracht en praal van Wallonië. Het verwarmde tentencomplex, dat vorig jaar 30 000 bezoekers trok, palmt opnieuw de Groenplaats te Antwerpen in. De beurs wordt georganiseerd door Idee Productions NV, met de steun van Wallonië-Brussel Toerisme.
Met meer dan 60 exposanten uit de vijf Waalse provincies, waaronder toeristische diensten, logies en attracties, kan de bezoeker zowel verborgen regio’s ontdekken als informatie inwinnen over klassieke trekpleisters. Daarnaast zijn er heel wat animaties voorzien. Zo worden de bezoekers ontvangen met tromgeroffel door de Franse en geallieerde troepen net als bij de Slag van Waterloo en in een bioscoopzaaltje wordt een voorsmaakje gegeven van de fietsroutes in Wallonië en hoe de Slag van Waterloo er precies aan toeging. Maar er is meer. De lekkerbekken kunnen hun hart ophalen dankzij lokale specialiteiten en streekbieren die zowel geproefd als aangekocht kunnen worden en een chef gaat tijdens verschillende kookdemonstraties aan de slag met deze producten.
Traditiegetrouw kan iedere bezoeker ook zijn kans wagen door deel te nemen aan de tombola met mooie toeristische prijzen. Bovendien is de toegang tot de gehele beurs gratis. www.wallonieinvlaanderen.be
Blk: het eerste natuurlijke zwarte mineraalwater met een infusie van fulvinemineralen
Blk (bee, el, kay) een Canadese creatie, is het eerste natuurlijke mineraalwater met een infusie van fulvinemineralen, die er de zwarte kleur aan verlenen.
Sinds zijn lancering aan de overkant van de Atlantische oceaan, heeft blk al het hart verovert van verschillende bekende persoonlijkheden, onder hen ook Victoria Secret model Alessandra Ambrisiol.
Blk bevat geen kleurstoffen of additieven en in100% natuurlijk. Het is sterk alkalisch en bevat krachtige elektrolyten. Dit mineraalwater met een pH 8 à 9 bevat een zeer laag natriumgehalte per liter, in tegenstelling tot de meeste andere ‘gezonde’ drankjes bevat blk geen koolhydraten, calorieën, suikers of cafeïne. Het drankje zit in een doorzichtige fles en bevat maar liefst 77 sporenelementen. Het is dan ook een natuurlijke bron van vitaminen en energie met een weldadig effect op de lichamelijke gezondheid.
Om een paar voorbeelden te noemen: boor verbetert de werking van de hersenen en de cognitieve functies, het geheugen en de concentratie. Silicium is een onontbeerlijk sporenelement voor de huid, het haar, de nagels en het bindweefsel. Zink heeft een gunstig effect op het immuunsysteem, het helen van wonden, de voorplanting, de groei… Ook germanium ontbreekt niet het staat bekend om zijn immuunverhogende eigenschappen. IJzer; nog steeds een van de voornaamste voedingstekorten, is essentieel voor de bloedcellen.
Een sterk alkalisch lichaam zal minder snel aan chronische ziekten lijden. Wanneer het lichaam te zuur is, daalt het zuurstofniveau en gaat de celstofwisseling erop achteruit. Het complex van fulvinemineralen verrijkt met elektrolyten zorgt voor een betere hydratering van het lichaam.
Blk is dé nieuwe buzz. Water anders bekeken, anders gedronken. Blk zal vanaf eind maart exclusief verkrijgbaar zijn in België en Luxemburg bij Smets Premium Store en later ook in een aantal geselecteerde verkooppunten. Verkoopprijs fles blk van 500 ml vanaf €4.90.
In het noordwesten van Engeland ligt het Lake District, één van de mooiste natuurgebieden van het land, een toeristische topbestemming. Met P&O Ferries vanuit Zeebrugge naar Hull (Noord-Engeland) is het Lake District o zo makkelijk bereikbaar.
De schitterende landschappen van het Lake District zijn zo bekoorlijk dat ze schrijvers en dichters inspireren. De romantische dichter William Wordsworth heeft in ‘I wandered lonely as a cloud’ dat romantische gevoel als geen ander verwoord. Wordsworth beschrijft de verrassing als hij de narcissen ontwaart, een bloemenzee, een dansende bloemenweelde zo vrolijk als de golven op het meer.
Om die pracht met eigen ogen te zien, om het Lake District op zijn mooist te ervaren, moet je er in de lente naartoe. Dat deden ze al in de negentiende eeuw want net als Zwitserland was het Lake District een favoriete reisbestemming van zij die geld of standing hadden. De elite van toen heeft al langer plaatsgemaakt voor de modale toerist, voor iedereen die wil genieten van het betoverende landschap en van de romantiek die je ervaart in schilderachtige dorpen, langs routes en wandelpaden die slingeren tussen heuvels en langs de oevers van de meren.
Ontluikende lente: April en mei zijn fantastische maanden om naar het Lake District te reizen. Je kan er wandelen over uitgestrekte bloementapijten terwijl de lammetjes in het rond springen. De landhuizen worden omringd door bloeiende rododendrons en in de meren weerspiegelen de witte lentewolkjes. Het hele jaar door brengt P&O Ferries je trouwens op een aangename wijze naar deze fantastische bestemming. Een reisprogramma in het Lake District is snel gevuld want er is zoveel te zien en te beleven. Uiteraard ga je naar Grasmere, het schitterende stadje in het hart van het Merengebied. Het is de voormalige woonplaats van Wordsworth en je kan er de huizen bezoeken waar hij woonde: Dove Cottage en Rydal Mount. Een andere topper is Lake Windermere, wereldberoemd door Beatrix Potter die er haar beroemde verhalen schreef. Je kan Hill Top bezoeken, het huis waar ze woonde, en zo treed je in de wereld van Flopsie, Mopsie, Wipstaart en Pieter. Kinderen en volwassenen bezoeken massaal The Old Laundry om er de Potterfiguurtjes te zien.
Kortom, het Lake District is een reisbestemming voor jong en oud, ideaal voor autorondritten zoals over de Hardknott Pass en de Wrynose Pass, voor wandelingen langs goed bewegwijzerde paden, voor boottochtjes op het meer, voor bezoeken aan musea en arts & crafts centra.
Handig dichtbij: Het leuke aan een autoreis naar het Lake District is dat je kan vertrekken vanuit Zeebrugge. Elke dag is er een nachtelijke overtocht naar Hull in Noord-Engeland. Na een rustige nacht aan boord kan je uitgerust de reis verder zetten naar het Lake District. De afstand van Hull naar Windermere bedraagt slechts 250 km waardoor je nog dezelfde dag de vakantiebestemming bereikt.
P&O Ferries heeft nu tijdelijk een extra aantrekkelijk tarief voor overtochten naar Hull. Je kunt al de overtocht maken vanaf € 175 per enkele reis voor een verblijf van 5 dagen of langer. Boek uiterlijk 31 maart 2015. Info/ reservaties: www.poferries.com, Tel 028 085 020
Pharos Reizen biedt originele kinderboekenrondreizen aan
Kinderen die de avonturen beleven van hun kinderboekenhelden tijdens een rondreis met de auto, dat kan met Pharos Reizen, specialist in familievakanties met de auto in Europa. Zij laten de kinderen reizen in het spoor van Pippi Langkous, van Heidi en van andere grote namen uit de kinderboeken.
Op avontuur door Zweden : Vanaf 1945 begon de Zweedse Astrid Lindgren met het verzinnen van fantastische verhalen voor haar dochter Karin. Die verhalen waren zo goed dat ze konden gepubliceerd worden. De hoofdfiguur, het vrijgevochten meisje Pippi Langkous, werd meteen wereldberoemd, niet alleen door de boeken maar ook in films en musicals. Tijdens een 17-daagse rondreis met Pharos Reizen door Zweden kunnen de kids, net als Pippi Langkous en Ronja de Roversdochter, avonturen beleven. Uiteraard staat een bezoek aan het attractiepark Astrid Lindgrens Värld op het programma en zit de reis boordevol avontuurlijke belevenissen: slapen in een tipi-tent, een eigen vlot bouwen, in een jeep op zoek gaan naar elanden, je eigen avondeten vangen, hengelend aan een meertje.
Met Heidi in de Zwitserse bergen: Net als Astrid Lindgren heeft ook Johanna Spyri nooit kunnen vermoeden dat haar Heidi-verhalen wereldwijd zouden bekend worden. Ze schreef ze rond 1880 en de belevenissen van het weesmeisje Heidi spreken nog altijd tot de verbeelding. Tijdens een 10-daagse rondreis in Zwitserland stap je in de sporen van Heidi, onder meer over het Heidipad bij het dorpje Maienfeld. Je kan er genieten van de machtige bergen, de zuivere lucht en onderweg passeer je het huis van Heidi, nu een museum. Tijdens deze rondreis komen de verhalen van Heidi en Peter echt tot leven en ontdek je de mooiste plekjes van Berner Overland en Graubünden.
Terug naar de Middeleeuwen: In 1973 verscheen het boek Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman en sindsdien hebben duizenden kinderen de avonturen van Dolf, een zestienjarige jongen gelezen. Met een teletijdmachine wordt hij naar de dertiende eeuw gekatapulteerd waar hij zich in de Duitse stad Spiers aansluit bij een kinderkruistocht. De 14-daagse rondreis Kruistocht in Spijkerbroek van Pharos volgt het spoor van Dolf door Duitsland en Italië via Oostenrijk, een tocht die eindigt tussen de mooie, zonovergoten heuvels van Toscane.
Dit zijn maar enkele van de vele kinderboekenrondreizen van Pharos Reizen, de reisorganisator die de kinderen op en top verwent. Alle kinderen van 4 t.e.m. 11 jaar zijn VIKS (Very Important Kids). Het betekent dat de logies kindvriendelijk zijn en dat er op sommige locaties extra voordelen zijn voor hen. Bij een aantal vakanties, waaronder de rondreizen krijgen de kinderen een speciaal cadeautje. Bij de kinderboekenreizen is dat onder meer het betreffende kinderboek. VIKS bepalen voorts ieder jaar welke de meest kindvriendelijke accommodatie is en wie hiervoor de VIKS-award wint.
Reisorganisator Pharos Reizen bestaat reeds 12 jaar en is wegens groeiende interesse uit België sinds 2014 actief op de Belgische markt waarvoor zij samenwerken met een partner in Antwerpen. Pharos Reizen is gespecialiseerd in bijzondere autovakanties in Europa en heeft een assortiment reizen speciaal voor gezinnen met kinderen alsook speciaal voor koppels. Pharos Reizen, dat is altijd met de auto er op uit, voor een vakantie in het groen of de boer op, in een vakantiepark, op een camping, in de stad, met zijn twee of juist met het hele gezin, duurzaam, in een hooischuur, een boomhut, een drijvend huisje en nog veel meer dat verrast en alle zintuigen op scherp zet, van de Noordkaap tot Sardinië, van Ierland tot Rusland.
De reizen van Pharos Reizen zijn te boeken via www.pharosreizen.com , via een Selectair reisagent of via het telefoonnummer 03 217 44 00 (B).
de introductie van het volledig plat bed in Club World in een advertiecampagne uit 2000
15e verjaardag voor revolutionair, volledig plat bed van British Airways
Mijlpaal voor iconische vliegtuigstoel die de sector veranderde. Dit jaar viert het volledig plat bed van British Airways haar 15e verjaardag – de lancering van deze iconische vliegtuigstoel zorgde voor een ware revolutie binnen de industrie en veranderde voorgoed de manier waarop zakenreizigers over de hele wereld vliegen. Het baanbrekende idee, dat in 2000 werd geïntroduceerd op lange-afstandsvluchten van British Airways, gaf passagiers voor de allereerste keer ooit de kans om in een 'echt' bed van 1m80 (6 voet) te slapen tijdens een vlucht. British Airways investeert de komende jaren 5 miljard pond (6,8 miljard euro) om de vluchtervaring verder te blijven optimaliseren.
Anke De Prins, Country Manager Belux bij British Airways is verheugd: "In 2000 lanceerden we de nieuwe maatstaf binnen de industrie met het allereerste volledig plat bed voor passagiers. Het paste binnen een vernieuwingspakket om onze maatschappij gracieus te introduceren in de 21e eeuw. Sindsdien hebben we als innovatieve luchtvaartmaatschappij vele stappen ondernomen om onze leiderspositie te blijven behouden, waarbij we voortdurend inspelen op de behoeften van onze klanten."
De invoering van een ruime zitplaats die kan transformeren in een volledig plat bed veranderde voorgoed het aanzicht van de Club World-cabine, de businessklasse van British Airways. Het betekende eveneens de primeur van zitplaatsen in de tegengestelde richting in moderne commerciële vliegtuigen. Tegelijkertijd werd een nieuwe cateringformule geïntroduceerd, gekenmerkt door een persoonlijke service en verse gerechten. De Club World-cabine ademt sindsdien de befaamde 'lounge in the sky'-sfeer van de Britse maatschappij uit.
Vandaag de dag zijn er meer dan 7.500 fully flat beds te vinden op British Airways-vluchten over de hele wereld. Klanten in First Class of Club World op langeafstandsvluchten kunnen er van op aan dat ze volledig uitgerust en opgefrist zullen aankomen op hun bestemming dankzij de luxueuze slaapervaring aan boord.
Peter Cooke, Head of Design bij British Airways, licht toe: "We zijn voortdurend op zoek naar manieren om de in-flight ervaring te verbeteren en kennen een lange geschiedenis van innovaties en wereldprimeurs. De introductie van het volledig plat bed door British Airways betekende een belangrijke mijlpaal voor het bedrijf en de industrie en verdient zijn plaats in de geschiedenisboeken naast andere wereldprimeurs zoals de eerste supersonische passagiersdienst met de Concorde door British Airways in 1976."
Voortdurende optimalisering van de vliegervaring
De komende 15 jaar beloven minstens even spannend te zijn voor voor alle British Airways-pasagiers. De luchtvaartmaatschappij investeert immers 5 miljard pond (6,8 miljard euro) om de reiservaring van passagiers nog comfortabeler en handiger te maken, zowel op de grond als in de lucht. De recent aangekochte acht A380 superjumbo’s en de acht Boeing 787 Dreamliner’s zijn uitgerust met de nieuwste generatie van de Club World-cabine, die klanten meer persoonlijke ruimte, meer privacy, grotere in-flight entertainmentschermen en een luxueuze afwerking biedt. De eerste 787-9 zal eind 2015 tot de vloot toetreden met een gloednieuwe First Cabine. British Airways heeft ook achttien A350s besteld die zullen worden opgeleverd in 2018.
Tot slot staat de Britse luchtvaartmaatschappij vandaag halverwege haar jongste ‘cabine refresh’-operatie, dit keer van 95 short-haul vliegtuigen. De elegante nieuwe cabines op korte-afstandsvluchten zijn geïnspireerd door het vlaggenschip van de vloot, de Airbus A380. Ze zijn uitgerust met dunnere stoelen en een slim design, om de persoonlijke ruimte te maximaliseren. Alle A320- en A321-toestellen zijn afgerond, de resterende A319-vliegtuigen zullen worden afgewerkt in juni 2015.
Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways
Carrefour zet de aardappel in de kijker via een festival met een 30-tal referenties
Carrefour is de grootste verkoper van Belgische aardappelen - Het grootste assortiment aardappelen van de grootdistributie
Ken jij Belle de Fontenay, Amandine, Charlotte of Valérie? Zoals zoveel andere aardappelvariëteiten staan ze in de spotlights tijdens het Aardappelfestival tot 14 maart 2015 in de hypermarkten Carrefour.
Een gezond product: Het festival, dat al aan zijn tweede editie toe is, biedt klanten de uitgelezen kans om het ongelofelijke smakenpalet van dit typisch Belgische product te leren kennen. Het is een bron van vezels, vitaminen, mineralen en de blauwe en paarse soorten zitten vol antioxidanten. Geniet ervan, de aardappel is namelijk gemiddeld 20% goedkoper dan vorig jaar, een echt anticrisisproduct! Je raakt ze nooit beu, er zijn honderden recepten met aardappelen: je kan ze koken, stomen, klaarmaken in de oven, bakken, pureren, gratineren, gebruiken in salades, je kan er frieten, chips, pommes duchesse, kroketten en allumettes van maken ...
De knol uit de Andes wordt al sinds mensenheugenis gegeten (al 7000 jaar), maar kwam pas in de 16e eeuw in Europa terecht. Hij werd in de eerste plaats als decoratieve plant gebruikt. Toen duidelijk werd dat de aardappel ook een hoge voedingswaarde had, werd hij een deel van het dagelijkse leven, zeker tijdens oorlogen en hongersnoden.
Het Aardappelfestival van 2014 deed de verkoop stijgen met zo'n 10%. De klanten konden zich duidelijk wel vinden in het initiatief!
De grootste verkoper van Belgische aardappelen: Is er iets eenvoudiger en smakelijker dan een lekkere aardappel? Met haar grote aanbod aan concurrerende prijzen mag Carrefour zich gerust de aardappelexpert van de grootdistributie noemen. Bovendien zijn van september tot april meer dan 80% van alle verkochte aardappels van Belgische herkomst. Het hele jaar door vind je bij Carrefour in het reguliere assortiment meer dan 25 aardappelsoorten (meer of minder naargelang het seizoen), waarvan acht referenties uit de Kwaliteitsketen Carrefour (100% Belgisch). Belgetariër, zei je? www.belgetarier.be.carrefour.eu
Alle kleuren van de regenboog
Die brede keuze breiden we tijdens het Aardappelfestival nog verder uit. Grijp je kans om enkele originele soorten te leren kennen, zoals de Bergerac, een volledig paarse aardappel (zowel aan de buiten- als aan de binnenkant) met een heerlijke smaak. Of de Magenta Love, die je in de grootdistributie exclusief bij Carrefour vindt. Mooi rood vanbuiten, lichtroze vanbinnen, met een frisse smaak en sterke bittere toets. De textuur is redelijk stevig, maar licht en romig in je mond. Ook de liefhebbers van de zoete aardappel komen aan hun trekken. Het vruchtvlees is oranje en zijn smaak doet denken aan pompoen. Hij smelt in de mond en smaakt subtiel naar kastanje.
Dit jaar hebben we nog heel wat verrassingen in petto! De Double fun, bijvoorbeeld, een nieuwe variëteit die zijn naam niet gestolen heeft. Hij heeft een romige textuur en is paars vanbuiten en geel vanbinnen. De Belle de Fontenay is een lange, vastkokende aardappel met een gele buitenkant. Hij smaakt naar verse boter.
Er zullen ook twee lokale producten exclusief bij Carrefour worden verkocht in een vijftiental hypermarkten[1], namelijk de Haspengouwse aardappelen. Ze zijn verkrijgbaar in een vastkokende en zachtkokende variant.
De sterren van het moment
De markt wordt uiteraard ook beïnvloed door tv-programma's en kooktrends. Zo zijn de krielaardappelen bijvoorbeeld in opmars. Die kleine aardappeltjes zijn heerlijk, decoratief en moet je niet schillen. Met speciale gekleurde aardappelen geef je je gerechten een chique, gastronomische toets mee.
In onze top 3: de aardappelen van Carrefour Selection smaak (met veel smaak), Carrefour Selection puree (ideaal voor puree, makkelijk te schillen, koken en pletten) en de stevige aardappelen van de Kwaliteitsketen Carrefour (per 2,5 kg) met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Zoveel 100% Belgische producten.
Natuurlijk zijn er ook regionale verschillen. De Vlaming is verzot op bloemige aardappelen. In Wallonië zijn ze dan weer gewonnen voor de Ratte-aardappelen en de Corne de Gatte-variëteit. Die lijkt een beetje op de Ratte-aardappel, maar dan met een roze schil en vastkokend vruchtvlees dat smelt op je tong en een subtiel naar noten smaakt.
Samengevat is het Aardappelfestival een culinaire reis door een dertigtal soorten aardappelen, nieuwigheden en exclusieve producten. Ze worden verkocht in bulk, in zakken, in grote volumes, er zijn promoties, lokale producten (per streek), degustaties, advies en ontelbare recepten.
Wie ‘barbecue’ zegt, zegt ‘Beefeater’! Dit zijn Australische barbecues om ‘u’ tegen te zeggen. Sensationele kwaliteit, een imposante uitstraling en een functioneel design. De Beefeater BUGG is alvast een topper in het gamma. Deze gasbarbecue kan zowel als tafelmodel als op een stevige rolwagen gebruikt worden. Verder is hij uitgerust met twee branders, een braadrooster en een bakplaat voor een grote verscheidenheid aan heerlijke, zomerse gerechten. Om de bereidingsmogelijkheden van de BUGG nog wat uit te breiden, is er nu ook de BUGG Plancha. Dit is een losse, gietijzeren bakplaat bestemd voor buiten, die zijn oorsprong vindt in Spanje. De plaat bedekt het volledige braadoppervlak van de gasbarbecue, zodat je ook heerlijke planchagerechten op tafel tovert. Het bakdeksel fungeert als vetscherm bij de planchabereidingen. Prijs Beefeater BUGG: €429, incl. 21%B TW, prijs Plancha: €99, incl. 21% BTW
Verder stelt Beefeater met veel trots zijn Beefeater Artisan buitenkeuken voor. De Beefeater Artisan is een elegante prefab module met een geïntegreerde en kwaliteitsvolle gasbarbecue en zijbrander. Het braadoppervlakte van 80 x 48 cm is verdeeld in twee gelijke delen. Aan de ene kant is er een roestvrijebakplaat voorzien, aan de andere zijde een roestvrijstalen braadrooster. Dankzij het vermogen van 21,1kw kan deze buitenkeuken zowel met gesloten als open deksel gebruikt worden. Zoals het een echte buitenkeuken betaamd, is er ook een handige opbergruimte en een spoeltafel voorzien. De buitenkoelkast garandeert een perfect gekoelde inhoud zelfs bij buitentemperaturen tot 43°C en maakt deze buitenkeuken tot in de puntjes af. Het basismodel met barbecue en zijbrander is beschikbaar vanaf €6.434, incl. 21% BTW. Meer info: www.barbecuespecialist.be
Nieuw: vakantiewoning zoeken op toeristische regio
Nieuwe online zoekfunctie bij Belvilla! Consumenten denken op vele manieren aan hun vakantiewensen. Het daaraan koppelen van passend aanbod, blijkt minder voor de hand liggend dan vaak gedacht. Vakantiewoningenspecialist Belvilla weet met een nieuwe methode het vakantie-aanbod werkelijk te combineneren met meerdere zoekingangen. Hoe? Door vakantiewoningen niet alleen te linken aan staatkundige regio’s, maar ook aan één of zelfs meerdere toeristische regio’s. Vakantiewoningen zijn zo op veel meer manieren te vinden, waarmee Belvilla veel beter tegemoet komt aan de wensen van vakantiegangers.
Van Ameland tot Zuid-Frankrijk: Een voorbeeld. Je kunt nu op diverse manieren een vakantiewoning vinden op Ameland, één van de Waddeneilanden aan de Nederlandse kust, behorend tot de provincie Friesland. Of je nu zoekt op ‘Ameland’, ‘Waddeneilanden’, ’Nederlandse kust’, ‘Friesland’ of ‘Nederland’, de vakantiehuizen op Ameland zie je vanuit alle termen terug in de zoekresultaten bij Belvilla.
Om deze nieuwe zoekwijze te bewerkstelligen, heeft Belvilla circa honderd toeristische regio’s toegevoegd. Toeristische regio’s die nu echt als zoekingang kunnen worden gebruikt, zijn onder meer Ameland, de Veluwe, de Voerstreek, de Toscaanse kust, het Gardameer, de Vendée en Zuid-Frankrijk. Ook is het zoeken rondom bekende plaatsen vereenvoudigd, waardoor consumenten bijvoorbeeld gemakkelijker een vakantiehuis kunnen vinden in ‘Siena en omgeving’ en ‘Albufeira en omgeving’.
Gebruiksvriendelijkheid centraal: Hans van Os, Manager E-Commerce van Belvilla ligt verder toe: “Deze vernieuwing is in lijn met de missie van Belvilla om een passende vakantiewoning te bieden bij elke vakantiewens. Met ons aanbod van ruim 20.000 vakantiewoningen zochten we betere aansluiting op de wijze waarop onze klanten zoeken. Niet alleen op onze website, maar ook in zoekmachines. Het grote voordeel is dat we een vakantiewoning in deze nieuwe situatie op meer verschillende manieren kunnen presenteren. Hiermee komen we veel beter tegemoet aan de zoekopdrachten van consumenten en maken we onze website een stuk gebruiksvriendelijker.”
Belvilla is specialist in de online verhuur van vakantiewoningen. De reisorganisatie is marktleider in de Benelux en één van de grootste Europese spelers in de vakantiewoningenverhuur. De organisatie bestaat ruim 30 jaar en verzorgde in 2014 bijna 4 miljoen overnachtingen in totaal ruim 20.000 vakantiehuizen in 20 Europese landen. Belvilla zet zich als full-service-aanbieder in voor het zorgeloos (ver)huren van een vakantiewoning. Belvilla onderscheidt zich met unieke, verrassend betaalbare vakantiewoningen op een plaats waar altijd iets te beleven is. Zoeken en boeken gaat eenvoudig op www.belvilla.be. Belvilla maakt deel uit van de holding @Leisure Group.
Gepersonaliseerde formules, goed weer garantie en romantische activiteiten maken van Aruba de huwelijksreisbestemming bij uitstek. Met zijn parelwitte stranden, verfrissende passaatwinden en azuurblauwe zee straalt Aruba pure romantiek uit. De rustgevende warmte die zowel van de zon als van de gastvrije inwoners afkomstig is, staat garant voor een vakantie zonder zorgen. Aruba spitst zich al jaren toe op het aanbieden van de perfecte huwelijksreis. Met speciale formules als de ‘Bridal Registry’ of ‘One Happy Honeymoon’ is het eiland de ideale plek om de liefde te vieren.
Aruba wordt ook wel eens “One Happy Island” genoemd. De eeuwige glimlach waarmee bewoners toeristen verwelkomen, gecombineerd met het feit dat er Nederlands gesproken wordt, zorgt meteen voor een thuisgevoel. Dankzij haar uitstekende klimaat het ganse jaar door – Aruba ligt buiten de orkaanzone – haar luxueuze resorts en parelwitte stranden is Aruba al langer populair bij honeymooners.
Speciale honeymoonformules: gepersonaliseerd en uniek: Maar Aruba gaat nu nog een stapje verder, want met een aantal speciale, gepersonaliseerde formules maak jij jouw wittebroodsweken helemaal onvergetelijk.
One Happy Honeymoon: Verschillende resorts, hotels en restaurants op Aruba engageren zich om de perfecte huwelijksreis aan te bieden. Tortelduifjes worden er verwend met een speciale check-in service, champagne bij aankomst, speciale cadeaus, unieke kortingen en een gratis overnachting wanneer je een jaar later weer naar Aruba trekt. Elke service kan worden aangepast naar jouw persoonlijke wens.
The Bridal Registry: Via het online platform “The Bridal Registry” kun je je huwelijksreis al lange tijd op voorhand aan familie en vrienden bekend maken. Zo zien zij waar je graag wil gaan eten of welke activiteiten je wil doen op reis en vervolgens kunnen ze een van die gekozen activiteiten cadeau doen via de website. Gemakkelijk en snel! Voor meer informatie: https://registry.aruba.com
De natuurlijke honeymoontroeven van Aruba
Naast deze speciale honeymoonprogramma’s beschikt Aruba over een aantal natuurlijke troeven die bij verliefde koppels zeer in de smaak zullen vallen. Wegdromen op het water bij ondergaande zon: romantiek met een grote R. Wat is er romantischer dan de avondzon die verdrinkt in de zee? Beleef zonsondergang op het water met een unieke “Sunset Sail” op de Caraïbische zee. De bemande zeilboot gaat omstreeks 17u30 te water om op volle zee van het kleurenpalet van de avondzon te genieten. Dit uitje kan bovendien aangevuld worden met een intiem diner: de perfecte ingrediënten om je dag in stijl af te sluiten!
De Caraïbische onderwaterwereld in volle glorie op Baby Beach : Aruba is voorzien van een prachtig tropisch aquarium. De meest kleurrijke vissen en koraalriffen in de Caraïbische zee zorgen voor een ultieme duik- en snorkelervaring. Baby Beach, op vijf kilometer van San Nicolas, is een populair, maar afgelegen strand met kraakhelder water. De moeite waard om er eens een sprong in het diepe te nemen, want hier komt de Arubiaanse onderwaterwereld volledig tot zijn recht.
365 dagen goed weer garantie : Aruba is de plek bij uitstek om volledig tot jezelf te komen. Het eiland is gezegend met prachtige, onaangetaste baaitjes waar je met een verse cocktail in de hand kan genieten van de rustige natuur. Om dat genieten nog een extra duwtje in de rug te geven, laat Aruba je de keuze tussen een van zijn luxueuze spa oorden. Verschillende resorts op het eiland zijn naast een privéstrand ook uitgerust met hun eigen spa- en wellnessfaciliteiten. Relaxerende massages of verzorgende gezichtsbehandelingen worden er doorgaans buiten, op een speciaal ingerichte plek, verzorgd. Over het weer hoef je je alvast geen zorgen te maken: Aruba ligt buiten de orkaanzone en mag daardoor altijd van een stralende zon genieten.
Extra: In volgende hotels kan je genieten van de ‘One Happy Honeymoon’ formule: Radisson Aruba Resort, Casino & Spa, Boardwalk Hotel Aruba, Aruba Marriott Resort & Casino, Manchebo Beach Resort & Spa, Tamarijn Aruba All Inclusive, Passions on the beach, Flying Fishbone, The West Deck en Elements.
Aruba staat bekend om zijn vele authentieke restaurants, waar heerlijk verse vis vaak op het menu staat. Sommige ervan richten zich specifiek op koppels die graag in alle rust dineren: Boek je ideale honeymoon via Travelworld. Reisorganisator Travelworld heeft voor toekomstige trouwers een aantal speciale honeymoonarrangementen uitgewerkt. Meer info: www.travelworld.be
Wie zelf zijn reis wil samenstellen kan bij KLM (www.klm.be) een vlucht boeken naar Aruba vanuit Amsterdam-Schiphol. Vanaf november zal ook ArkeFly (www.arkefly.nl), de Nederlandse tegenhanger van onze Jetairfly, rechtstreeks vliegen op Aruba vanuit Eindhoven Airport. Voor meer inspiratie en het boeken van hotels: www.aruba.com
Peugeot Belux en David Goffin - partnership op de internationale tenniscourts
Peugeot België-Luxemburg tekent een partnership met David Goffin, de jonge Belgische en mondiale tennispersoonlijkheid, als ambassadeur van het merk met de Leeuw! Met dat partnership bevestigt Peugeot Belux de merkstrategie in de tenniswereld, met al meer dan dertig jaar samenwerking met Roland Garros en één jaar na de internationale samenwerking met Novak Djokovic.
Logische samenwerking
De sterke nationale bekendheid van David Goffin en zijn onophoudelijke vooruitgang in de internationale rankings tijdens de voorbije jaren, waren doorslaggevende factoren in de beslissing van Peugeot Belux om met het jonge Luikse tennistalent in zee te gaan.
Peugeot investeert al heel lang in tennis, wat blijkt uit het intussen al dertig jaar durende partnership met het Franse Grand Slamtoernooi Roland Garros, en uit de samenwerking die vorig jaar werd getekend met internationale ster Novak Djokovic.
In die nieuwe Belgische partnership geven Peugeot Belux en David Goffin elkaar de mogelijkheid om via alle mogelijke communicatiekanalen elkaars naam en imago te gebruiken. En voortaan prijkt de Leeuw van Peugeot ook trots op de mouw van David Goffin telkens wanneer hij de court betreedt.
Gedeelde waarden
De voorbije vier jaren heeft David Goffin snel indruk gemaakt in de tenniswereld, met een stijging van meer dan 200 plaatsen op de internationale ranglijsten, waar hij vandaag de twintigste plaats inneemt. Dat soort vooruitgang toont heel duidelijk dat de manier waarop David werkt en uitdagingen aangaat overeenkomt met de intrinsieke merkwaarden van Peugeot: Excellentie, Allure en Emotie.
Van zijn kant was David Goffin al langer gecharmeerd door de modellen van het Peugeot-gamma. “Zoals zowat alle Belgen heb ook ik mooie herinneringen aan de grote Peugeots die destijds in mijn familie reden, en ik ben heel blij om vandaag het merk en zijn rijke geschiedenis terug te vinden”, vertelt hij. “Het doet me plezier om een automerk te kunnen vertegenwoordigen dat wereldwijd bekend is, en in mijn ogen staat voor rijplezier, kwaliteit en weerbaarheid, ook in moeilijke omstandigheden.”
Over rijplezier gesproken… de jonge sportman heeft niet lang geaarzeld vooraleer hij zijn keuze maakte in het huidige Peugeot-gamma, en hij koesterde ook daarin duidelijk sportieve ambities: David gaat tijdens het eerste jaar van die partnership de weg op in een nagelnieuwe Peugeot RCZ GT Line. “Novak koos voor de Peugeot 508 RXH, maar hij is net papa geworden. Ik wil er nog wel even van genieten dat ik nog geen groot gezin heb en koos voor de RCZ. Iets minder praktisch, maar wel een stuk sportiever”, besluit hij met de glimlach.
Over de avonturen van David Goffin aan het stuur van zijn nieuwe Peugeot zal worden bericht op de Facebookpagina van Peugeot België-Luxemburg.
Het is erg druk in het atelier want met Pasen breekt bij Mary het moment aan om de minutieuze kunstwerkjes van de grote klassiekers klaar te maken. Deze lekkernijen zijn met de hand gemaakt volgens het oorspronkelijk recept en daarna verpakt in prachtige doosjes met een lila strik of in doosjes in pasteltinten, bedrukt met kleine klokjes.
De gevulde eieren: een wereld van raffinement. De traditionele paaseieren met de hand vormgegeven en gevuld, zijn onlosmakelijk verbonden met Pasen. Ze zijn naar keuze gevuld met pralines en kleine eitjes en zijn beschikbaar in fondant chocolade in drie maten (nr 2, nr 4 en nr 6) en in melkchocolade in twee maten (nr 2 en nr 4). En ze zijn allemaal heel zoetjes in een luxe doosje verpakt. Prijs Paasei nr 2 (+/- 380 gr): €34 /stuk, Prijs Paasei nr 4 (+/- 740 gr): €66 /stuk en Prijs Paasei nr 6 (+/-2200 gr): €196/stuk
Het traditionele ei: Het is een precisiewerkje dat van de hand van een edelsmid lijkt te komen. Het traditionele ei bestaat uit de schaal van een echt kippenei, die leeggemaakt werd en gevuld met delicieuze nootjespraliné. Deze unieke knowhow resulteert in een origineel product voor lekkerbekken waarvan alleen Mary het geheim kent. Prijs traditioneel ei: €7/stuk
De royaal gevulde kip: Ze wordt met de hand gevormd in een kostbare oude mal en ze bevat een mooi assortiment van pralines en kleine eitjes. Ze is beschikbaar in fondant en in melkchocolade. Prijs: €41/stuk (+/-460 gr)
De eitjes collectie : Ze hebben 11 verschillende delicate smaken en pasteltinten: fondant-praliné, fondant-vanille, fondant-met-bosbessen, melkchocolade-praliné, melkchocolade-praliné met kokos, melkchocolade vanille, crispy witte chocolade, crispy melkchocolade, crispy fondant chocolade, caramel melkchocolade met gezouten boter, caramel fondant met gezouten boter. Prijs: €78/kg
De paasklokken in nougat Ze zijn onweerstaanbaar, gedoopt in fondant en gevuld met kleine paaseitjes. Prijs: €55/stuk (620 gr)
De holle figuurtjes in chocolade: om op te eten! Kuikentjes en konijntjes spelen in de tuin. Deze traditionele figuurtjes uit de paassfeer zijn te verkrijgen in witte chocolade, melkchocolade en fondant chocolade. Prijs van een kuikentje: €4,5/stuk, prijs van een konijntje: €9,75/stuk
Klokkengelui : De eerste is er in fondant chocolade, de tweede in melkchocolade. Alle twee zijn ze gevuld met een heerlijke pindanotenpasta, met amandel- en hazelnootpraliné en met kleine snippertjes pindanotjes en zachte caramel. Prijs: €11,70/150 gr
Pure vakkennis voor de lekkerste chocolaatjes. In 1919 stichtte Mary Delluc in Brussel Mary. Sindsdien is Mary internationaal gekend voor haar geraffineerde chocolaatjes, die tot de top van de ‘haute chocolaterie’ behoren. Het volledige aanbod van Mary is artisanaal vervaardigd. De beste ingrediënten en de traditionele recepten staan garant voor kwaliteit, delicatesse en versheid, maar ook voor elegantie en zuivere luxe. Deze luxe lekkernij wordt daarenboven elegant gepresenteerd: het Mary assortiment is synoniem met gedistingeerde luxe. Ook de verfijnde verpakkingen, de doosjes en het zijdepapier zijn tot in de puntjes verzorgd. Zowel inhoud als verpakking zorgen voor puur genot.
De producten van Mary zijn te verkrijgen in de boetieks in Antwerpen, Brugge, Brussel (Koningsstraat, Koninginnegalerij, Lombard-straat en Gulden Vlies) en in Ter Hulpen. WWW.MARY.BE