“Nieuwe Coca-Cola zero sugar maakt suikervrije keuze duidelijker voor consument”
1 op 2 Belgen weet niet dat Coca-Cola zero géén suiker bevat! Tien jaar na de lancering van ‘Coca-Cola zero’ komt er vanaf september 2016 een nieuwe, verbeterde versie van de succesvolle suikervrije variant op de Belgische en Luxemburgse markt. De nieuwe beschrijving ‘Coca-Cola zero sugar’ moet nog duidelijker maken dat de frisdrank zero suiker bevat, terwijl de nieuwe verpakking én nieuwe smaak de authentieke Coca-Cola beter benaderen. Een investering om mensen duidelijk te maken dat er een variant zonder suiker bestaat waarvoor ze bewust kunnen kiezen.
Coca-Cola zero werd in 2006 in België en Luxemburg gelanceerd en is intussen een vaste waarde in het Coca-Cola-assortiment. Toch weet 1 op 2 consumenten niet dat de zero-variant totaal geen suiker bevat. - Coca-Cola onderzoek bij meer dan 3500 Belgische consumenten tussen mei 2015 en april 2016.
“We kiezen resoluut voor een beschrijving die geen twijfel toelaat: Coca-Cola zero sugar”, zegt Ben Bijnens, Country Director Belux voor Coca-Cola Services. “Dankzij de nieuwe, verbeterde formule benaderen we nog beter de originele Coca-Cola smaak. Ook de verpakking wordt aangepast, in lijn met de nieuwe eenmerkstrategie. De nieuwe Coca-Cola zero sugar beeldt de iconische rode Coca-Cola schijf af, het boegbeeld van ons 130-jarige merk. Zo hopen we consumenten aan te moedigen om onze Coca-Cola zonder suiker te proberen.”
Al sinds de komst van Coca-Cola light in 1983, doet Coca-Cola in België & Luxemburg inspanningen om meer keuze en suikervrije alternatieven aan te bieden: Voor de periode 2012 – 2017 investeert Coca-Cola €8,6 miljoen in innovatie voornamelijk gericht op het verlagen van het suikergehalte van zijn drankenportfolio in België en Luxemburg.
Denk daarbij aan de komst van Coca-Cola life, sinds april 2016 met 45% minder suiker - In vergelijking met het gemiddelde van gesuikerde cola’s in de Benelux - of de herformuleringvan Sprite (2013), maar ook aan de laagcalorische frisdrank FÏNLEY (gelanceerd eind 2014) en het gearomatiseerde water Chaudfontaine Fusion (gelanceerd in mei 2016). 45% van het verkochte volume in België en Luxemburg bestaat vandaag al uit suikervrije dranken. Perfect op koers om tegen 2020 het suikergehalte in de drankenportfolio met minstens 10% te verminderen ten opzichte van 2012. Om de calorie-inname verder te beperken, neemt ook het aandeel kleine verpakkingen bij Coca-Cola toe. 55% van het totale verkoopvolume in 2015 in België en Luxemburg is beschikbaar in verpakkingen van 500 ml of kleiner.
Transparantie: Alle verpakkingen bevatten een overzicht van de voedingswaarden per 100 ml en per portie met tevens het % van de dagelijkse referentie-inname voor een gemiddelde volwassene.
Coca-Cola zero sugar zal beschikbaar zijn in België & Luxemburg vanaf september 2016 in alle kanalen.
Coca-Cola in België en Luxemburg – één merk, meerdere bedrijven
Coca-Cola Services (CCS) is onderdeel van The Coca-Cola Company (TCCC). De onderneming telt in België 213 medewerkers (eind 2015). The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken, verzorgen de consumentenmarketing en verkopen de basisconcentraten aan de bottelaars. In Anderlecht bevindt zich het tweede grootste Coca-Cola innovatiecentrum wereldwijd, waar wordt gewerkt aan nieuwe producten, verpakkingen, kwaliteitssystemen en koelapparatuur.
Coca-Cola Enterprises Belgium (CCEB) en Coca-Cola Enterprises Luxembourg (CCEL) zijn dochtermaatschappijen van Coca-Cola European Partners plc. Dit is de grootste bottelaar van de producten van de merken van The Coca-Cola Company wereldwijd. CCEB en CCEL produceren, verdelen en verkopen de dranken via verschillende kanalen.
|