Vueling lanceert de dienst ‘Pending Passenger’ en biedt haar klanten nog meer flexibiliteit
Meer flexibiliteit: reserveer nu je Vueling vlucht en vul de gegevens van je reisgezellen tot 3 dagen later in. Vueling, de Spaanse premium low-cost luchtvaartmaatschappij met zetel in Barcelona, biedt voortaan haar klanten de mogelijkheid om tickets te reserveren en de gegevens van de begeleidende passagiers tot drie dagen later in te vullen. Met deze nieuwe dienst wil Vueling haar klanten nog meer flexibiliteit bieden. Zo kunnen zij vanaf nu reserveren, zonder al zeker te weten wie hen op hun reis zal vergezellen en daardoor toch van tijdelijke aanbiedingen en de beste prijzen genieten.
Vueling is de eerste luchtvaartmaatschappij die deze exclusieve dienst aanbiedt. De ‘Pending Passenger’ optie is al tijdens het aankoopproces op www.vueling.com te kiezen, voor reservaties van meer dan één persoon tot maximaal negen personen.
De hoofdpassagier heeft dan 72 uur de tijd om de namen van de vergezellende passagiers mee te delen. De dienst is beschikbaar op alle routes van Vueling en kost 2 euro per bijkomende passagier. Reservaties waarbij de bijkomende passagiers minderjarigen zonder begeleider, grote gezinnen of inwonenden zijn, zijn uitdrukkelijk uitgesloten. Indien een vergezellende passagier zijn plaats niet bevestigd heeft met vermelding van zijn gegevens, binnen 72 uur vanaf het moment waarop de hoofdpassagier de reservering uitvoerde, verliest hij automatisch zijn reservatie; geen van de bijkomende producten of diensten die hij eventueel gekocht heeft, wordt terugbetaald. Omruilen is slechts mogelijk indien alle vergezellende passagiers zich geïdentificeerd hebben. Alle reserveringen die zowel door de hoofdpassagier zelf als door de vergezellende passagiers werden uitgevoerd, vallen uitdrukkelijk onder de algemene vervoersvoorwaarden van Vueling.
Deze innovatie is een aanvulling op de reeds bestaande diensten van Vueling die de flexibiliteit van reservaties verhogen om beter in te spelen op de individuele behoeften van de klant, zoals bijvoorbeeld "bring your flight forward".
|