» Hoe blijf ik weg van dé stoel? - » Tips & tricks voor hem en haar van een professionele Camber Home Organizer
Iedereen kent de bekende stoel in de buurt van de kledingkast: schone, vuile, gedragen en ongedragen kleding stapelt zich op, totdat alles van de kast verplaatst is naar die ene populaire plek. Met deze handige tips & tricks van Camber loop je niet in de valkuil van de hotspot en ruim je je kleding op de juiste manier op met slimme en praktische opbergoplossingen.
Tips van de Camber Home Organizer
Uittrekbaar haakje : De eenvoudigste oplossing? Met een uittrekbaar haakje kan je je outfit kreukvrij klaarhangen voor de volgende dag. Het haakje zorgt er ook voor dat je maar een beperkt aantal outfits kan ophangen.
Opruimtips voor haar : 1. Een oplossing op lange termijn is werken met praktische ladecompartimenten. Afhankelijk van hoe je jouw kleding vouwt, kan je de hoogte, breedte en diepte van de legplanken aanpassen om zo alles beter te kunnen opbergen. 2. Een extra uittrekbaar legvlak als hulpmiddel voor het vouwen is daarom de slimste keuze. 3. Je kan ook best meer hangruimte dan legruimte voorzien. Zo blijft de kleding extra overzichtelijk. 4. Een langer hanggedeelte is ook praktisch voor mantels en avondkleding; een kort hanggedeelte voor blouses, broeken en korte jassen. 5. En wat doe je met alle accessoires? Die vinden hun plaats in de speciaal hiervoor ingedeelde lades met compartimenten. 6. Dankzij de uitschuifbare ophanghaak, heb je je favoriete outfit zo snel binnen handbereik, en dit elke dag opnieuw!
.... En voor hem : 1. Voor hem zijn de hangruimtes in de kast best korter en je plaatst er ook beter twee boven elkaar. Zo is het makkelijker om onderin de broeken op te hangen en bovenaan de hemden. 2. Hij kan ook kiezen voor lades van een hangruimte met Superlift-systeem, boven en onderaan, om gemakkelijker aan de opgehangen kleren te kunnen. 3. Voor de schoenen kies je voor uittrekbare legvlakken om elke schoen zijn eigen plekje te geven.
Die wankele stapel T-shirts
Het is herkenbaar: je vouwt je T-shirts netjes op en je legt het op een stapel die nooit blijft rechtstaan. Het onderste T-shirt blijft zo steeds gekreukt zitten. De beste oplossing is om alle T-shirts verticaal op te vouwen! Door verticaal op te bergen in de daarvoor voorziene lades op maat , krijg je gemakkelijker toegang tot de T-shirts die ook nog eens kreukvrij blijven en niet meer omvallen. Bovendien zorgt dit voor een beter overzicht, waardoor je kostbare tijd bespaart.
En wat met broeken?
Hoe leg je broeken makkelijk weg in de kast? Net als bij T-shirts probeer je vaak het onderste kledingstuk te nemen waarna de stapel valt en je opnieuw mag beginnen opruimen. Camber stelt een broekendrager voor: praktisch en compact, want je hebt snel zicht op alle broeken in het rijtje.
Corendon verwelkomt 250.000ste passagier vanaf Maastricht Aachen airport
Aantal Belgen vanuit Maastricht nadert kaap van de 100.000. Corendon verwelkomde 250.000ste passagier sinds de officiële start vanaf Maastricht Aachen Airport. Aan boord van de vlucht naar Corfu werd de gelukkige reizigster in de bloemetjes gezet met champagne en taart. Bovendien kreeg ze van PR Manager en woordvoerder Audrey Denkelaar een reischeque aangeboden naar een winterzonbestemming naar keuze. Ook alsmaar meer Belgen weten de Nederlandse luchthaven te appreciëren dankzij de gunstige ligging, de gratis parking voor Corendon klanten en de korte wachtrijen. Sinds de start van de operaties van Corendon op Maastricht Aachen Airport, vervoerde de touroperator al bijna 100.000 Belgische passagiers vanuit Maastricht Aachen Airport.
Meer vluchten vanaf Maastricht
Maastricht Aachen Airport zag het aantal reizigers in de eerste maanden van dit jaar met bijna 65 procent toenemen. Door de toenemende populariteit van de luchthaven vliegt Corendon deze winter dagelijks naar zonnige oorden vanaf Maastricht. Egypte, Gran Canaria en Tenerife zijn als bestemmingen toegevoegd. Vorige winter werd er al vanaf Maastricht Aachen Airport naar Turkije en Gambia gevlogen.
Corendon, opgericht in 2000, is een snelgroeiende en toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische markt. In 2017 verzorgt Corendon met veel plezier de reis voor meer dan 700.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Onder Corendon vallen Corendon Vliegvakanties, Corendon Dutch Airlines & Corendon International Airlines met een vloot van zestien vliegtuigen, Corendon Hotels & Resorts, Corendon Groups & Incentives, GOfun, Stip Reizen, Maris Life en Karin’s Choice. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en de grote ervaring in het inkopen van accommodaties. Hierdoor kan Corendon in combinatie met de lage overhead kosten de beste prijs-kwaliteitverhouding aanbieden als het om vakanties gaat. De slogan van Corendon luidt: Altijd de beste vakantiedeals! www.corendon.be
Timberland plant binnen vijf jaar 50 miljoen bomen
Outdoormerk lanceert ‘Nature Needs Heroes’-campagne om wereldwijd awareness te creëren.
Timberland heeft aangekondigd de komende vijf jaar wereldwijd 50 miljoen bomen te planten. Het initiatief is onderdeel van de missie van het outdoormerk om significant bij te dragen aan het creëren van een groenere wereld. Zo hecht Timberland waarde aan verantwoorde productie, sterke gemeenschappen en het beschermen en verbeteren van de natuur. Een belangrijk focusgebied is bebossing. Sinds 2001 heeft het merk wereldwijd ruim 10 miljoen bomen geplant.
Volgens recent onderzoek van de Universiteit Zürich blijft het herstellen van bossen één van de meest effectieve strategieën om klimaatverandering tegen te gaan. Een wereldwijd bebossingsprogramma kan twee derde van alle uitstootgassen waar de mens verantwoordelijk voor is, verwijderen. Bomen zuiveren en koelen bijvoorbeeld de lucht, voorkomen erosie en nemen water op. Daarom ondersteunt Timberland de komende vijf jaar verschillende initiatieven voor herbebossing om daarmee bij te dragen aan een groenere toekomst.
Tree Planting Haiti - Credit: Sebastian Petion
“Bij Timberland zijn we ons bewust van de invloed die onze moderne manier van leven heeft op de planeet. Wij weten als schoenen- en kledingbedrijf welke verantwoordelijkheid we hebben om de klimaatverandering tegen te gaan”, zegt global brand president Jim Pisani van Timberland. “Een groene omgeving verbetert zowel de kwaliteit van onze planeet als ons welzijn. Het planten van bomen is een realistische, meetbare manier om concreet vorm te geven aan onze overtuiging dat een groenere toekomst een betere toekomst is. We moedigen mensen overal aan om zich bij deze beweging aan te sluiten en eigen acties op te zetten. Iedereen kan een held voor de natuur zijn.’’
Om deze belofte in de praktijk te brengen, lanceert Timberland de internationale campagne ‘Nature Needs Heroes’. Het merk roept consumenten over de hele wereld op zich bij dit initiatief aan te sluiten door simpele acties uit te voeren voor een gezondere planeet. De campagne heeft daarvoor twaalf ‘klimaathelden’. Zij laten zien hoe we de wereld op een blijvende, positieve manier groener kunnen maken. De klimaathelden showen tevens de nieuwe najaarscollectie van Timberland, met daarbij het stadsgroen als achtergrond.
Timberland lanceert de campagne via verschillende kanalen, zowel digitaal als in print. Ook betrekt het outdoormerk burgers bij de campagne door het organiseren van duurzame evenementen, zoals: - Een driedaags pop-up park en stedelijk vergroeningsevenement in New York. Hier kunnen mensen de klimaathelden uit de campagne ontmoeten, beloften sluiten om duurzamer te gaan leven en acties ondernemen om hun lokale gemeenschap te versterken. - Een REMADE-workshop in Shanghai, samen met Timberland’s Christopher Raeburn (creatief directeur) en Will Pan (APAC eco-held). Zij willen – samen met de lokale bevolking – verantwoorde, duurzame acties uitvoeren en consumenten oproepen om zelf ook eenvoudige acties te ondernemen voor een betere toekomst. - Verschillende vergroeningsevenementen in Amsterdam, Londen, Parijs, Milaan en Berlijn. Timberland zal - samen met lokale gemeenschappen -vergroeningsprojecten uitvoeren en bovendien consumenten oproepen om zelf actie te ondernemen.
Om ervoor te zorgen dat er 50 miljoen bomen worden geplant, werkt Timberland samen met andere organisaties die het milieu ondersteunen met bebossingsprojecten: Smallholder Farmers Alliance, GreenNetwork, TREE AID, the UN Convention to Combat Desertification, Connect4Climate – Workd Bank Group, Justdiggit, Las Lagunas Ecological Park, Trees for the Future, American Forests en Treedom.
Tijdens het eerste jaar vinden de bebossingsprojecten plaats in Haïti, China, de Dominicaanse Republiek, de Verenigde Staten, Tanzania en Mali. The World Bank’s Great Green Wall ondersteunt deze projecten. Deze beweging streeft ernaar om 8000 kilometer aan bos te planten op het Afrikaanse continent; hiermee kan droogte, hongersnood en massamigratie worden voorkomen.
‘’We zijn heel blij dat Timberland zich aansluit bij the Great Green Wall-beweging: een opkomende beweging die hoop biedt voor miljoenen mensen, rekening houdend met de meest urgente uitdagingen van deze tijd’’, zegt Mr. Ibrahim Thiaw, uitvoerend secretaris van het Verdrag van de Verenigde Naties ter bestrijding van woestijnvorming.
“Ik geloof dat iedereen een bijdrage kan leveren, simpelweg door dagelijks kleine acties te ondernemen’’, aldus Inna Modja, internationaal musicus, activiste en ambassadrice voor the World Bank’s Great Green Wall. “Recycle dagelijks, schaf duurzame producten aan en zoek uit waar jouw kleding, eten en koffie precies vandaan komen. Je kunt op elk niveau actie ondernemen. Als je eenmaal beseft dat jouw kleine acties impact hebben, dan zul je ook steeds vaker iets doen.’’ Modja is één van de klimaathelden van de campagne, zij is woonachtig in Mali.
Meer informatie over het bebossingsproject en de ‘Nature Needs Heroes’-campagne is te vinden op www.timberland.be.
Op 25 oktober lanceert Veritas een exclusieve collectie met modeontwerpster Veronique Branquinho. De collectie bestaat enerzijds uit 14 zelf te maken kledingstukken en anderzijds uit een serie handtassen en panty’s, allemaal met een zuivere Veronique Branquinho-signatuur.
Het is de eerste keer dat een Belgische ontwerper van wereldniveau haar eigen patronen ter beschikking stelt van het publiek. Veritas tilt daarmee ‘open sourcing’ als designfilosofie naar een hoger niveau. Voor de campagnefoto’s van deze collectie stonden, na een speciale casting, 4 duo’s van moeders en hun dochters model.
IDEE EN SAMENWERKING
De kerngedachte die Veritas en Veronique Branquinho samenbracht is de liefde voor het maakproces van kleren, voor het métier, de handwerktechnieken en voor accessoires als middel om een subtiele vrouwelijkheid en unieke persoonlijkheid uit te drukken.
Op de poëtische stijl van deze collectie van Veronique Branquinho voor Veritas staat geen leeftijd: jonge vrouwen kunnen ermee aan de slag maar ook hun moeders of grootmoeders. Mode is van bij het ontstaan van het merk Veritas een bindmiddel geweest tussen generaties van vrouwen die elkaar hun naai- of breikennis doorgaven en die hun creatieve dromen met de hulp van Veritas konden waarmaken. In het DNA van Veritas zit verder ook, net zoals bij Veronique Branquinho, de voorliefde voor kleine details die een individuele stijl bepalen: de sensualiteit van een mooie stof, de finesse van de juiste accessoires.
ZELF MAKEN
De collectie van Veronique Branquinho for Veritas vormt een heerlijk tegengewicht in een wereld van vluchtige tendensen. Zelf naaien en breien is een trage, plezierige en zinvolle bezigheid die haast meditatief werkt. Het is letterlijk de tijd koesteren met je handen. Het inherente plezier dat het maakproces geeft en de trots over het bereikte resultaat zijn onvergelijkbaar. Dat effect laat zich meten in de nog steeds groeiende populariteit van workshops en online tutorials.
De ‘Veronique Branquinho for Veritas’ DIY-collectie wordt aangeboden in een mooie verpakking met daarin alle naaipatronen of breimodellen, een heldere werkbeschrijving en een chic innaailabel ‘Veronique Branquinho for Veritas’. De stoffen en bollen wol kunnen op stalen gekozen worden in de winkel.
Om te naaien zijn er 9 verschillende modellen: 2 jurken, 2 blouses, 1 sweater, 1 sweaterjas met capuchon, 2 rokken en 1 pantalon. De patronen kunnen naar keuze uitgevoerd worden in 5 verschillende kwaliteitsstoffen in verschillende kleuren: effen popelinekatoen, popelinekatoen in echte Liberty-print, soepele viscose, zachte sweaterstof en prachtige 100% zijde.
De breicollectie bestaat uit 5 verschillende modellen: een cardigan, een lange poncho, een truitje in ajour, een kabeltrui en een bi-color rolkraagtrui. Ze zijn uitvoerbaar in 3 hoogwaardige kwaliteiten wol met een keuze uit verschillende kleuren.
De moeilijkheidsgraad van de collectie varieert. Er zijn erg makkelijke stukken en iets moeilijkere stukken. Veritas medewerkers geven graag advies in de winkels. Bovendien zijn er online Veritas tutorials en is er een speciale Facebookgroep voor hulp, tips en tricks.
HANDTASSEN
De speciale collectie lederen handtassen die Veronique Branquinho voor Veritas ontwikkelde, is even tijdloos en herkenbaar qua signatuur. Branquinho gebruikte voor de technische ontwikkeling de expertise die ze opdeed als creatief directeur bij Delvaux. De handtassen zijn perfect om elk silhouet te vervolledigen. Ook wie de naaikunst niet beheerst en voor breien twee linkerhanden heeft, zal blij zijn met een ‘Veronique Branquinho for Veritas’ handtas voor het nieuwe seizoen (en ettelijke seizoenen erna).
De premium collectie bestaat uit 5 verschillende modellen, elk verkrijgbaar in verschillende kleuren: box-bag met ritssluiting, in cognac, zwart of bordeauxrood - mini box-bag met ritssluiting, in cognac, zwart of bordeaux - hoge compacte belt-bag, in cognac of zwart met metalen sluiting - handtas in cognac of bordeaux met metalen sluiting - clutch in zwart of bordeaux met metalen sluiting
De speciale ronde metalen sluiting (kleur: ice gold) van de laatste 3 handtassen is een knipoog naar de knoop in het Veritas logo. Het buitenleer is van mat leer, de binnenvoering is uitgevoerd in suède. Elke handtas is binnenin voorzien van een logo en wordt aangeboden met een mooie dust bag. Prijzen van 39,99 tot 89,99 euro.
BEENMODE
Een serie panty’s en kousen completeren de looks. Er zijn 2 verschillende panty’s en 1 model ajour kniekousen, elk verkrijgbaar in verschillende kleuren: panty in ajoursteek in zwart of diep donkerblauw - panty met ivoorkleurige ajoursteek op het onderbeen en blikdicht zwart op het bovenbeen, met het trompe l’oeil-effect van een onschuldige kniekous - ajour kniekousen in zwart, diep donkerblauw, ivoor of fuchsia Prijzen van 9,99 tot 16,99 euro.
CASTING EN SHOOTING
Eind juni deed Veritas een castingoproep voor de fotoshoot van deze collectie. Het idee was immers om te werken met échte moeder-dochterduo’s als modellen. Dat lag niet alleen in lijn met het concept van de collectie, maar ook met het DNA van Veritas, dat zich als merk tot alle generaties richt.
Vier moeder-dochterduo’s werden voor de fotoshoot geselecteerd: Louise (19) en mama Hilde (49) - Myrthe (18) en haar mama Kathleen (49) - Nathasja (19) en mama Nancy (55) - Nelleke (18) en mama Isabelle (45)
De campagnefoto’s werden gemaakt door kunstfotografe Isabel Miquel Arques, in een poëtische, filmische stijl die perfect aansluit bij de esthetiek van Veronique Branquinho en de collectie. Over de foto-opnames vertelt Branquinho: “Het was zo mooi om de energie, de ‘compliciteit’ van de dochters en hun moeders te voelen. Die medeplichtigheid in de liefde voor elkaar, die zichtbare wederzijdse fierheid.”
WAAR EN WANNEER TE KOOP?
De DIY-collectie, de handtassen en beenmode zijn vanaf 25 oktober verkrijgbaar in alle Veritas winkels in België en Luxemburg én via www.veritas.be. Ook Branquinho-fans in Nederland krijgen dus alles netjes thuis geleverd.
Veronique Branquinho (°1973) is een Belgische modeontwerpster met wereldfaam. Ze studeerde af aan de Modeacademie van Antwerpen en presenteerde haar allereerste vrouwencollectie in Parijs in 1997. In 2003 breidde ze haar label uit met een mannencollectie. In 2009 werd ze creatief directeur van het luxelederbedrijf Delvaux. In 2012 startte ze haar eigen vrouwenlabel terug op en bleef verschillende collecties per jaar maken tot 2017. Tegenwoordig legt ze zich toe op speciale capsulecollecties en co-creaties, zoals met Veritas. Veronique Branquinho staat bekend om haar romantische stijl met een frêle, donker randje. Ze wordt weleens de Sofia Coppola van de mode genoemd. Zelf haalt ze inspiratie uit vrouwenfiguren in films, literatuur en kunst, en uit de thematiek van de schijnbare onschuld. Veronique Branquinho kreeg in 2008 haar eigen retrospectieve tentoonstelling in het Antwerpse MoMu onder de titel “Moi, Veronique Branquinho TouTe Nue”.
Veritas is een Belgische winkelketen met 128 vestigingen in België en Luxemburg en een webshop die 24/7 open is. Veritas wil je inspireren met accessoires, kleren, materialen en ideeën om je persoonlijkheid in de verf te zetten en zelf aan de slag te gaan. Alle items bij Veritas (huis- en andere merken) werden geselecteerd op kwaliteit en originaliteit voor een betaalbare prijs. Raak je er niet uit? In de winkels krijg je hulp en gouden tips. Je kan ook een van de vele workshops volgen, ook voor absolute beginners, in onder meer naaien, breien, macramé en zelf juwelen maken. Alle info op www.veritas.be
Björn Borg in collaboration with Britain fashion designer Liam Hodges
Swedish sports fashion brand Björn Borg drop their new collaboration – a limited edition collection with hyped fashion designer Liam Hodges.
Liam has been labelled a as a designer for the mad and bad ones with influences drawn from the modern male subcultures, English Paganism, Hip-Hop, Skatewear and Post-Punk. His unique approach to fashion and his Brittish heritage has made him into of the most interesting designers today.
Since 2013, Liam Hodges has been running his own brand which is a luxury streetwear brand for those who forsake conformity each and every day. When Liam’s world and creativity collided with the Swedish sports fashion brand this limited edition collection came to life – it’s Liam’s first underwear collaboration – a collection of mens’ printed underwear.
The collection can be found in Björn Borg stores, bjornborg.com, Selfridges and other exclusive retailers. Prices start at €39,95 for two slips.
De specialist in vloerbekleding BerryAlloc stelt een gamma praktische en eenvoudig te installeren producten voor om de spatwanden in de keuken te vernieuwen.
De wandpanelen werden ontwikkeld met het oog op een vlotte renovatie van een werkvlak of een fornuis. De panelen zijn uiterst eenvoudig te installeren (lijmen of met clips) en er is voor iedere smaak en behoefte een gepaste oplossing. Het moeilijkste? Een keuze maken tussen de vele motieven, kleuren en vormen.
Vind alle producten en verdelers op de officiële website van het merk www.berryalloc.com
WITH TOMMYNOW “SEE NOW, BUY NOW” RUNWAY EVENT AND DEBUT OF THE FALL 2019 TOMMYXZENDAYA COLLABORATION
Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. [NYSE: PVH], announces the Fall 2019 TOMMYNOW “See Now, Buy Now” experiential runway event featuring the TommyXZendaya collection, co-designed by Tommy Hilfiger with global TOMMY HILFIGER brand ambassador, Zendaya. The show continues the celebration of inclusion, diversity and empowerment that the American designer and actress brought to the TOMMYNOW runway in Paris for Spring 2019. Following shows in Europe and Asia, TOMMYNOW is returning to New York City for the first time since the platform first premiered there in Fall 2016. The Fall 2019 experiential runway event will take place on Sunday, September 8th at 8:30 p.m. EST at the Apollo Theater.
The legendary Apollo Theater in Harlem has hosted some of the world’s most iconic entertainers including Aretha Franklin, Ella Fitzgerald, Patti LaBelle, and The Supremes. The event will be infused with a cinematic ‘70s Harlem twist, bringing Zendaya’s confident sense of style and optimistic spirit to audiences onsite and virtually around the world.
“It feels full circle to bring our TOMMYNOW “See Now, Buy Now” runway event back to New York City after a worldwide tour,” said Tommy Hilfiger. “We are proud to put on a show that is always different to what our industry has seen before and the important dialogue it supports. I was immediately excited by Zendaya’s suggestion to bring TOMMYNOW to Harlem as we continue to celebrate the diversity and inclusivity at the heart of our collaboration and brand DNA.”
Following the success of the first six TOMMYNOW shows, TOMMYNOW Starring TommyXZendaya builds on Tommy Hilfiger’s signature “See Now, Buy Now” format. Premiering at the show is the Fall 2019 TommyXZendaya collaborative collection, which redefines power dressing. The collection’s tailored pieces celebrate Zendaya’s bold and empowering style infused with Tommy Hilfiger’s modern twist. Consumers can shop styles the moment they hit the runway across an ecosystem of channels in more than 70 countries, including tommy.com, TOMMY HILFIGER stores, select wholesale partners, and social media.
TOMMYNOW continues to act as an incubator for innovation to bring inspiring and unique activations to audiences on-site and globally. This season, Tommy Hilfiger is introducing an online virtual reality (V.R.) commerce experience that eliminates the need for a headset. Building on the trend of elevating the shopping experience though V.R. technology, it is the first time in the industry that such a web-based V.R. experience is introduced at such scale. The V.R. functionality is available via desktop and mobile tommy.com, and provides audiences worldwide with unparalleled access to the TOMMYNOW show at the Apollo. Users can visit a virtual pop-up merchandise shop, browse product on backstage dressing racks and shop styles worn by models. Shoppable tags on each product displayed link to product lay-down and a global redirect to shop the item in its own e-commerce environment. On the day of the show, 360-camera views placed at the location of the V.R. views at the Apollo Theater will broadcast live feeds into the experience. This will provide a real-time window into the TOMMYNOW world throughout the evening from angles including the red carpet, backstage, and front row. The V.R. experience will launch on September 8th at 8:30 pm EST/September 9th at 2:30 a.m. CEST.
As part of Tommy Hilfiger’s commitment to create exciting retail experiences to further reach and engage with the next generation of consumers, a dedicated TommyXZendaya experience bus will be located outside of the Apollo Theater on the day of the show. The Fall 2019 collaborative collection will be exclusively available for purchase ahead of its global debut that same evening, while engaging activations will bring guests into the world of TommyXZendaya. The following week, the bus will journey to a New York City hotspot for consumers to browse and shop runway styles. The bus design celebrates the seasonal collection inspiration, with the interior and exterior featuring warm burgundy tones, the “TZH” monogram logo and snake-skin inspired print.
Tommy Hilfiger has a long history of supporting philanthropic endeavors that foster healthy communities and empower young people to succeed. This season, Tommy Hilfiger is an official corporate sponsor of the Apollo, as well as Harlem-based performance training center, Vy Higginsen’s Mama Foundation for the Arts. All sales proceeds of festival-inspired TommyXApolloXZendaya T-shirts, designed exclusively for this event and sold at the TOMMYNOW show, will be donated to the Apollo. The same style will be for sale on the TommyXZendaya experience bus, with all proceeds going to the Mama Foundation. Music talent from the Mama Foundation will perform at the runway event. Nichelle Gainer, cultural historian and author of Vintage Black Glamour, will curate content for the immersive tunnel inside the Apollo that will immerse TOMMYNOW guests through Harlem’s iconic music eras.
#TOMMYNOW coverage will be accessible through the brand’s Instagram, Twitter and Facebook social media channels and online at tommy.com.
Friends and followers of the brand are invited to join the conversation on social media using #TommyHilfiger and @TommyHilfiger.
Deze winter op exotische ontdekkingsreis met All Ways cruises
We kennen het allemaal: dat gevoel na de laatste kleurrijke herfstdagen waarbij we met pijn in het hart moeten vaststellen dat er nog een donkere winter voor de boeg staat. Op een bepaald moment komt onvermijdelijk de lokroep van een zonnige en warme bestemming. Wees het wintergrijs voor en boek nu een mooie reis.
Cruises bieden heel wat interessante mogelijkheden om fascinerende landen te ontdekken en tegelijk die batterijen terug op te laden.Ideeën nodig? De Belgische touroperator All Ways Cruises heeft een aantal fantastische reispakketten samengesteld op de machtigste rivieren ter wereld.
De sterkte van All Ways is het basisconcept: met schepen op mensenmaat, met eigen begeleiding en in het gezelschap van gelijkgestemden op ontdekkingsreis gaan naar landen en regio’s met een degelijk niveau op cultureel en historisch gebied.
Het voordeel om die gebieden per schip te verkennen is veel meer dan enkel het comfort van je hotel dat meereist. De rivieren en stromen waarop gevaren wordt zijn de slagaders van de bezochtte landen.
All Ways Cruises stelt deze winter volgende reizen voor:
De koninklijke Mekong: een reis naar Vietnam en Cambodja, op de machtige Mekongrivier en het Tonlé Sap Meer. Een klein schip brengt je tot in het hart van de paaldorpen met hun drijvende markten, of naar bruisende steden als Saigon, varend langs rijstvelden en Boedhistische tempels. Na de monumentale pracht van de zeven opeenvolgende hoofdsteden van het oude Khmer-koninkrijk eindigt de reis met een apotheose in de tempels van Angkor Wat. (van 26 november tot 8 december 2019)
In het hart van Myanmar (Birma): Ontdek via een riviercruise op de Irrawaddy rivier alle highlights van dit ‘Gouden Land’. Laat het landschap traag voorbijglijden en geniet van de kleurenpracht, de duizende kloosters en gouden pagodes. Bezoek de tempels van Bagan. Dit is een gastvrij land dat zoveel te bieden heeft maar nog maar net open is voor toerisme. (januari 2020)
Indische kleuren langs de Ganges: van Calcutta tot Benares zal kleurrijk Indië geen enkele passagier onberoerd laten. Op de Ganges maak je kennis met de cultuur van het spirituele India, met het hindoeïsme en het boeddhisme. Het rivierschip brengt je in een wonderschoon landschap van savannes, jungles en theeplantages, afgewisseld met lieflijke dorpjes, tempels en koloniale architectuur. Deze authentieke reis is voorbehouden voor maximaal 56 passagiers. (februari 2020)
Laos, onbekende parel: vaar in de Gouden Driehoek, het mythisch gebied in de drie landen Thailand, Laos en Birma. Treed in de historische voetsporen van de mensen die naar Laos werden verbannen. Vaar door het landschap van bergen, rijst- en theevelden. Laos is ook onlosmakelijk verbonden met zijn opiumvelden. Laat je op de oevers van de Mekong verrassen door een diverse etnische gemeenschap met een mix van unieke klederdrachten, architectuur, ambachten en smaken. Hoogtepunten zijn de prachtige turquoise watervallen van Kuang Si en de hoofdstad Vientiane. (maart 2020)
In het Amazonewoud: Ga op avontuur en vertrek op een spectaculaire expeditie in de Ecuadoriaanse jungle. Via een tocht op de Napo rivier krijg je de unieke kans om de ongerepte natuur en de extreme biodiversiteit van het Ecuadoriaanse Amazonegebied te ontdekken, samen met een specialist. Deze heel aparte cruise brengt je ook tot bij de Quechua gemeenschap, met hun fascinerende manier van leven, en tot in de hoofdstad Quito. (maart 2020)
Wanneer je Nausicaá, het Nationaal Zeecentrum in Boulogne-sur-Mer, bezoekt wil je uiteraard het gigantische aquarium zien en de fantastische onderwaterwereld van dichtbij bewonderen. Maar Nausicaá is zoveel meer dan een aquarium. Het is een centrum waar de bezoeker kan kennismaken met de onderwaterwereld en is uniek in zijn soort. Het is speels, maar ook educatief en wetenschappelijk onderbouwd en richt zich vooral op de relatie tussen mens en zee.
Nausicaá zet zich in om het publiek bewuster te maken door hun kennis te delen. Daarom werken ze ook mee aan heel wat programma’s en onderzoeksactiviteiten, maar ook aan kweekprogramma’s tussen de Europese aquaria. Zo kunnen ook een 20-tal bezoekers per dag een exclusief kijkje nemen achter de schermen en wandelen in de voetstappen van de verzorgers.
De kweekprogramma’s
Het Nationaal Zeecentrum mocht in 27 jaar heel wat geboortes aankondigen. Veel van die jongen zijn intussen volwassen dieren en de bezoekers hebben ze bewonderd, zien groeien en bloeien. Deze geboortes vallen onder de kweekprogramma’s die NAUSICAA coördineert of waaraan het instituut deelneemt. Onder hen zijn de epaulethaai, de zwartvoetpinguïn, de zeepaardjes en de roggen.
In juli werd in Nausicaá enkele vioolroggen geboren. Meteen na hun geboorte worden de jongen in een kweekschool geplaatst en meerdere keren per dag gevoed door oplettende verzorgers. De kleintjes hebben een stevige eetlust en groeien snel. Dankzij de expertise van Nausicaá zullen de roggen binnenkort in de permanente tentoonstelling terecht komen of toevertrouwd worden aan partneraquaria in het kader van uitwisselingsprogramma’s.
Kraamafdeling voor kwallen, koraal, haaien, roggen…
Al die kweekprogramma’s zijn voor de bezoeker super boeiend want elke kweek, elke geboorte is verbonden met een interessant verhaal dat jong en oud verwondert. Er is bijvoorbeeld de kameelgarnaal die zich al dansend voortbeweegt. De jongen worden over de aquaria verspreid waar ze een goede beschermer zijn voor het koraal.
En dan zijn er ook de pinguïns. De baby’s zijn maar 15 cm groot en hebben een witte pels. Er zijn reeds zeventien jongen in Nausicaá geboren.
Nausicaá heeft ook een belangrijke rol in het kweken wat kwallen en koralen. Omdat ze het koraal niet uit hun natuurlijke omgeving willen halen hebben ze hiervoor een geraffineerde techniek ontwikkeld, het ‘stekken’. Stekjes van koraalpolliepen worden gekweekt en daarna overgeplaatst naar de stranden in de Nausicaá-tentoonstelling. Ook kwallen worden gekweekt, met succes dankzij de vakkennis die door de jaren heen is opgebouwd.
In het spoor van gepassioneerde verzorgers
De taak van de verzorgers in Nausicaá is veel ruimer dan waken over de gezondheid van de dieren en het voederen. Het is ook aan hen om de ontmoeting tussen de bezoekers en de dieren in goede banen te leiden, om het bezoek leuk en leerrijk te maken. Het is fantastisch om de verzorgers aan het werk te zien, bijvoorbeeld tijdens het voederen. Dat gebeurt op vaste tijdstippen en je krijgt er ook een pak interessante informatie bij want de verzorgers zijn zo vertrouwd met de dieren, ze kennen ze door en door. Het is ook langs deze weg dat men de bezoekers bewust maakt van het belang van de oceanen, van het feit dat we anders moeten omgaan met onze planeet en met onze natuurlijke bronnen. Om deze doelstelling te bereiken heeft Nausicaá zelfs een subsidiefonds opgericht dat projecten voor natuurbescherming wereldwijd steunt. (Illustraties d mallevoy)
Milanese street style is known for individuality, quality and a keen feel for trends. Inspired by this, BRAX blends black and camel with rose, cranberry and a lively red. Casual silhouettes join fashion-forward chino trousers.
The key looks are not to be misseed : a coloured check coat, jumbo cord chinos, denim with a checked flock print, and what's more, a knitted coat in Leo-Norwegian mix. With an eye on the colder temperatures, the colour scheme of this collection theme warms the heart, with rose, cranberry and a powerful shade of red combined with camel and natural shades.
BRAX presents 'feelluxury ' oullover; colour, merino & extra fine cotton
BRAX Feel Good FW19
Own your colour is the motto of the casual, radiant pullover with painstakingly applied details, such as the slit at the side or the embroidered tuck in the middle of the back. But its inner qualities are also impressive, since the merino wool mix has a thermoregulatory effect. Thanks to their smoots surface and radiant colour, the merino styles of the newly developed "Feel Luxury" focal theme can be combined both casually and for smarter occasions.
The pieces in the collection, which of course incorporate the raw material merino, offer a high level of comfort for the wearer as they feel pleasant and non-scratchy on the skin. The merino items are 100% cottolined, which makes them particularly suitable for those with allergies or sensitive skin. Quality details and a broad range of forms make the BRAX merino pieces of FW19 easy to combine with other items.
2019 is absoluut een zeer belangrijk jaar voor IKKS. Na de presentatie van zijn nieuwe muze: Laetitia Casta, viert het merk 20 jaar IKKS WOMEN met een speciale capsule voor dit evenement van 20 iconische revisited stukken en exclusieve tassen.
ROCK IS AN ATTITUDE !
20 jaar of de leeftijd van de ultieme vrijheid! Meer dan ooit waait er een rock-sfeer door IKKS en die willen ze steeds sterker tot uiting laten komen! Voor dit evenement is de ontwerpstudio van IKKS WOMEN in de archieven van het merk gedoken om een capsule te creëren die doordrongen is van het originele rock-DNA van het label.
20 ICONISCHE STUKKEN REVISITED
Ontdek of herontdek, in een ultravrouwelijke rocksfeer, tijdloze leren stukken, de emblematische dierenhuidprint en de onvermijdelijke military/officier knipoog die zo kenmerkend zijn voor het merk.
« Rock Is An Attitude is een revisited concentraat van instinctieve stukken van de IKKS-dressing. Als een ode aan de vrijheid, doet deze capsule de silhouetten prachtig uitkomen en worden de persoonlijkheden uitvergroot.» | Marianne Dreuilhe, Stijl-directrice van IKKS WOMEN |
De capsule ROCK IS AN ATTITUDE zal beschikbaar zijn in de IKKS-winkels en op ikks.com vanaf september 2019.
Het merk IKKS maakt zich los van de codes, en strijdt voor de vrijheid van expressie op basis van drie stijlpijlers. Denim geeft de richting aan van de collecties, die afwisselend elegant, street of bohemian zijn. De Urban Rock ademt een eigenzinnig karakter uit door stukken in leer, radicaal zwart en wilde prints. De Military stijl injecteert kaki accenten, en levert stukken op die onmisbaar zijn. Sinds 2012 is er een gamma accessoires dat de uitdaging aangaat om een lijn te bieden die zowel betaalbaar is als aantrekkelijk. Aanwezig in 45 landen, met 3 merken: IKKS WOMEN, IKKS MEN en IKKS JUNIOR en gedragen door een team gepassioneerde mensen rond hun voorzitter, Pierre-André Cauche, met meer dan 1800 medewerkers en 3600 verkooppunten. In 2019 versterkt IKKS zijn engagement voor de vrijheid in al haar vormen, met haar mantra #LESESPRITSLIBRES.
La Forêt stelt voor Desert design van Atnaud Mautoères:
INTERIOR EYE CATCHER – Marokkaanse tapijten – 17 oktober tot 7 november
Voor haar komende tentoonstelling in La Forêt besloot Lucia Esteves om de collectie handgeweven tapijten van Arnaud Maurières te presenteren. Deze plantenkweker en landschapskunstenaar kent internationale roem en is gepassioneerd door de textielcreaties van vrouwen uit de Oost-Marokkaanse woestijn: tapijten van een verbluffende schoonheid.
Lucia Esteves: “Arnaud haalt deze vrouwen uit de schaduw, wat me bijzonder raakt, vooral omdat ook mijn grootmoeders actief waren in de textielwereld. De traditie wordt van vrouw tot vrouw doorgegeven en is als een rode draad die vroegere, huidige en toekomstige generaties aan elkaar rijgt. Bovendien geven de tapijten blijk van een uitzonderlijke moderniteit, al verbeelden ze evenzeer een terugkeer naar de bron, naar de symbolische en voorouderlijke waarden die deze vrouwen volgens mij willen uitdrukken. Een universele taal die iedereen aanspreekt, over alle tijds- en fysieke grenzen heen, hier en nu.”
Al meer dan een eeuw worden de meeste collecties van Marokkaanse tribal weefsels door handelaars bijeengebracht, die ze op hun beurt aanschaffen bij opkopers die dorpen doorkruisen waar ze met de mannen van de weefsters onderhandelen. De vrouwen zelf hebben dus hoegenaamd geen contact met de mensen die hun creaties kopen. In haast elke collectie en publicatie circuleert er dan ook de meest krankzinnige informatie over de oorsprong, de interpretatie van de motieven, de productie en het gebruik van deze stoffen.
Arnaud Maurières en Eric Ossart verzamelen kunst en design sinds de jaren 90. Het is puur toeval dat ze de uitzonderlijke tapijten van de Aït Khebbach ontdekken, tijdens een reis door de oostelijke woestijn van Marokko, in december 2010. Met behulp van hun vriend Lahcen Aït Khouya en diens familie doorkruisen ze de woestijn om de weefsters te ontmoeten. Uit gesprekken met de vrouwen blijkt dat het om een recent fenomeen gaat: ze weven deze tapijten nog maar sinds de jaren 80, als gevolg van een langdurige droogte die de nomaden ertoe verplichtte een meer sedentaire levenswijze aan te nemen. Nu ze geen tenten meer moeten weven of herstellen, beginnen de vrouwen slaapmatjes te maken voor de hele familie. Ze bedenken motieven en combineren de meest onwaarschijnlijke kleuren en stoffen. De vrouwen van de Aït Khebbach krijgen de smaak steeds meer te pakken en proberen elkaar de loef af te steken met hun creativiteit.
Onze liefde voor mode en voor het vaderland gaan feilloos hand in hand tijdens de week van de Belgische mode van 14 t/m 19 oktober. Hiermee worden de Belgische modemerken en hun winkeliers in de kijker gezet. De verleiding voor de grote internationale modeketens loert om elke winkelstraat en het is daarom van (nationaal) belang de consument bewust te maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode.
Een greep uit het aanbod van Belgische merken ...
INTERNATIONAL FAME -
Caroline Biss
Caroline Biss. Heeft u zich ooit al afgevraagd waarom dit Belgische merk zo'n internationaal klinkende naam heeft? Begin jaren 60 tijdens de begindagen van het merk was Caroline een immens populaire naam. Ook de dochter van de Kennedy's kreeg deze naam mee en eind jaren 50 zag ook Caroline van Monaco het levenslicht. Ah ja, en the rest was history right?
Jeune Premier
“From Paris to Seoul, the coolest bag of the hour is Belgian. The brand : Jeune Premier.” Deze slogan is niet bij de haren gegrepen. Dit Belgische boekentassenmerk verkoopt 120.000 stuks per jaar. Momenteel hebben zij een distributie via 1100 verkooppunten en dit in 36 landen wereldwijd. Dit jaar lanceerde ze nog de easy lock, een ergonomische sluiting voor de swipe generatie.
BUY LOCAL
L'Histoire de Louise by e5
De L'Histoire de Louise collectie brengt vrouwelijke, romantische en hedendaagse kleding voor stijlbewuste dames. Wij polsten bij Olivia - Marketing Manager bij e5 mode - naar haar favoriete stuk uit de wintercollectie. Zij koos resoluut voor de geruite blazer; multi inzetbaar – mooi als pak, maar ook meer dan geslaagd op een jurk of jeans.
LolaLiza
Zelf een jurk customizen onder de 100 euro? Dat kan met LolaLiza. Een van de kernwaarden van LolaLiza is women empowerment. Via een online tool en de nieuwste digitale innovatie ‘LolaLiza Atelier’ kunnen fans hun eigen jurk ontwerpen en laten produceren. Hiermee lanceert het merk een unicum in de Europese modesector.
Lore Van Keer
Lore Van Keer ontwerpt perfecte objecten voor een imperfecte wereld. Haar sieraden brengen rust, schoonheid en tijdloze luxe om chaos te compenseren. Met halfedelstenen en edelstenen, zilver en goud, ontwikkelt Lore haar eigen minimalistische esthetiek. Ze zoekt de grenzen op van het ontwerpen van sieraden, balancerend op de rand van abstracte deconstructie.
LOOKING FORWARD
Marié Mero
"Onder de noemer #proudtowearmariemero wil Marie Méro haar klanten fier maken en bedanken dat ze het merk dragen. We willen graag dankzij onze klanten, die ons iedere dag inspireren uitgroeien tot een lifetime value brand." - Ruben Van der Elst (CEO Marie Méro)
"Leeftijd is vandaag geen onderscheidende factor meer, integendeel. Vrouwen uit verschillende generaties inspireren elkaar en vullen elkaar aan, dat voelen we ook bij onze klanten." - Steven Van der Elst (CEO & Head of design Marie Méro)
Mayerline
"Positief zijn is een bewuste keuze", aldus Mimi Lamote van Mayerline. En die kleerkast volgt vanzelf! De garderobe van de Mayerline-vrouw overstijgt namelijk de seizoenen en laat haar zijn wie ze zelf wil. Op die manier kan ze haar persoonlijkheid volop tonen en erop vertrouwen dat de toekomst geweldig zal zijn. Dare to look perfect!
Back to work: daar zijn de slapeloze nachten weer ...
Ah ****, je bent die rapportering vergeten door te sturen! Als een zombie staar je voor je uit naar het plafond. Michael Jackon's Thriller is er niets naast. Je bent een wrak. Een druk leven, veel werk en stress zijn niet bevorderend voor je nachtrust. Vaak lig je ook nog eens uren te piekeren. Herkenbaar? Geen paniek, met volgende tips van de Sleeplife experten lig je niet meer wakker van oververmoeidheid. Toch nog moe na een goede nachtrust? Ook dit zochten we voor je uit.
1. Ontspan en denk niet aan je werk.
Als je makkelijk wil inslapen, moet je enkele uren voordat je naar bed gaat volledig ontspannen. Een warm bad, een goed boek, je favoriete nummer … helpen om de stress van je af te schudden. Nog snel even je e-mails checken of piekeren over werkgerelateerde zaken doe je beter niet. Makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer je werk opzij te schuiven. Breng in plaats daarvan tijd door met je kinderen of partner. Quality tiiiiime!
2. Weet wat je eet (en drinkt)
Hoewel je van vetten en suikers wel slaperig wordt, verstoren ze je slaap. Dat komt doordat je lichaam veel energie nodig heeft om ze te verteren. Heb je nog een hongertje ’s avonds? Ga voor een lichte maaltijd. Ook cafeïne kan de oorzaak zijn van slecht slapen. Cafeïne houdt je alert. Zelfs als je enkele uren voor het slapengaan nog een kopje koffie drinkt, zit de cafeïne nog in je lichaam. Net als alcohol verstoort cafeïne je REM-slaap. Je raakt niet in een diepe slaap en zal bijgevolg slecht doorslapen
3. Beweeg je vrij
Ook sporten is een goede slaaptip. Te weinig beweging kan namelijk slaapproblemen veroorzaken. Als je gaat joggen, loop je letterlijk de zorgen van overdag van je af. Bovendien vermindert een goede conditie stress en slaap je beter. Fysieke inspanningen bevorderen dus je slaap, behalve als je ze vlak voor het slapengaan doet. Je hartslag kan dan nog te hoog zijn, waardoor je gaat zweten en onrustig bent.
4. #kannietslapen: die gsm moet echt weg!
Kijk jij ook nog altijd eens naar je sociale media op je smartphone of tablet voor je gaat slapen? Mobiele toestellen produceren ‘blauw licht’ en hebben een negatieve invloed op het hormoon melatonine. Ze wekken de indruk dat er nog licht is, waardoor je ogen minder snel vermoeid worden. Je blijft langer wakker en je biologische klok en slaapritme worden overhoop gehaald. Slapeloosheid steekt de kop op en de dag nadien zul je meer last hebben van moeheid. Laat zulke toestellen dus beter in de woonkamer achter.
5. Zorg voor een aangename temperatuur
Over het algemeen slaap je best in een kamer waar het tussen de 16 en 22°C is. Heb je de temperatuur in je slaapkamer niet in de hand? Aan de temperatuur in je béd kan je wel wat doen. Synthetische materialen ventileren doorgaans niet zo goed, waardoor je het in de zomer vaak te warm hebt. Of – erger nog – kletsnat wakker wordt. Kies zoveel mogelijk voor natuurlijke materialen, zoals een katoenen overtrek (-satijn of -flanel) en een donzen dekbed. De vezels ademen, waardoor ze warmte opnemen en weer afgeven. Tegelijk hebben ze een isolerende werking. Daardoor krijg je het nooit te warm of te koud. Dat in combinatie met een ventilerende pocketveren- of latexmatras én een katoenen pyjama zorgt voor een ideale temperatuur de hele nacht door. Zowel in de zomer als in de winter.
6. Slaap je wel in het juiste bed?
In bed recupereert je lichaam optimaal van de inspanningen overdag. Tenminste, als je bed afgestemd is op je lichaam en slaapbehoeften. Laat daarom je SLAAP-DNA® meten. Zo weet je precies waar je lichaam de meeste ondersteuning nodig heeft. Als je de nacht doorbrengt in een bed dat ergonomisch samengesteld is, verkleint de kans op slaapproblemen en word je uitgerust wakker. Zonder rug- of nekpijn, hoofdpijn of schouderpijn. Good morning sunshine!
7. Vergeet je ontbijt ook niet
Heb je een goede nachtrust gehad, maar dommel je na de eerste werkmeeting toch weer in? De kans is groot dat je last hebt van insulinepieken. Met deze ontbijtideeën, kom je de hele dag door.
Ga voor een vezelrijk ontbijt en kies voor trage, vezelrijke koolhydraten. Denk maar aan zuurdesembrood, donker brood, pitten of zadenbrood, gepofte quinoa of havermout als ontbijt.
Een absolute winner als koolhydraatarm ontbijt is groenten- of fruitbeleg zonder toegevoegde suikers. Ook geroosterde of gegrilde groenten bezorgen je gegarandeerd een energierijke start van je dag!
Heb je een slowjuicer in huis? Ideaal om sapjes of smoothies te maken van groenten of fruit! Een slowjuicer perst in plaats van te centrifugeren, waardoor er geen wrijvingswarmte vrijkomt en de enzymen intact blijven.Als je een ontbijtsmoothie van vruchten en plantaardige drank maakt, probeer je fruit dan zoveel mogelijk met de schil te gebruiken. Voeg ook wat zaden of noten toe. De fruitsuikers worden dan trager opgenomen. De voordelen? Je krijgt langer energie van je smoothie en je vermijdt een suikerdip!
Probeer steeds gezonde vetten en eventueel wat (plantaardige) eiwitten toe te voegen. Denk maar aan een eitje, een lepeltje kokosolie of wat hummus. Die zorgen niet alleen voor verzadiging, maar geven ook extra energie.
Het Belgische “Made with magic” juwelenmerk Solya lanceert een eigen 100% veganistische kaarsencollectie. De kaarsen hebben een subtiel parfum van katoen en zijn een echt herbruikbaar decoratie-element! Wanneer de kaars opgebrand is, krijgt de gebruiker de beschikking over de halfedelstenen die verwerkt zijn in de plantaardige kaarswas.
Solya gebruikt halfedelstenen uit de eigen juwelencollectie en verwerkt deze in de eerste kaarsencollectie, beschikbaar in 16 originele varianten: rode jaspis, tijgeroog, lapis lazuli, amazoniet, amethist of roze k
COLLECTIE ‘GEMME’: EEN UNIEKE ERVARING
Wanneer de kaars is opgebrand, krijgt de gebruiker de beschikking over de edelstenen die hij of zij vervolgens kan schoonmaken en uitstallen in een etalagekast of in een vaas. Er zijn oneindig veel mogelijkheden! Ieder kaars werd gemaakt met maar één doel: de gebruiker aangenaam verrassen. Wie smelt er niet figuurlijk weg bij een kaars waarin bladgoud verwerkt zit?
MILIEUZORG, EEN PRIORITEIT De Solya kaarsen zijn volledig handgemaakt in de Brusselse atelier van het merk. De gebruikers? Iedereen die op zoek is naar natuurlijke, authentieke en lokaal gefabriceerde kaarsen. Solya draagt ook zorg voor het milieu. Iedere kaars is immers gemaakt van 100% natuurlijke en bioafbreekbare sojawas en met een houten kaarsenpit. Het hout maakt bovendien een zacht knetterend geluid waardoor de kaars ook de authentieke sfeer van een open haard creëert.
MSC CRUISES INTRODUCEERT ‘S WERELDS EERSTE ‘FINE ART EXPERIENCE’ AT SEA
De originele Danse Dessin Tekeningen van Edgar Degas aan boord van MSC Grandiosa ! MSC Grandiosa is de nieuwste aanwinst van de MSC Cruises vloot en het eerste cruiseschip ter wereld waarop gasten kunnen genieten van de schone kunsten met de ‘Fine Art at Sea Experience’. Omgeven door de ‘Danse Dessin’ tekeningen van Degas, een boeiende kunstcollectie van originele en iconische impressionistische werken, gebruiken de gasten de maaltijd en brengt de reiservaring naar een nog hoger niveau.
Gehuisvest in een speciaal hiervoor ontworpen installatie binnen het chique “L’Atelier Bistro” in het hart van de Mediterrane Promenade van het schip, bevindt zich de Edgar Degas-tentoonstelling, de eerste selectie uit deze unieke collectie die aan boord van een cruiseschip te zien is. De Danse Dessin serie portretteert 26 studies van dans en beweging en werd eerder tentoongesteld in vooraanstaande galerijen en musea. Het werk van Degas is de belichaming van de ziel van een romantisch Parijs en past bijzonder goed in het concept van de nieuwe Franse Bistro aan boord van de MSC Grandiosa. De gasten kunnen helemaal opgaan in het leven en werk van Degas, dat belicht wordt door vijf video’s die bij de kunstwerken te zien zijn.
Met elk schip dat aan de vloot van MSC Cruises wordt toegevoegd, probeert het bedrijf de ervaring van de gasten te verrijken met nieuwe en unieke elementen die elders op zee niet te vinden zijn. Dit laatste initiatief brengt de wereld van de schone kunsten en die van techniek samen, waardoor een ongeëvenaarde vorm van entertainment wordt verkregen die exclusief voor de gasten bestemd is en die kunst dichter bij hen brengt.
De introductie en presentatie van de gerenommeerde werken maakt deel uit van de samenwerking tussen MSC Cruises en THE AIMES, experten in het creëren van multi-sensorische, interactieve ervaringen, waarbij innovatieve technologie wordt ingezet om mensen warm te laten lopen voor kunst en cultuur. De tentoonstelling werd samengesteld door Marco Smarrelli, kunsthistoricus, criticus en lid van THE AIMES.
Volgens Marcello Smarrelli, samensteller van tentoonstelling, was Degas “ondanks zijn ogenschijnlijk romantische onderwerpen, iemand die graag experimenteerde en die zeer geïnteresseerd was in het gebruik van de nieuwe technologieën die in die jaren van grote wetenschappelijke en industriële ontwikkelingen voorhanden waren. In zijn voorstudies onderzocht hij met name de bewegingen van het menselijk lichaam en trachtte hij die te reproduceren in zijn kunstwerken. Om die reden was zijn aanpak van kunst van fundamenteel belang bij het ontstaan van fotografie en film, waarvan hij een van de grondleggers was. Ik weet zeker dat hij zou hebben genoten van deze interactieve kunsttentoonstelling, de enige in haar soort op zee. Het is dan ook de gelegenheid bij uitstek om mensen op een geheel nieuwe manier met de kunstwerken van Degas te verbinden en om dit alles tot leven te laten komen voor de gasten van MSC Cruises via digitale middelen“.
De vloot van MSC Cruises krijgt in november met de komst van de MSC Grandiosa een nieuw vlaggenschip. Dit hypermoderne schip biedt een grote verscheidenheid aan ervaringen aan iedere gast, zoals top entertainment met de nieuwste shows van Cirque du Soleil at Sea, een ruime keuze aan internationale eetgelegenheden, nieuwe activiteiten voor families of een verbeterde MSC Yacht Club.
De MSC Grandiosa wordt het tweede schip dat uitgerust is met ZOE, de eerste virtuele, persoonlijke en spraakbestuurde cruise-assistent en het innovatieve en digitale MSC for Me programma, dat de gasten helpt om het uiterste te halen uit hun cruisevakantie.
Van donderdag 3 tot en met maandag 7 oktober is het opnieuw zover: dan vindt Mobicar’19 plaats in Brussels Expo. Op Mobicar 19’ ontdekken liefhebbers van caravans en motorhomes niet minder dan 700 nieuwe modellen, maar ook accessoires en diensten voor een geslaagde kampeervakantie. En dit net op een moment dat de sector de wind in de zeilen heeft, met steeds meer Belgen die in een motorhome of caravan investeren.
Mobicar’19 in een oogopslag
Voor de 57e editie steekt Mobicar in een nieuw jasje. Het logo kreeg een opfrisbeurt, met warme kleuren die meteen doen dromen van vakantie.
Aan die vakantie zullen de bezoekers ook meteen denken wanneer ze een bezoek brengen aan de beurs, waarvan de oppervlakte dit jaar werd uitgebreid. De Patio van Brussels Expo verwelkomt diensten en accessoires, maar ook verschillende modellen stacaravans. De opdeling van de beurs in drie zones, die vorig jaar werd ingezet, werd gesmaakt door de bezoekers en hernomen voor de editie 2019. Er is één zone voor motorhomes, één voor caravans en één die accessoires, diensten en stacaravans groepeert. De verschillende delen zijn te herkennen aan de kleuren op het beursplan én aan het tapijt dat in de beursgangen ligt: groen voor motorhomes, blauw voor caravans en geel voor accessoires en diensten. Zo vinden de bezoekers makkelijker hun weg en kunnen ze gerichter op zoek gaan naar wat hen het meest interesseert.
Bezoekers die op Mobicar’19 een motorhome of caravan aankopen, kunnen hun nieuwe aanwinst vieren met een fles champagne, die hen door de beurs wordt aangeboden.
Wie de knoop nog niet heeft doorgehakt, kan op de Heizelsite een testrit met de motorhome doen. Ideaal voor liefhebbers die nog twijfelen over de aankoop van een voertuig of denken dat rijden met een motorhome te ingewikkeld of te moeilijk is. Onder begeleiding van één van de exposanten maken ze een testrit met een model naar keuze, tussen Brussels Expo en het Atomium. Bezoekers dienen zich verplicht vooraf online in te schrijven hiervoor.
De vaste waarden
Naast nieuwigheden, is er op Mobicar’19 ook plaats voor enkele vaste waarden. Zo verkiezen de bezoekers de Caravan en de Motorhome van het Jaar 2020. 18 motorhomes en 6 caravans strijden voor deze prestigieuze titel. Een vierkoppige jury zal de genomineerden zorgvuldig uitkiezen. De winnaars worden uiteindelijk gekozen door de bezoekers tijdens de beurs.
Mobicar’19 zet naar goede gewoonte de deuren open voor de kleinste kampeerders, met een speciaal aan hen gewijde kinderhoek, vol leuke activiteiten. Ze zijn er welkom tijdens het beursweekend op 5 en 6 oktober. Avontuurlijke kids kunnen hun hart ophalen aan de Mobicar-klimmuur, voor een unieke verticale roadtrip. Groot en klein kunnen tijdens hun bezoek halt houden aan één van de streetfood kraampjes.
Ten slotte is er op de beurs opnieuw een overnachtingszone voor zij die de beurs bezoeken met hun eigen motorhome of caravan. De overnachtingszone is een geprivatiseerd outdoor sportterrein net naast de hallen (toegang via Keizerin Charlottelaan). Plaatsen zijn te reserveren voor de nachten van woensdag 2 t.e.m. zondag 6 oktober. Een overnachting kost 10 euro per voertuig per nacht voor een staanplaats met elektriciteit. Reserveren kan op de website van Mobicar. www.mobicar.be
De FW19-collectie van Catalina J is geïnspireerd op de jaren 80 en werpt zich op als een herinterpretatie van de Tailoring trend. De vleugjes urban streetwear geven de collectie een eigenaardig harmonieuze sfeer. De ontwerpster laat haar unieke en karaktervolle stijl verder evolueren door middel van gedurfde in-en uitsnijdingen, schouders met volume, verfijnde details, chique texturen en duidelijke lijnen.
DE HERFST-WINTERCOLLECTIE 2019/20
Een denkbeeldige reis op zoek naar de allerfijnste zijden stoffen, zo kan men het creatieproces het best omschrijven. De inzet? Exclusieve, grafisch gedurfde en tegelijk minimalistische prints. De bevrijde geest van de heldin komt tot uiting in het spel van asymmetrische en ongedwongen details. De Tailoring trend is alom aanwezig, zowel in de dagversies als de avondversies, doorheen de mix van de boyish blazer en de vrouwelijke jurken of de lange en brede broeken.
De collectie is de reflectie van een vrouw met een sterke persoonlijkheid, duidelijke stijlkeuzes en een elegant evenwicht tussen haar mannelijke kant en haar sensuele vrouwelijke kant. Catalina J creëert een unieke en hedendaagse look. De ongekunstelde elementen van de collectie zoals het gebruik van stretch, de elastische band en de ritssluitingen krijgen een moderne en elegante toets. De plooien, de in-en uitsnijdingen en de transparante stukken creëren kledingstukken die perfect passen binnen een urban levensstijl.
Het kleurenpalet bestaat uit subtiele neutrale tinten: lichtbruin, kakigroen en aardetinten maar ook wit, zwart, grafische prints en lichtroze.
DE STIJL
De stijl van Catalina J past perfect bij actieve en ambitieuze persoonlijkheden die op zoek zijn naar originaliteit en perfectie. Catalina Jitaru wil met kwalitatief hoogstaande mode tegen een juiste prijs de moderne kant van de vrouw benadrukken. Die ambitie leidt al snel tot een unieke stijl. “De silhouetten die ik maak zijn licht, ze laten het lichaam als het ware al zwevend voortbewegen.”
Enkele typische kenmerken van de Catalina J stijl? Asymmetrie, oog voor detail, een monochroom kleurenpalet met wit, zwart en crèmekleur als belangrijkste tinten en enkele subtiele motieven. De stukken hebben karakter en zijn met veel precisie ontworpen.
De luxueuze stoffen (Italiaanse zijde, wol, crêpe...) worden met veel zorg verwerkt tot originele stukken. Al enkele collecties lang is de capejurk één van de meest uitgesproken stukken van het merk. De capejurk is tijdloos en evolueert in verschillende stoffen met de seizoenen mee en volgens de inspiratie van het moment. Voor deze collectie heeft de ontwerpster vooral getextureerde stoffen, volledig traceerbare zijde en fijne viscose gebruikt die de kleding een vlotte gezwindheid geven.
Daarnaast voegt Catalina J ook een ethische kant toe aan haar creaties. Ze kiest resoluut voor organisch katoen. “Ook hier gaat het om een moderne aanpak, ethische mode is de toekomst!” Het concept van slow fashion past perfect bij de visie van Catalina J: een tijdloos aanbod dat de seizoenen en de trends overstijgt.
Catalina J is te koop op de website www.catalina-j.com alsook in verschillende multimerkenboetieks in Brussel en in Gent.