Milanese street style is known for individuality, quality and a keen feel for trends. Inspired by this, BRAX blends black and camel with rose, cranberry and a lively red. Casual silhouettes join fashion-forward chino trousers.
The key looks are not to be misseed : a coloured check coat, jumbo cord chinos, denim with a checked flock print, and what's more, a knitted coat in Leo-Norwegian mix. With an eye on the colder temperatures, the colour scheme of this collection theme warms the heart, with rose, cranberry and a powerful shade of red combined with camel and natural shades.
BRAX presents 'feelluxury ' oullover; colour, merino & extra fine cotton
BRAX Feel Good FW19
Own your colour is the motto of the casual, radiant pullover with painstakingly applied details, such as the slit at the side or the embroidered tuck in the middle of the back. But its inner qualities are also impressive, since the merino wool mix has a thermoregulatory effect. Thanks to their smoots surface and radiant colour, the merino styles of the newly developed "Feel Luxury" focal theme can be combined both casually and for smarter occasions.
The pieces in the collection, which of course incorporate the raw material merino, offer a high level of comfort for the wearer as they feel pleasant and non-scratchy on the skin. The merino items are 100% cottolined, which makes them particularly suitable for those with allergies or sensitive skin. Quality details and a broad range of forms make the BRAX merino pieces of FW19 easy to combine with other items.
2019 is absoluut een zeer belangrijk jaar voor IKKS. Na de presentatie van zijn nieuwe muze: Laetitia Casta, viert het merk 20 jaar IKKS WOMEN met een speciale capsule voor dit evenement van 20 iconische revisited stukken en exclusieve tassen.
ROCK IS AN ATTITUDE !
20 jaar of de leeftijd van de ultieme vrijheid! Meer dan ooit waait er een rock-sfeer door IKKS en die willen ze steeds sterker tot uiting laten komen! Voor dit evenement is de ontwerpstudio van IKKS WOMEN in de archieven van het merk gedoken om een capsule te creëren die doordrongen is van het originele rock-DNA van het label.
20 ICONISCHE STUKKEN REVISITED
Ontdek of herontdek, in een ultravrouwelijke rocksfeer, tijdloze leren stukken, de emblematische dierenhuidprint en de onvermijdelijke military/officier knipoog die zo kenmerkend zijn voor het merk.
« Rock Is An Attitude is een revisited concentraat van instinctieve stukken van de IKKS-dressing. Als een ode aan de vrijheid, doet deze capsule de silhouetten prachtig uitkomen en worden de persoonlijkheden uitvergroot.» | Marianne Dreuilhe, Stijl-directrice van IKKS WOMEN |
De capsule ROCK IS AN ATTITUDE zal beschikbaar zijn in de IKKS-winkels en op ikks.com vanaf september 2019.
Het merk IKKS maakt zich los van de codes, en strijdt voor de vrijheid van expressie op basis van drie stijlpijlers. Denim geeft de richting aan van de collecties, die afwisselend elegant, street of bohemian zijn. De Urban Rock ademt een eigenzinnig karakter uit door stukken in leer, radicaal zwart en wilde prints. De Military stijl injecteert kaki accenten, en levert stukken op die onmisbaar zijn. Sinds 2012 is er een gamma accessoires dat de uitdaging aangaat om een lijn te bieden die zowel betaalbaar is als aantrekkelijk. Aanwezig in 45 landen, met 3 merken: IKKS WOMEN, IKKS MEN en IKKS JUNIOR en gedragen door een team gepassioneerde mensen rond hun voorzitter, Pierre-André Cauche, met meer dan 1800 medewerkers en 3600 verkooppunten. In 2019 versterkt IKKS zijn engagement voor de vrijheid in al haar vormen, met haar mantra #LESESPRITSLIBRES.
La Forêt stelt voor Desert design van Atnaud Mautoères:
INTERIOR EYE CATCHER – Marokkaanse tapijten – 17 oktober tot 7 november
Voor haar komende tentoonstelling in La Forêt besloot Lucia Esteves om de collectie handgeweven tapijten van Arnaud Maurières te presenteren. Deze plantenkweker en landschapskunstenaar kent internationale roem en is gepassioneerd door de textielcreaties van vrouwen uit de Oost-Marokkaanse woestijn: tapijten van een verbluffende schoonheid.
Lucia Esteves: “Arnaud haalt deze vrouwen uit de schaduw, wat me bijzonder raakt, vooral omdat ook mijn grootmoeders actief waren in de textielwereld. De traditie wordt van vrouw tot vrouw doorgegeven en is als een rode draad die vroegere, huidige en toekomstige generaties aan elkaar rijgt. Bovendien geven de tapijten blijk van een uitzonderlijke moderniteit, al verbeelden ze evenzeer een terugkeer naar de bron, naar de symbolische en voorouderlijke waarden die deze vrouwen volgens mij willen uitdrukken. Een universele taal die iedereen aanspreekt, over alle tijds- en fysieke grenzen heen, hier en nu.”
Al meer dan een eeuw worden de meeste collecties van Marokkaanse tribal weefsels door handelaars bijeengebracht, die ze op hun beurt aanschaffen bij opkopers die dorpen doorkruisen waar ze met de mannen van de weefsters onderhandelen. De vrouwen zelf hebben dus hoegenaamd geen contact met de mensen die hun creaties kopen. In haast elke collectie en publicatie circuleert er dan ook de meest krankzinnige informatie over de oorsprong, de interpretatie van de motieven, de productie en het gebruik van deze stoffen.
Arnaud Maurières en Eric Ossart verzamelen kunst en design sinds de jaren 90. Het is puur toeval dat ze de uitzonderlijke tapijten van de Aït Khebbach ontdekken, tijdens een reis door de oostelijke woestijn van Marokko, in december 2010. Met behulp van hun vriend Lahcen Aït Khouya en diens familie doorkruisen ze de woestijn om de weefsters te ontmoeten. Uit gesprekken met de vrouwen blijkt dat het om een recent fenomeen gaat: ze weven deze tapijten nog maar sinds de jaren 80, als gevolg van een langdurige droogte die de nomaden ertoe verplichtte een meer sedentaire levenswijze aan te nemen. Nu ze geen tenten meer moeten weven of herstellen, beginnen de vrouwen slaapmatjes te maken voor de hele familie. Ze bedenken motieven en combineren de meest onwaarschijnlijke kleuren en stoffen. De vrouwen van de Aït Khebbach krijgen de smaak steeds meer te pakken en proberen elkaar de loef af te steken met hun creativiteit.
Onze liefde voor mode en voor het vaderland gaan feilloos hand in hand tijdens de week van de Belgische mode van 14 t/m 19 oktober. Hiermee worden de Belgische modemerken en hun winkeliers in de kijker gezet. De verleiding voor de grote internationale modeketens loert om elke winkelstraat en het is daarom van (nationaal) belang de consument bewust te maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode.
Een greep uit het aanbod van Belgische merken ...
INTERNATIONAL FAME -
Caroline Biss
Caroline Biss. Heeft u zich ooit al afgevraagd waarom dit Belgische merk zo'n internationaal klinkende naam heeft? Begin jaren 60 tijdens de begindagen van het merk was Caroline een immens populaire naam. Ook de dochter van de Kennedy's kreeg deze naam mee en eind jaren 50 zag ook Caroline van Monaco het levenslicht. Ah ja, en the rest was history right?
Jeune Premier
“From Paris to Seoul, the coolest bag of the hour is Belgian. The brand : Jeune Premier.” Deze slogan is niet bij de haren gegrepen. Dit Belgische boekentassenmerk verkoopt 120.000 stuks per jaar. Momenteel hebben zij een distributie via 1100 verkooppunten en dit in 36 landen wereldwijd. Dit jaar lanceerde ze nog de easy lock, een ergonomische sluiting voor de swipe generatie.
BUY LOCAL
L'Histoire de Louise by e5
De L'Histoire de Louise collectie brengt vrouwelijke, romantische en hedendaagse kleding voor stijlbewuste dames. Wij polsten bij Olivia - Marketing Manager bij e5 mode - naar haar favoriete stuk uit de wintercollectie. Zij koos resoluut voor de geruite blazer; multi inzetbaar – mooi als pak, maar ook meer dan geslaagd op een jurk of jeans.
LolaLiza
Zelf een jurk customizen onder de 100 euro? Dat kan met LolaLiza. Een van de kernwaarden van LolaLiza is women empowerment. Via een online tool en de nieuwste digitale innovatie ‘LolaLiza Atelier’ kunnen fans hun eigen jurk ontwerpen en laten produceren. Hiermee lanceert het merk een unicum in de Europese modesector.
Lore Van Keer
Lore Van Keer ontwerpt perfecte objecten voor een imperfecte wereld. Haar sieraden brengen rust, schoonheid en tijdloze luxe om chaos te compenseren. Met halfedelstenen en edelstenen, zilver en goud, ontwikkelt Lore haar eigen minimalistische esthetiek. Ze zoekt de grenzen op van het ontwerpen van sieraden, balancerend op de rand van abstracte deconstructie.
LOOKING FORWARD
Marié Mero
"Onder de noemer #proudtowearmariemero wil Marie Méro haar klanten fier maken en bedanken dat ze het merk dragen. We willen graag dankzij onze klanten, die ons iedere dag inspireren uitgroeien tot een lifetime value brand." - Ruben Van der Elst (CEO Marie Méro)
"Leeftijd is vandaag geen onderscheidende factor meer, integendeel. Vrouwen uit verschillende generaties inspireren elkaar en vullen elkaar aan, dat voelen we ook bij onze klanten." - Steven Van der Elst (CEO & Head of design Marie Méro)
Mayerline
"Positief zijn is een bewuste keuze", aldus Mimi Lamote van Mayerline. En die kleerkast volgt vanzelf! De garderobe van de Mayerline-vrouw overstijgt namelijk de seizoenen en laat haar zijn wie ze zelf wil. Op die manier kan ze haar persoonlijkheid volop tonen en erop vertrouwen dat de toekomst geweldig zal zijn. Dare to look perfect!
Back to work: daar zijn de slapeloze nachten weer ...
Ah ****, je bent die rapportering vergeten door te sturen! Als een zombie staar je voor je uit naar het plafond. Michael Jackon's Thriller is er niets naast. Je bent een wrak. Een druk leven, veel werk en stress zijn niet bevorderend voor je nachtrust. Vaak lig je ook nog eens uren te piekeren. Herkenbaar? Geen paniek, met volgende tips van de Sleeplife experten lig je niet meer wakker van oververmoeidheid. Toch nog moe na een goede nachtrust? Ook dit zochten we voor je uit.
1. Ontspan en denk niet aan je werk.
Als je makkelijk wil inslapen, moet je enkele uren voordat je naar bed gaat volledig ontspannen. Een warm bad, een goed boek, je favoriete nummer … helpen om de stress van je af te schudden. Nog snel even je e-mails checken of piekeren over werkgerelateerde zaken doe je beter niet. Makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer je werk opzij te schuiven. Breng in plaats daarvan tijd door met je kinderen of partner. Quality tiiiiime!
2. Weet wat je eet (en drinkt)
Hoewel je van vetten en suikers wel slaperig wordt, verstoren ze je slaap. Dat komt doordat je lichaam veel energie nodig heeft om ze te verteren. Heb je nog een hongertje ’s avonds? Ga voor een lichte maaltijd. Ook cafeïne kan de oorzaak zijn van slecht slapen. Cafeïne houdt je alert. Zelfs als je enkele uren voor het slapengaan nog een kopje koffie drinkt, zit de cafeïne nog in je lichaam. Net als alcohol verstoort cafeïne je REM-slaap. Je raakt niet in een diepe slaap en zal bijgevolg slecht doorslapen
3. Beweeg je vrij
Ook sporten is een goede slaaptip. Te weinig beweging kan namelijk slaapproblemen veroorzaken. Als je gaat joggen, loop je letterlijk de zorgen van overdag van je af. Bovendien vermindert een goede conditie stress en slaap je beter. Fysieke inspanningen bevorderen dus je slaap, behalve als je ze vlak voor het slapengaan doet. Je hartslag kan dan nog te hoog zijn, waardoor je gaat zweten en onrustig bent.
4. #kannietslapen: die gsm moet echt weg!
Kijk jij ook nog altijd eens naar je sociale media op je smartphone of tablet voor je gaat slapen? Mobiele toestellen produceren ‘blauw licht’ en hebben een negatieve invloed op het hormoon melatonine. Ze wekken de indruk dat er nog licht is, waardoor je ogen minder snel vermoeid worden. Je blijft langer wakker en je biologische klok en slaapritme worden overhoop gehaald. Slapeloosheid steekt de kop op en de dag nadien zul je meer last hebben van moeheid. Laat zulke toestellen dus beter in de woonkamer achter.
5. Zorg voor een aangename temperatuur
Over het algemeen slaap je best in een kamer waar het tussen de 16 en 22°C is. Heb je de temperatuur in je slaapkamer niet in de hand? Aan de temperatuur in je béd kan je wel wat doen. Synthetische materialen ventileren doorgaans niet zo goed, waardoor je het in de zomer vaak te warm hebt. Of – erger nog – kletsnat wakker wordt. Kies zoveel mogelijk voor natuurlijke materialen, zoals een katoenen overtrek (-satijn of -flanel) en een donzen dekbed. De vezels ademen, waardoor ze warmte opnemen en weer afgeven. Tegelijk hebben ze een isolerende werking. Daardoor krijg je het nooit te warm of te koud. Dat in combinatie met een ventilerende pocketveren- of latexmatras én een katoenen pyjama zorgt voor een ideale temperatuur de hele nacht door. Zowel in de zomer als in de winter.
6. Slaap je wel in het juiste bed?
In bed recupereert je lichaam optimaal van de inspanningen overdag. Tenminste, als je bed afgestemd is op je lichaam en slaapbehoeften. Laat daarom je SLAAP-DNA® meten. Zo weet je precies waar je lichaam de meeste ondersteuning nodig heeft. Als je de nacht doorbrengt in een bed dat ergonomisch samengesteld is, verkleint de kans op slaapproblemen en word je uitgerust wakker. Zonder rug- of nekpijn, hoofdpijn of schouderpijn. Good morning sunshine!
7. Vergeet je ontbijt ook niet
Heb je een goede nachtrust gehad, maar dommel je na de eerste werkmeeting toch weer in? De kans is groot dat je last hebt van insulinepieken. Met deze ontbijtideeën, kom je de hele dag door.
Ga voor een vezelrijk ontbijt en kies voor trage, vezelrijke koolhydraten. Denk maar aan zuurdesembrood, donker brood, pitten of zadenbrood, gepofte quinoa of havermout als ontbijt.
Een absolute winner als koolhydraatarm ontbijt is groenten- of fruitbeleg zonder toegevoegde suikers. Ook geroosterde of gegrilde groenten bezorgen je gegarandeerd een energierijke start van je dag!
Heb je een slowjuicer in huis? Ideaal om sapjes of smoothies te maken van groenten of fruit! Een slowjuicer perst in plaats van te centrifugeren, waardoor er geen wrijvingswarmte vrijkomt en de enzymen intact blijven.Als je een ontbijtsmoothie van vruchten en plantaardige drank maakt, probeer je fruit dan zoveel mogelijk met de schil te gebruiken. Voeg ook wat zaden of noten toe. De fruitsuikers worden dan trager opgenomen. De voordelen? Je krijgt langer energie van je smoothie en je vermijdt een suikerdip!
Probeer steeds gezonde vetten en eventueel wat (plantaardige) eiwitten toe te voegen. Denk maar aan een eitje, een lepeltje kokosolie of wat hummus. Die zorgen niet alleen voor verzadiging, maar geven ook extra energie.
Het Belgische “Made with magic” juwelenmerk Solya lanceert een eigen 100% veganistische kaarsencollectie. De kaarsen hebben een subtiel parfum van katoen en zijn een echt herbruikbaar decoratie-element! Wanneer de kaars opgebrand is, krijgt de gebruiker de beschikking over de halfedelstenen die verwerkt zijn in de plantaardige kaarswas.
Solya gebruikt halfedelstenen uit de eigen juwelencollectie en verwerkt deze in de eerste kaarsencollectie, beschikbaar in 16 originele varianten: rode jaspis, tijgeroog, lapis lazuli, amazoniet, amethist of roze k
COLLECTIE ‘GEMME’: EEN UNIEKE ERVARING
Wanneer de kaars is opgebrand, krijgt de gebruiker de beschikking over de edelstenen die hij of zij vervolgens kan schoonmaken en uitstallen in een etalagekast of in een vaas. Er zijn oneindig veel mogelijkheden! Ieder kaars werd gemaakt met maar één doel: de gebruiker aangenaam verrassen. Wie smelt er niet figuurlijk weg bij een kaars waarin bladgoud verwerkt zit?
MILIEUZORG, EEN PRIORITEIT De Solya kaarsen zijn volledig handgemaakt in de Brusselse atelier van het merk. De gebruikers? Iedereen die op zoek is naar natuurlijke, authentieke en lokaal gefabriceerde kaarsen. Solya draagt ook zorg voor het milieu. Iedere kaars is immers gemaakt van 100% natuurlijke en bioafbreekbare sojawas en met een houten kaarsenpit. Het hout maakt bovendien een zacht knetterend geluid waardoor de kaars ook de authentieke sfeer van een open haard creëert.
MSC CRUISES INTRODUCEERT ‘S WERELDS EERSTE ‘FINE ART EXPERIENCE’ AT SEA
De originele Danse Dessin Tekeningen van Edgar Degas aan boord van MSC Grandiosa ! MSC Grandiosa is de nieuwste aanwinst van de MSC Cruises vloot en het eerste cruiseschip ter wereld waarop gasten kunnen genieten van de schone kunsten met de ‘Fine Art at Sea Experience’. Omgeven door de ‘Danse Dessin’ tekeningen van Degas, een boeiende kunstcollectie van originele en iconische impressionistische werken, gebruiken de gasten de maaltijd en brengt de reiservaring naar een nog hoger niveau.
Gehuisvest in een speciaal hiervoor ontworpen installatie binnen het chique “L’Atelier Bistro” in het hart van de Mediterrane Promenade van het schip, bevindt zich de Edgar Degas-tentoonstelling, de eerste selectie uit deze unieke collectie die aan boord van een cruiseschip te zien is. De Danse Dessin serie portretteert 26 studies van dans en beweging en werd eerder tentoongesteld in vooraanstaande galerijen en musea. Het werk van Degas is de belichaming van de ziel van een romantisch Parijs en past bijzonder goed in het concept van de nieuwe Franse Bistro aan boord van de MSC Grandiosa. De gasten kunnen helemaal opgaan in het leven en werk van Degas, dat belicht wordt door vijf video’s die bij de kunstwerken te zien zijn.
Met elk schip dat aan de vloot van MSC Cruises wordt toegevoegd, probeert het bedrijf de ervaring van de gasten te verrijken met nieuwe en unieke elementen die elders op zee niet te vinden zijn. Dit laatste initiatief brengt de wereld van de schone kunsten en die van techniek samen, waardoor een ongeëvenaarde vorm van entertainment wordt verkregen die exclusief voor de gasten bestemd is en die kunst dichter bij hen brengt.
De introductie en presentatie van de gerenommeerde werken maakt deel uit van de samenwerking tussen MSC Cruises en THE AIMES, experten in het creëren van multi-sensorische, interactieve ervaringen, waarbij innovatieve technologie wordt ingezet om mensen warm te laten lopen voor kunst en cultuur. De tentoonstelling werd samengesteld door Marco Smarrelli, kunsthistoricus, criticus en lid van THE AIMES.
Volgens Marcello Smarrelli, samensteller van tentoonstelling, was Degas “ondanks zijn ogenschijnlijk romantische onderwerpen, iemand die graag experimenteerde en die zeer geïnteresseerd was in het gebruik van de nieuwe technologieën die in die jaren van grote wetenschappelijke en industriële ontwikkelingen voorhanden waren. In zijn voorstudies onderzocht hij met name de bewegingen van het menselijk lichaam en trachtte hij die te reproduceren in zijn kunstwerken. Om die reden was zijn aanpak van kunst van fundamenteel belang bij het ontstaan van fotografie en film, waarvan hij een van de grondleggers was. Ik weet zeker dat hij zou hebben genoten van deze interactieve kunsttentoonstelling, de enige in haar soort op zee. Het is dan ook de gelegenheid bij uitstek om mensen op een geheel nieuwe manier met de kunstwerken van Degas te verbinden en om dit alles tot leven te laten komen voor de gasten van MSC Cruises via digitale middelen“.
De vloot van MSC Cruises krijgt in november met de komst van de MSC Grandiosa een nieuw vlaggenschip. Dit hypermoderne schip biedt een grote verscheidenheid aan ervaringen aan iedere gast, zoals top entertainment met de nieuwste shows van Cirque du Soleil at Sea, een ruime keuze aan internationale eetgelegenheden, nieuwe activiteiten voor families of een verbeterde MSC Yacht Club.
De MSC Grandiosa wordt het tweede schip dat uitgerust is met ZOE, de eerste virtuele, persoonlijke en spraakbestuurde cruise-assistent en het innovatieve en digitale MSC for Me programma, dat de gasten helpt om het uiterste te halen uit hun cruisevakantie.
Van donderdag 3 tot en met maandag 7 oktober is het opnieuw zover: dan vindt Mobicar’19 plaats in Brussels Expo. Op Mobicar 19’ ontdekken liefhebbers van caravans en motorhomes niet minder dan 700 nieuwe modellen, maar ook accessoires en diensten voor een geslaagde kampeervakantie. En dit net op een moment dat de sector de wind in de zeilen heeft, met steeds meer Belgen die in een motorhome of caravan investeren.
Mobicar’19 in een oogopslag
Voor de 57e editie steekt Mobicar in een nieuw jasje. Het logo kreeg een opfrisbeurt, met warme kleuren die meteen doen dromen van vakantie.
Aan die vakantie zullen de bezoekers ook meteen denken wanneer ze een bezoek brengen aan de beurs, waarvan de oppervlakte dit jaar werd uitgebreid. De Patio van Brussels Expo verwelkomt diensten en accessoires, maar ook verschillende modellen stacaravans. De opdeling van de beurs in drie zones, die vorig jaar werd ingezet, werd gesmaakt door de bezoekers en hernomen voor de editie 2019. Er is één zone voor motorhomes, één voor caravans en één die accessoires, diensten en stacaravans groepeert. De verschillende delen zijn te herkennen aan de kleuren op het beursplan én aan het tapijt dat in de beursgangen ligt: groen voor motorhomes, blauw voor caravans en geel voor accessoires en diensten. Zo vinden de bezoekers makkelijker hun weg en kunnen ze gerichter op zoek gaan naar wat hen het meest interesseert.
Bezoekers die op Mobicar’19 een motorhome of caravan aankopen, kunnen hun nieuwe aanwinst vieren met een fles champagne, die hen door de beurs wordt aangeboden.
Wie de knoop nog niet heeft doorgehakt, kan op de Heizelsite een testrit met de motorhome doen. Ideaal voor liefhebbers die nog twijfelen over de aankoop van een voertuig of denken dat rijden met een motorhome te ingewikkeld of te moeilijk is. Onder begeleiding van één van de exposanten maken ze een testrit met een model naar keuze, tussen Brussels Expo en het Atomium. Bezoekers dienen zich verplicht vooraf online in te schrijven hiervoor.
De vaste waarden
Naast nieuwigheden, is er op Mobicar’19 ook plaats voor enkele vaste waarden. Zo verkiezen de bezoekers de Caravan en de Motorhome van het Jaar 2020. 18 motorhomes en 6 caravans strijden voor deze prestigieuze titel. Een vierkoppige jury zal de genomineerden zorgvuldig uitkiezen. De winnaars worden uiteindelijk gekozen door de bezoekers tijdens de beurs.
Mobicar’19 zet naar goede gewoonte de deuren open voor de kleinste kampeerders, met een speciaal aan hen gewijde kinderhoek, vol leuke activiteiten. Ze zijn er welkom tijdens het beursweekend op 5 en 6 oktober. Avontuurlijke kids kunnen hun hart ophalen aan de Mobicar-klimmuur, voor een unieke verticale roadtrip. Groot en klein kunnen tijdens hun bezoek halt houden aan één van de streetfood kraampjes.
Ten slotte is er op de beurs opnieuw een overnachtingszone voor zij die de beurs bezoeken met hun eigen motorhome of caravan. De overnachtingszone is een geprivatiseerd outdoor sportterrein net naast de hallen (toegang via Keizerin Charlottelaan). Plaatsen zijn te reserveren voor de nachten van woensdag 2 t.e.m. zondag 6 oktober. Een overnachting kost 10 euro per voertuig per nacht voor een staanplaats met elektriciteit. Reserveren kan op de website van Mobicar. www.mobicar.be
De FW19-collectie van Catalina J is geïnspireerd op de jaren 80 en werpt zich op als een herinterpretatie van de Tailoring trend. De vleugjes urban streetwear geven de collectie een eigenaardig harmonieuze sfeer. De ontwerpster laat haar unieke en karaktervolle stijl verder evolueren door middel van gedurfde in-en uitsnijdingen, schouders met volume, verfijnde details, chique texturen en duidelijke lijnen.
DE HERFST-WINTERCOLLECTIE 2019/20
Een denkbeeldige reis op zoek naar de allerfijnste zijden stoffen, zo kan men het creatieproces het best omschrijven. De inzet? Exclusieve, grafisch gedurfde en tegelijk minimalistische prints. De bevrijde geest van de heldin komt tot uiting in het spel van asymmetrische en ongedwongen details. De Tailoring trend is alom aanwezig, zowel in de dagversies als de avondversies, doorheen de mix van de boyish blazer en de vrouwelijke jurken of de lange en brede broeken.
De collectie is de reflectie van een vrouw met een sterke persoonlijkheid, duidelijke stijlkeuzes en een elegant evenwicht tussen haar mannelijke kant en haar sensuele vrouwelijke kant. Catalina J creëert een unieke en hedendaagse look. De ongekunstelde elementen van de collectie zoals het gebruik van stretch, de elastische band en de ritssluitingen krijgen een moderne en elegante toets. De plooien, de in-en uitsnijdingen en de transparante stukken creëren kledingstukken die perfect passen binnen een urban levensstijl.
Het kleurenpalet bestaat uit subtiele neutrale tinten: lichtbruin, kakigroen en aardetinten maar ook wit, zwart, grafische prints en lichtroze.
DE STIJL
De stijl van Catalina J past perfect bij actieve en ambitieuze persoonlijkheden die op zoek zijn naar originaliteit en perfectie. Catalina Jitaru wil met kwalitatief hoogstaande mode tegen een juiste prijs de moderne kant van de vrouw benadrukken. Die ambitie leidt al snel tot een unieke stijl. “De silhouetten die ik maak zijn licht, ze laten het lichaam als het ware al zwevend voortbewegen.”
Enkele typische kenmerken van de Catalina J stijl? Asymmetrie, oog voor detail, een monochroom kleurenpalet met wit, zwart en crèmekleur als belangrijkste tinten en enkele subtiele motieven. De stukken hebben karakter en zijn met veel precisie ontworpen.
De luxueuze stoffen (Italiaanse zijde, wol, crêpe...) worden met veel zorg verwerkt tot originele stukken. Al enkele collecties lang is de capejurk één van de meest uitgesproken stukken van het merk. De capejurk is tijdloos en evolueert in verschillende stoffen met de seizoenen mee en volgens de inspiratie van het moment. Voor deze collectie heeft de ontwerpster vooral getextureerde stoffen, volledig traceerbare zijde en fijne viscose gebruikt die de kleding een vlotte gezwindheid geven.
Daarnaast voegt Catalina J ook een ethische kant toe aan haar creaties. Ze kiest resoluut voor organisch katoen. “Ook hier gaat het om een moderne aanpak, ethische mode is de toekomst!” Het concept van slow fashion past perfect bij de visie van Catalina J: een tijdloos aanbod dat de seizoenen en de trends overstijgt.
Catalina J is te koop op de website www.catalina-j.com alsook in verschillende multimerkenboetieks in Brussel en in Gent.
A wide range of animal prints, floral patterns and natural colors : this winter, Betty Barclay is inviting us for an exciting print safari! A pattern mix of flowers, checks, leopard print as well as statement prints that will charm and captivate. Element prints also play a key role, and paisley combined with check is a natural pattern mix. Expressive colour blocking makes the most of print theme, and unbeatable animal prints such as zebra and leopard add an extra dimension. This print theme is rounded off with an exotic snake print, in pink and brown hues for a unique effect.
Rue Blanche legt dit seizoen de nadruk op de Schotse toets en de jaren ‘70. De stijl wordt sterk beïnvloed door de romantische kant van de jaren ‘70 toen gebloemde jurken, rokken en hemden de basis van de garderobe werden. De collectie omvat tal van carrémotieven, texturen van boucléwol en een wijde lange broek met hoge taille. Volants, franjes en lussen maken ook hun comeback.
Sommige kledingstukken hebben een retro-futuristisch allure, zoals de witte SMOKE tuniek met een uitgezuiverde sciencefiction vorm, het CYRAX hemd met extra knopenlijst, de hoge HABAL met afgerond armsgat en een JAX jurk met zachtgrijze, sculpturale mouwen.
Alle warme schakeringen van de collectie zijn ontleend aan de Espaces d’Abraxas: oranjetinten, elektrisch blauw, oudroze, roest en marine, gedempt turkoois – een vrolijke zaak van kakafonie.
Tot slot geven we dit seizoen de voorkeur aan duurzaamheid. We willen zoveel mogelijk duurzame elementen inbrengen in het snit en naad gedeelte van de collectie, zonder ooit afbreuk te doen aan de uitgezuiverde afwerking en de hedendaagse aantrekkingskracht van de kleding. Gerecycleerde vezels, zuivere garens, chemisch duurzame kleurstoffen, waterdichte coatings zonder PFK’s en gecertificeerd biologisch katoen: al deze kleine elementen vormen een persoonlijke en eerlijke poging om kleding te maken die niet alleen mooi oogt, maar ook milieuvriendelijk is.
RUE BLANCHE - Belgian women’s rtw – T. +32 (0)2 481 50 81 - www.rueblanche.be
In a society where everything rapidly changes, the market is forced to ask itself: what will shopping be like in the future? Netflix launched a streaming on demand service in 2008 and Spotify adopted the same method for music. The fact that television and music were the pioneers of sharing is plausible, given their impressive number of users and their nature that, by definition, must be future-forward. It's exactly the same for fashion. This led to the idea considering a formula that makes it possible to wear an outfit without necessarily buying it: this is the rental, which is a contract for the temporary use of an object. It is in this context that Twinset presents the PLEASEDONTBUY collection that, on one hand, satisfies the needs of the market and, on the other, is different from what the market has already presented in this sector.
Twinset is the first brand to develop a rental-related business in the fashion world, starting from production (100% Made in Italy) and reaching the final consumer.
Unlike existing web platforms that present a multi-brand offer, the garments with the "PLEASEDONTBUY signed by Twinset" label are not part of the TWINSET collections for sale in season but are designed for special moments and contain super-trendy items of artisan quality.
Another novelty is the display: the value of the project is expressed through shop corners designed specifically to contain these special clothes and to give consumers a unique experience.
The proposal of formalwear and clothes for special occasions made from precious materials with exquisite details 'democratizes' a product that, due to its intrinsic and technical quality and, consequently, price would be inaccessible to most people today. In this way, even young people can experience and appreciate artisan craftsmanship and the value of unique materials.
PLEASEDONTBUY will have dedicated advertising as well as its own IG, FB and Youtube accounts.
“When the PLEASEDONTBUY idea came to me, I realized the risk, especially tied to project execution given the logistic and technological constraints," said Alessandro Varisco, CEO of Twinset. "But I felt the need to provide a different solution in a market where everything and its opposite exists. At the same time, my goal was also to stimulate the company to speak a more modern language closer to new generations. When I talk about the project with people, I see them smiling with satisfaction. This already gratifies me and makes me understand that our clothes will be associated with the positive values of rentals, which are speed and freedom. And all this is possible at a very affordable price.”
As a first step, PLEASEDONTBUY will make its debut on the market through selected retail distribution in Italy, starting with the flagship stores in Milan on Via Manzoni and on Corso Vittorio Emanuele, in Rome on via del Corso and on Via Cola di Rienzo, and in Florence, Orio al Serio, Bari and Torino. In 2020, in addition to extending the network to all mono-brand stores worldwide, it will become a digital reality and will be open to the wholesale channel. @pleasedontbuy #PLEASEDONTBUY #SIGNEDBYTWINSET www.pleasedontbuy.com
» geschikt voor binnen en buiten - » past perfect in de vaatwas - » antikleeflaag voorkomt plakkerige restanten
De gezellige avonden samen rond de barbecue moeten niet stoppen omdat de zomer ten einde loopt, integendeel! De herfst staat weer voor de deur en in plaats van halloweenpompoenen op te vullen met theelichtjes, kunnen we deze ook op de plancha leggen voor een sfeervol herfstmaal. De Victor plancha van Barbecook warmt vliegensvlug op, de ingrediënten kleven niet aan de bakplaat en je rolt 'm gemakkelijk overal mee naartoe op de trolley. Bovendien past hij nog eens in de vaatwas ook!
De Thermicore planchaplaat past niet alleen op de Victor van Barbecook. Gebruik deze ook binnenshuis - in de oven of op je fornuis (gas, inductie, elektrisch).
Bakken in 1, 2, 3
De Thermicore-technologie warmt de planchaplaat vliegensvlug en gelijkmatig op en koelt gecontroleerd weer af. De planchaplaat wordt tot een uitzonderlijk hoge temperatuur voorverwarmd zodat de ingrediënten slechts een korte baktijd nodig hebben, het voedsel niet aan de bakplaat blijft kleven en de smaak en voedingstoffen bewaard blijven. Bovendien bak je op de plancha met een minimum aan vetstof. Gebruiksvriendelijk en gezond dus!
Propere planchaplaat
Dankzij de antikleeflaag kan je verschillende ingrediënten tegelijk of na elkaar op de plancha bereiden: vis, vlees, groenten, er blijft niets aan kleven. Doordat alleen de kookplaat in contact komt met etenswaren, hoef je ook alleen maar deze schoon te maken. Jouw planchaplaat is in no-time weer proper want hij past zelfs perfect in de vaatwas.
Allez, allez, roulez!
De Victor plancha is erg licht, waardoor je hem gemakkelijk zowel binnen als buiten kan gebruiken. Met de stevige wielen van de trolley kan je de Victor bovendien op gelijk welke ondergrond manoeuvreren. De trolley zorgt voor extra beweeglijkheid en stabiliteit en maakt van jouw plancha de ideale buitenkeuken.
De Belgische barbecuespecialist Barbecook heeft sinds zijn oprichting in 1985 maar één missie: inspelen op innovatie waardoor barbecueën leuker, makkelijker en eenvoudiger wordt. Barbecook is beroemd geworden dankzij het QuickStart-systeem voor houtskoolbarbecues. Met gewoon wat krantenpapier en een lucifer ben je dankzij dat systeem al na vijftien minuten aan het grillen. www.barbecook.com
Zet River Cleanup nu in je agenda - Dimitri Leue geeft het goede voorbeeld
Save the date - River Cleanup - 21/09/2019
Het belang van de rivieren proper houden om ook onze oceanen te vrijwaren van plastiek hebben we al meerdere keren aangetoond. Nu is het dus echt tijd om in actie te schieten. Zet 21/09 alvast in je agenda want op World Clean Up Day gaan we België een stukje meer plastiekvrij maken. Dimitri Leue ging als peter van het River Cleanup project al even een kijkje nemen aan de Schelde...
Net zoals Dimitri wil River Cleanup op een positieve manier mensen bewust maken en aanzetten tot actie. De simpele daad om zwerfvuil op te rapen bij jou in de buurt en daardoor actief zorg te dragen voor onze planeet is vaak de start van vele kleine veranderingen in onze manier van denken, doen en leven. We maken mensen deel van de oplossing in plaats van het probleem. - Thomas de Groote, River Cleanup.
Twijfel je nog om mee te doen? Wij vroegen aan River Cleanup de top 3 redenen om mee te doen:
1) Een plekje langs een rivier of beekje opruimen is super eenvoudig. Iédereen kan het.. en je ziet direct het resultaat bij jou in de buurt!
2) Een frisse wandeling in de natuur is goed voor je: het werkt rustgevend, geeft je energie én een gratis dosis vitamine D
3) Na je actie krijg je een uniek gevoel van voldoening, dat je deelt met alle vrienden, collega’s en buren die erbij waren
Praktisch
21 september 2019 // 10u - 18u
Er zullen die dag in België meer dan 50 cleanups in steden langs Schelde, Maas en hun zijrivieren georganiseerd worden. In Antwerpen zijn er 2 startlocaties (Nieuw Zuid en Stormkop), na afloop verzamelen alle deelnemers aan Stormkop voor een welverdiende en gratis consumptie. Graag inschrijven via de link:
Cleanup 10u-13u : Er wordt enerzijds verzameld aan Nieuw Zuid en anderzijds aan Stormkop om van daaruit in groepen verschillende routes te bewandelen langs de Schelde.
• Info Nieuw Zuid: https://www.river-cleanup.org/nl/schelde-maas/antwerpen-nieuw-zuid
• Info Belvédère: https://www.river-cleanup.org/nl/schelde-maas/antwerp-belvedere
Connect 12u-13u
Na de cleanups wordt er verzameld aan Stormkop om het afval te sorteren in een mobiel recyclage punt, mogelijk gemaakt dankzij Stad Antwerpen. Sorteren is een belangrijk onderdeel van de cleanup, zo krijgt het afval een nieuw leven en werken we allemaal samen aan een circulaire economie.
Celebrate 12u-18u
Cleanups are FUN, so let's CELEBRATE! Alle deelnemers krijgen een gratis en welverdiende consumptie. De duurzame markt zal verschillende standjes herbergen waar je ideeën kan opdoen of delen, duurzame producten kan ontdekken en praten met je co-cleaners. Daarnaast zullen er ook workshops worden voorzien. Eten en drank standjes zijn aanwezig voor de dorst en honger te lessen. Daarnaast zullen er ook enkele sprekers zijn die je meer vertellen over duurzaamheid, de plastiek problematiek, e.d..
Peterschap Dimitri Leue
Dimitri slaagt erin om op een grappige, positieve manier aandacht te krijgen voor het klimaat, het milieu en onze planeet… Met toegankelijke voorstellingen voor jong en oud brengt hij iets los bij het publiek en zijn energie zet ons aan tot denken én tot actie. Een aanpak die helemaal past bij die van River Cleanup!
Kom jij die dag mee de handen uit de mouwen steken en deelnemen aan de cleanups? Wij hopen alvast van wel! Tot dan!
https://www.river-cleanup.org/nl/schelde-maas
#rivercleanup #worldcleanupday
Partners: Delhaize, Unilever, Triple Living Group, Eco-oh, Sevendays, Plasta - Vrienden: World Cleanup Day Belgium, Let’s do it Foundation, JCI Belgium, 10minutesaday, Zero Plastic Rivers, Stormkop, Duval Branding, MMBSY, DHL Express, Multimasters, Standaard Uitgeverij, Neutral, Amstel Beachflags, Mooimakers, BeWapp, CO2Logic, Online Orpheus, Tobacycle, Labels & Things, Texcom
De liefhebbers van zeilcruises met de drie tall ships van Star Clippers zullen enthousiast de nieuwe brochure onthalen die net verschenen is. Voor de viermasters Star Flyer en Star Clipper, en vijfmaster Royal Clipper, werd in de vertrouwde vaargebieden nieuwe routes uitgestippeld met aantrekkelijke nieuwe havens.
2020, een zomer om te ontdekken
Elk jaar gaat Star Clippers aan de slag om nieuwe, boeiende routes te creëren met fijne havens die uiterst geschikt zijn voor de zeilclippers. In de Adriatische Zee blijft Kroatië een absolute topper, zeker nu de havens van Vis, Krk en Zadar aan de routes werden toegevoegd.
Onder volle zeil koers zetten naar eilanden als Corsica en Sardinië geeft een andere dimensie aan cruisen. Propriano en Stintino zijn de respectievelijke nieuwe ports of call voor de zomer van 2020. Naast de klassieke Middellandse Zee cruises van zeven nachten zijn er een aantal Grand Voyages van meer dan twee weken.
Het belangrijkste nieuws voor de cruises in Zuidoost-Azië is de introductie van Cambodja, naast de gevarieerde routes naar Thailand, Maleisië en Indonesië. Met Cambodja biedt Star Clippers nu ook de mogelijkheid om de tempelsite van Angkor Wat te bezoeken tijdens een tweedaagse excursie door het binnenland.
Eilanden, kleine havens, paradijselijke stranden
Royal Clipper, het vlaggenschip van Star Clippers, zet na het Caribisch seizoen in de lente koers naar de Westelijke Middellandse Zee, met routes vanuit Venetië en Civitavecchia (Rome). Denk maar aan de schitterende Amalfikust, Sicilië, Montenegro en Kroatië.
Star Flyer klieft door de wateren van de Oostelijke Middellandse Zee, met cruises vanuit Athene naar de Griekse Eilanden (de Cycladen) en Turkije. Alternerende routes laten toe om cruises te gaan combineren.
Star Clipper blijft het ganse jaar in Zuidoost-Azië. In april en oktober zijn er twee cruises in de Golf van Thailand, met Cambodja als nieuwe bestemming. Naast het kosmopolitische Sihanoukville is het vlakbij gelegen eiland Koh Rong met de ongerepte witte stranden de parel aan de Cambodjaanse kroon.
Verschillende cruises laten je een caleidoscoop aan idyllische eilanden ontdekken en van de vele watersport faciliteiten genieten, waaronder waterskiën, snorkelen en zelfs diepzeeduiken.
Een zonovergoten winterprogramma in de Caraïben, het Panamakanaal en Zuidoost-Azië
Na het zomerseizoen in de Middellandse Zee steken Royal Clipper en Star Flyer de Atlantische Ocean over, onder volle zeil natuurlijk. Op die manier naar de Caraïben varen is een unieke belevenis.
Star Flyer heeft het eiland Sint-Maarten als winterbasis voor zevennachten cruises met twee (combineerbare) routes:
De Schatteneilanden, met o.a. Anguilla, de Britse Maagdeneilanden met Virgin Gorda, Jost van Dyke, Tortola, en een passage door het Sir Francis Drake Kanaal. Het anker wordt ook uitgegooid in Basseterre, St. Kitts en het mondaine St. Barts.
De Benedenwindse Eilanden, met o.a. Nevis, het idyllische Iles des Saintes, Dominica, Antigua en eveneens St. Barts.
Royal Clipper opereert twee soorten zevennachten cruises van en naar Bridgetown (Barbados). Bovendien zijn er twee uitzonderlijke 14-nachten cruises met als hoogtepunt een passage door het Panamakanaal.
De eerste klassieke route is die naar de Bovendwindse Eilanden, met Rodney Bay (St. Lucia), Cabrits (Dominica), Basseterre, Iles des Saintes en een stranddag in Martinique. De tweede route naar de Grenadines brengt je naar de eilanden Grenada, Bequia, Martinique en St. Lucia.
Het Thaise Phuket is de thuisbasis voor Star Clipper, met ook enkele cruises in de Andaman Zee van en naar Singapore.
» De tijdloze variant van de huidige trend - » hülsta's MEGA-DESIGN kastsysteem is hét manusje-van-alles van je dromen
Een gesloten 'kast' is zó 2010. Tegenwoordig draait het allemaal om het design wandmeubel. We stallen onze mooiste boeken, planten en bezittingen met veel trots uit op de open planken. Een manier om deze trend tijdloos te maken is opteren voor een functioneel, eyecatching wandsysteem dat ook nog eens customizable is.
King George’s coup de coeur? Hülsta's MEGA-DESIGN collectie.
Er is geen kamer te groot of te klein, te hoog of te laag, te modern of te klassiek, of hülsta's MEGA-DESIGN past erin. Of beter gezegd, past zich aan. Het kastsysteem is namelijk - zoals de naam voorspelt - mega customizable. MEGA-DESIGN wordt op maat gemaakt, is beschikbaar in verschillende kleuren en materialen en past op die manier in élk interieur. Een overzicht van (enkele van) de vele mogelijkheden:
Privacy naar wens
Vrijstaand, hangend of ingebouwd, van top tot teen, van achter tot voor: jij bepaalt. Zo ook wat de voorkant van MEGA-DESIGN betreft. Alles open en bloot, of toch liever wat privacy hier en daar? Een handig systeem van rails laat toe om schuifdeuren op het ontwerp te plaatsen. Niet alleen ogen ze strak en modern, ze schuiven ook volledig geluidloos.
In vele woonkamers is de tv een doorn in het oog. Een opvallend zwart vlak, vaak in het midden van de kamer, gepaard met rommelige kabels errond. Niet bij MEGA-DESIGN. Dankzij het ingebouwde tv element integreer je al je technologie naadloos in het design.
Alles-in-één
MEGA-DESIGN bewijst ook ideaal te zijn als home-office. Het handige alles-in-één ontwerp maakt het mogelijk om je administratie en benodigdheden overzichtelijk te organiseren, terwijl je aan hetzelfde meubel comfortabel kan werken. Rommelige kabels zijn hier trouwens ook geen probleem: achterin het bureaublad zit een subtiele kabeldoorvoer verwerkt.
Het bureau element is te verkrijgen in rechte of afgeronde vorm, geïntegreerd of los alsook hangend of staand. Met andere woorden: een home-office om te customizen naar believen.
To the window, to the wall
Veel kastruimte nodig? MEGA-DESIGN valt letterlijk in te plannen van vloer tot plafond. Met één en dezelfde kast creëer je met gemak een bibliotheek, tv-kast, buffetkast én scheidingswand. En dat alles in een gebalanceerd geheel dankzij de afwisseling tussen open en gesloten vlakken en houten accentelementen. Een gegarandeerde eyecatcher.
Ruimtes met 'een hoek af'? Geen probleem. MEGA-DESIGN past zich moeiteloos aan en zorgt voor een vloeiende overgang. Hoge kasten zijn overigens te combineren met een railsysteem en een handige ladder, zodat alles binnen bereik is. Die filmische bibliotheek van je dromen kan zo maar eens werkelijkheid worden.
Uitstekend ontwerp
De MEGA-DESIGN kasten zijn beschikbaar in drie verschillende dieptes: de standaard 21.9 en 34.7, maar ook 45 centimeter. Op die laatste kan je bijvoorbeeld je mooiste coffee table books of servies kwijt. Tenslotte kan je bepaalde decoratie extra in de spotlight zetten dankzij ingewerkte LED lampen of losse spots. MEGA-DESIGN stalt met klasse - en plezier - al je meest trotse bezittingen uit.
Hülsta is zonder twijfel het bekendste Duitse meubelmerk en staat vooral bekend om innovatieve inrichtingsconcepten voor woonkamers, slaapkamers, eetkamers en meubels met ingewerkte soundsystemen. Het succesverhaal begon in 1940 toen Alois Hüls een meubelmakerij startte. Zoon Karl nam in 1960 het bedrijf van zijn vader over, en het ooit zo kleine bedrijfje werd hülsta, een wereldbekend meubelmerk. Bij alle hülsta-ontwerpen wordt op elk detail gelet. Niet alleen het mooie design staat centraal, ook de functionaliteit is belangrijk. Het bedrijf garandeert altijd hoge kwaliteit en exclusief design made in Germany. www.hulsta.com
Duurzaamheid speelt belangrijke rol in nieuwe modellen
Timberland lanceert in Fall/Winter 2019 een collectie waarin duurzaamheid een belangrijke rol speelt. Het lifestylemerk brengt vijf nieuwe footwear silhouetten op de markt die inspelen op de trends 'bulky' en 'trail'. Om de ecologische voetdruk van Timberland te verkleinen wordt in de zolen minimaal 34% gerecycled rubber gebruikt. De binnenkant van de schoenen bestaat voor 50% uit gerecyclede PET flessen, dit productieproces wordt ook wel ReBOTL genoemd. In de Apparel collectie is katoen van Better Cotton Initiative (BCI) verwerkt en de voering van de jassen bestaat uit gerecycled materiaal (Thermore Ecodown Fibers). Het iconische merk behoudt in de nieuwe modellen het vertrouwde DNA, maar heeft haar blik gericht op een groene toekomst.
Courmayeur
De Courmayeur heeft zijn naam te danken aan de gelijknamige skidorp in Italië waar fashion niet stopt voor sneeuw in de winter en een 'hike' in de zomer. De 6inch boots uit de Fall/Winter 2019 collectie komen in zowel nubuck als gewaxt leer in zes aardse kleuren. De nieuwe release is trouw aan het DNA van Timberland maar nu met een klassieke en robuuste look en feel. De Courmayeur schoenen zijn verkrijgbaar vanaf € 199,95.
Ruby Ann
Deze nieuwe toevoeging aan de sneaker familie van Timberland onderscheidt zich door een dikke, lichtgewicht buitenzool. De Ruby Ann is verkrijgbaar als 6inch boot en als Oxford model met veters of klittenband. Dit opvallende model verschijnt in de kleuren wheat, roze en zwart. Prijs vanaf: € 109,95.
Bluebell Lane
Het model kenmerkt zich door de chunky platte zolen die voor 34% uit gerecycled rubber bestaan voor een extra milieuvriendelijke touch. Bluebell Lane is verkrijgbaar als Lace Up Boot, Chelsea Boot, maar ook als Oxford model en heeft een klassieke uitstraling. De schoenen zijn er in de kleuren donkerrood en grijs en verkrijgbaar vanaf: € 129,95.
Silver Blossom
Een gloednieuwe toevoeging aan de collectie is het model Silver Blossom dat herkenbaar is aan de verhoogde, vrouwelijke hak van zeven centimeter. In het ontwerp zijn de belangrijkste kenmerken van de iconische Yellow Boot gebruikt en in een trendy jasje gegoten. De schoen is als Oxford-model en enkellaars - met of zonder rits - verkrijgbaar en gemaakt van verantwoord geproduceerd leer. De schoenen met de chunky zool zijn er in de kleuren taupe, zwart en medium bruin. Prijs vanaf: € 169,95.
Paninara
De Paninara schoen - beter bekend als dé kickstarter van de Amerikaanse work-boot trend in heel Europa - is in de 80's gelanceerd. Timberland zorgt voor een glamoureuze comeback van dit OG Mac-Daddy model dat zogezegd in een sandwich bar in Milaan is ontstaan. De schoen is verkrijgbaar in een uitvoering voor dames, heren en kinderen. Prijs vanaf: kids € 99,95 en dames/heren € 179,95.
Vinylplanken en - tegels: een nieuw interieur in 24 uur en zonder werken!
BERRYALLOC lanceert Spirit, een nieuwe collectie vinylplanken en -tegels. Er is voor ieder soort decor en ieder formaat een oplossing: van eenvoudige vinylplanken tot luxueuze uitvoeringen en van toegankelijke tot exclusievere versies. Het interieur van een ruimte omtoveren? Dat ging nog nooit zo snel en was nog nooit zo eenvoudig en zo personaliseerbaar. De planken en tegels uit de Spirit collectie zijn bovendien krasbestendig, waterbestendig en onderhoudsvriendelijk zodat ieder lid van het gezin in alle vrijheid kan leven en wonen.
DRIE COLLECTIES VOOR VEEL KEUZE KLEUREN EN DECORS
COLLECTIE HOME :
De collectie Home combineert een elegant design met een comfortabel gevoel. De planken en tegels kunnen in iedere ruimte van het huis gebruikt worden en toveren ieder interieur om in een uiterst gepersonaliseerd stukje woning. Er zijn verschillende decors en kleuren beschikbaar in 12 planken en 6 tegels.
COLLECTIE PRO :
De planken en tegels van de collectie Pro hebben een luxueuze afwerkingsgraad. Zelfs de kleinste nerf en het kleinste nootje zijn voelbaar, met dank aan de echte houtstructuur. Met het blote oog is Spirit Pro niet te onderscheiden van een echte parketvloer! De collectie bestaat uit 16 planken en 10 tegels: perfect voor een woning, een showroom, een winkel of kantoorruimte. Alles is mogelijk!
COLLECTIE XL :
XL is de grote broer van de Pro collectie: de 8 verschillende planken zijn extra lang. De extra lange planken stralen luxe uit en zijn perfect voor grote ruimtes. De stijlvolle giganten creëren diepte en geven je vloer meteen ook extra cachet. Beter nog, hoe langer de planken, hoe minder je er moet plaatsen. Logisch toch?