Sodexo huldigde het woonzorgcentrum Mandana (Menos vzw) te Genk in als eerste ‘Qualitree-woonzorgcentrum’. Sodexo en Mandana formaliseren op die manier hun samenwerking en gemeenschappelijke visie om via het maaltijdgebeuren de levenskwaliteit van senioren te verbeteren.
De overhandiging van het Qualitree-charter bekrachtigt het engagement van Sodexo en woonzorgcentrum Mandana om het maaltijdgebeuren van de bewoners vanuit een gedeelde visie te benaderen. Die visie rust op een aantal pijlers. Zo wordt er dagelijks een traditioneel menu bereid voor de bewoners, geeft Sodexo opleidingen over het belang van kruiden en organiseert het keukenteam animaties in samenspraak met het woonzorgcentrum. Ook maaltijden in aangepaste texturen, beperking van restrictieve diëten en de toepassing van Dignicare, Sodexo’s unieke benadering voor senioren met dementie, behoren tot de gemeenschappelijke werking.
Om constante kwaliteit te kunnen garanderen, verbindt Sodexo zich ertoe om twee keer per jaar een audit te doen binnen het woonzorgcentrum. Op basis van die evaluatie gaat het bedrijf over tot een actieplan, met bijvoorbeeld opleidingen voor medewerkers van Sodexo en het woonzorgcentrum.
“Met Qualitree heeft Sodexo haar visie op voeding en maaltijdgebeuren voor senioren vervlochten met onze eigen aanpak. Sodexo benadert elke bewoner met aandacht voor zijn specifieke behoeften en biedt maaltijden op maat aan. In combinatie met een continu streven naar kwaliteit en wederzijds vertrouwen maakt dat van onze samenwerking een succesverhaal”, vertelt Sigrid Haenraets, Diensthoofd Bewonerszorg woonzorgcentrum Mandana.
Sodexo is wereldleider in diensten die de Levenskwaliteit verbeteren, een essentiële factor voor individuele en bedrijfsprestaties. Actief in 80 landen, dient Sodexo dagelijks 75 miljoen consumenten met haar unieke combinatie van On-site Services, Benefits & Rewards Services en Personal & Home Services. Via haar meer dan 100 diensten bezorgt Sodexo haar klanten een geïntegreerd aanbod dat ontwikkeld werd over meer dan 45 jaar ervaring: van receptie & onthaal, safety, cleaning en onderhoud, tot catering en facilities management; van voordelen voor medewerkers zoals Lunch Pass of de Sodexo Card (elektronische maaltijdcheque), Cadeau Pass en Eco Pass tot thuiszorg en conciërgeriediensten. Sodexo’s succes en prestaties zijn gebaseerd op haar onafhankelijkheid, haar duurzaam bedrijfsbeleid en haar capaciteit om haar 419.000 medewerkers wereldwijd voortdurend te engageren.
|