SieMatic is de trotse winnaar van de gouden German Brand Award 2016. De keukenexpert krijgt deze prestigieuze Duitse prijs voor haar merkstrategie. Een mooie onderscheiding én knap vervolg op de gouden German Design Award vorig jaar.
De German Brand Award is een lifetime achievement award voor de strategische opbouw van een merk, vergelijkbaar met de œuvreprijs die Hollywood uitreikt voor acteer- en regisseerprestaties. SieMatic sleepte goud in de wacht voor de uitgekiende strategie die het merk al sinds 1929 volgt: consequent handelen, duidelijk communiceren en trouw blijven aan de gekozen stijl. Een stevige erkenning dus voor de merknaam SieMatic. De German Brand Award wordt uitgereikt door het German Brand Institute.
Ulrich W. Siekmann, algemeen directeur van SieMatic: "We zijn erin geslaagd een sterk merk op te bouwen, gevormd door ons design van tijdloze elegantie en door de manier waarop we die stijl doorzetten op alle vlakken. Niet alleen in onze producten zelf, maar ook in de keuze en scholing van onze partners, de presentatie, het mediabeleid en onze communicatie."
SieMatic is een wereldwijd gerenommeerde producent van hoogkwalitatieve keukenmeubelen in het luxesegment. De familie Siekmann richtte het bedrijf in 1929 op als ‘August Siekmann Möbelwerke’. België was de eerste exportmarkt in 1960. Sindsdien is de naam SieMatic uitgegroeid tot de gevestigde waarde die we nu kennen: een gerespecteerd en gekend merk in meer dan 60 landen in Europa, Azië en Amerika.
In België is SieMatic als autonome divisie gevestigd in Antwerpen. Als een van de weinige keukenmerken met het FSC-certificaat voor verantwoord bosbeheer kiest SieMatic resoluut voor duurzaam ondernemen. Ook interne recyclage en een doorgedreven afvalbeleid zorgen voor een minimale milieu-impact.
|