Stockholm-based lifestyle brand ARKET is launching its first global brand campaign this August. The campaign presents the A/W 2020 collections for women, men, children and the home against a backdrop of the beautiful natural surroundings of the brand’s hometown.
Entitled ‘New Nordic Everyday Design’, the campaign is a showcase of ARKET’s signature combination of simplicity, function and colourful playfulness through a series of looks drawn from its permanent collection as well as upcoming seasonal drops.
‘New Nordic Everyday Design can be read as a simple manifesto for our philosophy and mission but also captures ideas and inspirations which we often return to in our creative work. It represents openness, innovation and a dedication to make even the ordinary things we use in daily life a little more beautiful’, says ARKET Head of Design, Anna Teurnell.
The concept of everyday beauty was one of the starting points for developing ARKET as well as a major influence on the Nordic modernist movement in the mid-20th century. Formulated in 1919 by Swedish art historian Gregor Paulsson, Vackrare vardagsvara (More beautiful everyday things) became the slogan for a new democratic approach that aimed to bridge the worlds of arts, crafts and functional form to produce affordable and widely accessible items for everyday use.
In the Nordic countries, this ambition was associated with a new ideal of beauty which favoured clean lines, a neutral colour palette and solid materials inspired by nature and the northern climate. Above all, it made functionality and durability the basis for good design.
With special attention to sustainable practices, ARKET continues to build on the Nordic tradition of functional beauty and the mission to enhance life through well-designed everyday things. Its stores are a modern-day market and lifestyle destination for the entire family, offering a wide assortment of fashion, food, scents, beauty and home interiors under one roof. The collections are carefully made to leave a lighter footprint and intended to be used and loved for a long time.
A selection of the products highlighted in the new campaign includes outerwear from the Upcycled Down™ program, recycled cashmere knitwear, denim and shirting made from organic cotton, chromefree tanned leather pieces and Seamless™ yoga wear featuring recycled nylon. ‘New Nordic Everyday Design’ launched worldwide today. www.arket.com
Wat er zo bijzonder is aan het eeuwenoude oosten van Ierland? Een bezoek aan deze buitengewoon indrukwekkende regio neemt je mee op reis terug in de tijd tot wel 5000 jaar geleden. Hier voel, ervaar en beleef je het vervlogen verleden van de Ierse geschiedenis en alle verhalen te midden van cultuurschatten en natuurjuwelen. Wanneer de tijd rijp is om weer op vakantie te gaan naar Ierland, staan deze 10 bijzondere tips bovenaan de bucketlist om te ontdekken hoe uniek deze vakantieregio is.
Brú na Bóinne UNESCO World Heritage Site : Ervaar het magische gevoel van levende historie in het gebied naast River Boyne in County Meath. De plek dateert uit de tijd voor de piramides, bevat een van ’s werelds meest belangrijkste prehistorische landschappen en omvat de grootste collectie van megalithische kunst in Europa.
Kilkenny : Een historische stad waar het erfgoed overal zichtbaar is. Bewonder het oude Kilkenny Castle en wandel over de straten met kinderkopjes, terwijl je geniet van de moderne sfeer, de goede keuken en fantastische Ierse pubs.
Glendalough : Ervaar het Ierland van heiligen en geleerden op deze rustige bestemming in County Wicklow. De kloosterstad, gesticht in de 6e eeuw, is net zo indrukwekkend als de uitzichten over het omringende dal.
Hook Head Lighthouse : Reis terug in de tijd in de oudste werkende vuurtoren ter wereld in County Wexford: Hook Head Lighthouse. Overwin je hoogtevrees, beklim de trappen naar het uitkijkplatform en geniet van een eindeloos uitzicht over zee terwijl je luistert naar de verhalen van het leven als vuurtorenwachter.
Dunbrody Famine Ship : In County Wexford leer je meer over de Ierse hongersnood op een authentieke reproductie van een emigrantenschip uit 1840. Gekostumeerde personages en interactieve tours laten niets aan de verbeelding over en nemen je mee naar vervlogen tijden. .
Clonmacnoise, County Offaly : Deze eeuwenoude kloosternederzetting aan de oevers van River Shannon dateert uit 548. Wandel langs de uitgestrekte ruïnes van een kathedraal, een kasteel, een hoge ronde toren, meerdere kerken, twee belangrijke kruizen en een groot aantal christelijke grafstenen.
Titanic Experience : Treed in de voetsporen van de passagiers en ga aan boord van de Titanic bij het pittoreske Cobh, County Cork, de laatste aanleghaven van het schip. Bezoek ‘Heartbreak Pier’ en laat je meevoeren op de noodlottige vaart in de Titanic Experience.
Irish National Stud : Zie met eigen ogen waarom de Ieren koning te paard zijn bij een van ’s werelds meest toonaangevende fokkerijen voor volbloedrassen in County Kildare. Sluit je bezoek af met een wandeling door de aangrenzende Japanse tuinen, een natuurjuweeltje van de bovenste plank.
Rock of Cashel : Een spectaculaire historische bezienswaardigheid: het icoon van County Tipperary is geliefd vanwege het rijke culturele erfgoed. De imposante muren omvatten een grote ronde toren, een eeuwenoude kathedraal en de mooiste Romaanse kapel van het land.
Cavan Burren Park : Ontdek dit idyllische en fascinerende landschap in County Cavan, dat zowel geologisch als archeologisch zeer de moeite waard is. In verschillende trails en een interactief centrum leer je meer over de geschiedenis van dit gebied. Het maakt deel uit van UNESCO Marble Arch Caves Global Geopark en is een paradijs voor wandelaars.
ARKET’s new Pastry Drop™, Blueberry Bliss, is a nod to the traditional Swedish crumble pie. Made with fresh blueberries – a staple during the summer months – this classic recipe is updated with the brand’s signature cardamom and barley cookie crumble, which adds a subtle nutty flavour. Topped with cream cheese and a touch of lemon zest, Blueberry Bliss marries sweet, tart and spicy notes with the comforting quality of Swedish homemade desserts.
The Pastry Drop™ series are seasonally flavoured pastries inspired by the natural rhythm of the Nordic climate. Developed by our chef Martin Berg, the pastries are offered for a limited time at all ARKET cafés. Blueberry Bliss will be available from 27 August at €5,50.
Make an impact this fall-winter thank to the new GUESS American Icon capsule collection. Confidence is key for the GUESS woman as she wows in eye-catching looks with statement appeal. This fiercely feminine capsule has reinterpreted iconic patterns with contemporary chic, refined fabrics and prints for a new take on anarchic style.
Why follow rules when you can break them? This iconic capsule reinterpreted in pop tones is all about rebellion with spray-painted digital prints, overlay check prints, and classic pois and houndstooth with a punk twist. Confident tones of camel colors are mixed with fuchsia and red with touches of bright green, black and white check in a palette that enhances classic patterns and textures with a modern twist.
Oversized silhouettes complement fitted waists and sheer detailing, while cozy puffa and sumptuous faux fur in strong tones keep the winter cold at bay, along with pop fur jackets with sprayed polka dots and printed face motifs. This punky capsule also highlights outerwear, with key pieces such as the reversible coat with its striking graffiti lining and the transparent nylon down jacket with colored feathers inside.
Als eerste cruisemaatschappij heeft het Italiaanse Costa Cruises de certificering verkregen voor een biologische risicopreventiesysteem aan boord, ontwikkeld door het RINA-instituut. Met het oog op de hervatting van cruises en gelet op de huidige situatie en mening van experts, gaat het bedrijf voor het aan boord gaan bij alle gasten swabtesten uitvoeren. Costa Cruises blijft werken aan een verantwoorde en veilige herstart van haar activiteiten per 6 september a.s. en is de eerste cruiserederij met een zogenaamde Biosafety Trust-certificering van het meer dan 150 jaar oude RINA instituut.
Tijdens het certificeringsproces, uitgevoerd door middel van gerichte audits, werden alle aspecten van de processen aan boord en aan wal - van inschepingsprocedures tot de dienstverlening aan boord, catering, fitness, ontspanningsruimtes en excursies – onderzocht en beoordeeld of uitgevoerd conform de schemaprocedures gericht op het voorkomen en beheersen van infecties.
Om de certificering van RINA te verkrijgen, zijn specifieke trainingsmodules voor de bemanning ontwikkeld in strikte overeenstemming met de gezondheidsprotocollen en met het bijbehorende managementsysteem aan boord. Deze trainingsprogramma's versterken de toch al strikte procedures die van kracht zijn aan boord van de schepen van Costa, in de inschepingsterminals en tijdens excursies aan land. Deze werden eerder van kracht met de introductie van het Costa Safety Protocol, het nieuwe door Costa ontwikkelde gezondheidsprotocol voor Covid-19 en met de wetenschappelijke onderbouwing door onafhankelijke experts.
Op basis van de huidige epidemiologische situatie en adviezen van experts, zal het bedrijf vanaf het eerste vertrek van de Costa Deliziosa, op 6 september vanuit Triëst, en alle daaropvolgende afvaarten de antigene Covid- 19 swabtesten voor alle inschepende gasten uitvoeren. Deze test wordt uitgevoerd binnen de bredere pre-boarding procedures zoals verankerd in het nieuwe Costa Safety Protocol en de protocollen van de gezondheidsautoriteiten. De snelle antigene test identificeert snel verdachte gevallen. Gasten kunnen in een dergelijk geval worden onderworpen aan een PCR-test alvorens te kunnen inschepen. Het bedrijf biedt haar gasten ook de mogelijkheid om een speciale verzekering af te sluiten, met specifieke dekking.
De gefaseerde herstart van de cruises van Costa heeft oog op maximale veiligheid voor gasten, de bemanning en de inwoners van bestemmingen die Costa aandoet. Het bedrijf heeft ervoor gekozen om voor de september cruises alleen routes in Italië aan te bieden en vooralsnog exclusief voor Italiaanse gasten. De Costa Deliziosa zal elke zondag in september vanuit Triëst vertrekken en Bari, Brindisi, Corigliano-Rossano, Siracusa en Catania aandoen. De Costa Diadema volgt op 19 september a.s. met een 7-daagse cruise vanuit Genua in de westelijke Middellandse Zee met bezoeken aan Civitavecchia / Rome, Napels, Palermo, Cagliari en La Spezia.
INTO THE LUXURY CUSTOMER EXPERIENCE AND LAUNCHES A DEDICATED MARKETING CAMPAIGN “REAL LIFE LUXURY”
Zalando, Europe’s leading fashion and lifestyle platform, reveals new initiatives in the premium category by adding new brands, renaming the category into “Designer” and launching a dedicated marketing campaign under the concept “Real life luxury”. The work sets out to offer a democratic approach for the segment as the campaign falls under the concept of “Real life Luxury” whilst showing the vast premium and luxury assortment including new entries such as Victoria Beckham, Roksanda, Mary Katrantzou, Theory, GCDS and Cult Gaia.
In order to become the Starting Point for Fashion, Zalando wants to offer its customers what they are searching for: the full range of fashion from low to high to very high. By adding new brands, Zalando makes further progress in expanding the premium category into luxury as announced in February 2020.
With its around 260 Premium and Luxury brands, Zalando’s wide assortment of styles include now and from SS21 Victoria Beckham, the voice of modern minimalism, Roksanda ambassador of modern and contemporary art pieces fashion, GCDS aka “GOD CAN’T DESTROY STREETWEAR” made in Italy emerging brand, Theory New York based contemporary fashion label, Mary Katrantzou Greek artist and master of prints among others and Cult Gaia american brand with designs inspired by nature and women.
“As announced in the beginning of this year, we are pushing premium and the expansion into advanced contemporary and luxury within this category further throughout 2020. With new brands, a new name of the category and a dedicated marketing campaign we sharpen our perception as a Designer destination towards customers and brands. We are very excited to offer our customers now a new online experience and to offer brands a suitable environment to present themselves to their standards,” says Lena-Sophie Roeper, Buying Director Premium & Luxury, Zalando.
In this context, Zalando will rename the premium category into Designer on the 30th of August. The decision goes along with the aim for Zalando to become the Starting Point for Fashion as the name "Designer" is more inclusive and is the name most commonly used to describe the range of products Zalando wants to offer customers. The name will be used in all 17 Zalando markets, except in France, where the category will be called Espace Créeateurs.
In addition to the increased customer experience on the website, Zalando is launching a major marketing initiative to introduce the assortment including new brand launches to existing customers and also demonstrate new customers Zalando is the best fashion destination for mix & match. The marketing campaign will be launched under the concept "Real Life Luxury" on the 30th of August and is directed and photographed by UK based AD Felix Cooper.
The concept aims at understanding what is the true definition of luxury after all people have gone through: luxury can mean different things to different people. It can mean escaping into nature, spending time with the family, following shared dreams together with friends, but it can also be the freedom to express one's own individuality. True luxury can be defined as real life experiences with real people. This is real life luxury.
To bring this vision to life, not models, but real people were cast by the director in the streets of Monnickendam, The Netherlands, to tell what real life luxury is to them.
In a documentary-style approach Felix accompanied among others a group of Bird-watchers, a couple of young creatives, a family with Burundian roots and a music band in their daily lives for a couple of days, visited the places that mean something to them and listened to their intimate and personal stories about how they see fashion as a form of expression, escapism and a way to elevate their everyday lives by breaking conventions and driving self confidence.
“It was a joy to shoot the talents for this campaign. Spending time with each person, getting to know them, and watching their relationships with each other was beautiful. I loved to see how each person conveyed their connection to how they present themselves, and how fashion makes them feel.” says Felix.
With the campaign Zalando taps into the potential of real people and gives them a platform to tell their stories underlining the inclusive approach towards luxury, making it accessible to many target groups.
The campaign will go live on the 30th of August and it will be shown on digital with a short fashion film centerpiece of the campaign and further translated into print advertising, out of home and Zalando-owned channels. A celebration of real life luxury will also be seen on Zalando’s Designer website and social media exclusive content pieces available on Instagram @zalando and TikTok.
Puy du Fou is een atypisch themapark zonder rollercoasters en attracties. In de plaats daarvan ben je te gast tijdens verbazingwekkende spektakels en word je zelf acteur in actiescenes waar zelfs Hollywood zou van verbleken. We nemen je graag 24 uur mee in de wereld van Puy du Fou.
8 uur: Ontwaak als ridder of jonkvrouw in de Middeleeuwse Citadel. Na een stevig ontbijt gaat de ophaalbrug naar beneden en ben je helemaal klaar voor het avontuur.
10 uur: Jonkvrouw Aliénor ontwaakt in de ruïnes van een oud kasteel voor het spektakel Le Bal des Oiseaux Fantômes. 310 valken, uilen, gieren en andere vogelsoorten scheren met hun enorme vleugels langs je heen in een indrukwekkend spektakel. Was je nog niet helemaal wakker, dan ben je het nu vast en zeker. Op naar het volgende spektakel!
11.15 uur: Help, de Vikingen, de meest verschrikkelijke krijgers uit het hoge Noorden, vallen aan! Dwars door de hoge vlammen duiken plotseling de woeste Vikingen in hun drakenboten op en vallen het vredige Fort de l'An Mil met zijn hutjes met rieten daken aan. Aan de voet van de 22 meter hoge vestingtoren woedt de strijd te midden van een stormvloed aan speciale effecten.
12 uur: Welkom in de 20ste eeuw waar je zelf acteur wordt bij Les Amoureux de Verdun. Aan de hand van de liefdesbrieven van een soldaat en zijn verloofde word je meegenomen naar de winter van 1916. Je loopt er door loopgraven vol sneeuw en heldhaftige soldaten. De grond trilt onder je voeten bij iedere nieuwe explosie, je ziet niets meer want de gangen staan vol rook, overal klinken alarmbellen.... je bent midden in de oorlog belandt maar zal je de lunch wel halen?
Om even op rust te komen, wandel je door het bos naar La Vallée Fleurie - de bloemenvallei - met zijn eeuwenoude eiken, verfrissende varens, waterplanten en liefelijke watervalletjes.
13 uur: Van zo veel spektakels krijg je wel honger en je wordt uitgenodigd door Catherine du Puy du Fou voor een Renaissance maaltijd in L’Echansonnerie. Laat het smaken!
14 uur: Tijd voor wat actie in de Middeleeuwen bij ‘Le Secret de la Lance’. Nadat de Franse ridders zijn vertrokken naar Orléans, blijft Marguerite, een jonge herderin, alleen achter in het kasteel. Zij moet het geheim van een lans met magische eigenschappen ontraadselen om het kasteel te beschermen. Een paardenspektakel op het hoogste niveau.
15 uur: Klaar voor het hoogtepunt? Samen met 6.500 toeschouwers ga je terug naar de Romeinse tijd voor Le Signe du Triomphe. In de Romeinse arena worden Gallische gevangenen veroordeeld om de Circusspelen te winnen onder de ogen van de Romeinse gouverneur. Maak je borst nat voor een wervelend spektakel met wagenrennen, gladiatorengevechten en leeuwentemmers! Kies jij voor het kamp van de Romeinen, of dat van de Galliërs?
17 uur: Volg een Franse marineofficier, held van de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog, tijdens een ultiem gevecht voor de vrijheid in 1793, Le dernier Panache. Het spektakel komt tot leven op een 360 °-scène, de tribune waarop je zit draait mee om je het beste zicht te geven. Een grootse, adembenemende voorstelling, heldhaftig en ontroerend, met een unieke mise-en-scène!
19 uur: Tijdens het avondeten ga je met een teletijdmachine naar het jaar 1914 naar het Café de la Madelon. Je bent uitgenodigd op de bruiloftsmaaltijd van Madelon. Alles is klaar voor de trouw, maar niets gaat zoals gepland…
21.30 uur: Welkom op het nieuwste spektakel van Puy du Fou: Les Noces de Feu, ‘de bruiloft van vuur’. Denk aan een spektakel als ‘Titanic meets Romeo & Julia meets Assepoester’. De nacht valt, een zoete melodie weerklinkt over het meer, de romantische bruiloft begint. Het koppel, een vrouwelijke violist en mannelijke pianist, komen samen om hun eeuwige liefde te vieren in een sprookjesland van vuur en water. Welkom op een van de meest spectaculaire bruiloftsfeesten waarbij gigantische decors uit het water van het meer opduiken.
22 uur: Na al deze indrukken kan je overnachten in de voetsporen van Frans I en Hendrik VIII van Engeland. Je slaapt in één van de 100 extravagante “logeries” van Le Camp du Drap d'Or, deze kamer is versierd met de wapenschilden van de koningen. Poets je tanden in de badkamer met gouden aardenwerk. Daarna kan je wegdromen in je hemelbed, versierd door gedraaide kolommen van massief eikenhout en geborduurde wandtapijten. Je voelt je een koning te rijk. Slaap wel.
Er zijn nog veel meer spektakels en activiteiten in Puy du Fou. De ideale verblijfsduur is 2 nachten en 3 dagen.
Nieuwe watershow Aquanura met hits van Guus Meeuwis. Het is alweer 25 jaar geleden dat Nederland en Vlaanderen voor het eerst kennismaakten met Guus Meeuwis. Ter gelegenheid van dit jubileum zet de Efteling één van Nederlands populairste artiesten in het zonnetje en biedt Guus een uniek cadeau aan: een 12 minuten durende fonteinenshow waarin de grootste hits van Meeuwis, afgewisseld met de herkenbare Efteling-muziek, voorbijkomen. Deze unieke Aquanurashow gaat op donderdag 8 oktober in première en is vanaf dan iedere dag aan het eind van een Efteling-bezoek te zien tot en met 15 november, dus ook tijdens de herfstvakantie.
De show draagt de titel ‘Aquanura met een zachte G’, een verwijzing naar de succesvolle concertreeks van Guus Meeuwis. Eigenlijk zou hij dit jaar voor het 15e jaar op rij stadionconcerten geven. Ondanks dat het jaar 2020 voor zowel Guus als de Efteling heel anders verloopt dan gepland, zijn beide erg blij dat deze bijzondere samenwerking toch kan doorgaan. Zowel de Efteling als Guus hopen op deze manier wat warmte te brengen in de periode tussen de zomermaanden en de sfeervolle winterperiode in.
“Het was heel speciaal om met de Efteling samen te werken aan deze show. De manier waarop mijn muziek verweven is met de herkenbare Efteling-klanken maakt mij heel trots. Ik ben dan ook zeer dankbaar dat ik dit cadeau van de Efteling heb mogen ontvangen en kan haast niet wachten om het eindresultaat te zien”, aldus Guus Meeuwis.
“Twee grote Brabantse iconen komen samen ter ere van het artiestenjubileum van Guus Meeuwis. Als provincie kunnen wij deze samenwerking alleen maar toejuichen”, licht commissaris van de Koning in Noord-Brabant, Wim van de Donk, toe. “Ik voel me zeer vereerd dat ik namens de provincie Guus op deze manier mag feliciteren met zijn jubileum.”
Guus Meeuwis
In de zomer van 1995 brak Guus Meeuwis door met zijn single ‘Het is een nacht…’. Inmiddels heeft hij talloze hits, zoals 'Per spoor', op zijn naam staan en gaf hij ruim 60 stadionconcerten. Op 31 juli verscheen zijn nieuwe studioalbum ‘Deel zoveel’.
Aquanura
In 2012 opende Aquanura in de Efteling ter ere van het 60-jarig bestaan van het attractiepark. Aquanura is de grootste watershow van Europa, waarin meer dan 200 fonteinen en 900 lampen de bezoeker trakteren op een 12 minuten durende show vol Efteling-muziek. Eerder werkte de Efteling al samen met de Nederlandse DJ Tiësto met wie een speciale show werd ontwikkeld.
Wereld van de Efteling
Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux. De Efteling omvat naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, de vakantieparken Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land, het Efteling Theater en het Efteling Golfpark. De Efteling ligt net over de grens bij Breda, nog geen uurtje rijden van Antwerpen.
AL MEER DAN 100 JAAR SYMBOOL VAN DE ITALIAANSE STIJL EN AUTHENTIEK VAKMANSCHAP
Al meer dan 100 jaar staat Acqua di Parma symbool voor het allerbeste vakmanschap Made in Italy. Hoogwaardige materialen, prestigieus handwerk - zorgvuldig uitgevoerd door hoogopgeleide meesters in hun vak, en zuivere lijnen getuigen van de zoektocht naar perfectie in onvolmaakte menselijke handelingen. De liefde voor het product, gemaakt met veel geduld, zorg en aandacht, getuigt van een authentieke, eeuwenoude traditie.
Elk facet van het merk illustreert een geschiedenis van bekwaamheid en processen die van generatie op generatie worden doorgegeven. De parmagele 'hoedendozen' worden nog steeds één voor één met de hand gemaakt van sierlijk reliëfpapier. De flacons, verfraaid met handgemaakte stoppen en manueel aangebrachte etiketten , zijn werkelijke unieke stukken. Een mooi voorbeeld is de kristallen stop op de 'Note di Colonia'-flacon: zijn productieproces telt niet minder dan 6 stappen en hij verstrekt de helderheid van de geur die in de flacon zit. Colonia, de iconische geur van het merk sinds 1916, vertegenwoordigt het toppunt van vakmanschap volgens de beste tradities van Acqua di Parrma. De ongeëvenaarde flacon in art-decostijl met de bakelieten stop is een tijdloze klassieker, gemaakt door meesters in hun vak. Zijn olfactorische persoonlijkheid komt tot uiting in de 'frutti d'oro', Italiaanse citrusvruchten die een zonnige vitaliteit uitstralen.
Ook de Blu Mediterraneo-geurcollectie roept de stralende helderheid op van zeldzame gouden vruchten zoals de Chinotto di Liguria, een unieke en kostbare fruitsoort die bescherming geniet van de Slow Food Presidia, of ook nog de Bergamotto di Calabria, een gegeerde citrussoort met een beschermde oorsprongsbenaming (DOP) die uitsluitend wordt geteeld langs een korte strook van de Ionische kust en in een handvol plaatsen in het binnenland van Calabrië in Zuid-Italië.
Fascinerend handwerk gebaseerd op de grote Italiaanse van vakmanschap resulteert in de verbluffende creaties die de Home Collection vormen. Zoals de Cube Candles, kubusvormige kandelaars die hedendaags design combineren met minutieuze ambachtelijke processen. Het duurt maar liefst 24 uur om ze te maken. Deze geurige lichtsculpturen, gemaakt van de zuiverste was, branden van binnenuit. Daardoor blijft het gepolijste oppervlak met het gebosseleerde koninklijk schild van Aqua di Parma volledig intact.
In de wereld van Barbiere, de collectie van Aqua di Parma gewijd aan het authentieke Italiaanse scheerritueel, begeleiden elegante handgemaakte accessoires de dagelijkse verzorging. Individueel geselecteerde Italiaanse ambachtslieden realiseren elke scheerkwast met de grootste zorg volgens de overgeleverde technieken. Hun elegante vormen, vereenvoudigd volgens moderne ergonomische maatstaven, zijn dag in dag uit een plezier om naar te kijken.
Vakmanschap maakt gewoon deel uit van het DNA van Acqua di Parma. Het vormt de kern van de natuurlijke, stralende elegantie die het merk in al zijn creaties tot uiting brengt. Het resulteert ook in de meesterlijke eenvoud waarvan alle producten doordrongen zijn en die hun authenticiteit benadrukken.
De 14de editie van Filem’On, het internationaal filmfestival voor jong publiek, zal plaatsvinden van 28 oktober tot 7 november 2020 op verschillende locaties in Brussel*. Bezoekers zullen zich tien dagen lang kunnen verblijden met een uniek filmprogramma en ludieke workshops.
Op de affiche staan meer dan 130 films uit 40 verschillende landen wereldwijd in alle genres en formaten. Het is een breed aanbod voor jongeren van 2 tot 16 jaar, films die echter ook ouders, leerkrachten en iedereen met een jong hart zullen kunnen bekoren. Met als slagzin "Filem'On heeft een oogje op de wereld" vraagt dit internationaal filmgebeuren dit jaar bijzondere aandacht voor ecologische thema's. Er is maar één aarde!
*Wat met Covid-19?
De evenementen- en cultuursector beleeft bijzondere tijden. Ook bij Filem'On hebben wij de afweging gemaakt of het verstandig is om reeds in oktober 2020 een fysiek evenement te organiseren. Wij zijn van mening dat we jongeren niet in de kou mogen laten staan en dat zij hun eigen filmfestival en filmaanbod verdienen. Uiteraard zullen wij streng toezien op de veiligheid en op de naleving van de geldende maatregelen tijdens het festival.
Hilde Steenssens, artistiek directeur: "In de schaduw van het fysieke festival bereiden wij een plan B voor. Dit zal bestaan uit een online editie van Filem'On, al dan niet in combinatie met kleinere Covid-proof evenementen."
vanHaren neemt per 1 oktober 43 Brantano-winkels in België over. De schoenenketen zet hiermee een belangrijke stap in haar ambities op de Belgische markt. Na de opening van 16 winkels in de afgelopen drie jaar is dit een grote sprong voorwaarts in de uitbreiding van het winkelnetwerk in België. De directie van vanHaren is zeer verheugd met deze aankoop.
vanHaren is in Nederland al ruim 90 jaar een leidende formule in de schoenenbranche. Hier kan het hele gezin terecht voor schoenen met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Met een on-trend eigen collectie, de verkoop van bekende sportmerken en een hoog service level is vanHaren echt onderscheidend. Met de overname van de 40 Brantano-winkels wordt deze succesformule in België verder uitgebreid.
vanHaren draagt als familiebedrijf menselijk kapitaal hoog in het vaandel. De komende weken wordt zorgvuldig onderzocht welke betrokken Brantano-medewerkers in de vanHaren organisatie geïntegreerd kunnen worden.
De details van de overname worden in de komende periode verder uitgewerkt.
vanHaren is op de Nederlandse markt actief met 143 winkels en is onderdeel van de DEICHMANN-groep; marktleider in de Duitse en Europese schoenendetailhandel. DEICHMANN SE, werd opgericht in 1913 en is nog steeds voor 100 procent eigendom van de oprichtersfamilie. Het bedrijf is marktleider in de Europese schoenendetailhandel en actief in 31 landen wereldwijd. Met ongeveer 43.000 medewerkers exploiteert het meer dan 4.200 winkels en 40 online winkels.
voor 2020 vervaardigd uit natural3D van neubau eyewear
Wie helemaal mee is met de laatste trends kiest niet alleen voor een prachtig design, maar focust ook sterk op duurzaamheid. neubau eyewear lanceert de allereerste collectie brilmonturen uit het 100% biogebaseerde materiaal natural3D. Een schitterende innovatie voor brildragers die steeds gaan voor een trendy look én milieubewust leven.
Met natural3D is het nu ook voor het eerst mogelijk om een volledig natuurlijk materiaal in de 3D-printer te gebruiken. Het basisbestanddeel van dit revolutionaire materiaal is een olie die wordt gewonnen uit de zaden van de wonderboom. Het poeder dat zo ontstaat, wordt laag voor laag samengeperst door een laser bij het 3D-printen. Het teveel aan materiaal wordt opnieuw gebruikt voor extra afdrukken. neubau eyewear heeft een speciaal procedé ontwikkeld om het oppervlak van natural3D modellen glad te maken en te sealen. Daardoor zijn de monturen bijzonder huidvriendelijk, en blijven de kleuren nog langer mooi.
De nieuwste brilmonturen Greta, Erin, Bill en David zijn vernoemd naar bekende milieuactivisten. Deze vier modellen – vervaardigd met behulp van innovatieve productiemethoden – zijn nóg lichter, hebben een perfecte pasvorm en bieden een uitmuntend draagcomfort. De 3D-brilveren zijn voorzien van een titanium naald, zodat de bril makkelijk en snel kan worden aangepast. Deze nieuwe modellen voor 2020 zijn het summum van technische geraffineerdheid en duurzaamheid. Daarbovenop en hebben ze een casual uitstraling.
De brillen kosten elk 349 euro, en zijn vanaf september 2020 verkrijgbaar
Meer dan ooit doen bestemmingen met ruimte, natuur en buitenleven het goed. Dit ondervindt de Franse organisatie Huttopia, specialist in glamping op natuurcampings, dat het aantal aanvragen in de afgelopen maand flink zag toenemen. Een fijn zwembad, geen massa, privacy rond de accommodatie en de natuur zijn belangrijke aspecten blijkt uit een kleine rondvraag onder de Belgische gasten. Quotes als ‘We voelen ons hier prettig, het is niet zo massaal’ tot ‘De rust en de combinatie van natuur en comfort is perfect’ worden vaak gebruikt. Met 42 natuurcampings in Frankrijk speelt Huttopia goed in op de vraag naar rust en ruimte.
Wat zeggen Belgische gasten?
Belgische familie in Village Huttopia Dieulefit: ‘We zouden dit jaar naar Spanje gaan op vakantie, maar besloten met de auto naar Frankrijk te gaan. We zijn blij met de ruimte in de accommodatie, het zwembad en het meer.’
Michiel verblijft op Huttopia Calvados Normandië: ‘We houden van dit soort kleinschalige en vredige accommodaties en genieten er echt van in deze rustige omgeving. Wij hebben voor Huttopia gekozen door de ruimte en natuur.’
‘Het is heerlijk om buiten te leven op zo’n groene en kleinschalige camping. De plekken bij Huttopia zijn groot, gelegen tussen de bomen en met het comfort van thuis door het schone sanitair en de warme douches,’ aldus Marjolein vanaf Huttopia Font-Romeu.
Een ander Belg stel quoot: ‘Deze camping is geweldig met een heel goede sfeer. Mooi en schoon sanitair ook.’
‘We hebben zelf een camping en halen inspiratie uit onze verblijven bij Huttopia. We zijn reeds bekend met diverse locaties en we houden van de formule met de rust, natuur, activiteiten en mooie accommodaties. We genieten nu van een weekje vakantie buiten België op deze heerlijke rustige camping,’ aldus een Belgische familie met drie tienerdochters.
Met veel vrije natuur, een breed assortiment zelf ontwikkelde tenten en chalets, én een goed doordachte visie waarin onder meer vrijheid en buitenleven centraal staan, presenteert de Franse organisatie Huttopia een nieuwe kijk op campings en verblijfsaccommodatie. Deze visie sluit aan op de groeiende outdoor markt, de behoefte aan wifi-loze dagen en de populariteit van glamping. Huttopia telt op dit moment 42 eigen locaties in Frankrijk, 1 in Nederland (sinds 2020) en 5 in Noord-Amerika. Huttopia brengt kamperen terug naar de essentie, dit betekent vrijheid, natuur, buitenleven, maar met het comfort van deze tijd. De campings zijn kleinschalig en ruim opgezet, geen hutje-mutje maar ruimte en privacy. Vrijwel overal is een zwembad met een apart kinderbadje.
In eigen beheer ontwikkelt de organisatie verschillende duurzame tenten en chalets van ‘canvas & hout’ met inspirerende namen als de ‘Trappeur’, ‘’Bonaventure’, de ‘Canadienne, de ‘Cahutte’ en de ‘Cabane’.
Huttopia heeft een eigen (boekings)kantoor in Nederland, aan de Choorstraat 8 in Utrecht. Voor informatie: www.huttopia.com.
This August, Brax is revealing a new part of their fall/winter collection, an elegantly disrupted interpretation of today's trends. The women's collection holds a new, midi length A-line skirt, puffers and a zero down coat. Shades of blue and green, varied with houndstooth patterns dominate the colour palette. For the men's section, it's all about natural materials and functionoriented looks, like Merino Wool and Hi-FLEX Superstretch. The colour scheme goes from moss green, to merlot and off white.
Like a modern bouquet of flowers, graphic designs unfold beautifully with plain shades of blue and green, clean silhouettes in new slouchy shapes and houndstooth with understated colours. This months clean style is elegantly disrupted: fine metallics run through airy knit stitches, joined by subtle coatings.
Trousers are adorned with feminin belt details and the collections eyecatchers include puffers and a zero down coat and, now new at BRAX, the A-line skirt in trendy midi - an absolute autumn basic that works with boots, sneakers, blouses or sweaters.
In the men's collection, masculine colour nuances such as moss green, merlot and off white meet newly implemented checks in variations of ombré. Digital prints also dominate the season and reflect the „zeitgeist“ and desire for a new individuality. Floral patterns on shirts, houndstooth on classic wool designs and deceptively genuine wool patterns are seen on cotton trousers.
Quilted nylons, jersey joggers and natural materials such as Merino Easy Wash and Cotton Easy Care in shirts emphasise the charm factor within the collection‘s functionoriented looks. In denim, the focus is on Hi-Flex and Boosted, special elasticity and maximum mobility thanks to Super Stretch.
Sinds 17 augustus is het LeanMask van Weimat een heus modeaccessoire, het is nu verkrijgbaar in een tiental kleuren en zelfs in een kidsversie! Eindelijk kan het grote publiek ze ook per stuk kopen en kennismaken met LeanMask Fashion en LeanMask Kids!
Al van bij de lancering in juni kreeg LeanMask heel wat interesse van het grote publiek. Maar nog voor de vraag dag na dag bleef stijgen, besloot Weimat al om zijn aanbod – dat tot dan toe beperkt bleef tot b2b-bestellingen van minstens twintig stuks – ook voor de b2c-sector open te stellen. Nadat hij eerst op zoek was gegaan naar een partner om zijn duurzame maskers te verdelen, besloot Alex Weiss (CEO van Weimat) uiteindelijk om via de eigen website een nieuw model van het LeanMask aan de man te brengen: LeanMask Fashion. LeanMask Fashion is net zo duurzaam, betrouwbaar en 100% Belgisch als het LeanMask Day, maar is wel verkrijgbaar in een tiental verschillende kleuren. Vanaf 17 augustus is het op de website www.lean-mask.com te koop voor € 19,90 (incl. 25 FFP1-filters). De kinderversie, LeanMask Kids, komt dan weer net op tijd voor het begin van het nieuwe schooljaar (voor kinderen tussen 6 en 14 jaar oud).
Heroriëntatie van een Belgische topper
Even het geheugen opfrissen: in maart, toen de lockdown net van kracht was, besloot Alex Weiss nieuwe horizonten te verkennen met zijn bedrijf. Tot dan toe was het gespecialiseerd in het ontwerp en de productie van kunststof onderdelen voor de auto- en luchtvaartindustrie. Samen met zijn ontwerpers en technici werkte hij al snel een duurzaam masker met een gecertificeerde filter uit: LeanMask. Het masker is bovendien waterdicht en kan gemakkelijk worden gewassen. Een op-en-top Belgisch product dat een oplossing biedt voor de huidige overconsumptie van chirurgische wegwerpmaskers. Met het oog op certificatie liet hij zijn maskers (met succes!) testen, maar dat ging niet van een leien dakje ... Ondertussen werd het ontwerp van LeanMask Day nog verbeterd en al snel waren 10.000 maskers van de band gerold bij het bedrijf. Zo viel het in de smaak bij kinesitherapeuten, tandartsen, apothekers, vaklui, medische centra, politiekantoren, klanten van Weimat uit de auto-industrie, hotels ...
Toen een van de twee dochters van Alex Weiss het nieuwe LeanMask van haar vader wilde uitproberen, koos ze de zwarte versie, omdat die kleur beter bij haar outfits paste. Sylvia Weiss, de echtgenote van Alex en tevens aandeelhouder van het bedrijf, ging dan weer voor het witte LeanMask dat mooi bij zowel haar chique als casual kleding paste ... Al snel wilden hun vriendinnen er ook eentje, en dan het liefst ook in het rood, blauw, roze ... En zo zag LeanMask Fashion het daglicht.
Het herbruikbare, recycleerbare en duurzame masker van Weimat is licht en flexibel en bestaat uit TPE-synthetisch materiaal (niet irriterend voor de huid). Het bestaat in twee modellen. De LeanMask Day is de tegenhanger van het chirurgische mondmasker. Het wordt geleverd met een pakket van 25 FFP1-filters, maar wie dat wil, kan ook FFP2-filters gebruiken. LeanMask Med uit medisch plastic is dan weer voorzien van een fijne rand die heel nauw aansluit op de rondingen van het gezicht en de neus. Het wordt geleverd met een FFP2-filter.
De kleine herbruikbare vezelfilter (met FFP1-/ FFP2-certificaat) is het enige deel van het masker dat dagelijks vervangen moet worden. Weimat haalt deze filters bij een naburig bedrijf. Het masker kan worden bevestigd rond de oren of langs het achterhoofd, met twee verstelbare koordjes in zacht plastic. Alle onderdelen (behalve het kleine stukje textiel van de filter) zijn wasbaar met water en zeep en mogen in de vaatwasser of wasmachine. Een variant van gecertificeerd medisch plastic is ook beschikbaar voor gespecialiseerde sectoren. Dit masker kan worden hergebruikt nadat het is gereinigd in een sterilisator. Elk ziekenhuis beschikt standaard over zo'n machine.
Met de duurzame LeanMask Fashion-maskers zet het bedrijf nu ook zijn eerste stappen in de modewereld en maakt het van dit onmisbare item een trendy modeaccessoire. En ook kinderen kunnen voortaan een masker op maat dragen in elke kleur die ze maar willen, dat bovendien nauw op de gezichtscontouren aansluit. Leuk voor de eerste schooldag!
Op zoek naar een verrassende uitstap in eigen land? Zet het Abdijmuseum Ten Duinen in Koksijde-Oostduinkerke dan zeker bovenaan je bucketlist! Pal in het hinterland van de kust brengen intrigerende ruïnes je terug naar de tijd van de Duinenabdij. Je maakt kennis met wat ooit één van de meest invloedrijke kloostergemeenschappen van ons land was. Én je ontdekt hoe de abdij uiteindelijk ten val kwam. Een magistraal stukje geschiedenis voor groot en klein.
Dompel je onder in het leven van een monnik
Waar ooit de groteske Duinenabdij stond, ligt nu het Abdijmuseum. Maquettes, levensechte decors, foto’s, filmpjes, originele objecten,… vertellen je alles over de talrijke monniken en lekenbroeders die hier ooit werkten, baden en leefden. Tijdens verschillende rondleidingen leer je hoe deze abdij uitgroeide tot één van de ‘big five’ van Vlaanderen. Probeer zeker de VR-experience uit: met een virtualrealitybril stap je als het ware in een teletijdmachine en wandel je tussen levensechte monniken door de gangen van de abdij in het jaar 1490.
Kom tot rust tussen ruïnes
Al tientallen jaren brengen opgravingscampagnes stukken van de authentieke Duinenabdij van onder het zand. Net naast het museum struin je door de ruïnes en merk je hoe gigantisch het complex ooit was. Oude muuropstanden spreken tot de verbeelding en brengen je tot rust. Met je eigen smartphone neem je de vr-beleving mee naar buiten en wandel je door de site van toen. Wist je trouwens dat tijdens de opgravingen zo’n 1.300 skeletten werden gevonden? Volgens sommigen zou abt Idesbald, de bekendste abt die de abdij ooit kende, er nog steeds begraven liggen.
Ontmoet een echte molenaar
Alsof een ontmoeting met een virtuele monnik nog niet gek genoeg is, maak je ook kennis met de enig overblijvende fulltime molenaar van ons land. Patrick Geryl neemt je mee op de trappen van de Zuid-Abdijmolen en leidt je rond in zijn habitat. Je ontdekt hoe de wind het graan maalt en hoe de monniken vroeger in de molens werkten.
Ga speuren met het hele gezin
Het Abdijmuseum Ten Duinen is de ideale uitstap voor het hele gezin. Het plezier begint al aan de voordeur. Op de ramen van de voorgevel bewonder je namelijk de prachtige tekeningen van Wail Albadry. In zijn illustraties neemt abt Uppenbroeck je mee naar het Koksijde van 700 jaar geleden. Dankzij enkele toffe zoekopdrachtjes neem je alle details onder de loep. Deze raamtekeningen zijn nog tot eind dit jaar gratis te bewonderen.
Wist je trouwens dat er een heuse schat in het museum verborgen ligt? Met de zoektocht ‘Schatten van Vlieg’ gaan grote en kleine speurneuzen nog tot eind augustus op pad. Vind je de schatkist dankzij de tips van Vlieg, dan wacht er je een leuke verrassing.
Creëer je eigen LEGO®-abt
Nog zo’n verborgen schat ontdek je op de tweede verdieping van het museum. Een prachtige maquette van wel 9 vierkante meter toont je hoe de Duinenabdij er vroeger uitzag. En die maquette bestaat volledig uit… LEGO®-bouwstenen! Wie zelf aan het bouwen wil, haast zich best naar de museumshop. Daar creëer je jouw eigen unieke LEGO®-monnik, een leuk aandenken om mee te nemen naar huis. Pluis zeker ook even de rest van de shop uit. Je stuit er op tal van originele geschenken, leuke gadgets en interessante boeken.
Degusteer een heerlijk abdijbier
Monniken staan nogal vaak bekend om hun bieren. Dat was in de Duinenabdij niet anders. In de 16e eeuw had de gemeenschap een eigen brouwerij en daar vind je vandaag nog heel wat sporen van terug. Tijdens een unieke rondleiding vertelt een gids je hoe de monniken omsprongen met alcohol. Afsluiten doe je natuurlijk met een degustatie van de vier heerlijke St. Idesbald-bieren, het officiële abdijbier van Ten Duinen.
Ontdek de woeste natuur
Omgeven door wilde duinen en prachtige natuur is de site van Ten Duinen een echt pareltje. Geniet van de fauna en flora tijdens een rustgevende wandeling door het domein of ga lekker picknicken in openlucht. Tijdens de zomer kom je even op adem in het museumcafé De Gasterie. Je kan je bezoek aan het Abdijmuseum ook combineren met een wandeling op de Hoge Blekker. Deze grote loopduin is de hoogste van de ganse kust en waaide ooit over de Duinenabdij heen tot die helemaal onder zand bedolven lag.
Een veilig en comfortabel bezoek
Abdijmuseum Ten Duinen hecht veel belang aan jouw gezondheid en comfort. Reserveer daarom vooraf je bezoek via de website. Probeer je graag de VR-beleving uit? Boek hiervoor dan een ticket. Ook voor een bezoek aan de abdijsite met het museumcafé De Gasterie, is een bijkomende reservatie nodig.
Get ready to channel your inner free spirit, because this season, the 70’s are back. The Floris van Bommel FW collection leaves us yearning for those funky seventies vibes. These bold retro-inspired styles are not for the faint of heart. However, if you’re daring enough these shoes will add confidence, power and glamour to your look.
Funky footwear
Nothing says 70’s like ‘funky prints’. Combine these styles with some bell bottoms, a retro pussy bow blouse and you’ll look like you’ve walked right out of an episode of That '70s Show. Combine the rusty colours with a bold sock to create a contemporary look.
Haute Hippie
Looking to elevate your retro look (literally)? Go for a white blouse, black skinny jeans, a snakeskin heel and give your outfit a nostalgic rock ’n roll vibe.
Soft Seventies
Not really the rocker type? No problem! Catapult yourself back to the seventies with some soft suede boots.
Some disco sparkle
And last but not least: if the seventies are know for anything, it's disco fever. Feel like you’re dancing the night away at Studio 54 with these shiny beauties.
Strong women embracing their tough side, that's what the FW20 LolaLiza collection is all about. Dreamy, romantic dresses combined with stronger statement pieces such as a leather jacket give us the best of both worlds. This makes for a collection with opposites that match perfectly. With a shoot on a rooftop in Brussels, we bring this collection to the city streets and the rooftop bars.
The new FW20 LolaLiza collection breathes 'tough love'. Sweet and floral dresses being matched with leather shirts, strong animal prints with pink jackets and sweaters and faux leather pants with elegant materials. By combining both looks and their moods in one outfit, a unique LolaLiza look is put together.
Nouveau Grunge and leather outfits have marked their way as thé fall winter 2020 trend with big, chunky boots, all leather looks and black on black outfits. LolaLiza makes this trend accessible for all women by keeping in touch with the soft, feminine side as well. An innocent white blouse with ruffles, combined with a short black dress and statement boots or a floral skirt and sweather with those same boots create totally different and fun looks that go with every mood.
For this collection, Belgian brand LolaLiza took us to a Brussels rooftop for an urban shoot. This resulted in daring images with fearless women, with a view over our Belgian capital. Brussels is the headquarters and homebase of LolaLiza, so this collection is the perfect occasion to #buylocal. The items in the new collection are perfect for every occasion, from a fall city stroll, to a fun night out!
Belvilla, specialist in de online verhuur van vakantiewoningen, noteert in vergelijking met vorig jaar 30% meer boekingen voor de herfstvakantie, geboekt in de afgelopen 60 dagen. De Belgen blijven daarbij vooral in eigen land.
Heel wat Belgen hebben nog veel vakantiedagen over en die plannen ze op te nemen in de herfstvakantie. Wie dan bijvoorbeeld naar de Ardennen wil, wacht best niet te lang met boeken.
Uit cijfers* blijkt dat de populairste provincies/bestemmingen in België de volgende zijn: 1. Luxemburg – met een groei van 73% tegenover vorig jaar. - 2. Luik – met een groei van 76% tegenover vorig jaar. - 3. Namen – met een spectaculaire groei van 106% tegenover vorig jaar! - 4. West-Vlaanderen / de Kust – met een groei van 26% tegenover vorig jaar.
Er is ook een opmerkelijke groei in de boekingen voor onze buurlanden: 1. De populairste bestemming is Nederland met een groei van 39.7% tegenover vorig jaar. 2. Tweede populaire bestemming is Frankrijk met een groei van 38.9% tegenover vorig jaar. - 3. Derde bestemming is Duitsland met een groei van 44.6% tegenover vorig jaar.
Grote groepswoningen doen het beduidend minder goed: -22% tegenover vorig jaar. Dat is het effect van de bubbels, waarbij reizigers toch duidelijk kiezen voor kleinere groepen of gewoon hun eigen gezin. De boekingen voor gezinswoningen zijn maar liefst met 65% gestegen tegenover vorig jaar.
Belvilla heeft 1583 woningen in België. Momenteel zijn er nog woningen beschikbaar voor de herfstvakantie maar wie zeker wil zijn van een verblijf, wacht best niet te lang met boeken!
First come, first served. Zin gekregen in een vakantie? En wil je verblijven in een vakantiewoning? Dan kun je terecht bij Belvilla.
met interactieve digitale catwalk voor nieuwe wintercollectie
De allereerste straight-from-catwalk-shop in België
Terwijl traditionele modehuizen grootse collectieshows schrappen en de hele modesector onder druk staat om klassieke modellen te herzien omwille van de social distancing regels, neemt het Belgische modehuis Mayerline het heft in eigen handen. Eind augustus lanceert het haar nieuwste collectie voor het eerst op de catwalk. En dat met een Belgische primeur: de lancering van herfst/winter 2020 kunnen klanten thuis volgen via een interactieve, digitale modeshow. Met één klik shoppen van op de catwalk rechtstreeks naar je kleerkast, bij Mayerline kan het.
Het Belgische modebedrijf Mayerline is niet bij de pakken blijven zitten. In uitdagende tijden zit er maar één ding op, dacht Mayerline en dat is “innoveren”. Of ook, van de nood een deugd maken. Met een innovatieve en interactieve, digitale catwalk biedt Mayerline klanten de mogelijkheid om de collectielancering digitaal bij te wonen en als een echte VIP vanop de eerste rij te ontdekken. Tijdens het bekijken van de catwalk hebben de klanten bovendien meteen de mogelijkheid om hun favoriete stuks uit te kiezen, te delen en ze vervolgens rechtstreeks van de catwalk te shoppen of om een persoonlijke passessie te boeken in een Mayerline winkelpunt. Hiermee creëert Mayerline de allereerste straight-from-catwalk-shop ooit in België.
“De innovatie zit voor ons niet alleen in de digitale ontwikkeling”, zegt Katrien De Cannière, Marketing Manager en bezielster van het project, “het gaat om een herdenken van onze hele service- en businesspropositie. Hoe wil een klant (window)shoppen, welke reactiemogelijkheden kunnen we aanbieden, hoe zorgen we voor de juiste opvolging, welke logistieke opvolging maken we mogelijk. Zoveel klanten zoveel keuzes. De één wil enkel kijken of een favorietenlijstje maken, de ander wil webshoppen, nog een ander krijgt liever een stylingvoorstel op maat thuis gebracht of komt toch graag in de winkel nog eens passen. Voor al die vragen, wilden we een aanbod hebben.”
Naast de digitale ontwikkeling van het videoplatform bleek de beeldvorming een even grote uitdaging. Mode gaat om stoffen, gevoel, snits, tactiliteit. Dat laat zich moeilijk tastbaar overbrengen op beeld. “Het was eigenlijk een zot project dat we van idee tot concrete uitwerking in amper 1,5 maand opgezet hebben. We zijn nieuwsgierig om samen met de klanten de mogelijkheden te ontdekken. En dan te bedenken dat het hele idee voortkomt uit één zeer reële vraag ‘wat als contact en shoppen nooit meer samengaan’? Dan hebben we dus nu de interactieve catwalk”.
Praktisch: Klanten en geïnteresseerden kunnen zich nu reeds registreren op www.mayerline.be/vipcatwalk en krijgen op 19 augustus de primeur. Zij ontdekken de collectie als ware VIP's. Begin september kan ook het grote publiek, zonder pre-registratie, de catwalk bekijken.