All Day Long bindt de strijd aan tegen ongezonde snackgerechten en lanceert een alternatief: de Happy Snackbox. Op www.alldaylong.be kan je je eigen gezonde menu samenstellen en vind je tal van snelle en makkelijke manieren om meer te doen met groenten en fruit. De All Day Long-campagne zit op kruissnelheid tijdens de Week van Groenten en Fruit (5 tot 11 mei) en is zichtbaar op de verkooppunten, in magazines, kranten en online.
All Day Long is de nationale campagne die de Belg wil stimuleren om meer groenten en fruit te eten, zeker tijdens de klassieke maaltijden maar ook als tussendoortje. Waarom grijpen naar die calorierijke candybar of dat ongezond fastfood als er ook frisse en lekkere tussendoortjes beschikbaar zijn die wél gezond zijn? De campagnebeelden tonen klassieke snacks in een groenten- en/of fruit-jasje. Ze verschijnen als advertentie in kranten en magazines om iedereen hiervoor warm te maken. In enkele grote Belgische stations zullen de campagnebeelden verschijnen op de elektronische reclameborden.
Ook online zal de campagne volop aanwezig zijn. Uiteraard zal de consument de campagne ook kunnen voelen op de winkelvloer. Er werd geïnvesteerd in promotiemateriaal, te gebruiken door de verantwoordelijken voor de groente- en fruitrayon in hun winkel. De verschillende ketens voorzien bovendien eigen acties om de All Day Long-campagne tastbaar te maken. Denk maar aan proeverijen en speciale promoties.
All Day Long lanceert de Happy Snackbox: Lekker genieten van een gezonde snack. Het kan en het is leuk. Op www.alldaylong.be vind je tientallen recepten om je groente- en fruitverbruik aan te zwengelen. Stel je eigen Happy Snackbox samen op happysnackbox.alldaylong.be en begin al maar te watertanden van die Sweet Berry Boost, de Fruit Rocket of de Tutti Frutti con Chocolate.
Door je Happy Snackbox samen te stellen maak je bovendien kans op een All Day Long-pretpakket waarmee je zelf aan de slag kan. In het pakket zitten een KitchenAid-foodprocessor, een exclusieve keukenschort en het kookboek van All Day Long. De wedstrijd loopt van 5 mei t.e.m 1 juni.
De klok rond genieten met groenten en fruit: De All Day Long-campagne is een gezamenlijk initiatief van de Belgische telers van groenten en fruit (veilingen) en de binnenlandse handel en wordt gevoerd in heel België. De campagne wordt gecoördineerd door VLAM en kan rekenen op steun vanuit Europa en de binnenlandse handel.
Gewezen atletiekkampioene Kim Gevaert is al vijf jaar de ambassadrice van de campagne. Zij straalt de positieve en activerende boodschap van de All Day Long-campagne ten volle uit, nl. “Groenten en fruit, da’s de klok rond genieten”. Bij het ontbijt, het 10-uurtje, de lunch, het vieruurtje, het avondmaal en de laatavondsnack. Vooral de snackmomenten krijgen binnen de campagne extra aandacht omdat op deze momenten voor groenten en fruit nog veel terrein te winnen valt. De campagne is gericht op alle Belgen. Bijzondere aandacht gaat evenwel naar de singles, de koppels onder 44 jaar en de gezinnen met jonge kinderen. Uit verbruiksgegevens blijkt namelijk dat ze wat achteroplopen in het consumeren van groenten en fruit.
www.alldaylong.be
|