Het gloednieuwe VISITFLANDERS Visitor Information Centre, in hartje Brussel, is een toeristisch onthaalcentrum maar bovenal een vernieuwende concept store met de klemtoon op service, beleving en de ‘State of the Art’-branding van Vlaanderen als bestemming.
“Toerisme Vlaanderen creëerde een trekpleister vlakbij de Grote Markt waar internationale toeristen (maar ook de binnenlandse bezoeker) op een ongedwongen manier kunnen ontdekken wat Vlaanderen en Brussel te bieden hebben,” aldus minister Bourgeois. Dit totaalconcept inspireert, informeert en brand awareness creëert: Vlaanderen is een bestemming van baanbrekend vakmanschap.
In het nieuwe concept verwelkomen ‘bestemmingscoaches’ de internationale bezoekers om hen warm te maken voor een bezoek aan de Vlaamse kunststeden en Brussel, de Vlaamse regio’s en de kust. Gratis wifi, ipads, interactieve schermen en kaarten geven de bezoeker veel zelfstandigheid, maar hij kan zich uiteraard evengoed op maat laten adviseren door een van de bestemmingscoaches. In de open ruimte vloeien functies als shoppen en de bestemming ‘beleven’ vlot samen met informatie zoeken en inspiratie opdoen. Toerisme Vlaanderen biedt met zijn onthaalcentrum tal van partners een fysiek platform aan in Brussel om hun bestemming en hun product te presenteren aan de internationale bezoeker. De installatie van bijvoorbeeld een pop-up bar en een shop illustreren die faciliterende rol. De shop geeft trouwens een nieuwe invulling aan het woord ‘souvenir’, met een unieke reeks producten ‘made in Flanders’ van Vlaamse ontwerpers. Met zijn gele design-zetel en lange tafel nodigt het onthaalcentrum de bezoekers ook uit om even de tijd te nemen om de vele troeven van Vlaanderen op te zuigen. De kwaliteitsvolle vormgeving en inrichting versterkt de ‘State of the Art’-identiteit van de bestemming, ook is er maximaal rekening gehouden met toegankelijkheid en duurzaamheid.
“Het VISITFLANDERS Visitor Information Centre is een volgende stap die Toerisme Vlaanderen zet om het toeristisch onthaal in Vlaanderen en Brussel naar een hoger niveau te tillen,” zegt Peter De Wilde, administrateur-generaal van Toerisme Vlaanderen. “Door te mikken op een verhoogde klantentevredenheid willen Toerisme Vlaanderen en zijn partners met het internationaal toeristisch onthaal bijdragen aan een langere verblijfsduur, meer herhalingsbezoek, hogere bestedingen en een versterkte reputatie.”
VISITFLANDERS Visitor Information Centre - Grasmarkt 61 - 1000 Brussel - www.visitflanders.com
|