Centraal op het festivalterrein van WECANDANCE zullen bezoekers dit jaar de Experience Dome kunnen vinden, een plek waar ze een allround ervaring kunnen beleven op culinair vlak en modegebied. Naast een vintage shop en make-up & hair corners kan je er kwalitatieve thee, koffie, cocktails en desserts vinden. Voor de Experience Dome werkt het festival samen met enkele grote namen.
Bernard Gavilan is al lang geen onbekende meer in de Brusselse fashion scene. Wat hij precies doet, kan je moeilijk in enkele woorden omschrijven. Hij is visionair, hergebruikt beelden en trends en vernielt vaststaande ideeën. Naast zijn passie voor mode, is hij ook DJ en zanger. Op de festivalsite stelt hij zijn vintage fashion shop voor, waar je items kan scoren die geselecteerd werden door deze Belgische modelegende.
Florence Teerlinck is een jonge, getalenteerde make-up artieste die tussen Londen en België woont en werkt. Ze deed haar ervaring op bij enkele bekende Londense make-up artiesten en assisteerde al grote namen als Lisa Butler, Inge Grognard, Isamaya Ffrench en Lynsey Alexander. Florence staat bekend voor de energie die ze in haar werk steekt en waar ze anderen mee inspireert. Ze heeft een eigenzinnige stijl en deinst er niet voor terug nieuwe technieken te gebruiken. Op WECANDANCE maakt ze van jou een echte space trooper.
M·A·C Cosmetics biedt sinds 1984 een uitzonderlijke collectie make-up aan, die gebruikt en bejubeld wordt door make-up artiesten wereldwijd. Het merk wil de individualiteit van elke persoon in de verf zetten en werkt al jaar en dag samen met bekende make-up artiesten, modellen, fotografen en journalisten die het merk de nodige credibiliteit geven. Deze sterke community zorgt ervoor dat er elk seizoen nieuwe trends gecreëerd worden en dat er een hele nieuwe generatie make-up artiesten klaargestoomd wordt voor de toekomst.
Redken: De laboratoria van Redken werden in 1960 in New York opgericht. Het merk staat voor energie, innovatie en high-end inspiratie. Hun missie is om te blijven verrassen door middel van inspiratie, mode en innovatie. En dat is exact wat ze ook zullen doen op WECANDANCE. Redken zal er in de Experience Dome voor zorgen dat jouw look onberispelijk blijft tijdens het festival. Denk aan metallic vlechten, geometrische snits en kosmische glitters.
Curiosithee: Tijdens haar opleiding als herboriste ontdekte Ann Vansteenkiste een grenzeloze passie voor thee. Ondertussen reist ze elk jaar naar de verste uithoeken van China om de beste kwaliteit thee uit te zoeken. Het is voor haar van groot belang dat de thee biodynamisch gekweekt is, zonder gebruik van pesticiden en herbiciden. Er staan ook al twee boeken op haar naam en ze kroonde zichzelf tot Eerste Theesommelier in de Benelux.
Voor WECANDANCE ontwikkelde Ann twee soorten thee: Into Space en Back to Earth. De eerste is een vrouwelijke thee met als basis rode bessen en toetsen van jasmijnparels en rozenblaadjes. Back to Earth is een groene thee met citroen en ijskoude munt. Beide thees kunnen koud gedronken worden tijdens een zonnige dag op het strand of warm tegen het moment dat de lucht begint af te koelen. De thees zullen in aanloop naar het festival ook verkocht worden in Ann's eigen winkel.
Het Moment: Valentine Wanders is de kracht achter Het Moment, een nieuw concept dat het licht zal zien op het einde van dit jaar. Valentine's passie voor koffie ontstond 8 jaar geleden in Londen, toen ze daar een goddelijk bereide espresso dronk. Sindsdien is die passie alleen maar gegroeid en ontdekte ze hoe divers en bewerkelijk koffie eigenlijk is. Het Moment zal een plek zijn waar je jouw koffiemoment kan kiezen: een snelle verfrissing on-the-go of een uitgebreide ochtendkoffie, dat kies je helemaal zelf. WECANDANCE is trots een preview te kunnen tonen van dit vernieuwende concept.
Valentine creëerde maar liefst vijf manieren om van je koffie te genieten op het festival: 'Your Daily Dose of Caffeine Poison' (een koffiecapsule), 'Discovery Drink' (een koffiesoda), 'Cold Coffee' (een gekoelde filterkoffie), 'Fumoccino' (een koffie in een vaporizer) en 'Astronaut Coffee' (een exclusief drankje dat je gegarandeerd een opkikker geeft). Dankzij Valentine hebben de festivalgangers de hele dag door energie!
Jigger’s opende vier jaar geleden de deuren in Gent en groeide al snel uit tot een referentie in de nationale en internationale cocktailscene. Het sterke Jigger's-team is constant op zoek naar manieren om hun gasten een onvergetelijke ervaring te bezorgen, steeds met respect voor het milieu. Op WECANDANCE serveren ze twee soorten cocktails. 'Mad Love' is een licht-alcoholische spritz met huisgemaakte ingrediënten en 'Elderflower Power' is een frisse longdrink op basis van Belgische producten.
Joost Arijs: Patissier en chocolatier Joost Arijs werkte na zijn studies in Brugge een tijdlang in driesterrenrestaurant Hof van Cleve, waarna hij besloot zijn eigen weg te gaan. Perfectie en innovatie staan steeds centraal bij Joost. Hij werkt het liefst met pure ingrediënten om fijne smaken en texturen te creëren die alle zintuigen prikkelen.
Voor WECANDANCE maakte hij spacey pralines die al te koop zijn in zijn winkels in Gent en Antwerpen. Maar op het festival zelf zal hij ook een heerlijke frambozenmacaron serveren.
|