Lee Cooper pakt dit najaar uit met een generatieoverschrijdende fotocampagne ingeblikt door Mous Lamrabat. Naast twee jonge modellen schitteren Dolores Melia (72) en Jean Vercleyen (64). Jeans verbindt immers alle generaties: kinderen en hun ouders of grootouders. Dolores was ooit de jongste en eerste marketingmanager wereldwijd van Elisabeth Arden. Nadien koos ze voor hedendaagse dans en vandaag de dag herbeleeft ze haar tweede jeugd als model. Ook Jean is op zijn 64ste nog een gevierd model.
De Lee Cooper foto’s kaderen in de campagne “Made to be Different” die aan haar tweede editie toe is. De titel slaat op de diversiteit van East London en op de manier waarop hippe Londenaars de mode “hacken” om er dan hun eigen ding mee te doen. Dat gaat verder dan mode alleen, het is een manier om door het leven te gaan. Komend seizoen overschrijdt de campagne dus alle generaties en bewijst ze met haar eigenzinnige “familie” casting dat jeans geen leeftijd kent.
Fred Perry – Nigel Cabourn
Voor herfst/winter 2016 gaat Fred Perry opnieuw in zee met de Britse modeontwerper uit Newcastle Nigel Cabourn.
Als verzamelaar van vintage sport- en trainingsmateriaal heeft Nigel een grote fascinatie voor functionele en duurzame kledij. Hij is voor deze capsulecollectie dan ook gaan graven in het Fred Perry archief naar de originele tennis outfits. Ook in zijn eigen collectie van Britse sportoutfits uit de jaren 50 haalde hij inspiratie. Daarnaast zie je ook nog invloeden van voetbaluniformen van de Sovjets uit de jaren 50-60 en de kinddroom van Nigel om keeper te worden. Kortom, tijdloze stuks afgewerkt met oog voor detail.
Fred Perry
Voor winter 2016 gaat het Britse label Fred Perry voor een 5de keer in zee met Bella Freud. De ontwerpster liet zich inspireren door de Jamaicaanse vrouwelijke reggae artiesten die sportieve mannenkledij naar eigen hand zetten om deze dan zelf te dragen. Het geborduurde lauwerkranslogo in rasta kleuren is de rode draad doorheen de collectie. De losse pasvormen en sportieve details belichamen de clash van culturen die met deze capsulecollectie samen worden gebracht.
Softwaves
Masculiene invloeden blijven een belangrijk thema binnen de Softwaves collectie. Het Portugese label brengt in de najaarscollectie een versie met doorlopende zool voor een preppy uitstraling. Glanzend reptielleder en een spannende materialenmix geven die edgy twist waar het label zo graag mee speelt.
Ben Sherman
Het Britse label Ben Sherman stelt de herfst/winter 2016 campagne voor. De collectie is geïnspireerd op de unieke stijlgeschiedenis van Londen : London Style Divides. Deze metropool is een unieke smeltkroes van mode, cultuur, muziek en stijl. Zo heeft elk district zijn eigen verhaal van Noord tot Zuid en Oost tot West. Al meer dan 50 jaar kan de geschiedenis van de Britse jongeren en subculturen niet verteld worden zonder Ben Sherman.
|