» Tweede editie van het Wander Trade Event - » Conceptstore in een leegstaande kerk - » In het teken van 'Millennial Pink'
Op 27, 28 en 29 januari zet in Sint-Niklaas de Wander Concept Store haar deuren open voor het grote publiek, in het kader van het Wander Trade Event. Gedurende drie dagen stelt deze pop-up conceptstore het beste en het nieuwste uit de interieur- en designwereld van lente-zomer 2018 voor, in een hoogst creatieve setting.
De hele driedaagse is gehuld in dé trendkleur van het moment en tevens het thema van het event: ‘Millennial Pink’. En alsof dat nog niet genoeg is, vindt het event plaats in het unieke decor van de Wander Church, een kerk die al 10 jaar leegstaat en voor de gelegenheid vrij toegankelijk is voor het grote publiek.
Wander Trade Event & Concept Store
Na een succesvolle eerste editie eind augustus is Wander Trade Event in 2018 aan haar tweede editie toe. Het concept blijft hetzelfde: een inspirerend B2B-event voor retailers, bloggers en interieurarchitecten die alle nieuwste trends en producten op het vlak van interieur, design, gifts en concepts willen opsporen. Dat B2B-gedeelte vindt plaats in een eventhal onder de naam Wander Haus.
Nieuw is het tweede luik, op 200 m van de eerste locatie en open voor het grote publiek: de Wander Concept Store. Die is te vinden in de Wander Church en is gratis toegankelijk voor iedereen met een hart voor design – zowel consumenten als professionelen. In de conceptstore krijgen alle designliefhebbers een blik op de collecties lente/zomer 2018 (producten die nog niet in de winkels liggen) in het thema ‘Millennial Pink’, zorgvuldig geselecteerd bij de merken en jonge ontwerpers die deelnemen aan Wander Trade Event in Wander Haus.
Millennial Pink: de roze draad in het event
Het hele event is gehuld in een jasje van roze, want zowel de Wander Concept Store als het Trade Event draaien om één kleurtoon: ‘Millennial Pink’. Roze – of toch een tint die in de buurt van een blanke huidskleur komt – is inderdaad de trendkleur van het moment, die de wereld van mode en interieurdesign in haar greep houdt. De tint wordt ook wel ‘Tumblr Pink’ genoemd, omdat hij populair is bij bloggers en instagrammers. Als tweede bijnaam kreeg de kleur ‘post-happy’, na de lange crisis waarin we vooral donkere kleuren zagen: grijs, zwart, bruin.
De hele conceptstore wordt gecureerd door de Wander Stylisten, die uit het grote aanbod van deelnemers de juiste stukken in de installatie integreren. Zij inspireren op deze manier de bezoekers met zowel de locatie-installatie als met de tentoongestelde producten, waaronder je overigens heel wat stuks ontdekt die pas een paar maand later in de winkel zullen liggen.
Een creatieve locatie met een verhaal
De pop-up conceptstore strijkt met haar roze trendwereld neer in de Wander Church, een oude kerk op slechts 200 m van het gebouw waar de Wanderbeurs nieuwigheden tentoonstelt voor het professionele publiek. Die creatieve locatie heeft zo’n 10 jaar leeggestaan en zal vanaf april volledig verbouwd worden tot cultuurcentrum. Maar eind januari is dit nog even dé place to be voor het brede designminnende publiek, dat al wil kennismaken met de trends van het voorjaar en de zomer van 2018.
Wander Trade Event omvat:
Wander Church: Gratis toegankelijk voor consumenten en professionelen. Een leegstaande paterskerk waar voor de gelegenheid een conceptstore onder het thema ‘Millennial Pink’ wordt gebouwd en waar gecureerde nieuwigheden lente/zomer 2018 in een installatie worden getoond. Wanneer: zaterdag 27, zondag 28 & maandag 29 januari van 11.00 tot 18.00 u. Toegang: gratis voor iedereen.
Wander Haus: Enkel toegankelijk voor een professioneel doelpubliek na registratie. Meer dan 90 lifestylemerken stellen hun nieuwste collecties lente-herfst 18 voor aan retailers, interieurarchitecten en pers. Hier vindt ook een apart lezingprogramma ‘Wander Talks’ plaats. Wanneer: zondag 28 & maandag 29 januari van 10.00 tot 19.00 u. Toegang: enkel professionelen na registratie
Meer info over het hele event: www.wanderevent.be
|