Iedereen vroeg erom, NEWTREE heeft het gedaan! Ter gelegenheid van het 1ste Chocoladefeest van Brussel lanceerde NEWTREE zijn allerlaatste chocoladepasta, vervaardigd zonder olie.
Geniet van een lekker vezelrijk ontbijt dank zij de NEWTREE chocoladepasta met hazelnoot. Hazelnoot uit het zonnige Sicilië, 66% cacao pure chocolade uit Peru en de Dominicaanse Republiek en amandelmelk. Deze chocoladepasta is niet alleen heerlijk maar bevat ook geen palm- of andere toegevoegde olie. De NEWTREE chocoladepasta bevat 50% minder vet en 33% minder calorieën dan een klassieke chocoladepasta. Bovendien is deze pasta ook bio, Fairtrade en bevat geen gluten.
Uw ontbijt zal des te beter zijn omdat, zoals alle andere NEWTREE producten, de pure chocoladepasta met hazelnoot CO2 neutraal gecertificeerd is en bijdraagt tot de bescherming van het Amazoneregenwoud.
De Belgische chocolatier NEWTREE beschikt over een gamma innoverende en verfijnde producten voor die u uitnodigen om in harmonie en zonder compromissen van het leven te genieten. De NEWTREE producten zijn tegelijkertijd uniek in smaak, gezond en respectvol voor het milieu.
De recepturen werden verrijkt op nutritioneel vlak en alle ingrediënten zijn bio en Fairtrade: NEWTREE zet zich enorm in om de natuur terug te geven wat ze het bedrijf gegeven heeft. Het gamma omvat nu chocoladetabletten met verschillende smaken, chocoladepasta’s zonder olie, chocolade snacks en traditionele wafels.
NEWTREE is een CO2 neutraal bedrijf die de CO2 uitlaat van haar producten 100% compenseert. De papieren verpakkingen zijn ook gecertificeerd als afkomstig uit duurzaam beheerde bossen en de gebruikte inkten zijn plantaardig. Met de maatschappelijke verantwoordelijkheid in het hart van haar bedrijfsmissie schenkt NEWTREE één eurocent per verkochte tablet ten voordele van de bescherming van het Amazone regenwoud.
De NEWTREE producten zijn beschikbaar in Europa en in de Verenigde Staten, in meer dan 5.000 speciaalzaken en online www.newtree.com. In mei 2012 heeft NEWTREE haar eerste “Chocolate Café” geopend in San Francisco.
De Holiday Inn resort brand wordt verruimd met een nieuw project op Jekyll Island, Ga, resort dat momenteel een grondige renovatie ondergaat. Met dit nieuw resort telt deze IHG-brand wereldwijd 30 locaties waarvan15 in de Verenigde Staten.
Na renovatie zal het voormalige Oceanside Inn & Suites, voortaan dus Holiday Inn resort hotel, 157 kamers waaronder 40 suites aanbieden. Het complex krijgt bovendien meerdere restaurants en bars, buitenzwembad, KidsClub, KidSuite, ontspannings- en entertainmentruimtes, fitness center en business center. Met het oog op eventuele vergaderingen komt er eveneens 10.000 sq ft aan vergaderzalen. Bovendien worden diverse outdoor en zee/water gebonden activiteiten aangeboden.
Het Holiday Inn resort hotel Jekyll Island wordt een ideale locatie voor het samengaan van werk en ontspanning. Het Jekyll convention center ligt vlakbij waardoor ook zakenlui, temeer daar het resort ook punten toekent voor de IHG rewardclub, van het nieuwe resort gebruik kunnen maken.
Verankerd in de wijngaarden van Touraine sinds 1886, beschikken de wijnen Monmousseau over een rijke ervaring en maken ze deel uit van de historische ‘bubbels’ van de Loirestreek.
Het is Justin Marcel (J.M.) neef van de stichter Alcide Monmousseau die wanneer hij in 1919 aan het roer komt, de ‘méthode traditionnelle’ in de wijnkelders invoert en meteen erkenning krijgt voor zijn karaktervolle premiumwijnen. De kwaliteit van de wijnen begeestert zelfs koninklijke families en de wijn is decennia lang eregast van de Scandinavische vorstenhuizen.
Het domein Monmousseau wordt teruggevonden in Montrichard, een middeleeuws stadje op de noordelijke oever van de Cher, een stadje dat ‘l’art de vivre à la française’ uitstraalt en kenmerkt. De wijngaarden van de Touraine genieten van diverse steensoorten en residuen in de ondergrond waardoor meerdere teelten mogelijk worden. Vooral de Chenin Blanc en Cabernet Franc of Cot (Malbec) zorgen voor een mooie frisheid en diversiteit binnen de wijnen van Monmousseau. De regio geniet bovendien van een semi-continentaal klimaat zonder al te strenge winters.
De wijnen Monmousseau cuvée J.M. genieten van een nieuwe mantel, het etiket kreeg een hedendaags design en meer uitstraling. Hier springen zowel het logo, de benaming als de notitie ‘méthode traditionnelle’ in het oog, terwijl de blauwe achtergrond zowel karakter als historische banden oproept.
De wijnkelders van de Val de Loire, meermaals uitgehouwen in de rotsen, hebben een directe binding met de prestigieuze kastelen van de Loire die hen omringen. Deze gebouwen, opgetrokken in de typische tufsteen, bieden memorabele getuigenissen van een enorme culturele bloei en zorgen voor een spetterend samengaan doorheen de geschiedenis. La Maison Monmousseau neemt met zijn kelders, die een artistiek kader vormen, deel aan een nieuw oenotoeristisch project dat de Val de Loire vanaf 28 april lanceert. De ingeschreven kastelen, kelders en terroirs, die deel uitmaken van het karaktervolle troglodytique patrimonium, bieden samen met stadje Montrichard een nieuwe toeristische aantrekkingspool met het kasteel van Chenonceau als bevoorrechte getuige.
Op de proeftafel:
Monmousseau Cuvée J.M. blanc:
Melange van 70% Chenin, 20% Chardonnay en 10% Orbois blanc die in een eindfase gedurende 24 maand in de ondergrondse kelders rijpt.
Geeft in het glas een lichtgele kleur, mooi briljant met zeer fijne lustige bubbels. In de neus krijgt men onmiddellijk een grote frisheid die wordt aangewakkerd door witte acaciabloem met toetsen van gegrilde amandel en accenten van menthol en brioche. In de mond krijgen we een mooi evenwicht tussen finesse en elegantie met leuke aromatische rondingen van de Chenin. Er ontluiken eveneens toetsen van het vlees van wit fruit die in een lange afdronk uitmonden, deze gaat gepaard met een leuke mineraliteit en accenten van ijzerkruid.
Deze wijn is een mooi aperitief, maar past evenzeer bij oesters en st jacobsvruchten en kan ook het dessert van chocoladetaart een mooi extraatje bieden.
Monmousseau Cuvée J.M. rosé:
Melange van 70% Cabernet Franc en 30% Pinot Noir, Pinneau d’Aunis en Gamay, de eindrijping in de ondergrondse kelders bedraagt 18 maand.
In het glas een mantel van delicate roze kleur met zeer fijne bubbels. In de neus een opmerkelijke frisheid met duidelijke toetsen van rood fruit zoals bosaardbei, kers en framboos. Licht kruidig door de toetsen van zwarte peper, maar ook accenten van blonde honig, peperkoek en linde. In de mond ontwikkelt zicht een aromatische volle frisheid met mooie textuur en subtiele toetsen van zwarte peper. Gezellige afdronk.
Ook deze wijn is een mooi aperitief, maar past evenzeer bij kruidige tapas, een thaïse keuken of wit van kip met curry en fruit. Na de maaltijd is hij een uitmuntende compagnon bij kaastaart of een sabayon van citrusfruit.
Deze wijnen worden ingevoerd door wijnhuis Barik in Vilvoorde en kosten TTC kelders Monmousseau 7.55€
Holland America Line biedt (nieuwe) Middellandse Zee cruises met ms Noordam in 2014
Het ms Noordam (1.972 passagiers) van Holland America Line vaart in de lente en zomer van 2014 nieuwe centraal- en west mediterrane routes. De nieuwe routes bestaan onder andere uit drie nieuwe 11-daagse reizen met verschillende afvaarten die samengevoegd kunnen worden tot diverse langere cruises; de ‘Collectors Voyages’ van maximaal 33 dagen.
Van april tot en met oktober 2014 vaart het ms Noordam tussen Civitavecchia (Rome, Italië) en Barcelona (Spanje) of Venetië (Italië). De 11-daagse routes voorzien in een combinatie van bezoeken aan Spanje, Frankrijk, Italië, Malta, Monaco, Tunesië, Griekenland, Kroatië, Montenegro en Turkije. Gasten die liever een langere vakantie willen, hebben de mogelijkheid twee of drie cruises te combineren tot een 22- of 33-daagse ‘Collectors’ Voyage’. Deze uitgebreide routes bieden meer tijd aan land waardoor gasten langer kunnen genieten van de cultuur en geschiedenis van het Middellandse Zeegebied.
“De centraal- en west mediterrane cruises doen verschillende populaire havens in tien verschillende landen aan, waardoor onze gasten alle hoogtepunten van de regio ontdekken”, aldus Richard Meadows, Vice President Sales, Marketing & Gastprogramma’s bij Holland America Line. “Voor reizigers met meer tijd, kunnen de verschillende routes gecombineerd worden tot een ultieme mediterrane cruise-ervaring.”
De nieuwe routes van het ms Noordam vervangen de eerder gepubliceerde cruises die Egypte aandeden. Stops in Egypte zijn geannuleerd vanwege de aanhoudende onrust in het gebied. Informatie over de diverse Mediterrane cruises en de nieuwe routes met de Noordam in 2014 en Holland America Line: www.hollandamerica.com
IHG heeft een contract getekend voor de bouw van een nieuw hotel op de Moscowse luchthaven Sheremetyevo en dit met managementcontract met Palmira LLC.
Het nieuwe hotel krijgt 192 kamers en opent de deuren in het voorjaar van 2017. De inplanting komt nabij de terminals D, E en F van deze tweede belangrijkste luchthaven van de Russische hoofdstad. Als doelpubliek tekenen zich nationale en internationale reizigers aan maar ook de crew van luchtvaartmaatschappijen behoren tot het klantenpotentieel.
De ondertekening, enkele maanden voor de opening van het eerste Holiday Inn Express in Voronezh, is een belangrijk pluspunt in de verdere ontwikkeling van deze IHG-brand in Rusland.
Op Flanders Expo in Gent loopt van zaterdag 15 tot maandag 17 en van vrijdag 21 tot zondag 23 maart de beurs Sfeer, hét event voor interieur, tuin en zwembad met ruim 120 standhouders. VLAM is partner met de Gentse azalea en toont topcreaties van Sören Van Laer.
Sfeer is er voor design addicts, tuinliefhebbers, levensgenieters, kortom: voor iedereen die op zoek is naar inspiratie of advies voor zijn ‘home sweet home’. Passend in uw budget én in uw eigen stijl, of die nu klassiek, sober of net uitbundig is. Want de Sfeer-bezoekers willen, ver van de mainstream, hun persoonlijke woon- en leefruimte creëren…
De Gentse azalea’s zullen sfeer en kleur brengen op de beurs, en dit allemaal dankzij de jonge topfleurist Sören Van Laer. Zijn eigentijdse en pure creaties, die bovendien alleen met Gentse azalea’s gecreëerd zijn, kan u bewonderen op de beurs. Wil u zelf inspiratie opdoen? Dan kan u de live demonstraties volgen. Informatie over deze demo’s kan u vinden op www.gentseazalea.be.
Het akkoord van IHG met de Adjana Group zorgt meteen voor de intrede van de luxury InterContinental® brand op de Georgische markt. Bedoeld akkoord voorziet inderdaad in de opening in 2016 van een eerste hotel met 200 kamers in de hoofdstad Tbilisi.
Het hotel vindt een onderkomen in een voormalige drukkerij die opgetrokken in een mix van Europese, Midden Oostelijke en Georgische bouwstijlen voor de heropbloei van dit ikonische gebouw zorgt dat als industrieel erfgoed werd behouden. De locatie is perfect, nabij de belangrijkste monumenten van de stad en op wandelafstand van ambassades en business centra.
Onder de 200 kamers vinden we 14 suites en een presidential suite, terwijl het hotel ook een all-day dining restaurant, clublounge loungebar, spa en een in- en outdoor zwembad meekrijgt. Met een knipoog naar zakenlui wordt gezorgd voor een multifunctionele vergaderhal, ballroom, diverse vergaderzalen en een conference center zodat het meteen tegemoetkomt aan de groeiende eisen van de lokale en meer en meer internationale zakenreizigers die Tbilisi hun agenda inschrijven.
Angela Brav, CEO Europe IHG, bevestigt dat IHG met het nieuwe hotel perfect op koers blijft om het tegen 2020 geplande aantal van 100 hotels in Rusland en de CIS te realiseren. IHG zet dan ook onverminderd zijn zoektocht verder om nieuwe locaties te vinden.
Retro Bins krijgen drie exclusieve kleuren en nieuwe coating. Warme, luxueuze materialen met een retrolook of vintage uitstraling blijven een duidelijke trend in interieurdesign. Brabantia speelt daar lentefris op in met drie nieuwe, exclusieve kleuren voor de gekende Retro Bins. De ‘Mineral’-collectie charmeert met zacht Pink, Mint en Blue. Ook kregen de Retro Bins een nieuwe coating en opvallende draaggreep.
Met de Mineral-collectie krijgen de kleurrijke Retro Bins van Brabantia er 3 stijlvolle nieuwkomers bij: Mineral Pink (12 liter), Mineral Mint (20 liter) en Mineral Blue (30 liter). Elke pedaalemmer heeft ook een nieuwe coating met lichte structuur en combineert zo een eigentijdse uitstraling met een uiterst kras- en slijtagebestendigheid. De Mineral-collectie oogt zelfs vanbinnen leuk, met een draaggreep voor de binnenemmer in een trendy neonkleurtje: flashy roze voor Mineral Pink, hemelsblauw voor Mineral Mint en fris groen voor Mineral Blue.
De nieuwe Retro Bins zijn uitgerust met de geavanceerde ‘MotionControl’-technologie: met een lichte druk op het pedaal open je het deksel fluisterzacht en sluit het ook even soepel en stil. Open je het deksel met de hand, dan blijft het open staan. Dat is vooral handig bij grotere hoeveelheden afval of bij het verwisselen van de pedaalemmerzak.
Andere troeven van deze Retro Bins? Ze zijn gemakkelijk te reinigen dankzij de stevige kunststof binnenemmer, de beschermrand voorkomt schade aan de vloer en de antislipvoetdoppen vermijden dat de pedaalemmer wegglijdt op natte of gladde oppervlakken. Verder heeft Brabantia bijpassende pedaalemmerzakken: zo ontworpen dat er geen lelijke overhangende randen te zien zijn én met een trekbandsluiting zodat er niets uitvalt als je de volle zak uit de emmer haalt.
Retro Bins krijgen drie exclusieve kleuren en nieuwe coating. Warme, luxueuze materialen met een retrolook of vintage uitstraling blijven een duidelijke trend in interieurdesign. Brabantia speelt daar lentefris op in met drie nieuwe, exclusieve kleuren voor de gekende Retro Bins. De ‘Mineral’-collectie charmeert met zacht Pink, Mint en Blue. Ook kregen de Retro Bins een nieuwe coating en opvallende draaggreep.
Met de Mineral-collectie krijgen de kleurrijke Retro Bins van Brabantia er 3 stijlvolle nieuwkomers bij: Mineral Pink (12 liter), Mineral Mint (20 liter) en Mineral Blue (30 liter). Elke pedaalemmer heeft ook een nieuwe coating met lichte structuur en combineert zo een eigentijdse uitstraling met een uiterst kras- en slijtagebestendigheid. De Mineral-collectie oogt zelfs vanbinnen leuk, met een draaggreep voor de binnenemmer in een trendy neonkleurtje: flashy roze voor Mineral Pink, hemelsblauw voor Mineral Mint en fris groen voor Mineral Blue.
De nieuwe Retro Bins zijn uitgerust met de geavanceerde ‘MotionControl’-technologie: met een lichte druk op het pedaal open je het deksel fluisterzacht en sluit het ook even soepel en stil. Open je het deksel met de hand, dan blijft het open staan. Dat is vooral handig bij grotere hoeveelheden afval of bij het verwisselen van de pedaalemmerzak.
Andere troeven van deze Retro Bins? Ze zijn gemakkelijk te reinigen dankzij de stevige kunststof binnenemmer, de beschermrand voorkomt schade aan de vloer en de antislipvoetdoppen vermijden dat de pedaalemmer wegglijdt op natte of gladde oppervlakken. Verder heeft Brabantia bijpassende pedaalemmerzakken: zo ontworpen dat er geen lelijke overhangende randen te zien zijn én met een trekbandsluiting zodat er niets uitvalt als je de volle zak uit de emmer haalt.
Het Holiday Inn Express North Hollywood hotel dat zopas de deuren opende, is het 5e Holiday Inn Express in de area Los Angeles- Hollywood. Bovendien zitten maar liefst nog 19 projecten voor de creatie van een Holiday Inn Express hotel in de pipeline voor Californië.
Het nieuwe hotel biedt 80 kamers en ligt vlakbij het historische North Hollywood Arts district. Ook vooraanstaand shopping en entertainmentcentra zoals Universal Studios Hollywood, Warner Bros entertainment, Beverly Hills en het J.Paul Getty museum liggen in de onmiddellijke buurt. Zakenlui kunnen o.m. terecht bij de Walt Disney Company, America Broadcasting Company of National Broadcasting Company.
Het hotel biedt alle mogelijke amenities, een outdoor zwembad, 24 h fitnesscenter, high speed internet en een business center. Zakenlui genieten van ergonomische werktafels, free local phone, private voicemail maar kunnen tevens gebruik maken van de vergaderzalen die samen meer dan 600 square feet groot zijn.
Mick Jagger & Rufus Wainwright kiezen muziek voor reizigers British Airways
Niemand minder dan rocklegende Sir Mick Jagger bijt de spits af van een hele resem celebrities, hij stelt sinds begin maart zijn favoriete muziekspeellijst van wereldmuziek voor, beschikbaar voor reizigers van British Airways via Spafax, het in-flight entertainmentsysteem. Mick Jagger trakteert luisteraars o.m. op heerlijke nummers van Salif Keita en Fela Kuti. Rufus Wainwright is de volgende in de rij! Zijn favoriete nummers zijn in april te beluisteren, inclusief nummers uit het nieuwe album van Angélique Kidjo, The Gloaming en Mostar Sevdah Reunion.
Om de persoonlijke afspeellijsten mogelijk te maken, is de luchtvaartmaatschappij een partnership aangegaan met Songlines Magazine, dat de lijsten aanbiedt op basis van interviews met de celebrities en een selectie van nieuwe album releases.
Richard D' Cruze , British Airways' in-flight entertainment manager, "Wie kan onze reizigers beter laten kennismaken met de beste en opkomende artiesten van het moment dan een muzieklegende zoals Sir Mick Jagger? Wij geloven dat deze afspeellijsten erg populair zullen zijn, aangezien onze klanten graag nieuwe zaken ontdekken. Voor velen onder hen biedt vliegen een zeldzaam me-time moment en dus is het de ideale gelegenheid om eens een andere soort van muziek te luisteren. De samenwerking met Songlines Magazine stelt ons in staat om te profiteren van hun enorme expertise om onze klanten een geweldige ervaring te bezorgen."
British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld met vluchten naar meer dan 70 verschillende landen. In 2012 vervoerde British Airways zo’n 37 miljoen reizigers. Vandaag beschikt de luchtvaartmaatschappij over meer dan 270 vliegtuigen. British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.
Eider: De natuur is de volgende luxe - Lente- en zomercollectie 2014
Mensen die in de stad wonen, willen steeds vaker in contact komen met de natuur. Het is tegenwoordig een trend dat buitensporters alles doen om in harmonie te zijn met de natuur. Eider, een Frans merk dat zich sinds 1962 in het hart van de Alpen bevindt, combineert de passie voor bergsporten en de historische en innovatieve kennis van textiel op een unieke en eigentijdse wijze.
Momentum - intensief bewegen. De Mountain Sports-collectie wordt deze zomer verrijkt met de nieuwe Momentum-lijn voor liefhebbers van intensieve sporten die in harmonie met de natuur willen leven. Erg belangrijk is hierbij het extreem ademende vermogen van de materialen. Dit werd geoptimaliseerd dankzij een ‘aero’-constructie volgens de bodymapping methode: Materialen die meer lucht doorlaten worden gebruikt op plaatsen van het lichaam waar dit nodig is, zoals bijvoorbeeld op de rug. Zo is er de nieuwe Aero Softshell Jacket, een minimalistische en zeer ademende jas uit Windstopper® Mesh ideaal voor intensieve activiteiten in de bergen.
Een andere uitblinker van deze nieuwe collectie is de Target Knit Jacket: een 3-laags jas uit Gore-Tex® ACTIVE. Gemaakt van stretchmateriaal, zeer ademend en ultra licht! De T-shirts Commit (heren) en Enjoy (dames) verrassen met een nieuwe, lichte polykatoenen stof in combinatie met een Polygiene® behandeling. Voor de dames lanceert Eider de Move Skirt, een resistente rok dankzij het superlichte en volledige stretchmateriaal. Met geïntegreerde shorty.
Leven in Annecy: Annecy Living, de lifestyle-lijn van Eider die vorige winter werd gelanceerd neemt een zomerse vlucht en mikt op mensen die elke dag een outdoorleven ambiëren. T-shirts, bermuda’s, sjaals, rokjes, geruite hemden, jurken en parka’s zijn een combinatie van technische stoffen met een comfortabele en functionele snit en zeer moderne kleuren. De T-shirts dragen de GOTS-stempel: Global Organic Textile Standard. Dit is een internationaal certificaat dat een maatschappelijk verantwoorde en milieuvriendelijke productie garandeert.
Perfecte pasvorm: Eider blijft trouw aan de deskundigheid van zijn oprichter, een kleermaker. De kennis van de perfecte pasvorm is de basis van het creatieve proces van Eider. Alle kledingstukken worden uitgedacht, ontworpen, in patronen gesneden en ontwikkeld in het atelier in Annecy. Eider is ervan overtuigd dat de ergonomie en de pasvorm de bepalende factoren zijn voor het welzijn van de gebruiker: comfort en bewegingsvrijheid tijdens het gebruik, gemak en verfijning in alle omstandigheden.
Na twee jaar intensieve renovatie- en uitbreidingswerken kan Château Angelus, aan de vooravond van de voorstelling van de nieuwe millésime, zijn vernieuwde chai openen.
Dit figuurlijk werkinstrument dat aan Hubert de Boüard de Laforest en zijn team de mogelijkheid bood om de wijnen van Château Angelus tijdens de voorbije jaren op een uitzonderlijk hoog niveau te tillen, zal in de toekomst een zo mogelijk nog belangrijkere rol vervullen. De bijdragen die architecten Arnaud Boulain en Jean-Pierre Errath aan het project leverden is enorm. Château Angelus beschikt voortaan niet alleen over een uiterst functioneel maar evenzeer esthetisch centrum dat zijn imago versterkt. Perfect geïntegreerd in het landschap biedt het de mogelijkheid om wijnbouw en wijnen met respect te behandelen en zorgt tevens voor een harmonieus samengaan van Château Angelus en de benaming Saint-Emilion.
In deze nieuwe omgeving stelt Hubert de Boüard zijn 30ste millésime voor. Als kind zwierf hij constant in de wijngaarden rond, hij werd een gepassioneerde wijnbouwer door de critici meermaals geprezen en ging in 1985 in Château Angelus aan de slag. Als gereputeerd oenoloog kon hij samen met zijn team het kasteel verder uitbouwen tot een absolute topwijn. Hij geniet niet alleen in Frankrijk, maar wereldwijd aanzien voor zijn passie en gedrevenheid die telkens opnieuw openbloeit in zijn nieuwe millésime. Met grote belangstelling wordt dan ook uitgekeken naar zijn 30ste jaargang die hij eind maart mag voorstellen.
The Brando is een luxueus eco-resort op het privé-eiland Tetiaroa in Frans-Polynesië dat in juli de deuren opent. De lagune bestaat uit 12 “motu”, kleine eilandjes in een turquoise lagune, op een zestigtal kilometer van de noordelijke kust van Tahiti.
Dit atol, dat volledig omgeven is door een koraalrif, is enkel met het vliegtuig bereikbaar. Het is de ideale plaats om je in alle privacy terug te trekken en je te herbronnen te midden van een adembenemende natuur, waar een heel aparte sfeer heerst.
Nadat het in handen was van de koninklijke familie Pomare, werd het 30 jaar lang het privé-eiland van Marlon Brando. Het resort dat in 2014 zijn deuren opent, is geïnspireerd op de visie van Marlon Bando die zijn hart verloren had aan dit eiland en een pionier was op het vlak van duurzaam toerisme: "Ik word er altijd heel kalm van als ik denk aan de nachten op mijn eiland in de Stille Oceaan. Als ik er de mogelijkheid toe heb, zal ik ervoor zorgen dat Tetiaroa voor altijd een plaats blijft die de Tahitianen herinnert aan wie ze zijn en wat ze eeuwenlang geweest zijn".
De architectuur van het resort weerspiegelt de Polynesische cultuur en levenskunst. De 35 villa’s op het hagelwitte zandstrand beschikken over een eigen zwembad en privéstrand, met als dichte buren zeeschildpadden, exotische vogels en manta’s in de lagune. Dankzij de allerlaatste technologie op het vlak van hernieuwbare energie, voorziet The Brando volledig in zijn eigen energiebehoeften. The Brando dan ook een sterk staaltje van innovatieve duurzame ontwikkeling. Als bezoeker kun je alleen maar versteld staan van het resultaat en van de interacties tussen de mens en deze unieke omgeving.
Duurzame luxe: In de bouw en inrichting van The Brando zijn heel wat lokale materialen verwerkt. Dankzij een innovatief aircosysteem dat met zeewater werkt en dankzij hernieuwbare energie zoals zonne-energie en kokosnootolie voldoet het resort volledig in zijn eigen energiebehoeften en is het nagenoeg koolstofneutraal.
Toevluchtsoord van het dierenrijk: Het atol is betoverend mooi. Het 25 km lange koraalrif rondom het eiland Tetiaroa vormt een uitstekende natuurlijke bescherming. Het is een spectaculaire lagune die bruist van het leven. Er zijn niet minder dan 167 vissoorten geteld en niemand verbaast zich over de manta’s en adelaarsroggen in het ondiepe water.
Privévilla’s: Elke villa bezit een salon en een mediaruimte met televisie en dvd. Bovendien beschik je over een douche of bad in openlucht. Buiten geeft het houten terras met ligstoelen en tafel uit op je hagelwitte privéstrand.
2013 is het eerste jaar waarin Eurostar meer dan 10 miljoen reizigers vervoerde in één jaar tijd (aantal reizigers met 2% gestegen in vergelijking met 2012). Sinds de start van de treindiensten reisden al 140 miljoen reizigers met Eurostar en dit is het tiende opeenvolgende jaar waarin de reizigersaantallen groeien. De omzet steeg met 7% op jaarbasis tot £857 miljoen. Een bedrijfswinst van £54 miljoen in 2013 of een stijging van 4%
Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Europese vasteland met het Verenigd Koninkrijk verbindt, maakte vandaag bekend dat het in 2013 sterke prestaties heeft neergezet. Zowel de reizigersaantallen als de omzet stegen tijdens het hele jaar. In 2013 stegen de reizigersaantallen met 2% tot 10,1 miljoen (2012: 9,9 miljoen). Daarmee doorbrak Eurostar voor het eerst de grens van 10 miljoen reizigers per jaar en ziet het bedrijf het totale aantal reizigers stijgen tot 140 miljoen sinds de start van z’n activiteiten in 1994. In diezelfde periode groeide de omzet met 7%1 van £799 miljoen tot £857 miljoen, zowel op de markt voor zakenreizen als voor vrijetijdsreizen. De omzetgroei resulteerde in een bedrijfswinst van £54 miljoen voor Eurostar, een toename met 4% op jaarbasis (2012: £52,0 miljoen2).
Nicolas Petrovic, directeur-generaal van Eurostar: “2013 bleek een heel mooi jaar voor Eurostar. We zijn tevreden over de aanhoudende groei, zowel van de passagiersaantallen als van de omzet die we vandaag bekendmaken. Na een periode van economische onzekerheid zien we dat het vertrouwen opnieuw groeit, vooral in het Verenigd Koninkrijk.”
De omzet voor vrijetijdsreizen steeg in 2013 met een indrukwekkende 7,5%, terwijl Eurostar nog steeds focust op de uitbreiding van zijn netwerk van bestemmingen in Europa. Zo was de testlijn van Eurostar in de zomer van Londen naar Lyon en de Provence in Zuid-Frankrijk een succes. Dankzij de populariteit van deze verbinding komt er vanaf 2015 een permanente lijn het hele jaar door. De tickets zijn te koop vanaf eind dit jaar en de eerste ritten zullen plaatsvinden vanaf het voorjaar van 2015.
Voortbouwend op die impuls kondigde Eurostar in 2013 ook de opstart van een gloednieuwe rechtstreekse lijn tussen Londen en Amsterdam aan, in samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen (NS), vanaf eind 2016. Eurostar is van plan om twee verbindingen per dag te laten rijden tussen Londen St Pancras International en Amsterdam Centraal met een reistijd van ongeveer vier uur en met haltes in Brussel, Antwerpen, Rotterdam en Schiphol Airport. Het traject Londen–Amsterdam is met jaarlijks meer dan drie miljoen zaken- en vrijetijdsreizigers de grootste internationale markt voor vliegreizen in Europa. Dankzij de lancering van dit nieuwe hogesnelheidsproduct tussen het VK en Nederland kunnen reizigers uitkijken naar een aantrekkelijk alternatief voor het vliegtuig.
Terwijl de eerste tekenen van stabilisering van de economie opduiken, vooral in het Verenigd Koninkrijk, lieten de zakenreizen ook in 2013 een sterke groei optekenen. De omzet voor zakenreizen steeg met 6,2% op jaarbasis, een toename die op een groeiende vraag naar diensten voor zakelijke reizigers duidt, vooral uit het VK. In 2013 bleef het aantal internationale reizigers (uit landen buiten Europa) spectaculair toenemen, met een omzetstijging van 18% in vergelijking met vorig jaar. Een groei die de trend van de voorgaande kwartalen onderstreept en het grote potentieel van de internationale markt aantoont.
Door de aanhoudende investeringen van Eurostar in marketing- en verkoopacties in belangrijke internationale regio’s ontdekken reizigers het Eurostar-netwerk tussen Parijs, Brussel en Londen tijdens hun reis door Europa. Nicolas Petrovic: “2014 wordt een belangrijk jaar voor Eurostar, doordat ons lopende programma van serviceinitiatieven en -verbeteringen het potentieel van onze activiteiten zowel op onze markten in Europa als op internationale markten aanboort. Eurostar staat op een belangrijk punt in zijn geschiedenis en viert dit jaar zijn twintigste verjaardag. Om dit te vieren hebben we het hele jaar door een brede waaier van activiteiten gepland.”
Fattoria Dianella bevindt zich in de heuvelruggen rond het stadje Vinci, de geboorteplaats van niemand minder dan Leonardo da Vinci. Het wijngebied ligt in de omschrijving Chianti DOCG nabij Montalbacco, een van de wijndistricten die in 1932 werden gecreëerd volgens de aanwijzingen die in 1796 door de Groothertog van Toscane werden opgesteld.
De tradities en ervaringen van het wijnhuis gaan terug tot 1700 zoals blijkt uit het werk van poëet Renato Fucini die hier leefde en werkte. De huidige eigenaars Francesco en Veronica Passerin d’Entrèves volgen nauwgezet alle teelten en bewerkingen op en selecteren enkel de beste trossen voor hun productie zodat het eigen ‘terroir’ van hun wijnen wordt gerespecteerd. Het domein van 90 ha telt 26 ha wijngaarden met aanplantingen van San Giovese, Colorino, Malvasia, de regionale Orpicchio en enkele andere. Er zijn ook 15 ha olijfbomen met meerdere variëteiten zoals Frantoio, Leccino, Pendolino en Moraiolo, zij zorgen voor de extra virgin Dianella olijfolie die bulkt van intensiteit en persoonlijkheid.
Hun passie willen Francesco en Veronica samenbrengen in een museum waar het wijnproces wordt vereeuwigd. Dit museum krijgt een onderkomen in de historische kelders van Fattoria Dianella. In de Fattoria vinden bezoekers eveneens een leuke B&B die getooid met frisse pastelkleuren, een perfect inzicht geeft op de typische levensstijl van oude Toscaanse woningen.
Een nobele en edele wijn met stevig karakter bestaande uit 65% San Giovese en 5% Colorino. De handgeplukte bessen vinifiëren in inoxtanks en macereren gedurende15 dagen. De oudering vindt plaats in Slavonian eiken vaten van 20hl en duurt 12 maand waarna 6maand rijping op fles volgt. Een wijn met dieprode kleur met fruitige en kruidige toetsen gemengd met leuke accenten van vanille. Bij de afdronk komen zachte en elegante tannines vrij.
Geproefd: All’Aria Aperta – IGT Toscana Rosè 2011
Wijn met sterke persoonlijkheid die frisheid en elegantie in een charmant boeket samenbrengt. Deze 100% San Giovese trossen worden manueel gepulkt en krijgen een lichte pressing mee, gevolgd door een fermentatie onder gecontroleerde temperatuur, rijpt de wijn vervolgens gedurende 6 maand in inox. Deze wijn met een aantrekkelijke roze tint zorgt in de neus voor een aromatisch profiel met complexe fruitige toetsen die het typische karakter van de San Giovese onderstrepen. In de mond, volrond met lichte aciditeit maar stevige body met aangenaam frisse mineralen.
Op de proeftafel: Il Matto delle Giuncaie, IGT Toscana Rosso 2009
Een wijn 100% San Giovese met manuele pluk van een zuidgerichte wijngaard met limestone ondergrond. De fermentatie gebeurt onder gecontroleerde temperatuur en wordt gevold door een maceratie van 20 dagen. De oudering gebeurt in Franse eiken vaten van 225l, tweede en derde jaars gebruik en duurt minstens 12 maand, gevolgd door een rijping van minimaal 6 maand op fles.
De dieprode mantel die in het glas te voorschijn komt geeft reeds blijk van een grote zuiverheid van de wijn. In de neus krijgen we een palet van rijpe noten en koffie gemengd met rood en zwart rijp fruit en delicate accenten van vanille.
In de mond openbaart zich een volle en mooi geconcentreerde wijn met zachte tannines die elegantie uitstraalt. Een lange afdronk met complexe toetsen en sterke persoonlijkheid. Globaal een karaktervolle wijn die uitstekend past bij wild, oude kazen en gegrild vlees.
Vlaanderen tegen 2020 op de wereldkaart zetten als culinaire topbestemming. Dat is de ambitie van het toeristisch marketingplan voor de Vlaamse eet-, drink- en tafelcultuur dat Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois, Toerisme Vlaanderen, de provinciale en stedelijke toeristische organisaties en Horeca Vlaanderen hebben voorgesteld. Het plan focust op drie krachtige thema’s die Vlaanderen internationaal op de kaart moeten zetten: lekker eten, bier en chocolade.
Wie Vlaanderen bezoekt moet vooral onthouden dat je er lekker kan eten, dat de beste bieren van de wereld er worden gebrouwen en geschonken en dat het dé regio van de chocolade is. Om deze ambitie waar te maken wordt de komende jaren volop geïnvesteerd in ontwikkeling en promotie.
“Bier en chocolade mogen dan misschien wel clichés zijn, maar we zouden gek zijn om ze niet uit te spelen,” zegt Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois. “Onze reputatie rond bier en chocolade zal de komende jaren nog verder versterkt worden door ook de beleving voor de toerist interessanter te maken. Daarnaast gaan we hard werken aan onze reputatie van regio waar men overal lekker kan eten. Vraag over enkele jaren aan een Amerikaan waarom hij naar Vlaanderen komt en hij moet spontaan ons lekker eten, bier en chocolade vernoemen."
Vandaag werden de concrete acties binnen het actieplan voor de promotie van de Vlaamse eet-, drink- en tafelcultuur voorgesteld aan de publieke en private sector. Onder meer door culinaire evenementen te ondersteunen in binnen- en buitenland, maar ook door campagnes zoals ‘Jong Keukengeweld’ en ‘Ambassadeurs van Vlaanderen Lekker Land’ wil Vlaanderen zijn culinaire troeven in de etalage zetten. Het toeristisch marketingplan is het resultaat van een doorgedreven samenwerking tussen Toerisme Vlaanderen, de vijf provinciale toeristische organisaties, de lokale en stedelijke toeristische diensten en private partners zoals Horeca Vlaanderen. Brouwers, chocolatiers en chefs gaven mee input.
Peter De Wilde, administrateur-generaal van Toerisme Vlaanderen, reikt de hand naar alle betrokken partners. “Dit nieuwe actieplan is nog maar een begin, het veld ligt nog open voor de inbreng van onze partners. Binnen Toerisme Vlaanderen staat een team klaar om te luisteren naar de initiatieven van andere vakantiemakers en er mee aan de slag te gaan.”
De vakantieparken van Center Parcs en Sunparks: Het ideale verblijf voor elke gepassioneerde fietser
In de 2014-agenda van Center Parcs en Sunparks staan weer tal van evenementen op stapel voor de fietsliefhebber. De vakantieparken zijn het hele jaar door een ideale uitvalsbasis voor fietsers – van alle leeftijden en voor elk niveau – én hun familie.
De vakantieparken van Center Parcs en Sunparks bevinden zich stuk voor stuk in prachtige regio’s waar fietsers hun hart kunnen ophalen op verharde of onverharde wegen. Zo komen zowel recreatieve fietsers, fervente mountainbikers als wielrenners aan hun trekken. Terwijl fietsers hun passie beleven, geniet de rest van het gezelschap van de vele activiteiten die de parken te bieden hebben. En ‘s avonds valt iedereen moe maar voldaan in slaap in de rust van de comfortabele cottage, met het stalen ros veilig opgeborgen.
De verschillende parken van Center Parcs bieden een gevarieerd aanbod aan weekenden en evenementen die volledig in het teken staan van de fiets. Center Parcs Park Zandvoort – Nederland Cycling Zandvoort. In het weekend van 16 mei 2014 is het tijd voor de tweede editie van Cycling Zandvoort, een fietsspektakel met een afwisselend aanbod voor fietsers van elk niveau en alle leeftijden. Op het programma: toertochten, spinning marathon, ploegentijdrit, offroad parcours en als hoogtepunt de 24-uurs estafetterace op het circuit van Zandvoort. Center Parcs Park Zandvoort bevindt zich op wandelafstand van het circuit en biedt een afwisselend programma in het teken van deze fiets 3-daagse, waaronder een optreden van Frans Duijts op vrijdagavond. www.centerparcs.nl/cyclingzandvoort
Center Parcs Port Zélande – Nederland - Elektrisch fietsevenement: Voor fervente elektrische fietsers organiseren Center Parcs, Eneco en Gazelle van 19 t/m 23 mei 2014 het eerste elektrische fietsevenement in Zeeland! Dit actieve evenement staat geheel in het teken van elektrisch fietsen, de Zeeuwse natuur en cultuur met verschillende fietstochten door het schitterende landschap, workshops, een bezoek aan een windmolenpark en diverse culturele bezienswaardigheden. Voor de deelnemers zonder elektrische fiets, stelt Gazelle kosteloos elektrische fietsen ter beschikking voor één dag. www.centerparcs.nl/elektrischfietsen
Center Parcs De Huttenheugte en Parc Sandur – Nederland - Drentse Fiets4Daagse 2014: Van 22 t/m 25 juli 2014 vindt de Drentse Fiets4Daagse plaats. Tijdens dit grootste fietsevenement van Nederland ontdekken ruim 15.000 deelnemers vier dagen lang wat de provincie Drenthe allemaal voor moois te bieden heeft. Men kan kiezen uit routes van 30, 40 of 60 km per dag. Vanuit Center Parcs De Huttenheugte en Parc Sandur zijn de startplaatsen Dalen en Emmen goed bereikbaar. Beide parken zijn dan ook een ideale uitvalsbasis voor elke deelnemer van dit grootse evenement. Na een dag fietsen kunt u heerlijk bijkomen in uw cottage en genieten van alles wat deze parken te bieden hebben. www.centerparcs.nl/fiets4daagse
Center Parcs Park Eifel – Duitsland - Eifel Cycling Classic 2014. Na het succes van voorgaande jaren organiseert Center Parcs het weekend van 26 september 2014, in samenwerking met de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie, Rabobank, Eneco en Achmea Health Centers, het vierde Eifel Cycling Classic weekend. Dé afsluiting van het wegseizoen voor de sportieve fietser waar ook prominente wielrenners, zoals Leontien van Moorsel en Rob Harmeling, aanwezig zullen zijn. Center Parcs Park Eifel is het startpunt van verschillende routes - 50, 100, 150 en 200 km - door deze prachtige regio. Deelnemers genieten niet alleen van een feilloze technische ondersteuning, ravitaillering en sportontbijt, maar ook van alle voordelen die Center Parcs te bieden heeft, zoals een comfortabele cottage en de uitgebreide faciliteiten van het park. www.centerparcs.nl/ecc
Een overzicht van de mountainbike-evenementen bij Sunparks: Jaarlijks organiseert Sunparks evenementen die geen enkele mountainbiker mag missen. In 2014 is het weer de beurt aan Sunparks Ardennen en Sunparks Kempense Meren om fietsers uit binnen- en buitenland te ontvangen voor een weekend vol mountainbiken, ontspanning en plezier. De prachtige natuur van de Belgische Kempen en Ardennen vormen het ideale decor voor verschillende uitdagende routes voor elk niveau.
Samen met vrienden een weekend lang mountainbiken en plezier maken? Of liever met het hele gezin? Het Sunparks mountainbikeweekend is namelijk ook ideaal voor kinderen. Speciaal voor de kleine mountainbikers is er dit jaar zelfs de Kids Trophy, een parcours van ongeveer 15 km, voor hen uitgestippeld. Uiteraard kunnen zij zich ook uitleven in het tropische zwemparadijs Aquafun, de indoor speeltuin Kidsworld of bij één van de vele andere activiteiten die de Sunparks parken te bieden hebben. http://www.sunparks.com/be-nl/mtb-agenda_ms
Sunparks Ardennen – België - Van 5 t/m 8 september 2014 - Sunparks Kempense Meren – België - Van 14 t/m 16 november 2014
Deze typische herenhoeve uit het einde van de 18de eeuw kreeg een dubbele functie mee. Enerzijds wijnhuis en anderzijds een aantrekkelijke vakantiewoning met 6 appartementen stijlvol ingericht met accenten op de regionale tradities.
Het wijnhuis telt 8 ha wijngaarden en 3 ha olijfbomen die alle volle organische en biologische landbouwmethodes worden geëxploiteerd. Hier worden extra fijne olijfolies van Montecucco en rode Il Civettaio wijnen geproduceerd.
De 2009 blended San Giovese krijgt Merlotdruiven als extraatje en zorgt voor een mooie rode kleur met aangename florale aroma’s. De Nostero is 2007is een 100% San Giovese wijn die zijn dieprode kleur opvijzelt met knapperige kruidige toetsen die in het totaliteit voor mooie afronding zorgen en dit men een leuke elegantie.
Op de proeftafel: Il Civettaio 2009 Montecucco San Giovese DOC
Een eerste selectie van de trossen gebeurt op het veld, ze fermenteren nadien in vaten van 4000l. Het ouderen gebeurt in eiken vaten en dit gedurende minstens 12 maand, de eindrijping wordt op fles neemt minstens twee jaar in beslag.
In het glas een stevige rode mantel die in de neus een overvloed van florale en fruitige toetsen prijsgeeft. Bij de afdronk komen mooie accenten van delicate tannines tot ontwikkeling die een perfecte aanvulling vormen op de toetsen van rijp rood fruit. De wijn geeft bij afdronk alleszins een aangename frisheid prijs.
De beste sportbestemmingen volgens British Airways-passagiers
Wie zich in het voorjaar graag van zijn sportiefste kant laat zien, reist het best naar New York, de Malediven of Yorkshire. Dat blijkt uit een studie van British Airways. De luchtvaartmaatschappij peilde bij 2.000 respondenten naar de beste én slechtste bestemmingen ter wereld om te lopen, te zwemmen en te fietsen. British Airways merkt bij haar passagiers een groeiende interesse voor sportieve bestemmingen bij zijn passagiers. Ze reizen onder meer om deel te nemen aan marathons of kiezen bewust voor een actieve golf- of skivakantie.
Een grote verrassing is het niet: Central Park in New York staat met stip bovenaan als de place to be om te joggen en lopen. Grote sterren zoals Madonna, Ricky Gervais en Jake Gyllenhaal zijn alvast gewonnen voor de groene oase in het hartje van het drukke Manhattan. Op de tweede en derde plaats staan respectievelijk: Sydney Harbour in Australië (12%) en het Richmond Park in het Verenigd Koninkrijk (8%). Sportievelingen die liever in het water vertoeven, zakken het best af naar de Malediven. Maar liefst 30% van alle ondervraagden vindt de eilandengroep met zijn helderblauwe zee de beste plaats ter wereld om te zwemmen. De top drie wordt aangevuld door The Great Barrier Reef in Australië (18%) en Marina Bay Sands Pool in Singapore (8%), een adembenemend zwembad van maar liefst 150 meter lang op het dak van een luxeresort.
De echte wielerfanaten moeten volgens de studie dan weer resoluut kiezen voor het uitgestrekte landschap van Yorkshire Dales in het Verenigd Koninkrijk (17%). Ook Venice Beach in de Verenigde Staten (11%) en het Engelse eiland Wight (10%) halen hoge scores bij de respondenten dankzij hun uitstekende fietsroutes. Naast de beste bestemmingen om fysieke inspanningen te leveren, peilde British Airways eveneens naar de minst populaire bestemmingen om te sporten. Volgens de 2.000 respondenten kunnen sporters maar beter plaatsen met een extreem klimaat vermijden zoals de snijdende kou in Antarctica en Alaska (Verenigde Staten) of de verstikkende warmte in Death Valley (Verenigde Staten) en Al’Azziyah (Libië).
British Airways werkte voor dit onderzoek samen met Sport Relief, de liefdadigheidspartner waarvoor de luchthavenmaatschappij allerlei activiteiten organiseert om fondsen te verwerven. www.ba.com/flyingstart .British Airways biedt sportievelingen een heen- en terugvlucht met drie overnachtingen in het vijfsterrenhotel The London NYC vanaf €970 p.p. Dit aanbod is geldig voor geselecteerde data tijdens maart 2014.
De beste sportbestemmingen ter wereld volgens de reizigers van British Airways op een rijtje: De beste plaatsen om te lopen: 1. Central Park, New York, Verenigde Staten (22%), 2. Sydney Harbour, Australië (12%), 3. Richmond Park, Verenigd Koninkrijk (8%), 4. De Chinese Muur, China (7%) en 5. Patagonië, Chili (5%) . De beste plaatsen om te zwemmen: 1. De Malediven (30%), 2. The Great Barrier Reef, Australië (18%), 3. Het zwembad van resort Marina Bay Sands, Singapore (8%), 4. Het zwembad van resort The Crystal Lagoon, Chili (4%) en 5. Hamilton Pool, Verenigde Staten (4%). De beste plaatsen om te fietsen: 1. Yorkshire Dales, Verenigd Koninkrijk (17%), 2. Venice Beach, Verenigde Staten (11%), 3. Het eiland Wight, Verenigd Koninkrijk (10%), 4. De Franse Alpen, Frankrijk (9%) en 5. Het Cape Bretoneiland, Canada (7%).