AUTHENTIEK “KOBE BEEF” NU BESCHIKBAAR BIJ ROB THE GOURMETS' MARKET !
De gastronomiesector heeft groot nieuws: ROB The Gourmets’ Market biedt haar klanten voortaan het beroemde en zeldzame “Kobe beef” of Kobe-rundvlees aan, het bekendste Japanse rundvlees ter wereld.
Dit legendarische vlees, waarvan de export pas sinds juni 2014 wordt toegestaan door Japan, stamt af van het unieke runderras Tajima-gyu dat wordt gekweekt in de provincie van Hyogo (waarvan Kobe de hoofdstad is) en voldoet aan zeer strenge criteria op het vlak van raszuiverheid, kwekerij, voeding, welzijn en slachtmethoden.
Rob is momenteel de enige winkel in België die het vlees verkoopt, en volgt hierbij de officiële en zeer gecontroleerde handelskanalen van dit uitzonderlijke product. Rob mag zich dus voortaan, net zoals de beroemdste sterrenrestaurants ter wereld, rekenen tot een select groepje uitverkorenen.
ROB THE GOURMETS’ MARKET - Woluwelaan 28 -1150 Brussel - Tel: 02 77120 60 www.rob-brussels.be
Picard Diepvries opent in Molenbeek zijn tiende winkel in de Brusselse regio.
Picard Diepvries zet zijn uitbreiding in de Brusselse hoofdstad verder met de opening van een nieuwe winkel aan de Louis Mettewielaan 21, in Sint-Jans-Molenbeek. Hiermee ontvangt de gemeente op 7 november de tiende winkel van Picard Diepvries in de regio.
De winkel opent zijn deuren aan een belangrijke verkeersas. De parking met 28 plaatsen, die Picard Diepvries deelt met enkele andere winkels, is uitstekend gelegen op het kruispunt met de Gentsesteenweg. De locatie is commercieel zeer aantrekkelijk, dankzij de nabijheid van tal van andere winkels en de ligging in een drukke, maar vlot bereikbare straat. Een andere niet te verwaarlozen troef is de vlotte bereikbaarheid met het openbaar vervoer.
De winkel bestrijkt een oppervlakte van 300 m2 en de klanten kunnen er alle dagen van de week terecht voor niet minder dan 800 producten. De winkel is open op maandag van 13u00 tot 19u45, van dinsdag tot zaterdag van 09u00 tot 19u45 en op zondag van 09u00 tot 13u00.
Picard Diepvries biedt zijn klanten een uitgebreid gamma van kwalitatief hoogwaardige voedingswaren van zowel rauwe basisproducten als klaargemaakte gerechten. Winkelen bij Picard Diepvries vereist een minimale voorbereiding: de winkels zijn namelijk uiterst gebruiksvriendelijk en zorgvuldig ontworpen. Als klant doorloop je gewoon een parcours van voorgerecht tot dessert. Opvallende kleurencodes ordenen de verschillende producten thematisch. De ligging van elke winkel werd minutieus bestudeerd zodat elke klant een eenvoudige en snelle toegang verzekerd wordt, ongeacht het vervoersmiddel.
Adres: Louis Mettewielaan 21, 1080 Sint-Jans-Molenbeek
Openingsuren : Maandag : 13u00 tot 19u45, Dinsdag tot zaterdag : 09u00 tot 19u45, Zondag : 09u00 tot 13u00
Deze Comté,17 maanden, geaffineerd door la Maison Vagne in Poligny, heeft een mooie parel- en ivoorkleurige tint en een elastische textuur die soepel is gebleven ondanks zijn middelbare leeftijd. Hij vertoont zowel kenmerken van een jonge als een oude kaas en dat maakt de geur en de smaak van deze Comté uniek. Breek je een stukje in twee dan komen aroma’s van verse melk, room, kastanje, vers gras, droge selderij, artisjokkenharten met kruidnagel en gepofte aardappel overgoten met karamel vrij. Neem je een stukje ervan in je mond, dan merk je meteen z’n overgangsleeftijd door de aanwezigheid van kleine kristalletjes (aminozuur tyrosine) en de tweespalt tussen delicaat fruitig en dierlijk krachtig, tussen appel en pruim.
Als er één ding van belang is, dan is het evenwicht hier tussen de zachtheid van de wijn, Rasteau doux, en de kracht van de kaas. Een combinatie als deze wordt vaak schoorvoetend benaderd, maar na nadere inspectie blijkt ze een ‘match made in heaven’ te zijn.
Signature Rasteau doux 2010 Cave de Rasteau heeft een leuke robijnrode kleur met sepia reflecties. Je ruikt meteen dat het een uitzonderlijke rode wijn is. De geur van marasquinkersen, kaneelstokjes en peper zorgen voor een bedwelmend effect, maar eens je hem in de mond neemt word je verrast door z’n frisheid. Het is een delicate en tegelijk scherpe smaak die als de draad van Ariadne je papillen leidt doorheen aromatische speltbochten. Achter iedere bocht vind je bovendien een onverwachte verrasing: granaatappelzaden, Jamaicaanse bessen, zoethout, tijm, salie en laurier. De rijpe fijne tannines van deze wijn begeleiden je als een alwetende gids doorheen deze oneindige ontdekkingstocht.
Contigo blikt terug én vooruit met eindejaarscadeau Byron en nieuwjaarsidee Shake & Go Fit
Zwaai het oude jaar origineel uit…Je laat de rush op eindejaarscadeautjes graag aan je voorbijgaan? Dan is er Contigo! Met de dubbelwandige drinkbeker Byron maak je iedereen blij. Sportievelingen bijvoorbeeld, die er graag op uittrekken voor een lange winterwandeling. De vacuümisolatie houdt je drank tot 6 uur warm (in de zomer tot 12 uur gekoeld). En dankzij het speciale reservoir kan je gemakkelijk nippen van een warme koffie of thee. Maar ook minder actieve genieters maak je blij met een Byron onder de kerstboom. Daar zit het gebruiksgemak voor veel tussen: duw, met één hand, het knopje omhoog om te drinken, naar beneden om te sluiten. En vooral, vergeet morsen of lekken dankzij de slimme technologie. Een zachte grip maakt de drinkervaring compleet.
Kleuren: Violet, Gunmetal, Monaco - Inhoud: 470 ml - Retailprijs: 24,95 euro
… en zet het nieuwe jaar sportief in. Een nieuw jaar, een nieuwe lijst voornemens… En we durven wedden dat ‘meer sporten en gezonder leven’ ook op jouw lijst staat! Met de innovatieve drinkbeker Shake & Go Fit ben je alvast goed vertrokken. En snel, want de lekvrije technologie bespaart je heel wat geknoei, ook onderweg. Het shakerballetje werkt als een klopper en haalt alle klonters zo uit jouw proteïnedrank. Liever een smoothie? Even goed, want het duurzame materiaal, BPA-vrij, zorgt ervoor dat de drinkbeker geen geuren of smaken afgeeft. Tel daarbij enkele handige details – een duidelijke maataanduiding, een draaghendel, makkelijk te reinigen, ook in de vaatwasmachine – en je kan je goede voornemen van minder stressen ook al afvinken!
Kleuren: Carolina Blue, Neon Pink, Black - Inhoud: 590 ml & 820 ml - Retailprijs: 9,95 euro (590 ml), 10,95 euro (820 ml)
Contigo is een Amerikaans merk van thermische flessen, waterflessen, kinderbekers en koffiebekers, een revolutie in de sector. Op kantoor, op school of tijdens het sporten, de producten van Contigo zijn ontworpen om op elk moment gemakkelijk en zonder morsen of lekken te drinken dankzij de gepatenteerde technologie. In de VS is Contigo marktleider op het vlak van reisbekers. Exclusief importeur van Contigo-producten voor Europa, Afrika, het Midden-Oosten en India is Kambukka, gevestigd in Hasselt. Naast de verdeling van het merk verzorgt Kambukka ook de volledige marketingstrategie en positionering van het merk en heeft zeer veel inspraak op de productontwikkeling voor EMEAI, aangepast aan de noden van de markt die vaak verschillen van de Amerikaanse. www.mycontigo.com
Dit exemplaar, 12 maanden geaffineerd door La Maison Seignemartin in Nantua, heeft een parel- en ivoorkleurige tint. Zijn jeugdige textuur is tegelijkertijd soepel en elastisch. De parfums van muskaatnoot en room die vrijkomen doen denken aan een heerlijke bechamelsaus. Als je denkt dat dit een zwaar geladen geur oplevert, dan zal je verrast worden door de frisse minerale toetsen van vuursteen en citrusschillen. Vers geplukte zoete amandelen, lichte room, slagroom met een snuifje vanille, hazelnoten en walnoten leveren een delicate Comté op met een subtiele toets witte peper, komijn en gekonfijte selder. Deze kaas heeft een zeer lange nasmaak, waarbij pittige kruiden opgevolgd worden door gedroogde vruchten, melk en tenslotte een vleugje vuursteen.
Gecombineerd met een Rivesaltes Ambré vormen de elementen samen een ware smaakexplosie. Koffie, boten, citrus, jodium en kruiden vormen verassend aromatische combinaties, de ene nog intenser dan de andere. Suiker en zout zijn intens met elkaar verweven en vormen samen met de bittere elementen de leidraad die je smaakpapillen leiden doorheen een doolhof aan verrassingen.
De Rivesaltes Ambré 2000 Domaine Cazes heeft een amberrode kleur met bruine reflecties. Eerst komt de geur van een reeks groene noten je neus tegemoet, daarna de geur van snoep, gedroogde pruimen, jodium een vleugje mokka en kersenconfituur. Daarna volgt een hele reeks specerijen zoals kurkuma, komijn en zoethout.
Net als een snoepje van oranjebloesem en marsepein, smelt deze wijn weg in je mond. De tannines zorgen voor een fruitig decor, dat dient als achtergrond voor een pittig smakenspel. Het begint zacht als zijde en gaat over in een wildere actie die zowel gastronomisch als streng is. Je papillen worden verrast door de smaak van gedroogde bloemen, waarin je fenegriek en chrysant kan herkennen. Dit alles wordt omhuld oor een delicate zachtheid, die ons met een warm gevoel achterlaat.
New Years festival en Tremplebar tradfest 2015 in Dublin
Van 28 januari tot 1 februari 2015 wordt in de Ierse hoofdstad het Templebar Tradfest georganiseerd, een niet te missen festival voor de liefhebbers van traditionele muziek. Het festival is klein begonnen met 500 bezoekers en uitgegroeid tot een vaste waarde met 8000 verkochte tickets in 2014. Tradfest is nu het grootste festival voor traditionele muziek in Ierland.
Tradfest 2015 wordt op verschillende plaatsen in Dublin georganiseerd, op sfeervolle en historische locaties. De levendige Templebar buurt is het decor van diverse concerten, in verschillende pubs. Ook Dublin City Hall, St-Patricks Cathedral en St. Werburgh’s Church zijn mooie en sfeervolle plaatsen om optimaal te genieten van de Ierse traditionele volksmuziek.
Op het programma van Tradfest 2015 staan bekende formaties zoals Dublin Legends, Sweeney’s Men en de Undertones. Andere vertrouwde groepen zijn Matt Molloy, John Carty, Arty McGlynn en nieuwe namen zoals Mick Flannery. Ze spelen betalende en vrije concerten.
Tickets zijn te koop via www.templebartrad.tickets.ie. De gratis concerten zijn gegroepeerd onder de naam Front Row Sessions en vinden plaats in de pubs van Templebar. Op de affiche staan onder meer The Dublin Legends, The Kilkennys, Mundy en Eleanor McEvoy. Tickets kunnen vooraf gereserveerd worden (https://frontrowsessions.tickets.ie). Tradfest 2015: www.templebartrad.com
New Year’s Festival Dublin: Het festival - van 30 december tot 1 januari - wordt groots opgezet met tal van vrije optredens verspreid over de stad. Het wordt een onvergetelijk eindejaar met nachtelijke parades, concerten, vuurwerk, Ierse cultuur, 3D animaties en een Food Village.
Een van de hoogtepunten van het festival is de New Year’s Eve Procession of Light. De optocht met toortsen trekt langs de historische sites van Dublin. Er is uiteraard ook een swingend eindejaar party en een countdown concert in aanloop naar middernacht van 31 december. www.ireland.com/nl-be/campaign/nl-be/nyf
Deze lichtgele kaas zag op het einde van de lente het levenslicht en heeft fluweelzachte contouren. De gekookte melk binnenin heeft een mokka-achtige kleur en smaakt naar eekhoorntjesbrood en humus met een mineraal accent dat doet denken aan jodium. Z’n geur heeft daarnaast verrassend veel weg van een heerlijke pruimentaart. In de mond lost hij makkelijk op, waardoor zijn geroosterde aroma’s, kruidige weelde en fruitige zachtheid jouw smaakpapillen initieel met verstelling doen staan. Om ze daarna tot rust te brengen met een lichte, verfrissende mengeling van zoethout en koffiebonen.
Wanneer de Maury blanc samen komt met deze Comté, lijkt hij een tweede jeugd te beleven. Als een fontein der jeugd geeft deze wijn zijn fruitig kantje af ten voordele van de geroosterde toetsen van de kaas. De Maury verliest zijn bitterheid en de Comté zijn weelde, zonder in te boeten aan smaak.
Fagayra blanc 2010 Maury Domaine les Terres de Fagayra heeft een witgouden kleur met groene reflecties. Kamille en perenstroop spelen haasje-over om als eerste bij te neus te zijn, op de hielen gevold door de aroma’s van sinaasappelschil en mandarijn met nuances van quinquina en kreupelhout. Deze zoete toetsen worden afgekoeld door een delicaat bittere citrussmaak. Deze wijn is perfect in evenwicht dankzij de fruitige toetsen van gesmolten peer, krokante appel, zoete mango en hartelijke sinaasappel. De florale accenten van lavendel en brem zorgen voor een honingzoete afwerking waar je maar niet genoeg van krijgt.
Een erg leuke combinatie met elegante finale mede door de strakheid van de wijn en de mooie aroma’s van de kaas na een rijping van 15 maanden.
De populaire kurkentrekker van Mendini voor Alessi bestaat 20 jaar en feestelijke editie met afneembaar masker.
Precies twintig jaar geleden konden we voor het eerst onze flessen wijn sierlijk ontkurken dankzij Anna G., de kurkentrekker die Alessandro Mendini in 1994 voor Alessi tekende. Om die verjaardag te vieren is er nu een bijzondere editie waarbij de ballerina een afneembaar masker draagt. Dat masker is tegelijk een kunstwerkje dat je met een plaats in je interieur kunt honoreren.
Anna G. is waarschijnlijk de succesvolste designkurkentrekker ter wereld. Sinds de lancering in 1994 zijn er al meer dan 1,5 miljoen exemplaren van verkocht. De kurkentrekker debuteerde in vier kleuren: rood, blauw, geel en groen, waarbij elke jurk een passend kraagje kreeg in een contrasterende pastelkleur. “Dit project van Mendini is een typevoorbeeld van hoe de trend van objecten verpersoonlijken niet alleen succesvol kan zijn door persoonsnamen te gebruiken, maar ook door traditionele huishoudobjecten te herontwerpen”, vindt Alberto Alessi.
Feestelijke gemaskerde editie: In de loop van de jaren verscheen Anna G. in andere kleuren en gelimiteerde oplages. Zo was er in 2003 een volledig verchroomde luxe-editie die je vandaag nog altijd in de catalogus terugvindt. In 2010 kwam de Anna Étoile op de markt, een versie waarbij de kurkentrekker outfits met goud, zilver en edelstenen aangemeten kreeg. Voor haar twintigste verjaardag bezorgt Mendini Anna G. een rode en witte jurk met een zwart kraagje én een bijzonder juweel: een koperen masker dat het gezichtje onherkenbaar maakt.
Iconische glimlach: Het typische design werd de voorbije jaren gebruikt om een hele familie voor Anna G. te ontwerpen, waaronder een pepermolen, rasp, bewaardoos, keukentimer, kandelaar, vaas, aansteker, balpen, cakehouder en flessenstoppen, telkens met het herkenbare glimlachende gezichtje. Je vindt de kurkentrekker in verschillende musea en in collecties van internationale instituten, zoals La Triennale di Milano, het Indianapolis Museum of Art, het Groninger Museum in Groningen en het Museum Für Gestaltung in Zürich.
De dans van de wijnkurk: “Mijn referentiepunt voor Anna G. was Das Triadische Ballett van Oskar Schlemmer”, legt ontwerper Alessandro Mendini uit. “De Bauhauskunstenaar beschouwde de bewegingen van marionetten en poppen als superieur aan die van mensen. De dansbewegingen en kostuums in het stuk tonen dat aan. Tijdens het ontwerpen herinnerde me ik ook het rituele ballet waar m’n grootmoeder me op trakteerde wanneer ze aan tafel een fles wijn ontkurkte: het draaien van het hoofd, het op en neer bewegen van de armen, het geluid van de kurk die uit de fles getrokken wordt ... Zo kwam ik tot dit antropomorfe object.”
Wie is Anna G.? De kurkentrekker is genoemd naar de Italiaanse designer Anna Gili, een vriendin van Mendini die voor Alessi later ook enkele kunstobjecten creëerde. “Toen ik de kurkentrekker zag, wist ik dat Mendini onbewust een designportret had getekend, een object geïnspireerd op de fysieke kenmerken van een echte persoon”, vertelt Alberto Alessi. “Het was me ook duidelijk dat het om Anna Gili ging en daarom stelde ik de naam Anna G. voor, als een soort eerbetoon aan haar.”
AM01 4 – Anna G. – 20th Anniversary: Limited edition 2014, ontwerp: Alessandro Mendini voor Alessi, gemaakt van verchroomd zamak en thermoplastisch hars, versie met witte jurk in combinatie met afneembaar geborsteld koperen masker, versie met rode jurk in combinatie met afneembaar wit gevernist koperen masker. 15 x 7 cm, h 29 cm, € 75, in een feestelijke driehoekige verpakking gedecoreerd met schetsen van Mendini.
Kurkentrekker met stijl: Anna G. kun je ook met een andere jurk kopen. Vandaag biedt Alessi zijn populairste kurkentrekker aan in lichtblauw, zwart, groen, donkerrood en geel. € 40. Feestelijk zilver: Metallics zijn helemaal in, en dat weet ook Anna G., zoals deze luxeversie van verchroomd zamak bewijst. € 70. Anna G. & Alessandro M: Anna G. is een creatie van Alessandro Mendini. Om hem te eren werd er ook een mannelijke kurkentrekker ontworpen: Alessandro M., verkrijgbaar in blauw, in lichtblauw en geel, of in rood en wit (€ 35). Er zijn ook twee originele versies waarbij Alessandro M. zich verkleedt als Pinokkio en als een lid van de koninklijke wacht (Queen's Guard, € 65). Dame met pit: Anna G. is ook een stijlvolle pepermolen, verkrijgbaar in zwart of donkerrood. € 70.
Stop erop: je wijn- of champagnefles afsluiten doe je dankzij Anna G. in stijl. Anna Sparkling, champagnestopper van roestvrij staal 18/10): € 45, Stop in lichtblauw, donkerrood of zwart met bovenstukje: € 19, Stop in lichtblauw, zwart, donkerrood of geel: € 19. Op tijd in stijl: Laat niets meer aanbranden met de Anna Time, Anna Time in blauw, zwart of donkerrood. € 55. Bakje troost: Koekjes bieden troost. Presenteer ze op dit uitvouwbare presenteerschaaltje met de lachende dame die je gezelschap houdt. Anna Gong. € 170. Beestenboel: Anna Gili, naar wie de kurkentrekker genoemd is, ontwierp ook zelf voor Alessi een charmante reeks kleine kunstwerkjes. De serie Figure bestaat onder meer uit een olifant, een giraf en een gorilla die je graag gezelschap houden. Fantel (h 12,5 cm), Zaffrà (h 20,8 cm) en Gorì (h 8,3 cm). Roestvrij staal18/10. € 40 - Fantel in groen, Zaffrà in purper, Gorì in oranje. € 30.
De Belgian week: skiën in Val Thorens in een Belgische sfeer
Na twee geslaagde edities, vindt van 6 t/m 13 december 2014 in Val Thorens de 3e editie van de “ Belgian Week” plaats. Deze openingsweek van het Belgische seizoen biedt alle ski- en snowboard liefhebbers de mogelijkheid om op voordelige wijze te genieten van alle kwaliteiten en de veelzijdigheid van het beste skigebied ter wereld (World Travel Award 2013), nog voor het begin van het hoogseizoen...en dit alles in een Belgische sfeer !
Val Thorens is het hoogst gelegen skigebied van Europa en het hoogtepunt van de 3 Vallées, het grootste skigebied ter wereld met meer dan 600 km aan onderling verbonden skipistes. Door de gunstige geografische ligging heeft men hier gedurende het hele seizoen optimale skicondities. Val Thorens is Frankrijk’s eerste skigebied dat zijn deuren opent (zaterdag 22 november) en doorlopend geopend blijft tot en met 10 mei 2015.
Tijdens de “Belgian week”, welke voor het begin van het hoogseizoen plaatsvindt, bieden verschillende 5* hotels en verblijfsaccommodaties speciale tarieven aan, waaronder hotel Koh-I Nor, Le Hameau du Kashmir en Les Balcons Platinium. De week wordt vergezeld door een animatieprogramma in een Belgische sfeer, met feestelijke evenementen op allerlei trendy plekken zoals La Folie Douce, Le 360° en Le Malaysia.
De “Belgian Week” valt samen met verschillende evenementen, waaronder de World Cup Ski Cross van 11 t/m 13 december, de Andros Trophy (ijsrijden) op 6 en 7 december en de seizoensopening van de spectaculaire open air club “La Folie Douce”. Deelnemers aan de Belgian Week hebben toegang tot speciale VIP tribunes tijdens deze evenementen.
Voor meer informatie: www.thebelgianweek.be en www.valthorens.com
De Comté de Belleherbe, 8 maanden geaffineerd door la Maison Marcel Petit in Granges-Narboz, heeft een zeer lichte ivoorkleur en een elastische structuur. Dit zijn twee indicaties van zijn zeer jonge leeftijd. Wanneer je de kaas tussen je vingers neemt en eens knijpt, dan springt hij meteen weer in z’n oorspronkelijke vorm. Deze Belleherbe ademt verse melk vermengd met zure room uit. Voeg daaraan het parfum van hooi, vanille en zelfs kokos toe en je kan z’n geur voor de geest halen. Neem je hem in de mond, dan valt z’n frisse smaak meteen op. Smaak die doet denken aan boter die net uit de boterkarnton komt, gecombineerd met hazelnoot, kurkuma en witte peper. Na deze initiële smaakverrassing word je geconfronteerd met een zachte, maar interessante bitterheid afkomstig van een vleugje notenroom, amandel en gentiaan.
De combinatie met Muscat de Rivesaltes roept meteen een zachte en frisse atmosfeer op dankzij de verrassende aanwezigheid van bloemen en vruchten. De jeugdigheid van de Comté geeft het duo een ontspannen, dromerige en passionele dynamiek. Uit de subtiele romantiek tussen beide blijkt bovendien een heerlijke smaak voort te komen.
De kleur van de Muscat de Rivesaltes 2010 Domaine Cazes is niet eenduidig. Zo kan hij goudgroene tinten vertonen, maar evenzeer glashelder zijn. Daarnaast kan ook in de smaak een tweespalt gevonden worden, eerst proef je lichtgepeperde smeltende peer en perzikstroop, maar dan word je verrast door amandel en oranjebloesem. Hij komt fluweelzacht je mond binnen en gaat over in de romige smaak van perensorbet, appelsap en pulp van gele pruim, gevolgd door de kruidige toetsen van peper en komijn. Dit alles wordt ondersteund door de bittere en frisse smaak van limoen en licht gekonfijte kumquat.
Pays de Flandre, net over de ‘schreve’, de grens tussen West-Vlaanderen en Frankrijk, is ideaal voor een korte break, zelfs voor een daguitstap. In aanloop naar de Kerstdagen kunnen we ook in die dichtbije regio de eindejaarsfeer opsnuiven. Er zijn Kerstevenementen bij de vleet, onder meer in Cassel, Watten, Steenwerck, Outtersteene, Belle, Méteren, Saint Jans Cappel, Boeschèpe en Vieux Berquin.
Voor de beste Kerstmarkten, waar je leuke, ongewone, verrassende cadeautjes kunt kopen voor onder de Kerstboom, reis ja naar Esquelbeck (15 en 16 november), Boeschèpe (16 november), Vieux Berquin (22 en 23 november), Borre (23 november), ), Cassel (28 en 29 november), Saint Jans Cappel (30 november), Bailleul (6, 7, 13 en 14 december), Watten (6 en 7 december), Méteren (7 december), Hazebrouck (12 tot 24 december), Merville (12, 13 en 14 december), Bergues (13 en 14 december), Steenwerck (13 en 14 december), Neuf-Berquin (13 en 14 december) en Wormhout (17 tot 21 december). Daarnaast worden nog tal van Kerstmarkten in binnenruimten gepland.
Info: www.paysdeflandre.fr of www.frans-vlaanderen.be
Comté en Vins doux naturels, onverwachte combinaties
Er bestaan onwaarschijnlijke relaties die door iederren ten dode opgeschreven worden, maar ondanks alles toch de tand des tijds doorstaan. De combinatie of eerder de combinaties van Comté-kazen met verschillende origines en affinages en een waaier van Vins Doux Naturels lijken ook z’n relatie te hebben.
De Comté zullen je inpakken met hun melkachtige accenten, fruitige parfums en minerale diepgangen. De Vins Doux Naturels zullen je daarentegen verwarmen met hun fruitige wijsheid, geroosterde accenten en kruidige aroma’s waardoor je je snel in warmere oorden zal wanen. Het is een magische combinatie die niemand koud zal laten. De smeuïgheid van de kaas gecombineerd met de zoete toets van de wijn resulteert in een krachtig medicijn. De ongebruikelijke relatie tussenbeide zorgt voor verrassingen, enthousiasme, nieuwe ervaringen en verrijking.
Net als een herfstig bladerdek, vertonen de Vins Doux Naturels gouden, koperen, oranjerode en somber okerkleurige en transparante kristallijnen tinten. Wanneer deze bedwelmende dranken geserveerd worden, lijken ze licht te geven. Het is een streling voor het oog, een genot voor de neus en een verrassing voor de mond. De Vins Doux naturels worden bekomen via een ‘mutage’ een werkwijze waarbij een percentage neutrale wijnalcohol (afkomstig van wijn) van 90° toegevoegd wordt aan druivenmost tijdens de fermentatie. Dit om het fermentatieproces te stoppen en een deel van de ongefermenteerde suiker te behouden.
De Vins Doux Naturels zijn te vinden in het zuiden van Frankrijk, in het Rhônedal, Languedoc, Roussillon en tenslotte Corsica. De bekendste zijn de Banuyls, de Rivesaltes, de Rasteau, de Maury en natuurlijk de hele Muscadet serie zoals de Beaumes de Venise, de Frontignan en tenslotte de Cap Corse.
Jonge en oude Comtés staan te popelen aan een gezellige openhaard. Ze kunnen niet wachten tot hun gasten aankomen. Gele zomerkazen en licht ivoorkleurige winterkazen doen een beleefd gesprekje, bewonderen elkaars kenmerkende kwaliteiten zoals de frisse geest van de eersten en maturiteit en ervaringen van gerijpte senioren. En eens de zuidelijke gasten gearriveerd zijn kan het feest beginnen.
Belgen willen niet langer wachten bij autoverhuurbalie
Consument kiest voor extra service en gemak
Sunny Cars ziet een sterke stijging in het aantal boekingen van hun Premium Pakket waarmee de huurauto extra snel opgehaald kan worden. Uit eerder onderzoek van Sunny Cars is gebleken dat vier op de vijf automobilisten niet van lange wachtrijen houden wanneer zij de huurauto ophalen. Vooral in het hoogseizoen kan dit voorkomen. De bemiddelaar en aanbieder van huurauto’s ziet het afgelopen jaar dan ook een duidelijke trend waarin de consument bereid is te betalen voor meer snelheid en gemak.
Met een stijging van bijna 70% in het aantal Premium Pakket-boekingen in het populaire vakantieland Spanje, kiest de vakantieganger voor extra service en gemak. Ook in andere populaire vakantiebestemmingen als Griekenland en Italië wordt het Premium Pakket steeds vaker bovenop het standaard all-inclusive product geboekt (respectievelijk 11% en 10%).
Het Premium pakket is een extra service om het de consument zo makkelijk mogelijk te maken tijdens de vakantie. Het pakket biedt de volgende voordelen: je kunt de auto extra snel ophalen bij een aparte Premium check-in balie. Het huurcontract ligt al klaar dankzij de online registratie vooraf, je krijgt gegarandeerd een jonge auto (niet ouder dan één jaar of tot 25.000 km op de teller) en klantvriendelijke full-full (FF) tankregeling, waarbij je de auto inlevert met dezelfde benzinestand zoals opgehaald. Het unieke Premium Pakket is sinds kort ook beschikbaar op luchthavens in Frankrijk en Namibië. In Spanje, Portugal, Italië, Griekenland, Kroatië, Australië, Zuid-Afrika, Denemarken en Duitsland is de service al langer te boeken. Binnenkort wordt het Premium Pakket in nog meer landen uitgerold.
Vakantietijd optimaal benutten: “Met onze all-inclusive regeling voorkomen we zorgen en onaangename verrassingen tijdens de vakanties van onze klanten. Het Premium Pakket sluit daar goed bij aan. Doordat al het papierwerk al van tevoren is geregeld door een online registratie en je voorrang krijgt bij een speciale Premium balie, gaat geen onnodige tijd verloren bij het ophalen van de auto. Waardoor de klant nog sneller in de huurauto zit om van de vakantie te genieten. Vooral in het hoogseizoen kan dit een groot verschil maken”, aldus Hans Knottnerus, General Manager Nederland en België van Sunny Cars. Info: www.sunnycars.be
Motel One opent 9de vestiging in Berlijn: Leipziger platz
239 kamers, design, cultuur en historie in nieuw winkelcentrum LP 12 Mall of Berlin
Met de opening van Motel One Berlin-Leipziger Platz kent de Duitse hoofdstad nu negen vestigingen verspreid over de stad. In totaal telt de Duitse budget designhotelketen Motel One 53 hotels in Duitsland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en België. Later dit jaar staan nieuwe vestigingen in Wenen en Londen gepland.
Cultuur-historisch thema: De negende Berlijn-vestiging ligt aan het levendige en centraal gelegen Leipziger Platz. Het hotel maakt deel uit van een groot en nieuw winkelcentrum (LP 12 Mall of Berlin) tegenover de beroemde ‘Bundesrat’. Het Leipziger Platz ligt vlak naast het Potsdamer Platz, dat gekenmerkt wordt door het Sony Center vol bruisende horecagelegenheden. De receptie van het hotel komt op de begane grond, maar de rest van het hotel start vanaf de derde verdieping. Cultureel historische thema’s van het Leipziger Platz komen terug in het design van het hotel. Zo staat de locatie bekend om het vooroorlogse warenhuis Wertheim en de beroemde technoclub “Tresor” uit de jaren ’90. Fragmenten van deze historische herkenningspunten zijn straks terug te zien in het hotel. Motel One Berlin-Leipziger Platz krijgt 239 kamers met prijzen vanaf €82,95 per nacht voor eenpersoonskamers en €98,70 per nacht voor tweepersoonskamers. Ontbijten doe je hier voor €7,50 per persoon.
Motel One Leipziger-Platz-www.motel-one.com/en/hotels/berlin/berlin-leipziger-platz
Ontdek met Eva Green de iconische cocktailklassiekers van Campari
Twaalf cocktailklassiekers stelen de show in de nieuwe iconische Campari-kalender ‘Mythology Mixology’, naast de ravissante Eva Green uiteraard. In Milaan stelt Campari vandaag officieel de 16e editie voor, gefotografeerd door Julia Fullerton-Batten.
Van de klassieke Negroni-cocktail, uitgevonden door graaf Camillo Negroni zelf in 1919, tot de moderne Campari Orange Passion, Campari Orange met een eigentijdse twist. De Campari-kalender 2015 vertelt het verhaal van 12 iconische cocktailklassiekers die vandaag nog altijd in de smaak vallen.
De adembenemende actrice Eva Green, met Franse roots, neemt je mee op ontdekkingsreis door de Campari-wereld. In alle stijl uiteraard, met creaties van o.m. Vivienne Westwood, Versace, Alaia en Christian Louboutin. Eva Green: “De Campari-kalender vertelt een reeks verhalen en doet dat op een heel mooie, creatieve en verbeeldingsrijke manier. Het merk Campari houdt deze tijdloze verhalen samen.” Fotografe Julia Fullerton-Batten: “Uiteraard was ik erg blij om het Campari-verhaal in beeld te brengen en met Eva Green samen te werken. Voor mij draait de kalender rond het tijdloze karakter van het merk. Ik hoop dat iedereen er evenveel van weg is als ik.”
Bob Kunze-Concewitz, CEO Gruppo Campari: “De Campari-kalender 2015 is erg persoonlijk en viert het merk zelf. ‘Mixology Mythology’ neemt de Campari-fans mee op een spannende en intrigerende reis, van het verleden tot de toekomst.” Van de kalender worden elk jaar slechts 9.999 exemplaren gedrukt en internationaal verdeeld onder de vrienden van Campari. Via sociale media kunnen de fans wel meegenieten van het hele gebeuren, beeldmateriaal bekijken en een interactieve cocktailgids raadplegen.
www.campari.com I www.facebook.com/campari.be I www.camparigroup.com
Revitaliserende balsem, verrijkt met Japanse sencha (groen thee) en een actief botanisch energizing complex dat de huid een oppepper geeft. Helpt de eerste tekenen van huidveroudering te bestrijden. De huid ziet er goed gehydrateerd en jonger uit. Aanbrengen op de droge huid, geschikt voor de normale tot droge huid. Gebruik eerst Samuari scrub om vuil te verwijderen en de vale huid de nodige energy boost te geven. Flesje 50 ml - € 24.50.
Samurai scrub is een schuimende gel die natuurlijke siliconen bevat met scrubdeeltjes die de huid verzachten, dode huidcellen verwijderen en ingegroeide baardhaartjes voorkomen. De zuiverende eigenschappen van Japanse wakame en bamboe zorgen voor een frisse uitstraling en een zacht scheerresultaat. Scrub twee of drie keer per week voor het scheren en de huid voel nog zachter aan, geschikt voor de normale tot vette huid. Dit product is ook geschikt voor vrouwen met een gecombineerde of vette huid. Tube 125 ml - € 10.50.
Samurai moisturize is een gezichtsgel op basis van Japanse daikon en een actief botanisch moisturizing complex waardoor de huid 24 uur perfect gehydrateerd blijft. De rijstzijde in dit product zorgt voor een matterend effect. De lichte textuur plakt niet en wordt snel dor de huid opgenomen. Aanbrengen op een schone, droge huid. Intensieve en diepe gezichtsreiniger die afrekent met een vette huid. Gebruik daarom eerst Samurai Cleanse en Scrub om vuil en dode huidcellen te verwijderen. Flesje 50 ml € 21.50.
Samurai Anti-Age face cream bevat Japanse shiso en een actief botanisch anti-age complex dat de verschijning van rimpels helpt verminderen, terwijl het tegelijkertijd de huid voedt en hydrateert. Verrijkt met hyaluronzuur dat het vochtgehalte in de huid in balans houdt. Deze verzorgende crème laat een zijdezacht laagje achter op de huid. Geschikt voor de normale tot droge, rijpere huid. Perfect te gebruiken als een nachtcrème. Flesje 50 ml - € 29.50.
Kreeg je carte blanche van iemand voor het kiezen van zijn kerstcadeau? Geniet van deze wildcard en leg een ‘Wolf Carte Blanche’ van brouwerij Wolf onder de kerstboom! Dit nieuwe speciaalbier met maar liefst vijf hopvariëteiten is namelijk ook te verkrijgen in een subliem cadeaupakket. De smaakmaker is stijlvol gebotteld in een matzwart flesje met opdruk in écht goud! Laat die gezellige winteravonden maar komen!
Sprankelend van de passie voor het leven! Deze heerlijke blonde nieuwkomer van Brouwerij Wolf is vakkundig gebrouwen en dat proef je. Een slok Wolf Carte Blanche staat garant voor een streling van je smaakpapillen. Het volle aroma verrast door zijn uitgepuurd evenwicht van florale toetsen en ongeziene kruidigheid, opgefrist door een vleugje citrus en heerlijk tropisch fruit. De nagisting op fles zorgt voor een aangename volmondigheid en een verfrissende sprankeling in het glas.
Aan tafel! Deze omschrijving spreekt voor zich: Wolf Carte Blanche leent zich niet alleen tot ultiem kerstcadeau voor de levensgenieter, maar laat zich ook graag serveren aan fijnproevers aan de kersttafel. En ja hoor, deze nieuwkomer luidt ook graag in stijl het nieuwe jaar in. Hef een glas Wolf Carte Blanche en 1098…Happy New Year! Het zwarte flesje met gouden opdruk –en dit mag je letterlijk nemen is dé eyecatcher en smaakmaker op eindejaar.
Dit blond, gedryhopt bier is momenteel beschikbaar bij Carrefour en in de betere drankenhandel. Wolf zou Wolf niet zijn mochten er ook geen oogverblindende cadeaupakketten zijn voorzien. Schenk de driehoek met drie Wolf Carte Blanches en een exemplaar van het gloednieuwe glas of ga all the way met het grote cadeaupakket met zes flesjes en twee unieke glazen.
Voor de kenners Wolf Carte Blanche heeft een alcoholpercentage van 8,5% en een dichtheid van 18,5° Plato. Het is een volmouten bier (geen suiker) en heeft een bitterheid van 35 EBU. De kleur bedraagt 12,5 EBC. Wolf Carte Blanche wordt gebrouwen met maar liefst 5 verschillende hopsoorten vanuit verschillende werelddelen, waarvan er één wordt gebruikt voor het drooghoppen.
Ook bierkenners Ben Vinken, Katrien Bruyland, Jef Van den Steen, Kwinten De Paepe, Sofie Vanrafelghem, Jan Rumes en Sam Croonen gaven reeds hun ‘jawoord’ aan Wolf Carte Blanche.
Wolf bieren zijn niet geworteld in eeuwenoude traditie maar vloeien voort uit een passie voor het leven. Een passie voor genieten van kleine dingen, maar ook van avontuur. Naast het brouwen van Wolf 7, 8 en 9, Wolf Black en de nieuwkomer Wolf Carte Blanche zorgt de firma voor een totaalbeleving. Het ondeugende broertje van Wolf – Wolfnjoy gaat prat op avontuur en stuurt je culinair de hoogte in met de wolf luchtballon, in de Airwolf helikopter of gewoon dankzij de smaakvolle Wolf bierdegustatie. De laatstgeborene –Wolftv stuurt deze beelden de wereld in dankzij live fragmenten, levendige reportages en nog veel meer. Wolf staat voor positieve rebellie, ‘out of the box’ denken en gaat in tegen de gewone gang van zaken in bierland. De Wolfrevolutie is begonnen en het einde is nog niet in zicht! “The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams”, Eleanor Roosevelt.
Giftboxes met reflecterende 3D-bollen, de meest bruisende onder de geschenken! Het kleedje dat de verschillende cuvées van Taittinger hebben aangetrokken, is een perfecte weergave van de feestelijke en gezellige kerstsfeer. De talentvolle artistieke studio van Taittinger onder leiding van Vitalie Taittinger, ontwierp deze bruisende uitbeelding van creativiteit binnen de familie Taittinger. Of u nu verzamelaar of gewoon liefhebber bent, deze parels horen thuis onder de kerstboom.
Een geslaagd eindejaar kan niet zonder Champagne Taittinger een huis dat erin slaagt om het grote respect voor traditie perfect te rijmen met subtiele en elegante vernieuwing. Zo maakte het champagnehuis werk van een beeld dat erg levendig oogt dankzij de bollen die het licht driedimensionaal weerkaatsen. Met succes verbindt Champagne Taittinger de uitstekende kwaliteit van de godendrank aan een moderne lay-out die ‘oogverblindend’ straalt!
Het uniek en verrassende staaltje gezichtsbedrog doet denken aan de beeldvorming bij een bolle spiegel die gebruik maakt van de techniek van Fresnelles, zoals bij vuurtorens. Deze ‘Bubbly’ verpakkingen werden ontwikkeld in de kleuren van het gamma: Brut Réserve, Brut Prestige Rosé, Prélude Grands Crus, Brut Millésimé 2006 of Les Folies de la Marquetterie.
Taittinger blijft buitengewone cuvées serveren en bouwde wereldwijd een uitstekende reputatie op. Taittinger opgericht in 1937, is overigens één van de weinige champagnehuizen dat nog de naam draagt van haar oorspronkelijke bestuurders en oprichters. In 2006 nam Pierre-Emmanuel Taittinger de leiding over het Maison Taittinger, bijgestaan door zijn twee kinderen, Vitalie en Clovis. Het huis mag dus rekenen op een heus familiaal karakter. Een sprong in het onbekende maar wel één die succes opleverde dankzij onder meer marketingdirectrice Vitalie en exportdirecteur Clovis. De verdeling in België gebeurt door de groep VA.S.CO NV.
Vanaf woensdag 5 november hebben Colruyt en OKay een nieuwe actie opgestart om de Belgische producenten van jonagoldappelen te steunen. De winkelketens verkopen een deel van de oogst van die producenten als appelsap onder de naam Boni Selection, hun huismerk dat garant staat voor kwaliteit en een voordelige prijs. De appelen komen van twee telers waar Colruyt Group al jaren mee samenwerkt voor fruit van Boni Selection: Danny Neven en de broers Bangels. Dit initiatief is het vervolg op een geslaagde actie in augustus om de Belgische perenkwekers een duwtje in de rug te geven.
Jarenlange samenwerking : Colruyt Group werkt al jarenlang bij voorkeur samen met Belgische familiebedrijven. Tony De Bock, directeur Productpromotie bij Colruyt, legt uit: “Wij onderhouden goede relaties met onze telers en zijn ons dus goed bewust van hun noden. Om te vermijden dat ze met een groot overschot aan appelen blijven zitten, willen we met deze heel concrete actie ons steentje bijdragen.” De appelen voor deze actie komen uit de boomgaarden van Danny Neven en de broers Christophe en Pascal Bangels uit Haspengouw. Deze telers hebben jarenlange ervaring in het telen van appelen en weten perfect welke kwaliteit Colruyt Group verwacht voor Boni Selection.
Een jonagoldappel van Boni Selection moet voldoen aan strenge eisen op het gebied van kaliber, uiterlijk, stevigheid en smaak. Christophe Bangels: “Wij werken al meer dan 10 jaar samen met Colruyt. Die lange samenwerking is gebaseerd op het feit dat Colruyt appelen van topkwaliteit wil, en ons daar een eerlijke prijs voor geeft.” Vanaf 5 november krijgen de klanten van Colruyt en OKay ook korting op alle Belgische jonagoldappelen, wat extra steun betekent voor de Belgische telers.
100 % puur geperst sap: De aankoper van Boni Selection-fruit koos voor jonagoldappelen, omdat ze dankzij hun zoetzure smaak ideaal zijn om te persen. Bovendien zijn ze ook het sappigst en leveren ze veel en heel smaakvol sap. Het 100 % puur geperste appelsap van Boni Selection is bovendien gemaakt van appelen die gekweekt worden met respect voor het milieu, volgens de principes van de geïntegreerde teelt. Meer dan 180 ton appelen (8 volle vrachtwagens) werd geperst, wat 165.000 flessen van 75 cl opleverde. Het appelsap kan tot 35 dagen in de koelkast bewaard worden (3 dagen na opening). De flesjes zijn beschikbaar bij Colruyt (versmarkt) en OKay (Freshmart) en via Collect&Go. Het appelsap is beschikbaar zolang de voorraad strekt.
Praktisch: Puur geperst sap van jonagoldappelen in glazen flessen van 75 cl (zonder statiegeld) Bewaring: 35 dagen in de koelkast (3 dagen na opening) Prijs: 1,19 euro/fles. OP = OP: 165.000 flessen, dus ± 500 flessen per winkel.
De Samurai shave gel verandert in een rijk schuim en zorgt voor een prettige scheerervaring met een frisse huid als resultaat. De Japanse ginseng en basilicum hebben een verzachtend effect op de baardhaartjes, waardoor het scheren nog gemakkelijker gaat. De scheergel aanbrengen op een vochtige huid, ideaal voor normale baardgroei en geschikt voor elk huidtype. Het is aangeraden het gezicht vooraf te wassen met Samurai scrub om de ingegroeide haartjes los te maken zodat men een nog beter resultaat bekomt. Flesje 150 ml - € 8.50
Samurai magic shave is een milde en verzorgende 2-in-1 scheercrème die het scheren eenvoudig maakt, met een extreem gladde huid als resultaat. De rijke en voedende crème biedt extra bescherming en verzorging tijdens en na het scheren. Samurai Magic shave kan worden aangebracht op een droge huid, gebruik extra crème op de zones die extra verzorging kunnen gebruiken. Ideaal voor sterke baardgroei en voor de gevoelige tot droge huid. Was het gezicht eerst met Samurai Cleanse voor een extra zacht resultaat. Pot 300 ml - € 19.50.
Samurai shave repair is een aftershave lotion die hydraterende en kalmerende ingrediënten bevat zoals Japanse basilicum en tijgergras. Daarnaast verzorgt aloë vera de huid en helpt het roodheid en irritatie te verminderen. Breng de lichte lotion aan na het scheren en merk hoe snel deze door de huid wordt opgenomen. Het resultaat is een kalme, goed gehydrateerde huid, klaar voor een volgende scheerbeurt. Geschikt voor een gevoelige huid, bevat geen alcohol. Flesje 100 ml - € 17.50.
Samurai after shave, deze verfrissende gel verandert in een vloeibare lotion die snel door de huid wordt opgenomen en een tintelend gevoel achterlaat. De aloë vera voedt de huid en helpt roodheid verminderen. Aan te brengen na het scheren. Samuari aftershave geeft de huid ook zonder te scheren hetzelfde frisse gevoel als na een scheerbeurt, voorkomt bovendien ingegroeide baardhaartjes. Flesje 100 ml – € 17.5.
Your body, your soul, your rituals … www.rituals.com