In Mechelen opent op 17 juni het Museum Hof van Busleyden. Het schitterende Bourgondische stadspaleis is een kroonjuweel van de Europese vroeg-renaissance. Bezoek Museum Hof van Busleyden, beleef de bourgondische hofcultuur, ontdek Mechelen en geniet als een echte Bourgondiër van de stad van vandaag.
Na een grondige restauratie wordt Museum Hof van Busleyden opnieuw geopend. Het Bourgondische stadspaleis is omgetoverd tot een hedendaags stadsmuseum. Het wordt een ontmoetingsplek voor Mechelaars en toeristen, erfgoed- en andere culturele spelers, onderzoekers, kunstenaars en verenigingen.
In Museum Hof van Busleyden beleef je de Bourgondische periode met Mechelen als politiek en cultureel centrum van de Nederlanden. Onder meer Margareta van Oostenrijk speelde hierin een belangrijke rol. Door dat rijke verleden is Mechelen vandaag een unieke monumentenstad met veel beschermde historische gebouwen zoals de Stadsschouwburg, het Paleis van Margareta van Oostenrijk én het Hof van Busleyden.
Bezoek Mechelen en geniet van een Bourgondische totaalbeleving !
Maak van je bezoek aan Museum Hof van Busleyden een weekendje Mechelen en ontdek het Bourgondische verleden en heden van de stad. Het nieuwe museum, de gezellige binnenstad, de uitnodigende wandelroutes en eet- en drinkadresjes zorgen voor een onvergetelijke totaalbeleving. Mechelen nodigt uit met veel toffe hoekjes, gezellige straten, stilteplekken, en groene oases om te verpozen.
Denk je bij Bourgondisch genieten aan lekker eten en drinken? De Mechelse smaken liggen op jou te wachten. Op je wandelroute door het gezellige stadscentrum, ontdek je uitnodigende koffiebars, lekkere eetplekjes en gastronomische restaurants. En dankzij het Prikkelpakket maak je kennis met een handvol lokale specialiteiten. Als het op genieten aankomt dan is Mechelen het buitenbeentje van de Vlaamse kunststeden. Aan alle Bourgondiërs, welkom in Mechelen!
In het rijtje van Vlaamse kunststeden is Mechelen zonder meer een noemenswaardige. Het is een cultuurstad zonder weerga, een schatkamer vol bezienswaardigheden, een plaats waar het aangenaam is om te verblijven. Er is veel te zien, veel te beleven, voor jong en oud, klein en groot. Wat Mechelen extra aantrekkelijk maakt is de gemoedelijke sfeer en wat in Vlaanderen alom is geliefd: het Bourgondische genieten. Het is een stad waar streekbieren aardig vloeien, waar je geniet van heerlijke geuren en smaken. Een stad waar je makkelijk vrienden maakt en je thuis voelt, want Mechelaars zijn hartelijk en gastvrij. www.visitmechelen.be
In mei staan er vier grote afspraken op het programma! Noord-Frankrijk viert de opening van het grootste aquarium van Europa, terwijl Normandië de landing van de geallieerden herdenkt. Ondertussen organiseert de Loirevallei een wijnfestival en openen opera’s in heel Frankrijk hun deuren.
Tous à l’Opéra – van 4 tot 6 mei
Altijd al eens een kijkje achter de schermen van de wondere wereld van de opera willen nemen? Op zaterdag 5 en zondag 6 mei kan je 24 opera’s in heel Frankrijk bezoeken, waaronder het oudste operahuis van Frankrijk in Metz en de prachtige opera Garnier in Parijs. Het event “Tous à l’Opéra” biedt een weekend lang een waaier aan gratis activiteiten: exclusieve rondleidingen, workshops over kostuums en make-up, karaoke op het podium en bijzondere repetities. Sluit het bezoek tot slot in schoonheid af met een gratis optreden!
Meer info: http://www.tous-a-lopera.fr (programma 2018 nog niet beschikbaar)
Opening van Grand Nausicaà in Boulogne-sur-Mer – 19 mei
Op zaterdag 19 mei opent het vernieuwde Nausicaà in Boulogne-sur-Mer in Noord-Frankrijk de deuren! Met een oppervlakte van ruim 15.000 m² zal Grand Nausicaà ook meteen het grootste aquarium van heel Europa zijn. Nieuwe doorschijnende tunnels en hoge glaspanelen zullen bezoekers een unieke blik geven op het ecosysteem van de oceaan. Haaien, mantaroggen, vissenscholen... In totaal zullen bijna 60.000 dieren rondzwemmen in het reusachtige aquarium. Een ideale uitstap voor groot en klein! Meer info: www.nausicaa.fr
VitiLoire in Tours – 26 en 27 mei
Een heerlijk glaasje wijn in de hand, een onvergetelijke sfeer in de historische stadskern van Tours en een prachtig uitzicht op de Loire... Het festival VitiLoire zal zowel cultuur-, natuur- als wijnliefhebbers kunnen bekoren! Meer dan 135 wijnbouwers uit de Loirevallei komen eind mei een weekend lang naar Tours om het diverse wijnaanbod van de streek te tonen. Het is een uitgelezen kans om de lokale specialiteiten te ontdekken, de middeleeuwse straatjes van Tours te verkennen en gezellig te wandelen of te fietsen langs de Loire. Meer info: http://vitiloire.tours.fr
D-Day Festival in Normandië – van 26 mei tot 10 juni
Voor het 12e jaar op rij herdenkt Normandië de landing van de geallieerden op 6 juni 1944 met het grootse D-Day Festival. Op 6 juni zelf vinden in verschillende steden en op de invasiestranden meerdere herdenkingsevenementen plaats. Verder staan tussen 26 mei en 10 juni ook nog rondleidingen, muziekoptredens, filmsessies, spectaculaire parachutedroppings, Amerikaanse parades en een bevrijdingsbal op het feestelijke programma. De grote synchrone vuurwerkshow langs de landingsstranden op 9 juni vormt een niet te missen hoogtepunt! Meer info: http://www.ddayfestival.fr
Beleef de vijf seizoenen van Alerssi en Marcel Wauters
‘The Five Seasons’ dagen je zintuigen uit. Alessi ontwikkelde, samen met designicoon Marcel Wanders, een reeks huisparfums: verrassend, vernieuwend én zelfs lichtjes ironisch. De reeks is een ode aan de natuur en haar seizoenen. Een nieuw hoofdstuk voor het Italiaanse designmerk!
De herinterpretatie van huisparfums in de vorm van een designobject fascineert Alessi al sinds de jaren 80. ‘The Five Seasons’ is het meest recente resultaat van de designvisie van Marcel Wanders. Net als Alessi, ziet hij design als een alomvattende artistieke en poëtische discipline. Alberto Alessi: “’The Five Seasons’ is een collectie dat een multisensorische ervaring garandeert: organische vormen die bijzonder esthetisch ogen, natuurlijke materialen die onze tastzin verwennen en intrigerende geuren die onze oudste en meest instinctieve zintuig uitdagen: ons reukvermogen.”
'The Five Seasons' : De vijf geuren werden ontwikkeld in samenspraak met een van de belangrijkste parfummakers van Grasse. De Franse stad staat al jaren bekend als de hoofdstad van parfum. Ode aan de natuur en haar seizoenen: De collectie is een liefdeslied voor de natuur, met als onderwerp de cyclische beleving van de seizoenen: van de regeneratie na een koude winter naar de bloeiende natuur in de lente en de volle bloei in de zomer tot de oogst van de eerste herfstvruchten. De vier seizoenen worden nog aangevuld door een vijfde: transcendentie, raadselachtig en gehuld in zwart.
Marcel Wanders: “Deze huisparfums van Alessi laten ons de grootsheid van de natuur ervaren en haar ziel in ons huis opnemen. De intensiteit en vitaliteit van de geuren zijn dag en nacht aanwezig en dompelen ons onder in hun continue transformatie. De natuurlijke verandering van seizoenen is de perfecte weerspiegeling van onze eigen levenscyclus. Daarom kozen we voor geuren die ons écht aanspreken, op een transcendente en transformatieve manier.”
De vijf seizoenen: De geuren kregen elk een bijzonder suggestieve naam: ‘Brrr’ (winter), matuur, fris en helder met tonen van bergamot, lelietje-van-dalen en muskus; ‘Ahhh’ (lente), jong en delicaat met een frisheid van een mystieke tuin en met tonen van kardemom, hyacint en vetiver; ‘Hmm’ (zomer), levendig en hartig, warm en uitnodigend met een boeket van vijgen, rode vruchten en gemengde houtsoorten; ‘Grrr’ (herfst), complex, intens, rokerig en sensueel met een mix van wierook, cederhout en mos; ‘Shhh’ (het vijfde seizoen), mysterieus, spiritueel, obscuur en omhullend met hints van eucalyptus, rozen en patchoeli. De vijf geuren hebben elk een verleidelijke geur dat de cyclische aard van de natuur oproept.
Kostbare accessoires: ‘The Five Seasons’ bestaat, naast de huisparfums, ook uit een assortiment accessoires: bladvormige geurverspreiders, geurkaarsen, een huisspray, lavasteen geurverspreider, flessenstop/kaarsenhouder en kaarsendover. De accessoires zijn gemaakt van kostbare materialen zoals porselein en mahoniehout. Weelderige geurverspreiders: De bladvormige geurverspreiders van mahoniehout benadrukken de ziel van de collectie. De bladeren zijn gekozen voor hun poreusheid en kleur. Esthetisch benadrukken ze mooi het silhouette van het design. Drie stukken hout hebben contact met de geur, maar voor een intenser aroma kunnen de bladeren verplaatst worden zodat ook de droge stukken parfum absorberen. De porseleinen kom, wit voor de vier seizoenen en zwart voor het transcendente seizoen, heeft een afgeronde basis. Dit zorgt ervoor dat de kom kan draaien om de geur nog beter te verspreiden. De bladvormige geurverspreider wordt samen met 150 ml essence verkocht. De geur is twee tot drie maanden aanwezig, afhankelijk van de temperatuur en vochtigheid van de locatie. Verkrijgbaar in twee formaten. Variant met 250 gram wax: € 45. Variant met 600 gram wax: € 85.
Klassieker: De geurkaarsen, van plantaardige was, zitten in een porseleinen kom met een versierd deksel van essenhout dat je ook als basis kan gebruiken. De witte variant bevat de vier seizoenen en de zwarte variant het transcendente seizoen. Ze branden ongeveer 40 uren. Verwenmoment: De huisspray is een elegante ampul, geïnspireerd door een eeuwenoud ritueel. Gebruik het tijdens een verwenmoment of om kalmte op te zoeken na een drukke dag. Witte details voor de vier seizoenen, zwarte details voor het transcendente seizoen. Spirituele beleving: De lavasteen geurverspreider doet ons op een vernieuwende manier kennismaken met huisparfums, op een bijna spiritueel niveau. Een kleine basis van essenhout draagt de lavasteen, samen met een etherische olie en druppelaar. Deze esthetische compositie is exclusief verkrijgbaar met ‘Shhh’, de meest intrigerende geur. De lavasteen zelf is afkomstig van Sardinië en doet perfect dienst als geurverspreider dankzij z’n poreusheid. Objets-Bijoux: ‘Smack’: De twee laatste accessoires behoren tot de ‘Objets-Bijoux’-collectie van Alessi, een reeks kleine, functionele designproducten die ook als geschenk kunnen dienen dankzij hun esthetisch karakter. De ‘Smack’ flessenstop/kaarsenhouder toont z’n dubbele functie op tafel of in de keuken: als functionele flessenstop voor wijnflessen of als kaarsenhouder voor romantische dinners. De kaarsenhouder kan zowel gewone kaarsen als theelichtjes dragen. Bezige bij: De ‘Bzzz’ kaarsendover, ook onderdeel van de ‘Objets-Bijoux’-collectie, is een schattige bij die vlammen dooft zonder de bijhorende rook. Een elegante manier om de verbrande geur van uitgedoofde kaarsen te vermijden!
Maria nila het Zweedse haarverzorgingsmerk voor professionals, biedt 100% veganistische producten die zonder enige vorm van dierenmishandeling tot stand kwamen. Deze sulfaat- en parabeenvrije producten worden in Zweden vervaardigden ontwikkeld uit liefde voor de dieren en het milieu. Daarom is ook de verpakking in lijn met de klimaatcompensatie via plan vivo, en alle producten zijn gecertificeerd door peta, leaping bunny en vegan society. Met zijn professionele producten van hoogstaande kwaliteit maakt maria nila het voor iedereen makkelijk om zelf een stap te zetten naar een duurzamere en vriendelijkere wereld.
Head & Hair Heal met Colour Guard Complex
De nieuwste telg van de MARIA NILA familie heet Head & Hair Heal - een ontstekingwerende en haargroei stimulerende lijn met een mix van ingrediënten die de hoofdhuid en het haar gezond en sterk maken. Head & Hair Heal maakt een einde aan ongelukkig haar en gevoelige hoofdhuidjes. Het voorkomt niet alleen roos en andere hoofdhuidproblemen, maar versterkt ook het haar en stimuleert de haargroei. De lijn omvat een shampoo en een conditioner geschikt voor dagelijks gebruik en een masker om een à twee keer per week aan te brengen.
Ingrediënten voor een gezondere hoofdhuid & sterker en gezonder haar: Aloë Vera, Piroctone Olamine, Vitamine E, Peptiden, Apigenine & Oleanolzuur.
Zoals alle producten van MARIA NILA vrijwaart ook deze nieuwe lijn de haarkleur; ze is 100% veganistisch en vrij van wreedheden, sulfaten en parabenen en wordt geproduceerd in Zweden onder gegarandeerd gezonde werkomstandigheden met ingrediënten en een verpakking van hoogstaande kwaliteit.
Zoek het dichtstbijzijnde salon op www.dux.be
Terre de Lumière: L'eau - de essentie vanhet gouden uur
De iconische fles van Terre de Lumière schittert in de poederroze tinten van bloemen die ontluiken bij zonsopgang. Terre de Lumière L’Eau is kristalhelder en zo licht als lucht, een delicate geur die sereniteit uitstraalt. Het is de geur van de dageraad, van het prachtige moment waarop de eerste zonnestralen zacht de horizon verlichten. De serene noten van deze tedere bloemengeur zijn geïnspireerd door de Provence en ontwikkelen zich langzaam. Elk akkoord heeft de tijd om zich net als de dageraad geheel te ontvouwen…
Topnoten - Bergamot, roze peper, zwarte bessen
Hartnoten - Roze pioenroos
Basisnoten - Bittere amandelessence, Tonkaboon, witte muskus
Terre de Lumière L’Eau is fris en delicaat als een dauwdruppel die glinstert in het ochtendlicht. Voordat de bloem ontluikt in het hart van de geur, brengen noten van bergamot en roze peper de frisse lucht van de dageraad met zich mee. En wanneer de zon de aarde verwarmt, worden de bloemige noten op gelijke wijze verwarmd door witte muskus en tonkaboon, waarmee de meest voluptueuze akkoorden zich onthullen.
Terre de Lumière L’Eau 50 ml ¤58,- & 90 ml ¤78,- De nieuwe producten zijn verkrijgbaar in de L'Occitane boutiques en op de website.
» duivels lekker barbecueën met limited edition Barbecook Edson in de Belgische driekleur - » de lekkerste man van de match
De WK-kwalificatie van de Rode Duivels doet iedereen dromen van meer. Uiteraard kijken we reikhalzend uit naar de prestaties van De Bruyne, Kompany, Lukaku en Courtois. Maar één naam steekt er deze zomer helemaal bovenuit: Edson. Hij is namelijk de rots in de branding voor ieder WK-feest, met culinaire pareltjes op de grill.
Edson
Zoek je naar een houtskoolbarbecue om vriend én vijand mee te verrassen, dan is het go big or go home met de Edson: een XL-rooster voor XL grillen, hittebestendige & krasvaste email kuip en geïntegreerde asopvangpot.
Edson is de ideale ploegspeler die tot 10 ploegmakkers voorziet van eten. Met Edson in je team krijg je het gedroomde elftal! Ben je klaar met grillen? Leg het deksel op Edson en de gelakte, multifunctionele ton wordt een handige partytafel. Waar wacht je nog op? Go Belgium!
Wie toch meer fan is van eenvoud, kan ook nog kiezen tussen stijlvol zwart of knallend rood. Laat het grillfeest maar beginnen!
Muiltjes of platte slippers. Kitten heels of blokhakken. Gebloemde borduursels of opvallende versieringen. Instappers of ankle straps. Kiezen tussen de vele schoenentrends wordt deze zomer uitdagender dan ooit. Laat je alvast inspireren door onderstaande selectie van La Redoute Collections
Geuren uit de Provence: Annelien Coorevits heeft een zwak voor geurkaarsen en diffusers die haar interieur subtiel parfumeren. Geurkaarsen konden dan ook niet ontbreken in de lifestyle collectie Miracles by Annelien Coorevits.
De hoogwaardige lijn geurkaarsen wordt gemaakt in Grasse, de bakermat van het parfum-ambacht.
Chypre, Vétiver, Orchidée en Fougère zijn geuren die recht uit de natuur komen. De geurkaarsen verspreiden niet alleen een heerlijk parfum, ze vormen tegelijk een fraai interieurobject. Zo zijn er versies in gefumeerd glas, maar ook in een pythonmotief, in natuurlijke kleuren of in zilver en roze. Ook heel stijlvol is de zwarte versie met gouden print.
De kaarsen bestaan in drie formaten, goed voor 45, 55 of 330 branduren, met een respectievelijke prijs van 32,90 euro, 45,90 euro en 158,90 euro.
» Decovry.com kleurt ‘Japandi’ - » Japanse levensfilosofie vindt zijn weg naar onze interieurs Het nieuwe hygge komt uit Japan! Ontdekkingsplatform en interieurwebshop Decovry.com introduceert de woontrend die onze toekomstige interieurs zal overheersen: Japandi. Die minimalistische stijl is de opvolger van de Scandinavische en verenigt de rustieke toetsen uit het noorden met traditionele Japanse zen.
Als interieur- en ontdekkingsplatform dat zelf altijd op zoek gaat naar de nieuwe producten, spot Decovry.com de aanstormende trends zodra zich aankondigen. Vandaag is Japandi the one to watch. Japandi is een samentrekking van Japan en Scandi, en combineert het minimalisme van de Scandinavische landen – dat nu al een tijd ingeburgerd is – met lifestyle-elementen uit het oosten. Japan vormt de inspiratiebron en dat uit zich in natuurlijke materialen, warme kleuren en opvallende accenten.
Trendspotten met Decovry.com
Decovry.com organiseert wekelijkse en permanente verkopen van ongeziene design- en decoratiemerken. De webshop spit zelf naar unieke, exclusieve items die het ontdekken waard zijn. Plezier beleven, nieuwe dingen ontdekken en genieten van producten met een verhaal, dat wil deze webshop haar leden bieden. Niet alleen om nieuwe interieur- en designstuks aan te kopen ben je bij Decovry.com aan het juiste adres, de ca. 750.000 leden doen er ook inspiratie op en ontdekken er de nieuwste trends.
Design uit het land van de rijzende zon
De aanstormende trend? Dat is Japandi, het nieuwe hygge. De Scandinavische thema’s zijn intussen immers aan een opvolger toe. Het minimalisme uit het noorden blijft nog even plakken, maar dit keer met een nieuwe twist. Japandi legt de focus op natuurlijke materialen, warme houtsoorten, donkere kleuren, contrasten en reflectie.
Zen en ikigai
Tijd nemen om te reflecteren hoort van oudsher bij de Japanse levensgedachte. Naast het tot rust komen – bekend als ‘zen’ – verovert nu ook ‘ikigai’ onze streken: het nadenken over de reden van je bestaan en wat jou gelukkig maakt. In onze hedendaagse, gehaaste levensstijl spreekt dat gegeven heel sterk aan. Nu vinden deze elementen ook hun weg naar onze interieurs, met tactiele details, rustige kleuren en pure materialen zoals hout en bamboe.
Gezonde levensstijl
Met deze trend komt opnieuw de nadruk te liggen op een gezonde levensstijl. Japandi is een betoog voor meer focus op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Beweging, een gezond dieet, veel daglicht, algemeen welbevinden: het totaalplaatje telt.
Perfecte imperfectie
Ons favoriete ethos uit de Japanse levensfilosofie? Dat is ‘wabi sabi’, wat staat voor ‘de perfecte imperfectie’. Deze filosofie omarmt de vergankelijkheid van schoonheid en drukt een verlangen uit naar vrijheid en ongekunsteldheid. Krom is oké, verweerd is mooi, perfectie is niet langer de norm.
Kleuren met durf
Na de strakke Scandinavische stijl, met zijn pastelkleuren en lichte tinten, geeft Japandi zijn fiat voor meer durf op het vlak van kleur. Donkere tinten, opvallende contrasten, accenten van zwart en rood: nu mag het allemaal wel. De combinatie van lichte houtkleuren met contrasterende tinten zorgt voor karakter.
Japandi op Decovry.com
Dit voorjaar brengt Decovry.com unieke ontwerpen samen onder het thema ‘Japandi’. Jonge ontwerpers en designers met een verhaal schuiven er hun nieuwste stuks naar voren en tonen aan dat zen en ikigai de invloeden zijn waar onze levens op dit moment nood aan hebben.
Staan de koffers al klaar maar blijf je eeuwig twijfelen? L'Histoire de Louise by e5 mode gaat voor eenvoud. Een klassieker in de mode, de combinatie tussen zwart en wit, vind je nu ook terug in de hoogzomercollectie. Het straalt zowel elegantie als vrouwelijkheid uit en is daarom dus perfect om de zomer door te komen. Een fashion faux-pas is echt niet meer aan de orde!
Jeans op jeans, een denim detail, ... alles is mogelijk dankzij de nieuwe collectie van L'histoire de Louise by e5 mode. Jeans is een musthave deze zomer die je perfect kan combineren met een bovenstuk in een andere stof, waardoor je net wat meer opvalt in de menigte.
De ondergoedcollectie voor de jeugd van 2 tot 16 jaar kleurt zich in de seizoenstinten, wat uitnodigt tot een coole mix & match van singlets, T-shirts en slips in strepen en effen modellen voor de jongens. Nieuw in de collectie is het W-vormig logomotief dat ook opduikt in de Boyzzz collectie.
De meisjes hebben de keuze tussen effen, gestreepte en bedrukte modellen met het bekende oogjesmotief, afgewerkt met een contrasterend biesje. Hier reiken de modellen van topjes, hemdjes en eerste behaatjes tot drie slipmodellen
Voor 'fashionable brides on a budget' is er de nieuwe bruidscollectie van La Redoute. Gedurfd kort, klassiek in kant, edgy met ontblote schouder, bohemian lang of schattig in tutu. De prachtige, hedendaagse jurken en schoenen zijn perfect voor een trouwdag, maar hoeven daarna niet voor eeuwig in de kast te belanden. Met een casual schoen eronder, tover je ze zo om tot een luchtige, zomerse jurk.
Team van 7 wereldberoemde chef-koks drukt stempel op culinaire ervaringen aan boord Holland America Line
Holland America Line bouwt verder op de expertise van de zeven leden van award winnende culinaire team (Culinary Council) door elke chef verantwoordelijk te maken voor een specifieke dinerervaring aan boord. Doel: de kwaliteit naar een nog hoger niveau te brengen. De Culinary Council bestaat uit internationaal bekende (sterren)chefs die wereldwijde invloeden samenbrengen in alle eetgelegenheden aan boord.
De Culinary Council wordt geleid door Holland America Line’s Masterchef Rudi Sodamin. Samen met internationale (sterren)chefs Jonnie Boer, David Burke, Elizabeth Falkner, Andy Matsuda, Ethan Stowell en Jacques Torres vormen zij de Culinary Council. Holland America Line heeft recent ook een samenwerking aangekondigd met wijnexpert James Suckling die de wijnkaarten gaat samenstellen. De bekende mixologist Dale De Groff is verantwoordelijk voor het cocktailmenu.
“De Culinary Council van Holland America Line bestaat uit ’s werelds grootste autoriteiten op het gebied van eten. Zij beschikken dan ook over veel talent en kennis en de meest voor de hand liggende manier voor ons is om hun expertise te gebruiken en hen te laten focussen op hun specialiteiten binnen onze verschillende culinaire ervaringen,” zegt Orlando Ashford, President van Holland America Line. “Culinaire partners beïnvloeden vaak alleen een restaurant of een gedeelte ervan. Het hebben van zeven wereldklasse chefs geeft ons de mogelijkheid het gehele culinaire aanbod te coveren en van hun passie en creativiteit gebruik te maken zodat alle gasten kunnen genieten van hun gerechten”.
Rudi Sodamin, Masterchef en voorzitter Culinary Council: Sodamin overziet alle aspecten van het culinaire aanbod aan boord en brengt daarnaast zijn invloed en expertise over bij Rudi’s Sel de Mer. De populaire Franse brasserie is een alleenstaand restaurant op de schepen Koningsdam en de Nieuw Statendam en heeft op andere schepen pop-up edities in het fine dine restaurant, de Pinnacle Grill. Sodamin is geboren in Oostenrijk en opgeleid in Frankrijk. Zijn innovatieve benadering heeft hem tot de meest gelauwerde chef op de wereldzeeën gemaakt.
Sterrenchef Jonnie Boer biedt ‘Proef De Librije’: Jonnie Boer brengt de smaken van zijn internationaal befaamde sterrenrestaurant, De Librije, aan boord van geselecteerde cruises met speciale ‘Proef De Librije’-avonden in het restaurant de ‘Pinnacle Grill.’ De Librije staat bekend als één van de 50 beste restaurants ter wereld en heeft sinds 2014 elk jaar een driesterren Michelin beoordeling ontvangen.
David Burke beïnvloedt Pinnacle Grill menu: Als vooraanstaande pionier van een unieke, moderne Amerikaanse keuken en een meester in Franse culinaire technieken, wil Burke verder gaan met het verbeteren van het menu in de Pinnacle Grill door moderne smaken en nieuwe signatuurgerechten toe te voegen. Burke is restauranthouder en schrijver van kookboeken. David Burke was te zien in ‘Iron Chef America’ en ‘Top Chef Masters’.
Elizabeth Falkner introduceert lichtere gerechten: Falkner, een terugkerend jurylid en deelnemer op het Food Network, introduceert een reeks van nieuwe, lichtere gerechten bij alle eetgelegenheden op de vloot. Ze juicht het toe als mensen en chefs meer als een atleet gaan denken en koken om fit te blijven. Falkner bereidt zowel hartige, zoete, traditionele als moderne gerechten.
Andy Matsuda verantwoordelijk voor top sushi trends en technieken: Het nieuwste lid van de Culinary Council is Andy Matsuda. Matsuda gaat zowel het sushi aanbod in de Lido Market als het sushi menu in het Aziatische Tamarind restaurant verzorgen. Matsuda’s creaties zijn te zien in Nami Sushi, de nieuwe sushi bar aan boord van Nieuw Statendam dat onderdeel is van Tamarind. De Japanse chef loopt voorop met sushi trends en technieken. Op Matsuda’s Sushi Chef instituut in Los Angeles, Californië, leert hij ambitieuze chefs en professionals over sushi en de Japanse keuken.
Ethan Stowell viert de smaken van het Pacifische Noordwesten: Stowell, die onlangs aan de Culinary Council is toegevoegd, brengt de unieke smaken van Alaska en het Pacifische Noordwesten aan boord. Stowell staat ook bekend om zijn pasta’s en Italiaanse gerechten en gaat een aantal nieuwe recepten introduceren bij New York Pizza en op de Lido Market op alle schepen. De chef-kok is verkozen als een van de Beste Nieuwe Chef All-Stars in 2013.
Jacques Torres’ chocolade lekkernijen : Als wereldberoemde chocolatier, beter bekend als ‘Mr. Chocolate’, gaat Torres bijzondere chocolade desserts bedenken voor de restaurants en is hij ook verantwoordelijk voor de ‘Chocolate Surprise Dessert Parade’ die plaatsvindt op de laatste gala avond van elke cruise. Torres was hoofd van de banketbakkerij van het legendarische Le Cirque in New York. Daarna opende hij een chocoladefabriek en winkels in heel New York.
Voor meer informatie en boekingen ga naar de website www.HollandAmerica.com
Fan van subtiele luxe? Het betere borduurwerk is back! Wij zijn alvast helemaal gewonnen voor de fijne, satijnen bies. Die geeft je dekbedovertrek en kussensloop net dat tikje meer uitstraling. Noem het verfijnd. Noem het klassevol. Maar noem het allesbehalve bombastisch. Zo oogt het Bourdon-bedlinnen van Sleeplife® stijlvol in elke slaapkamer. Of je nu een klassiek landelijk interieur dan wel en een strak design verkiest.
Producteigenschappen: • wasbaar op 60°C - • 100% katoensatijn - • geschikt voor de droogtrommel (licht programma) - • handige flessenhals-instopstrook - • inclusief 1 kussensloop (bij eenpersoonsdekbed - 140 en 160 cm - of 2 kussenslopen (bij tweepersoonsdekbed - vanaf 240 cm)
Verkrijgbaar in: parelgrijs met muisgrijze bourdon en wit met taupe bourdon
Team Ocean is klaar om aan boord te gaan! Blauw, groen en wit zijn de belangrijkste principes in deze oceanische droom. Deze zwemkleding en bikini's zijn perfect voor die kristalheldere strandkusten en exotische cocktails waar je de hele winter over hebt gedroomd! Van een minimalistisch tot een meer volledig dekkende look, met Plage du Sud straal je helemaal!
Watermeloenen, roze flamingo's en fleurige bloemen : het zomert in de meisjescollectie van LolaLiza. Tops en t-shirts met ludieke slogans en prints zorgen voor een flinke dosis fun.
» Sahara inspired craftmanship - » Unieke reeks loungestoelen en poefs - » Ongeëvenaard zitcomfort en duurzaamheid
Het exotische Marokko spreekt tot ieders verbeelding en daar speelt Manutti handig op in. Dé Belgische specialist in outdoor furniture lanceert een gloednieuwe reeks exclusieve loungemeubels. Van weelderige woestijnnuances tot unieke vormen en duurzame texturen die moeiteloos uitmonden in sfeervolle ruimtes. Kortom: in no time waan je je meteen in jouw eigen Dream Desert...
Tafelen aan Torsa - driepoot met natuursteenlook
Een nieuwe telg in de Manutti-familie: de stijlvolle Torsa reeks. Slank, lichtvoetig met poten vervaardigd uit massieve teak leent de Torsa zich tot een verscheidenheid aan stijlen. Kies voor Scandinavische luxe met een monochroom tafelblad en je krijgt een intiem interieur dat toch modern en tijdloos oogt. Met de gesofisticeerde keramiekbladen in imitatiemarmer pronk je misschien het liefst outdoor tijdens een chic tuinfeest of pak uit met minerale bladen in keramiek voor een minimalistische input.
Kobo – met oog voor handwerk in natuurlijke tinten
Op het eerste zicht heeft de Kobo collectie een klassieke uitstraling, maar de hoge technische complexiteit toont al snel zijn karaktervol design. Dankzij het onzichtbare frame zijn alle ogen gericht op het gevlochten touw, dat met de hand geweven werd. Een knap staaltje ambachtelijk vlechtwerk dat elke regendruppel en temperatuur de baas kan met zijn uv-bestendig en waterafstotend synthetisch weefsel.
De zit- en rugkussens hebben een goede vulling en kregen een innovatieve nanotechnologische coating, speciaal ontworpen om de vezels te beschermen tegen water, olie en vuil. Zowel de éénzit als de driezit in de collectie zijn het summum van rust en ontspanning dankzij de diepe, afgeronde zitting en diverse sierkussens, verkrijgbaar in verschillende nuances.
Touch — het onmisbare accessoire
In Marokkaanse sferen kunnen karaktervolle poefs niet ontbreken. Zo ook de nieuwe collectie Manutti poefs, waarmee je elke denkbare opstelling creëert. Het eenvoudige en pure design geeft je verbeelding alle ruimte: van één persoonlijke touch tot een groot loungegedeelte. Specifiek voor buitengebruik ontwikkeld en behandeld voor een optimale uv-resistentie, benadrukken de nieuwe Touch poufs de ongedwongen stijl van Manutti.
Kenmerkend voor de ontwerpen is hun ontspannen allure zonder de formaliteit van een echte stoel. De poefs zijn verkrijgbaar in ronde en rechthoekige formaten en in diverse tinten. Met een dienblad erop kunnen de smallere modellen zelfs perfect dienst doen als een salontafeltje.
Radius Chair – verrassend lijnenspel
De Radius stoel laat niemand onverschillig. De comfortabele zitting en zijn pure vorm met omsluitende rug en geïntegreerde armleuningen maken van deze nieuwkomer een echte must have. Het technisch aspect triomfeert in het manueel vlechtwerk, maar een zwoel briesje kan perfect circuleren doorheen de strakgespannen constructie. Ideaal voor de zomermaanden!
Een extra troef van het ontwerp is de bijzondere lichtheid ervan. De schelp van zachte draden die ook de armleuningen integreert en de malse zitting zorgen tevens voor eindeloos comfort. Een optioneel rugkussen verzorgt de heerlijke etentjes die uitmonden in lange natafelmomenten.
Twist – outdoortapijten als blikvanger
De outdoor rugs uit de Twist collectie stralen met hun handgeweven textuur en symmetrie een gevoel van eenvoud en puurheid uit. Deze oosters getinte tapijten met franjes doen jouw buiteninterieur verlangen naar warme zomeravonden.
Het opzet: de monochrome kleuren zorgen voor een fijne structurele aanblik en geven je ruimte meer textuur. Dankzij de uiterst hoge kwaliteit is het vloerkleed ideaal voor outdoor. De stof textileen zorgt ervoor dat er geen druppel water opgenomen wordt. Tip: voor een Marokkaanse droomscène in je tuin, combineer je twee verschillende rugs op elkaar die overvloeien in een dubbele wow-effect.
LolaLiza maakt zich op voor een snikhete zomer. De ontwerpers lieten zich inspireren door zowel groene tropen als kurkdroge woestijnen : denk aan uitbundige bloemenprints en kleuren zoals zandgeel, kaki en baksteenrood. Laat je alvast warm maken voor de eerste zomerdagen met onderstaande selectie.
Lee Cooper en Marcel Vanthilt lanceren 'cashcash' t-shirts
Lee Cooper was een van de eerste jeansmerken die inspeelde op de link tussen muziek en fashion. Klinkende namen als Little Richard in de fifties, Serge Gainsbourg en Johnny Hallyday in de sixties, Rod Stewart, UB40, de Rolling Stones, de Beatles passeerden allemaal de revue. Rock ’n roll maakt deel uit van het DNA van Lee Cooper, zoveel is duidelijk.
Anno 2018 debuteert de helmboswuivende frontman van Arbeid Adelt!, Marcel Vanthilt, op zijn 60ste als soloartiest met ‘CA$HCA$H’. Voor Lee Cooper dé aanleiding om de handen in elkaar te slaan met het icoon uit de Vlaamse muziekgeschiedenis. Samen brengen ze een capsulecollectie van T-shirts met eigenzinnige slogans uit het vlijmscherpe album als ‘STILINDEDANSSCHOOL’ en ‘BREEK’NBEENFLAMINGO’. Verkrijgbaar vanaf 15 april in de Lee Cooper verkooppunten voor €19.95.
Sinds 1981 al maakt Marcel Vanthilt met de band ARBEID ADELT 45 en 33-toeren-platen. Het laatste album "Slik" (uit 2015) kreeg tal van lovende recensies en een nominatie voor een MIA in de categorie Nederlandstalig. Nu op z’n 60ste presenteert Vanthilt een eerste volwaardig album onder eigen naam: CA$HCA$H. Tien slijpschijfscherpe tracks, met markante observaties & onthullende visies in een geluidslandschap dat elektronisch gestoord is maar tegelijk catchy en aanstekelijk. Dit album is zijn brein: knisperend & knetterend, vrolijk & somber, eenzaam & massaal, dansbaar & intiem.