Een innovatief parcours - Een weergaloze winkelervaring - • Unieke diensten en huisbereide producten - 270 medewerkers die steeds paraat staan - Een duurzame, hypergeconnecteerde winkel
Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés gaat voor een weergaloze winkelervaring, een ruime waaier producten die experts voor het oog van de klanten bereiden, een bijzonder winkelparcours en een indeling volgens het ‘shop in the shop’-principe. Bovendien zijn de digitale toepassingen van deze vestiging uniek in België en besteedt Carrefour er volop aandacht aan het milieu en goede doelen. Met deze nieuwe Hypermarkt ontketent Carrefour dus een ware revolutie in de Belgische shoppingsector.
In september 2014 rondde Carrefour België de transformatie van zijn 44 Hypermarkten af. Dat project liep vier jaar en kostte in totaal zowat 150 miljoen euro. Carrefour had het daarbij kunnen laten, maar drie maanden later trommelde het bedrijf alweer een team van meer dan vijfhonderd distributie-experts op om een nieuwe uitdaging aan te gaan: een ongeziene winkelervaring creëren en een winkel ontwerpen die volledig op de behoeften van de klant afgestemd is en die hij kan beleven.
Het doel? Een Hypermarkt die ingedeeld is volgens productgroep om het parcours van de klant te vereenvoudigen. Een vernieuwd assortiment dat de klant verrast met producten, diensten en toestellen die geen enkele andere Belgische supermarkt aanbiedt! Carrefour wil de klant verleiden en zijn leven zo eenvoudig mogelijk maken met de eindeloze mogelijkheden die digitale toepassingen vandaag de dag bieden. Zonder het menselijke daarbij uit het oog te verliezen, uiteraard. Zo heeft Carrefour ingezet op de knowhow van echte vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. En dankzij de experts op elke afdeling wordt het hele shoppinggebeuren nog gezelliger en staat een persoonlijke service voor de klanten centraal.
Geen boodschappen meer doen, maar ze beleven! Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés is gebaseerd op zes principes:
Home made : Mons Les Grands Prés trekt de kaart van de transparantie met een bijzonder uitgebreid assortiment producten die elke dag opnieuw voor het oog van de klanten bereid worden. In de bakkerij aan de ingang van de winkel zien de klanten zelf hoe de bakkers en patissiers verschillende broodsoorten, broodjes, gebak en lokale specialiteiten bereiden. In het midden van de winkel bevindt zich dan weer een professionele keuken. Daar worden de schotels voor de traiteurafdeling (met maar liefst 240 verschillende gerechten!), stoomgroentjes en verse pasta’s gemaakt. Specialisten roken er zelfs zalm en een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s. Een assortiment chocolade wordt ter plaatse door een ambachtelijke chocolatier bereid en de koffie wordt in de winkel gebrand. In de slagerij versnijden professionele slagers het vlees en worden bepaalde vleessoorten in de speciale rijpingskast bewaard. video van de Home made: https://youtu.be/75Hd19oLzOQ
De bastions. Mons Les Grands Prés is uniek in zijn soort dankzij zijn diensten, uitrusting én assortiment. Bier: 600 referenties bier, een unieke keuze aan magnums en speciale formaten, Chambourlette, een biersoort die Carrefour ter plaatse brouwt. Het is de enige biersoort die in Bergen gebrouwen wordt! Wijn: in totaal meer dan 1000 referenties, een wijnkelder met meer dan 150 grand cru’s ; een ruime keuze wijnen van over de hele wereld, roséwijnen en exclusiviteiten, een sommelier en een interactief scherm. Wereldkeuken: 2000 producten, het grootste assortiment etnische producten en een assortiment afgestemd op het marktgebied (groot aanbod van producten uit de VS en Italië) . Producten die gericht zijn op gezondheid: Meer dan 210 gecertificeerde glutenvrije producten, een bijzonder groot dieetassortiment, 120 suikervrije producten en een grote bioafdeling met verse en droge voeding (600 producten). Chocolade: Het grootste aanbod van België ; een ruime keuze uit fijne chocolades ; een Godiva toonbank en een ambachtelijke chocolatier bereidt ter plaatse een assortiment. Koffie: De enige hypermarkt in België die huisgebrande koffie aanbiedt. Bekijk de video van de “Bastions”: https://youtu.be/iDJuJ_sCEzM
Shops in the shop : de klant heeft niet langer het gevoel in een Hypermarkt rond te lopen, maar lijkt gewoon van winkel naar winkel te gaan. Elke productgroep of wereld beschikt over zijn eigen eenvoudige, moderne meubelen, en voor de inrichting zijn uitsluitend edele materialen (hout, baksteen) gebruikt. Alle artikelen staan er bovendien gegroepeerd per thema. Zo vindt u in de babyhoek ook zuigflessen, babykleding en kinderwagens. De kopieerapparaten staan niet langer bij de informatica, maar in een grote kantoorafdeling. Op de visafdeling vindt u voortaan niet alleen de bedieningstoog met de verse vis, maar ook de zuurwaren en visconserven.
Carrefour heeft het assortiment heruitgevonden met meer merken, meer keuze, meer exclusieve producten… De artikelen worden bovendien mooi in de schijnwerpers geplaatst op tafels en presentatiedisplays (kleding, boeken, homeproducten, kleine huishoudtoestellen). Video “Shops in de shop”: https://youtu.be/3zI_N7qy-Lk
Hypergeconnecteerd. In Bergen zet Carrefour alle digitale mogelijkheden in om het leven van de klant eenvoudiger te maken, hem een moderne winkelervaring te laten beleven en toch de warme uitstraling van de winkel te behouden en het al uitgebreide assortiment te vergroten. Zo beschikt de klant over: Keuze: Een digitale muur bij de ingang om grote boodschappen (water, frisdrank, wasmiddelen …) te bestellen. Na het winkelen kan de klant deze boodschappen betalen en bij de drive-in ophalen; interactieve schermen om: - een bestelling te plaatsen van boeken die niet meer in de rekken staan (en die de klant twee dagen later in de winkel kan ophalen) of grote, niet tentoongestelde huishoudtoestellen (die thuis geleverd kunnen worden); - ter plaatse cd’s, dvd’s, blu-rays en bepaalde videogames die niet in het assortiment zouden zitten te laten branden. Advies: advies in te winnen over wijnen en gerechten die erbij passen; Ervaring : Behangpapier (onmiddellijk beschikbaar) of papieren servetten (binnen 48 uur geleverd in de winkel) personaliseren met een foto naar keuze; een digitale passpiegel om alle kleding te bekijken (de klant kan zelf kiezen of hij vooraan, achteraan of in profiel gefotografeerd/gefilmd wordt) en zelfs te delen met vrienden op Facebook of via e-mail; gratis wifi in de hele winkel en de mogelijkheid om een tablet of smartphone op te laden in de Food Corner. Uiteraard kan iedereen zijn boodschappen ook online bestellen op CarrefourDrive.be en afhalen in de winkel. Video “Hyper-geconnecteerd” : https://youtu.be/sVyuJwcpUCA
Try it, taste it. Overal wordt de klant aangemoedigd om de producten te beleven, aan te raken, te testen, te proeven en te ontdekken, om zich te ontspannen en te amuseren. Zo is er o. a. een game- en speelruimte waar de allerkleinsten met blokken kunnen spelen, een luisterruimte waar klanten soundbars kunnen testen, Een leeshoek voor volwassenen en eentje voor kinderen, een whiskyproeverij, twee ruimtes om iets te eten of te drinken.
Video “Try it, Taste it”: https://youtu.be/A9yqVI8lTac
Hyperduurzaam. De klant wordt dus verwend in Bergen, maar toch besteedt Carrefour ook aandacht aan het milieu en de bescherming van onze planeet. Minder papieren affiches, maar 140 schermen in de winkel, Installatie van nieuwe koelkasten op CO2-gas; Uitsluitend verlicht met full led, De meeste fruit- en groentesoorten worden los verkocht; 1500 lokale producten, verzameld op één eiland, Recycleerbare verpakkingen. En sinds jaren: Onverkochte goederen en klein elektro worden geschonken aan de Voedselbanken, Recyclage van het afval. Bekijk de video over het “Hyper-duurzame”: https://youtu.be/V-dbstq9Iq4
Een nieuwe shopervaring : Deze nieuwe shopervaring begint al bij de omgeving van de winkel. De Hypermarkt maakt namelijk integraal deel uit van de galerij. De klapdeurtjes aan de ingangen zijn dan weer weggelaten. In de winkel kan de klant moeiteloos van de ene ruimte naar de andere lopen. Bovendien telt de Hypermarkt drie ingangen: via de bakkerij/gameruimte, via de bloemenwinkel en versmarkt, en via de beauty- en textielafdeling. De meubelen zijn laag, zodat de klant geniet van een panoramisch zicht over de hele winkel en de galerij.
Experts op elke afdeling: Deze nieuwe shopervaring is ook te danken aan de 270 medewerkers, onder wie 68 kassahostessen, de creatie van 10 nieuwe ambachten en de aanwerving van 40 medewerkers. Alle medewerkers volgden samen maar liefst 5000 uur opleiding.
Kortom, de Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés … is de meest volledige en moderne Hypermarkt van België; biedt een unieke shopervaring; stelt een groot team van specialisten ter beschikking, die de producten voor het oog van de klant bereiden; biedt een uniek aanbod en unieke diensten aan; gaat voor een handige, digitale aanpak die pure ‘fun’ uitstraalt; is een duurzame, solidaire winkel; telt 270 medewerkers ten dienste van de klanten; zet meer dan ooit in op lage prijzen, plezier inbegrepen!
|