Nieuwe generatie hypermarkten: Carrefour Mons Les Grands Prés
Een innovatief parcours - Een weergaloze winkelervaring - • Unieke diensten en huisbereide producten - 270 medewerkers die steeds paraat staan - Een duurzame, hypergeconnecteerde winkel
Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés gaat voor een weergaloze winkelervaring, een ruime waaier producten die experts voor het oog van de klanten bereiden, een bijzonder winkelparcours en een indeling volgens het ‘shop in the shop’-principe. Bovendien zijn de digitale toepassingen van deze vestiging uniek in België en besteedt Carrefour er volop aandacht aan het milieu en goede doelen. Met deze nieuwe Hypermarkt ontketent Carrefour dus een ware revolutie in de Belgische shoppingsector.
In september 2014 rondde Carrefour België de transformatie van zijn 44 Hypermarkten af. Dat project liep vier jaar en kostte in totaal zowat 150 miljoen euro. Carrefour had het daarbij kunnen laten, maar drie maanden later trommelde het bedrijf alweer een team van meer dan vijfhonderd distributie-experts op om een nieuwe uitdaging aan te gaan: een ongeziene winkelervaring creëren en een winkel ontwerpen die volledig op de behoeften van de klant afgestemd is en die hij kan beleven.
Het doel? Een Hypermarkt die ingedeeld is volgens productgroep om het parcours van de klant te vereenvoudigen. Een vernieuwd assortiment dat de klant verrast met producten, diensten en toestellen die geen enkele andere Belgische supermarkt aanbiedt! Carrefour wil de klant verleiden en zijn leven zo eenvoudig mogelijk maken met de eindeloze mogelijkheden die digitale toepassingen vandaag de dag bieden. Zonder het menselijke daarbij uit het oog te verliezen, uiteraard. Zo heeft Carrefour ingezet op de knowhow van echte vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. En dankzij de experts op elke afdeling wordt het hele shoppinggebeuren nog gezelliger en staat een persoonlijke service voor de klanten centraal.
Geen boodschappen meer doen, maar ze beleven! Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés is gebaseerd op zes principes:
Home made : Mons Les Grands Prés trekt de kaart van de transparantie met een bijzonder uitgebreid assortiment producten die elke dag opnieuw voor het oog van de klanten bereid worden. In de bakkerij aan de ingang van de winkel zien de klanten zelf hoe de bakkers en patissiers verschillende broodsoorten, broodjes, gebak en lokale specialiteiten bereiden. In het midden van de winkel bevindt zich dan weer een professionele keuken. Daar worden de schotels voor de traiteurafdeling (met maar liefst 240 verschillende gerechten!), stoomgroentjes en verse pasta’s gemaakt. Specialisten roken er zelfs zalm en een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s. Een assortiment chocolade wordt ter plaatse door een ambachtelijke chocolatier bereid en de koffie wordt in de winkel gebrand. In de slagerij versnijden professionele slagers het vlees en worden bepaalde vleessoorten in de speciale rijpingskast bewaard. video van de Home made: https://youtu.be/75Hd19oLzOQ
De bastions. Mons Les Grands Prés is uniek in zijn soort dankzij zijn diensten, uitrusting én assortiment. Bier: 600 referenties bier, een unieke keuze aan magnums en speciale formaten, Chambourlette, een biersoort die Carrefour ter plaatse brouwt. Het is de enige biersoort die in Bergen gebrouwen wordt! Wijn: in totaal meer dan 1000 referenties, een wijnkelder met meer dan 150 grand cru’s ; een ruime keuze wijnen van over de hele wereld, roséwijnen en exclusiviteiten, een sommelier en een interactief scherm. Wereldkeuken: 2000 producten, het grootste assortiment etnische producten en een assortiment afgestemd op het marktgebied (groot aanbod van producten uit de VS en Italië) . Producten die gericht zijn op gezondheid: Meer dan 210 gecertificeerde glutenvrije producten, een bijzonder groot dieetassortiment, 120 suikervrije producten en een grote bioafdeling met verse en droge voeding (600 producten). Chocolade: Het grootste aanbod van België ; een ruime keuze uit fijne chocolades ; een Godiva toonbank en een ambachtelijke chocolatier bereidt ter plaatse een assortiment. Koffie: De enige hypermarkt in België die huisgebrande koffie aanbiedt. Bekijk de video van de “Bastions”: https://youtu.be/iDJuJ_sCEzM
Shops in the shop : de klant heeft niet langer het gevoel in een Hypermarkt rond te lopen, maar lijkt gewoon van winkel naar winkel te gaan. Elke productgroep of wereld beschikt over zijn eigen eenvoudige, moderne meubelen, en voor de inrichting zijn uitsluitend edele materialen (hout, baksteen) gebruikt. Alle artikelen staan er bovendien gegroepeerd per thema. Zo vindt u in de babyhoek ook zuigflessen, babykleding en kinderwagens. De kopieerapparaten staan niet langer bij de informatica, maar in een grote kantoorafdeling. Op de visafdeling vindt u voortaan niet alleen de bedieningstoog met de verse vis, maar ook de zuurwaren en visconserven.
Carrefour heeft het assortiment heruitgevonden met meer merken, meer keuze, meer exclusieve producten… De artikelen worden bovendien mooi in de schijnwerpers geplaatst op tafels en presentatiedisplays (kleding, boeken, homeproducten, kleine huishoudtoestellen). Video “Shops in de shop”: https://youtu.be/3zI_N7qy-Lk
Hypergeconnecteerd. In Bergen zet Carrefour alle digitale mogelijkheden in om het leven van de klant eenvoudiger te maken, hem een moderne winkelervaring te laten beleven en toch de warme uitstraling van de winkel te behouden en het al uitgebreide assortiment te vergroten. Zo beschikt de klant over: Keuze: Een digitale muur bij de ingang om grote boodschappen (water, frisdrank, wasmiddelen …) te bestellen. Na het winkelen kan de klant deze boodschappen betalen en bij de drive-in ophalen; interactieve schermen om: - een bestelling te plaatsen van boeken die niet meer in de rekken staan (en die de klant twee dagen later in de winkel kan ophalen) of grote, niet tentoongestelde huishoudtoestellen (die thuis geleverd kunnen worden); - ter plaatse cd’s, dvd’s, blu-rays en bepaalde videogames die niet in het assortiment zouden zitten te laten branden. Advies: advies in te winnen over wijnen en gerechten die erbij passen; Ervaring : Behangpapier (onmiddellijk beschikbaar) of papieren servetten (binnen 48 uur geleverd in de winkel) personaliseren met een foto naar keuze; een digitale passpiegel om alle kleding te bekijken (de klant kan zelf kiezen of hij vooraan, achteraan of in profiel gefotografeerd/gefilmd wordt) en zelfs te delen met vrienden op Facebook of via e-mail; gratis wifi in de hele winkel en de mogelijkheid om een tablet of smartphone op te laden in de Food Corner. Uiteraard kan iedereen zijn boodschappen ook online bestellen op CarrefourDrive.be en afhalen in de winkel. Video “Hyper-geconnecteerd” : https://youtu.be/sVyuJwcpUCA
Try it, taste it. Overal wordt de klant aangemoedigd om de producten te beleven, aan te raken, te testen, te proeven en te ontdekken, om zich te ontspannen en te amuseren. Zo is er o. a. een game- en speelruimte waar de allerkleinsten met blokken kunnen spelen, een luisterruimte waar klanten soundbars kunnen testen, Een leeshoek voor volwassenen en eentje voor kinderen, een whiskyproeverij, twee ruimtes om iets te eten of te drinken.
Video “Try it, Taste it”: https://youtu.be/A9yqVI8lTac
Hyperduurzaam. De klant wordt dus verwend in Bergen, maar toch besteedt Carrefour ook aandacht aan het milieu en de bescherming van onze planeet. Minder papieren affiches, maar 140 schermen in de winkel, Installatie van nieuwe koelkasten op CO2-gas; Uitsluitend verlicht met full led, De meeste fruit- en groentesoorten worden los verkocht; 1500 lokale producten, verzameld op één eiland, Recycleerbare verpakkingen. En sinds jaren: Onverkochte goederen en klein elektro worden geschonken aan de Voedselbanken, Recyclage van het afval. Bekijk de video over het “Hyper-duurzame”: https://youtu.be/V-dbstq9Iq4
Een nieuwe shopervaring : Deze nieuwe shopervaring begint al bij de omgeving van de winkel. De Hypermarkt maakt namelijk integraal deel uit van de galerij. De klapdeurtjes aan de ingangen zijn dan weer weggelaten. In de winkel kan de klant moeiteloos van de ene ruimte naar de andere lopen. Bovendien telt de Hypermarkt drie ingangen: via de bakkerij/gameruimte, via de bloemenwinkel en versmarkt, en via de beauty- en textielafdeling. De meubelen zijn laag, zodat de klant geniet van een panoramisch zicht over de hele winkel en de galerij.
Experts op elke afdeling: Deze nieuwe shopervaring is ook te danken aan de 270 medewerkers, onder wie 68 kassahostessen, de creatie van 10 nieuwe ambachten en de aanwerving van 40 medewerkers. Alle medewerkers volgden samen maar liefst 5000 uur opleiding.
Kortom, de Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés … is de meest volledige en moderne Hypermarkt van België; biedt een unieke shopervaring; stelt een groot team van specialisten ter beschikking, die de producten voor het oog van de klant bereiden; biedt een uniek aanbod en unieke diensten aan; gaat voor een handige, digitale aanpak die pure ‘fun’ uitstraalt; is een duurzame, solidaire winkel; telt 270 medewerkers ten dienste van de klanten; zet meer dan ooit in op lage prijzen, plezier inbegrepen!
Deze kerstvakantie wordt het Brusselse Océade voor het eerst omgedoopt tot een ‘arctisch’ waterpretpark. Meerdere keren per dag dwarrelen dikke magische sneeuwvlokken naar beneden in het golfslagbad, en dat bij een temperatuur van 28 graden!
Het anders zo tropische Océade wordt van donderdag 24 december tot en met zondag 3 januari omgetoverd tot een heus winterparadijs! De bezoekers kunnen er nog steeds genieten van het grootste aanbod van glijbanen in België, maar tijdens MagicSnow@Océade zal het op verschillende tijdstippen van de dag ook sneeuwen. Voor de gelegenheid wordt het waterpretpark in een winterkleedje gestoken en zal er kerstmuziek uit de luidsprekers schallen.
Naast Mini-Europa vind je Océade, het waterpretpark dat de absolute nummer 1 is in glijbanen in België. Haar grootste troeven zijn samen goed voor 640m aan glijplezier en uniek door hun verscheidenheid (snel, met banden, 1, 2 of 3 plaatsen,…) en hun exclusiviteit (de langste, snelste glijbaan) in ons land. Daarnaast vind je in Océade onder andere een golfslagbad, jacuzzi’s en een saunaruimte die in de prijs inbegrepen is. Het park is er in de eerste plaats voor families die op zoek zijn naar plezier en ontspanning. Tenslotte is Océade de derde meest bezochte attractie in Brussel.
Tarieven Océade (geldig voor 4 uur): €18,2 voor een volwassene / €15,2 voor een kind (grootte: 1m15 tot 1m30) - €112 voor een kaart voor 10 bezoeken. Er zijn speciale groepstarieven.
Activerend, mobiliserend of ontspannend: van de verlichting in de badkamer hangt veel af. Hier starten we ’s ochtends de dag en komen er ’s avonds tot rust. De uitstraling en de sfeer zijn medebepalend voor het welzijn. Daarnaast maakt licht dingen waarneembaar, brengt kleur en oppervlakken tot leven en beïnvloedt onze stemming positief. De lichtexpert Prof. Roland Greule verklaart hoe men lichteffecten in de badkamer juist inzet en Duravit completeert dit met bijpassende product-tips.
Basisverlichting en zone licht: De basisverlichting speelt een centrale rol. Het zorgt voor oriëntatie in de badkamer en ensceneert bovendien de inrichting. Daarnaast zorgen zonale lichteffecten voor sfeer en zetten accenten. Deze zonale lichtbronnen moeten eenvoudig te bedienen zijn. Zoals bijvoorbeeld het spiegelelement van de nieuwe serie L-Cube van Christian Werner: Hier is de verblindingsvrije, tot 480 Lux sterke LED-verlichting, gelijk verdeeld over alle vier de zijden van de spiegel. Dit lichtkader laat zich via een sensor met slechts één handbeweging dimmen en in- of uitschakelen.
Met een sfeerverlichting onder de wasplaats van de Vero badmeubel collectie, creëerde designer Kurt Merki Jr. een zacht lichtschijnsel in de badkamer welke in samenspel met de houten oppervlakken uit de serie een natuurlijk ruimtegevoel geeft. Daarbij onderstreept de geconcentreerde helderheid een markant contrast, door de verticale grepen in tegenstelling tot de tijdloze vormgeving van de serie.
Sfeerlicht:Als derde lichtbron zou sfeerverlichting in de badkamer moeten worden gepland. Deze verlichting verspreidt licht en is daarbij zelf een object van contemplatie. Net als de spiegel van de nieuwe serie Cape Cod van Philippe Starck: de brede, rondom de spiegel lopende LED-verlichting, zet accenten in de badkamer en is via infrarood-sensor te dimmen. De mogelijkheid van kleurtemperatuurverandering door dimmen heeft een grote invloed op onze stemming: ’s ochtends ondersteunt een frisse kleurtemperatuur bij het ontwaken en ’s avonds maakt het koelere licht ons rustig.
Eveneens te dimmen is de spiegelverlichting van de series Delos, Happy D.2 en X-Large. De indirecte blindvrije LED-verlichting zorgt voor een optimale uitlichting van het gezicht, ideaal voor make-up aanbrengen of scheren. Deze lichtbron is ook met een sensor te bedienen en is aan de zijkant aangebracht.
Ligbaden maken het licht-scenario in de badkamer compleet: onder de dunne rand van het Darling New bad schijnt naar wens zacht, sfeervol licht via LED. Bij het Floating ligbad Nahho van EOOS vergroot indirecte verlichting het comfort en zorgt voor ontspanning.
Passend licht voor verschillende materialen
Bij harde, glanzende materialen zoals keramiek wordt verlichting met een directe, smalle lichtbundel aanbevolen. Bovendien zou men bij koele materialen een koele lichtkleur moeten kiezen, die deze kenmerken benadrukken. Om warme materialen zoals hout te accentueren, is een warme lichtkleur met een geringe kleurtemperatuur (2.700K of 3.200K)geschikt. Matte, diffuus reflecterende vlakken kunnen met zacht royaal licht van wandlampen of lampenkappen verlicht worden.
Lichtscenario’s voor kleine badkamers
Door gericht ingezet licht kunnen de zwakheden van een ruimte worden gecorrigeerd: met plafondlampen lijken de kleinere ruimtes hoger, kleine badkamers zien er met zonale verlichting en heldere kleuren groter uit. De spiegelverlichting van de kleinere versie van de L-Cube spiegels geeft met de ongeëvenaarde 300 Lux een net zo helder en warm licht en vergroot zo optisch de badkamer.
De Delos-Spiegel wordt één met zijn omgeving. Deze optische indruk ontstaat door de eveneens complete verspiegelde zijkanten. Hier is, discreet als bij alle spiegels van Duravit, een sensor-lichtschakelaar geïntegreerd. Voor een bijpassende verlichting zorgt het verfijnd licht. De spiegel wordt afgewerkt door een comfortabel planchet met extra zacht glas.
Licht en veiligheid
Naast optische vormgeving van de ruimte zorgt licht ook veiligheid in het donker. Bij een nachtelijk bezoek aan de badkamer ervaart men fel licht vaak als storend. Discreet ingebouwde lichtsensoren en moderne technologieën wijzen de weg. Zo biedt bijvoorbeeld de douche-WC SensoWash met een geïntegreerde LED-nachtlicht-functie de nodige oriëntatie, zonder de ruststand van het lichaam te onderbreken. Voor een ongestoorde nachtrust.
Dolce La Hulpe Brussels: Sylvester avond met festijn voor fijnproevers
Hotel Dolce La Hulpe Brussels doet de eindejaarsfeesten schitteren met een exclusief aanbod: overnachting, het Sylvester diner én nieuwjaarsbrunch.
Als de eerste koude zich doet voelen, krijgen we zin om gezellig bijeen te kruipen en in fijn gezelschap te dineren. Deze warme avonden doen ons denken aan de eindejaarsfeesten die voor de deur staan. Laten we dit jaar niet eindeloos koken maar tijd maken voor onze gasten. Vergeet de timings om alle gerechten perfect te krijgen en loop de kussen om middernacht ditmaal niet mis !
Om een hele avond en nacht te genieten en zonder zorgen u te laten verwennen, stelt Dolce La Hulpe Brussels u een formule voor met een overnachting in een tweepersoonskamer, het oudejaarsdiner, de brunch op nieuwjaarsdag en een ongelimiteerde toegang tot het binnenzwembad, sauna, hamman en fitness. U kan het nieuwe jaar met een frisse start beginnen vanaf 209.5€ per persoon.
Het restaurant van Dolce La Hulpe Brussels nodigt uit voor een waar festijn waar fijnproevers kunnen genieten van unieke gerechten door de Chefs. Geen beter begin van de avond dan een glaasje champagne Madame de Maintenon Brut. Als koud voorgerecht zal de Carpaccio de Saint-Jacques met mangoschelpen en inktvisvinaigrette de smaakpapillen doen tintelen. De kreeftenbisque en langoustines met gepaste garnituur maken het duidelijk… het feest is begonnen.
Dit wordt gevolgd door het warme buffet met Zilte Waterzooi met fijne kruiden, op grootmoeders wijze gebraden kalfsribstuk met rozemarijn-crème, parelhoen gevuld met gedroogde vruchten, foie-gras met een mandje van wintergroenten, reebout met bospaddestoelen en aardappelgratin. U mag nu al beginnen te watertanden.
Vervolgens brengen we de ‘Live Cooking’ van gewokte en gekruide tijgerscampi's met knapperige groentjes, gevolgd door het aansnijden van de ossenhaas in briochekorst met truffeljus. Afronden doen we met een selectie van zeven kazen en een crémeux caramel met mangomousse op een Bretoens zandkoekje van fleur de Guérande. Zulk een menu verdient wijnen die haar eer aan doen. Daarom hebben we een Château Maison Neuve en Blaye-Côte de Bordeaux geselecteerd.
Dit Sylvester menu wordt u aangeboden aan de prijs van 109 euro met de mogelijkheid om een kindermenu te bestellen aan 25 euro voor 3-6 jarigen en 45 euro voor 7-12 jarigen. U kan dit natuurlijk ook combineren met de Spa kerstaanbieding, één van onze verzorgingsproducten of een cadeaubon om uw naasten ook te verwennen.
Voor hen die niet langer willen wachten op de feeststemming, stellen we het “Kerstmarkt in Brussel” verblijf voor: Overnachting in tweepersoonskamer, Ontbijtbuffet, Het voordeelboek Winterplezier ter beschikking op de kamer (waarde: 150 euro), Vrije toegang tot het binnenzwembad, sauna, hammam en fitnesszaal. Wifi en gratis parking - vanaf 68,5 euro per persoon (50 euro opleg voor singles)
Dolce La Hulpe Brussels is een eigentijds ontworpen Hotel & Resort van 4 sterren, perfect gelegen in het hart van het Zoniënwoud en op slechts 15km van het centrum van Brussel. Het etablissement geeft geweldige panorama’s over het woud en biedt haar gasten 264 kamers en suites, een restaurant met een groot en overheerlijk buffet, een elegante brasserie die voornamelijk schotels serveert op basis van streekproducten, 2 bars, een lounge-terras, een overdadige Cinq Mondes-Spa van 800m², uniek in België, buitentennisbanen en een Wellness-centrum bestaande uit een overdekt zwembad, sauna, hammam, fitness-zaal en collectieve sportzaal. Bezoek www.dolcelahulpe.com/nl.
Heb je plannen om dat oude, maar charmante huisje helemaal om te bouwen tot jouw persoonlijke woondroom? Zorg dan dat je er geniet van alle comfort én dat je in orde bent met de regelgeving, want vanaf 1 januari 2016 worden de EPB-normen voor renovatie strenger en dit voor bouwprojecten met stedenbouwkundige vergunningsaanvraag of melding vanaf 1 januari 2016. Bron: http://www.energiesparen.be/epb/welkeeisen. Maar hoe beter we isoleren en luchtdicht bouwen, hoe belangrijker de verse lucht in de woning. Welk ventilatiesysteem past het best? Vasco wijst de verbouwer de weg in een totaalgamma dat inspeelt op de nieuwe regelgeving.
Naast radiatoren en vloerverwarming is Vasco ook specialist in ‘Silent Ventilation’. De afgelopen jaren werd het gamma stelselmatig uitgebreid om voor elke situatie de juiste oplossing te bieden en om aan de strengste normen te voldoen. Met de laatste nieuwe ventilatie-unit voor compacte woningen maakt Vasco zijn gamma fluisterstille ventilatie rond om voor elk project, nieuwbouw én renovatie, een totaaloplossing te kunnen bieden.
Specifiek voor renovatie is het belangrijk een onderscheid te maken tussen de twee belangrijkste systemen voor mechanische ventilatie: systeem C en D. Voor een beperkte renovatie zonder bouwaanvraag is ventileren niet verplicht, maar wel aangewezen. Anders dreigen er namelijk vochtproblemen te ontstaan, met bijbehorende schimmels, bacteriën en alle gevolgen van dien: van een droge keel tot ademhalingsproblemen en allergieën.
Bij een ventilatiesysteem C wordt verse lucht naar binnen gezogen via roosters in ramen of muren in. De gebruikte binnenlucht wordt mechanisch afgevoerd. Bij grondige verbouwingen waarbij een bouwvergunning afgeleverd wordt, is ventilatie wél verplicht en beveelt Vasco aan om een geautomatiseerde balansventilatie (systeem D) te plaatsen.
Bij het systeem D met warmterecuperatie wordt de aan- en afvoer van lucht volledig op elkaar afgestemd en komt ook geen koude lucht rechtstreeks binnen, wat bij een type C wel het geval is. Er komen dus geen roosters in muren of ramen aan te pas. Het grote voordeel is dus dat de buitenlucht eerst op een aangename temperatuur wordt gebracht, wat uiteraard ook een positief effect heeft op het E-peil van je woning. Tussen de af- en aanvoer vindt er warmterecuperatie plaats, wat het systeem extra zuinig maakt.
Laatste nieuwigheid is de ventilatie-unit D150 EP II, geschikt voor kleinere woonoppervlakten van een groeiende markt, zoals serviceflats, studio’s en studentenkamers. Het Vasco luchtkanalensysteem EasyFlow zorgt in het hele gamma voor een uniek geluidsarm ventilatiesysteem. Om de verbouwer te helpen op een vlotte en overzichtelijke manier zijn keuze te maken, heeft Vasco het hele gamma ondergebracht in een nieuwe brochure: http://vasco.eu/nl-be/downloads
Vasco biedt een uitgebreid assortiment van verwarmings- en ventilatieoplossingen over de hele wereld, voor het merendeel in Europa. Voor decoratieve designradiatoren is Vasco de absolute referentie in de Benelux en de omringende buurlanden. De kwaliteitsmerken voor paneelradiatoren zijn Superia in België, Brugman in Duitsland, Frankrijk en Nederland. Vasco vloerverwarming wordt enkel in België verkocht. Daarnaast legt Vasco zich ook toe op energiezuinige en fluisterstille ventilatiesystemen. Het hoofdkantoor van Vasco is gevestigd in Dilsen, België. De productiebedrijven bevinden zich in Tubbergen (Nederland), Zedelgem (België), Dilsen (België) en Legnica (Polen). Vasco Group telt ongeveer 640 medewerkers en behoort tot de bedrijvengroep Vaessen Industries. www.vasco.eu
De zachtheid van de dermopediatrische verzorgingsproducten voor baby’s met Thermaal Water van Uriage
Omdat ze zo dun en kwetsbaar is, moet de babyhuid met perfect aangepaste en uitstekend verdragen verzorgingsproducten beschermd worden tegen agressieve externe factoren. Moeders weten dat maar al te goed en besteden dan ook de grootste zorg aan de verzorging van de huid van hun kleintje. Daarom stellen ze de hoogste eisen aan de verzorgings- en hygiëneproducten die ze dagelijks voor hun baby gebruiken.
De Laboratoires Dermatologiques d’Uriage komen daaraan tegemoet met hun verzorgingslijn voor baby’s, een uitgebreid gamma kwalitatief hoogstaande dermopediatrische verzorgingsproducten. Alle producten in het gamma werden samengesteld op basis van Thermaal Water van Uriage en zorgvuldig gekozen en uitstekend verdragen milde werkzame stoffen.
Voor dit babygamma werd alle knowhow van Uriage op het vlak van veiligheid, doeltreffendheid en tolerantie samengebracht in fijne producten die bovendien uiterst mild zijn. Ze prikkelen baby’s zintuigen en voldoen perfect aan de eisen die moeders aan verzorgingsproducten voor hun kleintje stellen.
De structuur van de babyhuid door dokter Toni Ionesco, dermatoloog en wetenschappelijk directeur van de Laboratoires Dermatologiques d’Uriage: “De structuur van de babyhuid is identiek aan die van de volwassen huid, maar de hoornlaag is dunner en de samenhang tussen de epidermiscellen is minder sterk. De babyhuid is minder goed bestand tegen kou en warmte, omdat er minder onderhuids vet is en omdat ze minder talg aanmaakt. Bovendien kan de epidermis veel meer absorberen. Elk product dat op de babyhuid wordt aangebracht, trekt er dan ook veel makkelijker in. Daardoor bestaat er een reëel toxiciteitsrisico en moeten we extra voorzichtig zijn in de keuze van verzorgingsproducten voor baby’s. Daarnaast is de pH van de huid van een pasgeborene ongeveer gelijk aan 7, neutraal dus, tegenover de pH van een volwassen huid, die tussen de 5,5 en 6,5 schommelt, zodat ze beter beschermd is tegen bacteriën. Dat is een van de redenen waarom de babyhuid minder goed bestand is tegen infecties. Tot slot is de epidermis van baby’s gevoeliger voor allergieën dan de volwassen huid. Een babyhuidje neemt makkelijker allergieopwekkende stoffen op. Het is daarom beter de babyhuid zo laat mogelijk aan allergenen bloot te stellen en altijd te kiezen voor hypoallergene verzorgingsproducten. Een babyhuid heeft dus van bij de geboorte specifieke en aangepaste verzorgingsproducten nodig.”
Het engagement van Uriage in de dermopediatrie
Tolerantie: Hypoallergene, niet-comedogene producten zonder parabenen, zonder kleurstoffen, zonder alcohol en met een minimum aan bewaarmiddelen. Streng geselecteerde werkzame stoffen.
Exclusiviteit: Producten met Thermaal Water van Uriage om de nog onrijpe en kwetsbare huidbarrière van baby’s te versterken.
Gebruiksplezier: Heel aangename texturen met een “knuffelparfum” om baby’s zintuigen te ontwikkelen. Gebruiksvriendelijke producten die speciaal samengesteld werden om het dagelijks leven van moeders te vergemakkelijken.
Degelijke dermopediatrische knowhow: Het kuuroord te Uriage-les-Bains, waar er al therapeutische kuren zijn voor baby’s vanaf 6 maanden. De waarborg én het voorschrift van talloze kinderartsen, aanbeveling door kraamklinieken.
Doeltreffendheid: De claims op de producten werden bewezen aan de hand van objectieve klinische tests onder toezicht van kinderartsen en dermatologen.
Thermaal Water van Uriage: de beste verzorging voor de babyhuid. Thermaal Water van Uriage benadert de samenstelling van de lichaamsvloeistoffen zo sterk, dat het zonder twijfel de beste verzorging voor de huid is. Dit volstrekt natuurlijk water tast het evenwicht van de huid niet aan en heeft de eigenschap de huidbarrière te kunnen versterken, zodat ze beter beschermd is tegen uitdroging. Thermaal Water van Uriage is een van de belangrijkste ingrediënten in het babygamma van Uriage.
Holland America Line biedt samen met Afar media hoogwaardige bestemmingsinformatie
Holland America Line werkt samen met de ervaren reisexperts van AFAR Media om cruiseliefhebbers te helpen bij het dromen, plannen, kiezen en voorbereiden van de perfecte cruisevakantie. AFAR zal diverse bestemmingsgidsen samenstellen voor alle havens en schitterende cruisegebieden die Holland America Line aan doet, bijna 400 in totaal.
De bestemmingsgidsen die toegankelijk zullen zijn op de website van Holland America Line, bieden gasten de meest uitgebreide informatie die beschikbaar is voor reizigers in de cruisebranche. AFAR gebruikt zijn uitgebreide netwerk van lokale experts ode inhoud samen te stellen, zodat reizigers worden voorzien van verrassende aanbevelingen voor de top attracties, restaurants en winkels op elke bestemming.
“Gasten van Holland America Line zijn op zoek naar authentieke reiservaringen en onderzoek heeft uitgewezen dat reizigers daarbij het meest vertrouwen op informatie van onafhankelijke experts, “ aldus Orlando Ashford, President van Holland America Line. “Onze samenwerking met AFAR levert op een voor de cruisebranche unieke manier de meest uitgebreide bestemmingsinformatie aan onze gasten op, waarmee wij hen een onvergetelijke ervaring aan wal kunnen bieden die afgestemd is op hun persoonlijke smaak en interesses.”
Van ‘s werelds meest iconische steden tot aan de relatief onbekende havens waar Holland America Line bekend om staat, zal iedere bestemmingsgids een overzicht bevatten met een top 20 tips voor bezienswaardigheden en activiteiten op de bestemming, waaronder restaurants, cafés en markten en natuurlijk de beste adressen om te shoppen.
“Voor onze gasten is een Holland America Line cruise veel meer dan alleen een cruise,” vervolgt Ashford. “Onze gasten zijn gepassioneerde reizigers, het is voor hen een levensstijl. Het dromen over mooie bestemmingen en het plannen van de reis zijn daar een onderdeel van. AFAR levert een waardevolle bijdrage aan de manier waarop wij met onze gasten communiceren.”
Wish list 2015: alles wat u dient te hebben en weten in de keuken
De eindejaarsfeesten zijn in aantocht en de kookchef heeft u een verleidelijke lijst van cadeautjes samengesteld. Hier hebt u een selectie van trendy producten. De ideale manier om iemand een plezier te doen of om zichzelf te verwennen ...
1. AIX & TERRA - Knoflookcrème met truffel : Deze heerlijke combinatie van zachte knoflook en zomertruffel is een ware verwenning voor uw smaakpapillen. Heerlijk op een stukje rundsvlees of op witte vis, maar ook ideaal om op uw aardappelen te strijken wanneer ze uit de oven komen. Als geschenk of om zelf in uw eindejaarskeuken te gebruiken. Prijs : 12,95 euro
2. COOKUT - Creazy : Liefhebbers van huisgemaakte slagroom zullen niet kunnen weerstaan aan deze revolutionaire uitvinding. In minder dan een minuut klopt u prachtig verse slagroom, en dat zonder spuitfles of keukenmachine! Prijs :15,95 euro
3. JURA - Koffiemachine E6 : Het Zwitserse merk Jura is wereldwijd een welgekende naam op het gebied van maalmachines. De nieuwe E-serie van Jura biedt een ware revolutie voor koffieliefhebbers doordat het nieuwe impulsextractieproces (P.E.P) de extractietijd optimaliseert en een maximum aan aroma garandeert. Prijs : 949 euro
4. KITCHENAID - Koperen Artisan keukenmachine : Kitchenaid is de absolute referentie op het gebied van keukenmachines. In alle Secrets du Chef winkels kunt u nu exclusief de nieuwe koperen Artisan keukenmachine komen bewonderen. Let op: beperkte oplage! Prijs : 899 euro
5. LE CREUSET - Geschenkset met 3 mini eierdopjes : Deze set met 3 mini eierdopjes van le Creuset zal prachtig staan op uw ontbijttafel : 3 op elkaar afgestemde kleuren om uw tafel nog beter tot gelding te laten komen. Kleuren van de eierdopjes: Volcanique, Palm en Marseille. Prijs : 24,90 euro
6. MOHA - Schaaldierschaar Scampo : Met de schaaldierschaar Scampo van Moha krijgt u schaaldieren makkelijk open, en dat zonder het vruchtvlees te beschadigen. Zo is de schaar ideaal voor kreeftsoorten, krab, langoustines, gamba’s, garnalen,... de Scampo schaar is uitgerust met een tang die de schelp opentrekt zodat u deze van voren tot achter kunt openknippen. Prijs : 15,95 euro
7. MASTRAD - Intelligente temperatuursonde: Sappige zalm, luchtige meringue of in de mond smeltende ganzenlever ... het is niet altijd even makkelijk om gerechten perfect te garen. Met deze intelligente temperatuursonde die u aan uw smartphone kunt koppelen houdt u de gaartijd van uw gerechten nauwkeurig in de gaten terwijl u gezellig bij uw gasten zit. Prijs : 65 euro
8. PEUGEOT - ‘ Les Impitoyables’ whiskey degustatieset : Deze whiskeyset is een ware revolutie in de wereld van alcoholproeverij en biedt meerdere innovaties in één: een glas dat de sublieme vorm van verschillende heerlijke drankjes samenbrengt (whiskey, cognac, armagnac, rum), een prachtig metalen voetstuk dat ervoor zorgt dat uw drankje, zelfs zonder ijs, perfect op temperatuur blijft, en een geraffineerde leren onderzetter om helemaal in de stemming te komen. Prijs : 39 euro
9. SCRAPCOOKING - Bakvorm voor bergkerststronk : Heeft u zin om uw familie tijdens de feestdagen echt goed te verwennen? Dankzij deze halfzachte herbruikbare bakvorm kunt u groot en klein plezieren met een heerlijke kerststronk in de vorm van een berg. Prijs : 10,95 euro
10. SCREWPULL - GS901 geschenkset : Deze geschenkset is het ideale eindejaarscadeau en biedt een capsulesnijder, een LM150 leverkurkentrekker, een wijnpomp en twee wijnstoppen. Prijs : 89 euro
11. VITAMIX - S30 blender : Met de legendarische Vitamix Blender kunt u heerlijke vezelvrije drankjes, en prachtig smeuïge crèmes en smoothies bereiden. Het ideale geschenk voor liefhebbers voor gezond en gevarieerd eten. Prijs : vanaf 549,99 euro
12. FORGES DE LAGUIOLE -Messen met geraffineerd handvat met ingelegde stof : Een absolute must voor puristen en liefhebbers van een mooi gedekte tafel. De messen van het welbekende merk Forges de Laguiole worden in Frankrijk op de hand gemaakt en staan bekend om de handvaten uit verschillende houtsoorten. Deze set biedt messen met handvaten van ingelegde stof en inox bolsters. 9 verschillende kleuren beschikbaar. Prijs : 413 euro per set van 6 messen
13. JOSEPH JOSEPH - Index mini : Deze set van 4 Index Mini snijplankjes is een echte aanwinst voor elke keuken. De combinatie van compact formaat en modern design, en de houder met anti-slip systeem maakt deze set het ideale geschenk voor alle kookliefhebbers! Prijs : 39,95 euro
14. ZWILLING - Five Star messenblok : Een echte kookliefhebber kan niet zonder een goede messenset. Dit messenblok met 6 messen biedt u de kans uw eindejaarsgerechten met kwalitatief hoogstaand materiaal te bereiden. Prijs : 199 euro (in plaats van 249 euro)
15. DEMEYERE - Atlantis pannenset 5 stuks : Zin om iemand of uzelf een prachtige pannenset cadeau te doen? Kies dan voor de kwalitatief hoogstaande Atlantis-serie van Demeyere (7-laags met een koperen plaat om warmte-inductie te bevorderen). Doe uzelf plezier met deze unieke aanbieding ! 5 pannen per set. Prijs : 699 euros (in plaats van 1.021 euro)
16. DUALIT - Koperen broodrooster : Dualit combineert technische expertise met prachtig en traditioneel design. De broodroosters voor 2 of 4 sneetjes zijn speciaal voor de eindejaarsfeesten beschikbaar in de kleur koper. Zo kunt u uw keuken helemaal winters inrichten! Prijs : 240 en 299 euro
17. STAUB - Grote stoofpot (mat zwart of kersenrood) : De stoofpotten van het merk Staub worden in Frankrijk gemaakt en staan bekend om hun doorlopende druppelsysteem. Het platte deksel, met prachtig uitgewerkt design en geoptimaliseerd gewicht, houdt het vocht van uw stoofpotje vast en laat het gelijkmatig terug de pan in druppelen waardoor gerechten die lang moeten sudderen heerlijk sappig blijven. Prijs : vanaf 219 euro - -25% korting op de grote formaten
18. LE COMPTOIR DE MATHILDE - Plakken om kapot te slaan : Dikke plakken chocolade om kapot te slaan, ingepakt in een mooie doos en vergezeld van een houten hamer: wat een origineel kerstcadeau! De plakken van 400 gr. Kunt u delen met familie of vrienden, maar helemaal alleen opeten mag natuurlijk ook! Prijs : 19,95 euro
19. SERAX - Pure-collectie van Pascale Naessens : Het servies van de Pure-collectie van Serax geeft de finishing touch aan uw gerechten en zorgt voor het juiste design en ambiente op uw feesttafel. Pure staat voor de authenticiteit en de warmte van de organische lijnen en de natuurlijke materialen verwerkt in het servies. Prijs : vanaf 4,50 euro /stuk
20. ABODEE - Dieren- of totem corkers : Dek uw feesttafel met deze decoratiekits en de wijnstoppen kunnen zo door uw gasten gepersonaliseerd worden! Wat een leuk idee om uw gasten op zo’n creatieve manier te laten wachten! Prijs : 6,50 euro per kit
21. ABODEE - Farfalloni, Penneli en Ravioli : Houdt u zo van producten die uw keuken tot leven wekken? Deze Farfalloni, siliconen raviolihandvaten, zorgen ervoor dat u uw gloeiend hete pannen zonder probleem uit de oven kunt halen. Met de Penneli kunt u uw knoflook makkelijk schillen en met dank aan de Ravioli kunt u uw pollepel tijdens het koken gerust even neerleggen zonder alles vuil te maken. Prijs voor 2 Farfalloni : 14,95 euro , Prijs Penneli : 10,95 euro, Prijs Ravioli : 12 euro
22. CUTIPOL - Bestekserie Goa : Uw feesttafel wordt nog mooier met de verfijnde bestekserie van Goa van gepolijst inox met een zwart handvat. Verkrijgbaar per stuk of per set van 24 stuks. Prijs : vanaf 4,95 euro /stuk
23. PEUGEOT - Oléron fleur de sel zoutmolen: Peugeot, een onmiskenbare referentie in de wereld van peper- en zoutmolens, brengt een fleur de sel zoutmolen op de markt! De Oléron is uitgerust met een mechanisme uit ceramiek waardoor het Guérande zout makkelijk gemalen kan worden. Prijs : 36,50 euro
24. SCHOTT ZWIESEL - Set van 12 Via glazen : De SCHOTT ZWIESEL glazen uit Tritan-kristal® (het meest bestendige kristal ter wereld, in vergelijking met de concurrent breken er 30% minder glazen breken) zorgen voor extra elegantie op uw feesttafel. Als u nog op zoek bent naar een geschenk, denk dan aan de Vina geschenkset, bestaande uit 12 glazen, om heerlijke wijnen mee te proeven. Prijs : 65 euro (in plaats van 119,95 euro)
Voss: een van de snelst groeiende skibestemmingen van Noorwegen
Winterparadijs voor beginners en gevorderden te midden van de Noorse fjorden
De afgelopen jaren heeft Fjord-Noorwegen flink geïnvesteerd in het uitbreiden van de skivoorzieningen in Voss. Fjord-Noorwegen trekt al jaren vele toeristen in de zomermaanden, onder andere voor de once-in-a-lifetime hikes naar rotsformaties als de Preikestolen (preekstoel) en Trolltunga (trollentong). Nu wordt de regio ook steeds populairder in de winter. Winterhoofdstad Voss is momenteel een van dé upcoming skibestemmingen van Noorwegen. Steeds meer wintersporters kiezen voor Fjord-Noorwegen: je vindt er sneeuwzekerheid, ongerepte natuur, kindvriendelijke skiresorts en rustige ruime pistes in alle moeilijkheidsgraden. Bovendien is de regio makkelijk bereikbaar dankzij KLM’s directe vluchten naar Bergen.
Voss: winterhoofdstad van Fjord-Noorwegen: Op zo’n 1,5 uur rijden van de oude Hanzestad Bergen, ook wel de gateway naar de fjorden genoemd, ligt dé winterhoofdstad van Fjord-Noorwegen: Voss. Voss heeft de laatste jaren flink geïnvesteerd in nieuwe skiliften, hotels en berghutten en is momenteel een van de snelst groeiende wintersportbestemmingen van Noorwegen. Sneeuwzekerheid speelt hierbij een belangrijke rol: al twee jaar op rij staat Voss in de Top 3 van meest sneeuwrijke skibestemmingen van Europa. Ook de rust en ruimte en de fjorden zijn voor meer en meer skiërs en snowboarders redenen om voor Voss in Fjord-Noorwegen te kiezen.
Twee skiresorts: Voss heeft twee skicentra, Voss Resort Bavallen en Voss Fjellandsby Myrkdalen. Hier vind je pistes geschikt voor alle niveaus en alle leeftijden, diverse skischolen, en accommodaties variërend van authentieke berghutten tot luxe appartementen. Voss Resort Bavallen bevindt zich net buiten het centrum van Voss. Voss Fjellandsby Myrkdalen is gelegen op 25 minuten rijden vanaf Voss. Voss is populair bij zowel gezinnen met kinderen als bij ervaren wintersporters. Zoals in heel Noorwegen, skiën kinderen tot acht jaar gratis in Voss.
Alternatieven in de sneeuw: In Fjord-Noorwegen kenmerkt het landschap zich door fjorden, uitgesleten dalen, steile berghellingen en besneeuwde bergwouden. Dit nodigt niet alleen uit tot skiën en snowboarden, maar ook tot langlaufen en sneeuwschoenwandelen. Een wintersportvakantie in Fjord-Noorwegen kan verder goed gecombineerd worden met het verkennen van de fjorden per Fjord Safari in een RIB boot. Ook een tripje met de Flåm Railway vanaf de Aurlandsfjord de bergen in, een bier- of aquavit-proeverij en indoor skydiven behoren tot de mogelijkheden. Activiteiten als culinair genieten en relaxen in de spa maken de Noorse winterbeleving helemaal compleet. Slapen doe je in Fjord-Noorwegen in moderne hutten, hotels en lodges, die grotendeels pas een paar jaar geleden zijn gebouwd.
Vooroordelen overboord: Wie nog denkt dat Noorwegen te ver weg en te duur is voor een wintersportvakantie, heeft het mis. Met KLM vlieg je minstens drie keer per dag binnen twee uur naar Bergen. Vanaf het vliegveld neem je de shuttlebus of trein naar Voss. Ook kun je ervoor kiezen je eigen auto mee te nemen op de Fjord Line ferry vanaf Denemarken. Wat betreft kosten in Noorwegen, geldt dat de wisselkoers van de Noorse kroon het afgelopen jaar twintig procent gunstiger is geworden voor Europese reizigers. Bovendien zijn er veel accommodaties met zelfcatering waarmee je gemakkelijk de kosten laag houdt.
Carrefour introduceert twee assortimenten CO2-neutrale koffie
Carrefour introduceert acht CO2-neutrale koffies. Drie van de acht zijn bovendien Fairtrade gecertificeerd. Ze zijn allemaal compatibel met een Nespresso™ machine.
Voortaan zijn twee nieuwe capsuleassortimenten van CO2-neutrale koffie van het Carrefour merk in de winkel verkrijgbaar. Dit CO2-neutrale principe garandeert een CO2-uitstootvermindering van 72 %. Carrefour engageerde zich om duurzamer en verantwoordelijker te zijn. Met dat doel bracht het merk twee nieuwe koffiecapsuleassortimenten uit die voldoen aan het CO2-neutrale principe. De CO2-uitstoot is tijdens de verschillende productiefases van deze capsules 72 % lager.
Selection Carrefour merk: drie CO2-neutrale en Fairtrade capsules . Deze nieuwe producten zijn Fairtrade gecertificeerd. Ze worden geteeld door producenten die betere landbouwpraktijken aangeleerd kregen en respect hebben voor mens en milieu. We onderscheiden verschillende origines:
- Brazil: deze op de Braziliaanse hoogvlaktes geteelde koffie heeft een zachte en aangename smaak. Hij heeft een beperkte zuurgraad, notenaroma’s en een subtiele nasmaak van gele vruchten.
- Colombia: de vulkanische hellingen en de zorgvuldige verwerking geven deze Colombiaanse koffie een heerlijke maar intense smaak. Hij wordt gekenmerkt door een aangename zuurheid, rijke aroma’s van rode vruchten en een langdurige smaak.
- Indonesia: in deze koffie proef je de vruchtbare vulkanische grond van de Indonesische eilanden en de traditionele productie. Er komen krachtige en diepe aroma’s van oosterse specerijen vrij.
Carrefour merk: vijf CO2-neutrale koffiecapsules Van zachte tot sterke koffie, er is voor elk wat wils. De verpakkingen zijn genummerd zodat de consument snel kan bepalen hoe sterk de koffie is:
- Delicato Lungo (nummer 4): 100 % arabicakoffie speciaal geselecteerd in Afrika, Zuid-Amerika en Azië. Hij heeft een complexe smaak en complexe aroma’s van citrus- en bosvruchten die worden beklemtoond door een toets van chocolade.
- Decaffeinato (nummer 5): 100 % cafeïnevrije arabicakoffie met zachte en rijke aroma’s.
- Dolce Lungo (nummer 6): een mengeling van de beste arabica- en robustakoffie van Zuid-Amerika en Azië. De aangepaste branding geeft deze koffie een aangename zachte smaak. Deze koffie wordt gekenmerkt door aroma’s van rode vruchten, een toets van chocolade en kruidige aroma’s.
- Forte Lungo (nummer 7): een koffie met een krachtige smaak, een zorgvuldig samengestelde mengeling van arabica- en robustakoffie uit Afrika, Azië en Zuid-Amerika. Er is een subtiele zure smaak en een lichte bitterheid merkbaar.
- Extra forte (nummer 8): een verfijnde mengeling van 100 % arabicakoffie uit Zuid-Amerika en Azië. Deze koffie heeft een geslaagde aromacombinatie van rode vruchten en specerijen.
Deze acht nieuwe capsules zijn compatibel met Nespresso™ koffiemachines.
TopVintage, Europa's grootste online retro boutique, is tijdens de Award Night van de Beste Website van het Jaar in Amsterdam uitgeroepen tot 'Beste Website van het Jaar 2015', in de categorie Shopping.
"Super! Wat zijn we blij en trots! Beste Website van het Jaar 2015 in onze categorie! Een heel grote eer om deze geweldige titel te mogen dragen!", aldus eigenares Angelique van den Born.
Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de grootste online publieksprijs heeft TopVintage in haar categorie Shopping de titel 'Beste Website van het Jaar' in de wacht weten te slepen. De gewonnen titel wordt uitgereikt op basis van de hoogste score op inhoud, navigatie, ontwerp en aanbevelingsintentie. TopVintage nam het in haar categorie op tegen o.a. Wehkamp, Bol.com en Zalando maar ontving van de Nederlandse shoppers de hoogste waardering. "Het is zo'n groot compliment van onze klanten dat ze ons zulke hoge scores hebben gegeven. Dat waarderen we zeer en is ons zoveel waard! Een gelukkige klant, daar doen we het immers allemaal voor", aldus Angelique van den Born.
Tijdens deze vijftiende editie van de verkiezing zijn in totaal zo'n 824.000 stemmen uitgebracht. Het is de eerste keer dat deze online retro boutique genomineerd werd voor de online publieksprijs.
TopVintage is een web boutique met de meest gevarieerde online collecties in retro inspired dameskleding in Europa. Door het uitgebreide aanbod dat bestaat uit kleding, schoenen, accessoires en sieraden biedt TopVintage de klant de mogelijkheid een echte jaren 40, 50 en 60 outfit samen te stellen en zich mooi en op en top vrouw te voelen. De vrouwelijke pin-up style van stijliconen zoals Audrey Hepburn, Marilyn Monroe, Bettie Page en Brigitte Bardot is immers de specialiteit van deze webwinkel.
Merken waarvan het grootste aanbod bij TopVintage is te vinden, zijn King Louie, Pinup Couture by Pin Up Girl Clothing, Collectif Clothing, Miss Candyfloss, Bunny, Lindy Bop en Esther Williams. In maart 2015 ontving deze online boutique tijdens de Thuiswinkel Awards de titels ‘Beste Mode Webwinkel van Nederland 2015’ en ‘Beste Webwinkel Damesmode 2015’ in de XL categorie. In de afgelopen jaren werd TopVintage in 2011, 2012 en 2013 ook al benoemd tot ‘Beste Webwinkel Damesmode’ in de XS categorie en ontving de webshop in juni 2013 de Rabo Economy Award Startersprijs 2012.
Holland America Line ugrade Suites op Signature en Vista-Clasa schepen
Als onderdeel van een 300 miljoen dollar kostend verbeterprogramma, geeft Holland America Line alle Suites op de Signature-, Vista- en R-klasse schepen een upgrade met nieuwe meubels, voorzieningen en een nieuwe inrichting. De eerste schepen waar de Suites een transformatie ondergaan zijn het ms Eurodam en het ms Oosterdam, gevolgd door het ms Nieuw Amsterdam, ms Westerdam, ms Zuiderdam en het ms Noordam. Het ms Amsterdam, ms Rotterdam, ms Volendam en ms Zaandam zijn aan de beurt tijdens hun reeds geplande verblijven in het droogdok de komende jaren.
De Suites op het ms Eurodam ondergaan hun metamorfose tussen 7-20 december, 2015 in Freeport op de Bahamas en de Suites op het ms Oosterdam worden tussen 3-18 april, 2016 onder handen genomen wanneer het schip in het droogdok op de Fincantieri werf in Palermo, Sicilië ligt.
“Onze Suites zijn het toppunt van luxe en verwennerij en deze upgrade zorgt ervoor dat onze Suitegasten kunnen blijven genieten van het allerbeste op het gebied van cruiseaccommodaties", aldus Orlando Ashford, President van Holland America Line. "We hebben een doorlopend onderhoudsprogramma dat er voor zorgt dat onze schepen er tip top uit zien, maar een verblijf in het droogdok biedt ons de mogelijkheid om verbeteringen door te voeren die ons naar een nog hoger niveau brengen en die onderdeel zijn van de elementen die tezamen de totale Holland America Line cruise-ervaring vormen."
Nieuwe voorzieningen voor Suites op de gehele vloot
Vanaf januari 2016 worden alle Suites van de vloot uitgerust met nieuwe voorzieningen bovenop het al zeer uitgebreide, bestaande aanbod dat prioriteit bij het in- en uitschepen en tender service biedt; exclusief gebruik van de Neptune Lounge voor Neptune en Pinnacle Suitegasten; privéontbijt service in de Pinnacle Grill; en gratis was- en stomerijservice. Nieuwe toevoegingen zijn een eersteklas dekbed, badjassen en slippers van superieure kwaliteit, Bose docking station, een verrekijker voor gebruik tijdens de reis, gratis mimosa’s met ontbijt in de Suite en een eigen koffie- en espressoapparaat.
Vueling sluit zich aan bij campagne voor vluchtelingenkinderen 'save the children'
Vueling klanten kunnen 1€ doneren bij hun onlineboeking. Vueling, de Spaanse luchtvaartmaatschappij met zetel in Barcelona, sluit zich aan bij de campagne van de hulporganisatie ‘Save the Children’ om bij te dragen tot een verbetering van de situatie van vluchtelingenkinderen. Via een platvorm op de Vueling website kunnen klanten op vrijwillige basis 1€ doneren bij het afsluiten van hun boeking. De campagne kadert in het corporate social responsability beleid van Vueling, waarin de behoeften van kinderen centraal staan.
Save the Children is ’s werelds grootste onafhankelijke organisatie op het gebied van kinderrechten. Ze is zo’n 120 landen actief met als doelstelling levens te redden, meisjes en jongens te beschermen, hen zekerheid te bieden en de rechten van kinderen in overeenkomst met het Verdrag inzake de Rechten van het Kind van de Verenigde Naties te verdedigen.
De hulporganisatie is reeds sinds het begin van de vluchtelingencrisis in het Midden Oosten actief in zowel de landen van herkomst (vooral Syrië, Libanon, Jordanië en Egypte) als in de doorvoerlanden (Servië, Kroatië, Macedonië, Griekenland, Italië en Spanje) en de landen van bestemming (o.a. het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Finland, Zweden en Noorwegen), om hulp te bieden aan de vluchtelingenkinderen in overeenstemming met hun rechten.
Naast het platvorm op de Vueling website dat klanten aanmoedigt om te doneren, is er een gelijkaardig platvorm op het Vueling-intranet opgericht om ook medewerkers de mogelijkheid te geven hun steentje bij te dragen. Vueling CEO Alex Cruz: “Met deze campagne willen we onze klanten en medewerkers de kans geven om de vluchtelingenkinderen te helpen.” Save the Children director Andrés Conde voegt toe: “De samenwerking met Vueling zal helpen het leven van deze kinderen te verbeteren. We mogen niet vergeten dat deze mensen vluchten van oorlog - kinderen zijn in dergelijke situaties altijd de meest kwetsbaren. Ondersteuning door de maatschappij en de bedrijfswereld is absoluut noodzakelijk.”
Verplichting tot maatschappelijke verantwoordelijkheid. Vueling werkt met een aantal initiatieven en instellingen samen om kinderen in nood te helpen, onder meer op vlak van medische faciliteiten en onderzoek. In Italië heeft Vueling een samenwerkingsovereenkomst met het ‘Bambino Gesù’ kinderziekenhuis in Rome. Daarnaast werkt Vueling ook samen met het kraam- en kinderziekenhuis Sant Joan de Déu in Barcelona, de Make a Wish Foundation voor ernstig zieke kinderen, het Walk on project voor kankeronderzoek en onderzoek van degeneratieve ziektes van het zenuwstelsel, en Afanoc, een associatie van families van kankerpatiëntjes in Catalonië.
De zoektocht naar pakjes is ieder jaar een strijd, maar gelukkig is het bepalen van je Kerstmenu dat niet dankzij de feestlijn van Boni Selection! Het nieuwe assortiment speelt in op speciale gelegenheden en verrast met zowel echte klassiekers als vernieuwende lekkernijen. De gastenlijn is een feestelijke aanvulling op het basisassortiment.
Echt genieten
Boni Selection, het huismerk van Colruyt Group, staat voor lekkere producten met een sterke prijs-kwaliteitsverhouding. Naast kwaliteitsvolle basisproducten voorzien ze voor vaste feestperiodes, zoals Eindejaar, een fris productgamma voor de feestmaaltijden. De consument kan inspiratie opdoen in de winkelrekken en met de Boni producten zijn feestelijk menu van voorgerecht tot dessert samenstellen.
Klassiekers als kreeftenbisque, foie gras en visschelpen zitten uiteraard in het gamma. Colruyt Groups huismerk voorziet ook pizzettes, zalmcarpaccio en visgourmet. Afsluiten kan met de Boni Selection ijsstronk of chocoladetaart. Pure verwennerij ! Beschikbaar dit eindejaar bij Colruyt, Okay en op Collect&Go.
Warm aanbevolen om te starten
Goed begonnen, is half gewonnen. De bladerdeeghapjes van Boni Selection zijn meteen een schot in de roos! Heerlijke hapjes met een vulling van ham-kaas, tomaat, zalm of spinazie-ricotta. Zet de puntjes op de i : Halve maantjes zijn het ideale krokantje bij een vispannetje, vol-au-vent of een andere lekkernij.
Lekkers uit de zee
Visschelpjes en kreeftenbisque zijn erg geliefde gerechten voor feestelijke momenten. Ook dit Eindejaar kunnen ze niet ontbreken! Kies uit heerlijke schelpjes met zalm- en kaassaus of laat je culinair verleiden door de variant met garnalensaus. De schelpen zijn snel en eenvoudig te bereiden. Haal ze uit de verpakking en leg ze in een ovenschotel. Verwarm 8 minuten in een op 180°C voorverwarmde oven. En dan is het genieten! De kreeftenbisque is een lekkere en smeuïge roomsoep met 18% kreeft voor een feestelijke smaak.
Frisse afsluiter
Dan is de ijsstronk van panna cotta met frambozen een dessert naar je hart.
Wild van kerst?
Deze rode bessen zijn de zoetzure tegenhanger bij heerlijke wildgerechten.
Klein zoetje
Deze mini javanais zijn alles behalve miserabels. Met chocolade of sneeuwwitte poedersuiker topping doen ze culinaire harten sneller slaan. Ook de mini bavarois zullen bij iedereen in de smaak vallen, dankzij de keuze uit citroen, mokka, chocolade, passievrucht en framboos.
Brouwerij Haacht verandert elke bak Primus in een plantenbak
Sinds kort zitten er in elke bak Primus 24 frisse, eigenzinnige platen. Brouwerij Haacht lanceerde onlangs namelijk de Primus Platenbak app. Een unieke app die elke keer je het etiket van een flesje scant een nieuwe plaat ontgrendelt. De Primus Platenbak schotelt je artiesten voor die overlopen van talent, maar nog niet bekend zijn bij de gewone sterveling. Helemaal Primus dus.
Klaar om je platencollectie uit te breiden en nieuwe smaken te ontdekken? Download de app, scan het etiket op je flesje Primus en geniet van een frisse portie muzikale eigenzinnigheid.
Bekijk het filmpje op YouTube (https://youtu.be/sZEDmVnXS_g) of download nu de Primus Platenbak app voor iOS of Android via http://app.primus.be/platenbak
Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-, abdij-, fruit-, wit-, amber- en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer Karel, Tongerlo en Mystic. In 2014 werd haar Tongerlo Blond op de World Beer Awards verkozen tot ‘Beste Bier ter Wereld’.
Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen. Brouwerij Haacht staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische horecakanaal.
Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis- als exportmarkt. Consumenten kunnen haar producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en in supermarkten van de groep Colruyt. In Frankrijk opereert zij onder de naam Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als Bierbrouwerij De Leeuw.
Holland America Line start een samenwerking met het bekroonde BBC Earth om voorlichting en entertainment van wereldklasse aan boord van haar vloot premium schepen te brengen. Door de innovatieve en adembenemende programmering die zo kenmerkend is voor BBC Earth, worden gasten ondergedompeld in de wonderen der natuur door middel van filmbeelden, live multi-media shows, verrijkende ervaringen, activiteiten voor kinderen en thema cruises. De planning is om het BBC Earth programma over de gehele vloot van Holland America Line uit te brengen tussen april 2016 en september 2016.
"Bij Holland America Line cruises staan beleving en het ontdekken van de wereld centraal, en deze exclusieve samenwerking met BBC Earth draagt bij aan een ervaring die voor onze gasten nog unieker en onvergetelijker is," aldus Orlando Ashford, President van Holland America Line. "Er is geen enkele andere aanbieder in de cruise branche die de hoogstaande kwaliteit aanbiedt die BBC Earth naar onze schepen brengt, en we hopen dat dit programma onze gasten een diepere verbinding geeft met de bestemmingen die we bezoeken.”
Een live concert dat speciaal voor de rederij gecreëerd is op basis van het programma "Blue Planet", neemt gasten mee op een reis over oceanen en door landschappen met extreme omstandigheden en ongelooflijke natuurlijke schoonheid. De productie is een feest voor alle zintuigen waarbij beelden uit "Blue Planet" worden begeleid door live muzikanten en gesproken tekst. Daarnaast kunnen gasten deelnemen aan speciale activiteiten zoals de onderhoudende “What On Earth?” spelshow, die de complete wereld van BBC Earth in een nieuwe setting tot leven brengt. Tijdens elke cruise worden uiteraard de BBC Earth programma’s in het theater aan boord vertoond.
Er is ook gedacht aan jonge cruisegasten met speciale BBC Earth programma’s die beelden bevatten uit “Blue Planet”, “Frozen Planet” en “Walking with Dinosaurs”. Kinderen kunnen deelnemen aan activiteiten als dino eieren zoeken, ontdekkingstochten over het schip verkleed als echte ontdekkingsreizigers, speurtochten, fotoshoots met dinosaurussen voor een echt green-screen en nog veel meer.
Gasten die zich nog verder willen onderdompelen in de BBC Earth ervaring, kunnen deelnemen aan een thema cruise met BBC Earth fotografen, producers en gastsprekers die verhalen zullen delen van hoe het er achter de schermen aan toe gaat tijdens de opnames van de programma’s. Deze experts geven ook master classes in fotografie en videografie, zodat gasten van de besten in het vak kunnen leren. De data voor deze thema cruises worden op een later tijdstip bekend gemaakt.
Vier Driekoningen met Piacard: 6 goede redenen om te smullen
Picard verrast ons ook dit jaar met Driekoningen. Ontdek de 6 modellen in de taartcollectie van Picard! De trend dit seizoen? Een weldaad van dubbel delicieuze recepten in verschillende formaten voor echte lekkerbekken. Verzamel de zes poppetjes en ontdek de fonkelnieuwe sterretjeskroon. Picard weet eens te meer traditie en creativiteit harmonieus te combineren.
De onweerstaanbare nieuwkomer: Driekoningentaart met chocolade. Klein en groot zullen er onmiddellijk weg van zijn! De nieuwe Driekoningentaart met chocolade van Picard heeft dubbel zoveel plezier voor ons in petto. Het knapperig bladerdeeg van roomboter en de dubbele garnituur doen ons helemaal watertanden.. Amandel- en chocoladecrème met een ongelooflijk romige chocoladevulling. Bak deze taart in de oven en schuif daarna gezellig aan tafel om van deze overheerlijke taart met stukjes "crêpes dentelles" te genieten. Onmogelijk om aan haar charmes te weerstaan! 40 min bakken in de oven-400 g (4 à 6 personen) – richtprijs 6,50 €
Het wordt steeds gezelliger: Driekoningentaart met frangipane 8 personen. Driekoningen is de ideale gelegenheid voor een gezellig onderonsje met familie of vrienden, om samen te smullen van een smakelijke taart, vers uit de oven! Daarom lanceert Picard de traditionele Driekoningentaart met frangipane... voor 8 personen! Hiermee tovert u een glimlach op het gezicht van iedere bourgondiër. 45 min bakken in de oven- 800g (8personen) -7,90€
Uiteraard vergeet Picard de klassiekers niet! Traditioneel: Driekoningentaart met frangipane 45 min bakken in de oven - 600 g (6 personen) -5,90 €. Romantisch: 2 individuele driekoningentaartjes 25 min bakken in de oven - 2 x 100 g - 4 € - 40 min bakken in de oven. Fruitig : Driekoningentaart met appels - 40 min bakken in de oven 600 g (6 personen) -5,50 €. Fris : Driekoningentaart Amandel-Citroencrème 40 min bakken in de oven - 400 g (6 personen) -6,50 €.
Primeur: carrefour introduceert recycleerbare en composteerbare broodzakken
Carrefour introduceert volledig recycleerbare en biologisch afbreekbare broodzakken. Een primeur in de Belgische supermarkten. Naar aanleiding van dit duurzame initiatief heeft Carrefour een Greener Packaging Award gewonnen in de categorie End of Life.
Voortaan kunnen de klanten van Carrefour brood in een volledig recycleerbare en composteerbare broodzak kopen. Deze vernieuwing past in het kader van de duurzaamheidsdoelstelling van de keten. Carrefour Belgium heeft met dit initiatief een Greener Packaging Award gewonnen.
Elk jaar worden meer dan 20 miljoen broodzakken op de markt gebracht. Carrefour kiest voortaan voor recycleerbare en composteerbare zakken voor brood en verkleint hiermee de milieu-impact van dit soort verpakkingen. Dit is een primeur in de Belgische supermarkten.
De broodzakken bevatten geen paraffine meer, maar bestaan volledig uit materiaal uit hernieuwbare bronnen. De vezel die gebruikt wordt is PEFC-gecertificeerd: deze is afkomstig uit duurzaam beheerde bossen. Carrefour heeft ervoor gekozen om de natuurlijke kleur van het papier te behouden, terwijl de vorige broodzak volledig bedrukt was. Voor de beperkte bedrukking wordt alleen inkt op waterbasis gebruikt.
De nieuwe broodzakken veranderen niets aan de gewoonten van de consument, maar ze zijn bovendien voortaan Home compost gecertificeerd: klanten kunnen er hun groenafval in weggooien en dit inclusief broodzak bij hun compost gooien. Het droge materiaal van de zakken garandeert een evenwichtige samenstelling van de compost, wat leidt tot een verbetering van de grond. Wie geen compost heeft, kan de zak bij het papier en karton weggooien om hem te laten recycleren.
Dankzij deze nieuwe originele verpakking heeft Carrefour een Greener Packaging Award gewonnen in de categorie End of Life. Deze awards worden uitgereikt door Fost Plus en VAL-I-PAC. Zoals de naam aangeeft, beloont deze categorie bedrijven die recycleerbare of herbruikbare verpakkingen op de markt brengen. De Greener Packaging Awards hebben als doelstelling om bedrijven aan te moedigen te investeren in duurzame verpakkingen, en de economische sector te sensibiliseren. Deze prijs is voor Carrefour Belgium een extra stimulans om te blijven innoveren en nieuwe duurzame
BBC-serie The Interceptor opent met de jonge Ash, die als kind meemaakt hoe zijn vader iemand neerschiet omwille van een drugdeal die fout is gelopen. Daarop springen meteen enkele jaren de toekomst in. Ash (O.T. Fagbenie uit onder andere FM en Looking) werkt nu als agent bij de douane. Hij heeft een enorme afkeer ontwikkeld van drugs en is bereid om buiten de lijntjes te kleuren. Vooral het feit dat minder belangrijke dealers vaak tegen de lamp lopen terwijl de echt grote vissen buiten schot blijven, is enorm frustrerend voor hem.
Tijdens een poging om drugs in beslag te nemen wordt de beste vriend van Ash, Tommy (Robert Lonsdale), geraakt door een meedogenloze crimineel Jago (Paul Kaye), waardoor hij volledig verlamd wordt achtergelaten. Kort daarop wordt Ash benaderd door zijn vroegere mentor, Valerie (Lorraine Ashbourne, bekend van onder andere King Kong en Jane Eyre), om een nieuwe anti-drugseenheid te vervoegen; UNIT (kort voor ‘Undercover Narcotics Investigation Team’). Ondanks het feit dat zijn vrouw een beetje overbezorgd is, besluit Ash toe te stemmen. Gedurende het daaropvolgende onderzoek begint de drang naar wraak echter steeds sterker te worden, waardoor Ash meer en meer ondoordachte beslissingen begint te nemen en in conflict geraakt met zijn teamleden. Ondertussen blijkt de machtige misdaadbaas Roach (Trevor Eve, die vroeger al schitterde in uitstekende series en films als Waking the Dead en Troy) achter de schermen van de stad aan de touwtjes te trekken…
De serie
Jarenlang vond de BBC geen antwoord op de afwezigheid van de ooit immens populaire serie Spooks. Het bleef een leemte in de programmatie van de zender. Fans vroegen met de regelmaat van de klok waarom de Britse zender geen nieuwe serie binnen hetzelfde genre bestelde. Toen The Interceptor werd aangekondigd, ging dat dan ook gepaard met de nodige hooggespannen verwachtingen. De sfeer doet uiteindelijk denken aan een kruising tussen het al vermelde Spooks en die Amerikaanse favoriet, The Wire. Het resultaat is een ouderwetse politiereeks vol stunts, achtervolgingen en gevechten, met een typische ‘bad boy’ die soms op een ongeleid projectiel lijkt, maar dankzij een aantal sterk ontwikkelde vaardigheden mag aanblijven als hoofdpersonage. Dat lang niet alles wat Ash probeert ook lukt, is daarbij een verademing na tientallen reeksen waarin de persoon waar alles om draait over haast bovennatuurlijke eigenschappen blijkt te bezitten waarmee bijna elke misdaad bijna altijd snel wordt opgelost.
Technische fiche
Release: 20 oktober 2015 - Speelduur: 400 minuten (8 x 50 minuten) - Taal: Engels gesproken, Nederlands ondertiteld - Beeldformaat: 16:9 (dvd en Blu-ray), 1080p (Blu-ray) - Audio: Dolby Digital 5.1 (dvd), DTS 5.1 (Blu-ray) - Distributie: Just Entertainment
Regie: Farren Blackburn, Julian Holmes, Richard Senior, Cilla Ware; Scenario: Tony Saint, Simon Allen, Mark Catley , Productie: Patrick Schweitzer , Muziek: Paul Thomson , Cinematografie: Damian Bromley, Shane Daly, Nick Dance, Sam McCurdy , Montage: Ben Drury, Mike Phillips, Jason Savage, Sam Williams
Artistieke fiche
O.T. Fragbenie: Ash, Lorraine Ashbourne: Valerie, Lee Boardman: Xavier, Charlie de Melo: Martin, Trevor Eve: Roach, Anthony Grundy: Bernie, Jo Joyner: Lorna , Robert Lonsdale: Tommy
Star Clipper toont aan dat cruisen ook gezond kan zijn
Star Clippers pakt uit met enkele cruises die je fit zullen houden. Met hun yoga-cruises varen ze mee met dé fitnesstrend van 2016. Of je kan kiezen om je conditie bij te schaven door begeleiding van personal coaches van wereldsterren zoals Oprah Winfrey.
Kom tot rust tijdens een yoga cruise: Het American College of Sports Medecine voorspelt dat yoga in 2016 zeer trendy blijft. Star Clippers biedt al enkele jaren thematische yoga cruises aan en zet dit in 2016 graag verder wegens groot succes. Ontspanning voor lichaam en geest, op het open dek, onder duizenden vierkante meter opgespannen zeilen, mét ervaren yoga leraars! Je krijgt lessen tijdens de zonsondergang of –opgang op het dek, bij het ruisen van de zee. De yoga-cruises gaan door op een selectie afvaarten in januari/februari 2016: 10, 17, 24 januari Cienfuegos-Cienfuegos, 7 nachten, 13 februari Barbados-Barbados, 7 nachten.
Hulp van een persoonlijke coach om goede voornemens waar te maken
• Jenny Schatzle, is fitness expert en voedingsspecialiste. Al meer dan 15 jaar inspireert ze mensen om gezonder te leven. Ze zal Star Clipper gasten demonstreren hoe je gezond kan afvallen en welke makkelijke oefeningen daarbij helpen. Jenny vaart 7 nachten mee met de Star Clipper vanaf Sint-Maarten op 23 januari.
• Benjamin Allen, is internationaal choreograaf en oprichter van dans fitness sensatie GROOV3. Hij zal je dansend fit maken tijdens diverse cardio-trainingen aan boord van de Royal Clipper. Vertrek is op 13 februari 2016 vanaf Barbados, 7 nachten.
• Joel Harper is een personal trainer uit New York met meer dan 20 jaar ervaring. Hij begeleidt onder andere bekende sterren als Dr. Oz of Oprah Winfrey, maar ook Olympische medaillewinnaars. Hij is gekend voor zijn simpele oefeningen met snel resultaat. Laat je coachen op de Royal Clipper, vertrek op 20 februari 2016 vanaf Barbados, 7 nachten.
Deze cruises bieden een super mix van een authentiek zeilavontuur, in een idyllische Caraïbische setting, waar je kunt tot rust komen en tegelijk je conditie onderhouden. Je komt bovendien gezonder terug thuis in tegenstelling tot andere vakanties. Info: www.starclippers.com
Voor meer info en de concrete voorwaarden: www.starclippers.com of ga langs bij je reisagent.