Met zijn warme wafels, neemt chocolatier Galler ons mee naar zijn kindertijd, naar de tijd toen hij in de patisserie van zijn grootvader verzot was op de geur van warme wafels. Vandaag, zoveel jaren later, blijft de warme wafel voor Jean Galler een favoriet en is het een succesproduct van het merk.
De warme wafel van Galler bestaat in drie versies. De chocoladeliefhebber zal ongetwijfeld opteren voor de wafel met chocoladevulling, de fans van noten komen aan hun trekken met de pralinévulling en voor de avontuurlijke zoetekauw, is de wafel met framboosvulling een must.
Jean Galler raadt aan om de wafel warm te eten in de boetiek of om ze gedurende 1 minuut op te warmen in de broodrooster (2 minuten indien ze uit de frigo komt). De wafels zijn te koop in de boetieks van Galler en kosten 2,80€/stuk.
Acoustiwall, innovatieve isolatieplaat voor woningscheidende muren
Knauf Insulation lanceert Acoustiwall, de eerste harde isolatieplaat voor aangrenzende woningen met de innovatieve ECOSE® Technology, waarmee Knauf 5 jaar geleden op de markt kwam. Deze nieuwe thermische en akoestische isolatieplaat combineert een uiterst duurzame samenstelling met hoog wooncomfort en wordt verwerkt tussen gemene muren in metselwerk.
De Acoustiwall plaat van Knauf Insulation is speciaal ontworpen om de luchtgeluidsisolatie tussen rijwoningen en aangrenzende appartementen te verbeteren. Zo zorgt de Acoustiwall plaat bij woningscheidende wanden of gemene muren dankzij een uitstekend absorberend vermogen voor een superieure thermische (l = 0,032 W/m.K) en akoestische isolatie (volgens NBN S 01-400-1 akoestische criteria voor woongebouwen).
Als onbeklede, harde isolatieplaat vervaardigd uit glaswol, wordt de Acoustiwall geplaatst tussen de twee spouwbladen van een dubbele constructie in metselwerk om de spouwresonanties te beperken. Met platen van 20 – 30 – 40 en 50 mm dik komt Acoustiwall in aanmerking voor de meest gebruikelijke spouwdiktes. De minerale glaswol met ECOSE Technology biedt alle eigenschappen voor een hoog wooncomfort: onbrandbaar, vormvast, waterafstotend, niet-hygroscopisch, niet-capillair en geen voedingsbodem voor ongedierte en schimmels.
Duurzaamheid: Minerale glaswol van Knauf Insulation wordt geproduceerd met ECOSE Technology. Dit bindmiddel, gepatenteerd door Knauf Insulation, bevat geen formaldehyde, geen fenol, geen acrylaten en is afgeleid van plantaardige grondstoffen in plaats van petrochemische derivaten. De minerale glaswol van Knauf Insulation met ECOSE Technology wordt vervaardigd uit 80% gerecycleerd glas.
Eurofins Indoor Air Comfort GOLD Label: Knauf Insulation minerale glaswol met ECOSE Technology werd in 2010 bekroond met het Eurofins Indoor Air Comfort GOLD Label. Dit betekent dat de glaswolproducten van Knauf Insulation voldoen aan de strengste internationale binnenluchtkwaliteitseisen (VOS emissie).
Climatrix lanceert Speetile wandverwarming met leem
Climatrix, expert in klimaatsystemen, introduceert de Speetile wandverwarming op de Belgische markt tijdens Batibouw 2015. Meer nog, de Limburgse firma bedacht een systeem om dit innovatieve verwarmingsysteem te combineren met de voordelen van leem.
Wat is Speetile? Speetile is een revolutionair montagesysteem voor plafond-en wandverwarming. Het systeem bestaat uit kunststofmatten die eenvoudig en snel op de muur of op het plafond kunnen worden bevestigd en nauwelijks afval achterlaten. Climatrix gaat nog een stap verder en wil deze technologie combineren met de voordelen van leem in een nieuwbouw of verbouwing. Daarom leem!
Climatrix onderzocht de karakteristieken van leem in combinatie met hun verwarmingsystemen en de resultaten waren overtuigend. Zo vergeleken ze het opwarm-en afkoelgedrag van de Speetile met leem, met die van Speetile met vloerchape en een Climatrix metal paneel en de Climatrix slim met gyproc. De thermodynamische resultaten met leem waren verbluffend: de Speetile met leem warmde als tweede snelste op na de Climatrix met metaal, maar was bij stabilisatie na 30 minuten wel nog 1.5K hoger dan de Climatrix Slim. Ook bleef de Speetile met leem in die 30 minuten hoger dan die met vloerchape en gyproc. Na dertig minuten was het echter de vloerchape die de warmte behield.
Naast deze mooie thermodynamische resultaten, openen leembouwstoffen nog andere nieuwe perspectieven voor architecten en vaklui. Leem is 100 % natuurlijk, bevat geen verontreinigende stoffen, neutraliseert bestraling én is ideaal tegen allergieën. Omdat ze vochtigheid reguleren en dampen opnemen, dragen ze bij tot een gezond en aangenaam woonklimaat.
Climatrix combineert het beste van beide werelden. Speetile van Climatrix brengt al deze voordelen naar België. Waar normaal steeds riet nodig is om leem aan de muur te laten hechten, is dat bij het Speetile systeem niet meer nodig. De oppervlaktestructuur van de kunststofmatten is op zichzelf gebruiksklaar om leem aan te brengen, wat installatie vereenvoudigd. Met het Speetile systeem van Climatrix verwarm je je huis voortaan op een klimaatsvriendelijke én natuurlijke manier. Het verwarmen gebeurt immers via straling. De werking is te vergelijken met die van de zon en heeft verschillende voordelen.
Stralingswarmte zal immers niet stijgen en zal dus met een minder hoge temperatuur dezelfde gevoelstemperatuur verkrijgen. Hierdoor brengt het klimaatsysteem een energiebesparing teweeg en is het een duurzame oplossing. Bovendien is Speetile verwarming onzichtbaar en neemt het geen ruimte in. Indien men iets wenst te monteren biedt Climatrix thermische folie aan om de buizen te localiseren.
Neckermann leeft mee met de vele Belgen die naast een ticket grepen voor Tomorrowland in Boom. Zoals verwacht, waren alle tickets die exclusief bestemd waren voor de Belgische markt in geen tijd uitverkocht. Neckermann feliciteert Tomorrowland met dat fantastische succes. Maar het is natuurlijk wel een koude douche voor de vele jongeren die nu het dancefestival uit hun zomeragenda moeten schrappen. Neckermann biedt hen daarom extra korting op trips naar hippe feestbestemmingen met afreis tijdens het Tomorrowlandweekend.
Neckermann hoopt dat teleurgestelde Tomorrowland-fans niet bij de pakken blijven neerzitten. En komt met een plan B zodat ze alsnog het beste uit hun zomer kunnen halen: feestvakanties op hippe party-bestemmingen in Europa. Neckermann biedt korting op feesttrips met afreis op 24, 25 of 26 juli 2015, de data waarop Tomorrowland plaatsvindt.
Er is keuze uit 12 hippe Europese feestbestemmingen in onder meer Spanje, Griekenland, Turkije, Malta, Hongarije en Bulgarije. 's Nachts stevig uit de bol gaan in de bruisende uitgaanscentra van bijvoorbeeld Barcelona, Gran Canaria, Chersonissos of Bodrum en dan overdag nagenieten met zon, zee en strand. Kortom: er is absoluut leven buiten Boom!
De verlaagde prijzen en de bijhorende feestbestemmingen zijn gebundeld op de speciale party-website: www.neckermann.be/feestbestemmingen. Geïnteresseerde fuifbeesten vinden daar ook nuttige info over clubs, uitgaanbuurten, festivals en andere places-to-be op de geselecteerde bestemmingen zodat ze voor de volle 100% van hun trip kunnen genieten.
Boeken kan via www.neckermann.be, via de vakantielijn 070 233 906 en in alle vakantiewinkels van Neckermann.
De Belgische touroperator Expair Tours, gespecialiseerd in charmante cruises en selfdrives, zal dit jaar voor het eerst uitpakken met cruises die vertrekken vanuit Oostende. Bestemmingen zijn de Britse Eilanden, Noorwegen en de Baltische Zee. De cruises worden uitgevoerd met de M/S Aura, een volledig gerenoveerd schip met een capaciteit van 500 personen. Elke cruise duurt minstens 10 dagen en start vanaf 1.515 euro/pp op basis van volpension. Meer info: www.expairtours.be
Wie houdt van cruises, maar opziet tegen de grootschaligheid van een cruiseschip en de verplaatsing naar een buitenlandse haven als vertrekpunt, kan opgelucht ademhalen. Want voortaan kan men met Expair Tours een cruise maken vanuit Oostende. In 2015 blijft het aanbod beperkt tot 3 cruises: de Britse Eilanden (van 15 tot 25 mei), Noorwegen (van 25 mei tot 6 juni) en de Baltische Zee (van 6 tot 18 juni). De bedoeling is echter om het aanbod naar volgend jaar toe nog verder uit te breiden. “Wij kregen van klanten vaak de vraag of het niet mogelijk was om vanuit België te vertrekken”, zegt Ali Labidi, Algemeen Directeur van Expair Tours. “Dan zijn we beginnen kijken naar de mogelijkheden en kwamen we uit bij de M/S Aura, een schip op mensenmaat, dat ideaal is voor kustvaart en vlot kan aanmeren in kleinere havens als die van Oostende. Bovendien is het schip zopas volledig gerenoveerd en biedt het alle mogelijke luxe en comfort.”
De Britse Eilanden: van Loch Ness tot de Shetland Eilanden: Van 15 tot 25 mei organiseert Expair Tours een cruise langs de Britse Eilanden. Onderweg stop je langs de befaamde Schotse Highlands en kan je een excursie maken naar Loch Ness en het Urquhart Castle. Maar ook de Shetland Eilanden, Lewis Island, Belfast , de Giants Causeway, Dublin en Stonehenge zijn excursies die op deze reis aangedaan worden. Voor een verblijf in volpension, inclusief dranken aan boord tijdens de maaltijden, in een standaard binnenhut betaal je 1.515 euro/pp. Een standaard buitenhut kost 2.040 euro/pp.
Noorwegen: ontdek de fjorden en sta op de Noordkaap: Een cruise langs de Noorse fjorden staat hoog op de wishlist van menig reiziger. Dit jaar kan je de natuurpracht in het hoge Noorden dus ook vanuit Oostende bewonderen. Vertrekken doe je op 25 mei. Onderweg stop je in het idyllische Bergen, de majestueuze Geiranger fjord en de prachtige Lofoten eilanden. Eindpunt is Noordkaap, het meest noordelijke punt van Europa. Op de terugweg passeer je nog langs Tromsö en Alesund, twee Vikingssteden, bekend om hun visvangst. De reis eindigt op 6 juni en kost 1.890 euro/pp voor een standaard binnenhut in volpension (incl. dranken aan boord tijdens de maaltijden) en 2.840 euro voor een standaard buitenhut.
De Baltische Zee: de mooiste Hanzesteden in het noordoosten van Europa: De Baltische Zee mag voor de meeste onder ons dan minder bekend terrein zijn, het is doorheen de geschiedenis een sterk bevaren zee geweest voor koop- en handelsliederen. Getuige ervan de vele hanzesteden die aan de Baltische Zee gelegen zijn. Zo stop je tijdens deze cruise ondermeer langs Rostock, Gdansk, Tallinn en Visby. Daarnaast krijg je ook uitgebreid de tijd om het keizerlijke Sint-Petersburg te ontdekken en passeer je ook langs de Scandinavische hoofdsteden Oslo en Kopenhagen. Deze cruise duurt 12 dagen, van 6 tot 18 juni, en kost 1.699 euro/pp voor een standaard binnenhut in volpension (inclusief dranken aan boord tijdens de maaltijden) en 2.405 euro/pp voor een standaard buitenhut.
De M/S Aura is een schip dat plaats biedt aan 500 passagiers en 337 bemanningsleden. Het schip telt 8 passagiersdekken en is uitgerust met twee zwembaden, een panoramische fitnessruimte, een wellnesscentrum met massage en schoonheidssalon, een winkelgalerij, een auditorium en verschillende bars. De binnen-en buitenkajuiten zijn verdeeld over 4 dekken en onderverdeeld in 9 categorieën. Elke kajuit heeft een oppervlakte van 9 tot 20 m2 en beschikt over een badkamer met douche of bad, lavabo, wc, telefoon, TV en kluis. Het ontbijt wordt geserveerd in buffetvorm en kan genuttigd worden in het hoofdrestaurant of in het restaurant op het bovendek. Lunch wordt aangeboden à la carte of in buffetvorm. Het avondmaal wordt genuttigd in het hoofdrestaurant met vaste tafelzitting. Daarnaast is er nog een afternoon tea en een snack na de avondshow voorzien.
Expair Tours is een Belgische touroperator, actief sinds 2003 en opgericht door Ali Labidi. Expair Tours heeft zich in de loop der jaren gespecialiseerd in het aanbieden van kleinschalige logies, cruises en selfdrives en richt zich op een publiek dat graag een bestemming ontdekt op eigen snelheid en weg van het massatoerisme. Momenteel biedt Expair Tours volgende 10 bestemmingen aan: Tunesië, Kroatië, Portugal, Italië, Spanje, Slovenië, Montenegro, Bosnië-Herzegovina, Marokko en Griekenland. Daarnaast biedt Expair Tours ook zee- en riviercruises aan, ondermeer in Kroatië en Rusland en op de Donau en de Mekong. Vanaf 2015 worden hier cruises vanuit Oostende aan toegevoegd naar de Britse Eilanden, Noorwegen en de Baltische Zee. Meer info: www.expairtours.be
Cassia brengt leven in de straat - Gevelsteen met twee verrassende gezichten
Op Batibouw toont Wienerberger in haar serie Terca gevelstenen de Cassia, een bijna 50 centimeter lange gevelsteen die aan de ene zijde geschaafd is en aan de andere zijde een gebroken uiterlijk heeft. Door die zijden afwisselend zichtbaar te verwerken, krijgt de gevel een ongekende diepte, levendigheid, schaduwwerking en kleurennuance.
Esthetisch buitenbeentje: De Cassia gevelsteen is een buitenbeentje waarmee gevels een hyperindividuele identiteit aangemeten krijgen. Dat is in eerste instantie te danken aan het aparte formaat. De gevelsteen meet 495 x 95 x 48 mm en is dus bijna een halve meter lang. Een tweede exclusief kenmerk is de afwerking van de zijden. Waar de ene zijde ruw geschaafd is, heeft de andere een gebroken structuur. Door de twee zichtzijden te combineren in het gevelvlak, bekom je een gevel die elke monotonie schuwt. De reliëfverschillen gaan hand in hand met een boeiende, voortdurend wisselende dans van licht en schaduw. Dat effect wordt nog eens extra in de hand gewerkt door de kleurnuances. De Cassia is verkrijgbaar in vier tinten: Rood, Bruin, Shadow en Gesmoord.
Ook technisch aan de top: De kameleon onder de gevelstenen kan ook prat gaan op uitstekende technische kwaliteiten. De Cassia gevelsteen is zeer vorstbestendig dankzij zijn lage porositeit. Voor meer info: www.wienerberger.be. Batibouw-beurs, Brussels Expo, 26/02/2014 – 08/03/2014, hal 5, stand 309
Bezoek de Wienerberger stand op Batibouw en recupereer tot 325 euro op uw aankopen!
Koestert u bouw- of renovatieplannen? Dan gaat u ongetwijfeld uw licht opsteken op Batibouw. Vergeet zeker niet om een bezoek te brengen aan de Wienerberger stand, want daar vallen volop ideeën te rapen. Centraal in hal 5 geeft Wienerberger, fabrikant van keramische bouwmaterialen en innovatieve totaaloplossingen, een overzicht van zijn uitgebreide assortiment aan bouwmaterialen. U vindt er alles wat een (ver)bouwer nodig heeft: Porotherm binnenmuurstenen, Koramic kleidakpannen, Terca en Desimpel gevelstenen en Wienerberger kleiklinkers. En als u iets ziet dat u bevalt, krijgt u bij aankoop nog een serieus financieel voordeel.
U krijgt tot 325 euro terug na aankoop van uw kleidakpannen, gevelstenen en kleiklinkers! Op de Wienerberger stand kunt u een geschenkbon krijgen. Al wat u daarvoor moet doen, is enkele vragen beantwoorden waarin wordt gepeild aan welke producten u de voorkeur geeft. Als u achteraf effectief materialen van Wienerberger koopt, geven de geschenkbonnen recht op terugbetaling van een deel van de aankoopprijs.
Er zijn geschenkbonnen per productgroep, dat wil zeggen drie in totaal: een voor Koramic kleidakpannen, een voor Terca & Desimpel gevelstenen en een voor Wienerberger kleiklinkers. Op kleidakpannen krijgt u een ristorno van maar liefst 125 euro. Op gevelstenen is er een even groot voordeel. Bij de aankoop van kleiklinkers, krijgt u met een geschenkbon 75 euro terugbetaald. Daarmee wordt een bezoek aan de Wienerberger stand op Batibouw wel erg lucratief, want in totaal kan het u tot 325 euro ristorno opleveren.
De Rhône, de Rijn, de Douro of de Donau: mythische rivieren vormen het decor voor de AmaWaterways-cruises. Hun kleine schepen varen op een boogscheut van de oevers en brengen de natuur en omgeving binnen handbereik. Heel dikwijls bestaan die uit uitgestrekte wijngaarden en wijndomeinen met statige kastelen. AmaWaterways voegt aan deze unieke belevenis nog een dimensie toe en pakt uit met themagerichte wijncruises. Onnodig te zeggen dat deze heel populair zijn …Sprankelende bubbels, een koel glas rosé, een smaakvolle witte wijn of een karaktervolle rode, aan het proeven van lekkere wijnen ontbreekt het tijdens een AmaWaterways-cruise nooit, vooral omdat deze tijdens elke maaltijd zijn inbegrepen en naar believen worden geschonken. De wijncruises dragen nog extra bij tot deze beleving.
De wijncruises bestaan uit meerdere concepten en zijn – afhankelijk van het vaargebied en de periode – telkens anders. Populair is de wijncruise op de Rhône doorheen het hart van de Provence, vanouds een legendarische wijnstreek met fameuze wijnen zoals de Côtes du Rhône. Excursies nemen de passagiers mee om te wandelen langs wijndomeinen en af te dalen tot in wijnkelders waar het goddelijke vocht in eiken vaten rijpt. De opvarenden leren er – terwijl ze proeven- alles over de wijngaarden en de druivenpluk. Ook de geschiedenis van eeuwenoude wijnen en – kastelen komt aan bod.
Voor wie er van droomt om vanuit hartje Parijs te vertrekken voor een cruise op de Seine tot in het hartje van Normandië: ook op dit traject zijn er wijncruises voorzien. Dan worden er specialisten uitgenodigd die de hele cruise lang meereizen. De experts brengen aan boord presentaties die je alle geheimen van het wijn maken verduidelijken. De presentaties worden op een boeiende, interactieve manier gebracht met beeldmateriaal en – uiteraard – met meerdere degustaties. Je leert er alles over hoe te proeven en wijn te herkennen, over de verschillende wijnsoorten, over wijngaarden op alle continenten en je krijgt eindelijk een antwoord op de vraag of rosé nu van witte of van rode wijn wordt gemaakt. Aan wal wordt deze lijn doorgetrokken met excursies en degustaties in de Calvadosstreek en langs de Ciderroute. Het kersje op de taart zou de presentatie over champagne kunnen zijn. Daarbij worden meerdere champagnes voorgesteld èn geproefd en leer je het verschil tussen een brut, sec of rosé. Een wijncruise krijgt evenwel meer dan één kers op de taart. Zo is er ook het galadiner waarbij er bij elke gang volgens het principe van food and wine pairing een aparte klassewijn wordt geschonken. En dit galadiner bestaat uit maar liefst vijf gangen – met dus evenveel passende wijnen ….
De wijncruises kennen meerdere data met telkens andere vertrekplaatsen, rivieren en schepen. De eerste wijncruises starten in 2015 in maart. Ze staan niet enkel garant voor een boeiende cruise langs een prachtige streek, ze zorgen ook – zoals dat steeds het geval is - voor een spectaculaire start. Zo vertrek je voor de Seinewijncruise in hartje Parijs, met de Eifeltoren in zicht. De stad Lissabon is het decor voor wie in maart op de Douro gaat varen en onderweg het domein Quinta da Avessada bezoekt en het Quinto do Seixo-wijndomein met zijn interactieve wijnmuseum. De Donauwijncruise kent twee vertrekplaatsen en ze zijn allebei al even indrukwekkend: het bijzondere Budapest of het prachtige Praag. Wie voor deze wijncruise opteert, vaart langs Duitsland, Oostenrijk, Slowakije en de Wachau wijnvallei tot in Hongarije. Ook voor de wijncruise op de Rijn is er keuze: die start naargelang in Amsterdam of in het Zwitserse Zurich en doet onderweg het wijnstadje Rüdesheim aan, bekend van zijn wijnfeesten, en Riquewihr, bekend voor zijn Rieslingwijnen.
De vloot van AmaWaterways breidt in 2015 uit en bestaat dan uit achttien schepen: AmaVista (2015), AmaSerena (2015), AmaReina (2014), AmaSonata (2014), AmaPrima (2013), AmaCerto (2012), AmaVerde (2011), AmaBella (2010), AmaLyra (2009), AmaDolce (2009), AmaCello (2008), AmaDante (2008), AmaLegro (2007), AmaDagio (2006). De nieuwste schepen van AmaWaterways zijn uitgerust met salons met dubbel balkon, verschillende restaurants, informatie- en internet ruimte, een verwarmd zwembad of whirlpool en talloze unieke design elementen. De AmaVoyages afdeling van de maatschappij heeft een vloot van vier schepen: AmaVida (2013) op de Douro in Portugal, AmaPura in Myanmar, AmaLotus en AmaDara op de Mekong in Vietnam en Cambodja en de Zambezi Queen op de Chobe in Botswana. Info: www.amawaterways.co.uk
Vincent Sheppard lanceert creatief meubellaboratorium rond ambacht & design : Atelier N/7: klassiekers heruitgevonden
Geen nieuw jaar zonder nieuwe ideeën! En dus lanceert Vincent Sheppard het creatieve meubellabo Atelier N/7. Met dit innovatieve concept wil de specialist in Lloyd Loom de grenzen van meubeldesign verleggen. Zie het als een grote speeltuin waar ontwerpers volop kunnen experimenteren met natuurlijke materialen en niet-alledaags design. De groeiende aandacht voor ambachtelijk werk vormt daarbij het uitgangspunt van de nieuwe collectie.
Atelier N/7: Met Atelier N/7 tekent Vincent Sheppard voor een derde collectie. Waar het merk ‘Vincent Sheppard’ focust op de gekende meubelen in Lloyd Loom en ‘Vincent’s Garden’ op de buitenmeubelen in weerbestendig materiaal, wordt ‘Atelier N/7’ het creatieve lab waar ambacht en design samenkomen.
CEO Coralie Claeys: “De bedoeling achter Atelier N/7 is eenvoudig: creatievelingen – al dan niet meubeldesigners – kunnen aan de slag met natuurlijke materialen die dan verder bewerkt en verfijnd worden door onze vakmensen. Zij kennen niet alleen de kneepjes van geweven papier maar zijn ook vertrouwd met rotan, hout, bamboe en andere natuurmaterialen. In onze ateliers in België en Java werken 380 ervaren ambachtslui, het idee voor de opstart van Atelier N/7 leek dan ook evident.”
Designklassiekers & nieuwe ontwerpen: De collectie voor Atelier N/7 is in volle ontwikkeling en zal enerzijds bestaan uit een reeks designklassiekers, eigentijds geherinterpreteerd, en anderzijds uit nieuwe ontwerpen van Belgische en internationale vormgevers. Claeys: “Atelier N/7 zal constant evolueren en groeien, maar altijd balanceren op een scherpe lijn tussen ambacht en het gebruik van natuurlijke materialen met een duidelijke, eerlijke en hedendaagse designsignatuur.”
De stoelen Teo, Dan, Birgit en Evelyn laten een glimp van Atelier N/7 zien. Ze knipogen naar de zitmeubelen uit grootmoeders tijd, maar lijken opnieuw uitgevonden met hun uitgepuurde look. Hiermee maken ze zonder meer een designstatement in huis. De afmetingen zijn mooi in verhouding en helemaal afgestemd op het zitcomfort. Atelier N/7 brengt in eenzelfde stijl ook een leuke reeks eigenwijze tafels.
Praktische info: Voor technische specificaties, materialen en afmetingen van de collecties en verkooppunten: www.vincentsheppard.com Richtverkoopprijzen incl BTW: Birgit: vanaf 148 EUR, Evelyn: vanaf 168 EUR, Dan (uni): vanaf 289 EUR, Dan (duo): vanaf 325 EUR, Teo: vanaf 188 EUR, Curly: vanaf 299 EUR, Cruz: vanaf 329 EUR, Cruz footrest: vanaf 229 EUR, Cruz cocoon: vanaf 429 EUR, Rozy table S: vanaf 350 EUR, Rozy table M: vanaf 520 EUR, Dan coffee table: vanaf 475 EUR, Dan side table high: vanaf 375 EUR, Dan side table low: vanaf 355 EUR en Herbert table 220 solid: vanaf: 1549 EUR.
Siermortels MORTEX® en BEALSTONE® brengen de natuur in huis
Op Batibouw 2015 zet het Belgische BEAL International ‘organische kleuren’ in de hoofdrol bij de nieuwe interieurtrends. De reden: de Belg wil opnieuw voeling met de natuur. Centraal staan natuurlijke en donkere tinten, dicht aanleunend bij ruwe materialen, en aardetinten met hun delicate, lichtgevende en goudkleurige toets.
Mortex®, harmonie van living tot zwembad en keuken: Wegdromen naar de natuur: het is een leidmotief dat zich stevig genesteld heeft in de interieurs van de laatste jaren. Alsof we binnen maar toch buiten willen zijn, of alleszins contact houden met de elementen… Met BEAL Mortex® haal je die voor het platteland typerende, uitgesproken contrasten rechtstreeks in je woning. Mortex® is een hoogtechnische mortel, verkrijgbaar in 64 verschillende kleuren en oneindig veel tinten op maat. Hij kan worden aangebracht op vloeren, muren, in badkamers, zwembaden,…Zo tovert een vakman met Mortex® moeiteloos een uniek houteffect op de muur, maak je het zwembad groen in plaats van het eeuwige blauw, en laat je de badkamer letterlijk baden in avontuurlijk watergroen in plaats van steriel, chloorachtig wit... Zelfs het houten werkblad van de keuken kan worden bekleed met Mortex in de tint terra cotta. Een dun laagje volstaat voor een waterdichte, resistente en flexibele afwerking in kleur. Mét de keuze tussen een glad en homogeen oppervlak of een gewolkt effect met textuur voor een rustieke look. Plaatsing door een vakman (plaatsing en producten): tussen 100 € en 145 € btwi/m² Zelf plaatsen (enkel producten): tussen 35 € en 50 € btwi/m²
Bealstone®, de natuur aan je voeten: Misschien is het dankzij de economische crisis dat we opnieuw oog krijgen voor het echte, pure en authentieke van de aarde. De ‘plattelandskleuren’ komen namelijk ook terug in de vloer. Een licht chauvinistisch trekje voor je eigen streek is weer helemaal oké in België, en het platteland fungeert daarbij als bron van inspiratie voor materialen en kleuren. Bealstone® geeft die ontmoeting tussen platteland en stedeling een concrete invulling. Kijk maar naar restaurant Tero in Waver, waar de vloer uit donkere tinten en goudkleurige stenen bestaat (zie foto’s). In deze vloer komen ‘natuur’ en ‘elegantie’ elkaar tegen. Of beter, ze verenigen zich, versmelten met elkaar.
Afhankelijk van de inspiratie zijn talloze creaties mogelijk. Voor de liefhebbers van de Belgische kust: wat dacht je bijvoorbeeld van een badkamervloer in verguld zand met scherven van schelpen? De kracht van Bealstone® is dan ook hij als een kameleon zich volledig aanpast aan persoonlijke stijl of smaak. De minerale pleister Bealstone® kwam eind 2011 op de markt en is vooral bestemd voor vloeren. Het product biedt een hedendaags alternatief voor betonuitvoering stijl granito/terrazzo. Een dun laagje en droog schuren volstaan om deze materialen te renoveren en te herstellen tot in de kleinste details. Plaatsing door een vakman (plaatsing en producten): vanaf 145 € btwi/m² BATIBOUW 2015: hal 6 - stand 313
èggo 2015 : sober design, vloeiende lijnen, een weelde aan opbergruimte
In veel van de creaties van èggo blijft het centrale keukeneiland een vaste waarde en wordt het meer en meer aangevuld met een ontbijthoek die na schooltijd ook door de kinderen wordt ingepalmd om er hun huiswerk te maken. Op het vlak van kleuren blijft soberheid troef. Voor de meubels gaat de keuze doorgaans naar een discrete tint die de wispelturige modeverschijnselen overstijgt. Naast mineraal grijs doet zijdegrijs als nieuwe schakering zijn intrede op de kleurenkaart van èggo. De tint is verkrijgbaar in een matte, hoogglanzende of gelakte afwerking. Dankzij de samenwerking met Sigma kunnen klanten voor hun keuken bovendien kiezen uit een gamma van 40 bijpassende muurverven en zo zelf de combinatie creëren die hen het beste bevalt.
Bij de houtopties zijn nieuwe soorten den en eik verkrijgbaar in uiteenlopende afwerkingen. Ze bieden de mogelijkheid om aan een hedendaagse keuken een natuurlijke touch te geven, in de deurfronten, de tafel(s) of het werkblad. De bijkomende houtafwerkingsopties maken nieuwe combinaties van kleuren en materialen mogelijk, contrasterend of net elkaar aanvullend en versterkend. De mogelijkheden zijn schier eindeloos. Wat het design betreft, zien we vooral pure en vloeiende lijnen. Bij sommige keukens is dat zonder handgrepen, bij andere met een profiel in lijn met de kleur van de keuken, voor een maximum aan elegantie. De ‘cottage’-modellen van èggo voegen dan weer een modernere toets toe met tinten als magnolia, gelakt wit of fijn zand.
Hoogte en ‘grootformaatkasten’: Een andere tendens is die van de grotere bergruimten, zonder afbreuk te doen aan de algemene esthetiek. Zo gaan de nieuwe pannenkasten tot 1,20 meter hoog. Ze kunnen gemakkelijk een gewicht van meer dan 80 kg torsen, zonder haperen of stroever glijden. Softclosing is standaard en omdat de volledige inhoud naar buiten komt, garanderen de kasten een uitstekend overzicht en een vlotte toegang. Daardoor vervalt wel elk excuus om nog een en ander op het werkblad te laten slingeren...
Verder biedt èggo ook XXL-koelkasten aan met een hoogte van 1,78 meter. Die modellen komen tegemoet aan de behoefte van gezinnen die een ijskast met een grote inhoud willen maar niet over de plaats beschikken om een van de modellen uit het gamma ‘Amerikaanse ijskasten’ te herbergen. De innovatie is ook technisch, door de invoering van allerhande nieuwe koudetechnologieën die een betere bewaring van de voedingsmiddelen garanderen. Om de rug van de gebruikers te ontzien kunnen werkbladen worden verhoogd.
Al die kleine details die het leven gemakkelijker maken: Een keuken is bedoeld voor dagelijks gebruik. Daarom besteedt èggo zoveel aandacht aan al die kleine details waar je elke dag de voordelen van ondervindt. Dat is in het bijzonder het geval voor de automatisch openende afvalkast. Even met de voet over een sensor in de plint gaan volstaat, in navolging van wat we almaar vaker zien bij de kofferbak van onze auto’s. We leven in een geconnecteerde wereld. Dat geldt ook voor de keuken. Vandaar dat èggo bij de stopcontacten ook aan een USB-poort heeft gedacht. Deze kan netjes worden weggestopt in het werkblad en biedt de mogelijkheid om tijdens het keukenwerk de tablet of smartphone bij de hand te houden!
Van sfeer veranderen? Kies een ander licht. We kunnen het niet genoeg benadrukken: licht geeft reliëf aan een keuken. Dankzij de mogelijkheden van leds biedt èggo uiteenlopende oplossingen voor een geïntegreerde keukenverlichting aan, in of onder de bovenkasten, binnenin de laden, al dan niet gecombineerd met een keuzeknop waarmee u de sfeer ‘regelt’. Volop licht tijdens het koken, wat meer gedempt zodra het gezelschap aan tafel gaat...
Kwaliteit en inspiratie: De 200 adviseurs van het Belgische keukenbedrijf èggo begeleiden hun klanten bij het ontwerpen van hun droomkeuken. De keukens van èggo zijn van een robuuste Duitse makelij en in de fabriek gemonteerd, wat ze veel betrouwbaarder maakt dan meubelen in kit, ondanks de bijzonder toegankelijke prijs. De 48 over het Belgische grondgebied verspreide Kitchen Houses zijn opgevat als een heuse inspiratiebron voor de bezoeker. Klanten kunnen er zich bijna letterlijk verplaatsen in de toekomstige keuken die zij in gedachten hebben. Ook van thuis uit kan de klant een kleurkeuze herzien en andere materialen of accessoires ‘uitproberen’, op de website www.eggo.be of met de mobiele app ook op een tablet of smartphone. Enkele klikjes volstaan om tot een detailbeeld of zelfs een fotografische weergave van het geplande project te komen. Batibouw 2015: hal 11 - stand 500.
Hansgrohe brengt op een budgetvriendelijke en ecologische manier meer wellness in je badkamer?
Dankzij de nieuwe Croma Select-reeks van Hansgrohe kun je op een heel eenvoudige manier, zonder kap- of breekwerk, meer wellness in je badkamer brengen. De populaire en budgetvriendelijke douchelijn van Hansgrohe wordt nu namelijk uitgerust met de Select-technologie. Met één druk op de knop wissel je eenvoudig tussen verschillende soorten waterstralen. Nieuw in de reeks zijn drie handdouches, een hoofddouche en een showerpipe.
Het opvallendste model van de drie nieuwe handdouches is de Croma Select Multi. De douche heeft een Select-knop waarmee je wisselt tussen drie straalsoorten: een zachte regendouche, een sterke IntenseRain en een pulserende massagestraal. Regel je liever de intensiteit, dan kies je voor de handdouche Croma Select Vario, waarbij je de straalkracht regelt van een zachte regendouche tot de stevige TurboRain-modus. Wie een degelijke handdouche zonder veel poespas wil, voor in de badkuip bijvoorbeeld, kiest voor de budgetvriendelijke single-jet Croma Select. De drie nieuwe handdouches uit de collectie Croma Select zijn beschikbaar met een ronde vorm (S), of met een afgeronde rechthoekige vorm (E). Ze kregen een glanzende chroomafwerking. De straalkant heeft een elegante witte afwerking.
Naast de handdouche is er ook een nieuwe hoofddouche in de reeks. Die laat je met één druk op de Select-knop kiezen tussen twee stralen: de sterke en oppeppende regenstraal of de geconcentreerde IntenseRain waarmee je met gemak het laatste restje shampoo uit je haren spoelt. De hoofddouche Croma Select 180 2jet heeft een diameter van 180 mm en is eveneens beschikbaar in S- of E-vorm. Afwerking volledig van chroom of duotoon wit-chroom.
Meer wellness in de badkamer hoeft niet overdreven duur te zijn. Showerpipes zijn al een tijdje in opmars. Ze combineren de luxe van een hoofddouche, het comfort van een handdouche en de precieze temperatuurregeling van een thermostaat in één aantrekkelijk systeem. Dankzij de Select-technologie breng je bovendien nog meer waterpret in de badkamer. De installatie van een showerpipe is eenvoudig: die past perfect op de bestaande aansluitingen. Zo vermijd je kap- en breekwerk en hoef je ook geen nieuwe tegels te plaatsen.
Hansgrohe streeft voortdurend naar minder waterverspilling, zonder dat je douche-ervaring daar moet onder lijden. Voor dezelfde prijs kun je telkens kiezen voor een hand- of hoofddouche Croma Select met EcoSmart-technologie. Die reduceert het waterverbruik tot negen liter per minuut. Dat betekent dat je minder energie nodig hebt voor warm water, waardoor je niet alleen geld bespaart, maar ook het milieu minder belast.
Een blik vooruit op België’s grootste bouw- en verbouwbeurs
Het aftellen naar de 56ste BATIBOUW is dus begonnen. Van donderdag 26 februari tot en met zondag 8 maart 2015 opent ’s lands grootste en belangrijkste beurs in de bouw-, renovatie- en woonsector opnieuw de deuren. Bijna 1.000 exposanten stellen er hun meest innovatieve producten voor, waardoor alle paleizen van Brussels Expo gevuld zullen zijn.
Als men elk Heizelpaleis als een beurs ziet, kan men zelfs spreken van 12 complete beurzen, elk met hun eigen thema; van ruwbouw over sanitair tot verwarming en domotica. Zowel wie het groots ziet en een ambitieus nieuwbouw- of renovatie-project wil aanvatten, als wie bijvoorbeeld gewoon op zoek is naar een upgrade van de keuken of badkamer, kan op BATIBOUW terecht. Op de beurs is er met andere woorden voor elk wat wils, in welke fase van zijn of haar project de bezoeker ook zit.
Drie thema’s zullen als rode draad doorheen de beurs lopen: ‘Start to renovate’, kostenoptimaal bouwen en het digitale huis. De vele evenementen en seminaries die tijdens BATIBOUW worden georganiseerd zorgen naar goede gewoonte voor de nodige animo en interactiviteit, en dat zal dit jaar niet anders zijn.
Praktische informatie - Tickets zijn te bekomen via de website www.batibouw.com. De barcode op de online gekochte tickets kan door exposanten worden gescand, wat het makkelijker maakt om contactgegevens door te geven.
Brussels Expo – Belgiëplein 1 – 1020 Brussel - Groot Publiek: Van zaterdag 28 februari tot en met zondag 8 maart 2015 van 10u00 tot 18u30 & Donderdag 5 maart van 10u00 tot 23u00 (nocturne)
Paleizen: Alle paleizen Inkomprijs: Groot Publiek: Tickets: € 12,50/dag Tickets online: € 10,50/dag (of € 13/dag met catalogus) - Kinderen tussen 6 en 12 jaar: € 6/dag - Kinderen onder 6 jaar: gratis
De komende dagen brengen informatie over een aantal nieuwigheden die op de beurs worden weergevonden. Overzicht dat verre van volledig is maar enkel een aantal trends en innovaties wil voorstellen.
Holland America Line schip ms Koningsdam vaart in 2016 vanuit Amsterdam
In 2016 drie Holland America Line schepen vanuit drie Nederlandse havens
Nederland wordt de thuisbasis van drie Holland America Line schepen in de zomer van 2016. Het nieuwe ms Koningsdam krijgt Amsterdam als thuishaven. Het ms Rotterdam blijft vanuit Rotterdam varen en het ms Prinsendam vanuit IJmuiden. Dit is de eerste keer in de lange geschiedenis van de rederij dat drie schepen hun thuishaven hebben in Nederland en er vanuit alle drie de cruisehavens in Nederland wordt gevaren. "We hebben geluisterd naar wat onze gasten willen voor het eerste zomerseizoen van het ms Koningsdam, en we hebben er fantastische routes van gemaakt naar de mooiste havens van Europa", aldus Orlando Ashford, President bij Holland America Line. "Er zijn geen betere bestemmingen te bedenken voor ons nieuwste schip dan de Noorse fjorden, het prachtige St. Petersburg en het fascinerende IJsland. De reizen naar het Middellandse zeegebied die momenteel al boekbaar zijn, zijn zeer populair dus we raden onze gasten aan op tijd te boeken. "
Routes ms Koningsdam: Na de reeks van 7- en 12-daagse afvaarten in het Middellandse Zeegebied, vaart het ms Koningsdam (2.650 passagiers) vanuit Civitavecchia (Rome, Italië) naar Amsterdam, haar thuishaven voor de zomer van 2016. Op weg naar Amsterdam maakt het schip een stop in Rotterdam, om ook hier de nieuwste aanwinst van de vloot te tonen. Vanuit Amsterdam maakt het ms Koningsdam 12 rondreizen naar Noorwegen, de Baltische staten en IJsland. De Koningsdam zomerroutes zijn, evenals de andere Europa routes voor de zomer 2016, vanaf begin februari boekbaar.
Vanuit Amsterdam maakt het ms Koningsdam in juni, juli en augustus, afwisselende 7- en 14-daagse cruises naar Noorwegen met onder andere stops in Flam, Stavanger, Kristiansand en Oslo. Na het Noorwegen avontuur vervolgt het nieuwste Holland America Line schip haar weg naar de Britse eilanden voor een 14-daagse cruise via onder andere Newcastle (Engeland), Invergordon (Inverness, Schotland) en Akuruyri (IJsland).
Aan het einde van het seizoen, vaart het ms Koningsdam van Amsterdam terug naar Civitavecchia. Tijdens deze 12-daagse cruise maakt het schip stops in onder andere Engeland, Gibraltar, Portugal en vier havens in Spanje. Op 24 oktober steekt het schip de Atlantische oceaan over voor de 14-daagse cruise naar Fort Lauderdale (Florida) met stops in onder andere Alicante, Malaga (Granada) en Huelva (Sevilla, Spanje) en Funchal (Madeira).
Routes ms Rotterdam & ms Prinsendam: Holland America Line is ook in de andere twee Nederlandse havens vertegenwoordigd. In de zomer van 2016 maakt het ms Rotterdam 9 rondreizen vanuit haar thuishaven Rotterdam, onder andere een 91-daagse Azië cruise, een 7-daagse Noorse Fjorden cruise en een 14-daagse cruise naar de Noordkaap. Het kleinste schip van de Nederlandse vloot, het ms Prinsendam, heeft IJmuiden als thuishaven en vaart 6 rondreizen, variërend van 14 tot 20 dagen naar de Noordkaap, de Baltische staten en de fjorden.
Het ms Koningsdam is het eerste schip in de nieuwe Pinnacle Klasse van Holland America Line. Het schip introduceert diverse innovatieve concepten en nieuwe openbare ruimtes en locaties aan boord, maar blijft tegelijkertijd wel trouw aan het sterke Holland America Line merk.
De rederij heeft Adam D. Tihany, één van 's werelds vooraanstaande hospitality interieurontwerpers, aangesteld om samen met Bjørn Storbraaten het interieur van het nieuwe schip te ontwerpen. Storbraaten werkte eerder voor Holland America Line aan het ms Eurodam en het ms Nieuw Amsterdam. De twee heren ontwerpen een interieur dat een frisse, eigentijdse vormgeving combineert met de traditionele en kenmerkende elegantie waar Holland America Line bekend om staat.
Onlangs onthulde de rederij de eerste beelden van het interieur voor het ms Koningsdam. Verdere details worden de komende maanden bekendgemaakt, evenals de plannen voor de officiële doop van het schip.
Voor Valentijnsdag waagt het Huis Wittamer zich weer aan Amour met een grote A, die van Art en van Air. die wij in al onze creaties steken. Het hart herwerkt en vertederd... licht en omhuld, fruitig en met chocolade, allemaal varianten op eenzelfde thema: I love you!
Coeur léger : Het tijdloze hart herwerkt. Variatie is troef met zoutbloemkaramel op zwarte chocolade, karamel en passievrucht op melkchocolade, en wijnperzikkaramel op ivoorchocolade. Coeur Wittamer gevuld met 9 hartvormige chocoladebonbons €13
Red Dingue - Limited edition. Luchtige chocolademeringue en mousseline omhuld met kleine meringues “feevingertjes”. €30
Te volgen... Dag van de Makaron 20 maart 2015, georganiseerd door de Association Relais desserts international
Winkel Chocolats & macarons | Grote Zavel 6 | 1000 Brussels – Bakkerij | Grote Zavel 12–13 | 1000 Brussels
Europcar doet eerste strategische overname met Ubeeqo
Europcar, een van de belangrijkste spelers inzake mobiliteit en Europees marktleider in autoverhuur, kondigt aan dat het een meerderheidsparticipatie verwierf aan de zijde van de oprichters in de Franse startup Ubeeqo, gespecialiseerd in autodelen en koploper op de markt voor bedrijven. Deze operatie kadert in de strategie van Europcar om zijn mobiliteitsaanbod verder uit te breiden en met eenvoudige en gebruiksklare oplossingen aan de behoeften van zijn klanten te voldoen. Europcar tekent in op een kapitaalsverhoging van 4 miljoen euro bestemd om de ontwikkeling van Ubeeqo te ondersteunen. De ambitie is uit te groeien tot Europees koploper in nieuwe vormen van mobiliteit. !
Ubeeqo anticipeert sinds 2008 op ingrijpende veranderingen op de markt van de bedrijfsvloten als gevolg van de snelle ontwikkeling van nieuwe technologieën. Ubeeqo richt zich tot de groeiende markt van de professionele mobiliteit met een zelf ontworpen technologie. Het bedrijf biedt daarbij verschillende innoverende en complementaire oplossingen: Autodelen in het bedrijf (“Bettercar Sharing”): een aanbod van autodelen op maat met de bedoeling het gedeeld gebruik van bedrijfsvoertuigen te bevorderen. Het eerste aanbod van een geconnecteerd fleet management (“Bettercar Connected”), waarbij door middel van telematica in de voertuigen een betere gebruiksanalyse van de vloot mogelijk wordt voor de klant (en niet langer alleen een kostenanalyse), met aanzienlijke besparingen als resultaat. Het multimodale alternatief voor de firmawagen (“Mobilities Benefits”) stelt de werknemers voor om hun vaak te grote firmawagen te ruilen voor een kleiner voertuig of voor een toegang tot een gedeelde vloot, dit in combinatie met een mobiliteitsbudget voor hun persoonlijke verplaatsingen (trein, taxi, huur).
De oplossingen van Ubeeqo zullen worden aangeboden aan de B2B-klanten van Europcar (een segment goed voor 46 % van de omzet van de groep), waarmee de start-up toegang krijgt tot een aanzienlijk ontwikkelingspotentieel. Het bedrijf is al aanwezig in Frankrijk en België en vestigt zich momenteel in Duitsland. Bovendien zal het dankzij de steun van Europcar ook naar het Verenigd Koninkrijk uitwijken.
Europcar van zijn kant biedt inzake mobiliteit een toegangsapplicatie via smartphone en in joint-venture met Daimler een origineel concept van autodelen, Car2Go, een innovatief gedeeld mobiliteitsaanbod dat als één van de eerste in 2012 werd gelanceerd.
Met een stijging van + 3 % bezoekers en + 6 % overnachtingen in 2014 wordt de groeitrend van het toerisme op Curaçao doorgezet. Ook de verhoging met + 6 % van het aantal toeristen uit Europa is significant en specifiek vanuit België met + 7 % !
De cijfers van de Curaçao Tourist Board duiden op een groei van aankomsten en verblijven vanuit alle hoeken van de wereld met als koploper Canada + 30 %. Ook het verblijfstoerisme scoort hoge toppen met voor België een groei van + 7 %. Concreet gaat het om 6017 verblijfstoeristen in 2013 tegenover 6447 in 2014. Nederland zorgt nog steeds voor het grootste aantal bezoekers met een aandeel van 31 % van het totaalcijfer.
Edward Suares, directeur van Curaçao Toeristen Bureau Europa (CTBE), kijkt tevreden terug: “Een mooi resultaat! De Europese markt is voor Curaçao van essentieel belang en dat het aantal Europese toeristen in 2014 aanzienlijk is gestegen zegt iets over de populariteit van het eiland, iets om trots op te zijn. Het is nu zaak om de resultaten in 2015 te continueren en het liefst te verbeteren. Kortom, uitdagingen genoeg voor het komende jaar.”
De toeristische activiteit op Curaçao is van groot belang voor de economie van het eiland. De toeristische sector genereerde in 2014 ruim 419 miljoen dollar (401 miljoen in 2013) waarvan het Europese aandeel 44,9 % bedroeg. De groeicijfers zijn van die aard dat ze een boost geven aan de lokale economie.
Voor valentijn presenteert chocolatier Jean Galler een elegante sculptuur van vijf harten. Vier van deze harten werden gemaakt met de uitzonderlijke zwarte chocolade 'Noir d'exception'.
De chocolade 'Noir d'exeption' heeft een heerlijk bitter aroma met een fijn zuurtje. Het smakenpalet is buitengewoon en perfect afgerond. Het kleine oranje hartje combineert zoet en bitter dankzij de chocolade "Blanc d'exception" en appelsien.
Deze genummerde gelimiteerde editie op 50 exemplaren wordt verkocht in de boetieks van Galler voor 38 euro.
Of je nu een avondje voor de tv gepland hebt of een feestje onder vrienden: een snack moet er zijn! Maar waarom is ongezond toch zo lekker? Geen nood. Met de chips van Lignavita zijn je zorgen zo van de baan.
Lignavita, gekend voor haar proteïnedieet, lanceert chips in twee overheerlijke smaken: Roasted Chicken en Salt&Vinegar. Dit lekkere tussendoortje is rijk aan eiwitten maar arm aan koolhydraten en vetten en past dus volledig binnen de Lignavita filosofie.
Roasted Chicken: Chips met kipsmaak? Dat is het beste van twee werelden in een! De Roasted Chicken is erg knapperig van structuur en verwent je smaakpapillen. Een hartig tussendoortje waar je niet langer van af moet blijven.
Salt& Vinegar: De Salt&Vinegar variant is een smakelijke chips die je keer op keer weet te verrassen. De crispytextuur in combinatie met de zoute toets is echt iets om naar uit te kijken! Ideaal voor knabbelgrage snackfans!
De chips wordt handig verpakt per 5 porties van 30g in een grote zak. Prijs:€13,50
Lignavita is de specialist die jou helpt om op een gemakkelijke en gezonde manier gewicht te verliezen. Het eenvoudig te volgen programma en het uitgebreide gamma smaakvolle producten helpen dagelijks mensen om zonder zorgen het ideale gewicht te bereiken en te onderhouden. Bovendien investeert Lignavita continu in Research & Development en gaan ze steeds op zoek naar de meest innovatieve producten. Het resultaat is dat Lignavita regelmatig nieuwe producten en nieuwe smaken kan presenteren. Ze combineren daarbij alle voordelen van dieetvoeding met de smaak en looks van onze dagdagelijkse voeding. Lignavita gaat trouwens nog een stap verder, en creëert ook eigen recepten. Diëten en creatief koken kunnen immers best samengaan. www.lignavita.be
Hotel BLOOM! & de Harlan Levey Projects Galerij stellen voor: ‘Penthouse Art Space’ residentieel programma
Hotel BLOOM! en de Harlan Levey Projects Galerij stellen met trots hun samenwerking voor; een nieuw ‘artistiek residentieel’ programma, als antwoord op de culturele bezuinigingen en de gevolgen van de financiële crisis voor artistieke producties over de hele wereld. Elke maand krijgt een kunstenaar, galerij of curator een plaats om te wonen en werken alsook ondersteuning bij evenementen en communicatie.
De presidentiële suite wordt omgetoverd tot ‘Penthouse Art Space’ Tijdens de jaren ’70 en ’90 was deze ruimte, die zich op de 9e verdieping van het hotel bevindt, een presidentiële suite waar beroemde gasten, zoals Michael Jackson of president Ronald Reagan, verbleven. Over de jaren heen werd het een minder decadente ruimte die niet langer verhuurd werd. In 2014 werd deze verdieping heropend als een kunstruimte die zowel nationaal als internationaal talent de mogelijkheid geeft om te wonen, werken en tentoon te stellen.
Art’n BLOOM!
Kunst en creatieve levensstijl maken deel uit van de Hotel BLOOM!-identiteit. Sinds de opening van het hotel is het de bedoeling om kunstenaars, en op hun beurt gasten, tegemoet te komen door een frisse, inspirerende en unieke omgeving beschikbaar te stellen. Kunst definieert het hotel en het hotelmanagement vindt het belangrijk om kunst te ondersteunen als wederdienst.
‘Penthouse Art Space’ residentieel programma. In september 2014 werkten Penthouse Art Space, Design September en 6 internationale ontwerpers samen om dit residentieel programma op te starten en dit na een erg succesvolle tentoonstelling en een reeks voorstellingen in april 2014 tijdens Art Brussels. Van oktober 2014 tot september 2015 biedt Penthouse Art Space graag de mogelijkheid aan kunstenaars, curatoren en galerijen uit het VK, Polen, de VS, Italië en België om hier te wonen en te werken.
Residentiële partners 2015
20 Januari tot 11 Februari, 2015: Kunstenaars: Mozart Fernandes & Mônica Rodrigues Fernandes (BRAZIL) in samenwerkinq met Beleza Design & Art
www.belezadesignart.org
Serena Vestrucci & Francesco Maluta (ITALY) in samenwerking met Galleria FuoriCampo
Februari 2015 : http://rowingprojects.com Voorstellingen, screenings, lezingen
Maart 2015 : Kunstenaar: TR Ericsson (VS) http://www.trericsson.com
Maart, april 2015 : Kunstenaar: Radek Szlaga (Polen, in samenwerking met: http://leto.pl/en) http://radek-szlaga.tumblr.com
April 2015 : Kunstenaar: Sergio Bromberg (Mexico) http://www.sergiobromberg.com
Juli 2015 : Kunstenaar: Daniel Baird (VS) http://www.danielgbaird.com
De Harlan Levey Projects (HLP) Galerij bevindt zich in het centrum van Brussel, in het hartje van het nieuwe galerijen- en ontwerpdistrict van de Europese hoofdstad. De galerij werkt nauw samen met een groepje internationale kunstenaars en organiseert een jaarlijks programma met soloprojecten, thematische groepstentoonstellingen, voorstellingen en gemeenschapsvorming / educatieve activiteiten. HLP verzorgt ook cruciale teksten voor klanten zoals Gingko Press (DE/VS), het VanAbbe Museum (Eindhoven), Showroom Mama (Rotterdam) en het Domein voor Kunst Kritique (Amsterdam) en biedt zo bilateraal advies aan kunstenaars, creatieve industriepartners en allerlei hedendaagse kunstcollecties.
Hotel BLOOM! - Koningsstraat 250 - 210 Brussel - www.hotelbloom.com