De Kasteleinswijk is zonder twijfel één van de meest trendy buurten van de hoofdstad en staat bekend om de herenhuizen, de vele restaurants en bars met sfeervolle terrassen op het voetpad. Dankzij de ideale ligging vlakbij de Louizalaan en de Waterloosesteenweg is deze wijk een unieke Brusselse place-to-be.
Het Huis Amazone: Dit neoklassieke burgerhuis met symmetrische samenstelling werd gebouwd in 1897. Vroeger was het huis okerkleurig geschilderd, nu geeft de natuurlijke kleur van de stenen een elegante en pittige toets aan de eerste verdieping waar een erker met ijzerwerk uit die tijd prijkt.
Charles’ Home
Het huis werd verdeeld in vijf appartementen: vier appartementen met één slaapkamer waarvan er twee over een terras beschikken en één uitzonderlijke studio van bijna 60 m². Zowel de studio als de “mini-lofts” zijn versierd in de elegante en onuitgegeven stijl die zo eigen is aan Charles’Home. De appartementen stralen een mengeling van invloeden uit alsook toetsen van levendige kleuren, een gedurfde designstijl. Het Huis Amazone is een perfecte weergave van de levendigheid en bezieling die in de meest hippe wijk van de hoofdstad heersen.
TECHNISCHE FICHE: Adres: Amazonestraat 28, 1060 Brussel - Vijf appartementen: vier met één kamer en een studio - Prijzen: Van 180 tot 320 Euro per nacht
La Petite venise: nieuwe Pierre& Vacances residentie in Colmar
Pierre & Vacances opent, na Eguisheim, een tweede residentie in de streek, meer bepaald in de wijnhoofdstad van de Elzas. De nieuwe Pierre & Vacances-residentie La Petite Venise ligt in het hart van de stad Colmar – in de historische wijk “Klein Venetië” – op vijf minuten van het TGV-station. Daarmee is ze de perfecte uitvalsbasis voor de Wijnroute van de Elzas en voor een uitstap naar de Vogezen.
Pierre & Vacances-residentie La Petite Venise : Dit nieuwe adres omvat 96 hedendaagse appartementen (van studio’s tot tweekamerappartementen voor 5 personen) in een modern gebouw, opgetrokken uit natuur- en leisteen. Er is veel natuurlijke lichtinval in de appartementen en de Elzas bood inspiratie voor de inrichting, die doet denken aan de balken die zo veel gevels in de streek sieren. De vrolijke kleuraccenten geven dan weer een boost aan het geheel. Bovendien is alle comfort voorzien zodat de gasten zich meteen thuis voelen: een uitgeruste keuken, flatscreen-tv, kwalitatief beddengoed, gratis toegang tot wifi ... en meestal ook een zuidgericht balkon. Ook hier zijn alle prestaties van Pierre & Vacances beschikbaar: gratis diensten (huishoudlinnen, wifi in het appartement, schoonmaak) en diensten à la carte (hotelformule, babykit in het appartement, bakkerij- en verhuurdienst ...).
In La Petite Venise zijn ook de nieuwe Bed & Breakfast-formule (dagelijks vers beddengoed en ontbijt) en de klassieke ontbijtformule beschikbaar. De residentie is opgebouwd rond leef- en ontspanningsruimten: een verwarmd binnenzwembad met plonsbad voor de kleintjes, een tuin met speelplein, een ontbijtruimte met terras.
Bezichtigen en ontspannen
Residentie La Petite Venise ligt op vijf minuten wandelen van het geklasseerde historische centrum van Colmar, dat bovendien autovrij is. De hoofdstad van de “centrale Elzas” kan bogen op een rijk architecturaal, historisch en artistiek erfgoed met heel wat bezichtigingsmogelijkheden in de buurt van de Pierre & Vacances-residentie. Van aan het regionaal natuurpark Ballons des Vosges kunnen vakantiegangers gemakkelijk de voornaamste skistations van de Vogezen bereiken (minder dan een uur rijden) of de 170 km lange wijnroute – waarvan Colmar een halte is – aanvatten.
De Pierre & Vacances-residentie La Petite Venise is ideaal voor gezinnen en koppels die de stad en de streek in alle rust willen ontdekken. Omdat ze bovendien dicht bij Straatsburg, Mulhouse en Duitsland ligt, is de residentie perfect voor zakenmensen die voor langere tijd in de streek willen verblijven.
Tarieven: Vanaf € 568 per week in een tweekamerappartement voor vier personen.
Vanaf € 75 per nacht voor een kort verblijf in een studio voor twee personen.
Wat maakt het verschil?
ERVARING: Verblijfsformules, activiteiten voor groot en klein, befaamde partners
FLEXIBILITEIT: Diensten en activiteiten à la carte, vrije aankomsttijdstippen
DIENSTEN: Hoteldiensten, onthaalpersoneel en animatie ter plaatse
VEILIGHEID: officiële classificatie van de huizen en appartementen
Moët Ruby Red - De officiële cocktail van de Golden Globes 2016
Speciaal voor de Golden Globes creëerde bartender Karen Grill de cocktail Moët Ruby Red. Moët Ruby Red is geïnspireerd op de film 'De Tovenaar van Oz' en is luxueus en fel, zoals de sterren op de rode loper.
Ingrediënten: 20 ml citroensap, 20 ml punch van dragon, framboos en citrus, 30 ml Belvedere Vodka en 75 ml Moët Impérial. Giet de punch, het citroensap en de wodka over ijsblokjes in een witte wijnglas. Voeg daaraan de champagne toe en werk af met verse dragon en citroenschil.
Voor de punch: 2 kopjes frambozenpuree, 2 kopjes appelciderazijn, 4 kopjes rietsuiker, de schil van 1 citroen en 4 takjes dragon. Laat de ingrediënten zachtjes koken. Haal vervolgens van het vuur en laat afkoelen.
Bartender Karen Grill brengt met haar moderne versie van een French 75 cocktail een persoonlijk eerbetoon aan een van de meest tijdloze films aller tijden, ‘De tovenaar van Oz’. Dit uitbundige meesterwerk belichaamde de uitzonderlijke creativiteit van Hollywood en de eigenzinnigheid van de film. De punch op basis van framboos, citrus en dragon in combinatie met champagne en wodka zorgt voor een fris-zure toets. De robijnrode kleur is dan weer een knipoog naar de beroemde robijnen schoentjes. Dragon heeft dezelfde kleur als de Smaragden Stad en de lange citroenschil staat voor het gele pad. Deze cocktail is luxueus en fel, net als de sterren die tijdens de Golden Globes de rode loper sieren.
Karen Grill werkt momenteel aan enkele nieuwe, innovatieve cocktailkaarten en adviseert bekende zaken over heel Los Angeles.
Verhuur vakantiewoningen in de lift dankzij Rode Duivels
Nu al 26% meer boekingen, regio Lyon reeds uitverkocht
Het EK voetbal is in aantocht en dus komt ook de Rode Duivels-gekte weer op gang. Dat is onder andere duidelijk zichtbaar aan het aantal boekingen van vakantiewoningen in de buurt van de Belgische speelsteden Bordeaux, Lyon en Nice. Sinds de bekendmaking van de steden, zijn boekingen van vakantiewoningen in die regio’s tijdens de maand juni met maar liefst 26% gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Interhome, grootste vakantiewoningverdeler van Europa. “Boekers hebben waarschijnlijk opgemerkt dat wij, anders dan hotels in de desbetreffende regio’s, onze prijzen niet aanpassen tijdens het EK”, zegt Thibault Van Look, Commercieel Manager België bij Interhome. Naast het prijzenvoordeel, zijn ook gezelligheid en veiligheid factoren die een vakantiewoning aantrekkelijk maken. Wie de zomer ook graag op een Duivelse manier wil inzetten, moet snel zijn: de verblijven in Lyon zijn reeds uitverkocht en Interhome verwacht dat dat in Bordeaux en Nice ook snel het geval zal zijn. Meer info: www.interhome.be
De Rode Duivels zijn hot en met een EK vlakbij de deur ligt het dan ook in de lijn der verwachtingen dat heel wat Belgen naar onze zuiderburen willen afzakken. Sinds de bekendmaking van de kalender en de speelsteden registreerde Interhome een kwart meer reservaties van Belgen in de regio rond Bordeaux, Lyon en Nice,. “Het is enorm snel gegaan”, zegt Thibault Van Look. “Vakantiewoningen in en rond Lyon waren in no-time uitverkocht en ook in Bordeaux en Nice gaat het snel. In die laatste twee steden beschikken we over een iets ruimer aanbod, waardoor daar nog enkele mooie zaakjes te doen zijn. Maar snel zijn is de boodschap, zoveel is duidelijk”. Dat de speelsteden ook in prachtige regio’s gelegen zijn, is mooi meegenomen. Supporters die zich in Bordeaux bevinden, kunnen naast de match ook van een zacht klimaat, uitstekende gastronomie en bruisend uitgaansleven genieten. Lyon kenmerkt zich dan weer als fijne citytripbestemming met veel shopping-mogelijkheden en in Nice kun je met tropische temperaturen genieten van de authentieke binnenstad en de prachtige Azurenkust.
Supporteren in groep: Interhome merkt ook op dat het aantal personen per boeking is gestegen sinds de bekendmaking van de EK-speelsteden. Dat wil zeggen dat meer vakantiegangers er in groep op uit trekken. De grootste vakantiewoningverdeler van Europa ziet dat vooral grote vakantiewoningen (8 personen en meer) erg in trek zijn. “Het is duidelijk dat de meeste boekingen komen van groepen kameraad-supporters die samen de Duivelsgekte vanop de eerste rij willen meemaken. Niet onlogisch natuurlijk, want een vakantiewoning is ideaal om in groep te verblijven. Je kan gezellig samen de andere EK-wedstrijden volgen, alle nutsvoorzieningen zijn bij de hand en het is een pak goedkoper dan in een prijzige (hotel)bar”, zegt Thibault Van Look.
Vakantiewoning vs hotel: Laat dat laatste een niet te onderschatten argument zijn. Want in tegenstelling tot de meeste hotels verhoogt Interhome zijn prijzen niet tijdens het EK. En dat bespaart je al gauw ettelijke Euro’s. Zo betaal je gemiddeld voor een vakantiewoning in de regio Bordeaux 150€ per persoon/per week. Dat is een prijs die je in een hotel al gauw betaalt voor één nacht. Wie dus voordelig naar Frankrijk wil om de Rode Duivels aan te moedigen kan maar beter snel zijn, want in de regio Lyon is het aanbod aan vakantiewoningen nu al uitgeput en de verwachting is dat Bordeaux en Nice snel zullen volgen.
Het meest recente aanbod aan vakantiewoningen van Interhome kan je raadplegen via www.interhome.be
De twee Belgische klassiekers, Lotus Bakeries en Suske & Wiske, slaan de handen in elkaar en komen voor de dag met een gloednieuwe heerlijkheid voor kinderen. De Lotus Speculoos Suske & Wiske dient als een krokant knabbeltje thuis of als handig tussendoortje op school.
SUSKE & WISKE EN LOTUS SPECULOOS
De twee Belgische klassiekers, Lotus Bakeries en Suske & Wiske, slaan de handen in elkaar en komen voor de dag met een gloednieuwe heerlijkheid voor kinderen. De Lotus Speculoos Suske & Wiske dient als een krokant knabbeltje thuis of als handig tussendoortje op school.
HET PERFECTE PARTNERSHIP
Elk goed verhaal start met een stel ijzersterke karakters. En laat Suske & Wiske nu net het ideale duo zijn om een nieuw avontuur aan te gaan. Ze doken vol verwondering de wondere wereld van Lotus Bakeries in en pronken nu samen met hun vrienden Lambik, Jerom en Tante Sidonia op de gloednieuwe Speculoosjes. Deze worden geproduceerd met dezelfde, gekende kwaliteit en gekaramelliseerde smaak van de vertrouwde Lotus Speculoos en – uiteraard – met heel veel liefde.
PROFESSOR BARABAS
Al meer dan 80 jaar is Lotus Bakeries dé referentie op vlak van speculoos en in de markt van gebak en zoete koekjes. Je kan dus wel stellen dat ze de professor Barabas van de sector zijn: een vaste waarde die steeds innovatief uit de hoek komt. Ook Suske & Wiske vierden zopas hun 70e verjaardag en zijn niet meer weg te denken uit het culturele landschap. Als ouder denk je er waarschijnlijk nostalgisch aan terug. Als kind droom je weg bij de spannende avonturen. De striphelden behoren tot het Belgische erfgoed. Dat is zeker!
WIST JE DAT … er maar liefst 1.300.000 Suske & Wiske strips per jaar verkocht worden? … 2/3 Belgische huishouden speculoos kopen? … dat neerkomt op een consumptie van zo’n 400 koekjes per huishouden per jaar? … Suske & Wiske tijdens de krokusvakantie op de planken staan met een musical?
Verkrijgbaar in handige versheidszakjes van 6 x 25 g / 6 x 7 koekjes.
LOTUS BAKERIES IN EEN NOTENDOP
Lotus Bakeries is wereldwijd actief in het traditionele en gezonde segment van tussendoortjes met de merken Lotus, Lotus Biscoff, Lotus Dinosaurus, Lotus Suzy, Peijnenburg, Snelle Jelle, Annas, Nakd, Trek, BEAR en Urban Fruit. Lotus Bakeries, met hoofdzetel in België, is een dynamische en internationaal georiënteerde onderneming met productie-vestigingen in België, Nederland, Frankrijk en Zweden, en vijftien eigen verkooporganisaties in Europa, de Verenigde Staten en Azië.
Verder werkt Lotus Bakeries samen met commerciële partners in een veertigtal landen wereldwijd. Lotus Bakeries telt ongeveer 1.400 medewerkers. Door een gezond evenwicht te bewaren tussen traditie en innovatie verwent het Lotus merk de consument met een uniek gamma van kwaliteitsvolle en lekkere producten.
Met Peijnenburg en Snelle Jelle is de onderneming marktleider in ontbijtkoek in Nederland. Onder de merken Nakd, Trek, BEAR en Urban Fruit biedt Lotus Bakeries lekkere tussendoortjes aan, gemaakt van volledig natuurlijke ingrediënten, onbewerkt en zonder toegevoegde suikers. In 2014 realiseerde Lotus Bakeries een omzet van 347,9 miljoen EUR. De aandelen van Lotus Bakeries zijn genoteerd op Euronext Brussels.
Klein maar fijn: Zet onmiddellijk de juiste toon met dit grandioos voorgerechtje. Deze 4 mini-risotto’s met Saint-Amour worden gepresenteerd in ovenschoteltjes in hartjesvorm. Een veelzeggend gebaar dat duidelijker is dan de mooiste liefdesverklaring. Foie gras van eend of sneeuwkrab en rode rivierkreeftjes: deze risotto’s zijn een gastronomisch uitstapje te land, ter zee...en in de 7e hemel!
Deze Valentijn zet Picard verfijning en delicatesse op het menu met de "LOVE ETC"-creaties. Volg het rode lint en ontdek de kleine attenties die uw romantisch tête-à-tête extra vuur inblazen. We zetten hoog in.
4 mini-risotto's met Saint-Amour: Pâté van foie gras, maanzaad - Sneeuwkrab, rode rivierkreeftjes en sesamzaad: 6,95 € per doos van 140 g - Bereiding: 14 min in de oven
Succes gegarandeerd met deze mini-eclairs: De hopeloze romantici onder ons zullen ongetwijfeld bezwijken voor deze 8 mini-eclairs van framboos en passievrucht of chocolade en karamel met gezouten boter. Deze onweerstaanbaar lekkere gebakjes zijn versierd met een chocolaatje waarop de tekst "LOVE ETC" of een "lintjes-hart" prijkt. Dit dessert is de perfecte afsluiter van een romantisch diner. Vindt u ze niet om op te eten? Fluister de juiste woordjes!
8 mini-eclairs: Framboos-passievrucht; Chocolade-karamel met gezouten boter - 5,95 € per doos van 120 g - Ontdooien: 3u in de koelkast
Knapperige chocolaatjes: De must haves deze Valentijn... Deze 12 hartjes in een jasje van melkchocolade verhullen een overheerlijke praliné van amandel en hazelnoot met stukjes 'crêpe dentelle'. De perfecte combinatie van zacht en krokant; als een kus om in een doosje te doen. Dit ideale Valentijnscadeau herkent u aan het roze geschenkdoosje versierd met de rode linten van de "LOVE ETC"-collectie. Laat uw hart spreken. 12 hartjes met chocolademelk, praliné en 'crêpe dentelle' - 3,95 € per doos van 175 g. Naast de diepvriesafdeling
Valentijnsdag 2016: Deze producten in beperkte editie zijn beschikbaar van 1 t.e.m. 28 februari 2016.
EXKi breekt met de regels van het traditionele snelrestaurant door versbereide en natuurlijke producten aan te bieden om ter plaatse te eten of mee te nemen. De kaart biedt een ruime keuze aan gezonde en evenwichtige gerechten, op basis van verse en natuurlijke producten van de beste kwaliteit.
Elke maand zet EXKi een seizoensgroente in de kijker door ze te verwerken in heerlijke en unieke gerechten. In februari staat witloof centraal.
Met slechts 15 kcal per 100 g, blijft witloof bijzonder licht, en met reden: deze groente bestaat voor bijna 95% uit water. Witloof zit boordevol voedingsstoffen en voorziet ons lichaam van selenium dat onze cellen beschermt tegen veroudering en sommige vormen van kanker. Witloof is ook rijk aan kalium, magnesium, calcium, ijzer, mangaan, koper, zink en fosfor. Witloof is een bron van vitamine B en C en bevat bijzonder licht verteerbare vezels die nodig zijn voor een goede darmwerking. Kortom, witloof is een waar concentraat aan weldaden die ons toelaat om de hele winter lang in topvorm te blijven.
In februari stelt EXKi volgende witloofrecepten in zijn restaurants voor: een duosalade: Rosmarinopasta, radicchio, champignon, hazelnoten; een grote salade: Witloof, bio spelt, rode bessen, walnoten, rode koolkiemen en een warm gerecht: Gratin met witloof en ham.
Tot slot onthult EXKi nog een heerlijk recept om gezellig samen thuis te bereiden: witloofsalade met spinazie.
Witloofsalade met spinazie: Voor 4 personen - Bereidingstijd: 15 minuten
3 witloofstronken, 100g jonge spinazie, 1 sinaasappel, Sap van ½ sinaasappel, Sap van ½ citroen, 1 soeplepel sojasaus, 1 soeplepel koolzaadolie, 4 soeplepels amandelschilfers, peper
Verwijder de kern en het hart van 3 witloofstronken, snijd de stronken in reepjes en schik ze in een slakom. Spoel en droog 100g jonge spinazie en voeg deze toe. Schil 1 sinaasappel en scheid de partjes. Snij de partjes doormidden en voeg ze aan de salade toe. Giet het sap van een halve sinaasappel en een halve citroen in een kom en voeg er peper aan toe. Doe er 1 soeplepel sojasaus en 1 soeplepel koolzaadolie bij en meng alles. Giet het mengsel bij de salade en meng.
Bak 4 soeplepels amandelschilfers goudgeel in een kleine koekenpan zonder vet en strooi ze vlak voor het serveren over de salade.
Mee met de hype: verlekkerd op vegan, glutenvrije biocrackers van Le Pain des Fleurs
Moeder Natuur heeft heel wat in haar mars en dat hebben ze bij Hygiena geweten. De specialist in de distributie van biologische, natuur, glutenvrije en dieetproducten laat je daarom graag kennis maken met de krokante bio crackers van Le Pain des Fleurs: een heerlijk licht tussendoortje of als maaltijd met een lekkere garnituur.
De crackers zijn vrij van gluten, gist, melkproducten, aroma en ei, maar vol van smaak. Bovendien krijgen ze het ‘VEGAN’ label opgespeld, wat er op duidt dat ze geen ingrediënten van dierlijke afkomst bevatten. Elke cracker is uniek, want door weers invloeden kunnen deze natuurproducten, gemaakt van biologische granen, variëren in kleurstructuur. Authenticiteit, dat proef en zie je!
Boekweit: de authentieke. Het meel van deze crackers bestaat volledig uit boekweit. Deze voedselbron bevat veel magnesium en verlaagt zo de kans op een hoge bloeddruk. Bovendien werd bewezen dat boekweit een gunstig effect heeft op de bloedvaten. De boekweitcrackers bestaan ook in de variant zonder toegevoegde suikers en zout. 3,09 euro/150g
Ui: de pittige: De crackers met uien zijn met hun herkenbare smaak wellicht de favoriet van velen. Deze tastemaker is een bron van vitamines, mineralen en vezels. 3,19 euro/150g
Biologisch glutenvrij – zonder melkproducten – zonder eieren – zonder gist – zonder schaalvruchten – zonder aroma’s
Quinoa: de typische: Naast halfvolkoren rijst bestaat het meel van deze crackers voor 40% uit quinoa. Dit gewas is ontzettend voedzaam en behoort tot de veelbesproken ‘superfood’ categorie. De quinoacrackers zijn dus een goede aanvulling op een gezonde levensstijl. 4,09 euro/150g
Vijg: de fruitige : Deze fruitige crackervariant is een goede bron voor vezels en heeft daarom een positieve werking op de spijsvertering. Vijgen bevatten bovendien kalium, een mineraal dat het bloedsuikerniveau helpt controleren. 4,09 euro/150g
De crackers zijn ook verkrijgbaar in kokos, cacao, meergranen (rijst, boekweit, gierst) en met kastanjemeel. Handig om weten: Alle gebruikte granen in de crackers zijn van Europese oorsprong. In de bakkerij worden uitsluitend glutenvrije producten geproduceerd, je kan er dus van op aan dat de crackers geen sporen van gluten bevatten. De crackers worden handig verpakt in twee vershoudzakjes (2x 75g) en zijn verkrijgbaar in elke goede natuurvoedings- en bio winkel. www.hygiena.be
Om de winterse kou te trotseren lanceert Boco een leuk assortiment rijkelijke koffies. Een vleugje slagroom, een toets van caramel, een regel smoothies, hagelvlokes caramel of chocoladesnippers. Hartverwarmend heerlijk!
WEES GUL DEZE WINTER, SAMEN MET EXKi: DEEL EEN KOPJE KOFFIE
Ook deze winter laat EXKi de minstbedeelden niet in de kou staan. Na de solidaire soep in december organiseert EXKi in januari en februari opnieuw de actie ‘share a coffee’: het principe is eenvoudig: wie een kopje koffie drinkt, kan voor slechts 1 euro ook een kopje betalen voor iemand die het zich niet kan veroorloven.
EXKi toont opnieuw zijn solidariteit en engagement. EXKi, de gezonde en natuurlijke restaurantketen laat zich voor deze actie opnieuw inspireren door het principe van 'uitgestelde koffie'. Samen met zijn klanten en medewerkers beklemtoont de keten graag de waarden waaraan het belang hecht: solidariteit en delen. Om EXKi te helpen de doelstelling van 100.000 kopjes koffie voor daklozen te bereiken, is het nodig dat deze actie massaal wordt gesteund!
PRAKTISCH: deelnemen aan deze campagne. Van 18 januari tot 21 februari ontvangen de EXKi-klanten een pass. Aan de kassa kan de klant beslissen of hij behalve zijn aankoop, ook een koffie ter waarde van 1euro zal schenken aan de minstbedeelden. Het ingezamelde geld wordt later gebruikt om zo veel mogelijk koffie te kopen. Begin april schenkt EXKi de koffie aan de vereniging Operatie Thermos.
Gedurende de duur van de actie kan iedereen de actie in real time volgen op de Facebook-pagina van EXKi en in de EXKi-restaurants. Bij elke schenking wordt een beker in een urne gestopt. https://www.facebook.com/EXKiRestaurants.
Over EXKi: Het verhaal van EXKi begint in 1999, wanneer Nicolas, Frédéric en Arnaud, met een passie voor de goedekeuken, het idee uitwerken van een kwalitatief snelrestaurant met focus op natuurlijke producten. Op 9 januari 2001 opent het trio een eerste zaak aan de Naamsepoort in Brussel: het begin van een mooi verhaal. Vandaag telt EXKi 80 restaurants in zes landen.
In 2015 vulden volgende nieuwe adressen de lijst van EXKi-restaurants aan: Villeneuve-d’Ascq (Rijsel), Bercy (Parijs), Arche de la Défense (Parijs), Amsterdam Centraal Station (Nederland) en Madison Avenue (New-York).
Hotel Dolce La Hulpe Brussels breekt voor Sint-Valentijn de traditionele romantische codes en gewoontes open, kruidt ze met genot dat u kan proeven en een explosieve gewaarwording voor al uw zintuigen. Geef vrije baan aan plezier, laat alles los en ervaar een gelukzalige avond aanschouwd met ogen fonkelend van verlangen.
In het hart van het Zoniënwoud, maar slechts enkele minuten van Brussel, ligt de bijzondere wereld van Dolce La Hulpe Brussels verscholen. Deze oase van rust, in een rustgevende en kalme groene omgeving gelegen, vormt de uitgelezen plek om fijne momenten met zijn tweeën te beleven… samen.
Laat Valentijn het gedroomde excuus zijn om deze intense momenten te beleven met ons aanbod: een nacht in een tweepersoonskamer in het hart van het woud, het Valentijnsdiner in « Brasserie 135 » bestaande uit vijf gangen met water, wijn, koffie en een glaasje champagne. Onze live piano muziek zorgt voor een unieke romantische sfeer. Een ‘From Dolce with Love’ kistje vol genot voor twee dat op u wacht in uw kamer : een Oriëntaalse Weelderige Lichaamsolie® van 150 ml- Cinq Mondes om elkaar zalig te masseren, Chocolade hartjes om van plezier te smelten, twee degustatieglazen met ‘Les Apéros de Philomène’ Passievrucht en Roos likeurtjes ‘made in Belgium’ van 4cl voor een avond dronken van liefde, een Aromacologie Cinq Mondes trio bestaande uit fytoaromatische douche- en badoliën voor een ondeugend bad, enkele pluimpjes voor strelend zachte momenten, een masker voor de ogen verdiept al de andere zintuigen, het ontbijtbuffet voor twee. Onbegrensde toegang tot het binnenzwembad, de sauna, de hamam en de fitness. Badjassen en slippers beschikbaar in de kamer, Wi-Fi verbinding en gratis parkeergelegenheid.
Dit Valentijnsaanbod is beschikbaar op 12, 13, 14, 19, 20 en 21 februari 2016 vanaf 415 euro in een Superior tweepersoonskamer.
Dolce La Hulpe Brussels is een eigentijds ontworpen 4 sterren Hotel & Resort, perfect gelegen in het hart van het Zoniënwoud en op slechts 15km van het centrum van Brussel. Het etablissement geeft geweldige panorama’s over het woud en biedt haar gasten 264 kamers en suites, een restaurant met een groot en overheerlijk buffet, een elegante brasserie die voornamelijk schotels serveert op basis van streekproducten, bars, een lounge-terras, een overdadige Cinq Mondes-Spa van 800m², uniek in België, buitentennisbanen en een Wellness-centrum bestaande uit een overdekt zwembad, sauna, hamam, fitness-zaal en collectieve sportzaal. Bezoek www.dolcelahulpe.com/nl
Valentijn: het ideale moment om jouw lieve schat in de watten te leggen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een romantisch, culinair onderonsje? Met het Lover by Lover assortiment kom je alvast helemaal in de juiste sfeer!
Bij BergHOFF weten ze als ze geen ander dat de liefde van de man, maar zeker ook die van de vrouw, door de maag gaat. Verras daarom deze Valentijn jouw wederhelft of stiekeme crush met jouw favoriet uit de Lover by Lover collectie.
My sweetheart: Met Valentijn mag het afrodisiacum chocolade niet ontbreken. Heerlijk met banaan, aardbeien of marshmallows. De chocolade fondueset van Lover by Lover zorgt voor ‘sweet love’ momenten. Voor wie smelt jij helemaal weg? Prijs: 23,20 euro
Romantisch rood of wonderbaarlijk wit: Dé manier om een romantisch avondje in te zetten? Een flesje wijn kraken natuurlijk! Met deze beige wijnflesopeners is dat in een handomdraai gebeurd. Bovendien worden ze gemaakt uit roestvrijstaal. Prijs: 44,83 euro en 7,55 euro
Voor de coffeelovers: Wat dacht je van een ontbijt op bed op 14 februari? Met deze koffie-/theezetter en bijhorende tassen wordt wakker worden helemaal leuk! Deze items lopen over van de passie maar zijn hittebestendig. Prijs 27 euro (koffie-/theezetter) en 21,80 euro (2-delige tassenset)
Op elk potje……past een dekseltje. Deze kookpot doet menig hart sneller slaan. Heb jij al kookinspiratie? Wat dacht je van een lekkere pasta à la Lady en de Vagebond bijvoorbeeld? Prijs: 93 euro. www.berhoffworldwide.com
Voor Valentijn steekt Moët & Chandon zijn Moët Rosé Impérial in een nieuw jasje: De Moët Gift Box, een elegante uitgave in zwart, roze en goud en de Moët Rosé Suit, die men dankzij het handvat gemakkelijk kan meenemen.
Moët Rosé Impérial is net zo stijlvol en glamoureus als zij die hem degusteren en de ideale keuze om te delen.
Moët & Chandon Rosé Gift Box - Vanaf € 46 in de supermarkt
Moët & Chandon Rosé Tie Suit - Vanaf € 51€ bij de wijnhandelaar
Venizi:
Valentijn voor Venizi is de perfecte gelegenheid om de hartenbrekers 2016 in het daglicht te stellen!
Waarom Valentijn? Gewoonweg omdat het de perfecte kans is om ‘hem of haar’ te vertellen dat je hem/haar nog graag ziet. Omdat een ‘klein’ hartje hiervoor het ideale geschenk is of louter omdat een juweel een mooi geschenk is en het ook blijft …
Elke romantische ziel staat soms voor een probleem, want waar vind je een verrassend cadeau voor je geliefde. Waarom haar niet verrassen met een 'attaché case' van RIMOWA. Niet zomaar een attaché case, eentje met een verborgen agenda: een koffer die als verpakking dient voor een verlovingsring. Hoeveel vrouwen dromen immers niet van een ongewoon huwelijksaanzoek? Je toekomstige zal wat moeite moeten doen om het cijferslot te openen alvorens haar verlovingsring te ontdekken. Je bent verzekerd van haar jawoord. RIMOWA wenst alle verliefde stellen een heerlijke Valentijnsdag.
"Dream Drinks"
We hebben de laatste tijd vooral zoete bereidingen gepresenteerd op basis van de plantaardige "Dream Drinks" van Hain Celestial. Maar je kan op basis van deze drankjes ook perfect hartige bereidingen maken. Hierbij enkele recepten, voor als je na de feesten eens iets nieuws wil: Wortelcake, een hartige taart met groene asperges, en spinaziekuipjes met uien en parmezaanse kaas.
Miracles
Miracles by Annelien Coorevits stelt voor Valentijn een prachtige armband voor uit de nieuwe Lente/Zomer 2016 Handmade collectie. De armband met hartjes design heeft een rose gold pleating van 22karaat goud en is versierd met fijne labradorite edelstenen. Kortom, de ideale geschenktip voor Valentijn...
Persol
Persol, dat in de jaren 50 werd opgericht, bracht in 2014 haar allereerste model - de Cellor - opnieuw uit. Het vintagemontuur in acetaat en metaal viel onmiddellijk in de smaak. Het montuur onderscheidt zich ook van alle andere monturen door het exclusieve materiaalgebruik en de artisanale uitvoering. Het model wordt vandaag ook in een plooibare versie uitgebracht.
Het Meflectosysteem staat borg voor een optimaal comfort: de veren hebben een zacht profiel en kunnen opgeplooid worden dank zij een exclusief en uitvoerig getest plooisysteem. De brug valt op door een metalen laserafwerking en een klein pijlmotief. Verkrijgbaar in koffiekleur, tabaksbruin, gebrande aarde en zwart.
UNIQLO lanceert haar Ines de La Fressange lente/zomercollectie 2016
UNIQLO kondigt vandaag de lancering aan van een speciale lente/zomercollectie 2016 die tot stand kwam in samenwerking met het Franse mode - icoon Ines de La Fressange. De collectie ligt vanaf 21 januari in de winkels. De lentestukken zijn verkrijgbaar vanaf donderdag 21 januari, de zomerstukken worden in april gelanceerd.
Het resultaat van de vijfde samenwerking tussen UNIQLO en Ines de La Fressange is vanaf 21 januari 2016 te zien in UNIQLO’s winkel aan de Meir*. Design Director Naoki Takizawa van UNIQLO ontwikkelde de collectie samen met Ines. Haar oordeelkundige kijk op het LifeWear-concept van UNIQLO en haar heldere inzichten in de manier waarop kwaliteitskleding en mode de vrouwelijke schoonheid kunnen sublimeren vormden daarbij een troef.
De collectie omvat drie lijnen, goed voor 82 items in totaal waarmee vrouwen een hele lente en zomer lang mooi voor de dag komen, waar ze ook zijn. Voyage brengt ons in een safarimood, Le Sport pakt uit met klassieke tennis- en sportclublooks, en Uniforme borduurt verder op het favoriete thema van Ines – het klassieke jasje.
Haar typerende indigo wordt kracht bijgezet met natuurlijke tinten die het vrouwelijke karakter benadrukken: aardse beige tinten, sprankelend olijfgroen en roze, een van Ines favorieten.
Voyage
De lijn Voyage staat voor een vrouwelijke stijl met een avontuurlijke insteek. Safari-jasjes en -broeken accentueren de verfrissende look. De stoffen werden speciaal ontwikkeld met de zachte huid van de vrouw voor ogen. Le Sport: Dit in het oog springende assortiment transponeert de traditionele sportclubstijl moeiteloos naar een verfrissend moderne context met onder meer polojurken, crickettruien en cordlane jasjes. Uniforme : Ines heeft een voorliefde voor jasjes, dat is algemeen bekend. Zij en Naoki Takizawa, Design Director bij UNIQLO, besteedden er dan ook bijzondere aandacht aan in deze collectie. Zo zien we onder meer een jasje in seersucker. Beige en olijfgroen vullen de marineblauwe en witte uitvoeringen aan.
Ines de La Fressange : De Franse Ines de La Fressange is meer dan een model, zij is een heuse muze voor internationale modemerken. Daarnaast maakt zij zich verdienstelijk als designer, ondernemer en verslaggeefster. In 2013 herlanceerde zij haar eigen merk; als creatief directeur blijft zij het toonbeeld van de moderne Parijse chic.
De LifeWear-kledingstukken van UNIQLO zijn gebaseerd op Japanse waarden als eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. Ze zijn ontworpen in en voor de moderne tijdsgeest en met zo'n elegantie dat ze de bouwstenen vormen van ieders individuele stijl. Een perfect hemd dat steeds opnieuw nog beter wordt gemaakt. De meest doordachte en moderne details, verscholen in het meest eenvoudige ontwerp. De beste pasvorm en stoffen, voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. LifeWear zijn kledingstukken die voortdurend worden verbeterd om meer warmte te geven, lichter aan te voelen, er beter uit te zien en meer comfort te bieden aan iedereen die ze draagt.
Over UNIQLO en Fast Retailing
UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., de toonaangevende wereldwijde Japanse retail holding die kleding ontwerpt, fabriceert en verkoopt onder zeven merknamen: Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam.tam, Theory en UNIQLO. Met een wereldwijde omzet van ca. 1,6817 triljoen yen voor het boekjaar tot 31 augustus 2015 (13,88 miljard dollar, berekend in yen volgens de gemiddelde jaarlijkse wisselkoers tot eind augustus 2015, waarbij 1 dollar = 121,185 yen), is Fast Retailing een van 's werelds grootste retail kledingbedrijven. UNIQLO is ook marktleider in Japan.
In het kader van hun continue inspanningen om zich te positioneren als een echt internationaal merk, opent UNIQLO grootschalige winkels in een aantal van 's werelds belangrijkste steden en locaties. Vandaag heeft UNIQLO wereldwijd meer dan 1.600 winkels in 17 landen, waaronder Japan, Australië, België, China, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, Rusland, Singapore, Zuid-Korea, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Daarnaast werd in september 2010 "Grameen UNIQLO" opgericht, een sociale vestiging in Bangladesh die momenteel verschillende Grameen UNIQLO-winkels in Dhaka beheert. UNIQLO beschikt over een geïntegreerd businessmodel waarbij het hoogwaardige casual kleding ontwerpt en produceert. Het bedrijf is van mening dat kleding uiterst comfortabel moet zijn en dat de veelzijdige ontwerpen een hoge kwaliteit en uitstekende pasvorm moeten bieden voor iedereen die ze draagt.
Gedreven vanuit een engagement om kleding, conventionele opvattingen en de wereld te veranderen, streeft Fast Retailing ernaar om kleding met nieuwe en unieke waarden te ontwerpen en zo het leven van iedereen, overal ter wereld te verrijken.
Ondanks de verhoging van het terreurniveau tot het hoogste niveau in Brussel eind november, beleefden Mini-Europa en Océade in 2015 één van hun beste jaren ooit. Het Brusselse miniatuurpark deed het in 2015 iets beter als in het recordjaar 2014. Ook Océade zag zijn omzet stijgen met 7,6%, eveneens het hoogste niveau ooit!
Océade en Mini-Europa blikken heel tevreden terug op het 2015: de twee Brusselse parken kunnen uitstekende – zoniet uitzonderlijke – resultaten voorleggen! “Océade verbrak vorig jaar bijna zijn historisch bezoekersrecord (2010),” aldus Thierry Meeùs, gedelegeerd bestuurder van de beide parken. “We zagen ons bezoekersaantal stijgen met 3,5% in vergelijking met 2014. Ons omzetcijfer ging er over dezelfde periode zelfs met 7,6% op vooruit. Dit is een fantastisch resultaat en de beste beloning voor de vele investeringen die we vorig jaar hebben gerealiseerd in het waterpark”.
Gevolgen van de terreurdreiging: Ook voor Mini-Europa was 2015 een grand cru-jaar met veel bezoekers. Toch gooide de terreurdreiging in Brussel wat roet in het eten. “2015 was goed op weg om eveneens een uitzonderlijk jaar voor het miniatuurpark te worden, aldus Thièrry Meeùs, maar door de verhoging van het terreurniveau in Brussel tot het hoogste niveau, liepen we zo’n 10.000 tot 14.000 bezoekers mis. Gedurende 2 weken verloren we tot zo’n 90% van onze omzet! We eindigen het jaar daarom met 1,5 tot 1,8% minder bezoekers in vergelijking met 2014.”
Het verschil in het bezoekersprofiel van de 2 parken verklaart deze situatie. “In de laatste maanden van het jaar wordt Mini-Europa voornamelijk bezocht door buitenlandse toeristen en scholen, aldus Thierry Meeùs, maar door de hoogste terreurdreiging telde Brussel een pak minder toeristen en vermeden de scholen onze hoofdstad. Océade is minder afhankelijk van toeristen en zag zijn ‘bezoekersverlies’ beperkt tot 60% tijdens die twee weken. Gelukkig nam het aantal bezoekers daarna snel weer toe! December draaide zelfs uit tot een recordmaand voor Océade met als uitschieter de kerstvakantie. De eerste succesvolle editie van MagicSnow@océade - waarbij het, in tegenstelling tot de rest van het land, sneeuwde in het waterpretpark – zit daar zeker voor iets tussen. ”
Twee vaste waarden: Gesterkt door de goede resultaten in 2015, bevestigen de twee parken op de Heizel hun noodzakelijk belang voor het toerisme in onze hoofdstad. Volgens het ‘Observatoire du Tourisme bruxellois’, maken Océade, Mini-Europa en het Atomium samen bijna 60% uit van alle toeristische attracties en musea in Brussel. “Zonder het Atomium, vertegenwoordigen Mini-Europa en Océade meer dan 34% van het toerisme in de hoofdstad, preciseert Thierry Meeùs. Voor juli en augustus was dit zelfs de helft.”
Alle ogen gericht op 2016: Met dit mooie rapport hopen de werknemers en de bezoekers van de beide parken nu op de Stad Brussel en het Gewest om hun visie op het Néo-project te herzien en om er zowel Mini-Europa als Océade in te integreren. Ze herinneren graag aan hun investeringsvoorstellen en aan het feit dat 1 Brusselaar op 12 jaarlijks Océade bezoekt.
Mini-Europe: In hartje Brussel, aan de voet van het Atomium, ligt Mini-Europa, het enige park waar je in enkele uren door heel Europa reist. Kuier door de mooiste steden van het oude continent. De Big Ben en zijn typisch deuntje verwelkomen je in hartje Londen. Gondels en mandolines laten jou de charmes van Venetië ontdekken. Volg de Thalys van Parijs tot aan de andere uithoek van Frankrijk. Breng zelf de animaties op gang: doe de Vesuvius uitbarsten, breek de Berlijnse muur af, versla de stier in de Arena van Sevilla en nog zovele andere ... In totaal vind je in Mini-Europa meer dan 350 monumenten en animaties. Mini-Europa, een must-see wanneer je in Brussel bent! www.minieurope.com
Océade: Naast Mini-Europa vind je Océade, het waterpretpark dat de absolute nummer 1 is in glijbanen in België. Haar grootste troeven zijn samen goed voor 625m aan glijplezier en uniek door hun verscheidenheid (snel, met banden, 1, 2 of 3 plaatsen,…) en hun exclusiviteit (de langste, snelste glijbaan) in ons land. Daarnaast vind je in Océade onder andere een golfslagbad, jacuzzi’s en een saunaruimte die in de prijs inbegrepen is. Het park is er in de eerste plaats voor families die op zoek zijn naar plezier en ontspanning. Tenslotte is Océade de derde meest bezochte attractie in Brussel. www.oceade.be
Tarieven Océade (geldig voor 4 uur): €18,2 voor een volwassene / €15,2 voor een kind (grootte: 1m15 tot 1m30) - €112 voor een kaart voor 10 bezoeken. Er zijn speciale groepstarieven.
Ttwee nieuwe gidsen voor een perfecte vakantieplanning
Voor de start van het seizoen 2016 stelt het Toeristisch Agentschap Oost-België twee nieuwe gidsen voor: een verblijfsgids en een excursiegids. Twee overzichtelijke en gedetailleerde gidsen om een vakantie in de Oostkantons te plannen. Alle aanbiedingen zijn ook online beschikbaar.
Referentie voor verblijfsplaatsen/ Waar vind ik het beste hotel, het beste gastenhuis, de mooiste vakantiewoning of de gezelligste camping ? Waar zijn er betrouwbare aanbiedingen voor groepen of jeugdherbergen? Het antwoord op al die vragen vindt u in de vakantiecataloog 2016 – de gratis brochure geeft in 138 bladzijden een praktisch overzicht van het uitgebreide aanbod aan verblijfsmogelijkheden in de vakantieregio tussen de Eifel en de Ardennen.
De nieuwe uitgave 2016 werd volledig herwerkt en heeft verschillende nieuwe vakantiewoningen in het aanbod. Of het nu over een vier-sterren suite of een overnachting op de camping gaat, alle verblijfsplaatsen werden op kwaliteit gecontroleerd en bieden het beste comfort. In een vakantieregio waar veel talen gesproken worden, is het vanzelfsprekend dat de vakantiecataloog drietalig uitgegeven wordt (Duits, Frans, Nederlands).
Excursies met vrijetijdskaart
Bij een perfecte vakantieplanning hoort natuurlijk ook vrije tijd. De cataloog “excursies 2016” is hiervoor de perfecte begeleider. De drietalige gids geeft een thematisch overzicht van toeristische attracties, actieve vrijetijdsbesteding of regionale producten en geeft ook de toegangsprijzen en de openingsuren mee.
Bij de cataloog hoort ook een vrijetijdskaart op een schaal van 1:100.000. Hierop vindt u de geografische ligging van de toeristische attracties. Op de achterzijde worden de elf Oost-Belgische gemeentes voorgesteld en de vrijetijdsbestedingen in de Oostkantons overzichtelijk samengevat. U vindt er ook praktische informatie zoals de adressen van de toeristische infopunten. Natuurlijk vindt u ook al die informatie online via www.eastbelgium.com.
„Verblijfsgids 2016“ en „Excursies 2016“ zijn verkrijgbaar bij: Toeristisch Agentschap Oost-België - Hauptstr. 54, B-4780 St. Vith - T +32 (0)80 22 76 64, info@eastbelgium.com of Huis voor Toerisme van de Oostkantons - Place Albert 1er, 29A, B-4950 Malmedy - T +32 (0)80 33 02 50 - info@eastbelgium.com
De nieuwe cataloog “Excursies” met vrijetijdskaart is vanaf januari 2016 gratis te verkrijgen bij veel partnerbedrijven, in alle toeristische infopunten en ook via onze webshop www.eastbelgium.com/touristshop. De cataloog kan ook online doorbladerd worden.
Japan is gastland van het Brussels Vakantiesalon 2016
Dit jaar krijgt Japan de eer om de rol van gastland voor het Vakantiesalon in Brussel op zich te nemen. Aan het begin van het feestjaar ter gelegenheid van 150 jaar diplomatieke relaties tussen België en Japan en drie maanden na de lancering van de dagelijkse rechtstreekse vlucht tussen Brussel en Tokio, zet het Vakantiesalon Japan hiermee nog beter op de kaart in België.
Beleef Japan op het Vakantiesalon : Pierre Hermant, CEO van FISA, organisator van het Vakantiesalon van Brussel, is alvast zeer enthousiast: “We zijn erg blij dat Japan heeft toegezegd als gastland voor de 2016-editie. Zij krijgen een ereplaats op het Vakantiesalon en zullen op hun stand bezoekers de echte sfeer van Japan laten beleven met o.a. een magische show, een samoerai-optreden, de mogelijkheid om zelf eens een kimono aan te trekken en om lokale Japanse culinaire specialiteiten te proeven!" Het Vakantiesalon loopt van donderdag 4 tot en met maandag 8 februari in Brussels Expo. Nieuw tijdens deze editie is dat bezoekers met hun ticket op hetzelfde moment in de aanpalende paleizen van Brussels Expo ook Zenith, de beurs voor de actieve 50+’er en de nieuwe Sportbeurs (van vrijdag t.e.m. zondag) zullen kunnen bezoeken.
Japan op de kaart in België
Tijdens het hele jaar 2016 vieren Japan en België de 150e verjaardag van de diplomatieke relaties tussen beide landen. De banden tussen deze landen waren altijd al goed en dankzij de Japanse luchtvaartmaatschappij All Nippon Airways (ANA), die sinds 25 oktober 2015 dagelijks tussen Brussels Airport en Narita International Airport in de Japanse hoofdstad Tokio vliegt, kunnen de relaties enkel nog versterkt worden. Maar de banden tussen Japan en België worden niet enkel aangehaald op zakelijk vlak. Ook voor toeristen wil Japan tonen wat het in petto heeft. En hoe kan dat beter dan als gastland op het Vakantiesalon van Brussel?
Koji Takahashi, Algemeen Directeur van de Japanse Nationale Toerisme Organisatie (JNTO): “Samen met de Japanse ambassade, wilden wij heel graag deze historische 150e verjaardag ook vieren in de toerismesector. We zijn dan ook zeer blij dat FISA ons de mogelijkheid bood om gastland te zijn van het Vakantiesalon. We konden ons geen betere manier indenken om deze verjaardag te vieren en Japan onder de aandacht te brengen bij de Belgische vakantiegangers.”
3-in-1 beurs biedt 3 keer meer mogelijkheden
Het Vakantiesalon maakt in 2016 deel uit van FISA’s nieuwe beursconcept. In Brussels Expo, zullen begin februari immers drie beurzen over verschillende onderwerpen plaatsvinden met het oog op nog meer mogelijkheden voor de bezoeker. FISA organiseert dan, naast het Vakantiesalon, de Zenithbeurs voor de actieve 50+’er en de gloednieuwe Sportbeurs, de eerste multi-sportbeurs in België die een 50-tal sporten voorstelt. Alle drie zetten ze in op nog meer beleving. Sinds FISA de beurzen overnam van BFE in 2014, is dit het eerste herdachte concept.
Het Vakantiesalon van Brussel praktisch - BRUSSELS EXPO - Van 4 tot en met 8 februari 2016 - www.vakantiesalon.eu
FISA maakt deel uit van de DEFICOM-groep, die actief is in de communicatie-, media en ontspanningssector. De groep FISA is gespecialiseerd in het organiseren van grote nationale beurzen en evenementen. Bij deze beurzen en evenementen is het FISA’s missie om haar bezoekers beleving te brengen voor de vijf zintuigen. FISA is opgestart in 2003 met de aankoop van de bouwbeurs Batibouw en heeft daarna geleidelijk aan haar portefeuille uitgebouwd met de beurzen: Cocoon, het Voedingssalon, Zenith, het Vakantiesalon en vanaf 2016 ook de Sportbeurs. Jaarlijks trekken de FISA-beurzen in totaal zo’n 2700 exposanten en 700 000 bezoekers.
Campagne bestaat uit omgedraaide natuurdocumentaires
Vandaag start de nieuwe reclamecampagne van Center Parcs. In de creatie staat Mr. Wings centraal en wordt er gecommuniceerd door middel van omgedraaide natuurdocumentaires. De opvallende vogel observeert mensen in Center Parcs, want daar kan iedereen één worden met z’n eigen natuur. De campagne zal multimediaal zowel in België, Nederland en Duitsland verschijnen.
Het idee achter de campagne
Center Parcs heeft het principe van een natuurdocumentaire omgedraaid; hier is het de natuur die de mens observeert. De campagne heeft als doel om te laten zien dat bij Center Parcs ieder gezinslid zichzelf kan zijn. De vakantieaanbieder kenmerkt zich door de uitgebreide verscheidenheid aan activiteiten, die ervoor zorgen dat elk familielid plezier heeft. Zo hoeven er in het gezin geen compromissen gemaakt te worden. Center Parcs gaat met deze nieuwe campagne terug naar waar het ooit is begonnen: mensen en natuur dichter bij elkaar brengen.
Center Parcs Europe -Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties- is onderdeel van de Pierre & Vacances Center Parcs Group. Al ruim 45 jaar is Center Parcs expert op het gebied van korte vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Het vakantiepark kenmerkt en onderscheid zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid. Center Parcs bezit 21 Europese parken en jaarlijks overnachten ruim 6 miljoen mensen in een van de Nederlandse vakantieparken. Het totale aantal accommodaties bestaat uit 14.041 appartementen en bungalows in Europa. In 2014/2015 realiseerde Center Parcs een omzet van 586,2 miljoen euro.
Reizigers die de komende periode willen ontsnappen aan de winterkoude kunnen hun volgende reis naar Jamaica plannen en direct kiezen uit een uitgebreide lijst van evenementen. Van carnaval en marathons, festivals en concerten, Jamaica biedt een breed scala aan activiteiten in de komende winter maanden.
"Ons warme weer is een tropisch uitje tijdens de koude maanden. In feite bieden we een uitgebreide evenementenkalender, een overzicht van het beste wat Jamaica te bieden heeft ", zegt Paul Pennicook, directeur van de Jamaica Tourist Board.
"De evenementen zijn nog aantrekkelijker tijdens de wintermaanden als de toeristen de mogelijkheid hebben om veel buitenactiviteiten te doen. Ik nodig een ieder uit om niet alleen van onze zonnige dagen genieten, maar ook onze warme gastvrijheid". Het aanbod varieert van muziekfestivals tot culturele activiteiten, die allemaal het rijke erfgoed van het eiland omvatten.
Bacchanal-Jamaica Carnaval, Kingston - januari - 3 april 2016
Dit evenement is onderdeel van het Bacchanal seizoen dat loopt van januari tot en met april. Bezoekers mengen zich onder de lokale bevolking en dansen op een ritmische mix van moderne en traditionele soca en calypso muziek, dat door Jamaicaanse en internationale Dj’s ten gehore worden gebracht. Het thema en de bijbehorende carnaval kostuums voor het jaar 2016 wordt later onthuld. Voor meer informatie kijk op www.bacchanaljamaica.com
Rebel Salute, Plantage Cove - 15-16 januari 2016
Wat begon als een show ter gelegenheid van de verjaardag op 15 januari van de reggae icoon Patrick "Tony Rebel" Barrett heeft een vaste plek de live muziek evenementenkalender ingenomen. Rebel Salute biedt een alcoholvrije en vlees-vrije, familie-georiënteerde omgeving. De eet standjes serveren een strikt Jamaicaans vegetarisch menu. Rebel Salute wordt bezocht door reggae liefhebbers uit de hele wereld en heeft optredens gehad van Jimmy Cliff, The Congos en Aswad, Jnr Gong en Chronixx. Rebel Salute is uitgegroeid tot het fundament en de viering van de Jamaicaanse roots muziek. Meer informatie op http://www.rebelsalutejamaica.com/
Reggae Maand, Kingston - 01-29 februari, 2016
Reggae Maand brengt live muziek sessies, symposia en evenementen gewijd aan degenen die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van deze Jamaicaanse muziekgenre. Beleef optredens van top reggae acts en aspirant-kunstenaars op verschillende evenementen, allemaal in het teken van de Reggae Maand. Meer informatie: www.facebook.com/JaRIA.Reggae.Month/
Jamaica Fat Tyre Festival, Ocho Rios - 16-22 februari, 2016
Dit zevendaagse mountainbike evenement is een spannende reis met vele adembenemende beklimmingen, een technische tijdrit parcours en snelle afdalingen. Verschillende van ’s werelds beste mountainbikers hebben al deelgenomen, waaronder Cam McCaul, Kyle Ebbett en Kathy Strand. http://www.singletrackjamaica.com/fat-tyre-festival/
Kingston City Run, Kingston - 11-13 maart, 2016
De Kingston City Run is een spannend weekeinde van activiteiten dat elk jaar in maart in de hoofdstad Kingston plaatsvindt. Het weekeinde omvat een Health &n Wellness beurs, muzikale evenementen en natuurlijk het hoogtepunt de Kingston City Run. De route voert de deelnemers aan de 5 km, de 10 km en de halve marathon langs een aantal van de historische bezienswaardigheden en attracties van Kingston naar de finish in Emancipation Park. De opbrengsten zijn allemaal voor het goede doel. Voor meer informatie: http://kingstoncityrun.com/