Valentijn: het ideale moment om jouw lieve schat in de watten te leggen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een romantisch, culinair onderonsje? Met het Lover by Lover assortiment kom je alvast helemaal in de juiste sfeer!
Bij BergHOFF weten ze als ze geen ander dat de liefde van de man, maar zeker ook die van de vrouw, door de maag gaat. Verras daarom deze Valentijn jouw wederhelft of stiekeme crush met jouw favoriet uit de Lover by Lover collectie.
My sweetheart: Met Valentijn mag het afrodisiacum chocolade niet ontbreken. Heerlijk met banaan, aardbeien of marshmallows. De chocolade fondueset van Lover by Lover zorgt voor ‘sweet love’ momenten. Voor wie smelt jij helemaal weg? Prijs: 23,20 euro
Romantisch rood of wonderbaarlijk wit: Dé manier om een romantisch avondje in te zetten? Een flesje wijn kraken natuurlijk! Met deze beige wijnflesopeners is dat in een handomdraai gebeurd. Bovendien worden ze gemaakt uit roestvrijstaal. Prijs: 44,83 euro en 7,55 euro
Voor de coffeelovers: Wat dacht je van een ontbijt op bed op 14 februari? Met deze koffie-/theezetter en bijhorende tassen wordt wakker worden helemaal leuk! Deze items lopen over van de passie maar zijn hittebestendig. Prijs 27 euro (koffie-/theezetter) en 21,80 euro (2-delige tassenset)
Op elk potje……past een dekseltje. Deze kookpot doet menig hart sneller slaan. Heb jij al kookinspiratie? Wat dacht je van een lekkere pasta à la Lady en de Vagebond bijvoorbeeld? Prijs: 93 euro. www.berhoffworldwide.com
Voor Valentijn steekt Moët & Chandon zijn Moët Rosé Impérial in een nieuw jasje: De Moët Gift Box, een elegante uitgave in zwart, roze en goud en de Moët Rosé Suit, die men dankzij het handvat gemakkelijk kan meenemen.
Moët Rosé Impérial is net zo stijlvol en glamoureus als zij die hem degusteren en de ideale keuze om te delen.
Moët & Chandon Rosé Gift Box - Vanaf € 46 in de supermarkt
Moët & Chandon Rosé Tie Suit - Vanaf € 51€ bij de wijnhandelaar
Venizi:
Valentijn voor Venizi is de perfecte gelegenheid om de hartenbrekers 2016 in het daglicht te stellen!
Waarom Valentijn? Gewoonweg omdat het de perfecte kans is om ‘hem of haar’ te vertellen dat je hem/haar nog graag ziet. Omdat een ‘klein’ hartje hiervoor het ideale geschenk is of louter omdat een juweel een mooi geschenk is en het ook blijft …
Elke romantische ziel staat soms voor een probleem, want waar vind je een verrassend cadeau voor je geliefde. Waarom haar niet verrassen met een 'attaché case' van RIMOWA. Niet zomaar een attaché case, eentje met een verborgen agenda: een koffer die als verpakking dient voor een verlovingsring. Hoeveel vrouwen dromen immers niet van een ongewoon huwelijksaanzoek? Je toekomstige zal wat moeite moeten doen om het cijferslot te openen alvorens haar verlovingsring te ontdekken. Je bent verzekerd van haar jawoord. RIMOWA wenst alle verliefde stellen een heerlijke Valentijnsdag.
"Dream Drinks"
We hebben de laatste tijd vooral zoete bereidingen gepresenteerd op basis van de plantaardige "Dream Drinks" van Hain Celestial. Maar je kan op basis van deze drankjes ook perfect hartige bereidingen maken. Hierbij enkele recepten, voor als je na de feesten eens iets nieuws wil: Wortelcake, een hartige taart met groene asperges, en spinaziekuipjes met uien en parmezaanse kaas.
Miracles
Miracles by Annelien Coorevits stelt voor Valentijn een prachtige armband voor uit de nieuwe Lente/Zomer 2016 Handmade collectie. De armband met hartjes design heeft een rose gold pleating van 22karaat goud en is versierd met fijne labradorite edelstenen. Kortom, de ideale geschenktip voor Valentijn...
Persol
Persol, dat in de jaren 50 werd opgericht, bracht in 2014 haar allereerste model - de Cellor - opnieuw uit. Het vintagemontuur in acetaat en metaal viel onmiddellijk in de smaak. Het montuur onderscheidt zich ook van alle andere monturen door het exclusieve materiaalgebruik en de artisanale uitvoering. Het model wordt vandaag ook in een plooibare versie uitgebracht.
Het Meflectosysteem staat borg voor een optimaal comfort: de veren hebben een zacht profiel en kunnen opgeplooid worden dank zij een exclusief en uitvoerig getest plooisysteem. De brug valt op door een metalen laserafwerking en een klein pijlmotief. Verkrijgbaar in koffiekleur, tabaksbruin, gebrande aarde en zwart.
UNIQLO lanceert haar Ines de La Fressange lente/zomercollectie 2016
UNIQLO kondigt vandaag de lancering aan van een speciale lente/zomercollectie 2016 die tot stand kwam in samenwerking met het Franse mode - icoon Ines de La Fressange. De collectie ligt vanaf 21 januari in de winkels. De lentestukken zijn verkrijgbaar vanaf donderdag 21 januari, de zomerstukken worden in april gelanceerd.
Het resultaat van de vijfde samenwerking tussen UNIQLO en Ines de La Fressange is vanaf 21 januari 2016 te zien in UNIQLO’s winkel aan de Meir*. Design Director Naoki Takizawa van UNIQLO ontwikkelde de collectie samen met Ines. Haar oordeelkundige kijk op het LifeWear-concept van UNIQLO en haar heldere inzichten in de manier waarop kwaliteitskleding en mode de vrouwelijke schoonheid kunnen sublimeren vormden daarbij een troef.
De collectie omvat drie lijnen, goed voor 82 items in totaal waarmee vrouwen een hele lente en zomer lang mooi voor de dag komen, waar ze ook zijn. Voyage brengt ons in een safarimood, Le Sport pakt uit met klassieke tennis- en sportclublooks, en Uniforme borduurt verder op het favoriete thema van Ines – het klassieke jasje.
Haar typerende indigo wordt kracht bijgezet met natuurlijke tinten die het vrouwelijke karakter benadrukken: aardse beige tinten, sprankelend olijfgroen en roze, een van Ines favorieten.
Voyage
De lijn Voyage staat voor een vrouwelijke stijl met een avontuurlijke insteek. Safari-jasjes en -broeken accentueren de verfrissende look. De stoffen werden speciaal ontwikkeld met de zachte huid van de vrouw voor ogen. Le Sport: Dit in het oog springende assortiment transponeert de traditionele sportclubstijl moeiteloos naar een verfrissend moderne context met onder meer polojurken, crickettruien en cordlane jasjes. Uniforme : Ines heeft een voorliefde voor jasjes, dat is algemeen bekend. Zij en Naoki Takizawa, Design Director bij UNIQLO, besteedden er dan ook bijzondere aandacht aan in deze collectie. Zo zien we onder meer een jasje in seersucker. Beige en olijfgroen vullen de marineblauwe en witte uitvoeringen aan.
Ines de La Fressange : De Franse Ines de La Fressange is meer dan een model, zij is een heuse muze voor internationale modemerken. Daarnaast maakt zij zich verdienstelijk als designer, ondernemer en verslaggeefster. In 2013 herlanceerde zij haar eigen merk; als creatief directeur blijft zij het toonbeeld van de moderne Parijse chic.
De LifeWear-kledingstukken van UNIQLO zijn gebaseerd op Japanse waarden als eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. Ze zijn ontworpen in en voor de moderne tijdsgeest en met zo'n elegantie dat ze de bouwstenen vormen van ieders individuele stijl. Een perfect hemd dat steeds opnieuw nog beter wordt gemaakt. De meest doordachte en moderne details, verscholen in het meest eenvoudige ontwerp. De beste pasvorm en stoffen, voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. LifeWear zijn kledingstukken die voortdurend worden verbeterd om meer warmte te geven, lichter aan te voelen, er beter uit te zien en meer comfort te bieden aan iedereen die ze draagt.
Over UNIQLO en Fast Retailing
UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., de toonaangevende wereldwijde Japanse retail holding die kleding ontwerpt, fabriceert en verkoopt onder zeven merknamen: Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam.tam, Theory en UNIQLO. Met een wereldwijde omzet van ca. 1,6817 triljoen yen voor het boekjaar tot 31 augustus 2015 (13,88 miljard dollar, berekend in yen volgens de gemiddelde jaarlijkse wisselkoers tot eind augustus 2015, waarbij 1 dollar = 121,185 yen), is Fast Retailing een van 's werelds grootste retail kledingbedrijven. UNIQLO is ook marktleider in Japan.
In het kader van hun continue inspanningen om zich te positioneren als een echt internationaal merk, opent UNIQLO grootschalige winkels in een aantal van 's werelds belangrijkste steden en locaties. Vandaag heeft UNIQLO wereldwijd meer dan 1.600 winkels in 17 landen, waaronder Japan, Australië, België, China, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, Rusland, Singapore, Zuid-Korea, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Daarnaast werd in september 2010 "Grameen UNIQLO" opgericht, een sociale vestiging in Bangladesh die momenteel verschillende Grameen UNIQLO-winkels in Dhaka beheert. UNIQLO beschikt over een geïntegreerd businessmodel waarbij het hoogwaardige casual kleding ontwerpt en produceert. Het bedrijf is van mening dat kleding uiterst comfortabel moet zijn en dat de veelzijdige ontwerpen een hoge kwaliteit en uitstekende pasvorm moeten bieden voor iedereen die ze draagt.
Gedreven vanuit een engagement om kleding, conventionele opvattingen en de wereld te veranderen, streeft Fast Retailing ernaar om kleding met nieuwe en unieke waarden te ontwerpen en zo het leven van iedereen, overal ter wereld te verrijken.
Ondanks de verhoging van het terreurniveau tot het hoogste niveau in Brussel eind november, beleefden Mini-Europa en Océade in 2015 één van hun beste jaren ooit. Het Brusselse miniatuurpark deed het in 2015 iets beter als in het recordjaar 2014. Ook Océade zag zijn omzet stijgen met 7,6%, eveneens het hoogste niveau ooit!
Océade en Mini-Europa blikken heel tevreden terug op het 2015: de twee Brusselse parken kunnen uitstekende – zoniet uitzonderlijke – resultaten voorleggen! “Océade verbrak vorig jaar bijna zijn historisch bezoekersrecord (2010),” aldus Thierry Meeùs, gedelegeerd bestuurder van de beide parken. “We zagen ons bezoekersaantal stijgen met 3,5% in vergelijking met 2014. Ons omzetcijfer ging er over dezelfde periode zelfs met 7,6% op vooruit. Dit is een fantastisch resultaat en de beste beloning voor de vele investeringen die we vorig jaar hebben gerealiseerd in het waterpark”.
Gevolgen van de terreurdreiging: Ook voor Mini-Europa was 2015 een grand cru-jaar met veel bezoekers. Toch gooide de terreurdreiging in Brussel wat roet in het eten. “2015 was goed op weg om eveneens een uitzonderlijk jaar voor het miniatuurpark te worden, aldus Thièrry Meeùs, maar door de verhoging van het terreurniveau in Brussel tot het hoogste niveau, liepen we zo’n 10.000 tot 14.000 bezoekers mis. Gedurende 2 weken verloren we tot zo’n 90% van onze omzet! We eindigen het jaar daarom met 1,5 tot 1,8% minder bezoekers in vergelijking met 2014.”
Het verschil in het bezoekersprofiel van de 2 parken verklaart deze situatie. “In de laatste maanden van het jaar wordt Mini-Europa voornamelijk bezocht door buitenlandse toeristen en scholen, aldus Thierry Meeùs, maar door de hoogste terreurdreiging telde Brussel een pak minder toeristen en vermeden de scholen onze hoofdstad. Océade is minder afhankelijk van toeristen en zag zijn ‘bezoekersverlies’ beperkt tot 60% tijdens die twee weken. Gelukkig nam het aantal bezoekers daarna snel weer toe! December draaide zelfs uit tot een recordmaand voor Océade met als uitschieter de kerstvakantie. De eerste succesvolle editie van MagicSnow@océade - waarbij het, in tegenstelling tot de rest van het land, sneeuwde in het waterpretpark – zit daar zeker voor iets tussen. ”
Twee vaste waarden: Gesterkt door de goede resultaten in 2015, bevestigen de twee parken op de Heizel hun noodzakelijk belang voor het toerisme in onze hoofdstad. Volgens het ‘Observatoire du Tourisme bruxellois’, maken Océade, Mini-Europa en het Atomium samen bijna 60% uit van alle toeristische attracties en musea in Brussel. “Zonder het Atomium, vertegenwoordigen Mini-Europa en Océade meer dan 34% van het toerisme in de hoofdstad, preciseert Thierry Meeùs. Voor juli en augustus was dit zelfs de helft.”
Alle ogen gericht op 2016: Met dit mooie rapport hopen de werknemers en de bezoekers van de beide parken nu op de Stad Brussel en het Gewest om hun visie op het Néo-project te herzien en om er zowel Mini-Europa als Océade in te integreren. Ze herinneren graag aan hun investeringsvoorstellen en aan het feit dat 1 Brusselaar op 12 jaarlijks Océade bezoekt.
Mini-Europe: In hartje Brussel, aan de voet van het Atomium, ligt Mini-Europa, het enige park waar je in enkele uren door heel Europa reist. Kuier door de mooiste steden van het oude continent. De Big Ben en zijn typisch deuntje verwelkomen je in hartje Londen. Gondels en mandolines laten jou de charmes van Venetië ontdekken. Volg de Thalys van Parijs tot aan de andere uithoek van Frankrijk. Breng zelf de animaties op gang: doe de Vesuvius uitbarsten, breek de Berlijnse muur af, versla de stier in de Arena van Sevilla en nog zovele andere ... In totaal vind je in Mini-Europa meer dan 350 monumenten en animaties. Mini-Europa, een must-see wanneer je in Brussel bent! www.minieurope.com
Océade: Naast Mini-Europa vind je Océade, het waterpretpark dat de absolute nummer 1 is in glijbanen in België. Haar grootste troeven zijn samen goed voor 625m aan glijplezier en uniek door hun verscheidenheid (snel, met banden, 1, 2 of 3 plaatsen,…) en hun exclusiviteit (de langste, snelste glijbaan) in ons land. Daarnaast vind je in Océade onder andere een golfslagbad, jacuzzi’s en een saunaruimte die in de prijs inbegrepen is. Het park is er in de eerste plaats voor families die op zoek zijn naar plezier en ontspanning. Tenslotte is Océade de derde meest bezochte attractie in Brussel. www.oceade.be
Tarieven Océade (geldig voor 4 uur): €18,2 voor een volwassene / €15,2 voor een kind (grootte: 1m15 tot 1m30) - €112 voor een kaart voor 10 bezoeken. Er zijn speciale groepstarieven.
Ttwee nieuwe gidsen voor een perfecte vakantieplanning
Voor de start van het seizoen 2016 stelt het Toeristisch Agentschap Oost-België twee nieuwe gidsen voor: een verblijfsgids en een excursiegids. Twee overzichtelijke en gedetailleerde gidsen om een vakantie in de Oostkantons te plannen. Alle aanbiedingen zijn ook online beschikbaar.
Referentie voor verblijfsplaatsen/ Waar vind ik het beste hotel, het beste gastenhuis, de mooiste vakantiewoning of de gezelligste camping ? Waar zijn er betrouwbare aanbiedingen voor groepen of jeugdherbergen? Het antwoord op al die vragen vindt u in de vakantiecataloog 2016 – de gratis brochure geeft in 138 bladzijden een praktisch overzicht van het uitgebreide aanbod aan verblijfsmogelijkheden in de vakantieregio tussen de Eifel en de Ardennen.
De nieuwe uitgave 2016 werd volledig herwerkt en heeft verschillende nieuwe vakantiewoningen in het aanbod. Of het nu over een vier-sterren suite of een overnachting op de camping gaat, alle verblijfsplaatsen werden op kwaliteit gecontroleerd en bieden het beste comfort. In een vakantieregio waar veel talen gesproken worden, is het vanzelfsprekend dat de vakantiecataloog drietalig uitgegeven wordt (Duits, Frans, Nederlands).
Excursies met vrijetijdskaart
Bij een perfecte vakantieplanning hoort natuurlijk ook vrije tijd. De cataloog “excursies 2016” is hiervoor de perfecte begeleider. De drietalige gids geeft een thematisch overzicht van toeristische attracties, actieve vrijetijdsbesteding of regionale producten en geeft ook de toegangsprijzen en de openingsuren mee.
Bij de cataloog hoort ook een vrijetijdskaart op een schaal van 1:100.000. Hierop vindt u de geografische ligging van de toeristische attracties. Op de achterzijde worden de elf Oost-Belgische gemeentes voorgesteld en de vrijetijdsbestedingen in de Oostkantons overzichtelijk samengevat. U vindt er ook praktische informatie zoals de adressen van de toeristische infopunten. Natuurlijk vindt u ook al die informatie online via www.eastbelgium.com.
„Verblijfsgids 2016“ en „Excursies 2016“ zijn verkrijgbaar bij: Toeristisch Agentschap Oost-België - Hauptstr. 54, B-4780 St. Vith - T +32 (0)80 22 76 64, info@eastbelgium.com of Huis voor Toerisme van de Oostkantons - Place Albert 1er, 29A, B-4950 Malmedy - T +32 (0)80 33 02 50 - info@eastbelgium.com
De nieuwe cataloog “Excursies” met vrijetijdskaart is vanaf januari 2016 gratis te verkrijgen bij veel partnerbedrijven, in alle toeristische infopunten en ook via onze webshop www.eastbelgium.com/touristshop. De cataloog kan ook online doorbladerd worden.
Japan is gastland van het Brussels Vakantiesalon 2016
Dit jaar krijgt Japan de eer om de rol van gastland voor het Vakantiesalon in Brussel op zich te nemen. Aan het begin van het feestjaar ter gelegenheid van 150 jaar diplomatieke relaties tussen België en Japan en drie maanden na de lancering van de dagelijkse rechtstreekse vlucht tussen Brussel en Tokio, zet het Vakantiesalon Japan hiermee nog beter op de kaart in België.
Beleef Japan op het Vakantiesalon : Pierre Hermant, CEO van FISA, organisator van het Vakantiesalon van Brussel, is alvast zeer enthousiast: “We zijn erg blij dat Japan heeft toegezegd als gastland voor de 2016-editie. Zij krijgen een ereplaats op het Vakantiesalon en zullen op hun stand bezoekers de echte sfeer van Japan laten beleven met o.a. een magische show, een samoerai-optreden, de mogelijkheid om zelf eens een kimono aan te trekken en om lokale Japanse culinaire specialiteiten te proeven!" Het Vakantiesalon loopt van donderdag 4 tot en met maandag 8 februari in Brussels Expo. Nieuw tijdens deze editie is dat bezoekers met hun ticket op hetzelfde moment in de aanpalende paleizen van Brussels Expo ook Zenith, de beurs voor de actieve 50+’er en de nieuwe Sportbeurs (van vrijdag t.e.m. zondag) zullen kunnen bezoeken.
Japan op de kaart in België
Tijdens het hele jaar 2016 vieren Japan en België de 150e verjaardag van de diplomatieke relaties tussen beide landen. De banden tussen deze landen waren altijd al goed en dankzij de Japanse luchtvaartmaatschappij All Nippon Airways (ANA), die sinds 25 oktober 2015 dagelijks tussen Brussels Airport en Narita International Airport in de Japanse hoofdstad Tokio vliegt, kunnen de relaties enkel nog versterkt worden. Maar de banden tussen Japan en België worden niet enkel aangehaald op zakelijk vlak. Ook voor toeristen wil Japan tonen wat het in petto heeft. En hoe kan dat beter dan als gastland op het Vakantiesalon van Brussel?
Koji Takahashi, Algemeen Directeur van de Japanse Nationale Toerisme Organisatie (JNTO): “Samen met de Japanse ambassade, wilden wij heel graag deze historische 150e verjaardag ook vieren in de toerismesector. We zijn dan ook zeer blij dat FISA ons de mogelijkheid bood om gastland te zijn van het Vakantiesalon. We konden ons geen betere manier indenken om deze verjaardag te vieren en Japan onder de aandacht te brengen bij de Belgische vakantiegangers.”
3-in-1 beurs biedt 3 keer meer mogelijkheden
Het Vakantiesalon maakt in 2016 deel uit van FISA’s nieuwe beursconcept. In Brussels Expo, zullen begin februari immers drie beurzen over verschillende onderwerpen plaatsvinden met het oog op nog meer mogelijkheden voor de bezoeker. FISA organiseert dan, naast het Vakantiesalon, de Zenithbeurs voor de actieve 50+’er en de gloednieuwe Sportbeurs, de eerste multi-sportbeurs in België die een 50-tal sporten voorstelt. Alle drie zetten ze in op nog meer beleving. Sinds FISA de beurzen overnam van BFE in 2014, is dit het eerste herdachte concept.
Het Vakantiesalon van Brussel praktisch - BRUSSELS EXPO - Van 4 tot en met 8 februari 2016 - www.vakantiesalon.eu
FISA maakt deel uit van de DEFICOM-groep, die actief is in de communicatie-, media en ontspanningssector. De groep FISA is gespecialiseerd in het organiseren van grote nationale beurzen en evenementen. Bij deze beurzen en evenementen is het FISA’s missie om haar bezoekers beleving te brengen voor de vijf zintuigen. FISA is opgestart in 2003 met de aankoop van de bouwbeurs Batibouw en heeft daarna geleidelijk aan haar portefeuille uitgebouwd met de beurzen: Cocoon, het Voedingssalon, Zenith, het Vakantiesalon en vanaf 2016 ook de Sportbeurs. Jaarlijks trekken de FISA-beurzen in totaal zo’n 2700 exposanten en 700 000 bezoekers.
Campagne bestaat uit omgedraaide natuurdocumentaires
Vandaag start de nieuwe reclamecampagne van Center Parcs. In de creatie staat Mr. Wings centraal en wordt er gecommuniceerd door middel van omgedraaide natuurdocumentaires. De opvallende vogel observeert mensen in Center Parcs, want daar kan iedereen één worden met z’n eigen natuur. De campagne zal multimediaal zowel in België, Nederland en Duitsland verschijnen.
Het idee achter de campagne
Center Parcs heeft het principe van een natuurdocumentaire omgedraaid; hier is het de natuur die de mens observeert. De campagne heeft als doel om te laten zien dat bij Center Parcs ieder gezinslid zichzelf kan zijn. De vakantieaanbieder kenmerkt zich door de uitgebreide verscheidenheid aan activiteiten, die ervoor zorgen dat elk familielid plezier heeft. Zo hoeven er in het gezin geen compromissen gemaakt te worden. Center Parcs gaat met deze nieuwe campagne terug naar waar het ooit is begonnen: mensen en natuur dichter bij elkaar brengen.
Center Parcs Europe -Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties- is onderdeel van de Pierre & Vacances Center Parcs Group. Al ruim 45 jaar is Center Parcs expert op het gebied van korte vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Het vakantiepark kenmerkt en onderscheid zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid. Center Parcs bezit 21 Europese parken en jaarlijks overnachten ruim 6 miljoen mensen in een van de Nederlandse vakantieparken. Het totale aantal accommodaties bestaat uit 14.041 appartementen en bungalows in Europa. In 2014/2015 realiseerde Center Parcs een omzet van 586,2 miljoen euro.
Reizigers die de komende periode willen ontsnappen aan de winterkoude kunnen hun volgende reis naar Jamaica plannen en direct kiezen uit een uitgebreide lijst van evenementen. Van carnaval en marathons, festivals en concerten, Jamaica biedt een breed scala aan activiteiten in de komende winter maanden.
"Ons warme weer is een tropisch uitje tijdens de koude maanden. In feite bieden we een uitgebreide evenementenkalender, een overzicht van het beste wat Jamaica te bieden heeft ", zegt Paul Pennicook, directeur van de Jamaica Tourist Board.
"De evenementen zijn nog aantrekkelijker tijdens de wintermaanden als de toeristen de mogelijkheid hebben om veel buitenactiviteiten te doen. Ik nodig een ieder uit om niet alleen van onze zonnige dagen genieten, maar ook onze warme gastvrijheid". Het aanbod varieert van muziekfestivals tot culturele activiteiten, die allemaal het rijke erfgoed van het eiland omvatten.
Bacchanal-Jamaica Carnaval, Kingston - januari - 3 april 2016
Dit evenement is onderdeel van het Bacchanal seizoen dat loopt van januari tot en met april. Bezoekers mengen zich onder de lokale bevolking en dansen op een ritmische mix van moderne en traditionele soca en calypso muziek, dat door Jamaicaanse en internationale Dj’s ten gehore worden gebracht. Het thema en de bijbehorende carnaval kostuums voor het jaar 2016 wordt later onthuld. Voor meer informatie kijk op www.bacchanaljamaica.com
Rebel Salute, Plantage Cove - 15-16 januari 2016
Wat begon als een show ter gelegenheid van de verjaardag op 15 januari van de reggae icoon Patrick "Tony Rebel" Barrett heeft een vaste plek de live muziek evenementenkalender ingenomen. Rebel Salute biedt een alcoholvrije en vlees-vrije, familie-georiënteerde omgeving. De eet standjes serveren een strikt Jamaicaans vegetarisch menu. Rebel Salute wordt bezocht door reggae liefhebbers uit de hele wereld en heeft optredens gehad van Jimmy Cliff, The Congos en Aswad, Jnr Gong en Chronixx. Rebel Salute is uitgegroeid tot het fundament en de viering van de Jamaicaanse roots muziek. Meer informatie op http://www.rebelsalutejamaica.com/
Reggae Maand, Kingston - 01-29 februari, 2016
Reggae Maand brengt live muziek sessies, symposia en evenementen gewijd aan degenen die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van deze Jamaicaanse muziekgenre. Beleef optredens van top reggae acts en aspirant-kunstenaars op verschillende evenementen, allemaal in het teken van de Reggae Maand. Meer informatie: www.facebook.com/JaRIA.Reggae.Month/
Jamaica Fat Tyre Festival, Ocho Rios - 16-22 februari, 2016
Dit zevendaagse mountainbike evenement is een spannende reis met vele adembenemende beklimmingen, een technische tijdrit parcours en snelle afdalingen. Verschillende van ’s werelds beste mountainbikers hebben al deelgenomen, waaronder Cam McCaul, Kyle Ebbett en Kathy Strand. http://www.singletrackjamaica.com/fat-tyre-festival/
Kingston City Run, Kingston - 11-13 maart, 2016
De Kingston City Run is een spannend weekeinde van activiteiten dat elk jaar in maart in de hoofdstad Kingston plaatsvindt. Het weekeinde omvat een Health &n Wellness beurs, muzikale evenementen en natuurlijk het hoogtepunt de Kingston City Run. De route voert de deelnemers aan de 5 km, de 10 km en de halve marathon langs een aantal van de historische bezienswaardigheden en attracties van Kingston naar de finish in Emancipation Park. De opbrengsten zijn allemaal voor het goede doel. Voor meer informatie: http://kingstoncityrun.com/
6 x must-see: Servië langs de oevers van de Donau
Donau-route uitstekende manier om Servische schoonheid te ontdekken
In één week doorheen een natuurreservaat, berglandschappen, wijngaarden, een wereldstad én de enige Europese woestijn reizen? Die unieke combinatie wordt werkelijkheid in een rondreis door verborgen parel Servië. En dat heeft alles te maken met de aanwezigheid van de Donau. Door de route van de Oost-Europese rivier te volgen, doorkruis je de meest uiteenlopende Servische landschappen. Voor natuur-, cultuur- of avontuurliefhebbers is dit de manier bij uitstek om kennis te maken met het hart van de Balkan. Wij geven jou een lijstje met 6 must-sees op de Donau-route doorheen Servië en enkele leuke activiteiten die je op de rivier kunt uitoefenen.
1 Natuurreservaat Gornje Podunavlje: De Donau-route begint in het Westen met de prachtige landschappen van het Gronje Podunavlje natuurreservaat. Hier kom je naast gigantische bossen ook wilde dieren in hun natuurlijke habitat tegen. Denk dan aan zeldzame zwarte ooievaars, zeearenden, kuddes herten en kleurrijke zwermen vogels. Dat in combinatie met het typerende waterlelie- en moerasdecor laat je al snel één voelen met de natuur.
2 Wijngaarden en geschiedenis in het Fruska Gora gebergte: Een halte verder kom je in de berglandschappen van Fruska Gora terecht. En daar stopt het niet bij prachtige uitzichten en indrukwekkende hoogteverschillen: op de hellingen zijn eindeloze fruitgewassen en wijngaarden geplant. Voor originele souvenirs moet je dus hier zijn! Zo kun je er ook verse honing kopen, die ter plekke in het grootste lindenbos van Europa gemaakt wordt. Geschiedkundigen kunnen zich dan weer uitleven bij de vele fossielen van schelpen, slakken en koralen die in en rondom het gebergte te vinden zijn. En last but not least kan Fruska Gora ook de cultuurfanaat bekoren: je vindt er het zogenaamde “North Mount Athos”, een orthodox universum dat bestaat uit zestien kloosters.
3 Jeugdig mooi: Novi Sad: De Donau leidt je vervolgens naar de tweede grootste stad van Servië: Novi Sad. Hier verandert het natuurlijke landschap in een bruisende stad met een ongedwongen, jonge sfeer. De hoofdstad van de provincie Vojvodina wordt dankzij het internationale muziekfestival EXIT ook wel de jeugdhoofdstad van Servië genoemd en trekt daardoor steeds meer jongeren aan. Ook de Donau zelf geeft Novi Sad haar unieke karakter: de rivier zorgt voor de aansluiting van de twee belangrijkste delen van de stad en mag zich daardoor “de belangrijkste boulevard van Novi Sad” noemen.
4 Bruisend Belgrado: Na de ontdekking van Novi Sad, kom je in het échte stadscentrum van Servië terecht. Belgrado, hoofdstad van Servië en kloppend hart van de Balkan, straalt energie uit en staat garant voor heerlijke gastronomie, uitnodigende parken en eilandjes en een rijk cultureel- en uitgaansleven. Anno 2015 wordt het als één van de meest bruisende citytripbestemmingen in Europa bestempeld. Het ongetwijfeld belangrijkste symbool van Belgrado is haar fort, gelegen op het punt waar de Sava rivier uitmondt in de Donau. De samenvloeiing van de twee rivieren geeft de stad een pittoreske dimensie, die vooral in het Kalemegdan park tot uiting komt: hier heb je een prachtig uitzicht op de Donau.
5 Deliblato Sands: enige woestijn in Europa: Van het ene uiterste naar het andere: de voorlaatste stop op de Donau-route is een uitgestrekt zandgebied. De “Deliblato Sands” is het enige woestijngebied in Europa en bevindt zich voor 300 km2 tussen de Donau en de Karpaten. Het steppegras is de natuurlijke habitat voor heel wat zeldzame dier- en plantensoorten en brengt je in volledig andere sferen dan de hierboven beschreven Donau-hotspots. De ideale plek om even adem te halen en tot rust te komen.
6 Ijzeren Poort: Als laatste brengt de Donau-route je verder naar de zogenaamde Ijzeren Poort. Dit is de natuurlijke grens tussen Roemenië en Servië, dat uit een groot kloofdal bestaat. Lees: ruwe kliffen, felgroen uitzicht en een indrukwekkende stuwdam. Ogen schieten tekort aan deze oevers van de Donau, want langsheen de Ijzeren Poort kom je in het nationale park Djerdap terecht dat het mooiste en grootste natuurlijk en archeologisch museum van Europa wordt genoemd.
Een extraatje voor de avonturiers: Niet alleen naast, maar ook óp de Donau kun je van al het Servische natuurschoon genieten. 2 noemenswaardige rivieractiviteiten op een rijtje
- Donau Rafting: In 3 van de hierboven vermelde Donau-hotspots, kun je ook terecht voor een rafting ervaring. Donau-specialist Dunavska Spajalica organiseert rafting-tours in onder andere Novi Sad, Belgrado en de Ijzeren Poort en laat je zo op een pure manier van de Servische landschappen en stadsindrukken genieten. Onderweg worden je impressies vergezeld met een gezond streepje adrenaline. Meer tours en informatie: http://www.dunavskirafting.org/
- Kayakken op Servische waters: Voor wie het wat sneller en sportiever mag, zijn er ook kayak-tours op de Donau te boeken. Belgrade Adventure heeft een prachtige kayakroute in en rondom Belgrado uitgestippeld, waar je zowel in stukken beschermde natuur als in stadsgebied terecht komt. 4 uur lang beleef je de Servische hoofdstad vanuit een uniek standpunt.
Curaçao: een verbazingwekkende vakantiebestemming
Curaçao verrast met schitterende palmenstranden en gekleurde huizen langs de Handelskade in Willemstad. Maar er zijn zeker nog een aantal zaken die je niet wist over dit zonnige eiland. We zetten ze voor jou op een rijtje.
Want wist je dat…
…de huizen in het kleurrijke Willemstad vroeger helemaal wit waren? Als je door Willemstad wandelt geniet je van de typische Hollandse architectuur en de gekende gekleurde huizen. Die kleuren zijn er niet altijd geweest want tot het begin van de 19de eeuw waren de huizen allemaal wit. Maar het wit van de muren zou door de reflectie van de zon de oorzaak van oogproblemen zijn bij de bevolking. Het advies van een dokter om daar iets aan te doen werd door de gouverneur van Curaçao opgevolgd en hij verplichtte de huiseigenaren hun huizen een kleurtje geven.
…de langste Pontjesbrug ter wereld te vinden is in Willemstad? Willemstad komt nog op een andere manier verrassend uit de hoek met twee opmerkelijke bruggen. De eerste is de Koningin Juliana Brug, die maar liefst 56 meter hoog is en terwijl je over de brug rijdt, heb je een panoramisch uitzicht over Willemstad. Er is ook de Koningin Emma Brug, beter bekend als de Pontjesbrug die met maar liefst 16 pontons de stadsdelen Otrobanda en Punda met elkaar verbindt. Deze langste pontonbrug van de wereld – ook wel eens Swinging Old Lady genoemd - wordt geopend om de boten door te laten en als dat gebeurt worden de voetgangers met een gratis ferry naar de overkant gebracht.
…Curaçao een mix is van maar liefst 50 verschillende culturen? Curaçao verbazingwekkend ? Zeker, als je de samenstelling van de bevolking ziet. Het is een boeiende smeltkoes met vijftig verschillende culturele identiteiten, een eiland waar invloeden van Europa, Azië, Afrika en Latijns Amerika zijn samengebundeld in een onvoorstelbaar boeiende Curaçaose identiteit: warm, kleurrijk, levendig en fascinerend.
…er heel wat restaurants een originele naam hebben? De verrassingen die je op Curaçao te wachten staan hebben niet zelden een grappige kant zoals de namen van sommige restaurants. Hoe leuk is het niet om een frietje te eten in “Grote Berg Patat” of een lunch “Het Achtertuintje”, of “Brakkeput Mei Mei”, “Sjalotte”, “Bijblauw” en “De Buren”. Er is zelfs Restaurant Bijna Thuis, een naam die uiteraard niet verwijst naar het feit dat je bijna weer thuis bent maar naar een horecabedrijf dat als een echt thuis aanvoelt. Bijna Thuis is inderdaad een ongecompliceerde bruine kroeg zoals we die ook in eigen land kennen.
….Curaçao kan uitpakken met enkele verbazingwekkende cijfers? Maak kennis met die unieke multiculturele wereld, op een eiland met meer dan 35 parelwitte stranden en maar liefst 65 duiklocaties. Dit allemaal op een eiland van 64 km lengte en 16 km breedte en waar het hele jaar door gemiddeld 27 graden warm is. Curaçao is de perfecte vakantieplek.
Curaçao is een zon zeker eiland in het Caribisch gebied, dat elke reiziger verrast. Naast de constante tropische temperatuur en de parelwitte stranden heeft het eiland tal van bezienswaardigheden. Ontdek het historisch interessante Willemstad, de oude landhuizen en proef de unieke Curaçaose gerechten met invloeden van over heel de wereld.
Curaçao is, met meer dan 35 stranden, de perfecte bestemming om de batterijen op te laden en te relaxen. Actieve reizigers kunnen zwemmen, snorkelen, duiken en zo de wondere onderwaterwereld ontdekken. Maar denk ook aan activiteiten zoals de Christoffelberg beklimmen of mountainbiken door bijzondere vegetatie. Vergeet de feesten en evenementen niet: het kleurrijke Carnaval (februari-maart), Curaçao North Sea Jazz (september) en de Curaçao Marathon (november).
Curaçao ligt buiten de orkaanzone en heeft het ganse jaar een temperatuur van minimum 28 graden. Er zijn dagelijks vluchten vanuit Amsterdam (reisduur 9 uur) en twee keer per week vanuit Düsseldorf (reisduur 10,5 uur). Curaçao is door Zoover uitgeroepen tot populairste vliegvakantieland buiten Europa, met een grote variëteit aan logiesmogelijkheden. Curaçao Tourist Board Europa (CTBE) is het aanspreekpunt voor reizen vanuit Europa naar het zonovergoten eiland.
FISA lanceert in 2016 nieuwe generatie beurzen met bundeling 3 in 1
Sports Fair: eerste nationale Belgische multi-sportbeurs
FISA lanceert in 2016 een nieuw concept van beurzen: drie beurzen over verschillende onderwerpen, op dezelfde plaats op hetzelfde moment met het oog op nog meer mogelijkheden en nog meer beleving voor de bezoeker. Begin februari 2016 organiseert FISA in Brussels Expo voor het eerst op hetzelfde moment het Vakantiesalon, de Zenithbeurs voor de actieve 50+’er en daarbovenop de gloednieuwe Sportbeurs, de eerste multi-sportbeurs in België die een 50-tal sporten voorstelt. Alle drie zetten ze in op nog meer beleving. Sinds FISA de beurzen overnam van BFE in 2014, is dit het eerste herdachte concept.
Beleving wint aan terrein op informatie : Nu mensen steeds minder tijd hebben en het internet steeds vaker de traditionele contact- en informatiepunten overneemt, wordt het concept van beurzen soms in vraag gesteld. FISA is er echter van overtuigd dat mensen net in deze tijd de mogelijkheid om rechtstreeks met experts in de materie te spreken, nog meer appreciëren. Maar dit moet dan wel anders dan vroeger. Pierre Hermant, Managing Director FISA, legt uit: “Informatie is er voldoende voorhanden op het internet. Waar de beurzen vandaag de dag het verschil kunnen maken, is in de beleving. Met onze beurzen willen wij dan ook meer dan ooit inzetten op beleving in alle mogelijke vormen, die inspelen op alle vijf de zintuigen.”
3-in-1 beurs biedt 3 keer meer mogelijkheden
Om deze beleving nog een niveau hoger te tillen, lanceert FISA een nieuw concept van de 3-in-1 beurs. Zo zal de Zenithbeurs op hetzelfde moment plaatsvinden als het Vakantiesalon. De actieve 50+’er die op zijn leeftijd vaak eindelijk terug tijd krijgt om opnieuw met twee in koppel op reis te gaan of nog een laatste mooie reis met de kinderen wil maken, kan op die manier meteen ook op het Vakantiesalon terugvinden wat hij zoekt. En misschien nog wel de mooiste troef van allemaal: dit jaar organiseert FISA voor het eerst ook een multi-sportbeurs op Brussels Expo tijdens dezelfde periode. Peter Coun, Marketing Director FISA, licht de nieuwe beurs toe: “Met de Sportbeurs hebben we een primeur in België want naast enkele kleinere beurzen die focussen op specifieke sporten, is het nog nooit gebeurd dat op één beurs om en bij de 50 sporten aan het publiek worden voorgesteld en aangeboden. “
Eerste nationale multi-sportbeurs
Sporten is vandaag niet enkel meer voor competitiebeesten of topatleten. Gezien het in deze snel draaiende maatschappij niet meer zo vanzelfsprekend is om naast alle andere prioriteiten ook je gezondheid op peil te houden, proberen steeds meer mensen toch wat aan sport te doen om fit te blijven. Net door deze hype, is het aanbod aan sporten enkel maar groter geworden en wordt de keuze er niet gemakkelijker op. Als je door de bomen het bos niet meer ziet, is de eerste vraag die je je moet stellen: welke sport past nu bij mij? Ben ik iemand die liever alleen sport of in groep, liever binnen of buiten? De Sportbeurs biedt de mogelijkheid om dit uit te zoeken. Niet alleen heb je - met een aanbod van maar liefst een 50-tal sporten - een mooi overzicht op de beurs, je kan heel veel sporten ook meteen uitproberen. En dit geldt zelfs voor minder evidente sporten, zoals watersporten.
Beleving met de vijf zintuigen
Hoe wil FISA meer beleving brengen? Door bijvoorbeeld de bezoekers van het Vakantiesalon lokale drankjes en gerechten te laten proeven en lokale sporten of kunstvormen te laten uitproberen in een waarheidsgetrouw decor. Op de Sportbeurs zal dat kunnen door niet alledaagse sporten zoals jetskiën zelf uit te proberen en op Zenith zal de actieve 50+’er kunnen deelnemen aan kwalitatieve lezingen over de onderwerpen die hem bezighouden.
De beurzen praktisch 2016
Het Vakantiesalon van Brussel - BRUSSELS EXPO, Paleizen 4-7 - 4 t.e.m. 8 februari - www.vakantiesalon.eu
De Sportbeurs - BRUSSELS EXPO, Paleis 8 - 5 t.e.m. 7 februari - Meer info? www.sportsfairbelgium.be
Prada - Betty & Co - Reebok classic x Face Stockholm ...
Prada is sinds jaar en dag een merk dat voorloopt op de nieuwe trends op het gebied van esthetiek. Vernieuwing, nieuwsgierigheid en een rijke artisanale traditie zijn kenmerkend voor het merk. Dit blijkt trouwens in alle fasen van het fabricageproces, van de ontwerpfase tot de presentatie in de winkel.
De nieuwe speciale collectie ‘Soft Pop’ is opgevat in de stijl van de seventies, maar dan met een vleugje ‘soft pop’: de delicate pastels van de oversized monturen zorgen voor een extra zachte en vrouwelijke toets.
BETTY & CO
Het nieuwe, Duitse merk BETTY & CO is jong van geest en authentiek en brengt basics met een feminine touch.
BETTY & CO belichaamt een authentieke en heel vrouwelijke lifestyle. Het merk past binnen het segment new mainstream. Men gaat voor kleurenharmonie, perfect onderling combineerbare stukken en basics met dat tikkeltje meer, aangevuld met een stylistische mix van breiwerk en hemden en mooie accessoires.
Reebok Classic x FACE Stockholm
In 2015 ging Reebok een unieke partnership aan met het Zweedse make-upmerk FACE Stockholm. De twee gerenommeerde merken vormen een perfecte match op verschillende vlakken: beide zijn ontstaan in de jaren ’80, hebben een gedurfde en frisse kijk op de wereld en omarmen de vrouwelijke persoonlijkheid.
FACE Stockholm is ontstaan uit een verlangen om vrouwen iets te bieden wat nog niet bestond: statement make-up in moeilijk-te-vinden kleurenpaletten. De oprichters zijn toegewijde, onafhankelijke vrouwen met een duidelijk doel: het vrouwelijk zelfvertrouwen een boost geven.
Reebok en FACE Stockholm bundelen nu de krachten om een geweldig seizoensverhaal te maken: een collectie van verhalen geïnspireerd door de FACE Stockholm kleurexperten. De kleurenverhalen brengen een ode aan de gedeelde geschiedenis van de merken: de ontwikkelingen in de jaren ’80 en ’90 die Reebok en Face Stockholm maakten tot de merken die ze vandaag zijn.
Vind inspiratie in kleur
Vrouwen zetten graag hun onafhankelijkheid en persoonlijke stijl in de verf. Sneakers en make-up zijn meestal de laatste toevoegingen om hun look te vervolledigen. Die finishing touches brengen hun look samen en maken een statement dat hun zelfvertrouwen en persoonlijkheid benadrukt. De sneakers uit de nieuwe Reebok x FACE Stockholm-lijn zullen echter meer zijn dan de afwerking van een look, ze zullen ook een blijvende indruk achterlaten.
Guess:
Het geheim om de spanning wat op te drijven op de meest romantische dag van het jaar? De capsulecollectie die Guess speciaal voor Valentijnsdag heeft ontworpen!
Creëer exclusieve outfits met eindeloze combinaties van rozenrood en verleidelijk zwart met weelderige bloemenprints. Met de lekker los vallende, gebloemde jumpsuits zijn alle blikken op jou gericht en hetzelfde geldt voor de gesofisticeerde maar sensuele rode jurken, die je figuur helemaal tot hun recht doen komen. Voor rebelse meiden zijn skinny pants en glanzend lederen jasjes de ideale keuze voor een onvergetelijke nacht.
Dit jaar kan je je liefde aan de wereld verkondigen met de splinternieuwe hashtag #loveguess: gebruik hem om snapshots van je onweerstaanbare outfits te delen via Instagram, Twitter, Pinterest en al je favoriete sociale netwerken!
TopVintage's after x-mas inspiration
Heb je na de eindejaarsfeesten een beetje heimwee naar de feestjes en glamoureuze outfits? Bij TopVintage is elke dag een gelegenheid om er stralend uit te zien. Fleur de koude wintermaanden op met deze prachtige jurken met winterse bloemenprints.
Ook een stoere zwart-wit-outfit is helemaal geschikt voor de after-party periode. Een leren jasje en een wijde rok geven je wat extra pit tot de lente.
De boxset omvat de volledige 9 seizoenen + de film en verzamelt een aantal opmerkelijke cijfers. Een van de best bekeken programma’s in Vlaanderen ooit - Gemiddelde kijkdichtheid van 1.600.000 kijkers - Hoogste kijkersscore van alle BVN-programma’s - Van scenarist Ward Hulselmans (Bex & Blanche, Niet voor publikatie, Heterdaad, Stille Waters) - Bert Leysensprijs, Sabamprijs, Reims – Prix du Jury, Publiekstrofee van de ASL, Jozef Plateauprijs, Edmond Hustinxprijs, Schippersprijs, Prix Italia.
Het verhaal
Wanneer we Witse leren kennen, is hij nog actief als rechercheur in Brussel. Terwijl hij op zoek is naar de moordenaar(s) van een juwelier, worstelt hij ook met een privéprobleem: Witse heeft immers ontdekt dat zijn vrouw een (tot voor kort nog geheime) relatie heeft met zijn eigen baas, Paul Keysers. Het komt al snel tot een aanvaring, waarna hij wordt weggepromoveerd en commissaris wordt gemaakt van de moordsectie bij de federale recherche in Halle.
Witse blijft echter zijn eigenzinnige zelf. Hij heeft vaak lak aan procedures, lapt de interne regels met de regelmaat van een klok aan zijn laars en krijgt het geregeld aan de stok met zijn nieuwe overste, de ambitieuze hoofdcommissaris Peter Wijtinckx, en hoofdinspecteur Romain Van Deun. Bovendien houdt hij er niet bepaald veel gezonde gewoonten op na…
De serie
Witse is wellicht een van de meest legendarische Vlaamse reeksen aller tijden, zeker als je het enorme aantal kijkers dat de serie van 2002 tot 2012 volgde als maatstaf neemt. Na negen seizoenen besloot hoofdrolspeler Hubert Damen zelf om te stoppen op een hoogtepunt, want de laatste twee jaargangen waren met 1.870.000 en 1.855.000 kijklustigen de meest succesvolle ooit. Er zou echter nog een film volgen, W., waarin Witse terugkeert naar zijn geboortedorp om de moord op zijn nicht op te lossen. Ook die film vind je terug in deze uitzonderlijke boxset.
Witse is een uitstekende politiereeks, die gerust naast gelijkaardige internationale titels, zoals Inspector Morse of A Touch of Frost, kan staan. Een echte aanrader, dus.
Technische fiche
Release: 15 december 2015 - Speelduur: 117 afleveringen (6174 minuten, inclusief de film) - Taal: Nederlands gesproken, geen ondertiteling - Beeldformaat: 16:9 - Audio: Dolby Digital 5.1 - Distributie: Just Entertainment
Regie: Melinda Van Berlo, Luc Coghe, Vincent Rouffaer, Eric Taelman, Koen Verweirder, e.a. Scenario: Ward Hulselmans, Hola Guapa, Dirk Nielandt, Pieter De Graeve, Bas Adriaensen, e.a. - Productie: Marina Willems, Ludo Schats, Dirk Haegemans, Luc Roggen - Montage: Eddy Bergiers
Artistieke Fiche : Hubert Damen: Commissaris Witse - Daan Hugaert: Inspecteur Romain Van Deun - Mark Stroobants: Inspecteur Rudy Dams - Dirk Tuypens: Hoofdcommissaris Peter Wytinckx - Els Olaerts: Annemie Nachtegaele - Inge Paulussen: Assistent-commissaris Sam Deconinck - Viv Van Dingenen: Assistent-commissaris Tine Smets - Günther Samson: Dokter Stef Cooreman
De Kerstman verkiest Avis als premium partner voor het verhuur van zijn slee
Autoverhuurbedrijf Avis pakt deze kerstperiode fors uit en voegt voor het eerst een vliegend voertuig toe aan haar vloot. En dan nog niet het minste: het gaat om de slee van de Kerstman! Compleet met belletjes, onbeperkte ruimte voor cadeautjes, een heel eigen navigatiesysteem en een supersonische motor met rendieraandrijving die pas op kerstavond om 23.59 u. kan gestart worden. Avis voegt overigens niet alleen de slee van de Kertsman toe aan haar vloot, maar lanceert ook haar Unlock Christmas-wedstrijd. Iedereen mag deelnemen, en iedereen heeft kans op schitterende kerstgeschenken.
Om de slee te kunnen huren, moet je over een speciaal sleerijbewijs beschikken, dat enkel uitgegeven wordt op de noordpool. Bovendien moet je ervaring met rendiervliegen kunnen aantonen. En terwijl de Kerstman in een Avis-verhuurkantoor de beste slee van de wereld kwam afleveren, hebben zijn elfjes verschillende schitterende cadeaus uit de slee gehaald die tijdens een bezoekje aan http://www.avis.be/nl/unlockchristmas te winnen zijn, zoals een reisje voor twee, compleet met verblijf in hotel en je eigen Mercedes-Benz E-class huurwagen, een iPad Mini4 of nog veel meer.
Puressentiel biedt een volledig gamma anti-haaruitval met 5 producten van 100% natuurlijke oorsprong voor mannen en vrouwen, een echte oplossing voor kaalheid en voor haar dat uitvalt.
Haar staat al duizenden jaren symbool voor kracht, mannelijkheid of vrouwelijkheid en verleiding, een belangrijke troef. Onze haarsnit, de kleur, de krullen, de haaraccessoires … zijn een weergave van onze persoonlijkheid en we pronken dan ook graag met onze haarbos! Behalve … wanneer het haar begint uit te vallen! Of dit nu een tijdelijk of een permanent fenomeen is, kaalheid en haaruitval komen zowel bij mannen als bij vrouwen voor, soms met aanzienlijke gevolgen en … slecht voor het eigenbeeld.
Puressentiel biedt een volledig nieuwe oplossing aan, op een 100% natuurlijke wijze wordt de haaruitval bestreden en de haargroei gestimuleerd. Dit 100% natuurlijk gamma voor mannen en vrouwen geeft een antwoord op wat de consumenten nodig hebben: op natuurlijke wijze de haaruitval bestrijden en de haargroei stimuleren.
De 5 sleutelproducten in synergie voor een optimale doeltreffendheid zijn: anti-haaruitval verzorgend systeem: hoge concentratie bestanddelen voor een behandeling die haaruitval bestrijdt en zeer snel inwerkt zonder de huid vettig te maken, plakt niet en droogt de haarvezels niet uit, gegarandeerd onzichtbaar. Haar versterkend voedingssupplement voor haar en nagels: een 100% natuurlijk supplement dat de haren ‘van binnenuit’ verstevigt alsook de nagels, om deze dag na dag resistenter en levendiger te maken. Anti-haaruitval verdikkende shampoo: in plaats van de traditionele shampoo is deze dagelijks te gebruiken verzorging ideaal om de doeltreffendheid van het verzorgend serum te verhogen en te verlengen en het haar sterker en dikker te maken. Supplement anti-haartuitval versterkende lotion: een verbetering van de lokale bloedcirculatie is nuttig om haaruitval tegen te gaan. Dagelijks lotion inmasseren is een verzorgend gebaar dat erg doeltreffend is en zeker niet mag worden vergeten. Supplement anti-haaruitval revitaliserende olie: echte verstevigende en voedende verzorging die haargel of haarmaskers vervangt door een aangepast verzorgend producten tegen haaruitval.
Tijdens de eindejaarsfeesten eet iedereen wat hij wil!
Nieuwe producten in kleine porties, naar wens te combineren - Handige ideeën waar iedereen plezier aan beleeft - Minder in de keuken, langer aan tafel! Carrefour gaat aan de slag met meer ingrediënten en verkleint de porties zodat iedereen snel, gemakkelijk en gevarieerd kan genieten van de feesten.
2015 loopt stilaan ten einde, maar in de keuken moet het spannendste nog komen, want wat moeten we nu weer op tafel toveren tijdens de feestdagen? Jaar na jaar eten we minder kalkoen op kerstdag. Maar dit jaar doen we het nog anders, met gevarieerde producten die gemaakt zijn om te ontdekken én te delen! Dankzij de kleinere porties kan iedereen nu heerlijk smullen en genieten, zonder te verkwisten.
Kleine porties volgens ieders smaak
Geïnspireerd op de bekende mezze, de tapas en het zogenaamde fingerfood worden kleinere porties steeds populairder. Ze kunnen dan ook snel en eenvoudig bereid worden. Voortaan kiest iedereen zelf of hij even van alle lekkernijen wil proeven, of alleen zijn absolute lievelingshapjes wil nemen. Ze zijn hoe dan ook snel te bereiden en maken van verkwisting voorgoed verleden tijd. Bovendien vindt u bij Carrefour niet alleen de traditionele zakoeski’s en voorgerechtjes, maar ook een ruime waaier aan slagerijproducten.
Vleesmozaïek
Het nieuwe Mix&Go gamma is het beste bewijs van deze nieuwe hype. Kleine bakjes vlees voor een heerlijk avondje steengrillen, fonduen of gourmetten, aangepast aan ieders smaak, met bijvoorbeeld minihamburgers met kaas (11 st.), minipizzaburgers (6 st.), nachoburgers (6 st.), minifondueballetjes, minibrochettes met gemarineerd varkensvlees (5 st.), een mix van minibloedworsten (420 g), varkensfondue (300 g), varkenslapjes (300 g), miniboomstammetjes (16 st.), gemarineerde varkensbrazade (3 st.), minispekburgers (16 st.), mini cordons bleus (235 g), gemarineerde kalkoenlapjes, …
In totaal zijn er 17 producten die samen of apart gegeten kunnen worden. Het assortiment varieert naargelang het seizoen en wordt aan ronde prijzen (€ 3, € 4 of € 5 afhankelijk van de vleessoort) verkocht. Onder de nieuwigheden vindt u ook:kleinere racletteschotels (2/3 personen); een teppanyakischotel met groenten (760 g, verkrijgbaar tot 4/1); een traditionele fondueschotel (100 % vlees, 2/3 personen); een heerlijke wildschotel met 4 verschillende vleessoorten voor de grootste vleesliefhebbers.
In primeur : Ook de kinderen worden niet vergeten. Zij kunnen bijvoorbeeld zelf hun heerlijke pita maken met het exclusieve Pulled Pork van Carrefour (bakje van 250 g). De hele avond plezier gegarandeerd!
Hebt u het toch liever iets klassieker, maar wilt u zich niet uitsloven in de keuken? Dan heeft Carrefour enkele traditionele en handige producten in de aanbieding: een ruime keuze voorgegaard gevogelte waarmee u heel wat tijd wint: bv. ‘Maître Coq’, een kapoentje met appel/pruim/spekreepjes dat in amper 20 minuten klaar is; ‘Le Gaulois’, een gebraden kapoentje met vijgen/foie gras dat gemakkelijk te versnijden is en eenvoudig in de oven bereid kan worden; een half uitgebeend haantje met pruimen/abrikozen en een saus van armagnac.
Maar ook de visafdeling rust niet op haar lauweren en heeft een ruim aanbod van steengrill- en planchaschotels. Oesterliefhebbers vinden dan weer hun gading bij de twee nieuwe variëteiten in het Carrefour assortiment: de Normandische Krystale oesters (12 st.), die afkomstig zijn van de Normandische kust en dus niet van de traditionele oesterbanken. Daar krijgen ze al het goede van de zee mee. Deze oesters hebben dan ook een uitgesproken jodiumsmaak; de speciale Isigny oesters (Normandië, 12 st.), oesters met stevig vlees en een sterke jodiumsmaak; de Bretoense FQC-oesters (12 st.) die gemakkelijk te openen zijn en samen met een gratis oestermes verkocht worden. Dankzij de groef kunnen deze oesters eenvoudig geopend worden.
Ook voor de bijgerechten hanteert Carrefour hetzelfde credo: het nieuwe So Fresh gamma en de vele voorgesneden groentesoorten (verkrijgbaar in zakjes van 200 g) geven uw culinaire creativiteit een boost. Zo bereidt u bijvoorbeeld in een oogwenk een heerlijke groenteschotel of een mozaïek van verschillende soorten puree.
Regionale schotels
Tot slot biedt Carrefour nog heel wat ingenieuze ideetjes voor een geslaagde ‘Cheese & Wine’-avond. Zo vindt u bij de traiteurafdeling heerlijke schotels (van 260 tot 355 g) met een selectie van 4 kleine porties kaas uit één bepaalde regio (Bourgogne-Franche-Comté, Normandië, Auvergne, Savoie Dauphiné, Sud Ouest). Dit assortiment kunt u uiteraard nog aanvullen met enkele specialiteiten die ook in kleinere porties verkocht worden, zoals een geitenkaas met cuberdons. Voor de zoete zonde staat L’Atelier Louis garant, het nieuwe patisseriegamma van Carrefour met tal van overheerlijke lekkernijen. Deze producten worden verkocht bij alle Hypermarkten Carrefour en sommige Carrefour Markets.
Op zaterdag 16 en zondag 17 januari pakt REIZEN LAUWERS in de zalen van Kinepolis aan de Groenendaallaan in Antwerpen, telkens van 10 tot 18 uur, uit met een gevarieerde reis- en infobeurs, ingevuld voor jong en minder jong en families.
Ruim 150 standen bemand met reisleiders, hotelvertegenwoordigers, toeristische diensten, exploitanten van musea en tal van bezienswaardige monumenten staan er twee dagen ter uwer beschikking om u op weg te zetten naar een schitterende vakantie in 2016.
Meer nog, in zes filmzalen van Kinepolis vinden doorlopend filmvoorstellingen en reisvoordrachten plaats, voorgesteld door reisexperts.
De tweedaagse beurs is enig in zijn soort en trok vorig jaar ruim 11.000 bezoekers.
Reis- en Infobeurs Reizen Lauwers, zaterdag 16 en zondag 17 januari 2016, Kinepolis Antwerpen, elke dag van 10 tot 18 uur. De toegang is gratis.
Coca-Cola verrast met Special Edition van de Coca-Cola kerstfles
Speciaal voor de kerst lanceert Coca-Cola een extra feestelijke ‘special edition’ fles, waarvan het label verandert in… een magische strik. Een verpakkingsinnovatie die mooi aansluit bij de gedachte van de ‘Make Someone Happy’ campagne: maak iemand blij met een klein gebaar, want geluk zit in de kleine dingen. Zo kan je ook via de Coca-Cola website een medemens verrassen met een warm kerstberichtje. Een spontane aardigheid zo nu en dan kost immers niets!
Je feesttafel geef je dit jaar een extra vrolijke toets met de Special Edition Coca-Cola kerstflessen. Alle 1,5L PETflessen van Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola Life dragen een geheimpje met zich mee: maak het label los, trek eraan en het tovert zichzelf om tot een feestelijke strik. Of schenk er een aan een naaste: je krijgt gegarandeerd een lach in ruil!
‘Make someone happy’ met een klein gebaar: Om iemand gelukkig te maken, hoef je dus heus geen bergen te verzetten. Die eenvoudige ‘kerstgedachte’ inspireerde Coca-Cola tot de eindejaarscampagne ‘Make Someone Happy’. Mensen inspireren om iets onbaatzuchtigs voor een ander te doen staat daarbij centraal. Een aardig berichtje sturen bijvoorbeeld, zomaar. Zo kan je op cocacola.be in de ‘digitale huiskamer’ van de Kerstman een persoonlijke wens voor iemand achterlaten.
Op 7 december ging de ‘Make Someone Happy’-commercial in première op de Belgische televisie, met ‘Everyday Heroes’: mensen die met kleine gebaren en spontane vriendelijkheid een glimlach op het gezicht van anderen toveren.
Praktische info: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola Life special edition 1,5L flessen zijn in de winkel verkrijgbaar vanaf 7 december. De ‘Make someone happy’ TV-spot werd ontwikkeld door Ogilvy & Mather Agency.