De boxset omvat de volledige 9 seizoenen + de film en verzamelt een aantal opmerkelijke cijfers. Een van de best bekeken programma’s in Vlaanderen ooit - Gemiddelde kijkdichtheid van 1.600.000 kijkers - Hoogste kijkersscore van alle BVN-programma’s - Van scenarist Ward Hulselmans (Bex & Blanche, Niet voor publikatie, Heterdaad, Stille Waters) - Bert Leysensprijs, Sabamprijs, Reims – Prix du Jury, Publiekstrofee van de ASL, Jozef Plateauprijs, Edmond Hustinxprijs, Schippersprijs, Prix Italia.
Het verhaal
Wanneer we Witse leren kennen, is hij nog actief als rechercheur in Brussel. Terwijl hij op zoek is naar de moordenaar(s) van een juwelier, worstelt hij ook met een privéprobleem: Witse heeft immers ontdekt dat zijn vrouw een (tot voor kort nog geheime) relatie heeft met zijn eigen baas, Paul Keysers. Het komt al snel tot een aanvaring, waarna hij wordt weggepromoveerd en commissaris wordt gemaakt van de moordsectie bij de federale recherche in Halle.
Witse blijft echter zijn eigenzinnige zelf. Hij heeft vaak lak aan procedures, lapt de interne regels met de regelmaat van een klok aan zijn laars en krijgt het geregeld aan de stok met zijn nieuwe overste, de ambitieuze hoofdcommissaris Peter Wijtinckx, en hoofdinspecteur Romain Van Deun. Bovendien houdt hij er niet bepaald veel gezonde gewoonten op na…
De serie
Witse is wellicht een van de meest legendarische Vlaamse reeksen aller tijden, zeker als je het enorme aantal kijkers dat de serie van 2002 tot 2012 volgde als maatstaf neemt. Na negen seizoenen besloot hoofdrolspeler Hubert Damen zelf om te stoppen op een hoogtepunt, want de laatste twee jaargangen waren met 1.870.000 en 1.855.000 kijklustigen de meest succesvolle ooit. Er zou echter nog een film volgen, W., waarin Witse terugkeert naar zijn geboortedorp om de moord op zijn nicht op te lossen. Ook die film vind je terug in deze uitzonderlijke boxset.
Witse is een uitstekende politiereeks, die gerust naast gelijkaardige internationale titels, zoals Inspector Morse of A Touch of Frost, kan staan. Een echte aanrader, dus.
Technische fiche
Release: 15 december 2015 - Speelduur: 117 afleveringen (6174 minuten, inclusief de film) - Taal: Nederlands gesproken, geen ondertiteling - Beeldformaat: 16:9 - Audio: Dolby Digital 5.1 - Distributie: Just Entertainment
Regie: Melinda Van Berlo, Luc Coghe, Vincent Rouffaer, Eric Taelman, Koen Verweirder, e.a. Scenario: Ward Hulselmans, Hola Guapa, Dirk Nielandt, Pieter De Graeve, Bas Adriaensen, e.a. - Productie: Marina Willems, Ludo Schats, Dirk Haegemans, Luc Roggen - Montage: Eddy Bergiers
Artistieke Fiche : Hubert Damen: Commissaris Witse - Daan Hugaert: Inspecteur Romain Van Deun - Mark Stroobants: Inspecteur Rudy Dams - Dirk Tuypens: Hoofdcommissaris Peter Wytinckx - Els Olaerts: Annemie Nachtegaele - Inge Paulussen: Assistent-commissaris Sam Deconinck - Viv Van Dingenen: Assistent-commissaris Tine Smets - Günther Samson: Dokter Stef Cooreman
De Kerstman verkiest Avis als premium partner voor het verhuur van zijn slee
Autoverhuurbedrijf Avis pakt deze kerstperiode fors uit en voegt voor het eerst een vliegend voertuig toe aan haar vloot. En dan nog niet het minste: het gaat om de slee van de Kerstman! Compleet met belletjes, onbeperkte ruimte voor cadeautjes, een heel eigen navigatiesysteem en een supersonische motor met rendieraandrijving die pas op kerstavond om 23.59 u. kan gestart worden. Avis voegt overigens niet alleen de slee van de Kertsman toe aan haar vloot, maar lanceert ook haar Unlock Christmas-wedstrijd. Iedereen mag deelnemen, en iedereen heeft kans op schitterende kerstgeschenken.
Om de slee te kunnen huren, moet je over een speciaal sleerijbewijs beschikken, dat enkel uitgegeven wordt op de noordpool. Bovendien moet je ervaring met rendiervliegen kunnen aantonen. En terwijl de Kerstman in een Avis-verhuurkantoor de beste slee van de wereld kwam afleveren, hebben zijn elfjes verschillende schitterende cadeaus uit de slee gehaald die tijdens een bezoekje aan http://www.avis.be/nl/unlockchristmas te winnen zijn, zoals een reisje voor twee, compleet met verblijf in hotel en je eigen Mercedes-Benz E-class huurwagen, een iPad Mini4 of nog veel meer.
Puressentiel biedt een volledig gamma anti-haaruitval met 5 producten van 100% natuurlijke oorsprong voor mannen en vrouwen, een echte oplossing voor kaalheid en voor haar dat uitvalt.
Haar staat al duizenden jaren symbool voor kracht, mannelijkheid of vrouwelijkheid en verleiding, een belangrijke troef. Onze haarsnit, de kleur, de krullen, de haaraccessoires … zijn een weergave van onze persoonlijkheid en we pronken dan ook graag met onze haarbos! Behalve … wanneer het haar begint uit te vallen! Of dit nu een tijdelijk of een permanent fenomeen is, kaalheid en haaruitval komen zowel bij mannen als bij vrouwen voor, soms met aanzienlijke gevolgen en … slecht voor het eigenbeeld.
Puressentiel biedt een volledig nieuwe oplossing aan, op een 100% natuurlijke wijze wordt de haaruitval bestreden en de haargroei gestimuleerd. Dit 100% natuurlijk gamma voor mannen en vrouwen geeft een antwoord op wat de consumenten nodig hebben: op natuurlijke wijze de haaruitval bestrijden en de haargroei stimuleren.
De 5 sleutelproducten in synergie voor een optimale doeltreffendheid zijn: anti-haaruitval verzorgend systeem: hoge concentratie bestanddelen voor een behandeling die haaruitval bestrijdt en zeer snel inwerkt zonder de huid vettig te maken, plakt niet en droogt de haarvezels niet uit, gegarandeerd onzichtbaar. Haar versterkend voedingssupplement voor haar en nagels: een 100% natuurlijk supplement dat de haren ‘van binnenuit’ verstevigt alsook de nagels, om deze dag na dag resistenter en levendiger te maken. Anti-haaruitval verdikkende shampoo: in plaats van de traditionele shampoo is deze dagelijks te gebruiken verzorging ideaal om de doeltreffendheid van het verzorgend serum te verhogen en te verlengen en het haar sterker en dikker te maken. Supplement anti-haartuitval versterkende lotion: een verbetering van de lokale bloedcirculatie is nuttig om haaruitval tegen te gaan. Dagelijks lotion inmasseren is een verzorgend gebaar dat erg doeltreffend is en zeker niet mag worden vergeten. Supplement anti-haaruitval revitaliserende olie: echte verstevigende en voedende verzorging die haargel of haarmaskers vervangt door een aangepast verzorgend producten tegen haaruitval.
Tijdens de eindejaarsfeesten eet iedereen wat hij wil!
Nieuwe producten in kleine porties, naar wens te combineren - Handige ideeën waar iedereen plezier aan beleeft - Minder in de keuken, langer aan tafel! Carrefour gaat aan de slag met meer ingrediënten en verkleint de porties zodat iedereen snel, gemakkelijk en gevarieerd kan genieten van de feesten.
2015 loopt stilaan ten einde, maar in de keuken moet het spannendste nog komen, want wat moeten we nu weer op tafel toveren tijdens de feestdagen? Jaar na jaar eten we minder kalkoen op kerstdag. Maar dit jaar doen we het nog anders, met gevarieerde producten die gemaakt zijn om te ontdekken én te delen! Dankzij de kleinere porties kan iedereen nu heerlijk smullen en genieten, zonder te verkwisten.
Kleine porties volgens ieders smaak
Geïnspireerd op de bekende mezze, de tapas en het zogenaamde fingerfood worden kleinere porties steeds populairder. Ze kunnen dan ook snel en eenvoudig bereid worden. Voortaan kiest iedereen zelf of hij even van alle lekkernijen wil proeven, of alleen zijn absolute lievelingshapjes wil nemen. Ze zijn hoe dan ook snel te bereiden en maken van verkwisting voorgoed verleden tijd. Bovendien vindt u bij Carrefour niet alleen de traditionele zakoeski’s en voorgerechtjes, maar ook een ruime waaier aan slagerijproducten.
Vleesmozaïek
Het nieuwe Mix&Go gamma is het beste bewijs van deze nieuwe hype. Kleine bakjes vlees voor een heerlijk avondje steengrillen, fonduen of gourmetten, aangepast aan ieders smaak, met bijvoorbeeld minihamburgers met kaas (11 st.), minipizzaburgers (6 st.), nachoburgers (6 st.), minifondueballetjes, minibrochettes met gemarineerd varkensvlees (5 st.), een mix van minibloedworsten (420 g), varkensfondue (300 g), varkenslapjes (300 g), miniboomstammetjes (16 st.), gemarineerde varkensbrazade (3 st.), minispekburgers (16 st.), mini cordons bleus (235 g), gemarineerde kalkoenlapjes, …
In totaal zijn er 17 producten die samen of apart gegeten kunnen worden. Het assortiment varieert naargelang het seizoen en wordt aan ronde prijzen (€ 3, € 4 of € 5 afhankelijk van de vleessoort) verkocht. Onder de nieuwigheden vindt u ook:kleinere racletteschotels (2/3 personen); een teppanyakischotel met groenten (760 g, verkrijgbaar tot 4/1); een traditionele fondueschotel (100 % vlees, 2/3 personen); een heerlijke wildschotel met 4 verschillende vleessoorten voor de grootste vleesliefhebbers.
In primeur : Ook de kinderen worden niet vergeten. Zij kunnen bijvoorbeeld zelf hun heerlijke pita maken met het exclusieve Pulled Pork van Carrefour (bakje van 250 g). De hele avond plezier gegarandeerd!
Hebt u het toch liever iets klassieker, maar wilt u zich niet uitsloven in de keuken? Dan heeft Carrefour enkele traditionele en handige producten in de aanbieding: een ruime keuze voorgegaard gevogelte waarmee u heel wat tijd wint: bv. ‘Maître Coq’, een kapoentje met appel/pruim/spekreepjes dat in amper 20 minuten klaar is; ‘Le Gaulois’, een gebraden kapoentje met vijgen/foie gras dat gemakkelijk te versnijden is en eenvoudig in de oven bereid kan worden; een half uitgebeend haantje met pruimen/abrikozen en een saus van armagnac.
Maar ook de visafdeling rust niet op haar lauweren en heeft een ruim aanbod van steengrill- en planchaschotels. Oesterliefhebbers vinden dan weer hun gading bij de twee nieuwe variëteiten in het Carrefour assortiment: de Normandische Krystale oesters (12 st.), die afkomstig zijn van de Normandische kust en dus niet van de traditionele oesterbanken. Daar krijgen ze al het goede van de zee mee. Deze oesters hebben dan ook een uitgesproken jodiumsmaak; de speciale Isigny oesters (Normandië, 12 st.), oesters met stevig vlees en een sterke jodiumsmaak; de Bretoense FQC-oesters (12 st.) die gemakkelijk te openen zijn en samen met een gratis oestermes verkocht worden. Dankzij de groef kunnen deze oesters eenvoudig geopend worden.
Ook voor de bijgerechten hanteert Carrefour hetzelfde credo: het nieuwe So Fresh gamma en de vele voorgesneden groentesoorten (verkrijgbaar in zakjes van 200 g) geven uw culinaire creativiteit een boost. Zo bereidt u bijvoorbeeld in een oogwenk een heerlijke groenteschotel of een mozaïek van verschillende soorten puree.
Regionale schotels
Tot slot biedt Carrefour nog heel wat ingenieuze ideetjes voor een geslaagde ‘Cheese & Wine’-avond. Zo vindt u bij de traiteurafdeling heerlijke schotels (van 260 tot 355 g) met een selectie van 4 kleine porties kaas uit één bepaalde regio (Bourgogne-Franche-Comté, Normandië, Auvergne, Savoie Dauphiné, Sud Ouest). Dit assortiment kunt u uiteraard nog aanvullen met enkele specialiteiten die ook in kleinere porties verkocht worden, zoals een geitenkaas met cuberdons. Voor de zoete zonde staat L’Atelier Louis garant, het nieuwe patisseriegamma van Carrefour met tal van overheerlijke lekkernijen. Deze producten worden verkocht bij alle Hypermarkten Carrefour en sommige Carrefour Markets.
Op zaterdag 16 en zondag 17 januari pakt REIZEN LAUWERS in de zalen van Kinepolis aan de Groenendaallaan in Antwerpen, telkens van 10 tot 18 uur, uit met een gevarieerde reis- en infobeurs, ingevuld voor jong en minder jong en families.
Ruim 150 standen bemand met reisleiders, hotelvertegenwoordigers, toeristische diensten, exploitanten van musea en tal van bezienswaardige monumenten staan er twee dagen ter uwer beschikking om u op weg te zetten naar een schitterende vakantie in 2016.
Meer nog, in zes filmzalen van Kinepolis vinden doorlopend filmvoorstellingen en reisvoordrachten plaats, voorgesteld door reisexperts.
De tweedaagse beurs is enig in zijn soort en trok vorig jaar ruim 11.000 bezoekers.
Reis- en Infobeurs Reizen Lauwers, zaterdag 16 en zondag 17 januari 2016, Kinepolis Antwerpen, elke dag van 10 tot 18 uur. De toegang is gratis.
Coca-Cola verrast met Special Edition van de Coca-Cola kerstfles
Speciaal voor de kerst lanceert Coca-Cola een extra feestelijke ‘special edition’ fles, waarvan het label verandert in… een magische strik. Een verpakkingsinnovatie die mooi aansluit bij de gedachte van de ‘Make Someone Happy’ campagne: maak iemand blij met een klein gebaar, want geluk zit in de kleine dingen. Zo kan je ook via de Coca-Cola website een medemens verrassen met een warm kerstberichtje. Een spontane aardigheid zo nu en dan kost immers niets!
Je feesttafel geef je dit jaar een extra vrolijke toets met de Special Edition Coca-Cola kerstflessen. Alle 1,5L PETflessen van Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola Life dragen een geheimpje met zich mee: maak het label los, trek eraan en het tovert zichzelf om tot een feestelijke strik. Of schenk er een aan een naaste: je krijgt gegarandeerd een lach in ruil!
‘Make someone happy’ met een klein gebaar: Om iemand gelukkig te maken, hoef je dus heus geen bergen te verzetten. Die eenvoudige ‘kerstgedachte’ inspireerde Coca-Cola tot de eindejaarscampagne ‘Make Someone Happy’. Mensen inspireren om iets onbaatzuchtigs voor een ander te doen staat daarbij centraal. Een aardig berichtje sturen bijvoorbeeld, zomaar. Zo kan je op cocacola.be in de ‘digitale huiskamer’ van de Kerstman een persoonlijke wens voor iemand achterlaten.
Op 7 december ging de ‘Make Someone Happy’-commercial in première op de Belgische televisie, met ‘Everyday Heroes’: mensen die met kleine gebaren en spontane vriendelijkheid een glimlach op het gezicht van anderen toveren.
Praktische info: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola Life special edition 1,5L flessen zijn in de winkel verkrijgbaar vanaf 7 december. De ‘Make someone happy’ TV-spot werd ontwikkeld door Ogilvy & Mather Agency.
Intensive Acting Studios by Dirk Vandereyken/Badass pr
Wie in Vlaanderen een acteercursus wil volgen, heeft meestal weinig keuze. De meeste opleidingen stoelen eigenlijk op podiumwerk, terwijl privécursussen vaak erg duur zijn voor wat ze bieden en goedkopere langdurige opleidingen heel wat investering van tijd vragen. De Intensive Acting Studio biedt iets anders: een totaalpakket voor alle leeftijden en niveaus, waarin de cursisten op alle mogelijke manieren gesteund worden en bovendien geen verdoken toneelles volgen, maar wel specifiek voor film, tv én improv worden opgeleid! Tot en met 1 januari 2016 loopt er ter gelegenheid van onze improvshows in Antwerpen bovendien een speciale actie waarbij je kunt genieten van 33 procent korting!
Een volledig aanbod: We weten het allemaal wel: Vlaamse acteurs hebben het niet zelden moeilijk om ‘naturel’ te acteren. Dat komt omdat ze veelal opgeleid zijn voor het betere toneelwerk. Tijdens de Intensive Acting Studio by Badass pr leer je echter niet alleen bepaalde technieken aan, alles wordt geregeld opgenomen en later besproken, zodat je leert hoe je voor een camera moet acteren.
Er wordt aandacht besteed aan verschillende genres, gezichtsmimiek, lichaamshouding, het ontwikkelen van personages en meer! Zo zijn er zelfs lessen waarin je leert hoe je voor de camera een vechtchoreografie moet uitvoeren. Bovendien warmen we altijd op met improvlessen. Wie daar zin in heeft, kan zelfs deelnemen aan onze erg gesmaakte improvshows – overigens meteen een manier om al wat centjes te verdienen als acteur! Alles gebeurt behoorlijk losjes en in kleine groepen, waardoor er rekening kan gehouden worden met jouw beschikbaarheid! Je schrijft je dus in voor 10 intensieve lessen, maar je mag die opnemen wanneer je maar wil. Als je een les mist, kan je die altijd op een ander moment recupereren – er wordt niet met maandelijkse termijnen of abonnementen gewerkt, al raden we natuurlijk wel aan geregeld te komen als je jouw niveau snel wilt opkrikken.
Networking: Dankzij onze extra buitenlandse workshops, onze aanwezigheid op belangrijke filmfestivals als die van Cannes of Berlijn en het BIFFF en het feit dat onze lesgever zelf als pr-consultant, scenarist, auteur en geregeld ook nog acteur in de filmwereld zit, zijn we goed geplaatst om je te helpen met het uitbouwen van jouw professioneel netwerk als je interesse hebt om hogerop te geraken. Tijdens onze workshops in de Verenigde Staten laten we zelfs casting directors en talent agents uit Hollywood advies geven! Let wel: een echt agentschap vraagt haast nooit lidgeld, maar enkel een commissie op werk dat je wordt aangeboden! Geduld is vaak de boodschap: deelnemen aan een cursus biedt geen garantie op werk, maar omdat we heel vaak met scripts werken en extra aandacht besteden aan audities, bereiden we je wel optimaal voor. Bovendien helpen we je indien gewenst ook met het maken van een showreel of het in elkaar knutselen van jouw eigen project.
Een voorbeeld van hoe we onze cursisten helpen om de filmwereld te leren kennen? Meerdere cursisten werden door ons al betrokken bij filmprojecten, tijdens het afgelopen Brussels International Festival of Fantastic Film hebben we hen gratis tickets gegeven en bovendien nemen we elk jaar cursisten mee naar de filmfestivals van Cannes, Venetië en Londen! Daar komt nu ook het filmfestival van Berlijn bij, terwijl ook content markets als die van Praag al door ons bezocht werden. Wij zorgen ervoor dat cursisten zich professionele badges kunnen aanschaffen en dat hun verblijf veel goedkoper is dan wanneer ze iets alleen zouden regelen. Zo kunnen ze luxueus overnachten in de buurt van het filmfestival zelf, terwijl ze niet meer moeten betalen dan in een tweesterrenhotel.
Unieke aanpak: Onze aanpak is uniek omdat onze lesgever vanuit verschillende invalshoeken werkt. Dat komt omdat hij niet alleen les geeft in acteren, maar ook in communicatie, presentatie- en debattechnieken, hypnose, neurolinguïstisch programmeren en zelfs emotie- en leugendetectie. Verder is hij auteur (zijn laatste 2 boeken werden gepubliceerd in de Verenigde Staten), scenarist (van videoclips tot speelfilms, zoals de binnenkort op te nemen audioreeks en speelfilm Achtung! Cthulhu: The Secret War van het Britse Modiphius Entertainment), journalist, therapeut en regisseur. Hij heeft in het verleden als rollenspeler al prijzen gepakt op de grootste rollenspelconventies ter wereld (waaronder GenCon), begon met acteren op zijn negende en volgde een acteercursus in Los Angeles, waar hij nog elk jaar samen met de cursisten die zich inschrijven voor die workshop naar terugkeert. Bovendien deed en doet hij pr voor verschillende filmmaatschappijen, waaronder Splendid Film TDM Entertainment, TriCoast Worldwide en Just Entertainment, en stond hij al vaak op een filmset. Zoals gezegd: een uniek aanbod!
Prijzen & contactgegevens: Buiten tijdens speciale evenementen (zoals het filmfestival van Cannes) is er wekelijks les op zondagnamiddag. Daarna kan je ook nog blijven voor een rollenspel. Geregeld geven we ook op woensdag les én er is ook mogelijkheid om privéles te krijgen, zelfs bij jou thuis! De kostprijs is bovendien laag: 600 euro + btw voor 10 lessen van 3 uur. Tijdens onze speciale actie betaal je tot en met 1 januari 2016 zelfs maar 400 euro + btw (= 484 euro) voor 10 lessen, wat neerkomt op ongeveer 13 euro per uur!
Van donderdag 25 februari tot en met zondag 6 maart zwaaien de deuren van BATIBOUW opnieuw open. Met een duizendtal exposanten die 14 sectoren vertegenwoordigen, is BATIBOUW de grootste en belangrijkste beurs in de bouw-, renovatie- en woonsector.
Dit jaar heeft BATIBOUW twee grote thema’s. ‘Laat u goed omringen van A tot Z’ wil de gidsende rol van de beurs benadrukken. De meeste mensen bezoeken de beurs als bouwers en verbouwers, maar ook professionelen waaronder architecten, installateurs en elektriciens zijn er aanwezig. Voor de exposanten is het belangrijk om zowel particulieren als professionelen te ontvangen op hun stand. Voor advies over hun projecten kunnen de bezoekers terecht bij de exposanten, die hen met raad en daad zullen bijstaan. Ook in het adviespaleis kunnen bezoekers zich laten omringen door experts van de verschillende overheden, financiële instellingen, bouwfederaties en architectenverenigingen. BATIBOUW is de grootste beurs voor elk van haar sectoren, van dakafwerking over keukenapparatuur tot tuininrichting. Wie BATIBOUW bezoekt en om welke reden dan ook, het aanbod is uitgebreid en goede raad is nooit ver af.
Dat staat in direct verband met het thema ‘Ervaar BATIBOUW met uw 5 zintuigen’. BATIBOUW bezoeken betekent een meerwaarde in het aankoopproces van de consument, omdat ze er kunnen kijken, vergelijken, aanraken, uitproberen enzovoort. Zo wordt BATIBOUW een échte ervaring en een belangrijke stap tussen online research en de actie tot aankoop.
Naast de exposanten die hun meest innovatieve producten voorstellen, worden debatten en evenementen georganiseerd die de bezoeker kan bijwonen.
Professionele dagen: Donderdag 25 februari 2016 van 10u00 tot 18u30 en vrijdag 26 februari 2016 van 10u00 tot 21u00 (nocturne)
Dagen voor particulieren: Van zaterdag 27 februari tot en met zondag 6 maart 2016 van 10u00 tot 18u30, dinsdag 1 en donderdag 3 maart: 10u00 tot 22u00 (nocturne).
Pininfarina ontwerpt unieke Jupiler tapinstallatie The Bull
Wereldpremière: exclusieve tapinstallatie van Pininfarina voor Jupiler in Versuz. Een perfecte combinatie van passie, kracht en vitaliteit. Dat alles was nodig om The Bull te creëren, een unieke tapinstallatie van Pininfarina voor Jupiler. Van de limited edition zullen er slechts 6 geplaatst worden in exclusieve Belgische clubs. De Hasseltse club Versuz mocht als eerste de innovatieve tapinstallatie in gebruik nemen, die op 7 december in wereldpremière werd voorgesteld. De bar van Versuz wordt volledig gerestyled met daarin hét pronkstuk van Jupiler, ontworpen door Pininfarina. Het Italiaanse designbureau is het ingenieuze brein achter enkele legendarische Ferraridesigns en tekende nu een gloednieuwe tapinstallatie voor het biermerk die als eerste in Versuz te vinden is.
Het idee ontstond nadat Jupiler een nieuw en innovatief design voor een tapinstallatie op de markt wou brengen. De bedoeling was om iets te maken dat de Jupiler waarden ‘passie, energie, mannelijkheid’ zou vermengen met het Pininfarina DNA van ‘elegantie, puurheid en innovatie’. De stier – het symbool van Jupiler – en zijn bewegingen dienden als uitgangspunt voor de ontwerpers van Pininfarina, en met hun vloeiende en tegelijk elegante lijnen brengen ze de organische, harmonische vormen tot leven. The Bull is een unieke tapinstallatie die op een stevige ‘backbone’ rust, omgeven door drie ‘ribben’ die de ‘tap towers’ vormen. Een vierde rib zorgt voor balans en dynamiek, het verlichte logo en de stierenkop op de grond leggen de ziel van Jupiler bloot. Ook het kleurgebruik is niet toevallig: rood en metaal maken de structuur iconisch en elegant en leggen zo de nadruk op een mix van passie en innovatie.
The Bull is de geëvolueerde versie van een klassieke tapinstallatie. Ieder onderdeel heeft zijn functie en maar één doel: zowel de bier- als omgevingsbeleving verbeteren. Volgens de ontwerpers zou dit unicum zelfs voor een revolutie in de bierwereld kunnen zorgen. “Wanneer ik naar The Bull kijk zie ik energie en dynamiek, gevangen in een gesofisticeerd kader”, zegt Paolo Pininfarina, Chairman van het Italiaanse designbureau. “Een installatie in beweging die in staat is om al de kracht in de wereld van Jupiler uit te drukken.”
“We zijn heel blij met deze samenwerking die ons toelaat om onze merkbeleving steeds te verbeteren”, zegt Sven Meeuwissen, Marketing Manager Lagers bij AB InBev. “Door deze Pininfarina tapinstallaties in de meest bekende nachtclubs van België te plaatsen willen we ons richten op feestvierders die nu zowel van een perfect getapte Jupiler als van het mooie design van de tapinstallatie kunnen genieten.
Verlang jij al naar warmere lentedagen? Pur Natur ook, en daarom worden twee smaakmakende yoghurts met méér en grotere stukjes fruit gelanceerd. De zoete smaak van aardbeien in ‘Boordevol Aardbeien’ prikkelt je smaakpapillen en is het ideale tussendoortje voor fruitliefhebbers. Smullen van frisse bosbessen kan met de ‘Boordevol Bosbessen’ yoghurt. Een intense smaakbeleving, voor genieters. Verkrijgbaar in een hersluitbare beker van 700g. De nieuwe Pur Natur yoghurts: Fris en fruitig, met nog meer en grotere stukjes fruit! Dessertidee of gezond ontbijt? Met de yoghurt en room van Pur Natur kan je alle richtingen uit.
Heb jij heel het kerstmenu reeds uitgedokterd maar twijfel je nog over het dessert? Pur Natur’s zure room kan zeer divers gebruikt worden en geeft die extra touch aan jouw gerecht. Laat je inspireren door onderstaand recept! Verrassend en buitengewoon lekker. Of misschien heb jij al een goed voornemen voor 2016? Ook als gezond ontbijt kan deze topper dienen.
RECEPT: Fruit met zuren room en noten - Pascale Naessens
Wat heb je nodig? 300 g gemengde bosbessen (kan ook perfect met diepvriesfruit) , 60 g geroosterde hazelnoten, 200 g Pur Natur zure room of natuuryoghurt, 1 theelepel kaneel.
Aan de slag! Mix de bosbessen kort. Mix de geroosterde hazelnoten samen met de theelepel kaneel. Leg onderaan een paar lepels Pur Natur zure room of natuuryoghurt, daarop lepel je de fruitmix en daarop komen de noten. Eindig met de Pur Natur zure room of natuuryoghurt en werk af met nog wat noten. Voor nog meer lekkers kan je terecht op www.purnatur.be/recepten
NV Pur Natur, een familiebedrijf gesitueerd aan de voet van de Vlaamse Ardennen, staat garant voor hoogwaardige kwaliteitsproducten onder de merken Pur Natur en Mik. De Pur Natur yoghurt en verse kazen genieten een ongeëvenaarde smaakbeleving op basis van zorgvuldig geselecteerde biologische ingrediënten.
Wie op zoek is naar de magische sfeer van Kerstmis maar niet te ver wil reizen, kan terecht in eigen land in Het Land van de Meren. Bezoek de gezellige kerstmarkt van de abdij van Maredsous, ontspan in de gloednieuwe wellness van Les Lacs de l’Eau d’Heure en sluit je dag af bij de open haard in een gezellige vakantiewoning.
’s Morgens: 1000 kerstlichtjes in de abdij van Maredsous
Dat de paters van Maredsous in de ban zijn van Kerstmis, bewezen ze al in 1949 door een speciaal Kerstbier te brouwen: de bruine Maredsous 8. En ook dit jaar wordt de Abdij van Maredsous ondergedompeld in een magische kerstsfeer.
Heel de maand december is er een grote Kerstmarkt die je gratis kan bezoeken. Het is een artisanale markt waar je tal van originele cadeautjes kunt kopen, in een sfeervolle omgeving, met concerten en allerlei animatie.
Dwaal rond in de magische tuin van de abdij van Maredsous en beleef samen met de paters de warme Kerstsfeer. Ook plezier verzekerd voor jong en oud op de schaatspiste van Maredsous voor een op en top kerstgevoel! Zie je het graag groots? Breng dan zeker ook een bezoekje aan Couvin, op slechts twintig minuutjes rijden van Les Lacs de l’Eau d’Heure, want daar tref je een schaatspiste van maar liefst 300 m²!
‘s Middags: Ontspannen en genieten in « A l’Heure du bien-être »
Na deze leuke uitstap, kun je gaan relaxen in Les Lacs de l’Eau d’Heure, maak een deugddoende wandeling rond een van de 5 meren of ga ontspannen in de wellness, ‘A l’Heure du Bien-Etre’ een gloednieuw centrum in Les Lacs de l’Eau d’Heure voor wellness en balneotherapie met jacuzzi, infrarood sauna, zoutsauna waarin je tevens kunt genieten van een mooi uitzicht, Finse sauna, hamam, lichttherapie, belevingsdouches en een loungebar. Of geniet in het Aquacentrum van het buitenzwembad dat verwarmd wordt tot zo’n 30° terwijl boven je een straalblauwe ijslucht schittert. Kortom, puur genieten…
‘s Avonds: Gezellig aan de open haard
Sluit de dag af met een heerlijke raclette of gourmet in een gezellige vakantiewoning van Golden Lakes Village of Landal Village l’Eau d’Heure. Want zeg nu zelf, een lekkere bruine Maredsous aan de open haard, meer heb je niet nodig voor een warme kerstvakantie.
Kerst en Nieuwjaar op een andere manier in Les Lacs de l’Eau d’Heure !
CORRECTIEGLAZEN KIEZEN WORDT EEN WAAR PLEZIER DANKZIJ DE NIEUWE VIRTUAL REALITY-HELM VAN ESSILOR
Van het researchlab naar de consument…. Essilor innoveert en lanceert de eerste virtual reality-helm. Sinds een tiental jaren gebruikt Essilor in zijn R&D-laboratoria virtuele simulaties om nieuwe concepten van glazen te testen en te valideren. Virtual reality** was tot nu toe het monopolie van onderzoeksteams, maar komt nu ook naar de opticiens, met de lancering door Essilor van een immersieve driedimensionale simulatiehelm. Deze professionele demonstratietool is speciaal ontworpen voor een rijkere consumentenervaring bij de aankoop van nieuwe gespecialiseerde glazen bij de opticien.
Wanneer men weet dat 80% van de Belgen (*) onvoldoende zorg draagt voor zijn ogen en deze zelden laat testen, moest men een aantrekkelijke manier vinden om de consumenten te informeren en te sensibiliseren over het belang van een goed zicht aan de hand van kwaliteitsproducten.
Het dragen van correctieglazen verbetert niet enkel het leven van de betrokken persoon (verhoogde concentratie, minder last van hoofdpijn, een betere beoefening van tal van sporten, enz.), het draagt ook bij tot een hoger persoonlijk veiligheidsgevoel alsook naar anderen toe. Denk zo bijvoorbeeld aan verkeersveiligheid.
Van het R&D-laboratorium naar de opticien: virtual reality verbeter de tevredenheid van de consument. Virtual reality** is vandaag de dag onmisbaar geworden voor de ontwikkeling van haar nieuwe producten, maar Essilor is ervan overtuigd dat ze ook op haar plaats is in de winkels, in het voordeel van zowel de opticien als de consument. Met deze innoverende technologie kan iedereen de voorgestelde oplossingen visueel testen in de winkel. De voordelen van de glazen worden dus beter gedemonstreerd, de consumentenervaring wordt verrijkt en de klant krijgt meer vertrouwen in de aanbeveling van de opticien en de kwaliteit van zijn advies.
De tevredenheid van de consument staat centraal in de innovatiebenadering van Essilor. Onderzoek en innovatie worden bij Essilor niet alleen gekenmerkt door een unieke investering (118 miljoen euro in 2014) maar ook door de centrale plaats die voor de brildrager wordt ingeruimd. De research van het merk wordt immers georiënteerd door de nog niet gedekte visuele behoeften van de consumenten. De producten worden uitsluitend ontwikkeld en later op de markt gebracht op basis van de voordelen voor de consument die tijdens de onderzoeksfasen aan het licht komen. De virtuele simulatie, die wordt gebruikt om brekingsoplossingen te testen en opties te valideren voor ze concreet worden getest, speelt daar nu een cruciale rol in. Ze heeft bijvoorbeeld de ontwikkeling mogelijk gemaakt van de progressieve glazen van de Varilux S Series, nog voor de technische fabricageoplossingen voorhanden waren.
Hoe werkt het?
De simulatie wordt gestuurd door een app die op een smartphone of een iPod touch 6 gedownload is. De smartphone of de iPod touch 6 wordt in de immersieve helm geplaatst en de tablet werkt als afstandsbediening. De drager ziet een 'reële' simulatie met interactieve 3D-scènes. De opticien selecteert op zijn tablet de opties die hij zijn klant wil laten ervaren, zien en voelen: progressieve glazen proberen, de impact van vervormingen, de hinder van stof of damp, het effect van polariserende of fotochromische glazen, enz.
De consument wordt in een volledig immersieve omgeving geplaatst en kan goed geïnformeerd het product kiezen dat het best bij zijn behoeften past en/of onvermoede oplossingen voor een optimaal visueel comfort ontdekken.
* Bron : A.P.O.O.B (Professionele Opticiens en Optometristen Bond van België)
** Wat is virtual reality? Virtual reality of virtuele realiteit gebruikt verschillende technologieën, zoals beeldprojectie, het volgen van het gezichtspunt, 3D-weergave in realtime en interactie tussen mens en machine.
Ski- en wintrevakanties dicht bij u thuis, Ja! In Cneter Parcs!
Center Parcs Erperheide en De Kempervennen liggen allebei dichtbij een skicenter. Snow Valley in België en Montana Snowcenter in Nederland beschikken over overdekte skipistes, ski-en snowboardmateriaal en skimonitors. Center Parcs vakantieparken zijn de perfecte parken om met de kids op ontdekking te gaan, midden in de natuur, zelfs in de winter.
Center Parcs Erperheide :
In het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo is er waterpret voor iedereen: het ene moment snorkelt u rond tussen de exotische vissen van een verzonken vissersdorp, even later wordt u door de kids met waterkanonnen beschoten in het Kinder-doe-bad.
Het BALUBA Indoor speelparadijs staat vol met klimrekken, glijbanen,trampolines, bouwblokken, schuimbal-kanonnen en andere toestellen waarvankids helemaal door het dolle raken. Veilig spelen voor de kleintjes, lekker relaxen voor de ouders op het terras.
Indooractiviteiten: tennis, squash, bowlen,...
Center Parcs De Kempervennen (Nederland) :
Volop actie, zowel indoor als outdoor met de natuur als decor: -Het hele jaar door skiën en snowboarden in Montana Snowcenter -Leer duiken in het duikcentrum en spot de meerval Big Mama
Bijzondere verblijven: Eden cottages vol licht en ruimte, luxe Woonboten met veel privacy. Voor wie liever outdoor skiet is Center Parcs Hochsauerland in Duitsland de perfecte bestemming voor een korte vakantie in de sneeuw. Skiën, langlaufen en snowboarden kan allemaal op de pistes van Winterberg en Willingen.
TARIEVEN, WEEK VAN 21 DECEMBER
Vanaf 449€ in een Comfort cottage voor 4 personen bij Center Parcs Erperheide (van maandag t/m donderdag)
Vanaf 589€ in een Premium cottage voor 6 personen bij Center Parcs De Kempervennen (van maandag t/m donderdag)
De beste activiteiten en shopping-tops voor een op en top Londense kerst
Vlieg naar Londen en ervaar de magie van de Britse hoofdstad tijdens de feestdagen! De eindejaarsfeesten zijn ongetwijfeld een van de beste momenten om Londen te bezoeken. De Britse hoofdstad biedt tijdens de feestdagen tal van leuke activiteiten om je onder te dompelen in een magische kerstsfeer:
(Her-)ontdek de magische wereld van Zweinstein - in de sneeuw
Een zwaai met het toverstokje en de magische wereld van Zweinstein en de Warner Bros. Studio Tour te Londen wordt omgetoverd tot een feeëriek kerstverhaal. Dé perfecte gelegenheid om een kijkje achter de schermen te nemen en originele Harry Potter rekwisieten te bewonderen zoals de grote feestelijke kersttafel. Natuurlijk mag ook de beroemde brandende kerstpudding niet ontbreken! Voor nog meer kerst-romantiek werd ook de maquette van Zweinstein met sneeuw bedekt. Reserveren kan via www.ba.com.
Breng een bezoekje aan de 'grot' van de Kerstman bij Harrods
Duizenden kinderen per jaar komen naar Harrods in Knightsbridge om hier de Kerstman te ontmoeten. Maar niet zonder eerst nog een beetje in zijn atelier rond te neuzen! De ouders kunnen intussen ontspannen bij thee met champagne geserveerd in The Georgian Restaurant. En als er bij zoveel afleiding geen tijd meer blijft om ook effectief te winkelen: geen paniek! Er is een Harrods in Terminal 5 van Heathrow. Hier vind je dezelfde producten en vaak tegen gereduceerde prijzen!
Ga kerstshoppen als een echte VIP in Londen dankzij British Airways
British Airways biedt tot 7 dagelijkse vluchten vanuit Brussel naar Londen Heathrow. Met de metro bereik je gemakkelijk het centrum van de Britse hoofdstad met haar toeristische trekpleisters en winkels. Enkele shops bieden bovendien exclusieve kortingen aan voor passagiers van British Airways.
Meer informatie over de merken die aan deze actie deelnemen op www.ba.com.
Het is zover! Improv-Asion, nu al enkele maanden een nieuwe improvisatiesensatie in de stijl van Whose Line Is It Anyway?, Drew Carey’s Improv-A-Ganza en Fast and Loose, komt eindelijk naar Antwerpen! Improv-Asion is een improvisatieshow vol hilarische sketches die grotendeels bepaald worden door het publiek. Geen enkele voorstelling is dezelfde, want er worden elke keer nieuwe spelletjes in het programma gestopt en verder variëren de onderwerpen, personages en zelfs genres volgens wat het publiek aanvraagt. Telkens er een leuk voorstel komt, krijgt iemand in het publiek bovendien een recente dvd of Blu-ray cadeau.
De show, die al aan zijn vijfde editie toe is, ontstond nadat lesgever Dirk Vandereyken opmerkte dat zijn acteerstudenten zowel voor film en tv als voor improvisatie een internationaal niveau begonnen te bereiken. Velen van hen wisten hun vaardigheden aan te scherpen tijdens workshops die Dirk in de beste acteer- en improvisatiescholen van Los Angeles gaf, terwijl anderen hun kunnen elke les weer wisten aan te scherpen. De improvisatiegames zelf doen daardoor minder denken aan wat je in een tv-programma als De lama’s ziet en zijn stevig geschoeid op de leest van Whose Line Is It Anyway?, Drew Carey’s Improv-A-Ganza, Onvoorziene Omstandigheden en Fast and Loose.
Kijk met verbazing toe hoe het gezelschap van Intensive Acting Studios by Badass pr scènes achteruit en weer vooruit spoelt, hoe hetzelfde stuk in verschillende genres wordt hernomen, hoe dialogen voortdurend worden veranderd en veel meer. Het Badass-team belooft alvast een hilarische avond. Ook leuk: de bisnummers kies je zelf uit de games die je net gezien hebt, waardoor je jouw favoriete spelletje meteen opnieuw kunt zien in een ander jasje!
Gezelschap: Badass pr Intensive Acting Studios (www.badass.be) Acteurs: Vincent De Coninck, Stef Donné, Aryavash Hassani, Yoeri Stevens, Aaron Van den Eynde, Dirk Vandereyken, Tom Vangindertael
We hebben een paar gezonde snacks voor je, gemaakt met Rice Dream Drink van Hain Celestial.
Havermoutkoekjes met chocolade chips: Deze koekjes zijn gezonder en voedzamer dan die je kant en klaar in de handel vindt. Ze zijn perfect als je trek hebt in iets zoetigs en zijn zeer eenvoudig te bereiden samen met de kinderen.
Voor een 20-tal koekjes - Voorbereiding: 15 min - Bereidingstijd: 12 min – Gemakkelijk. Ingrediënten: 300 g havervlokken, 165 g bloem, 1/2 tl van elk: bakpoeder, natriumbicarbonaat, 1 snuifje van elk: zout, kaneel, 150 g plantaardige margarine of boter, op kamertemperatuur, 75 g rijstsiroop of rietsuiker, 1 ei, 1 dl Rice Dream® Original Calcium en 100 g chocolade chips
Verwarm de oven voor tot 175 °C. Meng In een kom de droge ingrediënten: havervlokken, bloem, bakpoeder, natriumbicarbonaat, zout en kaneel. Zet opzij. Klop, met behulp van een blender of keukenmachine, de margarine gedurende 1 minuut op met de rijstsiroop. Klop het ei op met de rijstdrank. Voeg dit mengsel toe aan de margarine. Verwerk dit alles totdat alle ingrediënten goed vermengd werden. Roer dit mengsel door de droge ingrediënten. Voeg de chocolade chips toe. Vorm kleine hoopjes met een ijslepel en leg ze op een met bakpapier bedekte ovenplaat. Druk de hoopjes plat. Bak 12 tot 15 minuten. Laat de koekjes lichtjes op de plaat afkoelen. Neem ze met een spatel van de plaat en laat ze volledig afkoelen op een taartrooster.
Variatietip: Voeg grof gemalen walnoten aan de koekjes toe. Vervang chocolate chips door gedroogde abrikozen, rozijnen, macadamia noten, etc. Vervang Original Calcium Rice Dream® door Almond Dream®.
Rijstdrank frappé met banaan, kiwi en druiven Voor 4 personen - Voorbereiding: 10 min - Gemakkelijk
Ingrediënten : 3 dl Rice Dream® Original Calcium, 1 banaan, in plakjes, 2 kiwi's, geschild en in blokjes, 100 g witte druiven, 1/2 groene appel, geschild en in blokjes, 1 tl gember, 3 el rietsuiker, 1 handvol ijsblokjes
Giet de rijstdrank in een blender en pureer de banaan, de kiwi, de druiven, de groene appel en de gember met de suiker. Voeg de ijsblokjes toe. Meng tot het mengsel glad is. Verdeel de smoothie in glazen. Heerlijk met bananenbrood of repen met granen en gedroogde vruchten.
Variatietip:Vervang Rice Dream® Original Calcium door Rice Dream® Vanilla Organic.
Een innovatief parcours - Een weergaloze winkelervaring - • Unieke diensten en huisbereide producten - 270 medewerkers die steeds paraat staan - Een duurzame, hypergeconnecteerde winkel
Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés gaat voor een weergaloze winkelervaring, een ruime waaier producten die experts voor het oog van de klanten bereiden, een bijzonder winkelparcours en een indeling volgens het ‘shop in the shop’-principe. Bovendien zijn de digitale toepassingen van deze vestiging uniek in België en besteedt Carrefour er volop aandacht aan het milieu en goede doelen. Met deze nieuwe Hypermarkt ontketent Carrefour dus een ware revolutie in de Belgische shoppingsector.
In september 2014 rondde Carrefour België de transformatie van zijn 44 Hypermarkten af. Dat project liep vier jaar en kostte in totaal zowat 150 miljoen euro. Carrefour had het daarbij kunnen laten, maar drie maanden later trommelde het bedrijf alweer een team van meer dan vijfhonderd distributie-experts op om een nieuwe uitdaging aan te gaan: een ongeziene winkelervaring creëren en een winkel ontwerpen die volledig op de behoeften van de klant afgestemd is en die hij kan beleven.
Het doel? Een Hypermarkt die ingedeeld is volgens productgroep om het parcours van de klant te vereenvoudigen. Een vernieuwd assortiment dat de klant verrast met producten, diensten en toestellen die geen enkele andere Belgische supermarkt aanbiedt! Carrefour wil de klant verleiden en zijn leven zo eenvoudig mogelijk maken met de eindeloze mogelijkheden die digitale toepassingen vandaag de dag bieden. Zonder het menselijke daarbij uit het oog te verliezen, uiteraard. Zo heeft Carrefour ingezet op de knowhow van echte vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. En dankzij de experts op elke afdeling wordt het hele shoppinggebeuren nog gezelliger en staat een persoonlijke service voor de klanten centraal.
Geen boodschappen meer doen, maar ze beleven! Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés is gebaseerd op zes principes:
Home made : Mons Les Grands Prés trekt de kaart van de transparantie met een bijzonder uitgebreid assortiment producten die elke dag opnieuw voor het oog van de klanten bereid worden. In de bakkerij aan de ingang van de winkel zien de klanten zelf hoe de bakkers en patissiers verschillende broodsoorten, broodjes, gebak en lokale specialiteiten bereiden. In het midden van de winkel bevindt zich dan weer een professionele keuken. Daar worden de schotels voor de traiteurafdeling (met maar liefst 240 verschillende gerechten!), stoomgroentjes en verse pasta’s gemaakt. Specialisten roken er zelfs zalm en een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s. Een assortiment chocolade wordt ter plaatse door een ambachtelijke chocolatier bereid en de koffie wordt in de winkel gebrand. In de slagerij versnijden professionele slagers het vlees en worden bepaalde vleessoorten in de speciale rijpingskast bewaard. video van de Home made: https://youtu.be/75Hd19oLzOQ
De bastions. Mons Les Grands Prés is uniek in zijn soort dankzij zijn diensten, uitrusting én assortiment. Bier: 600 referenties bier, een unieke keuze aan magnums en speciale formaten, Chambourlette, een biersoort die Carrefour ter plaatse brouwt. Het is de enige biersoort die in Bergen gebrouwen wordt! Wijn: in totaal meer dan 1000 referenties, een wijnkelder met meer dan 150 grand cru’s ; een ruime keuze wijnen van over de hele wereld, roséwijnen en exclusiviteiten, een sommelier en een interactief scherm. Wereldkeuken: 2000 producten, het grootste assortiment etnische producten en een assortiment afgestemd op het marktgebied (groot aanbod van producten uit de VS en Italië) . Producten die gericht zijn op gezondheid: Meer dan 210 gecertificeerde glutenvrije producten, een bijzonder groot dieetassortiment, 120 suikervrije producten en een grote bioafdeling met verse en droge voeding (600 producten). Chocolade: Het grootste aanbod van België ; een ruime keuze uit fijne chocolades ; een Godiva toonbank en een ambachtelijke chocolatier bereidt ter plaatse een assortiment. Koffie: De enige hypermarkt in België die huisgebrande koffie aanbiedt. Bekijk de video van de “Bastions”: https://youtu.be/iDJuJ_sCEzM
Shops in the shop : de klant heeft niet langer het gevoel in een Hypermarkt rond te lopen, maar lijkt gewoon van winkel naar winkel te gaan. Elke productgroep of wereld beschikt over zijn eigen eenvoudige, moderne meubelen, en voor de inrichting zijn uitsluitend edele materialen (hout, baksteen) gebruikt. Alle artikelen staan er bovendien gegroepeerd per thema. Zo vindt u in de babyhoek ook zuigflessen, babykleding en kinderwagens. De kopieerapparaten staan niet langer bij de informatica, maar in een grote kantoorafdeling. Op de visafdeling vindt u voortaan niet alleen de bedieningstoog met de verse vis, maar ook de zuurwaren en visconserven.
Carrefour heeft het assortiment heruitgevonden met meer merken, meer keuze, meer exclusieve producten… De artikelen worden bovendien mooi in de schijnwerpers geplaatst op tafels en presentatiedisplays (kleding, boeken, homeproducten, kleine huishoudtoestellen). Video “Shops in de shop”: https://youtu.be/3zI_N7qy-Lk
Hypergeconnecteerd. In Bergen zet Carrefour alle digitale mogelijkheden in om het leven van de klant eenvoudiger te maken, hem een moderne winkelervaring te laten beleven en toch de warme uitstraling van de winkel te behouden en het al uitgebreide assortiment te vergroten. Zo beschikt de klant over: Keuze: Een digitale muur bij de ingang om grote boodschappen (water, frisdrank, wasmiddelen …) te bestellen. Na het winkelen kan de klant deze boodschappen betalen en bij de drive-in ophalen; interactieve schermen om: - een bestelling te plaatsen van boeken die niet meer in de rekken staan (en die de klant twee dagen later in de winkel kan ophalen) of grote, niet tentoongestelde huishoudtoestellen (die thuis geleverd kunnen worden); - ter plaatse cd’s, dvd’s, blu-rays en bepaalde videogames die niet in het assortiment zouden zitten te laten branden. Advies: advies in te winnen over wijnen en gerechten die erbij passen; Ervaring : Behangpapier (onmiddellijk beschikbaar) of papieren servetten (binnen 48 uur geleverd in de winkel) personaliseren met een foto naar keuze; een digitale passpiegel om alle kleding te bekijken (de klant kan zelf kiezen of hij vooraan, achteraan of in profiel gefotografeerd/gefilmd wordt) en zelfs te delen met vrienden op Facebook of via e-mail; gratis wifi in de hele winkel en de mogelijkheid om een tablet of smartphone op te laden in de Food Corner. Uiteraard kan iedereen zijn boodschappen ook online bestellen op CarrefourDrive.be en afhalen in de winkel. Video “Hyper-geconnecteerd” : https://youtu.be/sVyuJwcpUCA
Try it, taste it. Overal wordt de klant aangemoedigd om de producten te beleven, aan te raken, te testen, te proeven en te ontdekken, om zich te ontspannen en te amuseren. Zo is er o. a. een game- en speelruimte waar de allerkleinsten met blokken kunnen spelen, een luisterruimte waar klanten soundbars kunnen testen, Een leeshoek voor volwassenen en eentje voor kinderen, een whiskyproeverij, twee ruimtes om iets te eten of te drinken.
Video “Try it, Taste it”: https://youtu.be/A9yqVI8lTac
Hyperduurzaam. De klant wordt dus verwend in Bergen, maar toch besteedt Carrefour ook aandacht aan het milieu en de bescherming van onze planeet. Minder papieren affiches, maar 140 schermen in de winkel, Installatie van nieuwe koelkasten op CO2-gas; Uitsluitend verlicht met full led, De meeste fruit- en groentesoorten worden los verkocht; 1500 lokale producten, verzameld op één eiland, Recycleerbare verpakkingen. En sinds jaren: Onverkochte goederen en klein elektro worden geschonken aan de Voedselbanken, Recyclage van het afval. Bekijk de video over het “Hyper-duurzame”: https://youtu.be/V-dbstq9Iq4
Een nieuwe shopervaring : Deze nieuwe shopervaring begint al bij de omgeving van de winkel. De Hypermarkt maakt namelijk integraal deel uit van de galerij. De klapdeurtjes aan de ingangen zijn dan weer weggelaten. In de winkel kan de klant moeiteloos van de ene ruimte naar de andere lopen. Bovendien telt de Hypermarkt drie ingangen: via de bakkerij/gameruimte, via de bloemenwinkel en versmarkt, en via de beauty- en textielafdeling. De meubelen zijn laag, zodat de klant geniet van een panoramisch zicht over de hele winkel en de galerij.
Experts op elke afdeling: Deze nieuwe shopervaring is ook te danken aan de 270 medewerkers, onder wie 68 kassahostessen, de creatie van 10 nieuwe ambachten en de aanwerving van 40 medewerkers. Alle medewerkers volgden samen maar liefst 5000 uur opleiding.
Kortom, de Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés … is de meest volledige en moderne Hypermarkt van België; biedt een unieke shopervaring; stelt een groot team van specialisten ter beschikking, die de producten voor het oog van de klant bereiden; biedt een uniek aanbod en unieke diensten aan; gaat voor een handige, digitale aanpak die pure ‘fun’ uitstraalt; is een duurzame, solidaire winkel; telt 270 medewerkers ten dienste van de klanten; zet meer dan ooit in op lage prijzen, plezier inbegrepen!
Deze kerstvakantie wordt het Brusselse Océade voor het eerst omgedoopt tot een ‘arctisch’ waterpretpark. Meerdere keren per dag dwarrelen dikke magische sneeuwvlokken naar beneden in het golfslagbad, en dat bij een temperatuur van 28 graden!
Het anders zo tropische Océade wordt van donderdag 24 december tot en met zondag 3 januari omgetoverd tot een heus winterparadijs! De bezoekers kunnen er nog steeds genieten van het grootste aanbod van glijbanen in België, maar tijdens MagicSnow@Océade zal het op verschillende tijdstippen van de dag ook sneeuwen. Voor de gelegenheid wordt het waterpretpark in een winterkleedje gestoken en zal er kerstmuziek uit de luidsprekers schallen.
Naast Mini-Europa vind je Océade, het waterpretpark dat de absolute nummer 1 is in glijbanen in België. Haar grootste troeven zijn samen goed voor 640m aan glijplezier en uniek door hun verscheidenheid (snel, met banden, 1, 2 of 3 plaatsen,…) en hun exclusiviteit (de langste, snelste glijbaan) in ons land. Daarnaast vind je in Océade onder andere een golfslagbad, jacuzzi’s en een saunaruimte die in de prijs inbegrepen is. Het park is er in de eerste plaats voor families die op zoek zijn naar plezier en ontspanning. Tenslotte is Océade de derde meest bezochte attractie in Brussel.
Tarieven Océade (geldig voor 4 uur): €18,2 voor een volwassene / €15,2 voor een kind (grootte: 1m15 tot 1m30) - €112 voor een kaart voor 10 bezoeken. Er zijn speciale groepstarieven.
Activerend, mobiliserend of ontspannend: van de verlichting in de badkamer hangt veel af. Hier starten we ’s ochtends de dag en komen er ’s avonds tot rust. De uitstraling en de sfeer zijn medebepalend voor het welzijn. Daarnaast maakt licht dingen waarneembaar, brengt kleur en oppervlakken tot leven en beïnvloedt onze stemming positief. De lichtexpert Prof. Roland Greule verklaart hoe men lichteffecten in de badkamer juist inzet en Duravit completeert dit met bijpassende product-tips.
Basisverlichting en zone licht: De basisverlichting speelt een centrale rol. Het zorgt voor oriëntatie in de badkamer en ensceneert bovendien de inrichting. Daarnaast zorgen zonale lichteffecten voor sfeer en zetten accenten. Deze zonale lichtbronnen moeten eenvoudig te bedienen zijn. Zoals bijvoorbeeld het spiegelelement van de nieuwe serie L-Cube van Christian Werner: Hier is de verblindingsvrije, tot 480 Lux sterke LED-verlichting, gelijk verdeeld over alle vier de zijden van de spiegel. Dit lichtkader laat zich via een sensor met slechts één handbeweging dimmen en in- of uitschakelen.
Met een sfeerverlichting onder de wasplaats van de Vero badmeubel collectie, creëerde designer Kurt Merki Jr. een zacht lichtschijnsel in de badkamer welke in samenspel met de houten oppervlakken uit de serie een natuurlijk ruimtegevoel geeft. Daarbij onderstreept de geconcentreerde helderheid een markant contrast, door de verticale grepen in tegenstelling tot de tijdloze vormgeving van de serie.
Sfeerlicht:Als derde lichtbron zou sfeerverlichting in de badkamer moeten worden gepland. Deze verlichting verspreidt licht en is daarbij zelf een object van contemplatie. Net als de spiegel van de nieuwe serie Cape Cod van Philippe Starck: de brede, rondom de spiegel lopende LED-verlichting, zet accenten in de badkamer en is via infrarood-sensor te dimmen. De mogelijkheid van kleurtemperatuurverandering door dimmen heeft een grote invloed op onze stemming: ’s ochtends ondersteunt een frisse kleurtemperatuur bij het ontwaken en ’s avonds maakt het koelere licht ons rustig.
Eveneens te dimmen is de spiegelverlichting van de series Delos, Happy D.2 en X-Large. De indirecte blindvrije LED-verlichting zorgt voor een optimale uitlichting van het gezicht, ideaal voor make-up aanbrengen of scheren. Deze lichtbron is ook met een sensor te bedienen en is aan de zijkant aangebracht.
Ligbaden maken het licht-scenario in de badkamer compleet: onder de dunne rand van het Darling New bad schijnt naar wens zacht, sfeervol licht via LED. Bij het Floating ligbad Nahho van EOOS vergroot indirecte verlichting het comfort en zorgt voor ontspanning.
Passend licht voor verschillende materialen
Bij harde, glanzende materialen zoals keramiek wordt verlichting met een directe, smalle lichtbundel aanbevolen. Bovendien zou men bij koele materialen een koele lichtkleur moeten kiezen, die deze kenmerken benadrukken. Om warme materialen zoals hout te accentueren, is een warme lichtkleur met een geringe kleurtemperatuur (2.700K of 3.200K)geschikt. Matte, diffuus reflecterende vlakken kunnen met zacht royaal licht van wandlampen of lampenkappen verlicht worden.
Lichtscenario’s voor kleine badkamers
Door gericht ingezet licht kunnen de zwakheden van een ruimte worden gecorrigeerd: met plafondlampen lijken de kleinere ruimtes hoger, kleine badkamers zien er met zonale verlichting en heldere kleuren groter uit. De spiegelverlichting van de kleinere versie van de L-Cube spiegels geeft met de ongeëvenaarde 300 Lux een net zo helder en warm licht en vergroot zo optisch de badkamer.
De Delos-Spiegel wordt één met zijn omgeving. Deze optische indruk ontstaat door de eveneens complete verspiegelde zijkanten. Hier is, discreet als bij alle spiegels van Duravit, een sensor-lichtschakelaar geïntegreerd. Voor een bijpassende verlichting zorgt het verfijnd licht. De spiegel wordt afgewerkt door een comfortabel planchet met extra zacht glas.
Licht en veiligheid
Naast optische vormgeving van de ruimte zorgt licht ook veiligheid in het donker. Bij een nachtelijk bezoek aan de badkamer ervaart men fel licht vaak als storend. Discreet ingebouwde lichtsensoren en moderne technologieën wijzen de weg. Zo biedt bijvoorbeeld de douche-WC SensoWash met een geïntegreerde LED-nachtlicht-functie de nodige oriëntatie, zonder de ruststand van het lichaam te onderbreken. Voor een ongestoorde nachtrust.