Het tweede jaar op rij organiseert de Gueuzerie Tilquin zijn English Beer Festival in het weekend van 30 april en 1 mei. Tijdens die twee dagen maken de bezoekers kennis met de beste Engelse brouwers die elk 7 van hun beste bieren presenteren. De Gueuzerie Tilquin grijpt die gelegenheid aan om haar twee cuvees « Tilquin à l’ancienne » voor te stellen die voortaan jaarlijks zullen beschikbaar zijn: de Mûre en de Quetsche.
Vastbesloten en gepassioneerd startte Pierre Tilquin in 2009 de gueuzerie die zijn naam draagt op. Hij zou al snel van zich zou doen spreken en niet zonder reden: de eerste en enige gueuzerie van Wallonië dankt haar naam aan het bijzondere karakter van de productie. Pierre Tilquin noemt zich eerder “biersteker” dan brouwer. Hij koopt de jonge brouwsels aan bij verschillende brouwers uit de regio (Pajottenland en Brussel) en laat ze op eikenhouten vaten gisten en rijpen gedurende 1, 2 of 3 jaren. De zo verkregen lambiek wordt dan geassembleerd vóór hij op flessen getrokken wordt. Het bier gist verder op de fles en wordt daarna op de markt gebracht.
Voor Pierre die openstaat voor andere smaken en die ook graag met anderen wil delen volstond de eigen geuzeproductie echter niet. Door zijn vele contacten met brouwers van over de hele wereld kwam hij op het idee een festival van Engelse bieren te organiseren. Vorig jaar trok zijn “Tilquin English Beer Festival” meer dan 700 bezoekers aan op één dag. Een goede reden om het aanbod te verdubbelen. Meer dan 13 Engelse brouwers zullen tijdens het weekend van 1 mei meer dan 100 verschillende bieren laten proeven aan de liefhebbers en zythologen in spe.
Heel het weekend zijn volgende brouwers present : Beavertown Brewery, Brew by Numbers, Burning Sky Brewery, Buxton Brewery, Cloudwater Brew Co, Magic Rock Brewing, Moor Beer Company, Partizan Brewing, Siren Craft Brew, The Kernel Brewery, Thornbridge Brewery, Weird Beard Co, Wild Beer Co en de Brasserie du Mont Salèvre uit Frankrijk als speciale gast.
Het is een unieke gelegenheid om de indrukwekkende evolutie van de Engelse brouwerijsector te leren kennen en zijn enorme diversiteit. De bieren die hier voorgesteld worden staan ver af van de clichés van lauw en plat die vaak op Engelse bieren gekleefd worden. Hier zal men naast de pale ales en stouts ook seizoensbieren vinden, zure en subtiele bieren en andere ‘bière de garde’, een specialiteit uit Noord-Frankrijk. Een echt festival in de ware betekenis van het woord. Om van te likkebaarden!
Naast de gerenommeerde bieren van de uitgenodigde brouwers zal Gueuzerie Tilquin haar twee cuvees presenteren die voortaan jaarlijks aangeboden worden: de Mûre Tilquin en de Quetsche Tilquin op basis van bio-pruimen uit Namen. Hapjes, foodtrucks en allerlei animaties ter plekke. Heel het weekend geleide bezoeken aan de gueuzerie. Een springkasteel voor de kinderen.
Tilquin English Beer Festival - 30 april en 1 mei - Ingang : 14 en 25 euro
O’Neill teamrider ‘Ilias Van Hoof’ (16 jaar) wint nek aan nek race met Seppe Smits en wordt de nieuwe BelgischeKampioen Freestyle Snowboarden. Afgelopen week vonden in het Franse Les Deux Alpes de 15de Belgische Kampioenschappen Snowboarden & Freestyle Skiën plaats. Het BK bestaat uit 1 race discipline (snowboardcross) en 3 Olympische Freestyle disciplines (slopestyle, half pipe en big air). De wedstrijden vinden plaats in 3 leeftijdscategorieën. Aan het einde van de week worden de resultaten van de freestyle disciplines opgeteld om tot een overall ranking en een titel van “Belgisch Kampioen Freestyle” te komen.
Door het slechte weer kon de Big Air competitie niet door gaan. Bijzonder jammer, want Big Air werd onlangs toegevoegd aan het programma van de Olympische Winterspelen in Pyeongchang 2018. Het kampioenschap werd beslist in Half Pipe en Slopestyle.
Seppe Smits, die zich de laatste jaren vooral toelegde op slopestyle en big air, bleek zijn tricks in de half pipe nog niet verleerd. Hij pakte de hoogste score van de dag, voor Ilias Van Hoof en Kevin Bronckaers. Dezelfde riders traden op de voorgrond in de slopestyle competitie. Met zijn derde en laatste run kon Ilias Van Hoof nog net Seppe Smits van de eerste plaats stoten. Bronckaers werd opnieuw derde.
Met elk 1 discipline achter hun naam prijkten Seppe Smits en Ilias Van Hoof op een gedeelde eerste plaats in het klassement. De overall titel van Belgisch Kampioen Freestyle Snowboarden ging uiteindelijk naar Ilias Van Hoof die hogere individuele juryscores liet optekenen. Smits werd tweede, Bronckaers derde.
Binnen zijn eigen categorie “Junioren” kaapte Ilias bovendien 3 maal goud weg in slopestyle, half pipe en snowboardcross. Ilias Van Hoof is 16 jaar en woont te Kontich. Hij studeert aan de Topsportschool in Wilrijk en door de steun van Sneeuwsport Vlaanderen kan hij vele weken per jaar in het buitenland trainen.
Zijn passie en gedrevenheid sluiten helemaal aan bij het avontuurlijk imago van O’Neill. Sinds 2014 maakt Ilias dan ook deel uit van het Benelux O’Neill team, allen riders met een eigen wil en eigen “unreasonable” stijl.
Samenvatting:
Ilias Van Hoof 1999, Kontich, 5de jaar Topsportschool Wilrijk
Seppe Smits 1991, Westmalle, Wereldkampioen slopestyle 2010, ex Topsportschool Wilrijk, professioneel snowboarder Sport Vlaanderen, meervoudig Belgisch kampioen
Kevin Bronckaers 1990, Peer, ex-topatleet Half Pipe, meervoudig Belgisch Kampioen
FriFri(TM) lanceert La Chocolatière, een smeltbak om thuis pralines te maken
De Chocolatière is het nieuwe elektronisch apparaat van het merk FriFri. Dit vernieuwend product, uniek op de markt en toegankelijk voor iedereen, heeft alle accessoires die nodig zijn om pralines, lolly's en ander chocolade snoepgoed te maken. Dankzij een volledige uitrusting die bestaat uit een smeltbak, een paletmes, wegwerp spuitzakjes, een receptenboek, een digitale thermometer en een professionele mal kan iedereen eindelijk thuis over een eigen chocolade atelier beschikken en zich omtoveren tot een ware Meester Chocolatier.
De Chocolatière, die ludiek is en gemakkelijk te gebruiken, is zo bedacht dat zowel klein als groot al hun creativiteit kunnen uitdrukken en thuis chocolade kunnen maken.
Met de deelname van de Meester Chocolatier Laurent Gerbaud
De Meester Chocolatier Laurent Gerbaud heeft onmiddellijk aanvaard om zich te verbinden aan het project dat beantwoordt aan een ware vraag. « De kunst van het chocolade maken is gemakkelijk als men over goede tools beschikt. Het is juist dat wat me zo bevalt bij de Chocolatière aangezien die een volledige uitrusting aanbiedt voor toekomstige chocolademakers. Ik ben er eveneens in geslaagd om al mijn recepten uit te voeren, van het meest eenvoudige tot het meest complexe, » zegt Laurent Gerbaud. De Meester Chocolatier werkt overigens mee aan het receptenboek dat bij de Chocolatière zit. Hij deelt er een aantal van zijn beste geheimen en tips om de kunst van het chocolade maken volledig te beheersen.
Made in Belgium
De Chocolatière is 100% Belgisch, van het ontwerp tot de fabricatie. Het project werd bedacht door jonge ondernemende ouders die het Belgische cultuurerfgoed willen doorgeven, van wafels over frieten en nu dus ook chocolade. Het team bestaat uit Nadia Khamlichi, oprichtster van de filmgroep Umedia en tevens gepassioneerd door chocolade, en de CEO's van Dalcq (FriFri), Sébastien Frédérich en Gautier Rouyer. Die laatsten leiden een bedrijf dat kwaliteitsproducten aflevert met een geschiedenis en een Belgische culinaire savoir-faire.
Een internationaal succes
De Chocolatière werd voor het eerst in maart 2016 voorgesteld op de beurs van Chicago (Houseware show). « We hebben de kans gekregen om de Chocolatière als primeur voor te stellen op de internationale beurs van elektronische apparaten. Een zeer verrijkende ervaring aangezien we de bevestiging hebben gekregen dat de Chocolatière perfect beantwoordt aan het internationaal enthousiasme voor de Belgische keuken en de toenemende trend van cook it yourself » verklaart Nadia Khamlichi. Sébastien Frédérich voegt daaraan toe: « De internationale interesse voor ons apparaat is uiteraard zeer belangrijk in het kader van de uitbreiding van ons bedrijf. Maar, aangezien we Belgen zijn, willen we in de eerste plaats ons product lanceren in ons geboorteland en de vele chocoladeliefhebbers in ons land blij maken.»
Prijs: De Chocolatière, aan een richtprijs van 99€, is vanaf half april beschikbaar in alle grote elektrozaken.
Dolce & Gabbana heeft het voor ridderverhalen. De nieuwe collectie is geïnspireerd op oude Siciliaanse tradities; de Siciliaanse geest is voor Domenico Dolce en Stefano Gabbana altijd essentieel geweest. Op het eiland gaat het in het traditionele marionettentheater heel vaak over ridders en hun mooie dames; het merk heeft zich dit jaar laten inspireren door de antieke Siciliaanse karren en wielen. Dolce & Gabbana brengt aldus hulde aan dit bijzonder transportmiddel: de speciale collectie zonnebrillen werd dan ook Sicilian Carretto gedoopt.
Beperkte oplage: Er werden slechts 100 exemplaren van deze zonnebrillen gemaakt. De brillen in Canaletto notelaar zijn versierd met miniaturen in reliëf die door een meester-miniaturist zijn aangebracht. De monturen kregen eerst twee lagen verf, een wit en een geel: een precisiewerkje dat veel tijd en geduld vraagt. De versieringen in reliëf zijn daarna eerst in het rood geschilderd met gele details, waarna de blauwe, groene en oranje details volgens een traditioneel Siciliaans ritueel volgen. Net als de vroegere Siciliaanse carretta’s, is elke montuur verschillend, afhankelijk van de inspiratie van de maker.
Deze effen zonnebrillen in acetaat bootsen de houten benen na en zijn versierd met reliëfs op een gestreepte wit/blauwe achtergrond. De voorkant is verkrijgbaar in vier kleurencombinaties met dégradé glazen: zwart acetaat met grijze glazen, blauw acetaat met bijpassende glazen, wit met cognac glazen en opaal oranje met grijze glazen.
De kleuren van de Carretto sieren deze zonnebrillen in acetaat en metaal met typische katogen die herinneren aan de fiftiesmode. Deze brillen zijn verkrijgbaar in vijf verschillende combinaties: montuur met Carretto motieven, zwarte binnenkant en degradé blauwe glazen; zwart met prints op de binnenkant en grijs getinte glazen; rood met prints op de binnenkant en grijs getinte glazen; rood met prints op de binnenkant en bruine dégradé glazen, geel met prints op de binnenkant en bijpassende glazen, Havana met prints op de binnenkant en bruine dégradé glazen.
De correctiebrillen van de reeks Sicilian Carretto zijn vervaardigd in acetaat en metaal en zijn verkrijgbaar in vier kleurenversies, die het contrast tussen de binnen- en de buitenkant accentueren: wit, rood en Havana met versieringen aan de binnenkant, of versierde buitenkant met blauwe binnenkant.
Vogue eyewear:
In tegenstelling tot de hypervrouwelijke look van de meeste collecties, bieden de modellen uit de lijn Light and Shine uber-chique en functionele brillen, die in de smaak zullen vallen bij alle vrouwen die no-nonsense comfort eisen, maar tegelijk de mode willen volgen. Het hedendaagse minimalisme en de moderne herinterpretatie van de retrostijl krijgt vorm in de lichte metalen structuren en in de contrasterende geborstelde, blinkende of transparante afwerkingen. De materialen die het licht weerkaatsen en de vele kleurnuances zorgen voor een verblindende oogopslag en een hedendaagse glamourtouch.
Timberland:
De Amherst modellen zijn klassieke sneakers met een lichtgewicht en trendy vormgeving, die geïnspireerd zijn op de mixed-media tendensen. Ze zijn vervaardigd in kwaliteitsleer en soft-washed canvas en veters voor optimaal comfort, vormvastheid en functionaliteit.
De cupsole staat los van het ingebouwde SensorFlex™ systeem en is dan ook een perfect alternatief voor de meer geklede schoen, dankzij zijn vooruitstrevende look. Zeer mooi onder een gekleurde chinobroek en een lichte blazer!
Banana Moon:
Banana Moon Couture straalt nu meer dan ooit een sexy en glamoureus gevoel uit. De collectie bestaat uit prachtige kleuren en subtiele designs zoals macramé, crochet en gouden details.
Off-shoulders zijn een musthave voor 2016 en kunnen gedragen worden op het strand of als een sexy crop top.
Chantelle:
Glamoureus en gesofisticeerd, zo kan men de nieuwe badmodelijnen Arizona, Canyon en Desert Lodge van Chantelle omschrijven. Een python toets of goudkleurig accessoire zorgen voor een echte mode twist.
Wim Meussen:
Bloemen op Moederdag: een klassieker die het altijd goed doet. Wie het exclusief wil maken, kan dat door mama in de watten te leggen met een bloemetje in het goud uit de 'fleurige reeks' van Wim Meeussen. Vervaardigd uit 14kt of 18kt wit, geel of rosé goud en al dan niet gezet met robijnen of diamanten.
Geleide bezoeken en wandelingen doorheen de Renaissance
Het Festival Carolus V dompelt Brussel van mei tot september 2016 onder in de Renaissance-tijd. Onder de vele aangeboden activiteiten bevinden zich geleide bezoeken en wandelingen in Brussel. Daarbij ontdekken insiders, beginners en kinderen de tijd van Keizer Karel, de machtigste keizer van de 16de eeuw.
Het Festival Carolus V belicht het patrimonium en de Europese geschiedenis van de XVIde eeuw, via een feestelijk, cultureel en familiaal programma dat zich afspeelt op meerdere plaatsen in Brussel Tijdens een bezoek of wandeling herbeleven de deelnemers een markant aspect of opvallende episode van het leven ten tijde van Keizer Karel.
Hieronder volgt een overzicht van de bezoeken en wandelingen die worden voorgesteld op deze editie, van de ontdekking van de verborgen schatten in de coulissen van de Ommegang over de geheimen van het Broodhuis tot en met de versterkingen van Middeleeuws Brussel : Achter de schermen van de Ommegang, deel 1 – FR - Zondag 12 juni 2016 om 14u; Gebruiken en gewoonten uit de Renaissance: Het Broodhuis in de kijker – FR - Zondag 19 juni 2016 om 14u: Gebruiken en gewoonten uit de Renaissance: Brussel, versterkte stad – FR - Zondag 25 juni om 14u; Anderlecht: herinnering aan de Begijnen, Sint-Guido en Erasmus - FR - Zondag 26 juni om 14u; Achter de schermen van de Ommegang, deel 2 – FR - Donderdag 7 juli om 19u; Renaissance van een uniek meesterwerk: Pieter Coeckes karton voor een wandtapijt – FR/NL - Woensdag 25 mei om 14u (FR) en zaterdag 28 mei om 11u (NL): Ondergronds Brussel – FR - Zaterdag 11 juni om 14u; De meesterwerken van het Erasmushuis en het Begijnhof van Anderlecht – FR - GB –NL - Zondag 22 mei en zondag 19 juni (FR), zondag 29 mei en zondag 3 juli (EN) en zondag 5 juni en zondag 10 juli (EN) om 14u30; Brussel ten tijde van Erasmus – FR - Zaterdag 11 juni, zaterdag 27 augustus en zondag 24 september om 14u; In het spoor van Keizer Karel – NL - Zaterdag 11 juni om 14u; Aan tafel! Koken en banketten volgens de regels van de kunst ten tijde van Breugel – FR – NL - Individuele bezoeken: zondag 12 juni om 14u30 (NL) en zondag 12 juni, zondag 10 juli en zondag 14 augustus om 14u30 (FR)
Groepsbezoeken dagelijks, behalve op maandag, tot eind augustus (na reservatie en volgens beschikbaarheid van de gidsen) FR, NL, GB, D, ES. Aangepaste Franse bezoeken voor blinden en slechtzienden.
Alleen maat hoogtepunten tijdens gezinsvakantie 'Noorwegen in een notendop'
Pharos Reizen bundelt de mooiste plekjes van een land met hun ‘Notendop’ reizen. Heb je een reisbestemming gekozen dan wil je er ook het mooiste van zien, alles wat je absoluut niet mag missen. Pharos Reizen, de specialist in bijzondere autovakanties voor gezinnen en koppels, bundelt in hun gamma ‘Reizen in een notendop’ de hoogtepunten van een land of streek in één reisprogramma, van Noorwegen tot Spanje en alles daartussen.
Eén van de vele Notendopjes die Pharos Reizen aanbiedt is Noorwegen met zijn overweldigende en ongeschonden natuurpracht. Een must see bestemming, zeker voor gezinnen. ‘Noorwegen in een notendop’ is een gevarieerde rondreis van 2,5 week met o.a.: stranden en eilanden langs de zuidkust, bergen, meren, rivieren, fjorden en watervallen om te eindigen in de hoofdstad Oslo met zijn interessante zeevaartmusea van Vikings en andere zeehelden. Het is ook een reis vol actie met klimmen naar hoge bergtoppen en op vuurtorens en reizen met de trein door onherbergzame streken. Met ‘reizen in een notendop’ ontdek je veel verschillende plaatsen, wat zorg draagt voor een gevarieerd reisprogramma. Ideaal voor gezinnen die zelf niet meer alles moeten uitzoeken, dat werk neemt Pharos Reizen hen uit handen.
Meer Scandinavië: Heb je niet genoeg aan Noorwegen alleen dan heeft Pharos Reizen nog meer aanbod in het hoge noorden. Met ‘Scandinavië in een notendop’ volg je highlights in Zweden, Noorwegen en Denemarken. Dat wordt 15 of 16 dagen genieten, met de kinderen in de ban van rendieren en elanden in Zweden, van berggeiten in Noorwegen en van kanoën op Deense meren. Ouders genieten mee in comfortabele vakantieverblijven langs het Trollenpad of in Legoland.
Andere Notendop toppers voor gezinnen
Wordt het Oostenrijk dan wil je Salzburgerland, Karinthië en Tirol doorkruisen om te zwemmen in de meren en marmotten te spotten. Kinderen amuseren zich in themaparken, tijdens thema-wandelingen en mountainbiketochten.
Pharos Reizen voert je naar Spanje, in het bijzonder naar Catalonië dat in een notendop wordt aangeboden met de Pyreneeën, de stranden van de Costa Dorada en met het vrolijke Barcelona.
Tsjechië in een notendop staat voor elf of twaalf dagen berg- en waterplezier met de ganse familie, een pure Bohemian Rapsody, door het Reuzengebergte en door Moldavië met als kers op de taart: Praag !
Op naar Slovenië waar je tijdens een familie-notendop-reis de beschermde natuurgebieden doorkruist, een rondreis vol groen met zwempartijen in meren en in zee én met veel leuke animatie.
De mooiste plekjes + de leukste activiteiten
Met ‘reizen in een notendop’ van Pharos raak je betoverd door een bepaalde reisbestemming omdat je van het ene hoogtepunt naar het andere reist, langs een route die bezaaid is met leuke verrassingen voor de hele familie. Zo ontdek je ook Zweden, Engeland (Zuidoosten, Yorkshire, Lake District), Schotland, Duitsland, Kroatië (Istrië, Dalmatië, Plitvice-meren) en Italië (Toscane, Rome en Venetië). Liefhebbers van de Alpen volgen gedurende een 10- of 13-daagse familierondreis een route over de mooiste bergpassen van Oostenrijk en Italië.
Een overzicht van alle ‘Notendop’ rondreizen is tevens hier te vinden: https://www.pharosreizen.nl/rondreizen/notendopjes
Bijzondere autovakanties in Europa, voor zowel koppels als gezinnen, dat is de sterkte van reisorganisator Pharos Reizen en dat alles aan een scherpe prijs-kwaliteitsverhouding, want ook op dat vlak maakt de touroperator een verschil t.o.v. andere aanbieders binnen dit segment. Pharos Reizen bestaat in Nederland reeds 13 jaar en is een dochterbedrijf van de gerenommeerde ANWB. Vanwege de groeiende interesse vanuit België is Pharos Reizen sinds 2014 ook actief op de Belgische markt. Pharos Reizen heeft service hoog in het vaandel staan en werkt haar reizen tot in detail uit, dat is zichtbaar in de uitgebreide reisdocumentatie die elke klant na boeking toegestuurd krijgt.
Pharos Reizen, dat is altijd met de auto er op uit, voor een unieke vakantie in het groen of de boer op, in een vakantiepark, op een camping, in de stad, met zijn twee of juist met het hele gezin, in bijzondere logies zoals een natuurpark, van de Noordkaap tot Sardinië, van Ierland tot Rusland. De reizen van Pharos Reizen zijn te boeken via www.pharosreizen.com, een Belgisch Selectair reisagentschap of via het eveneens Belgische telefoonnummer 03 217 44 00. De brochure is verkrijgbaar via www.pharosreizen.com/brochure
De Crystal Lounge in Sofitel Brussels Le Louise kondigt de lente en het seizoen van de rode vruchten aan met een nieuwe cocktail: Vermont. Deze creatie op basis van framboos, Bénédictine en Belvedere Vodka is zowel mild als zurig. De levendige kleuren en sterke aroma’s doen denken aan de zonnige Amerikaanse staat Vermont. Beschikbaar van 1 tot 31 mei. Prijs: € 16.
Om deze cocktail te maken, mengt u in een shaker: 1 takje rozemarijn, 2 cl Bénédictine, 1,5 cl sap van abrikoos van Roussillon, 2 cl citroensap, 0,5 cl frambozenpuree, 2 cl Belvedere Vodka en 1,5 cl pompelmoessap. Gezondheid!
Je herinnert je vast nog de vegan crackers van Le Pain des Fleurs. Hygiena, de specialist in distributie van biologische, natuur, glutenvrije en dieetproducten, heeft de perfecte compagnon in huis om samen met deze krokante lekkernij op te smullen: vegan smeersels van Zwergenwiese.
Meer en meer mensen willen bewust omgaan met voeding. Ze willen weten wat ze eten. De biologische smeersels van Zwergenwiese? Die worden geproduceerd door een team natuurliefhebbers. “Wat we gebruiken uit de natuur, planten we ook weer terug”, klinkt het.
Het Belgische Hygiena verdeelt zowel het STREICH als het STREICH’S DRAUF gamma van Zwergenwiese. Deze veganistische broodsmeersels zijn volledig biologisch en zijn echte smaakmakers op tafel! Je proeft de puurheid, die de makers zo graag naar voor willen schuiven.
Ook diabetici mogen compleet ‘losgehen’ met deze smeersels van Duitse origine. In plaats van geraffineerde suikers wordende smeersels natuurlijk gezoet door appel of agave.
De STREICH smeersels worden gemaakt op basis van zonnebloempitten en zonnebloemolie. Het gevarieerde smakenpallet weet elke lekkerbek te bekoren. €2,99. De STREICH’S DRAUF broodsmeersels kan je ook nuttigen als dipsauzen. Deze worden geproduceerd op basis van zonnebloempitten en koolzaadolie.€2,99. Een greep uit het volledige assortiment... : Curry Basilicum Rode Biet&Mierikswortel , Bruschetta Pesto, Curry, Papaya Mango Arrabiata. Opgepast: Tomesan bevat als enige uit het assortiment wel kaas. www.hygiena.be
Sinds 1955 is HYGIENA gespecialiseerd in de import en distributie van biologische, natuur, glutenvrije en dieetproducten. Voor alle biologische producten geldt de controle Tuv Nord Integra BEBIO02. De producten bieden dan ook een volwaardig alternatief aan al wie bekommerd is om gezondheid en kwaliteit op het vlak van voeding. De bedrijfsnaam werd afgeleid van de Griekse godin Hugiea, de dochter van Asclepios, god van de gezondheid. HYGIENA vertegenwoordigt een honderdtal merken en verzorgt de distributie van ruim 3000 merkproducten. De onderneming is 100% een familiebedrijf.
Of het nu voor een kort verblijf of een langere vakantie is, het is voor gezinnen niet altijd makkelijk het ideale hotel te vinden. Niet alleen een hotel waar het hele gezin samen in dezelfde kamer kan verblijven of in kamers die met elkaar in verbinding staan. Maar ook een hotel waar in de buurt heel wat te beleven valt voor klein en groot. En bovendien een hotel met kinderverzorgingsmateriaal of met speciale formules afgestemd op het gezin. Veel ouders staan telkens weer voor een moeilijke zoektocht! Wist je dat je bij Logis, het grootste netwerk van onafhankelijke hotels-restaurants in Europa, in de categorie ‘Zin in familie’ niet minder dan 2142 charmeadressen voor gezinnen vindt?
Het label 'Zin in familie': De Logis-hotels met het label ‘Zin in familie’ engageren zich om diverse diensten te leveren vermeld in het ‘kwaliteitscharter Gezin/Kinderen’: gezinskamers, op aanvraag een gratis babybed en kinderverzorgingsmateriaal, spelconsole aan te sluiten op de televisie in de kamer.
In het restaurant krijgen kinderen een welkomstgeschenkje (bij alle verblijfsformules) evenals een welkomstboekje. Het eerste ontbijt is gratis voor kinderen jonger dan 12 jaar (bij een betalende volwassene). Een aangepaste vaatwasser is voorzien voor kinderen jonger dan 3 jaar en er is in het hotel een ruimte om luiers te verversen. Ten slotte kunnen de allerkleinsten zich uitleven in een binnen- en buitenspeelzone (met telkens minstens 3 activiteiten).
Nieuw: Maison by Logis: Het nieuwe concept Maison by Logis is een selectie villa’s, appartementen en landelijke huizen voor een langer verblijf. De perfecte formule voor een vakantie in alle vrijheid met het gezin of met vrienden, maar met de Logis-hotelservice (ontbijt, schoonmaak,...).
Frankrijk, Liessies – Château de la Motte: Een adres waar prinsjes en prinsesjes hun hartje kunnen ophalen! Te midden van het natuurpark Avesnois trokken benedictijner monniken in de 18e eeuw een mooi bijgebouw op bij hun abdij. Logis-hotel Château de la Motte is een sfeervol hotel met 10 kamers, omgeven door vijvers en het bos van Mormal. Het is al meer dan 60 jaar in handen van dezelfde familie. In deze oase van rust vind je een prachtige tuin, grote kamers (sommige staan met elkaar in verbinding) en een wellnessruimte voor de ouders. Op een steenworp afstand kun je in Val Joly tal van activiteiten beoefenen: hoogteparcours in de bomen, minigolf, waterfietsen, ponytocht, enz. Maar van al die avonturen krijg je honger! Château de la Motte verwent je dan ook met heerlijke traditionele gerechten. Voor de jongsten is er een formule van 13 €. Vanaf: 85 €/nacht in tweepersoonskamer.
Frankrijk, Quend – Le Fiacre: Tussen de baai van de Somme en de baai van Authie ligt deze vroegere boerderij met vakwerk, een droom voor al wie graag dicht bij de zee verblijft. Je verblijft er op amper 3 km van het strand in een van de 14 kamers en suites, zelfs een vierpersoonskamer is mogelijk. In het zomerseizoen genieten de gasten van de bloementuin, de vijver en het verwarmd zwembad. Een wellnessruimte is voorbehouden voor de ouders. De streek biedt voor elk wat wils : kano, strandzeilen, ezel- of paardentochten, vogelpark, minigolf, kajak, boomklimmen, rit met 2 PK,... Maar ook de smaakpapillen worden hier verwend: het hotel-restaurant biedt een authentieke, verfijnde keuken met vooral streekproducten. En voor de jonge avonturiers is er een formule van 13,50 €. Vanaf: 90 €/nacht in tweepersoonskamer.
België, Jupille-sur-Ourthe – Les Tilleuls: Logis-hotel Les Tilleuls is een paradijs voor gezinnen. Het mooie gebouw uit 1926 kijkt uit over de Ourthevallei. Marie-Paule en Etienne Son zijn erin geslaagd de 13 kamers van dit grote gebouw een moderne toets te geven, maar tegelijk de charme van weleer te behouden. Van hieruit vertrek je op ontdekking van de natuur, om de vlinders en wilde orchideeën te bewonderen of champignons, bloemen of fruit te helpen plukken. Qua activiteiten heeft de regio heel wat te bieden: kajak, paardrijden, bezoek aan een kaasboerderij, parapente, bezoek aan het wildpark,... en in de winter kun je er skiën. Dit adres vormt ook een uitstekende uitvalsbasis om Durbuy, La Roche-en-Ardenne of zelfs Bastogne te verkennen. En natuurlijk is je vakantie pas helemaal geslaagd met de lekkere menu’s van Etienne vol seizoens- en streekproducten. Voor de allerjongsten is er een formule van 15 €. En kinderen (tot 12 jaar) die de kamer met hun ouders delen, genieten een korting. Vanaf: 96 €/nacht in tweepersoonskamer.
Frankrijk, Artres – La Gentilhommière: Logis-hotel La Gentilhommière aan de rand van het regionale natuurpark Nord-Pas-De-Calais, op nauwelijks 7 km van Valenciennes, is de place-to-be voor natuurliefhebbers. De rustige 10 kamers in deze gerestaureerde 18de-eeuwse boerderij geven uit op het park van 2 hectare, de rozentuin en de vijver, waar zwanen en ganzen thuis zijn. Wil je nog meer natuur, dan volg je een van de paden van het regionale natuurpark Scarpe-Escaut. Maar je kunt ook (op eenvoudige aanvraag) paardrijden, mountainbiken of boogschieten. En voor een actieve vakantiedag: afspraak in het avonturenpark in Raismes om te waterfietsen, aan een tokkelbaan boven het water te glijden, te skaten in het skatepark van 2000 m2 of te minigolfen. Het restaurant, ondergebracht in de vroegere stallen, geniet een uitstekende reputatie met zijn gastronomische menu’s op basis van streekproducten (formule van 25 € voor kleine lekkerbekken). Vanaf: 122 €/nacht in tweepersoonskamer.
Frankrijk, Quiberon – Hôtel de la Plage: Wat een uitzonderlijke ligging geniet dit hotel! Recht tegenover de zee! Met het geruis van de golven op de achtergrond val je in slaap en met de zonsopgang boven het water smul je van je ontbijt. Kortom, puur genieten, zowel voor groot als klein! Vanaf het terras en het restaurant heb je een panoramisch uitzicht op de hele baai van Quiberon. Het strand van Kéraude loopt tot aan de muren van het hotel en de appartementen, ideaal voor gezinnen. De studio’s of duplexen bieden vakantiegangers voldoende ruimte. Bovendien word je niet van elkaar gescheiden. Allemaal beschikken ze over een keuken en zijn ze geschikt voor 2 tot 7 personen. Het hotel is een uitstekende uitvalsbasis om de streek te verkennen: ongerepte kust, golf van Morbihan en de eilanden voor de kust, want de aanlegsteiger ligt vlakbij. Vanaf: 87 €/nacht in tweepersoonskamer met zeezicht.
Voor een vliegticket of voor een hotel zoeken we niet zelden de beste en goedkoopste formule. Maar hoe zit dat met autohuur? Ook daar kunnen we heel wat besparen of het reiscomfort verhogen. Met een all-inclusief formule bijvoorbeeld zijn alle verzekeringen vooraf betaald zodat je ter plaatse geen onverwachte kosten hebt. We lijsten nog 10 andere kostenbesparende tips op voor wie met een huurauto op reis gaat.
1. Juiste timing: Autohuur is altijd per 24 uur. Hou er rekening mee bij het ophalen en inleveren. Kom je bijvoorbeeld om 16u aan in de luchthaven en je wil een auto voor een week huren, boek hem dan vanaf 16u30 tot de achtste dag op hetzelfde uur. Zo betaal je voor zeven volle dagen. Stel dat je de wagen pas om 18u inlevert, dan betaal je door dat anderhalve uur extra niet zeven maar acht dagen huur. Weet ook dat de prijs voor zeven dagen autohuur meestal gelijk is aan die voor vijf dagen!
2. Kies de juiste verhuurlocatie : De prijs van een huurauto van een kantoor op de luchthaven kan verschillen van de prijs van een huurauto buiten de luchthaven waar je met een shuttlebus van de lokale huurmaatschappij naartoe wordt gebracht. Een ritje van hooguit tien minuten kan je kosten besparen, want een balie op de luchthaven is prijziger dan een kantoor vlakbij de luchthaven.
3. Eerst de stad bezoeken en dan auto huren: Combineer je een stadsbezoek met een rondreis dan heb je de eerste dagen geen huurauto nodig. Huur daarom pas een auto vanaf de dag dat je die echt nodig hebt. Er zijn overal verhuurkantoren in de stad, bij de hotels, bij de stations, enz.
4. Reserveer tijdig: De algemene regel is: hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper. Voeg daarbij dat vroegboekers altijd een wagen naar keuze zullen hebben, ook in het hoogseizoen en op populaire vakantiebestemmingen.
5. Tweede bestuurder: Het is handig als er ook een tweede bestuurder kan rijden. Zorg dan dat een extra bestuurder bij de reservering is inbegrepen. Op de meeste bestemmingen kun je voor een servicepakket kiezen inclusief tweede bestuurder. Dat scheelt kosten ter plaatse, die vaak per dag berekend worden.
6. Gratis one-ways: Wie de auto niet aflevert op de plaats waar hij werd opgehaald moet vaak extra betalen omdat de lokale verhuurder de wagen weer terug moet halen. Die kosten staan vermeld bij de huurvoorwaarden. Er zijn ook veel gratis one-ways, onder meer op populaire reisroutes in Amerika.
7. Klein is niet altijd gelijk aan goedkoop: Een kleine auto huren is niet altijd de goedkoopste formule. Zo kan een grotere auto met sterke motor zuiniger rijden in berggebieden.
8. Eigen navigatie: GPS maakt reizen gemakkelijker, denk maar bij het zoeken naar een hotel. Je kunt bij de auto een GPS pakket huren maar het is uiteraard goedkoper als je een eigen GPS meeneemt.
9. Let op tankregeling: Sommige verhuurders rekenen te hoge bedragen voor het tanken van benzine bij de inlevering. Kies daarom voor een full-full (FF) of een full-paid (FP) tankregeling. Een FF is super handig: auto ophalen met volle tank en inleveren met volle tank.
10. Kinderzitje: Reis je met kleine kinderen dan zijn kinderzitjes verplicht. Neem er eentje mee van thuis want zo bespaar je kosten. Er bestaan handige opblaasbare zitverhogers die weinig plaats nemen in je bagage.
Voor meer info: www.sunnycars.be en http://blog.sunnycars.be/hoe-kan-ik-besparen-op-autohuur/
Moeders zijn echte duizendpoten - ze zijn een kei in het organiseren, fungeren als rolmodel en zijn onze trouwste vriendin. Een keer per jaar kunnen we ze in de bloemetjes zetten en bedanken voor alles wat ze jaar in jaar uit voor ons doen.
De Topas Titanium Cabin Multiwheel® past perfect bij onze mama. De handbagage is licht, sterk en elegant en groot genoeg voor een reisje van enkele dagen. Met de luxe binnenafwerking en het gepatenteerde Multiwheel® systeem kan ze zorgeloos op reis. De titaniumkleur zorgt voor een apart cachet. RIMOWA wenst alle mama’s van de wereld het allerbeste voor Moederdag!
Woody:
Het Belgische bedrijf Woody biedt voor de hele familie slaapkledij en homewear. Mama en Dochter kunnen bij Woody terecht voor matching nachtoutfits of homewear aangezien de modellen doorlopen van twee jaar tot XXL. Niet alleen de modellen met dierenprints maar ook de effen pyjama’s in de themakleuren lopen door!
Wim Meeussen
Wim Meeussen presenteert de nieuwste juwelen uit de collectie: hangers gezet met agaat, ringen met gekleurde edelstenen en fijne handgesmede armbanden: Zoals steeds kunnen ze in het geel, wit of rosé goud uitgevoerd worden. Een mooie cadeautip om mama op Moederdag in de wolken te brengen!
Van Bommel
Mocassin, boot, sneaker, lage veterschoen.. Floris heeft deze zomer aan alles gedacht. Felle kleuren en glansmaterialen zijn reeds de revue gepasseerd. Aandacht nu voor wit, blauw en textuur! Wandel door de prachtigste hoogzomertaferelen of geniet van een geweldige nazomer.
Ray Ban
We hebben het grote genoegen de nieuwe communicatiecampagne #ittakescourage van Ray-Ban voor te stellen. De campagne, die door niemand minder dan fotograaf Mark Seliger in LA werd gerealiseerd, toont ons acht creatieve mensen die beantwoorden aan alles waar het merk voor staat, namelijk de moed om zichzelf te zijn.
Het gaat hier niet om de moed die het gevolg is van het ontbreken van elke vorm van angst, maar wel om de moed die men nodig heeft om die angst te overwinnen. Geen overmoed dus, en ook geen krachttoeren, maar de moed die nodig is om zichzelf te overtreffen. De protagonisten zijn mensen die hun onvolmaaktheden kennen, die zich niets aantrekken van wat anderen zeggen of denken en die tegen de stroom durven in te gaan.
Ze hebben het lef om zichzelf te zijn, om met hun talenten naar buiten te treden en de guts om hun emoties te tonen. Ze durven beslissingen te nemen, op te komen voor wat ze goed en juist achten en er ook naar te handelen, wat de anderen er ook mogen van denken. Al deze mensen zijn op hun manier moedig - je hoeft niet per se met een parachute uit een vliegtuig te springen om moedig te zijn!
De campagne #ittakescourage zal op de social media worden verspreid, alsook via Ray-Ban.com. De gebruikers worden uitgenodigd om de inhoud ervan te openen, interactief mee te doen en actief deel te nemen aan de unieke ervaringen van het merk.
Banana Moon
Deze look brengt ons helemaal in de geest van de Art Deco-wijk van Miami Beach met zijn aparte kleuren en sfeer.
De geometrische prints gaan samen met motieven van wuivende palmbomen en felle kleuren. De spaghettibandjes zijn een must deze zomer en worden als heuse juweeltjes bewerkt.
Passionata:
Passionata biedt met Fashion & Curves een aantal verleidelijke lijnen die verkrijgbaar zijn tot G of H cup. Nieuw binnen dit segment is Brooklyn.
De Brooklyn serie brengt een fantasierijke, grafische tule en een bloemenkant samen voor een vrouwelijke en moderne look tot en met een G-cup. De plunge beha onthult mooi het decolleté. De gladde cups zorgen voor een perfecte onzichtbaarheid onder kledij zonder afbreuk te doen aan de verleidingsfactor.
Geef je mama-mams-moeke een verrassende kaars als cadeau. Bloemen? Altijd goed voor Moederdag! Maar heb je echt de allerbeste mama, dan kan je ze straks verrassen met een bloemetje in blik: de City Garden Candle van Spaas. Een leuke kaars – in een schattig afsluitbaar doosje – die je liefde in een wereld van geuren en kleuren vertaalt. Van rozen en magnolia’s tot oranjebloesem en viooltjes.
Spaas City Garden Candle: • Geuren: Ravishing Roses I Magnolia Clouds I Orange Blossoms I Violet Fields - • Brandduur: 18 uur
Spaas kaarsen zijn verkrijgbaar bij oa. Ava, Aveve, Carrefour, Colruyt, Brico, Eurotuin en de betere tuincentra.
Spaas: In 1853 gestart als lokale kaarsenfabrikant in Hamont, is de familieonderneming Spaas (250 medewerkers) vandaag uitgegroeid tot een belangrijke speler in de internationale kaarsenmarkt. Spaas is marktleider in België en heeft in tal van Europese landen een sterke positie uitgebouwd. Vandaag staat de vijfde generatie aan het roer. Naast de productie-eenheid in Hamont, een fabriek in Polen en in Duitsland, heeft Spaas nog sales-vestigingen in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.
Barbecueproducten: BONI selection breidt gamma uit
Na de succesvolle lancering van de barbecuesauzen breidt BONI Selection zijn gamma van barbecueproducten dit jaar verder uit. Kruiden en tapas vervolledigen het tijdelijke aanbod tijdens het barbecueseizoen. Laat die gezellige barbecues met vrienden en familie maar komen!
Tijdelijk aanbod van barbecueproducten
TAPAS : In dit aanbod heb je keuze uit appelkappertjes op azijn (370 gr), olijven gevuld met look (360 gr) en banderilla’s op azijn (345 gr). Deze laatste bevat olijfspiesjes, pepperoni en ajuintjes als ingrediënten. De tapas worden bewaard in glasconserven.
KRUIDEN : Het kruidenassortiment bestaat uit kipmix, vleesmix en lookboterkruiden. De kipmix bevat de ideale kruiden om de perfecte saté mee te bereiden. Met de lookboterkruiden kan je zelf je lookboter samenstellen zodat je kan kruiden naar eigen smaak.
SAUZEN : Bij de barbecuesauzen heb je de keuze uit Brasil, Hannibal, Burger en Samourai. De Brasilsaus is een zoete geëmulgeerde saus met suiker, tomaten en zoetstof, ideaal bij frietjes en gevogelte. De Hannibalsaus past dan weer perfect bij vlees- en visgerechten dankzij zijn uien. Ben je op zoek naar een frisse, wat zure saus voor bij je gegrild vlees? Ga dan resoluut voor de Burgersaus. Voor de liefhebbers van pikante sauzen is er de Samouraisaus. De sauzen zitten in een handige knijpfles waardoor je makkelijk en handig kan doseren. Prijs: €1,29
Voorts zijn er nog een aantal andere producten van BONI Selection die je tijdelijk kan terugvinden in de rekken van Colruyt. Meer informatie: www.boniselection.be
Hotel Amigo heeft het genoegen u zijn nieuwe jazzprogramma voor te stellen.
Elke vrijdag en zaterdag transformeert Bar Amigo van 19u30 tot 22u30 in een gezellig muziekpodium met livesessies door professionele muzikanten met naam en faam uit de Belgische jazzscene.
Nippen van een glaasje champagne, proeven van Davide Trupia's vakkundig bereide cocktails of het speciaal voor de gelegenheid samengestelde menu ontdekken... het is heerlijk genieten in een relaxte en intieme sfeer.
Iedereen is welkom op de jazzavonden van Hotel Amigo. Een fijne manier om de werkweek af te sluiten en het weekend in te zetten, met z'n tweetjes of met vrienden.
De jazzavonden zijn een initiatief waaruit eens te meer blijkt dat Hotel Amigo kunst en muziek een warm hart toedraagt. Daarom ook dat Hotel Amigo deelneemt aan de 21e editie van de Brussels Jazz Marathon op 20, 21 en 22 mei.
Programma Jazzconcerten: Vrijdag 15 APRIL D.J.O. (DRUSS JAZZ OLD STYLE) 19.30 u. Deze begaafde Belgische jazzmuzikanten doen de New-Orleansjazz, een uitbundig jazzgenre uit de jaren 20-30, alle eer aan. Zaterdag 16 APRIL PASCAL MICHAUX DUO 19.30 u. Vrijdag 22 APRIL QUI SWING JE ? – JAZZ MANOUCHE 19.30 u. Zaterdag 23 APRIL GUITAR & PIANO IN FREEDOM 19.30 u. Vrijdag 29 APRIL IVORY DRUSS & HIS SHARP KEYS 19.30 u. Nieuwe band uit de Europese Boogie Woogie scene. Zaterdag 30 APRIL DUO VIOOL & PIANO 19.30 u.
Ook op alle vrijdagen en zaterdagen van de maanden mei en juni is er telkenmale op 19u30 een optreden van een of ander ensemble voorzien.
Bar Amigo - Hotel Amigo, een Rocco Forte-hotel - Amigostraat 1-3 - 1000 Brussel
Belg boekte dit jaar vaker skivakantie naar Frankrijk en Italië
Interhome maakt balans op van huidige wintersportseizoen en kijkt hoopvol uit naar zomer
Met de lopende paasvakantie en de krokusvakantie al achter de rug kan men bij vakantiewoningverhuurder Interhome stilaan de balans opmaken van het huidige wintersportseizoen. En dat ziet er positief uit. Zo is het aantal boekingen stabiel gebleven ten opzichte van vorig jaar, maar is er een duidelijke verschuiving merkbaar tussen de Alpenlanden onderling. Zo moet Zwitserland maar liefst 17% inleveren ten opzichte van vorig jaar en dit ten gevolge van de dure Zwitserse Frank. Frankrijk (+34%) en Italië (+20%) profiteren optimaal van dit verlies. En ook Oostenrijk gaat er licht op vooruit (+2%). Voor het komende zomerseizoen blijft het verlies voor Zwitserland voorlopig beperkt. Alle andere bestemmingen gaan er echter op vooruit. Met op kop Kroatië dat het nu al 20% beter doet dan vorig jaar. Het belooft alvast een topjaar te worden voor de vakantiewoningverhuur.
De verhuur van vakantiewoningen zit in de lift. Zeker het komende zomerseizoen ziet er veelbelovend uit! Maar ook het nog lopende winterseizoen evenaart nu al dat van vorig jaar.“In tijden van grote onzekerheid is het logisch dat een consument teruggrijpt naar producten die hem zekerheid bieden. En een vakantiewoning is zo’n product”, zegt Thibault Van Look, Commercial Manager België bij Interhome. “Meestal gelegen op het platteland, in de bergen of aan de zee, weg van alle drukte en met voldoende ruimte voor de kinderen om te spelen. Meer moet een vakantie anno 2016 niet zijn. Het is teruggaan naar de essentie van vakantie: gezellig samenzijn en ontspannen, liefst in een mooie en veilige omgeving.”
Zwitserland betaalt gelag voor dure Zwitserse Frank: Maar dat ook prijs een niet onbelangrijke factor blijft bewijzen de boekingen voor het aflopende winterseizoen. Zo moet Zwitserland stevig inleveren door de beslissing van de Zwitserse Centrale Bank om de sterke Zwitserse Frank niet langer te koppelen aan de zwakkere Euro. Dit betekent dat op vakantie gaan in Zwitserland gemiddeld 15% duurder geworden is. En dat speelt uiteraard in de kaart van de Eurolanden. Vooral Frankrijk profiteert optimaal en gaat er 34% op vooruit. Maar ook Italië presteert zeer sterk met een stijging van 20%. Oostenrijk profiteert veel minder van het verlies van Zwitserland en gaat er met amper 2% op vooruit. Voor skiliefhebbers perfect verklaarbaar, aangezien de skibeleving in Oostenrijk totaal anders is dan de Zwitserse en liefhebbers van de Zwitserse Alpen maar zelden naar Oostenrijk kijken als alternatief.
Zomerboekingen: nu al 4,3% meer boekingen tov vorig jaar
Voor het komende zomerseizoen doen zowat alle bestemmingen het nu al beter dan vorig jaar. Maar ook hier is de stijging het sterkst bij de traditionele autobestemmingen: Spanje, Frankrijk en Italië. Zwitserland doet het ook bij de zomerboekingen iets minder goed dan vorig jaar, maar weet zich nog enigszins te handhaven. Nieuw in de top-5 is Kroatië, ten nadele van Oostenrijk dat een plaatsje moet inleveren. De reden hiervoor ligt vooral in de aantrekkelijke prijzen en de vele nieuwe, moderne woningen die momenteel aangeboden worden in Kroatië. Ook Frankrijk zit stevig in de lift met +9%. Dit is dan weer vooral te danken aan het EK voetbal dat de verkoop een boost geeft in de maand juni. In de speelsteden van de Belgen (Lyon, Bordeaux en Nice) is het aanbod ondertussen zeer schaars geworden en wordt het nog vechten voor een plaatsje. Tot slot merkt Interhome ook een opvallende stijging in België en Nederland (+7%) op, vooral te danken aan een uitbreiding van het aanbod met enkele frisse en moderne vakantieparken.
Het meest recente aanbod aan vakantiewoningen van Interhome kan je raadplegen via www.interhome.be
Een nieuw assortiment van Belgisch ambachtelijk roomijs op basis van de beste ingrediënten en zonder toegevoegde suikers. Beleef overheerlijke momenten boordevol authentiek genot met ons uiterst caloriearm roomijs.
Franklin had zin in een ijsje. Logisch toch, wie houdt er nu niet van roomijs? Hoewel je tegenwoordig op zowat elke straathoek een ijsje kan kopen in alle denkbare kleuren, smaken en vormen, had Franklin echter zin in een ander ijsje: hij verlangde naar licht en smeuïg roomijs met een uniek karakter en krachtige authentieke smaken. Natuurlijk roomijs zonder synthetische toevoegsels of andere kunstmatige franjes die de eigenschappen van de basisingrediënten verbergen. Roomijs met een heerlijk sensuele en aangename textuur, een ambachtelijk product dat trouw blijft aan de echte smaak van de ingrediënten. Kortom, een meesterwerk waarop zijn bedenker terecht trots kan zijn… Dit roomijs bestaat en heeft een naam: Franklin.
Maar wie is Franklin eigenlijk? Franklin bestaat! Hij is geen hersenspinsel van een of ander marketingbureau, maar een echte Belg van vlees en bloed die elke dag opnieuw een unieke droom najaagt en niet toevallig in de wereld van het roomijs is beland. De uit Henegouwen afkomstige Franklin volgde vanaf zijn 15de een opleiding tot brood-en banketbakker in La Louvière, waarna hij aan de slag ging bij het in de regio erg bekende Maison Thirion. Maar liefst 20 jaar zou hij hier trouw in dienst blijven. In deze periode legde Franklin zich via verschillende opleidingen toe op de ambachtelijke vervaardiging van suiker- en chocoladewerk, roomijs en sorbets. Na verschillende deelnames aan de Mandarine Napoléon – een prestigieuze nationale en internationale wedstrijd voor banketbakkers – belandde hij reeds op jonge leeftijd op het erepodium. “Als gepassioneerd meester-ijsbereider besefte ik al snel dat veel creaties aan aroma’s en authenticiteit inboeten omdat er tijdens het bereidingsproces te veel suikers worden gebruikt. Een grotere uitdaging had ik niet nodig: het creëren van overheerlijk roomijs met uitzonderlijke smaken, maar zónder toegevoegde suikers.”
Zonder toegevoegde suikers: rijke & volle smaken! Het roomijs van Franklin is 100% Belgisch en uniek in de wereld. Het grote geheim is de bijzondere techniek waarmee men de beste ingrediënten vermengen tot roomijs dat zich onderscheidt door zijn smeuïge, romige en vederlichte textuur en zijn sublieme, authentieke smaken. Wie het roomijs van Franklin proeft, betreedt een wereld van zuivere en ongekend krachtige sensaties.
Laat het feest in je mond dus beginnen! Het roomijs Bourbon Vanilla of Madagascar werd gemaakt van echte Bourbon-vanillestokjes en valt op door zijn eerlijke en oprechte karakter. De Pure Belgian Chocolate bevat echte stukjes chocolade, cacaopasta en cacaopoeder en combineert een uitgesproken smaak met een fluweelzachte textuur. De Creamy Summer Strawberry staat dankzij de heerlijke Belgische aardbeien in het teken van zomerse fruitsmaken, terwijl de Roasted Coffee zich dankzij de keuze voor ’s werelds beste Robusta-bonen onderscheidt door zijn intense en harmonieuze smaken.
Er zijn duizend-en-een manieren om roomijs te bereiden, ambachtelijk of industrieel. Je kan smeuïg en romig ijs maken zoals de Fransen, of licht en luchtig ijs zoals de Italianen. Je kan echte grondstoffen gebruiken, zoals volle melk, room, eieren en suiker… of je kan deze producten in bewerkte vorm aanschaffen. Je kan je roomijs een beetje emulgeren, of net heel sterk. Je kan uitgaan van natuurlijke processen, of allerhande kunstgrepen toepassen om de textuur te wijzigen, het volume te verhogen of de smaak te versterken. Als je roomijs meteen uit de diepvriezer met een lepeltje kan eten, betekent dit dat het erg veel lucht bevat, d.w.z. dat het als het ware opgeklopt is. Een goede manier om dit te testen bestaat erin te wachten tot het roomijs op kamertemperatuur begint te komen: als het veel lucht bevat, zal het in elkaar zakken als een soufflé. Bij écht ambachtelijk roomijs zal zoiets nooit gebeuren omdat bij de bereiding normaal gesproken geen lucht wordt toegevoegd. Dat betekent dus dat je voor hetzelfde volume maar liefst 50% méér ijs krijgt… en dus ook de helft meer genot!
Als volleerd ambachtsman is het gebruik van kunstmatige franjes bij de bereiding van roomijs voor Franklin uit den boze. Integendeel, hij neemt enkel genoegen met natuurlijke kwaliteitsingrediënten, zoals Waalse hoevemelk en –boter, ultrafijne Belgische chocolade, Belgische aardbeien, Bourbon-vanillestokjes uit Madagascar enz. Verder weigert hij pertinent om suiker toe te voegen aan zijn bereidingen omdat dit een al te gemakkelijke oplossing is die bovendien de natuurlijke aroma’s en authenticiteit van de grondstoffen aantast en onderdrukt.
Precies dát is wat het recept van Franklin zo revolutionair maakt! Na advies te hebben ingewonnen bij een arts-voedingsdeskundige en een chemisch ingenieur gespecialiseerd in voeding is Franklin erin geslaagd de toevoegde suikers volledig te bannen uit zijn recept… een proces waarvoor hij maar liefst 3 jaar en honderden proeven heeft nodig gehad om voor elke ijssoort de ‘ultieme smaak’ samen te stellen. Waarom heeft dit zo lang geduurd? Wel, u moet namelijk weten dat suiker een basisingrediënt is van alle banketbakkerswerk, en nog meer van roomijs: suiker zorgt niet alleen voor een zoete smaak, maar fungeert ook als smaakversterker en draagt bij tot de textuur en consistentie van de creatie. Als meester-ijsbereider moest Franklin bijgevolg de verhouding tussen ingrediënten en technieken volledig opnieuw bedenken en uitwerken.
“Rediscover the pleasure of authentic flavours” : In de voedingssector wordt sacharose op grote schaal gebruikt als smaakversterker: je vindt het in nagerechten, fijne bakkerswaren, confituur, bereide maaltijden, fijne vleeswaren enz. In traditioneel roomijs is het aandeel van sacharose dermate groot dat de fijne aroma’s en smaken van de andere bestanddelen erdoor naar de achtergrond verdwijnen.
Onmiddellijk nadat Franklin beslist had enkel met de allerfijnste grondstoffen aan de slag te gaan, diende zich een andere uitdaging aan: het vervaardigen van 100% suikervrije creaties waarin de authentieke smaken van de zorgvuldig geselecteerde ingrediënten optimaal tot uiting zouden komen. De wereld op zijn kop dus… met een hoofdrol voor de fijne ingrediënten en hun geraffineerde eigenschappen! Dat verklaart ook onze slogan! Sterke maatschappelijke tendens : De hedendaagse voedingscultuur geeft steeds meer voorrang aan een terugkeer naar authentieke en natuurlijke smaken waarbij onze gezondheid centraal staat. De consument verlangt naar een evenwicht tussen gezond én lekker eten, iets wat tot voor kort onmogelijk leek.
In de plaats van suiker : Franklin gebruikt twee natuurlijke zoetstoffen om zijn recept van een zoete toets te voorzien: maltitol en stevia. Maltitol is een extract van tarwe-of maïszetmeel en wordt beschouwd als een zogeheten massazoetstof, wat betekent dat het qua volume overeenstemt met suiker. Maltitol is 10% minder zoet dan sacharose en maar liefst de helft minder calorierijk: 240 kcal per 100 gram in plaats van 400 kcal voor suiker. Bovendien is maltitol goed voor je tanden omdat het de vorming van bacteriën tegengaat. Dat is ook de reden waarom men deze zoetstof gebruikt bij de productie van suikerwaren, chocoladebereidingen of kauwgom. Voor zijn roomijs heeft Franklin een van de meest geraffineerde maltitolsoorten gekozen die op de markt beschikbaar zijn…
Stevia is op zijn beurt een plant met een erg zoete natuurlijke smaak die oorspronkelijk uit Centraal-Amerika komt. Stevia bevat geen calorieën en heeft geen negatieve invloed op de bloedsuikerwaarden. De zoete smaak verkrijgt men doordat steviolglycosiden worden gewonnen uit de bladeren van de plant. De door ons gebruikte stevia heeft een zuiverheidsgraad van maar liefst 97%, waarmee deze tot het topsegment behoort. Van stevia wordt soms gezegd dat het een beetje naar zoethout of drop smaakt. Ook dat is geen probleem, want als rasecht smaakkunstenaar is Franklin erin geslaagd deze ondertoon die sommigen van ons proeven voor iedereen te doen verdwijnen.
Beduidend minder calorieën : De krachttoer van Franklin houdt daarmee niet op: dankzij de keuze voor beide zoetstoffen, een uitgekiend evenwicht tussen de traditionele ingrediënten en het gebruik van guargom en Johannesbroodpitmeel (twee natuurlijke verdikkingsmiddelen die sinds jaar en dag verwerkt worden in suikerwaren) bevat zijn roomijs erg weinig calorieën. Afhankelijk van de smaak bevat een portie Franklin-roomijs (100 ml) tussen 70 en 99 calorieën, d.w.z. minder dan de helft van de andere producten die op de markt beschikbaar zijn.
Het recept is dermate uniek dat het gevalideerd werd door de Association Belge du Diabète. “Als occasioneel nagerecht zijn deze ijsjes bijzonder geschikt voor liefhebbers van lekkere smaken die zichzelf willen verwennen met een zoet en licht tussendoortje en die belang hechten aan evenwichtige voeding. Op vergelijkbare wijze zijn deze ijsjes eveneens geschikt voor diabetici. ABD”.
Belgische topkwaliteit met ingrediënten van eigen bodem : Als meester-ijsbereider geeft Franklin steeds de voorkeur aan producten van eigen bodem, uiteraard op voorwaarde dat ze aan zijn strenge eisen voldoen. Hij pasteuriseert zelf de kwaliteitsvolle rauwe melk van koeien uit de Hoge Venen en gebruikt verse hoeveboter, Belgische topchocolade en overheerlijke Belgische aardbeien…
Lokale producten & ethisch verantwoord ondernemen : Het roomijs van Franklin wordt geproduceerd en verkocht door Frajalux, een kleinschalig familiebedrijf uit het Waalse Binche. De meeste ingrediënten worden lokaal aangeschaft bij plaatselijke landbouwers: de melkboeren ontvangen in ruil voor hun rauwe melk een op voorhand afgesproken vaste prijs.
Frajalux is een innoverende en dynamische micro-onderneming uit Henegouwen die geleid wordt door Vincent Harvengt. Als verknocht roomijsliefhebber bekleedde deze slimme ondernemer in een vorig leven diverse commerciële functies in verschillende sectoren, zoals de grootdistributie, de glasindustrie en de IT-sector. Vandaag is hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling, verkoop en promotie van Franklin, een veeleisende opdracht waarvoor hij zich laat bijstaan door de best denkbare personen: zijn vader Jacques Harvengt adviseert hem op financieel gebied, terwijl zijn zus – die juriste is – hem helpt bij alle juridische kwesties. Het merk Franklin is dus in goede handen, zodat de toekomst van dit veelbelovende merk er bijzonder zonnig uitziet. De recepten van Franklin zijn immers zo vernieuwend en het suikervrije procedé zo veelbelovend dat een verdere uitwerking en andere toepassingen binnen handbereik liggen. Dit is werkelijk slechts het topje van de ijsberg! De toekomst van Franklin ziet er dus erg veelbelovend uit.
Het assortiment: Franklin heeft ervoor gekozen de vier klassieke ijssmaken aan te bieden: vanille, chocolade, aardbei en koffie: Pure Belgian Chocolate - Bourbon Vanilla of Madagascar - Creamy Summer Strawberry - Roasted Coffee. Het roomijs van Franklin is beschikbaar in twee formaten: 500 ml en 100 ml. Erg belangrijk: het potje van 100 ml bevat een lepeltje in het deksel. Ideaal voor wie écht niet langer kan wachten! Richtprijzen: Potje van 100 ml: 2,10 € - Pot van 500 ml: 6,40 €
De nieuwe producten zijn vanaf midden april beschikbaar in de belangrijkste enseiges van alle grote warenhuisketens. Precieze informatie op www.glacesfranklin.com
Star Clippers viert 25ste verjaardag met nieuw schip & Lifetsyle
Vijfentwintig jaar geleden, in 1991, werd het eerste schip van Star Clippers, de Star Flyer, te water gelaten. Het was een reproductie van de grote klassieke zeilschepen uit de negentiende eeuw. Er bestaat geen betere manier deze verjaardag te vieren dan met een uitbreiding van de Star Clippers vloot. Een vierde zeilschip zal vanaf eind 2017 prachtige cruiseroutes varen: de FLYING CLIPPER !
De Flying Clipper wordt de grootste en de machtigste van de Clipper-vloot. Hij zal plaats bieden aan 300 passagiers en de tonnenmaat bedraagt 8770 GRT. De 35 zeilen van de vijfmaster zullen een oppervlakte van 6350 m2 overspannen. De Flying Clipper is een replica van de spectaculaire France II, een handelsschip dat in 1911 op de werf Gironde, in de buurt van Bordeaux, werd gebouwd. Het was in die tijd het grootste zeilschip en het ging in grootte de Preussen vooraf die in 1902 te water werd gelaten. De Flying Clipper wordt straks ook de grootste vierkantgetuigde vijfmaster, groter dan de Royal Clipper (de Preussen). Met andere woorden, de geschiedenis herhaalt zich.
De vier zeilschepen, Star Flyer, Star Clipper, Royal Clipper en de nieuwe Flying Clipper zijn een realisatie van één man, van Mikael Krafft die hiermee een levensdroom waarmaakt. Het lukt deze zeiler en ondernemer uit Zweden een succesvol bedrijf te runnen met commerciële zeilcruises. Honderd jaar na het verdwijnen van dit aanbod is er opnieuw een ‘Gouden Eeuw van het zeilen’. De schepen bevaren tijdens de zomermaanden de wateren van de Middellandse Zee en reizen tijdens de winter naar de Caraïben en Cuba. Vanaf dit jaar is er een nieuwe cruiseroute in Azië aan boord van de Star Clipper. Tijdens de zomer van 2017 heeft Star Clippers een aanbod van cruises in Indonesië. Passagiers zullen keuzemogelijkheid hebben uit 19 afreizen tussen 6 mei en 14 oktober, voor cruises van 7, 10, 11 of 14 nachten, vanuit Bali of Singapore.
Star Clippers is altijd inventief geweest wat betreft nieuwe en avontuurlijke bestemmingen, voor passagiers waarvan 60 % trouwe klanten zijn. In 2014 was Star Clippers één van de eerste rederijen die toelating kreeg in de Cubaanse wateren te opereren. Die traditie wordt verder gezet met nieuwe cruises van 10 nachten, tussen Havana en Cienfuegos. Met de Royal Clipper worden tijdens de winter 2016/17 fantastische cruises in de Caraïben aangeboden.
Flying Clipper
Op het nieuwe schip is er veel ruimte zoals dat alleen op het dek van een zeilboot mogelijk is. Vandaar dat er drie zwembaden zijn waarvan één de stralen van de zon zal weerkaatsen in het restaurant in het atrium van het schip. Achteraan komt er een groot platform, goed voor allerlei watersportactiviteiten wanneer de Flying Clipper voor anker gaat. Ook opmerkelijk is de grote variëteit cabines, met onder meer 34 suites met balkon en vier luxe suites.
Het restaurant, badend in het licht van het atrium, zal alle passagiers verwelkomen en het jongere cliënteel zal ongetwijfeld de Diva Bar opzoeken. De trouwe klanten van Star Clippers zullen in de wolken zijn wanneer ze hun vertrouwde plaatsen aan boord terugvinden zoals de gezellige bibliotheek of de fameuze tropische bar Al Fresco, goed voor talloze geanimeerde avonden. Het nieuwe schip is uitgerust met de meest geavanceerde motoren, op technologisch en op ecologisch vlak. Uiteraard zal er op brandstofverbruik kunnen bespaard worden door het hijsen van de zeilen bij gunstige weersomstandigheden. Info: www.starclippers.com
O’Neill
O'Neill brengt deze zomer de nieuwe NEO SWIM collectie. Voor de ontwerpen werd inspiratie gehaald uit de super kleurrijke geschiedenis van het merk in de jaren '80. De capsulecollecties maakt van moderne klassiekers enkele geavanceerde en luxueuze sportmodellen. Een comfortabele en uitstekende pasvorm wordt gegarandeerd door het gebruik van de neopreen wetsuit technologie. De drie bikini's en het badpak combineren moderne retro pasvormen met color blocks, strakke lijnen, opvallende ritsen en licht, comfortabel neopreen.
Passionata:
Het verleidingsspel gaat gewoon door tot aan de huwelijksnacht. Passionata brengt een aantal lijnen uit speciaal voor toekomstige bruidjes. Fijne kant, prachtig borduurwerk en speelse transparantie ... Met deze onweerstaanbare setjes viert de romantiek hoogtij, met een vleugje glamour zelfs.
Woody:
Ook in slaap- en homewear kan je power uitstralen. Dat bewijst de collectie “Woody with an Attitude”.
Krachtige contrasten van marineblauw met oranje en wit en van taupe, petrolblauw en greige geven de mannencollectie een dynamische look met een hoog fashion gehalte. Ook de vrouwen houden het vlot en cool met hun mouwloze jurken in een combinatie van licht zalmroze, marine en lichtblauw.
Elke zomer pakt Woody uit met een kleurrijke beachcollectie in zwemstof en in sponsfluweel.
De meisjes hebben de keuze tussen bikini’s, badpakjes en bijhorende jurken in flashy en in zachtere kleuren, bedrukt met de dierenprints van het seizoen en versierd met een contrasterend biesje. Bikini’s met haltersluitingen of de meer sportieve gekruiste schouderbandjes zijn versierd met leuke volants. Voor de weg van en naar het strand of om een zomer lang in te ravotten zijn er speelse zonnejurken, tunieken en jumpsuits met korte pijpjes in zachte badstof.
De jongens kunnen zich uitleven in zwemshorts en de bijhorende T-shirts die hen beschermen tegen de zon. Teenslippers en strandlakens maken de beachoutfit compleet.
Neuhaus: 15 nieuwe tabletten met verrassende smaken
Neuhaus innoveert en biedt u 15 nieuwe tabletten met verrassende smaken aan. De nieuwe tabletten zijn verkrijgbaar als melkchocolade en witte of zwarte chocolade. Het assortiment omvat zowel klassieke en exotische smaken als verrassende combinaties. Puur genot verzekerd!
NIEUW! Tabletten in duizend-en-één smaken
Het assortiment tabletten breidt uit tot 15 onmisbare smaken in moderne, kleurrijke verpakkingen. Elke tablet brengt liefhebbers van originechocolade in vervoering. Zwarte chocolade uit Ecuador met 75% cacao met stukjes cacao, witte chocolade met vanille uit Madagascar of zachte melkchocolade met amandelen uit Californië en honing: de nieuwe verrukkelijke tabletten zullen uw smaakpapillen verwennen als nooit tevoren! (Prijs: € 5/stuk)
Smaken: Milk 32% Cocoa, Milk Piedmont Hazelnuts, Milk Crunchy Biscuits, Milk Isigny Salted Caramel, Milk Almonds From California & Honey, Milk Caramelized Bali Coconut, Milk Creme Brulée, Dark from West Africa 52% Cocoa, Dark from Sao Tomé 72% Cocoa, Dark Mint from Morocco, Dark Ecuador with Cocoa Nibs 75% Cocoa, Dark Piedmont Hazelnuts, Dark Candied Oranges from Sicily, Dark Tangy Raspberry from Poland, White Vanilla from Madagascar
De nieuwe Neuhaustabletten zijn verkrijgbaar in de Neuhaus boetieks.
Coca-Cola stelt innovatieve UEFA EURO 2016 campagne voor
Mensen verbinden, samen feesten, bijzondere momenten delen: Coca-Cola en de voetbalsport delen een aantal fundamentele waarden. Het is dan ook geen toeval dat er al vele jaren een unieke samenwerking bestaat tussen beide. Ook UEFA EURO 2016 wordt weer zo’n feest, voor álle fans, voetbalfanaat of niet #tousensemble! Als officiële partner van UEFA EURO 2016 lanceert Coca-Cola tal van grootschalige innovaties om elk EK-moment, vanaf vandaag tot aan de finale in juli, in de steden, cafés of thuis voor de buis, extra speciaal te maken.
De ambitie van Coca-Cola: héél België als een man achter onze Rode Duivels scharen. In drie fasen worden alle fans bereikt: van de gelegenheidssupporter tot de die hard Rode Duivel fan. De campagne start vandaag en loopt tot en met het allerlaatste fluitsignaal op 10 juli.
De opwarming: win tickets! Echte fans maken nog kans op een ticket naar een van de eerste drie wedstrijden van onze Rode Duivels (tegen Italië, Zweden of Ierland). Vanaf april vind je in 30.000 Belgische horecazaken 20cl flesjes Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero en Coca-Cola light met een speciale code onder het etiket. 128 daarvan bevatten een winnende code met een duoticket! Daarnaast zijn er ook 2.000 gepersonaliseerde sjaals te winnen.
Unieke samenwerking met Panini®! Wie kent het legendarische Panini® stickeralbum niet? Bron van miljoenen kinderdromen en talloze uren verzamelvreugde over de generaties heen! Voor het eerst in zijn 55-jarig bestaan laat het album een dubbele pagina door een externe partij verzorgen. Een unicum, en een kans die Coca-Cola als trouwe voetbalpartner niet laat liggen. De 16 stickers voor deze dubbele pagina spaar je gratis, samen met Coca-Cola. In totaal worden er 15 miljoen stickers verspreid op de 1,5l flessen (Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero en Coca-Cola light). Ook dat is een primeur in de geschiedenis van Coca-Cola. Daarnaast vind je op alle 0,5l PET flessen Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero en Coca-Cola light een gratis fan sticker in 16 verschillende varianten. Dankzij originele Coca-Cola merchandising kleurt heel België zwart-geel-rood: er worden 840.000 autostickers, 400.000 Multi-Capes die je op 7 verschillende manieren kan dragen en 30.000 ‘Fan in a can’ supporterskits verdeeld.
Speciale verpakkingen & Collector’s items
Vanaf april tot en met juli verschijnen speciale Rode Duivels collector’s cans in de winkel. Maar liefst 86 miljoen 33cl blikjes Coca-Cola en Coca-Cola zero zullen verkrijgbaar zijn, in 16 verschillende designs. Coca-Cola brengt ook 480.000 aluminium 25cl flesjes Coca-Cola en Coca-Cola zero op de markt. Beide varianten hebben elk 4 verschillende designs waarin onze Rode Duivels in een feestelijke situatie worden afgebeeld. De exclusieve flesjes zijn per stuk of in een 4-pack te krijgen (zodat je ineens alle 4 de collector’s items hebt). Nieuw aan deze aluminium bottles is dat ze hersluitbaar zijn.
Vanaf 4 april wordt de nieuwe opzwepende ‘Taste the Feeling’ tv-spot gelanceerd. De 30” spot zal gedurende 15 weken te zien zijn op nationale tv en online en werd ontwikkeld door SRA Rushmore uit Madrid.
‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company die eigenaar is van The Coca-Cola Company merken, instaat voor de consumentenmarketing, en het basisconcentraat voor de drankjes verkoopt aan Coca-Cola Enterprises Belgium en Coca-Cola Enterprises Luxembourg. Coca-Cola Enterprises produceert, verdeelt en/of verkooptCoca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, FÏNLEY, Minute Maid, Nestea, Nordic Mist, Chaudfontaine, Chaqwa, Nalu, Appletiser, Capri-Sun, Monster, Viva en Rosport. Deze 19 merken zijn samen goed voor meer dan 10,5 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola Services en Coca-Cola Enterprises hebben in België en Luxemburg meer dan 2.500 medewerkers verdeeld over 8 vestigingen.
Coca-Cola staat voor een duurzaam drankje. Met een ambitieus duurzaamheidsplan wordt de CO2-uitstoot over de hele waardeketen verminderd: van de teelt van ingrediënten en de productie van verpakkingen over het produceren, bottelen, vervoeren en koelen van dranken tot het inzamelen van de verpakkingen na consumptie. Voor meer info: www.cocacolabelgium.be
Op zoek naar een zonovergoten plekje waar u zich kunt ontspannen en genieten van de mooie dagen die in aantocht zijn? Dan is een van de vele EXKi-terrasjes ongetwijfeld iets voor u. De gezellige EXKi-terrasjes zijn perfect om er even tussen uit te knijpen en te genieten van een eenvoudige, gezonde en hartverwarmende break...
VLAANDEREN
EXKi Gent: Het Sint-Michielsplein, dat zich op loopafstand van de Sint-Baafskathedraal bevindt, is een van de mooiste plekjes van Gent. Dit intieme terras nestelt zich aan de voet van een prachtig gebouw in rode baksteen. Zijn ligging, op de hoek van een verkeersvrije straat, is ideaal om in alle rust van het omliggende architecturale erfgoed te genieten.
EXKi Wiegstraat-Antwerpen: Het historische stadscentrum van Antwerpen staat bekend om zijn onweerstaanbare charme. Dit terrasje is ideaal gelegen in een verkeersvrije wandelwijk en nodigt voorbijgangers uit om even te verpozen in een kader dat zowel traditioneel als modern aanvoelt.
BRUSSEL
EXKi Nieuwstraat: In het hartje van deze bruisende winkelwandelstraat kunt u hier, tussen twee jachtige shoppingsessies door, even pauzeren. Dit gezellige terras is de perfecte plek om even op adem te komen en samen met vrienden te ontspannen. Een relaxplekje bij uitstek...
EXKi Stefaniaplein: Een stukje paradijs in het midden van de stad? Dat kan perfect. Op een boogscheut van de handelszaken van de Louizalaan treft u deze groene parel aan, een ware oase van rust. Genesteld achter het restaurant, ver weg van de drukte, betovert deze bucolische enclave iedereen die in de stad op zoek is naar de charme van het platteland.
EXKi Agora: Welkom op een van de meest kosmopolitische plekjes van de stad, vlak in de buurt van het toeristische centrum. Samen met uw vrienden op zoek naar een streepje zon en een beetje zen? Dit terras is de ideale uitvalsbasis tijdens een pittoreske wandeling die u in enkele minuutjes tot bij de mooiste historische locaties brengt.
EXKi Universiteit: Dit stadstuintje, netjes verscholen achter het restaurant, verovert uw hart gegarandeerd meteen. Het zonovergoten terras ademt, met zijn goed gespreide tafeltjes, een serene sfeer uit. Een oase van kalmte en rust, op wandelafstand van de Vrije Universiteit Brussel, en een van die zeldzame plekjes die u met plezier, alleen of met vrienden, zult willen ontdekken.
EXKi De Brouckère: Het bruisende De Brouckèreplein ligt pal in het zenuwcentrum van de hoofdstad, en deze EXKi weerspiegelt dat dynamisme perfect. Dit grote terras bevindt zich in de buurt van de bioscopen en is dan ook de uitgelezen plek om een lichte maaltijd te nuttigen voor u met uw gezin een filmpje meepikt.
EXKi Froissart: Het restaurant zelf baadt in het licht dankzij de volledig glazen gevel. In het verlengde van die gevel vindt u een gul terrasje dat makkelijk plaats biedt aan meer dan 30 personen. Toch primeren ook hier privacy en gezelligheid, want de tafeltjes zijn zodanig opgesteld dat u in alle rust van uw lunch kunt genieten.
EXKi Schuman: Gelegen in het hart van de Europese wijk, straalt deze ruimte, geheel toepasselijk, iets kosmopolitisch uit. Het terras sluit naadloos en elegant aan op de mooie glazen façade van het restaurant. Het gedroomde plekje voor een lunch met de collega’s of om u, tussen tweevergaderingen door, even in een gezellig kader te ontspannen.
EXKi Luxemburgplein: ’s Avonds trekt dit populaire terrasje op het Luxemburgplein een sympathiek en erg hip publiek aan. De sfeer is er losjes, de ambiance internationaal. Met zijn ongedwongen en trendy uitstraling is het de ideale plek om na een lange werkdag eens lekker uit te blazen.
EXKi Beurs: Deze gulle ruimte bevindt zich op de benedenverdieping van een prachtig herenhuis – zo typisch voor de wijken rond het Beursplein–en biedt ook plaats aan grote gezelschappen. Als het tijd is om te lunchen, dan zit u gebeiteld in deze zonovergoten oase in het hartje van Brussel.
EXKi Blue Tower: Vanaf 11 uur schijnt de zon over dit prachtige terras en zijn elegante tafels aan de Louizalaan. Het buitenplekje is het orgelpunt van het ruime, lichte restaurant en nodigt op alle uren van de dag uit tot het gezellig nippen van een koffie, alleen of met vrienden.
WALLONIË
EXKi Waterloo: De winkelstraten van Waterloo staan bekend om hun talrijke prestigieuze merknamen en er shoppen voelt altijd een beetje als een privilege aan. Als u daarna of tussendoor ook nog eens kunt genieten van een heerlijk zenmomentje op dit goed afgeschermde terras, kan uw dag niet meer stuk.
EXKi Luik Place Cathédrale: Deze zonovergoten locatie, pal in het historische centrum van Luik, biedt een onovertroffen zicht op de Sint-Pauluskathedraal, een meesterwerk van de Luikse architectuur. Het is de perfecte plek om gezellig van een vieruurtje te genieten en u onder te dompelen in de serene sfeer van deze prachtige wijk.
EXKi Namen: Rustig lunchen in het zonnetje en genieten van het vredige kader? Dat kunt u perfect op dit terras in het hartje van de winkelwandelstraten van Namen. Met zijn elegante grijze meubels ontpopt deze locatie zich tot een chique oase in het drukke stadscentrum.
EXKi Nijvel: Het winkelcentrum van Nijvel staat in de hele streek bekend als een absolute must voor fervente shoppers. Maar winkelen kan slopend zijn en op dit comfortabele terrasje, dat zich net buiten het oude centrum bevindt, kunt u even op adem komen.
Over EXKi
Het verhaal van EXKi begint in 1999, wanneer Nicolas, Frédéric en Arnaud, met een passie voor de goede keuken, het idee uitwerken van een kwalitatief snelrestaurant met focus op natuurlijke producten. Op 9 januari 2001 opent het trio een eerste zaak aan de Naamsepoort in Brussel: het begin van een mooi verhaal. Vandaag telt EXKi 84 restaurants in zes landen. Enkele nieuwe adressen die recent aan de lijst van EXKi-restaurants werden toegevoegd: Zaventem, Terminal A (België), Amsterdam Centraal Station (Nederland), Orly Sud, Boulogne en l’Arche de la Défense (Parijs), Val d’Europe (in Marne-La Vallée), en Madison Avenue (New-York).