Voor het plezier van uw ogen! En uw mond en uw oren...
Alhoewel Pasen minder gevierd wordt dan Kerstmis, blijft het een familiefeest dat zijn oorsprong vindt in het christendom. Vele gebruiken en legendes vloeien voort uit deze voorouderlijke viering, zoals het rapen van chocolade-eieren in de tuin of het bezoek van de paashaas die de lente aankondigt. Het verhaal van de paashaas die de eieren rondbrengt, gaat terug naar de Middeleeuwen en kondigt de wederopstanding van Christus aan.
Ongeacht de diverse heidense gebruiken staan eieren voor leven en vruchtbaarheid, maar geven ook het einde aan van de onthoudingen in de vastentijd. Pasen betekent het begin van een nieuwe periode en een tijd van festiviteiten en vreugde, die sinds mensenheugenis gevierd wordt met het hele gezin.
Een vreugde en veel enthousiasme dat gedeeld wordt door Dolce La Hulpe Brussels, die voor deze gelegenheid zijn ruimten en terrein midden in het Zoniënwoud en zijn savoir-faire ter beschikking stelt voor het plezier van jong en oud.
Wat is er fijner dan een glimlach op het gezicht van ouders die hun kinderen zien stralen, omdat ze deelnemen aan de speciaal voor hen bestemde ateliers en na afloop van top tot een onder de chocolade zitten?
Ook dit jaar maakt Dolce La Hulpe Brussels er een mooi feest van en wordt het hotel het toneel van talrijke evenementen: een goochelspektakel dat van de toeschouwers de grootst mogelijke concentratie vraagt, het atelier Belgische chocolade voor het plezier van de lekkerbekken die er zich zonder schuldgevoel aan over kunnen geven en de zoektocht naar eieren voor de kleine avonturiers.
Het paasarrangement is beschikbaar van 15 t/m 17 april en bestaat uit: Een nacht in een executivekamer met slaapbank voor maximaal 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 12 jaar, het ontbijtbuffet, het goochelspektakel op zondag 16 april om 10.30 uur, de zoektocht naar eieren op maandag 17 april om 9.00 uur, het atelier Belgische chocolade op maandag 17 april om 11.00 uur . De kids corner op zaterdag 15 en zondag 16 april van 14.00 tot 18.00 uur en op maandag 17 april van 11.00 tot 14.00 uur. De gratis toegang tot het wellnesscentrum: overdekt zwembad, sauna, hamam, massagedouches en fitnesscentrum, badjassen en pantoffels in de kamer, gratis parkeerplaats en wifi.
Tarief: € 200 voor de executivekamer met slaapbank en € 185 voor de deluxekamer voor 2 volwassenen en 1 kind onder de 3 jaar (mogelijkheid tot twee gekoppelde deluxekamers op aanvraag).
En in aanvulling op deze plezierige momenten biedt Dolce La Hulpe Brussels van 14 t/m 17 april een paasmenu in Brasserie 135 voor de prijs van € 42,50: Soep van Argentueil-asperges (voorgerecht) , Taart van kreeft en tarbot en Cappuccino van schaaldieren, lamsbout in kruidenkorst, Appel gevuld met voorjaarspronkridders en Sap van kleine tijm en Verrassingschocolade-ei
Ook wordt op 15 april in restaurant Argan een paasbuffet bereid (€ 39,50 en € 19,75 voor kinderen van 6 t/m 12 jaar, gratis voor de allerkleinsten. Tenslotte mag u het paasvieruurtje op 15 en 16 april van 15.00 tot 17.00 uur absoluut niet missen. Een selectie van crêpes, wafels, suikerspinnen, popcorn, cookies en snoep (€ 19 en € 9,50 voor kinderen onder de 12 jaar).
Een overzicht van de activiteiten:
Zaterdag 15 april:
Paasvieruurtje van 15.00 tot 17.00 uur. Kids corner van 14.00 tot 18.00 met een atelier op het gebied van kleuren, tekenen, knippen, eieren verven en andere leuke activiteiten. Paashaas van 15.00 tot 17.00 uur (ontvangst in de lobby van het hotel, uitdelen van chocolade-eieren, een knuffel voor de kinderen tijdens de check-in, ‘kids corner’).
Zondag 16 april:
Activiteit ‘Goochelspektakel’ om 10.30 uur. Kids corner van 14.00 tot 18.00 met een atelier op het gebied van kleuren, tekenen, knippen, eieren verven en andere leuke activiteiten. Paasvieruurtje van 15.00 tot 17.00. Paashaas van 15.00 tot 17.00 uur. Ontvangst in de lobby van het hotel.
Maandag 17 april:
Zoektocht naar eieren in het Zoniënwoud vanaf 9.00 uur voor iedereen. Activiteit ‘Atelier Belgische chocolade’ om 11.00 uur. Kids corner van 11.00 tot 14.00 uur. Paashaas van 9.00 tot 11.00 uur. Ontvangst in de lobby van het hotel.
Dolce La Hulpe Brussels is een 4-sterren Hotel & Resort met een hedendaags design datgelegen is midden in het Zoniënwoud en op slechts 15 km van het centrum van Brussel. Dithotel biedt schitterende vergezichten over het bos en stelt zijn gasten264 kamers en suites tot beschikking, alsmede een restaurant met een groot en heerlijk buffet, een elegante brasserie met gerechten die bereid worden met lokale producten, 2 bars, een loungeterras, een somptueuze Spa Cinq Mondes van 800 m², uniek in België, tennisbanen (buiten) en een wellnesscentrum met binnenzwembad, sauna, hamam, fitnesszaal en lesruimten.
5 zonnige topbestemmingen in Frankrijk voor een lang weekend
5 zonnige topbestemmingen in Frankrijk voor een lang weekend
We verlangen allemaal naar de lente en naar de verlengde weekends. Hemelvaartsdag of Pinksteren bijvoorbeeld zijn ideaal om er eens enkele dagen tussenuit te knijpen. In het zuiden van Frankrijk lonken enkele fantastische bestemmingen. Steden die gemakkelijk bereikbaar zijn met de hogesnelheidstrein voor een zonnige lentevakantie van enkele dagen.
Vanuit het station Brussel-Zuid rijdt de TGV rechtstreeks naar La Douce France. In minder dan zes uur sta je bijvoorbeeld al in Marseille, aan de Middellandse Zee. Je komt uitgerust aan, zonder fileleed onderweg. Daarenboven is de treinreis voordeliger dan je denkt want van benzine tanken of tolgeld is geen sprake.
Lyon - reistijd 3u20: Lyon is een historische en tegelijk trendy stad aan de oevers van de Saône en de Rhône. Het is heerlijk flaneren door Le Vieux-Lyon, erkend als werelderfgoed. Wandel op de kades, de brede boulevards en vergeet de tweede grootste opera van Frankrijk niet. Het Parc de La Tête d'Or is dan weer ideaal om uit te rusten in een groene omgeving. Lyon is een erg hippe stad. Heel wat oude fabrieksgebouwen zijn omgebouwd tot trendy bars of clubs met vaak live muziek. Je vindt er veel shops met vintage spulletjes tot design stukken. Met ruim 800 restaurants wordt Lyon ook wel eens de hoofdstad van de gastronomie genoemd.
Avignon- reistijd 4u33: "De stad van de Pausen" is een waar openluchtmuseum vol historische gebouwen en monumenten. Van toeristische drukte is geen sprake in het voorjaar, je hoeft niet aan te schuiven om het Palais des Papes te bezoeken. Maak een boottochtje op de Rhône om de bekende 'Pont d'Avignon' te fotograferen. Het oude centrum met zijn prachtige huizen en smalle straatjes is een gezellige wandelomgeving. En uiteraard zijn er ook de zuiderse pleintjes met zonovergoten terrasjes.
Aix-en-Provence- reistijd 5u03: De naam liegt er niet om, in Aix ben je in de echte Provence. Die sfeer proef je het meest tijdens een bezoek aan de markt. De lokale boeren verkopen verse groenten, fruit, heerlijke tapenades, lekker geurende lavendelzeepjes, terracotta schaaltjes en andere regionale producten. Het is the place to be om de Provençaalse keuken te proeven. Aix-en-Provence is een stad vol elegantie met fonteinen, parken en herenhuizen. Kunstliefhebbers moeten zeker naar het schildersatelier van Cézanne.
Nîmes- reistijd 5u15: Het zijn de Romeinen die van Nîmes een mooie stad maakten. Hun gebouwen zijn nu de mooiste bezienswaardigheden zoals het amfitheater, Pont du Gard of Maison Carrée. Maar Nîmes is ook een moderne stad met een geweldige zuiderse sfeer. Met Pinksteren wordt de Feria georganiseerd, een groots evenement met muziek en stierenvechten.
Marseille - reistijd 5u10: Tweede stad van Frankrijk en de oudste stad van het land, vandaar de vele historische bezienswaardigheden. Een reisprogramma Marseille kun je gemakkelijk vullen met een bezoek aan kerken, kloosters, parken, paleizen en botanische tuinen. Ga tussendoor zeker een bouillabaisse proeven in een van de vele restaurants aan de Vieux-Port. Marseille is ook super levendig en kosmopolitisch. Dat merk je aan de opera, de theaters, clubs en bars. Wie rust zoekt, kan een bootje nemen naar de spectaculaire en mooie calanques. Dit zijn kalksteenkliffen met pittoreske zandstranden aan de azuurblauwe Middellandse Zee. Zalig relaxen zonder de massa toeristen die vooral tijdens de zomermaanden deze plaatsen opzoeken.
Voor meer informatie en reserveringen: www.b-europe.com
b-europe : Een handig platform voor alle treinen in Europa!
Als officiële ticketverdeler van THALYS, TGV, EUROSTAR en ICE reis je met b-europe aan de scherpste prijzen naar honderden bestemmingen in Europa, naar tientallen hoofdsteden en andere belangrijke centra, ook naar de bergen en de zee, de zon en de sneeuw. Tickets kunnen snel en online gereserveerd worden via www.b-europe.com .
Receptie, communie – of trouwfeest? Voor elke gelegenheid heeft Marie Méro de gepaste outfit. Bovendien is de collectie achteraf perfect doordraagbaar door de vele combinatiemogelijkheden.
Binnen de zomercollectie vindt men kanten jurkjes met verleidelijk rugdécolleté en topjes met kettinkjes rond de halsuitsnijding. Neutraal beige en roze, 2 prachtige en tijdloze kleuren, vormen de perfecte basis bij dit Rose Almond thema.
RITUALS - Summer Limited Edition - Express your soul
Voor de nieuwe New Summer Limited Edition ging Rituals een samenwerking aan met een van de meest beroemde street artists ter wereld: MadC, die haar passie heeft gemaakt van het tot uitdrukking brengen van haar ware ik. Bij de creatie van haar kunstwerk in opdracht van Rituals liet ze zich inspireren door het thema ‘Express your Soul’.
Deze producten zijn vanaf 13 april 2017 verkrijgbaar bij de Rituals Cosmetics winkels, bepaalde warenhuizen en op RITUALS.com.
Rosa Faia: Twin Art SS17 - Fris, modern, relaxed
Vrolijk stippendessin in modieuze marinelook: de serie Twin Art zet in op blauw-wit in het voorjaar van 2017 – de lievelingsstijl van vele jonge fashionista´s. De kleur Blue Iris is een uitbreiding als Limited Edition van de beide standaard uitvoeringen van de tweekleuren print in champagne en zwart.
Bijzondere highlight: Alle uitvoeringen zijn decent afgezet met een licht gekleurd paspelband in het decolleté, beide modellen, mouldet beugelbeha en mouldet softbeha zijn uitgerust met de typische Twin karakteristieken: rondom van ademende microvezel met print, zijn de beha´s niet alleen aantrekkelijk vanwege hun seamless optiek. De beha´s zijn ook bijzonder licht en aangenaam te dragen. Daarvoor zorgen de voorgevormde, dubbellaags mouldings, die zich perfect aan iedere borstvorm aanpassen en de gereduceerd elastische comfort schouderbanden. Daarnaast is bij de softbeha de ultra zachte ondercupband vanaf het eerste moment merkbaar. Beide modellen voldoen geheel aan de bijzondere behoeften bij grotere maten – zoals de gehele Twin productfamilie. Een onzichtbare, rondom lopende cupsteun geeft aangename ondersteuning en de comfortschouderbanden zijn in het schouderbereik extra versterkt. Zowel de breedte van de schouderbanden als ook het rugpand passen zich bij grotere maten aan.
Bij de beha´s past een slip, die ook van hetzelfde met stippen bedrukte, ademende microvezel is gemaakt. Mooie eyecatcher: de elastische bandjes in taille en beenuitsnijding in contrasterende kleuren.
Eindelijk bewijs dat vrouwen wél beter rijden dan mannen
Woensdag 8 maart: internationale vrouwendag - Jammer dat er een heel onderzoek aan vooraf moet gaan, maar éindelijk is er bewijs: vrouwen zijn beter en veiliger achter het stuur dan mannen. Autoverhuurder Sunny Cars voerde eind 2016 een onderzoek uit bij 1000 Belgen en ondervond dat mannen vaker te maken hebben met schade én boetes wanneer ze een auto huren in het buitenland. Misschien dat ze daardoor doorgaans ook vaker voor extra verzekeringen kiezen? In ieder geval: tegenspreken lukt deze keer niet!
Vrouwen koningin op de weg: Het is een open deur intrappen: mannen huren vaker auto’s in het buitenland dan vrouwen (46% vs 34%). Daarnaast vinden ze het ook belangrijk om een onbeperkt aantal kilometers te kunnen rijden. Maar dat betekent niet dat ze betere chauffeurs zijn.
Integendeel! Wanneer Sunny Cars vraagt of ze al eens met schade aan een huurauto te maken hebben gehad, antwoordt 18% van de mannen positief. Dat is een stukje meer dan het aantal vrouwen dat haar huurauto na vakantie met schade terugbrengt (13%). Dat uit zich ook in het aantal schadecontroles die voor vertrek worden uitgevoerd: vrouwen (87%) zijn hier iets consequenter in dan mannen (84%). Het is dan ook niet zo opmerkelijk dat mannen vaker voor extra verzekeringen kiezen dan vrouwen (48% vs 41%).
Mannen sneller op de weg
En als we dan toch bezig zijn met bewijzen naar boven halen, doen we er nog een schepje bovenop. Van de Belgen die met een huurauto in het buitenland een boete krijgen, is de meerderheid man (15% vs 11%). Iets minder dan de helft van degenen die een boete kregen, heeft dat te danken aan foutief parkeren (40%). 30% moest betalen omdat hij of zij te hard reed.
Bij Sunny Cars huren mensen hun vakantieauto all-in. Een glimlach is standaard inbegrepen! Het bedrijf hanteert een unieke all-in-formule, waarbij all-in ook echt all-in betekent; van boekingskosten tot verzekeringen en van voorwaarden tot afhandeling bij schade. Sunny Cars is in 1991 in Duitsland opgericht en behoort tot de grootste autohuurspecialisten in Europa. Ze biedt haar klanten wereldwijd een breed aanbod all-inclusive huurauto’s op meer dan 8.000 bestemmingen in meer dan 120 landen. Sunny Cars werkt exclusief samen met lokale partners die voldoen aan de hoge kwaliteits- en service-eisen die zij stelt. De onafhankelijke specialist is actief in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Zwitserland waar zij haar huurauto´s via reisbureaus en online aanbiedt. Voor meer informatie: www.sunnycars.be.
La Brand Boutique stelt 12 ‘iconische’ stukken in beperkte oplage voor, in samenwerking met 12 merken.
12 merken die de Franse mode incarneren, werden door La Brand Boutique benaderd om hun cultkledingstuk voor de vrouwelijke lentegarderobe te onthullen. Het wordt een unieke hernieuwde kennismaking met iconische kledingstukken, exclusief en in beperkte oplage: de trenchcoat van American Vintage, de wijde blouse van Leon & Harper, pumps van Sessùn, het vest van Agnès B, de jumpsuit van Margaux Lonnberg, de shoppingbag van Athé Vanessa Bruno, de jurk van Gérard Darel, het lingeriesetje van Ysé, de blouse van Laurence Bras, de it-bag van Petite Mendigote, de vleugeltjes van Berenice en de sweater van Sœur.
De producten worden gedragen door de Franse blogster Adenorah http://www.adenorah.com/.
Lavendel, wijn, sfeervolle Provençaalse marktjes, gastronomie met streekproducten en ontdekkingen op de fiets: het departement Vaucluse combineert een pak troeven, bekende en minder bekende, waardoor de Belg steeds opnieuw voor deze reisbestemming kiest.
1. Landschap vol lavendel: Van de regio rond Sault en Aurel in het noorden tot de Luberon in het zuiden, de Vaucluse omvat kilometers lang uitgestrekte lavendelvelden. Dit geurende mauve moois levert in de zomermaanden een van de meest idyllische landschappen die telkens weer de bezoekers kunnen bekoren. Tip: bezoek Aroma’Plantes in Sault. Verschillende lavendelwandelingen vertrekken vanuit dit domein of je kan ontdekken hoe ze lavendelolie distilleren.
2. Wijn proeven: Côte du Rhône, zoals de wereldberoemde Châteauneuf du Pape, AOC Ventoux of AOC Luberon: of je nu liever een glas fris wit of karaktervol rood drinkt, of in de zomer voor koele rosé gaat, de Vaucluse is één grote wijngaard! Meer dan de helft van de dorpjes leeft immers van de wijnteelt. Tip: Ontdek een waaier aan “wijnactiviteiten” op tal van domeinen via www.vinchaisnous.fr/.
3. Moestuin van Frankrijk: Overvloedig veel zon en een vruchtbare bodem zorgen er voor dat de Vaucluse bekend staat als de moestuin van Frankrijk. Van de meloenen van Cavaillon tot de kersen van Venasque of de aardbeien van Carpentras, je vindt ze vers geplukt op de Provençaalse marktjes en bij de “petit producteurs”. Tip: Ga zeker naar de markt van Velleron, erkend als een van de 100 meest uitzonderlijke markten van Frankrijk met jaarlijks 150.000 bezoekers.
4. Vijf dagen op de fiets: De Vaucluse is een uitgelezen regio om er op de fiets op uit te trekken. Een bijzonder traject is de rondtoer van de Luberon die 236 km telt. Naar keuze pak je die aan in vijf of zeven dagen waarbij je met touroperators zoals sun-e-bike volop van het glooiende landschap en de hooggelegen dorpjes geniet, terwijl elke avond je bagage keurig op de volgend etappeplaats wacht. Op meerdere locaties kan je ter plaatse ook een fiets of e-bike huren.
5. Ontelbare aardse tinten van oker: Het Colorado Provençal van Rustrel is een bijzonder fenomeen. Je wandelt er tussen hoge rotsen en heuvels in het meest verblindende kleurenpalet, met aarde die varieert van lichtgeel en oranje tot dieprood en roestbruin. Ook Roussillon is uniek in zijn soort: het stadje is gebouwd op de top van een okerklip én alle huizen hebben er een okerkleurige gevel.
6. Cultuur, van Romeinen tot straatartiesten: Een publiekstrekker is het theaterfestival van Avignon dat elk jaar in de maand juli plaatsvindt, en waarbij de stad gedurende 3 weken wordt overspoeld door theatergezelschappen, straatartiesten en muzikanten. In Orange kan je ook elke zomer naar het befaamde opera festival “Chorégies” gaan. Een opera in openlucht in het antiek theater bezorgt je gegarandeerd kippenvel.
Vlot bereikbaar
De Vaucluse ligt als reisbestemming binnen handbereik. Als je er voor kiest om met de eigen wagen te reizen, langs de Autoroute du Soleil, sta je in ongeveer 10 uur op de bestemming. Met de TGV® Brussel-Frankrijk kan je 2 maal per dag rechtstreeks naar Avignon. De snelste reistijd bedraagt 4h33. (Reservatie op www.b-europe.com/TGV). Of je kunt ook opteren voor het vliegtuig: dan arriveer je met Ryanair of Brussels Airlines in de luchthaven van Marseille, op amper één uur rijden van de Luberon.
Devos Lemmens innoveert met SURTOUT - de eerste koude saus op basis van groenten
SURTOUT van Devos Lemmens ligt vanaf nu in de winkel en brengt meer smaak en plezier aan tafel, elke dag. Devos Lemmens lanceert een nieuwe smaakinnovatie: D&L SURTOUT, de eerste koude saus op basis van groenten die de Belg nog meer smaak en plezier aan tafel laat beleven. D&L SURTOUT is beschikbaar in drie verschillende smaakvarianten: mild, hot en exotic. Met deze drie varianten tover je je dagelijkse maaltijd om tot verrassend leuke en lekkere gerechten. SURTOUT van Devos Lemmens ligt vanaf vandaag in de supermarkt.
De zaak van nationale smaak: Belgen zijn gewoontedieren in de keuken: we laten allemaal wekelijks steeds dezelfde gerechten terugkomen aan tafel. Met zijn 130 jaar als vaste waarde in de Belgische eetcultuur wil Devos Lemmens die wekelijkse smaaksleur doorbreken met een extra vleugje smaak. Met D&L SURTOUT geef je een frisse of pittige twist aan de dagdagelijkse maaltijd zonder extra tijd in je keuken te moeten doorbrengen. D&L SURTOUT is een koude saus op basis van groenten en kruiden die ontzettend veel smaak toevoegt aan je gerecht.
“De meeste doordeweekse gerechten van de Belg bestaan uit drie componenten: vlees of vis, groenten en aardappelen of rijst. Met D&L SURTOUT geven we weer wat pit aan deze dagelijkse maaltijden. Zo brengen we meer plezier en smaak aan tafel”, zegt Lies Eeckman, Marketing Director van Continental Foods België, het bedrijf achter het gekende merk Devos Lemmens. Devos Lemmens roept de Belg dan ook op om mee te doen aan ‘De Zaak van Nationale Smaak’, een online zoektocht naar de dagdagelijkse gerechten die wat extra punch kunnen gebruiken. Wie online deelneemt aan de zoektocht naar de gerechten die het meest nood hebben aan die extra touch, maakt kans op 1 jaar gratis D&L sausjes.
SURTOUT, what’s in a name?
De naam SURTOUT past in het rijtje van de sappige spreektaal die Devos Lemmens graag gebruikt. Anderzijds brengt de naam ook een passende boodschap in het Frans. “Onze nieuwe sauzen passen immers bij vrijwel elk gerecht en ieders smaak. En het bekt natuurlijk ook wel lekker”, aldus Eeckman.
Boordevol groenten
D&L SURTOUT is absoluut uniek. De koude saus kan je bij vrijwel elk gerecht gebruiken. De saus wordt bereid met natuurlijke ingrediënten zoals groenten, kruiden en specerijen en bevat geen bewaarmiddelen en kleurstoffen. Bovendien bevat het niet veel calorieën. Dat maakt van D&L SURTOUT de ideale toevoeging aan onze dagdagelijkse gerechten. Met zijn drie verschillende smaakvarianten kan je D&L SURTOUT oneindig combineren met jouw dagdagelijkse gerechten. “Onze nieuwe saus is ideaal voor wie eens wat nood aan afwisseling heeft in zijn of haar vaste gerechten. Het maakt het toch net wat spannender om je vaste maaltijd wat op te leuken of wat meer pit te geven. Met onze drie nieuwe sauzen is er zeker voor elk wat wils zonder dat je er uren voor moet kokkerellen. De sauzen zijn bereid met groenten, kruiden en specerijen en zitten boordevol smaak. Het geeft de consument nu nog meer keuze om te genieten en smaak naar eigen voorkeur toe te voegen aan de dagelijkse maaltijd”, voegt Eeckman toe.
Mild, hot of exotic
D&L SURTOUT is verkrijgbaar in drie verschillende smaakvarianten: mild, hot en exotic. De milde saus is een basis van tomaat met paprika en Provençaalse kruiden, ideaal voor bij een gerecht met vis, hamburger of worst. De iets pikantere ‘hot’ versie op basis van Jalapeño brengt extra pit en smaak, perfect te combineren met, bijvoorbeeld, een heerlijke steak. Ten slotte is er de exotic variant die met mango en koriander een lekkere toets geeft aan je rijst- en kipgerechten.
D&L SURTOUT is vanaf nu te vinden in de supermarkt en kost 3,19 euro.
Continental Foods België biedt verschillende bekende merken aan met een rijke geschiedenis in de Belgische retail en out of home voedingsmarkt. Continental Foods België, met hoofdzetel en productiefaciliteiten in Puurs, produceert onder meer sauzen en condimenten, soepen, fonds en bouillons. Het merkenportfoflio van Continental Foods België bestaat uit Devos Lemmens, Liebig DéliSoup’, Royco, Aïki, Imperial, Lacroix, Liebig Bouillon, OXO, V8 en De Blauwe Hand. De oorsprong van Continental Foods België gaat terug tot de oprichting van azijnproducent De Blauwe Hand in 1760. Tweehonderd jaar later fuseert het bedrijf met Devos Lemmens, een ander Belgisch bedrijf dat bekend staat om zijn mayonaise en andere sauzen. Twee jaar later vervoegt ook puddingfabrikant Imperial het bedrijf, dat verdergaat onder de vlag Continental Foods tot het in 1985 wordt overgenomen door de Campbell Soup Company. In 2013 stoot Campbell Soup Company zijn Europese activiteiten af en sindsdien zijn deze opnieuw actief onder de naam Continental Foods. www.continentalfoods.be
Tijdens de beurs Maison & Objet in Parijs (januari) stelde Marie's Corner 10 nieuwe modellen voor. Het model Los Angeles kon op heel wat bijval rekenen!
Deze nieuwe moduleerbare zitbank past perfect in iedere ruimte: van de gezellige zithoek bij de haard tot het XXXXL salon. Het stoffen model en de verschillende bijhorende kussens garanderen een hoge mate van comfort, het handelsmerk van de leider van de Made in Belgium zitbank. Los Angeles is het ideale model voor grote gezinnen en liefhebbers van veel gezelschap.
Bij Marie's Corner, de specialist in "tailor-made" zitoplossingen, kan iedereen het model aanpassen naargelang stijl, smaak en interieur: maat, stoffen, afwerkingen, keuze van de materialen... De talrijke afwerkingen (tot wel 300) geven ruimte aan oneindig veel variaties.
Allereerste tentoonstelling ooit van BRITA
BRITA, 50 years of ideas. We eat with our eyes, why don´t we drink with them too? Het Duitse bedrijf BRITA, sinds 1966 uitvinder van waterfilterkannen voor huishoudelijk gebruik viert haar 50-jarig bestaan. Vandaag de dag hebben bijna 1 miljoen gezinnen in België een waterkan van BRITA in huis. Een alledaags gebruiksvoorwerp is uitgegroeid tot een icoon in ons huis.
Maar wist u ook dat een team van 50 ontwikkelaars bij BRITA elke dag aan nieuwe producten werkt om u het beste drinkwater te bieden in de meest innoverende stijl? Wist u dat BRITA dit jaar haar nieuwste generatie filters lanceert voor een nog betere smaak? Wist u dat BRITA tot wel 100 patenten heeft? Al dit en nog zoveel meer kunt u ontdekken tijdens een unieke retrospectieve belevenis die u onderdompelt in herinneringen en sferen van vroeger en u meteen ook een zicht geeft op de producten van de toekomst die binnenkort uw huis zullen opluisteren.
Vanaf 10 maart tot 30 april in het designcenter De Winkelhaak in Antwerpen: “BRITA, 50 years of ideas. We eat with our eyes, why don’t we drink with them too?” Deze tentoonstelling toont de evolutie van design van de laatste vijf decennia. De BRITA producten zijn meegegroeid met onze smaak en hebben miljoenen mensen een makkelijke toegang tot het beste drinkwater gegeven, wat geleid heeft tot een betere levenskwaliteit.
Deze tentoonstelling dompelt elke bezoeker, of zijn interesses nu in design, stijl of mode liggen, onder in een leuke en leerzame wandeling door de trends van de afgelopen 50 jaar en de ontwikkelingsfasen die een alledaags gebruiksvoorwerp, zoals een waterfilterkan van BRITA, heeft doorgemaakt.
In 1966 wordt BRITA opgericht met als hoofdactiviteit, de productie van filters voor het demineraliseren van water gericht op de dienstverlenende industrie en de commerciële sector. In 1970 vindt BRITA de waterfilterkan voor huishoudelijk gebruik uit. Het is een eenvoudige kan van transparante kunststof met een oranje, komvormig filterelement. Zijn uitvinder, Heinz Hankammer was van mening dat een goed productdesign vooral “duidelijk, nuttig en economisch” moest zijn. Decoratieve elementen die ten koste zouden zijn gegaan van het gebruiksgemak, beschouwde hij als hinderlijk, creatief uiterlijk vertoon. Hiermee creëerde hij meteen het basisprincipe waar BRITA nog steeds trouw aan blijft.
Vanaf de jaren 80 kent BRITA een belangrijke groei dankzij de ontwikkeling van de eerste waterfilter voor professioneel gebruik. In deze periode wordt voor thuisgebruik ook de standaard vervangingsfilterpatroon Classic geïntroduceerd. De kannen evolueren mee met hun tijd en hun design wordt gekenmerkt door een tijdloze soberheid, dit in tegenstelling tot de maatstaf van design uit de jaren tachtig waarbij talloze van overbodige versieringen nadelig waren voor de goede werking van vele huishoudelijke producten. BRITA is hiermee qua vormgeving ver vooruit op zijn tijd. In 1984 ontwikkelt BRITA de AquaFine. Het model overtuigt consumenten overal ter wereld en sindsdien is het merk BRITA in vele landen synoniem voor het begrip “waterfilters”.
De jaren 90 zien dan weer nieuwe ontwerpen de kop opsteken waarbij minimalisme primeert. Er wordt gewerkt met materialen die hip zijn voor deze periode en hoogwaardig zijn zoals RVS (roestvrij staal). BRITA viert haar 25-jarig jubileum en brengt “Edition 2” en “Edition 5” op de markt. Deze producten vallen niet enkel in de smaak bij vrouwen, maar ook bij mannen die in deze periode het koken ontdekken. Electronische snufjes – die vandaag de dag nog steeds hun efficiëntie bewijzen - zoals de MEMO, de electronische patroonvervangingsindicator, krijgen hun plaats op de BRITA waterfilterkannen.
Het millennium, een “tijdperk” dat ook bij BRITA wordt gekenmerkt door tal van technologische innovaties. Zo ziet de MAXTRA filter voor het eerst het daglicht in 2005 en wordt de Marella waterfilterkan gelanceerd. Een kan die dankzij de handige vulklep in het deksel met één hand kan worden gevuld en waarvan het trendy en tijdloze design ook vandaag de dag nog steeds wordt gewaardeerd. De Navelia waterfilterkan wint de prestigieuze “Red Dot Award” fill&enjoy Marella & MAXTRA - 2005 en de Japanse “Good Design Award”. Met zijn uitgesproken ruitvorm past deze kan perfect binnen de designtrends van het nieuwe millennium waarin afstand wordt genomen van het rigide minimalisme van de jaren 90. De Navelia richt zich ook perfect op de maatschappelijke veranderingen in deze periode : er zijn meer single-huishoudens, er is een sterker lichaamsbewustzijn en de toenemende kookprogramma’s vestigen ook meer aandacht op het belang van keukenapparaten, tableware, enz.
Van 2010 tot heden ontwikkelt BRITA steeds meer innoverende producten die beloond worden met diverse prijzen. Zo krijgt de fill&serve Mind een Red Dot Award, de fill&go Vital een IF Design Award en de fill&enjoy Fun ook een Red Dot Award. Het is de periode waarin BRITA voor nieuwe, individuele gebruiksmomenten een gepast ontwerp bedenkt. De fill&serve Mind is de eerste stijlvolle waterfilterkaraf voor op tafel; op kantoor of thuis. Fill&enjoy Fun is de eerste kan die BRITA ontwikkelt zonder handvat. Deze nieuwe vormgeving richt zich vooral op jonge creatieve mensen met een uitgesproken stijl. De kan is perfect voor kleinere huishoudens en studenten. Fill&go is de eerste waterfilterfles voor onderweg die zich richt op de huidige mobiele generatie.
2017 wordt alweer gekenmerkt door een grote innovatie bij BRITA met de lancering van de allerlaatste nieuwe generatie filterpatronen, de MAXTRA+. In het Sensory Technology Lab van BRITA analyseren 12 watertesters permanent water, koffie en thee. Elke maand worden ongeveer 800 glazen water geproefd; dat zijn er zowat 10.000 per jaar. De MAXTRA+ volgt zijn voorganger op die 10 jaar geleden werd geïntroduceerd. Dit nieuw filterpatroon biedt een nog betere smaak van het drinkwater en speelt tevens in op actuele vormgeving en design. Dit jaar wordt ook de fill&enjoy Style waterfilterkan gelanceerd, die verrast door haar eenvoud en strak design, kenmerken van onze huidige en toekomstige levensstijl?
Voor de ontwikkeling van de producten van de toekomst, geeft BRITA tijdens de tentoonstelling alvast de kans aan kinderen om hun creativiteit los te laten in de “Kids Corner”. De beste schetsen, tekeningen, ideeën zullen beloond worden!
“De esthetische kenmerken van een product bepalen niet enkel en alleen of dat product wel beantwoordt aan goed design. Ervaring, learnings uit het verleden, marktonderzoek, maar ook een kijk op actuele trends en mode moeten een intelligente mix bieden die toelaat om nieuwe producten te ontwikkelen die een zekere vorm van perfectie kunnen benaderen. Een goed idee zal alleen maar overleven op de markt als het op regelmatige basis wordt her-geëvalueerd en her-uitgevonden”, aldus Markus Hankammer, Managing Director van BRITA.
Locatie Designcenter De Winkelhaak - Lange Winkelhaakstraat 26 - 2060 Antwerpen Data 10 maart – 30 april - Maandag tot vrijdag 9 – 18 uur - Zaterdag 10 – 16 uur - Zondag gesloten
De Marciano vrouw is een kosmopoliet en wereldreizigster, die zich met gemak beweegt tussen verschillende stijlen, altijd met een hoog niveau van stijlgevoel van vrijheid. Zij staat voor de urban spirit van bruisende Europese hoofdsteden zoals Londen en Parijs, en is geïnspireerd door magische natuur locaties zoals de Australische woestijn, dat haar avontuurlijke en speelse kant vertegenwoordigd.
Fashion basic – van Parijs tot Londen
Verfijnde details uit Parijs met een vleugje ironie van Londen zorgen voor een mix van onconventionele creativiteit en traditie in dit deel van de collectie. Prints worden origineel gemixt, denk aan strepen gecombineerd met dierenprints. Elegante gespikkelde coats worden over skinny jeans gedragen of een leather biker jacket over een zwarte dress, om een rockrandje toe te voegen aan looks.
Dagelijkse essentiële kledingstukken worden voorzien van ongewone details zoals geknoopte riemen op trenchcoats of mannelijke jasjes. Klassiek en classy zwart en blauw worden gecombineerd met aardetinten, hier en daar met een touch van fluorescerende kleuren zoals mandarijn rood.
New Navy Couture
Tijdloos en onweerstaanbaar chique is de marine stijl. Dit keer geherinterpreteerd met een twist van couture, voor outfits met een sterke persoonlijkheid. Kenmerkend wit en blauw doen denken aan een zomerdag bij de zee, smart cuts en fijne stoffen geven dat extraatje aan stijlvolle eigentijdse looks.
Ingetogen kleuren met onverwachte uitspattingen van heldere tinten zoals elektro blauw of honing goud, zorgen voor een nieuwe benadering van stijl aangemoedigd door asymmetrische lijnen.
Picnic at Hanging Rock – Austrailian Desert
Lange, flowy dresses die het lichaam strelen en het sensuele en zintuigelijke gevoel oproepen van een zacht woestijnbriesje, dat doet denken aan de mysterieuze sfeer van de Australische film.
Dat is waar de naam van deze collectie op gebaseerd is. Voor volledige vrouwelijkheid zijn de kledingstukken gekenmerkt met kanten details en een laag uitgesneden decolleté. Roze en beige tinten worden gecombineerd met warme oranje en rood tinten, dat doet denken aan de hypnotische schoonheid van zandduinen bij zonsondergang.
MEN’S COLLECTION
De mannen collectie neemt de jaren 50 fashion met haar preppy style en zorgeloze elegantie als uitgangspunt, met wortels in de moderne wereld, waardoor een compleet nieuwe vorm van minimalisme wordt gecreëerd.
Fifty Fashion & Sporty Mood
Verfijnde details en nonchalante items creëren een signature look voor de Marciano man. De kleine ruit is een belangrijk patroon dat terug te zien is in blazers, trenchcoats en stretch shirts. Het dynamisch mixen en matchen van verschillende kledingstukken creëert eindeloze combinaties.
Het klassieke grijze wollen pak kan ook casual worden gedragen met een gekleurde parka, én met een paar comfy sneakers voor een stijlvolle look met een sportief tintje.
Fifty Fashion & Vintage Style
Fijn linnen of katoenen pakken worden gecombineerd met shirts met bloemenprints voor een fashion statement. Pastel chino broeken in lichte stoffen als katoen of linnen, zijn goed te combineren met een wit boxy t-shirt.
Voor een casual-chic look in tijdloze stijl; niets is beter dan Bermuda shorts gecombineerd met een blouse.
Sophisticated Glam
Deze lijn is gekenmerkt door veelzijdige pakken met een eclectische attitude: glamourous wanneer het gecombineerd is met een donkerblauw zijde shirt, casual wanneer het gecombineerd is met Bermuda shorts.
De kleuren variëren van wit tot blauw voor overdag en van donkerblauw tot zwart voor het meest glamoureuze deel, de nacht. De bruisende straten van Los Angeles en stranden van Santa Monica komen tot leven in hippe fotografische prints, terwijl originele macro strepen in elektrisch blauw staan voor een jazzy dosis zomer.
Marciano, de eerste merk extensie van Guess zoekt met kleding-en accessoires collecties geheel in de stijl van Guess, naar de grens van vooruitstrevende mode. De moderne collecties, geïnspireerd op de catwalks zijn ontworpen voor trendsettende vrouwen, en is overtuigend sexy maar altijd met een verfijnde en stijlvolle uitstraling dat zorgt voor pure glamour in dagelijkse mode. Marciano ontwerpt, verkoopt en distribueert volledige kledingcollecties en accessoires voor vrouwen. Marciano boetieks zijn wereldwijd gevestigd in internationale grote steden, waaronder in Noord-Amerika. De Marciano collecties zijn ook te vinden in geselecteerde GUESS flagship stores, gespecialiseerde winkels en online via Marciano.com
La Redoute interieurs: must have voor de slaapkamer
Met de Internationale Dag van de Slaap in aantocht, staan we alvast stil bij het belang van een goede nachtrust. Die begint bij de inrichting van de slaapkamer. Een gezellige slaapkamer zorgt ervoor dat we aangenaam ontwaken en sneller in slaap vallen. Met deze must-haves van La Redoute Interieurs zal het alvast geen probleem zijn om nog eens op die snooze button te drukken.
ANTWRP: Home Sweet Home SS17
Sanseveria’s voor het raam, scharrende kippen in de tuin, duivenhokken met blauw geschelpte reisduiven waarop de duivenmelker al zijn hoop heeft gesteld…het zijn referenties naar het Vlaamse platteland van toen.
T-shirts en sweaters zijn bedrukt met sanseveria’s, kippen en koeien. De duivenprint komt zowel op T-shirts als op hemden terug en duikt zelfs op als logo op sweaters. Kleurige pop art prints geven dit thema een coole touch. De centrale kleuren van Home Sweet Home zijn wit, chinégrijs, navy en Merlot, een donker bordeaux.
Hype-O-Dream ruilt Waregem in voor Venetië
Time to reveal yet another (Hype-O-) dream... — Hype-O-Dream strijkt op 15 juli voor de vijfde keer neer op de Waregemse Hippodroom vlakten. Weliswaar tot in de puntjes gedecoreerd en omgetoverd tot een heus Venetiaans gemaskerd bal. Onder het motto: er kan nooit genoeg muziek zijn, zullen er ditmaal niet vier, maar wel vijf podia opgesteld staan.
Op 15 juli 2017 wordt Waregem opnieuw de place to be voor menig muziek-en dansliefhebber. Wegens het succes van vorige edities kregen de organisatoren ook dit jaar groen licht om een vijfde vervolgverhaal te organiseren. Ditmaal wordt de Hype-O-Dream weide van kop tot teen omgevormd tot het prachtige Venetië van de 18de eeuw. Je zal niet langer het vliegtuig moeten nemen om eregast te zijn op een van de beruchtste stadsfeesten uit de geschiedenisboeken: het Venetiaans Carnaval. Denk: gondels, prachtige maskers, decadente kostuums, gouden decoratie en nog zoveel meer!
Een van de oorspronkelijke redenen waarom het Carnevale Di Venezia gemaskerd georganiseerd werd, was om de sociale ongelijkheid, die heerste onder de bevolking, voor eenmaal te vergeten. Zo kon iedereen onherkenbaar met elkaar feestvieren doorheen de straten van de stad. En dat is ook de boodschap die het festival wil meegeven: Iedereen -ongeacht leeftijd, nationaliteit, geslacht, etc.- kan die dag samen genieten van de muziek, in een -hopelijk- zon overdekt Waregem, of was het nu Venetië?
Aan dansruimte zal het alvast niet ontbreken! Dit jaar worden er namelijk geen vier, maar wel vijf podia opgesteld. Naast de Mirage Mainstage, de Nightmare stage, de Wet Dream stage en de Flashback stage is er nu ook de Fantasy stage. Verwacht jullie aan zwoele, opzwepende r&b en hiphop beats, brought to you by urban music's finest dj's.
Om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes omtrent het festival raden we jullie aan de Facebookpagina van het event in de gaten te houden. Psstt.. Het is trouwens geen slecht idee om “kostuumsgewijs” al wat voorbereid te zijn.... Je weet nooit welke toekomstige ontmaskeringen Hype-O-Dream nog in petto heeft...
Fjällräven Classic, het grootste trekkingevenement van Scandinavië
Wandelen, trekking, het lopen van lange afstanden. Hoe je het ook wilt noemen, er zijn steeds meer mensen die hun wandelschoenen aantrekken, hun rugzak inpakken en de paden opgaan. Trekking is niet langer alleen voor de ervaren outdoorliefhebber. En dat is de reden waarom Fjällräven in 2017 haar populaire trekkingevenement uit gaat breiden naar twee nieuwe continenten. Fjällräven Classic Zweden zal nu vergezeld worden door evenementen in de Verenigde Staten en Hong Kong.
Fjällräven Classic vindt momenteel plaats in het uiterste noorden van Zweden, hoog boven de poolcirkel. Sinds 2005 lopen iets meer dan 2.000 trekkers uit 35 verschillende landen ieder jaar de 110 km lange tocht van Nikkaluokta naar Abisko. Ze dragen hun eigen uitrusting, slapen in tenten, maken veel herinneringen en laten slechts voetafdrukken achter.
Het evenement is in het leven geroepen om het voor meer mensen mogelijk te maken, ongeacht hun ervaring, er op uit te gaan en van de natuur te genieten. Niet om er gewoon op uit te gaan voor een wandeling in hun lokale natuurgebied, maar om het echte buitenleven te ervaren. Een team van Fjällräven zorgt ervoor dat het evenement soepel en veilig verloopt met drankjes, eten, eerste hulp en vriendelijke gezichten die klaar staan op verschillende controleposten. Het is echt een bijzonder evenement dat de natuur toegankelijker maakt voor een groter aantal mensen.
“We vinden dat Fjällräven Classic het beste trekkingevenement van de wereld is,” zegt de evenementmanager van Fjällräven, Andreas Cederlund. “Maar veel mensen kunnen zich de lange reis naar Zweden niet veroorloven. Met deze twee nieuwe bestemmingen willen we meer mensen uit andere delen van de wereld de kans geven om een uniek langeafstandwandelevenement te ervaren”.
De twee nieuwe Classics, één in Colorado en één in Hong Kong, worden beide gekenmerkt door een geoliede logistieke machine en een uitgebreide kennis over langeafstandtochten.
Fjällräven Classic USA zal in september 2017 worden gehouden. De tocht begint op 3000 meter en zal gedeeltelijk de Colorado Trail volgen, die door diepe dalen kronkelt en oploopt tot 3.500 m. De route zal ongeveer drie dagen in beslag nemen en zal de trekkers meenemen door enkele van de meest spectaculaire landschappen van Colorado. Fjällräven Classic Hong Kong zal in oktober 2017 plaatsvinden. De tocht van 44,5 km zal drie dagen duren en het Maon Shan Country Park en de natuurparken Sai Kung West en Sai Kung Oost passeren, direct naast een van 's werelds grootste metropolen.
“De nieuwe locaties zijn gekozen vanwege hun prachtige landschappen en omdat ze een bloeiende wandelcultuur met talloze geweldige paden hebben. We zijn enthousiast over de mogelijkheid om meer mensen de ervaring van Fjällräven Classic mee te geven en onze passie voor wandelen met nieuwe vrienden te blijven delen,” zegt Andreas Cederlund
Fjällräven :: SS17 - Next Stop Nature
Eén van de geweldigste dingen van natuur is dat het geen grenzen kent. De natuur erkent ook geen enkele autoriteit. Het komt en gaat in ons leven. Zonder oordeel over afkomst of geslacht, land of nationaliteit. In de wereld van de natuur zijn we allemaal bezoekers. Als grenzeloze ontdekkers van de natuur kunnen we overal heen reizen, alles ervaren en worden wie we willen zijn. In ruil daarvoor vraagt de natuur maar één ding: om niet als vanzelfsprekend te worden beschouwd. Ook voor het nieuwe seizoen lanceert Fjällräven met trots een assortiment van kleding en uitrusting dat behalve functioneel ook bewust is. Vandaar dat het Zweedse outdoormerk voor de samenstelling van de lente/zomer 2017 collectie de natuur als uitgangspunt heeft gekozen.
Doel is om nog meer mensen te inspireren om de natuur op een actieve manier te ervaren en zo een belangrijk onderdeel van hun leven te laten zijn. Voor het lente- en zomerseizoen heeft Fjällräven zich gericht op het maken van producten waarmee wandelen en reizen door een warm klimaat makkelijker, comfortabeler en duurzamer wordt dan ooit. Voor vrouwen en mannen. Naar het oosten of westen. Naar het noorden of het zuiden. Het merk biedt innovatieve reisoplossingen, lichtgewicht schuilplaatsen en vele andere praktische producten. Samen met de nieuwe trekkingleggings en een reeks van jassen, korte broeken, shirts en jurkjes, ben je goed voorbereid op de next stop: nature.
Hoe we eruit zien, bepaalt dikwijls hoe we ons voelen. Als je er goed uitziet, zal je meer zelfvertrouwen hebben en dat heb je echt nodig om je ambities te verwezenlijken. Elke dag is een uitstekende dag om een nieuwe start te maken - dus waarom zou je niet vandaag beginnen? Ga de lente tegemoet door goed voor je huid te zorgen met een dagelijks huidverzorgingsritueel. Onze passie is om jou gelukkig te maken met producten die je helpen om je goed te voelen.
Geïnspireerd door de weldaden van de natuur creëerde Rituals een 100% natuurlijke Pure Face Oil en het 100% natuurlijke Wonder Mask Ritual voor een huid die er zuiver uitziet. We hebben onze huidverzorgingslijn ook uitgebreid met twee sheet masks van biocellulose. Ben je klaar om de sprong te wagen naar natuurlijke schoonheid en je huid te vernieuwen voor de lente? Ontdek onze nieuwe en innovatieve huidverzorgingsproducten die je huid zullen zuiveren en verzachten, zodat je van de voordelen van lenterituelen kan genieten.
Deze producten zijn vanaf 13 maart 2017 verkrijgbaar bij Rituals Cosmetics winkels, geselecteerde warenhuizen en RITUALS.com.
Caroline Biss Spring 2017 :: Thema 3 - Getemperde glamour
Waar er gefeest wordt, is Caroline Biss van de partij, op haar eigen discrete, stijlvolle manier. Jurken en bijhorende jasjes in ecru en lichtgoud of in jacquardmotief met zilveren accenten vormen een mooi staaltje van de getemperde glamour die zo eigen is aan het merk. Effen jurken in reliëfstof worden versierd met opvallende metalen details, verwerkt in een ceintuur, goed voor een edgy touch.
LolaLiza :: Communie-/Lentefeestcollectie 2017
Time to shine! LolaLiza tovert meisjes op hun Communie- of Lentefeest om tot echte prinsessen. Met een mooi aanbod aan romantische jurkjes en tops in luchtige stoffen en zachte kleuren, laat de LolaLiza feestcollectie communicanten stralen op hun grote dag.
Bohemian invloeden met chique details: de boho chic stijl is volop aanwezig in het straatbeeld deze zomer en ook bij Marie Méro. Aardetinten, luchtig vanille en mysterieus zwart spelen verstoppertje en roepen beelden op van een avontuurlijke safari. Laat u inspireren door onderstaand Black Pepper thema.
Lords&Lilies Lente/Zomer 2017: Vlinders, vogels en volants
Tussen romantisch en sportief, maar altijd vrouwelijk. Zo kunnen we de Belgische nachtgoedcollectie Lords&Lilies samenvatten. Deze zomer draait de collectie rond meloen, blauwtinten en framboos. De zomercollectie biedt comfortabele, hippe outfits voor dag en nacht.
Afbeeldingen van vlinders en vogels stralen helemaal het lentegevoel uit. Bolletjesmotieven in een waaier van tinten worden gecombineerd met effen stukken. Volants spelen helemaal in op de trends van het moment. Afwerkingen met kant aan de kraag, de mouwen en het decolleté voegen een romantische noot toe aan de collectie.
Giovane :: Bright colors
Zoals steeds staat bij Giovane kleur voorop. Rood, kobalt, lichtblauw en turquoise springen meteen in het oog en geven de collectie die typische Giovane-stempel.
gb :: Maris - must haves - De nieuwe gestroomlijnde standaard voor 3-in-1 reissystemen
gb is de ultieme samensmelting van functie, industrieel design en haute couture, voor de vervaardiging van iconische, hightech wandelwagens en autostoeltjes. Het meest recente model uit de Platinum reeks, de gb Maris, is een multifunctioneel reissysteem dat compact, aanpasbaar en luxueus is.
Van Londen tot Parijs en van New York tot Tokio, de Maris is een elegant 3-in-1 reissysteem voor probleemloos leven in een wereldstad. De gb Maris, die vanaf het voorjaar van 2016 overal verkrijgbaar is, geeft uiting aan de straatstijl van morgen voor de ouders van vandaag. En met een breedte van 54 cm is de wagen compact zonder dat dit ten koste gaat van luxe of comfort.
Met één gestroomlijnd frame en drie praktische functies, herdefinieert de gb Maris gemak, stijl en functionaliteit. Een iconische centrale verbinding fungeert als anker voor moeiteloze veranderingen van functie, afhankelijk van de wensen en de leeftijd van uw kind: hij kan worden gebruikt als elegante Maris-reiswieg; met bijpassend Idan-autostoeltje voorzien van Linear Side-impact bescherming; of met de Maris-ziteenheid die met één hand snel op en neer kan glijden voor de ergonomisch beste zit- of ligstanden.
De gb Maris navigeert soepel en met lichte tred door stedelijke hindernissen als metrostations, gangpaden in winkels en liften. Met slechts één hand maakt u van het lichtgewicht frame een compact pakketje dat zelfstandig blijft staan in winkels of cafés zonder omver te worden geduwd, of dat kan worden opgeborgen in kleine ruimtes thuis. Een omkeerbare zitting maakt het mogelijk dat uw kleintje naar u kan kijken en in luttele seconden de wereld kan aanschouwen. En de zachte, gevoerde zitting op tafelhoogte is ongelooflijk handig als u uit eten gaat. De hoogwaardige extra functionaliteiten zijn onder meer rubberen banden, een uitklapbare XXL-zonnekap met UVP50+ zonbescherming en een ruime boodschappenmand.
De gb Maris houdt het perfecte evenwicht tussen geraffineerde, subtiele detaillering en avantgardistische esthetiek met een versmelting van lichtvangende accenten, stromende lijnen en mooie stoffen. Dit wandel- annex reissysteem misstaat niet in de meest kritische modekringen, en is perfect voor ouders die hun manier van leven en modevoorkeuren niet willen opgeven omdat ze kinderen krijgen.
De Maris en het nieuwe merk gb zijn het geesteskind van CYBEX-oprichter Martin Pos en zijn vriend, leermeester én Goodbaby-oprichter Zhenghuan Song. Door hun oosterse en westerse achtergrond te vermengen creëren ze voorwerpen op het kruispunt van mode en technologie. „Design is een uiting van onze persoonlijkheid en cultuur,” legt Pos uit. „We uiten onze stijl via de producten en het verhaal achter het merk. De perfecte symbiose van mode en modern industrieel design is de unieke signatuur van onze nieuwe designtaal.”
Fjällräven Classic - het grootste terkkingevenement van Scandinavië
Wandelen, trekking, het lopen van lange afstanden. Hoe je het ook wilt noemen, er zijn steeds meer mensen die hun wandelschoenen aantrekken, hun rugzak inpakken en de paden opgaan. Trekking is niet langer alleen voor de ervaren outdoorliefhebber. En dat is de reden waarom Fjällräven in 2017 haar populaire trekkingevenement uit gaat breiden naar twee nieuwe continenten. Fjällräven Classic Zweden zal nu vergezeld worden door evenementen in de Verenigde Staten en Hong Kong.
Fjällräven Classic vindt momenteel plaats in het uiterste noorden van Zweden, hoog boven de poolcirkel. Sinds 2005 lopen iets meer dan 2.000 trekkers uit 35 verschillende landen ieder jaar de 110 km lange tocht van Nikkaluokta naar Abisko. Ze dragen hun eigen uitrusting, slapen in tenten, maken veel herinneringen en laten slechts voetafdrukken achter.
Het evenement is in het leven geroepen om het voor meer mensen mogelijk te maken, ongeacht hun ervaring, er op uit te gaan en van de natuur te genieten. Niet om er gewoon op uit te gaan voor een wandeling in hun lokale natuurgebied, maar om het echte buitenleven te ervaren. Een team van Fjällräven zorgt ervoor dat het evenement soepel en veilig verloopt met drankjes, eten, eerste hulp en vriendelijke gezichten die klaar staan op verschillende controleposten. Het is echt een bijzonder evenement dat de natuur toegankelijker maakt voor een groter aantal mensen.
“We vinden dat Fjällräven Classic het beste trekkingevenement van de wereld is,” zegt de evenementmanager van Fjällräven, Andreas Cederlund. “Maar veel mensen kunnen zich de lange reis naar Zweden niet veroorloven. Met deze twee nieuwe bestemmingen willen we meer mensen uit andere delen van de wereld de kans geven om een uniek langeafstandwandelevenement te ervaren”.
De twee nieuwe Classics, één in Colorado en één in Hong Kong, worden beide gekenmerkt door een geoliede logistieke machine en een uitgebreide kennis over langeafstandtochten.
Fjällräven Classic USA zal in september 2017 worden gehouden. De tocht begint op 3000 meter en zal gedeeltelijk de Colorado Trail volgen, die door diepe dalen kronkelt en oploopt tot 3.500 m. De route zal ongeveer drie dagen in beslag nemen en zal de trekkers meenemen door enkele van de meest spectaculaire landschappen van Colorado. Fjällräven Classic Hong Kong zal in oktober 2017 plaatsvinden. De tocht van 44,5 km zal drie dagen duren en het Maon Shan Country Park en de natuurparken Sai Kung West en Sai Kung Oost passeren, direct naast een van 's werelds grootste metropolen.
“De nieuwe locaties zijn gekozen vanwege hun prachtige landschappen en omdat ze een bloeiende wandelcultuur met talloze geweldige paden hebben. We zijn enthousiast over de mogelijkheid om meer mensen de ervaring van Fjällräven Classic mee te geven en onze passie voor wandelen met nieuwe vrienden te blijven delen,” zegt Andreas Cederlund
Fjällräven :: SS17 - Next Stop Nature
Eén van de geweldigste dingen van natuur is dat het geen grenzen kent. De natuur erkent ook geen enkele autoriteit. Het komt en gaat in ons leven. Zonder oordeel over afkomst of geslacht, land of nationaliteit. In de wereld van de natuur zijn we allemaal bezoekers. Als grenzeloze ontdekkers van de natuur kunnen we overal heen reizen, alles ervaren en worden wie we willen zijn. In ruil daarvoor vraagt de natuur maar één ding: om niet als vanzelfsprekend te worden beschouwd. Ook voor het nieuwe seizoen lanceert Fjällräven met trots een assortiment van kleding en uitrusting dat behalve functioneel ook bewust is. Vandaar dat het Zweedse outdoormerk voor de samenstelling van de lente/zomer 2017 collectie de natuur als uitgangspunt heeft gekozen.
Doel is om nog meer mensen te inspireren om de natuur op een actieve manier te ervaren en zo een belangrijk onderdeel van hun leven te laten zijn. Voor het lente- en zomerseizoen heeft Fjällräven zich gericht op het maken van producten waarmee wandelen en reizen door een warm klimaat makkelijker, comfortabeler en duurzamer wordt dan ooit. Voor vrouwen en mannen. Naar het oosten of westen. Naar het noorden of het zuiden. Het merk biedt innovatieve reisoplossingen, lichtgewicht schuilplaatsen en vele andere praktische producten. Samen met de nieuwe trekkingleggings en een reeks van jassen, korte broeken, shirts en jurkjes, ben je goed voorbereid op de next stop: nature.
Of u nu gaat lopen of u concentreren op uw innerlijke kracht in yoga, u zult altijd uw perfecte fitness metgezel vinden in één van de nieuwe Superdry sports watches. De horloge collectie is ontworpen om één integraal geheel te vormen met het succesvolle Superdry Sports kleding assortiment. De collectie bestaat uit drie families; de Fitnesstracker, Digi stappenteller en de Sprint Digi. Elke familie horloges heeft speciale functies, zodat u de meest geschikte voor uw behoeften kunt kiezen. Alsook komen ze in een verscheidenheid van opvallende kleuren.
Superdry digitale stappenteller/pedometer. De digitale stappenteller is perfect als je een stijlvol sporthorloge wilt en tegelijkertijd je stappen en verbrande calorieën wilt bijhouden. Dit horloge heeft een zachte siliconen horlogekast, een tweelaags hoogwaardig siliconen horlogebandje en een digitaal scherm waarop je snel de tijd kunt aflezen. De digitale stappenteller heeft de volgende functies: Stappenteller, 50 dagen gegevensvastlegging, Calorieënteller, Kilometerteller, Staplengte, Stopwatch, 12/24-uurs indeling, Afteltimer, 2 alarmgroepen, Waterbestendig tot 5 atm - 2 jaar garantie.
DIM innoveert en lanceert Body Touch in een herwerkte versie
Body Touch van DIM mag zich sinds 2001 tot een vaste waarde in de lingeriemarkt rekenen. De lingerie met de karakteristieke golfrandjes beschikt over een tijdloze look, en een gepatenteerde technologie die vaak gekopieerd, maar nooit geëvenaard werd. Body Touch zit als een tweede huid dankzij de ultrazachte stof en blijft door de naadloze constructie in 1 geheel volledig onzichtbaar onder kledij.
Dit seizoen werd de technologie van Body Touch nog verbeterd met nieuwe beugels die speciaal op maat van Body Touch ontworpen werden. De beugels zijn opvallend fijner, en worden met een nieuwe techniek in de stof ingenaaid zodat ze de borst perfect omhullen. De beha zorgt voor een rondere buste en past zich aan elke vorm aan. De verbeterde pasvorm en de hertekende snit geven nog meer steun en versterken het gevoel van een tweede huid. Body Touch is verkrijgbaar in vier kleuren: zwart en wit, koraalroze en taupe.
Passionata Lente/Zomer 2017 : Preppy Summer
Passionata combineert deze zomer de preppy look met een old-school pop mood. Durf de modieuze kleuren en prints van Preppy Summer te dragen. Het rood, wit en blauwe trio geeft PEP aan de collectie met strepen, prints en borduursel.
DENIM ATTITUDE - De kleur die altijd in de mode is, is zonder twijfel Jeans blauw. Nu beschikbaar in de lijnen Brooklyn en Blossom.
Nordic Living is pulling the STRINGs from now on! Op zoek naar een modulair kastensysteem van de bovenste plank?
Laat je niet meer op de kast jagen door alle rommel en word zelf ontwerper van een opbergsysteem dat je aanpast en uitbreidt naar je wensen van dat moment. Van boekenkast tot plantenrek, van tv-meubel tot schoenenkast en van een studentenkamer tot gezinswoning! Woonwebshop Nordic Living voegt met String dé grondlegger van het moderne Scandinavische design toe aan haar assortiment.
In 1949 legde de Zweedse architect Nils Strinning de eerste hand aan dit flexibel kastensysteem. String is een minimalistisch ontwerp met zijpanelen en planken dat in alle richtingen uit te breiden en aan te passen is. Omdat het een modulair systeem betreft is het praktisch in transport en zeer eenvoudig zelf te monteren. In de afgelopen 60 jaar werd String een wereldwijd succes en heeft het zijn gamma verrijkt met verschillende kleuren, materialen, modellen en mogelijkheden.
Aangezien de afmetingen vast staan, is de kast al die tijd aanpasbaar gebleven. Enorm sterk want op deze manier blijf je je kast ‘customizen’ en uitbreiden naar je wensen van dat moment. Hoe groot of klein je ruimte ook is, met String sla je de plank nooit mis! En omdat String tijdloos is, groeit het met je mee. Van studentenkamer tot gezinswoning en van zolderkamer tot luxe appartement! Het is eenvoudig te demonteren en op je nieuwe plek weer in elkaar te zetten.
String is méér dan een kast. Je kunt er diverse elementen aan toevoegen waardoor het een volwaardige, praktische werkplek wordt. Of juist een dressoir. Of tijdschriftenrek. Van boekenkast tot plantenrek en van tv-meubel tot schoenenkast, met String kun je letterlijk alle kanten uit!
Het eerste ontwerp binnen String, waren de String Pockets, en nog steeds een zeer gewild onderdeel van String. Deze multifunctionele wandkastjes, bestaande uit twee korte zijpanelen en 3 planken. Het String system is de grote broer van de String Pockets en de String Grids zijn de laatste toevoeging in de rij. Deze mooie wandrekjes zorgen samen met de ‘Organizers’ rekjes voor een opgeruimd huis. De rekjes passen op zowel de Grids, Pockets als het String System en zijn net als de Grids verkrijgbaar in zwart, wit en grijs.
Pharos Reizen biedt bijzondere vakantie-ervaringen voor kinderen
Storytelling, het is dé trend van dit moment, ook in de reissector. De reiziger van nu wil een beleving en het is juist dat wat reisorganisator Pharos Reizen voor ogen heeft met haar aanbod bijzondere belevingsrondreizen voor gezinnen. Een draak temmen in het land van de Vikingen…dat klinkt wel als een spannende beleving, niet?
De familierondreis Tem de Draak duurt 8, 11 of 12 dagen en de bestemming is Seeland, Funen en Jutland, drie heel verschillende stukjes Denemarken. Even gevarieerd als de bestemming is het programma. Van verveling kan geen sprake zijn met onder meer een tocht over de Vikings Splash River in Legoland en leren vechten als een Viking in het Ribe VikingeCenter. Maar vooral, durven jouw kinderen de draak te temmen? Zijn ze zo dapper als de vermaarde Vikings? Gedurende de ganse reis kunnen ze hun dapperheid bewijzen, net als in het verfilmde boek ‘Hoe tem je een draak’ van Cressida Cowell. Jouw kids zijn minstens even dapper als het Vikingjongetje uit het verhaal, wanneer ze ridder spelen in het kasteel van Funen of een duik nemen in de Noordzee of de Oostzee. Als ze leren boogschieten, op zoek gaan naar drakensporen in kasteel Egeskov of de Ronde Toren in Kopenhagen beklimmen voor een duizelingweekend uitzicht. De Deense hoofdstad heeft kinderen enorm veel te bieden, van pretparken tot bijzonder kindvriendelijke musea. Tijdens de rondreis is logies voorzien in 3 mooi gelegen vakantieparken waaronder een in de duinen met talrijke faciliteiten voor kinderen. ‘Tem de draak’ is een belevingsrondreis vol avontuur met niets dan hoogtepunten.
Nog meer belevingsvolle rondreizen
En er is meer naast draken en Vikingen! Met Pharos Reizen kan je in heel Europa terecht voor een bijzondere autorondreis met het gezin. Het aanbod is uitgebreid en volledig te raadplegen op www.pharosreizen.com. Een kleine greep…
‘De leukste kinderlanden van Europa,’ is een 10-daagse rondreis doorheen Italië, Oostenrijk en Duitsland. Slapen in een Alpenhotel met eigen sterrenwacht en smoothies maken van zelf geplukte Alpenbessen en bosvruchten, Legoland in Duitsland en genieten van ponyrijden, zwemmen, pizza’s en gelati aan het Gardameer.
Nog meer plezier in smaakvol Italië beleef je met de 13- of 16-daagse rondreis ‘Italiaans kwartet’ doorheen 4 heel verschillende regio’s (Toscane, Piemonte, Bloemenrivièra, Zuid-Tirol). Een Pharos puzzeltocht door Florence, de lekkerste pesto leren maken in de streek waar pesto vandaan komt, koekjes bakken in een Fattoria en nog veel meer, variatie alom!
In Groot-Brittannië reis je Harry en Beatrix Potter achterna tijdens de 17-daagse Potter & Potter rondreis door Noord-Engeland en Schotland. Je vertrek met de ferry vanuit Zeebrugge en volgt het spoor van de beroemde kinderboekenhelden. Ook een rondreis Ierland en Wales staat op het menu onder de noemer Join the family. Logeren bij de Ieren thuis zodat je de beste insider-tips krijgt en de kinderen reizen terug naar de riddertijd, in het kasteel van Conwy.
In het hoge noorden van Europa beleef je met Pharos de hoogtepunten van Zweden, Noorwegen of een combinatie van deze landen met Denemarken erbij met de ‘in een notendop’ rondreizen. Voor kinderen is avontuur verzekerd met activiteiten als vissen, elanden spotten, kanoën op de meren en logeren in een authentieke Zweedse stuga.
De Alpen in een notendop is een kennismaking met Europa’s machtigste gebergte (Zuid-Tirol, Dolomieten en Tirol). Wat een avontuur, met een tocht tot bij de hoogste waterval, klimmen over een wiebelende hangbrug, speuren naar bergmarmotten, met zomerse sneeuwballen gooien op drieduizend meter hoogte ! Het avontuur in de Alpen duurt 11 of 12 dagen.
Pharos Reizen verleidt gezinnen met bijzondere rondreizen in alle hoeken van Europa, zo ook in Kroatië, Slovenië, Duitsland, Frankrijk, Portugal, Catalonie…Voor een totaaloverzicht van alle rondreizen is www.pharosreizen.com de aangewezen plek.
Non-kleuren als beige, ecru en off-white spelen een belangrijke rol in de Giovane lente-/zomercollectie. Een zacht kleurenpalet dat in samenspel met opengewerkte stoffen, fijne kant en zwierige plissérokken ons doet verlangen naar heerlijke lentedagen en zwoele zomeravonden.
Rituals lanceert twee nieuwe parfums voor de zomer 2017 - Limited Edition
De beste parfumeurs ter wereld lieten zich inspireren door een geurige, groene oase, verscholen in de woestijn van het oude Arabië. Ze creëerden twee nieuwe parfums in Limited Edition voor de zomer: Oasis Verte en Oasis de Fleurs. Twee exclusieve parfums, ongrijpbaar als de woestijnwind. Deze frisse oosterse geuren ruiken naar de zomer in een flesje.
Deze producten zijn vanaf april 2017 verkrijgbaar in Rituals Cosmetics winkels, geselecteerde warenhuizen en via rituals.com
La Redoute Lente/Zomer 2017 : Amélie Pichard
Dit seizoen plaatst La Redoute het accessoire in de kijker in samenwerking met Amélie Pichard, ontwerpster van aanstekelijk nostalgische schoenen met een hoog glamourgehalte.
Zij licht een en ander toe: “Het thema voor deze collectie is ‘klein zusje’. De generatie 2000 is nu 16 jaar, ik was zelf 16 in 2000 … Ik hou wel van deze nieuwe generatie meisjes van 16 die ouder lijken dan ze zijn; ze gaan met hun tijd mee en zijn erg nieuwsgierig.” Deze zomer maken de Amélie Pichard Girls in wording voor het eerst kennis met de aparte wereld van het Parijse merk. In het aanbod: een paar klompjes voor stedelingen met landelijke aspiraties, maar ook sandalen en muiltjes met hakken en een vierkante neus – so eighties – voor guitige verleidsters. Vijf modellen die opvallen met hun denkbeeldig kanteffect op gemetalliseerd leder of een bandanaprint in seizoenskleurtjes.
Sylvette Lepers, verantwoordelijke voor het stijlbureau van La Redoute, vindt dat Amélie Pichard “verhalen vertelt via haar malle, een tikkeltje brutale wereld”. De samenwerking tussen de vrouwen getuigt van durf, de essentie van Amélie Pichards stijl.
L'OCCITANE - Almond Refining Concentrate
Geperst amandelextract, een nieuw actief bestanddeel dat gepatenteerd is door L’OCCITANE, vormt de basis van een nieuw lichaamsverzorgingsproduct: het Refining Concentrate.
Dit product heeft verstevigende eigenschappen en verfraait de lichaamsvorm zichtbaar door lichaam en geest in evenwicht te brengen. Het perfecte product voor alle vrouwen die hun contouren willen verstevigen en verfraaien.
Rituals lanceert exclusieve membership program 'My Rituals'
Vanaf 10 februari kunnen klanten van Rituals lid worden van het exclusieve membership program: ‘My Rituals’. Dit programma sluit perfect aan bij de Rituals filosofie om meer te genieten van alledaagse dingen en om waardevolle momenten te creëren. Het membership program biedt unieke inspirerende content en geeft toegang tot bijzondere ervaringen zoals yoga en meditatie sessies om balans te brengen in een druk leven. Daarnaast zijn er voor leden speciale geschenken en evenementen waar je meegenomen wordt in de wereld van Rituals.
Naast inspirerende content biedt het programma vele extra’s. Leden krijgen een uniek welkomstgeschenk, gratis verzending van aankopen in de webshop en bijzondere persoonlijke nieuwsbrieven met unieke content. Het membership program zal in België gelanceerd worden. Inschrijving kan in de winkel, via de Rituals app, via de Rituals website of via de klantenservice.
JEAN PAUL GAULTIER LIMITED EDITION - WONDER WOMAN & SUPERMAN
Dit jaar trommelt Jean Paul Gaultier Limited Edition twee superhelden op voor een speciale missie van Gaultier. Ze zijn sterk, ze zijn onverschrokken, ze zijn onversaagd. Twee verhalen. Eén toekomst.
Links, de stergeuren Classique en Le Mâle. Rechts, de beroemdste interplanetaire superhelden : Wonder Woman en Superman. Eindelijk verenigd! Samen sterk in de strijd, op een belangrijke missie.
Riemen vastklikken. We stijgen op. Beschikbaar vanaf 19 april 2017
Weber Genesis II
Een nieuwe gasbarbecue voor 2017 - Weber brengt in 2017 een gloednieuwe reeks op de markt, de Genesis II! Als vernieuwende marktleider heeft Weber-Stephen een nieuwe barbecuelijn ontwikkeld die voldoet aan de nieuwste technische vereisten met als lijfspreuk 'Weber for Life' waarmee het perfect past in de levensstijl van de barbecueliefhebber.
De modellen in de Genesis II reeks zijn niet enkel ideale partners van barbecueliefhebbers vandaag en morgen, maar tijdens hun hele leven.
Genesis II brengt een revolutie tot stand in de wereld van het barbecueën op gas. Dankzij het nieuwe 'GS4 High Performance Grilling System' zijn de meest veelzijdige modellen van de reeks voorzien van de nieuwste technologische ontwikkelingen. Dit toestel voldoet aan de wensen van elke consument: van het aansteken van de barbecue met gascontrole tot het reinigen. De nieuwe reeks zal verkocht worden in twee versies en in verschillende modellen, gaande van twee tot zes branders.
Weber dealers zullen een model voor elk type barbecueliefhebber hebben - alleenstaand of getrouwd met kinderen, amateur tijdens vrije tijd in de stad of professional met grote tuin. Dat is de reden waarom Genesis II de toekomst van het barbecueën is - en waarom Weber dealers, vanaf 2017, hun klanten volledig kunnen tevreden stellen. Prijzen op aanvraag.
De carnaval van Rio neemt Aqualibi over tijdens de krokusvakantie
Van 24 februari tot en met 5 maart zullen reusachtige ballonnen in en boven het water voor een tropische sfeer zorgen in het waterpark. De eerste vrijdagavond van de krokusvakantie worden de lichten ook gedimd en voeren sambadanseressen in hun veelkleurig kostuum met veren een show op.
Zin om tijdens de krokusvakantie carnaval te vieren zoals in Brazilië – met warme temperaturen inbegrepen? Dan is Aqualibi the place to be. Dansen op de maat van de samba onder een veelkleurige hemel ballonnen en van een heerlijke cocktail genieten? Dat is allemaal mogelijk tijdens carnaval in Aqualibi!
Op 24 februari mag je je beste dansbewegingen bovenhalen: dan komen danseressen ’s avonds een choreografie brengen op het ritme van de samba en mag je meedansen!
Aqualibi is iedere dag open tijdens de krokusvakantie (24/2 – 5/3) tot 20 uur. Op vrijdag 24 februari en 3 maart is er een nocturne tot 22 uur. Meer info op www.aqualibi.be
Wielertoerist en cliché toerist uit de sixties en seventies of nostalgische zomers in eigen tuin…de zomercollectie 2017 van Antwrp brengt ons terug naar de authentieke zomers van toen, gekruid met een vleugje humor en felle pop art prints.
Wielertoeristen maken al lang deel uit van ons landelijke straatbeeld. Met het thema Velo Tourist brengt Wouter een ode aan de wielergoden van toen, met Eddy Merckx als boegbeeld van een sterke generatie die de cultuur van het wielertoerisme in Vlaanderen aangewakkerd heeft. In dit thema zien we fotocollages van wielrenners, een fietsstuur, profielen van kromgebogen fietsers en een meer abstract kettingmotief dat als print en als jacquardmotief opduikt. Eenvoudige sweaters scanderen “Eddy” in grote letters. Velo/love opschriften vormen leuke Spielereien, net als Antwrp Chewing Gum, een knipoog naar de reclametruitjes uit de sixties en seventies. Kleurrijke strepen die zo eigen waren aan de wieroutfits van toen worden herhaald in jacquardtruien.
PRADA LANCEERT EEN NIEUWE GEUR - LUNA ROSSA CARBON
Prada Luna Rossa is een serie intrigerende, doorwrochte tegenstellingen:een familie grensverleggende, elementaire herengeuren. Elke geur heeft een geheel eigen identiteit maar maakt wel deel uit van hetzelfde verhaal. Het Prada universum wordt net zo sterk gedefinieerd door geavanceerde technologie als door vakmanschap: hi-tech materialen met aantrekkelijke en verrassende eigenschappen. In 2017 lanceert Prada 'Luna Rossa Carbon'.
Prada Luna Rossa Carbon vindt zijn basis in de aarde en de natuur, maar de minerale frisheid behoort eveneens tot de wereld van fabrieken en industriële innovatie. Het is een iconoclastische fougère geur die gedestilleerde planten en synthetische grondstoffen samenbrengt in een energieke combinatie. Dit maakt van Prada Luna Rossa Carbon een elegante en aantrekkelijk herengeur. Beschikbaar vanaf 1 maart 2017.
SOLIDARITY SOAP OM VERMIJDBARE BLINDHEID TE BESTRIJDEN.
Het is heel eenvoudig. Om de nieuwe ambities van het UNION FOR VISION 10by20-programma van L’OCCITANE te steunen, hoeft u alleen maar een stuk solidarity soap te kopen. Of misschien wel twee of drie.
L’OCCITANE doet daarbij de plechtige belofte, zwart op wit: DAT 100% VAN DE OPBRENGST WORDT GEDONEERD AAN NGO’S DIE ZIJN BETROKKEN BIJ DE WERELDWIJDE BESTRIJDING VAN VERMIJDBARE BLINDHEID. Solidarity Soap: € 2