Weber brengt in 2017 een gloednieuwe reeks op de markt, de Genesis II! Als vernieuwende marktleider heeft Weber-Stephen een nieuwe barbecuelijn ontwikkeld die voldoet aan de nieuwste technische vereisten met als lijfspreuk 'Weber for Life' waarmee het perfect past in de levensstijl van de barbecueliefhebber.
De modellen in de Genesis II reeks zijn niet enkel ideale partners van barbecueliefhebbers vandaag en morgen, maar tijdens hun hele leven. Genesis II brengt een revolutie tot stand in de wereld van het barbecueën op gas. Dankzij het nieuwe 'GS4 High Performance Grilling System' zijn de meest veelzijdige modellen van de reeks voorzien van de nieuwste technologische ontwikkelingen. Dit toestel voldoet aan de wensen van elke consument: van het aansteken van de barbecue met gascontrole tot het reinigen. De nieuwe reeks zal verkocht worden in twee versies en in verschillende modellen, gaande van twee tot zes branders.
Weber dealers zullen een model voor elk type barbecueliefhebber hebben - alleenstaand of getrouwd met kinderen, amateur tijdens vrije tijd in de stad of professional met grote tuin. Dat is de reden waarom Genesis II de toekomst van het barbecueën is - en waarom Weber dealers, vanaf 2017, hun klanten volledig kunnen tevreden stellen. Prijzen op aanvraag.
La Redoute Intérieurs : Opbergmeubels voor een opgeruimd huis
Geen beter moment voor een grote schoonmaak dan de start van de lente. En dan hebben we het niet alleen over poetsen, maar ook over opruimen en opbergen. Een opgeruimd huis brengt rust in je hoofd en geeft een gevoel van controle. Maak dus komaf met schreeuwerige stapels rommel en laat je inspireren door de opbergmeubelen van AM.PM en La Redoute Interieurs.
Caroline Biss Spring 2017 :: Thema 6 - Safari Chic
Elegantie, kleur en vrouwelijkheid vormen de pijlers van het Belgische label Caroline Biss. Ook komende zomer lopen ze als een rode draad doorheen de collectie die de trends vertaalt op een eigen, herkenbare manier.
Caroline Biss straalt altijd een positieve mood uit dankzij het gul gebruik van kleur. Dit seizoen reikt het palet van felle kleuren zoals rood en electric blue over pastels tot klassiekers zoals wit, zwart en beige. Verschillende prints worden onderling gecombineerd en nodigen uit tot een creatief mix&match spel.
Lange jurken en rokken zijn goed vertegenwoordigd in de collectie en zetten een boho-chic stijl neer. Dankzij de lichtheid van de materialen vallen de lange silhouetten heel soepel en elegant om het lichaam. De modellen variëren van effen zwarte jurken met stroken van romantische kant tot vederlichte, veelkleurige jurken met etnische details aan de kraag. Tunieken met uitwaaierende mouwen, veters en kwastjes sluiten zich bij deze stijl aan.
Waar er gefeest wordt, is Caroline Biss van de partij, op haar eigen discrete, stijlvolle manier. Jurken en bijhorende jasjes in ecru en lichtgoud of in jacquardmotief met zilveren accenten vormen een mooi staaltje van de getemperde glamour die zo eigen is aan het merk. Effen jurken in reliëfstof worden versierd met opvallende metalen details, verwerkt in een ceintuur, goed voor een edgy touch.
Licht zomerdenim vormt de basis van easy going outfits zoals lange jeansjurken met een diepe split, culottes met uitgerafelde randen, “carrot” jeans, bootleg jeans en tunieken met wijde mouwen en uitgerafelde randen. Naast de blue denim zijn er ook gekleurde bootleg jeans. Ze worden nu eens gecombineerd met truien en cardigans in veelkleurige garens, afgewerkt met franjes en dan weer met tunieken, bloesjes met ruches en T-shirts met metalen details. Dit resulteert in totaal verschillende stijlen, van vrouwelijk tot casual-chic.
Leder en suède geven altijd present bij Caroline Biss. Blikvangers vormden de jurken en tops met stroken van geperforeerd leder in cognactint of in poederroze. Mantels in taupekleurige suède en getailleerde leren jasjes voegen girlpower aan de collectie toe.
Een verstoord slaappatroon? Een Chinees gezegde luidt: “ook een tijger moet af en toe slapen”. We hebben allemaal strakke deadlines en moeten steeds proactief en scherp zijn. Hoe hou je dat vol? Slaap speelt een belangrijke rol in onze gezondheid: betere werking van de hormonen, het herstel van onze cellen of de ontwikkeling van het immuunsysteem. Het belang van slaap onderschatten, kan leiden tot zware gevolgen op lange termijn: overgewicht, depressie, verminderde concentratie, diabetes,... Niet echt bemoedigende vooruitzichten.
Nochtans dwingt het haastige leven ons vaak om het aantal uren slaap te beperken. Computerschermen, smartphones en permanente stress hebben ook een invloed op de kwaliteit van onze slaap. Resultaat: volgens het Belgian Association for Sleep Research and Sleep Medicine had één Belg op drie in 2015 een te weinig of helemaal geen herstellende slaap. Laten we in 2017 opnieuw gaan voor een kwalitatieve slaap!
De natuurlijke oplossing tegen vermoeidheid:
SLEEP&GO de natuurlijke oplossing tegen vermoeidheid: hop, eschscholzia, citroenmelisse & passiebloem. SLEEP&GO is een voedingssupplement van Laboratoires ORTIS, van 100% natuurlijke oorsprong en op basis van planten die bijdragen tot een kwalitatieve slaap, je sneller doen inslapen en vroegtijdig ontwaken vermijden.
Dankzij de hoge dosis van vier plantenextracten met kalmerende eigenschappen is dit voedingssupplement, ongetwijfeld, een belangrijke troef in geval van slaaptekort. Eén tablet nemen tijdens het avondmaal en één tot twee tabletten een half uur voor het slapengaan. Veroorzaakt geen verslaving, noch bijwerkingen, noch slaperigheid tijdens de dag. Aanbevolen verkoopprijs: doos van 36 tabletten – 13,50€ - Volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar.
Planten en hun weldaden
Sleep&Go bevat vier geconcentreerde plantenextracten: Citroenmelisse verbetert de kwaliteit van de slaap en bestrijdt stress. Passiebloem heeft een kalmerende werking en regelt op een natuurlijke manier spijsverteringsproblemen die voortkomen uit zenuwachtigheid.
Hop is een plant die regelmatig gebruikt wordt in de bierindustrie en die kalmerende eigenschappen heeft. Eschscholzia (slaapmutsje) bevordert de ontspanning en verbetert de kwaliteit van de natuurlijke slaap.
Hoe goed slapen? Onze tips
Iedere dag op hetzelfde uur opstaan. Ontspannen vóór het slapengaan. Geen stimulerende middelen nemen vanaf de namiddag (cafeïne, nicotine, zware maaltijden, alcohol). De slaapkamer alleen gebruiken om uit te rusten. De slaapkamer correct en comfortabel inrichten (goed beddengoed, goede temperatuur, goede verlichting, enz). De lakens regelmatig verversen om mijten te verwijderen en zo ademhalingsproblemen te vermijden.
Ginseng & saffraan - Stress? Neen, dank u!
wanted: stress! Stress is van nature stimulerend maar vermoeit uiteindelijk wel ons organisme en put onze energiereserves uit. De uitdagingen op het werk en een jachtig levensritme zorgen ervoor dat de stress op een hoog niveau actief blijft. Of het nu om tijdelijke stress gaat, om sporadische vermoeidheid of een slecht humeur, RELAX&GO, met ginseng en saffraan, is de perfecte bondgenoot van de actieve vrouw en man! Deze natuurlijke, snelle en doeltreffende oplossing op basis van planten garandeert een goed humeur.
• Ginseng helpt om stress te bestrijden, onder welke vorm die ook optreedt, en geeft het organisme de juiste energie.
• Saffraan heeft een snelle werking op het emotioneel evenwicht en behoudt zo het “goede humeur”.
Volwassenen: twee tabletten per dag innemen tijdens een periode van stress en vermoeidheid. Veroorzaakt geen verslaving, noch bijwerkingen, noch slaperigheid. Aanbevolen verkoopprijs: doos van 30 tabletten – 13,90€
ORTIS, een familiegeschiedenis
Al bijna 60 jaar deelt Laboratoires ORTIS het potentieel van actieve inhoudsstoffen van planten met het grote publiek. Het merk legde de basis voor de moderne fyto-gezondheid in België en werkt vanuit een groot respect voor mens en natuur. Laboratoires ORTIS werd in 1958 opgericht door Adolphe en Irène Horn en het bedrijf is tegenwoordig in handen van hun kinderen, Michel, Philippe en hun schoondochter, Solange. Dit familiebedrijf, gedreven door een grote passie voor de plantenwereld, maakt er een erezaak van om strikte procedures na te volgen en zo een maximale werkzaamheid en kwaliteit van hun producten te garanderen.
Om een geconcentreerd en gestandaardiseerd actief bestanddeel van hoge kwaliteit te bekomen, selecteert ORTIS heel nauwkeurig de planten van haar formules, meestal 100% bio. Hun experten in fytotherapie combineren vervolgens de verschillende actieve bestanddelen van planten, voor een werking in synergie en doeltreffendheid. Deze unieke combinaties met maximale doeltreffendheid en zonder risico op ongewenste effecten maken van ORTIS een betrouwbare partner en leider in een trend die wereldwijd erkend is.
LolaLiza heeft de lentekriebels goed te pakken. De Belgische topfotografe Lisa Carletta wist de schalkse LolaLiza-vrouw perfect te portretteren in “tongue in cheek” campagnebeelden die aanstekelijk werken.
Fun en fashion, daar draait het om bij LolaLiza: de collecties stralen één en al joie de vivre uit. Kleur, leuke motieven, good vibes en een tikkeltje eigenzinnigheid vormen de draad doorheen de collecties. De LolaLiza vrouw is geen fashion victim. Akkoord, ze wordt vrolijk van een dagje shoppen onder vriendinnen, maar niet alleen voor de kleren, ook voor de gezellige terrasjes met bubbels en babbels.
De nieuwe campagne straalt dat gevoel helemaal uit. Dat een modeplaatje niet altijd perfect hoeft te zijn, bewijzen de beelden die doorspekt zijn met een alles relativerende humor die eigen is aan de LolaLiza spirit maar ook aan de stijl van Lisa Carletta. Zoals het beeld met de knappe blondine die haar lokken nog even in de krul legt voor ze naar haar date vertrekt. Ze kijkt zelfvoldaan naar haar spiegelbeeld, terwijl haar vriendin zich verkneukelt dat miss beauty letterlijk met de billen bloot staat. Oeps, de achterkant van de jurk is in de slip blijven steken. De stijl van Lisa Carletta is zo verhalend dat je je afvraagt hoe het eindigt met de blondine: behoedt de vriendin haar voor de totale afgang of stuurt ze haar zo de straat op? So what? Nobody’s perfect.
Dat de LolaLiza-vrouw met volle teugen van het leven geniet en zichzelf ook eens wat gunt, zien we op andere beelden van de campagne. Zo voelt ze zich een echte queen in het beautysalon, aan de ene hand een toegewijde nagelstiliste, in de andere hand een cocktail. De LolaLiza neemt zichzelf niet teveel au sérieux. Maniakaal calorieën tellen staat niet op haar prioriteitenlijst. Wanneer niemand het ziet, stort de LolaLiza-vrouw zich samen met een sister-in-crime op de ijskast vol zoetigheden. Het leven is te kort om jezelf lekkers te ontzeggen, toch?
VERANDER JE BADKAMER IN EEN LUXE SPA - NIEUW: The Ritual of Hammam by Rituals Cosmetics
Sluit je ogen en ervaar de warmte van je eigen wellness-ceremonie. De hammam is een van de oudste reinigingsrituelen voor het lichaam ter wereld. The Ritual of Hammam is geïnspireerd op deze eeuwenoude traditie maar beantwoordt ook aan de behoeften van ons moderne leven. Geniet van onze collectie luxe verzorgingsproducten, die het lichaam helpen ontspannen en de geest zuiveren met de revitaliserende geur van verfrissende eucalyptus. Voor de relaunch introduceren we een nieuw luxe verpakkingsontwerp dat de geactualiseerde en elegante geur van de Hammam-lijn nog aantrekkelijker maakt. Creëer je eigen luxe thuisspa met onze vernieuwde Hammam-collectie en ontdek een zuiverende ceremonie die welzijn voor lichaam en geest stimuleert.
Deze producten zijn vanaf juni 2017 verkrijgbaar bij de Rituals Cosmetics winkels, bepaalde warenhuizen en op RITUALS.com.
COLLISTAR - NATURA
Collistar verwelkomt 2017 met een strategische introductie in de wereld van natuurlijke cosmetica die tevens een revolutie teweeg zal brengen in het concept van gepersonaliseerde ‘home-made’ cosmetica.
De Collistar Natura lijn is vanaf april 2017 exclusief te koop bij ICI PARIS XL.
De zomer komt eraan, en dat betekent dat we weer optimaal van de tuin kunnen genieten. Tijd voor een gezellige picknick, een spetterend tuinfeest of om gewoon lekker onderuit in de hangmat te zakken. De decomerken van La Redoute, AM.PM en La Redoute Intérieurs, staan garant voor een geslaagde aankleding. Dek de tuintafel met vrolijk servies, vlei je neer op een etnische plaid of tapijt, en creëer ‘s avonds een feeërieke sfeer met kandelaars en lichtslingers.
Floris van Bommel meets Magritte - Ceci n'est pas une pipe collectie
Dit jaar herdenken we de 50ste sterfdag van de surrealistische kunstschilder Magritte. Zijn talent blijft ook na zijn dood inspireren tot over de landsgrenzen. Schoenenontwerper Floris van Bommel brengt ook een eerbetoon en introduceert een limited edition ‘Ceci n’est une pipe’ sneaker.
Magritte heeft geen introductie meer nodig. Honderden publicaties, exposities in alle grote internationale musea, een eigen museum in Brussel en het portret van Magritte op officiële Belgische bankbiljetten illustreren de grootsheid van Magritte’s oeuvre. De pijp, de bolhoed, de appel, de duif en het mannetje zijn de meeste iconische beelden uit zijn oeuvre en blijven keer op keer tot de verbeelding spreken. Met de grootste eerbied voor dit Belgisch erfgoed ging Floris aan de slag en bedacht hij een kleurrijke collectie sneakers die een speelse ode zijn aan de kunstenaar.
Zien is geloven..
Floris: “De nalatenschap van Magritte wordt streng bewaakt door zijn familie. Het is een waanzinnige eer om in dit jubileum jaar een officieel Magritte project te mogen lanceren. Al 89 jaar vragen mensen zich af wat de ‘Pipe’ die geen ‘Pipe’ is, dan wel is. We hebben eens onderzocht of het misschien een sportbelijning voor op een sneaker is. Helemaal zeker ben ik er niet van, maar het was een interessante zoektocht. Misschien is die zoektocht wel wat de ‘Pipe’ is?! Ingewikkeld... ”
Floris: “We zijn eigenlijk een beetje Andy Warhol gegaan op de Pijp van Magritte. De bruintinten zijn popkleuren geworden. Warhol is ooit begonnen als illustrator van schoenen, dus zo is de circkel weer mooi rond. Soort van..”
Sleeplife: Flaming Love
De lente staat voor de deur. Dan mag het allemaal wat vrolijker. Ook in onze slaapkamer. De flamboyante trendkleur rood-oranje straalt zoveel plezier en kracht uit dat je in een mum van tijd over je winterblues heen bent. Het katoensatijnen dekbedovertrek Calypso van Oilily doet er zelfs nog een schepje bovenop. De geslaagde combinatie met warm geel en roze doet je vanzelf glimlachen. Laat je in gedachten meevoeren naar zonnige oorden en passionele nachten. Wedden dat je elke morgen met het goede been uit bed stapt?
Leuke tip: mix het dekbedovertrek Calypso met Throw Pale Lemon en sierkussens Marshmellow Orange en Velvet Morning Yellow voor een nog beter resultaat.
Het dekbedovertrek Calypso
Het dekbedovertrek Calypso is gemaakt van zeer zachte 100% katoensatijn van hoge kwaliteit. Dit geeft het overtrek een chique glans en voelt heerlijk glad. De speciale druktechniek creëert een extra zacht gevoel.
De grafische print is opgebouwd uit handgeschilderde vlakken in krachtig rood-oranje, roze en geel. De achterzijde heeft een neutrale lichte verfstructuur. Op de bovenzijde van de bijpassende kussenslopen prijkt een grafische, rode print. Net als het dekbedovertrek kan je die langs beide kanten gebruiken.
Bovendien blijft het overtrek zijn kleur behouden. Ook na veelvuldig wassen. Daarnaast blijven de kleuren erg mooi na het wassen. Strijken gaat lekker vlot en langs beide zijden tref je een instopstrook die loopt langs de volledige breedte. Zo kan je het dekbed gemakkelijk onder de matras stoppen én voorkom je koude voeten.
Wat brengt meer verfrissing op een zwoele zomerse dag dan héérlijk koel water, een verse smoothie of mocktail/cocktail met veel ijsblokjes? Enig probleem: je drankje langdurig koud houden op een warme dag. Want geef toe… een lekker drankje dat lang fris blijft, smaakt eens zo goed. Amerikaans drinkflessenmerk Klean Kanteen komt nu met enkele handige, maar bovenal duurzame oplossingen op de proppen!
Drinkfles die tot 24u koel houdt: Het paradepaardje onder de Klean Kanteen drinkflessen komt nu uit in een Insulated versie: dubbelwandig en daardoor perfect isolerend. Ijskoude dranken blijven in deze Reflect Insulated maar liefst 24u koel.
Met z’n prachtig glimmende look en 100% lekvrije bamboo dop, is deze drinkfles voortaan je nieuwe partner-in-crime om hete zomerdagen te trotseren. De fles matcht bij iedere outfit en is bovendien erg duurzaam, want gemaakt uit roestvrij staal, zonder plastic, zonder verf én zonder BPA, ftalaten of andere toxische stoffen.
“Glas” dat je drankje langer koel houdt: Serveer je sangria, smoothie of ander drankje voortaan in een Tumbler Vacuum Insulated van 8 of 16oz. Deze is dubbelwandig en isoleert daardoor beter dan een normaal drinkglas. Perfect om je drankje net iets langer koel te houden. Ook altijd leuk om een milkshake of ijsje uit te lepelen!
Herbruikbare rietjes: On the move/road? Dan kan je de Tumbler perfect afsluiten met de Straw Lid Set. Het deksel sluit naadloos aan op een Tumbler van 16 oz. Dankzij het rietje, uit roestvrij staal, blijf je genieten van je drankje. Very cool! Bij deze set zit ook een schoonmaakborsteltje, maar je kan het rietje even goed in de vaatwasser plaatsen.
De RVS rietjes worden ook in een Straw Set van 4 aangeboden, afgewerkt met een siliconen omhulsel (al dan niet in een fel kleurtje), inclusief schoonmaakborsteltje. Twijfel niet langer en investeer in duurzame rietjes, want plastic rietjes belanden steevast in de vuilnisbak, en helaas ook in de oceanen. Help dus net als Klean Kanteen mee aan een plastic free world!
Laat de zomer maar beginnen, want jij bent er dankzij Klean Kanteen helemaal klaar voor!
Holland America Line introduceert Franse brasserie Sel de Mer
Holland America Line eert zijn meesterkok en voorzitter van de Culinary Council, Rudi Sodamin, door de lancering van de Franse brasserie Sel de Mer als pop-up restaurant op zes schepen binnen de vloot. Rudi is de bedenker van dit concept aan boord van het ms Koningsdam, het nieuwste schip van Holland America Line (2016). Het pop-up restaurant draagt de naam Rudi’s Sel de Mer en zal op het ms Eurodam, ms Nieuw Amsterdam, ms Noordam, ms Oosterdam, ms Westerdam en ms Zuiderdam komen op de plek van het bekende specialiteitenrestaurant Pinnacle Grill.
Sinds de lancering op het ms Koningsdam als een op zichzelf staand restaurant, heeft Sel de Mer veel lof gekregen van gasten en mensen uit de cruisewereld. Rudi’s Sel de Mer bouwt voort op dit succes met een menu van klassieke Franse gerechten waaronder lokaal gevangen vis. Dit wordt geserveerd in een setting waarbij de Pinnacle Grill omgetoverd wordt tot een intieme brasserie met speciale inrichting, borden en menu’s naar voorbeeld van het originele Koningsdam restaurant. Ook komt er een speciale wijnkaart en cocktailmenu. Rudi’s Sel de Mer zal eenmalig op 8-daagse cruises en tweemaal op cruises van 10 dagen of langer worden aangeboden.
“Sel de Mer aan boord van het ms Koningsdam is ontzettend populair onder onze gasten en één van de meest besproken diner ervaringen in de cruisewereld,” aldus Orlando Ashford, President Holland America Line. ”Het restaurant toont de toewijding aan onze gasten om hen een ongeëvenaarde diner ervaring te bieden en door Rudi’s Sel de Mer als pop-up op nog zes schepen te lanceren, kunnen meer van onze gasten ontdekken waar de buzz over gaat en genieten van de fenomenale keuken.”
Rudi’s Sel de Mer maakt zijn debuut in 2017 op het ms Nieuw Amsterdam op 31 maart, ms Oosterdam op 11 mei, ms Eurodam op 24 mei, ms Westerdam op 12 juni, ms Noordam op 2 oktober en ms Zuiderdam op 10 november.
Proef de Librije avond
Naast Rudi Sodamin is ook Jonnie Boer van drie Michelinsterren restaurant De Librije lid van de Culinary Council van Holland America Line. Jonnie heeft op enkele schepen zijn “Proef De Librije” avond met een speciaal menu in de Pinnacle Grill. Momenteel is dit beschikbaar op het ms Rotterdam, ms Eurodam en ms Koningsdam. Deze zomer zal dit ook geïntroduceerd worden op het ms Westerdam.
Voor meer informatie over Holland America Line cruises en alle reisschema’s, bezoek de Nederlandstalige website www.hollandamerica.com of bel 0800-7245 425. Vind Holland America Line op Twitter, Facebook en het Holland America Blog. Directe toegang tot alle sociale media kanalen via de Online Communities link op de home page van www.hollandamerica.com
Frisdrank pakt uit met volledig vernieuwde visuele identiteit
Een opvallend speelse fles en een fris, handmade logo. Die twee evoluties introduceert frisdrankenmerk Fanta vandaag in België en Luxemburg. Allebei onderstrepen ze de fun waarvoor Fanta wil staan. Fles en logo sluiten nu nog beter aan bij de jonge, dynamische doelgroep – de tieners – en de nieuwe flessen-met-een-twist zullen zeker opvallen in het winkelrek. Ze zijn vanaf vandaag verkrijgbaar.
Spiraalvormige fles
Het eerste wat opvalt aan de Fanta-flessen die vanaf vandaag in het winkelrek verschijnen, is de flinke verandering die de verpakking heeft ondergaan. De flessen van 500 ml, 1 liter en 1,5 liter krijgen allemaal een nieuwe spiraalvorm. Een uniek en asymmetrisch design, dat exclusief voor Fanta werd ontworpen. De nieuwe vorm geeft het gevoel dat je je Fanta tot de allerlaatste druppel uit je fles kan knijpen. En tegelijk is het een knipoog naar de vruchtensappen die Fanta gebruikt om de drankjes te maken. De vernieuwde look benadrukt dus meer dan ooit het fruitige, fun én levendige karakter van Fanta.
Handmade logo
Het nieuwe logo van Fanta is gecreëerd door met papier en schaar aan de slag te gaan. “Het logo werd eerst met de hand uitgesneden uit papier en pas toen de designers tevreden waren, werd het gedigitaliseerd” licht Céline Van den Rijn toe, marketing directeur van Coca-Cola Belgium-Luxemburg. Een authentiek én handmade logo dus, waarmee Fanta inspeelt op de DIY-trend. “Verder hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen”, vervolgt Van den Rijn, “de vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.” Als knipoog zit er in de laatste A van Fanta bovendien een glimlach verwerkt die perfect aansluit bij het speelse en fun karakter van het merk.
Meer verrassingen
De vernieuwde visuele identiteit van Fanta vind je vanaf nu ook terug op de blikken. En hou Fanta zeker in de gaten de volgende maanden, want er komen dit jaar nog meer verrassingen aan...
Verkrijgbaarheid
Vanaf eind maart zullen de nieuwe verpakkingen geleidelijk aan instromen op de markt.
Walibi en Natagora vinden een duurzame oplossing voor de bevers
De familie bevers die aan de rand van het park Walibi leeft zal in haar natuurlijke omgeving mogen blijven. Het park komt met Natagora overeen om de plek te beveiligen eerder dan de dieren te verplaatsen.
Sinds enkele maanden woont er een familie bevers in de Dijle, bij de Weerwolf, een van de topattracties van het park, en bij de expressweg. Omdat voor Walibi de veiligheid van zijn bezoekers een absolute prioriteit is, vroeg het park advies aan het Département de la Nature et des Forêts (DNF, de Waalse tegenhanger van het Agentschap Natuur en Bos). Het DNF stelde toen voor om de bevers te verwijderen zodat ze de bomen in de buurt niet meer zouden afknabbelen.
Natagora (de Waalse tegenhanger van Natuurpunt die instaat voor de bescherming van de natuur) adviseerde, in overleg met Walibi, om de site te beveiligen. De dieren uit de site verwijderen zou geen zin hebben, want een andere beverfamilie zou zich onmiddellijk in het leeggekomen territorium kunnen vestigen. Walibi is blij met dit gemeenschappelijk akkoord dat de wilde dieren in hun natuurlijke habitat laat leven en ze niet opsluit in een afgesloten omgeving.
Jean-Christophe Parent (Algemeen Directeur Walibi): “Wij zijn uitermate verheugd dat er met Natagora een duurzame oplossing is gevonden om de beverfamilie in hun natuurlijke habitat te laten leven. De veiligheid van onze bezoekers is voor ons een absolute prioriteit, maar we kunnen het enkel toejuichen dat dit ook gepaard kan gaan met het welzijn van deze dieren.”
Philippe Funcken (Algemeen Directeur Natagora) : “De oplossing gekozen door Walibi gaat in de richting van een samenleving met het wilde leven in plaats van een confrontatie. We feliciteren het park voor deze goed doordachte keuze. De verplaatsing of verwijdering van dieren is vaak de eerste optie. Het standpunt van Walibi geeft een voorbeeldfunctie voor alle volgende casussen die zich zouden kunnen voordoen.”
Een verdere analyse van de plek zal binnenkort gebeuren zodat kan worden gezien hoe de bomen rond de Weerwolf en op de openbare weg het best kunnen worden beveiligd. Natagora zal haar technische kennis aanbrengen, kennis die daarna aan de medewerkers van Walibi doorgegeven zal worden door vrijwilligers van Natagora.
Pionier in de pretparksector. Walibi is 41 jaar geleden ontstaan in Waver en ontvangt jaarlijks ongeveer 1,3 miljoen bezoekers. Vandaag bestaan er 3 Walibi-parken : Walibi Belgium, Walibi Rhone-Alpes (Frankrijk), en Walibi Holland (Nederland). Deze 3 parken maken sinds 2006 deel uit van Compagnie des Alpes
Bezoek natuurpark Denali met nieuwe Seaboutn excursie voor of na de cruise
Tijdens het hele Alaska-reisseizoen 2017 biedt Seabourn, ’s werelds beste ultra luxe cruisemaatschappij, de Denali Experience aan, een exclusieve en optionele Seabournexcursie voor of na elke Ultimate Alaska Seabourncruise op het schip Seabourn Sojourn. Grootse natuurwonderen, rustieke grensstadjes en ongerepte natuur staan allemaal op het programma. Deze zomer keert de cruisemaatschappij voor het eerst in 15 jaar terug naar Alaska.
De vierdaagse Denali Experience is een volledig begeleid, op maat samengesteld avontuur over land met overweldigende belevenissen, luxeaccommodatie en culinaire opties. De Seabourngasten kunnen Alaska, ‘The Great Land’, grondig verkennen, boven gletsjers vliegen en diep in de beschermde wildernis van Denali National Park trekken tijdens deze vierdaagse excursie.
“We zijn blij onze gasten de kans te kunnen geven hun Seabournavontuur in Alaska te verlengen en nog meer van het mooie binnenland te verkennen met deze excursie op maat,” zegt Richard Meadows, president bij Seabourn. “De Denali Experience biedt unieke kansen om de essentie van Alaska te ontdekken, met een reisroute in echte Seabournstijl voor de luxereiziger die een totaalervaring over land en over zee wil.”
Enkele hoogtepunten van de Denali Experience:
Reis vanuit Seward langs een van de meest fascinerende stukjes Amerika: Turnagain Arm, een zeearm die bij vloed meer dan 65 km uitdijt. Bij aankomst in Anchorage stap je aan boord van een vliegtuig voor een adembenemende rondvlucht langs gletsjers, steile rotswanden, uitgeholde rivieren van ijs en de hoogste toppen van het Denali National Park. Daarna geniet je van een diner en avond in McKinley Chalet Resort, op de oevers van de rivier Nenana aan de rand van het natuurpark.
Volg een Denali-gids doorheen de wildernis van Denali National Park, met 2,4 miljoen hectare vol grizzly- en zwarte beren, wolven, elanden, kariboes, Dalls schapen en 169 vogelsoorten. Geniet van de schitterende uitzichten op glooiende heuvels, toendra, uitgestrekte valleien, onstuimige rivieren en de indrukwekkende sneeuwpracht van de berg Denali, die met zijn 6194 meter de hoogste berg in Noord-Amerika is.
Leun achterover in een comfortabele, overkoepelde observatiewagon voor een schilderachtige treinrit ten zuiden van het Denali National Park naar Anchorage met adembenemende uitzichten onderweg. Bij aankomst geniet u van een feestelijk diner in Crow’s Nest Restaurant met 360°-uitzichten op het besneeuwde Chugachgebergte.
Seabourn biedt deze zomer een reeks van 11-, 12- en 14-daagse cruises aan vanuit Vancouver (Brits-Columbia) en Anchorage (Seward) in Alaska aan boord van het schip Seabourn Sojourn. Het seizoen start met de 11-daagse Ultimate Alaskan Sojourn, die op 1 juni 2017 vertrekt vanuit Vancouver, B.C. (vanaf 4999 dollar per persoon).
Voor boekingen of meer informatie kunt u contact opnemen met een professionele reisadviseur of met Seabourn op tel. 1-800-929-9391 of www.seabourn.com
Het grootste pretpark van België voor alle leeftijden opent op 1 april zijn deuren met attracties en sensaties voor jong en oud. Ook kunnen iedere dag tijdens de paasvakantie kinderen tot twaalf jaar op zoek gaan naar eieren in het paaslabyrint.
Tijdens de paasvakantie worden kinderen tot twaalf jaar extra in de watten gelegd. Ze kunnen niet alleen genieten van vele attracties op hun maat in ‘Walibi Playland’ en van splash coaster PULSAR – kinderen vanaf 1 m 20 mogen al op de attractie ! – maar ze kunnen ook iedere dag van 14 tot 16 uur 30 deelnemen aan een paaseierenzoektocht met paaslabyrint in de zone voor de Weerwolf.
Alle kinderen die aan de zoektocht deelnemen worden beloond met chocolade eieren van Jacques. Om helemaal in de paassfeer te komen, kunnen de kinderen zich ook gratis laten schminken in de schminkstand én is er een springkasteel speciaal voor hen voorzien.
Beste nieuwe attractie ter wereld
De beste nieuwe attractie ter wereld – en tegelijk de snelste én hoogste coaster van de België - , staat in Walibi Belgium. Kenners noemen PULSAR een ‘splash coaster’ omdat na de snelheid en hoogte er ook een enorme splash bijkomt. Bovendien is dit de allereerste attractie in de hele wereld die deze combinatie maakt. De attractie heeft vorig jaar een heel prestigieuze prijs in ontvangst mogen nemen tijdens de jaarlijkse IAAPA Brass Ring Awards in Orlando (Florida). De International Attraction & Amusement Parks Associations (IAAPA) is het internationaal orgaan dat alle spelers in de pretparksector van over de hele wereld overkoepelt. Tijdens de jaarlijkse prijsuitreiking in Orlando ontving PULSAR de prijs voor ‘Best New Attraction of the World.’
Het park opent op 1 april om 10 uur en is open tijdens de paasvakantie. Openingsuren zijn terug te vinden op www.walibi.be
Durbuy onthaalt 6de sculptuur symposium over monumentale steen
Kalksteen, leisteen, gres, puddingsteen, …steen is alomtegenwoordig op het grondgebied van Durbuy. Om dit materiaal dat zo kenmerkend is voor de regio extra aandacht te geven, is de idee ontstaan om een panel kunstenaars samen te brengen om te werken rond de steen die aanwezig is in deze regio. Met een eerste editie in 2005, is het evenement in 2009 tweejaarlijks geworden en heeft het de benaming biënnale gekregen. Dit jaar verwelkomt Durbuy van 20 mei tot en met 4 juni, de zesde editie van haar symposium. Een symposium dat steeds meer aan belang wint door een selectie van steeds internationalere kunstenaars voor te stellen met voor deze nieuwe editie beeldhouwers van over heel de wereld: België, Taiwan, Iran, Spanje, Zwitserland, …
De geselecteerde beeldhouwers, elf in totaal, hebben ongeveer twee weken om een ruwe blok te transformeren in een eeuwige sculptuur die vervolgens tentoongesteld blijft in verschillende dorpen in Durbuy. Vijfenveertig werken kunnen overigens nog steeds worden bewonderd op de vele wandelwegen van de stad. Na « Grandeur et intimité des paysages de l’Ourthe Moyenne » (2005), « L’air du temps » (2009), « Colombe, libérons la paix » (2011), « Mémoire » (2013) en « Musique, langue des émotions » (2015), maken de elf beeldhouwers dit jaar werk rond het thema « Vision du monde en 3017 ».
Drie beeldhouwers die speciaal werden uitgenodigd voor deze editie nemen deel aan het evenement; Kazuyoshi Hirai, een Japanse beeldhouwer die is uitgenodigd in het kader van de verbroedering tussen de steden Durbuy en Hanyu, Sylvie Koechlin, Franse beeldhouwer en voorzitter van de herfstbeurs in Parijs, Joroen Grillaert, een beeldhouwer die met Belgisch hout werkt, een première.
Nieuw dit jaar zijn de peter en meter die de beeldhouwers omkaderen tijdens hun werk. Dit zijn Elizabeth Dieleman, galeriehouder (Dieleman Gallery), en Olivier Schmitz, Gouverneur van de Provincie Luxemburg. Hun rol is om de beeldhouwers bij te staan, te adviseren en aan te moedigen.
Een rijk programma: Gedurende vijftien dagen, van 20 mei tot 4 juni 2017, leeft de stad Durbuy op het ritme van het symposium. Restaurants, het cultureel centrum, de openbare ruimte, … worden ingenomen door evenementen rond het gebeuren. Rond de biënnale vinden talrijke activiteiten plaats, zoals workshops, wedstrijden, nocturnes en tentoonstellingen.
1) Open ateliers in de week en het weekend : Om de jongeren in de stad meer vertrouwd te maken met kunst en meer bepaald beeldhouwkunst, stelt het comité de schoolkinderen voor om de fascinerende wereld van creatie te ontdekken door deel te nemen aan workshops rond modelleren en een bezoek aan de site van het symposium. Het doel daarvan is om hen de mogelijkheid te bieden zich te initiëren in kunst, een dialoog aan te gaan met beeldhouwers, op concrete wijze het werk van modelleren en beeldhouwen te leren kennen. De leerkrachten van de scholen hebben positief geantwoord op de uitnodiging aangezien niet minder dan 354 leerlingen deelnemen aan deze workshops die worden omkaderd door vrijwillige kunstenaars. De weekends openen verschillende kunstenaars uit de regio initiatieworkshops voor het grote publiek: Rogier Pierre, met een workshop beeldhouwen met hout, Annick Gillet en Patrick Fusulier, met een keramiekatelier, Anne Segers, met een seriegrafie atelier en NAJA en William Livermore, met een atelier beeldhouwen met steen.
2) Wedstrijden : Scholen die het wensen kunnen een project voorstellen rond het thema van het symposium, « 3017 ». Kinderen stellen een tekening van het project voor en realiseren het vervolgens in 3D. Een jury kiest een werk dat vervolgens wordt uitgevoerd als monumentale sculptuur door Naja en William Livermore. Dit werk wordt vervolgens geïnstalleerd in de school die de prijs heeft gewonnen. Daarnaast wordt een fotowedstrijd georganiseerd voor alle liefhebbers tijdens het symposium. De deelnemers moeten vijf foto’s voorstellen. Een jury van professionals selecteert de laureaten.
3) Tentoonstellingen : De werken van de tentoongestelde beeldhouwers worden tentoongesteld in negen restaurants van de stad (Victoria, Guesthouse, Azur en Ardenne, Saint Amour, Le Parc, Lavie est Belle, Fou du Roy, Durbuy Ô, Mont des Pins et Ferme des Oliviers). Daarnaast wordt ook een tentoonstelling van kunstenaars uit de regio georganiseerd in het Centre Culturel de Barvaux sur Ourthe.
Informatie: Toeristische dienst van Durbuy - T +32 (0)86 21 98 68 - tourisme@durbuy.be - www.symposium.durbuy.be
Ken jij het tweede grootste themapark van Frankrijk
Ken jij Puy du Fou? Een themapark waar je ondergedompeld wordt in een fantastisch historisch epos, van de oudheid tot begin de 20ste eeuw. Spectaculaire shows voor het hele gezin met de laatste technologieën. In Puy du Fou beleef je de emotie van het witte doek en de sensatie van live theater dankzij de stuntmannen, dansers, acteurs, muzikanten, dieren, … live on stage!
Dit jaar viert Puy du Fou zijn 40e verjaardag met nieuwe shows, twee nieuwe restaurants en een nieuw hotel. Leun achterover en geniet van wat Puy du Fou voor jou in petto heeft in het seizoen 2017. Beelden zeggen immers meer dan 1000 woorden.
Puy du Fou werd opgericht in 1978 en is een volledig atypisch themapark. Het werd twee keer verkozen tot beste park ter wereld: in maart 2012 in Los Angeles (Thea Classic Award) en opnieuw in november 2014 in Orlando (Applause Award). Vandaag is het het tweede grootste themapark van Frankrijk met meer dan 2 200 000 bezoekers in 2016. Puy du Fou is een groep die bestaat uit hoofdzakelijk een Association Loi 1901 (een vereniging zonder winstoogmerk) en een SAS (Société par Actions Simplifiées). De vereniging organiseert het Cinéscéniespektakel met 3650 vrijwilligers en heeft de SAS in handen die het Grote Park beheert (60 dag- en avondspektakels, 4 historische dorpjes, 27 restaurants en 5 themahotels). De twee organisaties verzekeren hun toekomst door Puy du Fou Academie (een lagere school ‘kunst & studies’) en Junior Academie (artistiek opleidingscentrum) te financieren, die jaarlijks ruim 600 jongeren in de spektakelkunsten en -technieken opleiden. Met Puy du Fou International verspreidt het park zijn knowhow over de wereld en geeft het advies over de creatie van parken en spektakels volgens het model van Puy du Fou. Sinds zijn oprichting kent Puy du Fou een constante groei dankzij zijn artistieke lef en permanente investeringen.
Belvilla verdubbelt aanbod vakantiehuizen in Groot-Brittannië
Nieuwe regio’s Lake District en Yorkshire en uitbreiding in Wales, Devon en Cornwall. Belvilla, specialist in de online verhuur van vakantiehuizen, verdubbelt zijn aanbod in Groot-Brittannië naar 855 vakantiewoningen. Een flinke uitbreiding op een bestemming die door de Belgen goed wordt gesmaakt én nu extra aantrekkelijk is vanwege de gunstige wisselkoers van de Britse pond. Nieuwe regio’s voor Belvilla zijn Yorkshire en Lake District waar vanaf nu ook vakantiehuizen te boeken zijn. In de regio’s Devon & Cornwall en Pembrokeshire (Wales) wordt het aanbod verder uitgebreid.
Eylard Wurpel, Director of Marketing van Belvilla, licht de keuze voor uitbreiding van het Belvilla aanbod in de UK nader toe: “In niet minder dan 24 Europese landen vind je onze Belvilla vakantiewoningen, vanuit de markt bemerkten we dat het volume van het bestaande aanbod van woningen in de UK niet altijd kon beantwoorden aan de toenemende vraag. Op basis van die klantbehoefte was de keuze voor een uitbreiding snel gemaakt. We zijn ook tevreden dat we in nieuwe upcoming regio’s mooie woningen konden toevoegen voor allerlei doelgroepen. Zelf heb ik een speciaal plekje voor de UK, doordat ik 7 jaar in London heb gewoond en het mooie landschap mocht verkennen. De gast van nu staat ook open voor minder bekende regio’s, wil eens wat anders dan het betreden pad en wil onthaasten. Daarvoor is de UK uitermate geschikt. Dat de lagere koers nu ook een extra voordeel in de portemonnee biedt, is alleen maar mooi meegenomen.”
Nieuw: Lake District: Het Lake District met het prachtige gelijknamige nationale park is een nieuwe regio voor Belvilla met 20 vakantiewoningen. Vanuit België reis je er bijvoorbeeld heen met de ferry vanuit Zeebrugge naar Hull vanwaar het nog 3 uur rijden is naar Clappersgate, midden in het Lake District National park. Hier vind je onder meer een typisch Britse en 400 jaar oude vakantiewoning waar je met zes personen kan gaan genieten. Het is een woning met comfort waarin originele elementen zijn behouden zoals de vloer, eikenhouten balken en open haarden. Ruimte, authenticiteit, charme en een prima ligging in het Lake District zijn de grote troeven. In de kindvriendelijke omgeving kan je wandelen, kanoën, kajakken, klimmen, fietsen en paardrijden. Ook de stad Carlisle, met zijn musea en klimcentrum, is binnen excursiebereik.
Uitbreiding in Devon : In Devon had Belvilla al een aantal vakantiehuizen in de verhuur en dat aanbod is nu verder uitgebreid naar ruim 140. Devon heeft in het noorden en zuiden prachtige kustlijnen en natuurliefhebbers genieten in ondermeer het Dartmoor National park. Een nieuwe 8-persoons vakantiewoning met zicht op die ruige kustlijn vind je in Polruan. Dit is nu echt een ‘vakantiewoning with a view.’ Een vakantieplek met niets dan superlatieven: moderne uitrusting, sfeervolle houtkachel, veel lichtinval, barbecueën met uitzicht op zee, sublieme wandelomgeving, het gezellige Plymouth dichtbij en overal kinderplezier zoals de dierentuin in St. Austell of Kidzworld.
Nog meer genieten in Cornwall: Ook in het naast Devon gelegen Cornwall wordt de keuze vergroot met bijna 90 woningen. Het is een vakantieregio van formaat vanwege het zachte klimaat en toeristische trekpleister Land’s End. In de ecolodge in Saint-Issey is het goed toeven. De woning wordt omringd door wijngaarden, appelbomen en natuurpracht. Voor wie uitkijkt naar een rustgevende vakantie in een ‘peaceful’ omgeving, op tien minuten rijden van Padstow.
Nieuwe bestemming Yorkshire: In Yorkshire had Belvilla tot voor kort nog geen aanbod, maar dat is verleden tijd met zo’n 40 nieuwe vakantiewoningen. Yorkshire is een regio met prachtige natuur in o.a. het Yorkshire Dales National Park. Aan de rand van dit park, in Castle Bolton, vind je een charmante cottage met drie kamers, een houtkachel en gezellige tuin voor de afternoon tea. Het is de startplaats voor mooie wandelingen, dichtbij het gezellige marktstadje Leyburn.
Uitbreiding Wales
In Wales heeft er met name in de regio Pembrokeshire (Zuid-Wales) een uitbreiding plaatsgevonden naar 175 vakantiehuizen. Noord-Wales telt momenteel bijna 40 woningen. Wales met haar Pembrokeshire National Park en Pembrokeshire Coast Path heeft voldoende vakantiegenot in petto voor zij die houden van ‘fresh air’ en natuur. Op slechts ‘two miles’ van het Coast path, het strand en de beroemde St. David’s cathedraal ligt de woning Mor Awelon. Met 6 personen kan je hier genieten van een Welshe vakantie midden in het groen.
Groot-Brittannië: voor elk wat wils met Belvilla
Dit jaar reizen we met onze sterke euro naar het Verenigd Koninkrijk. Fietsers vinden er het beste bewegwijzerde netwerk van Europa (sustrans national cycle network). Wandelaars genieten van een wandelparadijs met duizenden kilometers public footpaths en bridleways. Cultuurliefhebbers ontdekken een uniek patrimonium, zorgvuldig bewaard door de National Trust. En wie gezelligheid zoekt, heeft tijd te kort in leuke stadjes, stokoude pubs en tearooms met versgebakken scones. Kortom, in Groot-Brittannië kan elke vakantieganger zijn hart ophalen, vanuit één van de vele vakantiehuizen van Belvilla.
De bezoekerscijfers van de Krokusvakantie 2017 aan het Domein van de Grotten van Han zijn bekend. Wat Vlaanderen betreft wordt een stijging van 17 % genoteerd in vergelijking met vorig jaar. Met andere woorden, de Vlamingen vinden opnieuw massaal de weg naar Han, naar de grotten en naar het indrukwekkende Wildpark. De groeitrend zal zich ongetwijfeld doorzetten want tijdens de komende Paasvakantie, de verlengde weekends in mei en de zomervakantie is er op het Domein van de Grotten van Han van alles te beleven. De dieren zijn er alvast klaar voor. Het voorjaar en de lente zijn een uitgelezen periode om het Wildpark te bezoeken omdat er een heuse babyboom wordt verwacht.
Tijdens de meimaand verwachten ze dat de hinden van zowel het edelhert als het damhert één of twee jonge hertjes ter wereld zal brengen. Met hun rossige vacht met witte vlekken zullen ze vele kinderhartjes sneller doen slaan. Ook bij de gemzen, oerossen en steenbokken worden binnenkort jongen verwacht. Het duurt nog even voor marmotjes weer wakker worden, maar ook dan zullen er kleintjes de groep verblijden! En vorige week werden een aantal everzwijnenbiggetjes geboren. Zo lief en aandoenlijk!
Zeker niet te missen zijn de poolwolven die in maart worden verwacht. Twee mannetjes worden overgebracht vanuit Denemarken en enkele weken later een vrouwtje uit een dierenpark in Frankrijk. Men hoopt uiteraard op het vormen van een roedel. 2017 wordt voor het Domein van de Grotten van Han het Jaar van de Wolf. Verschillende animaties en evenementen rond de terugkeer van de wolf in België staan op het programma! Hiermee wordt de stijging van het aantal bezoekers ongetwijfeld doorgetrokken.
Onlangs heeft het Domein 3 Przewalski merries verwelkomd, om de groep uit te breiden en het herinvoeringsproject van deze bedreigde diersoort te versterken. Tenslotte wordt binnenkort een koppel lynxen uit de Karpaten verwacht, er zijn volop werken bezig om een mooie behuizing voor hen te creëren. Deze lynx is een raszuivere soort en ook hiermee hoopt het Domein het behouden van het soort te verzekeren.
Wie de grotten bezoekt zal straks nog meer kunnen genieten van de mysterieuze onderwereld want op 27 maart e.k. wordt de nieuwe LED-verlichting in werking gesteld. Dit in combinatie met een muziekspektakel, zorgt voor een magische sfeer. Dit jaar viert het Domein ook de 200e verjaardag van de eerste volledige doorkruising van de Grot (in 1817). Dit gaat gepaard met verschillende animaties en festiviteiten in de zomermaanden. Kortom, het Domein van de Grotten van Han, is ondergronds nog altijd mysterieus en bovengronds beestig interessant met een uniek Wildpark, inclusief super coole safari.
Uitstekende kwaliteit - Heerlijke smaak - Glanzende kleur – Rijke variëteit. Wie Zuid-Tirol hoort, denkt vooral aan bergen, sneeuw, natuur, skiën en wandelen. Maar vanaf vandaag voegen we ook ‘appels’ toe aan dit lijstje. Het appelmerk Marlene® teelt overheerlijke appels van hoge kwaliteit die afkomstig zijn uit de valleien van de Noord-Italiaanse Alpen. Dankzij haar Zuid-Tiroolse roots garandeert Marlene® kwaliteit, deskundigheid, territoriale identiteit en de beste smaak. Een andere troef is de uitgebreide waaier aan variëteiten. Heerlijk zoet, zuur, sappig, stevig en krokant. De slogan luidt niet voor niets, in het sappig Italiaans: “Vivi la varietà”. De beste smaak uit Zuid-Tirol
Waarom zijn de Marlene®-appels zo bijzonder?
Het aroma en de smaak worden gevormd door de rijke bodem en het unieke klimaat van Zuid-Tirol dat hen verwent met meer dan 300 dagen zonneschijn en 2.000 uren zon per jaar. Bovendien zorgt het brede temperatuurbereik waaraan de appels tussen dag en nacht worden blootgesteld voor een perfecte suikerbalans van de appel, wat resulteert in een krokante beet en de typische kleur van de appels uit Zuid-Tirol. Kortom, de hoogte, het Alpijns-Mediterraan klimaat van de zuidkant van de Alpen en de lange landbouwtraditie geven de appels uit Zuid-Tirol hun unieke en heerlijke smaak. Het is de meest uitgestrekte Europese regio waar appels worden gekweekt.
Marlene® is een handelsmerk van VOG Consortium dat in 1995 werd opgericht. Het consortium, samengesteld uit 5.000 producenten en 16 coöperaties, is momenteel de grootste Europese organisatie voor de afzet van appels. In twintig jaar tijd is het appelmerk zelfs uitgegroeid tot een symbool voor kwaliteitsfruit uit Zuid-Tirol, evenals het toonaangevende Italiaanse merk op het gebied van appelteelt. Marlene® wint ook steeds meer aan populariteit in Europese landen.
De hele regio is er dan ook zeer trots op. De boeren doen elke dag opnieuw hun uiterste best. Zo worden alle 5.000 fruittelers regelmatig geïnspecteerd vooraleer één van de vele appelsoorten in je hand belandt, altijd met dezelfde, goedgekeurde kwaliteit. De appels worden afzonderlijk gecontroleerd en gekweekt volgens geïntegreerde productierichtlijnen met aandacht voor het milieu.
Rijke variëteit aan appels
Rood, groen of geel, iedereen lust wel een appeltje. Liever wat zuur, sappig, zoet of krokant? Liefhebbers van Marlene® houden van het merk omwille van de ruime keuze aan verschillende soorten, waardoor er voor ieders smaak wel een appel is. Alle vijf variaties kregen het Europese certificaat ‘Mela Alto Adige PGI’ (beschermde geografische aanduiding), wat garandeert dat ze uit Zuid-Tirol afkomstig zijn.
In volgorde van populariteit: Golden Delicious : Smaak: sappig, zoet en aromatisch, met een fijne, fruitige zuurheid - Beschikbaarheid: half september tot juli. Royal Gala : Smaak: krokant, weinig zuur, zoet aroma - Beschikbaarheid: eind augustus tot eind maart. Red Delicious : Smaak: stevig, sappig, zoet, aromatisch - Beschikbaarheid: eind september tot mei. Granny Smith : Smaak: stevig, elegant zuur, sappig - Beschikbaarheid: oktober tot april. Fuji : Smaak: krokant en stevig, sappig met een hoog suikergehalte - Beschikbaarheid: begin oktober tot mei
Marlene® what’s in a name?
Er waren eens... prachtige appels die groeiden in Zuid-Tirol. Ze waren de vrucht van de ongerepte natuur en het resultaat van een lange traditie, ze waren heerlijk en natuurlijk. Niemand kende ze, omdat ze geen naam hadden... Zo begon het verhaal van Marlene®.
Een naam die voor vele landen en talen herkenbaar is, denk maar aan het Franse Marlène en het Nederlandse Marleen. De appel wordt trouwens ook gezien als het vrouwenfruit. Marlene® verwijst ook naar niemand minder dan Marlene® Dietrich, een Duits-Amerikaans iconische actrice. De meisjesnaam betekent ook "welgevormd schoon".
Naast het klassieke tussendoortje zijn appels ook ideaal om te verwerken in je gerechten, desserts en home made drinks. Laat je inspireren door de vele recepten op de website http://www.Marlene.it/en/recipes/. Dat smaakt naar meer, nietwaar?
Giovane breidt eigen retail uit en pakt uit met vernieuwd winkelconcept
GIOVANE staat niet stil! Het Belgische label opende nog maar de net de deuren van de nieuwe winkel in Gent op de Brabantdam en volgende week is Brasschaat al aan de beurt. Bovendien lanceerde GIOVANE vorige week ook de webshop. Met de Gentse winkel werd het startschot gegeven voor een vernieuwd winkelconcept, waarbij alles in het teken van beleving staat. In een huiselijke, vrolijke sfeer met oog voor detail kunnen er naast de collectie ook accessoires en lifestyle artikelen gekocht worden waaronder VEJA sneakers en tassen van SAVE MY BAG. De nadruk ligt op dynamiek, het aanbod wordt dan ook maandelijks aangepast.
De nieuwe winkel te Gent geniet van een frisse, cleane uitstraling en bestaat uit twee delen. De ruimte vooraan laat zich omschrijven als een wit canvas in een warm kader (houten vloer) waarbij de kledij de protagonist is. Het geheel wordt warm aangekleed met accenten in messing en roze fluweel in de paskamers voor een vleugje luxe. De achterruimte is opgevat als een gezellige zitkamer. Een harig tapijt en een cognac lederen zitbank zorgen voor een ontspannen thuisgevoel en staan in warm contrast met de cleane voorkamer. De achterruimte grenst aan een patio; bij mooi weer staan de deuren open en worden tuin en binnenruimte één geheel.
Het blijvende succes van GIOVANE is mede te danken aan het feit dat het zich seizoen na seizoen heruitvindt en trends op een commerciële en tegelijk tijdloze manier vertaalt. Maar het echte geheim ligt in de slogan: EASY to WEAR, EASY to love. GIOVANE biedt gemakkelijk te combineren stukken die bovendien erg comfortabel zitten. Up- en downgraden naar gelang van de gelegenheid kan moeiteloos. Ook verzet GIOVANE zich met haar uitmuntende kwaliteit tegen de huidige 'wegwerp-cultuur'.
Chantelle Badmode Lente/Zomer 2017 :
Koers naar verlaten eilanden, wild en ongerept … Een verfrissende sprong in een heldere lagune of een luie middag aan een tropisch zwembad. Deze zomer zet Chantelle voor haar badmode koers naar verlaten eilanden, wild en ongerept.
Dream Drinks: zoete en frisse lekkernijen
Dringend iets nodig om je tanden in te zetten als je thuiskomt? Op zoek naar een origineel dessert? Wil je met je verjaardag eens verrassend uit de hoek komen bij de collega's? Of zoek je een nieuwe twist voor het zondags ontbijt? Check even onderstaande recepten, je vindt zeker wat je nodig hebt.
Stoere streetstyle wordt catwalk chic!
Ontdek de SS17 nageltrends met de nieuwe Street Heat collectie van ProNails. De streetstyle fashion trend met stoere ripped jeans en losse trainingspakken werd opgepikt door de haute couture en baande zich - weliswaar in een catwalk chic uitvoering - een weg naar de runways in New York, Parijs en Milaan. Ook ProNails waagt zich aan deze 'casual chiqueness' met haar gloednieuwe Street Heat collectie.
De muziekindustrie was fan van het eerste uur, waardoor ook de grote modehuizen niet konden achterblijven: wat vandaag leeft op straat, bepaalt de trends. Een streetstyle look heeft iets sexy en zelfzeker, vooral gecreeërd door de creatieve zielen onder ons. Het is een expressie van je persoonlijkheid, maar ook van die favoriete vriendengroep waarmee je in je vrije tijd afspreekt.
Belgisch nagellakmerk ProNails spotte de trend en gaat daarom volledig in Street Heat modus met dit nieuwe kleurenpalet voor je nagels: van roze of nude huidstinten en glimmend bruin, tot sterk contrasterend en gesatureerd rood, blauw en oranje, afgewerkt met onmisbaar bling bling goud.
#Ain'tYoMama: Een warm zomers bruin als een zijdezachte chocoladekleurige huid, glimmend in de zon. Deze wereldse nageltint is tegelijk stijlvol en zelfzeker.
#RippedRed: Nu een gescheurde jeans en t-shirt niet alleen hip maar ook chic zijn, heb je een fel contrasterend rood als dit nodig om je look van kop tot nagels te laten knallen.
#WhiteSister: Deze frisse roze nude tint geeft je nagels extra pit, maar houdt het stijlvol. De tint past mooi bij eender welke huidskleur of nagelstijl: lang, kort, puntig of afgerond!
#Smokin'Hot: Combineer een sexy zwarte top met vurige rood oranje nagels. Deze kleur is pittig en vol karakter, net zoals jij: smokin' hot!
#InkIt,LinkIt: Jullie behoren tot dezelfde vriendengroep? Laat het dan zien ook! Aangezien matching tatoos toch nog dat stapje te ver zijn gaan we gewoon voor knallende matching nagellak in deze inktblauwe kleur! Ink It, Link It! #squadgoals
#BetterHaveMyMoney: Een casual look wordt onmiddellijk stylish wanneer je er de juiste statement juwelen aan toevoegt én combineert met glinsterende gouden nagels. Because b*tch better have bling on the nails!
Frisse, felle en vooral nieuwe kleurtjes, daar hunkeren onze nagels echt wel naar nu de lente in aantocht is en de eerste warmere zonnestralen voelbaar zijn! De timing van deze Street Heat collectie kon met andere woorden niet beter zijn.
SNP Natuurreizen : fietsen langs ingerichte tenten
Een fietsreis langs ingerichte tenten! Het minste wat je van deze reisformule kan zeggen is dat hij origineel is. Het is een reisconcept met zoveel voordelen die meteen overtuigen. En mochten er nog twijfels zijn dan worden die snel weg genomen door de reisbestemmingen uit het aanbod van SNP Natuurreizen.
Fietsen zonder bagage is veel aangenamer dan met bagage. Daar bestaat geen twijfel over. Dankzij de formule ‘fietsen langs ingerichte tenten’ wordt dat bagageprobleem al meteen opgelost. Geen gesleep met allerlei spullen, want alles is aanwezig, tot beddengoed toe. Daarenboven word je persoonlijke bagage telkens naar de volgende overnachtingsplaats gebracht. En dus kun je elke morgen opnieuw aanzetten voor een genietbare fietstocht zonder afremmend gewicht achterop de fiets. Voeg daarbij dat je logeert in een goed uitgeruste, sportieve tent op een groene camping met veel ruimte. Het is duidelijk dat deze reisformule ook de kinderen zal begeesteren. Vandaar dat SNP Natuurreizen zijn bestemmingen en programma’s op families, gezinnen met kinderen heeft afgestemd. Ziehier een greep uit het verleidelijke aanbod.
Frankrijk – Auvergne en Allier – 8 dagen: Een dunbevolkte streek, veilige wegen, puur natuur, in het hartje van Frankrijk ! Dat is het ideale kader voor een fietsreis met de kinderen. Af en toe zit er een kuitenbijtertje in het parcours maar eenmaal boven kun je altijd weer heerlijk ‘vliegen’ naar beneden. Aan rustplaatsen geen gebrek, een leuk terrasje in de zon, een plekje langs het water voor de picknick. En ’s avonds wacht een comfortabele tent, op een rustige camping, met regelmatig een zwembad voor de kids ! (www.snp.nl/reis/frankrijk/auvergne_en_allier).
Frankrijk – Loire en Bourgogne – 8 dagen: Ook tijdens deze fietstocht staat elke avond je bagage klaar in een ingerichte tent. Vooraf geniet je van ontspannen fietsen over ‘voie vertes’, kleine jaagpaden en stille landweggetjes, langs authentieke dorpen en machtige Loire-kastelen. En er is ook tijd om te spelen, op een zandstrandje bijvoorbeeld, of te genieten van de rivier vanuit een kano. Om nooit meer te vergeten! (www.snp.nl/reis/frankrijk/loire_en_bourgogne).
Frankrijk – Saône – 8 dagen: Ontdek een stukje authentiek Frankrijk vanuit twee kindvriendelijke campings. Fietsen zonder één moment verveling, door het groen, door wijngaarden, langs dorpjes en kastelen. Veilig fietsen met slechts hier en daar een klimmetje. Bij aankomst wacht pure ontspanning, zwemmen en spelen en vooral uitrusten in echte bedden, op naar een volgende onvergetelijke fietsdag. (www.snp.nl/reis/frankrijk/saone).
Morvan & Nièvre – 8 dagen: Een groot terrein is a priori kindvriendelijk want daar kunnen de kids naar hartenlust spelen. Zoals de camping à la ferme, met zwembad, aan de rand van het Nationaal Park Morvan. Hier wachten grote, ingerichte tenten én leuke shetlandpony’s. Er is ruimte zat en het uitzicht op de omgeving is subliem. Dit is de ideale uitvalsbasis om te genieten van al het moois en lekkers dat de Bourgogne te bieden heeft. (www.snp.nl/reis/frankrijk/morvan_en_nievre).
Creuse – 8 dagen: In de ingerichte tent bij de oude watermolen van Piot is het heerlijk toeven in de zomer. Er is een divers aanbod van outdoor-activiteiten dat zeker de tieners zal aanspreken: boomklimmen, kanoën, GPS-wandelen en nog veel meer, met ervaren begeleiders. Ouders genieten intussen van de rust, van het riviertje en van een vakantie uit de duizend. (www.snp.nl/reis/frankrijk/creuse).
SNP is de reisorganisatie van de Nederlandse ANWB, actief op een groot aantal terreinen zoals pechverhelping op de weg en milieubescherming. SNP is dé specialist voor actieve en duurzame vakanties, met een zeer gediversifieerd aanbod. Info: www.snp.nl
Belg kiest steeds meer voor luxe op vakantie….zonder kinderen - Dat de Belg veel waarde hecht aan luxe en kwaliteit op reis, is geen geheim meer. Maar touroperator Corendon merkt op basis van haar meest recente boekingcijfers dat we dat ook erg graag zonder kroost doen, want het aantal Adult Only boekingen is verdubbeld in vergelijking met vorig jaar. Concreet gaat het dan over hotels die gasten pas toelaten vanaf 16 of 18 jaar en die meer luxe voorzien in keuken, inrichting en entertainment.
Vakantiegangers blijken steeds meer waarde te hechten aan rust op vakantie. Dat vooral hotels waar kinderen niet toegelaten zijn hierop inspelen hoeft geen verrassing te zijn. Daarnaast kunnen dergelijke hotels vaak verder gaan in de luxe en comfort die ze bieden, door bijvoorbeeld een meer verfijnde keuken aan te bieden, een loungebar te installeren of romantische twinbeds op het strand te voorzien. Het hogere prijskaartje dat hier tegenover staat lijkt de Belg alvast niet te deren, zo blijkt nu uit cijfers van touroperator Corendon.
De trend kwam al enkele jaren geleden opzetten maar Corendon ziet dit jaar maar liefst een verdubbeling in de boekingen van hun Only Adult-hotels, zoals de Adult Only-categorie officieel bij hen noemt. Als gevolg zal Corendon ook haar aanbod aan Only Adult hotels blijven opdrijven. Zo kan je nu al kiezen uit meer dan 75 Only Adult hotels. Wij zetten de vijf best geboekte voor u op een rijtje.
Klasse in Kreta: Het Elysium Boutique Hotel in Kreta is open voor gasten vanaf zestien jaar en straalt klasse uit. Het hotel is strak ingericht en voorziet heel wat luxefaciliteiten. Zo kun je ontspannen aan het zwembad of in het Spa Center, culinair genieten in het restaurant of je uitleven in het fitnesscentrum. Je verblijft op een steenworp afstand van het strand en als het wat levendiger mag, ben je snel in het centrum van Chersonissos.
Feesten voor volwassenen in Ibiza: Feesten, volwassenen, Ibiza. Do we need to say more? In het bekende Ushuaia hotel mag je pas verblijven vanaf achttien jaar en kun je tijdens het zomerseizoen elke avond van een andere bekende dj genieten vanop je eigen balkon. Verder zijn er twee restaurants, een Ibiza Sky Society Bar en drie zwembaden.
Romantiek in Turkije: Het Thor By Alkoçlar Exclusive Hotel in Bodrum heeft alles om van je vakantie een romantisch uitje te maken. Van de ligbedden aan het zwembad tot het bad in je hotelkamer: alles is gericht op koppels. Minimale leeftijd is zestien jaar, dus hier kun je perfect genieten van een reis onder (verliefde) volwassenen.
Gezellig genieten in Kos
Voor Griekse gezelligheid in een modern jasje moet je in het Diamond Deluxe Hotel zijn. Het designhotel laat gasten toe vanaf zestien jaar en heeft een prachtig uitzicht op de Egeïsche zee. Ze steken extra veel moeite in je culinaire ervaring ter plaatse, want zowel de menukaart als de sfeer en het uitzicht is tiptop in orde. Geen kindermenu’s, maar verfijnde gerechten in een romantische setting.
Side, Turkije: ontspannen met een grote O: In het Sensimar Resort in Side, Turkije, is alles voorzien om je helemaal tot rust te laten komen. Overdag kun je uitrusten in de luxueuze zonnebedden, voor me-time kun je dan weer in het spa-centrum terecht. De volwassen sfeer van het hotel komt daarnaast niet alleen volledig tot zijn recht in de drie verschillende bars die je er vindt, ook de inrichting is erg smaakvol uitgevoerd. Je kunt er pas overnachten vanaf achttien jaar.
Al deze hotels zijn te boeken via www.corendon.be/vakanties/only-adult met vertrek vanuit Brussel.
Corendon, opgericht in 2000, is een snelgroeiende en toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische markt. In 2015 verzorgde Corendon met veel plezier de reis voor meer dan 750.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Onder Corendon vallen Corendon Vliegvakanties, Corendon Airlines met een vloot van 16 vliegtuigen, Corendon Hotels & Resorts, Corendon Foundation, Corendon Groups & Incentives, GOfun jongerenreizen, Stipreizen, Maris Life en Karin’s Choice. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en de grote ervaring in het inkopen van accommodaties. Hierdoor kan Corendon in combinatie met de lage overhead kosten de beste prijs-kwaliteitverhouding aanbieden als het om vakanties gaat. De slogan van Corendon luidt: Altijd de beste vakantiedeals! www.corendon.be
Doe wel en het goede zal je tegemoet komen met de hernieuwde Karma-collectie. Na het enorme succes van de limited edition van vorige zomer en op algemeen verzoek van onze fans hebben wij besloten om de geur van de Karma collectie aan te wenden voor onze nieuwe zomer collectie: The Ritual of Karma. Een unieke combinatie van lichaamsverzorgings- en zonneproducten met positieve zomer vibes. Zorg je goed voor jezelf, dan zul je veel terugkrijgen in de vorm van geluk. De bodyproducten combineren het zoete, florale aroma van de heilige lotus met de voedende kracht van biologische witte thee wat een aparte zomerse sfeer oproept. De zonneproducten bevatten een krachtig natuurlijk antioxidantencomplex gebaseerd op biologische witte thee, natuurlijke vitamine E en ginkgo biloba.
Anita Maternity :: Miss Dotty SS17
Jong, modern, comfortabel - Hemelsblauwe stippen op middernachtsblauw – de nieuwe serie Miss Dotty wordt geleverd voor modern gemak. Van het charmante design, met strikje tussen de cups, tot de mooie pasvorm en functie - met deze voedingsbeha komt dat bij elkaar, tot in de J cup.
Samen met de beugel geeft de dubbellaagse moulding de cup een aangename stabiliteit en vormt een natuurlijke borstvorm. De zachte microvezel stof, aan de buitenzijde bedrukt en aan de binnenkant zonder print, geheel zonder zichtbare naden in de cup, draagt bij aan de smetteloze optiek net als het draagcomfort. De niet zichtbare decolletérand en de rondom lopende Clean-Cut voedingssteun doen het overige om tot een onbezorgd draaggevoel te komen.
Ook het voedingscomfort is perfect: dankzij de tot de schouderbandaanzet reikende voedingssteun glijdt de schouderband bij het openen van de beha niet af. Bovendien werken in de grotere maten een tussen de moulding lagen verwerkte cupsteun, bredere, gepolsterde schouderbanden alsmede een met powertule gevoerde rug, ontlastend.
De bijpassende slip, bedrukt aan de voorzijde en effen aan de achterzijde, vult deze set aan. Mooie uitstraling en draagcomfort zijn hier dicht met elkaar verweven: het voorpand is gevoerd met elastische tule, taille- en beenafwerking met zachte elastische banden.
Anita Maternity Beach: Shades of Blue
De Anita Maternity Beach stuks dit seizoen zijn één voor één musthaves voor de kledingkast van de modebewuste zwangere vrouw. De stuks zijn zowel van snit als design tijdloos en kunnen zo meer seizoenen worden doorgedragen.
Toon jouw 'pregnancy glow' in de klassevolle badpakken en de cover-ups van Anita. Met mooie, innoverende prints en silhouette, wordt de nadruk op de mooie rondingen gelegd. De elastische stof aan de zijkanten heeft je ruimte om te groeien gedurende je zwangerschap. Laat de zomer maar komen!
WELEDA - Weleda en WWF slaan de handen in elkaar voor de bescherming van de Belgische natuurgebieden
Sinds 2016 bundelen WWF en Weleda hun krachten om de natuur en de biodiversiteit in de wereld te beschermen. Zo zamelde Weleda vorig jaar 40.000 euro in voor het behoud van de oerbossen in de Roemeense Karpaten. Ook dit jaar wil Weleda op grote schaal geld inzamelen. Deze keer zal de donatie worden gebruikt voor het herstel en de bescherming van natuurgebieden en hun biodiversiteit in België.
1 product van Weleda kopen = 1 euro voor WWF. Van 20 maart tot en met 9 april 2017 zamelt Weleda geld in door per verkocht Weleda-artikel 1 euro aan WWF te geven. “Deze donatie zal worden ingezet voor het project “LIFE Prairies Bocagères”, dat zich concentreert rond een tiental beschermde gebieden in de regio Fagne-Famenne.
Fanta zero Pink Pomelo, zo heet de nieuwe telg binnen de Fanta-familie. Deze fruitige frisdrank zonder suiker trakteert je op de natuurlijke bitterzoete smaak van de pomelo en de nodige portie Fanta fun. Een smaakvolle én suikervrije uitbreiding van de Fanta-familie.
Met Fanta zero Pink Pomelo brengt Fanta een nieuwe, zomerse variant op de Belgische markt: roze pomelo, een kruising tussen pompelmoes en grapefruit. De smaak is lekker verfrissend met de bitterzoete toets van de citrusvrucht, de presentatie even verrassend in een bolvormig petflesje van 250 ml.
Met deze nieuwkomer speelt Fanta in op de populaire bittertrend én breidt het merk zijn assortiment suikervrije frisdranken verder uit. Céline Van den Rijn, marketing directeur voor Coca-Cola in België en Luxemburg: “Met Fanta zero Pink Pomelo breiden we ons assortiment suikervrije frisdranken verder uit en bieden we onze Fanta-consumenten nog meer keuze. In België is intussen al 45% van ons totale verkoopvolume suikervrij en dus zonder calorieën. En ook in de toekomst blijven we investeren in vernieuwende frisdranken.”
Met deze nieuwkomer wil Fanta inspelen op de nieuwsgierigheid van de jongeren en hun onstilbare drang naar nieuwe ervaringen. Met vier social influencers – Elfi De Bruyn, Zaka Ben, Lufy & Enzo – in de hoofdrol van de bij uitstek ‘social first’ campagne haakt Fanta in op een nieuwe manier van communiceren. Elfi De Bruyn, blogster van ‘Glam at heart’ en tv-zender VIJF over haar rol in de spot: “Het filmpje opnemen was een geweldige ervaring. Helemaal in lijn ook met wie ik ben. Zo hou ik van klein geluk – een kleurrijke outfit, een wandeling in de zon… – en streef ik graag mijn dromen na. Die magie en fantasie komen tot leven in de wereld van Fanta.”
Meer info: www.cocacolabelgium.be
LES GOURMANDISES DE NINA & LUNA - LIMITED EDITION
De zomer verandert in lekkere snoepjes met Nina Ricci.
Les Belles de Nina, zielsverwante zusters en een incarnatie van de vriendschap. Als hedendaagse heldinnen spelen zij samenzweerderig onder éénhoedje in een heerlijke, kleurrijke roes. Zij hebben twee passies: hun BFF en alles wat zoet smaakt – dus waarom zouden ze kiezen? Zo’n kostelijke fijnproevers willen nu eenmaal alles wat hun hartje begeert. Nina, my sweet BFF. Luna, my sweet BFF.
LES GOURMANDISES DE NINA 50 ml €68,51 - LES GOURMANDISES DE LUNA 50 ml €69,52 - Verkrijgbaar vanaf 29 maart 2017.
RITUALS COSMETICS LANCEERT BODY CREAMS MET KNAPPE MILIEUVRIENDELIJKE NAVULLING
Maak kennis met onze Body Cream in zijn nieuwe navulverpakking. De nieuwe navulverpakking is een verstandige keuze voor het milieu. Door ze te gebruiken, verminder jij je ecologische voetafdruk: het zorgt immers voor minder afval en zo dragen we meer zorg voor de aarde. Als je een jaar lang de navulverpakking gebruikt in plaats van een gewone verpakking, spaar je 70 percent CO2 en 65 percent energie uit. Bovendien wordt er ook 45 percent minder water verbruikt. Om die reden zijn The Ritual of Laughing Buddha, The Ritual of Hammam en The Ritual of Dao Body Creams voortaan in een navulverpakking verkrijgbaar. Onze nieuwe navulverpakking is niet alleen een verstandige keuze voor het milieu, maar ook voor je budget: zij bevat immers 220 ml body cream - 10 percent meer dan gewoonlijk, voor een lagere prijs.
The Ritual of Laughing Buddha Body Cream en The Ritual of Dao Body Cream zijn verkrijgbaar vanaf april 2017 en The Ritual of Hammam Body Cream vanaf juni 2017 in Rituals Cosmetics winkels, geselecteerde warenhuisafdelingen en via RITUALS.com.