Inhoud blog
  • All-over natuursteen
  • Terug naar school
  • Betoverende elegantie
  • Aalto tafels en banken
  • Buiten water?
  • Watches & wonders: drie elegante meesterwerken
  • Swatch Neon collectie keert terug
  • Olympéa Le Parfum
  • Invictus Parfum
  • Quick Step presenteert baanbrekende vloerencategorie Lumic
  • Citizen super Titanium
  • Alpina lanceert revolutionaire horloges
  • By the numbers
  • Schakelaar of street art?
  • Tour d'Anvers
  • Fietsen Schouwen-Duiveland
  • Kalimera, kalipera:
  • Nieuwe Europa-park achtbaan
  • Een picknicktafel voor elke buitenliefhebber
  • Inside Blinds bewijst veelzijdigheid met gordijnen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    31-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delhaize pakt uit met primeur in Belgische retail: eerste gamm van raw food-producten

    Vegan, zonder gluten en lactose, vrij van additieven. Vanaf 21 augustus zal Delhaize onder haar eigen merk vier nieuwe raw food-producten in de bakkerij-afdeling lanceren. Delhaize is zo de eerste Belgische retailer die raw food-producten op de markt brengt. Een primeur dus! Concreet gaat het om raw cakes gemaakt op basis van onbewerkte voedingsmiddelen. Delhaize wil met deze innovatie haar klanten nog meer kwalitatieve en innovatieve producten aanbieden.

    Raw food is één van de jongste voedingstrends die de kop opsteken. Vooral geliefd bij vegetariërs en veganisten, maar ook internationale sterren zoals Beyoncé, Nathalie Portman en Demi Moore zijn er helemaal wild van. Ook de klanten van Delhaize zijn vragende partij. Om in de verschillende noden en wensen van haar klanten te voorzien, zet Delhaize vandaag haar eerste stappen in dit segment.

    Raw food

    De raw food trend staat doorgaans voor hoofdzakelijk ongekookt en onbewerkt voedsel. Hierbij word er quasi niet gekookt, gebakken, gestoomd of gebradenalthans niet op hoge temperaturen. Raw food bevat dus geen tot weinig gekookte voedingsmiddelen. Het gaat voornamelijk om rauwe groenten, fruit, granen en noten terwijl dierlijke producten, melkproducten,klassieke geraffineerde suiker meestal uit deze voeding worden weggelaten. De raw food-producten van Delhaize kenmerken zich omdat ze 100% natuurlijk en additievenvrij zijn, maar vaak ook omdat ze geen lactose bevatten.

    Primeur in de Belgische retailsector

    Dat net Delhaize als eerste supermarktketen in België dit type van producten op de markt komt, is geen toeval. Delhaize wil de referentie zijn op het vlak van innovaties in natuurlijkere, gezonde en smakelijke producten. Dat doet Delhaize al sinds haar 150-jarig bestaan: de Delhaize-klanten konden bijvoorbeeld als eerste avocado proeven in 1974, Fairtrade- en bioproducten kopen in 1989, de eerste Chileense wijnen, quorn en sushi ontdekken in 1994, ontbijtgranen met stevia uitproberen in 2013 én van de eerste Belgische vermout genieten in 2016. Aan die lijst voegt Delhaize vandaag raw food toe.

    Vier variëteiten raw cakes: vegan, zonder lactose en gluten

    Met het nieuwe gamma beantwoordt Delhaize aan de wensen en noden van haar consumenten: of het nu gaat om raw-foodisten, mensen met specifiek voedingspatroon zonder lactose en gluten, of mensen die op zoek zijn naar ‘less processed’ food. Veganisten leggen bijvoorbeeld vaak een hele zoektocht af om geschikte patisserie te vinden, aangezien er heel wat gebak dierlijke producten bevatten zoals zuivel en eieren. Dankzij het raw food-gamma van Delhaize kunnen ook zij eenvoudig van heerlijke cake genieten. En uiteraard kunnen ook niet-vegetariërs en niet-veganisten genieten van dit heerlijk stukje patisserie.

    Delhaize brengt vier variëteiten van raw cakes op de markt. Elke cake is additieven-, gluten- en lactosevrij en 100% natuurlijk. De chocoladefreaks zullen in de wolken zijn bij het proeven van de raw cake met chocolade- en karamelsmaak, die geen melkproducten,noch eieren noch klassieke geraffineerde suiker bevat ( bevat wel de van nature aanwezige suikers van bv. ‘dadels’,’agave). Er bestaat ook een frisse, exotische smaaksensatie op basis van limoen en mango. Voor Delhaize-klanten die te vinden zijn voor rode vruchten, is er een raw cake met framboos en blauwe bessen. En diegenen die verzot zijn op de pure smaak van vanillestokjes, vinden hun gading ongetwijfeld bij de variant met vanille. Kortom, voor ieder wat wils!

    Elke portie van 130 gram wordt verkocht aan €5,49: Hey Chocolate Lover!: chocolade- & karamelsmaak; Hey Summer Lover!: limoen & mango; Hey Berry Lover!: framboos & blauwe bes en Hey Vanilla Lover!: vanille.

     







    31-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampeervakantie in Ierland combineert cultuur met natuur

    Een kampeervakantie in Ierland betekent ultieme vrijheid. Neem je tijd, geniet van de natuur en ervaar het echte Ierland. Over het hele eiland liggen prachtige campings verspreid, bijvoorbeeld op ongerepte locaties langs de westkust, in de valleien van het binnenland of in de fabelachtige landschappen van Noord-Ierland.

    Het milde zeeklimaat zorgt ervoor dat elk jaargetijde geschikt is om Ierland te bezoeken. Vlakbij de steden zijn prachtige campings in het groen te vinden, zo zijn cultuur en natuur perfect te combineren. Wordt wakker met uitzicht op zee of kies voor een camping met veel georganiseerde activiteiten. Zes bijzondere campings voor een unieke kampeervakantie in Ierland.

    1. Overnacht aan het water : Camping Eagle Point is de ideale uitvalsbasis voor een vakantie in de regio’s West Cork en South Kerry. Op deze camping geniet je naast topvoorzieningen zoals modern sanitair en gratis WiFi, van ultieme rust aan de waterkant. De meeste caravanplaatsen bij Eagle Point hebben uitzicht op de idyllische baai. Ook de tentplaatsen zijn uitgestrekt over het schiereiland en liggen direct aan de waterkant.

    2. Camping voor actievelingen : Bij camping Westport House ben je aan het juiste adres voor een actieve vakantie. De camping beschikt over basisvoorzieningen, maar onderscheidt zich door de vele mogelijkheden aan activiteiten. Tennis, tafeltennis, pitch n’ putt en vissen zijn gratis voor alle campinggasten. Tegen betaling kun je lasergamen, SUP-en en ziplinen in het Adventure Activity Centre. In de omgeving zijn ook blauwe vlag stranden, kan je diepzeevissen of ponyrijden.

    3. Dichtbij de Skelligs : Een goede locatie is volgens kampeerders een belangrijk criteria in de zoektocht naar de ideale camping. Camping Mannix Point is gelegen aan de kust dichtbij Cahirciveen en omringd door de bergen van het Iveragh-schiereiland. Dit resulteert in adembenemende uitzichten. De camping ligt dichtbij de must-visit Skellig Ring route. Deze spannende kustroute is bekroond door Lonely Planet tot ‘Best in Travel 2017’.

    4. De meest ‘groene’ camping: Bij camping Rushin House Country Park in Noord-Ierland draait het om milieuvriendelijkheid en groene energie. Zelfs het meubilair op de camping is gemaakt van gerecycled plastic. Gelegen aan de oevers van Lough MacNeun geniet je hier van de rust en het prachtige platteland in de omgeving.

    5. Midden in de natuur : In natuurpark Glen of Aherlow, gelegen aan de grens van Tipperary Limerick en omringd door het Galtee-gebergte, maak je de mooiste wandelingen. De 4-sterren camping bevindt zich net naast het natuurpark en hierdoor de perfecte start voor mooie wandelingen. Adrenalinejunkies vermaken zich in het naastgelegen Ballyhoura waar zij meer dan 98 km aan mountainbike trails vinden.

    6. Kamperen a la 21ste eeuw

    Bij camping Nagle’s Doolin in Doolin ervaar je het nieuwe kamperen. De camping ligt direct aan de Atlantische Oceaan, tussen de kliffen van Moher en de Burren. Hier kan je ook zonder caravan of camper overnachten in unieke Glamping Pods. Deze weerbestendige accommodaties bieden luxe en comfort op het platteland.







    31-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijd redenen waarom Slovenië de ideale bestemming is voor een zalige nazomer

    In september of oktober op reis gaan, heeft zo zijn voordelen. Enerzijds vermijd je de drukte, maar ook de prijzen liggen een stuk lager. Uiteraard is er een grote keuze aan bestemmingen, maar hier alvast vijf redenen waarom velen voor Slovenië kiezen voor een ‘nazomervakantie’.

    1. Relaxen in stijl

    In Slovenië borrelt het water overal op uit de grond en dat water zorgt niet alleen voor fantastische grottenformaties zoals in Postojna of de Škocjan grotten maar het is ook heilzaam voor de mens. Er zijn maar liefst honderd thermale bronnen en daarenboven is Slovenië wereldwijd bekend voor de beste wellness centra en spa’s. Dit groene land kent maar liefst 14 natuurlijke Spa’s. Ook de allerkleinsten zijn welkom in de Sloveense wellness centra, met waterparken of massages voor kinderen. Voeg daarbij de vele meren en het kristalheldere water in de rivieren Soça en Savinja en in het meer van Bled of Bohinj, toeristische centra waar je tot laat in het najaar helemaal tot rust kunt komen.

    2. Terug naar de natuur

    De natuur van Slovenië is indrukwekkend want maar liefst 66% van het land is bebost en grote delen zijn beschermd natuurgebied (één nationaal park, 3 regionale parken, 44 landschapsparken en 52 natuurreservaten). De toerist zal vooral de variëteit van het land appreciëren want tussen de Alpen en Adriatische Zee ligt een landschap met bossen, dalen, heuvels, rivieren, meren en wijngaarden. De Sloveense hoofdstad, Ljubljana, werd tevens uitgeroepen tot Green Capital 2016 want dankzij het plan, Vision 2025, wordt de hoofdstad duurzamer en groener gemaakt. Zo’n 75% van de oppervlakte is groen!

    3. Gezellig en trendy Ljubljana: ‘Open kitchen’ en ‘foodwalks’

    Ljubljana is één van de gezelligste hoofdsteden van Europa. Het is een relatief kleine stad en grotendeels verkeersvrij. Hippe koffiebars en trendy winkeltjes wisselen elkaar af en in het najaarszonnetje kun je uren slijten op de terrasjes langs de Ljubljanca-rivier. Door de ideale ligging, kan je perfect enkele uitstapjes maken met de hoofdstad als uitvalsbasis. Nog niet overtuigd? Elke vrijdag vindt in het stadscentrum “Open Kitchen” plaats: een foodmarket waar je talrijke Sloveense smaken kan proeven. De gerechten worden ter plaatse klaargemaakt door verschillende Sloveense chefs. Een absolute aanrader! Open Kitchen vindt iedere vrijdag plaats tussen maart en mid-oktober. Combineer een verkenningstocht door de stad met culinaire stopplaatsen tijdens een van de Foodwalks.

     

    4. Land van geuren en smaken

    In het najaar wordt er ook in Slovenië geoogst en de producten van het land zijn de ingrediënten van heerlijke lokale gerechten. Vergeet ook de wijnen niet en vooral de wijnfeesten en wijnfestivals die je als wijnliefhebber beslist moet meemaken. Noteer alvast het ‘Old Vine Festival’ in Maribor in oktober en ontdek er de rijke wijntraditie. Op 11 november vieren ze in Slovenië St Martin’s day, de belangrijkste feestdag voor wijnboeren. Op deze dag wordt het einde van de oogst gevierd en wordt de nieuwe wijn geproefd. Overal in het land vinden festiviteiten plaats dus wijnliefhebbers noteren deze dag alvast best in de kalender.

    5. Actief genieten

    Slovenië is een fiets- en wandelbestemming met een goed netwerk van bewegwijzerde paden. De herfst kleurt het landschap betoverend mooi. De echte avonturiers kunnen ook genieten van een rafting excursie op de Soça rivier of een bellyak excursie op de Savinja Rivier. Een absolute aanrader voor wie van wat uitdaging houdt! Of wat dacht je van ‘Sup’en’ op de Ljubljanca-rivier? Minder avontuurlijk, maar absoluut een originele manier om je door het centrum van de hoofdstad te verplaatsen.

    Slovenië is met andere woorden de perfecte bestemming voor een nazomervakantie. Zowel voor een vakantie in de natuur of voor een korte citytrip, Slovenië heeft het allemaal. www.slovenia.info

     

     

     







    30-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Giovane: Van crème tot hazelnut

    Giovane brengt warmte in de wintergarderobe met wellicht de meest veelzijdige en multi-inzetbare Pantone trendkleur : Hazelnut. Een tint lichter dan de natuurlijke hazelnoot, aardachtig en neutraal. Een prachtige basiskleur, die in combinatie met crème en subtiele bruintinten doet denken aan het kleurenpalet en de warmte van een heerlijke macchiato

     







    29-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.September terug naar school of werk in alle schoonheid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de zomerperiode heeft onze huid heel wat te verduren gehad ( zon, wind, zeezout, chloor… ) maar ook daarna wordt de huid blootgesteld aan het stadsleven ( uitlaatgassen… ). Deze zuiverende cocktail tegen stress en vervuiling heeft een directe invloed op de gezondheid en de schoonheid van de huid. Laboratoires ORTIS heeft Detoxine Huid ontwikkeld, een volledig nieuwe en exclusieve Bio formule, rijk aan vitaminen, mineralen, vetzuren, essentiële aminozuren en antioxidanten die de huid van binnenuit voeden.

    Beschermen : De jonge scheuten van brandnetel en rozemarijn bevatten heel wat antioxidanten en dragen bij tot de bescherming van de huid, bijvoorbeeld tegen UVstraling. Grote klis en de jonge scheuten van brandnetel hebben een reinigende werking en verbeteren het uiterlijk van de huid : schoner, gezonder en stralender!

    Voeden en hydrateren : De jonge scheuten van brandnetel zijn een natuurlijk bron van vitaminen en mineralen die de huid voorzien van voedingsstoffen. Spirulina ( van Bretoense oorsprong ), rijk aan antioxidanten, maakt deel uit van de super voedingsmiddelen die vetzuren en essentiële aminozuren leveren.

    Toxines verwijderen : Rozemarijn, brandnetel, berk en psyllium ( vlozaad ) gaan de eliminatieorganen ondersteunen. Vaarwel toxines! Volwassenen en adolescenten : giet het poeder ( 1 stick per dag ) in een groot glas water, vruchtensap of plantaardige melk. Snel opdrinken. Nemen gedurende 7 dagen. Herhalen indien de behoefte zich voordoet. Bevat geen kleurstof noch zoetstof. Prijs: Doos van 7 sticks – 13,10€

    TIP : Maak een groene smoothie met superplanten, voeg Detoxine Huid toe aan de shaker met vruchten en plantaardige melk. ORTIS, voor een winter in volle vorm.

     

    28-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carrefour innoveert met 1ste residuvtije en duurzaam geteelde peer

    Binnen enkele dagen vindt de consument de eerste residuvrije peer in Belgische supermarkten in exclusiviteit bij Carrefour. Naast het feit dat de smaakvolle en sappige peer geen enkel residu bevat, is hij ook 100% Belgisch en op duurzame wijze geteeld en geoogst. Carrefour lanceert binnen een maand ook 2 residuarme appels die binnen 3 jaar ook volledig residuvrij moeten zijn.

    1e residuvrije peer in België

    Binnen enkele dagen starten de fruittelers van de coöperatieve “New Green” en van “BelOrta”, de veiling van Borgloon, met de pluk van de eerste residuvrije peer, die in opdracht van Carrefour België is geteeld. Concreet betekent dit dat de peer geen enkel residu bevat en bijgevolg als puur, gezond en natuurlijk kan worden beschouwd. Dit is resultaat van de vele inspanningen van de telers, waaronder het inzetten van insecten en biologische middelen in plaats van pesticiden.

    100% Belgisch

    Bij de ontwikkeling van deze peer kozen Carrefour België en haar partners bewust voor de Conférence peer, de populairste Belgische perensoort die omwille van zijn smaak, sappigheid, de mooie groene achtergrondkleur en de lichtbronze tint op de buik tot in het buitenland wordt geprezen. De volledige oogst van deze residuvrije peer van Carrefour wordt uiteraard integraal in België geteelt en geoogst. Hiervoor plantten Carrefour’s partners niet minder dan 50 hectaren aan peren voornamelijk in de regio van Borgloon, maar ook in West-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Wallonië.

    Verder koos Carrefour België ook bewust voor Belgische telers die zich via New Green en BelOrta groeperen. Het stimuleert hiermee een Belgische sector die het de afgelopen jaren erg moeilijk heeft gehad. Carrefour was toen de retailer die de consumptie van Belgische producten extra stimuleerde en de term “Word Belgetariër” lanceerde, nadat het enkele jaren ervoor al als 1e retailer in België een volledig rayon met producten van lokale producenten in haar winkels installeerde. Vandaag biedt het meer dan 10.000 producten van 850 lokale producenten via het principe korteketen aan.

    Duurzaam

    Naast het residuvrije en Belgische karakter vindt Carrefour het ook erg belangrijk dat de peer duurzaam wordt gekweekt en geoogst. De telers vervingen chemische producten door nuttige organismen en het teeltuitval - dat klassiek bij een teelt bestaat - wordt tot een minimum herleid omdat Carrefour elke peer uit de oogst afneemt. Afhankelijk van hun kaliber verkoopt Carrefour elke peer in bulk of verpakt. De kleinste en minder mooie exemplaren – die de klant klassiek links laat liggen – worden dan weer tot een lekker en gezond sap geperst, dat men ook bij Carrefour zal kunnen kopen. Zo krijgen de fruittelers de garantie dat ook de ‘minder mooie’ exemplaren afgenomen worden. Een extra duurzame eigenschap van de Conférence peer is dat hij extra lang bewaart, waardoor Carrefour hem van 28 augustus tot eind januari in de winkel kan aanbieden en klanten hem ook extra lang thuis kunnen houden.

    Ook 2 residuarme appels op komst

    Naast de residuvrije peer werkt Carrefour met New Green en BelOrta aan 2 residuearme appels die binnen 3 jaar ook volledig residuvrij moeten zijn. Hiervoor plantten de telers al 40 hectare appelbomen voor Carrefour. Vandaag beantwoorden aldus Baptiste van Outryve, 2 appels, die binnen een maand worden geplukt, al aan de strengste principes. Analyses tonen nu al aan dat hun residuwaarde nog maar half zo hoog ligt als de Europese norm.

    Ook bij de appels kozen Carrefour en haar partners voor appelsoorten van Belgische oorsprong: Novajo: een mutant van de Jonagold. Deze appel heeft een mooie rode blos op een lichtgroene achtergrond. De Novajo is vol van smaak door zijn ideale zoetzure verhouding. Tot slot kan je deze variëteit een lange tijd worden bewaard.         Sweet Surprise: deze appel is een kruising tussen de Gala en Breaburn en is, dankzij een zoetzure toets, erg vol van smaak. Ook voor de appels past Carrefour dezelfde duurzame principes toe en zullen de kleinere en minder mooie exemplaren tot een lekker en gezond sap worden geperst.

    Kwaliteitsketen Carrefour

    In het ruime assortiment van Carrefour zal de consument de residuvrije peer en de 2 residuarme appels aan het label van en de verwijzing naar de Kwaliteitsketen Carrefour herkennen. Klanten die producten met het logo van de Kwaliteitsketen Carrefour in hun winkelmand leggen, weten dat die producten aan 3 basisprincipes beantwoorden: (1) respect voor de klant door een onberispelijke kwaliteit en strenge lastenboeken, (2) respect voor de producent door duurzame partnerschappen en een correcte prijs en (3) respect voor dieren en de omgeving dankzij het volgen van strenge normen.

    Carrefour is aldus Vera Vermereen, er dan ook van overtuigd dat het met dit initiatief appelen en peren zal aanbieden die voldoen aan de verwachtingen van de klant wat betreft gezondheid, smaak, kleur en afkomst. Tegelijkertijd zet men het vakmanschap van de lokale landbouwers via deze co-creatie in de verf.

     











    28-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoë Loveborn by LolaLiza

    Zoë Loveborn – het jonge, trendy zusje van LolaLiza – zet het nieuwe seizoen in met de tijdloze kleurencombinatie wit, zwart en zacht roze, met hier en daar een streepje kaki. Een urban look gaat hand in hand met frivole vrouwelijkheid: mesh, leder en cold shoulder styles laten zich moeiteloos combineren met doorschijnende kant, geborduurde bloemen en een uitbundige flamingoprint.

     

    Belgisch herenlabel Antwrp lanceert accessoires

    Het universum van Antwrp breidt uit met tote bags, petten, sjaals, mutsen en stijlvolle koffie mugs om het kantoor into fashion te brengen.















    28-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het noorden kwijt? Met deze tips vind je het terug ...

    Vrouwen hebben er vaker last van dan mannen: oriëntatieproblemen. Sorry dames, maar het is wetenschappelijk bewezen, vrouwen kunnen zich minder goed oriënteren. Maar dat is nu verleden tijd. Garmin, wereldleider op de markt van de satellietnavigatiesystemen, zorgt ervoor dat je het noorden niet langer verliest.

    Verloren lopen kan iedereen overkomen. Voor wie nog geen gps in zijn bezit heeft en alle richting kwijt is, kent Marc Otte, ‘kaart en kompas’-expert van vzw Wandelsport Vlaanderen en Sport.Vlaanderen een aantal tips:

    • In het bos kan je jou dankzij de natuur oriënteren: mos staat altijd op de zuidwestelijke kant van de bomen. Schors is dan weer dieper gekerfd in het oosten, dit door de droge en koude wind die meestal vanuit die richting komt. Het zuiden vind je door te kijken naar de opening van een (natuurlijk) vogelnestje. Bots je op een rivier? Volg deze dan stroomafwaarts. Dorpen liggen meestal in een dal.
    • In de polders buigen de bomen in noordoostelijke richting, ze vangen veel wind en die komt meestal vanuit het zuidwesten.
    • Een horloge met analoge wijzers kan je helpen om het zuiden aan te wijzen. Draai de kleine wijzer in de richting van de zon. Het zuiden bevindt zich in het midden van die kleine wijzer en 1u (in de winter) of 2u (in de zomer).

    Noord, oost, zuid, west, het zijn natuurlijk maar richtingen. En in vele gevallen is dat niet genoeg om een pad of een weg terug te vinden. Wie op zeker wil spelen en het maximale uit een tocht wil halen, investeert het beste in een degelijke wandel- of fietsgps. Garmin legt je uit waarom:

    • Een smartphone laat jou vaak na 2 à 3 uur al in de steek wanneer de locatiebepaling aanstaat en de schermhelderheid maximaal staat. Een wandelgps houdt het gemiddeld 16 uur uit, daarenboven kan je de batterijen wisselen. De mutlisporthorloge Fenix 5, heeft zelfs een levensduur van 24 uur in gps-stand. Daarnaast blijft het scherm van een gps ook goed leesbaar in volle zon. ( illus 1)
    • In slecht weer transformeert je kaart al snel in een vodje en kan je jouw smartphone al helemaal niet meer bovenhalen. Wandel- en fietsgps’en hebben het voordeel dat ze waterdicht zijn. De eTrex® modellen van Garmin bieden een IPX7 waterbestendigheid. ( illus 2)
    • Dankzij de combinatie van GPS - en GLONASS-positiebepalingen in de Garmin gps ’en ontvang je ook in afgelegen gebieden signaal.
    • Op een gps uit de Oregon® Serie laad je heel eenvoudig nauwkeurige TOPO-kaarten op. Van Europa, over Azië tot Afrika, alles is mogelijk. (illus3 )
    • Met de TracBack functie van Garmin keer je zonder problemen terug op je stappen. Volgens Marc Otte is dit de eerste reflex die je moet hebben wanneer je verloren loopt. Je vindt deze functie onder andere terug in de Fenix 5.
    • Dankzij een barometrische hoogtemeter kan je heel nauwkeurig stijgingen en dalingen opmeten. Ideaal voor wandelaars of wielrenners die achteraf graag hun prestaties analyseren en verbeteren. (illus4 )
    • Voor meer opties kan je op de website van Garmin terecht. www.garmin.be

    Prijsindicaties: Garmin Oregon 700 (€399.99) - Oregon 750t (€549.99) - Oregon 750t (€549.99) - Garmin eTrex Touch 35 (€299.00)

     

     

     

     









    27-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hansgrohe Metropol - een hotelkamer bij je thuis

    Waar het boxspringbed het hotelgevoel naar de slaapkamer bij je thuis brengt, vertaalt hansgrohe met zijn nieuwe reeks Metropol het luxegevoel van de hotelkamer naar jouw badkamer. Metropol is een strakke lijn die met zijn geometrische vormen een vleugje mondiale luxe brengt aan de wastafel, in de douche en aan het bad. Een doorgetrokken design om je badkamer tot in de puntjes af te werken in eenzelfde strakke look.

    Verschillende hoogtes wastafelkranen

    Samen met zijn vaste designpartner Phoenix Design tekende hansgrohe een zeer uitgebreide reeks kranen en bijpassende bedieningen voor de douche en het bad. De verschillende groottes, bedieningsvormen en -grepen zorgen ervoor dat je een hoogstpersoonlijke badkamer creëert en tot in de puntjes kunt afwerken. De lavabokranen zijn beschikbaar in vier hoogtes, zodat je die kraan kiest die het beste past bij het model van je wasbekken. Voor wie graag een veelzijdige kraan heeft zijn er zwenkbare modellen met een hoge uitloop, handig om snel je haar onder te wassen of bijvoorbeeld een vaas te vullen.

    Nieuw: vrijstaand wasbekken (ill 1)

    De echte ster van de reeks is een compleet nieuw soort kraan, een vloermodel dat je combineert met een vrijstaande lavabo. Na het vrijstaande bad (al dan niet op pootjes) is dit nieuw soort lavabo namelijk steeds populairder aan het worden zowel thuis als in een meer hospitality-omgeving. Een echte eyecatcher in elke badkamer.

    Douche- en badmengkranen (ill 2)

    Om je badkamerdesign tot in de puntjes door te trekken, bevat de Metropol-reeks ook douche- en badmengkranen, zowel voor opbouw als inbouw. Ook voor bij een vrijstaand bad kun je ook kiezen voor een bijpassende mengkraan in vloermodel.

    Eén druk op de knop

    Voor de kranen kun je kiezen tussen drie bedieningsgrepen: een volle greep, een beugelgreep of Select-bediening. Select is het paradepaardje van hansgrohe. Via dit intuïtieve systeem kun je de kraan met één druk op de knop aan of uit zetten. Dat is erg handig en schoon. Wanneer je handen volledig ingezeept zijn bijvoorbeeld, kun je met je onderarm op de knop duwen zodat je kraan schoon en droog blijft. Deze Select-technologie werkt puur mechanisch dankzij een speciaal ontworpen cartouche. Je hebt er geen elektriciteit of andere extra’s voor nodig. De temperatuur van het water bepaal je door aan de greep te draaien.

    Zuinig: hansgrohe CoolStart - Koud water bij de greep in de middenpositie ( ill 3)

    Tandenpoetsen of snel je handen wassen doe je meestal met koud water. Maar standaard zetten we de greep van de wastafelmengkraan in middenpositie open. Hierdoor springt de warmwatervoorziening aan, terwijl dat vaak niet nodig is. Hansgrohe biedt daarom verschillende van zijn kranen aan met CoolStart-technologie. In middenpositie stroomt er puur koud water uit je kraan. Zo verbruik je pas warm water en de daarvoor benodigde energie wanneer je de greep bewust naar links draait. De CoolStart-kranen verbruiken dankzij de EcoSmart-technologie maar 5 liter water per minuut. Ook in de Metropol-reeks vind je deze technologie terug!

    hansgrohe

    hansgrohe maakt deel uit van de internationaal opererende Hansgrohe Groep en is het premiummerk voor douches, douchesystemen, badkamer- en keukenkranen en spoelbakken. Met haar vele bekroonde producten geeft hansgrohe vorm aan het water dat in de keuken en badkamer stroomt. Dit zijn de plaatsen waar mensen veel van hun waardevolle tijd doorbrengen en de mooiste momenten met water beleven. Met deze momenten in gedachten ontwikkelt hansgrohe baanbrekende oplossingen die hoogwaardig design, duurzame kwaliteit en intelligente functies combineren, voor optimaal gebruikscomfort en -plezier. hansgrohe zet water om in een bijzondere ervaring. hansgrohe. Meet the beauty of water.

    www.hansgrohe.com/design

     

     







    26-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Urban Beekeeping' en apitherapie in Slovenië

    Slovenië: de bakermat van de bijenteelt

    Slovenië, het kleine land tussen de Alpen en de Adriatische Zee, is bekend om de gezonde lucht en prachtige natuur. Maar wist je dat het land ook de bakermat van de bijenteelt is? In de hoofdstad zijn er bijenvriendelijke aanplantingen en er staan overal in het land prachtige bijenkasten. Geniet tijdens je reis in Slovenië van een honing wellness of volg een kuur apitherapie.

    Bijenkweker pionier

    De Sloveen Anton Janša (1734 – 1773) wordt aanzien als de bijenkweker pionier. Hij was zo belangrijk voor de bijenteelt dat zijn geboortedag, 20 mei, nog altijd wordt herdacht door de Sloveense Vereniging van Bijenkwekers. Meer zelfs, men wil dat de Verenigde Naties die datum wereldwijd als Dag Van de Bijen erkennen. Ben je op reis in de buurt van Breznica, nabij het meer van Bled, dan moet je de grote bijenstal van Janša bezoeken. Hij bedacht een ingenieus systeem met uitschuifbare honingraten die gemakkelijk op andere locaties kunnen uitgezet worden.

    Tijdens je reis door Slovenië zal je ongetwijfeld de prachtige panelen opmerken die de bijenkasten afsluiten. Ze zijn beschilderd met eenvoudige motieven uit het dagelijkse leven, met afbeeldingen van heiligen en maken deel uit van het Sloveense erfgoed. Bezoek zeker ook het museum voor apicultuur in Radovljica, nabij het meer van Bled, om meer te weten te komen over deze oude traditie.

    Urban beekeeping: ‘bijenhoofdstad’ Ljubljana

    Zelfs in Ljubljana is bijenteelt een geliefde bezigheid. Zo voorziet de stad ook bijenvriendelijke aanplantingen. Wees niet verwonderd als je in de Sloveense hoofdstad bijenkasten ziet. Ze staan soms op verrassende plaatsen zoals op het dak van Het Park Hotel. De gasten genieten er dus tijdens het ontbijt van super verse natuurlijke honing. Ook op het dak van het cultuurcentrum Cankarjev voelen de bijen zich thuis, in het bijzonder de hard werkende Carniolan bij.

    Honingwellness en apitherapie

    Overal in Slovenië wordt honing van zeer goede kwaliteit geproduceerd. Omwille van de goede invloed op de huid wordt honing ook gebruikt in wellness centra. Deze traditie bestaat al zeer lang, onder meer in het kuuroord Thermana Laško.

    En waarom niet eens een kuur apitherapie proberen ? De alternatieve geneeswijze is 6000 jaar oud. Men maakt gebruik van producten die door bijen worden geproduceerd. De behandeling vindt plaats in een houten ruimte, juist naast de bijenkorf. Liggend op een bed adem je de bijzondere lucht in die door de bijenkolonie wordt verspreid. Al na een paar minuten voel je hoe nieuwe energie je lichaam binnen stroomt.

    Reisroutes en bijen

    Echte bijenliefhebbers kunnen in Slovenië terecht bij Apiroutes. Deze reisorganisatie is gespecialiseerd in excursies in het teken van de bijenkweek. Er zijn begeleide tochten langs bijenkweekroutes in Bela Kajina, langs het meer van Cerknica en in ´irovnica.

    www.slovenia.info

     





    25-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestelijke en lekkere viering van chocolade en 3de verjaardag BCV

    Mousse, ganache, praline, carré, tablet, fondant, moelleux… in België kennen we al die zaken op ons duimpje: chocolade maakt deel uit van ons DNA en jaarlijks eten we er zo’n 8 kg van!

    Maar bij passie komt ook kennis kijken. Op zondag 1 oktober kunnen we allemaal onze liefde voor de chocolade komen verdiepen in het Belgian Chocolate Village n.a.v. de 3e verjaardag van het museum.

    Terwijl hij de echte chocolade proeft, met zijn nieuwe, originele en soms onverwachte smaken van de hand van echte meester-chocolatiers, ontdekt de bezoeker de geschiedenis, de cultuur en de consumptie van de chocolade door de eeuwen en over alle continenten heen.

    In het kader van deze verjaardag en van de Wereld Cacao-en Chocoladedag, die ook op zondag 1 oktober gevierd wordt, laat het Belgian Chocolate Village u kennismaken met de geheimen van de biochocolade aan de hand van exclusieve animaties: voorstelling van de biochocolade (productie met respect voor het milieu, de biodiversiteit, de afkomst…), een pedagogische en diepgaande kennismaking met de planten in de tropische indoorserre van het museum en een bezoek aan een nieuwe pareltje, het atelier van chocolatier en cacaobrander Frédéric Blondeel, buur én vriend van het Belgian Chocolate Village, die zich onlangs vestigde in Koekelberg, de Brusselse gemeente die het meest verlekkerd is op chocolade.

    Op 1 oktober is de toegang tot het Belgian Chocolate Village gratis! Nog een reden om op een speelse manier stil te staan bij de uitdagingen van duurzame ontwikkeling en vooral om een aangenaam moment met vrienden of familie te beleven. Het begin van het nieuwe schooljaar staat helemaal in het teken van chocolade!

    OPENINGSUREN BELGIAN CHOCOLATE VILLAGE

    De Neckstraat 20 1081 Brussels (Koekelberg) Tél : +32 (0)2 420 70 76

    www.belgianchocolatevillage.be

    Open : elke dag behalve maandag - Tijdens de schoolvakanties : 7/7 open, incl. maandagen die op een feestdag vallen - Weekdagen: van 9u tot 18u

    Weekend, schoolvakanties en feestdagen: van 10u tot 18u - De laatste bezoekers worden toegelaten om 17u - Duur van het bezoek: 1u









    25-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen terras, geen tuin? Nodig de zon binnen uit, aan tafel

    Met de plancha breng je de zomer binnen in je keuken. Geen terras, geen tuin ? Nodig de zon uit binnen uit, aan tafel. De Indoor plancha van Forge Adour past op je kookplaten en laat je toe om te genieten van een zomerse keuken, of het nu mooi weer is of niet.

    In de zomer lijkt diner al fresco wel een nationale sport maar buiten eten wanneer het nog grijs en koud is, dat is niet meteen een succes. Dankzij de Indoor plancha hoef je niet langer te wachten op de zon om je smaakpapillen te plezieren. Deze plancha werd ontworpen om perfect te passen in je keuken. Ze bakt snel rood vlees, delicate schaaldieren maar ook blokjes ananas.

    Een plancha is koken zonder gedoe

    Wanneer je ze onder de afzuigkap zet, hoef je je geen zorgen te maken over geuren van verbrand vet. Ze werkt elektrisch, dus moet je ze enkel aansluiten om te doen werken. Een scheutje olijfolie en je bent vertrokken. Ze warmt heel snel op, dus is de plaat in geëmailleerd gietijzer in amper tien minuten klaar. Met de bedieningsknoppen voor de temperatuur kan je even goed koken op 50 graden als op 300. Liefhebbers van de gezonde maar lekkere keuken worden hiermee op hun wenken bediend.

    De plancha is een kookplaat die op zeer hoge temperatuur kan worden verwarmd. Ze is vooral gekend voor de gezonde bereidingwijzen die ze aanbiedt: je hebt er weinig vetstof voor nodig en laat het vet van de voedingsmiddelen verdampen, maar behoudt wel alle smaken. Plancha Indoor - Forge Adour - 359 € BTW incl.

    Forge Adour is de belangrijkste fabrikant van plancha’s in Europa. Zijn CEO Manu Merin stichtte het bedrijf in 1978, na een sterke opleiding in kunstijzersmeedwerk. Het was de tijd van balkons met voluten en accessoires voor de open haard. Na Spanje veroverde deze ambassadeur van de plancha snel Frankrijk. Vandaag telt het bedrijf meer dan 100 medewerkers en genereert het een zakencijfer van 17 miljoen euro. Het produceert gemiddeld 50.000 plancha’s per jaar in een moderne fabriek in Villafranca de los Barros, in het hart van de Spaanse provincie Extremadura. Forge Adour wordt in België verdeeld door Graham (Woutersbrakel). www.forgeadour.com

     









    24-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caroline Biss : Brown & Black

    Knielang, midi of enkellang? Bij Caroline Biss zijn er geen dictaten: elke vrouw kiest een lengte die bij haar mood en haar persoonlijkheid past. Van combinaties van een tuniek op een slimfit pantalon of een wijde 7/8 pantalon tot een lange rok of een jurk in laagjes.

     

    De silhouetten zitten losjes en vallen soepel dankzij de lichte, beweeglijke stoffen, zoals de lichte crêpe stoffen en prachtige zijde. Prints volgen de belijningen van jurken en tops. Ruches, volants en uitwaaierende mouwen bezorgen de collectie een vleugje eigentijdse romantiek.







    23-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Massakachel wordt massahaard
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De massakachel als inbouwhaard

    De massakachel in keramiek uit Oostenrijk is reeds lang de look van een “tegelkachel” verloren. Massakachels worden ook meer en meer als massahaarden gebouwd, die uiterlijk niet afwijken van een traditionele inbouwhaard. Ze blijven natuurlijk wel 12 tot 24 uur lang heerlijke stralingswarmte uitstralen, na slechts een paar uur branden. Ze verbruiken daarbij zeer kleine hoeveelheden hout, die ze schoon verbranden met minimale fijnstof emissies.

    ORTNER GO13-69/53 massahaard - Prijs van de inbouw-massakachel excl. 6 % of 21 % btw: € 3.640,70 (afwerkingsmaterialen en plaatsing niet inbegrepen)

    Nieuwe standaard Ortner modellen

    Net zoals bij een gewone inbouwhaard worden Ortner massakachels traditioneel op maat gemaakt. Gezien de huidige strenge Europese normen dient daartoe een technische analyse gemaakt te worden, met behulp van een speciale software, die een hoog rendement en een lage uitstoot garandeert. Daarenboven is ook de prijsberekening en de visuele presentatie eerder tijdrovend, zodat maatwerk zoals steeds tot hogere prijzen leidt. Ortner heeft nu een nieuw gamma met meer dan 100 standaard modellen op de markt gebracht, waarvoor alle berekeningen en tekeningen, alsook een scherpe prijs, direct voorhanden zijn. Het gamma omvat zowel vrijstaande massakachels als massahaarden die ingebouwd worden tegen een wand of in een hoek.

    ORTNER ST18-91/53 massa-tunnelhaard : Prijs van het volledige toestel (ca. 1970 Kg) excl 6 % of 21 % btw: € 9.999 - (afwerkingsmaterialen inbegrepen, plaatsing niet inbegrepen)

    CONSUMENTENINFO - Dutry & Co N.V. – Jagershoek 10 - B-8570 Vichte

    Tel 056 77 60 90 - Fax 056 77 42 94 - www.dutry.com

     

    22-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    21-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hout maak comeback in de badkamer

    Allibert geeft houtlook dit jaar een hoofdrol

     

    Een badkamer in hout, een beetje saai of oubollig? Niet bij badkamerspecialist Allibert. Met de nieuwe houtlooks ‘eik vintage’ en ‘eik arlington’, schept Allibert een uitstraling van comfort, warmte en degelijkheid. Allibert staat bekend om zijn Europese productie en maakt enkel gebruik van PEFC-gecertificeerd hout. Drie collecties uitgelicht.

    TRENTINO

    Modern met een vleugje cottage-inspiratie, zo valt de verfijnde collectie TRENTINO samen te vatten. Elk meubel is afgestemd op de juiste stijl, behoefte of functie die in de badkamer moet worden ingevuld. Met zijn realistische eiken afwerking, teruggetrokken fronten en handige opties, is Trentino ideaal om je eigen unieke badkamer samen te stellen. Verkrijgbaar in 80 en 120 cm met 1 lade en 1 dubbele schuiflade.

    MARNY

    Met zijn push-pull openingssysteem, grote opslagcapaciteit en handige extra’s als de niche en de kolomkast met geïntegreerde uitneembare wasgoedmand, brengt Marny een hoop slimme opbergruimte in de badkamer. Verkrijgbaar in 80 cm met 1 lade en 1 niche of 2 laden en in 120 cm met 2 laden en 1 niche of 4 laden.

    ASTON

    Of je nu gewoon ernaar kijkt of aanraakt, Aston valt op door zijn hyperrealistische houtlook. Het grote opbergvolume maakt Aston een functionele en praktische topper in de badkamer. Verkrijgbaar in 80 cm met 2 laden, 100 cm 2 laden, 120 cm 3 laden of lade 1 en 2 deuren en 140 cm 4 laden

    OVER ALLIBERT

    Opgericht in 1930, is Allibert is uitgegroeid tot een totaalontwikkelaar en producent van badkameroplossingen. Van baden, douchecombinaties en WC’s tot meubelen en alle mogelijke accessoires. Allibert heeft 2 productiesites (Frankrijk) en 1 distributievestiging in Nijvel (België) vanwaar Allibert zijn producten in heel Europa verdeelt. Jaarlijks worden er ongeveer 250.000 baden geproduceerd en 2 miljoen producten verkocht, goed voor een omzet van 50 miljoen euro in Europa. Allibert is een merk van de franse industriële groep Allibert Sanitaire, gespecialiseerd in de productie en verkoop van producten voor de badkamer.





    21-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw topdesign massakachels in speksteen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De creativiteit bij speksteenkachelfabrikant Tulikivi uit Finland kent dezer dagen geen grenzen. Nieuwe superstrakke massakachels in speksteen vinden hun weg naar ons land met verbluffende voordelen voor de gebruiker. Een paar uur stoken voor 24 uur zomers binnenklimaat was al bekend. Ingebouwde fijnstofopvangkanalen zijn altijd standaard. Nieuw zijn onder meer de grotere brandhaarden voor houtblokken tot 45 cm en de zelfsluitende deuren die ook open kunnen blijven staan wanneer men het hout aanvult. De boost-regeling vereenvoudigt de aanmaak en de schone verbranding in geval van slechte schoorsteentrek door temperatuurinversie. In eenzelfde toestel kunnen zowel hout als pellets gebrand worden en met de standaard grill is het indoor barbecueën tot in het putje van de winter mogelijk.

    De modulariteit van het gamma laat toe om het toestel volledig af te stemmen op de behoeften van de woning en de smaak van de klant. Elk toestel kan zowel in hoogte als in breedte variëren, tevens is er steeds keuze uit verschillende speksteen afwerkingsmethodes en zowat elke model kan ook in doorkijkversie verkregen worden. Technische opties zijn waterverwarming voor sanitair en ruimteverwarming en extra isolatie binnenin voor tragere warmteafgifte in passiefhuizen. Veruit het meest in het oog springend is het innovatieve design met perfectie tot in de kleinste details, waarmee Tulikivi ook de meest minimalistisch ingestelde klant bekoort.

    TULIKIVI RAITA 15 grafia - Prijs excl. 6 % of 21 % btw: € 9.479

    TULIKIVI KOLI 18 classic - Prijs excl. 6 % of 21 % btw: € 8.826

    CONSUMENTENINFO : Dutry & Co N.V. – Jagershoek 10 - B-8570 Vichte

    Tel 056 77 60 90 - www.dutry.com

    20-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk: 5 niet te missen events in september

    Verwen in september uw smaakpapillen tijdens het Feest van de Gastronomie, geniet van een buitengewoon vuurwerk in Sologne of ga meesterwerken uit de moderne kunst bewonderen in Lyon.

    1) 2 september – Nuits de Sologne

    Sluit de zomervakantie af met een spetterend vuurwerk! Op 2 september organiseert ‘Nuits de Sologne’ voor de laatste keer een spectaculaire pyromusical op het domein Petit Neuteau in de Loirevallei. Een grote vuurwerkshow met muzikale begeleiding zal het verhaal van Jungle Book opnieuw tot leven brengen. Op het programma staan special effects, betoverende muziek en bijna vijf ton vuurwerk. Plaatsen moeten op voorhand gereserveerd worden. Begin het schooljaar met een knaller!

    www.nuitsdesologne.com

    2) 16 en 17 september – Europese erfgoeddagen

    Liefst 17.000 monumenten openen dit jaar in Frankrijk hun deuren tijdens de Europese erfgoeddagen. Het ideale moment om plaatsen te ontdekken die normaal gesloten zijn voor het grote publiek. Bezoek bijvoorbeeld eens het Elysée of ga voor een rondleiding in een oude gevangenis. Tijdens deze 34e editie staat de jeugd centraal. Meer dan 26.000 events zullen jong en oud laten kennismaken met de schatten van het nationale erfgoed.

    journeesdupatrimoine.culturecommunication.gouv.fr

    3) Van 20 september tot 7 januari – Biënnale van de Hedendaagse Kunst in Lyon

    Zin om wat cultuur op te snuiven? Gerenommeerde kunstenaars uit de hele wereld komen in september naar Lyon om hun visie op het thema “Mondes flottants” (Drijvende werelden) met foto’s, schilderijen, video’s en installaties voor te stellen. Ter gelegenheid van de 40e verjaardag van het Centre Pompidou kunnen bezoekers op de Biënnale uitzonderlijk ook enkele meesterwerken uit de collectie van het museum bewonderen. Kunstliefhebbers kunnen daarnaast ook de werken van jonge opkomende artiesten gaan bekijken in het gedeelte “Rendez-Vous 17”.

    www.biennaledelyon.com

    4) Van 22 tot 24 september – Feest van de Gastronomie

    Trakteer jezelf eind september op een lekker culinair weekend in Frankrijk. Drie dagen lang kan je tijdens het Feest van de Gastronomie genieten van de heerlijke Franse keuken. Met het thema ‘Au coeur du produit’ staat deze 7e editie in het teken van de traditionele Franse streekproducten. Kookwedstrijden, picknicks, rondleidingen achter de schermen, kookworkshops, conferenties en degustaties zorgen voor animo tijdens het feest. Smullen maar!

    www.economie.gouv.fr/fete-gastronomie/accueil

    5) Van 30 september tot 8 oktober – Les Voiles de Saint-Tropez

    De mooiste zeilschepen ter wereld zakken eind september af naar Zuid-Frankrijk voor de zeilrace ‘Les Voiles de Saint-Tropez’. Een hele week lang strijden meer dan 300 boten, zowel moderne kleine zeilbootjes als klassieke schepen, in verschillende categorieën voor de eerste plaats. Toeschouwers kunnen in de haven van Saint-Tropez de indrukwekkende zeilschepen eens van dichtbij bewonderen en in de beroemde baai naar gratis muziek- en dansvoorstellingen gaan kijken. Plezier, gezelligheid en regatta’s verzekerd! www.lesvoilesdesaint-tropez.fr

    Voor lezers: http://france.fr





    20-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rosa Faia FW17 Josephine in sensuele chocolade

    Sweet like chocolate - Rosa Faia lanceert deze winter de serie Josephine in de sensuele kleur chocolate. Gebloemd borduurwerk en de combinatie van karamelbruine toffee en pure chocolate in het motief zorgen voor een betoverend winters decolleté. De warme kleur chocolate is als limited edition een aanvulling op de standaarduitvoering in navy black en pearl rose. Kenmerkend voor de serie is de stijlvolle combinatie van het Pied-de-Poule motief en weelderig bloemenborduursel. Van dichtbij verleidt Josephine met fijn afgewerkte details zoals het meerkleurige borduurwerk op semi-transparante tule en de aan de voorkant geborduurde schouderbandjes.

    Vanaf augustus in de winkels verkrijgbaar.

     







    19-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoxter blijft de trendsetter in inbouwhaarden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een eerste trend, vooral in nieuwbouw, is de cv-haard. Met een paar uur stoken per dag produceert ze voldoende warm water voor verwarming en sanitair. Zo vermijdt men oververhitting van de woonkamer in goed geïsoleerde woningen en is er dikwijls geen nood aan een verwarmingsketel of warmtepomp. In de zomer wordt de behoefte aan sanitair warm water dan gedekt met zonnecollectoren en een buffervat.

    HOXTER ECKA 50/35/45Wh met liftdeur - Prijs. excl 6 % of 21 % btw: € 4.835 (cv-inbouwhaard)

    De tweede trend, ook al in nieuwbouw, is de warmteopslaghaard. Ze kan pure stralingswarmte produceren door gebruik te maken van keramische wanden, of ook convectiewarmte via afsluitbare luchtroosters. Het belangrijkste voordeel is het sterk verhoogde rendement en het feit dan de haard nog vele uren warmte afgeeft nadat het vuur al uit is.

    HOXTER ECKA 76/45/57 h met liftdeur - Prijs. excl 6 % of 21 % btw: € 4.661 (inbouwhaard)

    De derde trend betreft dan weer de inbouwhaard met maximaal vuurzicht, zoals bij deze driezijdige haard waarvan het Hoxter gamma maar liefst vier verschillende formaten telt. Wat meer is, Hoxter garandeert ook echt dat zo’n groot glasraam schoon blijft tijdens het branden. Dit kan dankzij de uitgelezen Hoxter verbrandingstechnologie, die eveneens garant staat voor de laagste fijnstofemissies.

    HOXTER UKA 37/75/37/57h met liftdeur - Prijs. excl 6 % of 21 % btw: € 5.215 (inbouwhaard)

    18-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allereerste samenwerking voor Maison Père met La Redoute Intérieurs

     

    Het is de eerste samenwerking met Camille Omerin, ontwerpster van Maison Père. Deze deco addict heeft een zitruimte met vintage flair ontworpen met zetels, spiegels, lampen, een tapijt…  

    Camille Omerin: “Het creatieproces van een meubel is sterk te vergelijken met dat van een kledingstuk, je gaat volledig op in de details. Om inspiratie te vinden heb ik de vlooienmarkt afgeschuimd en me verdiept in details, vormen, materialen en kleuren. Mijn werk voor deze collectie sluit echt perfect aan bij wat ik elke dag doe voor Maison Père.”









    17-08-2017 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!