Een alternatief om kalk te bestrijden ... het bestaat!
Kalk bestrijden kan met een waterverzachter, maar ook via de kalkneutralisatietechnologie waarin BWT met zijn AQA Total Energy al 20 jaar pionier is Kalk en waarvoor het bedrijf in 1999 als eerste het werkzaamheidscertificaat van het officiële Duitse testinstituut DVGW mocht ontvangen.
De werkingsefficiëntie van de BWT AQA Total Energy, die met een minimaal stroomverbruik elektrische impulsen afgeeft die het calcium dat in het water opgelost is omvormen tot ontelbare minuscule kalkkristallen en zo komaf maakt met zowel
Vergeleken met een waterontharder verbruikt de BWT AQA Total Energy geen zout, is er geen afvoer nodig voor spoelwater en blijft het water alle essentiële mineralen bevatten. Want in tegenstelling tot een waterontharder maakt een kalkneutralisator kalkaanslag in leidingen, boilers en douchekoppen als met corrosie op leidingen uit gegalvaniseerd staal is tot op heden onovertroffen. komaf met kalkaanslag maar niet met calcium, noch met andere gezonde mineralen die ons kraantjeswater zitten.
Meer zelfs… Het unieke aan de AQA Total Energy is dat het toestel extra magnesium aan het water toevoegt, waardoor het drinkwater uit de kraan extra gezond en extra lekker wordt. Magnesium is immers niet alleen een essentieel mineraal waaraan veel mensen een tekort hebben, het is ook een smaakdrager.
BWT AQA Total Energy is verkrijgbaar via een BWT-installateur - Richtprijs: € 1.008,37 (excl. btw en installatie).
Recupereer je regenwater nog hygiënischer
BWT lanceert op Batibouw ook nieuwe Pluvio-regenwaterfilters. Deze zorgen ervoor dat regenwater hergebruikt kan worden als water voor toilet, wasmachine, tuinirrigatie enz., door in drie stappen vuildeeltjes, geur en kleur uit het water te filteren. De Pluvio 500 HYGIENE bijvoorbeeld is speciaal ontwikkeld om bacterievorming bij langere stilstand van water tegen te gaan. Ook de speciale filterelementen zorgen voor extra hygiëne. Richtprijs: € 175 (excl. btw en installatie).
Batibouw 2019 – donderdag 21 februari tot en met zondag 3 maart 2019.
Waterverzachters AQA Perla C en budgetvriendelijke Perla Silk
BWT-waterontharders zetten hard water om in zijdezacht water – het geheim bij uitstek voor een zachte huid en glanzend haar, voor een langere levensduur van sanitaire toestellen en voor een aanzienlijke besparing op zeep- en wasproducten. Benieuwd hoe hard het water bij jou thuis is? Vraag voor het begin van de Batibouwbeurs je gratis wateranalysekit aan op www.bwt.be, vul de kit met water, en laat op de Batibouwstand van BWT een gratis wateranalyse uitvoeren. Op basis van de resultaten krijg je persoonlijk advies over welke waterbehandelingsoplossing het best aansluit bij jouw behoeften. Dat kan een waterverzachter uit het uitgebreide bestaande gamma van BWT zijn, of een van de twee waterverzachters die BWT op Batibouw extra in de kijker zet: de nieuwe Perla Silk, de meest compacte en budgetvriendelijke waterontharder van BWT, en de vernieuwde versie van de meest verkochte waterverzachter van BWT: de AQA Perla C, waarop je tijdens de Batibouwbeurs kan genieten van een cashback van 125 euro.
Beide waterontharders zijn zeer gebruiks- en onderhoudsvriendelijk, worden gratis in dienst gesteld door BWT, en verzachten het water met een maximaal rendement. Wat de nieuwe AQA Perla onderscheidt van de vertrouwde Perla Silk is dat de harskolom in de AQA Perla zichzelf op een intelligente manier, op basis van het dagelijks waterverbruik van het gezin, regenereert met regeneratiezout. De BWT AQA Perla gaat dus enkel zacht water bijmaken dat verbruikt is. Bovendien vindt bij AQA Perla bij elke regeneratie ook een ontsmetting plaats, wat de waterontharder nog hygiënischer maakt.
Nieuw aan de AQA Perla C die BWT op Batibouw voorstelt – een upgrade van de ‘gewone’ AQA Perla – is het feit dat het water- en zoutverbruik van het toestel vanaf nu ook uitgelezen kan worden via een bluetooth-app die gratis downloadbaar is in Google Play Store (voor Android) en in de Apple Store (voor IOS).
BWT AQA Perla 5 – 10 – 20 C is verkrijgbaar via een BWT-installateur - Richtprijs: € 1.950 (incl. indienstelling, excl. btw en installatie). Ook BWT Perla Silk 10 - 15 is verkrijgbaar via een BWT-installateur. Richtprijs: € 1.310 (incl. filter, aansluitslangen, aansluitmodule en indienststelling, excl. btw en installatie).
Drinkwaterfiltercartouche AQA Drink
Conventionele drinkwaterkannen en filters onder het aanrecht verminderen de hoeveelheid kalk in kraantjeswater, halen er zware metalen als lood en koper uit, en zorgen ervoor dat substanties zoals chloor, die de smaak en de geur van het water aantasten, worden geëlimineerd. Met dit nieuwe filterelement, de AQA drink, wordt er aan ultrafijne filtratie gedaan, om bacteriën geen kans te geven. BWT AQA drink is verkrijgbaar via een BWT-installateur - Richtprijs: € 179 (incl. btw en excl. installatie).
Batibouw 2019 – donderdag 21 februari tot en met zondag 3 maart 2019.
Waterbehandelingsspecialist BWT, sinds kort ook sponsor van de opvallend roze Forze VIII – een racewagen die volledig op waterstof rijdt en op de Batibouwstand van BWT te zien zal zijn –, gaat er al langer prat op dat zijn oplossingen niet enkel water verzachten. Ze neutraliseren ook kalk in het water, voegen magnesium toe aan kraantjeswater, en gaan stuk voor stuk een stapje verder dan traditionele waterbehandelingstoestellen om je kraan die ‘extra roze motor’ te gunnen. Wat die ‘roze motor’ precies betekent, ervaar je op de BWT-Batibouwstand nr. 7304. Je kan er gratis de hardheid van jouw water laten bepalen, het verschil ervaren tussen zijdezacht en hard water, en komen proeven van diverse soorten kraantjeswater. Je kan er tevens kennis maken met de vernieuwde waterverzachters AQA Perla C en Perla Silk, met de drinkwaterfilter AQA Drink, en met de nieuwe regenwaterfilters uit het Pluviogamma – 4 producten waarmee je gegarandeerd vanuit pole position in je waterbehandelingstraject vertrekt.
BWT: op elk vlak de nummer 1 in waterbehandeling
Met behulp van vooruitstrevende methodes werkt BWT (Best Water Technology) voortdurend aan nieuwe processen en materialen om waterbehandelingsoplossingen te ontwikkelen die ecologisch en economisch verantwoord zijn. Daarom dat BWT investeerde in de verdere ontwikkeling van de Forze VIII-auto van Delftse studenten – de allereerste raceauto die op waterstof kan rijden dankzij o.a. de membraantechnologie van BWT.
Met deze wagen kan je op de Batibouwstand van BWT in primeur kennis maken, net als met de vele waterbehandelingsoplossingen die BWT aanbiedt, om het milieu en je portemonnee te sparen. Oplossingen die op elk vlak een stapje verder gaan dan die van andere merken. Zo kan je ervan op aan dat een waterverzachter van BWT garant staat voor een minimaal water- en zoutverbruik tegen een maximaal rendement, dat de kalkneutralisatietechnologie van BWT als eerste het werkzaamheidscertificaat van het officiële Duitse testinstituut DVGW ontving en een werkingsefficiëntie kent die tot op heden onovertroffen is, en dat een BWT-drinkwaterfilter steevast extra magnesium toevoegt om je drinkwater extra lekker en extra gezond te maken.
Batibouw 2019 – donderdag 21 februari tot en met zondag 3 maart 2019.
Center parcs en Albron breiden strategisch partnership voor catering uit
Center Parcs vernieuwt haar strategische partnership met Albron, de grootste horeca & cateringorganisatie van Nederland. De verlenging en uitbreiding van dit partnership is onderdeel van Center Parcs’ vernieuwingsprogramma. Ook de komende acht jaar is Albron verantwoordelijk voor het beheer van de restaurants en Food Stores in parken van Center Parcs in België en Nederland. De samenwerking, die in 2010 van start ging, sluit volledig aan bij de ambitie van Center Parcs om een nieuwe standaard te zetten in de recreatiesector en haar gasten voortdurend te verrassen. Door de introductie van aantrekkelijke restaurants en nieuwe vormen van beleving, willen beide partijen een aangename omgeving creëren waar gasten kunnen genieten van gastvrijheid en eten en drinken van hoge kwaliteit.
Albron biedt gasten een ruime keuze en een gevarieerd aanbod op elk moment van de dag: van à la carte tot fast food, Food Stores met een bezorgdienst en een uitgebreid cateringaanbod voor seminars. Met haar gevarieerde hospitality-concepten creëert Albron een beleving die volledig aansluit op de wereld van Center Parcs en die tegemoet komt aan de behoeften van gasten. Center Parcs en Albron delen dezelfde ambitie op het gebied van innovatie met als doel de klanttevredenheid te vergroten. Albron levert een waardevolle bijdrage aan de innovaties op de vakantieparken van Center Parcs door haar aanbod op het gebied van food en catering steeds te vernieuwen met op maat gesneden concepten. Ook de komende jaren investeert Albron in de verdere ontwikkeling van de restaurant- en supermarktconcepten in het overdekte parkcentrum de Market Dome en in het uitbreiden van haar aanbod met nieuwe producten.
“Catering is een van de meest belangrijke belevingen van onze gasten tijdens een verblijf bij Center Parcs. De kracht van ons partnership met Albron komt voort uit het vermogen onze expertise en ervaring te bundelen. De kennis van Center Parcs op het gebied van veranderende klantbehoeften en de expertise van Albron op het gebied van eten & drinken is de ideale mix voor de ontwikkeling van nieuwe foodconcepten met een sterke focus op kwaliteit. Door hierin te investeren creëren we in de Market Dome een omgeving waar onze gasten echt even samen kunnen zijn”, vertelt Pascal Ferracci, CEO van Center Parcs Europe. “Door de komende jaren bewust te kiezen voor een langdurige samenwerking met toonaangevende partners als Albron zijn we in staat om een nieuwe standaard te zetten. Zodat we de huidige én nieuwe generatie gasten laten ervaren hoe een verblijf in Center Parcs je blijft verrassen.”
“We zijn trots dat Center Parcs de samenwerking met Albron heeft verlengd. We delen dezelfde ambities op het gebied van innovatie en het vergroten van de gastbeleving. Dit partnership heeft ons in staat gesteld een uniek aanbod te introduceren dat volledig past in de wereld van Center Parcs. Zo investeren we ook de komende jaren in aantrekkelijke en vernieuwende Food en Retail-concepten. Dit doen we met het doel gasten gedurende elk moment van hun verblijf een bijzondere beleving te bieden. Op deze manier bundelen we samen de krachten om onze gasten te verwennen, verrassen en verleiden met een kwaliteitsaanbod op het gebied van eten en drinken”, vertelt Robert Visser, directielid van Albron.
Over Center Parcs Europe
Center Parcs Europe - Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties - is onderdeel van Pierre et Vacances Center Parcs Group. Al ruim 50 jaar is Center Parcs expert op het gebied van korte vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Als grondlegger van de korte vakantie dichtbij huis heeft Center Parcs een nieuwe standaard gezet in de recreatiesector, maar wil haar gasten ook in de toekomst blijven verrassen. Dat doet zij door te blijven innoveren en ook in de komende jaren een nieuwe standaard te zetten: in beleving, verblijf en echt even samenzijn. Center Parcs kenmerkt en onderscheidt zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid, want het is pas echt vakantie als iedereen het naar zijn zin heeft, dan ben je echt even samen. Center Parcs bezit 27 Europese parken waar jaarlijks ruim 4,2 miljoen mensen overnachten. Het totale aantal accommodaties bestaat uit 16.700 appartementen en cottages in Europa. In 2017/2018 realiseerde Center Parcs een omzet van 697 miljoen euro. www.centerparcs.nl
Over Albron
Albron bedenkt, bouwt en beheert foodconcepten met een verhaal. Voor bedrijven en overheden, op scholen en universiteiten, in ziekenhuizen en zorginstellingen, op evenementen en in dag- en verblijfsrecreatie. Met een omzet van € 282 miljoen (2017), een gezond rendement en circa 4.500 medewerkers die op bijna 1.000 locaties in Nederland werkzaam zijn. Met als basis een groot gevoel voor gastvrijheid, lekker, gezond en duurzaam eten en drinken, aantoonbare betrokkenheid, het vertrouwen in stevige samenwerkingen en de durf om dingen anders te doen. Deze optelsom biedt opdrachtgevers meerwaarde met financieel voordeel, hun gasten een warm welkom, medewerkers een prettige werkgever, leveranciers een sterke partner en de maatschappij een organisatie die vorm geeft aan de toekomst. Zo creëert zij al ruim 100 jaar waardevolle momenten voor iedereen die bij Albron betrokken is.
Skin food wordt driegangenmenu voor gezicht en lichaam
Skin Food, de 100% natuurlijke alleskunner én hersteller van droge en ruwe huid, is al jaren een van onze bestsellers en topfavoriet van celebs en make-up artists. Vanwege het grote succes en de toenemende vraag om uitbreiding van het Skin Food-assortiment ontwikkelde Weleda ook Skin Food Light, Skin Food Body Butter en Skin Food Lip Balm. Skin Food Original blijft beschikbaar in twee handige formaten.
Drie-gangen-menu
Skin Food is enorm veelzijdig en wordt gebruikt om het hele lichaam te verzorgen: van droge en ruwe knieën en ellebogen, gesprongen lippen, schrale handen tot ruwe voeten en zelfs het gezicht. In de nieuwe producten werd het hart van de succesformule als basis genomen en per product aangevuld met specifieke wassen en oliën voor de concrete toepassing. Mischa van der Geest: “Voor wie de originele Skin Food te rijk vindt, ontwikkelden we een light versie. De body butter smelt letterlijk op de huid en is daardoor zeer geschikt voor de verzorging van het hele lichaam. De lip balm is vanwege haar boterachtige structuur ideaal voor het verzorgen en herstellen van droge en gesprongen lippen. Voortaan serveren we Skin Food dus als drie-gangen-menu dat gezicht, lippen en lichaam voedt.”
SKIN FOOD BODY BUTTER: Voedt de huid langdurig - Herstelt de barrièrefunctie - Smelt op de huid - € 13,99 voor 150 ml
SKIN FOOD LIP BALM : Herstelt droge en gesprongen lippen - Beschermt tegen uitdroging – Glutenvrij - € 4,99 voor 8 ml
SKIN FOOD LIGHT: Onmiddellijke hydratatie - Herstelt de barrièrefunctie van de huid - Wordt snel door de huid opgenomen - € 5,99 voor 30 ml
SKIN FOOD: Voedt en herstelt - Geschikt voor droge en ruwe plekjes op lichaam en gezicht - Geeft extra glans aan make-up - €5,99 voor 30 ml en €10,49 voor 75 ml
«I put it on my hands after I wash dishes and wind up putting it on my elbows and feet. Before you know it, I squeezed this poor little green tube into a twist» - Julia Roberts
Het hart van de unieke Skin Food-formule? Driekleurig viooltje: brengt de huid in balans - Calendula: wondhelend en ontstekingsremmend - Kamille: verzacht en brengt tot rust
Een bedbodem op maat van jouw slaap-DNA - Remember 'matrasgate'? Het ging toen niet enkel over de matrassen, maar over volledige slaapsystemen van Ergosleep, die bij ons in alle Sleeplife winkels te verkrijgen zijn.
Als je goed wil presteren, is er niets zo belangrijk als een goede nachtrust. Daarom koos de medische staf van De Rode Duivels na een uitgebreid marktonderzoek het Ergosleep slaapsysteem voor onze voetballers. Daarbij zijn zowel bedbodem als matras afgestemd op het slaapprofiel of Slaap-DNA van de slaper. Zo kan het lichaam optimaal ontspannen en recuperen, zodat je goed uitgerust aan de dag kan beginnen. Of je nu een Rode Duivel bent of om het even wie anders.
"Slaap-DNA" staat voor "Digitale Nachtrust-Analyse". In alle Sleeplife winkels staat een Slaap-DNA Belevingsstudio, en daar worden alle parameters in kaart gebracht die uiteindelijk de instellingen van jouw persoonlijke Ergosleep slaapsysteem zullen bepalen: gewicht, lichaamsbouw, voorkeursslaaphoudingen, algemeen lichaamsprofiel ...
Tijdens de slaap oefenen de verschillende lichaamszones druk uit op het bed. Ter hoogte van schouders en heupen moet het lichaam de nodige ruimte krijgen om de tegendruk te minimaliseren en er zo voor te zorgen dat de ruggengraat recht blijft. Daarom hebben hoofd, lenden en benen dan weer extra ondersteuning nodig. Ook tussen de schouder- en lendenzone worden er subtiele variaties geregistreerd en precies om al deze verschillen op te vangen, werkt de dynamische ondersteuning van Ergosleep in drie stappen:
1. Na de meting van het Slaap-DNA in de Belevingsstudio (of 'de kokon') wordt het basisprofiel (wat zijlig en ruglig gemeenschappelijk hebben) aan de hand van het Slaap-DNA ingebouwd in de bedbodem. Dat kan een lattenbodem zijn, ofwel een boxspring.
2. Afstemming op de verschillende slaaphoudingen gebeurt automatisch door de flexibele draagelementen en buiglatten van de Ergosleep lattenbodem of het gezoneerde verenpakket van de Ergosleep boxspring.
3. Tenslotte zorgt de matras die bij jouw Slaap-DNA past voor de fijnafstemming. Ze werd speciaal ontwikkeld en van comfortzones voorzien om de ondersteuning van de bedbodem optimaal aan je slapende lichaam door te geven.
In de loop van de jaren kan je lichaamsbouw veranderen, bijvoorbeeld door een zwangerschap. In dat geval kan altijd een nieuw Slaap-DNA opgesteld worden en geïmplementeerd in de bedbodem. Zo blijft de dynamische ondersteuning optimaal.
Totaalconcept
Op basis van je persoonlijke Slaap-DNA kan je je eigen bed samenstellen: bedbodem, matras, hoofdkussen ... Sleeplife gaat echter nog een stapje verder, want ook voor de aankleding van je bed ben je bij hen aan het juiste adres: Sleeplife biedt namelijk een breed gamma aan hoofdborden, bekledingen, pootjes en andere toebehoren. Dankzij de uitgebreide en zeer modieuze collectie bedtekstiel kan je je bed tot in de kleinste details personaliseren.
evian en Kusmi tea stellen de Belgen een nieuw winters drankje voor
Dit verrassend en heerlijk limited edition drankje combineert de zuiverheid van het natuurlijke mineraalwater evian®, met een infusie* van biologische witte thee met een delicate mengeling van fruitige natuurlijke aroma’s en warme, pittige winterse specerijen. Deze nieuwkomer is reeds beschikbaar in de Kusmi Tea®-winkels en zal vanaf februari verkrijgbaar zijn bij Delhaize.
Een zintuiglijke reis met pittige specerijen voor een verrassend winterdrankje. Deze “Witte Thee in Limited Edition”drank is geïnspireerd op de limited edition Tsarevna thee die jaarlijks ontwikkeld wordt door Kusmi Tea® voor de eindejaarsfeesten. Voor dat tikkeltje extra tijdens een lekkere pauze. Om de feestelijkheden te verlengen, kreeg deze limited edition een feestelijke kleur. De zilveren kleur van de fles en de warme en pittige smaken zorgen voor een originele zintuiglijke ervaring. Met deze limited edition vieren evian® en Kusmi Tea® hun gemeenschappelijke waarden: traditie, knowhow, durf en creativiteit.
Het nieuwe drankje is gepresenteerd in een individueel en elegant flesje van 37 cl dat 100% recycleerbaar is. Zijn esthetische vorm zorgt voor een optimale ergonomie terwijl de eigenschappen van de drank perfect bewaard worden. De aangeraden prijs** in België ligt afhankelijk van het distributiecircuit tussen € 2,09 en € 3,09. De limited edition is nu reeds te ontdekken in de Belgische Kusmi Tea®-winkels en in een select aantal horecazaken. Vanaf februari 2019 zullen de flesjes bij Delhaize beschikbaar zijn.
Het aanbod van evian infused x Kusmi
De samenwerking van evian® en Kusmi Tea® is een ode aan beide Franse huizen die erfgoed en traditie combineren met waarden als durf, schoonheid, creativiteit en innovatie. evian infused x Kusmi is een uniek assortiment van zowel originele als gesofisticeerde dranken, ontstaan uit de combinatie van de puurheid van het natuurlijke mineraalwater evian®, en de erkende knowhow van Kusmi Tea® om eerder onuitgegeven theemengelingen te maken.
Het assortiment van evian infused x Kusmi, dat verfrissend, delicaat en uniek is, steunt op twee recepten die een opmerkelijk evenwicht vertonen dankzij de samenstelling van meer dan 94% natuurlijk mineraalwater met een infusie van witte biologische thee* en een delicate mix van fruitige, plantaardige en bloemige aroma’s. Beide recepten dragen een biologisch certificaat en zijn ontwikkeld met natuurlijke aroma’s.
Gearomatiseerde Witte Thee met Munt & Framboos
De verfijnde combinatie van de frisheid van munt met de zachtheid van framboos, biedt een exotische zintuiglijke ervaring. De delicaatheid van de biologische infusie (Geconcentreerde infusie op basis van concentraat van biologische witte thee) van witte thee en van het natuurlijk mineraalwater evian® slaagt er als geen ander in om met deze geraffineerde mix een zintuiglijk genot op te wekken.
Gearomatiseerde Witte Thee met Perzik & Viooltjes
Deze subtiele mix, die de zintuigen in vervoering brengt, is het resultaat van de vernieuwende ontmoeting tussen de zachtheid van perzik en de elegantie en gratie van viooltjes, elk subliem dankzij het natuurlijke mineraalwater evian® en een delicate biologische infusie van witte thee.
evian® natuurlijk mineraalwater is afkomstig uit het hart van de Franse Alpen, een uniek geologisch gebied in de wereld. Gedurende meer dan 15 jaar baant het water zich een weg door de rotsen en op die reis wordt het verrijkt met karakteristieke mineralen. evian® zet zich al meer dan 25 jaar in om de natuur in de omgeving van de bron te beschermen om de uitzonderlijke kwaliteit van evian® natuurlijk mineraalwater te bewaren voor de toekomstige generaties. evian® natuurlijk mineraalwater is van nature zuiver en evenwichtig samengesteld en voldoet perfect aan de hydratatiebehoeften van iedereen, de hele dag door. evian®, het iconisch merk van Danone, onderschrijft de ‘One Planet. One Health’ visie dat onze gezondheid en deze van de planeet onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. evian®, Volvic® en Badoit® zijn de drie merken natuurlijk mineraal water die in België op de markt gebracht worden door NV Danone Waters Benelux SA. De onderneming stelt zo’n dertig personen te werk en functioneert als een dynamische KMO binnen het bedrijf Danone.
Kusmi Tea®, opgericht in 1867, is een theehuis dat zowel moderniteit als traditie cultiveert aan de hand van verschillende niet te missen welzijnscreaties, grote klassiekers en legendarische recepten die vandaag echte iconen zijn geworden. Als ontmoetingspunt van smaken, culturen en kleuren, belichaamt Kusmi Tea® al 150 jaar de schoonheid van theemengelingen.
De 7 mooiste dorpjes om te bezoeken in de zuidelijke Alpen
Voor sommigen hebben ze iets weg van het einde van de wereld, anderen noemen ze het besneeuwde koninkrijk op het dak van Frankrijk. In winterse tijden zijn zuidelijk gerichte wintersportdorpen een gezellig toevluchtsoord voor gezinnen. Hier volgen enkele dorpen die hun naam niet gestolen hebben.
Saint-Véran, “het land waar de haan naar de sterren pikt”
Op 2.042 meter hoogte, in het hart van het regionale natuurpark van de Queyras, is Saint-Véran tot nu toe het hoogst gelegen dorp in Europa en ook een van de mooiste dorpen in Frankrijk. Hier wandel je rond tussen oude, traditionele gebouwen (uit 1641), kijk je op naar bekoorlijke kerken, proef je ambachtelijk brood recht uit een oude oven en kun je, na het vallen van de avond, bijna de sterren aanraken vanuit de sterrenwacht in Saint-Véran (op een hoogte van 3.000 m).
La Grave-La Meije, authenticiteit troef
Geen hotel met grote luxe, geen houten chalet: in de Meijeregio hult de typische gezelligheid van de Hautes-Alpes zich alleen in steen. De huizen, op rotsbodem gebouwd en met leistenen daken, kijken uit op de omringende bergen. La Grave nestelt zich tussen L’Oisans en de Col du Lautaret en staat bekend om zijn wondermooie zonsondergangen om lichaam en ziel te verwarmen. Door zijn wilde aard en kwaliteitssneeuw is La Grave ook een trekpleister voor grote alpinisten. De stoeltjeslift vanuit het dorp staat in verbinding met de Girosegletsjer en brengt je in 30 minuten tot op 3.200 m hoogte, tussen de uitgestrekte gletsjervlaktes.
Pelvoux-Vallouise, een wit paradijsje
Poedersneeuw zover het oog reikt, stralende zon, hooggelegen pistes met als extraatje het panorama over de vallei en maagdelijke ruimte waar de natuur heer en meester is … Ja, Pelvoux-Vallouise behoort tot de wintersportdorpen die (bijzonder) genereus zijn. Het dorp grenst aan het nationale park Les Ecrins en is één grote speeltuin: je kunt hier langlaufen, sneeuwschoenwandelen, een tochtje met de hondenslee maken en tourskiën. Van 1.250 m tot 2.300 m beleef je hier zalig glijplezier met je gezin.
Weg van de mallemolen, in Crévoux
“In de hele regio slaagde alleen Crévoux erin om zijn gezicht van weleer te behouden.” Bergdorp Crévoux is een mix van traditie en natuur, en charmeert met zijn landelijke, vredige karakter. Crévoux ligt op 1.600 m hoogte in het Parpaillonmassief en maakt deel uit van de oudste skigebieden in de zuidelijke Alpen. Hier kom je om te alpineskiën (natuurlijk), maar ook voor de prachtige wandelingen op sneeuwschoenen of langlaufski’s. Dit dorp op mensenmaat, zijn regionale knowhow en wilde natuur, soms wispelturig maar nooit chagrijnig, verovert de harten van elk gezin.
Saint-Paul-sur-Ubaye, terug naar de bron
Het dorp Saint-Paul-sur-Ubaye is omringd door lariksbossen en het gezang van ruisend ijswater. Ook hier krijg je weer voeling met de natuur. Om het in één woord samen te vatten: decompressie. Tussen de hoge vallei en de oude vallei van de Ubaye liggen 6 km wandelpaden waar je met je gezin van de buitenlucht kunt genieten. Het is waar: in Saint-Paul-sur-Ubaye ga je niet alleen langs ... je blijft hier voor je vakantie en daarna kom je terug, telkens weer.
Ancelle, een mooi sneeuwdorpje in de Champsaur
In het piepkleine wintersportdorpje Ancelle, op een hoogvlakte op 1.350 m, schijnt de zon genereus en beleef je de ideale vakantie met je gezin. Hier neem je rustig je tijd om te skiën of een sneeuwschoenwandeling te maken in de vallei van de Rouanne, om de architectuur van de hoge Alpen te bewonderen, tourtons of oreilles d’ânes te proeven op een lekker, typisch adresje in het dorp of om gewoon opnieuw te leren ademen. In slow motion, ver weg van de routine.
Skipret en stadswallen in Roubion-Les-Buisses
Op maar 70 km van Nice, op de Route des Grandes Alpes, in het nationale park Mercantour, leunt een pittoresk dorpje tegen de bergflank aan. Zijn naam? Roubion-Les-Buisses. De robuuste, bekoorlijke stadswallen die dateren uit de middeleeuwen hebben zichtbaar de tijd getrotseerd. En rondom? Ongerepte natuur, een landelijke omgeving met hier en daar een oude schuur met leistenen dak en duizenden hectare bos om in rond te zwerven.
Een onweerstaanbaar grafisch kantontwerp dat zich perfect laat combineren met de lentegarderobe. Een samenspel van etnische kanten patronen en fijn geborduurde bloemen die resulteren in een sterk visuele impact. De nieuwste lijn ‘Holala’ van Passionata bevat alle ingrediënten voor een uiterst verfijnde verleidingsserie.
De decoratieve beugelloze beha is een fashion item op zich dat zich perfect laat dragen onder een stoer jasje en in combinatie met een onderstuk met hoge taille. De ontwerpers laten ook de zon in de lijn schijnen met de kleur Honey Gold, een echt must-have. De heerlijke warme zomerkleur speelt met schaduwen en verlicht, verblindt en geeft vonken en vuur, net als de Holala-lijn zelf.
Bye bye winter, hello spring! Een nieuw fris beeld van groen en lila geeft zin in de lente. Groen brengt balans en optimisme terwijl lila zorgt voor de zachte touch aan het totale silhouet. Botanische en bolletjesprints maken van dit thema een fleurig en modern geheel om de lente met een goed gevoel te starten. Door de toevoeging van navy blue is deze kleurencombinatie zelfs al onmiddellijk draagbaar.
Mayerline staat voor vrouwelijkheid op een natuurlijke manier, wat opnieuw afstraalt op de zomercollectie 2019. Niet alleen in prints, maar ook bij de keuze van materialen. Linnen en katoen zijn volop aanwezig in de nieuwe collectie en ook botanische, natuurlijke en grafische prints in frisse kleuren doen aftellen naar het volgend seizoen. Laagjes, suited-up, vrouwelijke jurken, … bieden bovendien talrijke combinatiemogelijkheden. De Mayerline-vrouw mag zijn wie ze zelf wil, mag haar persoonlijkheid volop tonen en erop vertrouwen dat de toekomst geweldig zal zijn. Dare to look perfect!
Deceuninck kondigt met fierheid aan dat zijn Zendow-gamma het VinylPlus®-productlabel ontvangen heeft. Dat gebeurde na een diepgaande audit uitgevoerd door BRE, een Brits onafhankelijk onderzoeksinstituut. Het VinylPlus®-label lauwert Deceuninck voor zijn vele initiatieven en jarenlange inzet op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Het VinylPlus-productlabel is het eerste duurzaamheidskeurmerk voor kunststof kozijnen. Het wordt toegekend op basis van volgende strikte criteria: 1. verantwoord aankoopbeleid – de traceerbaarheid van grondstoffen; 2. gecontroleerd circulair beheer – verantwoord afvalbeleid en gebruik van gerecycleerde materialen; 3. organochlorine emissies – de aankoop van pvc bij erkende leveranciers die voldoen aan het ECVM-charter (European Council of Vinyl Manufacturers); 4. duurzaam gebruik van additieven – loodvrije producten en verantwoord gebruik van cadmium voor een lagere ecologische voetafdruk en 5. energie- en klimaatstabiliteit – energie-efficiëntie en het gebruik van hernieuwbare energie. Deceuninck ontving het certificaat eind 2018 in de kantoren van VinylPlus.
Francis Van Eeckhout, CEO van Deceuninck: “Het VinylPlus®-productlabel past perfect in onze missie ‘bouwen aan een duurzame (t)huis’, waarvan ecologie een van de drijvende krachten is. Het is bovendien een belangrijk argument voor onze klanten omdat het garandeert dat de producten die zij kopen echt duurzaam zijn. Ten slotte bevestigt het ook pvc als een duurzaam en toekomstgericht materiaal voor de bouwsector.”
Brigitte Dero, General Manager VinylPlus®: “De belangrijkste doelstelling van het VinylPus®-productlabel is bedrijven te helpen de superieure performantie van hun producten en hun bijdrage tot duurzaamheid en tot een circulaire economie te promoten en aldus de spirit van het VinylPlus®-programma te belichamen. Door het verkrijgen van het VinylPlus®-label onderscheiden bedrijven zich van andere en maken ze het klanten en voorschrijvers gemakkelijk om hun pvc-producten te identificeren op grond van hun prestaties op het vlak van duurzaamheid.”
Foto: V.l.n.r.: Vincent Stone (VinylPlus), Brigitte Dero (VinylPlus), Margot Lannoo (Deceuninck), Eline Dujardin (Deceuninck), Charlotte Röber (Eppa).
Warmte uit de ruimte ... Dikkentruiendag 12 februari
O'Neill Firewall Magma keeps you warm. Door de verwarming ten minste 1 graad lager te zetten en een warme trui aan te trekken kan iedereen 6% energie per graad besparen en de CO2-uitstoot laten dalen. Op 12 februari is het weer zo ver en O'Neill helpt met de Firewall Magma technologie een handje om je lichaam lekker warm te houden.
Firewall Magma is een zacht geprint patroon, strategisch op de rugzijde van kledingstukken zoals o.a. de Baffle fleece geplaatst, dat helpt om je lichaamswarmte ongeveer 25% langer vast te houden dan de gemiddelde voering. Firewall Magma bevat de trizar emisshield® technologie die oorspronkelijk ontwikkeld werd door NASA als een warmteschild op de buitenkant van ruimteschepen om de enorme hitte bij de passage door de atmosfeer te reflecteren en terug uit te stralen. Dankzij Firewall Magma wordt de kledij ook een stuk lichter want je hebt minder lagen nodig om je lichaam warm te houden. Geen excuses meer dus om je verwarming op 12 februari niet een graadje lager te zetten!
Geen garderobe kan zonder grondbeginselen, zelfs niet de garderobe van een man. Het is immers gemakkelijker om een outfit samen te stellen die begint met een basisitem. En voor mannen die niet van winkelen houden, is het een win-win situatie: koop een hele voorraad tijdloze klassiekers en ze hoeven niet nog een tijdje te winkelen.
SUN68 - GISSING - BRAX
• Denim - Of het nu gaat om een shirt, een vest of een broek, denim is onmisbaar in elke herenkledingkast. Zowel casual als chique looks zijn mogelijk, afhankelijk van de combinatie die u maakt.
• Button-down overhemd - Je kunt nooit fout gaan met een mooi shirt. Een avondje uit met de jongens, een romantische date of een familiefeest, een shirt kan bij elke gelegenheid worden gedragen.
• Polo - Een polo geeft je outfit meteen een sportief-chique boost. Verkrijgbaar in elke kleur en elk patroon, met lange of korte mouwen, katoen of piqué, de mogelijkheden zijn eindeloos.
• Chino - Het perfecte alternatief voor jeans en de meest praktische en veelzijdige broek voor mannen. De betrouwbare all-rounder van de garderobe is een pasvorm met een T-shirt en sneakers, evenals een shirt, blazer en brogues. Dat betekent dat als je op het perfect passende paar zit, je verschillende paren in verschillende kleuren moet oprollen.
• Leren jas - De altijd betrouwbare klassieker, die het hele jaar door gedragen kan worden. Het is een overgangsjas die je van seizoen tot seizoen op herhaling kunt dragen. Het ideale stuk om een mannelijke kleding te creëren.
• Blazer - Geeft elke man een respectabele uitstraling. Een kledingstuk dat elke casual look verfijnt, of het nu voor een formele of een informele gelegenheid is.
En natuurlijk, voor elke outfit heeft de garderobe van elke man een paar instappers en enkele zwarte veterschoenen nodig.
Floris van Bommel gaat helemaal zwart, wit en grijs op ons af
Een paar weken geleden was je nog steeds op zoek naar smaragdgroene glitterpumps of lippenstiftrode stiletto's om bij die perfecte kerstoutfit te passen, maar het is nu tijd om je klaar te maken voor de lente, om te investeren in degelijke maar toch leuke basics en tegelijkertijd wat kleding te wassen .
• Investeer in een wit of grijs paar elegante sneakers zodat je ze gemakkelijk kunt matchen met je favoriete spijkerbroek of lang geplooid rokje als de eerste lentetekenen er zijn.
• Voor uw mooie werkbijeenkomsten heeft u een comfortabele en toch stijlvolle platte sandaal nodig. Waarom? Omdat we niet willen wisselen tussen dat lelijke paar sneakers dat veel te lang achterin je auto zit en je veel te hoge hakken tijdens het rijden van de ene meeting naar de andere.
• En voor de onvoorspelbare date zijn er nog steeds die hoge hakken. Geen zorgen.
Rock het als een roodharige! We zijn slechts een paar dagen verwijderd van 12 januari, de datum waarop majestueus rood haar zal worden aanbeden. Kiss a Ginger Day brengt lieftallige kussen aan roodharigen die zijn geplaagd door de kleur van hun haar. Het is een positievere spin, het tegengestelde van de creatie van een Kick A Ginger-campagne enkele jaren terug.
Rood haar is een gewaagde uitdaging, het is fel en ook zeldzaam: minder dan 2 procent van de wereldbevolking wordt geboren met rood haar. Niet alleen moeten roodharigen trots zijn, maar deze zeldzaamheid optimaal benutten. Een geweldige manier is om roodharige kleuren te dragen die hun scharlakenrode golven aanvullen. Hierna een verzameling kleuren die de rode haarkleur perfect aanvullen.
Groene tinten zien er geweldig uit bij alle roodharigen. De meeste tinten groen zijn direct vleiend voor gingers en smaragdgroen en olijfgroen zijn voor hen gemaakt. Roodharigen in het bleke gedeelte van het spectrum denken misschien dat het dragen van witte en andere lichte neutrale kleuren misstaan, een foute opvatting. Wit staat behoorlijk stijlvol en geeft bij roodharigen, een extra kleurinjectie.
Veel beroemdheden en mode-experts hebben ten overvloede bewezen dat roodharigen onbetwistbaar rood kunnen dragen. Overdrijven is uit den boze. Rood haar springt in de kijker bij diepblauwe kleur zoals kobalt, marine of koningsblauw.
Ginger day speciaal voor roodharigen dus, een extra verjaardag, hoewel er geen reden is om te wachten om knuffels te geven of van rood haar te houden. Een uitgelezen gelegenheid gewoon om affectie te delen met onze geliefde gingers, een genegenheid die zich in vele vormen kan uiten.
Rozen zijn rood, viooltjes zijn blauw, sommige lingerie-inspiratie van sommige Valentine's voor jou!
Niets zegt Valentijnsdag helemaal zoals rode rozen en lingerie in tijdloos rood en zijn roze tinten. Rood wordt geassocieerd met passie, liefde en verlangen - perfect voor de viering van liefde en romantiek.
Rood legt altijd een verklaring af en is een universeel vleiende kleur. Van warmroze orchidee tot chili rode tinten, met letterlijk honderden variaties om uit deze vurige tint te kiezen, er is er een om de gloed in elke huidtint naar voren te brengen. Een verscheidenheid aan mooie en verleidelijke stukken biedt ongetwijfeld inspiratie.
Marie Méro-vrouwen kleden zich jong en onberispelijk. Sensueel, speels en zelfs een beetje cool: dat is alles. Het Belgische label brengt een beetje mysterie in de modescene. Een verleidelijke lange jurk voor een feestje, casual op zaterdag in een comfortabele broek met sportieve elementen of ga naar de stad in een trendy shirtjurk? Ze kiest te allen tijde klasse en stijl!
Slovenië verwelkomt alsmaar meer reizigers. Dat zal in 2019 niet anders zijn want het kleine land aan de Adriatische Zee heeft de reizigers zoveel te bieden, top bezienswaardigheden die je moet gezien hebben.
De cijfers waarmee de toeristische dienst van Slovenië uitpakt zijn indrukwekkend. In de periode januari – oktober 2018 arriveerden ruim vijf miljoen toeristen in het land. Wat de buitenlandse reizigers betreft gaat het om een stijging van 14 % tegenover het voorgaande jaar.
Waarom zoveel mensen voor Slovenië kiezen ?
Het antwoord kan je in een notendop samenvatten. Eén, het is een super groene bestemming, het meest beboste land van Europa, met Ljubljana als de meest groene hoofdstad. Twee, het is een paradijs voor actieve vakanties en voor kampeerders. Drie, een topper voor zij die houden van lekker eten en drinken. Vier, een marktleider op het vlak van wellness waarbij genieten, rust, zalig relaxen voorop staan. Vijf, er is een goede toeristische infrastructuur met gezellige, comfortabele hotels, B&B’s, verblijven op de boerderij en vakantiewoningen.
Wil je in 2019 meer ontspannen ?
Kies dan voor Slovenië, het land van water en spa’s, van thermale en minerale bronnen met gezond en genezend water. “Het water is de bron van het goede leven” zegt men in Slovenië.
Wil je dat zelf ervaren dan ga je naar één van de vele fantastische health resorts waar je ook met het ganse gezin kan herbronnen in prachtige openluchtzwembaden, relaxen in zwart thermaal water en zelfs in een bier en honing bad dat wonderen doet voor je lichaam.
Wil je in 2019 de Sloveense kust leren kennen ?
De kustlijn, tussen Italië en Kroatië, is nog geen 50 km lang maar wat een pracht ! Ga zeker naar het magisch mooie Piran met zijn mysterieuze smalle straatjes en zijn brede boulevard langs de zee. Net buiten de stad wordt het beste zout van Europa geproduceerd en het zoutwinningsgebied kan je bezoeken. Het is deels natuurgebied, deels voor zoutwinning bestemd. Je kan wandelen door de zoutpannen en het verhaal over de geschiedenis van de zoutwinning is mateloos interessant.
Wil je in 2019 de toppers van Slovenië zien ?
Je kan ze tijdens een unieke rondreis gemakkelijk aan elkaar breien want grote afstanden zijn er niet. Daar gaan we, van het sympathieke Ljubljana naar de Adriatische kust, van het Meer van Bled, symbool van de pracht van Slovenië, naar Maribor, de historische stad in het oosten van het land.
Ook het Meer van Bohinj staat op het reisprogramma en het Triglav Nationaal Park met zijn indrukwekkend natuurschoon. En reis je in 2019 naar Slovenië dan bezoek je natuurlijk de Grotten van Postojna. Ze zijn enorm, 24 km hallen en passages !
Wil je in 2019 Slovenië écht beleven ?
Probeer dan één van de vele grote evenementen mee te pikken zoals het Ljubljana Festival (27 juni – 31 augustus). Dit gigantische openluchtfeest met muziek, theater, dans en vele andere kunstvormen maakt van de Sloveense hoofdstad een zomers top-trefpunt. Van 19 tot 26 juni wordt Črnomelj de folklore hoofdstad van het land tijdens het Jurjevanje International Folklore Festival
Ingrediënten voor 4 personen: voor de pannenkoeken: 80 g bloem, 2 eieren en 300g melk. Voor de vulling: 600g eekhoorntjesbrood, 50g ui en 1 teentje knoflook, 1 laurierblad, 2 kleine takjes tijm, 60g geraspte Parmezaanse kaas, zout en peper, 300g bechamelsaus, 30g boter en olijfolie.
Voorbereidingen:
Voor de pannenkoeken meng alle ingrediënten voor de pannenkoeken samen met een snuifje zout. Laat gedurende 30 minuten rusten. Vet een kleine pan in met een beetje boter. Giet er vervolgens een pollepel van het beslag in en draai met de pan zodat de hele bodem bedekt is met het beslag. Laat gedurende 2 minuten bakken en draai vervolgens de pannenkoek om. Wanneer de pannenkoek gaar is plaatst u ze op een bord en kan u verdergaan met het bakken van de rest van het beslag. Let op : houd steeds de pan vettig door er altijd een beetje olie of boter in te doen.
Voor de vulling: bak de ui samen met de knoflook bruin in een pan. Voeg er vervolgens de versneden Parmaham, het eekhoortjesbrood, het laurierblad, de tijm en peper en zout aan toe. Laat bakken gedurende 30 minuten op een mattig vuur. Wanneer de champignons gaar zijn, verwijder dan het laurierblad en meng ¾ met de reeds klaargemaakte bechamelsaus.
Open de pannenkoeken op een werkblad en vul ze met het Parmaham-eekhoorntjesbrood beslag. Besprenkel ze vervolgens met de geraspte Parmezaanse kaas. Vouw ze in een driehoekige vorm en leg ze in een mooie schaal. Werk af met nog wat Parma reepjes en eekhoorntjesbrood erboven alsook enkele klontjes boter en bak ze in een over ven 190° gedurende 25 minuten.
Meer tijd met het gezin wordt nieuwjaarsvoornemen voor bijna 1 op 3 Belgen
Brussels Airlines wil hen een duwtje in de rug geven bij de realisatie. Onder de slagzin ‘Happy Times’ wil Brussels Airlines Belgen meer tijd met elkaar laten doorbrengen. De maatschappij onderzocht samen met onderzoeksbureau iVOX hoeveel belang Belgen hechten aan samen tijd doorbrengen en hoe ze dit liefst doen. 75% van de Belgen vindt tijd met familie een belangrijke factor om gelukkig te zijn. 8 op 10 ondervraagden met een relatie zeggen dat reizen hen weer verliefd kan maken. 3 op 10 landgenoten maken van meer ‘quality time’ zelfs een nieuwjaarsvoornemen voor 2019.
Minder dan 1 uur quality time per dag
Uit de resultaten van een onderzoek uitgevoerd door Brussels Airlines en iVOX blijkt dat driekwart van de Belgen (75%) tijd met familie een belangrijke factor vindt om gelukkig te zijn. Voor 4 op 10 (41%) is dat zelfs dé belangrijkste. Toch zegt meer dan de helft van de bevraagden (53%) dat ze te weinig tijd hebben voor hun gezin en familie. 3 op 10 Belgen onder de 55 geeft aan dat ze maximum 1 uur per dag samen spenderen. Bijna 3 op 10 Belgen (29%) maakt van meer tijd spenderen met het gezin en familie een nieuwjaarsvoornemen voor 2019.
Reizen voor meer quality time samen
90% van de gezinnen met kinderen zegt dat op reis gaan de ideale manier is om meer tijd met elkaar door te brengen. Het kan bovendien ook de liefde een handje helpen, want 8 op 10 mensen in een relatie zeggen dat een reis hen weer helemaal verliefd kan maken. Brussels Airlines wil de Belgen een duwtje in de rug geven bij het realiseren van hun goede voornemens en lanceert daarom ‘Happy Times’, met vluchten vanaf 34 euro naar meer dan 100 bestemmingen om een fantastische tijd door te brengen met partner, familie of vrienden.