Going back to the grind after a wonderful vacation is never easy. The messages are bursting out of your mailbox, jetlag kicks in and there are few empty spaces left in your agenda. Luckily there are a few things you can do, to get back into that work groove:
1) Already book the next vacation. A weekend getaway to Paris or a spa trip with your besties. Or how about the Maldives for Christmas break?
2) Make that photobook of your vacation right now before the memories and stories fade away.
3) Plan in your private social activities as well and make them as Summer proof as possible. A bbq with friends on Sunday, lunch outside on Thursday, and an ice-cream with the hubby on Treat yourself Tuesday!
4) Finally: there is still the good old online shopping therapy that always does the trick! A new back to work outfit to kill those Monday meetings or a fashion forward ensemble for those Casual Friday afternoons? Caroline Biss leads the way with their inspirational work proof outfits. As versatile as they are, these looks are going to last all Winter long! Dress for success made easy...
HEMA vernieuwd bodycare aanbod met duurzaam assortiment
Het nieuwe assortiment van HEMA is 100% vegan en geproduceerd met ethisch verantwoorde ingrediënten, met verpakkingen van gerecycled materiaal.
HEMA introduceert een geheel nieuw duurzaam bodycare assortiment. Met dit nieuwe assortiment richt HEMA zich op de goede dingen voor zowel mens als natuur. Zo is de volledige lijn veganistisch en gemaakt met ethisch verantwoorde ingrediënten. Daarnaast zijn ook de verpakkingen zo duurzaam mogelijk geproduceerd, met 25% tot 100% gerecycled plastic, en na gebruik ook volledig recyclebaar.
Het nieuwe bodycare assortiment bestaat uit vijf verschillende lijnen met ieder een ander hoofdingrediënt; komkommer, broccoli, katoenzaad, granaatappel en amandel. Elke lijn bevat een bodylotion, shower gel en bodyscrub. Ook is er een showermousse beschikbaar in drie verschillende lijnen; komkommer, granaatappel en amandel. Alle bodycare lijnen zijn, zoals het gehele HEMA cosmetica assortiment, parabeen vrij en niet getest op dieren.
Het nieuwe duurzame bodycare assortiment is vanaf nu verkrijgbaar, vanaf €4,- in HEMA winkels of via hema.com/nl-be
Assortiment verduurzamen
HEMA wil haar assortiment verduurzamen en gebruikt daarom steeds meer gerecyclede of hernieuwbare grondstoffen en materialen, zoals bioplastic en biologisch katoen. De introductie van een duurzaam bodycare assortiment is daarmee een volgende stap van HEMA om het leven makkelijker, leuker en beter te maken voor iedereen.
HEMA heeft drie doelstellingen opgesteld met betrekking tot het verminderen van plastic: 1. In 2020 een duurzamer alternatief voor plastic producten voor eenmalig gebruik - 2. In 2025 100% gerecycled of hernieuwbaar materiaal voor plastic of polyester producten - 3. In 2025 25% reductie van plastic consumentenverpakkingen
Tamaris makes womens hearts beat faster again this season when it says: High Comfort in High Heels. The heart of the innovative Tamaris Heart & Sole technology is an insole developed in cooperation with podiatrists, which relieves the foot at the crucial pressure points and leads to a revolutionary way of walking in high heels.
Simple, yet ingenious
Each model of the Heart & Sole collection supports the natural arch, provides equal pressure distribution, reduces the pain on the ball of your foot and has two special layers to support the pressurized areas. Making your feet feel like they're in 7th heaven: high and comfortable.
Refinement in colour and details
In Autumn/Winter, mystic dark blue en elegant wine red are a welcome alternative to black. The eternal trend colour black is mainly used as a patent variant or in a stylish duet with tartan and glencheck patterns. Grey is the epitome of fashionable neutrality and surprises in combination, especially in connection with subtle leopard prints. Soft nude provides pure elegance at the foot and refines monochrome looks in delicate nuances, while cognac - a trend colour with a lot of retro flair - meets bronze and gold details
“We willen een groeiende ondernemer zijn in de Belgische mode”, luidde het bij Marie Méro en bundelde daarom de krachten om een nieuwe wind te laten waaien. Het Belgische modemerk vernieuwt de concept stores, pakt uit met een vernieuwde beeldtaal, een uitgepuurde huisstijl, gerestylede collecties en een gedefinieerd merkverhaal.
"Onder de noemer #proudtowearmariemero wil Marie Méro haar klanten fier maken en bedanken dat ze het merk dragen. We willen graag dankzij onze klanten, die ons iedere dag inspireren uitgroeien tot een lifetime value brand." - Ruben Van der Elst (CEO Marie Méro)
Marie Méro verbindt generaties
Met de nieuwe beeldtaal en merkverhaal, brengt Marie Méro een generatieverhaal dat mama’s, dochters en vriendinnen met elkaar verbindt.
Leeftijd is vandaag geen onderscheidende factor meer, integendeel. Vrouwen uit verschillende generaties inspireren elkaar en vullen elkaar aan, dat voelen we ook bij onze klanten. - Steven Van der Elst (CEO & Head of design Marie Méro)
Marie Méro is een eigentijds modemerk dat fier is om Belgisch te zijn. Marie Méro kleedt elke vrouw, voor elk lichaamstype van maat 36 tem 48, en laat hen heel graag stralen. En dat voor elk moment van de dag. Marie Méro brengt complete, kwalitatieve en comfortabele outfits, in een perfecte pasvorm met hoogwaardige stoffen.
Onder de noemer #proudtowearmariemero wil Marie Méro hun klanten laten stralen en fier laten voelen Marie Méro te dragen. Om zo het beste in hunzelf naar boven te laten halen en dat ook te tonen.
Marie Méro drukt stempel op Belgische modekaart
Marie Méro wil een groeiende ondernemer zijn in de Belgische mode. De ambitie is om omnichannel te verkopen en bereikbaar te zijn in zowel België als in het buitenland. In 2009 startte Marie Méro met de uitbouw van eigen concept stores. Na Knokke, was in 2010 Gent aan de beurt. Ondertussen zijn er 6 eigen stores en plant Marie Méro een nieuwe opening in 2020.
"We zijn uiteraard altijd te bereiken via onze online shop én heel wat multimerken winkels in België, Nederland, Engeland en Ierland . In eigen land openen we begin 2020 nog een store in Hasselt. We hebben er ongelooflijk veel zin in!" - Ruben Van der Elst, CEO Marie Méro
Marie Méro investeerde de laatste jaren voortdurend in innovatie. Er waait een frisse wind door de collectie en deze lijn wil het merk ook doortrekken in de huisstijl en inrichting van de concept stores. Het nieuwe interieur moet de collecties nóg beter doen uitkomen en de winkel een elegante en eigentijdse uitstraling geven. Een plek waar Marie Méro klanten zich thuis voelen en in alle rust kunnen aankopen. Daarnaast wil Marie Méro inzetten op customer experience in de eigen concept stores en via haar retailers. Wie behoefte heeft aan stijladvies en een persoonlijke service, kan een afspraak maken voor een privé shopping-sessie.
Facts and figures
Marie Méro is een op en top Belgisch modeverhaal, opgericht door de familie Van der Elst. Ruben & Steven Van der Elst zijn als zonen de tweede generatie ondernemers en willen Marie Méro gezond laten verder groeien. In 2021 viert Van der Elst NV 50 jaar, sinds de oprichting zijn alle collecties designed in België en geproduceerd in Europa. Marie Méro wil verder groeien in eigentijdse kwalitatieve designs op maat van elke vrouw.
Passionata celebrates the art of being in the moment
Passionata FW19
Spontaneous, young and carefree. Passionata's FW19 campaign is a visual scrapbook of captured moments - Camilla and Marta's hazy last days of summer with autumn on the horizon. With two different looks, two different personalities but both unafraid of expressing themselves, the models Camilla and Marta represent the hedonistic nature of Passionata, appealing to a young, fashion-savvy audience.
This season CL group has considered the nuances of identiy, focusing on a theme of being, and what this means for each of their brands. With references to cinema, literature and popular culture, the narrative nature of Passionata allowed the single setting of Casa Zagaria to become its own character in the story alongside the charismatic personalites of the models. Raw analogue photography gave a sense of tangible immediacy to the imagery, mistakes were celebrated and imperfections allowed to become defining features. The golden hours of Modica cast a light of melancholy rather than nostalgia over the imagery, encouraging life in the here and now.
Capturing a sense of hedonism, letting go and the pleasure of having no plans, FW19 represents the true Passionata spirit of THE ART OF NOW.
At Marie Méro, winter 2019 is set to the trend of celebrating the woman of today, proud of what she's wearing and the way she shines. From feminine Seventies influences to the not-so-discreet lavishness of The parisien 'La vie en rose', we present you the trends defining the fashion landscape for fall/winter 2019-2020.
Bougie Girl (illus 1)
Midi skirts, bohemian dresses, turtlenecks, long jackets, and warm earthy colors – these are all staples of Seventies fashion that Marie Méro pulled from that decade to bring back as one of the fall 2019 trends. Pair a bow blouse with a pleated skirt and jacket for this chic revival of the classic 70’s woman.
Check mate ( illus 2)
The Queen’s tweed gets a modern take in wrap coats, power dresses and ankle length skirts. The potential for variation around such a simple motif is vast. Worn head-to-toe or color-blocked is a sure-fire road to self-confidence.
On the edge (illus 3)
Full on edgy or just a subtile hint, the choice is up to you. The leather look is perfect for any women, combinable with any style and let that now be the trend. The combination of a refined Seventies outfit with a leather jacket follows the trend of contrasts to a tee.
Flowers are forever (illus 4 )
While during fall most flowers bloom out, our wardrobes won't. With this pattern the fashion world wants to caputure the true fall feeling. This vintage flower pattern is definitely a must-have the upcoming season.
Interlinked (illus 5)
Chains are no longer just an accessory trend. This fall they are making their introduction in the pattern world. This sophisticated, glamorous trend will definitely be the eyecatcher of the room.
Ladies and gents, time has come to revive that monochromatic wardrobe with some fresh, bright colors. Besides the fact that colors are a blast to look at, are they also very helpful when it comes to determining your mood. So tell me, what will your mood be like tomorrow?
The color blue is often associated with Mondays, and that shouldn't necessarily be a bad thing. Just like the waves of the ocean, blue has a soothing effect on us. So if you want to spend your Mondays calm and relaxed, that's exactly what they should be, blue. (foto1 Mayerline )
Long nights, early mornings? Yellow is your solution. Yellow is known for its warming vibes, but it can also increase your energy level when needed. Like a ray of sunshine, yellow will ignite that spark you need to get through the day. (foto 2 Marciano for Guess)
"I can't handle this" said no one ever while dressed in red. Red will provide you with an instant confidence boost. No mountain too high, no valley too low, you will be able to conquer anyone and anything. All that with just one touch of red. (foto 3 Buffalo )
Orange combines the power of red and the warmth of yellow. It stands for happiness, enthusiasm and succes. Honestly, what else could anyone ask for? ( foto 4 Passionata)
Fashletics violet vibes,soft nature and mystoc bue
It is the epitome of the sporty everyday look: the sneaker makes a real fashion statement. From the collection line Fashletics by Tamaris the ongoing athletic trend continues with new, fashionable and feminine styles, which accompany the woman throughout her everyday life. Whether at the office or during leisure time - Fashletics by Tamaris forms the bridge between functionality, comfort and trend-conscious design. The colour worlds of the FW19/20 collection are based on the beauty of nature.
Violet Vibes
The VIOLET VIBES colour world pulsates with energy! In this colour palette, beauty prevails when perfectly coordinated gemstone nuances such as carnelian, fire opal and quartz meet. The warm shades radiate a positive dynamic and fresh intensity, transporting a long-lasting, radiant effect that inspires every wearer to greatness.
Soft Nature
Delicate and gentle natural shades characterise the SOFT NATURE colour world and are all about the diversity of life. Natural forest tones, inspired by pine cones and soft moss, capture the mystical and magnetic attraction of nature. With a gentle sensibility, the colours caress their wearer and create the perfect illusion of the surreal.
Mystic Blue
The MYSTIC BLUE colour world captivates with its all-time favourite among colours: ubiquitous blue. The interplay of functional urban and industrial colours, ranging from cobalt and fluid blue to navy, and natural, grounded influences, which unfold their calming and harmonious effect in delicate marine and ocean tones, providing a dynamic contrast.
Hoe Belgische muurbekleding met de hand wordt gemaakt
» Handgemaakte muurbekleding van Arte: op basis van jute, leder en tropische grassen - » Insero, Atelier en Artisan collectie
Met de hand vervaardigde producten zijn een trend. En dat heeft alles te maken met onze drang naar duurzaamheid. Dat is ook Arte niet ontgaan. De Belgische specialist in muurbekleding kiest in tijden van massaproductie voor trendbepalende collecties van superieure kwaliteit die met de hand worden gemaakt. De warme kleuren, natuurlijke materialen en puur vakmanschap: deze dessins zijn quasi kunst in huis.
Insero collectie: geweven patroon. Een mooi voorbeeld is Insero, een collectie met handgemaakte muurbekleding op basis van jute, een geweven stof bestaande uit bastvezels. Deze stof is bijzonder stevig, duurzaam én milieuvriendelijk. Het gebruik van jute voor muurbekleding is echter uniek, want het materiaal verwerken is niet vanzelfsprekend, het vraagt geduld en precisiewerk. Om een maximale kleurvastheid te garanderen, kreeg de jute een speciale behandeling. Ze verkleurt of verbleekt dus niet na verloop van tijd.
In het dessin Uno worden brede stroken jute aan elkaar gekleefd, waarbij de randen elkaar overlappen. Zo krijg je een mooie, subtiele tekening, waardoor dit dessin net niet helemaal effen is. Uno schittert door zijn eenvoud, terwijl het geweven patroon voor een authentiek, natuurlijk karakter zorgt.
Atelier collectie: authentieke look van zacht leder. De Atelier collectie heeft de authentieke look van zacht, luxueus leder, compleet met haar natuurlijke nuances en onregelmatigheden. De details van handgestikt leder dragen bij tot de realistische uitstraling van dit verfijnde behang. Het gebruik van extra zware vinyl was essentieel voor het bekomen van de realistische textuur en het gevoel van echt leder.
Collectie Artisan: artisanaal vakmanschap. De Artisan collectie is een ode aan hoogwaardig, artisanaal vakmanschap. De muurbekleding is gemaakt uit pure, natuurlijke materialen, van mineralen en grassen tot tropische planten. Ervaren vakmensen plisseren, weven en kleuren ze met grenzeloze passie en geduld. Zo verwerken ze deze materialen met de hand tot prachtige, unieke muurbekleding.
Gemaakt van echte micaschilfers. De vellen met micaschilfers worden met de hand gekleurd, waarna er grote, onregelmatige vormen uit gestanst worden. Deze vormen worden tot slot met de losse hand in het patroon gekleefd, zodat je een mooi en niet al té strak effect verkrijgt. Dessin Fraction uit de Artisan collectie is een moderne interpretatie van de kleurrijke, klassieke terrazzovloeren.
» Praktische opbergoplossingen - » Technologie van de toekomst
De invloed van de verstedelijking is nu al duidelijk voelbaar in onze woningen. Kleiner wonen wordt noodzakelijk en efficiënt omgaan met de beschikbare (opberg)ruimte is één van de grote uitdagingen in de meubelbouw. Gelukkig weet Blum daar goed op in te spelen met twee nieuwe producten die geschikt zijn voor zowel kleine als grotere woningen.
Op Interzum, de internationale toeleveringsbeurs voor de meubelindustrie, interieurbouw en designers, stelde Blum de AVENTOS HK top en SPACE STEP voor. Het AVENTOS klapdeursysteem krijgt een gloednieuw design én een kleinere inbouwgrootte. De SPACE STEP lade in de plint van de kast creëert extra opbergruimte op een plaats die anders verloren gaat. Bovendien is het systeem uitgerust met een handig opstapje zodat ook in de hoogte extra ruimte bereikbaar wordt.
Met de AVENTOS HK top brengt Blum een kleinere variant van het beproefde klapdeursysteem op de markt. Met zijn kleine inbouwgrootte en een hedendaags design van de afdekkap, integreert het beslagelement perfect in elke corpus. Het symmetrische systeem is eenvoudig aan beide zijden in de kast te monteren en dankzij de geïntegreerde, traploze openingshoekbegrenzer kan je exact bepalen hoe ver het front mag openen. Deze nieuwe AVENTOS zal ook beschikbaar zijn met de elektrische openingsondersteuning SERVO-DRIVE. Daarmee opent de kast met een lichte tik tegen het front en sluit het even gemakkelijk dankzij de geïntegreerde schakelaar.
De sokkeloplossing SPACE STEP helpt ook de kleinsten om werkbladen, spoelbakken of wastafels gemakkelijk te bereiken. Nieuwe opbergruimte creëren in de sokkel, gemakkelijk de bovenkast bereiken en kinderen eenvoudig en veilig laten meehelpen – SPACE STEP brengt heel veel functionaliteit in de sokkel van het meubel. Veel spullen maar niet genoeg ruimte om alles er in op te bergen? In kleine woningen creëer je met de SPACE STEP nieuwe opbergruimte onderaan de (lange) kast die anders verloren gaat. Bovendien bereik je ook moeiteloos het achterste deel in de kast door de sokkellade als opstapje te gebruiken.
Wanneer iemand op het opstapje stapt, wordt het trapje al vanaf een gewicht van 8 kg veilig gestabiliseerd en geeft het trapje ook goede steun. Dankzij de bewegingstechnologieën van Blum opent u de sokkeloplossing SPACE STEP heel gemakkelijk, bijvoorbeeld met de elektrische openingsondersteuning SERVO-DRIVE. Voor zacht sluiten zorgt de demping BLUMOTION.
de enige herbruikbare fles voor onderweg waarmee je ook bruiswater kunt maken
SodaStream, het bruiswatermerk dat plastic wegwerpflessen overbodig maakt, heeft een nieuwe primeur: My Only Bottle. Het is de eerste herbruikbare en vaatwasserbestendige fles voor onderweg waarmee je ook bruiswater kunt maken.
De originele My Only Bottle biedt heel wat troeven: • de fles past op de meeste SodaStream-toestellen (Spirit, Spirit One Touch en Cool) om makkelijk je eigen bruiswater te maken; • uniek design met mooie metalen dop; • superhandig dankzij het draagkoordje, zo kan je de fles overal mee naartoe nemen; • vaatwasserbestendig; • en vooral, je bespaart duizenden plastic wegwerpflessen!
Blue, Pink en Turquoise
De nieuwe halveliterfles voor onderweg is beschikbaar in drie trendy kleuren: Icy Blue, Pink Blush en Black Noir.
De speciale sportversie – in Bright Turquoise – is dankzij de aangepaste dop ook makkelijk te gebruiken tijdens je looptraining of yogasessie bijvoorbeeld. Deze fles is vanaf september beschikbaar.
Registreer op myonlybottle.be
Registreer je op www.myonlybottle.be en zorg ervoor dat je de unieke My Only Bottle als een van de eersten kan bestellen. Consumentenadviesprijs: 9,99 euro. Per verkocht exemplaar via SodaStreamStore.nl schenkt SodaStream 1 euro aan de Plastic Soup Foundation. Met deze handige en duurzame aankoop investeer je dus bovendien in onderzoek naar wegwerpplastic, waar de Plastic Soup Foundation zich voor inzet.
SodaStream, onderdeel van PepsiCo, biedt een duurzaam alternatief voor bruisend water en is wereldwijd marktleider voor toestellen om thuis bruiswater te maken. Met een SodaStream-toestel maak je kraantjeswater in een handomdraai bruisend en zijn plastic wegwerpflessen overbodig. Een herbruikbare SodaStream-fles bespaart gemiddeld 2800 wegwerpflessen. De intensiteit van de bubbels bepaal je zelf. SodaStream is actief in 45 landen. In België is SodaStream verkrijgbaar bij onder andere Bol.com, Blokker, Carrefour, ColliShop, Coolblue, Delhaize, Eldi, Euronics, Exellent, Krëfel, MediaMarkt en Vanden Borre.
Weleda, producent van natuurcosmetica, lanceert in augustus een 100% natuurlijke verzorgingslijn speciaal voor de onzuivere huid. Weleda Zuiverende Gezichtsverzorging vermindert doeltreffend puistjes en mee-eters dankzij de milde formule op basis van natuurlijke ingrediënten met een antibacteriële en zuiverende werking.
Onzuiverheden komen steeds vaker voor
Weleda Gezichtsverzorging biedt al een breed aanbod. Vanwaar deze toevoeging? Kim Goppel, productspecialist bij Weleda: “Steeds meer mensen hebben te maken met oneffenheden, puistjes en mee-eters. Deze komen niet alleen tijdens de pubertijd voor, maar ook op latere leeftijd, bijvoorbeeld als gevolg van hormonale veranderingen, stress, vervuiling en het gebruik van bepaalde verzorgingsproducten of make-up. Steeds vaker is men op zoek naar een milde, puur natuurlijke en structurele oplossing voor een zuivere en evenwichtige huid.”
Zuiveren, kalmeren en verzachten
Welke oplossing biedt Weleda Zuiverende Gezichtsverzorging? “De lijn bestaat uit vier producten die samen een complete verzorging bieden voor de onzuivere huid: een reinigingsgel, een lichte gezichtscrème, een SOS anti-puistjes gel om onzuiverheden aan te stippen en een concealer om deze subtiel te camoufleren,” legt Kim uit. “Elk product bevat extract van wilgenbast met natuurlijksalicylzuur dat grondig reinigt en antibacterieel werkt. Daarnaast zijn ook extract van zoethoutwortel en distillaat van Hamamelis toegevoegd, ingrediënten die de huid zuiveren, kalmeren en verzachten. Ze worden aangevuld met pure etherische oliën van lavendel, pepermunten kamille, die zorgen voor een antibacteriële werking én een frisse geur. Deze combinatie van ingrediënten bestrijdt de bacteriën die een onzuivere huid veroorzaken en zorgt voor een stralende en gezonde huid. En dit op een heel milde manier zonder uit te drogen, want een onzuivere huid heeft het al moeilijk genoeg.”
Natuurlijke impuls
Weleda Zuiverende Gezichtsverzorging is niet de eerste oplossing voor de onzuivere huid op de markt. Wat maakt deze producten zo bijzonder? “Deze lijn is 100% natuurlijk én biologisch, dus volledig vrij van synthetische stoffen,” aldus Kim. “De producten geven de huid een natuurlijke impuls zodat zij zichzelf weer in balans brengt en houdt.”
Zuiverende Reinigingsgel : Reinigt tot diep in de poriën - Droogt de huid niet uit - Milde Formule - € 10,49 voor 100 ml
Zuiverende Gezichtscrème Light : Matteert – Hydrateert - Verfijnt de huidtextuur - Niet-comedogeen - € 15,49 voor 30 ml
SOS Anti-Puistjes Gel : Onmiddelijke verlichting bij puistjes en mee-eters - Verkoelend effect - Vermindert roodheid - € 15,49 voor 10 ml
Concealer : Camoufleert puistjes en roodheid – Verzacht - Werkt antibacterieel - € 15,49 voor 10 ml
Zomervakantie in de Alpen is een vakantie in ongerepte natuur vol flora en fauna. Maak eens een wandeling met een mountainranger en vergeet je verrekijker niet, want met een beetje geluk spot je hier de mountain big five:
De lammergier : Deze gier heeft zijn naam te danken aan het feit dat men de vogel vroeger verdacht van het jagen op lammetjes. Zijn met veren bedekte hals zorgde voor de bijnaam baardgier. De lammergier heeft een vleugelwijdte van bijna drie meter. Je herkent de vogel aan zijn witte kop, lange staart én aan de heel bijzondere gewoonte om zijn witte borst te besmeuren met rode klei.
De alpenmarmot : De marmot is dubbel zo groot als de eekhoorn, het knaagdier wordt tot 55 centimeter lang. Zijn hoge gepiep kan je gemakkelijk verwarren met het getjilp van een vogel. Ze leven boven de boomgrens en zijn dol op het graven van tunnels. Met zijn korte poten, kleine oren, lange snorharen en dikke vetlaag is de marmot een schattige verschijning.
De alpensteenbok : Is familie van de geit en komt alleen in de Alpen voor. Met een beetje geluk spot je meteen een hele roedel, want de geiten leven met hun jongen in groep. De bokken zijn groter en hebben naar achter gerichte en geringde hoorns. Ze leven vaker solitair. Je ziet ze alleen hoog in de bergen.
De bruine beer : Met zijn tweeëneenhalve meter stahoogte is de bruine beer een indrukwekkende verschijning. Deze berensoort heeft een opvallende schouderbult, een kleine staart en ronde oren. De over het algemeen bruine vacht varieert van lichtgelig tot zwart. Ze voelen zich thuis in het water en kunnen daar uren op de loer liggen. Opgepast, ze zijn snel en lopen tot 60 km per uur.
De wolf : De wolvenpopulatie in de Alpen groeit gestaag Het zijn oorspronkelijk dag- en schemeringsdieren, maar in Europa is de wolf veel vaker ’s nachts actief. De vacht kan verschillen van lichtgrijs tot bruin. Hoe ouder de wolf hoe meer witte haren op de staartpunt en het voorhoofd. Het zijn territoriale dieren die ook goed voelen op het land en in het water.
De kans om deze en andere dieren te spotten is veel groter als je met een ranger door de natuur trekt. Zo kom je ook meer te weten over het leven in de nationale parken en over het gedrag van de dieren in het bijzonder. Je keert met een reeks prachtige foto’s huiswaarts. Vogelkenners weten het allang: met de kijkers van Swarovski Optik ben je voor elke ontdekking perfect uitgerust. Voor een vakantie in de Alpen is de CL Pocket Mountain een goed model door zijn compactheid en lichtgewicht. Met een optimaal kijkcomfort en een groot gezichtsveld kun je de bewegingen van de dieren goed volgen. www.swarovskioptik.com
TOMMY HILFIGER BRINGS TOMMYNOW BACK TO NEW YORK CITY
Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. [NYSE: PVH], announces the Fall 2019 TOMMYNOW experiential runway event at New York Fashion Week on Sunday, September 8, 2019 at the iconic Apollo Theater in Harlem. Tommy Hilfiger’s signature “See Now, Buy Now” concept will showcase the second TommyXZendaya collection, co-designed with Zendaya, global brand ambassador for TOMMY HILFIGER women’s. The show will continue the celebration of inclusion, diversity and empowerment that Tommy Hilfiger and Zendaya brought to the TOMMYNOW runway in Paris for Spring 2019. The experiential event will bring Zendaya’s confident sense of style and optimistic spirit to audiences onsite and virtually around the world.
Returning for the first time to New York City since it premiered there in Fall 2016, this will be the latest stop of a worldwide tour that builds on the commitment to bring TOMMYNOW to audiences and cities around the globe. It follows the high-powered productions in Paris for Spring 2019, in Shanghai for Fall 2018, in Milan for Spring 2018, in London for Fall 2017, in Los Angeles for Spring 2017, as well as the Fall 2016 New York City debut.
“After traveling the world with TOMMYNOW and an unforgettable show in Paris with Zendaya, I’m excited to return to where our “See Now, Buy Now” journey started,” said Tommy Hilfiger. “Zendaya’s desire to bring TOMMYNOW to Harlem felt like an amazing next step in expressing her vision for the future. Her statement-making point of view in everything she does is what makes her such an inspiring collaborator – it is honor to continue to provide her with a platform in the fashion industry to share this.”
The TOMMYNOW experiential runway show will take place at the legendary Apollo Theater in Harlem, which has hosted some of the world’s most iconic entertainers including Aretha Franklin, Ella Fitzgerald, Patti LaBelle, and The Supremes. The Fall 2019 TommyXZendaya collection itself takes cue from these strong and confident women, reimagining era-defining power dressing with a bold modern edge.
Building on Tommy Hilfiger’s “See Now, Buy Now” concept, all runway looks will be available across an ecosystem of immediately shoppable channels in more than 70 countries, including online at tommy.com, in TOMMY HILFIGER stores, select wholesale partners, and social media.
Met enthousiasme kondigt Zalando de lancering van Topshop Beauty aan. Het Topshop-assortiment van meer dan 200 producten voor acht verschillende markten biedt onze klanten een leuke, verfrissende update voor hun beauty-routine.
"Zalando heeft de afgelopen jaren succesvol samengewerkt met Topshop. We zijn verheugd om deze samenwerking nu uit te breiden door Topshop's partner voor Beauty-producten te worden. Voor de lancering van Topshop Beauty bij Zalando beginnen we met 205 make-upproducten in acht markten. Dit is een belangrijke stap in onze reis om de “one stop destination” voor mode en beauty te worden die onze klanten een complete winkelervaring biedt, van mode tot make-up," aldus Pamela Wade-Lehman, Head of Beauty bij Zalando.
"We zijn verheugd om voort te bouwen op onze sterke relatie met Zalando met de lancering van Topshop Beauty. Zalando is nu de eerste Europese partner die klanten Topshop-mode en -beauty op één bestemming aanbiedt. Het Zalando-platform is geliefd bij redacteuren en influencers over de hele wereld, en we kijken er dan ook naar uit om Topshop Beauty naar het stijlvolle publiek van Zalando te brengen," aldus Paul Price, CEO Topshop Topman.
Topshop Beauty’s 100% proefdiervrije assortiment varieert van essentials voor je ochtendritueel tot statementmake-up, met alle producten die je nodig hebt om de gewenste look te creëren.
The FW19 runways were awash with tweedy checks, meaning you’ll want to stock up on capes and sturdy wool suits coming fall. For now, the easiest win is a checked blazer. Keep it simple and layer yours over a t-shirt and jeans or utility pants, or get more adventurous and mix it with contrasting checks and tartans.
Campaign images in header (from left to right) : Timberland - Marciano Guess - Caroline Biss.
» No. 14 bestaat uit wandmeubels, buffetkasten, vrijstaande kasten en nachtkastjes » Beschikbaar in meerdere kleuren en customizeable met houten en glazen accenten
Van neutraal naar opvallend: de no. 14 collectie van now! by hülsta kan het allemaal. Je past de wandmeubels en buffetkasten namelijk aan naar believen. Gaande van kleur tot houten en glazen accenten: no. 14 straalt steevast speelse klasse uit.
Puzzelen met wandmeubels
De collectie heeft zowel witte of grijze wandmeubelen met een high gloss afwerking, als customizable wandkasten met hout of kleurtjes (wit, zijdengrijs, blauw, rood). Daarnaast zorgen glazen accenten met onderbelichting voor een opvallend detail. Diezelfde stijl kan doorgetrokken worden naar de buffetkasten waar je ook hout/kleur/glazen accenten kan toevoegen voor een uniform geheel.
Glossy look
De buffetkasten met gloss zijn een luxe toevoeging aan je woonkamer of eetkamer. Ga voor plain white of voeg ook hier glazen, hout of kleuraccenten toe. De rode planken ook van no. 14, zijn verkrijgbaar in tal van kleurtjes. hülsta zet alles in voor een stilistische eenheid in huis.
'Night at the museum'
De vrijstaande kasten van hülsta zijn op hun beurt echte eyecatchers in je interieur. Beschikbaar in wit, grijs, blauw of rood. Niet in hout zoals bovenstaande modellen.
De kasten hebben ruime opbergruimte en de mogelijkheid om items uit te stallen dankzij een glazen accent met stijlvolle verlichting. Extra ruimte vind je in de column die naast zijn praktisch nut ook een esthetische meerwaarde heeft.
Finishing touch
Verliefd op collectie no. 14? We get it: daarom gaat hülsta nog verder. no. 14 bevat ook nachtkastjes opnieuw met glossy accent en volledig customizable.
Hülsta is zonder twijfel het bekendste Duitse meubelmerk en staat vooral bekend om innovatieve inrichtingsconcepten voor woonkamers, slaapkamers, eetkamers en meubels met ingewerkte soundsystemen. Het succesverhaal begon in 1940 toen Alois Hüls een meubelmakerij startte. Zoon Karl nam in 1960 het bedrijf van zijn vader over, en het ooit zo kleine bedrijfje werd hülsta, een wereldbekend meubelmerk. Bij alle hülsta-ontwerpen wordt op elk detail gelet. Niet alleen het mooie design staat centraal, ook de functionaliteit is belangrijk. Het bedrijf garandeert altijd hoge kwaliteit en exclusief design made in Germany.
www.hulsta.com
Foto 1: Witte glossy wandkast met houten en glazen accenten. Onder: zijdengrijze glossy wandkasten met blauw gekleurde accenten.
Foto 2: De no. 14 buffetkast in witte en zijdengrijze afwerking met glazen, houten en gekleurde accenten.
Reis naar idyllische keuken(eilandenà met Cosentino
» Dekton XGloss Stonika straalt zuiderse sferen uit
Nu de zomerse temperaturen ons land bereiken, verlangen we steeds meer naar exotische sferen. Die halen we in huis door middel van zonnige tinten en kleurrijke prints. Of we gaan nog een stap verder: een keuken met zuiderse allure. De keuken is zonder twijfel dé statement kamer van je woonst. Met Cosentino kies je 365 dagen per jaar voor een warm gevoel in huis.
Dekton XGloss Stonika straalt een exotische warmte en klasse uit. De collectie bevat vier weelderige kleuren met glanzende afwerking, een gooi naar natuurlijke materialen en zonnige oorden. Cosentino liet zich voor dit kleurenpalet inspireren door natuurlijke stenen en texturen. Zo is het romige Arga een speelse knipoog naar Taj Mahal kwartsiet en is Olimpo geïnspireerd op de hoogste kwaliteit Carrara marmer. Korso is een kleur die lijkt op het delicate Gris Pulpis marmer. Bergen doet met zijn levendige aders dan weer denken aan Portobellosteen.
Cosentino Group is een toonaangevend familiebedrijf dat wereldwijd actief is als producent en verdeler van hoogwaardige, innovatieve oppervlakken voor de architectuur- en designsector. Met vooruitstrevende en vooraanstaande merken als Silestone®, Dekton® en Sensa by Cosentino® biedt Cosentino zijn klanten waardevolle en inspirerende designoplossingen. De hoogtechnologische oppervlakken lenen zich uitstekend voor de creatie van unieke ontwerpen in woningen en openbare ruimtes.
De groep focust voor zijn ontwikkeling op internationale uitbreiding, een innovatief R&D-programma, duurzaamheid en respect voor het milieu. Daarnaast hecht het bedrijf het allergrootste belang aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, de lokale gemeenschappen waar het actief is, onderwijs, gelijkheid, gezondheid en veiligheid.
De producten en merken van Cosentino Group worden momenteel verdeeld in ruim 110 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Almería (Spanje) en het bedrijf is actief in 40 landen, met eigen activa in 29 landen. De groep heeft acht fabrieken (zeven in Almería en één in Brazilië), een logistiek platform in Spanje en meer dan 130 commerciële en zakelijke vestigingen. Ruim 90% van de financiële omzet van Cosentino Group is afkomstig van internationale markten. www.cosentino.com
» Keukenkranen als designstatement - » Samenwerking met NY designer Dror - » Mat zwart of RVS-look
De tijd dat keukenkranen louter functioneel zijn, is al lang voorbij. Meer zelfs: op strakke kookeilanden zijn ze door de hoogte vaak de hoofdrolspeler. Vandaar dat Franke heel veel aandacht aan het design schenkt. Maak kennis met hun zwarte zwaan ‘Maris Free’: een uniek getwist ontwerp die de flow van het water binnenin de kraan volgt. In mat zwart of RVS-look, telkens een statement.
Dat de keuken de hoofdplek geworden is van ons huis hoeft geen betoog. En dat er meer en meer geïnvesteerd wordt in onze kookplek is al langer geen geheim. Logisch dus dat de keukenkraan, prominent aanwezig in het geheel, steeds architecturaler wordt. De New Yorkse ontwerper Dror – die in het verleden ook al ontwierp voor o.a. Cappellini en Alessi – gaf een complete nieuwe interpretatie aan de keukenkraan zoals we ze kennen. Door de natuurlijke kolkende beweging van het water te volgen die van onder naar boven in de kraan loopt, kwam hij tot een ‘getwist’ ontwerp.
De kraan is zowel in een zwarte matte afwerking als RVS-look verkrijgbaar. Mat zwart wordt steeds populairder in de keukens, ook vele toestellen worden tegenwoordig op deze manier afgewerkt.
Foto 1 : Mat zwarte Maris Free keukenkraan door New Yorkse designer Dror.
Foto 2 : De Franke kraan ‘Maris Free’ is verkrijgbaar vanaf 652,19 euro in de RVS-look en komt op 664,29 euro in het mat zwart.
Not the average shoe for the average Joe. Whether it is in the use of various textures, or the incorporation of pristine details, the upcoming Floris van Bommel collection is anything but ordinary. From classy to casual, these shoes will definitely help you dress to impress.
Let's talk business
Get the shoes every businessman wants. Much more than just a shoe, these are the accessories your polished suit needs. The road to success is obviously not determined by looks alone, but a helping hand never hurts.
Get casual
Boots to sneakers, to each his own. A night out on the town or a refreshing winter walk, Floris van Bommel will guide the way. Get the support and comfort you need, with the refinement you deserve.
Combination inspiration
The options are wide open when it comes to defining your style. Combine these boots with comfy jeans, a lumberjack shirt - why not throw in a beanie as well? - and you’re ready for that Fall forest stroll. Trade that lumberjack shirt for a buttoned-up version with a sleek blazer and you're ready for a casual business lunch in style!