Chocoladesalon: de bekroning van de Belgische chocolade
België is een land van tradities en wereldwijd al sinds mensenheugenis gerenommeerd als het op chocolade aankomt. Brussel is dan ook de fiere gaststad van het 1ste Chocoladesalon op Belgisch grondgebied, van vrijdag 7 tot zondag 9 februari 2014 in Tour & Taxis (Shed 1).
Zowel liefhebbers als professionals uit de sector kijken reikhalzend uit naar de beurs die als internationaal label geldt. Met meer dan 20 edities over de hele wereld verspreid (van Parijs en New York tot Salvador de Bahia, Tokyo, Seoul, Londen,…) ontbrak er nog één naam op de lijst: de hoofdstad van Europa. Tijdens deze 1e Brusselse uitgave zullen een 100-tal, voornamelijk Belgische maar ook internationale exposanten hun talenten tonen op maar liefst 4 000 m² tentoonstellingsruimte.
In welke mate u ook aan chocolade verknocht bent, van beginnend of gepassioneerd liefhebber tot professional, er is voor elk wat wils. U vindt er uw favoriete merken en vaklui, u kunt met vooraanstaande figuren van gedachten wisselen, nieuwe producten of specialiteiten ontdekken en proeven, een extra dosis cultuur opdoen, de kneepjes van het vak aangeleerd krijgen door de grootste chef-patissiers en jonge talenten. En uiteraard de Belgische chocolade vieren!
In het hart van de beurs staat een smakelijke en zelfs existentiële vraag centraal: ‘wat maakt chocolade zo magisch? Van magische cacaobron tot sprookjesachtige wereld: chocolade heeft mensen altijd al geïntrigeerd en gefascineerd door de vele mogelijkheden die hij biedt en de kracht die ervan uitgaat. Het Brusselse Salon van de Chocolade probeert de enorme kracht van dat wereldwijd geliefde “wondermiddel” te ontcijferen via tentoonstellingen, een beroemd defilé van jurken in chocolade, smakelijke demonstraties door chefs en chocolatiers en het onthullen van nieuwe creaties. Vaklui die weten waar smaak voor staat, ambachtelijke chocolatiers, auteurs, chef-patissiers, … Zij zullen hun ervaring met u delen en de symboliek van die lekkernij uit de doeken doen.
Chocolade: wie smelt daar nu niet voor? Chocolade is fascinerend, magisch, zelfs heilig en kent geen grenzen, beperkingen of taboes. Van goddelijk wondermiddel bij de Azteken tot de medische en therapeutische krachten die vandaag erkend worden, maar ook gewoon omdat het zo lekker is: chocolade heeft de hele wereld altijd al betoverd. Chocolade blijft het wondermiddel van de XXIe eeuw… Het 1ste Salon van de Chocolade in België zal ook u betoveren!
Op het vlak van chocoladeconsumptie komt België op wereldvlak met ongeveer 10 kilo per jaar per persoon na Zwitserland op de tweede plaats. De wereldwijde consumptie van chocolade lag altijd al erg hoog, maar kent momenteel een stijging door de toenemende interesse in landen als China of India. Die explosieve groei qua verkoop (20% per jaar) zet de grote, voornamelijk Belgische spelers aan tot vernieuwing om de behoefte van die veeleisende klanten in te vullen.
De magie van het Chocoladesalon is een sprookjeswereld van chocoladejurken. Een alchemie van talent en kunde van weleer. De schitterende schetsen van gerenommeerde ontwerpers en jonge modegenieën en de knowhow van de beste chocolatiers smelten met bijzonder veel passie samen. Hun gezamenlijke creaties zijn allemaal even betoverend en worden op hun mooist dankzij een onuitgegeven en sprookjesachtige show. De schijnwerpers worden gericht op de moderne magie en de ontelbare metamorfoses van cacao in prachtige creaties.
In de “Choco Demo” tonen beroemde Belgische chefs, chef-patissiers en chocolatiers ieder uur hun uitzonderlijke recepten aan een gepassioneerd publiek en delen ze hun professionele tips & tricks. De techniek en kunst van lekkernijen maken. Om letterlijk en figuurlijk van te smullen. De Belgische gastronomie is op de afspraak en tilt het bruine goud naar topniveau.
“Chocoland” is elke dag vanaf 11u open voor kinderen van 4 tot 10 jaar. Er worden speelse en recreatieve workshops rond verschillende thema’s georganiseerd. Studentenhaver, lolly’s, makarons en maskers in chocolade maken: de chefs in wording zullen lekker weten wat doen! Hier dompelt elke jonge snaak zich onder in een wereld van chocolade en ontpopt hij zich tot artiest van de smaak. Het is de bedoeling dat kinderen op een andere manier naar patisserie en chocolade kijken, dat ze de nodige kennis opdoen en persoonlijke kunstwerkjes maken om er nadien hun tanden in te zetten! De workshops worden georganiseerd in samenwerking met La Route du Chocolat Belge, moeten zin geven om te proeven en aanzetten tot culinaire creativiteit.
Culinaire design: de jonge generatie wordt in de bloemetjes gezet. Door de zeer sterke symbolische waarde, is chocolade het materiaal bij uitstek in het domein van culinaire design. Het Chocoladesalon van Brussel stelt de creaties en ideeën van de studenten van het Executive Master Food Design voor. Uniek in Europa en aangeboden in het Koninklijk Academie van Schone Kunsten in Brussel sinds 2012, heeft de Executive Master Food Design interesse voor de chocolade in al haar facetten van de esthetische vormgeving en de smaak, van de boodschap tot de culinaire boodschap. www.salon-du-chocolat.com
Beautea is een internationaal theemerk met aansluitende huidverzorgingsproducten van Nederlandse bodem, dat opgericht werd door de zussen Amber en Chantal. Na een carrière in de zakelijke dienstverlening besloten ze hun hart te volgen en tastbare producten te ontwikkelen die de gebruikers een goed gevoel geven. Beautea richt zich in het bijzonder op de eigentijdse drukbezette man en vrouw die binnen de hectiek van de ‘urban lifestyle’ toch graag een moment voor zichzelf willen creëren.
Witte thee is de rode draad van deze lijn, witte thee is een natuurlijke antioxidant met een krachtige werking gemaakt van jonge bladeren die nog in hun knoppen zitten. De thee bevat meer antioxidanten dan vitamine C en E en helpt je immuunsysteem te versterken en bevordert de spijsvertering. Ook beschermt witte thee je huid waardoor deze langer jong blijft. Bij Beautea is hij een basis voor een goede gezondheid in perfecte harmonie met jezelf en je omgeving. Hij biedt de gebruikers een moment voor zichzelf, een moment van genot zodat men zich weer sterk voelt om de hele wereld aan te kunnen. De huidverzorgingsproducten sluiten perfect aan bij de met zorg geselecteerde theesmaken, zijn uniek van samenstelling en hebben een heerlijke herkenbare geur.
Beautea biedt rustmomenten in een wereld van hectiek, deze werden in zes moods vormgegeven. Iedere mood staat voor een specifiek moment waarbij verzorging, rust en het drinken van thee samenkomen. Of je nu op zoek bent naar comfort, vitaliteit, ontspanning, verfrissing, verwennerij of verrast wil worden, voor elk moment is er een mood. Smaaksensatie werd afgestemd op beautyrituelen, het resultaat van een zorgvuldige selectie en combinatie van echte theeblaadjes, fruit, bloemen, bloesems en kruiden.
Een theebeleving is genieten van de luxe van een ontspannende massage en/of schoonheidsbehandeling, het beleven van een gevoel van rust en balans. De basis van weldadige huidverzorging ligt in het goed reinigen en verzorgen van de huid en dat is precies wat de door Beautea ontwikkelde beautyproducten doen. Ze zijn figuurlijk op je lijf geschreven en zijn gebaseerd op fijne natuurlijke ingrediënten met heerlijke, herkenbare geur. Het toegevoegde extract van witte thee maakt hen speciaal door de sterke antioxidanten. Ze hebben een krachtige antirimpelwerking kalmeren en versterken de huid en de aderen, stimuleren de huidcelstofwisseling, zijn ontstekeningswerend en voorkomen huidveroudering.
Tussen de Beauteabelevingen in, kunt u in de vorm van moods naar hartenlust genieten van de theecreaties. Het bijzondere van Beautea is het feit dat de smaaksensatie van iedere van deze hoogwaardige theeën en beautyrituelen op elkaar werden afgestemd, hierdoor zie, ruik, proef en voel je Beautea.
De uitgewerkte moods bestaan uit ‘comfort me’: rust en ruimte voor je gedachten, er moet even helemaal niets, comfort me werd verwerkt in het gezichtsmasker; ‘dazzle me’: blij verrast door het voelen, ruiken en beleven, verwerkt in 24h gezichtscrème, ‘energize me’: een duwtje in de rug voor nieuwe energie, terug te vinden in de oogcrème; ‘refresh me’: verfrissing, men kan er weer tegenaan. Refresh me zit in reinigingsmelk, reinigingslotion en gezichtscrub; ‘relax me’: laat de wereld maar even wachten, nu eerst ontspannen via de massageolie en ‘spoil me’: laat je verwennen en geniet van het moment voor jezelf, verborgen in de handcrème. www.lavita-distribution.be
Voor Valentijnsdag is hotel Dolce La Hulpe Brussels afgestemd op alle geliefden
Voor iedereen die door Cupido zijn pijl is geraakt, voor onvoorwaardelijke minnaars, voor stellen die hun leven delen zonder soms de woorden er voor te vinden om uiting te geven aan de vlam die hen bezielt, voor ouders die een voorwendsel zoeken om zich te onttrekken aan hun dagelijkse werkelijkheid en om eindelijk met zijn tweeën samen te zijn voor de duur van een avond gekenmerkt door romantiek, ...voor deze gelegenheid heeft hotel Dolce La Hulpe Brussels magische momenten gecreëerd, momenten om met zijn tweeën te beleven ver van het lawaai en de drukte. Een bucolische onderbreking waarin alleen de ander telt, de tijd van een avond en een nacht.
Soms is het genoeg om er een beetje vorm aan te geven, enkel wat roze bubbels – en, het is een feit – het comfort van een hotelkamer om evocatieve herinneringen op te roepen, een diner waarbij de ogen verdrinken in de verliefde ogen van de beminde en de plezier gewoon maar te leven voor het geluk van de emoties.
De tijd opschorten, de vlam tot een gloeiend vuur doen branden in een omgeving die uitnodigt tot hereniging en uitwisseling. Gelegen in het hart van het Zoniënwoud, op slechts enkele kilometers van Brussel, is de tijd stopgezet, neemt de natuur het over en nodigt de kalmte u uit tot sereniteit. Een bezoek aan Dolce La Hulpe Brussels past perfect in de gezochte sfeer voor Valentijnsdag. Er worden twee onvergetelijke arrangementen voor het verblijf aangeboden, simpelweg voor het plezier.
Valentijnsarrangement inclusief een 5-gangenmenu in het restaurant ‘Brasserie 135’: ontbijtbuffet, halve fles rosé champagne in de kamer, weldadige Cinq Mondes-massageolie formaat 200ml in de kamer, speciaal Valentijnsmenu van 5 gangen, inbegrepen dranken zijn het aperitief, ½ fles wijn per persoon, water en koffie of thee, toegang tot het overdekte zwembad, sauna, hammam en fitnesszaal, kamerjas en sloffen beschikbaar in de kamer, gratis wifi-verbinding en parking. En voor de meest romantische sfeer begeleidt een pianist uw diner op 14, 15 en 22 februari. Vanaf €185 per persoon in een tweepersoonskamer Superieur, aangeboden op 14, 15, 16 en 21, 22 en 23 februari 2014.
Valentijnsarrangement inclusief een 4-gangenmenu in het restaurant ‘Argan’: ontbijtbuffet, halve fles rosé champagne in de kamer, weldadige Cinq Mondes-massageolie formaat 200ml in de kamer, speciaal Valentijnsmenu van 4 gangen, inbegrepen dranken zijn het aperitief, ½ fles wijn per persoon, water en koffie of thee, toegang tot het overdekte zwembad, sauna, hammam en fitnesszaal, kamerjas en sloffen beschikbaar in de kamer, gratis wifi-verbinding en parking. Vanaf €165 per persoon in een tweepersoonskamer Superieur, aangeboden op 15 en 22 februari 2014. En opdat alles perfect zal zijn biedt de Cinq Mondesspa cadeaucheques en onweerstaanbare geschenkverpakkingen aan: www.dolcelahulpegifts.be
SodaStream introduceert Scarlett Johansson als zijn allereerste Global Brand Ambassador
SodaStream International Ltd. (NASDAQ: SODA) wist actrice Scarlett Johansson te strikken als Global Brand Ambassador. Daarmee wordt ze meteen ook de allereerste internationale ambassadeur van het merk. Johansson, winnares van een Tony en vier keer genomineerd voor een Golden Globe, wordt het gezicht van een nieuwe marketingcampagne van ‘s werelds nummer één op het vlak van ‘doe-het-zelf’-koolzuursystemen. De meerjarige samenwerking start met de lancering van SodaStreams advertentie tijdens de Super Bowl XLVIII, de finale van het American football, op zondag 2 februari 2014. Johansson speelt daarin een prominente rol.
“We zijn erg blij met de komst van de buitengewoon getalenteerde Scarlett Johansson,” aldus Daniel Birnbaum, CEO van SodaStream. “Scarlett is al heel lang een enthousiast gebruiker van onze producten, een rolmodel voor het plaatje van een gezond lichaam en verantwoord omgaan met het milieu. Zij is dan ook geknipt als internationaal ambassadeur. Zij belichaamt de waarden van ons merk en het is een eer haar aan boord te mogen verwelkomen.”
Johansson is ervan overtuigd dat gezond zijn alles te maken heeft met inzet, vastberadenheid en de kracht van positief denken. Deze kernwaarden sluiten aan bij het voornemen van SodaStream om een revolutie te ontketenen in de drankenindustrie: mensen middelen aanreiken om gebruiksvriendelijke en fijne bruisende drankjes te bereiden die beter zijn voor henzelf en het milieu.
De actrice was als kind al dol op bruisend water. Zo ontdekte zij SodaStream jaren geleden al. Johansson heeft een frisdrankmaker in huis en zweert bij het merk. “Ik gebruik de producten van SodaStream al jaren en doe ze ook vaak cadeau,” zegt Johansson. “De onderneming streeft naar een gezondere levensstijl en een gezondere planeet, en daar kan ik me perfect in vinden. Je kan het product aanpassen aan ieders stijl en smaak. Geweldig toch? Ik hoefde dan ook niet lang na te denken over een samenwerking met SodaStream. Ik ben gek op SodaStream en de hele wereld mag het weten!”
SodaStream stelt de consument in staat om thuis bruisende drankjes te maken naar eigen smaak. SodaStream biedt sodamixes in meer dan 100 smaken; zij bevatten in het algemeen 2/3 minder suiker, 2/3 minder calorieën, geen maïssiroop met een hoog fructosegehalte en geen aspartaam. Dankzij de innovatieve herbruikbare fles vermindert het SodaStream-systeem de afvalberg van plastic flessen en blikjes aanzienlijk – een ware revolutie in onze consumptie van koolzuurhoudende dranken. Het bedrijf gelooft stellig dat Johansson als Global Ambassador heel wat mensen zal kunnen overtuigen om voortaan ook thuis frisdrank te maken. Het is de toekomst van de drankenindustrie. www.sodastream.com
La Butte aux Bois doneert € 6500,- ten gunste van Kankeronderzoekfonds Limburg !
Zaterdag 11 januari vond het 3e Wiener Neujahr Gala plaats in de Relais & Châteaux Hostellerie la Butte aux Bois te Lanaken. Ruim 150 gasten werden getrakteerd op 3 Limburgse sterren: Marjon Lambriks, Martin Hurkens & Janine Kitzen. Zij brachten de mooiste liederen uit Wenen van de Strauss – familie, Franz Léhar & Robert Stolz ten gehore. Chef Ralf Berendsen verwende de gasten met een exquise 4 gangen diner.
Tijdens de avond werd ‘Baby Elefant Decha’ geveild, belangeloos aangeboden door de Vlaamse kunstenaar Swa van Dael. ‘Decha’, samen met diverse ontplooide initiatieven van het team van La Butte aux Bois in de feestmaand december ( o.a. van elke factuur werd € 1,- gedoneerd ), brachten een totaalbedrag bijeen van € 6500,-. De opbrengst wordt voor 100 % ingezet voor noodzakelijke research in Limburg in de strijd tegen deze vreselijke ziekte. La Butte aux Bois heeft gemeend juist in de feestmaand op deze manier eens stil te staan bij wensen van mensen die in hun bestaan minder voorspoed hebben.
Naar de sneeuw of naar de zon in de paasvakantie? Vars combineert het beste van twee werelden.
Met nog iets minder dan drie maand te gaan, kunnen we al uitkijken naar de paasvakantie. Zin in een zonnig weekje weg, of ga je liever voor een frisse neus in de bergen? In Vars kan het allebei!
Welkom in zonovergoten Vars. Vaak wordt gezegd dat eens de krokusvakantie ten einde loopt, ook het skiseizoen gedaan is. Want de temperaturen stijgen, dus de sneeuw smelt weg. Maar is dat wel zo?
Vars bewijst het tegendeel. Het skistation, dat zich in het hart van Hautes-Alpes bevindt, verwelkomt zelfs enkele weken na het sluiten van andere skidomeinen nog steeds heel wat sneeuwliefhebbers. En dat heeft het te danken aan de hoge ligging... Niet enkel ligt er van bij het traditionele begin van het seizoen sneeuw van hoge kwaliteit, Vars La Forêt Blanche heeft ook nog een fijn extraatje dat nu al doet wegdromen naar de vakantie: op twee uur rijden van de Middellandse Zee en ondergedompeld in een mediterraans klimaat, schijnt de zon er gemiddeld 300 dagen per jaar!
De zon volgen op de latten: "De combinatie van sneeuw en het aangename klimaat geeft onze bezoekers een ervaring die wij « Ski Lumière » noemen: ten volle genieten van het mooie licht en skiën in een zonovergoten wit landschap" zegt Anna Fréjus van l’Office du Tourisme van Vars. «Skiërs kunnen op onze pistes de zon 360° rond te volgen. Een mooi kleurtje opdoen in april én terwijl skiën ? Het kan in Vars ! » Mooi meegenomen, en dit dankzij de hoge ligging van skidomein La Forêt Blanche : 83% ligt op 2.000 meter hoogte, en de bergtoppen reiken zelfs tot 2.750 meter hoog!
“Ski Lumière” aan zachte prijsjes. De skiliftuitbaters bieden tijdens de periode van zaterdag 5 tot zondag 27 april 2014 speciale tarieven aan: 6 dagen skiën voor de prijs van 4 : 134 euro in plaats van 187,50 euro. Aanbieding voor 6 opeenvolgende dagen, op het domein La Forêt Blanche (enkel op publieke tarieven); 4 dagen skiën voor de prijs van 2 : 71,50 euro in plaats van 134 euro. Aanbieding voor 4 opeenvolgende dagen, op het domein La Forêt Blanche (enkel op publieke tarieven) en 20% korting tijdens de laatste openingsweek, geldig op de publieke tarieven van 19 tot 27 april 2014.
Skistation Vars La Forêt Blanche denkt ook aan…’Culinaire liefhebbers’ : Crousetons zijn een echte specialiteit van Vars. Deze pasta, gemaakt met bloem, eieren, zout en water, wordt meestal gegratineerd met regionale blauwe kaas en gebruinde boter gegeten. Vars organiseert op 15 april voor de laatste keer dit seizoen « Full Moon », waarbij het licht van de volle maan centraal staat. Skiën in een pikzwart decor op een wit sneeuwtapijt: sfeer gegarandeerd! Ambiance in de sneeuw – Op 12 april (voorziene datum) komen tijdens de Urban Jib Arena freeride, muziek en kunst samen voor het grootste freestyle event van het moment. Dit gebeuren gaat door in een van de mooiste snowparks, opgezet in een stedelijke omgeving aan de voet van het skigebied. De Urban Jib Arena kleurt dit jaar helemaal ‘western’, verkleedkleren zijn een must voor een onvergetelijke ervaring!
Weetjes: Vars : gemeente in het departement Hautes-Alpes, in de regio Provence-Côte d'Azur , afstand van Brussel : 990 km. De inwoners worden ‘Varsincs’ genoemd het dorp telt 116 pistes (185 km), waarvan 10 zwarte, 40 rode, 21 groene, 45 blauwe, 10 km langlaufpistes, 34 km (sneeuwschoen)wandelroutes door bossen en valleien, 52 skiliften: 32 sleepliften, 18 stoeltjesliften, 1 “télénacelle”, 1 gondel, 8 snowparks en 10 restaurants in de bergen op de pistes maar ook 900.000 lorken (bij benadering…). www.vars.com
Veel voordeel met nieuw ‘Vaar & Bespaar’ programma Holland America Line
Holland America Line lanceert het nieuwe ‘Vaar & Bespaar’ programma waarmee gasten kunnen profiteren van drie speciale aanbiedingen. Het ‘Vaar & Bespaar’ programma is beschikbaar op geselecteerde afvaarten met vertrek tussen juni en december 2014 en is van toepassing op verschillende bestemmingen. Met het programma moedigt Holland America Line haar gasten aan eerder te boeken om zo de beste hut te krijgen en te profiteren van vele voordelen.
De ‘Vaar & Bespaar’ aanbiedingen bestaan uit verlaagde tarieven op bepaalde zomerexcursies bij boekingen vóór 28 februari 2014, een verlaagd tarief voor de derde en vierde gast en flexibele boekingsvoorwaarden voor alle hutcategorieën. Gasten ontvangen de aanbiedingen bij het boeken van geselecteerde afvaarten in 2014 en bij een gecombineerde Alaska land- en zeereis.
‘Het nieuwe ‘Vaar & Bespaar’ programma biedt diverse voordelen waardoor het extra interessant wordt om nu alvast een cruise te boeken voor 2014’, zegt Richard Meadows, executive vice president marketing & sales bij Holland America Line. ‘Cruisen behoort al tot één van de beste manieren om vakantie te vieren en met deze extra aanbiedingen komt een cruise in Europa of Alaska nog dichterbij. Nu is het moment om een cruise voor aankomende zomer te boeken.’
Het ‘Vaar & Bespaar’ programma is van toepassing op de volgende routes: Alaska cruises en Alaska land- en zeereizen, Afrika, Azië, Australië/Nieuw-Zeeland, Canada/New England, het Caribisch gebied, Europa, Hawaï/Tahiti, Mexico, het Panamakanaal en Zuid-Amerika. Juist gezinnen profiteren van de voordelen van het ‘Vaar & Bespaar’ programma met het verlaagde tarief voor de derde en vierde gast naar verschillende cruisebestemmingen. Daarnaast kunnen gasten tegen verlaagde tarieven genieten van vele interessante excursies indien geboekt vóór 28 februari 2014.
Verras je partner op vrijdag 14 februari met het romantische en originele arrangement ‘Love is in the air’ en beleef samen magische momenten in het meest luxueuze hotel van Brussel, het Steigenberger Grandhotel aan de trendy Louizalaan.
Romantiek en ontspanning zijn de hele avond lang de codewoorden: relax met een glaasje champagne in de comfortabele fauteuils van de exclusieve pop-upcinema en geniet van een grote romantische filmklassieker, gevolgd door een heerlijk driegangendiner in de Brasserie. Breng de rest van de avond door in de Loui Lounge & Bar. Amusement gegarandeerd met dj’s en cocktails tot in de vroege uurtjes! De cocktails zijn niet inbegrepen in dit arrangement.
Sluit het romantische uitje af in een van de ruimeklassieke kamers, inclusief ontbijt en geschenkjes voor een sprookjesavond met z’n tweetjes. Arrangement beschikbaar vanaf EUR 195 per persoon. Niet inbegrepen, maar mogelijk apart te reserveren: een verzorging of massage in de exclusieve wellness Aspria Avenue Louise.
Verleng dit droomverblijf en geniet 50% korting op de tweede overnachting in het Grandhotel. Bij aankomst worden geschenken aangeboden.
In dit exclusieve arrangement: twee glazen champagne en exclusieve toegang tot de voorstelling van een grote romantische filmklassieker in de Ballroom, 3- gangenmenu voor twee personen in de Brasserie met aangepaste wijnen, Dj-lounge in de Loui Bar, klassieke kamer en heerlijk ontbijtbuffet voor twee personen, een halve fles Moët & Chandon-roséchampagne en de beroemde Pierre Marcolini-pralines op de kamer, exclusief Moët & Chandon-geschenk voor twee personen en een verrassingsgeschenk op de kamer.
Luxueus en elegant, het Steigenberger Grandhotel, Brussels is zonder twijfel het mooiste luxehotel in de hoofdstad. Gelegen in het hart van Europa, is het geschikt voor elk type gast, of het nu voor het plezier is of voor zaken. De 225 kamers en 42 suites werden allemaal ingericht met hetzelfde gevoel voor ruimte, comfort en moderniteit en beantwoorden zo aan alle noden. De Classic en Superior kamers bestaan in twee versies, in twee verschillende sferen die beantwoorden aan elke verwachting. De 95 Superior kamers hebben zicht op de binnenkoer van het hotel.
Dankzij de ruime ontvangstruimte en de verschillende vergaderruimtes en -faciliteiten is het Grandhotel ook uitermate geschikt voor de organisatie van conferenties, internationale congressen, productpresentaties, huwelijken en andere privéfeesten. De Loui Lounge & Bar wordt beschouwd als een van de beste hotelbars van Brussel. De bar is verkozen tot ‘Best Hotel Bar in Europe 2010’ door de jury van de Villegiature Awards. Men kan er genieten van een heerlijke thee, koffie of cocktail in een interieur met verfijnde houten meubels en comfortabele armstoelen en zetels. www.brussels.steigenberger.be - valentine.brussels@steigenberger.com
Choose Chicago heeft afgelopen week haar Nederlandse website gelanceerd om de Nederlandse en Belgische consument zo goed mogelijk van dienst te zijn. Deze interactieve website neemt de bezoeker mee op een reis door de stad van de oneindige onderscheidingen. Maak kennis met de wereldberoemde theater scène, de culinaire hoogstandjes en de veelzijdige uitgaansmogelijkheden die deze Amerikaanse stad te bieden heeft. Nog niet genoeg gezien? Ga dan op pad met een local, maak gebruik van de diverse online gadgets of download de mobiele Chicago app.
Nuttige hippe website: Modern, hip en vooruitstrevend, dat is de sfeer die zowel de stad Chicago als de website uitstralen. Gastvrijheid en vriendelijkheid staan hoog in het vaandel en ook dat wordt duidelijk bij een bezoek aan de website. Naast diverse interactieve en handige gadgets geeft choosechicago.com/nl informatie over restaurants, musea, theaters en allerlei andere must visits tijdens een bezoek aan Chicago. Op zoek naar een hotel of kaartjes voor een voorstelling of evenement? Geen probleem! Want ook hiermee helpt de website de bezoeker op weg. Altijd op de hoogte blijven van de laatste Chicago nieuwtjes? Dankzij de nieuwsbrieven zal niets de bezoeker nog ontgaan. Wacht niet langer en maak kennis met deze unieke Amerikaanse stad.
Chicago is niet alleen online actief op de Nederlandse markt, de derde grootste stad van Amerika staat volgende week ook op de Vakantiebeurs in het Nederlandse Utrecht, een unieke gelegenheid om kennis te maken met deze bruisende Amerikaanse stad. Chicago is van 14 t/m 19 januari te vinden in het Brand USA Paviljoen in hal 3 stand B039 van de Vakantiebeurs Utrecht.
Michelin’s nieuwe band voor de FIA Formula E:elektronische chips, prestaties en duurzame mobiliteit
Terwijl de organisatie van het FIA Formula E kampioenschap op de Consumer Electronics Show 2014 (CES) in Las Vegas haar elektrische eenzitter-raceauto aan het publiek presenteerde, onthulde Michelin dat zij een communicerende wedstrijdband ontwikkelen. De band is bestemd voor de Spark-Renault SRT_01E Formula E eenzitter waarmee alle deelnemers in de eerste editie van dit kampioenschap zullen uitkomen.
De nieuwe Michelin band is uitgerust met een RFID systeem (Radio Frequency Identification Device). Deze technologie kan nieuwe wegen openen voor het beheer van de banden en kan belangrijke ontwikkelingen voor het wedstrijdreglement van verschillende disciplines bevorderen.
Als officieel partner en leverancier van de FIA Formula E, werkt Michelin aan een innovatieve band voor dit eerste kampioenschap van elektrische eenzitters dat in september 2014 onder bescherming van de FIA van start zal gaan. Alle teams zullen in de eerste twee seizoenen van de Formula E gebruik maken van deze banden.
Eén van de innovaties die Michelin biedt, is de integratie van een elektronische RFID chip in de band, hetgeen een belangrijke primeur is voor een internationaal kampioenschap met eenzitters. Dankzij deze chip kunnen de banden die geleverd worden aan de deelnemers individueel radiografisch worden geïdentificeerd.
“We integreren een RFID in de zijwand van de band waardoor onze producten volledig traceerbaar zijn vanaf de productie tot aan de retourzending naar de fabriek na gebruik in een race. Tot nu toe werden de gegevens verzameld met behulp van een eenvoudige optisch leesbare barcode. Met de chip ontwikkelen we een echte communicerende band,” aldus Serge GRISIN, Directeur Autosport bij Michelin.
Michelin paste, als pionier, deze technologie al toe bij de productie van personen- en bedrijfswagenbanden en gaf medio 2013 de bijbehorende patenten vrij zodat men wereldwijd tot één standaard kan komen om verdere implementatie van RFID chips bij de productie van banden te vergemakkelijken. Het gebruik van deze technologie in de wedstrijdsport maakt talloze nieuwe ontwikkelingen mogelijk voor de MICHELIN Autosport technici die constant op zoek zijn naar innovatieve oplossingen.
“Dit soort chips biedt allerlei nieuwe gebruiksmogelijkheden. Identificatie is de eerste. Dat opent de weg naar andere toepassingen waarmee de geheugencapaciteit van de chips maximaal wordt benut. Een voorbeeld is het opslaan van gegevens over het rijden en de gebruiksomstandigheden van de band die worden verkregen met behulp van temperatuur en druksensoren. Zo kan het hele leven van de band worden geregistreerd en toegankelijk worden gemaakt,” vervolgt Serge GRISIN.
De integratie van RFID chips in competitiebanden maakt de invoering van nieuwe wedstrijdregels - over het aantal banden dat in een kampioenschap mag worden gebruikt -makkelijker en beter beheersbaar. Dat moet leiden tot kostenbesparing en een langere levensduur van de banden.
Deze innovatie, die is goedgekeurd voor de FIA Formula E, komt bovenop de innovaties die Michelin al aankondigde tijdens de IAA in Frankfurt op 10 september 2013. Het gaat dus om een band met unieke fundamentele eigenschappen.
Om de energetische prestaties te optimaliseren en het overzetten van technologieën voor competitiebanden naar wegbanden te bevorderen, hebben de voor de FIA Formula E ontwikkelde banden een hieldiameter van 18 inch. Het is voor het eerst dat een internationaal kampioenschap met eenzitters wordt gereden op 18 inch banden. Eveneens om de toepassing van competitietechnologieën naar seriebanden te bevorderen, is deze band uitzonderlijk veelzijdig: met één profiel kunnen de concurrenten ongeacht de omstandigheden, zowel op droog als op nat wegdek, veiligheid en prestaties met elkaar combineren. Speciale aandacht is besteed aan de levensduur aangezien de coureurs per auto en per raceweekeinde slechts één set banden krijgen voor de testen, de kwalificaties en de race.
In lijn met de MICHELIN Total Performance strategie, worden deze veelzijdigheid en lange levensduur gerealiseerd zonder concessies te doen aan de rondetijden. De ontwikkeling van de band loopt parallel aan de ontwikkeling van de wagen. “We hebben de eerste stap in het ontwikkelingproces voltooid en de resultaten zijn zeer veelbelovend. De vooruitgang verloopt conform onze planning en we vertrouwen erop dat deze nieuwe raceband een buitengewone veelzijdigheid weet te combineren met hoge prestaties. Dat was de uitdaging die we voor onszelf hadden geformuleerd,” besluit Serge GRISIN.
Het partnership voor de FIA Formula E sluit perfect aan bij Michelin’s Performance & Responsibility strategie die sturing geeft aan alle activiteiten van de Groep. Michelin positioneert zich al enkele decennia lang als koploper op het gebied van duurzame mobiliteit en ontwikkelt daartoe energiezuinige banden alsmede spraakmakende activiteiten. Zo organiseert de Groep sinds 1998 de CHALLENGE BIBENUM, het eerste wereldwijde evenement dat ooit werd gehouden rondom nieuwe mobiliteitstechnologieën. De volgende editie vindt in 2014 in China plaats.
Aangezien de meeste automobielconstructeurs in de wereld evenals de nationale autoriteiten van vele landen momenteel steeds meer inzetten op de promotie van duurzame mobiliteit, is het voor Michelin heel vanzelfsprekend om elk initiatief in die richting concreet te ondersteunen. De ontwikkelingstesten van de band voor de FIA Formula E lopen door tot de eerste race die op 13 september 2014 in Peking van start zal gaan.
SOHO FOR SO LOW: HERONTDEK LONDEN MET EUROSTAR IN 2014
Als inzet van het nieuwe jaar biedt Eurostar maar liefst 45.000 Eurostar-zitplaatsen voor een uitzonderlijke prijs van € 69 H/T in Standard-reisklasse. Deze plaatsen kunnen gereserveerd vanaf 3 januari tot en met 14 januari 2014 voor een reis naar Londen in de periode 20 januari tot en met 3 april 2014
Het eerste goede voornemen van 2014? Herontdek Londen! Eurostar lanceert een uitzonderlijk promotietarief met 45.000 zitplaatsen enkele reis (22.500 zitplaatsen H/T) in Standard-reisklasse voor € 69 H/T met vertrek vanuit Brussel-Zuid. De tickets voor deze promotie zijn te koop op eurostar.com en in de andere verkooppunten van Eurostar (dossierkosten van € 7 bij boeking in een NMBS-station met internationale ticketverkoop). De speciale hashtag voor deze promotionele actie is #eurostarpromo
Londen en het begin van het jaar gaan hand in hand:
2014 is het jaar van het paard in China. Chinees Nieuwjaar wordt elk jaar in de West End in Londen gevierd met allerlei festiviteiten met een mix van muziek, dans en acrobatie. De feestelijkheden rond Chinees Nieuwjaar in Londen zijn de grootste buiten Azië. Het Chinees Nieuwjaar, 2 februari 2014, biedt gratis evenementen rond Chinatown, Leicester Square en Trafalgar Square, www.chinatownlondon.org
Eind februari wordt de Britse hoofdstad overspoeld door fashionista’s ter ere van de London Fashion Week. Voor wie er niet bij kan zijn, organiseert het Somerset House een tentoonstelling met een hoog fashion-gehalte rond de garderobe van Isabella Blow, een icoon uit de Britse mode- en kunstwereld.
Isabella Blow: Fashion Galore!, tot en met 2 maart 2014, Somerset House, The Strand, http://www.somersethouse.org.uk/visual-arts/isabella-blow-fashion-galore
2014 wordt een jaar voor cultuurraven. Nieuwe culttentoonstellingen staan op het programma in Londen zoals bijvoorbeeld in de National Portrait Gallery de tentoonstelling genaamd ‘Bailey’s Stardust’ die een overzicht geeft van de bekende Britse modefotograaf David Bailey en een tentoonstelling over het werk van de Britse pop art-kunstenaar Richard Hamilton in het Tate Modern.
Eurostar vergemakkelijkt de toegang tot deze tentoonstellingen dankzij het « 2 FOR 1 »-programma. Alle Eurostar-reizigers genieten van 2 toegangstickets voor de prijs van 1 voor alle belangrijke betalende tentoonstellingen op eenvoudig vertoon van hun Eurostar-ticket. www.eurostar.com
Ongetwijfeld is het bewonderen van een imponerende sterrenhemel in de donkere nacht van de Caraïben, het hoogtepunt van een cruise met Star Clippers. Op het dek van een van die fantastische zeilschepen van Star Clippers spreken de sterren nog meer tot de verbeelding.
Wist je dat de sterrennacht in de Caraïben er anders uitziet dan in België? Het eiland St-Maarten, startplaats van een van die fantastische cruises van Star Clippers, ligt niet zo ver boven de evenaar en daardoor zie je er andere sterren. Zeker als je met de Star Clipper de Caraïbische Zee opvaart en ver verwijderd van elk licht of van pollutie die de zichtbaarheid vermindert, kunt kijken naar de miljoenen flikkerende lichtjes in de nacht. Zij die vertrouwd zijn met sterrenkijken weten dat je er fantastische sterrenconstellaties kunt zien zoals Canis Minor, Aquarius, Eridanus en andere sterrenverzamelingen met mythologische namen.
Om die unieke sterrennachten te beleven en intussen het mooiste natuurschoon van de Caraïben mee te pikken ga je op cruisereis met Star Clippers, een droomvakantie aan boord van een echt zeilschip. St-Maarten is een interessante plaats om een reis te starten want de Nederlandse Antillen zijn makkelijk bereikbaar. Footprints biedt een 8 daagse reis Leeward Eilanden aan vertrek 15/03/2014, volpension aan boord van de Star Clipper vanaf 2.997€ inclusief vluchten Brussel-St Maarten, transfers, 1 overnachting in St Maarten, cruise in volpension in buitenkajuit. www.footprints.be
Daar ga je aan boord van de Star Clipper waarop maximaal 170 passagiers extra verwend worden met een service als was het op een privéjacht. De Star Clipper vaart tijdens de winter twee routes, telkens voor een cruise van zeven nachten. Reis één voert langs de Schatteneilenaden, naar Anguila, Virgin Gorda, Tortola, Basseterre, St-Barths en andere tropische parels van het Caribische gebied. Reis twee gaat, ook vanuit St-Maarten, naar de Benedenwindse Eilanden met haltes in Nevis, Dominica, Guadaloupe, Antigua. Elk van de eilanden op beide cruiseroutes is een wereldje op zich waar zowat elk type reiziger aan zijn trekken komt dankzij de unieke fauna en flora, culturele bezienswaardigheden, de gastronomie, de shoppingmogelijkheden, plus duizenden en één dingen die je alleen in de Caraïben ontdekt.
De meest fascinerende en exotische ervaring van beide reizen is het beleven van een tropische sterrennacht aan boord van de Star Clipper. Het is dan doodstil en je hoort alleen het ruisen van de zeilen in de wind en het schip dat gracieus over het water glijdt. Vanuit een ligstoel op het dek kijk je gefascineerd naar de duizenden lichtjes aan de hemel in de donkere nacht. Cruisen met Star Clippers vanuit St-Maarten, dat is een week lang balanceren tussen droom en werkelijkheid, een onvergetelijke ervaring ‘under the stars’. www.starclippers.com
Ervaring van parkgast voert de boventoon in unieke co-creatie van Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties
Center Parcs lanceert haar nieuwe brochure voor 2014. Na een succesvolle eerste samenwerking vorig jaar, gaat Center Parcs dit jaar nog een stap verder. In de 2014-editie staat het verhaal van de parkgasten meer dan ooit centraal. De gasten dragen dit jaar namelijk niet alleen bij met verhalen over hun eigen Center Parcs ervaring, ook hun foto’s zijn terug te zien. Uiteraard komen in de brochure alle nieuwe initiatieven uitgebreid aan bod.
Social weekend : Center Parcs heeft een oproep op Facebook geplaatst: wie wil een weekend Center Parcs beleven, vol activiteiten die je zelf niet zo snel zou doen? Meer dan 800 gezinnen, stellen en vriendengroepen hebben zich aangemeld waar uiteindelijk 20 gezelschappen met verschillende samenstellingen uit zijn geselecteerd. Ieder gezelschap bezocht een van de 20 parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Na het belevingsweekend kwamen de gasten bijeen met de brochureredactie om hun ervaringen te delen. Het resultaat: een brochure boordevol persoonlijke ervaringen en interessante tips die duidelijk aantonen wat het verschil maakt tussen een gewone vakantie en een Center Parcs vakantie.
Verrijkt met ‘eigen’ foto’s : Dit jaar gaat de samenwerking nog een flinke stap verder dan vorig jaar. De geselecteerde gezelschappen werden het hele weekend op de voet gevolgd door een professionele fotograaf. De beelden die hieruit voortkwamen, dragen bij aan nóg echtere verhalen in de brochure. Daarnaast is de coverfoto genomen door Elvire Delanote, de Vlaamse winnares van de coverwedstrijd waarbij amateur-, beginnende fotografen en fotografen in opleiding werden gevraagd om het ‘let’s get closer-gevoel’ vast te leggen. Met meer dan 3500 inzendingen kan van een groot succes worden gesproken.
NIEUW bij Center Parcs
Le Bois aux Daims, letterlijk ‘het hertenbos’: In de Loirestreek, vlak bij eeuwenoude kastelen en abdijen en het futuristische pretpark Futuroscope, wordt in 2015 een NIEUW park in Frankrijk geopend.
Exclusief overnachten: Center Parcs biedt verschillende originele overnachtingsmogelijkheden. NIEUW: Na het succes van de woonboten in De Kempervennen en Bispinger Heide (D), nu ook een verblijf op een woonboot in de jachthaven van De Marina – beschikbaar vanaf voorjaar 2014!
Nieuwe activiteiten: de waterskibaan in De Vossemeren (B), de avondvullende liveshow Straordinario in de Market Dome en spannende activiteiten voor de kleinsten onder de gasten.
Nieuwe restaurantconcepten: Center Parcs heeft onlangs vijf originele restaurants geopend die zorgen voor bijzondere en niet alledaagse ervaringen – in De Vossemeren (B) en Erperheide (B).
Pack&Go: Dit jaar heeft Center Parcs een innovatief concept ontwikkeld voor vakantiegangers met specifieke wensen die hun verblijf extra bijzonder willen maken: de Pack&Go Vakanties, bestaande uit zeven complete pakketten tegen een vaste aantrekkelijke prijs voor elke denkbare vakantie. NIEUW: Sinds 27 december werd de Pack&Go Familiereünie hieraan toegevoegd.
“Zo’n uniek moment. Dat maakt ’t verschil.”
Om de brochure kracht bij te zetten, werd er eveneens een nieuwe 360° campagne gelanceerd. “Onze gasten beleven tijdens hun vakantie tal van unieke momenten die te danken zijn aan een beleving die alleen bij Center Parcs te ervaren is. Snorkelen tussen de piranha’s, wakker worden in de jungle, surfen op de golven… Lag de nadruk voorheen op de 29 verschillen, in deze nieuwe campagne staat het unieke gevoel centraal dat onze gasten dankzij deze verschillen ervaren”, verklaart Paul Geraeds, Marketing Directeur Center Parcs Europe. Middels een oproep via social media wordt de gasten gevraagd hun unieke Center Parcs moment te delen met een verhaal en een foto. Zo wordt de interactie met de gast ook na het verblijf voortgezet.
Kerst- en Nieuwjaarsbalans: het aantal bezoekers blijft op een hoog niveau
Ook zonder sneeuw en wintersport blijven de Oostkantons een populair oord voor ontspanning en vakantie tijdens de kerstvakantie. Uit een enquête van het Toeristisch Agentschap Oost-België bleek dat het aantal bezoekers, net als vorig jaar, op een hoog niveau lag.
De hotelsector is tevreden over het aantal reservaties en spreekt over een bijna identieke omzet in vergelijking met vorig jaar. De vakantiewoningen boekten het grootste succes, uitbaters van gastenkamers en vakantiedorpen spraken over een goede tot zeer goede bezetting. Bij de herbergen is het enthousiasme wat getemperd, de cijfers waren lager dan vorig jaar.
Veel Vlamingen, steeds meer Walen. Net als de vorige jaren komt het grootste gedeelte van de vakantiegangers uit Nederlandstalig gebied, de Vlamingen spannen de kroon. Er was een opvallende stijging in het aantal Franstalige bezoekers. Dit jaar kwamen er ook veel gasten uit het Brusselse naar de Oostkantons. En zoals altijd komen de Duitsers ook graag ontspannen in de Oostkantons. Bij de vakantiewoningen is 90 % van de klanten Vlaamstalig. Koppels overnachten het liefst in hotels of gastenkamers. Families en vrienden gaan het liefst naar vakantiewoningen of vakantiedorpen. De verblijfsduur is afhankelijk van het soort verblijf. In hotels en gastenkamers is dat gemiddeld twee nachten, terwijl in de vakantiewoningen en vakantiedorpen minstens een volledige week gereserveerd wordt.
Indooractiviteiten ontzettend populair. De toeristische infopunten van hun kant melden ook hoge bezoekersaantal, dat in vergelijking met vorig jaar, ongeveer identiek was. Het „Haus für Tourismus“ in Malmedy registreerde een “boom” van meer dan 1000 bezoekers op één dag. Ook hier zijn het logischerwijze Nederlandstalige klanten die het overwicht vormen. Wandelen blijft dé populairste vrijetijdsbesteding. De sneeuw en de wintersportmogelijkheden bleven tijdens de feestdagen uit, maar de indooractiviteiten waren ontzettend populair. Musea en andere indooractiviteiten spraken van hoge bezoekersaantallen, meestal families, die ongeveer identiek waren aan vorig jaar, Vlamingen en Nederlanders zijn ook hier in de meerderheid.
Uit de balans van de kerstvakantie blijkt dan ook dat de Oostkantons, een populair vakantie- en ontspanningsoord blijven tijdens de kerstvakantie en zeker met Nieuwjaar. In het algemeen waren de bezoekersaantallen goed tot zeer goed en bleven ze in vergelijking met vorig jaren ongeveer identiek. Het uitblijven van de sneeuw heeft volgens de horecasector weinig invloed gehad op het aantal bezoekers. Alleen het dagtoerisme en de wintersportcentra werden hierdoor getroffen. Volgens enkele bronnen heeft milde temperatuur wel het aantal “last minute” reservaties laten dalen. In het algemeen is sneeuw, volgens de enquête, een reden voor reservatie in het begin van het jaar, in de maanden januari en februari.
Toeristisch Agentschap Oost-België - Hauptstr. 54, B-4780 St. Vith – tel 080/227664
In navolging van het succes van de Fiat 500, gaat Peg-Pérego in zee met het automerk en brengen ze samen een exacte kopie van de “Cinquecento” voor kinderen op de markt. Zelfs de toeter is identiek. Het 12 Volt-model telt drie versnellingen (2 vooruit, 1 achteruit). Hierdoor kan er al volop geoefend worden voor het rijexamen. Ideaal om hippe jongens en stoere meisjes een voorsmaakje te geven van het leven op de baan. Parkeren in het salon is toegestaan!
Geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar. Ook beschikbaar in 6 volt. www.hebeco.be
Er steekt meer variatie in een cruisereis dan veel mensen denken. Cruisen is meer dan varen van de ene haven naar de andere. Tijdens een reis met Costa Cruises is elke reisdag anders en val je van ene boeiende verrassing in de andere. Costa Cruises biedt een waaier aan cruisereizen in alle hoeken van de wereld. Die reizen zijn aantrekkelijk voor iedereen, gewoon omdat ze zoveel afwisseling bieden, met hun programma inspelen op de interesses van diverse type reizigers.
De zevendaagse reis met vertrek en aankomst in Marseille - vanuit België snel en makkelijk bereikbaar - is typerend voor het gevarieerde aanbod van Costa Cruises. De Costa Pacifica gaat in verschillende havens voor anker. Dat opent voor elke passagier een waaier aan mogelijkheden.
De cultuurliefhebber zal maar al te blij zijn wanneer de Costa Pacifica voor anker gaat in Barcelona. De Catalaanse hoofdstad staat hoog in de top 10 van citytrip bestemmingen. Het aanbod van cultuurhistorische bezienswaardigheden is overweldigend, o.m. de kunst en architectuur van Gaudi, Miro en Muntaner, musea zoals dat van Picasso en de kunstgalerijen. Er kan nog meer cultuur gesprokkeld worden in Civitavecchia want de cultuurstad Rome ligt dichtbij en je beschikt over een ganse dag om de hoofdstad mét het Vaticaan te verkennen.
Zij die houden van shoppen voelen zich tijdens deze Middellandse Zee cruise de koning te rijk. Er is Barcelona met de fascinerende Ramblas en de straatjes van de Barrio Gotico; in Rome kun je flaneren langs de mooiste winkels van de bekendste modehuizen, langs parfumeriewinkels die je alleen in La Bella Italia vindt. In Palma de Mallorca koop je steevast de leukste souvenirs voor familie en vrienden thuis.
Ook liefhebbers van streekgerechten en gastronomie reizen mee met de Costa Pacifica. In La Spezia proef je de beste regionale gerechten in Ristorante Trenta Denari, in Rome kun je moeilijk voorbij aan de pizza van Forno Campode’Fiori en in Barcelona vind je een hele resem goede restaurants met typisch Catalaanse streekgerechten. Kinderen reizen graag mee met een cruise op de Middellandse Zee, niet alleen omdat het leven aan boord van een cruiseschip tot de verbeelding spreekt maar ook omdat zij op de diverse aanlegplaatsen onvergetelijke momenten beleven. In Palma de Mallorca wachten hen de mooiste zandstranden, in Rome de blijvende getuigen van de Romeinse beschaving, in Savona klimmen ze op de stadsmuren en middeleeuwse torens, in Barcelona zitten ze op de zetellift boven de haven en het Museu de la Xocolata willen ze alleszins bezoeken.
Kortom, deze cruise biedt voor elk wat wils. Voeg daarbij het leven aan boord waar passagiers genieten van comfort en service, van een luilekker leventje, varend op de azuurblauwe Méditeranée.
Variatie is de belangrijkste troef van de cruises van Costa, niet alleen tijdens deze zevendaagsereis met afvaart in Marseille maar tijdens tal van andere cruises in de Caraïben, de Oostzee, Scandinavië, Zuid-Amerika, Afrika en het Verre Oosten, kortom op zowat alle zeeën en oceanen van onze planeet. Niet alleen wat de bestemming betreft biedt Costa Cruises afwisseling, ook het reisprogramma springt van de hak op de tak. ’s Morgens een Griekse tempel bezoeken, in de namiddag zonnen op het strand en ’s avonds nagenieten op een terrasje bij de haven, dat is eerder regel dan uitzondering bij Costa Cruises. www.costacruises.be
Pur Natur haalt niet alleen het beste uit zichzelf, maar ook uit de natuur. Met de nieuwe yoghurt met woudvruchten, tovert Pur Natur de kroonjuwelen van het bos op tafel. De overheerlijke mix van aardbeien, frambozen, bos- en braambessen zijn de ‘kers’ op de ‘taart’. De licht romige smaak met een zoetzure toets smaakt heerlijk aan de ontbijttafel, als tussendoortje of als licht dessert.
De verfrissende yoghurt is beschikbaar in een glazen potje van 150 g of een plastic pot van 500 g met hersluitbaar deksel. Voor ieder mondje een maatje!
Terry Lidarssi is deskundige in voeding, phytotherapie, traditionele Chinese geneeskunde, anti-rimpel verzorgingen, aromatherapie en acupunctuur.
Enkele aanwijzingen om het jaar goed te beginnen: Opstaan en een glas lauw water met citroen drinken. Ideaal om wakker te worden, het spijsverteringsstelsel te reinigen en het organisme te ontzuren. Wie dit slecht verdraagt kan ook perensap drinken. Moe, te weinig energie? Eet groen. Groenten vol chlorophyl zorgen op een natuurlijke manier voor een evenwichtige spijsvertering.
De ochtend na een zware avond neemt u essentiële olie van gepeperde munt met een lepel honing, u kan dit ook op de slapen masseren. Een radicale oplossing tegen een kater. Enkel door zuurstoftoevoer elimineren we veel toxines. Maak een flinke wandeling in de buitenlucht of doe ademhalingsoefeningen. Een warmwaterkruik in een vochtige doek gewikkeld legt u op de lever, dit helpt om toxines te verwijderen. De verdamping en de warmte verwijden de bloedvaten die de lever helpt bij het elimineren.
Sporten op een nuchtere maag helpt ook om toxines en calorieën kwijt te raken. De lever verandert vet en suikers in energie voor de spieren. Drink een glas natuurlijk spuitwater na het sporten. De carbonaten hierin absorberen melkzuur en ontzuren zo het organisme. 1 g synthetische vitamines en 1 g natuurlijke vitamines is op vlak van doeltreffendheid een druppel water met de oceaan vergelijken. Natuurlijke vitamines zijn doeltreffender want ze zijn bio-beschikbaar en worden bijgevolg gemakkelijker opgenomen door het organisme.
Le 7 Place Brugmann
In zijn instituut, benadert Terry Lidarssi gezondheid en esthetiek op holistische wijze. Overtuigd dat alles verbonden is (voeding, slaap, levenshygiëne) schoolt hij zich onafgebroken bij. Hij heeft een diploma sportgeneeskunde en kinesitherapie en heeft zich gespecialiseerd in voeding, phytotherapie, traditionele Chinese geneeskunde, anti-rimpel verzorgingen, aromatherapie en acupunctuur. Voor deze therapeut vertrekt alles vanuit de voeding en een goede werking van de spijsvertering. Zo deze faalt heeft dat een impact op onze vertering, onze slaap en de mate van stress.
Bounty Killer is een post-apocalyptische thriller die elementen uit films als Mad Max, Escape from New York, Machete, Death Race 2000, For a Few Dollars More, Road Warrior en de zwaar onderschatte Dredd-verfilming op vernuftige wijze met elkaar mengt. Dat de sfeer doet denken aan wat we gewend zijn van, bijvoorbeeld, Quentin Tarantino en Robert Rodriguez, hoeft dus zeker niet te verbazen. Dat regisseur Henry Saine de juiste man was om alles in goede banen te leiden, ook niet: de man was grafische artiest voor verschillende bekende tv-series (waaronder Spin City, Will & Grace, That ‘70s Show, Entourage, Dirt en The Office) en wist al te verbazen met zijn eigenzinnige, low-budgetfilm
The Last Lovecraft: Relic of Cthulhu.
Bounty Killer heeft een behoorlijk bijzondere ontstaansgeschiedenis: alles begon toen Henry Saine en coscenarist Jason Dodson na een met alcohol gevulde nacht aan het napraten waren in het appartement van die laatste. Dodson was aan het preken over het Enronschandaal toen Saine een oude sf-filmposter ontdekte met daarop: ‘In a future unborn – 1997!’ Het was de latere regisseur die met het voorstel kwam om een film te maken over de ‘toekomst in 1997’, maar met een sfeer die stevig gegrond was in de jaren zeventig. Eenmaal er een script klaar was, vond het duo echter niemand die het daadwerkelijk wilde lezen. Saine en Dodson wisten echter niet van ophouden en creëerden samen met coscenarist Colin Ebeling een korte cartoon met de bedoeling het idee te verkopen als animatiereeks. Die wekte enorm veel belangstelling, maar het was tekenfilmmaatschappij Kickstart dat als eerste concrete interesse toonde. Kickstart wilde wel het jaartal uit de werktitel Bounty Killer: 1997 laten verwijderen en een eerste hoogtepunt kwam er toen het creatief team samen ging zitten met Samuel L. Jackson, die sinds hij had meegewerkt aan Afro Samurai meer animatie wilde doen en hen vroeg: ‘Dus laten we even kijken of ik dit juist heb: ik stap gewoon rond terwijl ik blanke mensen dood?’ Het antwoord van de bedenkers (‘Wat je maar wilt doen, meneer Jackson, we zijn gewoon verrast dat we hier kunnen zitten’) bleek de steracteur echter net niet over de streep te kunnen trekken.
Ook de animatieserie geraakte niet van de grond: volgens sommigen zou die te duur worden, anderen vonden het verhaal dan weer te gewelddadig of vonden de tijd voor een nieuwe tekenfilmserie nog niet rijp. Saine tekende dan maar een storyboard voor een ‘live action’-film waarin een Airstream (een aluminium caravan) werd voortgetrokken door motorfietsen en... kocht zelf een Airstream, waarop Colin reageerde met een droge: ‘Wel, ik neem aan dat we de film dan moeten maken, niet?’ Het team trok opnieuw naar Kickstart, deze keer met een ‘pitchbook’ en kreeg het groen licht voor een film... zolang er eerst een comic zou gemaakt worden van het verhaal. Die moest echter ‘kindvriendelijk’ zijn, want de grote Amerikaanse winkelketen Walmart was hoofdsponsor en wilde een project steunen over de negatieve kanten van grote bedrijven. Jason schreef de comic, Saine maakte de kortfilm en enkele dagen later ging Kickstart ook definitief akkoord met de productie van een langspeler, maar voor de comic ook volledig kon geïllustreerd worden, moest er een script overhandigd worden aan de investeerders. Om daarvoor te zorgen, werd de comic afgewerkt en gebruikt als visuele basis voor de latere film, die nu dus beschikbaar is!
Let zeker ook op de vele leuke gastrolletjes in Bounty Killer, zoals die van Gary Busey (o.a. Lethal Weapon), Beverly D’Angelo (American History X, Entourage), Kristanna Loken (Pensacola: Wings of Gold, The L Word), Alexa Vega (Spy Kids, Machete Kills) en rapster Eve (xXx, Eve)!
Technische fiche : Regie: Henry Saine - Scenario: Jason Dodson, Colin Ebeling & Henry Saine - Productie: Colin Ebeling, Jason Netter, Henry Saine - Cinematografie: David Conley - Muziek: Greg Edmonson - Montage: Martin Bernfield
Artistieke fiche : Matthew Marsden: Drifter - Kristanna Loken: Catherine - Christian Pitre: Mary Death - Barak Hardley: Jack LeMans - Abraham Benrubi: Jimbo - Gary Busey: Van Sterling - Beverly D’Angelo: Lucille
Het verhaal : De nabije toekomst, niet lang na de ‘Corporate Wars’ (‘Bedrijfsoorlogen’) die de wereld in chaos hebben ondergedompeld. Een groot deel van de aarde is omgetoverd in woestenij, maar de overlevende verantwoordelijken – witteboordencriminelen die vroeger meestal aan het hoofd stonden van grote bedrijven – zijn het doelwit geworden van premiejagers die voor de mysterieuze ‘Council of Nine’ (de ‘Raad van Negen’) werken. Dit nieuwe regeringsorgaan is opgericht uit de assen van de oorlog en vaardigt doodvonnissen uit tegen de zakenmisdadigers die na de gevechten wisten weg te vluchten met het grootste deel van de rijkdom.
Drifter (Matthew Marsden) is een van de ‘premiedoders’ die hun brood verdienen met het opjagen van de schuldige ex-zakenleiders. ’s Mans populariteit is echter tanende. Zijn rivaal, halftijdse minnares en vroegere protegé Mary Death (Christian Pitre van Crazy, Stupid, Love), is tegenwoordig beroemder dan Drifter zelf en de twee leven dan ook op min of meer gespannen voet. Nadat Mary wordt benaderd door een duo mannen die proberen om haar te overtuigen hun kant te kiezen en een bouwproject te beginnen (waarna ze hen prompt vermoordt), vindt ze een paar bevelschriften in haar auto, waaronder eentje van Drifter zelf. Wanneer ze die laatste benadert met haar bewijzen, beweert hij echter dat anderen hem er proberen in te luizen. Mary kiest de kant van Drifter, schiet zich een weg doorheen een aantal misdadigers en gaat dan samen met haar voormalige mentor op zoek naar de rechters van de Council of Nine om de waarheid te weten te komen. Ook mee is Jack (Barak Hardley), een klunzige ‘gun caddy’ die Drifter pas na heel wat aarzelen heeft aangenomen...