21 maart, nu reeds lentekriebels- Elk moment… het perfecte moment !
Even kijken : de aankoopprijs hangt nog steeds aan uw nieuwe winterjas en uw winterbanden hebben uw hele 13de maand vermorzeld, ook al was er geen sneeuwvlok te bespeuren. De hooikoorts doet reeds uw neus tintelen… u heeft nochtans alle redenen om gelukkig te zijn. De lente heeft dit jaar immers vroeger aan de deur geklopt !
Elk moment… het perfecte moment. De zon schijnt. De thermostaat weet niet wat hem overkomt. De flora staat in bloei. De eerste barbecue met vrienden staat al met stip genoteerd. Diners, brunches, aperitieven, lunches, picknicks... iedere gelegenheid mag er zijn, zolang u maar kiest voor goede schuimwijn !
Bernard-Massard is zonder twijfel een slimme keuze ! Perfect voor iedere gelegenheid. Brut, Demi-Sec, Rosé of 100% Chardonnay, deze Luxemburgse schuimwijn, gemaakt volgens de méthode traditionnelle, maakt van ieder gezellig moment telkens weer een geslaagde aangelegenheid.
Cuvée Sélection, Brut, Demi-Sec en Rosé, 75cl: richtprijs 9,29 €; Cuvée Chardonnay, 75 cl: richtprijs 11,49 € en Cuvée Ecusson Brut en Rosé, 75cl: richtprijs 12,50 €, verkrijgbaar in speciaalzaken.
In navolging van Frederica Lucini, communication & marketing manager van het Congres Bureau Riviera di Rimini, neemt Enrico Bellin sales & marketing manager van het Congresbureau van Padua, de fakkel over van de Italiaanse ICCA-afdeling. Maria Christina Schiavone, operations manager PLS-Educational-GEM groep zal haar functie van Vice-president verder zetten.
Uit schrik voor pijnlijke ontharingssessies grijpen talrijke vrouwen terug naar het scheermesje. Zo groeide het scheermesje automatisch uit tot de beste vriend van jonge meisjes. Nochtans zijn de voordelen van ontharing voor een langdurig zachte huid gekend. Calor, expert op het gebied van ontharing, blijft innoveren om het welzijn van de vrouwen te verbeteren en lanceert zijn nieuwe Soft Extreme ontharingsapparaat in samenwerking met professor Roll, neuroloog gespecialiseerd in lichaamsgevoeligheid. Bye bye pijn lijden om mooi te zijn: met Soft Extreme van Calor hoeft u voortaan niet meer af te zien tijdens het ontharen!
Soft extreme is het resultaat van 5 jaar onderzoek in samenwerking met profesor Roll aan het CNRS in Marseille. Het ontharingsapparaat werd uitgerust met een ultra innoverend systeem dat pijn tegengaat. Pijnloos betekent echter niet zonder resultaat. Soft Extreme vormt hiervan het bewijs. Zijn geavanceerde microcontact-technologie trekt zelfs de kortste haartjes <0.5mm, uit zonder dat de huid trekkerig aanvoelt. De ‘Vision light’ functie zorgt er dat weer voor dat alle haartje stuk voor stuk doeltreffend worden verlicht. Tot slot kan Soft Extreme op alle lichaamszones worden gebruikt dankzij de talrijke accessoires: een scheerknop, een bikini-ondeusekop, een exfoliërende roller en accessoires voor de gevoelige zones. Aanbevolen verkoopprijs referentie EP7502: 59.94€, referentie EP 7530: 69.94€ en referentie EP 8710: 84.94€
De wijnregio Val di Cornia houdt het eiland Elba in het vizier en blikt op de Ligurische zee. De globale regio omvat zowat 600 ha wijngaarden, meestal genesteld in de omgeving van het stadje Suvereto en telt een 30-tal producenten waarvan een 20-tal lid zijn van het consortium. Dit consortium werd ruim 30 jaar terug opgericht om de wijnen voldoende promotie mee te geven, maar ook om de regionale accenten te beschermen.
De regio geniet van een heet en vrij droog klimaat dat de heuvelachtige gronden van argilo-kalk toch behoorlijk vruchtbaar maakt. Ongetwijfeld is de zeebries die voor de nodige afkoeling zorgt een pluspunt. Naast enkele lokale druivensoorten wordt hier voornamelijk Cabernet, Merlot en Syrah geteeld.
Tijdens een ruime proeverij wisten navolgende combinaties onze spaakpapillen te bekoren:
Rodatonio 2008:
Een natuurlijke selectie van wijnranken van meer dan 70 jaar oud die 10 à 15 dagen fermenteren om nadien minimaal 14 maand op Franse eik te rijpen. Een wijn met mooie stevige kleur die wordt aangevuld met complexe aroma’s in de neus, aroma’s die in de mond overgaan in soepele en elegante accenten van rijp rood fruit. Geeft een lange afdronk die slechts weinig geheimen van zijn complexiteit prijsgeeft.
Rosso degli Appiani 2008:
Melange van Sangiovese en Montepulciano druif, rijpt 12 tot 14 maand in eik met nadien 8 tot 9 maand op fles. Biedt een robijnrode kleur met fruitig aroma, plakt mooi aan het glas en geeft met 14% alc. in de mond een delicate vanille, zachte tannines en onthult een fruitig karakter.
Russo Sasso Bucato 2011:
Melange van 45% Merlot, 45% Cabernet sauvignon en 10% Petit Verdot, 14.5% alc. Een jonge wijn die 16 maand rijpte op eik, met toch reeds een stevig karakter, etaleert met briljante schitteringen zijn karakter. Zijn jeugdigheid creëert vluchtige aroma’s in de neus. De fruitigheid spreekt vooral het middenpalet van de mond aan en zorgt voor elegante accenten. Groeit ongetwijfeld uit tot een leuke bewaarwijn.
Michelin heeft het bandencontract voor de nieuwe Boeing 737 Max, de nieuwe versie van het best verkochte commerciële toestel, in de wacht gesleept. Deze nieuwe toestellen worden uitgerust met radiaal Michelin NZG, near zero grouth, banden.
De nieuwe B737 zal ook van andere technische snufjes genieten zoals nieuwe motoren. Voor de huidige ontwikkeling komt de Boeing 737 Max 8 in de loop van 2017 in de vlucht, de Boeing 737 Max7 wordt in 2019 verwacht. Het orderboekje van het nieuwe toestel dat nog volop in ontwikkeling is, bevat ondertussen reeds 1300 toestellen.
Dankzij het nieuwe bandentype wordt ruim 20% aan gewicht uitgespaard ivm de huidige diagonale banden; kan een nagenoeg dubbel aantal bewegingen worden uitgevoerd, vooraleer men de banden moet vervangen. Ook wordt 50% extra weerstand geboden op de FOD (foreign object damage).
VEILIG BINNEN HANDBEREIK: Berg je messen overzichtelijk op met het compacte, stijlvolle Zwilling TWIN in bamboe
Goede messen is één, ze veilig opbergen twee. Met de compacte messenopberger Zwilling TWIN van messenspecialist Zwilling J.A. Henckels kan je je messen overzichtelijk in elke lade opbergen, in alle veiligheid. En in alle stijl, want met dit strakke design in bamboe doe je elke keuken eer aan.
Met de messenopberger Zwilling TWIN hou je je messen veilig binnen handbereik en bespaar je ruimte op het werkblad. Door zijn compacte maten (43 x 23 x 5 cm) past hij zowat in alle lades, terwijl hij toch gemakkelijk plaats heeft voor 12 messen en een aanzetstaal.
De eigentijdse uitvoering in bamboe geeft je keukendesign extra cachet. Bovendien heeft dit milieuvriendelijke materiaal natuurlijke antibacteriële eigenschappen: mooi meegenomen. Praktische info: richtverkoopprijs: 69,00 euro, beschikbaar vanaf maart 2014.
Het nieuwe Hotel Indigo Rome opent de deuren per 24 maart. Het ligt in een van de meest typische en levendigste straten van de eeuwige stad.
Omgeven door Renaissance gebouwen, creaties van Raphael en de Via Giulia, biedt dit boetiekhotel zijn gasten een keuze aan kunstwerken van diverse architecten en artiesten.
Hotel Indigo Rome St George biedt 64 kamer waar de renaissance wordt gekoppeld aan hedendaags design zodat gasten volop kunnen genieten van de basiselementen en de culturele rijkdom van Rome. Het palet historische elementen van Campo di Fiori, Navona Square of Vaticaanstad wordt aangevuld door een authentiek spa, een uitgelezen Italiaanse keuken in het I Sofa di Via Giulia restaurant. Vanop het dakterras heeft men zicht op St Pieters terwijl men van lekkere gerechten geniet. Alle kamers bezitten gratis wifi, hebben docking stations, badjas en slippers en 100% premium Egyptisch bedlinnen. Het hotel biedt een boardroom voor een 20-tal personen en ook het dakterras kan in een vergaderruimte voor zowat 150 deelnemers worden omgevormd.
Met de creatie van een CLIA-chapter België-Luxemburg zorgt de Belgische cruisewereld voor een integratie in een wereldwijd systeem, het chapter telt 16 leden en 5 geassocieerde leden.
Opmerkelijk in het cruisegebeuren is de permanente groei van het aantal reizigers en dit ondanks de crisis. In 2009 telde de cruisemarkt wereldwijd nagenoeg 5 miljoen passagiers, aantal dat vorig jaar boven de 6.357 miljoen uitsteeg. Ook in België steeg het aantal passagiers, van 43.000 in 2009 tot meer dan 72.000 vorig jaar, zijnde een toename van zowat 23%. Op Europees vlak blijft Engeland bovenaan, maar Duitsland maakte een enorme inhaalbeweging en levert procentueel evenveel passagiers als Engeland. Enkel Spanje blijft met slinkende cijfers op de Europese markt achterhinken. De reden voor het succes zijn volgens de verantwoordelijken vrij eenvoudig. Enerzijds is het aanbod enorm verruimd, er zijn bovendien nog 25 nieuwe schepen in aanbouw, en anderzijds staat cruisen synoniem voor aan all-in vakantie. Vooral dit laatste facet geeft bij de Belgische reizigers de doorslag.
Toekomstgericht blijft de cruisemarkt een reële groeimarkt temeer gezien de marktpenetratie, zeker in België, nog erg laag is, terwijl anderzijds de ontdekking van nieuwe bestemmingen, rechtstreeks gekoppeld aan historische, culturele en culinaire extra’s, een steeds groeiend aantal belangstellenden bekoort.
In het najaar komen er nieuwe activiteiten zoals de week van de cruises en een B2C-beurs, business to customers, kortweg een driedaagse cruisebeurs waar men rechtstreeks met alle cruisemaatschappijen kan kennismaken.
Miami krijgt een derde Hotel Indigo dat net als de vorige, in een specifiek stadsdeel wordt ingeplant en tevens op de gewoontes en tradities van deze leefgemeenschap wil inspelen.
Hotel Indigo Brickell krijgt het gelijknamige district als localisatie, een buurt die ook bekendstaat als de ‘miljonairswijk’, stadsdeel dat ondertussen uitgroeide tot een multicultureel centrum met Latijnse, Spaanse en rasechte Amerikaanse invloeden. Brickell is nog steeds het hart van de financiële samenleving van de US en tevens het belangrijkste financiële district van de staat Florida.
De opening van het nieuwe hotel, kostprijs ruim 48 miljoen $ is voorzien voor eind 2016. Het nieuwbouw complex krijgt 140 kamers verdeeld over 24 verdiepingen en wordt een joint-venture met de HES-groep en Sunview Compaire. De kamerinrichting volgt het plus-bedding concept me alle moderne amenities.
In het gebouw komt eveneens een flexibel en moduleerbare vergaderruimte van 2000 sq. feet, restaurant en fitness center, het wordt bovendien uitgebreid met een buitenzwembad dat een eigen bar en grillrestaurant meekrijgt.
Groot was de verbazing van hij die als eerste de geur ontdekte van dat ene stukje vlees dat per toeval op het houtvuur viel! We grillen als sinds jaar en dag, maar in de loop der jaren is dit kookproces enorm geëvolueerd. Het is een moment om te delen geworden, een goed excuus om de beste stukken vlees of vis te proeven zoals we ze het liefst hebben: saignant, à point of bien cuit. Maar er is niets erger dan een te hard of kortweg slecht gebakken stuk vlees …
Tefal® is begaan met de consument en biedt innovatieve gebruiksvriendelijke oplossingen voor extra plezier in de keuken, dag na dag. Het merk ontwikkelde de unieke, revolutionaire OptiGrill™: een gril die de baktijd automatisch aanpast in functie van de dikte van het voedingsmiddel, en die het gaarniveau – van saignant tot bien cuit – duidelijk weergeeft via een controlelampje.
Een mooi stuk vlees of vis? Alles draait om de juiste baktijd. Jammer genoeg zijn vis en vlees delicate ingrediënten waarvan de gaartijd niet altijd even eenvoudig te controleren valt. De OptiGrill™ maakt komaf met dit probleem en garandeert een perfecte baktijd. De technologie steunt op drie grote assen: de automatische detectie van de dikte van de te bakken voedingsmiddelen; een controlelampje om live het gaarproces op te volgen en 6 specifieke bakprogramma’s.
Tefal® zet in op gezonde, smakelijke dagdagelijkse gerechten. De OptiGrill™ voorkomt voor een groot deel de opname van schadelijke stoffen tijdens het bakken. De 2 platen zijn uitgerust met grote gleuven waarlangs de vetten worden afgeleid en vervolgens in het opvangbakje onder het toestel vallen. En omdat keukenplezier synoniem staat voor koken zonder zorgen zijn de verwijderbare, vaatwasbestendige platen uitgerust met een anti-aanbaklaag.
Het boekje dat geleverd wordt bij de OptiGrill™ bevat bovendien talrijke heerlijke recepten en allerlei handige tips voor een perfect bakresultaat en een overheerlijk smulfestijn. OptiGrill™ biedt een nieuwe manier van koken met een revolutionair toestel dat verkrijgbaar is in alle gespecialiseerde elektro handelszaken en in de grootwarenhuizen. Dankzij de OptiGrill™ zijn al uw grillgerechten het hele jaar door een succes en … iedereen zal er dol op zijn. Aanbevolen verkoopprijs 199.99€
Familiale wijngaarden die sinds de 14de eeuw nauw verbonden zijn met Castagneto Carducci, hun prestige en populariteit zorgde voor een toonaangevende plaats in lokale besturen met hoogtepunt in 1698.
Het wijndomein omvat 63 acres waarvan 25 ha wijngaarden, aanplantingen van olijfbomen, een b&b en dit alles op slechts 4 km van zee.
Casa al Piano: Bolgheri DOC – 60% Cabernet Sauvignon – 40% Merlot – 13% alc
De wijngaarden genieten van een mediteraan klimaat op goed gedraineerde gronden, 55 m boven de zee. Aangeplant in 20o0 met 6000 voet per ha met een opbrengst van 6.5ton/ha.
De druiven worden handgeplukt, fermenteren bij 28°c en macereren gedurende 10dagen, waarna de malolactische fermentatie en maturatie 6 maand sur lies duurt met narijpig op fles, eveneens gedurende 6 maand.
Geeft een levendige robijnrode kleur met aroma’s van pruim en rode kers, zorgt voor zachte tannines en aangename afdronk
Geoogst kort bij de zee in het noordelijk gedeelte van Bolgheri, de wijngaarden genieten bescherming van de omringende heuvels en genieten van milde winters en de zeebries. Eveneens aangeplant in 2000, opbrengst 6.5ton/ ha en 6000 voet/ha.
Handgeplukte druiven die na fermentatie en macertie hun malolactische fermentatie in inox ondergaan, nadien rijping op Franse eik gedurende 12 maand.
Zorgt voor een dieprode kleur met kruidige toetsen in de neus die worden aangevuld met accenten van zwart fruit. In de mond geeft het fruit voor een leuke complexiteit en mooie karaktertrekken.
Stelselmatige aanplantingen sinds 1993 van wijngaarden die van de zeebries genieten in de heuvels, opbrengst 5.5ton/ha en 6000 voet/ha
Handgeplukte druiven die fermenteren bij 30° c, de maceratie duurt 20 dagen waarna de malolactische fermentatie in inox plaatsvindt. Rijpt 18 maand op Franse eik en12 maand op fles, maximale productie van 4000 flessen/jaar.
Zorgt voor een intens rode kleur met mooie glinsteringen, in de neus komen mooie aroma’s vrij van rood fruit met kruidige accenten. Zorgt in de mond voor fruitige toetsen die elegant op de smaakpapillen inspelen en uitmonden in evenwichtige tannines. De subtiele houttoetsen zorgen voor een aangename lange afdronk. De wijn is een perfecte compagnon voor gegrild rood vlees en wild.
GRANDIOOS GEGRILD! Nieuw barbecuemerk SunsetBBQ is meest innoverende gasgrill op de Belgische markt
Ze werden lang met gefronste wenkbrauwen bekeken: de gasbarbecues. Maar vandaag zijn gasgrills populairder dan ooit. En de markt zal alleen maar terrein winnen met de lancering van het Zwitserse merk SunsetBBQ. Deze gebruiksvriendelijke gasbarbecues zijn dan ook een innovatie op de Belgische markt. Het geheim zit in het gepatenteerde hittecontrolesysteem waarmee je even gemakkelijk een sappige steak grilt als een pizza bakt of stuk vis gaart.
SunsetBBQ, direct of indirect grillen: Het Zwitserse merk SunsetBBQ ontwikkelt zijn gasbarbecues in samenwerking met specialisten en barbecuekampioenen. En dat vertaalt zich naar vernieuwende gasgrills die uitblinken in gebruiksgemak. Aan de basis ligt een even eenvoudig als slim systeem: HLS® (Heat Leading System), dat SunsetBBQ wereldwijd gepatenteerd heeft.
Het systeem verdeelt de hitte gelijkmatig over het grilrooster, waarbij je zowel direct als indirect kan grillen. Als je veel warmte nodig hebt – bijvoorbeeld voor het bereiden van een steak, hamburger of merguezworstjes – zet je de gaskogelbarbecue op direct grillen. Een lagere temperatuur nodig? Kies voor de stand indirect grillen – te vergelijken met luchtcirculatie in een oven – en leg een stukje vis op, aardappelen, een volledige kip, pizza of zelfs dessert.
Barbecue-expert en chef-kok Timothy Bleeckx: “SunsetBBQ biedt zonder twijfel het gemakkelijkste en meest eenvoudige grilsysteem op de Belgische markt. Deze grills combineren alle troeven van een gaskogelbarbecue (veelzijdig koken) met de sterkte van een rechthoekige barbecue (veel hogere temperatuur). En daarnaast zijn er natuurlijk de typische voordelen van een gasbarbecue. Je hebt instant warmte en geen verloren energie, de temperatuur is gemakkelijk te regelen én je krijgt geen zwarte handen (lacht).”
Met Fuerte HLS® en Gomera HLS® brengt SunsetBBQ twee gebruiksvriendelijke toestellen op de markt, uitgerust met het gepatenteerde hittecontrolesysteem HLS®. Gomera is een iets grotere variant dan Fuerte. www.sommerliving.com
GAAF GESCHAAFD! Nieuwe mandoline van Cuisipro is compact én veelzijdig
Frieten in dikke plakken, komkommer in flinterdunne schijfjes of wortel in gegolfde rondjes. Met de nieuwe mandoline van Cuisipro is elke groentesnijklus in een handomdraai geklaard. Geen enkele mandoline is bovendien zo compact én flexibel. Een onmisbare keukenhulp dus voor al die lenteslaatjes straks.
De mandoline van Cuisipro is een compact systeem met alle mogelijkheden van een full-sized mandoline. Zo bevat de mandoline een rasp, kan je ze in 6 hoogtes verstellen (van 1 tot 6 mm) en is er een verstelbaar juliennemes (van 3 tot 10 mm). Het resultaat? Met het grootste gemak snij je groenten en fruit in allerlei vormen, dun of dik, smal of breed, recht of gegolfd. De messen hebben een unieke ‘Surface Glide TechnologyTM‘ waardoor je ook hardere groenten makkelijk snijdt of raspt.
Het design van de mandoline is doordacht ontworpen. Deze Cuisipro is compact en herbergt alle hulpstukken – makkelijk om op te bergen. Het ergonomisch handvat met antislip zorgt voor een goede grip, de handbeschermer voor optimale veiligheid. Daarnaast heeft Cuisipro ook een beschermende handschoen, versterkt door glasvezel, om nog veiliger te snijden.
Praktische info: verkrijgbaar vanaf april inde betere kookwinkel, aanbevolen verkoopprijs: 59,00 euro. Actie tot 26 mei 2014: gratis Cuisipro-handschoen (t.w.v. 14,95 euro) bij aankoop van een Cuisipro-mandoline
Met de traditionele eerste steenlegging werd een aanvang gemaakt met de bouw van een gloednieuw cargo center op de luchthaven van het noordduitse Hamburg. Hyper moderne gebouwen en faciliteiten, ruim 60.000m², op ‘Weg beim Jaeger’ vervangen volgend jaar het huidige cargo complex. De opening van het HACC is inderdaad gepland voor de zomer 2015.
Een belangrijke investering van 45 miljoen Euro die aldus CEO Michael Eggenschwiler, CEO Hamburg airport, door de luchthaven wordt gedragen en meteen het groeipotentieel wil bevestigen en verstevigen. De belangstelling van de handling firma’s is zeer groot, nu reeds werden contracten ondertekend voor ruim 85% van de beschikbare oppervlakte.
Het nieuwe complex, 6000m² kantoorgebouwen en 20.000m² logistieke operators, moet het mogelijk maken om jaarlijks ruim 150.000 ton luchtvracht te verwerken. Er komen 40 laadkaaien voor vrachtwagens en extra parking voor wachtende tractor-trailer combinaties. Anderzijds kunnen er extra grote vliegtuigen, type Antonov 124, aanmeren en hun lading lossen.
Qua technische uitrusting is de meest moderne screening technologie voorzien wat een soepele goederenbehandeling mogelijk maakt en lange wachttijden terzijde schuift. De nieuwbouw voldoen evenzeer aan milieuvriendelijke normen zowel qua verwarming als qua het herwinnen van energie, het ganse complex wordt trouwens uitgerust met een low-energy verlichting.
Enoteca Tognini ligt verscholen in de pittoreske straatjes van Bolgheri waar het doorgaand verkeer gelukkig beperkt blijft. Vanop de straat oogt het een traditionele wijnwinkel al laat een krijtbord aan de buitendeur vermoeden dat je er ook een hapje kan meepikken.
Eens binnen wordt men gewoonweg overrompeld door het massale aanbod van Toscaanse wijnen, grappa’s en lokale olijfoliesoorten. Een onvoorstelbare rijkdom van jaartallen, DOC, DOCG en etiketten, maakt een keuze erg moeilijk.
Tussen flessen en wijnkisten werd bovendien een restaurantruimte uitgebouwd waar men zowel in groep, meestal toeristen op ontdekkingstocht in Toscane, als individueel kan lunchen of dineren. Het krijtbord aan de ingangsdeur is enkel een blikvanger gezien de kaart heel wat meer regionale specialiteiten aanbiedt. Bovendien wordt hier terdege rekening gehouden met de opeenvolging van de seizoenen evenals met de nabijheid van de zee. Toch blijven diverse hoofdgerechten afgestemd op de lokale wijnteelt waardoor vleesgerechten een grote diversiteit uitmaken en de voorbije jaren uitgroeiden tot oersterke publiekstrekkers.
Francesco Tognoni opende zijn restaurant begin 2004 en ging aanvankelijk als ervaren chef zelf in de keuken aan de slag. Vrij snel bleek de combinatie chef/oenoloog raadgever onhoudbaar zodat hij een chef aantrok die ruim drie jaar erg actief en creatief was. Enkele familiale problemen lagen aan de basis van zijn vertrek waardoor Francesco op zoek moest naar een vervanger. Met Filippo Rofi heeft hij een prima kracht maar ook geestesgenoot in huis die oog heeft voor regionale specialiteiten en aanbevelingen van stamgasten erg graag in zijn aanbod verwerkt.
Bij ons bezoek ditmaal geen vrije keuze maar een goed georchestreerde lunch die in overvloed de kans bood om Filippo’s keuken te ontdekken. Een sprankelende prosseco met erg fijne bubbels die bijzoder lang zich dartel in het glas profileerden, werd aangevuld met een sliert hapjes zoals gevulde champignons, frisse kerstomaatjes en garnaalspiesje. Volgde een huiscreatie van een antipasta toscana met diverse soorten salami, artisjokhartjes, olijven en zongedroogde tomaten. Het voorgerecht een tartaro di manzo, tartaar van rundvlees, die een leuk garnituur van selderreepjes, harde geitenkazen en traditionele schapenkaas meekreeg.
Als tussendoortje een winters ajuinsoepje op Toscaanse wijze met pittige stukjes vlees en vooral een uitmuntend dekseltje van Italiaanse kaas. Vooraleer men de selectie desserts laat aanrukken nog even een lokale pastacreatie. De Tagnolino e vongole, een smeuïge ragfijne pasta getooid met schepjes uit de Tyrrheense zee, rimpeloos gevolgd door een citroensorbet, tiramisu en millefeuille.
Om de veelvoud van Toscaanse lekkernijen aantrekkelijk en lekker te houden gebruikt men olijfolie van de eerste koude persing. De reden is vrij eenvoudig: olijfolie is nu eenmaal een super gezond voedingsmiddel. Een presentatie waarbij we ons alleen aanvragen wie er ooit durfde te beweren dat Italianen geen fijnproevers zijn.
Russische culturele hoofdstad krijgt een Indigo Hotel.
Voor het eerst opent de IHG-boetiek brand, Hotel Indigo, de deuren in Rusland. Deze primeur is voorbehouden aan het Hotel Indigo St Petersburg Tchaikivskogo.
Dit nieuwe hotel werd ingeplant temidden de indrukwekkende architecturale pareltjes en historische gebouwen van St Petersburg in het hartje van de stad tussen de Neva en de Fontaka rivieren. De Zomertuin en de Tavrichesky garden, maar ook de paleizen op de oevers van de Fintaka en zelfs de hoofdstaat Nevskiy prospect liggen op wandelafstand van het hotel.
In de 119 kamers en suites van het hotel worden talloze decoraties weergevonden die verwijzen naar de enorme culturele rijkdom van St Petersburg. De straatnaam werd in 1923 herdoopt na de uitvoering van een ballet van de componist en dit ter ere van het feit dat hij in St Petersburg studeerde.
Niet alleen de kamers, maar ook het zwembad en de wellnessruimte getuigen van de pracht en praal van de stad. Het Hotel Indigo betreden is aldus Viktoria Shamlikashvili, eigenaar van het complex, ondergedompeld worden in de majestueuze omgeving van een spetterende zomer midden een staatsmuseum.
Dit eerste Indigo hotel in Rusland is aldus Tom Rownree, IHG V-P upscale en luxury, het perfecte model van de charme en sfeer van deze brand die ingecapseld wordt in historische, culturele of memorabele sites. Het is een aanvulling op de 13 Indigo hotels die reeds de deuren opende in Europa en meteen het operationeel worden van het eerste van 15 hotels die op het continent in de pipeline zitten.
De 31ste editie van de Michelinggids van de belangrijkste Europese steden pronkt meteen met een nieuw tweesterren restaurant in de Griekse hoofdstad Athene, nl. Fucky Gourmet.
Deze gids geeft andermaal een spetterend overzicht van de gastronomische diversiteit van het Europese continent maar toont anderzijds het groeiend dynamisme in het figuurlijke Europese avondland. Centraal Europa doet een uitstekende zaak, Wenen kreeg 4 nieuwe sterrenzaken, terwijl ook restaurant Borkonyha Winekitchen in de Hongaarse hoofdstad Budapest een ster veroverde als beloning voor de enorme smaakvolle beleving en het rijke smakenpalet en dit aan aantrekkelijke prijzen. Ook Scandinavië blijft een gastronomische groeipool met nieuwe sterrenzaken in Kopenhagen, Helsinki, Stockholm en Goteborg. Ook Antwerpen, Brussel en Luxemburg blijven in de gids met hun Michelinsterrenrestaurants.
Naast de sterrenrestaurants, maakt de gids ook melding van maar liefst 279 BIB-gourmand restaurants in de verschillende referentiesteden. De gids enkel in het Engels, wil vooral zakenlui een helpende hand reiken bij hun contacten en buitenlandse verplaatsingen. Net als in de vorige edities, werden ook nu hotels, congrescentra en vergaderlocaties naast andere nuttige informatie in de gids opgenomen.
Michelin kondigt anderzijds aan dat de gids “Scandinvië” vanaf 15 april te koop zal worden aangeboden. Ook in deze gids worden nieuwe laureaten verwacht, terwijl met belangstelling wordt uitgekeken naar de prestaties van de traditionele sterrenzaken.
Met net geen 300.000 bezoekers was Batibouw opnieuw een schot in de roos. Ook Knauf blikt tevreden terug. Een pak kijklustigen voor de productnieuwigheden, de real life demonstraties en niet het minst de première van de nieuwe DIY-applicatie. Deze handige hulp geeft de klusser zowel op smartphone als tablet een antwoord op alle vragen inzake de toepassing en verwerking van Knauf-producten.
Bouwers en verbouwers steken steeds vaker zelf de handen uit de mouwen. Vooral in de fase van de afwerking. Op zich geen slecht idee, want je kan de kosten aardig drukken en bepaalt zelf tempo en timing van de werken. Maar als je geen of weinig ervaring hebt, is het toch oppassen geblazen. ‘Bezint dus eer je begint’, want verkeerd of haastig gebruik van producten kan heel wat meer schade veroorzaken dan een gehavend ego.
Knauf dicht nu ook dat gat (in de markt) met een nieuwe DIY-applicatie die veel ellende kan voorkomen. De app is gratis beschikbaar op http://apps.knauf.be voor elke klusser op zijn smartphone- of tablet. Handige tips, afbeeldingen en weetjes informeren de klusser over de toepassingsmogelijkheden van de Knauf-producten. Tijdens Batibouw was de belangstelling groot en werd de app meer dan 900 maal gedownload en ongeveer 13.000 pagina’s geraadpleegd.
Steeds up-to-date: Juan MIRANDA, Directeur Retail bij Knauf: “Klussers verliezen niet graag tijd met omslachtig opzoekwerk, zij willen zo snel mogelijk van start naar het gewenste resultaat toewerken. Met deze toepassing bieden we een extra kanaal om op een zo efficiënt en veilig mogelijke manier te werken.” Ook bij Knauf worden producten continu verbeterd of nieuwe op de markt gebracht. De Knauf DIY-applicatie zal de gebruiker daarvan aan de hand van een korte melding telkens op de hoogte brengen.
DIY-toepassingen via de applicatie: gipspleisters, afwerken met gipsplaten, metselen en betonneren, egaliseren, renoveren en verbeteren, tegelen en sierpleisters.
Voor het tweede jaar op rij pakt Brouwerij Lefebvre uit met een Hopus Primeur. Vorig jaar bracht de brouwerij voor het eerst een Hopus Primeur op de markt in het voorjaar. Meteen goed voor het eerste bier gebrouwen met vers geplukte hop. Het biertje sloeg aan bij het publiek en dus beloofde het team van brouwerij Lefebvre om jaarlijks in de lente dit brouwproces te herhalen. Net zoals vorig jaar werd opnieuw voor de rijkste en nobelste hopsoort gekozen en het resultaat is verrassend: een frisse pint met een complex karakter, ideaal voor degustatie in de lente!
Het verhaal van Hopus gaat terug tot 2008. Paul Lefebvre, reeds zesde generatie in de familiebrouwerij, wilde voor zijn huwelijk een uniek bier brouwen. Hij creëerde een ‘Cuvée Du Mariage’ die op zijn huwelijksfeest geschonken werd. Het bier werd zo goed onthaald dat de familie Lefebvre reeds snel na het huwelijk besliste om het nieuwe bier te commercialiseren. Zes maanden later was de lancering van Hopus een feit. De vertrouwde Hopus wordt ondertussen zes jaar gebrouwen volgens het oorspronkelijke recept. Ondanks het seizoensgebonden karakter van een aantal van de grondstoffen, tracht brouwerij Lefebvre jaar na jaar een bier te creëren dat dezelfde karakteristieken heeft. Het succes van de Hopus is intussen bekend.
De brouwerij wil zichzelf echter voortdurend vernieuwen en pakte daarom in 2013 uit met een nieuwe smaak: de Hopus Primeur, op basis van de traditionele Hopus gecombineerd met een uniek gistingsproces, dat van de dry-hopping. Hierbij dringen de aroma’s geleidelijk aan in het koude bier, met behoud van al de versheid die we herkennen aan de parfums van citrus en exotisch fruit, de kenmerken van de geselecteerde hop.
Trouw blijvend aan ons brouwproces maakten wij ook hier geen gebruik van filtering tussen de dry-hopping en het eindproduct. Dit geeft ons de bijkomende garantie dat de verkregen aroma’s zo veel mogelijk worden behouden. Dit verklaart waarom Hopus Primeur, net zoals de andere bieren van de Brouwerij Lefebvre, een troebele schijn kan vertonen indien het koud en zonder de restgisten wordt geserveerd. Het brouwproces beëindigen doen we met de traditionele hergisting in de typische beugelfles. Op die manier bekomen we een bier met de juiste verzadiging, ideaal om de verkregen parfums vrij te geven.
Na het succes van de Hopus Primeur vorig jaar, besliste de brouwerij om ook in 2014 uit te pakken met een lentebier. Dankzij het gebruik van de beste hopsoort met specifieke aromatische eigenschappen is nu een nieuwe Hopus Primeur gebrouwen. Het resultaat is een frisse pint met een complex karakter. De geselecteerde hop bevat de karakteristieke en intense geuren van citrus. Bloemen en plantaardige noten, reeds aanwezig in de traditionele Hopus, worden ook versterkt. Kortom, het is een vintage 2014, waarvan de bitterheid en het smaakprofiel perfect in elkaar zijn geïntegreerd.
De hop werd in de herfst van 2013 geoogst, vacuüm verpakt en overgebracht naar de brouwerij. De naam Hopus Primeur is niet toevallig gekozen: primeur wijst op vers. Om de rijkdom aan aroma’s van de gekozen hopvariëteit ten volle te benutten, brouwen we dit bier vanaf februari tot mei en is het aanbod beperkt. De nieuwe Hopus Primeur zal beschikbaar zijn in de brouwerij van 21 maart tot 30 juni 2014 of zolang de voorraad strekt. Om ten volle te genieten van de Primeur bevelen wij aan deze jong te drinken, dit garandeert intense en pure aroma’s. Door zijn smaakeigenschappen is het een ideaal bier om te degusteren tijdens de lente, een periode die er tot ieders vreugde snel aankomt.
De brouwerij Lefebvre, gesticht in 1876 door Jules Lefebvre, is gelegen in de vallei van de Zenne in Quenast, Waals Brabant. Eertijds gebeurde de distributie van het bier enkel lokaal, in de cafés gelegen rond de steengroeve van Quenast die in die tijd ongeveer 4.000 steenkapers tewerkstelde. Door de jaren heen groeide het familiebedrijf uit tot een gedegen speler op de markt van vooral de speciaal bieren. Zes generaties volgden elkaar reeds op en telkens bleven ze trouw aan de traditie en ondernemingszin. Vandaag exporteert men ongeveer 80% van het geproduceerde volume en blijft het totaal volume groeien.
De brouwerij Lefebvre biedt een compleet gamma aan speciaal bieren (Hopus, Barbãr, Barbãr Bok, Moeder Overste), abdijbieren (Floreffe Blond, Floreffe Bruin, Floreffe Triple et Floreffe Prima Melior), fruitbieren (Newton, Belgian Kriek, Belgian Pêches, Belgian Framboises) en enkele lichtere bieren (Blanche de Bruxelles, Saison 1900 et Manneken Pils).
Nieuwe haarmascara in 12 kleuren verbergt zichtbare grijze haren in een knipoog
Goed nieuws voor al diegenen die op een ochtend vol afschuw een grijs haar in hun kapsel ontdekt hebben. Dankzij de NIEUWE HAARMASCARA MASC-A-GRAY van Rashell Cosmetics hoeft het vervloekte haartje voortaan niet meer genadeloos uitgetrokken te worden. De nieuwe haarmascara is verkrijgbaar in 12 kleuren – gaande van blond tot zwart en alle mogelijke kleurschakeringen daartussen – deze haarmascara is voortaan dé redding: onmiddelijk wordt het grijze haar weggewerkt, zonder dat men daarvoor naar de kapper moet hollen. Ideaal ook voor de heren om het grijze haar in hun slapen en baard te dekken.
Met zijn handig, compact formaat, identiek aan een oogmascara, past hij gemakkelijk in een handtas. Een geweldige en makkelijke oplossing om zichtbare grijze haren en uitgroei tijdelijk te verbergen. De 12 kleuren zwart, koperbruin, donkerbruin, middelbruin, mahonie, donkerblond, blond, lichtblond, asblond, koffie, bruin en lichtbruin, kunnen ook worden gebruikt om het haar te kleuren voor een avondje uit of om een nieuwe look uit te proberen. Test een bepaalde kleur op een aantal haarlokken om te zien wat het effect van een kleur op het haar zal hebben.
Hoe gebruikt u de haarmascara ? Breng de haarmascara aan op licht vochtig haar. Met het gemakkelijk te gebruiken borsteltje verkrijgt u snel de gewenste kleur. De mascara is geschikt voor alle haartypes. Waterbestendig, de kleur houdt tot de volgende wasbeurt. Na de wasbeurt wordt de mascara volledig verwijderd zonder enig residu na te laten en zonder het haar te beschadigen.
De nieuwe HAARMASCARA MASH-A-GRAY van Rashell Cosmetics is online verkrijgbaar op www.rashelleurope.com en zal vanaf 2 april 2014 verkrijgbaar zijn in schoonheidssalons in België. Adviesprijs: 14,90€