Amerika specialist laat the American (travel) Dream uitkomen. Maatwerkspecialist America Travel Guide (ATG) staat van dinsdag 16 tot en met zaterdag 20 september op de 50PlusBeurs in Jaarbeurs Utrecht. Samen met camperhuur aanbieder WorldWide Campers laat ATG de bezoekers graag kennismaken met het land van de onbegrensde mogelijkheden. ATG is te vinden in het Bijzondere & Verre Bestemmingen paviljoen in Hal 8, stand 08F040.
Droomreizen naar Amerika : Amerika is voor velen een droombestemming. Roadtrips per camper, de glitter en glamour van Hollywood, de stranden van Florida, de prachtige natuurparken en bijzondere stedentrips naar steden als New York en San Francisco spreken tot ieders verbeelding. America Travel Guide is al jaren maatwerkspecialist voor reizen naar Amerika en biedt complete rondreizen, fly drives, citytrips en camperreizen, maar ook voor tickets, autohuur, excursies en de huur van vakantiehuizen is ATG de aangewezen partner.
Beursaanbiedingen: Speciaal voor bezoekers van de 50PlusBeurs heeft ATG een aantal beursaanbiedingen samengesteld. Zo combineert de populaire 23-daagse ‘camper & car’ rondreis in het Zuidwesten van de Verenigde Staten het beste van twee werelden. Het eerste deel van de reis, per camper, beslaat nationale parken. Het tweede deel, dat zich meer richt op steden, wordt afgelegd met een huurauto.
Over de 50PlusBeurs: Met ruim 100.000 bezoekers is de 50PlusBeurs ’s werelds grootste evenement voor actieve plussers. De 50PlusBeurs biedt 50.000m² informatie, amusement en voordeel. Met ruim 600 stands in 6 beurshallen met workshops, lezingen en presentaties. En vele optredens op podia met muziek, show, dans en exposities.
Vanaf half september lanceert Delhaize de Cocktails & Spirits Bar, de online winkel voor hoogwaardige sterkedranken. Klanten vinden hier meer dan 100 exclusiviteiten waaronder een vijftigtal nieuwigheden: gins, rums, vermouts, tequila's, mescals… Deze Cocktails & Spirits Bar integreert eveneens de 80 referenties van de Whiskies Shop, die een jaar geleden is gelanceerd.
In België gaan de sterkedranken sinds enkele jaren opnieuw in stijgende lijn met de heropleving van producten zoals gin, de trend van de cocktails of ook nog een stijgende vraag naar whisky's, rums en andere hoogwaardige alcoholen. Na de lancering van verschillende vernieuwingen, exclusiviteiten en partnerschappen zoals de BelGin met Manuel Wouters en de oprichting van een website voor de verkoop van whisky's in september 2013, zet Delhaize een nieuwe stap met de Cocktails & Spirits Bar, een e-shop die gewijd is aan de premium sterkedranken, te bereiken via de website www.delhaizewineworld.com. Deze site zal half september gelanceerd worden.
Een stijgende vraag naar hoogwaardige sterkedranken: De wereld van de alcoholen is in evolutie. De consument zoekt vandaag naar verschillende, specifieke, vernieuwende, heel kwaliteitsvolle producten. Getuige daarvan de hypes van de gin en de rum die de wereld de laatste jaren veroverd hebben, met een explosie van het aantal beschikbare producten op de markt en de kaarten van bars die alsmaar langer worden met nieuwe referenties die daarvoor onbekend waren bij het grote publiek. Geleidelijk aan is de vraag naar premium sterkedranken gestegen bij Delhaize: de distributeur heeft overigens jaren geleden al de eerste premium gins en vodka's toegevoegd aan zijn assortiment, twee producten die vandaag niet meer mogen ontbreken in de rayons van de supermarkten. Daarna is Delhaize blijven innoveren: sinds 2013 is de distributeur een exclusieve samenwerking aangegaan met Manuel Wouters (de erg bekende barman van SIPS in Antwerpen) voor de ontwikkeling van recepten, van een nieuwe 100% Belgische gin in beperkte uitgave (de BelGin), of ook nog van drinkklare cocktails « Shake it easy ». In september 2013 kondigde Delhaize de opening aan van de Whiskies Shop op de website van Delhaize Wine World (www.delhaizewineworld.com), waar de liefhebbers 80 exclusieve whisky's en bourbons kunnen vinden uit alle hoeken van de wereld. Een groeiend succes.
Nieuwe Delhaize Cocktails & Spirits Bar op www.delhaizewineworld.com Met de recent toegenomen vraag en na het succes van de online Whiskies Shop, lanceert Delhaize vanaf half september zijn Cocktails & Spirits Bar, een online verkoopsite (met gratis afhaling in de winkel en gratis levering vanaf 50 euro) met meer dan 100 referenties, waaronder een vijftigtal nieuwe producten. Het doel is om de liefhebbers van een bepaald type sterkedrank een ruimere keuze van premium producten aan te bieden, maar ook om de hoogwaardige sterkedranken te laten ontdekken die nog geen grote "comeback" hebben gekend.
De site, die voorgesteld wordt als een professionele bar, wordt onderverdeeld in tien categorieën en herneemt het volledige hoogwaardige assortiment dat beschikbaar is in de winkel, alsook online exclusiviteiten.
Belangrijk: net als voor de wijnen die verkocht worden op Delhaize Wine World, kunnen de sterkedranken gratis geleverd en afgehaald worden aan een winkel of thuis geleverd worden, met of zonder kosten, afhankelijk van het aankoopbedrag.
Tot de referenties die van bij de start van de Cocktails & Spirits Bar zijn opgenomen behoren: Whisky (integratie van de Whiskies Shop): 80 producten, waarvan 45 alleen online beschikbaar; Gin: 20 producten, waarvan 10 alleen online beschikbaar; Calvados, armagnac, cognac: 17 producten, waarvan 12 alleen online beschikbaar; . Rum: 14 producten, waarvan 8 alleen online beschikbaar; Vodka: 17 producten, waarvan 11 alleen online beschikbaar; Anijsdranken: 3; Tequila, mescal, pisco, cachaça: 10 producten, waarvan 5 alleen online beschikbaar; Cocktail & mixers: 11 producten, waarvan 1 alleen online beschikbaar; Porto, madeira, marsala: 14 producten, waarvan 6 alleen online beschikbaar en andere: bitter, kruidig…: 10 producten, waarvan 5 alleen online beschikbaar.
De Cocktails & Spirits Bar geeft bij elk product een gedetailleerde fiche met eigenschappen, maar ook met cocktailrecepten, als hulpmiddel voor de amateurbarman. De komende maanden zullen er nieuwe producten worden toegevoegd aan het assortiment, zoals speciale en beperkte uitgaves, alsook nieuwe pagina's met tips en trucjes om deze sterkedranken perfect te serveren, of ook nog de grote klassiekers zoals de porto's, zoals het geval is in de mooiste bars ter wereld.
Tenslotte, om de lancering te vieren van deze nieuwe online winkel, zal Delhaize vanaf 18 september tot en met 1 oktober een korting geven van 15% op een selectie van producten. http://nl.delhaizewineworld.com/Cocktails-and-Spirits
Online reisaanbieder maakt exotische vakanties betaalbaar
De zomervakantie is voorgoed achter de rug en wie de komende maanden garantie op zon en aangename temperaturen wil hebben zal het eerder buiten Europa moeten zoeken. Daarom lanceert online reisaanbieder TravelBird nu ook een aanbod ‘Verre reizen’. Zoals altijd kiest TravelBird hierbij voor kwaliteit aan betaalbare prijzen. Zo kan je momenteel al vanaf 525 Euro/pp voor 4 dagen naar Abu Dhabi of verblijf je 9 dagen in het paradijselijke Punta Cana voor 949 Euro/pp. Voor 6 nachten Hong Kong betaal je 899 Euro/pp. Alle verre reizen zijn inclusief vlucht vanuit Brussel, ingecheckte bagage en een comfortabel hotel met ontbijt. Afhankelijk van de deal zijn er ook nog andere extra’s aan verbonden. Zo krijg je in Kaapstad bijvoorbeeld een huurauto ter beschikking om de streek te verkennen. Meer info en boeken kan via http://travelbird.be/verre-reizen/
Dat de Belg een globetrotter is, is genoegzaam bekend. 3 op 4 reizen die de Belg maakt vinden buiten België plaats. Geen enkel ander land in Europa doet beter. Verre bestemmingen winnen hierbij almaar aan populariteit. Voor de Arabische revolutie was Egypte ongetwijfeld koploper als winterzonbestemming. Maar ook de Dominicaanse Republiek, Thailand en Mexico zijn al jaar en dag toppers onder de Belgen.
“In onze selectie van verre bestemmingen hebben we uiteraard rekening gehouden met de consumentenvoorkeuren van de Belg”, zegt Erik Kuijpers, Country Manager België bij TravelBird. “Anderzijds willen we onze klanten ook inspireren en zullen we ook bestemmingen aanbieden die minder bekend zijn bij het grote publiek. Wat voor ons prioriteit heeft is dat het gaat om een kwalitatief aanbod aan de scherpst mogelijke prijs. Net zoals we onze klanten voor een prikje binnen Europa laten reizen, willen we ze nu de rest van de wereld laten zien op een betaalbare manier.”
Zo kan je op dit moment al vanaf 649 Euro/pp voor 8 dagen naar Dubai. Een bestemming die steeds meer aan interesse wint als winterzonbestemming. Dubai bezoek je dan ook beter in de winter dan in de zomer. De temperatuur in de wintermaanden bedraagt nog steeds gemiddeld 27 graden en de temperatuur van het zeewater is er constant 22°C. Wie graag shopt kan terecht in één van de majestueuze shopping malls, zoals de Dubai Mall of the Mall of the Emirates. Verblijven doe je in het comfortabele stadshotel Ibis Barshwa, vlakbij het strand. De vluchten worden verzorgd door Fly Emirates en vertrekken rechtstreeks vanuit Brussel. 30 kg ruimbagage is inbegrepen in de prijs, waardoor je naar hartenlust kunt shoppen. Meer info: http://travelbird.be/dubai/
Wie zon, zee, strand en palmbomen zegt, zegt de Dominicaanse Republiek. Vanaf 949 Euro/pp verblijf je op all inclusivebasis in het 4*-hotel Vista Sol aan het hemelse strand Playa Bavaro, uitgeroepen tot één van de 10 mooiste stranden ter wereld. Vluchten vanuit Brussel, 20kg ruimbagage en transport van en naar de luchthaven zijn inbegrepen. Boeken kan via http://travelbird.be/dominicaanse-republiek/
Een andere exotische topper is het Mexicaanse Cancun. In de winter haal je hier nog met gemak 30°C. De magnifieke koraalriffen zijn een droom voor duikers en snorkelaars. Nadien kan je heerlijk ontspannen onder de palmbomen, van een tequila sippen op een schaduwrijk terrasje of loungen in één van de hippe clubs die dit vakantieoord rijk is. Voor 7 nachten op all inclusivebasis in het leuke 4*-hotel Sea Adventure Resort & Waterpark betaal je 1.049 euro/pp. Vluchten vanuit Brussel, transfers en bagage zijn inbegrepen in de prijs: http://travelbird.be/mexico/
Ook voor de liefhebbers van stedentrips heeft TravelBird een paar leuke suggesties. Zo kan je nu voor 8 dagen naar Hong Kong. Deze oosterse metropool is een heus kruispunt van culturen. Aan de ene kant de typische Oosterse authenticiteit, aan de andere een moderne stad met indrukwekkende wolkenkrabbers en westers vertier. Het klimaat is er in de winter zeer aangenaam, met een gemiddelde temperatuur van 16 graden en een lage vochtigheidsgraad. Verblijven doe je in het trendy 4*-hotel Dorsett Mongkok, gelegen in Kowloon, het moderne deel van de stad. Voor 6 nachten betaal je 899 Euro/pp, vluchten vanuit Brussel (uitgevoerd door Fly Emirates) en 30kg ruimbagage inbegrepen: http://travelbird.be/hong-kong/
Combineer je een stedentrip graag met avontuur, dan is Kaapstad misschien wel jouw ding. De ligging van deze Zuid-Afrikaanse metropool is zonder meer indrukwekkend te noemen, aan de voet van de Tafelberg en met uitzicht op de Atlantische Oceaan. Voor de kust van Kaapstad ligt Robbeneiland, waar oud-president Nelson Mandela maar liefst 16 jaar in ballingschap leefde. Het eiland is UNESCO-werelderfgoed en absoluut een bezoek waard. Daarnaast kan je in Kaapstad heerlijk tafelen en genieten van de beste Zuid-Afrikaanse wijnen. Je uitvalsbasis is het luxueuze 4*-hotel Double Tree. Voor 13 nachten betaal je 1.099 Euro/pp. Dit is inclusief vluchten vanuit Brussel, 30 kg ruimbagage én een huurauto. Hiermee kan je een bezoekje brengen aan Boulders Beach, waar je Afrikaanse pinguïns kunt spotten, of Kaap de Goede Hoop, het meest zuidwestelijke punt van Afrika. Meer info en boeken: http://travelbird.be/kaapstad
Tot slot kan ook de moeder aller citytrips, New York, niet in het aanbod ontbreken. Times Square, Central Park, de Empire State Building….New York heeft meer te bieden dan je op één week gezien krijgt. Geen wonder dat New York ook wel ‘the city that never sleeps’ genoemd wordt. Want ook ’s nachts blijft de stad volop bruisen en kan je genieten van een Broadway musical, lekker dineren of gaan clubben in de hipste discotheken. Met deze deal verblijf je 4 nachten in Best Western Jamaica Inn, in de wijk Brooklyn. Ontbijt, rechtstreekse vluchten vanuit Brussel (met Brussels Airlines) en 20kg ruimbagage zijn in de prijs van 779 Euro/pp inbegrepen: http://travelbird.be/new-york/
Het aanbod aan verre reizen zal regelmatig vernieuwd en uitgebreid worden met nieuwe deals.
TravelBird is een online reisaanbieder die haar klanten inspireert met een dagelijkse selectie van de leukste vakantieaanbiedingen. Dit varieert van zonvakanties en hotelovernachtingen, tot wellnessarrangementen en daguitstapjes. De vakantieaanbiedingen zijn gevarieerd en hebben altijd een scherpe prijs/kwaliteitsverhouding. Dagelijks ontvangen 1,5 miljoen leden de TravelBird nieuwsbrief. Voor al haar aanbiedingen werkt TravelBird uitsluitend samen met betrouwbare en gerenommeerde partners. TravelBird startte in 2010 in Nederland en breidde al snel uit naar de buurlanden België, Duitsland en Luxemburg. Momenteel is TravelBird actief in 17 landen (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, UK, Spanje, Italië, Denemarken, Oostenrijk, Portugal, Polen, Zweden, Finland, Noorwegen, Hongarije, Rusland en Zwitserland) en zijn er 380 medewerkers actief op de hoofdzetel in Amsterdam. Meer info: www.travelbird.be.
Sinds de Franse gastronomische maaltijd door Unesco werd opgenomen als immaterieel cultureel erfgoed, organiseert Frankrijk ieder jaar zijn Feest van de Gastronomie. De vierde editie van deze feestelijkheden, gewijd aan de Franse actoren, producten en culinaire competentie, zal overal in het land plaatsvinden van 26 tot 28 september. Het thema van dit jaar is ‘L’amour des gestes et des savoir-faire’ (liefde voor handelingen en vakmanschap). Het legt een accent op het doorgeven van tradities, maar er staan ook creatieve ideeën op het programma: proeverijen voor baby’s, cruise fooding…
Het Feest van de Gastronomie is een nationaal evenement dat de rijkdom en de diversiteit van de Franse keuken illustreert.
DELHAIZE LAAT BELGIË KENNISMAKEN MET PUKLAVEC & FRIENDS
De frisse witte wijnen van puklavec & friends zijn in een groeiend aantal landen in de hele wereld een succes. Steeds meer mensen genieten van de toegankelijke Sloveense wijnen gemaakt van met de hand geplukte druiven. Delhaize neemt als eerste Belgische supermarktketen een aantal wijnen in het assortiment op.
De puklavec & friends wijnen zijn prijswinnend. Zo won de Sauvignon Blanc & Pinot Grigio 2013 onlangs goud tijdens Concours Mondial de Bruxelles. Sinds augustus staat die winnende wijn én de Sauvignon Blanc & Furmint 2013 op de schappen bij Delhaize, dit met een winkelprijs van €5,89 die tijdens de wijnbeurs verlaagd wordt tot €4.71. “Wij zijn opgetogen over de samenwerking met een belangrijke retailer als Delhaize. Dit is een grote stap voor ons”, aldus Tatjana Puklavec, managing director p&f wineries.
De Sauvignon blanc & Furmint bestaat uit 50% van beide wijnen die vinifiëren in inoxkuipen onder gecontroleerde fermentatie op lage temperatuur. In het glas een mooie, glanzende witte wijn met groene nuances die in de neus frisse aroma’s oproepen van citrusvruchten en groene appel. Deze zorgen in de mond voor een licht kruidig accent met lange en levendige afdronk. Dankzij deze licht kruidige kant, zuurheid 6.3g/l en slechts 2.8 g/l restsuikers, kan deze wijn op elk moment worden gedronken en is hij heerlijk bij salades en lichte schotels, 8-10°C.
Tatjana Puklavec vormt de derde generatie binnen het familiebedrijf. Gepassioneerd vertelt ze: “Het is onze ambitie om geweldige en betaalbare wijnen te maken zodat mensen kunnen genieten van mooie momenten met familie en vrienden. Onze witte wijnen zullen de Belgische levensgenieters zeker verrassen. We weten namelijk dat Vlamingen en Walen echte liefhebbers zijn.”
Puklavec & friends maakt deel uit van het merkportfolio van p&f wineries. De wijnen van dit verfrissende Sloveense wijnhuis zijn afkomstig van de terrasvormige wijngaarden in de heuvels van Ljutomer-Ormo¸. Met een ondergrond van voornamelijk klei en een kleine hoeveelheid zand. Het merk puklavec & friends is de trots van de familie Puklavec. De wijnen zijn gemaakt van de beste druiven, die nog met de hand worden geplukt. Ze weerspiegelen waar het merk voor staat: De mooiste dingen in het leven houd je niet voor jezelf, die deel je met elkaar.
De Alpen op hun mooist tijdens de herfst in Graubunden
Een herfstvakantie in de bergen van Graubünden betekent genieten van de kleurenpracht, van de stilte, van schitterende herfstwandelingen en van talloze authentieke najaar evenementen. Het kanton Graubünden ligt in het zuidoosten van Zwitserland waar het najaar wordt gekenmerkt door onvoorstelbare rust en stilte. Er zijn in die periode nog maar weinig toeristen en doorgaans is het weer ook goed. Het is alsof de Alpen rustig de winter afwachten, zich tooien met een kleurenpracht onder een zachte najaarszon. En dus zijn september en oktober uitgelezen maanden om naar Graubünden op reis te gaan.
Graubünden is bij wandelaars bekend als een wandelparadijs, ook tijdens de herfst. Dat heeft te maken met de wandelinfrastructuur, honderden kilometers bewegwijzerde paden, met de imponerende Alpen en met de authenticiteit van de bergdorpen. Graubünden is ongetwijfeld het meest authentieke deel van Zwitserland en dat kun je ervaren tijdens talloze dagtochten. Wandel bijvoorbeeld van Bergün naar het onooglijke dorpje Latsch, van Madulain door het dal van Oberengadin of van Pontresina naar de Morteratschgletsjer. Je staat telkens als aan de grond genageld door de machtige bergen en de herfstkleuren. Ook Lenzerheide is een super wandelgebied. De wandeling van Churwalden via de Dreibundenstein naar Feldis is ronduit de max ! Ook voor meerdaagse wandeltochten reis je in de herfst naar Graubünden. De Via Spluga bijvoorbeeld is een 2000 jaar oude Alpenoversteek, door dennen- en sparrenbossen, over bergweiden, van Zwitserland naar Italië. Langs het wandelparcours zijn er veel culturele bezienswaardigheden, getuigen van een verleden dat teruggaat tot de Romeinse tijd.
Met zijn 172 km2 is het Zwitsers Nationaal Park niet alleen het enige nationaal park van het land maar ook het grootste Zwitserse natuurgebied. Tijdens de herfst trekken de natuurliefhebbers naar Val Trupchun, bekend om zijn grote wildpopulatie waaronder steenbokken, reeën en herten. September en oktober zijn de bronstijd van de edelherten. De mannetjes vechten dan om het leiderschap en om de gunst van de vrouwtjes. Het is een harde, spectaculaire strijd waarbij het gewei wordt gebruikt.
Voor een authentiek Alpspektakel moet je tijdens het weekend van 9 tot 12 oktober naar Prättigau dat omwille van zijn authenticiteit “ein starkes Stück Graubünden” wordt genoemd. Het Alpspektakel is een enige gelegenheid om alles over Graubünden te ontdekken want op het programma staan onder meer een Jodlermesse, een markt met Alpenkazen en andere specialiteiten en volksmuziek. Ook kinderen beleven plezier want zij leren hoe je een koe moet melken en ze kijken met grote ogen naar de rijk versierde kudde koeien die voor de winter terugkeert uit de Alpenweiden (www.ampspektakel.ch). Van 4 tot 19 oktober is er in Val Bregaglia, nabij het bekende Maloja, het Kastanjefestival. Het dal is bekend om zijn uitgestrekte kastanjebossen – schitterend tijdens de herfst – en zijn schilderachtige dorpen waar je in een van de vele typische hotels een Festival della Castagna arrangement kunt boeken (www.bregaglia.ch/de/aktuell/events/kastanienfestival ). Van een heel andere aard is het Engadiner Country Fest dat in Silvaplana wordt georganiseerd. Afspraak op 4 oktober voor een avond én een nacht vol meeslepende country music en vooral heel veel fun (www.engadiner-countryfest.ch).
Picard Diepvries opent zijn vierde winkel in Ukkel, in commerciële wijk van de Vanderkinderestraat
Picard Diepvries opende op donderdag 4 september 2014 een nieuwe in Ukkel, in de Vanderkinderestraat. Hiermee wordt het Franse merk stilaan een vertrouwd gezicht in Brussel met niet minder dan acht winkels, waarvan vier in Ukkel – in de wijken De Bue, Bascule en Fort Jaco en Vanderkindere. De gemeente Ukkel heeft Picard afgelopen lente overigens het Ukkels Label toegekend, ter gelegenheid van de zeer geslaagde renovatie van de winkel op de Alsembergsesteenweg, nabij de Xavier de Buestraat. Picard Diepvries beschikt aldus over veertien winkels in België: acht in Brussel, vier in Vlaanderen, en twee in Waals-Brabant.
De nieuwe winkel van de Franse specialist in diepvriesproducten, ligt in het midden van de lange Vanderkinderestraat, huisnummer 162, waar meerdere bekende handelszaken zijn gevestigd. De nieuwe winkel bevindt zich op een uitstekende locatie en is vlot bereikbaar met het openbaar vervoer. De winkel zelf beschikt over meer dan 600 verschillende producten. In het modern ingerichte kader kunnen de klanten alle dagen van de week terecht voor hun favoriete bereidingen, en kunnen ze de 200 nieuwe recepten ontdekken, die elk jaar worden ontwikkeld, alsmede de 380 rauwe producten om zelf te koken. De winkel is geopend van dinsdag tot zaterdag van 09u00 tot 19u45, op zondag van 09u00 tot 13u00 en op maandag van 13u00 tot 19u45.
Met de grote diversiteit van het gamma (zowel de klaargemaakte gerechten als de basisproducten), de gezelligheid van de winkels en met een dynamisch winkelconcept wil Picard Diepvries zijn klanten zijn knowhow tonen en culinaire voedings-ervaringen bieden. In alle winkels wordt bijzondere aandacht geschonken aan de inrichting: warme oranje kleuren aan het onthaal en aan de verschillende afdelingen. Een blauwachtige sfeer begeleidt de klanten doorheen de winkel om het rijke aanbod producten in alle rust te ontdekken. Twee werelden worden hier gecombineerd: “Aan tafel” (kant-en-klare gerechten) en “In de keuken” (ruwe basisproducten).
Coca-Cola lanceert volledig nieuw merk met subtiele smaken en fijne bubbels. Met FÏNLEY tekent Coca-Cola voor de grootste lancering in België sinds Coca-Cola Zero. FÏNLEY, een caloriearme frisdrank, bedoeld voor volwassenen, bevat enkel natuurlijke aroma’s, fijne bubbels en subtiele smaken zoals pompelmoes-bloedappelsien en citroen-vlierbloesem. Met deze innovatieve nieuwkomer – volledig ontwikkeld in België – mikt Coca-Cola ambitieus op een nieuwe doelgroep.
Coca-Cola ontwikkelde de nieuwe frisdrank FÏNLEY, met een meer matuur smaakpalet, voor volwassenen. Uit onderzoek blijkt dat de voorkeur voor fel bruisende dranken met de leeftijd daalt. Amper één op de tien volwassenen kiest frisdrank als favoriete drank tijdens een pauze. Met fijne bubbels, gesofisticeerde smaken en ingrediënten van natuurlijke oorsprong biedt FÏNLEY een verrassend alternatief, verfijnd afgestemd op de veeleisende smaakpapillen van volwassenen. Zo houdt FÏNLEY mooi het midden tussen zoet en bitter, met natuurlijke aroma’s als bloedappelsien-pompelmoes en citroen-vlierbloesem. De vruchtendrank is caloriearm (20 kcal per 100 ml), enkel gezoet met suiker en zoetstoffen van natuurlijke oorsprong (uit stevia) en bevat geen bewaarmiddelen. FÏNLEY past dan ook perfect binnen een gevarieerde, evenwichtige voeding – op elk moment van de dag.
Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director Belgium & Luxembourg: “FÏNLEY richt zich tot volwassenen met levenservaring. Zij hebben een verfijnde smaak en kiezen voor subtiliteit, in de vorm van meer gesofisticeerde producten, bittere toetsen, lichtere bruis en ingrediënten van natuurlijke oorsprong.” De ontwikkeling van FÏNLEY, gestart in 2011, vond plaats in het R&D-centrum in Anderlecht, het tweede grootste innovatiecentrum van Coca-Cola wereldwijd. Elk jaar worden hier zo’n 350 innovaties voor 108 landen wereldwijd ontwikkeld. FÏNLEY is de derde drank met suiker en zoetstoffen uit stevia die Coca-Cola op de markt brengt in België, na Nestea in 2012 en Sprite in 2013. Deze lancering past volledig in de strategie om de calorie-voetafdruk te verlagen.
FÏNLEY is een frisdrank voor volwassenen…...met natuurlijke aroma’s en kleurstoffen, ...met fruitsap, ...zonder toegevoegde bewaarmiddelen, ...met een laag caloriegehalte (20kcal per 100ml) en ...met zoetstoffen van natuurlijke oorsprong (stevia) en suiker.
FÏNLEY is verkrijgbaar vanaf 2 september 2014, in de supermarkt, de betere broodjeszaak en kruist je pad onderweg voor een fijn verfrissend moment. Het aanbod omvat een Petfles van 1,5 l: pompelmoes-bloedsinaasappel en citroen-vlierbloesem of een blikje van 25 cl: pompelmoes-bloedsinaasappel en citroen-vlierbloesem. Richtverkoopprijs: 1,89 euro (1,5 l), 3,59 euro (6 x 25 cl), 0,69euro (25cl).
Het Carrefour-wijnfestival in de herfst is altijd een van de hoogtepunten van het jaar, logisch met een van de grootste wijnkelder van het land! Zoals gewoonlijk bijten de Hypermarkten van 10 tot en met 29 september de spits af, daarna van 24 september tot 12 oktober is het de beurt aan Carrefour market.
Lees meer www.tasted4you.be
Het festival in de Carrefour-Hypermarkten loopt van 10 t.e.m. 29 september 2014. De ideale manier om je op het wijnfestival bij de Carrefour-Hypermarkten voor te bereiden, is de uitgebreide folder met tal van tips om wijn en gerechten te combineren. Dit jaar zijn er zo'n 400 referenties, waarvan 80 met een medaille of bekroond door wijnexperts (Robert Parker en The Wine advocate, het Classement des Meilleurs Vins de France, de Guide Hachette). En net als vorig jaar staan twee pagina's in het teken van onze Belgische wijnbouwers aan het andere eind van de wereld.
Voor elk wat wils dus. En vooral, voor ieders budget, want Carrefour pakt uit met flessen voor € 2,99 (La Cave d’Augustin Florent A.O.C. Bordeaux wit 2012), en een uitzonderlijk wijnjaar voor € 69,99 (Château Branaire Ducru A.O.C. Saint-Julien, rood 2010). Bovendien is goede wijn bij Carrefour betaalbaar voor iedereen. Er is al een bekroonde wijn voor € 4,69 (Côtes du Rhône Domaine les Mascarons, rood, 2011, gouden medaille Concours Mondial de Bruxelles). Een andere rode draad doorheen het festival van 2014 is dat je in elke categorie een wijn van minder dan € 4 vindt (Médoc, Graves, Fronsac, Côtes du Rhône, Bourgogne…) en hartendieven vanaf € 4,60 (Ca’Vittoria-Appassimento).
Hier alvast enkele aanbiedingen die je niet mag missen: Château Picon Cuvée Louis, A.O.C. Bordeaux supérieur, rood 2012, gouden medaille 2013 Concours mondial de Bruxelles voor € 5,99; Château Mille Anges, A.O.C. Cadillac, Côtes de Bordeaux 2009, uitzonderlijk wijnjaar, gouden medaille 2011 Concours Général de Paris en Concours des Vignerons Indépendants, Guide Hachette des Vins 2012 voor € 6,29; Château Pay de Pont, A.O.C. Médoc Cru Bourgeois, rood 2009, gouden medaille 2012 in Mâcon en Blaye s/Bourg € 9,29; A.O.C. Côtes du Rhône, Village St Gervais, Domaine Claire Clavel, rood 2011, gouden medaille 2012 Concours général de Paris voor € 6,99; A.O.P. Collioure Bernard Magrez – L’excellence de mon terroir, rood 2011, voor € 14,99 en A.O.C. Cassis, Les Calanques, rosé 2013, voor € 7,99.
En onder de hartendieven : South Island Brancott Estate, Nieuw-Zeeland, Pinot Noir, rood, MO 2009 voor € 7,99. Of alleen in Vlaanderen: Zuid-Afrika - Paarl Valley Cathedral Cellar – Pinotage € 9.99; AOC Bouzeron Bouchard – Ancien domaine Carnot, wit, MO 2012 voor € 8.99 en Gioso Rapujè, wit, MO 2013 voor € 6.99. En natuurlijk zijn ook de promo's van de partij: bijzonder interessante directe kortingen, aanbiedingen met gratis flessen (2+1, 4+2, 3+3 …) en kortingen op grote volumes. En om de klant te helpen bij het samenstellen van zijn ideale wijnkelder, vindt hij in de winkel tips en animaties in de loop van de 4 eerste festivaldagen.
Het aanbod schuimwijn is specifiek gericht op het noorden en het zuiden van het land: in het noorden: focus op cava en schuimwijn uit de wereld, in het zuiden: focus op het assortiment Franse en Italiaanse wijn. Dankzij de zeer mooie promoties (1+1, 2+1, 3+3 gratis, -35 % …) kan je profiteren van enkele onmisbare buitenkansjes. In de Hypermarkten vind je bijvoorbeeld de hartendieven van onze aankoper (alleen in Vlaanderen) : Cava Elyssia, Pinot noir of brut, € 9.99 of Cava Raimat € 11.99.
Voor het wijnfestival bij de Hypermarkten heeft Carrefour een speciale website in het leven geroepen: www.mysommelier.be die vanaf 8 september 2014 online is. Je vindt er de hele catalogus van het wijnfestival, een voorstelling van de Belgische wijnbouwers en interactieve video’s met Andy De Brouwer en Eric Boschman. Door op hun ludieke vragen te antwoorden, krijgt de klant een persoonlijke wijnselectie en tal van tips in functie van zijn profiel.
De Valkia Aalto is de nieuwste hybride infrarood accumulator van Tulikivi. “Aalto” is fins voor “golf” en verwijst naar de golvende afwerking van het Tulikivi Figure materiaal, dat bestaat uit speksteenpoeder en vuurvast materiaal. Binnenin is ze uiteraard uitsluitend opgebouwd uit pure speksteen, nog steeds de ongeëvenaarde kampioen in het vasthouden van warmte. Zoals de meeste Tulikivi’s kan dit hybride biomassatoestel zowel houtpellets branden, als houtbriketten, gewoon hardhout en zelfs ook zacht hout. Zo kan de gebruiker op elk moment een optimale afweging maken tussen gebruiksvriendelijkheid en brandstofkostprijs.
De Tulikivi Hiisi 5 is de nieuwe telg bij de populaire Hiisi reeks. De Hiisi 5 is voorlopig de grootste uit deze reeks nieuwe, kleinere massakachels, die ook bijzonder geschikt zijn voor goed geïsoleerde woningen. Deze infrarood accumulator brandt standaard zowel houtpellets als alle soorten brandhout en houtbriketten.
We kennen de echte stralingswarmte vooral van de massieve speksteenkachels en tegelkachels. Vandaag zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden om een stralingswarmteklimaat te scheppen, die vanuit esthetisch oogpunt bijzonder aantrekkelijk zijn. Daaronder vooral de zeer performante inbouwhaarden met warmteaccumulatie van Hoxter, die hun warmte opslaan in de modulaire keramische KMS-aanbouwmassa van Ortner.
De natuurlijke infrarode stralingswarmte voelt zo heerlijk aan omdat ze het lichaam echt opwarmt, zonder dat de luchttemperatuur bedrukkend hoog wordt. De verticale warmteverspreiding is veel egaler, waardoor koude voeten tot het verleden behoren. Stralingswarmte brengt mensen terug in de woonkamer. Mensen met bloeddrukproblemen, chronische vermoeidheid en allergieën aan de luchtwegen berichten massaal dat ze dankzij stralingswarmte comfortabeler kunnen leven met een lager verbruik aan medicijnen.
Ortner en Hoxter werken al vele jaren samen in productontwikkeling en distributie. Dutry & Co werd in januari 2014 importeur voor Hoxter in de Benelux en Frankrijk. Sinds juli 2014 is Dutry ook importeur voor Ortner in dezelfde regio.
Meer dan 120 wijnen, champagnes en schuimwijnen van over de hele wereld aan -20% tot -30% en een gids met wine food pairing voor het hele jaar
De grote herfstwijnbeurs bij Delhaize loopt nog tot 1 oktober. Tijdens deze periode kunnen de klanten genieten van kortingen gaande van 20% tot 30% per fles op meer dan 120 wijnen, champagnes en schuimwijnen van over de hele wereld. Met haar wijnselectien wil Delhaize haar klanten het beste van elke regio voorstellen.
De Maand van de Wijn bij Delhaize is ook het moment voor de liefhebbers om heel wat nieuwe producten en de laatste tendenzen in de wereld van de wijnen te ontdekken, maar ook het moment om te kunnen genieten van de expertise van de wijnraadgevers tijdens de degustaties georganiseerd in de winkels tijdens de 4 weekends van de Beurs.
Blikvangers dit jaar bij de nieuwe producten zijn volgende wijnen: een Sloveense wijn, de "Sauvignon blanc en furmint", van bij Puklavec, een nieuwe Grüner Vetliner, een Prosecco DOCG en een bio-Cava, nieuwe Rioja's, enz.
Tot slot presenteert Delhaize ook een "Wijngids", een minigids in zakformaat die de klant het hele jaar door zal helpen om zijn wijnkeuze te maken in functie van zijn menu. Er worden een hele reeks flessen in voorgesteld, van allerlei soorten origine en voor alle budgetten, geklasseerd per soort schotel en nauwgezet geselecteerd door Delhaize-specialisten. Op de laatste pagina staat de kaart met de millesimes, zowel nuttig in de supermarkt als op restaurant.
Alle promoties en uitzonderlijke extra promoties in de winkel zullen eveneens exclusief beschikbaar zijn op www.delhaizewineworld.com, de virtuele kelder van Delhaize.
Delhaize België: Begin juni 2014 bestond het netwerk van Delhaize België uit 862 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop ’n Go, Tom&Co en Red Market) kan een unieke winkelervaring worden aangeboden samen met een hoogstaande service. Delhaize biedt een ruim assortiment aan van meer dan 20 000 kwaliteitsproducten tegen een toegankelijke prijs. Dankzij haar 6 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Bio, Eco, Care) kan de winkelketen aan alle noden van de consumenten beantwoorden. De klanten kunnen hun boodschappen ook online doen via www.delhaize.be en www.delhaizewineworld.com voor wijn, of een levering laten brengen door Caddy Home. Delhaize België, dat in 2013 een omzet van 5 miljard euro behaalde en een marktaandeel van 25,5% (Bron AC Nielsen) had in België, heeft meer dan 15 000 medewerkers. De winkelketen maakt deel uit van Delhaize Groep, die actief is in 8 landen op 3 continenten en wereldwijd ongeveer 160 000 mensen tewerkstelt. Eind 2013 telde het netwerk van Delhaize Groep 3 534 winkels.
Tous au restaurant 2014, Franse culinaire kunst overschrijdt landsgrenzen
Van 22 tot 28 september, organiseert het Franse gastronomische evenement ‘Tous au Restaurant’ (Iedereen op restaurant) zijn 5e editie en gaat nu ook internationaal. In Brussel nemen twee etablissementen deel aan de feestelijkheden van 2014: ‘La Quincaillerie’ en ‘Aux Armes de Bruxelles’. Zij bieden alle fijnproevers de formule ‘Uw gast is onze gast’: uw tafelgenoot krijgt gratis het speciale feestmenu.
Tous au Restaurant werd gelanceerd in 2010 op initiatief van Chef Alain Ducasse en Laurent Plantier. Ondertussen is het uitgegroeid tot het niet te missen culinair evenement van het najaar. In het verleden namen per editie ongeveer 1.000 restaurants en 400.000 gasten deel. Dit jaar zijn heel wat nieuwe chefs van de partij, wat het evenement nog meer in de kijker zet. Men vindt de restaurants in alle uithoeken van Frankrijk, maar ook in Brussel, Berlijn, Genève en Milaan.
Ze zijn geen jongelingen meer, maar noem hen zeker nog geen senioren. Medioren zijn tussen 45 en 65 jaar oud en bruisen nog van energie. Deze nieuwe generatie vijftigplussers kiest – omwille van haar hang naar vrijheid en avontuur – vandaag meer dan ooit voor caravan- of motorhomevakanties. Doordat de kinderen het huis uit zijn, genieten medioren van aardig wat extra vrije tijd. Bovendien beschikken ze vaak over voldoende financiële middelen, terwijl ze nog steeds open staan voor nieuwe en avontuurlijke ervaringen.
De caravansector beseft dat de medioren over het ideale profiel beschikken om op reis te gaan met een caravan of motorhome. Deze manier van reizen kan de babyboomers hetzelfde gevoel van vrijheid geven dat er eind jaren ’60 leefde. Het laat hen toe om te vertrekken waar, wanneer en voor zolang ze willen, zonder aan comfort in te boeten.
Uiteraard zijn medioren ook niet de enigen die van caravan- of motorhomevakanties kunnen genieten. Ook jonge koppels met kinderen bijvoorbeeld huren of kopen vaak een vrijetijdsvoertuig om op een aangename manier op familievakantie te gaan: economisch, in alle vrijheid en kindvriendelijk.
Alle liefhebbers van dit type vrijetijdsreizen en -voertuigen kunnen op Mobicar hun hart ophalen, deze beurs voor caravans en mortorhomes vindt plaats in Brussels Expo van zaterdag 11 oktober tot en met zondag 19 oktober 2014.
MOBICAR 2014: Brussels Expo ¬– Paleis 6, 7 en 11 - van zaterdag 11 oktober t.e.m. zondag 19 oktober 2014 van 11u tot 18u. www.mobicar.be
Vlaamse streekproductenmarkt Oostende 6 - 7 september
Een charmant parkje, een 20-tal Vlaamse streekproducten en een koe. Samen vormen ze het decor van de tweede editie van de Vlaamse streekproductenmarkt, op smaak gebracht met een portie stoofvlees van Vlaams roodbruin bier en rundvlees van het roodbruine ras uit West-Vlaanderen. Op 6 en 7 september kan je genieten van tal van proevertjes op het Prinses Clementinaplein in Oostende, ideaal om een culinaire pauze te nemen tijdens een bezoekje aan de aangrenzende Grote Braderie.
De proevertjesmarkt is een initiatief van Handelsverbond ’t Kroontje, het Economisch Huis, de vzw Vlaamse Streekproducten en VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing). Na een succesvolle editie in Bokrijk vorig jaar, nodigde Stad Oostende de proevertjesmarkt dit jaar uit om deel te nemen aan de Grote Braderie. De streekproductenmarkt vindt plaats op zaterdag 6 en zondag 7 september, telkens van 11u tot 18u.
Potjesvlees, bier en runderras op weg naar een Europees label. Het Vlaamse label STREEKPRODUCT.BE vormt voor enkele producten een opstap naar een Europese erkenning. Zo ook drie West-Vlaamse specialiteiten die in de kijker staan tijdens de streekproductenmarkt in Oostende. Potjesvlees uit de Westhoek staat al het verst in de erkenningsprocedure. Het dossier is gunstig onthaald door Europa en kan begin 2015 een erkenning in de wacht slepen. Daarnaast zijn het rode runderras van West-Vlaanderen en het Vlaams roodbruine bier in de voorbereidingsfase om een dossier in te dienen. Het dossier voor het runderras zal nog dit jaar ingediend worden, voor het roodbruine bier is het nog wachten tot volgend jaar.
Benieuwd naar deze traditionele Vlaamse streekspecialiteiten? Laat je dan zeker overtuigen door hun smaak. Het Vlaamse roodbruine bier en het rode rund van West-Vlaanderen vinden elkaar alvast in een heerlijke stoofvleesschotel die ter plaatse kan geproefd worden. Ook de andere standhouders bieden aan uiterst democratische prijzen hapjes en kleine gerechtjes aan, gaande van Elixir d’Anvers en mattentaarten tot sneeuwballen diverse traditionele hespen. Meer dan 20 producenten zijn ter plaatse met hun specialiteiten.
"Angst over het Parc": ze zijn terug voor nog meer kippenvel!
Van 18 oktober tot 02 november zal er in Parc Astérix opnieuw “Angst over het Parc” heersen… Kippenvel en schaterlach gegarandeerd voor de hele familie! Tijdens de 5 nocturnes van dit jaar zullen alle bezoekers als de avond over het park valt elkaar de stuipen op het lijf kunnen jagen!
Van 18 oktober tot 2 november verandert Parc Astérix van gedaante… 3 spookhuizen, huiveringwekkende straatshows en gemetamorfoseerde attracties trakteren de bezoeker op een unieke ervaring. Het Huis van de Angst : Sensatiezoeker, laat je hypnotiseren door Dr. Cérébrus. Deze psychiater en alchemist nodigt u uit voor een leerrijke wandeling in gezelschap van vampiers, zombies en andere monsterlijke figuren om uw ergste nachtmerrie te trotseren. U komt er niet zonder kleerscheuren uit! (vanaf 16 jaar)
De Toorn van Anubis : in het museum van Havre heeft het inventaris van een antieke Egyptische collectie een aantal overstuurde geesten bevrijd. Als u ze uitdaagt, weet niemand wat de gevolgen zullen zijn. Betreed deze plek op eigen risico, en blijf vooral op uw hoede… En maak vooral de toorn van Anubis niet los! Verloren missie : vertrek voor een missie tussen de sterren, op zoek naar een verloren bemanning op een vreemde planeet. Klaar voor een buitenaardse ervaring? 3D ervaring.
Huiveringwekkende straatshows: Spoken, beulen, heksen en sluwe geesten komen samen… Opgelet voor foute ontmoetingen! In de straten spoken verontrustende personages, vreemde wezens en tal van reusachtige insecten. Een tocht die je niet zonder schrik zal doorstaan. Welkom in het hof der wonderen!
Sprookjes voor kleine Galliërs: De jongste Galliërs zullen niet gespaard blijven! Het verhaal van de druïden, de romeinen en van de Galliërs wordt in het dorp verteld. Vreselijke heksen hebben 4 attracties van Parc Astérix voor Allerheiligen betoverd: Het pad van de tovenaars : de Nationale 7 is helemaal betoverd en neemt u mee voor een duivelse rit in haar oude karren langs valkuilen, tovenaars en pompoenen. De Transdémonium : spoken en geesten dwalen door de gangen en kwellen de meest dappere bezoekers. Let op, achter u…! De Helse Ketels… borrelen! En u bent hier trouwens niet alleen… In het donker dwarrelen spoken mee in het rond…
Griezelige nocturnes! De dag schuift langzaam weg, schaduwen worden dikker, geluiden klinken verdacht… De sfeer wordt luguber… Zal u ontsnappen aan de kettingzaag van de “Leatherface” tijdens de 5 nocturnes die ongetwijfeld verschrikkelijk zullen zijn? Speciale avond op 31 oktober: een avond met vuurwerk en tal van verrassingen. Kippenvel gegarandeerd!
Parc Astérix, een toverdrank dat al 25 jaar getest en goedgekeurd wordt. Op 30 km ten noorden van Parijs ligt Parc Astérix, het tweede grootste pretpark van Frankrijk. Het park biedt een unieke mengeling van maar liefst 35 attracties en 3 shows opgezet in 6 verschillende universums (de Galliër, het Romeinse Rijk, Antiek Griekenland, de Vikings, Door de Tijd en Egypte). Het Parc Astérix-effect, dat is een onvergetelijk avontuur aan boord van de Oziris, de faraonische attractie, of nog de Goudurix, de grote achtbaan met maar liefst 7 loopings; emoties die de overhand nemen voor het adembenemend ballet van de dolfijnen; of nog de ontdekking van eerste sensaties van de kleine Galliërs met 5 nieuwe attracties in het Bos van Idéfix!
Van 18 oktober tot 02 november 2014 - open van 10u tot 18u. Dagtarief: 46 €/volwassen en 37 €/kind (3 tot 11 jaar). Nocturnes : Open van 17u tot 22u op 18, 25 en 30 oktober en op 1 november, en van 18u tot 23u op 31 oktober. Avondtarief: uniek vast tarief van 30 € op 18, 25, 30 oktober en 1 november et 35 € op 31 oktober.
Pierre & Vacances heeft zijn aanbod wintervakanties een aangepaste boost meegegeven met nieuwe bestemmingen, nieuwe services en aandacht voor wellness, kortom maatregelen die het reeds ruim aanwezige kwalitatieve aanbod, nog moet verruimen en versterken.
Bij de wintersportbestemmingen kaapt de nieuwe residentie in Flaine, in het Grand Massif, een van Frankrijks grootste skigebieden samen met de gerenoveerde residentie L’Albane in Vars de meeste aandacht weg. Eveneens in het segment wintervakanties biedt P&V voor een vakantie zonder zorgen nieuwe inbegrepen of à la carte services aan. Deze services kunnen tegelijk met het verblijf of bij aankomst worden geboekt, P&V legt hierbij de nadruk op de services in de accommodaties zelf. Klanten hebben de keuze uit volgende formules: essential@home, superior@home en deluxe@home.
Het wellnessaanbod van P&V premium in Frankrijk biedt schitterende spa’s van gerenommeerde partners zoals Deep nature®, Algotherm®, Cinq Mondes® en Thalgo®, die pure kwaliteit uitstralen. De wellnessruimten beschikken over een binnen- of buitenzwembad, sauna, hammam en in sommige gevallen een jacuzzi. In de verzorgingscabines komt men helemaal tot rust, in alle residenties worden allerhande massages en een ontspannende of verkwikkende behandeling aangeboden: Balinese massage Polynesische massage, ‘délices d’Orient’, detox-kuur en nog veel meer.
Inzake winterzonvakanties zorgt P&V voor leuke mogelijkheden op Fuenteventura en op de Antillen. De nieuwe P&V village club Fuerteventura Origo Mare bevindt zich in de noordelijke punt van het eiland nabij de weelderige kusten en strekt zich uit over 120 hectare. De gasten verblijven in een studio voor 2 of 4 personen of in een VIP verblijf. De accommodaties zijn bijzonder ruim en compleet ingericht, ze beschikken over een terras en zijn verdeeld over meerdere oases met ieder een zwembad. Fuerteventura wordt omringd door wel 150 km strand, maar heeft veel meer te bieden dan een zonovergoten vakantie. Elk jaar verwelkomt het eiland tal van waterevenementen en wedstrijden, maar ook op het eiland zelf zijn de sportmogelijkheden vrijwel eindeloos met bv meer dan 250 km aan wandelroutes. Als biosfeerreservaat is het eiland een topbestemming voor iedereen die graag de grote natuurparken en de vulkanische omgeving wil verkennen. Craterpark is een origineel zwemparadijs waarvan de naam verwijst naar de vulkanische omgeving van Fuerteventura en het plaatselijke landschap leuk weerspiegelt. Dit vrij toegankelijke zwemparadijs bestaat uit tal van attracties en activiteiten, o.m. een golfbad van 400 m², een waterboom van 6m hoog met waterstralen en –pompen, een glijbaan een multi-activiteiten zwembad ( watervolleybal, klimmuur) en een plonsbadje. In het Craterpark is bovendien een bar aanwezig.
De Antillen, exotisch … ook in de winter. De Franse Antillen zijn een paradijs van stranden, tropische vegetatie en adembenemende landschappen. Het tropische klimaat en de azuurblauwe zee maken van de eilanden een paradijs in de Caraïben. P&V is er eigenaar van twee villages clubs op de eilanden Martinique en Guadeloupe en van de onlangs gerenoveerde premium residentie Les Tamarins in Guadeloupe. De twee villages clubs in Sainte-Anne op Guadeloupe en Sainte-Luce op Martinique, zijn beide gelegen in autovrije zones langs de kust. Ze nodigen het heel jaar door uit om de prachtige natuur te verkennen. Deze locaties hebben alle troeven van de P&V villages clubs in huis en dat in een beschermde omgeving. De accommodaties gaan van een studio voor 2/3 personen tot select-3kamerappartementen voor 6 personen. Ze hebben alle zicht op zee of de tuinen van de club. Alle appartementen beschikken over airconditioning en zijn stijlvol ingericht in de lokale kleuren.
De Pierre & Vacances premium residentie Les Tamarins in Sainte-Anne op Grande Terre, Guadeloupe beschikt ober accommodaties met een ideale ligging en met zicht vanaf La Pointe du Helleux, op de baai en over de oceaan. De ruime en volledig uitgeruste appartementen beschikken over airconditioning en een balkon of terras. De Deep Nature spa® maakt deel uit van de residentie en biedt diverse behandelingen en massages aan. De gasten kunnen ook verkoeling zoeken in het zwembad of op het van strandmeubilair voorziene strand.
Een eiland omringt door een oceaan van het diepste blauw, waar de zon straalt in een eeuwig blauwe lucht en waar vele huizen in een vrolijk blauwe kleur zijn geschilderd. Hoogstens voel je je blue als je na een prachtige herfstvakantie op Curaçao weer de koffers pakt….
Doet de herfst in ons land veel te vroeg haar intrede, het tropische Curaçao kent geen herfst. Het is er 365 dagen lang zomer met een permanent aanwezige zon en een constante zalige temperatuur. Meer en meer Belgen weten om die redenen Curaçao steeds vaker te vinden (+11% voor de eerst helft van 2014 t.o.v. 2013), Het eiland, een comfortabele rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam Schiphol van amper negen uur ver, is aldus de perfecte bestemming voor de herfstvakantie. Kan je al eerder vertrekken, dan profiteer je bij KLM vanwege de werelddealweken van gunstige tarieven vanaf € 499 retour (boeken voor 15/09) en met ArkeFly vlieg je nu nog comfortabeler in de nieuwe Dreamliner.
Voordelig voor Belgen: Bevindt Curaçao zich in de Cariben voor de kust van Venezuela, de bestemming zal je niet helemaal onbekend voorkomen: je spreekt er Nederlands, vindt er een Albert Heijn-supermarkt en betaalt er met Nederlands-Antilliaanse guldens, want Curaçao maakte tot 2010 deel uit van de Nederlandse Antillen. Tijdens de herfstvakantie is Curaçao even voor ons Belgen want deze schoolvakantie valt in Nederland op een andere datum. Daardoor zijn er voor deze periode goede promoties bij de Belgische touroperators te vinden. Hiervoor raadpleeg je best je reisagent.
Elke dag een ander strand: Op een tropisch eiland als Curaçao staat, als je dat wenst, het strand de hele dag centraal: hagelwit zand, ranke palmbomen en een ruisende oceaan nodigen uit om luilekker te relaxen, aan hippe strandbars met designmeubilair proef je cocktails en tapas, je dineert met je voeten in het zand en proeft er gegrild lekkers uit de zee, vervolgens zak je af naar een van de beachparty’s waar je danst bij het licht van fakkels of je sluit de dag af met een romantische strandwandeling onder de sterren en de maan.
Westpunt met zijn zwarte vulkanische rotsen en woeste kust, Boca Tabla, Playa Forti, Mambo Beach, Jan Thiel Beach, Santa Barbara Beach, Playa Kenepa Grandi - Grote Knip in het Nederlands - in een baai afgezoomd met rotsen waarop metershoge cactussen groeien, je kunt bovendien elke dag van de week een ander strand opzoeken. Wie cultuur apprecieert, vindt op Curaçao ruimschoots zijn gading. Langs de zuidkust werden in de zeventiende eeuw tal van forten gebouwd, een aantal bleven bewaard zoals het Rif Fort in Willemstad. Langs de kade bekoren de huizen in snoepkleurtjes en de binnenstad van deze hoofdstad staat op de lijst van Unesco Werelderfgoed. Het Tula Museum belicht de geschiedenis van de slavernij en in het Savonet Museum leer je over de plantages.
Zwemmen met dolfijnen, Salsa, merengue of Bachata dansen, mountainbiken in het Christoffel Park, een stadswandeling in Otrobanda, snorkelen of duiken naar koraalriffen, ook voor actieve dagen zijn er tal van opties. De herfstvakantie zal veel te kort zijn….www.curacao.com
Als over enkele weken de herfst weer om de hoek komt kijken dan blijft het in Oman heerlijk zomeren. Het is de ideale tijd om naar het sultanaat op reis te gaan en er een fantastische herfstvakantie te beleven, mét zon en aangename temperaturen. Stel je voor, een vakantie in oktober of november bij een fantastische 30 graden overdag en bij een deugddoende 20 graden ’s nachts. Het is in het sultanaat Oman dat je zoiets kunt beleven.
Kiezen voor Oman als reisbestemming tijdens de herfst doe je om meerdere redenen. Het is een veilige bestemming, een oase van rust in het Midden-Oosten. Men weet er ook hoe de toeristen te ontvangen, met open armen en gastvrijheid, met een toeristische infrastructuur die beantwoordt aan de internationale standaard. De hotels zijn steengoed en hebben een vermaardheid verworven omwille van de perfecte service.
Het aanbod toeristische bezienswaardigheden is enorm, een schitterende mix van natuurschoon en historische monumenten. Stel dat je verblijft aan zee, in een van de luxe resorts langs de witte zandstranden. Er is een brede waaier aan excursiemogelijkheden, op zee en langs de kust. Snorkelend of duikend ontdek je de onderwaterwereld van Oman of je reist naar de hoofdstad Muscat met zijn levendige souk en zijn musea of naar Nizwa waar machtige forten getuigen van het roemrijke verleden van het sultanaat. Het binnenland van Oman verrast misschien nog het meest want tijdens uitstappen vanuit je hotel merk je de grote variëteit van het landschap. Oman is veel meer dan een eentonige woestijn want er zijn indrukwekkende bergmassieven, groene valleien en stille oases. Ook een kennismaking met de Bedoeïenen bevolking is ronduit fascinerend.
Oman tijdens de herfstvakantie, ook voor de kinderen die maar al te graag het avontuur uit hun dromen willen beleven, in de Wahiba woestijn, in oude bergdorpjes, op de kleurrijke geitenmarkt in Nizwa. Tijdens het najaar kun je in Oman ook dolfijnen spotten of schildpadden die aan land komen om eieren te leggen en je kunt met een 4x4 de wadi’s doorkruisen, puur avontuur! Op reis naar Oman tijdens de herfst ! Dat gaat o zo makkelijk met talloze vluchten en nog meer handige reispakketten die door diverse reisorganisatoren worden aangeboden. Na circa 8 uur vliegen en met 3 uur tijdsverschil bereik je de wonderbare wereld van Oman die je tijdens het najaar, tijdens de herfstvakantie allesbehalve als de herfst ervaart..
Het sultanaat Oman, met als hoofdstad Muscat, maakt deel uit van het Arabisch schiereiland. Het is een veilige reisbestemming die aangenaam verrast, met een onvoorstelbare en gevarieerde natuurpracht, een culturele rijkdom zonder weerga en daar bovenop een gastvrije bevolking en een degelijke toeristische infrastructuur. Oman in één woord: GEWELDIG ! www.visitoman.be
Wie van outdoor houdt kan zijn hart ophalen in Tsjechië. Het land biedt diverse mogelijkheden voor liefhebbers van een beetje actie. Van windsurfen tot fietsen en van varen tot bergbeklimmen: CzechTourism zette de top 10 outdooractiviteiten op een rij.
1. Vaar op de Vltava rivier: De bekendste rivier van Tsjechië, de Vltava rivier, is bij uitstek geschikt om vanaf het water te ontdekken. Start in het middeleeuwse stadje Český Krumlov en maak een tocht met een opblaasbaar vlot of ga de rivier af per kano. Het is mogelijk zowel overdag als ’s nachts een vaartocht te maken. Alle bootverhuur vindt plaats in Český Krumlov.
2. Fietsroute langs het IJzeren Gordijn: De fietsroute langs het voormalige IJzeren Gordijn is een belevenis voor wie van fietsen én geschiedenis houdt. De restanten van het IJzeren Gordijn in Tsjechië starten bij de Beiers-Tsjechische grens en gaat via het Boheemse Woud naar Moravië. De overblijfselen uit het tijdperk zijn nog duidelijk zichtbaar, vooral in Podyjí National Park. Hier vind je niet alleen geschiedenis, ook kun je er terecht voor de Dyje rivier, hoge rotsformaties en wijngaarden.
3. Windsurfen in de meren van Tsjechië: Windsurfliefhebbers reizen af naar het stadje Lipno. Deze populaire surfbestemming ligt in de regio Zuid-Bohemen, tussen Kovářov en Černá v Pošumaví. Wie liever een andere watersport beoefent of graag op het strand ligt, is hier ook op het juiste adres.
4. Koninklijk paardrijden: Wie op vakantie graag wil paardrijden, kan z’n hart ophalen in Tsjechië. In Kladruby vind je oudste paardenfokkerij van de wereld. Hier kun je niet alleen de Kladruber en Tsjechische volbloedpaarden bekijken, ook kun je hier lessen volgen of een ritje maken in een historische paardenwagen. In Konopiště ligt de Favory stoeterij, het voormalige eigendom van Franz Ferdinand. Je kunt hier rijden op een van de honderd koninklijke paarden en les krijgen. In de winter kun je paardensleetochten maken.
5. Vissen in Třeboň: Het hoogtepunt van de vissers in het Zuid-Bohemische Třeboň vindt elk jaar plaats in het najaar: dit is het moment dat ze volgens traditie de vijvers oogsten. Om dit te vieren worden hier van begin oktober tot eind november diverse visdemonstraties georganiseerd en kun je de verkoop van de gevangen vis bijwonen. Ook kun je hier terecht voor een glas wijn en diverse lokale versnaperingen.
6. Beklim de Adršpach-Teplice: Is klimmen meer iets voor jou? De verschillende klimroutes van Adršpach-Teplice brengen je op zandstenen rotsen. Vanaf de top heb je een uitgestrekt uitzicht op het boslandschap en andere rotsformaties. Wie iets minder ervaren is kan verschillende cursussen volgen.
7. International Outdoor Film Festival: Het Internationale Outdoor Film Festival vindt van 26 september t/m 6 december plaats in veertig verschillende steden in Tsjechië. Dit festival draait niet alleen avontuurlijke en reisfilms, maar ook voorstellingen over extreme en avontuurlijke (water)sporten. Gastsprekers zullen hun ervaringen delen.
8. Tours door Moravische grotten: De Sloupsko-Šošůvské grotten in Moravië bestaan uit een uitgebreid complex van grotten, gangen en kloven. Dagelijks kun je deelnemen aan verschillende tours, die je onder meer langs de kloof Stupňovita Abyss brengen. Over deze kloof vind je een smalle brug die doet denken aan die uit de grotten van de Lord of the Rings-films. Ook de Moravische Karst bestaat uit verschillende grotten en kloven: zo kun je in de Punkva grotten een boottocht over de ondergrondse Punkva rivier maken en heb je twee uitkijkpunten bij de 138 meter diepe Macochakloof.
9. Fietsen langs de wijngaarden in Zuid-Moravië: Wie van wijn én fietsen houdt, is aan het juiste adres in Zuid-Moravië. Hier liggen de Moravische Wijnroutes, die je langs gemarkeerde fietssporen van in totaal 1200 kilometer brengt. Je fietst over glooiende landschappen en komt onderweg diverse uitkijkpunten, bossen en vele wijngaarden tegen. De routes variëren in moeilijkheidsgraad: zo is de Strá¸nická route geschikt voor iedereen, maar kost de Znojemská route wat meer moeite.
10. Golfen in luxe: Op nog geen veertig kilometer van Praag vind je een van de mooiste golfresorts van Tsjechië: Golf Resort Konopiště. Niet alleen kun je hier terecht voor zowel achttien als negen holes, ook kun je hier overnachten in het bijbehorende kasteelhotel. Wie graag ook wat cultuur wil snuiven, is welkom in de nabij gelegen kastelen Konopiště en Jemniště. www.czechtourism.com