Het Carrefour-wijnfestival in de herfst is altijd een van de hoogtepunten van het jaar, logisch met een van de grootste wijnkelder van het land! Zoals gewoonlijk bijten de Hypermarkten van 10 tot en met 29 september de spits af, daarna van 24 september tot 12 oktober is het de beurt aan Carrefour market.
Lees meer www.tasted4you.be
Het festival in de Carrefour-Hypermarkten loopt van 10 t.e.m. 29 september 2014. De ideale manier om je op het wijnfestival bij de Carrefour-Hypermarkten voor te bereiden, is de uitgebreide folder met tal van tips om wijn en gerechten te combineren. Dit jaar zijn er zo'n 400 referenties, waarvan 80 met een medaille of bekroond door wijnexperts (Robert Parker en The Wine advocate, het Classement des Meilleurs Vins de France, de Guide Hachette). En net als vorig jaar staan twee pagina's in het teken van onze Belgische wijnbouwers aan het andere eind van de wereld.
Voor elk wat wils dus. En vooral, voor ieders budget, want Carrefour pakt uit met flessen voor € 2,99 (La Cave d’Augustin Florent A.O.C. Bordeaux wit 2012), en een uitzonderlijk wijnjaar voor € 69,99 (Château Branaire Ducru A.O.C. Saint-Julien, rood 2010). Bovendien is goede wijn bij Carrefour betaalbaar voor iedereen. Er is al een bekroonde wijn voor € 4,69 (Côtes du Rhône Domaine les Mascarons, rood, 2011, gouden medaille Concours Mondial de Bruxelles). Een andere rode draad doorheen het festival van 2014 is dat je in elke categorie een wijn van minder dan € 4 vindt (Médoc, Graves, Fronsac, Côtes du Rhône, Bourgogne…) en hartendieven vanaf € 4,60 (Ca’Vittoria-Appassimento).
Hier alvast enkele aanbiedingen die je niet mag missen: Château Picon Cuvée Louis, A.O.C. Bordeaux supérieur, rood 2012, gouden medaille 2013 Concours mondial de Bruxelles voor € 5,99; Château Mille Anges, A.O.C. Cadillac, Côtes de Bordeaux 2009, uitzonderlijk wijnjaar, gouden medaille 2011 Concours Général de Paris en Concours des Vignerons Indépendants, Guide Hachette des Vins 2012 voor € 6,29; Château Pay de Pont, A.O.C. Médoc Cru Bourgeois, rood 2009, gouden medaille 2012 in Mâcon en Blaye s/Bourg € 9,29; A.O.C. Côtes du Rhône, Village St Gervais, Domaine Claire Clavel, rood 2011, gouden medaille 2012 Concours général de Paris voor € 6,99; A.O.P. Collioure Bernard Magrez – L’excellence de mon terroir, rood 2011, voor € 14,99 en A.O.C. Cassis, Les Calanques, rosé 2013, voor € 7,99.
En onder de hartendieven : South Island Brancott Estate, Nieuw-Zeeland, Pinot Noir, rood, MO 2009 voor € 7,99. Of alleen in Vlaanderen: Zuid-Afrika - Paarl Valley Cathedral Cellar – Pinotage € 9.99; AOC Bouzeron Bouchard – Ancien domaine Carnot, wit, MO 2012 voor € 8.99 en Gioso Rapujè, wit, MO 2013 voor € 6.99. En natuurlijk zijn ook de promo's van de partij: bijzonder interessante directe kortingen, aanbiedingen met gratis flessen (2+1, 4+2, 3+3 …) en kortingen op grote volumes. En om de klant te helpen bij het samenstellen van zijn ideale wijnkelder, vindt hij in de winkel tips en animaties in de loop van de 4 eerste festivaldagen.
Het aanbod schuimwijn is specifiek gericht op het noorden en het zuiden van het land: in het noorden: focus op cava en schuimwijn uit de wereld, in het zuiden: focus op het assortiment Franse en Italiaanse wijn. Dankzij de zeer mooie promoties (1+1, 2+1, 3+3 gratis, -35 % …) kan je profiteren van enkele onmisbare buitenkansjes. In de Hypermarkten vind je bijvoorbeeld de hartendieven van onze aankoper (alleen in Vlaanderen) : Cava Elyssia, Pinot noir of brut, € 9.99 of Cava Raimat € 11.99.
Voor het wijnfestival bij de Hypermarkten heeft Carrefour een speciale website in het leven geroepen: www.mysommelier.be die vanaf 8 september 2014 online is. Je vindt er de hele catalogus van het wijnfestival, een voorstelling van de Belgische wijnbouwers en interactieve video’s met Andy De Brouwer en Eric Boschman. Door op hun ludieke vragen te antwoorden, krijgt de klant een persoonlijke wijnselectie en tal van tips in functie van zijn profiel.
De Valkia Aalto is de nieuwste hybride infrarood accumulator van Tulikivi. “Aalto” is fins voor “golf” en verwijst naar de golvende afwerking van het Tulikivi Figure materiaal, dat bestaat uit speksteenpoeder en vuurvast materiaal. Binnenin is ze uiteraard uitsluitend opgebouwd uit pure speksteen, nog steeds de ongeëvenaarde kampioen in het vasthouden van warmte. Zoals de meeste Tulikivi’s kan dit hybride biomassatoestel zowel houtpellets branden, als houtbriketten, gewoon hardhout en zelfs ook zacht hout. Zo kan de gebruiker op elk moment een optimale afweging maken tussen gebruiksvriendelijkheid en brandstofkostprijs.
De Tulikivi Hiisi 5 is de nieuwe telg bij de populaire Hiisi reeks. De Hiisi 5 is voorlopig de grootste uit deze reeks nieuwe, kleinere massakachels, die ook bijzonder geschikt zijn voor goed geïsoleerde woningen. Deze infrarood accumulator brandt standaard zowel houtpellets als alle soorten brandhout en houtbriketten.
We kennen de echte stralingswarmte vooral van de massieve speksteenkachels en tegelkachels. Vandaag zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden om een stralingswarmteklimaat te scheppen, die vanuit esthetisch oogpunt bijzonder aantrekkelijk zijn. Daaronder vooral de zeer performante inbouwhaarden met warmteaccumulatie van Hoxter, die hun warmte opslaan in de modulaire keramische KMS-aanbouwmassa van Ortner.
De natuurlijke infrarode stralingswarmte voelt zo heerlijk aan omdat ze het lichaam echt opwarmt, zonder dat de luchttemperatuur bedrukkend hoog wordt. De verticale warmteverspreiding is veel egaler, waardoor koude voeten tot het verleden behoren. Stralingswarmte brengt mensen terug in de woonkamer. Mensen met bloeddrukproblemen, chronische vermoeidheid en allergieën aan de luchtwegen berichten massaal dat ze dankzij stralingswarmte comfortabeler kunnen leven met een lager verbruik aan medicijnen.
Ortner en Hoxter werken al vele jaren samen in productontwikkeling en distributie. Dutry & Co werd in januari 2014 importeur voor Hoxter in de Benelux en Frankrijk. Sinds juli 2014 is Dutry ook importeur voor Ortner in dezelfde regio.
Meer dan 120 wijnen, champagnes en schuimwijnen van over de hele wereld aan -20% tot -30% en een gids met wine food pairing voor het hele jaar
De grote herfstwijnbeurs bij Delhaize loopt nog tot 1 oktober. Tijdens deze periode kunnen de klanten genieten van kortingen gaande van 20% tot 30% per fles op meer dan 120 wijnen, champagnes en schuimwijnen van over de hele wereld. Met haar wijnselectien wil Delhaize haar klanten het beste van elke regio voorstellen.
De Maand van de Wijn bij Delhaize is ook het moment voor de liefhebbers om heel wat nieuwe producten en de laatste tendenzen in de wereld van de wijnen te ontdekken, maar ook het moment om te kunnen genieten van de expertise van de wijnraadgevers tijdens de degustaties georganiseerd in de winkels tijdens de 4 weekends van de Beurs.
Blikvangers dit jaar bij de nieuwe producten zijn volgende wijnen: een Sloveense wijn, de "Sauvignon blanc en furmint", van bij Puklavec, een nieuwe Grüner Vetliner, een Prosecco DOCG en een bio-Cava, nieuwe Rioja's, enz.
Tot slot presenteert Delhaize ook een "Wijngids", een minigids in zakformaat die de klant het hele jaar door zal helpen om zijn wijnkeuze te maken in functie van zijn menu. Er worden een hele reeks flessen in voorgesteld, van allerlei soorten origine en voor alle budgetten, geklasseerd per soort schotel en nauwgezet geselecteerd door Delhaize-specialisten. Op de laatste pagina staat de kaart met de millesimes, zowel nuttig in de supermarkt als op restaurant.
Alle promoties en uitzonderlijke extra promoties in de winkel zullen eveneens exclusief beschikbaar zijn op www.delhaizewineworld.com, de virtuele kelder van Delhaize.
Delhaize België: Begin juni 2014 bestond het netwerk van Delhaize België uit 862 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop ’n Go, Tom&Co en Red Market) kan een unieke winkelervaring worden aangeboden samen met een hoogstaande service. Delhaize biedt een ruim assortiment aan van meer dan 20 000 kwaliteitsproducten tegen een toegankelijke prijs. Dankzij haar 6 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Bio, Eco, Care) kan de winkelketen aan alle noden van de consumenten beantwoorden. De klanten kunnen hun boodschappen ook online doen via www.delhaize.be en www.delhaizewineworld.com voor wijn, of een levering laten brengen door Caddy Home. Delhaize België, dat in 2013 een omzet van 5 miljard euro behaalde en een marktaandeel van 25,5% (Bron AC Nielsen) had in België, heeft meer dan 15 000 medewerkers. De winkelketen maakt deel uit van Delhaize Groep, die actief is in 8 landen op 3 continenten en wereldwijd ongeveer 160 000 mensen tewerkstelt. Eind 2013 telde het netwerk van Delhaize Groep 3 534 winkels.
Tous au restaurant 2014, Franse culinaire kunst overschrijdt landsgrenzen
Van 22 tot 28 september, organiseert het Franse gastronomische evenement ‘Tous au Restaurant’ (Iedereen op restaurant) zijn 5e editie en gaat nu ook internationaal. In Brussel nemen twee etablissementen deel aan de feestelijkheden van 2014: ‘La Quincaillerie’ en ‘Aux Armes de Bruxelles’. Zij bieden alle fijnproevers de formule ‘Uw gast is onze gast’: uw tafelgenoot krijgt gratis het speciale feestmenu.
Tous au Restaurant werd gelanceerd in 2010 op initiatief van Chef Alain Ducasse en Laurent Plantier. Ondertussen is het uitgegroeid tot het niet te missen culinair evenement van het najaar. In het verleden namen per editie ongeveer 1.000 restaurants en 400.000 gasten deel. Dit jaar zijn heel wat nieuwe chefs van de partij, wat het evenement nog meer in de kijker zet. Men vindt de restaurants in alle uithoeken van Frankrijk, maar ook in Brussel, Berlijn, Genève en Milaan.
Ze zijn geen jongelingen meer, maar noem hen zeker nog geen senioren. Medioren zijn tussen 45 en 65 jaar oud en bruisen nog van energie. Deze nieuwe generatie vijftigplussers kiest – omwille van haar hang naar vrijheid en avontuur – vandaag meer dan ooit voor caravan- of motorhomevakanties. Doordat de kinderen het huis uit zijn, genieten medioren van aardig wat extra vrije tijd. Bovendien beschikken ze vaak over voldoende financiële middelen, terwijl ze nog steeds open staan voor nieuwe en avontuurlijke ervaringen.
De caravansector beseft dat de medioren over het ideale profiel beschikken om op reis te gaan met een caravan of motorhome. Deze manier van reizen kan de babyboomers hetzelfde gevoel van vrijheid geven dat er eind jaren ’60 leefde. Het laat hen toe om te vertrekken waar, wanneer en voor zolang ze willen, zonder aan comfort in te boeten.
Uiteraard zijn medioren ook niet de enigen die van caravan- of motorhomevakanties kunnen genieten. Ook jonge koppels met kinderen bijvoorbeeld huren of kopen vaak een vrijetijdsvoertuig om op een aangename manier op familievakantie te gaan: economisch, in alle vrijheid en kindvriendelijk.
Alle liefhebbers van dit type vrijetijdsreizen en -voertuigen kunnen op Mobicar hun hart ophalen, deze beurs voor caravans en mortorhomes vindt plaats in Brussels Expo van zaterdag 11 oktober tot en met zondag 19 oktober 2014.
MOBICAR 2014: Brussels Expo ¬– Paleis 6, 7 en 11 - van zaterdag 11 oktober t.e.m. zondag 19 oktober 2014 van 11u tot 18u. www.mobicar.be
Vlaamse streekproductenmarkt Oostende 6 - 7 september
Een charmant parkje, een 20-tal Vlaamse streekproducten en een koe. Samen vormen ze het decor van de tweede editie van de Vlaamse streekproductenmarkt, op smaak gebracht met een portie stoofvlees van Vlaams roodbruin bier en rundvlees van het roodbruine ras uit West-Vlaanderen. Op 6 en 7 september kan je genieten van tal van proevertjes op het Prinses Clementinaplein in Oostende, ideaal om een culinaire pauze te nemen tijdens een bezoekje aan de aangrenzende Grote Braderie.
De proevertjesmarkt is een initiatief van Handelsverbond ’t Kroontje, het Economisch Huis, de vzw Vlaamse Streekproducten en VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing). Na een succesvolle editie in Bokrijk vorig jaar, nodigde Stad Oostende de proevertjesmarkt dit jaar uit om deel te nemen aan de Grote Braderie. De streekproductenmarkt vindt plaats op zaterdag 6 en zondag 7 september, telkens van 11u tot 18u.
Potjesvlees, bier en runderras op weg naar een Europees label. Het Vlaamse label STREEKPRODUCT.BE vormt voor enkele producten een opstap naar een Europese erkenning. Zo ook drie West-Vlaamse specialiteiten die in de kijker staan tijdens de streekproductenmarkt in Oostende. Potjesvlees uit de Westhoek staat al het verst in de erkenningsprocedure. Het dossier is gunstig onthaald door Europa en kan begin 2015 een erkenning in de wacht slepen. Daarnaast zijn het rode runderras van West-Vlaanderen en het Vlaams roodbruine bier in de voorbereidingsfase om een dossier in te dienen. Het dossier voor het runderras zal nog dit jaar ingediend worden, voor het roodbruine bier is het nog wachten tot volgend jaar.
Benieuwd naar deze traditionele Vlaamse streekspecialiteiten? Laat je dan zeker overtuigen door hun smaak. Het Vlaamse roodbruine bier en het rode rund van West-Vlaanderen vinden elkaar alvast in een heerlijke stoofvleesschotel die ter plaatse kan geproefd worden. Ook de andere standhouders bieden aan uiterst democratische prijzen hapjes en kleine gerechtjes aan, gaande van Elixir d’Anvers en mattentaarten tot sneeuwballen diverse traditionele hespen. Meer dan 20 producenten zijn ter plaatse met hun specialiteiten.
"Angst over het Parc": ze zijn terug voor nog meer kippenvel!
Van 18 oktober tot 02 november zal er in Parc Astérix opnieuw “Angst over het Parc” heersen… Kippenvel en schaterlach gegarandeerd voor de hele familie! Tijdens de 5 nocturnes van dit jaar zullen alle bezoekers als de avond over het park valt elkaar de stuipen op het lijf kunnen jagen!
Van 18 oktober tot 2 november verandert Parc Astérix van gedaante… 3 spookhuizen, huiveringwekkende straatshows en gemetamorfoseerde attracties trakteren de bezoeker op een unieke ervaring. Het Huis van de Angst : Sensatiezoeker, laat je hypnotiseren door Dr. Cérébrus. Deze psychiater en alchemist nodigt u uit voor een leerrijke wandeling in gezelschap van vampiers, zombies en andere monsterlijke figuren om uw ergste nachtmerrie te trotseren. U komt er niet zonder kleerscheuren uit! (vanaf 16 jaar)
De Toorn van Anubis : in het museum van Havre heeft het inventaris van een antieke Egyptische collectie een aantal overstuurde geesten bevrijd. Als u ze uitdaagt, weet niemand wat de gevolgen zullen zijn. Betreed deze plek op eigen risico, en blijf vooral op uw hoede… En maak vooral de toorn van Anubis niet los! Verloren missie : vertrek voor een missie tussen de sterren, op zoek naar een verloren bemanning op een vreemde planeet. Klaar voor een buitenaardse ervaring? 3D ervaring.
Huiveringwekkende straatshows: Spoken, beulen, heksen en sluwe geesten komen samen… Opgelet voor foute ontmoetingen! In de straten spoken verontrustende personages, vreemde wezens en tal van reusachtige insecten. Een tocht die je niet zonder schrik zal doorstaan. Welkom in het hof der wonderen!
Sprookjes voor kleine Galliërs: De jongste Galliërs zullen niet gespaard blijven! Het verhaal van de druïden, de romeinen en van de Galliërs wordt in het dorp verteld. Vreselijke heksen hebben 4 attracties van Parc Astérix voor Allerheiligen betoverd: Het pad van de tovenaars : de Nationale 7 is helemaal betoverd en neemt u mee voor een duivelse rit in haar oude karren langs valkuilen, tovenaars en pompoenen. De Transdémonium : spoken en geesten dwalen door de gangen en kwellen de meest dappere bezoekers. Let op, achter u…! De Helse Ketels… borrelen! En u bent hier trouwens niet alleen… In het donker dwarrelen spoken mee in het rond…
Griezelige nocturnes! De dag schuift langzaam weg, schaduwen worden dikker, geluiden klinken verdacht… De sfeer wordt luguber… Zal u ontsnappen aan de kettingzaag van de “Leatherface” tijdens de 5 nocturnes die ongetwijfeld verschrikkelijk zullen zijn? Speciale avond op 31 oktober: een avond met vuurwerk en tal van verrassingen. Kippenvel gegarandeerd!
Parc Astérix, een toverdrank dat al 25 jaar getest en goedgekeurd wordt. Op 30 km ten noorden van Parijs ligt Parc Astérix, het tweede grootste pretpark van Frankrijk. Het park biedt een unieke mengeling van maar liefst 35 attracties en 3 shows opgezet in 6 verschillende universums (de Galliër, het Romeinse Rijk, Antiek Griekenland, de Vikings, Door de Tijd en Egypte). Het Parc Astérix-effect, dat is een onvergetelijk avontuur aan boord van de Oziris, de faraonische attractie, of nog de Goudurix, de grote achtbaan met maar liefst 7 loopings; emoties die de overhand nemen voor het adembenemend ballet van de dolfijnen; of nog de ontdekking van eerste sensaties van de kleine Galliërs met 5 nieuwe attracties in het Bos van Idéfix!
Van 18 oktober tot 02 november 2014 - open van 10u tot 18u. Dagtarief: 46 €/volwassen en 37 €/kind (3 tot 11 jaar). Nocturnes : Open van 17u tot 22u op 18, 25 en 30 oktober en op 1 november, en van 18u tot 23u op 31 oktober. Avondtarief: uniek vast tarief van 30 € op 18, 25, 30 oktober en 1 november et 35 € op 31 oktober.
Pierre & Vacances heeft zijn aanbod wintervakanties een aangepaste boost meegegeven met nieuwe bestemmingen, nieuwe services en aandacht voor wellness, kortom maatregelen die het reeds ruim aanwezige kwalitatieve aanbod, nog moet verruimen en versterken.
Bij de wintersportbestemmingen kaapt de nieuwe residentie in Flaine, in het Grand Massif, een van Frankrijks grootste skigebieden samen met de gerenoveerde residentie L’Albane in Vars de meeste aandacht weg. Eveneens in het segment wintervakanties biedt P&V voor een vakantie zonder zorgen nieuwe inbegrepen of à la carte services aan. Deze services kunnen tegelijk met het verblijf of bij aankomst worden geboekt, P&V legt hierbij de nadruk op de services in de accommodaties zelf. Klanten hebben de keuze uit volgende formules: essential@home, superior@home en deluxe@home.
Het wellnessaanbod van P&V premium in Frankrijk biedt schitterende spa’s van gerenommeerde partners zoals Deep nature®, Algotherm®, Cinq Mondes® en Thalgo®, die pure kwaliteit uitstralen. De wellnessruimten beschikken over een binnen- of buitenzwembad, sauna, hammam en in sommige gevallen een jacuzzi. In de verzorgingscabines komt men helemaal tot rust, in alle residenties worden allerhande massages en een ontspannende of verkwikkende behandeling aangeboden: Balinese massage Polynesische massage, ‘délices d’Orient’, detox-kuur en nog veel meer.
Inzake winterzonvakanties zorgt P&V voor leuke mogelijkheden op Fuenteventura en op de Antillen. De nieuwe P&V village club Fuerteventura Origo Mare bevindt zich in de noordelijke punt van het eiland nabij de weelderige kusten en strekt zich uit over 120 hectare. De gasten verblijven in een studio voor 2 of 4 personen of in een VIP verblijf. De accommodaties zijn bijzonder ruim en compleet ingericht, ze beschikken over een terras en zijn verdeeld over meerdere oases met ieder een zwembad. Fuerteventura wordt omringd door wel 150 km strand, maar heeft veel meer te bieden dan een zonovergoten vakantie. Elk jaar verwelkomt het eiland tal van waterevenementen en wedstrijden, maar ook op het eiland zelf zijn de sportmogelijkheden vrijwel eindeloos met bv meer dan 250 km aan wandelroutes. Als biosfeerreservaat is het eiland een topbestemming voor iedereen die graag de grote natuurparken en de vulkanische omgeving wil verkennen. Craterpark is een origineel zwemparadijs waarvan de naam verwijst naar de vulkanische omgeving van Fuerteventura en het plaatselijke landschap leuk weerspiegelt. Dit vrij toegankelijke zwemparadijs bestaat uit tal van attracties en activiteiten, o.m. een golfbad van 400 m², een waterboom van 6m hoog met waterstralen en –pompen, een glijbaan een multi-activiteiten zwembad ( watervolleybal, klimmuur) en een plonsbadje. In het Craterpark is bovendien een bar aanwezig.
De Antillen, exotisch … ook in de winter. De Franse Antillen zijn een paradijs van stranden, tropische vegetatie en adembenemende landschappen. Het tropische klimaat en de azuurblauwe zee maken van de eilanden een paradijs in de Caraïben. P&V is er eigenaar van twee villages clubs op de eilanden Martinique en Guadeloupe en van de onlangs gerenoveerde premium residentie Les Tamarins in Guadeloupe. De twee villages clubs in Sainte-Anne op Guadeloupe en Sainte-Luce op Martinique, zijn beide gelegen in autovrije zones langs de kust. Ze nodigen het heel jaar door uit om de prachtige natuur te verkennen. Deze locaties hebben alle troeven van de P&V villages clubs in huis en dat in een beschermde omgeving. De accommodaties gaan van een studio voor 2/3 personen tot select-3kamerappartementen voor 6 personen. Ze hebben alle zicht op zee of de tuinen van de club. Alle appartementen beschikken over airconditioning en zijn stijlvol ingericht in de lokale kleuren.
De Pierre & Vacances premium residentie Les Tamarins in Sainte-Anne op Grande Terre, Guadeloupe beschikt ober accommodaties met een ideale ligging en met zicht vanaf La Pointe du Helleux, op de baai en over de oceaan. De ruime en volledig uitgeruste appartementen beschikken over airconditioning en een balkon of terras. De Deep Nature spa® maakt deel uit van de residentie en biedt diverse behandelingen en massages aan. De gasten kunnen ook verkoeling zoeken in het zwembad of op het van strandmeubilair voorziene strand.
Een eiland omringt door een oceaan van het diepste blauw, waar de zon straalt in een eeuwig blauwe lucht en waar vele huizen in een vrolijk blauwe kleur zijn geschilderd. Hoogstens voel je je blue als je na een prachtige herfstvakantie op Curaçao weer de koffers pakt….
Doet de herfst in ons land veel te vroeg haar intrede, het tropische Curaçao kent geen herfst. Het is er 365 dagen lang zomer met een permanent aanwezige zon en een constante zalige temperatuur. Meer en meer Belgen weten om die redenen Curaçao steeds vaker te vinden (+11% voor de eerst helft van 2014 t.o.v. 2013), Het eiland, een comfortabele rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam Schiphol van amper negen uur ver, is aldus de perfecte bestemming voor de herfstvakantie. Kan je al eerder vertrekken, dan profiteer je bij KLM vanwege de werelddealweken van gunstige tarieven vanaf € 499 retour (boeken voor 15/09) en met ArkeFly vlieg je nu nog comfortabeler in de nieuwe Dreamliner.
Voordelig voor Belgen: Bevindt Curaçao zich in de Cariben voor de kust van Venezuela, de bestemming zal je niet helemaal onbekend voorkomen: je spreekt er Nederlands, vindt er een Albert Heijn-supermarkt en betaalt er met Nederlands-Antilliaanse guldens, want Curaçao maakte tot 2010 deel uit van de Nederlandse Antillen. Tijdens de herfstvakantie is Curaçao even voor ons Belgen want deze schoolvakantie valt in Nederland op een andere datum. Daardoor zijn er voor deze periode goede promoties bij de Belgische touroperators te vinden. Hiervoor raadpleeg je best je reisagent.
Elke dag een ander strand: Op een tropisch eiland als Curaçao staat, als je dat wenst, het strand de hele dag centraal: hagelwit zand, ranke palmbomen en een ruisende oceaan nodigen uit om luilekker te relaxen, aan hippe strandbars met designmeubilair proef je cocktails en tapas, je dineert met je voeten in het zand en proeft er gegrild lekkers uit de zee, vervolgens zak je af naar een van de beachparty’s waar je danst bij het licht van fakkels of je sluit de dag af met een romantische strandwandeling onder de sterren en de maan.
Westpunt met zijn zwarte vulkanische rotsen en woeste kust, Boca Tabla, Playa Forti, Mambo Beach, Jan Thiel Beach, Santa Barbara Beach, Playa Kenepa Grandi - Grote Knip in het Nederlands - in een baai afgezoomd met rotsen waarop metershoge cactussen groeien, je kunt bovendien elke dag van de week een ander strand opzoeken. Wie cultuur apprecieert, vindt op Curaçao ruimschoots zijn gading. Langs de zuidkust werden in de zeventiende eeuw tal van forten gebouwd, een aantal bleven bewaard zoals het Rif Fort in Willemstad. Langs de kade bekoren de huizen in snoepkleurtjes en de binnenstad van deze hoofdstad staat op de lijst van Unesco Werelderfgoed. Het Tula Museum belicht de geschiedenis van de slavernij en in het Savonet Museum leer je over de plantages.
Zwemmen met dolfijnen, Salsa, merengue of Bachata dansen, mountainbiken in het Christoffel Park, een stadswandeling in Otrobanda, snorkelen of duiken naar koraalriffen, ook voor actieve dagen zijn er tal van opties. De herfstvakantie zal veel te kort zijn….www.curacao.com
Als over enkele weken de herfst weer om de hoek komt kijken dan blijft het in Oman heerlijk zomeren. Het is de ideale tijd om naar het sultanaat op reis te gaan en er een fantastische herfstvakantie te beleven, mét zon en aangename temperaturen. Stel je voor, een vakantie in oktober of november bij een fantastische 30 graden overdag en bij een deugddoende 20 graden ’s nachts. Het is in het sultanaat Oman dat je zoiets kunt beleven.
Kiezen voor Oman als reisbestemming tijdens de herfst doe je om meerdere redenen. Het is een veilige bestemming, een oase van rust in het Midden-Oosten. Men weet er ook hoe de toeristen te ontvangen, met open armen en gastvrijheid, met een toeristische infrastructuur die beantwoordt aan de internationale standaard. De hotels zijn steengoed en hebben een vermaardheid verworven omwille van de perfecte service.
Het aanbod toeristische bezienswaardigheden is enorm, een schitterende mix van natuurschoon en historische monumenten. Stel dat je verblijft aan zee, in een van de luxe resorts langs de witte zandstranden. Er is een brede waaier aan excursiemogelijkheden, op zee en langs de kust. Snorkelend of duikend ontdek je de onderwaterwereld van Oman of je reist naar de hoofdstad Muscat met zijn levendige souk en zijn musea of naar Nizwa waar machtige forten getuigen van het roemrijke verleden van het sultanaat. Het binnenland van Oman verrast misschien nog het meest want tijdens uitstappen vanuit je hotel merk je de grote variëteit van het landschap. Oman is veel meer dan een eentonige woestijn want er zijn indrukwekkende bergmassieven, groene valleien en stille oases. Ook een kennismaking met de Bedoeïenen bevolking is ronduit fascinerend.
Oman tijdens de herfstvakantie, ook voor de kinderen die maar al te graag het avontuur uit hun dromen willen beleven, in de Wahiba woestijn, in oude bergdorpjes, op de kleurrijke geitenmarkt in Nizwa. Tijdens het najaar kun je in Oman ook dolfijnen spotten of schildpadden die aan land komen om eieren te leggen en je kunt met een 4x4 de wadi’s doorkruisen, puur avontuur! Op reis naar Oman tijdens de herfst ! Dat gaat o zo makkelijk met talloze vluchten en nog meer handige reispakketten die door diverse reisorganisatoren worden aangeboden. Na circa 8 uur vliegen en met 3 uur tijdsverschil bereik je de wonderbare wereld van Oman die je tijdens het najaar, tijdens de herfstvakantie allesbehalve als de herfst ervaart..
Het sultanaat Oman, met als hoofdstad Muscat, maakt deel uit van het Arabisch schiereiland. Het is een veilige reisbestemming die aangenaam verrast, met een onvoorstelbare en gevarieerde natuurpracht, een culturele rijkdom zonder weerga en daar bovenop een gastvrije bevolking en een degelijke toeristische infrastructuur. Oman in één woord: GEWELDIG ! www.visitoman.be
Wie van outdoor houdt kan zijn hart ophalen in Tsjechië. Het land biedt diverse mogelijkheden voor liefhebbers van een beetje actie. Van windsurfen tot fietsen en van varen tot bergbeklimmen: CzechTourism zette de top 10 outdooractiviteiten op een rij.
1. Vaar op de Vltava rivier: De bekendste rivier van Tsjechië, de Vltava rivier, is bij uitstek geschikt om vanaf het water te ontdekken. Start in het middeleeuwse stadje Český Krumlov en maak een tocht met een opblaasbaar vlot of ga de rivier af per kano. Het is mogelijk zowel overdag als ’s nachts een vaartocht te maken. Alle bootverhuur vindt plaats in Český Krumlov.
2. Fietsroute langs het IJzeren Gordijn: De fietsroute langs het voormalige IJzeren Gordijn is een belevenis voor wie van fietsen én geschiedenis houdt. De restanten van het IJzeren Gordijn in Tsjechië starten bij de Beiers-Tsjechische grens en gaat via het Boheemse Woud naar Moravië. De overblijfselen uit het tijdperk zijn nog duidelijk zichtbaar, vooral in Podyjí National Park. Hier vind je niet alleen geschiedenis, ook kun je er terecht voor de Dyje rivier, hoge rotsformaties en wijngaarden.
3. Windsurfen in de meren van Tsjechië: Windsurfliefhebbers reizen af naar het stadje Lipno. Deze populaire surfbestemming ligt in de regio Zuid-Bohemen, tussen Kovářov en Černá v Pošumaví. Wie liever een andere watersport beoefent of graag op het strand ligt, is hier ook op het juiste adres.
4. Koninklijk paardrijden: Wie op vakantie graag wil paardrijden, kan z’n hart ophalen in Tsjechië. In Kladruby vind je oudste paardenfokkerij van de wereld. Hier kun je niet alleen de Kladruber en Tsjechische volbloedpaarden bekijken, ook kun je hier lessen volgen of een ritje maken in een historische paardenwagen. In Konopiště ligt de Favory stoeterij, het voormalige eigendom van Franz Ferdinand. Je kunt hier rijden op een van de honderd koninklijke paarden en les krijgen. In de winter kun je paardensleetochten maken.
5. Vissen in Třeboň: Het hoogtepunt van de vissers in het Zuid-Bohemische Třeboň vindt elk jaar plaats in het najaar: dit is het moment dat ze volgens traditie de vijvers oogsten. Om dit te vieren worden hier van begin oktober tot eind november diverse visdemonstraties georganiseerd en kun je de verkoop van de gevangen vis bijwonen. Ook kun je hier terecht voor een glas wijn en diverse lokale versnaperingen.
6. Beklim de Adršpach-Teplice: Is klimmen meer iets voor jou? De verschillende klimroutes van Adršpach-Teplice brengen je op zandstenen rotsen. Vanaf de top heb je een uitgestrekt uitzicht op het boslandschap en andere rotsformaties. Wie iets minder ervaren is kan verschillende cursussen volgen.
7. International Outdoor Film Festival: Het Internationale Outdoor Film Festival vindt van 26 september t/m 6 december plaats in veertig verschillende steden in Tsjechië. Dit festival draait niet alleen avontuurlijke en reisfilms, maar ook voorstellingen over extreme en avontuurlijke (water)sporten. Gastsprekers zullen hun ervaringen delen.
8. Tours door Moravische grotten: De Sloupsko-Šošůvské grotten in Moravië bestaan uit een uitgebreid complex van grotten, gangen en kloven. Dagelijks kun je deelnemen aan verschillende tours, die je onder meer langs de kloof Stupňovita Abyss brengen. Over deze kloof vind je een smalle brug die doet denken aan die uit de grotten van de Lord of the Rings-films. Ook de Moravische Karst bestaat uit verschillende grotten en kloven: zo kun je in de Punkva grotten een boottocht over de ondergrondse Punkva rivier maken en heb je twee uitkijkpunten bij de 138 meter diepe Macochakloof.
9. Fietsen langs de wijngaarden in Zuid-Moravië: Wie van wijn én fietsen houdt, is aan het juiste adres in Zuid-Moravië. Hier liggen de Moravische Wijnroutes, die je langs gemarkeerde fietssporen van in totaal 1200 kilometer brengt. Je fietst over glooiende landschappen en komt onderweg diverse uitkijkpunten, bossen en vele wijngaarden tegen. De routes variëren in moeilijkheidsgraad: zo is de Strá¸nická route geschikt voor iedereen, maar kost de Znojemská route wat meer moeite.
10. Golfen in luxe: Op nog geen veertig kilometer van Praag vind je een van de mooiste golfresorts van Tsjechië: Golf Resort Konopiště. Niet alleen kun je hier terecht voor zowel achttien als negen holes, ook kun je hier overnachten in het bijbehorende kasteelhotel. Wie graag ook wat cultuur wil snuiven, is welkom in de nabij gelegen kastelen Konopiště en Jemniště. www.czechtourism.com
DRIE REDENEN WAAROM JIJ DIT NAJAAR OP SHOPPINGTRIP NAAR SCANDINAVIË MOET
Wie Scandinavië zegt, denkt spontaan aan interieur en design. Maar shoppen in de Scandinavische hoofdsteden is veel meer dan dat. Zo huisvest Kopenhagen de langste shoppingstraat van heel Europa en blijven in Oslo de shoppingcentra langer open dan in de meeste andere West-Europese steden. Shoppen in Stockholm staat dan weer gelijk aan snuisteren in designboetieks en kunstateliers. Wie nu boekt bij Scandinavian Airlines kan dit najaar voor amper 100 euro rechtstreeks van Brussel naar Stockholm, voor 112 euro naar Oslo en 113 euro naar Kopenhagen. Meer info en boeken: www.flysas.be
De Scandinavische hoofdsteden staan bij de Belgische toerist vaak geboekstaafd als dure bestemmingen. Vandaar dat ze meestal onderaan het lijstje belanden wanneer men een shoppingtrip plant, ten voordele van populaire shoppingsteden als Londen, Parijs of Amsterdam. Nochtans bezitten de Scandinaviërs een aantal troeven die men nergens anders terugvindt.
Langste shoppingstraat van Europa: Kopenhagen is een echt shoppingwalhalla, met een aantal gigantische shoppingcentra. De twee grootste bevinden zich in Strøget, de langste shoppingstraat van heel Europa: Det Ny Illum en Magasin du Nord. Het jongere publiek kan terecht in het Frederiksberg shoppingcenter. Naast de grote centra vind je in Strøget ook de grotere designer brands à la Louis Vuitton, Gucci of Chanel, maar evengoed kleinere boetieks met lokale merken. Uiteraard mag ook de grootste H&M van heel Scandinavië niet ontbreken op Strøget.
Late night shopping: Door haar noordelijke ligging is Oslo gedurende wintermaanden vaak gehuld in duisternis. Niet voor niets dat de Noren shoppen tot één van hun lievelingsbezigheden rekenen. Winkels in Oslo zijn dan ook langer open dan in de meeste andere Scandinavische steden. Door de week sluiten de winkels meestal pas om 20u en op zaterdag om 18u. Op donderdag zijn er vaak speciale shoppingavonden, waarop winkels nog langer openblijven. Bovendien gaan winkels al om 9u open, wat dan weer vroeger is dan in de meeste andere Europese steden. Iets wat niet mag ontbreken op je shoppinglijstje zijn Noorse sweaters. De bekendste adressen zijn Husfliden, Dale of Norway en de Oslo Sweater shop.
Wachtkamer van grote designers: Stockholm is zonder meer dé creatieve hotspot van Scandinavië. Heel wat merken waar de hipsters uit Londen en New York maar al te graag mee dwepen op feestjes hebben hun oorsprong in Stockholm. ACNE, Hope en V Avenue Shoe Repair zeggen jou vandaag misschien nog niets, maar hebben binnen enkele jaren wellicht een even grote naamsbekendheid als Filippa K, eveneens met roots in Stockholm.
Daarnaast is Stockholm een aaneenschakeling van trendy boetieks die vaak een crossover zijn van een kledingzaak, interieurwinkel en bar. Een voorbeeld hiervan is Grandpa, dat volgepropt staat met vintage spulletjes uit de jaren ’50.
Boek nu je Scandinavian shoppingtrip vanaf 100 euro/pp. Wie nu boekt bij Scandinavian Airlines kan genieten van de laagste tarieven voor dit najaar. Een retourticket Stockholm kan al vanaf 100 euro, Oslo vanaf 112 euro en Kopenhagen vanaf 113 euro, rechtstreeks vanuit Brussel. Inbegrepen in de prijs zijn 23kg ingecheckte bagage, koffie of thee en een krant. SAS heeft dagelijks rechtstreekse vluchten vanuit Brussel naar de drie Scandinavische hoofdsteden.
SAS is de leidende Scandinavische luchtvaartmaatschappij met dagelijkse vluchten naar bestemmingen in Europa, de Verenigde Staten en Azië. SAS is lid van Star Alliance (www.staralliance.com) en biedt samen met de 27 partners meer dan 1300 bestemmingen wereldwijd in 195 landen. www.flysas.be
Nieuwe campagnes, nieuwe kleuren, een nieuwe slogan én nieuwe producten
Het Brussels Airlines marketing team lanceert vandaag een volledig nieuwe marktpositionering. “DE passagier” bestaat niet meer. Het aantal verschillende type reizigers is de voorbije jaren immers flink gegroeid. Iemand die vandaag om professionele redenen het vliegtuig neemt, doet dat volgende maand misschien om een citytrip te maken of om een familielid in het buitenland op te zoeken en heeft daarbij dus andere verwachtingen en noden. De ene passagier zoekt de allergoedkoopste reisformule of heeft geen bagage om in te checken, de andere wil tijd uitsparen en in alle comfort reizen. Meer dan ooit dringt productsegmentering met aangepaste marketingboodschappen zich dan ook op. Met die evolutie in het achterhoofd heeft Brussels Airlines de voorbije maanden een nieuwe marktpositionering uitgewerkt die vanaf vandaag wordt geïmplementeerd.
"We laten onze klanten voortaan zélf kiezen wat ze willen en wat voor hen belangrijk is tijdens hun vlucht. Daarvoor hebben we met ‘Check&Go’, ‘Light&Relax’, ‘Flex&Fast’ en ‘Bizz&Class’ vier producten ontwikkeld die alle vier hun eigen prijszetting en features hebben. Dat unieke productaanbod geeft de klant de servicekeuze en budgetvrijheid die hij of zij vandaag wil.” Nathalie Erdmanis, Brussels Airlines VP Marketing.
Eeuwenoud, maar populairder dan ooit tevoren: oosterse hammams met hun traditionele bad rituelen. Nu heeft ADA een toepasselijke hotel cosmetic badlijn ontwikkeld. Met HAMMAM SPA kunnen hoteliers hun gasten een exclusieve wellness ervaring voor lichaam en geest aanbieden.
Het woord ‘hammam’ betekent gewoon ‘warmen’ . Maar het staat ook voor een oude wellness formule: ontspanning en gezondheid alsmede het ‘reinigen’ van lichaam en geest. In het Oosten is de traditionele badceremonie – die bestaat uit reinigen, ontspannen en massage – een deel van het dagelijkse leven voor veel mensen. In Europa wordt een steeds groter aantal publieke hammams gebouwd.
Badplaats Koksijde-Oostduinkerke heeft naast zee, strand en garnaalvissers ook voor de doelgroep golfers veel te bieden. De golfcourse Golf Ter Hille in Koksijde is onlangs uitgebreid met een volwaardige 18-holes golf course, genaamd Langeleedcourse (hcp minstens 35). Beginners kunnen zich nog altijd uitleven op de 9-holes Hazebeekcourse (hcp minstens 45).
Aan de opening in juni jl. van long course Langeleed en van het clubhuis gaat een lange en boeiende geschiedenis vooraf. Het waren Engelsen die in 1922 een terrein van 100 ha kochten om een golfbaan te bouwen in de prachtige duinen bij het strand. Van dat project kwam evenwel niets terecht en op die terreinen ontstond een villawijk. Golf ter Hille verrees uiteindelijk op de gronden van Hof ter Hille dat toebehoorde aan de beroemde Duinenabdij waarvan de geschiedenis teruggaat tot de middeleeuwen. Ook de Duivelsput die zich nu nog op het domein van Golf ter Hille bevindt stamt uit die tijd. Het was een diepe veenput, sinds eeuwen bekend in allerlei volksverhalen en legendes. Hole 18 ligt er precies naast en kreeg de passende naam Devil’s Hole.
Integratie in een historische en een natuurlijke omgeving: Wat Golf Ter Hille zo bijzonder maakt is de inbedding in een schitterende natuurlijke omgeving (tussen kuststrook met duinen en achterland met polders) en de historische, archeologische context van de site. Het ontwerp van de golfbaan is in perfect evenwicht met het landschap en voormalige constructies werden in het ontwerp geïntegreerd, zoals een leegstaande hoeve. Ander belangrijk kenmerk van het golfterrein is de link met andere actieve recreatie. Zo is het terrein vrij toegankelijk voor wandelaars en fietsers.
Golf Ter Hille is allesbehalve een exclusief golfterrein, integendeel, iedereen is welkom, toeristen en de lokale bevolking, beginners en gevorderden. De golfacademie omvat de driving range, een putting green, een oefenbunker en een chipping green. De driving range telt 25 afslagplaatsen waarvan 13 overdekt. De wereldwijd bekende golf course architect Jeremy Pern zorgde voor het ontwerp van dit alles. De short course (Hazebeekcourse) is een oefengolfbaan van negen holes met telkens vier afslagplaatsen. Voor long hitters zijn er voldoende waterhindernissen. Vereiste handicap: 45. De championship course, omgedoopt tot Langeleedcourse, telt 18 holes. Vereiste handicap: 35
Het clubhuis is het kloppende hart van Golf Ter Hille. Op het naar het zuiden gerichte terras is het heerlijk om iets te eten of te drinken. Er is ook een leslokaal, een vergaderruimte, een golf shop, een ondergrondse parking voor golf buggies, een lokaal voor MICE-activiteiten en in een tweede gebouw zijn alle sanitaire voorzieningen aanwezig.
Leuke weetjes: Investering: 20 miljoen euro, voor de aanleg van Golf Ter Hille werd 1,3 miljoen m3 grond vervoerd – 906 sprinklers zorgen voor de beregening – 1660 nieuwe bomen en 22.701 vijverplanten werden aangeplant – in de nursery green worden nieuwe grassoorten gekweekt – onderhoud door 10 voltijdse werkkrachten – in 2013 werden 1,4 miljoen ballen afgeslagen. www.koksijdegolfterhille.be
CUISIPRO ZET HET OESTERSEIZOEN VEILIG IN MET EEN BESCHERMENDE HANDSCHOEN
Onweerstaanbaar kunnen ze zijn, oesters. Maar ook onwrikbaar… Cuisipro helpt je op weg om ze veilig te openen met een beschermende handschoen. Klaar voor het oesterseizoen? Oesterfans kijken reikhalzend uit naar september, wanneer het seizoen van de Zeeuwse platte oesters van start gaat. En dit jaar geen verrassingen met vlijmscherpe uitsteeksels van schelpen of, erger nog, eventuele uitschieters van messen. Want de beschermhandschoen van Cuisipro, versterkt door glasvezel, beschermt je hand tijdens het openen van de oester.
De handschoen is gemaakt van een stevige maar zachte stof, zodat je je vingers vrij kan bewegen en de oester comfortabel kan vasthouden als je hem openbreekt en de sluitspier doorsnijdt. De stof is bovendien ademend, geen klamme handen dus! Cuisipro verloor ook het gebruiksgemak niet uit het oog, want de handschoen kan probleemloos in de wasmachine (30°C).
En niet alleen voor oesterfans is deze Cuisipro-handschoen een troef. In de keuken is hij al snel onmisbaar bij het snijden van vlees of bij het raspen van groenten.
Praktische info: zilvergrijs, één maat, geschikt voor links- en rechtshandigen, 2 jaar garantie - richtverkoopprijs: 14,95 euro
Het merk Cuisipro, dat in België exclusief via Demeyere wordt verdeeld, wordt sinds jaar en dag met professioneel keukengereedschap geassocieerd: design dat in het oog springt, efficiëntie die je kookkunst ondersteunt, kwaliteit die duurzaam is, een meerwaarde die telkens verrast en innovatie die voortdurend verwachtingen weerlegt – geruggensteund door 25 jaar garantie. www.cuisipro.com / www.demeyere.be
Om de 60ste verjaardag van de keten Relais & Châteaux op gepaste wijze te vieren werden diverse ‘routes de bonheur’ uitgewerkt waarbij hotelgasten meerdere landen en regio’s bezoeken en telkenmale worden opgevangen bij een van de leden van deze keten zodat ze een unieke reis en ervaring beleven.
Het motto “ een door verscheidenheid” met hospitality als rode draad vormt evenzeer de draagkracht van het project “Kastelenroute” dat door een 3-tal Beneluxleden werd opgezet, project waarbij men Nederland, het Groot Hertogdom Luxemburg en Duitsland doorkruist. Aan dit project van kracht tot eind november 2014 werken het Château St Gerlach Maastricht, het Athoff Schlosshotel Lerbach Bergisch Gladbach en Hotel Le Place d’Armes in Luxemburg mee.
illycaffè en Francis Francis! lanceren de X7.1 SUNRISE LIMITED EDITION
illycaffé en Francis Francis breiden de X7.1 familie uit met drie geraffineerde trendkleuren. X7.1 Sunrise Limited Edition heet de nieuwe collectie espressomachines die vanaf eind september in beperkte oplage te koop is. Een must-have voor liefhebbers van Italiaanse espresso en retro design.
X7.1 Sunrise Limited Edition : Na de rage van felle kleuren zijn gedempte tinten favoriet in interieurinrichting en design. Francis Francis pikt in op deze trend met de Sunrise Limited edition. Zoals de naam doet vermoeden, is het kleurenpalet geïnspireerd op de warme tinten van een zonsopgang. Aurora Green, Pink, Daylight Yellow heten de kleuren die de retro moderne vormgeving, bedacht door de Italiaanse architect Luca Trazzi, onderstrepen.
Eén druk op de knop en je dag begint smaakvol dankzij dit gebruiksvriendelijke toestel. Het geheim is de unieke Metodo Iperespresso, ontwikkeld door illycaffé, Kies de capsule met je favoriete arabica, stop ze in de machine en in 30 seconden verkrijg je een perfecte, authentieke Italiaanse espresso mèt fluwelig crèmelaagje.
‘Een capsule, een toestel, een espresso zoals in de Italiaanse bar bij u thuis’ Metodo Iperespresso (MIE), het nieuwste resultaat van het onderzoek door illycaffè, biedt de perfectie van een uitstekende espresso. Nu heeft u ook de mogelijkheid om heel eenvoudig steeds opnieuw een perfecte espresso te bereiden dankzij het vernieuwende extractiesysteem, de capsule en de speciale Francis Francis! X7. Bij Metodo Iperespresso wordt het klassieke proces van ‘infusie’ vervangen wordt door twee verschillende fasen: de hyperinfusie: uniforme en optimale omstandigheden en grotere druk in de capsule brengen het aroma en body van de koffie optimaal naar boven. de emulsie: de koffie loopt door de opening van het klepje waardoor het zich vermengt met de lucht en zo een rond, fluwelig en duurzaam crèmelaagje doet ontstaan.
Metodo Iperespresso biedt ook nog andere voordelen: gebruikseenvoud iedereen, ook wie absoluut geen ervaring heeft, slaagt erin om met dit systeem steeds opnieuw een perfecte espresso te maken; maximale hygiëne en minimaal onderhoud; de koffie en de machine komen nooit met elkaar in contact; geen verspilling na opening van de verpakking blijft de capsule nog 30 dagen optimaal bewaard en langdurige crèmelaag 15 tot 30 minuten: zolang blijft het crèmelaagje van de espresso intact . Metodo Iperespresso heeft zijn eigen, specifieke machines zoals de Francis Francis!! X7 Machine die door illycaffè zelf werd ontworpen en geproduceerd. Compacte en onderhoudsvriendelijke machine, waarin de Italiaanse ontwerper Luca Trazzi functionaliteit wist te koppelen aan een fraai design en traditie wist te verzoenen met moderniteit. Aanbevolen verkoopprijs = 209.50 euro
TravelBird polst klanten naar hun sociaal gedrag tijdens vakantie
De Vlaming is een sociaal beestje als hij met vakantie is en legt makkelijk sociaal contact. Dat blijkt uit de nieuwe TrendBirdsenquête die online reisaanbieder TravelBird liet uitvoeren bij 520 van haar Vlaamse klanten. Zo zoekt 7 op de 10 Vlamingen bewust contact op met anderen. Die anderen zijn vooral medereizigers, maar ook locals. 71% heeft al ooit vrienden gemaakt op reis. En bijna de helft van de ondervraagden (46%) houdt na zijn reis nog contact met 1 à 2 medereizigers. Mensen zomaar toevoegen op Facebook zien we dan weer minder zitten. 46% beweert niemand toegang te willen geven tot zijn social mediaprofielen. Leuk weetje: 3 op 4 Vlamingen heeft nog nooit een vakantieliefde gehad. Blijkbaar zijn we dus vlottere babbelaars dan kussers.
Er wordt wel eens beweerd dat Vlamingen in zichzelf gekeerd, schuchter en afstandelijk zijn op vakantie. Maar dat het lang niet zo slecht gesteld is met onze sociale skills blijkt uit het onderzoek dat TravelBird liet uitvoeren bij 520 van haar klanten. Zo gaat 70% van de Vlamingen bewust op zoek naar contact met anderen tijdens zijn vakantie. Of dat mensen van het eigen geslacht zijn maakt totaal niet uit. Wel geven we een lichte voorkeur aan leeftijdsgenoten. Al blijkt voor 68% ook leeftijd geen belemmering te zijn. 19% zoekt vooral contact met medereizigers, terwijl 10% liever de lokale bevolking opzoekt. Maar voor de overgrote meerderheid (71%) zijn beide groepen even interessant. Gemiddeld slaan we dagelijks met twee mensen een praatje (60%), buiten ons eigen reisgezelschap. Voor één op drie Vlamingen varieert dat zelfs tussen de 3 en 10 personen.
Communiceren om ons te informeren
Over onze motieven zijn we duidelijk: we communiceren vooral om informatie in te winnen. Bij medereizigers gaat dit dan over een bepaalde excursie, de vlucht of bestemming (67%). Bij locals eerder over lokale gebruiken, godsdienst en cultuur (74%). Daarnaast slaan we met medereizigers ook gewoon graag een praatje om de tijd te doden (18%) en met de lokale bevolking omdat we geïnteresseerd zijn in hun levensverhaal (19%).
Contact houden ja, maar niet via Facebook. Bij 7 op de 10 monden deze praatjes ook uit in vriendschap: 28% zegt regelmatig vrienden te maken op reis, bij 42% gebeurt dit af en toe. Bijna 6 op 10 houdt na zijn reis nog contact met één of meerdere medereizigers. Voor de overgrote meerderheid blijft het beperkt tot 1 of 2 personen. Maar bij 10% loopt dit toch al op tot 3 tot 5 personen. Dit contact hoeft echter niet noodzakelijkerwijs via de sociale media te verlopen, integendeel. Amper 1 op 3 (29%) zegt vakantiegenoten toe te voegen op Facebook, Twitter of Instagram. Voor zij die het wel doen blijft dit aantal ook nog eens beperkt tot maximaal twee personen (19%).
Tot slot blijkt uit de TrendBirds-enquête dat onze vlotte babbel op reis ons weinig van pas komt in ons liefdesleven. Zo beweert 73% nog nooit een vakantieliefde gekend te hebben. Bij 1 op 4 was het occasioneel wel prijs. Voor een absolute minderheid (2%) zelfs op regelmatige basis.
Aanbod afgestemd op klantenvoorkeuren: Het TrendBirds-onderzoek van TravelBird is een periodiek onderzoek dat de reisorganisatie uitvoert onder haar klanten. “Met dit onderzoek willen we de vinger aan de pols houden van wat er leeft bij de consument. Merken we dat de reisvoorkeuren veranderen, dan zullen we ons aanbod hierop afstemmen. Zo garanderen we steeds een aanbod op maat van onze doelgroep. Zo hebben we recent nog ons Citytrip-aanbod volledig vernieuwd en uitgebreid, omdat we een stijgende vraag naar stedentrips waarnamen”, besluit Erik Kuijpers, Country Manager België bij TravelBird. www.travelbird.be.