Nieuwe campagnes, nieuwe kleuren, een nieuwe slogan én nieuwe producten
Het Brussels Airlines marketing team lanceert vandaag een volledig nieuwe marktpositionering. “DE passagier” bestaat niet meer. Het aantal verschillende type reizigers is de voorbije jaren immers flink gegroeid. Iemand die vandaag om professionele redenen het vliegtuig neemt, doet dat volgende maand misschien om een citytrip te maken of om een familielid in het buitenland op te zoeken en heeft daarbij dus andere verwachtingen en noden. De ene passagier zoekt de allergoedkoopste reisformule of heeft geen bagage om in te checken, de andere wil tijd uitsparen en in alle comfort reizen. Meer dan ooit dringt productsegmentering met aangepaste marketingboodschappen zich dan ook op. Met die evolutie in het achterhoofd heeft Brussels Airlines de voorbije maanden een nieuwe marktpositionering uitgewerkt die vanaf vandaag wordt geïmplementeerd.
"We laten onze klanten voortaan zélf kiezen wat ze willen en wat voor hen belangrijk is tijdens hun vlucht. Daarvoor hebben we met ‘Check&Go’, ‘Light&Relax’, ‘Flex&Fast’ en ‘Bizz&Class’ vier producten ontwikkeld die alle vier hun eigen prijszetting en features hebben. Dat unieke productaanbod geeft de klant de servicekeuze en budgetvrijheid die hij of zij vandaag wil.” Nathalie Erdmanis, Brussels Airlines VP Marketing.
Eeuwenoud, maar populairder dan ooit tevoren: oosterse hammams met hun traditionele bad rituelen. Nu heeft ADA een toepasselijke hotel cosmetic badlijn ontwikkeld. Met HAMMAM SPA kunnen hoteliers hun gasten een exclusieve wellness ervaring voor lichaam en geest aanbieden.
Het woord ‘hammam’ betekent gewoon ‘warmen’ . Maar het staat ook voor een oude wellness formule: ontspanning en gezondheid alsmede het ‘reinigen’ van lichaam en geest. In het Oosten is de traditionele badceremonie – die bestaat uit reinigen, ontspannen en massage – een deel van het dagelijkse leven voor veel mensen. In Europa wordt een steeds groter aantal publieke hammams gebouwd.
Badplaats Koksijde-Oostduinkerke heeft naast zee, strand en garnaalvissers ook voor de doelgroep golfers veel te bieden. De golfcourse Golf Ter Hille in Koksijde is onlangs uitgebreid met een volwaardige 18-holes golf course, genaamd Langeleedcourse (hcp minstens 35). Beginners kunnen zich nog altijd uitleven op de 9-holes Hazebeekcourse (hcp minstens 45).
Aan de opening in juni jl. van long course Langeleed en van het clubhuis gaat een lange en boeiende geschiedenis vooraf. Het waren Engelsen die in 1922 een terrein van 100 ha kochten om een golfbaan te bouwen in de prachtige duinen bij het strand. Van dat project kwam evenwel niets terecht en op die terreinen ontstond een villawijk. Golf ter Hille verrees uiteindelijk op de gronden van Hof ter Hille dat toebehoorde aan de beroemde Duinenabdij waarvan de geschiedenis teruggaat tot de middeleeuwen. Ook de Duivelsput die zich nu nog op het domein van Golf ter Hille bevindt stamt uit die tijd. Het was een diepe veenput, sinds eeuwen bekend in allerlei volksverhalen en legendes. Hole 18 ligt er precies naast en kreeg de passende naam Devil’s Hole.
Integratie in een historische en een natuurlijke omgeving: Wat Golf Ter Hille zo bijzonder maakt is de inbedding in een schitterende natuurlijke omgeving (tussen kuststrook met duinen en achterland met polders) en de historische, archeologische context van de site. Het ontwerp van de golfbaan is in perfect evenwicht met het landschap en voormalige constructies werden in het ontwerp geïntegreerd, zoals een leegstaande hoeve. Ander belangrijk kenmerk van het golfterrein is de link met andere actieve recreatie. Zo is het terrein vrij toegankelijk voor wandelaars en fietsers.
Golf Ter Hille is allesbehalve een exclusief golfterrein, integendeel, iedereen is welkom, toeristen en de lokale bevolking, beginners en gevorderden. De golfacademie omvat de driving range, een putting green, een oefenbunker en een chipping green. De driving range telt 25 afslagplaatsen waarvan 13 overdekt. De wereldwijd bekende golf course architect Jeremy Pern zorgde voor het ontwerp van dit alles. De short course (Hazebeekcourse) is een oefengolfbaan van negen holes met telkens vier afslagplaatsen. Voor long hitters zijn er voldoende waterhindernissen. Vereiste handicap: 45. De championship course, omgedoopt tot Langeleedcourse, telt 18 holes. Vereiste handicap: 35
Het clubhuis is het kloppende hart van Golf Ter Hille. Op het naar het zuiden gerichte terras is het heerlijk om iets te eten of te drinken. Er is ook een leslokaal, een vergaderruimte, een golf shop, een ondergrondse parking voor golf buggies, een lokaal voor MICE-activiteiten en in een tweede gebouw zijn alle sanitaire voorzieningen aanwezig.
Leuke weetjes: Investering: 20 miljoen euro, voor de aanleg van Golf Ter Hille werd 1,3 miljoen m3 grond vervoerd – 906 sprinklers zorgen voor de beregening – 1660 nieuwe bomen en 22.701 vijverplanten werden aangeplant – in de nursery green worden nieuwe grassoorten gekweekt – onderhoud door 10 voltijdse werkkrachten – in 2013 werden 1,4 miljoen ballen afgeslagen. www.koksijdegolfterhille.be
CUISIPRO ZET HET OESTERSEIZOEN VEILIG IN MET EEN BESCHERMENDE HANDSCHOEN
Onweerstaanbaar kunnen ze zijn, oesters. Maar ook onwrikbaar… Cuisipro helpt je op weg om ze veilig te openen met een beschermende handschoen. Klaar voor het oesterseizoen? Oesterfans kijken reikhalzend uit naar september, wanneer het seizoen van de Zeeuwse platte oesters van start gaat. En dit jaar geen verrassingen met vlijmscherpe uitsteeksels van schelpen of, erger nog, eventuele uitschieters van messen. Want de beschermhandschoen van Cuisipro, versterkt door glasvezel, beschermt je hand tijdens het openen van de oester.
De handschoen is gemaakt van een stevige maar zachte stof, zodat je je vingers vrij kan bewegen en de oester comfortabel kan vasthouden als je hem openbreekt en de sluitspier doorsnijdt. De stof is bovendien ademend, geen klamme handen dus! Cuisipro verloor ook het gebruiksgemak niet uit het oog, want de handschoen kan probleemloos in de wasmachine (30°C).
En niet alleen voor oesterfans is deze Cuisipro-handschoen een troef. In de keuken is hij al snel onmisbaar bij het snijden van vlees of bij het raspen van groenten.
Praktische info: zilvergrijs, één maat, geschikt voor links- en rechtshandigen, 2 jaar garantie - richtverkoopprijs: 14,95 euro
Het merk Cuisipro, dat in België exclusief via Demeyere wordt verdeeld, wordt sinds jaar en dag met professioneel keukengereedschap geassocieerd: design dat in het oog springt, efficiëntie die je kookkunst ondersteunt, kwaliteit die duurzaam is, een meerwaarde die telkens verrast en innovatie die voortdurend verwachtingen weerlegt – geruggensteund door 25 jaar garantie. www.cuisipro.com / www.demeyere.be
Om de 60ste verjaardag van de keten Relais & Châteaux op gepaste wijze te vieren werden diverse ‘routes de bonheur’ uitgewerkt waarbij hotelgasten meerdere landen en regio’s bezoeken en telkenmale worden opgevangen bij een van de leden van deze keten zodat ze een unieke reis en ervaring beleven.
Het motto “ een door verscheidenheid” met hospitality als rode draad vormt evenzeer de draagkracht van het project “Kastelenroute” dat door een 3-tal Beneluxleden werd opgezet, project waarbij men Nederland, het Groot Hertogdom Luxemburg en Duitsland doorkruist. Aan dit project van kracht tot eind november 2014 werken het Château St Gerlach Maastricht, het Athoff Schlosshotel Lerbach Bergisch Gladbach en Hotel Le Place d’Armes in Luxemburg mee.
illycaffè en Francis Francis! lanceren de X7.1 SUNRISE LIMITED EDITION
illycaffé en Francis Francis breiden de X7.1 familie uit met drie geraffineerde trendkleuren. X7.1 Sunrise Limited Edition heet de nieuwe collectie espressomachines die vanaf eind september in beperkte oplage te koop is. Een must-have voor liefhebbers van Italiaanse espresso en retro design.
X7.1 Sunrise Limited Edition : Na de rage van felle kleuren zijn gedempte tinten favoriet in interieurinrichting en design. Francis Francis pikt in op deze trend met de Sunrise Limited edition. Zoals de naam doet vermoeden, is het kleurenpalet geïnspireerd op de warme tinten van een zonsopgang. Aurora Green, Pink, Daylight Yellow heten de kleuren die de retro moderne vormgeving, bedacht door de Italiaanse architect Luca Trazzi, onderstrepen.
Eén druk op de knop en je dag begint smaakvol dankzij dit gebruiksvriendelijke toestel. Het geheim is de unieke Metodo Iperespresso, ontwikkeld door illycaffé, Kies de capsule met je favoriete arabica, stop ze in de machine en in 30 seconden verkrijg je een perfecte, authentieke Italiaanse espresso mèt fluwelig crèmelaagje.
‘Een capsule, een toestel, een espresso zoals in de Italiaanse bar bij u thuis’ Metodo Iperespresso (MIE), het nieuwste resultaat van het onderzoek door illycaffè, biedt de perfectie van een uitstekende espresso. Nu heeft u ook de mogelijkheid om heel eenvoudig steeds opnieuw een perfecte espresso te bereiden dankzij het vernieuwende extractiesysteem, de capsule en de speciale Francis Francis! X7. Bij Metodo Iperespresso wordt het klassieke proces van ‘infusie’ vervangen wordt door twee verschillende fasen: de hyperinfusie: uniforme en optimale omstandigheden en grotere druk in de capsule brengen het aroma en body van de koffie optimaal naar boven. de emulsie: de koffie loopt door de opening van het klepje waardoor het zich vermengt met de lucht en zo een rond, fluwelig en duurzaam crèmelaagje doet ontstaan.
Metodo Iperespresso biedt ook nog andere voordelen: gebruikseenvoud iedereen, ook wie absoluut geen ervaring heeft, slaagt erin om met dit systeem steeds opnieuw een perfecte espresso te maken; maximale hygiëne en minimaal onderhoud; de koffie en de machine komen nooit met elkaar in contact; geen verspilling na opening van de verpakking blijft de capsule nog 30 dagen optimaal bewaard en langdurige crèmelaag 15 tot 30 minuten: zolang blijft het crèmelaagje van de espresso intact . Metodo Iperespresso heeft zijn eigen, specifieke machines zoals de Francis Francis!! X7 Machine die door illycaffè zelf werd ontworpen en geproduceerd. Compacte en onderhoudsvriendelijke machine, waarin de Italiaanse ontwerper Luca Trazzi functionaliteit wist te koppelen aan een fraai design en traditie wist te verzoenen met moderniteit. Aanbevolen verkoopprijs = 209.50 euro
TravelBird polst klanten naar hun sociaal gedrag tijdens vakantie
De Vlaming is een sociaal beestje als hij met vakantie is en legt makkelijk sociaal contact. Dat blijkt uit de nieuwe TrendBirdsenquête die online reisaanbieder TravelBird liet uitvoeren bij 520 van haar Vlaamse klanten. Zo zoekt 7 op de 10 Vlamingen bewust contact op met anderen. Die anderen zijn vooral medereizigers, maar ook locals. 71% heeft al ooit vrienden gemaakt op reis. En bijna de helft van de ondervraagden (46%) houdt na zijn reis nog contact met 1 à 2 medereizigers. Mensen zomaar toevoegen op Facebook zien we dan weer minder zitten. 46% beweert niemand toegang te willen geven tot zijn social mediaprofielen. Leuk weetje: 3 op 4 Vlamingen heeft nog nooit een vakantieliefde gehad. Blijkbaar zijn we dus vlottere babbelaars dan kussers.
Er wordt wel eens beweerd dat Vlamingen in zichzelf gekeerd, schuchter en afstandelijk zijn op vakantie. Maar dat het lang niet zo slecht gesteld is met onze sociale skills blijkt uit het onderzoek dat TravelBird liet uitvoeren bij 520 van haar klanten. Zo gaat 70% van de Vlamingen bewust op zoek naar contact met anderen tijdens zijn vakantie. Of dat mensen van het eigen geslacht zijn maakt totaal niet uit. Wel geven we een lichte voorkeur aan leeftijdsgenoten. Al blijkt voor 68% ook leeftijd geen belemmering te zijn. 19% zoekt vooral contact met medereizigers, terwijl 10% liever de lokale bevolking opzoekt. Maar voor de overgrote meerderheid (71%) zijn beide groepen even interessant. Gemiddeld slaan we dagelijks met twee mensen een praatje (60%), buiten ons eigen reisgezelschap. Voor één op drie Vlamingen varieert dat zelfs tussen de 3 en 10 personen.
Communiceren om ons te informeren
Over onze motieven zijn we duidelijk: we communiceren vooral om informatie in te winnen. Bij medereizigers gaat dit dan over een bepaalde excursie, de vlucht of bestemming (67%). Bij locals eerder over lokale gebruiken, godsdienst en cultuur (74%). Daarnaast slaan we met medereizigers ook gewoon graag een praatje om de tijd te doden (18%) en met de lokale bevolking omdat we geïnteresseerd zijn in hun levensverhaal (19%).
Contact houden ja, maar niet via Facebook. Bij 7 op de 10 monden deze praatjes ook uit in vriendschap: 28% zegt regelmatig vrienden te maken op reis, bij 42% gebeurt dit af en toe. Bijna 6 op 10 houdt na zijn reis nog contact met één of meerdere medereizigers. Voor de overgrote meerderheid blijft het beperkt tot 1 of 2 personen. Maar bij 10% loopt dit toch al op tot 3 tot 5 personen. Dit contact hoeft echter niet noodzakelijkerwijs via de sociale media te verlopen, integendeel. Amper 1 op 3 (29%) zegt vakantiegenoten toe te voegen op Facebook, Twitter of Instagram. Voor zij die het wel doen blijft dit aantal ook nog eens beperkt tot maximaal twee personen (19%).
Tot slot blijkt uit de TrendBirds-enquête dat onze vlotte babbel op reis ons weinig van pas komt in ons liefdesleven. Zo beweert 73% nog nooit een vakantieliefde gekend te hebben. Bij 1 op 4 was het occasioneel wel prijs. Voor een absolute minderheid (2%) zelfs op regelmatige basis.
Aanbod afgestemd op klantenvoorkeuren: Het TrendBirds-onderzoek van TravelBird is een periodiek onderzoek dat de reisorganisatie uitvoert onder haar klanten. “Met dit onderzoek willen we de vinger aan de pols houden van wat er leeft bij de consument. Merken we dat de reisvoorkeuren veranderen, dan zullen we ons aanbod hierop afstemmen. Zo garanderen we steeds een aanbod op maat van onze doelgroep. Zo hebben we recent nog ons Citytrip-aanbod volledig vernieuwd en uitgebreid, omdat we een stijgende vraag naar stedentrips waarnamen”, besluit Erik Kuijpers, Country Manager België bij TravelBird. www.travelbird.be.
Belvilla verhuurt 700 vakantiewoningen op een eiland
Vakantie op een (onbewoond) eiland, het spreekt tot de verbeelding, zeker als je zowat helemaal alleen op een eiland kan vertoeven. Belvilla verhuurt maar liefst zevenhonderd vakantiewoningen op een eiland en je kunt nog kiezen ook, van een eiland met naam tot een klein en vrijwel onbewoond eiland. Een woning aan het strand of in de bergen, ver weg van alles en iedereen….
Een eiland straalt een aparte sfeer uit, het moeilijk te omschrijven ‘eilandgevoel’, dat in combinatie met vakantie nog intenser wordt. Het verblijf op een eiland betekent ook genieten van de rust en de stilte, zeker ’s avonds als de bezoekende toeristen terug naar het vasteland zijn vertrokken. Dat heb je bijvoorbeeld op het super toeristische Ischia (Campanië/Italië) en op Isola Superiore Pescatore in Lago Maggiore waar je op het einde van de dag achterblijft met slechts een handvol andere toeristen/eilandbewoners…
Isola Superiore Pescatore is maar 350 op 100 meter groot en je komt er met de boot vanuit Stresa, een overzet van vijftien minuten. Er wonen maar 50 mensen op het eiland die leven van visvangst en toerisme. Er rijden geen auto’s en er zijn twee kleine stranden. De vakantiewoning Casa Lamberti dei Pescatori bestaat uit drie appartementen met uitzicht over het meer. De vriendelijke eigenaar helpt graag bij de organisatie van excursies. Belvilla heeft ook op het eiland Sicilië meerdere vakantiewoningen. Het vrijstaande vakantiehuis La Casa della Contessa (‘het huis van de gravin’) voor zes personen in Santa Marina Salina is het neusje van de zalm. Je beleeft er een droomvakantie, weg van de rumoerige wereld, zonder televisie, omringd door het groen en de zingende krekels en vooral met een onvergetelijk uitzicht op de azuurblauwe zee. Salina is een van de Eolische eilanden die deel uitmaken van het UNESCO Werelderfgoed.
Dichter bij huis in het Nederlandse Overijssel is het goed toeven in een Fins houten huis gelegen op een ‘onbewoond’ eiland van 5000m2. Je kan er alleen maar komen met een roeiboot, al valt de afstand reuze mee, want je hoeft slechts 25 meter te overbruggen. Het eilandje ligt midden in een grote visvijver.
Alle bekende toeristische eilanden zitten in het aanbod zoals Corsica, Sardinië, Sicilië, Ibiza, de Canarische Eilanden, Mallorca, Elba en de eilanden voor de kust van Kroatië. Ook woningen op minder bekende of zelfs zo goed als onbewoonde eilanden vind je bij Belvilla. Daarenboven kun je ook nog een heel bijzondere vakantiewoning huren zoals een watermolen in Brabant of een boomhut Cabane du Reveur op Corsica. Of wat denk je van een heus Siciliaans kasteel met kasteelappartement Falco al Mare?
Met Belvilla worden vakantiegangers echte eilandbewoners, op een klein, onbekend eiland of op grote eilanden met naam, ver weg van alles of dichtbij de gezellige vakantiedrukte, er is keuze uit bijna 700 vakantiewoningen op een eiland. Het aanbod van de Belvilla vakantiewoningen op een eiland is beschikbaar via de themapagina www.belvilla.be/vakantiehuis-eiland.
INTERACTIEVE ROADTRIP VAN 2 WEKEN DOORHEEN GEUREN EN SMAKEN
Back to the “Foodture”: Welkom op FoodCity, waar het showtime is ! Het Voedingssalon, dat recent in handen kwam van FISA - specialist op vlak van salons en evenementen en deel uitmakend van de groep DEFICOM - ondergaat een transformatie voor haar 85ste verjaardag en belooft een ervaring die ‘een ware prikkeling voor alle zintuigen’ wordt.
Volgens Pierre Hermant, gedelegeerd bestuurder van de FISA, werd het hoog tijd dat het Salon opnieuw het unieke feest van weleer werd, waarbij smaken en geuren hoogtij vieren: ‘Overal in de wereld staan de Belgen bekend als levensgenieters met een liefde voor gastronomie. Reden te meer om opnieuw een evenement op touw te zetten in het teken van culinaire ontdekkingen en degustaties, die onze reputatie alle eer aan doet.’ Daarom grijpt het salon voor haar 85ste verjaardag terug naar de roots: gezelligheid, een uitwisseling van ervaringen en levensvreugde zijn dan ook de kernwoorden van dit onovertroffen collectief festijn. Het Salon wil zich echter ook, meer dan ooit, plaatsen op een kruispunt van wegen en de link maken tussen het culinaire verleden van ons land – met haar gerenommeerde merken en producten die hebben bijgedragen tot haar reputatie – en de nieuwe ontdekkingen, de tendensen die de voedingswereld van morgen zullen determineren.
FoodCity, waaraan geen enkele smaakpapil kan weerstaan! Het Voedingssalon – 40.000 m2 verdeeld over 3 paleizen die gemiddeld 145.000 bezoekers zullen ontvangen – zou zonder problemen de naam FoodCity kunnen dragen, want alle activiteiten en standen samen doen denken aan een gigantische stadscommunity, waarin alles rond culinair genieten draait. Om u al even te laten proeven van het programma, beeld u dan in dat u met een hongerige maag vertrekt naar Brussels Expo (deuren openen om 10u), zij het met vrienden, zij het met uw geliefde of in familieverband. U flaneert door Paleis 5 en u spert uw ogen wijd open bij het aanschouwen van al die nieuwe producten, de één al aanlokkelijker dan de andere. U kan er vandaag al proeven wat andere pas morgen kunnen ontdekken!
Maar iets in ons zegt dat u zich ook enorm aangetrokken voelt tot een culinaire ontdekking tijdens de Food Experience Days (van 8 tot 13 oktober) en dat heeft u goed gezien! Het is precies hier dat u zal kunnen proeven van het beste wat België te bieden heeft. Alle A-merken, distributiemerken, maar ook regionale en bio producenten geven hier het beste van zichzelf. In deze impressionante ‘kruidenierszaak’ kan u bovendien uw boodschappen doen om later aan degene die niet met u zijn mee gekomen, te laten proeven van al het lekkers waaraan u zich hebt kunnen te goed doen bij de aanwezige producenten op het Salon.
Welkom in het Theater van de Zintuigen! Dat is allemaal goed en wel, maar het plezier van tafelen zit hem ook in het klaarmaken van een lekker menu. Tijd dus om de schort aan te trekken en over te gaan tot het serieuzere werk. Mmmmmh, zei u ‘Mmmmh’? Dat komt dan goed uit, want Carlo de Pascale en zijn team nemen u mee op een onvergetelijk culinair avontuur. Maar hij is niet alleen, ook andere gerenommeerde chefs zullen het werkblad van de ruimte van de Food Experience teisteren om u een glansrol te bieden in het meest opwindende culinaire meesterstuk dat opgevoerd wordt. En de fans van “Live Cooking” zullen volop kunnen genieten van het “Food Theatre”. De verschillende culinaire kaskrakers die er gespeeld zullen worden, luisteren naar de naam ‘Typisch Belgisch’, ‘World Food’, of zelfs ‘Gezondheid en voeding’. Kortom, er is voor elk wat wils!
Relax, het spektakel gaat verder! Uw zintuigen werden al volop geprikkeld, misschien is het tijd om wat op adem te komen. Ga misschien eens de jongeren ontdekken, de talenten van morgen: zo zullen de beste Europese bakkers van de toekomst aanwezig zijn, want de Europese Bakkerswedstrijd vindt plaats op het Salon. Met een beetje geluk kan u ook de ongebreidelde passie van onze ‘Toekomstige chefs’ ontdekken, de rijzende sterren van onze hotelscholen die de messen kruisen tijdens de finale wedstrijd, waarbij ze aan een jury - bestaande uit gerenommeerde namen - hun creatie presenteren die 100% vegetarisch en gastronomisch is.
Foodbye and Feel Good ! Na al die heerlijke momenten nodigen we u uit om een wandelingetje te maken die de spijsvertering bevordert, in het hart van het welzijn van het Salon: de Feel Good Planet. Op dit ‘salon binnen het salon’ ontdekt u in alle rust de laatste tendensen op vlak van interieurdecoratie, maquillage, juwelen en schoonheidsproducten. Genoeg gewandeld, het is aan de anderen nu om te stappen! U krijgt tal van mannequins te zien die lederwaren presenteren, handtassen, schoenen en accessoires van het trendy merk Sac d’Anvers. Zin in een kleine make over vooraleer u vertrekt? Laat u dan een nieuw kapsel aanmeten op de stand van de kappersschool van Elsene. Op de Beauty & Fashion Market kan u een unieke workshop bijwonen: ‘Zo moeder, zo dochter’. En de dames worden ook extra verwend tijdens de Ladies Day op 7 oktober. Nadat u van uw dag genoten hebt en uw kleine dreumes opgehaald hebt in de Kids Corner, blikt u hopelijk nostalgisch terug op de afgelopen dag. Niets weerhoudt er u alvast van om nog eens binnen te springen…
Alle praktische info kan u terugvinden op: www.voedingssalon.be - van 4 tot 19 oktober, van 10 tot 18u (nocturne tot 22u op 10 oktober).
Cute dogs and funny cats aan boord bij British airways
British Airways introduceert vanaf september op haar langeafstandsvluchten het entertainmentkanaal Paws & Relax, een verzameling programma’s met pluizige katten, schattige hondenpups en zoveel meer harige vriendjes in de hoofdrol. Naast het bieden van onderhoudend vertier voor het hele gezin, helpen deze beelden reizigers te ontspannen, verhogen ze het algemeen welzijn en kunnen ze zelfs bijdragen tot een hoger concentratieniveau.
Angelica, een gekruiste Staffordshire Bull Terrier, het kitten Karma en de mopshond Alfie poseren voor de camera met British Airways-hostess Helena.
Richard D’Cruze, in-flight entertainment manager bij British Airways merkt op: “Het lijkt voor sommigen misschien vreemd, maar onderzoek toont aan dat het simpelweg gadeslaan van huisdieren het algemeen welbehagen verhoogt. We hebben een aantal opmerkelijke reportages uitgezocht, die zowel schattig, troostend als hartverwarmend zijn voor reizigers van alle leeftijden.”
Hieronder een selectie van programma’s die te bekijken zullen zijn op het Paws & Relax-kanaal: internetsensatie Simon’s Cat, een reeks cartoonfilmpjes over een man en zijn kat, The Secret Life of Cats, een populaire BBC-documentaire waarin katten via cat-cams & GPS-halsbandjes gevolgd worden in hun dagdagelijkse bezigheden, America’s Cutest Dog, een show gewijd aan de activiteiten van schattige spelende honden, een programma over het Battersea Dogs & Cats-asiel waarin ze op zoek gaan naar nieuwe eigenaars voor hun dieren, waaronder bovenstaande fotomodellen Angelica, Karma en Alfie.
Wist je dat... In België 24% van de huishoudens een kat als huisdier heeft en 19% een hond. (FOD Economie, 2008), 1 op 50 reizigers bij aankomst op de luchthaven liever door zijn of haar huisdier zou worden opgewacht dan door een familielid (OnePoll survey bij 2,000 personen), British Airways meer dan 130 films, 650 TV-shows uit de hele wereld, 550 audio albums en 200 radioshows in haar in-flight entertainmentsysteem ter beschikking stelt.
British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld met vluchten naar meer dan 70 verschillende landen. In 2012 vervoerde British Airways zo’n 37 miljoen reizigers. Vandaag beschikt de luchtvaartmaatschappij over meer dan 270 vliegtuigen. British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe techologieën om het leven confortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.
odlo: the art of layering: perfect uitgerust voor elke activiteit
Al meer dan 25 jaar lang is ‘The Art of Layering’ voor Odlo een echte passie en een terrein waar het merk de troeven van zijn deskundigheid voluit kan uitspelen. Drie verschillende kledinglagen zorgen voor een optimaal vochtbeheer, aangepaste temperatuurregeling en bescherming tegen guur weer.
De kunst van het combineren van de lagen begint bij de eerste laag die in direct contact komt met de huid. Dit is een essentiële laag voor de goede werking van alle andere lagen. De belangrijkste taak van deze laag is de evacuatie van het vocht om de huid zo goed mogelijk te beschermen. Alle ondergoedartikelen van Odlo – REVOLUTION, EVOLUTION, EVOLUTION GREENTEC, CUBIC en ORIGINAL – werden precies ontworpen in functie van de verschillende noden van de drager. Hier spelen de door Odlo ontwikkelde technologieën, zoals effect*, F-DRY** en Just One***, een zeer belangrijke rol.
Bij de HIGHLINE en ENDURANCE collecties ligt de nadruk op de middelste laag en op de buitenlaag. De belangrijkste aspecten van de middelste laag zijn een modieuze vorm en een optimaal klimaatbeheer. Beide collecties werden zodanig ontworpen dat ze zowel functioneel zijn voor inspanningen als stijlvol voor ontspanning na een conditietraining. De middelste laag biedt een extra middel voor een optimale temperatuurregeling.
De buitenlaag beschermt het lichaam dankzij functionele laminaten die bestaan uit twee of drie materialen die samengevoegd werden door middel van een kleefmiddel. In sommige modellen is een van deze lagen een membraan dat zorgt voor de wind- en waterdichtheid van de kleding. Hier gebruikt Odlo enkele van zijn eigen technologieën zoals LOGIC Waterproof en LOGIC Windproof, naast de GORE-TEX® en WINDSTOPPER® technologieën. Er worden ook speciaal geweven stoffen met verschillende oppervlaktetypes gebruikt. Deze stoffen zorgen ervoor dat de kleding bijzonder licht en winddicht is. Hierdoor biedt de buitenlaag bescherming tegen een groot aantal verschillende weersomstandigheden.
Odlo bewijst dat een aanpassing aan de buitenomstandigheden nooit een probleem kan stellen als u de juiste kleding draagt, en dat het weer u nooit kan stoppen.
In het Land van de Meren valt er altijd wel iets te beleven voor jong en oud. Het Land van de Meren ligt in de provincies Henegouwen en Namen. Het is een vakantiebestemming voor elk seizoen en voor jong en oud. De infrastructuur is fantastisch met comfortabele vakantiewoningen en bungalows in het Golden Lakes Village of Landal Village L’Eau d’Heure. Bewonder de spectaculaire acties tijdens het Belgisch Kampioenschap Acrobatie & Kunstvliegen of Wake Board en Jetski. Laat je van je sportiefste kant zien tijdens de fietsevenementen. Of kom oog in oog te staan met de Vikingen.
De landing van de Vikingen! Tijdens het weekend van 23/24 augustus veroveren de Vikingen Het Land van de Meren. Ze doen dat evenwel op een vreedzame manier want ze zullen de vakantiegangers boeien met historische en ludieke animatie. Je komt er alles te weten over hoe de Vikings bivakkeren, over hun vaardigheden bij het maken van gereedschap, keramiek en kruisbogen, over hun kookkunst en over hun muzikale kwaliteiten bij het bespelen van de Keltische harp. De komst van de Vikingen in Het land van de Meren brengt plezier voor groot en klein, zeker bij het proeven van de aan het spit geroosterde varkens en everzwijnen.
Belgische Kampioenschappen : Op 30/31 augustus wordt op Les lacs de l’Eau d’Heure het Belgisch Kampioenschap Wake Board georganiseerd. Er zijn verschillende disciplines – slalom, springen, snelheidsrace – en alle drie zijn het meeslepende wedstrijden, zowel voor de deelnemers als voor de toeschouwers. Daarenboven verloopt het kampioenschap in een super gezellige sfeer met smaakvolle hapjes en drankjes. Op 6 september is het de beurt aan de Jet Skiërs voor hun Belgisch Kampioenschap. De wedstrijd wordt ongetwijfeld een spektakelstuk, ook voor zij die van op de oevers van Les Lacs de l’Eau d’Heure de snelheidsduivels voorbij zien razen. Op 6 en 7 september vindt ook het Belgisch Kampioenschap voor Acrobatie & Kunstvliegen plaats. Vergaap je aan een wervellend spektakel boven het meer van Plate Taille.
Land van de Meren = Land van de Fietsers. Voor recreatieve en sportieve fietsers zijn er in Het Land van de Meren ongekende mogelijkheden met kilometerslange bewegwijzerde routes. Ben je daarbij op zoek naar competitie? Kom dan in september naar Het Land van de Meren. Op 13/14 september wordt een Kid’s Trophy en een Grande Rando VTT georganiseerd. Met de jaren is dit evenement gegroeid tot een groot trefpunt van alle liefhebbers van VTT. In 2013 waren er maar liefst 700 deelnemers. De cyclotoeristen treffen mekaar in het Land van de Meren van 19 tot 21 september voor de Belgian Cycling Happening. Langs vijf circuits (20-40-60-80-120 km en voor VTT 25-40 km) ontdekken de deelnemers de prachtige regio rond Les Lacs de l’Eau d’Heure.
Bij Center Parcs ben je nooit te oud om te leren! Leer duiken, golfen of zeilen met de 3 nieuwe Pack&Go's
Een jaar geleden lanceerde Center Parcs, Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties, een innovatief concept voor vakantiegangers die hun verblijf extra bijzonder willen maken: de Pack&Go Vakanties. Een compleet verblijf speciaal afgestemd op uw wensen; bijvoorbeeld voor wie voor het eerst met zijn baby op vakantie gaat, voor vissers of voor fietsliefhebbers. Center Parcs gaat nu een stap verder en lanceert 3 spectaculaire vakantiepakketten waarmee je in een weekend of midweek je PADI-duikbrevet, golf Handicap 54 of zeilcertificaat behaalt. In slechts een paar dagen ben je een nieuwe hobby rijker!
Pack&GoLeer duiken: Om de kleurrijke onderwaterwereld van de Great Barrier Reef of de Rode Zee te ontdekken, heb je een internationaalPADI-duikbrevet nodig. Vanaf nu is het mogelijk om dat in één weekend bij Center Parcs te halen. Duikinstructeurs begeleiden je eerst in het warme water van de Aqua Mundo om vervolgens het buitenmeer te verkennen. Handige bijkomstigheid: de duiklocatie ligt in het park waar je verblijft, met alle voorzieningen bij de hand. Dus aan het einde van de dag snel omkleden, lekker uit eten in de Market Dome en dan heerlijk bijkomen in je eigen cottage.
In het kort: Verblijf en cursus op één locatie, professionele en persoonlijke begeleiding, duidelijk Nederlands lesmateriaal, na drie dagen een PADI-brevet, Premium cottage met ruim privéterras en beschikbaar op Center Parc De Kempervennen en Center Parcs Port Zélande
Pack&Go Leer golfen: Om op een golfbaan te mogen spelen, dien je eerst een golfvaardigheidsbewijs te halen. Dat kost enige inspanning. Kies je ervoor om bij Center Parcs te leren golfen, dan staat er ook veel ontspanning tegenover. Golfpro’s brengen je – op een golfbaan op fietsafstand – in een midweek de praktische beginselen van de sport bij. Samen met een theorie-examen levert je dat je internationaal erkende Handicap 54 (voorheen GVB) op. Daarnaast kun je, samen met je partner, genieten van alles wat Parc Sandur te bieden heeft: fietsen in de natuur, gezellig uit eten in een van de restaurants en ontspannen op het privéterras van je vrijstaande cottage.
In het kort: theoriecursus en praktijkles van golfpro’s, met de behaalde Handicap 54 toegang tot alle golfbanen, op je gemak met de fiets naar de golfbaan, ideale combinatie van golfcursus en ontspanning, beschikbaar op Center Parc Sandur
Pack&Go Leer zeilen : Menig kind droomt ervan: de wereld rond met een zeilboot. Daar gaat eerst een goede zeilcursus aan vooraf. En als ouder wil je natuurlijk op de eerste rij zitten als je kind voor het eerst de zeilen hijst. Dat kan, met Pack&Go Leer zeilen. Ervaren instructeurs leren de kids de kneepjes van het vak. Veilig, in hun eigen taal, met goed materiaal. En terwijl zij enthousiast oefenen op het water, amuseren jullie je met de rest van het gezin in het park. Aan het einde van de dag nog even met z’n allen van de wildwaterbaan in de Aqua Mundo en dan naar bed. Morgen is het weer vroeg dag!
In het kort: je kind leert zeilen tijdens een gezellige gezinsvakantie, na twee dagen een internationaal erkend VDWS-certificaat, zeilschool en accommodatie op één locatie, duidelijk Nederlands lesmateriaal; beschikbaar op Center Parcs De Eemhof
1 september: dat is een nieuwe klas, een nieuwe juf of meester, opnieuw boterhammen eten, maar ook: de talrijke verjaardagsfeestjes! En die worden dit schooljaar opgevrolijkt door het brede gamma donuts van Croustifrance!
De gesuikerde mini-donut en de mini-donut met chocolade passen perfect in kleine buikjes en zullen smaken tussen al het spelen door. Consumentenprijs mini donut: vanaf € 1,69 per blister van 9 stuks
Voor de grote honger ga je voor één van de donuts met vijf verschillende toppings. Kies uit de pinky donut, donut banaan, party donut, choco donut of vanille donut. Consumentenprijs donut: vanaf € 0,75
Krijg je niet genoeg van chocolade? Dan ga je resoluut voor de extreme chocolate donut die volledig omhuld is met Belgische chocolade. Consumentenprijs donut: vanaf € 0,75. Ook de Doony Balls met topping, de lichtroze donut aardbei en de donut vanilla crispy, een witte donut met chocoladebolletjes zullen je smaakpapillen doen dansen van plezier en maken van elke feestje een heerlijk eetfestijn! Consumentenprijs doony balls: vanaf € 1,29 per doosje van 6 stuks.
Het Belgische Croustifrance, opgericht door Wim Martens, maakt deel uit van het Vandemoorteleconcern en is al 15 jaar actief als prominente speler in de markt van de bake-off producten. De 1.500 klanten in België, Nederland, Frankrijk, Italië en Polen zijn in goede handen bij de 68 werknemers van het Gentse bedrijf. Croustifrance heeft meer dan 150 verschillende producten in portefeuille, en heeft een jaaromzet van 70 miljoen euro. www.croustifrance.com
Naar aanleiding van de Herdenking van de Eerste Wereldoorlog lanceert het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 3 nieuwe projecten:
Het boek ‘Brussel, de oorlog herdacht (1914-2014)’ toont hoe de herinnering aan de Eerste Wereldoorlog prominent aanwezig is in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Wat is de draagwijdte van de 600 straatnamen, gedenkplaten en monumenten gewijd aan de herdenking en wat kan dit erfgoed vandaag nog betekenen? Via de Facebookpagina gewijd aan Paul Max kan men aan de hand van zijn dagboek de gebeurtenissen die zich in Brussel tijdens de Eerste Wereldoorlog afspeelden dag op dag volgen. Een authentieke manier om dit wereldconflict door de ogen van een Brusselaar mee te maken. Het mini-plan ‘Herdenking 14-18’ tenslotte, brengt het dagelijkse leven in bezet Brussel tot leven. Doorheen een wandeling in de stad worden alle thema’s die speelden tijdens de woelige jaren van de bezetting aangesneden: voedselschaarste, vluchtelingen, gewonden, verzet maar ook vrije tijd en ontspanning.
Een overzicht van alle evenementen die de Grote Oorlog herdenken in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is te raadplegen op de site: www.2014-18brussels.be die nog tot 2018 verder aangevuld zal worden.
Facebookpagina: Paul Max 1914-1918: Volg de bedenkingen, observaties en bekommernissen van een Brusselaar tijdens de oorlog. Aan de hand van dagboekfragmenten en krantenknipsels kan je de gebeurtenissen die zich in Brussel afspelen dag na dag meebeleven, zowel de grote wereldmomenten als de dagelijkse beslommeringen en onzekerheden. Ontmoet Paul Max, een jonge dertiger en neef van de toenmalige burgemeester Adolphe Max die als journalist en schrijver zijn bespiegelingen toevertrouwd aan zijn dagboek. Start op 20 augustus, de dag waarop de Duitsers Brussel binnen marcheren. https://www.facebook.com/paulmax19141918
Brussel heeft tijdens de Eerste Wereldoorlog geen grote wapenfeiten gekend maar was als hoofdstad van België wel de plaats bij uitstek om de Eerste Wereldoorlog te gedenken en dit zowel op lokaal, nationaal als op internationaal vlak. Hierbij denkt men in eerste instantie aan het monument voor de Onbekende Soldaat maar er is nog zo veel meer. Er zijn dan ook niet minder dan zeshonderd straatnamen, gedenkplaten of monumenten aan de herdenking gewijd. Straatnamen en monumenten moesten voor heel lange tijd herinneren aan de eervolle gesneuvelden, nationale of plaatselijke helden; zij moesten de namen van grote veldslagen levendig houden en uiting geven aan een collectieve erkenning.Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft opdracht gegeven deze sporen te identificeren en op te lijsten in een kadaster. Dit kadaster getuigt van de oorlogservaringen van België in het algemeen en de Brusselaars in het bijzonder en geeft een beeld van de evolutie van de zingeving die wordt toegekend aan de Grote Oorlog doorheen herdenkingen. Het boek, gebaseerd op dit kadaster, onderzoekt hoe deze veelvormige herdenking in de Brusselse ruimte tot stand is gekomen, analyseert de symbolische draagwijdte en evolutie ervan en gaat na wat dit bijzondere erfgoed vandaag nog kan betekenen.
Nu verkrijgbaar in de boekhandel in het Nederlands en het Frans aan de prijs van 29.90€
Tijdens de wandeling ‘ Herdenking 14-18’ wordt een beeld geschetst van hoe de bezetting van Brussel zich onder meer manifesteerde door de opeising van gebouwen, goederen en arbeidskrachten, door schaarste aan levensmiddelen en kleding, door de Duitse inmenging in de administratie, enz. Tegelijk wordt ook het lokale verzet gevolgd: de organisatie van de bevoorrading, verzorging van gekwetsten van het front, spionageactiviteiten en de clandestiene pers.
Door te vertrekken vanuit de bovenstad, waar de oorlog begon, en af te zakken naar de benedenstad die het decor vormt voor de symbolische beëindiging ervan willen we u een levendig beeld geven van hoe de Brusselaars de Eerste Wereldoorlog hebben beleefd. Dit mini-plan is verkrijgbaar in het Nederlands, Frans, Engels en Duits voor € 0.50 in alle onthaalkantoren van VISITBRUSSELS vanaf eind augustus 2014.
In oktober 2011 plantte Brouwerij PALM, in haar eigen hoptuin, 800 hopplanten. Het hopveld is 35 are groot, de hopplanten zijn van de Hallertau Mittelfrüh variëteit, deze planten brengen een 3.000-tal hopranken voort. In 2012, werd de eerste oogst binnengehaald. Met deze eigen geteelde hop creëerden de PALM-brouwers PALM Hop Select, een complex maar gebalanceerd degustatiebier. Voor de creatie van PALM Hop Select gingen de brouwers niet over één nacht ijs. Dit mooi gebalanceerde degustatiebier ondergaat een hopping in 3 fasen. Traditioneel voegen de brouwers een eerste maal hop toe in de kookketel van de brouwzaal. In deze fase wordt de karakteristieke bitterheid gevormd. In een tweede fase komt de Hallertau Mittelfrüh in beeld, een variëteit met een zeer fijn hoppig en lichtgroen aroma. Deze hop wordt op het einde van het kookproces toegevoegd. In het brouwersjargon heet deze fase ‘late hopping’. Hier blijft het niet bij, want het bier krijgt ook nog een ‘finishing touch’! Op het einde van de hoofdgisting ondergaat het nog een laatste hopgave. Tijdens deze fase, ‘dry hopping’ genaamd, wordt de eigen geteelde Hallertau Mittelfrüh gebruikt. PALM Hop Select is een complex maar gebalanceerd degustatiebier met een alcoholvolume van 6% vol./alc. Speciale Belge Ale diende als basis voor de moutsamenstelling en de gistkeuze. Daar haalt het bier zijn subtiele karameltoets, malsheid en fruitigheid vandaan. Om het hopkarakter optimaal te behouden en om het bier extra te laten parelen, hebben de brouwmeesters ervoor gekozen om het bier te laten hergisten op fles. De rijkelijke hopdosering en de hergisting zorgen voor een goede doordrinkbaarheid, een prima verteerbaarheid, een schitterende schuimkraag én daarbovenop een uitstekende bewaring. Dit jaar wordt de hop voor de tweede keer met zo’n 400 consumenten geplukt ! Later op het jaar worden de PALM hopplukkers uitgenodigd om getuige te zijn van het brouwen van de PALM Hop Select en nadien om het resultaat - het afgewerkte bier - te komen proeven.
De hoppluk is ook een attractie voor geïnteresseerden die niet actief zullen deelnemen aan de pluk! In samenwerking met Kiwanis Londerzeel en ten voordele van Londerzeelse jeugdbewegingen staan tal van activiteiten op het programma. De fietsliefhebbers kunnen deelnemen aan een ‘mountainbiketocht’ van 35 km of 50 km, ’ toertocht’ van 60 km of 100 km en er is ook nog een recreatieve ‘familietocht’ van 26 km. Wandelaars komen aan hun trekken tijdens de ‘familie wandeltocht’ van 7 km. In de grote feesttent wordt varkensragout met PALM Hop Select, bereid volgens een recept van topchef Viki Geunes van het twee sterrenrestaurant ’t Zilte in Antwerpen, geserveerd. Op de kasteelweide vinden de Highland Games plaats.
In primeur zet ook Brouwerij De Hoorn, die pas is opgestart, de deuren open ! De bezoekers worden ook uitgenodigd een kijkje te gaan nemen in Stoeterij Diepensteyn, bekend om de vermaarde vosse trekpaarden.
Praktische info PALM Hop Select HOPFEESt op 31 augustus:
Hoppluk: De hopplantage is gelegen tegenover Kasteel Diepensteyn – Diepensteyn 1, Steenhuffel, er wordt geplukt in series van 20 plukkers - met een wissel om het half uur van 10u tot 17u , registratie van de plukkers via www.palmhopselect.be en vrij bezoek aan het plukkersdorp.
Bezoek brouwzaal PALM & Dorpsbrouwerij De Hoorn: vrij bezoek vanaf 10u, einde 17u, vrij bezoek Stoeterij Diepensteyn met de PALM-paarden. De Highland Games vinden plaats op de Kasteelweide van Kasteel Diepensteyn en zijn vrij toegankelijk. Eten en drinken kan in de feesttent tegenover het Kasteel Diepensteyn met o.m. een Kiwanis eetfestijn: Varkensragout met PALM Hop Select – Huisgemaakte Lasagne (van 11u tot 15u) - € 15 (kinderen € 10). Drinks van 8u tot 17u.
Ook wandelaars en fietsliefhbbeer kunnen hier terecht. vertrek van 8 tot 12 vanuit de centrale feesttent, waar ook kan worden ingeschreven, voor een Kiwanis Mountainbiketocht 35 km en 50 km, een Kiwanis Familie fietstocht 26 km, de Kiwanis Tourtocht 60 km 100 km of de Kiwanis Wandeltocht 7 km. Al deze activiteiten kosten € 5 inclusief deelnamepakket en consumptie.
Vanaf 14 augustus vestigt de Belgische keukeninstallateur èggo zich met zijn gloednieuwe showroom van uitgeruste keukens in Ukkel en opent er zijn 47ste Kitchen House in België. Èggo neemt in Ukkel zijn intrek aan een zeer strategische verkeersas. De Waterloosesteenweg is immers een zeer drukke commerciële toegangsweg en ligt bovendien in een erg gegeerd stedelijk gebied (een nieuwigheid, want voor de ontwikkeling van zijn winkels kiest èggo traditioneel voor commerciële centra). Voor het gemak van zijn klanten heeft èggo ook een binnenparking voorzien.
Op een totale oppervlakte van 520 m, verdeeld over twee niveaus waar 15 keukens worden tentoongesteld, toont èggo Ukkel aan zijn klanten een mooi gamma uitgeruste keukens met vloeiende, eigentijdse lijnen en trendy kleuren. Ergonomie, functionaliteit, design : alles getuigt van de inspiratie van de ontwerpers. Op het vlak van het budget stelt èggo een brede waaier van oplossingen voor : zonder compromissen te maken als het om kwaliteit gaat en met een oordeelkundige selectie van elektrische huishoudtoestellen van bekende merken, bewijst èggo dat het mogelijk is resoluut voor design en elegantie te gaan zonder de prijs uit de pan te laten swingen.
èggo, opgericht in 2007, is een 100% Belgisch bedrijf dat vandaag over 47 geïntegreerde verkooppunten over heel België beschikt. Zijn slogan “de keuken van mijn leven” weerspiegelt de waarden die vandaag onlosmakelijk met keukens verbonden zijn : persoonlijkheid en levenskunst. (www.eggo.be) Naast de opening van het nieuwe filiaal in Ukkel, breidt èggo nog verder uit met de nakende opening van een nieuwe showroom in Mechelen in september 2014.
Ieder jaar verkoopt èggo bijna 15.000 uitgeruste keukens die in Duitsland geproduceerd worden. Samen met zijn 300 medewerkers, installateurs en bezorgers realiseert èggo een jaarlijkse omzet van meer dan 95.000.000 € (in 2013).
Het BRUSSELS CREATIVE FORUM luidt het Brusselse culturele seizoen 14-15 in, in het hart van de Kunstwijk aan de Kunstberg, op wandelafstand van het historische centrum en vlakbij verschillende belangrijke culturele instituties. Dit jaarlijkse FORUM vindt plaats op 29 en 30 augustus en verzamelt alle aanbieders van cultuur en creativiteit van Brussel. Hier zal het publiek het culturele aanbod kunnen ontdekken, de professionals uit de culturele en creatieve sector zullen elkaar vinden en debatteren over hun toekomst in België en bij uitbreiding Europa. Het FORUM is het antwoord op de prangende vraag naar een totaalaanbod van Brusselse cultuur en creativiteit.
Brussel krioelt van kunst, cultuur en creativiteit. Met meer dan 20.000 culturele evenementen per jaar heeft het Brussels Hoofdstedelijk Gewest onmiskenbaar een enorm cultureel en creatief aanbod. Het BRUSSELS CREATIVE FORUM wil de rol van gids en uitstalraam spelen. Gedurende twee dagen op het einde van de zomervakantie verzamelt de Brusselse culturele en creatieve wereld op en rond de Kunstberg en in het SQUARE Brussels Meeting Centre waar een Culture Market, een Street Art Village en een reeks ontmoetingen tussen professionals uit de sector plaatsvinden.
Op de Culture Market zullen verschillende culturele organisaties, Nederlandstalig, Franstalig, als internationaal hun programma voor het seizoen 14-15 voorstellen. Kunstenaars en artiesten van alle slag zullen hun voorstellingen/concerten komen voorstellen tijdens korte showcases. De Kunstberg wordt voor de gelegenheid omgetoverd tot een Street Art Village waar urban en street art zoals muziek, dans, graffiti, design en circus, in de kijker worden gezet. Verderop zijn ook dit jaar de laatste gastronomische ontwikkelingen te ontdekken op het Street Food Festival dankzij de aanwezigheid van enkele food trucks.
Ook de jongsten krijgen de kans om cultuur in Brussel te ontdekken in de Kids Village op zaterdag 30 augustus, georganiseerd door Kidsgazette in samenwerking met VISITBRUSSELS en andere culturele partners. Zij zullen op een interactieve en ludieke manier kunnen proeven van cultuur en hun creativiteit de vrije loop laten gaan terwijl hun ouders zich informeren over de verschillende beschikbare activiteiten tijdens het jaar.
Het evenement is een initiatief van BAPEO (Brussels Association for Public Events Operators) co-gesticht met VISITBRUSSELS, SQUARE Brussels Meeting Centre, Promethea, Stichting voor de Kunsten en Architempo. Het project word ondersteund door gemeentelijke, regionale en gemeenschaps instituties.
Luxe cruise rederij Seabourn biedt haar gasten een culinaire cruise ervaring aan boord van de Seabourn Sojourn tijdens de 11-daagse "Best of the Riviera Food & Wine Cruise". De gasten brengen tijdens de cruise een bezoek aan de meest spraakmakende eet- en wijnregio’s van Europa, kunnen dagelijks genieten van kookdemonstraties van beroemde chef-koks, degustaties van lokale specialiteiten en gaan samen met de chef-koks boodschappen doen op de lokale markten. Deze culinaire reis vertrekt 30 oktober 2014 vanaf Monte Carlo en vaart, via de Franse en Italiaanse Rivièra, naar Rome.
Twee beroemde chef-koks uit de regio zijn gedurende de cruise te gast aan boord. Zij geven kookdemonstraties en stellen het menu op voor de gasten. De Franse chef-kok Patrice Olivon is opgegroeid in de Provence en geschoold in Marseille. Hij bracht zijn Zuid-Franse keuken naar Washington DC, waar hij kookte voor de Franse ambassade, het Witte Huis en in Camp David voor speciale gelegenheden. Hij is programmadirecteur bij Culinary Arts van het prestigieuze L'Academie de Cuisine en een populaire docent en presentator. De Italiaanse chef Alfio Longo heeft ervaring opgedaan in een aantal van de beste keukens in Italië. Longo reisde de wereld rond om verder te leren bij goede restaurants en als privé kok in New York, China en Turkije. Hij is momenteel de uitvoerend chef bij Osteria del Circo in New York, geëxploiteerd door Sirio Maccioni’s Le Cirque International group.
De gasten kunnen ook optioneel eet- en wijnexcursies doen in Marseille, St. Tropez en Ajaccio in Frankrijk, Santa Margherita Ligure, Messina (Taormina) en Sorrento in Italië en in Valletta op Malta. Daarnaast is er een overnachting in Livorno en twee volle dagen om Florence, Pisa, Lucca en de culinaire hoogtepunten van Toscane te ontdekken. De "Best of the Riviera Food & Wine Cruise" wordt aangekleed met culinaire activiteiten zoals ‘Winkelen met de chef-kok’ op lokale markten in Marseille (Frankrijk), Livorno en Messina, (Italië) en een gala diner.
Seabourn biedt gerechten en gastronomische diner ervaringen, vergelijkbaar met de beste restaurants ter wereld. Een panel van vooraanstaande culinaire experts, samengesteld door de redactie van Saveur magazine, hebben Seabourn bekroond tot "Beste Culinaire Cruise Line" in het tijdschrift Culinaire Travel Awards 2013. Het team van zeer getalenteerde chef-koks van de rederij bereidt gastronomische gerechten met verse, seizoensgebonden ingrediënten.
De weersvoorspellingen zien er weer niet rooskleurig uit, daarom daagt het park zowel het weer als de bezoekers uit met haar nationale “Neen!”- campagne. Walibi lanceert daarbij een online ticket dat de visie op het weer zal omgooien. Het weer zal vanaf heden alleen maar één ding mogen bepalen… de toegangsprijs op de dag van het bezoek. Aan alle meteorologen in spe, welke dag tot het einde van de zomervakantie, zal het goedkoopste uitkomen?
Neen! “Het is weer kwakkelweer” of “de zomer is al voorbij” zijn zinnen die maar al te vaak werden uitgesproken of geschreven de laatste dagen. Walibi reageert daarop met een klaar en duidelijke “Neen!”-campagne. De zomer is niet voorbij en het kwakkelweer beinvloedt je leven alleen maar als je dat toelaat. Walibi vertikt het om de temperatuur nog te laten bepalen of men zich deze zomer al dan niet gaat amuseren in België. Alsof men enkel kan lachen op dagen dat het kwik hoog staat?! Daarentegen… wat het weer wel gaat mogen bepalen, tot het einde van de zomervakantie, is de toegangsprijs! Voor wie bereid is om het spel mee te spelen en te gokken op het weer, wordt een “grijze” dag waarschijnlijk de leukste van de zomer!
Hoe werkt het? De bezoeker koopt een “Neen!” ticket online, voor een dag naar keuze. Dit kost hem 5€. Op de ochtend van zijn bezoek, betaalt hij dan aan de ingang de toelage die gelijk is aan het aantal graden gemeten in Waver om 10u00. Met andere woorden, als het zoals vandaag 15° is om 10u00, komt een dagje plezier uit aan 20€. Halen we de seizoensmaxima niet … so what?! Gieren zal men sowieso.
Van een “Neen!” naar een “Jaaaaaaaaaaaaa!”. « De nationale « Neen ! aan het slechte weer » campagne is misschien gedurfd. Maar we gaan met plezier de uitdaging aan om de dosis fun, sensaties en familie-momenten van deze zomer te garanderen. De bedoeling is vooral om het gevoel rond het weer om te gooien, om er een spel van te maken met de bezoekers. Ziet de dag er niet zonnig uit… dan wordt het des te meer plezant aan de ingang ! » aldus Jean-Christophe Parent, Directeur Generaal van Walibi. Info en condities op www.walibi.be