Lidl maakt komaf met een duur en hectisch kerstfeest.
Niets vervelender dan naar een waslijst van winkels te moeten hollen om al je boodschappen af te vinken. Bij Lidl is dat zo opgelost. Je vindt er namelijk alles onder één dak: van food tot non-food, van topwijnen en champagnes tot overheerlijke desserts. Zelfs leuke kerstkaartjes en cadeautjes voor onder de kerstboom kan je bij Lidl versieren. Kortom, Christmas jingles all the way.
Raadpleeg de meer dan 200 online recepten. Op www.dekeukenvanlidl.be vind je alle inspiratie voor betaalbare, snelle en lekkere recepten. Wat dacht je van een kreeft met bloemkooltartaar, een tataki van hindegebraad met knolselderpuree of een parelhoen met wintergroenten, blauwschimmelkaas en luxepens? Verras je familie of vrienden met een lekker feestmenu én bijgevolg een avond om nooit te vergeten. Ontdek in totaal meer dan 200 recepten online. Aan inspiratie geen gebrek!
Verdwaal in de webshop, en bestel wijn en vlees online
Wil je zeker de juiste wijn en vlees op je feesttafel? Bestel die dan online op www.lidl-shop.be. Je hebt keuze uit meer dan 700 wijnen uit verschillende landen en dat voor ieder budget. Ook dessertwijntjes kun je bij Lidl inslaan. Of een heerlijke champagne om je feest met een knal in te luiden. Bij Lidl zal je steeds de perfecte match vinden voor bij je vlees, vis, gevogelte of kaas. In een mum van tijd aan huis geleverd voor slechts 2,99 euro. Vanaf 08/12 kan je bij Lidl ook terecht om je vleesschotel voor de feestdagen online te bestellen en af te halen in de winkel naar keuze.
Wil je een duur en hectisch kerstfeest vermijden?
Kom dan langs bij Lidl en wel om deze 5 redenen: 1. Raadpleeg de meer dan 200 online recepten - 2. Verdwaal in de webshop, en bestel wijn en vlees online - 3. Stel boodschappenlijst op voorhand samen dankzij de app - 4. Winkel ook op zondag - 5. Alles in 1!
Stel boodschappenlijst op voorhand samen dankzij de app
Maar daar houdt de digitalisering bij Lidl niet op. Zo kan je nu ook gebruik maken van de handige mobile app om je kerstboodschappenlijstje op voorhand samen te stellen en zo nog meer tijdsefficiënt te winkelen. Wil je met een gerust hart je winkelkar volladen? Ga dan aan de slag met de app.
Winkel ook op zondag
Heb jij je boodschappenlijst samengesteld, maar geen tijd in de week of op een zaterdag? Ga dan naar één van de twee koopzondagen van Lidl. Op zondag 04/12 opent Lidl uitzonderlijk haar deuren.
Kortom, alles in 1 ! Bij Lidl vind je alles onder 1 dak: van food tot non-food, van topwijnen en champagnes tot desserts, en ook leuke kerstkaarten en cadeautjes voor onder de kerstboom kun je bij Lidl versieren. All you need for Christmas, is Lidl.
Nieuw in het assortiment
“Breng ze terug aan tafel” zo luidt het thema dit jaar bij de supermarktketen. Overleg met je vrienden of familie of er interesse is om elk een deeltje van het menu mee te brengen. Zo hoeft de gastvrouw, of dat nu je mama, je grootmoeder of je beste vriendin is, niet opnieuw de hele dag druk in de weer te zijn en kan ze zelf ook genieten van het leuke feest. Steek samen de handen uit de mouwen en verdeel de taken. Bij familie kan je schoonbroer de aperohapjes meebrengen of je tante bereidt alvast enkele voorgerechtjes. Het hoofdgerecht vertrouw je toe aan je grote broer en je zus brengt als zoetekauw de desserts mee naar de feesttafel. Op deze manier breng je iedereen gezellig aan tafel en heb je in geen tijd een lekker en verrassend menu zonder dat je het merkt in je budget.
Speciaal voor de eindejaarsperiode voegt Lidl een aantal overheerlijke nieuwe producten toe overheerlijke chocolade- of caramelmoelleux, nieuwjaarsgebak met fruit of mokka, artisanale of garnalen, visgourmetschotel, scampi fritti en sushi. Op de desserttafel pronkt dan weer een praline, gegratineerde sint-jakobsschelpen, aperoglaasjes met vismousse o.b.v. zalm, kabeljauw aan haar feestassortiment zoals salami met truffel en Parmigiano kaas in de vorm van een reuze koekjes en verse macarons. Begin jij alvast te watertanden?
Lidl is een supermarktketen met bijna 300 filialen in België en Luxemburg. De ruim 6.300 werknemers zetten zich dagdagelijks in om verse groenten, fruit en sterke eigen merken aan te bieden voor de hoogste kwaliteit aan de laagste prijs. De Belgische onderneming vertaalt eenvoud en klantgerichtheid in budgetvriendelijk winkelen – zonder afbreuk te doen aan kwaliteit. Bovendien zet Lidl duurzaamheid voorop en werkt het onder de strategie ‘op weg naar morgen’ aan een betere toekomst voor mens en natuur.
Het complexe verhaal achter de nieuwe collectie geurkaarsen
Geurkaarsen zitten in de lift. Na de populaire theelichtjes veroveren vandaag geurkaarsen de Europese markt, met ook in België een stijgende verkoop. Kaarsenproducent Spaas kiest resoluut voor geur in de nieuwe collectie ‘Moments of Life’ en liet parfumspecialisten geuren selecteren waar we herinneringen aan koppelen. Maar hoe werkt onze neus nu precies? En welke geuren herkennen we gemakkelijk?
Geur als complexe wetenschap: Dat geuronderzoek een interessante maar ook ingewikkelde wetenschap is, mag duidelijk zijn. “Geuren zijn complexe samenstellingen van vluchtige moleculen. Als mens kunnen we doorgaans 1.000 tot 3.000 geuren onderscheiden met diverse geurkarakters. Een geoefend parfumeur herkent zelfs tot 5.000 geuren”, vertelt dr. Inge Dirinck, technologisch adviseur bij SENSTECH, het Vlaams Adviescentrum voor Sensoriek dat inzicht geeft in de chemische achtergrond van aroma’s en geuren.
Geuren creëren een bepaalde sfeer, ook al gebeurt die beïnvloeding vaak onbewust. “Denk maar aan geurmarketing in winkels om je in de juiste ‘koopstemming’ te brengen. Je staat er niet bij stil maar in een winkel voor huishoudproducten vernevelen ze in de afdeling ‘tv & dvd’ vaak een andere geur dan in de afdeling ‘wasmachines & droogkasten’. Anderzijds is onze neus heel gevoelig voor bepaalde geurmoleculen. Zo herkennen we meteen de muffe kurksmaak in wijn, ook al komt die in een minuscule concentratie voor. Dat heeft te maken met de geurdrempelwaarde van aromaverbindingen. Sommige geurkarakters zijn ook makkelijker te herkennen. Zo slaagt ruim 90% erin om de geur van koffie te identificeren, terwijl nog geen 40% de geur van sojasaus kan thuisbrengen.”
Vrouwen en mannen verschillen ook in geurwaarneming, waarbij vrouwen doorgaans beter scoren in het herkennen van geuren. Dat geldt bijvoorbeeld opvallend voor kokosnoot, ajuin, ketchup, appel, kattenbrokken maar ook rubber en motorolie. Mannen kunnen dan weer beter de geur van aftershave, sherry, mosterd, zwarte peper of sardines traceren. “Los daarvan is geur ook iets persoonlijks. De ene ruikt graag fruitig en fris, de andere verkiest florale en oriëntaalse geuren. In die zin was het slim van Spaas om voor haar nieuwe geurkaarsen de selectie van samengestelde geuren te toetsen bij een publiekspanel.”
Groei in geurkaarsen: Als sfeerbrengers hebben kaarsen hun weg weten te vinden. Binnen het segment decoratie blijft de kaarsenverkoop jaarlijks groeien. En na de sterke opmars van de theelichtjes, is het nu de beurt aan de geurkaarsen. Noord-Amerika is een belangrijke markt, maar in Europa worden wereldwijd de meeste geurkaarsen verkocht. Frankrijk, Nederland en Zweden zijn daarbij koplopers, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en België waar de verkoop jaarlijks met 3% stijgt.
Wim Dejonghe, Marketing Manager bij Spaas: “Kaarsen zijn niet alleen meer louter decoratief, maar worden ook gebruikt om je interieur meer eigenheid te geven. Een geurkaars voegt een extra dimensie toe met zijn uniek aroma. Spaas investeert dan ook in minder frequente geuren – zoals zeezout, mirre of thee – en complexere geuren die een specifieke sfeer creëren of herinnering oproepen. Met het nieuwe assortiment ‘Moments of Life’ willen we consumenten verrassen en inspireren.”
Nieuwe collectie ‘Moments of Life’
Als belangrijke Europese speler kiest Spaas duidelijk voor geur in de nieuwe collectie ‘Moments of Life’. De geurkaarsen volgen allereerst de Europese geurtrends. Zo zijn fruitige en bloemige geuren in, net zoals hout- en natuurtoetsen. Daarnaast ging Spaas specifiek op zoek naar geuren die herinneringen oproepen – denk aan talkpoeder (babybillen), lippenstift (eerste kus) of thee (zondagmiddag bij oma). Het resultaat is een evenwichtige mix van 12 geuren die zowel het florale, het fruitige, het natuurlijke als een toets citrus omvatten.
Wim Dejonghe bij Spaas: “Onze parfumeurs stelden 40 geuren samen, die we voorlegden aan 30 vrouwen. Zo creëerden we geurkaarsen die onderling sterk verschillen maar toch algemeen in de smaak vallen. Het panel associeerde de geuren met specifieke herinneringen. Zo roept ‘Sparkling Times’ met een mix van citroen, sinaasappel en bergamot het typische zomergevoel op. Terwijl bij ‘Sensual Blush’ het panel moest denken aan een eerste date in een chique omgeving, dankzij het verleidelijke parfum van vanille met hout en oriëntaalse geuren als amber, sandelhout en ceder.”
Praktische info: Spaas ‘Moments of Life’, richtprijzen: Reed diffuser: 16,95 euro, Geurglas met ring: 5,79 euro, Conisch geurglas (met kapje): 3,99 euro, Geurtheelichten assorti 30 stuks: 5,55 euro, Bokaal met alu deksel: 9,99 euro, Clearlights 24 stuks: 5,99 euro
Verkrijgbaar in deze geuren: Sparkling Times (Exotic Fruits), oyful Excitement (Strawberry & Forest Fruit), Sensual Blush (Vanilla & Myrr), Velvet Luxury (Raspberry & Lily), Heart Warmings (Pear & Wild Fig), Morning Breeze (Cotton Blossom), Mist of Nostalgia (Sea Salt & Citron), Relax & Relieve (Tea of Bergamot), Refreshing Lightness (Lavender Citrus), Poetic Mystery (Spearmint & Mandarin), Secret Fantasy (Eucalyptus & Apple) en Magical Thoughts (Lavender & Chocolate). www.spaas.eu
Als twee talenten elkaar opzoeken ontstaat er vaak iets bijzonders. Dat is zeker het geval bij Floris van Bommel en Jaap Robben. De schrijver van de succesvolle roman Birk nam als `Van Bommelfan’ het initiatief om te kijken hoe bijzondere schoenen en goede literatuur te combineren zouden zijn. Dat idee zette Floris van Bommel aan het denken.
Voor hem staat schoenen ontwerpen gelijk aan verhalen vertellen. En die visie sluit weer naadloos aan op wat Uitgeverij De Geus wil: verhalen vertellen en steeds zoeken naar wegen om samen met de boekhandel te ondernemen, te inspireren en nieuwe klanten te interesseren. Dit resulteert in een prachtig vormgegeven box waarin Floris twee van zijn favoriete items samenvoegt en als giftbox aanbiedt.
De box is gevuld met Birk, het boek van Jaap Robben, een limited edition wollen sjaal van Floris zijn favoriete Nederlandse kleding merk Gentiluomo en een aantal kleine verrassingen. Te koop bij bepaalde Fnac vestigingen vanaf 11 november (49,95 €).
Softwaves tilt brogues naar een hoger niveau
Softwaves vervrouwelijkt masculiene brogues door ze een hakje te geven. De hakhoogte blijft laag genoeg om het optimale comfort van de schoenen niet verloren te laten gaan.
Een nieuwe gasbarbecue voor 2017 - de Weber Genesis II
Weber brengt in 2017 een gloednieuwe reeks op de markt, de Genesis II! Als vernieuwende marktleider heeft Weber-Stephen een nieuwe barbecuelijn ontwikkeld die voldoet aan de nieuwste technische vereisten met als lijfspreuk 'Weber for Life' waarmee het perfect past in de levensstijl van de barbecueliefhebber.
De modellen in de Genesis II reeks zijn niet enkel ideale partners van barbecueliefhebbers vandaag en morgen, maar tijdens hun hele leven.
Genesis II brengt een revolutie tot stand in de wereld van het barbecueën op gas. Dankzij het nieuwe 'GS4 High Performance Grilling System' zijn de meest veelzijdige modellen van de reeks voorzien van de nieuwste technologische ontwikkelingen.
Dit toestel voldoet aan de wensen van elke consument: van het aansteken van de barbecue met gascontrole tot het reinigen. De nieuwe reeks zal verkocht worden in twee versies en in verschillende modellen, gaande van twee tot zes branders.
Weber dealers zullen een model voor elk type barbecueliefhebber hebben - alleenstaand of getrouwd met kinderen, amateur tijdens vrije tijd in de stad of professional met grote tuin. Dat is de reden waarom Genesis II de toekomst van het barbecueën is - en waarom Weber dealers, vanaf 2017, hun klanten volledig kunnen tevreden stellen.
Op zoek naar een bril die comfort, veiligheid en bescherming biedt, maar tegelijkertijd ook stijlvol en modieus is? Het montuur kies je zelf, het gevestigde merk ZEISS is het antwoord op al je vragen wat de glazen betreft. Met hun uitgebreid gamma aan glazen zorgen ze ervoor dat iedereen bij hen terecht kan.
Scherp zicht bij weinig licht - Zeiss DriveSafe
Het ZEISS DriveSafe gamma is een volledig nieuwe collectie ontworpen voor dagelijks gebruik. De glazen zijn specifiek gericht op mensen die zich veiliger én comfortabeler willen voelen achter het stuur. Vanaf nu hoef je dus niet meer te gaan voor donkere glazen om goed te kunnen zien. Deze glazen kan je de hele dag door dragen zodat je niet meer hoeft liggen jongleren met je eindeloze voorraad brillen.
De kwaliteit van deze glazen is zo goed dat ook niet-brillendragers hier de voordelen van kunnen ervaren tijdens het rijden, dus ook zonder een optische correctie. Om dit comfort te bekomen heeft ZEISS 3 unieke technologieën ontworpen om de 3 grootste uitdagingen in het verkeer aan te gaan.
De avond valt en we zien nog amper waar we rijden. Iedereen kent dit probleem en echt aangenaam kan je het niet noemen. Dit lastige obstakel is van de baan dankzij de ZEISS Luminance Design technologie. Deze zorgt voor een beter zicht in situaties met minder of geen licht. Hoe dat kan? De brillenglazen houden rekening met verschillende lichtomstandigheden en pupilgroottes. Bij weinig of geen licht is je pupil namelijk groter dan bij helder licht. LDT houdt rekening met je pupildiameter bij weinig licht wat ervoor zorgt dat je zicht bij schemering, regen of gedurende de nacht wordt hersteld.
Verblind worden door fel licht tijdens het rijden is niet zo aangenaam. Vooral in het donker kan dit vaak tot gevaarlijke situaties leiden. Koplampen van auto’s die recht in je ogen schijnen maken je haast zo blind als een mol. Tast niet langer in het duister want ook hiervoor heeft ZEISS de perfecte oplossing. De DuraVision DriveSafe Coating kaatst deze felle lichtinvallen gedeeltelijk af waardoor er wel tot 64% minder verblinding wordt ervaren. Gedaan met blind rijden als een mol!
Het ZEISS DriveSafe brillenglas design is vooral voor dragers van multifocale glazen een echte redder in nood. Zij hebben het vaak lastiger om hun zicht scherp te stellen of te heroriënteren tussen dashboard, spiegels en wegdek. Wat het ontwerp van de ZEISS glazen zo uniek maakt is dat de kijkzones voor middellange afstand tot 43% ruimer zijn, en voor ver 14% ruimer. Die bredere kijkzones zorgen ervoor dat het hoofd minder horizontale bewegingen hoeft te maken en je je zicht dus veel sneller kan aanpassen voor nabij-, tussen- en verzicht.
Met deze 3 unieke voordelen kan je dus gerust zijn dat ZEISS je het beste rijcomfort en dagelijks gemak zal bieden. Jij en je nieuwe ZEISS DriveSafe glazen worden binnenkort onafscheidelijk.
De Timberland City Collection plaatst de iconische 6” boots op de internationale scène dankzij een heel nieuw kleurenpallet en afwerkingen die geïnspireerd zijn op de stijl van vijf grote wereldsteden. De nieuwe context van deze grote klassieker, die nu in beperkte oplage wordt verkocht, zal ongetwijfeld alle fanaten van het merk weten te bekoren.
We beginnen met Parijs, de Franse lichtstad, hoofdstad van de mode, waar de ondertussen legendarisch geworden boots niet mogen ontbreken. De boots worden dan ook aangeboden in grijstinten voor dames, de kleuren van de Eiffeltoren, en in marineblauw voor heren.
Berlijn, het absolute centrum van de totale vrijheid, van het nachtleven en van de artistieke bevlogenheid, is een van Europa’s meest bruisende steden. De recente geschiedenis en de ongebreidelde creativiteit liggen aan de oorsprong van de abstracte motieven die herinneren aan de Berlijnse muur.
Londen is dan weer de meest cosmopolitische stad van allemaal. Timberland heeft de traditionele codes van de stad gekraakt en biedt voor de heren knalrode boots met zwarte polstering aan, die herinneren aan de tweedekkers die de stad doorkruisen, en voor de dames een moderne versie met oerdegelijke tweed.
Wie Amsterdam zegt, denkt onvermijdelijk aan fietsen. Het logo met de boom van Timberland meet zich « wiel » allures aan, en wil een knipoog zijn naar het anarchistische fietsgeweld. De drie kleuren, die al sinds 1572 bestaan, komen tot uiting in de dieprode versie van de herenboots.
De iconische ‘postkaart’- beelden van New York worden hernomen in een heel opvallend paar boots. De gele taxi’s dienden als inspiratiebron voor het gele logo en voor de geruite veters van de herencollectie. Voor de dames heeft men zich laten inspireren op de groengrijze schakeringen van het Vrijheidsbeeld.
Van Bommel:
Van Bommel is al meerdere seizoenen onze ideale danspartner voor oud & nieuw maar wist je dat deze schoenen worden vervaardigd volgens eeuwenoude van vader op zoon overgedragen inzichten?
Een van Bommel schoen ondergaat tijdens het productieproces gemiddeld 280 speciale handelingen. Hoogwaardige materialen zoals een lederen binnenzool, kalfslederenvoering, volnerf kalfsoverleer, pekdraad en kuip gelooid zoolleer garanderen kwaliteit. Start het nieuwe jaar in stijl!
Reebok classic:
Irisatie is een visueel fenomeen dat tot de verbeelding spreekt. De parelmoerachtige kleuren die ontstaan door diffractie van het licht laten niemand onverschillig. De meest iconische sneakermodellen uit de reeks Reebok Classic, het model Classic Leather en de Club C, kregen onlangs een iriserende afwerking.
De campagne voor het pakket Iridescent wordt door niemand minder dan Gigi Hadid gebracht, het internationale topmodel dat het nieuwe gezicht is van #PerfectNever.
Dream hints
Deadlines brengen veel stress met zich mee en dat is niet gezond. Blijf ontspannen én op schema met de concentratietips van Dream Hints.
TIP 1: Kies voor gezonde boosts: Naarmate de deadline dichterbij komt, is de drang naar iets zoets of cafeïnerijk vaak groot. Geef niet toe aan die verleiding, maar kies voor een gezond en lekker alternatief. Maak van Dream Drinks je tussendoortjes en voeg er genoeg verse stukken fruit aan toe. Dat is energie en gezondheid in je glas!
TIP 2: Adem je stress weg: Je kan stress wegademen. Adem vier tellen rustig in door je neus – hou je adem vier tellen vast – adem via je mond uit in vijf tellen, dan in zes tellen en ga zo verder. Ademen helpt om de 'ruis' in je hoofd af te zetten.
TIP 3: Stay focused! Kies één to-do-taak en werk door. Zet alle ruis af (social media, telefoon, mails,...) en neem even pauze na elke werkschijf van 25 minuten.
Ontdek alle tips voor elk moment van de dag op de Dream Hints website.
Ray Ban : Street Neat is back!
Yes! De tweede editie van Ray-Ban Reloaded is een feit, ditmaal in het teken van de Wayfarer “STREET NEAT” collectie.
Het project stelt zich tot doel oudere collecties, die niet langer in de handel zijn, weer tot leven te brengen door een beperkte oplage ervan online en voor een heel korte periode aan te bieden op Ray-Ban.com.
De Ray-Ban Wayfarer is waarschijnlijk de meest gekende bril in de geschiedenis van de zonnebrillen. Met het overdonderende succes werd in de jaren tachtig een nieuw model uitgebracht, meer bepaald de “Street Neat” Wayfarer met fel gekleurde neusbrug.
Vandaag, anno 2016, brengt Ray-Ban een nieuwe editie uit van de Wayfarer Street Neat in drie klassieke kleuren met een knipoog naar die jaren 80. Online sinds 7 november!
Playtex expert in Silhouette: shapewear voor de feestdagen
De feestdagen komen eraan en dat betekent veel lekkernijen en prachtige strakke jurkjes. Geen dankbare combinatie, maar gelukkig is er de Playtex shapewear als bondgenoot. Expert in Silhouette is een moderne shapinglijn die comfort en efficiëntie combineert. De zachte afwerking garandeert weergaloos comfort en een grote bewegingsvrijheid. De combinatie van draagplezier en prestaties van de Playtex-producten bieden een unieke ervaring en een geweldige look.
Voor een goed gevormd figuur is deze shaping body met beugels ideaal. De stretchstof van microvezels past zich soepel aan de rondingen van het lichaam aan:
Het pantybroekje sculpteert het figuur onopvallend onder kledingstukken. Ideaal onder een lange broek. Zijn geheim? De oordeelkundig ineengezette stretchstof van microvezels hertekent de lichaamsvormen heel elegant:
Onmisbaar voor een wespentaille, deze afslankende slip met hoge taille! Dankzij de stretchstof van microvezels past de slip zich soepel aan de rondingen van het lichaam aan. De shaping slip is onmisbaar in de garderobe. De stretchstof van microvezels past zich soepel aan de rondingen van het lichaam aan en verleent een platte buik. Mooi, met de plumetis tule vooraan.
DIM So Sexy: panty's voor een glamoureuze en sensuele look
Een effen zwarte panty is een onmisbare basic in de wintergarderobe, maar bij gelegenheid mag het wel eens ietsje meer zijn. Uiteenlopende trompe l’oeil prints en verfijnde details op de panty’s en stay-ups uit de ultravrouwelijke lijn DIM So Sexy zetten de benen extra in de verf en zorgen voor een sensuele look.
Nieuw in het assortiment zijn de panty's 'Secret Dentelle' en 'Noeud Dentelle'.
DIM Generous Xmas edition
DIM brengt in de aanloop naar de eindejaarsperiode een limited edition van de lijn Generous, die voor de gelegenheid in een feestelijk jasje werd gestoken. Prints van fluwelen stippen en glinsterende pailletten geven een rijke uitstraling en een extra feestelijke toets aan de lingerie.
Dim Generous biedt volmaakte steun aan de borsten, gecombineerd met een moderne snit en het comfort van zachte materialen. Met zijn versterkte beugels en brede bretellen zorgt de Dim Generous beha voor een goede ondersteuning, ideaal voor grote maten. De tulen inzetstukken en satijnglanseffecten verlenen er een vleugje glamour aan. Bovendien blijft het ondergoed onzichtbaar onder elke outfit.
Warm ingeduffeld met LolaLiza mantels en jassen
De eerste koudeprik laat zich voelen, en LolaLiza gaat de strijd met lage temperaturen aan met elegante jassen, luchtige donsjassen, parka's - al dan niet afgewerkt met roze faux fur - en bombers met speelse patches.
LolaLiza brengt home- en nightwear
Koning winter staat voor de deur, de feestdagen staan in de startblokken. De ideale periode om heerlijk te cocoonen kondigt zich aan. LolaLiza brengt comfy home- en nightwear die volledig in het teken staat van die meest gezellige periode van het jaar. De grappige onesies en ludieke accessoires misstaan bovendien niet als geschenk onder de kerstboom.
Wim Meeussen:
Wim Meeussen presenteert zijn nieuwste creaties. Een serie schitterende gouden ringen in zijn typerende organische stijl, afgewerkt met tourmalijn, saffier, rookkwarts en diamant. De feestdagen zijn uiteraard een ideale gelegenheid om een geliefde met een Wim Meeussen sieraad te verrassen, op aanvraag steeds naar eigen wens aan te passen. Want niets zegt 'ik zie je graag' zoals een prachtig juweel.
Met plezier stellen wij de alweer vierde (!!!) Pip Studio behangcollectie aan je voor. Wederom een collectie die -zoals wij gewend zijn van Pip Studio- gedetailleerd, rijk en met subtiele verrassingen is uitgewerkt. Hieronder vind je de collectietekst en een aantal beelden die een goede indruk geven van de verkrijgbare dessins. De collectie is sinds afgelopen weekend verkrijgbaar bij onze verkooppunten.
PIP STUDIO
Het alweer vierde behangboek van Pip Studio is een prachtige mix van klassieke elementen in een moderne toepassing. Zo zijn er dessins met botanische elementen; planten/bloemen, fruit, insecten en andere dieren (soms heel subtiel en verrassend gebruikt). En dessins met een meer verhalend karakter, zoals het 'Spring to Life' dessin, dat in two-tone en meerkleurig verkrijgbaar is. Eyecatcher is de 'Botanical Print' met fantasiebloemen en vogels in de prachtige lijmdruk techniek. Klassieke invloeden vind je terug in 'Lacy' en 'Lacy Dutch', dessins die op kant zijn geïnspireerd en een haast ornamenteel karakter hebben.
Alle dessins zijn gelaagd opgebouwd en -zoals wij gewend zijn van Pip Studio- gedetailleerd, rijk en met subtiele verrassingen uitgewerkt. De behangen zijn ook nu weer goed met elkaar te combineren.
Om de dessins zo mooi mogelijk uit te laten komen is er gebruik gemaakt van ambachtelijke technieken zoals lijmdruk en een raised (verhoogde) inkt waardoor het behang reliëf krijgt en een soms fluweelachtige uitstraling. De kleuren variëren van zachte pasteltinten tot volle rijke diepe kleuren.
Sint tovert de kinderkamer om tot de coolste 'Kids Crib'
Zie ginds komt de stoomboot uit Scandinavië weer aan! Jaar na jaar brengt de Sint een pop of racewagen voor jouw kleine kapoen. Not this time! De standaard cadeaus worden terug naar Spanje gestuurd want deze keer komt Nordic Living met een stylish alternatief waar ook mama’s en papa’s helemaal blij van worden.
De Sint komt dit jaar verrassend uit de hoek want met de hulp van Nordic Living zorgt hij voor een complete make-over van de speel-of kinderkamer! De Belgische woonwebshop heeft een prachtig gamma Scandinavische interieurmerken waarmee je hun kamer op een originele manier kan restylen.
Wachten jouw kleine bengels ook in spanning de komst van de Sint af? Hang alvast de prachtige gouden en zilveren slingers van House Doctor aan de muur om hem van harte welkom te heten na die lange reis vanuit...Scandinavië!
Als beloning voor deze leuke verwelkoming strooit zwarte piet deze keer niet met letterkoekjes maar met lettermokjes. Deze porseleinen bekers van het Deense 'Design Letters' zullen zowel bij de ouders als hun kleine kapoentjes in de smaak vallen.
Wie graag in 1-2-3 een cosy zithoekje wil creëren voor de kinderkamer, zal helemaal enthousiast worden bij het ontdekken van de accessoires van OYOY . Dit Deense merk biedt onder meer grappige kussentjes van kwaliteitsvol materiaal waar de kinderen lekker in kunnen neerploffen na een vermoeiende dag op de schoolbanken.
Nog meer inspiratie nodig om de kinderkamer om te toveren tot de coolste ‘kids crib’? Wat dacht je van de houten 3D-dierenpuzzeltjes van Atelier Pierre? Een stoere wolf of ijsbeer voor de jongens en een grappige eland of konijntje voor de meisjes! Deze musthaves van Belgische makelij zijn bovendien perfect in elkaar te zetten door de kinderen zelf.
Genoeg deco-ideetjes dus bij Nordic Living om moeiteloos een kinderparadijs én 'instant happiness' voor ouders te verwezenlijken!
Cocktailkits, stain-removers en een kurkentrekker voor linkshandigen. Eindejaarstress! Welk aperitief ga je dit jaar maken? Welke tools heb je daar voor nodig? Wat als er rode wijn wordt gemorst op het witte linnen tafelkleed van la mamma? En hoe kan je als linkshandige op een normale manier een fles ontkurken? De accessoires van Koala to the rescue.
Complete cocktailkit
Met de complete cocktailkit van Koala heb je alles in huis om tijdens de feestdagen het perfecte aperitief te bereiden. Geen stress of geklungel meer! In de kit vind je een barlepel met gedraaide steel terug waarmee je dranken met bubbels in een glas kan schenken zonder over te schuimen. De lepel kan je ook gebruiken om het laatste sap van citrusvruchten uit te persen en uiteraard om te roeren.
De muddler is een vijzel om ingrediënten in het glas te kneuzen. Aan de andere zijde van de tool zit een schiller om zestes te maken. En er is nog meer: de muddler is ook een vruchtenperser en het doorschijnend bovenstuk kan je gebruiken als maateenheid. Met de ijstong kan je niet alleen ijs of fruit in je glas doen (bye bye koude of plakkerige handen!), maar ook vruchten persen. XX-coole tool om af te sluiten: de XXL-mal om XXL-ijsblokjes te maken.
SOS rode wijnvlekken
Dé vrees tijdens het eindejaar (en misschien wel tijdens alle familiefeesten): morsen op het witte, mooi gestreken linnen tafelkleed van de gastheer of –dame. Dat is dankzij de stain-removers van Koala helemaal verleden tijd. Uiteraard zal er nog gemorst worden, maar zonder blijvende rode wijnvlekken tot gevolg. De stain–removers zijn verkrijgbaar als spray en als doekjes.
Kurkentrekker voor linkshandigen
Goed nieuws voor alle linkshandige wijnliefhebbers. Pulltex lanceerde zopas de allereerste tweetrapskurkentrekker voor linkshandigen: de Pullparrot. De richting van de spiraal van deze kurkentrekker is omgekeerd waardoor hij voor lefties in de natuurlijke richting draait bij het ontkurken van een lekker flesje wijn. Om het onderscheid duidelijk te maken kreeg de spiraal een witte in plaats van een zwarte kleur.
Trouwe tv-kijkers kennen hen natuurlijk al: de personages uit Eigen Kweek, de tv-serie op één die ook wel een lichtere tegenhanger van het internationaal bekroonde Breaking Bad wordt genoemd. In deze reeks van Eyeworks zien we hoe de naar Wijtschate uitgeweken Antwerpse familie Welvaert het moeilijk heeft om nog voldoende geld te verdienen met het kweken van aardappelen. Nadat bevriende politieagente Chantal laat vallen dat er veel geld te verdienen valt met wiet, besluit de voltallige familie dan maar om het over een andere boeg te gooien…
De eerste minireeks maakte al snel furore, niet alleen dankzij de acteerprestaties van topacteurs als Sien Eggers, Dirk van Dijck, Sam Louwyck en Maaike Cafmeyer, maar ook omwille van het steenkolenengels dat onder andere door Frank (Wim Willaert) wordt gehanteerd om met zijn Filipijnse echtgenote, Julita (Rhoda Montemayor), te communiceren. Dit jaar was er dan ook een tweede seizoen te bewonderen op het kleine scherm, terwijl de derde jaargang al is aangekondigd. Vanaf deze maand kan je nu zélf even in de huid te kruipen van een personage uit Eigen Kweek. Hoe? Via een bordspel, natuurlijk!
Het bordspel
Het bordspel rond Eigen Kweek wordt uitgebracht door het Nederlandse Just Games, de spellenarm van Just Entertainment. Daarmee is de uitgeverij overigens niet aan haar proefstuk toe: ook andere tv-programma’s als NOS Jeugdjournaal, Per Seconde Wijzer, De Mol en het door velen onder jullie besproken De Slimste Mens ter Wereld werden door Just Games al omgetoverd tot ‘boardgames’, terwijl er evengoed ruimte is voor nieuwe, creatieve titels, waaronder het abstracte strategiespel Vortex, dat in oktober een opgemerkte passage maakte doorheen SPIEL ’16 in Essen.
In Eigen Kweek: Het bordspel kan er gespeeld worden met 10 verschillende personages uit de reeks, die elk hun eigen speciale eigenschappen hebben. Zo kan Bernard tegenspelers blokkeren tijdens de verbouwfase en hoeft Frank bij het zaaien of omploegen maar de helft van de aangegeven prijs te betalen.
Het spel zelf is opgedeeld in verschillende fases: Personages Verdelen, Groei, Handel, Verbouwen en Personages Inleveren. De winnaar is degene die er als eerste in slaagt om zijn zaak weer respectabel te maken en vier aardappelzakken te verdienen.
Eigen Kweek is een spannend spel dat de ludieke aard van de serie perfect weerspiegelt. Ontwerpers Bo-Anthony Boersen en René Groen waren buiten een aantal van de reeds genoemde titels overigens ook verantwoordelijk voor onder andere Buurman & Buurman: Het bordspel Autodrop. Een ervaren duo, dus, en de samenwerking heeft ook deze keer voor een geweldige vertaling van tv naar spelbord gezorgd waarbij zowel tactiek als een gezonde dosis geluk noodzakelijk is om te kunnen winnen!
Het bordspel is geschikt voor 2-4 spelers vanaf 12 jaar. Een spel duurt gemiddeld 45 minuten. Per direct verkrijgbaar. Consumentenadviesprijs: € 24,99
In de kerstperiode staat Slovenië volledig in het teken van magie en sprookjes. Je kan de magische sfeer zelf opsnuiven vanaf 25 november wanneer de unieke kerstverlichting aangaat en de winterfestiviteiten van start gaan in Ljubljana. Voor de allerkleinsten is het vooral uitkijken naar de komst van “Father Frost”. Zijn parade in de hoofdstad is gekend in het hele land. Aan het stadhuis van Ljubljana staat er een goede fee die al je wensen laat uitkomen of neem de sprookjestrein naar Celje en beleef een magische rit. Een bezoek aan de kerstmarkt van Ljubljana mag niet ontbreken, want die behoort tot de 10 mooiste van Europa.
Unieke kerstverlichting in de hoofdstad
De Sloveense hoofdstad Ljubljana valt tijdens de kerstperiode niet in een diepe winterslaap. Integendeel, kerstmarkten en muzikale animatie lokken duizenden mensen naar de feeërieke straten en pleinen in het verkeersvrije centrum. Op 25 november gaat de kerstverlichting voor het eerst aan. De verlichting is een unieke bezienswaardigheid, een extravagant ontwerp van Zmago Modic. Deze kunstenaar runt een schilderschool en hij creëerde een wereld van sterren, manen en planeten die de straten tijdens de kerstperiode versieren.
Eén van de mooiste kerstmarkten van Europa
Nog in Ljubljana kun je uren slijten op de Kerstmarkt. Daarnaast is er uiteraard de kerstmarkt van Ljubljana, die tot de 10 mooiste van Europa behoort. Naast souvenirs, geschenkartikelen, artisanale creaties van jonge Sloveense ontwerpers ontbreken ook de Sloveense delicatessen niet en je kunt er wijnen, thee en andere specialiteiten proeven.
Sprookjesland
Ook in de andere Sloveense steden heerst een magische sfeer. Breng zeker een bezoek aan Maribor. De feestelijke straten, de muzikale animatie en de schaatspiste zijn kenmerkend voor de tweede grootste stad van het land. Bled, aan het gelijknamige meer, is nog meer sprookjesachtig. Een winterse wandeling langs het Alpenmeer, tot bij grootste kerstkribbe van Slovenië, is onvergetelijk. Kinderen zullen maar al te graag de verplaatsing maken naar Celje, of beter gezegd Sprookjesland. Het is hooguit een uurtje rijden vanuit Ljubljana. Op bepaalde data vertrekt een sprookjestrein richting Celje en tijdens de rit wordt je verrast met sprookjes en verhalen. Aan de Sloveense kust kan je ook genieten van de kerstsfeer zoals in Portoro¸ of de havenstad Koper. Daar wacht de bezoekers een Magic December. Het Sparkling Wine Festival vindt plaats op 26 december in Portoro¸ (Crystal Hall).
Bezoek van de goede mannen
Niet op zes december zoals bij ons maar op vijf december komt de goede Sint-Nicolaas naar Slovenië. Zijn blijde inkomst in Ljubljana start bij het kasteel op de heuvel. In het gezelschap van duivels – die de ‘stoute’ kinderen bang maken – en engelen – die ‘brave’ kinderen cadeautjes geven – trekt hij in een feestelijke stoet door het centrum.
Een andere goede man die naar Ljubljana komt, elke avond van 26 tot 30 december, is Father Frost. Hij brengt cadeautjes mee en hij is gemakkelijk te herkennen aan zijn grijze baard, een grappige slaapmuts en een bonten jas. Volgens de legende woont hij onder de Triglav, de hoogste berg van Slovenië. Met zijn koets, getrokken door Lipizzaner paarden - de trots van Slovenië -, rijdt hij door de straten van Ljubljana. Uiteraard mogen we de Kerstman niet vergeten want die hoort uiteraard ook bij de eindejaarsfeer in Ljubljana.
Van Oud naar Nieuw
December is een echte feestmaand in Ljubljana. Zowat elke dag zijn er openluchtconcerten en de climax van uitbundig feestvieren wordt natuurlijk bereikt op 31 december. Er kan gedanst worden op het ritme van rock muziek maar er zijn ook rustige plekjes voor zij die houden van een meer intieme feestelijke sfeer. Om middernacht komen inwoners van Ljubljana en toeristen samen op het plein bij het Prešeren Monument. Daar wordt met zijn allen afgeteld naar de klok van twaalf en naar Nieuwjaar. Daarna barst het feest los en wordt het op de kasteelheuvel een vuurwerk ontstoken dat de ganse stad verlicht. www.slovenia.info
Minicruise met Costa, een internationale multiple citytrip!
Costa Cruises lanceert volgend jaar enkele korte lentecruises van 4, 5 of 6 dagen, en dat is eerder uitzonderlijk. Er zijn verschillende redenen om een van de minicruises te boeken:
Goed idee: een lang weekend met vriendinnen / vrienden. - Het is de ideale manier om je eerste cruise-ervaring op te doen. - Quality time voor jou, of voor jullie als koppel. De schepen van Costa hebben een schitterend Spa & Wellness centrum aan boord (Samsara Spa). - De nieuwste trend is dat mensen op cruise gaan voor een familiereünie, met ouders, grootouders en (klein)kinderen. Samen op reis, en toch heeft iedereen zijn vrijheid. - Je kan het ook vergelijken met een citytrip, met het verschil dat je meer dan een stad bezoekt, en zelfs meer dan een land! Een internationale multiple citytrip dus. - In april en mei is het bij ons nog vaak kwakkelweer. Een cruise is de ideale manier om jezelf alvast op een goede portie Middellandse Zee lentezon en warmte te trakteren.
De drie voorgestelde cruises vertrekken uit Marseille. Dat is makkelijk bereikbaar met de hogesnelheidstrein vanuit Brussel, of met een korte vlucht.
Spanje, Italië en Frankrijk: 4 dagen, 3 nachten met de Costa Mediterranea - Vertrek op zaterdag 1 april 2017 uit Marseille. - Bezoek Savona (Italië) en Barcelona. - Vanaf €249 per persoon voor een binnenhut.
Spanje, Balearen, Italië en Frankrijk: 5 dagen, 4 nachten met de Costa Favolosa - Vertrek op woensdag 10 mei 2017 uit Marseille - Bezoek Savona, Barcelona en Palma de Mallorca, voor een dag op het strand of voor shopping. - Vanaf €439 per persoon voor een binnenhut.
Spanje, Balearen, Italië, Frankrijk inclusief Ibiza: 6 dagen, 5 nachten met de Costa Favolosa - Vertrek op dinsdag 2 mei 2017 uit Marseille - Naast Savona, Barcelona en Palma de Mallorca legt het schip ook aan in Ibiza! - Vanaf €479 per persoon voor een binnenhut.
Ter gelegenheid van de eindejaarsfeesten, stelt EXKi seizoensgebonden producten voor.
Gedurende de maand december is het mogelijk om deze lekkere en authentieke recepten in alle exki-restaurants te proeven : een prachtige chocolade dome, cheesecake tiramisu, een speculaas Merveilleux, peperkoek of chocolade truffels zullen de smaakpapillen van eindejaars-liefhebbers verrukken. En om u te verwarmen gedurende uw kerstshopping, niets beter dan een Yogi Tea.
Er dwarrelt een ware sterrenregen over de kerstcollectie van Neuhaus
Geglaceerde kastanjes, truffels, orangettes en winterpralines staan allemaal op het menu. Gastronomische geschenken die zullen schitteren onder de kerstboom. Deze nieuwe uitgave van de eindejaarscollectie biedt een gevarieerd en harmonieus kleurenpalet in helderrode of kerstboomgroene geschenkdozen, bestrooid met goudspikkels.
De wintercollectie: De Maître Chocolatier van Neuhaus heeft de perfecte harmonie tussen noten en chocolade gecreëerd. Een praliné à l'ancienne op basis van noten uit de mooiste regio's ter wereld gecombineerd met de intensiteit van donkere chocolade of de smeuïgheid van melkchocolade. Amandelnoten uit Californië, pecannoten uit Texas, walnoten uit de Périgord en hazelnoten uit de Zwarte Zee- regio…De beste ingrediënten werden met zorg geselecteerd en met vakmanschap samengebracht in een ware lekkernij. Prijs: € 25
Kerstboom gevuld met pralines : De koning van het woud bevat een assortiment pralines, een hymne aan al wat goed en mooi is. Deze collectie van 27 pralines omvat alle toppers van Neuhaus en mag niet ontbreken op uw cadeaulijst. Prijs: € 36
De adventskalender voor verfijnde smaakpapillen.: De adventskalender van Neuhaus, gevuld met 24 pralines en grappige figuurtjes, onthult de geheimen van het atelier van de kerstman. Heerlijke en mooie verrassingen om elke dag weer te ontdekken terwijl u ongeduldig op de komst van de kerstman wacht. Prijs: € 25
Versiering met chocolade : Piramides en kerstballen om uw feesttafel en uw kerstboom te verfraaien. Verrassing: ze zijn gevuld met heerlijke pralines. Extra troef: speciaal voor de kinderen hebben we een design met een rendiersnoetje en een sneeuwpop voorzien, gevuld met een exclusieve collectie Bonbons van Neuhaus. Prijs: € 5 voor de piramide en € 16 voor twee kerstballen.
Kies voor luxe : Een sterrenregen vormt de N van Neuhaus. Een geschenkdoosje om te vullen met de pralines van jouw keuze als een persoonlijk geschenk voor iemand die je zeer lief is. De kunst van het personaliseren op het niveau van de grootste chocolademakers. Prijs: € 50
Ontdek de eindejaarscollectie vanaf 7 december 2015 in alle Neuhaus-boetieks.
Gouden German Brand award uitgereikt voor merkstrategie
SieMatic is de trotse winnaar van de gouden German Brand Award 2016. De keukenexpert krijgt deze prestigieuze Duitse prijs voor haar merkstrategie. Een mooie onderscheiding én knap vervolg op de gouden German Design Award vorig jaar.
De German Brand Award is een lifetime achievement award voor de strategische opbouw van een merk, vergelijkbaar met de œuvreprijs die Hollywood uitreikt voor acteer- en regisseerprestaties. SieMatic sleepte goud in de wacht voor de uitgekiende strategie die het merk al sinds 1929 volgt: consequent handelen, duidelijk communiceren en trouw blijven aan de gekozen stijl. Een stevige erkenning dus voor de merknaam SieMatic. De German Brand Award wordt uitgereikt door het German Brand Institute.
Ulrich W. Siekmann, algemeen directeur van SieMatic: "We zijn erin geslaagd een sterk merk op te bouwen, gevormd door ons design van tijdloze elegantie en door de manier waarop we die stijl doorzetten op alle vlakken. Niet alleen in onze producten zelf, maar ook in de keuze en scholing van onze partners, de presentatie, het mediabeleid en onze communicatie."
SieMatic is een wereldwijd gerenommeerde producent van hoogkwalitatieve keukenmeubelen in het luxesegment. De familie Siekmann richtte het bedrijf in 1929 op als ‘August Siekmann Möbelwerke’. België was de eerste exportmarkt in 1960. Sindsdien is de naam SieMatic uitgegroeid tot de gevestigde waarde die we nu kennen: een gerespecteerd en gekend merk in meer dan 60 landen in Europa, Azië en Amerika.
In België is SieMatic als autonome divisie gevestigd in Antwerpen. Als een van de weinige keukenmerken met het FSC-certificaat voor verantwoord bosbeheer kiest SieMatic resoluut voor duurzaam ondernemen. Ook interne recyclage en een doorgedreven afvalbeleid zorgen voor een minimale milieu-impact.
Een parfum voor elk moment. Een romantische date, picknick met vriendinnen in het park of een langverwacht sollicitatiegesprek. Niets zo prettig als een diepe indruk nalaten op jouw omgeving met het juiste parfum. Een Otentic parfum dat niet alleen 100% bij jou past, maar ook perfect aansluit bij de gelegenheid.
Met de Otentic Carrousel haal je je eigen parfumgarderobe in huis, zodat je voor elke gelegenheid het juiste parfum binnen handbereik hebt. Dankzij het uitgekiende design staat dit stijlvol in elke badkamer. De flacons zijn makkelijk om mee te nemen, ideaal voor in je make-up étui en zijn bovendien handig voor op reis.
Cadeautip! Een onvergetelijke parfumbeleving voor deze Kerst.
Verras je geliefde met een Otentic Carrousel en laat ze kennis maken met de verschillende parfum stijlen van Otentic Perfumes. Uit de ruime collectie kiest de gelukkige zijn/haar favoriete parfums. Een sprookje voor elke parfumliefhebber! De Otentic Parfum Stylisten zijn uiteraard aanwezig voor het nodige advies. Otentic Carrousel € 79.
De Otentic Carrousel is beschikbaar in de Otentic Star Stores en is ook online te koop. www.otenticperfumes.com
Beleef een originele kerstvakantie in Koksijde-Oostduinkerke
Belgen trekken tijdens de kerstperiode vaak naar de kust om een gezellige Kerstvakantie te beleven. In Koksijde-Oostduinkerke staat er weer heel wat op het programma voor jong en oud. Een fakkeltocht, schaatsen met de Ketnetband of een vertelfestival met prachtige verhalen. Er is voor elk wat wils tijdens de kerstperiode. We zetten de leukste activiteiten op een rijtje.
Schaatsplezier in kerstsfeer – vanaf 17 december: Tijdens de kerstperiode zal de schaatsbaan in Koksijde niet ontbreken. Al vanaf zaterdag 17 december tot en met zondag 8 januari kunnen schaatsliefhebbers zich uitleven op een piste op het Theaterplein. Met een oppervlakte van 600 m2 zal er naar hartenlust kunnen geschaatst worden. Voor een drankje of een hapje kunnen schaatsers en toeschouwers terecht bij de sfeervolle smulhuisjes.
De Noordpool aan Zee ! – vanaf 24 december : Van 24 december tot 8 januari kun je op het plein voor het Gemeentehuis de sfeer van de Noordpool opsnuiven. Er is een ijsklimwand, een fotobooth in de sneeuw, een echte 3D beleving op de Noordpool en je kunt er ook ijspegels vangen. Kortom, een reis naar Koksijde-Oostduinkerke wordt zowaar een Expeditie naar de Noordpool !
Schlager on Ice: Ketnetband, Laura Lynn en andere sterren op het ijs – 29 december: Op de ijspiste wordt op donderdag 29 december de tweede editie van Schlager on Ice georganiseerd. Tijdens het schaatsen kan je genieten van optredens van verschillende artiesten die uiteraard hun grote hits brengen. Om 15u is de Ketnetband aanwezig en vanaf 19u kan je de volgende artiesten verwachten: Laura Lynn, Yves Segers, Jettie Pallettie, Willy Somers.
Vertelfestival – 30 december: Het winterevenement dat jaarlijks in het Abdijmuseum Ten Duinen wordt georganiseerd krijgt een nieuwe invulling. Het wordt een Vertelfestival dat plaatsvindt op 30 december van 14 tot 18 u. De ervaren vertellers Fred Versonnen, Katelijne Billet, Don Fabulist en Chantal Dejardin brengen mooie verhalen die de toehoorders met een traan en een lach zullen beroeren. Er zijn vertelmomenten voor kinderen vanaf zes jaar en voor volwassenen. Het is een activiteit die kadert in de expo Zalige Idesbald en de 1000 skeletten die je beslist moet zien. www.tenduinen.be
De expo “Zalige Idesbald en de 1000 sekeletten” loopt nog tot 8 januari in het Abdijmuseum Ten Duinen.
Sylvestervuren en fakkeltocht – 30 december: Er worden op 30 december op het strand van Oostduinkerke Sylvestervuren aangestoken waarmee het jaar 2016 uitgezwaaid wordt. Dat gaat gepaard met een fakkeltocht (om 16u), muziek en vooral smullen van heerlijke sprotjes en patatjes die hapklaar geroosterd worden op het vreugdevuur. Voor de koude hoef je niet te vrezen want er is voldoende warme wijn. Om 18 u wordt ook nog eens een stapel kerstbomen verbrand en je wordt getrakteerd op vuurwerk.
44ste Winterwandeldag – 30 december: Kom op vrijdag 30 december naar de 44ste Winterwandeldag. Er zijn voor deze editie nieuwe parcours uitgestippeld en de afstanden bedragen 6, 10, 16, 22 en 29 km (deelname € 1).
Van oud naar nieuw – 31 december: Een nieuwjaarsnacht beleven aan zee is toch altijd iets apart, zeker in St-Idesbald waar je op de Zeedijk de laatste uurtjes van 2016 kunt meemaken. Het begint allemaal om 22u30, mét drankjes aan democratische prijzen, en precies om middernacht wordt een spetterend vuurwerk ontstoken op het strand. Er wordt tot 2 u verder gevierd.
Promenade run – 2 januari: Misschien ben je na het feestgedruis van oudjaar al weer helemaal fit om op 2 januari mee te doen aan de Promenade Run. Afspraak in de Zeelaan aan het Gemeentehuis met start om 19 u voor 5 km of 10 km. Inschrijven kan ter plaatse.
Portretreeks ‘Engelen van de Zee’ door Stephan Vanfleteren – nog tot het einde van de kerstvakantie: Al wie de expo ‘Engelen van de zee’ nog niet heeft bezocht in het NAVIGO-museum in Oostduinkerke, kan dat nog doen tot en met 8 januari. Wegens groot succes werd beslist de expo te verlengen tot het einde van de kerstvakantie. De bijzondere portretreeks ‘Engelen van de zee’ toont kinderen die vandaag de maritieme opleiding volgen bij Koninklijk Werk IBIS. Fotograaf Stephan Vanfleteren keek in de pure ogen van deze hedendaagse engelen en portretteerde hen, verpakt in hun prachtige traditionele zeemanskostuumpjes. Een aandoenlijke blik op kwetsbare jongeren die zorgzaam begeleid worden naar een horizon waar ieder kind recht op heeft. De expo loopt nog tot 8 januari in het NAVIGO – Nationaal Visserijmuseum. Toegang inbegrepen in het museumticket, tijdens de openingsuren van het museum. Gratis voor Koksijdenaars. www.navigomuseum.be
Eijffinger introduceert zijn splinternieuwe behangcollectie Wallpower Junior, die sinds enkele dagen in de winkels ligt. Een collectie met een scala aan achtergronden, herbruikbare muurstickers en spannende taferelen om een eigen verhaal mee te maken. Geschikt voor kleine, maar zeker ook voor grotere kinderen, voor jongens en voor meisjes.
WALLPOWER JUNIOR
Gebogen over de lijnen van je schoolschriftje, droom je ver weg. De stickers van de juf dansen van het papier, zweven door je kamer en beginnen op de muur aan een nieuw avontuur. Je ontmoet elfjes, indianen, flamingo’s en dinosaurussen in betoverende landschappen. Omringd door de fonkelende sterren in het heelal, zeil je over de uitgestrekte wereldzeeën. Hoor je de sirenes in de stad of ga je op ontdekkingsreis in het bos? Je ziet de schaduwen van de bomen, een paradijsvogel zit parmantig op zijn tak en hertjes en eenhoorns dartelen bij de waterval. Je favoriete woorden spatten in lichtpuntjes van de muur.
Met Wallpower Junior maak je je eigen verhaal. Plak de herbruikbare muurstickers zelf op de muur en kies uit een scala aan taferelen of achtergronden. Van verweerd hout, een Bretonse streep, fijne ruitjes, robuust baksteen, vrolijke verfspatten tot magisch reëel. Zachte kleuren als roze, grijs en mint, tot sprekend blauw, groen en oker. Leef je uit en beleef met Wallpower Junior je eigen avontuur.
‘Spritz’ en ‘Royal’ voor een sprankelend eindejaar
Voor al wie tijdens (én na) de feestdagen graag op gastronomische ontdekkingstocht gaat, hebben we uitstekend nieuws. FÏNLEY verrast met twee feestelijke nieuwe ‘mocktails’ op de kaart: caloriearm en ready-to-serve, maar minstens even stijlvol als hun meer geestrijke broertjes. Bovendien met een Belgisch tintje, want FÏNLEY wordt ontwikkeld in het R&D center van Coca-Cola in Anderlecht – na Atlanta het grootste innovatiecentrum van de groep.
De eindejaarsfeesten komen in zicht, en dan is het voor heel wat mensen weer zoeken naar lekkere, originele drankjes om hun gasten te verwennen. Chefs, bartenders en mensen thuis experimenteren steeds vaker met alcoholvrije recepten. Ook FÏNLEY, de speciaal voor volwassenen ontwikkelde caloriearme ‘fijne bubbels’, pakt uit met 2 nieuwe mocktails: FÏNLEY Spritz (een licht bittere Italiaanse twist van bloedsinaasappel) en FÏNLEY Royal (feestelijke bubbels met een toets van witte druif en pompelmoes).
Trend: mocktails in de lift
“We merken inderdaad een grotere vraag naar de niet alcoholische versies van de populaire cocktails”, weet ook Bartender van het Jaar 2015 Jurgen Nobels. “Mensen gaan bewuster met alcohol om en je ziet nu dat mocktails overal in de lift zitten. Uiteraard een goeie zaak en uitdaging voor ons beroep. Als barman kan je immers evengoed creatief uit de hoek komen, en de mensen verrassen met een echt origineel niet alcoholisch alternatief.”
FÏNLEY: 3 verrassende mocktails
“Met FÏNLEY Mojito lanceerden we in 2015 onze eerste mocktail”, zegt Anouk Van Hauteghem, senior brand manager flavours bij Coca-Cola Services. “Dat was een instant succes, en vandaag zelfs de best verkochte FÏNLEY. Ook de nieuwe smaken scoren bijzonder goed in consumententests, dus onze verwachtingen zijn opnieuw hooggespannen.”
Hoe ouder, hoe verfijnder: het succesverhaal FÏNLEY
Op amper twee jaar heeft FÏNLEY een stevige stek veroverd als caloriearm en alcoholvrij alternatief voor volwassenen. “Niet toevallig, want met ouder worden zoeken we meer de verfijnde smaak en subtielere bubbels op”, beaamt Anouk. “En dat is precies wat FÏNLEY doet. Bovendien enkel met natuurlijke aroma’s, zonder toegevoegde bewaarmiddelen en gezoet met zoetstoffen van natuurlijke oorsprong”. FÏNLEY kwam het eerst op de markt in 2014 met de smaken pompelmoes-bloedappelsien en citroen-vlierbloesem, gevolgd door sinaasappel-cranberry.
FÏNLEY Spritz en FÏNLEY Royal zijn beschikbaar vanaf mid-november in blikjes van 250ml.
EXKI, de gezonde en lekkere restaurantketen heeft groenten altijd al een centrale plaats gegeven in al zijn recepten. En nu komt de verrassing … Exki gaat nog een stap verder en verwerkt voortaan ook in de desserts groenten.
Al van kleins af krijgen we het er door onze ouders ingestampt: eerst je groenten opeten en dan pas een toetje. Sommigen kinderen worden als echte fijnproevers geboren en vinden dat best een goede deal, maar voor de meesten blijft het een loodzware opdracht ... Met het ouder worden gaan we echter beseffen hoe belangrijk groenten zijn voor een gezond eetpatroon. Onze smaak evolueert en als we eenmaal volwassen zijn, eten we deze bronnen van vitaminen en voedingsstoffen met veel plezier op. Daarom besloot EXKi om zijn desserts, en daarmee ook onze eetgewoonten, te veranderen!
Kom snel het nieuwe assortiment desserts met groenten ontdekken. Ze zijn verrassend zoet en overheerlijk! Wie het niet weet, zal nooit raden dat er rode biet in onze beroemde chocoladefondant verwerkt zit, of dat er zoete aardappel in de melkchocoladecrème is geglipt. En ja, er zit pompoen in onze amandelfinancier, en in de perencompote zit pastinaak verstopt! Exki verandert het beruchte zinnetje ‘eet je groenten op’ in ‘eet je dessert op', tot grote vreugde van jong en oud. Voortaan verslindt iedereen onze nagerechten zonder schuldgevoel! Suugesties: Compote van peer & pastinaak, dit dessert bevat 23% pastinaak; Financier van amandel & pompoen : dit dessert bevat 43% pompoen; Fondant van chocolade & rode biet : dit dessert bevat 21% rode biet; Pudding van melkchocolade & zoete aardappel, dit dessert bevat 62% zoete aardappel
Land, Farm & Men is een jong bedrijf dat vastbesloten is om de biologische landbouw te dynamiseren door een valorisatieketen te ontwikkelen voor lokaal geproduceerde granen die uitsluitend bestemd zijn voor consumptie door de mens. De ontwikkelingsstrategie van het bedrijf vertrekt vanuit een agronomische basis: het geselecteerde aanbod van granen maakt het mogelijk om de grond zo optimaal mogelijk te gebruiken, en dit uitsluitend door de principes van de biologische landbouw toe te passen. Voor het seizoen 2016 werden honderd hectaren verbouwd en geëxploiteerd onder het merk ‘Graines de Curieux’.
Het verhaal van EXKi begint in 1999, wanneer Nicolas, Frédéric en Arnaud, 3 vrienden met een passie voor lekker koken, samen op het idee komen om een kwaliteitsvol snelrestaurant op te starten dat zich toespitst op het gebruik van natuurlijke producten. Het trio opent de deuren van hun eerste restaurant op 9 januari 2001 aan de Naamsepoort in Brussel, wat het begin wordt van een mooi verhaal, want vandaag telt EXKi niet minder dan 85 restaurants in 6 verschillende landen!
Save the date: 11-15 augustus 2017, bloemen en fruit centraal tijdens Flowertime, een grandioos floraal evenement in het hartje van Brussel
Het staat u misschien nog vers in het geheugen: de kleurige en kunstige bloementuin van de tweede editie van Flowertime in de zomer van 2015, op de Brusselse Grote Markt en in het Stadhuis. Die was een daverend succes en genoot een grote opkomst gedurende de vier dagen!
Met veel plezier kondigen we u de derde editie aan van dit grootse internationaal planten- en bloemsierkunstevent. Het thema van dit jaar, zal zonder twijfel uw interesse wekken: bloemen en fruit, op en top zomer!
Deze editie vindt plaats van 11 tot 15 augustus 2017, opnieuw op de Grote Markt en in het Stadhuis van Brussel. ’s Avonds kan het grote publiek genieten van de nocturnes in het Stadhuis, met degustaties en feestelijke activiteiten geheel in de sfeer van het evenement.
Flowertime is een tweejaarlijks initiatief van de stad Brussel en de vzw Bloementapijt, organisator van de bekende Brusselse bloementapijten.
Praktische informatie: Inhuldiging op 11 augustus 2017 - Van 11 tot 15 augustus 2017, van 10 tot 22 uur - Nocturnes voor groepen, van 19 tot 22 uur - Website: http://www.flowertime.brussels & http://www.flowercarpet.brussels