Handjes die ontdekken, voelen, snijden, schillen. En smaakpapillen die proeven! Op woensdag 8 maart werd het project GoodCook gelanceerd, een samenwerking tussen GoodPlanet Belgium en Delhaize. Samen willen ze leerlingen tussen 8 en 12 jaar aanmoedigen om gezonder te eten. Tijdens kookateliers ontdekken de kinderen lokale seizoensgroenten in alle geuren en kleuren.
Goed eten. Wat betekent dat eigenlijk? En hoe pak je dat aan? Gezonde voeding is iets wat je kinderen van jong af aan kan leren. Goede gewoontes, zin hebben om iets te proeven en smaken ontwikkelen zich al op jonge leeftijd. Belangrijk, want ooit komt er een dag waarop kinderen zelf zullen beslissen wat ze al dan niet eten. Daarom wil GoodCook hen nu al gezonde, lokale en seizoensgebonden voeding laten ontdekken. Dit project bestaat uit educatieve workshops die op school plaatsvinden. Elke leerling wordt uitgenodigd om de schoolbank even te verlaten en de zintuigen op scherp te stellen: ruiken, voelen, proeven en koken maar! Door ermee aan de slag te gaan, ontdekken de kinderen zelf de oneindige mogelijkheden van fruit en groenten van bij ons. Ze komen te weten welke impact voeding heeft op hun gezondheid en op het milieu.
Slechts 5% van de Belgische bevolking eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid fruit en groenten
550 gram fruit en groenten per dag. Dat is de aanbevolen hoeveelheid van het Nationaal voedingsplan voor een betere gezondheid. Toch lukt dat maar 5% van onze bevolking. Kinderen en jongere scoren daarbij het slechts: in de leeftijdscategorieën 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg fruit en groenten (99%). Een alarmerende situatie. Kinderen betrekken bij de boodschappen en bij het bereiden van maaltijden is een deel van de oplossing. Zo help je hen goede gewoonten op te bouwen met betrekking tot gezonde voeding en vooral het eten van groenten. In België wordt slechts 5,8% van de kinderen systematisch betrokken bij het koken. 68,8% volgt af en toe wat er zich in de keuken afspeelt, maar 25,5% heeft nooit een aandeel bij het bereiden van voeding. GoodCook biedt ook kansen om de impact van eetgewoonten bij kinderen te meten. Van maart tot juni bevragen we via een enquête leerlingen over fruit en groenten die ze al dan niet eten. Met de resultaten gaan we aan de slag om het project GoodCook optimaal af te stemmen op de dagelijkse realiteit van kinderen.
Praktisch – Op het menu
Het project GoodCook wil kinderen bewustmaken van gezonde voeding en hun ouders uitnodigen om mee te doen via een super handig receptenboekje boordevol tips.
Voor wie zijn de workshops? Leerlingen over heel het land, van het 4e tot het 6e leerjaar
Hoe verloopt zo’n workshop?
Voorgerecht : Fruit en groenten van bij ons ontdekken via speelse en zintuiglijke activiteiten. Het verband onderzoeken tussen voeding die gezond is voor ons en goed is voor de planeet. Kijken, aanraken, ruiken en de oogstseizoenen leren kennen.
Hoofdgerecht : Snijden, mengen, koken en proeven van smakelijke, creatieve en eenvoudige receptjes die kinderen helpen om fruit en groenten te appreciëren.
Dessert : Elke leerling krijgt een boekje mee naar huis om samen met de ouders heerlijk makkelijke seizoensgerechtjes te maken.
Yann Arthus-Bertrand, peter van het project: De Franse fotograaf en cineast Yann Arthus-Bertrand is peter van het projet GoodCook. Als gekende en geëngageerde persoonlijkheid wil de erevoorzitter van GoodPlanet Belgium iedereen warm maken voor een gezonde en duurzame voeding. Met zijn GoodPlanet Foundation brengt hij het project ‘The solution on a platter’ naar alle uithoeken van de wereld.
GoodPlanet werkt samen met Delhaize
GoodPlanet en Delhaize slaan de handen in elkaar binnen een programma dat over meerdere jaren loopt en via workshops 8 tot 10 000 leerlingen wil bereiken in 2017. Beide partners zien dat cijfer de komende jaren graag nog groeien.
“ Door deze GoodCook ateliers leren de kinderen niet alleen over de basisprincipes van gezonde en duurzame voeding, ze ontdekken ook de groenten en het fruit van bij ons. Veel van onze kinderen zijn de verbondenheid met de natuur en dus ook met de oorsprong van onze voeding kwijt. Ze hebben het vaak nooit geleerd, weten niet hoe een kool, wortel of aardbei groeit. GoodPlanet zet de komende jaren prioritair in op het versterken van deze verbondenheid met de natuur en met onze voeding in het bijzonder. De rijkdom en smaak van onze seizoensgebonden groenten en fruit leren kennen en waarderen is ons belangrijkste doel in dit nieuwe project. Fruit en groenten zijn immers een belangrijke bron van water, koolhydraten, voedingsvezels, mineralen en vitaminen. We zouden elke dag 550 gram groenten moeten eten en zeker 2 stukken fruit. Met de klas samen aan de slag met verse groenten en fruit is bovendien gezellig en bijzonder leerrijk voor de kinderen. De kinderen die de workshop volgen, worden op hun beurt ambassadeurs van gezonde en duurzame voeding”, Jo Van Cauwenberge, directeur GoodPlanet Belgium.
“216 gram. Dat is jammer genoeg te weinig als dagelijkse portie fruit en groenten voor kinderen van 6 tot 11 jaar. De aanbevolen hoeveelheid is twee keer zo veel. Van 11 tot 18 jaar zijn de cijfers zelfs nog alarmerender. Het toont aan dat de Belgische jeugd te weinig fruit en groenten eet. Nochtans zijn er talrijke wetenschappelijke studies die de positieve effecten van fruit en groenten voor onze gezondheid onweerlegbaar aantonen. Daarom wil Delhaize zich hiervoor engageren. Het thema gezondheid kreeg een centrale plaats binnen onze strategie, bijvoorbeeld door de formule van onze huismerkproducten aan te passen en zo de hoeveelheid suiker en zout te verminderen. Of door innovatieve producten te lanceren. GoodPlanet is voor ons de ideale partner om kinderen te laten kennismaken met gezonde en smaakvolle maaltijden. Via de workshops in scholen over heel België hopen we kinderen enthousiast te maken voor gezonde alternatieven. Delhaize wil met dit soort projecten het verschil maken door de eetgewoonten van jongeren gevoelig en effectief te verbeteren. ”, Denis Knoops, CEO Delhaize.
GoodPlanet – SDG Voices
GoodPlanet Belgium inspireert jong en oud om een duurzame samenleving te realiseren, door positieve acties te ondernemen en expertise te delen. GoodPlanet ontwikkelt en begeleidt projecten, vormingen en leermiddelen rond alle duurzaamheidsthema's. 50 medewerkers en tientallen vrijwilligers uit alle hoeken van het land zetten hiervoor dagelijks hun knowhow en passie op het vlak van duurzame ontwikkeling in.
Als wereldavonturiers reizen we verder. We ontdekken meer en leggen extra lange afstanden af. We rennen vaker om de trein te halen en banen ons een weg door drukke straten en over perrons. Onze reisuitrusting moet hulp bieden tijdens deze reizen en geen belemmering zijn. Dus het ontwikkelingsteam van Fjällräven heeft zijn collectieve reiservaring gebruikt om een collectie tassen te ontwerpen die de lasten van je reisavontuur zowel letterlijk als figuurlijk overnemen.
De nieuwe Travel Pack in slijtvaste G-1000 HeavyDuty Eco stof is hiervan een goed voorbeeld. Ontworpen voor reisgemak met maximale ruimte voor alles wat je nodig hebt voor korte uitstapjes. Zijn goed doordachte opslagruimtes bieden eenvoudige toegang tot al je benodigdheden. Te gebruiken als koffer, die naar beide zijden kan worden uitgeklapt, maar ook als rugzak. Een ideale drager voor de avontuurlijke reiziger.
De Splitpack, die ook gemaakt is van G-1000 HeavyDuty, ziet eruit als een duffel maar functioneert als een rugzak. Bovendien heeft het een innovatief ritsontwerp, dat de zak horizontaal opent met twee ruime compartimenten. Padding in de banden en de rug zorgen voor optimaal draagcomfort. Ideale tas voor het vervoeren van je sportuitrusting tot en met de belangrijkste reisspullen voor een weekje weg. Handig op te bergen. Oók als het om onze reiskleding gaat. Alle producten zijn beschikbaar in het voorjaar van 2017.
Anita Care Beach: Bright Prints
Van bloemenprints tot streepmotieven... Stralende kleuren, hippe prints, geraffineerde details en een soepele pasvorm,... Anita's badmode collectie overtuigt zowel met een perfecte pasvorm, als met modieuze highlights. Kleurrijke prints is hét trendkleur voor deze lente/zomer 2017. De kleuren zijn gevarieerd en vrouwelijk.
De bikini topjes en slips zijn goed met elkaar te combineren, waardoor je een perfect kan mix en matchen. Het tijdloze design zorgt er dan ook voor dat deze bikini meerdere zomers mee kan.
Caroline Biss Spring 2017 : Ethnic Bold Prints
Elegantie, kleur en vrouwelijkheid vormen de pijlers van het Belgische label Caroline Biss. Ook komende zomer lopen ze als een rode draad doorheen de collectie die de trends vertaalt op een eigen, herkenbare manier.
Caroline Biss straalt altijd een positieve mood uit dankzij het gul gebruik van kleur. Dit seizoen reikt het palet van felle kleuren zoals rood en electric blue over pastels tot klassiekers zoals wit, zwart en beige. Verschillende prints worden onderling gecombineerd en nodigen uit tot een creatief mix&match spel.
Lange jurken en rokken zijn goed vertegenwoordigd in de collectie en zetten een boho-chic stijl neer. Dankzij de lichtheid van de materialen vallen de lange silhouetten heel soepel en elegant om het lichaam. De modellen variëren van effen zwarte jurken met stroken van romantische kant tot vederlichte, veelkleurige jurken met etnische details aan de kraag. Tunieken met uitwaaierende mouwen, veters en kwastjes sluiten zich bij deze stijl aan.
Waar er gefeest wordt, is Caroline Biss van de partij, op haar eigen discrete, stijlvolle manier. Jurken en bijhorende jasjes in ecru en lichtgoud of in jacquardmotief met zilveren accenten vormen een mooi staaltje van de getemperde glamour die zo eigen is aan het merk. Effen jurken in reliëfstof worden versierd met opvallende metalen details, verwerkt in een ceintuur, goed voor een edgy touch.
Licht zomerdenim vormt de basis van easy going outfits zoals lange jeansjurken met een diepe split, culottes met uitgerafelde randen, “carrot” jeans, bootleg jeans en tunieken met wijde mouwen en uitgerafelde randen. Naast de blue denim zijn er ook gekleurde bootleg jeans. Ze worden nu eens gecombineerd met truien en cardigans in veelkleurige garens, afgewerkt met franjes en dan weer met tunieken, bloesjes met ruches en T-shirts met metalen details. Dit resulteert in totaal verschillende stijlen, van vrouwelijk tot casual-chic.
Leder en suède geven altijd present bij Caroline Biss. Blikvangers vormden de jurken en tops met stroken van geperforeerd leder in cognactint of in poederroze. Mantels in taupekleurige suède en getailleerde leren jasjes voegen girlpower aan de collectie toe.
Dit jaar vindt op vrijdag 17 maart voor de 2e maal de “Nationale Pyjamadag” plaats. Een initiatief van de vzw Bednet om langdurig zieke kinderen een hart onder de riem te steken. Bednet organiseert “synchroon internetonderwijs” voor leerlingen die door ziekte of ongeval tijdelijk niet in de mogelijkheid zijn onderwijs te volgen in hun school. Dankzij de steun van de Vlaamse Overheid kunnen op vandaag 230 leerlingen, gelijktijdig, synchroon internetonderwijs volgen.
Maar de ambities van Bednet reiken verder. Ze willen méér scholen, leerkrachten, leerlingen én ouders van langdurig zieke kinderen bewust maken van hun initiatief. Het objectief is om méér dan dubbel zoveel kinderen te helpen.
In 2016 bedacht Bednet samen met jongerenzender MNM de “Nationale Pyjamadag”. Een dag waarop ze zoveel mogelijk leerlingen en klassen oproept om in pyjama naar school te gaan. Een pyjama dragen overdag staat immers symbool voor ziek in de zetel of je bed liggen. Maar liefst 770 verschillende klassen namen deel. De steun van radiozender MNM was niet onbelangrijk voor het succes, want de Grote Peter Van de Veire Ochtendshow wordt LIVE uitgezonden vanuit een klas met een Bednet-kindje. En ja, de leerkracht en alle klasgenoten zijn aanwezig in pyjama. Maar niet in het minst ook de presentatoren Peter & Julie voegen de daad bij het woord.
Op zoek naar andere partners voor dit initiatief, kwamen Bednet en MNM al zeer snel bij Woody terecht. Zonder enige aarzeling wou Woody de “Nationale pyjamadag” meteen mee ondersteunen. Enerzijds zorgt Woody voor de pyjama’s van Peter & Julie, het Bednet-kindje en de leerkracht. Daarnaast zijn heel wat leuke Woody-pyjama’s te winnen. Voor de luisteraars van MNM via een selfie-actie #pyjamaselfie. Voor de ganse klas via www.bednet.be/pyjamadag .
Woody kijkt er alvast naar uit om ook in 2017 een succes te maken van de “Nationale Pyjamadag”. In de tijdschriften, op de website en sociale media roepen ze mee op om op vrijdag 17 maart in pyjama naar school te gaan. En hierdoor ook kans te maken een nieuwe Woody te winnen!
» Een vleugje Italië aan tafel met een nieuwe ijsschepper, pastatester, wijnrek en kaasrasp van Alessi” . Pizza, pasta, wijn en ijs zijn niet meer weg te denken uit onze keuken. En dat hebben we te danken aan één land: het mooie Italië. Alessi, ook afkomstig uit de laars van Europa, laat die producten graag helemaal tot hun recht komen. Het merk creëerde een ijsschepper, pastatester, wijnrek en kaasrasp om je nog meer te laten genieten van Italiaanse delicatessen. Buon appetito!
Eén, twee of drie bolletjes?
Wat past er beter onder een Italiaanse zon dan een verkoelend ijsje? Met Spal schep je het ene bolletje na het andere. De schepper is gemaakt van titanium en kan dus het stevigste ijs aan. Titanium is best een ongebruikelijk materiaal voor een keukenaccessoire. Nochtans biedt het heel wat voordelen: het is anti-bacterieel, licht, duurzaam en vermindert warmtegeleiding. De ergonomische grip van thermoplastisch hars werd zo ontworpen dat je vingers niet in contact komen met het schepijs.
Pasta la vista
Ook moeite om die ene spaghettisliert uit het kokende water te graaien om de gaarheid te checken? Alessi biedt dé oplossing: Vabene. Dat praktische keukenhulpje met ongewoon design is het resultaat van een complex productieproces. Het holle deel van de grip, gemaakt uit precisiegegoten staal, ontstaat na een heel nauwkeurig druk- en snijproces. Een uitmuntend stukje vakmanschap dus, waar Alessi nooit van terugschrikt. Je kunt er alle soorten pasta mee testen, maar ook groenten bijvoorbeeld. De lengte van Vabene maakt dat je ver weg blijft van het kokende water. Vabene maakt deel uit van de collectie Objet Bijoux van Alessi. Dat is een reeks kleine, mooie objecten die perfect dienen als geschenk bij bijzondere gelegenheden.
Wijnrek 2.0
Verdienen je dierbaarste wijnflessen een mooi plekje in huis? Met Barkcellar staan ze in elk geval mooi te pronken op je kast of zelfs op de vloer. Het wijnrek — de nieuwste aanvulling van de Bark-collectie — werd ontworpen door Michael Boucquillon en Donia Maaoui voor Alessi. Kenmerkend aan de collectie is de vormgeving, die verwijst naar de bomen uit de tuin van de twee ontwerpers. De reeks is daarom helemaal in harmonie met de natuur. De eigenzinnige vorm ontstaat na een ingewikkeld proces waarbij metaal wordt gesneden, gelaserd, geplooid en ten slotte gelast, zodat het z’n organische look behoudt.
Raspen maar!
Verse parmezaan is ook bij ons onmisbaar geworden aan tafel. Met deze kaasrasp van architecte Zaha Hadid vallen er zowel grove als fijne kaasschilfers op je bord. Forma, een van de laatste projecten van de architecte voor het designmerk, kenmerkt zich door een vloeiende vormgeving. Voor het patroon liet Zaha Hadid zich inspireren door de natuurlijke erosie van stenen door wind en water, wat de organische vormgeving van Forma benadrukt.
Alessi opereert sinds zijn oprichting in 1921 in het Italiaanse Omegna en wordt tot op vandaag door de familie Alessi geleid. Het bedrijf maakt producten onder drie merken: Officina Alessi, Alessi en A di Alessi. Officina Alessi is een exclusief merk met verfijnde producten, exclusieve stukken en gelimiteerde oplages. Het traditionele Alessi-merk produceert voor de huishoudsector het beste via industriële massaproductie, waarbij productiekwaliteit en innovatief design voorop staan. A di Alessi tot slot biedt topkwaliteit aan een zo breed mogelijk publiek. De Flagship Stores bevinden zich in Milaan, Londen, Parijs, Munchen, New York en San Francisco. www.alessi.com
Om het einde van de winter te vieren en het begin van de lente goed in te zetten, heeft Delacre een nieuw en vrolijk gamma Tea Time en Shoe boxen gelanceerd.
Vrolijke lentekleuren brengen een ode aan Pasen
Een feest voor de verzamelaars! Delacre blijft zijn gamma metalen Tea Time dozen uitbreiden met seizoensgebonden designs.
De lekkerbekken onder ons moeten niet panikeren. Hoewel de buitenkant een make-over krijgt verandert er binnen helemaal niets de ongewijzigd. Je kunt er dus nog steeds de 16 iconische en heerlijke koekjes in terug vinden waaronder Biarritz, Brazil, Cigarette Russe, Délichoc, Marquisette, Matadi, Nordica, etc. Deze voorjaarscollectie van de Tea Time doos is in grote hoeveelheden beschikbaar aan €12,99.
Delacre vult deze collectie aan met een nieuw gamma Shoebox dozen: een mooie doos passend bij het seizoen met 400g aan knapperige en lekkere koekjes voor groot en klein. De Shoebox is te vinden bij de winkel in je buurt voor €8,39.
Opgericht in 1891 door Charles Delacre, Maison Delacre - hofleverancier van het Belgische Koningshuis sinds 1879- houdt vast aan zijn traditie en vakmanschap. Door zijn authentieke koekjes van hoge kwaliteit staat Delacre vandaag aan de top bij de belgische fijnproevers. In de Tea Time doos zitten ook de iconische koekjes zoals de Cigarette Russe, de Marquisette, de Matadi en de Biarritz. Delacre heeft sinds enkele jaren een koekjeswinkel in hartje Brussel. Waar je unieke creaties kan vinden die ter plaatste door onze “maître-biscuitière” worden gemaakt.
LolaLiza onesies :: Knotsgekke homewear voor groot en klein
Een dagje cocoonen, een pyjamaparty of nood aan een streepje vrolijkheid? Dat vraagt om een grappige LolaLiza onesie. Knuffelzacht en beschikbaar in allerlei dierenvarianten, van fabelachtige eenhoorns tot roze flamingo's. Let's get cosy!
RITUALS - Mother's Day
BEANTWOORD DE LIEFDE - alleen het beste voor mama -
Onze mama heeft een 24/7 werkweek, gewoon omdat ze een moeder is. Ze doet het nooit wat rustiger aan en neemt nooit tijd voor zichzelf. Nu is het moment om je mama te laten ontspannen en haar liefde te beantwoorden door haar eens lekker te verwennen.
Dream Hints: samen genieten
Hoe krijg je iedereen in je omgeving zo ver om niet de hele tijd mails, Facebook en Instagram te checken? Via enkele eenvoudige tips van Dream Hints beleef je samen wat vaker plezier.
TIP 1: Zet je partner of kinderen aan het werk
Haal je partner of kinderen uit de zetel en zet hen ook aan het werk. Bij het helpen in het huishouden verbranden ze bovendien calorieën! Activiteiten zoals stofzuigen (250 kcal), tuinieren (350 kcal), dweilen (312 kcal), autowassen (204 kcal), ramenlappen (300kcal), en strijken (span en ontspan je lichaam tijdens het strijken = 180 kcal) zijn perfect om je lichaam in ‘shape’ en je brein wakker te houden.
TIP 2: Maak samen heerlijke pannenkoeken
Bak in het weekend pannenkoeken met het gezin. Ga voor lekkere én gezonde pannenkoeken met volkoren bloem of quinoa meel en Rice Dream Vanilla. De donkere bloem geeft je langer energie en zit boordevol mineralen en vitaminen. Bak eventueel appel- of bananenschijfjes mee zodat je geen of amper suiker op je pannenkoek moet strooien.
TIP 3: Ga samen een uitdaging aan
Schrijf je samen met je partner of het hele gezin in voor een leuke, recreatieve sportuitdaging - een hiking tocht, een fietstocht, een loopwedstrijdje... Zo hebben jullie samen een doel voor ogen, wat motiverend is om te sporten. Veel plezier! Ontdek alle tips voor elk moment van de dag op de Dream Hints website.
Op 17 maart nodigen de Guinness brouwers de fans van de bekende Ierse stout uit om samen St. Patrick te vieren! Het Ieperse belfort kleurt groen voor St. Patrick’s day
In Ierland staat 17 maart synoniem voor fierheid, traditie en festiviteiten waar Guinness onlosmakelijk mee verbonden is: Saint Patrick’s day. Vier het samen met je vrienden en maak deel uit van dit feest dat in 6 continenten gevierd wordt: van Dublin tot Dubai, van Londen tot Lima, van Peru via Brussel naar Parijs,….Dit jaar zullen meer dan 70 miljoen mensen wereldwijd het glas heffen op dit Ierse nationale feest!
Guinness, het bekende Ierse stout-bier, is meer dan ooit verbonden aan St. Patrick. Beide zijn ondertussen echt Iers erfgoed, maar Guinness weerspiegelt vooral de ware geest van deze speciale dag: samenkomen om te klinken op fierheid en vriendschap!
Naast Ierland is België het enige land dat zijn eigen Guinness heeft. De Guinness Special Export (alcoholpercentage 8%), wordt sinds 1944 exclusief gebrouwen voor Athony Martin, de verdeler van Guinness in ons land.
17 maart; België kleurt - samen met de rest van de wereld - groen! Na Manneken Pis en de Grote Markt van Brussel, het stadhuis van Bergen, het stadhuis van Brugge is het nu de beurt aan Ieper: het belfort kleurt helemaal groen! Maar wie is aan de beurt in 2018?
Stéphane De Kempeneer, marketing manager bij John Martin: “Guinness maakt deel uit van St. Patrick’s Day! Dit jaar willen we meer dan ooit mensen samenbrengen om te klinken op mooie momenten.”
Scratch&Win
In België zal Guinness aanwezig zijn in alle Ierse pubs van het land. De liefhebbers of degene die het willen worden, kunnen deelnemen aan de wedstrijd “Scratch & Win virtuel”. Het volstaat om de app te downloaden en te wrijven over je smartphonescherm en misschien win je wel één van de vele prijzen waaronder een reis naar Dublin!
Guinness in cijfers
De huur van de Saint James Gate Brewery in Dublin verloopt pas binnen 8.742 jaar. Op het huidige productietempo zal men tegen dan 9 miljard ‘pints’ hebben gebrouwen.
De St James’s Gate Brewery brouwt 4,5 miljoen hectoliter Guinness per jaar.
Er worden maar liefst 13 miljoen ‘pints’ Guinness gedronken op Saint Patrick’s day waarvan bijna 100.000 in België.
John Martin is de oudste verdeler van Guinness in de wereld en bovendien de enige met zijn eigen uniek recept, speciaal voor de Belgen. In België zijn er 200 cafés die Guinness van het vat aanbieden.
Voor het plezier van uw ogen! En uw mond en uw oren...
Alhoewel Pasen minder gevierd wordt dan Kerstmis, blijft het een familiefeest dat zijn oorsprong vindt in het christendom. Vele gebruiken en legendes vloeien voort uit deze voorouderlijke viering, zoals het rapen van chocolade-eieren in de tuin of het bezoek van de paashaas die de lente aankondigt. Het verhaal van de paashaas die de eieren rondbrengt, gaat terug naar de Middeleeuwen en kondigt de wederopstanding van Christus aan.
Ongeacht de diverse heidense gebruiken staan eieren voor leven en vruchtbaarheid, maar geven ook het einde aan van de onthoudingen in de vastentijd. Pasen betekent het begin van een nieuwe periode en een tijd van festiviteiten en vreugde, die sinds mensenheugenis gevierd wordt met het hele gezin.
Een vreugde en veel enthousiasme dat gedeeld wordt door Dolce La Hulpe Brussels, die voor deze gelegenheid zijn ruimten en terrein midden in het Zoniënwoud en zijn savoir-faire ter beschikking stelt voor het plezier van jong en oud.
Wat is er fijner dan een glimlach op het gezicht van ouders die hun kinderen zien stralen, omdat ze deelnemen aan de speciaal voor hen bestemde ateliers en na afloop van top tot een onder de chocolade zitten?
Ook dit jaar maakt Dolce La Hulpe Brussels er een mooi feest van en wordt het hotel het toneel van talrijke evenementen: een goochelspektakel dat van de toeschouwers de grootst mogelijke concentratie vraagt, het atelier Belgische chocolade voor het plezier van de lekkerbekken die er zich zonder schuldgevoel aan over kunnen geven en de zoektocht naar eieren voor de kleine avonturiers.
Het paasarrangement is beschikbaar van 15 t/m 17 april en bestaat uit: Een nacht in een executivekamer met slaapbank voor maximaal 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 12 jaar, het ontbijtbuffet, het goochelspektakel op zondag 16 april om 10.30 uur, de zoektocht naar eieren op maandag 17 april om 9.00 uur, het atelier Belgische chocolade op maandag 17 april om 11.00 uur . De kids corner op zaterdag 15 en zondag 16 april van 14.00 tot 18.00 uur en op maandag 17 april van 11.00 tot 14.00 uur. De gratis toegang tot het wellnesscentrum: overdekt zwembad, sauna, hamam, massagedouches en fitnesscentrum, badjassen en pantoffels in de kamer, gratis parkeerplaats en wifi.
Tarief: € 200 voor de executivekamer met slaapbank en € 185 voor de deluxekamer voor 2 volwassenen en 1 kind onder de 3 jaar (mogelijkheid tot twee gekoppelde deluxekamers op aanvraag).
En in aanvulling op deze plezierige momenten biedt Dolce La Hulpe Brussels van 14 t/m 17 april een paasmenu in Brasserie 135 voor de prijs van € 42,50: Soep van Argentueil-asperges (voorgerecht) , Taart van kreeft en tarbot en Cappuccino van schaaldieren, lamsbout in kruidenkorst, Appel gevuld met voorjaarspronkridders en Sap van kleine tijm en Verrassingschocolade-ei
Ook wordt op 15 april in restaurant Argan een paasbuffet bereid (€ 39,50 en € 19,75 voor kinderen van 6 t/m 12 jaar, gratis voor de allerkleinsten. Tenslotte mag u het paasvieruurtje op 15 en 16 april van 15.00 tot 17.00 uur absoluut niet missen. Een selectie van crêpes, wafels, suikerspinnen, popcorn, cookies en snoep (€ 19 en € 9,50 voor kinderen onder de 12 jaar).
Een overzicht van de activiteiten:
Zaterdag 15 april:
Paasvieruurtje van 15.00 tot 17.00 uur. Kids corner van 14.00 tot 18.00 met een atelier op het gebied van kleuren, tekenen, knippen, eieren verven en andere leuke activiteiten. Paashaas van 15.00 tot 17.00 uur (ontvangst in de lobby van het hotel, uitdelen van chocolade-eieren, een knuffel voor de kinderen tijdens de check-in, ‘kids corner’).
Zondag 16 april:
Activiteit ‘Goochelspektakel’ om 10.30 uur. Kids corner van 14.00 tot 18.00 met een atelier op het gebied van kleuren, tekenen, knippen, eieren verven en andere leuke activiteiten. Paasvieruurtje van 15.00 tot 17.00. Paashaas van 15.00 tot 17.00 uur. Ontvangst in de lobby van het hotel.
Maandag 17 april:
Zoektocht naar eieren in het Zoniënwoud vanaf 9.00 uur voor iedereen. Activiteit ‘Atelier Belgische chocolade’ om 11.00 uur. Kids corner van 11.00 tot 14.00 uur. Paashaas van 9.00 tot 11.00 uur. Ontvangst in de lobby van het hotel.
Dolce La Hulpe Brussels is een 4-sterren Hotel & Resort met een hedendaags design datgelegen is midden in het Zoniënwoud en op slechts 15 km van het centrum van Brussel. Dithotel biedt schitterende vergezichten over het bos en stelt zijn gasten264 kamers en suites tot beschikking, alsmede een restaurant met een groot en heerlijk buffet, een elegante brasserie met gerechten die bereid worden met lokale producten, 2 bars, een loungeterras, een somptueuze Spa Cinq Mondes van 800 m², uniek in België, tennisbanen (buiten) en een wellnesscentrum met binnenzwembad, sauna, hamam, fitnesszaal en lesruimten.
5 zonnige topbestemmingen in Frankrijk voor een lang weekend
5 zonnige topbestemmingen in Frankrijk voor een lang weekend
We verlangen allemaal naar de lente en naar de verlengde weekends. Hemelvaartsdag of Pinksteren bijvoorbeeld zijn ideaal om er eens enkele dagen tussenuit te knijpen. In het zuiden van Frankrijk lonken enkele fantastische bestemmingen. Steden die gemakkelijk bereikbaar zijn met de hogesnelheidstrein voor een zonnige lentevakantie van enkele dagen.
Vanuit het station Brussel-Zuid rijdt de TGV rechtstreeks naar La Douce France. In minder dan zes uur sta je bijvoorbeeld al in Marseille, aan de Middellandse Zee. Je komt uitgerust aan, zonder fileleed onderweg. Daarenboven is de treinreis voordeliger dan je denkt want van benzine tanken of tolgeld is geen sprake.
Lyon - reistijd 3u20: Lyon is een historische en tegelijk trendy stad aan de oevers van de Saône en de Rhône. Het is heerlijk flaneren door Le Vieux-Lyon, erkend als werelderfgoed. Wandel op de kades, de brede boulevards en vergeet de tweede grootste opera van Frankrijk niet. Het Parc de La Tête d'Or is dan weer ideaal om uit te rusten in een groene omgeving. Lyon is een erg hippe stad. Heel wat oude fabrieksgebouwen zijn omgebouwd tot trendy bars of clubs met vaak live muziek. Je vindt er veel shops met vintage spulletjes tot design stukken. Met ruim 800 restaurants wordt Lyon ook wel eens de hoofdstad van de gastronomie genoemd.
Avignon- reistijd 4u33: "De stad van de Pausen" is een waar openluchtmuseum vol historische gebouwen en monumenten. Van toeristische drukte is geen sprake in het voorjaar, je hoeft niet aan te schuiven om het Palais des Papes te bezoeken. Maak een boottochtje op de Rhône om de bekende 'Pont d'Avignon' te fotograferen. Het oude centrum met zijn prachtige huizen en smalle straatjes is een gezellige wandelomgeving. En uiteraard zijn er ook de zuiderse pleintjes met zonovergoten terrasjes.
Aix-en-Provence- reistijd 5u03: De naam liegt er niet om, in Aix ben je in de echte Provence. Die sfeer proef je het meest tijdens een bezoek aan de markt. De lokale boeren verkopen verse groenten, fruit, heerlijke tapenades, lekker geurende lavendelzeepjes, terracotta schaaltjes en andere regionale producten. Het is the place to be om de Provençaalse keuken te proeven. Aix-en-Provence is een stad vol elegantie met fonteinen, parken en herenhuizen. Kunstliefhebbers moeten zeker naar het schildersatelier van Cézanne.
Nîmes- reistijd 5u15: Het zijn de Romeinen die van Nîmes een mooie stad maakten. Hun gebouwen zijn nu de mooiste bezienswaardigheden zoals het amfitheater, Pont du Gard of Maison Carrée. Maar Nîmes is ook een moderne stad met een geweldige zuiderse sfeer. Met Pinksteren wordt de Feria georganiseerd, een groots evenement met muziek en stierenvechten.
Marseille - reistijd 5u10: Tweede stad van Frankrijk en de oudste stad van het land, vandaar de vele historische bezienswaardigheden. Een reisprogramma Marseille kun je gemakkelijk vullen met een bezoek aan kerken, kloosters, parken, paleizen en botanische tuinen. Ga tussendoor zeker een bouillabaisse proeven in een van de vele restaurants aan de Vieux-Port. Marseille is ook super levendig en kosmopolitisch. Dat merk je aan de opera, de theaters, clubs en bars. Wie rust zoekt, kan een bootje nemen naar de spectaculaire en mooie calanques. Dit zijn kalksteenkliffen met pittoreske zandstranden aan de azuurblauwe Middellandse Zee. Zalig relaxen zonder de massa toeristen die vooral tijdens de zomermaanden deze plaatsen opzoeken.
Voor meer informatie en reserveringen: www.b-europe.com
b-europe : Een handig platform voor alle treinen in Europa!
Als officiële ticketverdeler van THALYS, TGV, EUROSTAR en ICE reis je met b-europe aan de scherpste prijzen naar honderden bestemmingen in Europa, naar tientallen hoofdsteden en andere belangrijke centra, ook naar de bergen en de zee, de zon en de sneeuw. Tickets kunnen snel en online gereserveerd worden via www.b-europe.com .
Receptie, communie – of trouwfeest? Voor elke gelegenheid heeft Marie Méro de gepaste outfit. Bovendien is de collectie achteraf perfect doordraagbaar door de vele combinatiemogelijkheden.
Binnen de zomercollectie vindt men kanten jurkjes met verleidelijk rugdécolleté en topjes met kettinkjes rond de halsuitsnijding. Neutraal beige en roze, 2 prachtige en tijdloze kleuren, vormen de perfecte basis bij dit Rose Almond thema.
RITUALS - Summer Limited Edition - Express your soul
Voor de nieuwe New Summer Limited Edition ging Rituals een samenwerking aan met een van de meest beroemde street artists ter wereld: MadC, die haar passie heeft gemaakt van het tot uitdrukking brengen van haar ware ik. Bij de creatie van haar kunstwerk in opdracht van Rituals liet ze zich inspireren door het thema ‘Express your Soul’.
Deze producten zijn vanaf 13 april 2017 verkrijgbaar bij de Rituals Cosmetics winkels, bepaalde warenhuizen en op RITUALS.com.
Rosa Faia: Twin Art SS17 - Fris, modern, relaxed
Vrolijk stippendessin in modieuze marinelook: de serie Twin Art zet in op blauw-wit in het voorjaar van 2017 – de lievelingsstijl van vele jonge fashionista´s. De kleur Blue Iris is een uitbreiding als Limited Edition van de beide standaard uitvoeringen van de tweekleuren print in champagne en zwart.
Bijzondere highlight: Alle uitvoeringen zijn decent afgezet met een licht gekleurd paspelband in het decolleté, beide modellen, mouldet beugelbeha en mouldet softbeha zijn uitgerust met de typische Twin karakteristieken: rondom van ademende microvezel met print, zijn de beha´s niet alleen aantrekkelijk vanwege hun seamless optiek. De beha´s zijn ook bijzonder licht en aangenaam te dragen. Daarvoor zorgen de voorgevormde, dubbellaags mouldings, die zich perfect aan iedere borstvorm aanpassen en de gereduceerd elastische comfort schouderbanden. Daarnaast is bij de softbeha de ultra zachte ondercupband vanaf het eerste moment merkbaar. Beide modellen voldoen geheel aan de bijzondere behoeften bij grotere maten – zoals de gehele Twin productfamilie. Een onzichtbare, rondom lopende cupsteun geeft aangename ondersteuning en de comfortschouderbanden zijn in het schouderbereik extra versterkt. Zowel de breedte van de schouderbanden als ook het rugpand passen zich bij grotere maten aan.
Bij de beha´s past een slip, die ook van hetzelfde met stippen bedrukte, ademende microvezel is gemaakt. Mooie eyecatcher: de elastische bandjes in taille en beenuitsnijding in contrasterende kleuren.
Eindelijk bewijs dat vrouwen wél beter rijden dan mannen
Woensdag 8 maart: internationale vrouwendag - Jammer dat er een heel onderzoek aan vooraf moet gaan, maar éindelijk is er bewijs: vrouwen zijn beter en veiliger achter het stuur dan mannen. Autoverhuurder Sunny Cars voerde eind 2016 een onderzoek uit bij 1000 Belgen en ondervond dat mannen vaker te maken hebben met schade én boetes wanneer ze een auto huren in het buitenland. Misschien dat ze daardoor doorgaans ook vaker voor extra verzekeringen kiezen? In ieder geval: tegenspreken lukt deze keer niet!
Vrouwen koningin op de weg: Het is een open deur intrappen: mannen huren vaker auto’s in het buitenland dan vrouwen (46% vs 34%). Daarnaast vinden ze het ook belangrijk om een onbeperkt aantal kilometers te kunnen rijden. Maar dat betekent niet dat ze betere chauffeurs zijn.
Integendeel! Wanneer Sunny Cars vraagt of ze al eens met schade aan een huurauto te maken hebben gehad, antwoordt 18% van de mannen positief. Dat is een stukje meer dan het aantal vrouwen dat haar huurauto na vakantie met schade terugbrengt (13%). Dat uit zich ook in het aantal schadecontroles die voor vertrek worden uitgevoerd: vrouwen (87%) zijn hier iets consequenter in dan mannen (84%). Het is dan ook niet zo opmerkelijk dat mannen vaker voor extra verzekeringen kiezen dan vrouwen (48% vs 41%).
Mannen sneller op de weg
En als we dan toch bezig zijn met bewijzen naar boven halen, doen we er nog een schepje bovenop. Van de Belgen die met een huurauto in het buitenland een boete krijgen, is de meerderheid man (15% vs 11%). Iets minder dan de helft van degenen die een boete kregen, heeft dat te danken aan foutief parkeren (40%). 30% moest betalen omdat hij of zij te hard reed.
Bij Sunny Cars huren mensen hun vakantieauto all-in. Een glimlach is standaard inbegrepen! Het bedrijf hanteert een unieke all-in-formule, waarbij all-in ook echt all-in betekent; van boekingskosten tot verzekeringen en van voorwaarden tot afhandeling bij schade. Sunny Cars is in 1991 in Duitsland opgericht en behoort tot de grootste autohuurspecialisten in Europa. Ze biedt haar klanten wereldwijd een breed aanbod all-inclusive huurauto’s op meer dan 8.000 bestemmingen in meer dan 120 landen. Sunny Cars werkt exclusief samen met lokale partners die voldoen aan de hoge kwaliteits- en service-eisen die zij stelt. De onafhankelijke specialist is actief in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Zwitserland waar zij haar huurauto´s via reisbureaus en online aanbiedt. Voor meer informatie: www.sunnycars.be.
La Brand Boutique stelt 12 ‘iconische’ stukken in beperkte oplage voor, in samenwerking met 12 merken.
12 merken die de Franse mode incarneren, werden door La Brand Boutique benaderd om hun cultkledingstuk voor de vrouwelijke lentegarderobe te onthullen. Het wordt een unieke hernieuwde kennismaking met iconische kledingstukken, exclusief en in beperkte oplage: de trenchcoat van American Vintage, de wijde blouse van Leon & Harper, pumps van Sessùn, het vest van Agnès B, de jumpsuit van Margaux Lonnberg, de shoppingbag van Athé Vanessa Bruno, de jurk van Gérard Darel, het lingeriesetje van Ysé, de blouse van Laurence Bras, de it-bag van Petite Mendigote, de vleugeltjes van Berenice en de sweater van Sœur.
De producten worden gedragen door de Franse blogster Adenorah http://www.adenorah.com/.
Lavendel, wijn, sfeervolle Provençaalse marktjes, gastronomie met streekproducten en ontdekkingen op de fiets: het departement Vaucluse combineert een pak troeven, bekende en minder bekende, waardoor de Belg steeds opnieuw voor deze reisbestemming kiest.
1. Landschap vol lavendel: Van de regio rond Sault en Aurel in het noorden tot de Luberon in het zuiden, de Vaucluse omvat kilometers lang uitgestrekte lavendelvelden. Dit geurende mauve moois levert in de zomermaanden een van de meest idyllische landschappen die telkens weer de bezoekers kunnen bekoren. Tip: bezoek Aroma’Plantes in Sault. Verschillende lavendelwandelingen vertrekken vanuit dit domein of je kan ontdekken hoe ze lavendelolie distilleren.
2. Wijn proeven: Côte du Rhône, zoals de wereldberoemde Châteauneuf du Pape, AOC Ventoux of AOC Luberon: of je nu liever een glas fris wit of karaktervol rood drinkt, of in de zomer voor koele rosé gaat, de Vaucluse is één grote wijngaard! Meer dan de helft van de dorpjes leeft immers van de wijnteelt. Tip: Ontdek een waaier aan “wijnactiviteiten” op tal van domeinen via www.vinchaisnous.fr/.
3. Moestuin van Frankrijk: Overvloedig veel zon en een vruchtbare bodem zorgen er voor dat de Vaucluse bekend staat als de moestuin van Frankrijk. Van de meloenen van Cavaillon tot de kersen van Venasque of de aardbeien van Carpentras, je vindt ze vers geplukt op de Provençaalse marktjes en bij de “petit producteurs”. Tip: Ga zeker naar de markt van Velleron, erkend als een van de 100 meest uitzonderlijke markten van Frankrijk met jaarlijks 150.000 bezoekers.
4. Vijf dagen op de fiets: De Vaucluse is een uitgelezen regio om er op de fiets op uit te trekken. Een bijzonder traject is de rondtoer van de Luberon die 236 km telt. Naar keuze pak je die aan in vijf of zeven dagen waarbij je met touroperators zoals sun-e-bike volop van het glooiende landschap en de hooggelegen dorpjes geniet, terwijl elke avond je bagage keurig op de volgend etappeplaats wacht. Op meerdere locaties kan je ter plaatse ook een fiets of e-bike huren.
5. Ontelbare aardse tinten van oker: Het Colorado Provençal van Rustrel is een bijzonder fenomeen. Je wandelt er tussen hoge rotsen en heuvels in het meest verblindende kleurenpalet, met aarde die varieert van lichtgeel en oranje tot dieprood en roestbruin. Ook Roussillon is uniek in zijn soort: het stadje is gebouwd op de top van een okerklip én alle huizen hebben er een okerkleurige gevel.
6. Cultuur, van Romeinen tot straatartiesten: Een publiekstrekker is het theaterfestival van Avignon dat elk jaar in de maand juli plaatsvindt, en waarbij de stad gedurende 3 weken wordt overspoeld door theatergezelschappen, straatartiesten en muzikanten. In Orange kan je ook elke zomer naar het befaamde opera festival “Chorégies” gaan. Een opera in openlucht in het antiek theater bezorgt je gegarandeerd kippenvel.
Vlot bereikbaar
De Vaucluse ligt als reisbestemming binnen handbereik. Als je er voor kiest om met de eigen wagen te reizen, langs de Autoroute du Soleil, sta je in ongeveer 10 uur op de bestemming. Met de TGV® Brussel-Frankrijk kan je 2 maal per dag rechtstreeks naar Avignon. De snelste reistijd bedraagt 4h33. (Reservatie op www.b-europe.com/TGV). Of je kunt ook opteren voor het vliegtuig: dan arriveer je met Ryanair of Brussels Airlines in de luchthaven van Marseille, op amper één uur rijden van de Luberon.
Devos Lemmens innoveert met SURTOUT - de eerste koude saus op basis van groenten
SURTOUT van Devos Lemmens ligt vanaf nu in de winkel en brengt meer smaak en plezier aan tafel, elke dag. Devos Lemmens lanceert een nieuwe smaakinnovatie: D&L SURTOUT, de eerste koude saus op basis van groenten die de Belg nog meer smaak en plezier aan tafel laat beleven. D&L SURTOUT is beschikbaar in drie verschillende smaakvarianten: mild, hot en exotic. Met deze drie varianten tover je je dagelijkse maaltijd om tot verrassend leuke en lekkere gerechten. SURTOUT van Devos Lemmens ligt vanaf vandaag in de supermarkt.
De zaak van nationale smaak: Belgen zijn gewoontedieren in de keuken: we laten allemaal wekelijks steeds dezelfde gerechten terugkomen aan tafel. Met zijn 130 jaar als vaste waarde in de Belgische eetcultuur wil Devos Lemmens die wekelijkse smaaksleur doorbreken met een extra vleugje smaak. Met D&L SURTOUT geef je een frisse of pittige twist aan de dagdagelijkse maaltijd zonder extra tijd in je keuken te moeten doorbrengen. D&L SURTOUT is een koude saus op basis van groenten en kruiden die ontzettend veel smaak toevoegt aan je gerecht.
“De meeste doordeweekse gerechten van de Belg bestaan uit drie componenten: vlees of vis, groenten en aardappelen of rijst. Met D&L SURTOUT geven we weer wat pit aan deze dagelijkse maaltijden. Zo brengen we meer plezier en smaak aan tafel”, zegt Lies Eeckman, Marketing Director van Continental Foods België, het bedrijf achter het gekende merk Devos Lemmens. Devos Lemmens roept de Belg dan ook op om mee te doen aan ‘De Zaak van Nationale Smaak’, een online zoektocht naar de dagdagelijkse gerechten die wat extra punch kunnen gebruiken. Wie online deelneemt aan de zoektocht naar de gerechten die het meest nood hebben aan die extra touch, maakt kans op 1 jaar gratis D&L sausjes.
SURTOUT, what’s in a name?
De naam SURTOUT past in het rijtje van de sappige spreektaal die Devos Lemmens graag gebruikt. Anderzijds brengt de naam ook een passende boodschap in het Frans. “Onze nieuwe sauzen passen immers bij vrijwel elk gerecht en ieders smaak. En het bekt natuurlijk ook wel lekker”, aldus Eeckman.
Boordevol groenten
D&L SURTOUT is absoluut uniek. De koude saus kan je bij vrijwel elk gerecht gebruiken. De saus wordt bereid met natuurlijke ingrediënten zoals groenten, kruiden en specerijen en bevat geen bewaarmiddelen en kleurstoffen. Bovendien bevat het niet veel calorieën. Dat maakt van D&L SURTOUT de ideale toevoeging aan onze dagdagelijkse gerechten. Met zijn drie verschillende smaakvarianten kan je D&L SURTOUT oneindig combineren met jouw dagdagelijkse gerechten. “Onze nieuwe saus is ideaal voor wie eens wat nood aan afwisseling heeft in zijn of haar vaste gerechten. Het maakt het toch net wat spannender om je vaste maaltijd wat op te leuken of wat meer pit te geven. Met onze drie nieuwe sauzen is er zeker voor elk wat wils zonder dat je er uren voor moet kokkerellen. De sauzen zijn bereid met groenten, kruiden en specerijen en zitten boordevol smaak. Het geeft de consument nu nog meer keuze om te genieten en smaak naar eigen voorkeur toe te voegen aan de dagelijkse maaltijd”, voegt Eeckman toe.
Mild, hot of exotic
D&L SURTOUT is verkrijgbaar in drie verschillende smaakvarianten: mild, hot en exotic. De milde saus is een basis van tomaat met paprika en Provençaalse kruiden, ideaal voor bij een gerecht met vis, hamburger of worst. De iets pikantere ‘hot’ versie op basis van Jalapeño brengt extra pit en smaak, perfect te combineren met, bijvoorbeeld, een heerlijke steak. Ten slotte is er de exotic variant die met mango en koriander een lekkere toets geeft aan je rijst- en kipgerechten.
D&L SURTOUT is vanaf nu te vinden in de supermarkt en kost 3,19 euro.
Continental Foods België biedt verschillende bekende merken aan met een rijke geschiedenis in de Belgische retail en out of home voedingsmarkt. Continental Foods België, met hoofdzetel en productiefaciliteiten in Puurs, produceert onder meer sauzen en condimenten, soepen, fonds en bouillons. Het merkenportfoflio van Continental Foods België bestaat uit Devos Lemmens, Liebig DéliSoup’, Royco, Aïki, Imperial, Lacroix, Liebig Bouillon, OXO, V8 en De Blauwe Hand. De oorsprong van Continental Foods België gaat terug tot de oprichting van azijnproducent De Blauwe Hand in 1760. Tweehonderd jaar later fuseert het bedrijf met Devos Lemmens, een ander Belgisch bedrijf dat bekend staat om zijn mayonaise en andere sauzen. Twee jaar later vervoegt ook puddingfabrikant Imperial het bedrijf, dat verdergaat onder de vlag Continental Foods tot het in 1985 wordt overgenomen door de Campbell Soup Company. In 2013 stoot Campbell Soup Company zijn Europese activiteiten af en sindsdien zijn deze opnieuw actief onder de naam Continental Foods. www.continentalfoods.be
Tijdens de beurs Maison & Objet in Parijs (januari) stelde Marie's Corner 10 nieuwe modellen voor. Het model Los Angeles kon op heel wat bijval rekenen!
Deze nieuwe moduleerbare zitbank past perfect in iedere ruimte: van de gezellige zithoek bij de haard tot het XXXXL salon. Het stoffen model en de verschillende bijhorende kussens garanderen een hoge mate van comfort, het handelsmerk van de leider van de Made in Belgium zitbank. Los Angeles is het ideale model voor grote gezinnen en liefhebbers van veel gezelschap.
Bij Marie's Corner, de specialist in "tailor-made" zitoplossingen, kan iedereen het model aanpassen naargelang stijl, smaak en interieur: maat, stoffen, afwerkingen, keuze van de materialen... De talrijke afwerkingen (tot wel 300) geven ruimte aan oneindig veel variaties.
Allereerste tentoonstelling ooit van BRITA
BRITA, 50 years of ideas. We eat with our eyes, why don´t we drink with them too? Het Duitse bedrijf BRITA, sinds 1966 uitvinder van waterfilterkannen voor huishoudelijk gebruik viert haar 50-jarig bestaan. Vandaag de dag hebben bijna 1 miljoen gezinnen in België een waterkan van BRITA in huis. Een alledaags gebruiksvoorwerp is uitgegroeid tot een icoon in ons huis.
Maar wist u ook dat een team van 50 ontwikkelaars bij BRITA elke dag aan nieuwe producten werkt om u het beste drinkwater te bieden in de meest innoverende stijl? Wist u dat BRITA dit jaar haar nieuwste generatie filters lanceert voor een nog betere smaak? Wist u dat BRITA tot wel 100 patenten heeft? Al dit en nog zoveel meer kunt u ontdekken tijdens een unieke retrospectieve belevenis die u onderdompelt in herinneringen en sferen van vroeger en u meteen ook een zicht geeft op de producten van de toekomst die binnenkort uw huis zullen opluisteren.
Vanaf 10 maart tot 30 april in het designcenter De Winkelhaak in Antwerpen: “BRITA, 50 years of ideas. We eat with our eyes, why don’t we drink with them too?” Deze tentoonstelling toont de evolutie van design van de laatste vijf decennia. De BRITA producten zijn meegegroeid met onze smaak en hebben miljoenen mensen een makkelijke toegang tot het beste drinkwater gegeven, wat geleid heeft tot een betere levenskwaliteit.
Deze tentoonstelling dompelt elke bezoeker, of zijn interesses nu in design, stijl of mode liggen, onder in een leuke en leerzame wandeling door de trends van de afgelopen 50 jaar en de ontwikkelingsfasen die een alledaags gebruiksvoorwerp, zoals een waterfilterkan van BRITA, heeft doorgemaakt.
In 1966 wordt BRITA opgericht met als hoofdactiviteit, de productie van filters voor het demineraliseren van water gericht op de dienstverlenende industrie en de commerciële sector. In 1970 vindt BRITA de waterfilterkan voor huishoudelijk gebruik uit. Het is een eenvoudige kan van transparante kunststof met een oranje, komvormig filterelement. Zijn uitvinder, Heinz Hankammer was van mening dat een goed productdesign vooral “duidelijk, nuttig en economisch” moest zijn. Decoratieve elementen die ten koste zouden zijn gegaan van het gebruiksgemak, beschouwde hij als hinderlijk, creatief uiterlijk vertoon. Hiermee creëerde hij meteen het basisprincipe waar BRITA nog steeds trouw aan blijft.
Vanaf de jaren 80 kent BRITA een belangrijke groei dankzij de ontwikkeling van de eerste waterfilter voor professioneel gebruik. In deze periode wordt voor thuisgebruik ook de standaard vervangingsfilterpatroon Classic geïntroduceerd. De kannen evolueren mee met hun tijd en hun design wordt gekenmerkt door een tijdloze soberheid, dit in tegenstelling tot de maatstaf van design uit de jaren tachtig waarbij talloze van overbodige versieringen nadelig waren voor de goede werking van vele huishoudelijke producten. BRITA is hiermee qua vormgeving ver vooruit op zijn tijd. In 1984 ontwikkelt BRITA de AquaFine. Het model overtuigt consumenten overal ter wereld en sindsdien is het merk BRITA in vele landen synoniem voor het begrip “waterfilters”.
De jaren 90 zien dan weer nieuwe ontwerpen de kop opsteken waarbij minimalisme primeert. Er wordt gewerkt met materialen die hip zijn voor deze periode en hoogwaardig zijn zoals RVS (roestvrij staal). BRITA viert haar 25-jarig jubileum en brengt “Edition 2” en “Edition 5” op de markt. Deze producten vallen niet enkel in de smaak bij vrouwen, maar ook bij mannen die in deze periode het koken ontdekken. Electronische snufjes – die vandaag de dag nog steeds hun efficiëntie bewijzen - zoals de MEMO, de electronische patroonvervangingsindicator, krijgen hun plaats op de BRITA waterfilterkannen.
Het millennium, een “tijdperk” dat ook bij BRITA wordt gekenmerkt door tal van technologische innovaties. Zo ziet de MAXTRA filter voor het eerst het daglicht in 2005 en wordt de Marella waterfilterkan gelanceerd. Een kan die dankzij de handige vulklep in het deksel met één hand kan worden gevuld en waarvan het trendy en tijdloze design ook vandaag de dag nog steeds wordt gewaardeerd. De Navelia waterfilterkan wint de prestigieuze “Red Dot Award” fill&enjoy Marella & MAXTRA - 2005 en de Japanse “Good Design Award”. Met zijn uitgesproken ruitvorm past deze kan perfect binnen de designtrends van het nieuwe millennium waarin afstand wordt genomen van het rigide minimalisme van de jaren 90. De Navelia richt zich ook perfect op de maatschappelijke veranderingen in deze periode : er zijn meer single-huishoudens, er is een sterker lichaamsbewustzijn en de toenemende kookprogramma’s vestigen ook meer aandacht op het belang van keukenapparaten, tableware, enz.
Van 2010 tot heden ontwikkelt BRITA steeds meer innoverende producten die beloond worden met diverse prijzen. Zo krijgt de fill&serve Mind een Red Dot Award, de fill&go Vital een IF Design Award en de fill&enjoy Fun ook een Red Dot Award. Het is de periode waarin BRITA voor nieuwe, individuele gebruiksmomenten een gepast ontwerp bedenkt. De fill&serve Mind is de eerste stijlvolle waterfilterkaraf voor op tafel; op kantoor of thuis. Fill&enjoy Fun is de eerste kan die BRITA ontwikkelt zonder handvat. Deze nieuwe vormgeving richt zich vooral op jonge creatieve mensen met een uitgesproken stijl. De kan is perfect voor kleinere huishoudens en studenten. Fill&go is de eerste waterfilterfles voor onderweg die zich richt op de huidige mobiele generatie.
2017 wordt alweer gekenmerkt door een grote innovatie bij BRITA met de lancering van de allerlaatste nieuwe generatie filterpatronen, de MAXTRA+. In het Sensory Technology Lab van BRITA analyseren 12 watertesters permanent water, koffie en thee. Elke maand worden ongeveer 800 glazen water geproefd; dat zijn er zowat 10.000 per jaar. De MAXTRA+ volgt zijn voorganger op die 10 jaar geleden werd geïntroduceerd. Dit nieuw filterpatroon biedt een nog betere smaak van het drinkwater en speelt tevens in op actuele vormgeving en design. Dit jaar wordt ook de fill&enjoy Style waterfilterkan gelanceerd, die verrast door haar eenvoud en strak design, kenmerken van onze huidige en toekomstige levensstijl?
Voor de ontwikkeling van de producten van de toekomst, geeft BRITA tijdens de tentoonstelling alvast de kans aan kinderen om hun creativiteit los te laten in de “Kids Corner”. De beste schetsen, tekeningen, ideeën zullen beloond worden!
“De esthetische kenmerken van een product bepalen niet enkel en alleen of dat product wel beantwoordt aan goed design. Ervaring, learnings uit het verleden, marktonderzoek, maar ook een kijk op actuele trends en mode moeten een intelligente mix bieden die toelaat om nieuwe producten te ontwikkelen die een zekere vorm van perfectie kunnen benaderen. Een goed idee zal alleen maar overleven op de markt als het op regelmatige basis wordt her-geëvalueerd en her-uitgevonden”, aldus Markus Hankammer, Managing Director van BRITA.
Locatie Designcenter De Winkelhaak - Lange Winkelhaakstraat 26 - 2060 Antwerpen Data 10 maart – 30 april - Maandag tot vrijdag 9 – 18 uur - Zaterdag 10 – 16 uur - Zondag gesloten
De Marciano vrouw is een kosmopoliet en wereldreizigster, die zich met gemak beweegt tussen verschillende stijlen, altijd met een hoog niveau van stijlgevoel van vrijheid. Zij staat voor de urban spirit van bruisende Europese hoofdsteden zoals Londen en Parijs, en is geïnspireerd door magische natuur locaties zoals de Australische woestijn, dat haar avontuurlijke en speelse kant vertegenwoordigd.
Fashion basic – van Parijs tot Londen
Verfijnde details uit Parijs met een vleugje ironie van Londen zorgen voor een mix van onconventionele creativiteit en traditie in dit deel van de collectie. Prints worden origineel gemixt, denk aan strepen gecombineerd met dierenprints. Elegante gespikkelde coats worden over skinny jeans gedragen of een leather biker jacket over een zwarte dress, om een rockrandje toe te voegen aan looks.
Dagelijkse essentiële kledingstukken worden voorzien van ongewone details zoals geknoopte riemen op trenchcoats of mannelijke jasjes. Klassiek en classy zwart en blauw worden gecombineerd met aardetinten, hier en daar met een touch van fluorescerende kleuren zoals mandarijn rood.
New Navy Couture
Tijdloos en onweerstaanbaar chique is de marine stijl. Dit keer geherinterpreteerd met een twist van couture, voor outfits met een sterke persoonlijkheid. Kenmerkend wit en blauw doen denken aan een zomerdag bij de zee, smart cuts en fijne stoffen geven dat extraatje aan stijlvolle eigentijdse looks.
Ingetogen kleuren met onverwachte uitspattingen van heldere tinten zoals elektro blauw of honing goud, zorgen voor een nieuwe benadering van stijl aangemoedigd door asymmetrische lijnen.
Picnic at Hanging Rock – Austrailian Desert
Lange, flowy dresses die het lichaam strelen en het sensuele en zintuigelijke gevoel oproepen van een zacht woestijnbriesje, dat doet denken aan de mysterieuze sfeer van de Australische film.
Dat is waar de naam van deze collectie op gebaseerd is. Voor volledige vrouwelijkheid zijn de kledingstukken gekenmerkt met kanten details en een laag uitgesneden decolleté. Roze en beige tinten worden gecombineerd met warme oranje en rood tinten, dat doet denken aan de hypnotische schoonheid van zandduinen bij zonsondergang.
MEN’S COLLECTION
De mannen collectie neemt de jaren 50 fashion met haar preppy style en zorgeloze elegantie als uitgangspunt, met wortels in de moderne wereld, waardoor een compleet nieuwe vorm van minimalisme wordt gecreëerd.
Fifty Fashion & Sporty Mood
Verfijnde details en nonchalante items creëren een signature look voor de Marciano man. De kleine ruit is een belangrijk patroon dat terug te zien is in blazers, trenchcoats en stretch shirts. Het dynamisch mixen en matchen van verschillende kledingstukken creëert eindeloze combinaties.
Het klassieke grijze wollen pak kan ook casual worden gedragen met een gekleurde parka, én met een paar comfy sneakers voor een stijlvolle look met een sportief tintje.
Fifty Fashion & Vintage Style
Fijn linnen of katoenen pakken worden gecombineerd met shirts met bloemenprints voor een fashion statement. Pastel chino broeken in lichte stoffen als katoen of linnen, zijn goed te combineren met een wit boxy t-shirt.
Voor een casual-chic look in tijdloze stijl; niets is beter dan Bermuda shorts gecombineerd met een blouse.
Sophisticated Glam
Deze lijn is gekenmerkt door veelzijdige pakken met een eclectische attitude: glamourous wanneer het gecombineerd is met een donkerblauw zijde shirt, casual wanneer het gecombineerd is met Bermuda shorts.
De kleuren variëren van wit tot blauw voor overdag en van donkerblauw tot zwart voor het meest glamoureuze deel, de nacht. De bruisende straten van Los Angeles en stranden van Santa Monica komen tot leven in hippe fotografische prints, terwijl originele macro strepen in elektrisch blauw staan voor een jazzy dosis zomer.
Marciano, de eerste merk extensie van Guess zoekt met kleding-en accessoires collecties geheel in de stijl van Guess, naar de grens van vooruitstrevende mode. De moderne collecties, geïnspireerd op de catwalks zijn ontworpen voor trendsettende vrouwen, en is overtuigend sexy maar altijd met een verfijnde en stijlvolle uitstraling dat zorgt voor pure glamour in dagelijkse mode. Marciano ontwerpt, verkoopt en distribueert volledige kledingcollecties en accessoires voor vrouwen. Marciano boetieks zijn wereldwijd gevestigd in internationale grote steden, waaronder in Noord-Amerika. De Marciano collecties zijn ook te vinden in geselecteerde GUESS flagship stores, gespecialiseerde winkels en online via Marciano.com
La Redoute interieurs: must have voor de slaapkamer
Met de Internationale Dag van de Slaap in aantocht, staan we alvast stil bij het belang van een goede nachtrust. Die begint bij de inrichting van de slaapkamer. Een gezellige slaapkamer zorgt ervoor dat we aangenaam ontwaken en sneller in slaap vallen. Met deze must-haves van La Redoute Interieurs zal het alvast geen probleem zijn om nog eens op die snooze button te drukken.
ANTWRP: Home Sweet Home SS17
Sanseveria’s voor het raam, scharrende kippen in de tuin, duivenhokken met blauw geschelpte reisduiven waarop de duivenmelker al zijn hoop heeft gesteld…het zijn referenties naar het Vlaamse platteland van toen.
T-shirts en sweaters zijn bedrukt met sanseveria’s, kippen en koeien. De duivenprint komt zowel op T-shirts als op hemden terug en duikt zelfs op als logo op sweaters. Kleurige pop art prints geven dit thema een coole touch. De centrale kleuren van Home Sweet Home zijn wit, chinégrijs, navy en Merlot, een donker bordeaux.
Hype-O-Dream ruilt Waregem in voor Venetië
Time to reveal yet another (Hype-O-) dream... — Hype-O-Dream strijkt op 15 juli voor de vijfde keer neer op de Waregemse Hippodroom vlakten. Weliswaar tot in de puntjes gedecoreerd en omgetoverd tot een heus Venetiaans gemaskerd bal. Onder het motto: er kan nooit genoeg muziek zijn, zullen er ditmaal niet vier, maar wel vijf podia opgesteld staan.
Op 15 juli 2017 wordt Waregem opnieuw de place to be voor menig muziek-en dansliefhebber. Wegens het succes van vorige edities kregen de organisatoren ook dit jaar groen licht om een vijfde vervolgverhaal te organiseren. Ditmaal wordt de Hype-O-Dream weide van kop tot teen omgevormd tot het prachtige Venetië van de 18de eeuw. Je zal niet langer het vliegtuig moeten nemen om eregast te zijn op een van de beruchtste stadsfeesten uit de geschiedenisboeken: het Venetiaans Carnaval. Denk: gondels, prachtige maskers, decadente kostuums, gouden decoratie en nog zoveel meer!
Een van de oorspronkelijke redenen waarom het Carnevale Di Venezia gemaskerd georganiseerd werd, was om de sociale ongelijkheid, die heerste onder de bevolking, voor eenmaal te vergeten. Zo kon iedereen onherkenbaar met elkaar feestvieren doorheen de straten van de stad. En dat is ook de boodschap die het festival wil meegeven: Iedereen -ongeacht leeftijd, nationaliteit, geslacht, etc.- kan die dag samen genieten van de muziek, in een -hopelijk- zon overdekt Waregem, of was het nu Venetië?
Aan dansruimte zal het alvast niet ontbreken! Dit jaar worden er namelijk geen vier, maar wel vijf podia opgesteld. Naast de Mirage Mainstage, de Nightmare stage, de Wet Dream stage en de Flashback stage is er nu ook de Fantasy stage. Verwacht jullie aan zwoele, opzwepende r&b en hiphop beats, brought to you by urban music's finest dj's.
Om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes omtrent het festival raden we jullie aan de Facebookpagina van het event in de gaten te houden. Psstt.. Het is trouwens geen slecht idee om “kostuumsgewijs” al wat voorbereid te zijn.... Je weet nooit welke toekomstige ontmaskeringen Hype-O-Dream nog in petto heeft...
Fjällräven Classic, het grootste trekkingevenement van Scandinavië
Wandelen, trekking, het lopen van lange afstanden. Hoe je het ook wilt noemen, er zijn steeds meer mensen die hun wandelschoenen aantrekken, hun rugzak inpakken en de paden opgaan. Trekking is niet langer alleen voor de ervaren outdoorliefhebber. En dat is de reden waarom Fjällräven in 2017 haar populaire trekkingevenement uit gaat breiden naar twee nieuwe continenten. Fjällräven Classic Zweden zal nu vergezeld worden door evenementen in de Verenigde Staten en Hong Kong.
Fjällräven Classic vindt momenteel plaats in het uiterste noorden van Zweden, hoog boven de poolcirkel. Sinds 2005 lopen iets meer dan 2.000 trekkers uit 35 verschillende landen ieder jaar de 110 km lange tocht van Nikkaluokta naar Abisko. Ze dragen hun eigen uitrusting, slapen in tenten, maken veel herinneringen en laten slechts voetafdrukken achter.
Het evenement is in het leven geroepen om het voor meer mensen mogelijk te maken, ongeacht hun ervaring, er op uit te gaan en van de natuur te genieten. Niet om er gewoon op uit te gaan voor een wandeling in hun lokale natuurgebied, maar om het echte buitenleven te ervaren. Een team van Fjällräven zorgt ervoor dat het evenement soepel en veilig verloopt met drankjes, eten, eerste hulp en vriendelijke gezichten die klaar staan op verschillende controleposten. Het is echt een bijzonder evenement dat de natuur toegankelijker maakt voor een groter aantal mensen.
“We vinden dat Fjällräven Classic het beste trekkingevenement van de wereld is,” zegt de evenementmanager van Fjällräven, Andreas Cederlund. “Maar veel mensen kunnen zich de lange reis naar Zweden niet veroorloven. Met deze twee nieuwe bestemmingen willen we meer mensen uit andere delen van de wereld de kans geven om een uniek langeafstandwandelevenement te ervaren”.
De twee nieuwe Classics, één in Colorado en één in Hong Kong, worden beide gekenmerkt door een geoliede logistieke machine en een uitgebreide kennis over langeafstandtochten.
Fjällräven Classic USA zal in september 2017 worden gehouden. De tocht begint op 3000 meter en zal gedeeltelijk de Colorado Trail volgen, die door diepe dalen kronkelt en oploopt tot 3.500 m. De route zal ongeveer drie dagen in beslag nemen en zal de trekkers meenemen door enkele van de meest spectaculaire landschappen van Colorado. Fjällräven Classic Hong Kong zal in oktober 2017 plaatsvinden. De tocht van 44,5 km zal drie dagen duren en het Maon Shan Country Park en de natuurparken Sai Kung West en Sai Kung Oost passeren, direct naast een van 's werelds grootste metropolen.
“De nieuwe locaties zijn gekozen vanwege hun prachtige landschappen en omdat ze een bloeiende wandelcultuur met talloze geweldige paden hebben. We zijn enthousiast over de mogelijkheid om meer mensen de ervaring van Fjällräven Classic mee te geven en onze passie voor wandelen met nieuwe vrienden te blijven delen,” zegt Andreas Cederlund
Fjällräven :: SS17 - Next Stop Nature
Eén van de geweldigste dingen van natuur is dat het geen grenzen kent. De natuur erkent ook geen enkele autoriteit. Het komt en gaat in ons leven. Zonder oordeel over afkomst of geslacht, land of nationaliteit. In de wereld van de natuur zijn we allemaal bezoekers. Als grenzeloze ontdekkers van de natuur kunnen we overal heen reizen, alles ervaren en worden wie we willen zijn. In ruil daarvoor vraagt de natuur maar één ding: om niet als vanzelfsprekend te worden beschouwd. Ook voor het nieuwe seizoen lanceert Fjällräven met trots een assortiment van kleding en uitrusting dat behalve functioneel ook bewust is. Vandaar dat het Zweedse outdoormerk voor de samenstelling van de lente/zomer 2017 collectie de natuur als uitgangspunt heeft gekozen.
Doel is om nog meer mensen te inspireren om de natuur op een actieve manier te ervaren en zo een belangrijk onderdeel van hun leven te laten zijn. Voor het lente- en zomerseizoen heeft Fjällräven zich gericht op het maken van producten waarmee wandelen en reizen door een warm klimaat makkelijker, comfortabeler en duurzamer wordt dan ooit. Voor vrouwen en mannen. Naar het oosten of westen. Naar het noorden of het zuiden. Het merk biedt innovatieve reisoplossingen, lichtgewicht schuilplaatsen en vele andere praktische producten. Samen met de nieuwe trekkingleggings en een reeks van jassen, korte broeken, shirts en jurkjes, ben je goed voorbereid op de next stop: nature.
Hoe we eruit zien, bepaalt dikwijls hoe we ons voelen. Als je er goed uitziet, zal je meer zelfvertrouwen hebben en dat heb je echt nodig om je ambities te verwezenlijken. Elke dag is een uitstekende dag om een nieuwe start te maken - dus waarom zou je niet vandaag beginnen? Ga de lente tegemoet door goed voor je huid te zorgen met een dagelijks huidverzorgingsritueel. Onze passie is om jou gelukkig te maken met producten die je helpen om je goed te voelen.
Geïnspireerd door de weldaden van de natuur creëerde Rituals een 100% natuurlijke Pure Face Oil en het 100% natuurlijke Wonder Mask Ritual voor een huid die er zuiver uitziet. We hebben onze huidverzorgingslijn ook uitgebreid met twee sheet masks van biocellulose. Ben je klaar om de sprong te wagen naar natuurlijke schoonheid en je huid te vernieuwen voor de lente? Ontdek onze nieuwe en innovatieve huidverzorgingsproducten die je huid zullen zuiveren en verzachten, zodat je van de voordelen van lenterituelen kan genieten.
Deze producten zijn vanaf 13 maart 2017 verkrijgbaar bij Rituals Cosmetics winkels, geselecteerde warenhuizen en RITUALS.com.
Caroline Biss Spring 2017 :: Thema 3 - Getemperde glamour
Waar er gefeest wordt, is Caroline Biss van de partij, op haar eigen discrete, stijlvolle manier. Jurken en bijhorende jasjes in ecru en lichtgoud of in jacquardmotief met zilveren accenten vormen een mooi staaltje van de getemperde glamour die zo eigen is aan het merk. Effen jurken in reliëfstof worden versierd met opvallende metalen details, verwerkt in een ceintuur, goed voor een edgy touch.
LolaLiza :: Communie-/Lentefeestcollectie 2017
Time to shine! LolaLiza tovert meisjes op hun Communie- of Lentefeest om tot echte prinsessen. Met een mooi aanbod aan romantische jurkjes en tops in luchtige stoffen en zachte kleuren, laat de LolaLiza feestcollectie communicanten stralen op hun grote dag.
Bohemian invloeden met chique details: de boho chic stijl is volop aanwezig in het straatbeeld deze zomer en ook bij Marie Méro. Aardetinten, luchtig vanille en mysterieus zwart spelen verstoppertje en roepen beelden op van een avontuurlijke safari. Laat u inspireren door onderstaand Black Pepper thema.
Lords&Lilies Lente/Zomer 2017: Vlinders, vogels en volants
Tussen romantisch en sportief, maar altijd vrouwelijk. Zo kunnen we de Belgische nachtgoedcollectie Lords&Lilies samenvatten. Deze zomer draait de collectie rond meloen, blauwtinten en framboos. De zomercollectie biedt comfortabele, hippe outfits voor dag en nacht.
Afbeeldingen van vlinders en vogels stralen helemaal het lentegevoel uit. Bolletjesmotieven in een waaier van tinten worden gecombineerd met effen stukken. Volants spelen helemaal in op de trends van het moment. Afwerkingen met kant aan de kraag, de mouwen en het decolleté voegen een romantische noot toe aan de collectie.
Giovane :: Bright colors
Zoals steeds staat bij Giovane kleur voorop. Rood, kobalt, lichtblauw en turquoise springen meteen in het oog en geven de collectie die typische Giovane-stempel.
gb :: Maris - must haves - De nieuwe gestroomlijnde standaard voor 3-in-1 reissystemen
gb is de ultieme samensmelting van functie, industrieel design en haute couture, voor de vervaardiging van iconische, hightech wandelwagens en autostoeltjes. Het meest recente model uit de Platinum reeks, de gb Maris, is een multifunctioneel reissysteem dat compact, aanpasbaar en luxueus is.
Van Londen tot Parijs en van New York tot Tokio, de Maris is een elegant 3-in-1 reissysteem voor probleemloos leven in een wereldstad. De gb Maris, die vanaf het voorjaar van 2016 overal verkrijgbaar is, geeft uiting aan de straatstijl van morgen voor de ouders van vandaag. En met een breedte van 54 cm is de wagen compact zonder dat dit ten koste gaat van luxe of comfort.
Met één gestroomlijnd frame en drie praktische functies, herdefinieert de gb Maris gemak, stijl en functionaliteit. Een iconische centrale verbinding fungeert als anker voor moeiteloze veranderingen van functie, afhankelijk van de wensen en de leeftijd van uw kind: hij kan worden gebruikt als elegante Maris-reiswieg; met bijpassend Idan-autostoeltje voorzien van Linear Side-impact bescherming; of met de Maris-ziteenheid die met één hand snel op en neer kan glijden voor de ergonomisch beste zit- of ligstanden.
De gb Maris navigeert soepel en met lichte tred door stedelijke hindernissen als metrostations, gangpaden in winkels en liften. Met slechts één hand maakt u van het lichtgewicht frame een compact pakketje dat zelfstandig blijft staan in winkels of cafés zonder omver te worden geduwd, of dat kan worden opgeborgen in kleine ruimtes thuis. Een omkeerbare zitting maakt het mogelijk dat uw kleintje naar u kan kijken en in luttele seconden de wereld kan aanschouwen. En de zachte, gevoerde zitting op tafelhoogte is ongelooflijk handig als u uit eten gaat. De hoogwaardige extra functionaliteiten zijn onder meer rubberen banden, een uitklapbare XXL-zonnekap met UVP50+ zonbescherming en een ruime boodschappenmand.
De gb Maris houdt het perfecte evenwicht tussen geraffineerde, subtiele detaillering en avantgardistische esthetiek met een versmelting van lichtvangende accenten, stromende lijnen en mooie stoffen. Dit wandel- annex reissysteem misstaat niet in de meest kritische modekringen, en is perfect voor ouders die hun manier van leven en modevoorkeuren niet willen opgeven omdat ze kinderen krijgen.
De Maris en het nieuwe merk gb zijn het geesteskind van CYBEX-oprichter Martin Pos en zijn vriend, leermeester én Goodbaby-oprichter Zhenghuan Song. Door hun oosterse en westerse achtergrond te vermengen creëren ze voorwerpen op het kruispunt van mode en technologie. „Design is een uiting van onze persoonlijkheid en cultuur,” legt Pos uit. „We uiten onze stijl via de producten en het verhaal achter het merk. De perfecte symbiose van mode en modern industrieel design is de unieke signatuur van onze nieuwe designtaal.”