Ook de jongens krijgen nu een eigen lijn die gaat van 2 jaar tot XXL: Woody Boyzzz. Deze stoere lijn die net als Woody Girlzzz buiten de dierenthema’s valt, bestaat in twee kleurencombinaties: grijsgroen met chinégrijs en zwart met grijs. De all-over prints met diverse symbolen zoals pi, vierkantswortel, hashtag, grappige oogjes en opschriften zoals “wild boys” speelt helemaal in op de wereld van de jongeren. De collectie omvat drie pyjamamodellen, telkens in de verschillende kleurencombinaties, een kamerjas met een hoodie, stoere pantoffels in vilt en een bedovertrek met bijhorende kussensl
Vrouwelijk, comfortabel en fashionable, dat is Lords&Lilies in een notendop. Deze Belgische collectie slaap- en homewear heeft haar looks mee en biedt zo de ideale outfits om thuis de winter stijlvol en in alle cosiness door te brengen
Niko Pure dark bamboo: donker, exotisch en luxueus (beschikbaar begin 2018)
In 2018 maken in onze woning lichte tinten plaats voor donkere. Verre reizen brengen een vleugje exotisme tot in de woonkamer en met natuurlijke materialen creëren we extra warmte in huis. Met uitgekiende details, al dan niet met een gouden randje, maken we ons interieur picture perfect voor onze Instagramaccount.
Interieurtrends 2018
Ons interieur is non-stop in verandering. Net zoals in de mode, durven we sneller te switchen tussen licht en donker, van trashy naar classy of van ingetogen naar uitbundig. Ook voor 2018 zijn er een paar trends die in het oog springen.
1. Luxe: Luxe in het interieur in 2018 gaat over knappe materialen en een perfecte afwerking. Over een rijker gevoel, alsof je op hotel woont en op vakantie bent bij je thuis. Een badkamer mag weer spiegelen, een gouden randje zorgt voor net dat tikkeltje meer.
2. Instagrammable: Social media zorgen voor een (over)ontwikkeld oog voor detail en tonnen inspiratie. Fabrikanten spelen hier handig op in met producten die tot in de puntjes afgewerkt zijn, zodat ze picture perfect zijn vanuit elke hoek. Hiermee creëer je snel aantrekkelijk fotografeerbare hoekjes in elke ruimte.
3. Donkere tinten: Vergeet het opgeruimde interieur met wit, pastel en blank hout. Net als zwart zijn ook bordeaux, dieporanje, jadegroen en nachtblauw aan een opmars bezig in ons interieur. Aan de muur matchen die tinten perfect met spiegels, kaders en kunst.
4. Natuurlijke materialen en handwerk: Handwerk zorgt voor unieke stuks die we kunnen koesteren in een wereld vol identiek fabriekswerk. We kiezen voor natuurlijke materialen zoals hout, wol en linnen, omdat die zorgen voor extra warmte, mooie structuren en extra tactiliteit in huis.
5. Exotisme: Op verre reizen worden we geprikkeld door spannende kleurcombinaties, items met karakter en nieuwe materialen … die integreren we ook steeds meer in ons interieur. Diepgekleurde stoffen, handgemaakte sierraden, bamboe, rotan … De wereld krijgt een kleine tentoonstelling bij ons thuis.
6. Een persoonlijk accent (1): Decoreren en ornamenteren doe je naar hartenlust met persoonlijke en sprekende details. Kleine accenten tillen elke ruimte in huis naar een hoger niveau. Een bijzondere plantenpot, een origineel schaaltje of een mooie frame zorgen voor de juiste balans in een ruimte. Een persoonlijk accent (2): Niko Pure dark bamboo: Voor al wie oog voor detail heeft, houden we hier een klein pleidooi voor de liefde voor het perfecte accent aan de muur. Bovendien één dat past bij alle trends van 2018. Niko Pure dark bamboo is een nieuwe afwerking voor je schakelmateriaal. Het is gemaakt van duurzame bamboe en afgewerkt met een antracietkleurig of een gouden randje. Picture perfect bij het interieur van vandaag, dat donkerder, exotischer en luxueuzer kleurt.
Van licht naar donker: Niko Pure heeft al een bleke bamboeafwerking in het assortiment: Niko Pure bamboo. Maar doordat we steeds meer kiezen voor een donker en luxueuzer interieur, introduceert het merk nu ook een donkere variant. Net als Niko Pure bamboo is Niko Pure dark bamboo gemaakt van échte bamboe. Daarom is de fijne vezelstructuur op geen enkel exemplaar dezelfde en voelt dit afdekplaatje warm en zacht aan. Het plaatmateriaal wordt met de hand gefreesd, wat het ambachtelijke karakter alleen maar onderlijnt. Niko Pure dark bamboo is beschikbaar in twee versies: met een gouden of met een antracietgrijs onderkader in combinatie met een gelijkkleurig binnenwerk van het stopcontact of toets van de schakelaar.
Voor wie oog heeft voor detail: Niko, dat al bijna honderd jaar schakelmateriaal voorziet voor al onze elektrische noden in huis, doet grondig onderzoek naar de trends. Evy Gorremans, productmanager bij Niko: “We gaan op zoek in binnen- en buitenland, voeren studies, werken samen met trendbureaus en hebben uiteraard ook ons eigen designteam. Dit najaar presenteren we daarom een donkere variant van onze populaire Niko Pure bamboo schakelaar. Deze past perfect bij de trend vandaag naar donkere, luxueuze en een beetje exotische interieurs. Vanaf nu zullen we elk jaar een nieuwe trendschakelaar lanceren.”
Met een klik een nieuw interieur: De meest gekende afwerkingen van Niko zijn er in wit, grijs en antraciet. Maar het merk heeft ook een aparte reeks: Niko Pure. Die afdekplaatjes zijn stuk voor stuk gemaakt van bijzondere materialen, bijvoorbeeld van staal, linoleum of bakeliet. Hun textuur zorgt voor een tactiel en visueel erg aantrekkelijk product. De universele sokkel waarop de plaatjes passen, zorgt ervoor dat – mocht je dat willen – je bij het veranderen van je interieur ook voor een nieuw afdekplaatje kunt kiezen. Met een klik verander je het snel en eenvoudig. Niko Pure telt vandaag zestien designs. Niko heeft daarnaast ook de meer eenvoudig reeksen Niko Original en Niko Intense, met dezelfde universele sokkel trouwens.
Persoonlijk ingericht met topproducten op maat, zo zien we onze badkamer vandaag. Als consument zijn we kritischer dan ooit en sluiten we geen compromissen als het op kwaliteit aankomt. Tegelijk willen we dat de badkamer persoonlijkheid uitstraalt en comfort op maat biedt. Dat vertaalt zich in gepersonaliseerd design – met de kleur van je toilet of radiator afgestemd op je interieur – en in technologische innovaties die onze voorkeuren onthouden. Gloednieuw is een douche met ingebouwd fitnessprogramma, waarbij de afwisseling van warm en koud water een relaxerend of net revitaliserend effect heeft.
• Altijd verbonden
Je bad op afstand vullen? De temperatuur bijstellen? Of je waterverbruik met een app opvolgen? Kinderspel vandaag. De intelligente technologie met verbinding via tablet of smartphone breidt uit in toepassing en opent een wereld van comfort. Zo sta je continu in verbinding en stuur je je badkamer bij wanneer en waar je wilt.
• Geometrische figuren
Onze liefde voor geometrie is nog niet weggeëbd. Strakke lijnen wisselen speels af met vindingrijke vormen en veelhoekige verrassingen. Wat dacht je van een wastafel op vrijstaande zuil, waar metalen deeltjes aan het porselein zijn toegevoegd voor keramische kunst met achthoeken? Geometrische patronen duiken trouwens overal op, zelfs in douchebakken. Ook opvallend: ronde vormen zijn terug van weggeweest en vinden vlot hun weg in de badkamer – van gebogen kranen over cirkelspiegels tot ronde baden.
• Duurzaam design
Met de toenemende vergrijzing stemmen steeds meer badkamerproducenten hun producten af op een ouder publiek. Inloopdouches en wc’s met sproeisysteem zijn intussen bekende voorbeelden van duurzaam design. Deze wc’s worden nu ook uitgebracht met minder opties waardoor ze toegankelijk worden voor een breder publiek. Nieuw is de eerste wc met doorlopende softclose-scharnier, wat meer stabiliteit garandeert voor rolstoelgebruikers. Ook wastafels en -meubels worden steeds vaker modulair ontworpen. Zo kan je de wastafel verlagen (met extra uitsparing voor rolstoel), een kastje verschuiven of een tablet toevoegen voor maximaal comfort op lange termijn.
• Metaalkleuren
Chroom is aan een sterke revival bezig en sowieso goed voor negen op de tien gekozen badkamerkranen. Daarnaast duiken steeds meer metaalkleuren op en speelt roségoud een hoofdrol. Deze kleuren lenen zich dan ook perfect om persoonlijke accenten te leggen in de badkamer – van kraan tot radiator. Heel subtiel ook in combinatie met luxueuze materialen.
5 BLIKVANGERS IN BEELD
• Een zwaan als kraan? De Italiaanse ontwerper Mario Trimarchi staat gekend om zijn unieke kijk op dagelijkse voorwerpen. Voor Hansa tekende hij Alessi Swan, een excentrieke keukenmengkraan die design en techniek innovatief combineert. Vanuit welke hoek je de kraan ook bekijkt, zie je de sierlijke contouren van een zwaan. Ook technisch is het ontwerp vooruitstrevend: van temperatuuraanduiding met leds over een vaatdouche tot een afstandsbediening om de waterstroom te activeren.
Hansa by Mario Trimarchi, Swan Alessi keukenmengkraan, temperatuuraanduiding met leds, afstandsbediening en uittrekbare uitloop - Baden in stijl kan comfortabeler dan ooit in het Squaro-bad van Villeroy & Boch. De afwerking in Mocha-leder geeft je badkamer een elegante en luxueuze look. Het duurzame materiaal Quaryl®, een combinatie van natuurlijke kwarts en acrylhars, zorgt voor een aangenaam, warm gevoel op je huid. Niet alleen de vraag naar vrijstaande baden blijft toenemen, ook vrijstaande wastafels kennen steeds meer succes.
• Voor de Duravit-reeks LUV van de Deense vormgeefster Cecilie Manz val je als een blok. Het design weet Scandinavisch purisme met tijdloze elegantie te rijmen. Het resultaat zijn ovale waskommen met zachte vormen en dunne randen, in klassiek wit email of in mat wit, lichtgrijs of zandkleur. LUV omvat naast de waskommen (met of zonder kraanwerkvlak) ook fonteintjes (geïntegreerd kraanwerkvlak) en zelfs meubels. Telkens in eenzelfde verfijnde stijl.
• Met het exclusieve oppervlak Bicolor zet Alape een nieuwe trend voor waskommen. Sondo kan terugvallen op een jarenlange expertise in geglazuurd staal, waardoor het email nu twee contrasten uitspeelt: zwart/wit en mat/glanzend. Een technisch huzarenstukje waarbij de overgang tussen zwart en wit heel precies is uitgevoerd. De matzwarte buitenkleur van de ronde waskom komt terug in de afstandsring en de wandconsole, terwijl de ventielkap wit geglazuurd is.
• Ook Catalano, Italiaans marktleider in keramiek, blijft innoveren. Met de reeks Colori komen eigen tinten op de markt: 5 matte afwerkingen in pasteltinten van wit, blauw, groen, bruin en grijs, aangevuld met een zwartglanzende afwerking. Zo kan je je wastafel en wc perfect op elkaar afstemmen. De toiletten hebben een matte buitenlook maar blinkende binnenkant, waarbij het duurzame glazuur Cataglaze (het water trekt zich in druppels samen en neemt restjes kalk en vuil mee) voor een nog betere spoeling én makkelijke reiniging staat.
De omhelzing van een zinderende roos. Sinds 2015 maakt L’ Extase een denkbeeldige reis. Van vrijpostigheid gaat het naar heuse onthullingen. De intiemste gedachten van de vrouw worden beroerd, zodat haar ontboezemingen in geuren kunnen worden omgezet.
Voor Maison Nina Ricci incarneert Laetitia Casta het mysterie van schoonheid. Haar raadselachtige schoonheid maakt het wezen uit van L’ Extase Rose Absolue. Deze geur is geïnspireerd door haar onstuimige, overvloedige charme. In het spoor daarvan kleurt de nacht sensueel, geheimen krijgen een betoverende kracht, en dromen worden heet gloeiend
Beweeglijk en elegant, zo kunnen we de collectie an Caroline Biss samenvatten. Lichte, vloeiend vallende stoffen, kant en volants houden het vrouwelijk en vlot.
De collectie is opgebouwd rond een aantal kleurengroepen die in alle stijlen terugkomen, van casual outfits tot heel vrouwelijke silhouetten. Ze brengen een rijke mix van gemengde garen, effen kleuren en meerkleurige motieven. Accessoires in dezelfde kleuren van de collectie zorgen voor een harmonieus totaalbeeld.
Een smakelijke start van het nieuwe schooljaar tijdens eat! Brussels, drink! Bordeaux
Van 7 tot 10 september zijn alle fijnproevers op de afspraak tijdens het festival eat! BRUSSELS, drink! BORDEAUX. Tijdens proeverijen van originele gerechten of desserts, tijdens de “Masterclass Bordeaux” en de workshops van de Ecole du vin de Bordeaux zullen de grote chefs en wijnbouwers de smaakpapillen van de bezoekers prikkelen.
Voor deze zesde editie haalt het festival eat! BRUSSELS, drink! BORDEAUX alles uit de kast met opnieuw een selectie van de beste Brusselse chefs in het hartje van het Warandepark. De wijnliefhebbers zullen zich volledig kunnen overgeven aan hun passie dankzij de verschillende workshops die aangeboden worden door de Ecole du vin de Bordeaux. Perfect om het publiek een heerlijke break te bieden.
Een twintigtal grote chefs : Nieuwe iconische Brusselse chefs sluiten zich aan bij het feest en breiden het aanbod van het festival nog uit. Ze stellen de bezoekers een kenmerkend gerecht voor dat symbool staat voor hun culinaire identiteit, en dit tegen de unieke prijs van 9 euro.
Nieuw: een zoete toets: Verschillende chefs-patissiers vervolledigen het menu van het festival Ze bieden de liefhebbers van zoetigheden een bordje heerlijke desserts aan tegen de unieke prijs van 9 euro.
Het perfecte akkoord: De Vins de Bordeaux, onmisbare partners van het festival, zijn ook opnieuw van de partij tijdens deze gastronomische reis. Voor deze gelegenheid zullen ongeveer 50 wijnbouwers en handelaars uit de Bordeaux samenkomen in Brussel om de geschiedenis en de geheimen van hun wijnen te onthullen.
3 nieuwe smakelijke workshops door de Ecole du Vin de Bordeaux
De niet te missen plaats van afspraak voor de liefhebbers van wijn en gastronomie is het paviljoen waar de Ecole de vin de Bordeaux een ludiek en pedagogisch overzicht biedt van de verschillende wijnen (rode wijn, droge en zoete witte wijn, rosé en crémants van Bordeaux), streekproducten, druivensoorten, assemblages enz. Een mooie inwijding in de kunst van de proeverij.
Dit jaar stelt de Ecole du Vin de Bordeaux drie nieuwe ludieke en smakelijke workshops voor:
- “Choco’ Bordeaux” in samenwerking met chocolatier Laurent Gerbaud
- “Accords vins et pâtisseries” met de chefs-pâtissier Yasushi Sasaki, Baptiste Mandon en Khalil Menzi om te experimenteren met gedurfde combinaties.
Saint Emilion en Pessac-Léognan staan centraal in de “Masterclass” van de Bordeaux: Dit jaar staan de twee masterclasses in het teken van de Saint-Emilion Grands Crus Classés en de 30ste verjaardag van de appellation Pessac-Léognan. De bezoeker kan zich laten meevoeren doorheen deze iconische regio’s van de wijngaard van de Bordeaux.
Nieuw: de Workshops Bistronomie TCHIN VITTEL met chef Bruno Antoine.
De bezoekers beschikken over de mogelijkheid om in een ontspannen sfeer hun Box Bistronomie TCHIN VITTEL samen te stellen ter gelegenheid van een kookworkshop die even boeiend en smakelijk als leuk is. En dit alles onder het toeziend oog van Bruno Antoine, een van de creatiefste chefs van de Brusselse bistronomische scène.
Meer informatie over eat! BRUSSELS, drink! BORDEAUX vindt u op www.eat.brussels.
Openingsdata en -uren: Van donderdag 7 september tot zondag 10 september 2017 Elke dag van ’s middags tot 23 uur
Lee Cooper Dames: Londonse cool in denim en co & LolaLiza Dancing Denim
Lee Cooper staat gekend voor eigenzinnige en coole Londense jeans. De "Made to be different" campagne maakt duidelijk dat anders zijn OK is en brengt bij de wintercollectie een ode aan "strawberry blondes".
Slim, skinny en hogere tailles, dat is de rode draad doorheen het jeansaanbod voor de Lee Cooper ladies. Succesmodel is het vernieuwde Bo model met lichtjes verhoogde taille achteraan. Donkere wassingen met toon-op-toon stiksels in reliëf zetten een coole, cleane stijl neer. Boogvormige fantasiestiksels onder de tailleboord en afgeronde achterzakken laten de vrouwelijke rondingen extra tot hun recht komen. Salopetten en hemden in raw denim en stretch jeansjasjes houden het nonchalant en relaxed.
Hoewel jeans steeds centraal staat, zijn er in de wintercollectie ook tinten als grijs, kaki en beige terug te vinden. Deze zorgen voor een warme toets aanvullend bij het donker- en lichtblauwe jeans. In deze collectie is een combinatie te zien van stoere en comfy kledij voor iedereen.
Sharon Timmers (21), een "puur natuur" plattelandsmeisje, is het gezicht van deze collectie. Dit goedlachse, roodharige meisje beschrijft perfect de boodschap die Lee Cooper wil overbrengen met de "Made to be different" campagne. "Ik hou van die stoere kant van spijkerstoffen en bovendien matcht blue denim perfect met mijn Venetiaans blonde lokken, dat is mooi meegenomen. De campagne “Made to be different” geeft een mooie boodschap mee. Je hoeft niet aan de standaardnormen te beantwoorden. Anders zijn, is een geweldige troef.”
LolaLiza :: Dancing Denim
Jeans blijft onverminderd populair en ook bij LolaLiza is denim een winnaar. Skinny, straight, bootcut of slim. Clean of net opgesmukt met printjes, studs, patches en embroidery; je kan het zo gek niet bedenken, maar het mag dus allemaal. Wat een feestje!
Dit hotel helpt de moeilijkste kleine eters toch gezond te eten
Voedingsdeskundige Fiona Faulkner geeft in Martinhal tips & tricks voor gegarandeerd lege bordjes. Kinderen zijn niet altijd de makkelijkste eters. De chefs van Martinhal Family Hotels & Resorts in Portugal weten dat als geen ander en zorgen er met extra aandacht voor dat ook de kleinste gasten culinair kunnen genieten. Speciaal voor ouders die ook thuis de bordjes graag leeg zien, geeft kookboekenschrijfster en voedingsdeskundige Fiona Faulkner deze herfst groente-kookdemonstraties bij Martinhal Cascais. Op 24 en 26 oktober leren vaders en moeders hoe ze gezonde, lekkere én succesverzekerde maaltijden op tafel zetten.
Vers gepureerde hapjes en een snufje fantasie
Pannenkoeken, spaghetti en frietjes zijn geliefd bij de kinderen, maar groenten gaan er niet altijd even gemakkelijk in. Bij Martinhal Family Hotels en Resorts hebben ze een menukaart ontwikkeld aangepast op de wensen van de kleinste gasten. Met een snufje fantasie toveren de chefs de leukste, gezonde gerechten op tafel: van vers gepureerde hapjes voor de allerkleinsten tot pasta’s en visgerechten voor de oudere kinderen.
Voedingsdeskundige Fiona Faulkner to the rescue: kookdemonstraties
Voor de ouders die ook aan de eigen keukentafel succes willen boeken met gezonde gerechten, geeft kookboekenschrijfster en voedingsdeskundige Fiona Faulkner deze herfst een kookdemonstratie bij Martinhal Cascais. Op een laagdrempelige manier deelt ze succesrecepten voor de moeilijkste kleine eters. Tijdens de interactieve bijeenkomst geeft de schrijfster, van het boek “25 Foods Kids Hate and how to get them eating 24”, tips over hoe gezonder én lekkerder te eten met de hele familie en ze deelt haar ervaringen die ze opdeed bij scholen en in de keukens van ‘celebrities’. Ze ontwikkelde (groente)recepten voor bekende merken en supermarkten en runt momenteel een vegetarisch restaurant in Somerset.
Op 24 en 26 oktober 2017 komt Fiona voor de tweede keer naar Martinhal, dit keer naar het vijfsterren familiehotel Martinhal Cascais aan de Portugese kust, vlakbij Lissabon.
Praktische informatie: Een 7-nachten verblijf bij Martinhal Cascais inclusief ontbijt, 1-uur kookdemonstratie van Fiona Faulkner, receptenboekje, 1 maaltijd per dag (lunch of diner), gebruik van binnen- en buitenbaden, toegang tot de jacuzzi, stoomcabines, sauna en “sensations douche” van de Finisterra Spa en gebruik van de Playground, Kids Clubs en WiFi is te boeken vanaf € 1.694,- (prijs voor 2 volwassenen en 1 kind onder de twee jaar).
Over Martinhal Family Hotels & Resorts
Van een hotel in het beroemde Quinta do Lago in de Algarve, tot een locatie in de prachtige stadskern van Lissabon. De hotelketen Martinhal Family Hotels & Resorts wordt geroemd om zijn unieke familieconcept. De vier hotels Martinhal Sagres, Martinhal Cascais, Martinhal Chiado, Martinhal Quinta behoren allen tot het prestigieuze Duitse label Kinder Hotels en zijn ontworpen in samenwerking met families. Martinhal biedt luxe familievakanties met een bijzonder hoog niveau van familievriendelijke accommodaties, restaurants, bars en voorzieningen voor kinderen. De essentie van Martinhal is het samenbrengen van luxe, comfort, design en uitstekende service voor het hele gezin.
5 tips om je kinderen te entertainen op de achterbank
Roadtripzomer in aantocht: nostalgische spellen in trek
Deze zomer een roadtrip gepland met je hele kroost? Dan kun je beter goed voorbereid zijn, want kinderen vervelen zich snel. Huurautospecialist Sunny Cars nam tijdens een grootschalig onderzoek uitgevoerd door iVox bij 1000 Belgen van 24 jaar en ouder, verschillende tijddoders onder de loep. Daaruit bleek dat vooral de gouden oude spelletjes het nog steeds goed doen. Hieronder vijf tips voor gemoedelijke rondritten op je vakantiebestemming!
1 Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet… Ja hoor, deze klassieker blijkt het meest populair onder de Belgen. 38% geeft aan dit spel te spelen om de rit naar een bezienswaardigheid of indrukwekkend uitzichtpunt sneller te doen verdwijnen. Creatieve zielen/kinderen zorgen er steevast voor dat het lang genoeg duurt eer je het object dat in iemands hoofd zit, kan raden. Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet, en het is appelblauwzeegroen? Dan is de zee misschien al in aantocht!
2 Namenspel: Een ander spel waar je je lang mee kunt bezig houden, heeft alles te maken met namen. Zoveel mogelijk landen of dieren opnoemen met een bepaalde letter blijkt erg populair. 27% houdt zich hier tijdens het roadtrippen mee bezig. Een variant op het spel is om een alfabetische volgorde aan te houden.
3 Automerken raden: One for the boys. Om je tripje wat leuker te maken, kun je van elke wagen die je voorbijsteekt zo snel mogelijk het automerk raden. Voor jongens een echte wedstrijd, voor meisjes misschien een kans om ook die kennis bij te schaven ;-). 23,5% van de Belgen houdt zich hier alvast mee bezig.
4 Tablethype: Anno 2017 onmisbaar om je kinderen bezig te houden: een tablet. Bijna elk gezin met een jonge kroost heeft er een in huis en het apparaat wordt dan ook tijdens een reisje meegenomen. In de huurwagen doen vooral Angry Birds, Candy Crush en Minecraft het goed. Alledrie beschikbaar via Apple of Android.
5 Telspelletjes: Last but not least: een spel waar elke leeftijd aan kan meedoen. Bij het telspel is het de bedoeling dat je het aantal kentekens van een bepaald land, een bepaalde kleur auto of het aantal vrachtwagens telt tijdens je rit. Goede test om te checken tot hoeveel je kinderen al kunnen tellen!
Bij Sunny Cars reserveren vakantiegangers een zorgeloze huurauto. Het bedrijf hanteert een unieke all-informule waarbij all-in ook echt all-in betekent: ongelimiteerde kilometers, alle benodigde verzekeringen, dekking van glas-banden-bodem- en dakschade, terugbetaling eigen risico en een aanvullende BA-verzekering van € 7,5 miljoen zijn standaard zijn inbegrepen. Als extra optie kunnen klanten kiezen voor aanvullende servicepakketten.
Met Everyday Lace & Aeria bevrijdt Chantelle jouw stijl en herinterpreteert het de huidige trend: de Bralette. De één met een kanten rug, de ander in een combinatie van verfijnde stiksels met tule. Niet enkel delicaat en vrouwelijk, maar ook heel erg comfy!
KLIMA+, de Oost-Vlaamse HVAC-specialist, lanceert een webshop die een antwoord biedt op de groeiende vraag naar gebruiksgemak en snelle , online afhandeling van verwarmingsketels: www.verwarmingsketelshop.be. De webshop is een alles-in-één oplossing voor je verwarmingsketel: je kunt er een nieuwe ketel aankopen of huren dankzij een eenvoudige keuzehulp, je ketel laten herstellen en onderhouden. KLIMA+ mag zo een nog sterkere positie op de Vlaamse verwarmingsmarkt ambiëren.
Nieuwe ketel kiezen met keuzehulptool
De consument zonder technische voorkennis begint vaak aan een lange en moeilijke zoektocht langs vele adviezen en vaktermen. De juiste ketel vinden kan veel tijd en energie vergen. Daarom biedt Verwarmingsketelshop.be een gratis en online keuzehulptool aan: snel (minder dan 2 minuten) en eenvoudig in gebruik. Bovendien is er geen ervaring of voorkennis nodig.
Aan de hand van 8 korte vragen over de woning en het verbruik krijgt de klant de meest geschikte verwarmingsketels voorgeschoteld. Na de keuze neemt een specialist van KLIMA+ contact op met de klant om een afspraak te vast te leggen. De betaling gebeurt nadien.
Het volledige aanbod van Verwarmingsketelshop.be bestaat uit meer dan 50 ketels van premium merken. Het assortiment wordt voortdurend geanalyseerd en aangepast in functie van de noden van de markt.
Verwarmingsketelshop.be biedt de klant een ketel met installatie aan. In de prijs van de installatie is alles inbegrepen: transport, weghalen van oude ketel, duurzame recyclage, rookgasafvoer, enz.
Verwarmingsketel huren: uniek in België
Uniek in België is dat de consument via Verwarmingsketelshop.be nu ook een ketel kan huren. Dit gebeurt via een contract van 12 jaar: de installatie, herstellingen en onderhoudsbeurten zijn inbegrepen in de vaste maandelijkse prijs. Een ideale oplossing voor de consument die op zoek is naar comfort en op lange termijn op beide (warme) oren wil slapen.
Online onderhoud en herstelling regelen
Wie zijn bestaande ketel wil laten herstellen of onderhouden kan op Verwarmingsketelshop.be een afspraak aanvragen. Hij of zij geeft korte informatie over de woning en de ketel, schetst de eventuele storing en plant zelf het bezoek van de technieker in. www.verwarmingsketelshop.be - www.klimaplus.be
Design moet niet enkel mooi en functioneel zijn, het moet ook fun zijn. Dat heeft CYBEX goed begrepen met deze MIOS die een minimum gewicht met een maximum stabiliteit combineert. Compact en elegant beweegt de MIOS zich vlot door de stadsjungle. Dit gebeurt niet onopgemerkt want de retro-moderne look springt meteen in het oog en weerspiegelt de unieke, avantgardistische visie van het legendarische designerkoppel Ray en Charles Eames. De MIOS komt zo tegemoet aan de verwachtingen van urban ouders en aan het welzijn van hun kinderen.
Het 3-in-1 systeem van MIOS is een knap staaltje van flexibel design. Het kan worden aangepast voor kinderen vanaf hun geboorte tot aan een lichaamsgewicht van 17kg. De MIOS kan worden gebruikt met een reiswieg met een matrasje met geheugenschuim, als travel-systeem met een van de befaamde schalen van CYBEX of van gb (adaptors voorzien), of nog als buggy met innovatief zitje. De MIOS combineert maximale veiligheid met maximaal comfort, dankzij vier mogelijke standen. De MIOS is uitgerust met een XXL-zonnescherm met beschermingsfactor UVP 50+ en een hoogwaardig regelbaar stuur in kunstleder.
adidas Sport eyewear lanceert nieuwe running modellen Wayfinder, Beyonder en Protean
Ga voor snelheid met de nieuwe Beyonder van adidas Sport eyewear. Deze bril staat voor elegant design en ingetogen functionaliteit, perfect op maat van vrouwelijke lopers. Dit lichtgewicht model slaat een brug tussen vorm en functie met een stabiele pasvorm tijdens het sporten en comfort bij dagelijks gebruik dankzij aanpasbare neuspads en grip op de binnenkant van de veren.
Ook de lichtgewicht Wayfinder en Protean, twee modellen voor heren, slaan een brug tussen vorm en functie. Verken uw parcours in stijl en comfort. Elk van deze 3 nieuwe lijnen biedt een keuze uit een ruim assortiment glazen voor alle weersomstandigheden.
Prijs :
Beyonder = van 99 tot 159 euro afhankelijk van kleur en type lens
Wayfinder = van 89 tot 159 euro afhankelijk van kleur en type lens
Protean = van 99 tot 159 euro afhankelijk van kleur en type lens
Twee nieuwe Delacre koekjes voor een intens genot!
Koekjesmaker Delacre, ruim 125 jaar geleden opgericht door Charles Delacre, breidt zijn assortiment uit met twee nieuwe creaties: Choco Intense en Coco Intense. Een smaakvolle beleving voor alle fijnproevers.
De heerlijke stukjes Belgische pure chocolade op de Choco Intense zorgen voor de smaakvolle, knapperige textuur van deze zandkoekjes. Je zal bovendien smelten voor het onweerstaanbare bovenste laagje zwarte chocolade van topkwaliteit!
De Coco Intense koekjes zijn fijn en luchtig met een lekkere kokossmaak. Het perfecte evenwicht tussen de kokossmaak, de textuur van het zandkoekje en de heerlijke topping van melkchocolade laten je ten volle genieten.
"Nieuwe koekjes ontwikkelen zit er bij Delacre al van bij het begin ingebakken. Wij willen onze klanten van nieuwe smaakervaringen laten genieten” bevestigt Benoit Cardinael, de Marketing Director bij Delacre. “Het Intense gamma voegt twee unieke recepten met een smaakvolle toets toe aan ons kwaliteitsvol assortiment.”
Choco Intense en Coco Intense zijn vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkten. De aanbevolen verkoopprijs bedraagt 2,49 EUR.
Opgericht in 1891 door Charles Delacre, bouwde Delacre zijn bekendheid op door een rijkelijk aanbod aan overheerlijke, kwaliteitsvolle koekjes en voortdurende innovatie voor elk moment van de dag. De befaamde Tea Time doos bevat iconische koekjes zoals de Cigarette Russe, de Marquisette en de Biarritz. Delacre heeft sinds enkele jaren een boutique in hartje Brussel. Hier vind je unieke creaties die ter plaatste door onze meester-biscuitier worden gebakken.
» Roken met Oskar en Otto; Europese smaakmakers - » Vuurkorf Jura - » Driepoot Junko prikkelt het oergevoel - » Authentiek grillen met de ‘Dutch oven’, kastanjepan en popcornpan - » Knisperend koude avond met buitenhaard Kuro - » Outdoor grillfestijn met gasbarbecue Siesta - » Lederen schort als ultieme eyecatcher
Met Barbecooks winterassortiment geniet je het hele jaar door van je tuin. Wie hip wil zijn, ontvangt zijn vrienden in de herfst of winter niet meer binnen rond het kookeiland, maar buiten, waar de smoker, vuurkorf, driepoot, gasbarbecue of buitenhaard de sfeermakers van dienst zijn.
In vuur en vlam met rookoven Oskar: De broers Oskar (in small, medium of large) zijn echte alleskunners: je gebruikt ze om koud of warm te roken. Of het nu gaat om zalm, forel, groente of een stuk wild, de robuuste roosters en ophanghaken helpen je het gewenste resultaat te behalen voor tal van bereidingen. Alles wat je normaal op een gewone barbecue zou leggen, kun je in principe ook in een rookoven klaarmaken. Met wat geduld bereik je een verrukkelijk resultaat. Koude of warme gerechten, het kan allemaal met deze gebruiksvriendelijke toestellen. Koud roken doe je trouwens het best bij een buitentemperatuur lager dan 25 °C. Ideaal om de komende wintermaanden eens uit te proberen!
Wist je dat Barbecook Oskar
… gerechten niet alleen gaart, maar ze ook een specifieke rooksmaak geeft?
… ook koud kan roken? Op deze manier kun je je eten conserveren, zonder het daarom ook te garen. Perfect voor kaas!
… een leuk speeltje is voor BBQ-addicts? Je kunt experimenteren met verschillende soorten hout om bereidingen een andere rooksmaak te geven.
… ideaal is om van bijvoorbeeld buikspek een delicatesse te maken? Door het langzame gaar-proces zal het bindweefsel een geleiachtige samenstelling krijgen en het vlees mals én juicy zijn.
Experimenteren met Otto : Wil je tijdens de wintermaanden experimenteren met rokerige gerechten, maar wil je dat het snel vooruit gaat? Dan is de elektrische rookoven Barbecook Otto wellicht de ideale keuze. Een handig hebbeding voor elke avontuurlijke foodie om rookgerechten eenvoudig en snel te bereiden. Even aanzetten vlak voor de gasten komen en smullen maar van al dat gerookte lekkers. Plaats de geweekte houtsnippers in de lade, leg je ingrediënten op het rooster met druiplade en stop de stekker in het stopcontact. Afhankelijk van de proporties van je bereiding is je inhoud binnen het uur klaar. Zo is een zalm van 2 kg in amper 40 minuten klaar. Met een elektrische thermometer weet je zeker dat je eten gaar is. Let wel: je kunt het toestel alleen buiten gebruiken.
Europese smaakmakers in de kijker: De rookoven is natuurlijk pas het begin. Essentieel zijn de bijbehorende smaakmakers, en ook daar schiet Barbecook te hulp. Zoals een wijnsommelier zorgvuldig een wijn uitkiest, selecteert een echte vuurspecialist ook zorgvuldig zijn hout. Typerend aan smoken is de rokerige smaak. Niet iedere houtsoort is echter geschikt voor elk ingrediënt.
Eikenhout geeft een ingrediënt bijvoorbeeld een hele andere rooksmaak dan kersenhout. Met de rookchips (voor gebruik in de rookoven, gas- of houtskoolbarbecue), rookmot (voor gebruik in de rookoven in combinatie met de koude rookgenerator) of rookhout (voor gebruik in de rookoven of houtskoolbarbecue) geef je je bereidingen een extra smaaksensatie. Barbecook omarmt zijn Europese identiteit en brengt dit najaar rookchips, rookmot en rookhout op de markt met smaken afkomstig van Europese bomen. De vier thema’s zijn Classic (eik, beuk & els), Sweet (kers & appel), Mediteranean (olijf & limoen) en Specials zoals rode wijn.
Tip: week het rookhout en de rookchips zo’n twee uur in water en laat uitlekken voor gebruik. Gooi het geweekte rookhout rechtstreeks op de gloeiende kolen van je houtskoolbarbecue of rookoven. De rookchips kan je ook tussen de kolen strooien of wikkelen in aluminiumfolie waarin je een paar gaatjes prikt. Daarnaast kan je de chips ook gebruiken in de Barbecook Smoker Box.
Vuurkorf Jura : Niets gezelliger dan een kampvuur met marshmallows als afsluiter. Een winters landschap is hiervoor de ideale setting. Met de vuurschalen en vuurkorven van Barbecook kom je het hele jaar door met vrienden of familie samen rond een vuur. Tijdens frisse avonden warm je je op aan de vurige gloed van Barbecooks nieuwste vuurkorf, Jura. Het vlammenspel in deze geometrisch perfecte vuurkorf heeft een hypnotiserend effect en zorgt voor een behaaglijke warmte, zodat het ook op koudere nachten buiten urenlang genieten is.
Daarnaast heeft Barbecook ook vuurkorven: de Barbecook Modern Ronda en Classic Squadra en de Modern 75 –of Modern 60-vuurschaal. De fonkelende vlammen zorgen voor een aangename warmte tijdens koele nachten.
Lederen BBQ-schort
Echte thuischefs kunnen niet zonder een degelijke lederen schort. Barbecooks lederen schort (one size) beschermt je niet alleen tegen hitte en vetspatten, maar ziet er ook nog eens lekker stoer uit. De riemen van de nek en taille zijn verstelbaar voor een ideale pasvorm en maximaal draagcomfort. In tegenstelling tot klassieke lederen schorten, die zwaar en moeilijk te onderhouden zijn, is deze lederen schort bewerkt waardoor hij erg soepel valt en een authentiek karakter heeft. Hoe meer je de schort gebruikt, hoe authentieker hij er begint uit te zien. Verder is de schort ook makkelijk afwasbaar.
Koken met een oerinstinct op driepoot Junko: Voor wie z’n eten komende winter op een avontuurlijke en grensverleggende manier wil klaarmaken, is er de driepoot. Dankzij de Barbecook Junko kun je koken boven je eigen kampvuur. Alles draait om instinct, gekoppeld aan hedendaags comfort. De kettingen kunnen een braadrooster, barbecuepan, wok of sudderpot dragen – de ideale tools om met vuur en smaken te experimenteren. Dankzij de robuuste katrol zijn de kettingen verstelbaar, zodat je gerechten hoger of lager boven het vuur kunt hangen. Ontdek de oergriller in jezelf!
Authentiek grillen met de Dutch oven: Lekker authentiek grillen of ontspannen rond een rustiek kampvuur? Met de gietijzeren ‘Dutch oven potten’ van Barbecook is het net zo leuk barbecueën op een kampvuur of vuurschaal als op een gewone grill. Leg wat houtskool op het deksel en boots zo een echte oven na. Het gietijzer houdt de hitte vast, zodat je gerechten lang warm blijven. Niets leukers dan de avond in te zetten met een heerlijk sudderpotje, zoals chili con carne, uit de Dutch oven rond een knisperend vuur met je beste vrienden.
Originele popcorn in de popcornpan: Popcorn maak je makkelijk zelf klaar met de popcornpan van Barbecook. Giet wat olie in de pan en leg maiskorrels op de bodem. Houd boven een kampvuur of Barbecook-vuurschaal, zodat het poffen kan beginnen en schud geregeld op. Als het poffen stopt, is de popcorn klaar.
Kastanjes poffen in de kastanjepan: Het is stilaan weer tijd om tamme kastanjes te rapen in het bos. Met de kastanjepan van Barbecook rooster je ze tot een gezonde snack. Snij een kruis in de noten en doe ze in de pan boven een houtvuur. De noten zullen poffen en laten zich dan makkelijk pellen.
Kletsen aan het kampvuur met Kuro: Na een heerlijke winterse maaltijd is de perfecte afsluiter natuurlijk een cosy campfire. De stijlvolle buitenhaard Kuro van Barbecook nodigt uit tot urenlang in de vlammen turen, zelfs wanneer de sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen. In deze stevige stalen haard kun je onderaan netjes hout stapelen. Dankzij de geïntegreerde aslade maak je de haard snel en eenvoudig schoon. Kuro heeft een druppelvorm en bestaat zowel in groot als klein formaat. Het toestel oogt niet alleen heel mooi, het zorgt ook voor aangename vlammen op een knisperend koude avond.
Met de Siesta-reeks mikt Barbecook op iedereen die spontaan wil barbecueën zonder gedoe, en van het plezier van buiten koken het liefst een dagelijks ritueel maakt (ook in de wintermaanden). Gasbarbecues hebben nu eenmaal de handige feature snel gebruiksklaar te zijn. Handig voor een doordeweeks grillfestijn, het hele jaar door!
De Siesta-reeks heeft per toestel twee, drie, vier of vijf hoofdbranders. Die maken evenveel variatie mogelijk als op je keukenfornuis, maar dan in de openlucht. Ook het gebruik verloopt vlot dankzij de ‘One Hand-knoppen’, waarmee je verschillende temperatuurzones op je barbecue instelt. Elke brander bedien je in een mum van tijd superveilig en met veel precisie. Je kunt dan ook zonder problemen verschillende ingrediënten naast elkaar bereiden, zoals een uit de kluiten gewassen T-bone naast een fragiel stukje vis.
De Belgische barbecuespecialist Barbecook heeft sinds zijn oprichting in 1985 maar één missie: inspelen op innovatie, waardoor barbecueën leuker, makkelijker en eenvoudiger wordt. Hun passie? Vuur en grillen. Barbecook is beroemd geworden dankzij het QuickStart-systeem voor houtskoolbarbecues. Met wat krantenpapier en een lucifer ben je dankzij het systeem al na vijftien minuten aan het grillen.
Barbecooks collecties gasbarbecues bieden instantbarbecueplezier zonder stress. Met de Siesta-reeks mikt het merk op iedereen die spontaan wil barbecueën zonder gedoe, en van het plezier van buiten koken het liefst een dagelijks ritueel maakt. De Quisson-reeks is dan weer de masterchef onder de gasbarbecues: ideaal om indruk te maken op vrienden en familie.
Is eropuit trekken je tweede natuur? Dan is Barbecook jouw perfecte reispartner dankzij de in 2017 gelanceerde lijn on-the-gobarbecues. Ook wie geen tuin heeft, hoeft dankzij deze aanvulling op het assortiment compacte barbecues het grillplezier niet te missen. Billy, Carlo, en Karl hebben maar een klein buitenplekje nodig om je te trakteren op geroosterd lekkers, en passen zowel op de balkontafel, in het stadspark, als op het strand.
De wereld ontdekken is één ding, ernaartoe reizen iets helemaal anders. Want enkele uurtjes vliegen is lang niet voor iedereen evident: heel wat mensen kampen met vliegangst. Om ook hen aan te moedigen op reis te gaan, startte luchtvaartmaatschappij British Airways een ‘Flying With Confidence’ programma op. Dat omvat ondermeer een cursus vliegangst onder leiding van piloot Steve Allright. De cursus kan helaas enkel gevolgd worden in British Airways’ hoofdkwartier in Londen, maar speciaal voor de angstige Belg zette Steve Allright zijn 10 belangrijkste tips op een rijtje. Ready for departure!
1.Onthou vooral dat turbulentie niet aangenaam is, maar zeker ook niet gevaarlijk. De natuur is verantwoordelijk voor deze onregelmatigheden tijdens het vliegen, maar dat is perfect normaal.
2.Leer hoe je je ademhaling kunt controleren. Wanneer je je angstig voelt, adem dan heel diep in, waarna je voor lange tijd rustig uitademt. Blijf dit doen tot je je meer op je gemak voelt.
3.Combineer een rustige ademhaling met het samentrekken van je spieren. Vooral je billen klemmen is effectief, aangezien het ervoor zorgt dat andere stressymptomen in je rug niet meer voelbaar zijn.
4.Vliegtuigen zijn ontworpen om in de lucht te hangen. Ze horen er thuis, net zoals je piloot en de stewards/stewardessen. Zij voelen het aan als een normale, veilige omgeving.
5.Probeer het vliegproces beter te begrijpen. Een vliegtuig kan maar vliegen doordat het sterke vleugels heeft, niet omdat alle motoren draaien. Een commercieel toestel dat op 10 kilometer hoogte vliegt, kan zonder motoren zelfs nog 160 kilometer verder zweven.
6.Verdeel je tijd tijdens een lange vlucht in, in deeltjes van 30 minuten. Zo kun je afwisselend bijvoorbeeld een film kijken, een boek lezen, eten of een brief schrijven. De tijd zal omvliegen!
7.Piloten ondergaan een enorm strenge selectieprocedure en zijn sterk getraind door de beste professionals ter wereld. Daarenboven worden ze elke zes maanden aan verschillende testen onderworpen.
8.Commerciële vliegtuigen zijn zeer goed onderhouden, en worden voor elke vlucht gecheckt door piloten en ingenieurs.
9.Luchtverkeersleiders zijn getrainde professionals die zich elke dag aan strikte regels moeten houden. Àlle piloten moeten hun ‘luchtregels’ volgen.
10.Stel jezelf voor dat je van het vliegtuig stapt en één van je geliefden je staat op te wachten, je in een warm klimaat terechtkomt of je naar een succesvolle businessvergadering kunt gaan.
Meer info: www.flyingwithconfidence.com
British Airways vliegt tot zes keer per dag van Brussel naar London Heathrow, van waaruit het 213 bestemmingen bedient. 10 hiervan liggen in het Verenigd Koninkrijk, 114 in Europa en 89 in de rest van de wereld. www.ba.com
De troevenvan het wijnfestival in de hypermarkten Carrefour en bij Market
400 wijnen in de Hypermarkten Carrefour – 200 bij Market - Speciale aandacht voor BIO en Fairtrade wijnen - Perfect evenwicht tussen wijnen uit Frankrijk, uit Europa en uit de Nieuwe Wereld - Wijnen om onmiddellijk te drinken, andere om te bewaren. De wijnfestivals van het najaar lopen dit jaar van 6 t.e.m. 24 september 2017 bij Market en van 4 t.e.m. 23 oktober 2017 in de Hypermarkten Carrefour.
Zoals elk jaar brengen Market en de Hypermarkten Carrefour elk 2 folders uit, waar in de eerste rekening wordt gehouden met de smaakvoorkeur van het noorden en in de 2de met de voorkeuren van het zuiden van het land. Tijdens elk wijnfestival vindt men een selectie van gemedailleerde wijnen of wijnen die vermeld worden in gidsen. In de kijker staan de gemedailleerde wijnen van de “Concours Mondial de Bruxelles”.
De klant zal ook kunnen kiezen uit een zeer grote selectie met talrijke ontdekkingen, grote promoties en aanbevolen favorieten van wijnexperten. Bij de de Hypermarkten Carrefour zijn dat zo’n 400 wijnen en bij Market 200, zodat er voldoende keuze is voor ieders voorkeur en budget. Elke wijn werd geselecteerd en geproefd door de Carrefour aankopers Francis Lerminiaux en Benoît Couderé. Alle wijnen zijn afkomstig van een wijnhuis, een kasteel of een coöperatieve. Het assortiment is in perfect evenwicht met wijnen uit Frankrijk, uit Europa en uit de Nieuwe Wereld. Een speciale aandacht is aan BIO en Fairtrade wijnen besteed.
Verder zal de klant flessen vinden die nu kunnen worden gedronken, andere om later van te genieten. Zoals gewoonlijk kan de klant tijdens het wijnfestival op de Carrefourspecialisten rekenen om een advies te vragen. Hiervoor zijn 200 animatiedagen en traditionele degustatie-avonden voorzien. Kers op de taart tijdens het wijnfestival bij Carrefour zijn de duidelijke promoties en aantrekkelijke prijzen. Enkele merkwaardige selecties:
De best promo voor een witte wijn: Bij Market: AOC Bordeaux Blanc demi sec MO 2015 aan €3,70- In de Hypermarkten Carrefour: AOC Alsace Pinot Gris Henri Ehrhart MO 2016 aan €5,99.
De best promo voor een rode wijn: Bij Market: AOC Bordeaux Leo de la Gaffelière, Rood, MO 2012 aan €4,68. In de Hypermarkten Carrefour: AOC Vinsobres Domaine Croze Brunet, Rood, MO 2014 aan €6,15
De best promo voor een wereldwijn: Bij Market: Matinal Sauvignon Blanc 2016 uit Chili aan €5,71 - In de Hypermarkten Carrefour: Buduresca 2015, Rood, uit Roemenië aan 6,38€
De ontdekkingen volgens Francis Lerminiaux : Bij Market: AOC Côtes Du Rhône Château Mont-Aigu, Rood, MO 2016 in 2+1 aanbieding, €11,98 voor 3 flessen. In de Hypermarkten Carrefour: AOC Bordeaux Supérieur Château Lassime Cuvée Rambaud BIO, Rood, MDC 2014 aan €8,24.
De ontdekkingen volgens Benoît Couderé : Bij Market: Curvos Loureiro 2016 Wit uit Portugal, aan 9,99€, in 2+1 aanbieding. In de Hypermarkten Carrefour: Cattunar Muscat Rose 2015 uit Croatië aan €10.00
Een goede tafelwijn voor elke dag: Bij Market: IGP Domaine de Lalande Merlot, Rood, MO 2016 aan €3,99 - In Hypermarkten Carrefour: AOC Madiran Terre Blanche, Rood, MO 2014 aan €4,49
Wijnen voor een speciale gelegenheid met de beste prijs-kwaliteitverhouding : Bij Market: AOP Montagne de Saint-Emilion Château La Fleur Plaisance, Rood, MDC 2015 aan €6,99. In de Hypermarkten Carrefour: AOC Côtes du Rhône Villages Laudun Esprit du Rhône, Rood, MO 2015 aan €5,59
Een onvergetelijke wijn, in de hogere prijsklasse : Bij Market: AOC Pomerol Château La Pointe, Rood, MDC 2012 aan €28,55 - In de Hypermarkten Carrefour: AOC Saint-Julien Château Talbot, Rood, MDC 2010 aan €59,99
Een betaalbare trendy witte wijn : Bij Market: AOC Macon-Village Maison Chandesais Les Colombes, Wit, MO 2015 aan €6,31 - In de Hypermarkten Carrefour: AOC Côteaux d'Aix-en-Provence Château de la Touloubre Bio Blanc MO 2016 à 5,59€
Een betaalbare rode wijn voor fijnproevers: Bij Market: AOC Médoc Château Moulin Riba, Rood, MDC 2013 Bio – 3 flessen aan €16,78 - In de Hypermarkten Carrefour: AOC premières Côtes de Blaye Château Le Bois De Grillet Vieilles Vignes, Rood, MDC 2015 aan €4,63
Witte wijn aan de beste prijs: Bij Market: AOC Bordeaux Blanc demi sec MO 2015 aan €3,70 - In de Hypermarkten Carrefour: Espagne Valdepenas Senio de los Llanos, Wit, MO 2015 aan €2,57
Rode wijn aan de beste prijs: Bij Market: AOC Côtes du Rhône Les Pierrasques, Rood, MO 2015 aan €3,52 - In de Hypermarkten Carrefour: Portugal Quinta Campelo Monte Seco, Rood, MO aan €3,00
De beste promotie voor een schuimwijn : Bij Market: Prosecco Golden Grape,- 1+1, of €5,49€ bij aankoop van 2 flessen - In de Hypermarkten Carrefour: Cava La Pasion, 3+3 of €4,49 per fles bij aankoop van 6 flessen
De meeste trendy schuimwijn: Bij Market: Cuvée Le Noble Blanc de Noirs, 100% Belgisch, aan €14,99 - In de Hypermarkten Carrefour: Prosecco 67, uit Italie, aan €7,14
Carrefour bekleedt een unieke positie in België dankzij zijn uiteenlopende winkelformats, zijn aanbod en de 11.500 gemotiveerde mannen en vrouwen die klaarstaan om de klant te helpen en hem te bieden wat hij nodig heeft om evenwichtig en aangenaam te leven.
Met 45 Carrefour Hypermarkten, meer dan 430 Markets, een tiental Easy’s, ongeveer 290 Express-winkels en 125 afhaalpunten voor Carrefour Drive, is Carrefour België de eerste en enige winkelketen die de klant in elke levens- en consumptiefase helpt.
Dankzij de lokale verankering in bijna elke gemeente en een uniek aanbod van 10.000 lokale en meer dan 2.200 Bio & Welzijnsproducten is Carrefour België de partner van het dagelijkse leven. Daarom doen dagelijks 650.000 klanten en jaarlijks zo’n 80% van de gezinnen in België hun inkopen bij Carrefour.
Carrefour België maakt deel uit van de Groupe Carrefour, de grootste voedingsretailer ter wereld met meer 380.000 medewerkers. De groep is met meer dan 12.000 winkels aanwezig in meer dan 30 landen en realiseerde in 2016 een omzet van 103,7 miljard euro onder enseigne.
Wijnfestival bij Market: van 6 t.e.m. 24 september 2017
Wijnfestival in de Hypermarkten Carrefour: van 4 t.e.m. 23 oktober 2017
Anita Care brengt nieuwe protheebeha's Charlize en Ophelia
Het Anita Care assortiment staat voor verfijnde esthetiek en verbeterde functionaliteit voor een uniek draagcomfort, afgestemd op de specifieke behoeften van vrouwen na een borstoperatie. Anita's decennialange ervaring op het gebied van Breast Care is terug te vinden in de ontwikkeling van iedere afzonderlijke prothesebeha. Het uitzonderlijke draagcomfort van de Anita care modellen wordt gerealiseerd dankzij hoogfunctionele eigenschappen. Verschillende protheses, ook om het maatverschil op te vangen, zijn zorgvuldig aangepast aan de prothesebeha's. Een speciale pasvorm, een hoger sluitende decolleté en een tussenstuk tussen de cups zijn een goede steun voor de borstprothese of schaal. In iedere prothesebeha van Anita zit aan beide zijden een fijn afgewerkt prothesehoesje van heel zacht katoen, MicroModal of microvezel materiaal. Voor een optimale ontlasting van de schouders zijn de op de rug verstelbare schouderbandjes van de Anita care prothesebeha's breder bij grotere maten. De zachte onderborstband is breder en zorgt daardoor voor een goede steun naar onderen en een voelbaar draagcomfort. Eventuele littekens worden door een hogere armuitsnijding verhuld.
In de nieuwe prothesebeha Charlize smelten romantisch Schnürli borduurwerk en grafisch jacquard samen tot een unieke vrouwelijke look. De tweede nieuwe serie Ophelia straalt luxe uit, zowel door zijn stralende kleur capri blue als de hoogwaardige afwerking.
De drijfveer van Maud Herbage ? Het onweerstaanbare verlangen om de vruchten van haar inspiratie met anderen te delen. De ontwerpster doet aan poëzie waarbij de unieke juwelen, die ze gebruikt, de woorden zijn die haar universum kleur geven. Ze observeert de omgeving met een scherp oog en voelde zich al snel voorbestemd voor een artistieke carrière. Maud behaalde een diploma Illustratie aan Saint-Luc, stapte het onderwijs in, maar bleef ondertussen haar passie voor tekenen en schilderkunst beoefenen.
Toen de koning der metalen, goud, toevallig op haar artistieke pad kwam, stortte ze zich vastberaden op onbekend terrein: de goudsmidskunst. Maud zoekt onvermoeid naar de beste manier om een emotie, een bijzondere ontmoeting, een gevoel, een persoonlijkheid... vorm te geven door het gebruik van goud met schetsen, lijnen, bochten, vormen...
Maud is autodidact en gooit zich vol overgave in de bewerking van edele en kostbare materialen. De instrumenten zijn het verlengde van haar arm, de stappen in het productieproces zijn de treden naar juwelen van hoogwaardige kwaliteit. Slechts enkele maanden na de start als ontwerpster krijgt ze officieel de titel als “poinçon de maître”. Finesse, bescheidenheid en poëzie illustreren de stijl van een ontwerpster die zich ontpopt als een waardevolle nieuwkomer.
Na twee jaar van werken en evolueren lanceert Maud Herbage haar eerste collectie : “Un point c’est tout”. Deze collectie is beschikbaar sinds eind 2016 en straalt een dubbele ontmoeting uit, één tussen goud en zilver en een ander tussen een lijn en een punt. “Un point c’est tout” bestaat uit een twaalftal creaties uit 925 zilver en 8 karaats geel goud. Oorbellen, ringen, halskettingen en armbanden... Er zijn 20 exemplaren van elk stuk.
‘‘O et R’’ is een minicollectie die voorzien is voor het najaar 2017: de O staat voor het Franse eau (water) en de R voor air (lucht). Maud Herbage creëert deze serie met 18 karaats goud en blauwe toermalijn (indigoliet).
De juwelen die Maud Herbage ontwerpt, zijn beschikbaar als unieke creaties of als onderdeel van een collectie (limited series). Een creatie op maat start steeds met een ontmoeting met de vrouw die het juweel zal dragen. Het juweel draagt een verhaal, een emotie en geeft het unieke karakter van de “bestemmeling” weer. Het vertrekpunt van de creatie zelf is de schets, de tekening en de grafische zoektocht naar het perfecte evenwicht... om vervolgens met veel precisie de ontwerpen om te zetten in unieke creaties.
Maud start ieder project met een vormelijk en grafisch onderzoek. Na overleg met de klant krijgt het project letterlijk en figuurlijk vorm waarbij de afwerking met goud het orgelpunt vormt. Maud hecht bijzonder veel belang aan de keuze van de gebruikte stenen en laat zich hierin bijstaan door een edelsteenkundige. De uitvoering van een persoonlijke creatie duurt één tot drie weken, afhankelijk van het model. Iedere creatie wordt gezien als een schets die tot leven komt, een 3D-projectie die evolueert richting een subtiel en tijdloos juweel.