A bag, coat or snood that can double as a pillow or blanket is pretty much all we're looking for in a plus-one the upcoming fall/winter season. Case in point: Betty Barclay's characteristic of this season's outdoor styles are voluminous looks and innovative hood designs. Large puffer jackets impress in various lengths and modern, shiny colours such as orange-red and gold-yellow. The puffer tote bags are designed for the ultimate urban fashionista. Short, light jackets, coats in fluffy velour, fake fur and wool as well as the sporty parka for spring and autumn await – all perfectly coordinated with the collection. Besides neutral colours such as camel and black, warm autumnal hues such as rust red, nougat and green set the tone.
to highlight real women with new 'Who are you?' campaign
From people of the heart and shared stories
With its innovative digital campaign, Tamaris is once again on the lookout - this time not only for unique personalities, but also for their favourite people. Clear the stage for a multitude of authentic, hearty and exciting stories!
By asking "Who is Julia?", the brand started its first search for real women at the beginning of the year. As part of the innovative, multi-level digital campaign, a wide variety of Julias told their stories and shared them with many other women. The search focused on the diversity and uniqueness of women. The result was impressive with high digital visibility and brand presence on the social web as well as successful sales - even in Corona times.
After the successful launch of the first campaign, the decision was quickly made to continue focusing on the uniqueness of women in a communicative way and to re-start the search in the autumn/winter season 2020. Whether Anna, Kira, Sophie, Sabine, Hailey etc. - with the hashtag #whoareyou all women are now being addressed in comparison to the first campaign.
Cathleen Burghardt, Head of Marketing at Tamaris, describes the campaign idea as followed "We want to make women feel special - through our shoes and through authentic protagonists in our campaign. Women like you and me, like them, like all of us - because we are unique! The focus is on heart-to-heart relationships between women that have made them the personalities they are today. These can be mothers, daughters, sisters, best friends, for example."
At the beginning of July, Tamaris called on women to apply as protagonists for the new campaign with a digital casting. Many responded with their answer to the question "Who are you?", telling what distinguishes, occupies them and who shapes their lives in particular. Tamaris has invited selected couples from all applicants to a shooting in Hamburg to get to know them even better, hear their stories and give them a stage as brand faces in autumn/winter 2020.
"We are overwhelmed by the response to the applications and look forward to the great women, their successes, personal hurdles and thoughts," says Cathleen Burghardt.
The high-coverage digital campaign will be broadcast from mid-August to early November 2020 in target group-specific environments. The combination of brand content with authentic branded content in combination with complex, digital ad structure leads to a significant, organic increase in relevance and thus contributes to the positioning of the brand.
Het Belgische merk 29TH October stelt als wintercollectie 2020 een geheel van creaties voor op basis van leder en wollen huiden: stukken met elegante en creatieve lijnen en kwalitatief comfort als rode draad. Voor hem: mantels, jekkers; parka’s, korte jassen, vesten en gilets … Voor haar brede mantels; 7/8 mantels; ¾ mantels, cape mantels, perfecto’s, PaperBag broeken, kokertokken, …
Een mix van trendy en tijdloze silhouetten met perfecte snit en verfijnd tot in het kleinste detail. 29October steekt veel tijd en energie in de keuze van de basismaterialen en in de beoordeling van de kwaliteit van onder meer de merinoswol. Het Belgische merk maakt lichte maar warme kleding die bovenal aangenaam is om te dragen en bovendien uiterst doeltreffend is tegen de koude. Tegelijk hebben de stukken ook een luxueuze uitstraling en een verfijnde textuur met afwerkingen en kleuren die het karakter van ieder stuk finaal bepalen.
Kwaliteit, een ethische benadering van dieren en een ecologische productie zijn sleutelelementen van het huis. Al meer dan 10 jaar werkt de Belgische onderneming samen met zorgvuldig uitgekozen erkende Europese looierijen die op een transparante manier werken met traceerbare grondstoffen. De gebruikte huiden zijn afkomstig uit de voedingsindustrie en komen bij de looierijen terecht via een uitgekiend recyclageproces. De herkomst wordt steeds streng bewaakt en de gebruikte huidvetten zijn van plantaardige oorsprong. Kortom, 29TH October kiest voor leveranciers met een ecolabel en dit met het oog op de impact op het milieu; op de maatschappij en op het dierenwelzijn.
Alle collecties van 29TH October worden door gepassioneerden en gespecialiseerde vakmensen ontworpen en afgewerkt in het atelier in Brussel.
Het huis 29TH October werd opgericht in 1992 en maakt kleding voor mannen en vrouwen op basis van leder, daim en duurzame wollen huiden. De productie van de modellen is in handen van vakmensen die opereren vanuit het atelier in het centrum van Brussel. Het is een plaats waar vakmensen, knowhow en passie zegevieren, tot in de kleinste details. De 29TH October familie ademt leder uit maar vooral kwalitatief werk!
Seizoen 2021: Slechts half zoveel kajuiten op nieuw zeeschip van All Ways Cruises
Snel reserveren is een must. 2021 wordt een heel bijzonder jaar voor de klanten van All Ways Cruises. Met een gloednieuw zeeschip en acht verschillende zeecruises zorgt de gespecialiseerde touroperator voor een verrassing van formaat. Maar, snel zijn is de boodschap!
World Explorer is een innovatief passagiersschip dat midden 2019 werd opgeleverd. Het werd ontworpen als expeditiejacht, om in optimale omstandigheden naar de mooiste plekken ter wereld te kunnen reizen.
Capaciteit: Het nieuwe schip heeft slechts 90 kajuiten, variërend van ruime kamers met panoramische ramen, balkonkajuiten tot en met suites. Dat is minder dan de helft dan de vorige schepen van All Ways.
Voucher: De coronacrisis zorgde ervoor dat alle passagiers die dit jaar hun cruise in rook zagen opgaan, een voucher kregen voor een nieuwe cruise in 2021.
Concreet: minder kajuiten en “voucher”-passagiers, dat betekent dat het schip nu al flink wordt geboekt.
Besluit: nu reserveren is de boodschap
Cruiseprogramma: • 1 mei: van Zeebrugge naar Rusland, via de Scandinavische landen en Estland tot in Sint-Petersburg. - • 29 mei: de cruise voor wie ervan droomt om de mooiste Noorse Fjorden te ontdekken. - • 5 juli: een natuurcruise volledig rond misschien wel het meest indrukwekkende land ter wereld, IJsland. - • 3 augustus: expeditiecruise naar de west- en oostkust van Groenland, met spectaculaire ijsbergen en fjorden, en een betere kijk op de cultuur van de Inuits. Deze cruise eindigt in Reykjavik. - • 31 augustus: vanuit Edinburg zet World Explorer koers naar de mooiste plaatsen in Schotland (de Hebriden) om dan via de Ierse Zee (Belfast, Eiland Man) terug te keren naar Zeebrugge. - • 10 september: kleine havens in Normandië en Bretagne? Geen probleem voor de 126-meter lange World Explorer. Ouistreham, Roscoff, Ouessant, Concarneau en La Rochelle zijn allesbehalve klassieke cruisehavens. De kers op de taart is de aankomst in Bordeaux. - • 19 september: van Bordeaux naar Lissabon, via de Atlantische Kust, met Spaans Baskenland, Galicië (Santiago de Compostella) en Porto. - • 25 september: verlaat Lissabon als een ontdekkingsreiziger op weg naar de Marokkaanse Kust (Tangiers, Casablanca, Essaouira en Dakhla) en de Canarische Eilanden tot in Dakar.
Meer informatie op www.all-ways.be of bij de reisagent
Van augmented reality tot waanhistorische wandeling. Met het grootste aantal erfgoedsites per vierkante meter van heel Vlaanderen, is Diest de ideale centrumstad om cultuur op te snuiven. Je vindt er een van de oudste apotheken van België, ontdekt er hedendaagse kunst met klassiek vakmanschap en fietst er tussen het groen naar tal van erfgoedsites die je kunt beleven aan de hand van augmented reality. Bovendien zet de stad haar eeuwenlange evolutie als scholenstad in de kijker met een bijzonder aanbod voor Open Monumentendag 2020.
Een overzicht van de activiteiten:
AR-fietsbelevingen tussen UNESCO-Werelderfgoed : Altijd al door muren heen willen kijken? De app 'Augmented Routes' brengt je over groene fietswegen naar verschillende erfgoedparels tussen Mechelen en Diest. Dankzij augmented reality kijk je virtueel binnen in historische sites, stap je terug in de tijd en wandel je tussen de bewoners van toen. Zo kom je op plaatsen waar je anders niet geraakt. Bovendien zorgt de app voor boeiende achtergrondinformatie en een quiz op kindermaat. De gratis app ‘Augmented Routes’ is te downloaden in de Apple App of Google Play Store.
Bezoek de 18e eeuwse Gasthuisapotheek : Verborgen achter de historische gevel van het vroegere Sint-Elisabethgasthuis bevindt zich de Gasthuisapotheek, een van de oudste apotheken van België. Het interieur met de vele apothekerspotten geeft een authentiek beeld van een apotheek uit de 18e eeuw. In september kan je de Gasthuisapotheek elke zaterdag tussen 13.30 en 16 uur bezoeken, van oktober tot en met juni kan dat elke eerste zaterdag van de maand, ook van 13.30 tot 16 uur.
Diestse scholen door de eeuwen heen : In het kader van Open Monumentendag zet Diest haar eeuwenlange traditie als scholenstad in de kijker. Tijdens een stadswandeling ontdek je de evolutie van de stadsscholen van de middeleeuwen tot nu. In de Lakenhalle, het populairste schoolgebouw, worden oude klasfoto’s tentoongesteld en kun je deelnemen aan fotografieworkshops met feedbacksessies in groepjes van drie. Tot slot ontdek je in deelgemeente Molenstede hoe onderwijzen er 100 jaar geleden aan toeging.
Waanhistorische wandeling : “Het Begijnhof, oorspronkelijk ‘‘Het Begijntjespark’’ is in 1893 gebouwd als een van de eerste pretparken in Europa.” Het Collectief Verheugen creëert in het kader van Social DIESTance een 'Waanhistorische wandeling'. Deze wandeling toont de hoogtepunten van de binnenstad aan de hand van ietwat absurde verhalen over de geschiedenis van de stad. Geen traditioneel historisch correcte rondleiding dus maar een 'nieuwe Diestse geschiedenis' met een kwinkslag. De route kun je vanaf eind september individueel of in groep beleven, met of zonder gids.
Laatste kans: expo Hans Laagland : Hagelandse kunstenaar Hans Laagland zet zich af tegen het progressieve kunstlandschap en legt in zijn werken de nadruk op de schoonheid van de natuur en het vakmanschap van schilderen. Daardoor wordt hij beschouwd als een hedendaagse Oude Meester die op technisch vlak kan concurreren met schilders als Rubens en Van Dyck. Zijn werken zijn nog tot en met 13 september te bewonderen in stadsmuseum De Hofstadt in Diest.
Barokkunst in gotische Sint-Catharinakerk : In de 14de eeuw werd de Sint-Catharinakerk als typische begijnhofkerk in lokale ijzerzandsteen gebouwd met beperkte middelen. De kleine vieringtoren eert Catharina, de heilige voor brand- en huidkwalen. In de kerk vind je werken van barokschilder Theodoor van Loon, tijdgenoot van Rubens. De Vlaamse Meester liet zich inspireren door de realistische stijl van Caravaggio.
Religieuze kunst en de Mosterdpot : De gotische Sint-Sulpitiuskerk is een mooi voorbeeld van de demergotiek. De combinatie van de roestbruine kleur van ijzerzandsteen met de witte Franse steen van het torentje, geeft de kerk een heel eigen cachet. De vorm van de toren leverde de bijnaam ‘mosterpot’ op. In het hoogkoor van de kerk vind je bovendien het Museum voor Religieuze Kunst met onder meer het graf van prins Filips Willem van Oranje-Nassau. Het museum is dinsdag t.e.m. zondag geopend van 14 tot 17 uur t.e.m. 15 september. Na 15 september op aanvraag te bezoeken met gids.
Museum van de Belgische parachutisten : Ook het Pegasusmuseum op de Citadel herbergt een bijzondere historie. Van augustus 1953 tot aan de ontbinding in augustus 2010 was de Citadel de thuisbasis van het 1e Bataljon van Belgische parachutisten. In het museum ontdek je alles over de geschiedenis.
De Vlaams-Brabantse provinciestad Diest is een stad van vele gezichten. Zo vloeien shoppen, culinair genieten, een rijke historie en deugddoende natuur moeiteloos in elkaar over. De stad behoort samen met Breda, Dillenburg en Orange tot de Unie van de Oranjesteden. Van die rijke historie tref je in de binnenstad en aan de rand dan ook overal stille getuigen aan. Bovendien vind je in Diest het grootste aantal erfgoedsites per vierkante meter van heel Vlaanderen en is het Diestse begijnhof één van de dertien Vlaamse begijnhoven die pronken op de UNESCO-Werelderfgoedlijst.
Toerisme Diest, Koning Albertstraat 16a, 3290 Diest - Elke dag geopend van: 10 tot 12 uur en van 13 tot 17 uur
Pure Actives : Collistars best verkochte lijn met gerichte oplossingen voor specifieke huidbehoeften. Alle producten in deze lijn zijn samengesteld met huidvriendelijke, actieve ingrediënten om de huid mooi en gezond te houden. Naast specialiteiten met hyaluronzuur, glycolzuur, collageen en elastine, wordt Pure Actives nu uitgebreid met twee producten die zijn geformuleerd met het ingrediënt dat het beste verheldert en beschermt tegen celoxidatie, een van de belangrijkste oorzaken van huidveroudering: Vitamine C.
Dus hier zijn Vitamin C + Alpha- Arbutin drops en Vitamin C + Ferulic Acid Cream, twee specialiteiten die ‘s morgens en ‘s avonds gebruikt kunnen worden, op zichzelf of in combinatie met andere producten. Zoals alle formules in het Pure Actives assortiment, zijn de concentraties van de componenten optimaal gedoseerd om ervoor te zorgen dat ieder product volledig effectief is en om tegelijkertijd te garanderen dat het huidtolerant is, waardoor het risico op huidirritatie wordt geminimaliseerd. Benieuwd? We gaan wat dieper op de producten in.
VITAMIN C + ALPHA-ARBUTIN
De verhelderende antioxidant : Dit product bevat een exclusieve combinatie van ethylascorbinezuur en alfa-arbutine voor een optimale verhelderende werking. Alfa-arbutine voorkomt en beschermt de huid tegen pigmentatie. Vitamin C + Alpha-Arbutin is speciaal samengesteld op basis van water om optimale hydratatie van de huid te garanderen. Dit pure concentraat bevat enkel ingrediënten die nodig zijn om de huid optimaal te revitaliseren. Verder neutraliseert dit concentraat vrije radicalen in de huid, hierdoor wordt celoxidatie voorkomen. Ook houdt deze Pure Active de huid stevig en jong, door de aanmaak van collageen te stimuleren.
VITAMIN C + FERULIC ACID CREAM
De verhelderende antioxidant : Vitamin C + Ferulic Acid Cream: een crème behandeling voor een stralende, gehydrateerde en gerevitaliseerde huid. De zuivere formule van ethylascorbinezuur wordt versterkt door de toevoeging van ferulazuur, een krachtig antioxidant. Vitamin C + Ferulic Acid Cream beschermt tegen celoxidatie veroorzaakt door vrije radicalen, het stimuleert de productie van collageen en helpt de afbraak ervan tegen te gaan waardoor de huid jong blijft. Met zijn olievrije textuur is de formule perfect voor alle huidtypen, inclusief de gevoelige huid.
DE NIEUWE PURE ACTIVES VITAMIN C PRODUCTEN ZIJN VERKRIJGBAAR VANAF OKTOBER 2020.
» Je spoelbak in nieuwe moody trendtinten: Orion, Denim en Salie. - » Top 8 complementaire kranen
Relax, don’t do it! Gedaan met op veilig spelen in de keuken. Vanaf nu durven we combineren en trekken we samen met Franke volop de kleurenkaart. De Zwitserse keuken- en huishoudproducent introduceert 3 stijlvolle nieuwe tinten in haar Fragranit+-lijn en heeft een brede waaier kranen achter de hand om die mee te matchen. Live those dreams!
Kleuren om van te smullen
De slijtvaste Fragranit+-spoelbakken – gemaakt uit 80% kwartszand en 20% acrylhars met pigment – komen naast de 12 bestaande kleuren nu ook in 3 nieuwe moody trendtinten: Orion, Denim en Salie. Net als de rest van de URBAN-familie zijn deze beschikbaar in 4 formaten: de standaard enkele spoelbak, een grote enkele spoelbak, anderhalve bak en een dubbele spoelbak. Telkens met het kenmerkende hoekige, moderne design van de URBAN-lijn. Ga voor een keuken in olijfkleur met Orion, eentje gedrenkt in de warmte van blauwe bes met Denim of ga voor het frisse salie. (Ravioli met boter en porcini zelf toe te voegen.)
Color pairing
Raak je geïnspireerd door de food pairing op tafel? Trek de lijn dan door naar je keuken en werk deze af met een complementaire kraan. Afhankelijk van het gekozen werkblad en het gewenste statement, kan je gaan voor de nieuwe klassieker in zwart, een eigenzinnig wit exemplaar of een stoere en industriële RVS-uitvoering. Door een andere kraan met je kleurige Fragranit+-spoelbak te combineren, krijg je meteen een heel andere look: salie met een zwarte kraan (o.a. Atlas Neo, Pescara en Mythos) zorgt voor een ingetogen geheel, terwijl een witte kraan (o.a. Active Plus, Active Neo en Neptune Evo) net heel fris en jong zal ogen.
Terra di Siena stelt de collectie Herfst 202o voor, een interessante mengelmoes die tegelijk coherent en gevarieerd is. De ideale mix voor een seizoen vol romantiek, rock attitude, Boheemse levensstijl, bourgeoisie, charme en verrassende volumes … aan jou de keuze wat er het best bij je past!
Vanaf de nazomer tot aan de eerste herfstdagen, dat is een ideale periode om te pronken met lange kleedjes of rokjes in satijn. De brede broeken met Tie & Dye prints gaan perfect samen met de katoenen bloesjes in Folk stijl en de topjes met Glam accenten. Een Rock mantelpak in namaakleder, ongetwijfeld het iconisch stuk van deze collectie, maakt je look compleet.
Ook op het vlak van kleuren is er voor ieder wat wils, eendblauw, kaki, camel, steenkleur en framboos maar ook zwart en ecru versieren één van de stukken uit satijn, katoen, gemengde wol en viscose. Voor de eerste frisse dagen is er het Canadese vest of de mantel met ruitjes in camel, bruin of gebroken wit. Elegantie met een twist!
Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Door deze manier van verdelen garandeert het merk een persoonlijke service en stijladvies aan de klanten. De lijst van alle verdeelpunten en webshops staat op de website www.terradisiena.be
Chantelle's SoftStretch is a modern day interpretation of underwear: ultimate stretch, invisibility under clothing, breathable fabric for all movement and extreme comfort. This season, Chantelle expands this line with a skin tones colour range and a lace design.
Set the tone
Chantelle expands its SoftStretch collection for this season to offer a skin tones colour range. Designed with innovative and breathable fabric technology, it is the perfect item for all wardrobes. Supreme softness and seamless design offers optimal comfort and total invisibility under clothing.
The new lace bralette
A new addition to the SoftStretch range, the classic padded top, is reimagined for this season in a modern and feminine lace line. The bra, made of ultra soft and stretchy material, gives a second skin effect adaptable to all body types.
The floral lace design gives the lace bralette a sophisticated look. Thanks to the V-neck on both front and back, a feminine touch is added. The wide straps smoothen the silhouette and make the bra completly invisble underneath any clothing. The bralette gives perfect support and the soft cups make sure the bust is perfectly round.
Met hun FW20 collectie zorgt Anita ervoor dat elke vrouw zich kan voelen als een work of art. De nieuwe Clara Art & Sophia serie is een collectie vol vrouwelijke, elegante modellen in verschillende kleuren. Daarnaast is de Anita care collectie dit seizoen nog zorgzamer voor vrouwen die een borstoperatie achter de rug hebben. Anita werkt voor het eerst samen met 'Discovering Hands', een organisatie die vrouwen met een visuele handicap (maar zeer sterke tactile skills) opleidt om medical tactile examiners (MTEs) te worden. Zij selecteerden voor Anita care de zachtste en meest kwaliteitsvolle materialen.
Clara Art Series & Sophia Series
De Clara Art series in de Anita since 1886 collectie zijn elegante feelgood bh's, met functionele nuances. De twee nieuwe modellen zijn beschikbaar in verschillende kleuren, van een elegante champagne kleur, edel blauw-zwart, tot de modieuze "berry" kleur of een moderne ellipsprint. De semitransparante decolleté zorgt voor een verleidelijke triangel: luchtig, licht en zinneprikkelend.
De Sophia series voelen als een tweede huid voor elk type figuur. Dankzij de innovatieve snit van de drieledige cup en het gebruik van zorgvuldig geselecteerde materialen passen de comfort bh en corselet perfect aan. De semitransparante tule maakt de bh en het corselet luchtig, licht én sexy. De brede doorlopende schouderbandjes ontlasten dan weer de schouders op een aangename manier.
Anita care: de magic touch van Discovering Hands
Bij de Anita care collectie ligt dit seizoen de focus op de geselecteerde materialen. Hiervoor werken ze samen met Discovering Hands: deze organisatie traint blinde en slechtziende vrouwen om medical tactile examiners (MTEs) te worden. Door hun visuele handicap, hebben deze vrouwen een zeer sterk ontwikkeld gevoel van aanraking. Omwille van dit belangrijke voordeel werden hun 'discovering hands' reeds regelmatig in de medische wereld ingezet om borstkanker op te sporen in de eerste stadia. Door hun kennis en sterk ontwikkeld 'sense of touch', sporen deze vrouwen maar liefst 30% meer kleine veranderingen in borstweefsel op dan dokters.
Voor een nieuwe Anita care collectie, kon Anita samenwerken met deze MTEs. Zij hielpen Anita bij het selecteren van verschillende stoffen en materialen.
"Nadat we een eigen shortlist van materialen hadden opgemaakt, rekening houdend met de verschillende materiaalmixen, de gewenste functie en de snit, gingen we kijken naar het gevoel van het materiaal", vertelt Katja Hartenstein, hoofd van Lingerie R&D bij Anita. "Toen kwamen we Discovering Hands tegen. Deze vrouwen wezen ons op verschillen waar wij zelfs nooit aan gedacht hadden. Discovering Hands is net zo bezig en toegewijd aan de preventie van borstkanker en het ondersteunen van patiënten als wij. Het was dan ook fantastisch dat we konden samenwerken!"
Voordat de nieuwe modellen op de markt gebracht worden laat Anita elke beha testen door vrouwen in alle maten en vormen die werden getroffen door borstkanker. Na zo'n operatie is de huid namelijk vaak enorm gevoelig, wat maakt dat een perfecte pasvorm enorm belangrijk is. Dankzij feedback van (ex)-borstkankerpatiënten garandeert Anita care kwaliteit, comfort en een aangename look & feel voor elke vrouw.
Summer might be coming to an end, but on the upside: fall boot season will soon be upon us! Getting ready for fall season means investing in a good pair of boots. Whether you're looking for a pair to go hiking, to own your workplace or to finally (hopefully) dance the night away in, Unisa offers a style for everyone.
Under the knee boots
A must-have in every wardrobe is the under the knee boot. Simple, straight boots in leather or suede are everyone's favourite. They suit any style! Combine them with a pair of jeans for a casual look, or with a classy dress for a more formal style.
Cowboy Boots
Yeehaw! The cowboy style carries trough for another season, but with a playful upgrade. The iconic Western silhouette is characterized by a tip point, typical pull straps on the side and a firm cowboy heel. This season, our Western boots have a colourful, metallic twist.
Stretch boots
If you're looking for comfort, grace and style, go for stretch boots. These boots hug you in all the right places and will give you legs for days...
Combat boots
Chelseas and laced ankle boots have been revamped this season. Padded and elastic details in bring a sportier look to the tough biker shoes. These boots create a highly feminine look, with a little rebel touch.
Booties
Ankle boots are the perfect completion of every outfit. This season, find them in all colours, textures and materials. With a not-too-high heel, these booties add a touch of sophistiaction to your look.
Hiking boots
And last but not least: the ever trustworthy hiking boot. The hiking boot trend was born in nature. Rivers, mountains and possible rain forged their strong character, but ultimately these boots are made for city girls who don't mind the outdoors.
Dit jaar helaas geen safari in Afrika, maar waarom niet in eigen land? Met een safarihoedje en kaki safarikleding ben je zo in de sfeer. Nee … die malariapillen en wereldstekker heb je echt niet nodig, maar vergeet zeker je verrekijker niet! Ook wie een bril draagt, kan met de verrekijker op pad.
Brildragers, geen probleem! SWAROVSKI OPTIK verrekijkers hebben 2 opties:
Uitdraaibare oogschelpen: brildrager of niet, je kunt altijd een oogafstand van 1,5 cm houden. Vanaf deze afstand heb je een scherp beeld zodra je door de verrekijker kijkt.
Handmatige dioptriecorrectie: ook zonder bril kun je van een scherp beeld genieten met een draai aan het scherpstelwieltje.
Met of zonder bril, net zoals op een safari in Afrika is er voorbereiding nodig om je missie te laten slagen. Je moet al wat kennis hebben om te weten waar je precies moet zijn en op welk tijdstip om in België speciale dieren in het wild te zien. Een aantal spannende-dieren-tips voor België:
Edelherten kun je zien in de Ardennen en ook in de Voerstreek. Damherten zijn geen inheemse hertensoort, maar hebben zich toch goed verspreid in Vlaanderen. Ze zijn ontsnapt bij kwekers of hobbyhouders en zo in de natuur terechtgekomen. Reeën komen veel voor in de bossen van de provincies Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant. Ze hebben, in tegenstelling tot andere soorten, geen staart.
Bevers kun je aantreffen in Vlaanderen en Wallonië, bijvoorbeeld bij valavond in de buurt van beverdammen. Soms zijn ze redelijk gewend aan mensen en kun je dichtbij komen.
Wolven zijn terug van weggeweest. Het Vlaamse wolvenkoppel Noëlla en August heeft in juni voor vier welpen gezorgd. Met veel geduld en een beetje geluk kun je ze spotten in het Limburgse bosland.
Voorlopig zijn ze nog niet met zekerheid gezien in België, maar lynxen komen in de buurt van de grens met Duitsland voor. Deze katachtigen zijn zeldzaam en superschuw, dus erg moeilijk om te spotten.
In Vlaams-Brabant en zelfs Brussel hebben ze tegenwoordig hun eigen ‘Big Five’: 5 mooie dieren die leven in het wild, in de bossen en velden van Vlaams-Brabant. Het zijn allemaal opportunisten die gemakkelijk voedsel vinden en zich goed aanpassen: dassen, vossen, everzwijnen, steenmarters en bevers.
Ook prachtige dieren om te zien, zijn uilen. De kerkuil is misschien wel de bekendste. Maar er zijn ook velduilen, steenuilen, ransuilen, bosuilen en prachtige oehoes in ons land.
Een heel andere plek om met je verrekijker op pad te gaan, is aan de Noordzee. O.a. in de buurt van Koksijde kun je zeehonden zien. Maar hou zeker 30 meter afstand en stoor de beestjes niet. En nu we toch bezig zijn: ga met je verrekijker eens langs in het Zwin Natuur Park, op vogelsafari!
De wereld behoort aan hen die schoonheid kunnen zien. Ervaar het ogenblik.
Stockholm-based lifestyle brand ARKET is launching its first global brand campaign this August. The campaign presents the A/W 2020 collections for women, men, children and the home against a backdrop of the beautiful natural surroundings of the brand’s hometown.
Entitled ‘New Nordic Everyday Design’, the campaign is a showcase of ARKET’s signature combination of simplicity, function and colourful playfulness through a series of looks drawn from its permanent collection as well as upcoming seasonal drops.
‘New Nordic Everyday Design can be read as a simple manifesto for our philosophy and mission but also captures ideas and inspirations which we often return to in our creative work. It represents openness, innovation and a dedication to make even the ordinary things we use in daily life a little more beautiful’, says ARKET Head of Design, Anna Teurnell.
The concept of everyday beauty was one of the starting points for developing ARKET as well as a major influence on the Nordic modernist movement in the mid-20th century. Formulated in 1919 by Swedish art historian Gregor Paulsson, Vackrare vardagsvara (More beautiful everyday things) became the slogan for a new democratic approach that aimed to bridge the worlds of arts, crafts and functional form to produce affordable and widely accessible items for everyday use.
In the Nordic countries, this ambition was associated with a new ideal of beauty which favoured clean lines, a neutral colour palette and solid materials inspired by nature and the northern climate. Above all, it made functionality and durability the basis for good design.
With special attention to sustainable practices, ARKET continues to build on the Nordic tradition of functional beauty and the mission to enhance life through well-designed everyday things. Its stores are a modern-day market and lifestyle destination for the entire family, offering a wide assortment of fashion, food, scents, beauty and home interiors under one roof. The collections are carefully made to leave a lighter footprint and intended to be used and loved for a long time.
A selection of the products highlighted in the new campaign includes outerwear from the Upcycled Down™ program, recycled cashmere knitwear, denim and shirting made from organic cotton, chromefree tanned leather pieces and Seamless™ yoga wear featuring recycled nylon. ‘New Nordic Everyday Design’ launched worldwide today. www.arket.com
Wat er zo bijzonder is aan het eeuwenoude oosten van Ierland? Een bezoek aan deze buitengewoon indrukwekkende regio neemt je mee op reis terug in de tijd tot wel 5000 jaar geleden. Hier voel, ervaar en beleef je het vervlogen verleden van de Ierse geschiedenis en alle verhalen te midden van cultuurschatten en natuurjuwelen. Wanneer de tijd rijp is om weer op vakantie te gaan naar Ierland, staan deze 10 bijzondere tips bovenaan de bucketlist om te ontdekken hoe uniek deze vakantieregio is.
Brú na Bóinne UNESCO World Heritage Site : Ervaar het magische gevoel van levende historie in het gebied naast River Boyne in County Meath. De plek dateert uit de tijd voor de piramides, bevat een van ’s werelds meest belangrijkste prehistorische landschappen en omvat de grootste collectie van megalithische kunst in Europa.
Kilkenny : Een historische stad waar het erfgoed overal zichtbaar is. Bewonder het oude Kilkenny Castle en wandel over de straten met kinderkopjes, terwijl je geniet van de moderne sfeer, de goede keuken en fantastische Ierse pubs.
Glendalough : Ervaar het Ierland van heiligen en geleerden op deze rustige bestemming in County Wicklow. De kloosterstad, gesticht in de 6e eeuw, is net zo indrukwekkend als de uitzichten over het omringende dal.
Hook Head Lighthouse : Reis terug in de tijd in de oudste werkende vuurtoren ter wereld in County Wexford: Hook Head Lighthouse. Overwin je hoogtevrees, beklim de trappen naar het uitkijkplatform en geniet van een eindeloos uitzicht over zee terwijl je luistert naar de verhalen van het leven als vuurtorenwachter.
Dunbrody Famine Ship : In County Wexford leer je meer over de Ierse hongersnood op een authentieke reproductie van een emigrantenschip uit 1840. Gekostumeerde personages en interactieve tours laten niets aan de verbeelding over en nemen je mee naar vervlogen tijden. .
Clonmacnoise, County Offaly : Deze eeuwenoude kloosternederzetting aan de oevers van River Shannon dateert uit 548. Wandel langs de uitgestrekte ruïnes van een kathedraal, een kasteel, een hoge ronde toren, meerdere kerken, twee belangrijke kruizen en een groot aantal christelijke grafstenen.
Titanic Experience : Treed in de voetsporen van de passagiers en ga aan boord van de Titanic bij het pittoreske Cobh, County Cork, de laatste aanleghaven van het schip. Bezoek ‘Heartbreak Pier’ en laat je meevoeren op de noodlottige vaart in de Titanic Experience.
Irish National Stud : Zie met eigen ogen waarom de Ieren koning te paard zijn bij een van ’s werelds meest toonaangevende fokkerijen voor volbloedrassen in County Kildare. Sluit je bezoek af met een wandeling door de aangrenzende Japanse tuinen, een natuurjuweeltje van de bovenste plank.
Rock of Cashel : Een spectaculaire historische bezienswaardigheid: het icoon van County Tipperary is geliefd vanwege het rijke culturele erfgoed. De imposante muren omvatten een grote ronde toren, een eeuwenoude kathedraal en de mooiste Romaanse kapel van het land.
Cavan Burren Park : Ontdek dit idyllische en fascinerende landschap in County Cavan, dat zowel geologisch als archeologisch zeer de moeite waard is. In verschillende trails en een interactief centrum leer je meer over de geschiedenis van dit gebied. Het maakt deel uit van UNESCO Marble Arch Caves Global Geopark en is een paradijs voor wandelaars.
ARKET’s new Pastry Drop™, Blueberry Bliss, is a nod to the traditional Swedish crumble pie. Made with fresh blueberries – a staple during the summer months – this classic recipe is updated with the brand’s signature cardamom and barley cookie crumble, which adds a subtle nutty flavour. Topped with cream cheese and a touch of lemon zest, Blueberry Bliss marries sweet, tart and spicy notes with the comforting quality of Swedish homemade desserts.
The Pastry Drop™ series are seasonally flavoured pastries inspired by the natural rhythm of the Nordic climate. Developed by our chef Martin Berg, the pastries are offered for a limited time at all ARKET cafés. Blueberry Bliss will be available from 27 August at €5,50.
Make an impact this fall-winter thank to the new GUESS American Icon capsule collection. Confidence is key for the GUESS woman as she wows in eye-catching looks with statement appeal. This fiercely feminine capsule has reinterpreted iconic patterns with contemporary chic, refined fabrics and prints for a new take on anarchic style.
Why follow rules when you can break them? This iconic capsule reinterpreted in pop tones is all about rebellion with spray-painted digital prints, overlay check prints, and classic pois and houndstooth with a punk twist. Confident tones of camel colors are mixed with fuchsia and red with touches of bright green, black and white check in a palette that enhances classic patterns and textures with a modern twist.
Oversized silhouettes complement fitted waists and sheer detailing, while cozy puffa and sumptuous faux fur in strong tones keep the winter cold at bay, along with pop fur jackets with sprayed polka dots and printed face motifs. This punky capsule also highlights outerwear, with key pieces such as the reversible coat with its striking graffiti lining and the transparent nylon down jacket with colored feathers inside.
Als eerste cruisemaatschappij heeft het Italiaanse Costa Cruises de certificering verkregen voor een biologische risicopreventiesysteem aan boord, ontwikkeld door het RINA-instituut. Met het oog op de hervatting van cruises en gelet op de huidige situatie en mening van experts, gaat het bedrijf voor het aan boord gaan bij alle gasten swabtesten uitvoeren. Costa Cruises blijft werken aan een verantwoorde en veilige herstart van haar activiteiten per 6 september a.s. en is de eerste cruiserederij met een zogenaamde Biosafety Trust-certificering van het meer dan 150 jaar oude RINA instituut.
Tijdens het certificeringsproces, uitgevoerd door middel van gerichte audits, werden alle aspecten van de processen aan boord en aan wal - van inschepingsprocedures tot de dienstverlening aan boord, catering, fitness, ontspanningsruimtes en excursies – onderzocht en beoordeeld of uitgevoerd conform de schemaprocedures gericht op het voorkomen en beheersen van infecties.
Om de certificering van RINA te verkrijgen, zijn specifieke trainingsmodules voor de bemanning ontwikkeld in strikte overeenstemming met de gezondheidsprotocollen en met het bijbehorende managementsysteem aan boord. Deze trainingsprogramma's versterken de toch al strikte procedures die van kracht zijn aan boord van de schepen van Costa, in de inschepingsterminals en tijdens excursies aan land. Deze werden eerder van kracht met de introductie van het Costa Safety Protocol, het nieuwe door Costa ontwikkelde gezondheidsprotocol voor Covid-19 en met de wetenschappelijke onderbouwing door onafhankelijke experts.
Op basis van de huidige epidemiologische situatie en adviezen van experts, zal het bedrijf vanaf het eerste vertrek van de Costa Deliziosa, op 6 september vanuit Triëst, en alle daaropvolgende afvaarten de antigene Covid- 19 swabtesten voor alle inschepende gasten uitvoeren. Deze test wordt uitgevoerd binnen de bredere pre-boarding procedures zoals verankerd in het nieuwe Costa Safety Protocol en de protocollen van de gezondheidsautoriteiten. De snelle antigene test identificeert snel verdachte gevallen. Gasten kunnen in een dergelijk geval worden onderworpen aan een PCR-test alvorens te kunnen inschepen. Het bedrijf biedt haar gasten ook de mogelijkheid om een speciale verzekering af te sluiten, met specifieke dekking.
De gefaseerde herstart van de cruises van Costa heeft oog op maximale veiligheid voor gasten, de bemanning en de inwoners van bestemmingen die Costa aandoet. Het bedrijf heeft ervoor gekozen om voor de september cruises alleen routes in Italië aan te bieden en vooralsnog exclusief voor Italiaanse gasten. De Costa Deliziosa zal elke zondag in september vanuit Triëst vertrekken en Bari, Brindisi, Corigliano-Rossano, Siracusa en Catania aandoen. De Costa Diadema volgt op 19 september a.s. met een 7-daagse cruise vanuit Genua in de westelijke Middellandse Zee met bezoeken aan Civitavecchia / Rome, Napels, Palermo, Cagliari en La Spezia.
INTO THE LUXURY CUSTOMER EXPERIENCE AND LAUNCHES A DEDICATED MARKETING CAMPAIGN “REAL LIFE LUXURY”
Zalando, Europe’s leading fashion and lifestyle platform, reveals new initiatives in the premium category by adding new brands, renaming the category into “Designer” and launching a dedicated marketing campaign under the concept “Real life luxury”. The work sets out to offer a democratic approach for the segment as the campaign falls under the concept of “Real life Luxury” whilst showing the vast premium and luxury assortment including new entries such as Victoria Beckham, Roksanda, Mary Katrantzou, Theory, GCDS and Cult Gaia.
In order to become the Starting Point for Fashion, Zalando wants to offer its customers what they are searching for: the full range of fashion from low to high to very high. By adding new brands, Zalando makes further progress in expanding the premium category into luxury as announced in February 2020.
With its around 260 Premium and Luxury brands, Zalando’s wide assortment of styles include now and from SS21 Victoria Beckham, the voice of modern minimalism, Roksanda ambassador of modern and contemporary art pieces fashion, GCDS aka “GOD CAN’T DESTROY STREETWEAR” made in Italy emerging brand, Theory New York based contemporary fashion label, Mary Katrantzou Greek artist and master of prints among others and Cult Gaia american brand with designs inspired by nature and women.
“As announced in the beginning of this year, we are pushing premium and the expansion into advanced contemporary and luxury within this category further throughout 2020. With new brands, a new name of the category and a dedicated marketing campaign we sharpen our perception as a Designer destination towards customers and brands. We are very excited to offer our customers now a new online experience and to offer brands a suitable environment to present themselves to their standards,” says Lena-Sophie Roeper, Buying Director Premium & Luxury, Zalando.
In this context, Zalando will rename the premium category into Designer on the 30th of August. The decision goes along with the aim for Zalando to become the Starting Point for Fashion as the name "Designer" is more inclusive and is the name most commonly used to describe the range of products Zalando wants to offer customers. The name will be used in all 17 Zalando markets, except in France, where the category will be called Espace Créeateurs.
In addition to the increased customer experience on the website, Zalando is launching a major marketing initiative to introduce the assortment including new brand launches to existing customers and also demonstrate new customers Zalando is the best fashion destination for mix & match. The marketing campaign will be launched under the concept "Real Life Luxury" on the 30th of August and is directed and photographed by UK based AD Felix Cooper.
The concept aims at understanding what is the true definition of luxury after all people have gone through: luxury can mean different things to different people. It can mean escaping into nature, spending time with the family, following shared dreams together with friends, but it can also be the freedom to express one's own individuality. True luxury can be defined as real life experiences with real people. This is real life luxury.
To bring this vision to life, not models, but real people were cast by the director in the streets of Monnickendam, The Netherlands, to tell what real life luxury is to them.
In a documentary-style approach Felix accompanied among others a group of Bird-watchers, a couple of young creatives, a family with Burundian roots and a music band in their daily lives for a couple of days, visited the places that mean something to them and listened to their intimate and personal stories about how they see fashion as a form of expression, escapism and a way to elevate their everyday lives by breaking conventions and driving self confidence.
“It was a joy to shoot the talents for this campaign. Spending time with each person, getting to know them, and watching their relationships with each other was beautiful. I loved to see how each person conveyed their connection to how they present themselves, and how fashion makes them feel.” says Felix.
With the campaign Zalando taps into the potential of real people and gives them a platform to tell their stories underlining the inclusive approach towards luxury, making it accessible to many target groups.
The campaign will go live on the 30th of August and it will be shown on digital with a short fashion film centerpiece of the campaign and further translated into print advertising, out of home and Zalando-owned channels. A celebration of real life luxury will also be seen on Zalando’s Designer website and social media exclusive content pieces available on Instagram @zalando and TikTok.
Puy du Fou is een atypisch themapark zonder rollercoasters en attracties. In de plaats daarvan ben je te gast tijdens verbazingwekkende spektakels en word je zelf acteur in actiescenes waar zelfs Hollywood zou van verbleken. We nemen je graag 24 uur mee in de wereld van Puy du Fou.
8 uur: Ontwaak als ridder of jonkvrouw in de Middeleeuwse Citadel. Na een stevig ontbijt gaat de ophaalbrug naar beneden en ben je helemaal klaar voor het avontuur.
10 uur: Jonkvrouw Aliénor ontwaakt in de ruïnes van een oud kasteel voor het spektakel Le Bal des Oiseaux Fantômes. 310 valken, uilen, gieren en andere vogelsoorten scheren met hun enorme vleugels langs je heen in een indrukwekkend spektakel. Was je nog niet helemaal wakker, dan ben je het nu vast en zeker. Op naar het volgende spektakel!
11.15 uur: Help, de Vikingen, de meest verschrikkelijke krijgers uit het hoge Noorden, vallen aan! Dwars door de hoge vlammen duiken plotseling de woeste Vikingen in hun drakenboten op en vallen het vredige Fort de l'An Mil met zijn hutjes met rieten daken aan. Aan de voet van de 22 meter hoge vestingtoren woedt de strijd te midden van een stormvloed aan speciale effecten.
12 uur: Welkom in de 20ste eeuw waar je zelf acteur wordt bij Les Amoureux de Verdun. Aan de hand van de liefdesbrieven van een soldaat en zijn verloofde word je meegenomen naar de winter van 1916. Je loopt er door loopgraven vol sneeuw en heldhaftige soldaten. De grond trilt onder je voeten bij iedere nieuwe explosie, je ziet niets meer want de gangen staan vol rook, overal klinken alarmbellen.... je bent midden in de oorlog belandt maar zal je de lunch wel halen?
Om even op rust te komen, wandel je door het bos naar La Vallée Fleurie - de bloemenvallei - met zijn eeuwenoude eiken, verfrissende varens, waterplanten en liefelijke watervalletjes.
13 uur: Van zo veel spektakels krijg je wel honger en je wordt uitgenodigd door Catherine du Puy du Fou voor een Renaissance maaltijd in L’Echansonnerie. Laat het smaken!
14 uur: Tijd voor wat actie in de Middeleeuwen bij ‘Le Secret de la Lance’. Nadat de Franse ridders zijn vertrokken naar Orléans, blijft Marguerite, een jonge herderin, alleen achter in het kasteel. Zij moet het geheim van een lans met magische eigenschappen ontraadselen om het kasteel te beschermen. Een paardenspektakel op het hoogste niveau.
15 uur: Klaar voor het hoogtepunt? Samen met 6.500 toeschouwers ga je terug naar de Romeinse tijd voor Le Signe du Triomphe. In de Romeinse arena worden Gallische gevangenen veroordeeld om de Circusspelen te winnen onder de ogen van de Romeinse gouverneur. Maak je borst nat voor een wervelend spektakel met wagenrennen, gladiatorengevechten en leeuwentemmers! Kies jij voor het kamp van de Romeinen, of dat van de Galliërs?
17 uur: Volg een Franse marineofficier, held van de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog, tijdens een ultiem gevecht voor de vrijheid in 1793, Le dernier Panache. Het spektakel komt tot leven op een 360 °-scène, de tribune waarop je zit draait mee om je het beste zicht te geven. Een grootse, adembenemende voorstelling, heldhaftig en ontroerend, met een unieke mise-en-scène!
19 uur: Tijdens het avondeten ga je met een teletijdmachine naar het jaar 1914 naar het Café de la Madelon. Je bent uitgenodigd op de bruiloftsmaaltijd van Madelon. Alles is klaar voor de trouw, maar niets gaat zoals gepland…
21.30 uur: Welkom op het nieuwste spektakel van Puy du Fou: Les Noces de Feu, ‘de bruiloft van vuur’. Denk aan een spektakel als ‘Titanic meets Romeo & Julia meets Assepoester’. De nacht valt, een zoete melodie weerklinkt over het meer, de romantische bruiloft begint. Het koppel, een vrouwelijke violist en mannelijke pianist, komen samen om hun eeuwige liefde te vieren in een sprookjesland van vuur en water. Welkom op een van de meest spectaculaire bruiloftsfeesten waarbij gigantische decors uit het water van het meer opduiken.
22 uur: Na al deze indrukken kan je overnachten in de voetsporen van Frans I en Hendrik VIII van Engeland. Je slaapt in één van de 100 extravagante “logeries” van Le Camp du Drap d'Or, deze kamer is versierd met de wapenschilden van de koningen. Poets je tanden in de badkamer met gouden aardenwerk. Daarna kan je wegdromen in je hemelbed, versierd door gedraaide kolommen van massief eikenhout en geborduurde wandtapijten. Je voelt je een koning te rijk. Slaap wel.
Er zijn nog veel meer spektakels en activiteiten in Puy du Fou. De ideale verblijfsduur is 2 nachten en 3 dagen.
Nieuwe watershow Aquanura met hits van Guus Meeuwis. Het is alweer 25 jaar geleden dat Nederland en Vlaanderen voor het eerst kennismaakten met Guus Meeuwis. Ter gelegenheid van dit jubileum zet de Efteling één van Nederlands populairste artiesten in het zonnetje en biedt Guus een uniek cadeau aan: een 12 minuten durende fonteinenshow waarin de grootste hits van Meeuwis, afgewisseld met de herkenbare Efteling-muziek, voorbijkomen. Deze unieke Aquanurashow gaat op donderdag 8 oktober in première en is vanaf dan iedere dag aan het eind van een Efteling-bezoek te zien tot en met 15 november, dus ook tijdens de herfstvakantie.
De show draagt de titel ‘Aquanura met een zachte G’, een verwijzing naar de succesvolle concertreeks van Guus Meeuwis. Eigenlijk zou hij dit jaar voor het 15e jaar op rij stadionconcerten geven. Ondanks dat het jaar 2020 voor zowel Guus als de Efteling heel anders verloopt dan gepland, zijn beide erg blij dat deze bijzondere samenwerking toch kan doorgaan. Zowel de Efteling als Guus hopen op deze manier wat warmte te brengen in de periode tussen de zomermaanden en de sfeervolle winterperiode in.
“Het was heel speciaal om met de Efteling samen te werken aan deze show. De manier waarop mijn muziek verweven is met de herkenbare Efteling-klanken maakt mij heel trots. Ik ben dan ook zeer dankbaar dat ik dit cadeau van de Efteling heb mogen ontvangen en kan haast niet wachten om het eindresultaat te zien”, aldus Guus Meeuwis.
“Twee grote Brabantse iconen komen samen ter ere van het artiestenjubileum van Guus Meeuwis. Als provincie kunnen wij deze samenwerking alleen maar toejuichen”, licht commissaris van de Koning in Noord-Brabant, Wim van de Donk, toe. “Ik voel me zeer vereerd dat ik namens de provincie Guus op deze manier mag feliciteren met zijn jubileum.”
Guus Meeuwis
In de zomer van 1995 brak Guus Meeuwis door met zijn single ‘Het is een nacht…’. Inmiddels heeft hij talloze hits, zoals 'Per spoor', op zijn naam staan en gaf hij ruim 60 stadionconcerten. Op 31 juli verscheen zijn nieuwe studioalbum ‘Deel zoveel’.
Aquanura
In 2012 opende Aquanura in de Efteling ter ere van het 60-jarig bestaan van het attractiepark. Aquanura is de grootste watershow van Europa, waarin meer dan 200 fonteinen en 900 lampen de bezoeker trakteren op een 12 minuten durende show vol Efteling-muziek. Eerder werkte de Efteling al samen met de Nederlandse DJ Tiësto met wie een speciale show werd ontwikkeld.
Wereld van de Efteling
Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux. De Efteling omvat naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, de vakantieparken Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land, het Efteling Theater en het Efteling Golfpark. De Efteling ligt net over de grens bij Breda, nog geen uurtje rijden van Antwerpen.