Een veelvoorkomend probleem gehuld in een taboe sfeer
Ooit al eens wakker geworden met een puistje? We’ve all been there! Maar liefst 85% van alle mensen heeft al eens last gehad van puistjes en op dit moment hebben ruim 650 miljoen mensen wereldwijd last van acne. Kortom, een veelvoorkomend probleem.
Puistjes eisen een hoge tol van ons zelfvertrouwen tijdens maar ook na de puberteit door de enorme maatschappelijke druk en het streven naar de “perfecte” look. Perfectie en de eeuwige, jeugdige schoonheid die worden nagestreefd, zitten diepgeworteld in onze samenleving.
Dit heeft invloed op het mentale welzijn van jongeren en dat zie je ook terug in de cijfers: - Door acne durft 43% van de jongeren niet op date te gaan - 64% is beschaamd om puistjes te hebben, terwijl eigenlijk 85% dit ooit al gehad heeft - Jongeren met acne hebben veel meer te kampen met depressiesymptomen en mentale problemen (studie: Journal of Investigative Dermatology)
Hoog tijd dus om het taboe te doorbreken en een oplossing voor acne te bieden: YUN ACN Therapy Wash & Cream.
Wat is ACN Therapy?
De natuurlijke beschermlaag van jouw huid bestaat uit goede en slechte bacteriën. Puistjes ontstaan wanneer je huid te veel talg produceert en slechte bacteriën de overhand krijgen. Door bewaarmiddelen en antibacteriële ingrediënten in klassieke huidverzorgingsproducten, zoals zeep en lotion, geraakt je huid nog meer uit balans. De ACN Wash met salicylzuur heeft een exfoliërende werking en verwijdert het overtollige talg. De ACN Cream bevat een explosie van miljoenen goede levende bacteriën, Lactobacili, die verwerkt zijn in minuscule microcapsules. Deze bestrijden de slechte bacteriën die acne veroorzaken, brengen de huidflora terug in balans en beschermen je tegen nieuwe symptomen. Bovendien bevatten zowel de ACN Cream als de ACN Wash specifiek gekozen ingrediënten die erg zacht zijn voor de huid en de werking van de goede bacteriën ondersteunen. Zo worden ook droge plekken en roodheid voorkomen.
Doorbreek het taboe - "Stop hiding, start fighting" met generation YUN
De meeste Gen Z’ers (80%) zeggen dat ‘jezelf zijn’ de uitdrukking is die het beste past bij hun persoonlijke definitie van schoonheid (Viacom, 2019). Berichten over eigenliefde en authenticiteit zijn met andere woorden ongelooflijk belangrijk om contact te maken met jongere consumenten.
Steeds meer jongeren snakken namelijk terug naar authenticiteit en een gevoel van herkenbaarheid. Kortom: « gewoon » helemaal zichzelf zijn. YUN wilt het taboe doorbreken zodat jongeren terug een platform krijgen om zichzelf te zijn. Door het bieden van een snelle en effectieve oplossing op basis van goede bacteriën, kan YUN ACN je zelfvertrouwen teruggeven. Met de #GenerationYUN campagne roept YUN op om je niet meer te verbergen achter je onzekerheid en een masker van make-up.
De boodschap: “Stop hiding, start fighting”.
Op een authentieke manier wilt YUN echte mensen naar voor schuiven die zichzelf niet meer willen verbergen en hun echte huid met onvolmaaktheden durven tonen. YUN wilt inspireren om je niet langer te verbergen en je natuurlijk mooi te laten voelen. Ook Nicole, Marco, Gloria en Anahi uit de TV campagne gebruiken allemaal YUN ACN en stonden nog nooit eerder voor de camera. Gloria (17 jaar) gebruikt al 1 jaar YUN producten en de resultaten zijn verbluffend. Gloria is van een onzeker meisje in een zelfzekere jongedame veranderd. YUN heeft haar zelfvertrouwen een echte boost gegeven.
Hoe gebruik je ACN Therapy voor een optimaal resultaat?
Was je gezicht eerst met de ACN Wash die salicylzuur bevat om het overtollige talg te verwijderen door de exfoliërende werking.
Gebruik vervolgens de ACN Cream. De crème bevat microcapsules die de goede bacteriën bevatten. Druk deze capsules stuk in de handpalm en wrijf de crème open zodat de goede bacteriën snel en effectief kunnen werken.
Breng de crème aan op jouw probleemzone en veeg de restjes van de microcapsules weg.
Herhaal dit ‘s morgens en ‘s avonds gedurende 4 weken.
Vermijd make-up en andere verzorgingsproducten, deze bevatten bewaarmiddelen en antibacteriële ingrediënten die de werking van de Lactobacili verstoren.
ACN Therapie werd dermatologisch getest en goedgekeurd. Het YUN wetenschapsteam selecteerde de 3 efficiëntste Lactobacillus stammen die de natuurlijke strijd aangaan met de bacteriën die een rol spelen bij de ontwikkeling van acne. In de klinische studie heeft 100% van de patiënten zichtbaar resultaat binnen 4 weken. (Klinische studie – Lebeer et al. 2018)
ACN Therapy is er zowel voor de normale tot vette huid als voor de droge huid. Adviesprijs: ACN Wash: 25 EUR - ACN Cream: 39 EUR - ACN Therapy (ACN Wash + ACN Cream): 64 EUR - ACN Therapy is beschikbaar bij zowel online als bij fysieke apothekers. Daarnaast kan je ook online bestellen via yun.be.
Combining classic chic and modern silhouettes with a sexy twist of seventies inspiration, the Marciano FW20 dazzles with effortlessly stylish appeal.
Evoking the timeless codes of European fashion along with exceptional materials, alluring prints and elegant lines, women dazzle from day to night in flowing cuts, pleats and all-over prints in a palette of natural colors, icy pale pinks, deep red and teal. Accessories are ready for anything, enriched with personalized trims and matching fabric accents such as boucle and vinyl to complement complete looks. Meanwhile, men stand out with sharp tailoring and traditional prints given an injection of pop accent tones and modern fabrics for on-trend flair.
Men's collection
Live the sophisticated lifestyle with this impeccably finished collection of contemporary pieces. Self-confidence meets tailored finesse with immaculate suit jacket and trouser combinations finished with merino wool polo necks in pop colors, textured yarn knits and a cozy oversized waxed heavy nylon coat. Herringbone and melton mélange are combined with dyed check in tencel, wool-blends, poplin and stretch fabric in a luxury palette of mustard, jungle green, royal cobalt and cream.
Ook in deze coronatijden brengt de jaarlijkse herfstbeurs van Carrefour een selectie voortreffelijke wijnen voor iedereen. De wijnbeurs Carrefour loopt van 16 september tot en met 5 oktober en dit gelijktijdig in Carrefour Market en Carrefour Hyper. In beide enseignes biedt Carrefour tal van wijnen aan tegen de beste prijzen voor ieders smaak en voor alle gelegenheden.
Dit jaar komt Carrefour met een gemeenschappelijke folder voor Market en Hyper en een aanvullende folder voor Hyper. De gemeenschappelijke folder Market + Hyper bevat 140 wijnen. De bijkomende folder Hyper bevat 170 wijnen. In totaal krijgen de klanten tijdens deze Carrefour Wijnbeurs 310 referenties aangeboden
Er is één gezamenlijk mechanisme voor de 2 enseignes: hoe meer je koopt, hoe meer je profiteert. Bovendien zijn er exponentiële kortingen op een selectie van wijnen: de klant ontvangt bij aankoop van: 3 flessen = -20%; 6 flessen = -25% en 24 flessen = -35 %. De klant kan zijn aankopen mixen en blijven profiteren van de promotie (bijv. 6/6/6/3/3 = 24 flessen, en 35% korting). Deze kortingen worden enkel toegekend op wijnen die in de folder worden aangeboden. Deze kortingen worden echter niet toegekend op schuimwijnen en grands crus, waarvoor de klassieke kortingen gelden.
In deze wijnselectie heeft Carrefour zich eveneens gefocust op de medaillewinnende wijnen van het Concours Mondial de Bruxelles (20 referenties). Er werd ook aandacht besteed aan biologische wijnen - met 2 aparte pagina's - maar ook aan biowijnen in hun respectievelijke families.
Dit jaar wordt bijzondere aandacht besteed aan de Côtes du Rhône. Er zullen dit jaar meer grands crus zijn in Hyper, ook met jaargangen 2015 en 2016. De folder bevat tevens 7 pagina's grands crus Bordeaux, 1 pagina grands crus Bourgogne (nieuwe wijnen), 1 pagina grands crus Wereld/Europa (nieuwe wijnen). Er worden 30 hartendieven in de folder gepubliceerd: dit zijn door Benoit Couderé (beste sommelier van België in 2016) geselecteerde topwijnen met de beste prijs-kwaliteitverhouding.
Carrefour wijnexperten :
Voor de opbouw van de selectie en de definitieve samenstelling voor de wijnbeurs doet Carrefour andermaal een beroep op zijn wijnexperts.
Olivier Goyvaerts : Aankoper Franse wijnen. Hij bezoekt meerdere keren per jaar Franse wijngaarden en gaat daarbij ook op zoek naar nieuwigheden.
Maxime Lebrun : Onze aankoper Europese wijnen, Nieuwe Wereldwijnen en schuimwijnen. Hij reist door de wijnproducerende regio's op zoek naar ontdekkingen. Hij koopt de beste schuimwijnen, Europese wijnen en Nieuwe Wereldwijnen aan.
Benoît Couderé : Beste Sommelier van België 2016. Als wijnexpert stelt hij zijn ervaring en talent als oenoloog ten dienste van Carrefour, voor wie hij de allerbeste wijnen aankoopt.
Medaillewijnen
De vermeldingen goud, zilver of brons duiden elke wijn aan die een medaille ontving op een wedstrijd. De hartendieven zijn wijnen die door de aankopers ‘wijn’ werden geselecteerd op basis van diverse basiselementen die hen wisten te bekoren, maar ook op de smaakpapillen van de experts, hoe dan ook, deze hartendieven bieden de beste prijs-kwaliteit.
Vanaf 1 februari 2021 zijn heropeningen gepland. De Nederlandse schoenenketen vanHaren bevestigt opnieuw dat het 43 winkels van Brantano zal overnemen. Deze winkels worden omgebouwd tot vanHaren filialen. Het bedrijf doet haar uiterste best om zoveel mogelijk personeelsleden van Brantano een baan te bieden. vanHaren neemt de komende periode ruim de tijd om nieuwe medewerkers mee te nemen in de werkwijze en cultuur van het bedrijf.
De betrokken winkels gaan dicht op 1 oktober van dit jaar en heropenen, als vanHaren filialen, geleidelijk vanaf 1 februari 2021. Die tijd heeft vanHaren nodig om de winkels de typische ‘look and feel’ te geven en het personeel op een professionele manier op te leiden in overeenstemming met de normen en waarden van het bedrijf.
Constructieve samenwerking sociale partners
Het is vanHaren menens met België. Het managementteam neemt de komende weken weer contact op met de sociale partners om de volgende stappen van de herstart te bespreken. De integratie van de nieuwe personeelsleden, hun opleiding, en ‘training on the job’ zullen hierbij op de agenda staan. vanHaren vertrouwt erop dat de gesprekken met de sociale partners constructief en sereen kunnen verlopen. De schoenenketen vindt een positieve houding belangrijk in de zakenwereld, en dit zal het bedrijf helpen om van de meer dan 40 winkels die het overneemt en de hiermee gemoeide investering, een succes te maken.
Het bedrijf beseft dat het voor de werknemers van Brantano een zware periode is, na een al erg zwaar en onzeker voorjaar. Samen met de sociale partners zullen ze er alles aan doen om zo zorgvuldig mogelijk de beste oplossingen uit te werken.
Werknemer centraal
vanHaren geniet een ijzersterke reputatie als het op personeelstevredenheid aankomt. Zo werden ze enkele keren verkozen tot beste werkgever in Nederland. Die traditie wil de schoenenketen ook in België verderzetten. Het bedrijf investeert dan ook meteen in een opleidingsprogramma van haar nieuwe mensen in België, om hun overgang naar het bedrijf zo aangenaam mogelijk te maken.
vanHaren zal tijdens de opleiding luisteren naar de vragen en bezorgdheden van de nieuwe personeelsleden, hen de bedrijfscultuur bijbrengen en trainen op technische en commerciële vaardigheden.
"Ik ben opgegroeid in een multiculturele omgeving pur sang: ik bracht mijn kindertijd zowel door in Beiroet, met zijn traditionele rollenpatronen, als in Kinshasa, een matriarchale samenleving waar het vaak vrouwen zijn die brood op de plank brengen. Mijn vader woont al 30 jaar in Congo, hij richtte in Kinshasa een bakkerij en molen op die door de jaren heen uitgroeiden tot een mooie zaak. Wie me in die tijd enorm fascineerden, waren de ‘Mamas’, de sterke, slimme en ondernemende vrouwen van Congo. Als meisje stond ik 's morgens vroeg vaak aan de ingang van de bakkerij en zag ik de trotse, lokale vrouwen in hun felgekleurde kledij met veel zwier binnen- en buitenstruinen. Ze kwamen er onze heerlijke stokbroden kopen, die ze in grote blauwe emmers op hun hoofden stapelden om ze op de markt verderop door te verkopen. Wat een allure! Zo inspirerend voor een meisje dat niet kan wachten om een volwassen vrouw te zijn! Elk van deze vrouwen is mijn muze geworden. De Mama Benz-collectie draagt het verhaal van elke vrouw, van elke mama met zich mee.” Clara Assi
Voor het design liet ik me inspireren door de klassieke tote bag, de draagtas waar de meeste vrouwen er wel eentje van hebben. Van daaruit liet ik mijn creativiteit de vrije loop, ik integreerde de Mama Benz-identiteit in verschillende stijlen, geschikt voor elke moderne vrouw: klassiek, chic en makkelijk draagbaar. Onze handtassen zijn gemaakt van fijn Italiaans leder, maar dan met een vleugje Afrika erbij. Wat bij elke Mama Benz-tas in het oog springt, zijn de perforaties aan de rand waar je de felbedrukte zijden sjaals van onze eigen collectie, geïnspireerd op wax-motieven, op verschillende manieren doorheen kan weven.
‘Wax Hollandais’ werd door Nederlandse bedrijven op het vasteland geïntroduceerd en was jarenlang een topartikel van de handel met Afrika. De mama's van Togo en later ook andere Afrikaanse landen werden beroemd door het verhandelen van wax-stoffen. Ze begonnen met niets en slaagden erin om op te klimmen tot de rijke toplaag van de regio. De naam ‘Mama Benz’ werd in de jaren 50 bedacht, toen deze vrouwen rondreden in hun eigen Mercedes Benz, in die tijd een teken van rijkdom en succes. In Afrikaanse culturen worden krachtige vrouwen erg bewonderd en tot de dag van vandaag genieten de meest succesvolle onder hen, de ‘Mama Benzes’, van een eervolle positie in de maatschappij.
Mama Benz werd ontworpen om vrouwen van overal ter wereld samen te brengen en twee contrasterende culturen te verenigen, en dat met een handtas die vrouwelijkheid, vindingrijkheid, durf en succes uitstraalt. Hiermee breng ik hulde aan de vrouwen van mijn kindertijd en aan vrouwenemancipatie in het algemeen. Deze vrouwen hebben hun macht immers niet overgeërfd, of door maatschappelijke keuzes verkregen, maar hebben zware inspanningen en een hevige strijd geleverd. Dat maakt van hen een echt voorbeeld voor alle vrouwen. Elke vrouw, waar ook ter wereld, is op haar eigen manier een Mama Benz, een vrouw die haar stempel nalaat en haar verhaal overal met zich meedraagt.
MAMA BENZ - FW20
Onze nieuwste collectie heet "Muzes van Vrouwelijkheid" en werd geïnspireerd door de vrouwen die ik als klein meisje bewonderde, de Mama's van Congo, geëmancipeerde, slimme en ondernemende vrouwen. Voor het design liet ik me inspireren door de klassieke tote bag, die op zijn beurt gebaseerd is op de emmers die de Mama’s droegen. Van daaruit liet ik mijn creativiteit de vrije loop, ik integreerde de Mama Benz-identiteit in verschillende stijlen, geschikt voor elke moderne vrouw: klassiek, chic en makkelijk draagbaar. Onze handtassen zijn gemaakt van fijn Italiaans leder, maar dan met een vleugje Afrika erbij. Wat bij elke Mama Benz-tas in het oog springt, zijn de perforaties aan de rand waar je de felbedrukte zijden sjaals van onze eigen collectie, geïnspireerd op Wax-motieven, op verschillende manieren doorheen kan weven. Ik trek graag parallellen tussen deze twee werelden, omdat ik geloof dat er in ieder van ons een Mama Benz schuilt. En dat is precies de attitude die ik met dit merk wil uitdragen. Een handtas die geschikt is voor elke vrouw, die haar bovendien telkens in herinnering brengt wat voor een krachtige en mooie vrouw ze wel is. Illustraties yvonne clue
MAMA BENZ - Luxury leather handbags - Mamabenz.com
Kim van Oncen en Sandrine Corman schitteren met hun persoonlijke Dream Team in nieuwe LolaLiza campagne. Welke vrouw komt geen uren te kort in een dag? Juggling een professionele carrière, een huishouden, een sociaal leven, en daarbovenop liefst ook nog wat tijd voor zichzelf - vrouwen zijn dezer dagen duizendpoten met enorme verantwoordelijkheden. Gelukkig staat achter elke vrouw een Dream Team van andere sterke vrouwen, op wie ze steeds kunnen rekenen. In de nieuwste LolaLiza campagne stellen powerwomen Kim van Oncen en Sandrine Corman met veel trots hun persoonlijke Dream Team voor.
Zowel het Dream Team van Kim als die van Sandrine bestaat uit sterke vrouwen rondom hen, die deel uitmaken van hun leven, waar zij naar opkijken en die altijd voor hen klaarstaan. Moeders, beste vriendinnen, collega's, buren. Kim en Sandrine selecteerden elk hun favoriete stuks uit de nieuwste LolaLiza collectie en schitteren samen met hun Dream Team in een authentieke shoot die de band met hun Dream Team weerspiegelt.
Wij als vrouwen mogen trots zijn op de sterke vrouwen die samen met ons in de frontlinie staan. Om samen succesvol te zijn, samen te lachen, te huilen en onze diepste geheimen te delen. Daarom roept LolaLiza op om allemaal samen die vrouwen in de bloemetjes te zetten. Daarnaast nodigt Lolaliza alle vrouwen uit om hun eigen Dream Team in te zenden en zo kans te maken op 1000 euro shopkrediet!
Girl Boss Kim Van Oncen
Kim van Oncen is een Vlaamse moeder, actrice, presentatrice en onderneemster. Ze maakte haar tv-debuut als presentatrice bij de jeugdzender Nickelodeon, maar werd bij het grote publiek vooral bekend door haar rol in Dertigers, een Vlaamse fictiereeks op Één. In 2011 richtte Kim samen met Sophie Van den Bergh een liefdadigheidsstichting op voor zieke kinderen, die ziekenhuizen en kindertehuizen onder meer ondersteunt met giften en materiaal. Daarnaast is Kim ook fiere mama van haar kroost.
Kim Van Oncen: "De vrouwen in mijn Dream Team inspireren me stuk voor stuk om volop te gáán voor het leven, ongeacht de tegenslagen die op je pad kunnen komen. Van hun inventiviteit - zoals de avond voor een shoot een broek uitleggen voor mij (lacht)! - tot hun kalmte in stresssituaties en eeuwige positivisme." Met veel trots laat Kim ons dan ook kennismaken met de sterke vrouwen waarmee ze zich omringt: haar goede vriendinnen Sophie en Assita en 'tante Sil'.
Kim omschrijft haar vriendin Sophie Van den Bergh als een echte leeuwin. Tien jaar geleden werd Sophies pasgeboren baby getroffen door leukemie, met slechts een minimale kans op overleven. "Hoe zij samen met haar welpje gevochten én de ziekte overwonnen heeft, is prachtig", aldus Kim. Daarbovenop is Sophie een selfmade woman die samen met haar man een succesvolle zaak uit de grond heeft gestampt.
Assita Dembele is de meter van Kims dochtertje Stella en heeft zelf ook drie jonge kinderen. Daarnaast runt ze een hotel, vat ze een nieuwe studie aan en zit ze midden in een verbouwing. Hoe ze zich wegcijfert voor anderen is volgens Kim opmerkelijk.
Tot slot zet Kim een goede vriendin van haar ouders, 'tante Sil' ofwel Sylvia de Meyer, graag in de kijker. Zij verloor twintig jaar geleden een zoon bij een verkeersongeval met dronken bestuurder. Ondanks dat tragische verlies, blijft zij een positieve vrouw met duidelijke doelen in het leven, die ook met plezier geniet van Kims kindjes.
Power Woman Sandrine Corman
Sandrine Corman is een Waals model en tv-presentatrice bij RTL TVI. In 1997 werd ze - als 16-jarige - verkozen tot Miss België. Daarna werkte ze zich op tot een van de populairste tv-presentatrices in Wallonië. Ook in Frankrijk is Sandrine te zien als presentatrice én doet ze aan theater. Sandrine is naast dat alles ook mama van een zoon. Sandrine onderstreept graag het belang van een female support system. "Mijn vrienden zijn me echt heilig. Die vrouwen helpen me elk op hun eigen manier om een betere versie van mezelf te worden. Hun steun, meningen en advies betekenen de wereld voor mij." Ze stelt dan ook met veel fierheid samen met LolaLiza haar drie beste vriendinnen voor: Nathalie, Vinciane en Séverine.
Nathalie Jolet is als een zus voor Sandrine. Vriendinnen voor het leven en dus ook zonder twijfel de meter van Sandrines zoon Harold. Sandrine beschrijft haar 'Nath' als een mooie persoon, die luistert, geeft en gewoonweg een prachtig hart heeft. Sandrine ontmoette Vinciane Koenigsfeld bij RTL. Begonnen als collega's, maar ondertussen vriendinnen die elkaars leven, met alle ups en downs, door en door kennen. Een sterke vrouw, met een sterke carrière en een al even sterke persoonlijkheid. Initieel was ze de vrouw van een collega, maar Séverine Zecca werd al snel in Sandrines dichte kring opgenomen. De gelijkenissen tussen Sandrine & Séverine zijn treffend: allebei professioneel, maar oprecht. Ze houden beiden van het leven en zijn niet bang om hun mening te geven.
Dream Team t-shirts
Voor de Dream Team campagne ontwierp LolaLiza vier t-shirts met de opschriften 'Perfectly imperfect', 'Dream team', 'dream believe achieve' en 'Never give up on your dreams'. De t-shirts zullen in beperkte oplage beschikbaar zijn.
The athleisure trend continues to gain momentum, once again making it one of this season’s hottest looks. Sportswear has become a cultural phenomenon – it’s no longer just about sports and physical activity, but culture and style, fashion and activewear. It is a question of defining a new concept of streetwear, in which comfort and style, function and fashion meet and influence each other. The term athleisure is the union of these elements: performance and functionality, comfort and oh-so-flattering appeal.
For Fall-Winter 2020, the GUESS Activewear collection plays with a variety of palettes and looks, combining tailored detailing with loose-fitting long pants and hoodies, contrasted with crop tees, active bras and leggings. Feminine styling is enhanced with summer yellow, hot pink and black, white and grey tones. Meanwhile, hooded puffer vests, short pants and hooded long sweatshirts create a futuristic glam silhouette in shimmering and metallic fabrics, eye-catching prints and tech details. Coated jersey, mesh fabric, scuba and lycra ensure flattering finishes.
Streetwear styles are also given the athleisure twist with zip tees, jumpsuits and hooded sports jackets. Think elevated utility meets nineties minimalist with tank tops and biker short pants. GUESS logo details accent a classic palette of primary red and blue, with grey tones, black and white. Terry fleece, microfibre and sustainable polyester and highlighted with lace panels and band detailing. Essential leggings and flattering active bras feature throughout, teamed with comfy sweat tops and a variety of t-shirt silhouettes – perfect for layering up for on-trend workout sessions and casual urban adventures alike, promising performance and fashion in one with this season’s favorite trend.
-een streling voor het oog, zacht voor de natuur - » Milieuvriendelijk servies van PLA en bamboe - » Trendy pasteltinten voor een fleurig interieur
Lief zijn voor de natuur, dat is op lange termijn ook lief zijn voor jezelf. Je hebt er dus alle belang bij om te kiezen voor milieuvriendelijke alternatieven. Point-Virgule maakt jou die keuze makkelijk met haar nieuwste servies van bamboe en PLA in zachte pastelkleuren.
Mais en cassave : Prijzen voor het servies uit plantaardige vezels lopen van €4,95 tot €16,95. Het servies is verkrijgbaar in mistblauw, oudroze en lichtgrijs. In de winkels vanaf oktober. Het nieuwste neusje van de zalm op het vlak van ecologische materialen is polymelkzuur of PLA, een biologisch hernieuwbaar materiaal. Basisingrediënten zijn planten als mais en cassave. Het materiaal is met andere woorden volledig biologisch afbreekbaar.
Point-Virgule gebruikt het milieuvriendelijke PLA voor zijn nieuwste servies, en combineerde het met bamboe afkomstig uit biologische en pesticidevrije plantages. Ideaal dus voor wie met een gerust geweten elegant wil tafelen.
Eyecandy : Prijzen voor het servies uit plantaardige vezels lopen van €4,95 tot €16,95. Het servies is verkrijgbaar in mistblauw, oudroze en lichtgrijs. In de winkels vanaf oktober.
Ecologisch of trendy? Vandaag hoef je die keuze gelukkig niet meer te maken. Neem nu dit milieuvriendelijke servies van Point-Virgule. De oogstrelende kommetjes, bekers en besteksets kregen trendy pastelkleuren mee als lichtgrijs, mistblauw en oudroze. Tinten die gecreëerd werden met een voedselveilig pigment. Het servies is ook nog eens afgewerkt met een matte finish, wat ze extra stijlvol maakt.
Ecomfort : Prijzen voor het servies uit plantaardige vezels lopen van €4,95 tot €16,95. Het servies is verkrijgbaar in mistblauw, oudroze en lichtgrijs. In de winkels vanaf oktober.
De ecowarrior van vandaag wil best strijden voor de natuur. Maar waarom moeilijk als het makkelijk kan? Point-Virgule zorgde er dan ook voor dat het servies in de vaatwasser (bovenste lade of met de hand), magnetron of diepvriezer kan (huishoudelijke vaatwasser, max 100 °C, enkel opwarmen in de magnetron, niet bereiden, max. 100 °C, vriezerbestendig tot -20 °C.)
Ontdek het volledige assortiment en de verkooppunten op www.livwise.be
A bag, coat or snood that can double as a pillow or blanket is pretty much all we're looking for in a plus-one the upcoming fall/winter season. Case in point: Betty Barclay's characteristic of this season's outdoor styles are voluminous looks and innovative hood designs. Large puffer jackets impress in various lengths and modern, shiny colours such as orange-red and gold-yellow. The puffer tote bags are designed for the ultimate urban fashionista. Short, light jackets, coats in fluffy velour, fake fur and wool as well as the sporty parka for spring and autumn await – all perfectly coordinated with the collection. Besides neutral colours such as camel and black, warm autumnal hues such as rust red, nougat and green set the tone.
to highlight real women with new 'Who are you?' campaign
From people of the heart and shared stories
With its innovative digital campaign, Tamaris is once again on the lookout - this time not only for unique personalities, but also for their favourite people. Clear the stage for a multitude of authentic, hearty and exciting stories!
By asking "Who is Julia?", the brand started its first search for real women at the beginning of the year. As part of the innovative, multi-level digital campaign, a wide variety of Julias told their stories and shared them with many other women. The search focused on the diversity and uniqueness of women. The result was impressive with high digital visibility and brand presence on the social web as well as successful sales - even in Corona times.
After the successful launch of the first campaign, the decision was quickly made to continue focusing on the uniqueness of women in a communicative way and to re-start the search in the autumn/winter season 2020. Whether Anna, Kira, Sophie, Sabine, Hailey etc. - with the hashtag #whoareyou all women are now being addressed in comparison to the first campaign.
Cathleen Burghardt, Head of Marketing at Tamaris, describes the campaign idea as followed "We want to make women feel special - through our shoes and through authentic protagonists in our campaign. Women like you and me, like them, like all of us - because we are unique! The focus is on heart-to-heart relationships between women that have made them the personalities they are today. These can be mothers, daughters, sisters, best friends, for example."
At the beginning of July, Tamaris called on women to apply as protagonists for the new campaign with a digital casting. Many responded with their answer to the question "Who are you?", telling what distinguishes, occupies them and who shapes their lives in particular. Tamaris has invited selected couples from all applicants to a shooting in Hamburg to get to know them even better, hear their stories and give them a stage as brand faces in autumn/winter 2020.
"We are overwhelmed by the response to the applications and look forward to the great women, their successes, personal hurdles and thoughts," says Cathleen Burghardt.
The high-coverage digital campaign will be broadcast from mid-August to early November 2020 in target group-specific environments. The combination of brand content with authentic branded content in combination with complex, digital ad structure leads to a significant, organic increase in relevance and thus contributes to the positioning of the brand.
Het Belgische merk 29TH October stelt als wintercollectie 2020 een geheel van creaties voor op basis van leder en wollen huiden: stukken met elegante en creatieve lijnen en kwalitatief comfort als rode draad. Voor hem: mantels, jekkers; parka’s, korte jassen, vesten en gilets … Voor haar brede mantels; 7/8 mantels; ¾ mantels, cape mantels, perfecto’s, PaperBag broeken, kokertokken, …
Een mix van trendy en tijdloze silhouetten met perfecte snit en verfijnd tot in het kleinste detail. 29October steekt veel tijd en energie in de keuze van de basismaterialen en in de beoordeling van de kwaliteit van onder meer de merinoswol. Het Belgische merk maakt lichte maar warme kleding die bovenal aangenaam is om te dragen en bovendien uiterst doeltreffend is tegen de koude. Tegelijk hebben de stukken ook een luxueuze uitstraling en een verfijnde textuur met afwerkingen en kleuren die het karakter van ieder stuk finaal bepalen.
Kwaliteit, een ethische benadering van dieren en een ecologische productie zijn sleutelelementen van het huis. Al meer dan 10 jaar werkt de Belgische onderneming samen met zorgvuldig uitgekozen erkende Europese looierijen die op een transparante manier werken met traceerbare grondstoffen. De gebruikte huiden zijn afkomstig uit de voedingsindustrie en komen bij de looierijen terecht via een uitgekiend recyclageproces. De herkomst wordt steeds streng bewaakt en de gebruikte huidvetten zijn van plantaardige oorsprong. Kortom, 29TH October kiest voor leveranciers met een ecolabel en dit met het oog op de impact op het milieu; op de maatschappij en op het dierenwelzijn.
Alle collecties van 29TH October worden door gepassioneerden en gespecialiseerde vakmensen ontworpen en afgewerkt in het atelier in Brussel.
Het huis 29TH October werd opgericht in 1992 en maakt kleding voor mannen en vrouwen op basis van leder, daim en duurzame wollen huiden. De productie van de modellen is in handen van vakmensen die opereren vanuit het atelier in het centrum van Brussel. Het is een plaats waar vakmensen, knowhow en passie zegevieren, tot in de kleinste details. De 29TH October familie ademt leder uit maar vooral kwalitatief werk!
Seizoen 2021: Slechts half zoveel kajuiten op nieuw zeeschip van All Ways Cruises
Snel reserveren is een must. 2021 wordt een heel bijzonder jaar voor de klanten van All Ways Cruises. Met een gloednieuw zeeschip en acht verschillende zeecruises zorgt de gespecialiseerde touroperator voor een verrassing van formaat. Maar, snel zijn is de boodschap!
World Explorer is een innovatief passagiersschip dat midden 2019 werd opgeleverd. Het werd ontworpen als expeditiejacht, om in optimale omstandigheden naar de mooiste plekken ter wereld te kunnen reizen.
Capaciteit: Het nieuwe schip heeft slechts 90 kajuiten, variërend van ruime kamers met panoramische ramen, balkonkajuiten tot en met suites. Dat is minder dan de helft dan de vorige schepen van All Ways.
Voucher: De coronacrisis zorgde ervoor dat alle passagiers die dit jaar hun cruise in rook zagen opgaan, een voucher kregen voor een nieuwe cruise in 2021.
Concreet: minder kajuiten en “voucher”-passagiers, dat betekent dat het schip nu al flink wordt geboekt.
Besluit: nu reserveren is de boodschap
Cruiseprogramma: • 1 mei: van Zeebrugge naar Rusland, via de Scandinavische landen en Estland tot in Sint-Petersburg. - • 29 mei: de cruise voor wie ervan droomt om de mooiste Noorse Fjorden te ontdekken. - • 5 juli: een natuurcruise volledig rond misschien wel het meest indrukwekkende land ter wereld, IJsland. - • 3 augustus: expeditiecruise naar de west- en oostkust van Groenland, met spectaculaire ijsbergen en fjorden, en een betere kijk op de cultuur van de Inuits. Deze cruise eindigt in Reykjavik. - • 31 augustus: vanuit Edinburg zet World Explorer koers naar de mooiste plaatsen in Schotland (de Hebriden) om dan via de Ierse Zee (Belfast, Eiland Man) terug te keren naar Zeebrugge. - • 10 september: kleine havens in Normandië en Bretagne? Geen probleem voor de 126-meter lange World Explorer. Ouistreham, Roscoff, Ouessant, Concarneau en La Rochelle zijn allesbehalve klassieke cruisehavens. De kers op de taart is de aankomst in Bordeaux. - • 19 september: van Bordeaux naar Lissabon, via de Atlantische Kust, met Spaans Baskenland, Galicië (Santiago de Compostella) en Porto. - • 25 september: verlaat Lissabon als een ontdekkingsreiziger op weg naar de Marokkaanse Kust (Tangiers, Casablanca, Essaouira en Dakhla) en de Canarische Eilanden tot in Dakar.
Meer informatie op www.all-ways.be of bij de reisagent
Van augmented reality tot waanhistorische wandeling. Met het grootste aantal erfgoedsites per vierkante meter van heel Vlaanderen, is Diest de ideale centrumstad om cultuur op te snuiven. Je vindt er een van de oudste apotheken van België, ontdekt er hedendaagse kunst met klassiek vakmanschap en fietst er tussen het groen naar tal van erfgoedsites die je kunt beleven aan de hand van augmented reality. Bovendien zet de stad haar eeuwenlange evolutie als scholenstad in de kijker met een bijzonder aanbod voor Open Monumentendag 2020.
Een overzicht van de activiteiten:
AR-fietsbelevingen tussen UNESCO-Werelderfgoed : Altijd al door muren heen willen kijken? De app 'Augmented Routes' brengt je over groene fietswegen naar verschillende erfgoedparels tussen Mechelen en Diest. Dankzij augmented reality kijk je virtueel binnen in historische sites, stap je terug in de tijd en wandel je tussen de bewoners van toen. Zo kom je op plaatsen waar je anders niet geraakt. Bovendien zorgt de app voor boeiende achtergrondinformatie en een quiz op kindermaat. De gratis app ‘Augmented Routes’ is te downloaden in de Apple App of Google Play Store.
Bezoek de 18e eeuwse Gasthuisapotheek : Verborgen achter de historische gevel van het vroegere Sint-Elisabethgasthuis bevindt zich de Gasthuisapotheek, een van de oudste apotheken van België. Het interieur met de vele apothekerspotten geeft een authentiek beeld van een apotheek uit de 18e eeuw. In september kan je de Gasthuisapotheek elke zaterdag tussen 13.30 en 16 uur bezoeken, van oktober tot en met juni kan dat elke eerste zaterdag van de maand, ook van 13.30 tot 16 uur.
Diestse scholen door de eeuwen heen : In het kader van Open Monumentendag zet Diest haar eeuwenlange traditie als scholenstad in de kijker. Tijdens een stadswandeling ontdek je de evolutie van de stadsscholen van de middeleeuwen tot nu. In de Lakenhalle, het populairste schoolgebouw, worden oude klasfoto’s tentoongesteld en kun je deelnemen aan fotografieworkshops met feedbacksessies in groepjes van drie. Tot slot ontdek je in deelgemeente Molenstede hoe onderwijzen er 100 jaar geleden aan toeging.
Waanhistorische wandeling : “Het Begijnhof, oorspronkelijk ‘‘Het Begijntjespark’’ is in 1893 gebouwd als een van de eerste pretparken in Europa.” Het Collectief Verheugen creëert in het kader van Social DIESTance een 'Waanhistorische wandeling'. Deze wandeling toont de hoogtepunten van de binnenstad aan de hand van ietwat absurde verhalen over de geschiedenis van de stad. Geen traditioneel historisch correcte rondleiding dus maar een 'nieuwe Diestse geschiedenis' met een kwinkslag. De route kun je vanaf eind september individueel of in groep beleven, met of zonder gids.
Laatste kans: expo Hans Laagland : Hagelandse kunstenaar Hans Laagland zet zich af tegen het progressieve kunstlandschap en legt in zijn werken de nadruk op de schoonheid van de natuur en het vakmanschap van schilderen. Daardoor wordt hij beschouwd als een hedendaagse Oude Meester die op technisch vlak kan concurreren met schilders als Rubens en Van Dyck. Zijn werken zijn nog tot en met 13 september te bewonderen in stadsmuseum De Hofstadt in Diest.
Barokkunst in gotische Sint-Catharinakerk : In de 14de eeuw werd de Sint-Catharinakerk als typische begijnhofkerk in lokale ijzerzandsteen gebouwd met beperkte middelen. De kleine vieringtoren eert Catharina, de heilige voor brand- en huidkwalen. In de kerk vind je werken van barokschilder Theodoor van Loon, tijdgenoot van Rubens. De Vlaamse Meester liet zich inspireren door de realistische stijl van Caravaggio.
Religieuze kunst en de Mosterdpot : De gotische Sint-Sulpitiuskerk is een mooi voorbeeld van de demergotiek. De combinatie van de roestbruine kleur van ijzerzandsteen met de witte Franse steen van het torentje, geeft de kerk een heel eigen cachet. De vorm van de toren leverde de bijnaam ‘mosterpot’ op. In het hoogkoor van de kerk vind je bovendien het Museum voor Religieuze Kunst met onder meer het graf van prins Filips Willem van Oranje-Nassau. Het museum is dinsdag t.e.m. zondag geopend van 14 tot 17 uur t.e.m. 15 september. Na 15 september op aanvraag te bezoeken met gids.
Museum van de Belgische parachutisten : Ook het Pegasusmuseum op de Citadel herbergt een bijzondere historie. Van augustus 1953 tot aan de ontbinding in augustus 2010 was de Citadel de thuisbasis van het 1e Bataljon van Belgische parachutisten. In het museum ontdek je alles over de geschiedenis.
De Vlaams-Brabantse provinciestad Diest is een stad van vele gezichten. Zo vloeien shoppen, culinair genieten, een rijke historie en deugddoende natuur moeiteloos in elkaar over. De stad behoort samen met Breda, Dillenburg en Orange tot de Unie van de Oranjesteden. Van die rijke historie tref je in de binnenstad en aan de rand dan ook overal stille getuigen aan. Bovendien vind je in Diest het grootste aantal erfgoedsites per vierkante meter van heel Vlaanderen en is het Diestse begijnhof één van de dertien Vlaamse begijnhoven die pronken op de UNESCO-Werelderfgoedlijst.
Toerisme Diest, Koning Albertstraat 16a, 3290 Diest - Elke dag geopend van: 10 tot 12 uur en van 13 tot 17 uur
Pure Actives : Collistars best verkochte lijn met gerichte oplossingen voor specifieke huidbehoeften. Alle producten in deze lijn zijn samengesteld met huidvriendelijke, actieve ingrediënten om de huid mooi en gezond te houden. Naast specialiteiten met hyaluronzuur, glycolzuur, collageen en elastine, wordt Pure Actives nu uitgebreid met twee producten die zijn geformuleerd met het ingrediënt dat het beste verheldert en beschermt tegen celoxidatie, een van de belangrijkste oorzaken van huidveroudering: Vitamine C.
Dus hier zijn Vitamin C + Alpha- Arbutin drops en Vitamin C + Ferulic Acid Cream, twee specialiteiten die ‘s morgens en ‘s avonds gebruikt kunnen worden, op zichzelf of in combinatie met andere producten. Zoals alle formules in het Pure Actives assortiment, zijn de concentraties van de componenten optimaal gedoseerd om ervoor te zorgen dat ieder product volledig effectief is en om tegelijkertijd te garanderen dat het huidtolerant is, waardoor het risico op huidirritatie wordt geminimaliseerd. Benieuwd? We gaan wat dieper op de producten in.
VITAMIN C + ALPHA-ARBUTIN
De verhelderende antioxidant : Dit product bevat een exclusieve combinatie van ethylascorbinezuur en alfa-arbutine voor een optimale verhelderende werking. Alfa-arbutine voorkomt en beschermt de huid tegen pigmentatie. Vitamin C + Alpha-Arbutin is speciaal samengesteld op basis van water om optimale hydratatie van de huid te garanderen. Dit pure concentraat bevat enkel ingrediënten die nodig zijn om de huid optimaal te revitaliseren. Verder neutraliseert dit concentraat vrije radicalen in de huid, hierdoor wordt celoxidatie voorkomen. Ook houdt deze Pure Active de huid stevig en jong, door de aanmaak van collageen te stimuleren.
VITAMIN C + FERULIC ACID CREAM
De verhelderende antioxidant : Vitamin C + Ferulic Acid Cream: een crème behandeling voor een stralende, gehydrateerde en gerevitaliseerde huid. De zuivere formule van ethylascorbinezuur wordt versterkt door de toevoeging van ferulazuur, een krachtig antioxidant. Vitamin C + Ferulic Acid Cream beschermt tegen celoxidatie veroorzaakt door vrije radicalen, het stimuleert de productie van collageen en helpt de afbraak ervan tegen te gaan waardoor de huid jong blijft. Met zijn olievrije textuur is de formule perfect voor alle huidtypen, inclusief de gevoelige huid.
DE NIEUWE PURE ACTIVES VITAMIN C PRODUCTEN ZIJN VERKRIJGBAAR VANAF OKTOBER 2020.
» Je spoelbak in nieuwe moody trendtinten: Orion, Denim en Salie. - » Top 8 complementaire kranen
Relax, don’t do it! Gedaan met op veilig spelen in de keuken. Vanaf nu durven we combineren en trekken we samen met Franke volop de kleurenkaart. De Zwitserse keuken- en huishoudproducent introduceert 3 stijlvolle nieuwe tinten in haar Fragranit+-lijn en heeft een brede waaier kranen achter de hand om die mee te matchen. Live those dreams!
Kleuren om van te smullen
De slijtvaste Fragranit+-spoelbakken – gemaakt uit 80% kwartszand en 20% acrylhars met pigment – komen naast de 12 bestaande kleuren nu ook in 3 nieuwe moody trendtinten: Orion, Denim en Salie. Net als de rest van de URBAN-familie zijn deze beschikbaar in 4 formaten: de standaard enkele spoelbak, een grote enkele spoelbak, anderhalve bak en een dubbele spoelbak. Telkens met het kenmerkende hoekige, moderne design van de URBAN-lijn. Ga voor een keuken in olijfkleur met Orion, eentje gedrenkt in de warmte van blauwe bes met Denim of ga voor het frisse salie. (Ravioli met boter en porcini zelf toe te voegen.)
Color pairing
Raak je geïnspireerd door de food pairing op tafel? Trek de lijn dan door naar je keuken en werk deze af met een complementaire kraan. Afhankelijk van het gekozen werkblad en het gewenste statement, kan je gaan voor de nieuwe klassieker in zwart, een eigenzinnig wit exemplaar of een stoere en industriële RVS-uitvoering. Door een andere kraan met je kleurige Fragranit+-spoelbak te combineren, krijg je meteen een heel andere look: salie met een zwarte kraan (o.a. Atlas Neo, Pescara en Mythos) zorgt voor een ingetogen geheel, terwijl een witte kraan (o.a. Active Plus, Active Neo en Neptune Evo) net heel fris en jong zal ogen.
Terra di Siena stelt de collectie Herfst 202o voor, een interessante mengelmoes die tegelijk coherent en gevarieerd is. De ideale mix voor een seizoen vol romantiek, rock attitude, Boheemse levensstijl, bourgeoisie, charme en verrassende volumes … aan jou de keuze wat er het best bij je past!
Vanaf de nazomer tot aan de eerste herfstdagen, dat is een ideale periode om te pronken met lange kleedjes of rokjes in satijn. De brede broeken met Tie & Dye prints gaan perfect samen met de katoenen bloesjes in Folk stijl en de topjes met Glam accenten. Een Rock mantelpak in namaakleder, ongetwijfeld het iconisch stuk van deze collectie, maakt je look compleet.
Ook op het vlak van kleuren is er voor ieder wat wils, eendblauw, kaki, camel, steenkleur en framboos maar ook zwart en ecru versieren één van de stukken uit satijn, katoen, gemengde wol en viscose. Voor de eerste frisse dagen is er het Canadese vest of de mantel met ruitjes in camel, bruin of gebroken wit. Elegantie met een twist!
Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Door deze manier van verdelen garandeert het merk een persoonlijke service en stijladvies aan de klanten. De lijst van alle verdeelpunten en webshops staat op de website www.terradisiena.be
Chantelle's SoftStretch is a modern day interpretation of underwear: ultimate stretch, invisibility under clothing, breathable fabric for all movement and extreme comfort. This season, Chantelle expands this line with a skin tones colour range and a lace design.
Set the tone
Chantelle expands its SoftStretch collection for this season to offer a skin tones colour range. Designed with innovative and breathable fabric technology, it is the perfect item for all wardrobes. Supreme softness and seamless design offers optimal comfort and total invisibility under clothing.
The new lace bralette
A new addition to the SoftStretch range, the classic padded top, is reimagined for this season in a modern and feminine lace line. The bra, made of ultra soft and stretchy material, gives a second skin effect adaptable to all body types.
The floral lace design gives the lace bralette a sophisticated look. Thanks to the V-neck on both front and back, a feminine touch is added. The wide straps smoothen the silhouette and make the bra completly invisble underneath any clothing. The bralette gives perfect support and the soft cups make sure the bust is perfectly round.
Met hun FW20 collectie zorgt Anita ervoor dat elke vrouw zich kan voelen als een work of art. De nieuwe Clara Art & Sophia serie is een collectie vol vrouwelijke, elegante modellen in verschillende kleuren. Daarnaast is de Anita care collectie dit seizoen nog zorgzamer voor vrouwen die een borstoperatie achter de rug hebben. Anita werkt voor het eerst samen met 'Discovering Hands', een organisatie die vrouwen met een visuele handicap (maar zeer sterke tactile skills) opleidt om medical tactile examiners (MTEs) te worden. Zij selecteerden voor Anita care de zachtste en meest kwaliteitsvolle materialen.
Clara Art Series & Sophia Series
De Clara Art series in de Anita since 1886 collectie zijn elegante feelgood bh's, met functionele nuances. De twee nieuwe modellen zijn beschikbaar in verschillende kleuren, van een elegante champagne kleur, edel blauw-zwart, tot de modieuze "berry" kleur of een moderne ellipsprint. De semitransparante decolleté zorgt voor een verleidelijke triangel: luchtig, licht en zinneprikkelend.
De Sophia series voelen als een tweede huid voor elk type figuur. Dankzij de innovatieve snit van de drieledige cup en het gebruik van zorgvuldig geselecteerde materialen passen de comfort bh en corselet perfect aan. De semitransparante tule maakt de bh en het corselet luchtig, licht én sexy. De brede doorlopende schouderbandjes ontlasten dan weer de schouders op een aangename manier.
Anita care: de magic touch van Discovering Hands
Bij de Anita care collectie ligt dit seizoen de focus op de geselecteerde materialen. Hiervoor werken ze samen met Discovering Hands: deze organisatie traint blinde en slechtziende vrouwen om medical tactile examiners (MTEs) te worden. Door hun visuele handicap, hebben deze vrouwen een zeer sterk ontwikkeld gevoel van aanraking. Omwille van dit belangrijke voordeel werden hun 'discovering hands' reeds regelmatig in de medische wereld ingezet om borstkanker op te sporen in de eerste stadia. Door hun kennis en sterk ontwikkeld 'sense of touch', sporen deze vrouwen maar liefst 30% meer kleine veranderingen in borstweefsel op dan dokters.
Voor een nieuwe Anita care collectie, kon Anita samenwerken met deze MTEs. Zij hielpen Anita bij het selecteren van verschillende stoffen en materialen.
"Nadat we een eigen shortlist van materialen hadden opgemaakt, rekening houdend met de verschillende materiaalmixen, de gewenste functie en de snit, gingen we kijken naar het gevoel van het materiaal", vertelt Katja Hartenstein, hoofd van Lingerie R&D bij Anita. "Toen kwamen we Discovering Hands tegen. Deze vrouwen wezen ons op verschillen waar wij zelfs nooit aan gedacht hadden. Discovering Hands is net zo bezig en toegewijd aan de preventie van borstkanker en het ondersteunen van patiënten als wij. Het was dan ook fantastisch dat we konden samenwerken!"
Voordat de nieuwe modellen op de markt gebracht worden laat Anita elke beha testen door vrouwen in alle maten en vormen die werden getroffen door borstkanker. Na zo'n operatie is de huid namelijk vaak enorm gevoelig, wat maakt dat een perfecte pasvorm enorm belangrijk is. Dankzij feedback van (ex)-borstkankerpatiënten garandeert Anita care kwaliteit, comfort en een aangename look & feel voor elke vrouw.
Summer might be coming to an end, but on the upside: fall boot season will soon be upon us! Getting ready for fall season means investing in a good pair of boots. Whether you're looking for a pair to go hiking, to own your workplace or to finally (hopefully) dance the night away in, Unisa offers a style for everyone.
Under the knee boots
A must-have in every wardrobe is the under the knee boot. Simple, straight boots in leather or suede are everyone's favourite. They suit any style! Combine them with a pair of jeans for a casual look, or with a classy dress for a more formal style.
Cowboy Boots
Yeehaw! The cowboy style carries trough for another season, but with a playful upgrade. The iconic Western silhouette is characterized by a tip point, typical pull straps on the side and a firm cowboy heel. This season, our Western boots have a colourful, metallic twist.
Stretch boots
If you're looking for comfort, grace and style, go for stretch boots. These boots hug you in all the right places and will give you legs for days...
Combat boots
Chelseas and laced ankle boots have been revamped this season. Padded and elastic details in bring a sportier look to the tough biker shoes. These boots create a highly feminine look, with a little rebel touch.
Booties
Ankle boots are the perfect completion of every outfit. This season, find them in all colours, textures and materials. With a not-too-high heel, these booties add a touch of sophistiaction to your look.
Hiking boots
And last but not least: the ever trustworthy hiking boot. The hiking boot trend was born in nature. Rivers, mountains and possible rain forged their strong character, but ultimately these boots are made for city girls who don't mind the outdoors.
Dit jaar helaas geen safari in Afrika, maar waarom niet in eigen land? Met een safarihoedje en kaki safarikleding ben je zo in de sfeer. Nee … die malariapillen en wereldstekker heb je echt niet nodig, maar vergeet zeker je verrekijker niet! Ook wie een bril draagt, kan met de verrekijker op pad.
Brildragers, geen probleem! SWAROVSKI OPTIK verrekijkers hebben 2 opties:
Uitdraaibare oogschelpen: brildrager of niet, je kunt altijd een oogafstand van 1,5 cm houden. Vanaf deze afstand heb je een scherp beeld zodra je door de verrekijker kijkt.
Handmatige dioptriecorrectie: ook zonder bril kun je van een scherp beeld genieten met een draai aan het scherpstelwieltje.
Met of zonder bril, net zoals op een safari in Afrika is er voorbereiding nodig om je missie te laten slagen. Je moet al wat kennis hebben om te weten waar je precies moet zijn en op welk tijdstip om in België speciale dieren in het wild te zien. Een aantal spannende-dieren-tips voor België:
Edelherten kun je zien in de Ardennen en ook in de Voerstreek. Damherten zijn geen inheemse hertensoort, maar hebben zich toch goed verspreid in Vlaanderen. Ze zijn ontsnapt bij kwekers of hobbyhouders en zo in de natuur terechtgekomen. Reeën komen veel voor in de bossen van de provincies Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant. Ze hebben, in tegenstelling tot andere soorten, geen staart.
Bevers kun je aantreffen in Vlaanderen en Wallonië, bijvoorbeeld bij valavond in de buurt van beverdammen. Soms zijn ze redelijk gewend aan mensen en kun je dichtbij komen.
Wolven zijn terug van weggeweest. Het Vlaamse wolvenkoppel Noëlla en August heeft in juni voor vier welpen gezorgd. Met veel geduld en een beetje geluk kun je ze spotten in het Limburgse bosland.
Voorlopig zijn ze nog niet met zekerheid gezien in België, maar lynxen komen in de buurt van de grens met Duitsland voor. Deze katachtigen zijn zeldzaam en superschuw, dus erg moeilijk om te spotten.
In Vlaams-Brabant en zelfs Brussel hebben ze tegenwoordig hun eigen ‘Big Five’: 5 mooie dieren die leven in het wild, in de bossen en velden van Vlaams-Brabant. Het zijn allemaal opportunisten die gemakkelijk voedsel vinden en zich goed aanpassen: dassen, vossen, everzwijnen, steenmarters en bevers.
Ook prachtige dieren om te zien, zijn uilen. De kerkuil is misschien wel de bekendste. Maar er zijn ook velduilen, steenuilen, ransuilen, bosuilen en prachtige oehoes in ons land.
Een heel andere plek om met je verrekijker op pad te gaan, is aan de Noordzee. O.a. in de buurt van Koksijde kun je zeehonden zien. Maar hou zeker 30 meter afstand en stoor de beestjes niet. En nu we toch bezig zijn: ga met je verrekijker eens langs in het Zwin Natuur Park, op vogelsafari!
De wereld behoort aan hen die schoonheid kunnen zien. Ervaar het ogenblik.