In de herfst viert Normandië het feest van de gastronomie
Voor een Normandiër is lekker eten meer dan een traditie… het is een plicht! Streekmarkten, appelfeest, feest van de coquille Saint-Jacques... Van oktober tot december gaat er geen week voorbij zonder een gastronomisch streekevenement.
De voedingsmiddelen van Normandië kunnen opgedeeld worden in 7 categorieën: de zuivelproducten, vleeswaren, fruit, groenten, producten uit de zee, ciderproducten en zoete producten. Hierna volgt een selectie van gastronomische evenementen rond lokale traditionele producten.
GREENPAN BRENGT 'VRIJDAG = VISDAG' OP SMAAK MET DRIEDIMENSIONALE PAN
Een malse moot zalm is één ding. Maar een lekkere zalm in mootjes…? Met de nieuwe drie-dimensionale pan Milan 3D haal je je vis in één stuk uit de pan, met de perfecte cuisson! Daarvoor tekent de aangepaste bodem van GreenPanTM, met kuiltjes voor een optimale vetverdeling. Op naar vrijdag = visdag!
GreenPanTM is vandaag wereldwijd een referentie voor gezond koken. Fans van een gezond stukje vis én beetgrage groenten zullen dan ook watertanden met de nieuwe collectie Milan 3D: driedimensionale pannen met een aangepaste bodem voor een optimale bereidingswijze.
De kuiltjes in de ‘I LOVE Fish and Veggies!’-pan zorgen dat er overal in de pan voldoende vetstof aanwezig blijft, ook tijdens het roerbakken. Resultaat: een sappig stuk vis en perfect gegaarde groentjes, netjes van de pan op het bord, mét smaak en zonder krassen. Nieuw ook is de inductiebodem Magneto. In traditionele inductiepannen wordt een speciale roestvrijstalen plaat in de bodem aangebracht. De body van de Milan 3D-pannen daarentegen is één geheel, omdat de magnetische inductielaag erop wordt gesprayd. Daardoor is de pan niet alleen licht, maar beschikt hij ook over een uiterst stabiele bodem, milieuvriendelijk geproduceerd.
De Milan 3D-pannen zijn uitgerust met een opvallende aluminium rand die deel uitmaakt van de nieuwe look & feel van GreenPanTM. Deze getrimde rand oogt elegant en beschermt de pan tegen mogelijke beschadigingen. Zo blijven de pannen in topvorm, zelfs na veelvuldig gebruik.
Praktische info: ‘I LOVE Fish and Veggies!’ - geschikt voor matige tot hoge temperaturen - te herkennen aan het blauwe logo - verkrijgbaar in wok 28 cm en sauteerpan 28 cm - adviesprijs : 75 euro.
GreenPanTM ontwikkelde enkele jaren geleden als eerste fabrikant pannen met een keramische antikleeflaag die weliswaar dezelfde werking heeft als Teflon, maar die vervaardigd is zonder PTFE en geen gebruik maakt van het schadelijke PFOA. Daardoor is de productie van de pan minder belastend voor het milieu en maakt de pan een gezondere manier van koken mogelijk. Als pionier is GreenPanTM voortdurend gericht op innoveren. GreenPanTM is altijd ‘one step ahead’, zowel op het gebied van technologie als design. Plezier in koken staat voorop, maar wel op een milieubewuste, veilige en gezonde manier. Demeyere verdeelt het merk GreenPanTM. www.greenpan.be
En of het spel Stratego al meer dan een halve eeuw bestaat. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het tactische spel door Jumbo op de markt gebracht. Hoog tijd om deze blijvende ‘speler’ in de huiskamer een vintage look te geven. Jumbo hult het strategische bordspel dan ook in een stijlvolle houten box.
In Stratego strijd jij als opperbevelhebber tegen een andere leger. Ieder leger verbergt zijn vlag en probeert die van zijn tegenstander te veroveren. Stuur je verkenners als eerste op pad, maar let op je voetstappen! Je tegenstander heeft overal bommen verstopt. Hou je mineur dus maar in je buurt en bewaak je maarschalk. Zoek je een weg tussen de twee meren, maar verlies je eigen vlag zeker niet uit het oog. Wie als eerste aan de haal gaat met de vaandel van zijn tegenstander wint resoluut de veldslag.
Stratego is een spannend spel waarin tactiek en durf de overwinning bepalen. De vintage versie is een pronkstuk in iedere huiskamer. Prijs: € 49,95 - www.jumbo.eu
Voor de lancering van zijn nieuwe site heeft Delhaize de eer om exclusief aan zijn klanten twee nieuwe producten voor te stellen die de kenners zullen plezieren: de nieuwe cognac Hedonist en de gin Elephant.
Hedonist is een super premium sterkedrank, een subtiele combinatie van een cognac (gemiddeld 4 jaar), verse gember (assemblage van een selectie van jonge scheuten uit Vietnam en Idonesië) en natuurlijke vanille (afkomstig van Madagascar), geproduceerd volgens de pure traditie van de assemblages van cognac. Hedonist vormt "het perfecte evenwicht tussen een likeur en een sterkedrank", die aromatische complexiteit en de polyvalentie van de likeur combineert met kracht en energie van sterkedranken, wat vandaag uniek is in de wereld van de super premium sterkedranken. Kan on the rocks, chilled, in een cocktail of als longdrink gedronken worden. Prijs: 38,99€ voor 70cl (29°)
De Elephant Gin is een gin uit Hamburg, Duitsland, en wordt gedistilleerd volgens de grootste traditie van de London Dry's. Alleen natuurlijke planten worden gebruikt, zonder de minste toevoeging van kunstmatige aroma's. Deze gin wordt in een beperkte hoeveelheid van 800 flessen uitgegeven en wordt regelmatig gecontroleerd bij het uitgaan van de distilleerkolf om er de onzuiverheden uit te halen. Het is het hele proces dat deze gin zo puur, complex en zacht maakt. Elephant Gin en zijn oprichters zijn vurige voorvechters van het behoud van olifanten en vinden dat de huidige generatie de plicht heeft om de Afrikaanse fauna te helpen, voor het welzijn van de volgende generaties. Door 15% van de winst door te storten naar de verenigingen « Big Life Foundation » en « Space For Elephants » draagt Elephant Gin actief bij tot de activiteiten van deze organisaties. Prijs: 32,99€ voor 50cl (45°)
50% meer zoekopdrachten voor zonnige bestemmingen in herfstvakantie
De zomer zit erop, de eerste schooldag is een feit! Maar heel wat mensen zullen zich ongetwijfeld de haren uittrekken na het snertweer van de afgelopen maand. En dat blijkt ook uit het zoekgedrag van de Belg naar zonnige vakanties voor de eerstvolgende schoolvakantie. Zo noteerde reisvergelijkingssite Vakantiedeals.be maar liefst 50% meer zoekopdrachten voor bestemmingen als Tenerife en Gran Canaria, hoofdzakelijk voor de komende herfstvakantie. Mensen hebben dus duidelijk de intentie om nog een weekje zon mee te pikken alvorens de winter eraan komt. En gelijk hebben ze, want wie nu boekt kan nog gouden zaakjes doen, met kortingen tot 40% of een paar honderd euro per boeking.
Te koud en te nat, zo kan je in het kort de zomer anno 2014 omschrijven. Vooral de maand augustus was rampzalig. Dat heel wat mensen op hun honger zijn blijven zitten en snakken naar de zon hoeft dan ook niet te verbazen. “Vanaf het ogenblik dat mensen inzagen dat er geen verbetering inzat voor deze zomer, is men massaal in actie geschoten en op zoek gegaan naar voordelige zonvakanties. In het begin van de maand waren dat vooral nog last minutes, maar de laatste week zien we een serieuze toename op de herfstvakantie”, zegt Jurgen De Vos, Algemeen Directeur van Vakantiedeals.be. “In de maand augustus ontvingen we gemiddeld 30% meer bezoekers in vergelijking met vorig jaar. En bestemmingen als Tenerife en Gran Canaria werden 50% meer aangeklikt. Mensen hebben dus duidelijk de intentie om nog een weekje zon mee te pikken”.
Zij die ondertussen al boekten zullen het zich alvast niet beklaagd hebben. Want de meeste touroperators goochelen momenteel met fikse kortingen op hun herfst- en wintervakanties. Deze kunnen oplopen tot een paar honderd euro’s per boeking. Ook op skivakanties zijn er nu reeds enorme kortingen, in sommige gevallen zelfs tot 40%. “Aangezien de kortingen niet identiek zijn voor iedere touroperator of iedere aanbieding, is het belangrijk om goed te vergelijken. Want die ene pakketreis die jij wil boeken kan zomaar een keertje 300 Euro goedkoper zijn, al naargelang de periode en aanbieder. Wie gebruik maakt van ons platform weet dus zeker dat hij steeds de beste prijs heeft”, verzekert Jurgen De Vos.
Op basis van het zoekgedrag op Vakantiedeals.be beloven volgende bestemmingen alvast hoog te scoren komende herfst en winter: de Canarische Eilanden – Tenerife en Gran Canaria op kop – Madeira, Turkije en Tunesië. Ook Egypte zou wel eens aan een revival kunnen toe zijn. Het aanbod op deze winterzonklassieker is bij de meeste touroperators opnieuw gevoelig uitgebreid en de prijzen zijn er op dit moment haarscherp. Indien het er politiek rustig blijft zou Egypte wel eens voor dé verrassing van deze winter kunnen zorgen. Positief is dat Buitenlandse Zaken alvast het negatief reisadvies voor de toeristische regio’s aan de Rode Zee (Hurghada, El Gouna en Marsa Alam) heeft opgeheven. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Vergelijk nu uw toekomstige vakantie op www.vakantiedeals.be. Vakantiedeals.be is de eerste Vlaamse reis- en vakantievergelijkingssite en heeft als doel het de Vlaming gemakkelijker maken om reizen en vakanties in België te gaan vergelijken. Vakantiedeals.be verzamelt het aanbod van belangrijke Belgische spelers als Thomas Cook, Neckermann, Sunjets, Sunweb en Corendon, etc. Iedere dag wordt het aanbod van deze partners up-to-date ingeladen in het systeem van Vakantiedeals.be. Boeken gebeurt rechtstreeks bij de touroperator.
In laagenergie-en passiefwoningen vermindert de warmtebehoefte spectaculair en stelt zich de logische vraag waar en hoe die op de meest efficiënte manier kan geproduceerd worden. Het antwoord luidt steeds vaker : in de keuken… Want dat is – naast het gebruikelijke strijkijzer – zowat de enige plek waar ook om andere redenen nog warmte geproduceerd moet worden.
De Lohberger fornuizen op hout en/of pellets beantwoorden op uitzonderlijke wijze aan deze logica. Ze zijn heerlijk eenvoudig om op te koken, gebruiken de goedkoopste, CO2-neutrale brandstoffen en produceren ook warm water voor sanitair gebruik. Een lekkere maaltijd bereiden terwijl je de woning van warmte en warm water voorziet : zo eenvoudig is het. Deze fornuizen met uitgebreid kleurenpallet kunnen perfect in elke keuken geïntegreerd worden en het hout kan netjes in het vuur gestoken worden, vanuit de houtlade net onder het fornuis.
LOBO H2O : DE CV-HOUTKACHEL MET TOPRENDEMENT
De LOBO H2O is de nieuwste cv-houtkachel van Lohberger met buitenluchtaanvoer, zelfsluitende deur, een optimale luchtdichtheid en bijzonder lage emissies. Ze produceert totaal 9 KW warmte, waarvan 6,5 KW als warm water, dit met maar liefst 88 % verbrandingsrendement!
FELINA : PRIJSGUNSTIGE TOPDESIGN
De Felina houtkachel produceert 3 tot 6 KW met verbluffend gemak in een hoge verbrandingskamer die houtblokken tot 33 cm kan verbranden. De kachel is voorzien van een handig warmhoudvak en kan rechtstreeks aangesloten worden op de buitenlucht. Afwerking mogelijk met zandsteen of speksteen bekleding. De zelfreinigende, hoge glasdeur laat een blijvend mooi vuurzicht toe.
Het Palais Bénédictine in Fécamp vertoont zowel een gotische als een renaissancestijl. Het is al meer dan een eeuw de enige plaats waar de beroemde likeur wordt gefabriceerd. Het bezoek aan het paleis toont de distilleerderij en de kelders waar het melissewater wordt bewaard. En om nog meer te vernemen over de Bénédictine, wordt sinds dit jaar een cocktailatelier aangeboden.
De geschiedenis van de Bénédictine begint in 1510 in de abdij van Fécamp, toen de benedictijnermonnik Dom Bernardo Vincelli een geheim elixir creëerde waarvan de faam de eeuwen zou overleven. In 1853 zou Alexandre Le Grand in zijn verzameling sacrale werken het verloren gegane recept van de drank teruggevonden hebben.
Zorgsector krijgt sanitair met meer comfort en design
Ideal Standard stelt nieuwe collectie Connect Freedom voor op HealthCare in Brussel
Met de toenemende vergrijzing buigen steeds meer sanitairspecialisten zich over aangepaste producten voor de oudere of hulpbehoevende generatie. Ideal Standard bewijst met ‘Connect Freedom’ opnieuw zijn pioniersrol in de ontwikkeling van sanitair voor de zorgsector. Op de vakbeurs HealthCare in Brussels Expo (1 tot 3 oktober, stand 11.5.0A) kunnen voorschrijvers kennismaken met de nieuwe Connect Freedom zorgcollectie.
Connect Freedom, van verhoogde wc’s tot veilige en waterbesparende kranen. Met Connect Freedom – een uitbreiding op de bestaande serie Connect – profileert Ideal Standard zich nog meer als vaste partner voor de zorgsectior. Ook is de nieuwe collectie een duurzame oplossing voor de huidige generatie ouderen die zelfstandig thuis blijft wonen. Ergonomie en gebruiksgemak gaan hand in hand, zonder design uit het oog te verliezen. Zo ruilt Ideal Standard de typische ‘ziekenhuisbadkamer’ in voor een eigentijdse designoplossing met evenveel comfort. Uiteraard voldoen de nieuwe keramische producten aan alle normen voor hygiëne en veiligheid. Connect Freedom spreekt een breder publiek aan maar richt zich in eerste instantie tot ouderen, grote personen en mensen met overgewicht. De collectie vergeet ook het verplegend of onderhoudspersoneel niet met ergonomisch en onderhoudsvriendelijk design.
Verhoogde wc’s: nieuw binnen Connect Freedom zijn de verhoogde staande en wandwc’s. Deze wc’s ‘plus 6 cm’ vergemakkelijken aanzienlijk het zitten en opstaan, zeker voor oudere personen met rugklachten of grotere mensen. De aansluitingen komen overeen met de standaardinstallaties, waardoor deze wc’s zich ook lenen voor renovatieprojecten.
XL-wc’s: Zwaardere personen kunnen vertrouwen op het extra comfort van de XL-wc’s, 10 cm breder en 3,5 cm hoger dan conventionele wc’s. Deze XL-reeks van Connect Freedom, met speciale wc-zittingen, is beschikbaar in wand- en staande uitvoering. Het XL-wand-wc leent zich perfect voor renovaties.
Wastafels voor personen met een beperking: de wastafels van Connect Freedom bieden personen met een beperking alle comfort en bewegingsvrijheid. Tegelijk zijn ze aantrekkelijk ontworpen. De wastafels zijn aan de voorzijde en zijkanten uitgerust met geïntegreerde verzonken grepen, waardoor rolstoelgebruikers zich makkelijk naar de wastafel kunnen toetrekken. De onderkant van de wastafel is zodanig ontworpen dat een rolstoel of stoel er gemakkelijk onder kan geplaatst worden.
Veilige en waterbesparende kranen: Connect Blue staat ook voor een assortiment innovatieve kranen, van wastafelmengkraan tot douchemengkraan. De wastafelmengkraan is uitgerust met de ‘Ideal Blue®’-technologie waardoor het water via een geïsoleerde waterdoorvoer loopt en niet in contact komt met het kraanlichaam. Extra hygiënisch en bacteriewerend dus. De Connect Blue-kranen verbruiken ook minder water en energie én zijn veiliger door de ‘Cool Body’-technologie. Dit voorkomt verhitting van het kraanoppervlak, ook wanneer er heet water door de kraan stroom.
Met het online lastenboek ‘Bluebook’ reikt Ideal Standard de zorgsector ook een praktische primeur aan. Voorschrijvers, architecten en studiebureaus kunnen binnenkort eenvoudig technische fiches of gedetailleerde lastenboekomschrijvingen downloaden. Handig om een dossier voor openbare aanbestedingen in te dienen bijvoorbeeld. Stéphane Cenci, Project specification Manager Non Residential & Project Business: “Het online lastenboek laat zien hoe Ideal Standard je partner kan zijn voor het hele badkamerassortiment. Van porselein over acryl tot kranen, zowel voor de residentiële als niet-residentiële markt. De website maakt daarbij een handige indeling per productcategorie en bedrijfstak: rusthuizen, hotels, scholen, publieke ruimtes… Ook kan je via Bluebook technische fiches opvragen met een duidelijk overzicht van de gebruikte materialen en eigenschappen van elk product.”
Amerika specialist laat the American (travel) Dream uitkomen. Maatwerkspecialist America Travel Guide (ATG) staat van dinsdag 16 tot en met zaterdag 20 september op de 50PlusBeurs in Jaarbeurs Utrecht. Samen met camperhuur aanbieder WorldWide Campers laat ATG de bezoekers graag kennismaken met het land van de onbegrensde mogelijkheden. ATG is te vinden in het Bijzondere & Verre Bestemmingen paviljoen in Hal 8, stand 08F040.
Droomreizen naar Amerika : Amerika is voor velen een droombestemming. Roadtrips per camper, de glitter en glamour van Hollywood, de stranden van Florida, de prachtige natuurparken en bijzondere stedentrips naar steden als New York en San Francisco spreken tot ieders verbeelding. America Travel Guide is al jaren maatwerkspecialist voor reizen naar Amerika en biedt complete rondreizen, fly drives, citytrips en camperreizen, maar ook voor tickets, autohuur, excursies en de huur van vakantiehuizen is ATG de aangewezen partner.
Beursaanbiedingen: Speciaal voor bezoekers van de 50PlusBeurs heeft ATG een aantal beursaanbiedingen samengesteld. Zo combineert de populaire 23-daagse ‘camper & car’ rondreis in het Zuidwesten van de Verenigde Staten het beste van twee werelden. Het eerste deel van de reis, per camper, beslaat nationale parken. Het tweede deel, dat zich meer richt op steden, wordt afgelegd met een huurauto.
Over de 50PlusBeurs: Met ruim 100.000 bezoekers is de 50PlusBeurs ’s werelds grootste evenement voor actieve plussers. De 50PlusBeurs biedt 50.000m² informatie, amusement en voordeel. Met ruim 600 stands in 6 beurshallen met workshops, lezingen en presentaties. En vele optredens op podia met muziek, show, dans en exposities.
Vanaf half september lanceert Delhaize de Cocktails & Spirits Bar, de online winkel voor hoogwaardige sterkedranken. Klanten vinden hier meer dan 100 exclusiviteiten waaronder een vijftigtal nieuwigheden: gins, rums, vermouts, tequila's, mescals… Deze Cocktails & Spirits Bar integreert eveneens de 80 referenties van de Whiskies Shop, die een jaar geleden is gelanceerd.
In België gaan de sterkedranken sinds enkele jaren opnieuw in stijgende lijn met de heropleving van producten zoals gin, de trend van de cocktails of ook nog een stijgende vraag naar whisky's, rums en andere hoogwaardige alcoholen. Na de lancering van verschillende vernieuwingen, exclusiviteiten en partnerschappen zoals de BelGin met Manuel Wouters en de oprichting van een website voor de verkoop van whisky's in september 2013, zet Delhaize een nieuwe stap met de Cocktails & Spirits Bar, een e-shop die gewijd is aan de premium sterkedranken, te bereiken via de website www.delhaizewineworld.com. Deze site zal half september gelanceerd worden.
Een stijgende vraag naar hoogwaardige sterkedranken: De wereld van de alcoholen is in evolutie. De consument zoekt vandaag naar verschillende, specifieke, vernieuwende, heel kwaliteitsvolle producten. Getuige daarvan de hypes van de gin en de rum die de wereld de laatste jaren veroverd hebben, met een explosie van het aantal beschikbare producten op de markt en de kaarten van bars die alsmaar langer worden met nieuwe referenties die daarvoor onbekend waren bij het grote publiek. Geleidelijk aan is de vraag naar premium sterkedranken gestegen bij Delhaize: de distributeur heeft overigens jaren geleden al de eerste premium gins en vodka's toegevoegd aan zijn assortiment, twee producten die vandaag niet meer mogen ontbreken in de rayons van de supermarkten. Daarna is Delhaize blijven innoveren: sinds 2013 is de distributeur een exclusieve samenwerking aangegaan met Manuel Wouters (de erg bekende barman van SIPS in Antwerpen) voor de ontwikkeling van recepten, van een nieuwe 100% Belgische gin in beperkte uitgave (de BelGin), of ook nog van drinkklare cocktails « Shake it easy ». In september 2013 kondigde Delhaize de opening aan van de Whiskies Shop op de website van Delhaize Wine World (www.delhaizewineworld.com), waar de liefhebbers 80 exclusieve whisky's en bourbons kunnen vinden uit alle hoeken van de wereld. Een groeiend succes.
Nieuwe Delhaize Cocktails & Spirits Bar op www.delhaizewineworld.com Met de recent toegenomen vraag en na het succes van de online Whiskies Shop, lanceert Delhaize vanaf half september zijn Cocktails & Spirits Bar, een online verkoopsite (met gratis afhaling in de winkel en gratis levering vanaf 50 euro) met meer dan 100 referenties, waaronder een vijftigtal nieuwe producten. Het doel is om de liefhebbers van een bepaald type sterkedrank een ruimere keuze van premium producten aan te bieden, maar ook om de hoogwaardige sterkedranken te laten ontdekken die nog geen grote "comeback" hebben gekend.
De site, die voorgesteld wordt als een professionele bar, wordt onderverdeeld in tien categorieën en herneemt het volledige hoogwaardige assortiment dat beschikbaar is in de winkel, alsook online exclusiviteiten.
Belangrijk: net als voor de wijnen die verkocht worden op Delhaize Wine World, kunnen de sterkedranken gratis geleverd en afgehaald worden aan een winkel of thuis geleverd worden, met of zonder kosten, afhankelijk van het aankoopbedrag.
Tot de referenties die van bij de start van de Cocktails & Spirits Bar zijn opgenomen behoren: Whisky (integratie van de Whiskies Shop): 80 producten, waarvan 45 alleen online beschikbaar; Gin: 20 producten, waarvan 10 alleen online beschikbaar; Calvados, armagnac, cognac: 17 producten, waarvan 12 alleen online beschikbaar; . Rum: 14 producten, waarvan 8 alleen online beschikbaar; Vodka: 17 producten, waarvan 11 alleen online beschikbaar; Anijsdranken: 3; Tequila, mescal, pisco, cachaça: 10 producten, waarvan 5 alleen online beschikbaar; Cocktail & mixers: 11 producten, waarvan 1 alleen online beschikbaar; Porto, madeira, marsala: 14 producten, waarvan 6 alleen online beschikbaar en andere: bitter, kruidig…: 10 producten, waarvan 5 alleen online beschikbaar.
De Cocktails & Spirits Bar geeft bij elk product een gedetailleerde fiche met eigenschappen, maar ook met cocktailrecepten, als hulpmiddel voor de amateurbarman. De komende maanden zullen er nieuwe producten worden toegevoegd aan het assortiment, zoals speciale en beperkte uitgaves, alsook nieuwe pagina's met tips en trucjes om deze sterkedranken perfect te serveren, of ook nog de grote klassiekers zoals de porto's, zoals het geval is in de mooiste bars ter wereld.
Tenslotte, om de lancering te vieren van deze nieuwe online winkel, zal Delhaize vanaf 18 september tot en met 1 oktober een korting geven van 15% op een selectie van producten. http://nl.delhaizewineworld.com/Cocktails-and-Spirits
Online reisaanbieder maakt exotische vakanties betaalbaar
De zomervakantie is voorgoed achter de rug en wie de komende maanden garantie op zon en aangename temperaturen wil hebben zal het eerder buiten Europa moeten zoeken. Daarom lanceert online reisaanbieder TravelBird nu ook een aanbod ‘Verre reizen’. Zoals altijd kiest TravelBird hierbij voor kwaliteit aan betaalbare prijzen. Zo kan je momenteel al vanaf 525 Euro/pp voor 4 dagen naar Abu Dhabi of verblijf je 9 dagen in het paradijselijke Punta Cana voor 949 Euro/pp. Voor 6 nachten Hong Kong betaal je 899 Euro/pp. Alle verre reizen zijn inclusief vlucht vanuit Brussel, ingecheckte bagage en een comfortabel hotel met ontbijt. Afhankelijk van de deal zijn er ook nog andere extra’s aan verbonden. Zo krijg je in Kaapstad bijvoorbeeld een huurauto ter beschikking om de streek te verkennen. Meer info en boeken kan via http://travelbird.be/verre-reizen/
Dat de Belg een globetrotter is, is genoegzaam bekend. 3 op 4 reizen die de Belg maakt vinden buiten België plaats. Geen enkel ander land in Europa doet beter. Verre bestemmingen winnen hierbij almaar aan populariteit. Voor de Arabische revolutie was Egypte ongetwijfeld koploper als winterzonbestemming. Maar ook de Dominicaanse Republiek, Thailand en Mexico zijn al jaar en dag toppers onder de Belgen.
“In onze selectie van verre bestemmingen hebben we uiteraard rekening gehouden met de consumentenvoorkeuren van de Belg”, zegt Erik Kuijpers, Country Manager België bij TravelBird. “Anderzijds willen we onze klanten ook inspireren en zullen we ook bestemmingen aanbieden die minder bekend zijn bij het grote publiek. Wat voor ons prioriteit heeft is dat het gaat om een kwalitatief aanbod aan de scherpst mogelijke prijs. Net zoals we onze klanten voor een prikje binnen Europa laten reizen, willen we ze nu de rest van de wereld laten zien op een betaalbare manier.”
Zo kan je op dit moment al vanaf 649 Euro/pp voor 8 dagen naar Dubai. Een bestemming die steeds meer aan interesse wint als winterzonbestemming. Dubai bezoek je dan ook beter in de winter dan in de zomer. De temperatuur in de wintermaanden bedraagt nog steeds gemiddeld 27 graden en de temperatuur van het zeewater is er constant 22°C. Wie graag shopt kan terecht in één van de majestueuze shopping malls, zoals de Dubai Mall of the Mall of the Emirates. Verblijven doe je in het comfortabele stadshotel Ibis Barshwa, vlakbij het strand. De vluchten worden verzorgd door Fly Emirates en vertrekken rechtstreeks vanuit Brussel. 30 kg ruimbagage is inbegrepen in de prijs, waardoor je naar hartenlust kunt shoppen. Meer info: http://travelbird.be/dubai/
Wie zon, zee, strand en palmbomen zegt, zegt de Dominicaanse Republiek. Vanaf 949 Euro/pp verblijf je op all inclusivebasis in het 4*-hotel Vista Sol aan het hemelse strand Playa Bavaro, uitgeroepen tot één van de 10 mooiste stranden ter wereld. Vluchten vanuit Brussel, 20kg ruimbagage en transport van en naar de luchthaven zijn inbegrepen. Boeken kan via http://travelbird.be/dominicaanse-republiek/
Een andere exotische topper is het Mexicaanse Cancun. In de winter haal je hier nog met gemak 30°C. De magnifieke koraalriffen zijn een droom voor duikers en snorkelaars. Nadien kan je heerlijk ontspannen onder de palmbomen, van een tequila sippen op een schaduwrijk terrasje of loungen in één van de hippe clubs die dit vakantieoord rijk is. Voor 7 nachten op all inclusivebasis in het leuke 4*-hotel Sea Adventure Resort & Waterpark betaal je 1.049 euro/pp. Vluchten vanuit Brussel, transfers en bagage zijn inbegrepen in de prijs: http://travelbird.be/mexico/
Ook voor de liefhebbers van stedentrips heeft TravelBird een paar leuke suggesties. Zo kan je nu voor 8 dagen naar Hong Kong. Deze oosterse metropool is een heus kruispunt van culturen. Aan de ene kant de typische Oosterse authenticiteit, aan de andere een moderne stad met indrukwekkende wolkenkrabbers en westers vertier. Het klimaat is er in de winter zeer aangenaam, met een gemiddelde temperatuur van 16 graden en een lage vochtigheidsgraad. Verblijven doe je in het trendy 4*-hotel Dorsett Mongkok, gelegen in Kowloon, het moderne deel van de stad. Voor 6 nachten betaal je 899 Euro/pp, vluchten vanuit Brussel (uitgevoerd door Fly Emirates) en 30kg ruimbagage inbegrepen: http://travelbird.be/hong-kong/
Combineer je een stedentrip graag met avontuur, dan is Kaapstad misschien wel jouw ding. De ligging van deze Zuid-Afrikaanse metropool is zonder meer indrukwekkend te noemen, aan de voet van de Tafelberg en met uitzicht op de Atlantische Oceaan. Voor de kust van Kaapstad ligt Robbeneiland, waar oud-president Nelson Mandela maar liefst 16 jaar in ballingschap leefde. Het eiland is UNESCO-werelderfgoed en absoluut een bezoek waard. Daarnaast kan je in Kaapstad heerlijk tafelen en genieten van de beste Zuid-Afrikaanse wijnen. Je uitvalsbasis is het luxueuze 4*-hotel Double Tree. Voor 13 nachten betaal je 1.099 Euro/pp. Dit is inclusief vluchten vanuit Brussel, 30 kg ruimbagage én een huurauto. Hiermee kan je een bezoekje brengen aan Boulders Beach, waar je Afrikaanse pinguïns kunt spotten, of Kaap de Goede Hoop, het meest zuidwestelijke punt van Afrika. Meer info en boeken: http://travelbird.be/kaapstad
Tot slot kan ook de moeder aller citytrips, New York, niet in het aanbod ontbreken. Times Square, Central Park, de Empire State Building….New York heeft meer te bieden dan je op één week gezien krijgt. Geen wonder dat New York ook wel ‘the city that never sleeps’ genoemd wordt. Want ook ’s nachts blijft de stad volop bruisen en kan je genieten van een Broadway musical, lekker dineren of gaan clubben in de hipste discotheken. Met deze deal verblijf je 4 nachten in Best Western Jamaica Inn, in de wijk Brooklyn. Ontbijt, rechtstreekse vluchten vanuit Brussel (met Brussels Airlines) en 20kg ruimbagage zijn in de prijs van 779 Euro/pp inbegrepen: http://travelbird.be/new-york/
Het aanbod aan verre reizen zal regelmatig vernieuwd en uitgebreid worden met nieuwe deals.
TravelBird is een online reisaanbieder die haar klanten inspireert met een dagelijkse selectie van de leukste vakantieaanbiedingen. Dit varieert van zonvakanties en hotelovernachtingen, tot wellnessarrangementen en daguitstapjes. De vakantieaanbiedingen zijn gevarieerd en hebben altijd een scherpe prijs/kwaliteitsverhouding. Dagelijks ontvangen 1,5 miljoen leden de TravelBird nieuwsbrief. Voor al haar aanbiedingen werkt TravelBird uitsluitend samen met betrouwbare en gerenommeerde partners. TravelBird startte in 2010 in Nederland en breidde al snel uit naar de buurlanden België, Duitsland en Luxemburg. Momenteel is TravelBird actief in 17 landen (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, UK, Spanje, Italië, Denemarken, Oostenrijk, Portugal, Polen, Zweden, Finland, Noorwegen, Hongarije, Rusland en Zwitserland) en zijn er 380 medewerkers actief op de hoofdzetel in Amsterdam. Meer info: www.travelbird.be.
Sinds de Franse gastronomische maaltijd door Unesco werd opgenomen als immaterieel cultureel erfgoed, organiseert Frankrijk ieder jaar zijn Feest van de Gastronomie. De vierde editie van deze feestelijkheden, gewijd aan de Franse actoren, producten en culinaire competentie, zal overal in het land plaatsvinden van 26 tot 28 september. Het thema van dit jaar is ‘L’amour des gestes et des savoir-faire’ (liefde voor handelingen en vakmanschap). Het legt een accent op het doorgeven van tradities, maar er staan ook creatieve ideeën op het programma: proeverijen voor baby’s, cruise fooding…
Het Feest van de Gastronomie is een nationaal evenement dat de rijkdom en de diversiteit van de Franse keuken illustreert.
DELHAIZE LAAT BELGIË KENNISMAKEN MET PUKLAVEC & FRIENDS
De frisse witte wijnen van puklavec & friends zijn in een groeiend aantal landen in de hele wereld een succes. Steeds meer mensen genieten van de toegankelijke Sloveense wijnen gemaakt van met de hand geplukte druiven. Delhaize neemt als eerste Belgische supermarktketen een aantal wijnen in het assortiment op.
De puklavec & friends wijnen zijn prijswinnend. Zo won de Sauvignon Blanc & Pinot Grigio 2013 onlangs goud tijdens Concours Mondial de Bruxelles. Sinds augustus staat die winnende wijn én de Sauvignon Blanc & Furmint 2013 op de schappen bij Delhaize, dit met een winkelprijs van €5,89 die tijdens de wijnbeurs verlaagd wordt tot €4.71. “Wij zijn opgetogen over de samenwerking met een belangrijke retailer als Delhaize. Dit is een grote stap voor ons”, aldus Tatjana Puklavec, managing director p&f wineries.
De Sauvignon blanc & Furmint bestaat uit 50% van beide wijnen die vinifiëren in inoxkuipen onder gecontroleerde fermentatie op lage temperatuur. In het glas een mooie, glanzende witte wijn met groene nuances die in de neus frisse aroma’s oproepen van citrusvruchten en groene appel. Deze zorgen in de mond voor een licht kruidig accent met lange en levendige afdronk. Dankzij deze licht kruidige kant, zuurheid 6.3g/l en slechts 2.8 g/l restsuikers, kan deze wijn op elk moment worden gedronken en is hij heerlijk bij salades en lichte schotels, 8-10°C.
Tatjana Puklavec vormt de derde generatie binnen het familiebedrijf. Gepassioneerd vertelt ze: “Het is onze ambitie om geweldige en betaalbare wijnen te maken zodat mensen kunnen genieten van mooie momenten met familie en vrienden. Onze witte wijnen zullen de Belgische levensgenieters zeker verrassen. We weten namelijk dat Vlamingen en Walen echte liefhebbers zijn.”
Puklavec & friends maakt deel uit van het merkportfolio van p&f wineries. De wijnen van dit verfrissende Sloveense wijnhuis zijn afkomstig van de terrasvormige wijngaarden in de heuvels van Ljutomer-Ormo¸. Met een ondergrond van voornamelijk klei en een kleine hoeveelheid zand. Het merk puklavec & friends is de trots van de familie Puklavec. De wijnen zijn gemaakt van de beste druiven, die nog met de hand worden geplukt. Ze weerspiegelen waar het merk voor staat: De mooiste dingen in het leven houd je niet voor jezelf, die deel je met elkaar.
De Alpen op hun mooist tijdens de herfst in Graubunden
Een herfstvakantie in de bergen van Graubünden betekent genieten van de kleurenpracht, van de stilte, van schitterende herfstwandelingen en van talloze authentieke najaar evenementen. Het kanton Graubünden ligt in het zuidoosten van Zwitserland waar het najaar wordt gekenmerkt door onvoorstelbare rust en stilte. Er zijn in die periode nog maar weinig toeristen en doorgaans is het weer ook goed. Het is alsof de Alpen rustig de winter afwachten, zich tooien met een kleurenpracht onder een zachte najaarszon. En dus zijn september en oktober uitgelezen maanden om naar Graubünden op reis te gaan.
Graubünden is bij wandelaars bekend als een wandelparadijs, ook tijdens de herfst. Dat heeft te maken met de wandelinfrastructuur, honderden kilometers bewegwijzerde paden, met de imponerende Alpen en met de authenticiteit van de bergdorpen. Graubünden is ongetwijfeld het meest authentieke deel van Zwitserland en dat kun je ervaren tijdens talloze dagtochten. Wandel bijvoorbeeld van Bergün naar het onooglijke dorpje Latsch, van Madulain door het dal van Oberengadin of van Pontresina naar de Morteratschgletsjer. Je staat telkens als aan de grond genageld door de machtige bergen en de herfstkleuren. Ook Lenzerheide is een super wandelgebied. De wandeling van Churwalden via de Dreibundenstein naar Feldis is ronduit de max ! Ook voor meerdaagse wandeltochten reis je in de herfst naar Graubünden. De Via Spluga bijvoorbeeld is een 2000 jaar oude Alpenoversteek, door dennen- en sparrenbossen, over bergweiden, van Zwitserland naar Italië. Langs het wandelparcours zijn er veel culturele bezienswaardigheden, getuigen van een verleden dat teruggaat tot de Romeinse tijd.
Met zijn 172 km2 is het Zwitsers Nationaal Park niet alleen het enige nationaal park van het land maar ook het grootste Zwitserse natuurgebied. Tijdens de herfst trekken de natuurliefhebbers naar Val Trupchun, bekend om zijn grote wildpopulatie waaronder steenbokken, reeën en herten. September en oktober zijn de bronstijd van de edelherten. De mannetjes vechten dan om het leiderschap en om de gunst van de vrouwtjes. Het is een harde, spectaculaire strijd waarbij het gewei wordt gebruikt.
Voor een authentiek Alpspektakel moet je tijdens het weekend van 9 tot 12 oktober naar Prättigau dat omwille van zijn authenticiteit “ein starkes Stück Graubünden” wordt genoemd. Het Alpspektakel is een enige gelegenheid om alles over Graubünden te ontdekken want op het programma staan onder meer een Jodlermesse, een markt met Alpenkazen en andere specialiteiten en volksmuziek. Ook kinderen beleven plezier want zij leren hoe je een koe moet melken en ze kijken met grote ogen naar de rijk versierde kudde koeien die voor de winter terugkeert uit de Alpenweiden (www.ampspektakel.ch). Van 4 tot 19 oktober is er in Val Bregaglia, nabij het bekende Maloja, het Kastanjefestival. Het dal is bekend om zijn uitgestrekte kastanjebossen – schitterend tijdens de herfst – en zijn schilderachtige dorpen waar je in een van de vele typische hotels een Festival della Castagna arrangement kunt boeken (www.bregaglia.ch/de/aktuell/events/kastanienfestival ). Van een heel andere aard is het Engadiner Country Fest dat in Silvaplana wordt georganiseerd. Afspraak op 4 oktober voor een avond én een nacht vol meeslepende country music en vooral heel veel fun (www.engadiner-countryfest.ch).
Picard Diepvries opent zijn vierde winkel in Ukkel, in commerciële wijk van de Vanderkinderestraat
Picard Diepvries opende op donderdag 4 september 2014 een nieuwe in Ukkel, in de Vanderkinderestraat. Hiermee wordt het Franse merk stilaan een vertrouwd gezicht in Brussel met niet minder dan acht winkels, waarvan vier in Ukkel – in de wijken De Bue, Bascule en Fort Jaco en Vanderkindere. De gemeente Ukkel heeft Picard afgelopen lente overigens het Ukkels Label toegekend, ter gelegenheid van de zeer geslaagde renovatie van de winkel op de Alsembergsesteenweg, nabij de Xavier de Buestraat. Picard Diepvries beschikt aldus over veertien winkels in België: acht in Brussel, vier in Vlaanderen, en twee in Waals-Brabant.
De nieuwe winkel van de Franse specialist in diepvriesproducten, ligt in het midden van de lange Vanderkinderestraat, huisnummer 162, waar meerdere bekende handelszaken zijn gevestigd. De nieuwe winkel bevindt zich op een uitstekende locatie en is vlot bereikbaar met het openbaar vervoer. De winkel zelf beschikt over meer dan 600 verschillende producten. In het modern ingerichte kader kunnen de klanten alle dagen van de week terecht voor hun favoriete bereidingen, en kunnen ze de 200 nieuwe recepten ontdekken, die elk jaar worden ontwikkeld, alsmede de 380 rauwe producten om zelf te koken. De winkel is geopend van dinsdag tot zaterdag van 09u00 tot 19u45, op zondag van 09u00 tot 13u00 en op maandag van 13u00 tot 19u45.
Met de grote diversiteit van het gamma (zowel de klaargemaakte gerechten als de basisproducten), de gezelligheid van de winkels en met een dynamisch winkelconcept wil Picard Diepvries zijn klanten zijn knowhow tonen en culinaire voedings-ervaringen bieden. In alle winkels wordt bijzondere aandacht geschonken aan de inrichting: warme oranje kleuren aan het onthaal en aan de verschillende afdelingen. Een blauwachtige sfeer begeleidt de klanten doorheen de winkel om het rijke aanbod producten in alle rust te ontdekken. Twee werelden worden hier gecombineerd: “Aan tafel” (kant-en-klare gerechten) en “In de keuken” (ruwe basisproducten).
Coca-Cola lanceert volledig nieuw merk met subtiele smaken en fijne bubbels. Met FÏNLEY tekent Coca-Cola voor de grootste lancering in België sinds Coca-Cola Zero. FÏNLEY, een caloriearme frisdrank, bedoeld voor volwassenen, bevat enkel natuurlijke aroma’s, fijne bubbels en subtiele smaken zoals pompelmoes-bloedappelsien en citroen-vlierbloesem. Met deze innovatieve nieuwkomer – volledig ontwikkeld in België – mikt Coca-Cola ambitieus op een nieuwe doelgroep.
Coca-Cola ontwikkelde de nieuwe frisdrank FÏNLEY, met een meer matuur smaakpalet, voor volwassenen. Uit onderzoek blijkt dat de voorkeur voor fel bruisende dranken met de leeftijd daalt. Amper één op de tien volwassenen kiest frisdrank als favoriete drank tijdens een pauze. Met fijne bubbels, gesofisticeerde smaken en ingrediënten van natuurlijke oorsprong biedt FÏNLEY een verrassend alternatief, verfijnd afgestemd op de veeleisende smaakpapillen van volwassenen. Zo houdt FÏNLEY mooi het midden tussen zoet en bitter, met natuurlijke aroma’s als bloedappelsien-pompelmoes en citroen-vlierbloesem. De vruchtendrank is caloriearm (20 kcal per 100 ml), enkel gezoet met suiker en zoetstoffen van natuurlijke oorsprong (uit stevia) en bevat geen bewaarmiddelen. FÏNLEY past dan ook perfect binnen een gevarieerde, evenwichtige voeding – op elk moment van de dag.
Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director Belgium & Luxembourg: “FÏNLEY richt zich tot volwassenen met levenservaring. Zij hebben een verfijnde smaak en kiezen voor subtiliteit, in de vorm van meer gesofisticeerde producten, bittere toetsen, lichtere bruis en ingrediënten van natuurlijke oorsprong.” De ontwikkeling van FÏNLEY, gestart in 2011, vond plaats in het R&D-centrum in Anderlecht, het tweede grootste innovatiecentrum van Coca-Cola wereldwijd. Elk jaar worden hier zo’n 350 innovaties voor 108 landen wereldwijd ontwikkeld. FÏNLEY is de derde drank met suiker en zoetstoffen uit stevia die Coca-Cola op de markt brengt in België, na Nestea in 2012 en Sprite in 2013. Deze lancering past volledig in de strategie om de calorie-voetafdruk te verlagen.
FÏNLEY is een frisdrank voor volwassenen…...met natuurlijke aroma’s en kleurstoffen, ...met fruitsap, ...zonder toegevoegde bewaarmiddelen, ...met een laag caloriegehalte (20kcal per 100ml) en ...met zoetstoffen van natuurlijke oorsprong (stevia) en suiker.
FÏNLEY is verkrijgbaar vanaf 2 september 2014, in de supermarkt, de betere broodjeszaak en kruist je pad onderweg voor een fijn verfrissend moment. Het aanbod omvat een Petfles van 1,5 l: pompelmoes-bloedsinaasappel en citroen-vlierbloesem of een blikje van 25 cl: pompelmoes-bloedsinaasappel en citroen-vlierbloesem. Richtverkoopprijs: 1,89 euro (1,5 l), 3,59 euro (6 x 25 cl), 0,69euro (25cl).
Het Carrefour-wijnfestival in de herfst is altijd een van de hoogtepunten van het jaar, logisch met een van de grootste wijnkelder van het land! Zoals gewoonlijk bijten de Hypermarkten van 10 tot en met 29 september de spits af, daarna van 24 september tot 12 oktober is het de beurt aan Carrefour market.
Lees meer www.tasted4you.be
Het festival in de Carrefour-Hypermarkten loopt van 10 t.e.m. 29 september 2014. De ideale manier om je op het wijnfestival bij de Carrefour-Hypermarkten voor te bereiden, is de uitgebreide folder met tal van tips om wijn en gerechten te combineren. Dit jaar zijn er zo'n 400 referenties, waarvan 80 met een medaille of bekroond door wijnexperts (Robert Parker en The Wine advocate, het Classement des Meilleurs Vins de France, de Guide Hachette). En net als vorig jaar staan twee pagina's in het teken van onze Belgische wijnbouwers aan het andere eind van de wereld.
Voor elk wat wils dus. En vooral, voor ieders budget, want Carrefour pakt uit met flessen voor € 2,99 (La Cave d’Augustin Florent A.O.C. Bordeaux wit 2012), en een uitzonderlijk wijnjaar voor € 69,99 (Château Branaire Ducru A.O.C. Saint-Julien, rood 2010). Bovendien is goede wijn bij Carrefour betaalbaar voor iedereen. Er is al een bekroonde wijn voor € 4,69 (Côtes du Rhône Domaine les Mascarons, rood, 2011, gouden medaille Concours Mondial de Bruxelles). Een andere rode draad doorheen het festival van 2014 is dat je in elke categorie een wijn van minder dan € 4 vindt (Médoc, Graves, Fronsac, Côtes du Rhône, Bourgogne…) en hartendieven vanaf € 4,60 (Ca’Vittoria-Appassimento).
Hier alvast enkele aanbiedingen die je niet mag missen: Château Picon Cuvée Louis, A.O.C. Bordeaux supérieur, rood 2012, gouden medaille 2013 Concours mondial de Bruxelles voor € 5,99; Château Mille Anges, A.O.C. Cadillac, Côtes de Bordeaux 2009, uitzonderlijk wijnjaar, gouden medaille 2011 Concours Général de Paris en Concours des Vignerons Indépendants, Guide Hachette des Vins 2012 voor € 6,29; Château Pay de Pont, A.O.C. Médoc Cru Bourgeois, rood 2009, gouden medaille 2012 in Mâcon en Blaye s/Bourg € 9,29; A.O.C. Côtes du Rhône, Village St Gervais, Domaine Claire Clavel, rood 2011, gouden medaille 2012 Concours général de Paris voor € 6,99; A.O.P. Collioure Bernard Magrez – L’excellence de mon terroir, rood 2011, voor € 14,99 en A.O.C. Cassis, Les Calanques, rosé 2013, voor € 7,99.
En onder de hartendieven : South Island Brancott Estate, Nieuw-Zeeland, Pinot Noir, rood, MO 2009 voor € 7,99. Of alleen in Vlaanderen: Zuid-Afrika - Paarl Valley Cathedral Cellar – Pinotage € 9.99; AOC Bouzeron Bouchard – Ancien domaine Carnot, wit, MO 2012 voor € 8.99 en Gioso Rapujè, wit, MO 2013 voor € 6.99. En natuurlijk zijn ook de promo's van de partij: bijzonder interessante directe kortingen, aanbiedingen met gratis flessen (2+1, 4+2, 3+3 …) en kortingen op grote volumes. En om de klant te helpen bij het samenstellen van zijn ideale wijnkelder, vindt hij in de winkel tips en animaties in de loop van de 4 eerste festivaldagen.
Het aanbod schuimwijn is specifiek gericht op het noorden en het zuiden van het land: in het noorden: focus op cava en schuimwijn uit de wereld, in het zuiden: focus op het assortiment Franse en Italiaanse wijn. Dankzij de zeer mooie promoties (1+1, 2+1, 3+3 gratis, -35 % …) kan je profiteren van enkele onmisbare buitenkansjes. In de Hypermarkten vind je bijvoorbeeld de hartendieven van onze aankoper (alleen in Vlaanderen) : Cava Elyssia, Pinot noir of brut, € 9.99 of Cava Raimat € 11.99.
Voor het wijnfestival bij de Hypermarkten heeft Carrefour een speciale website in het leven geroepen: www.mysommelier.be die vanaf 8 september 2014 online is. Je vindt er de hele catalogus van het wijnfestival, een voorstelling van de Belgische wijnbouwers en interactieve video’s met Andy De Brouwer en Eric Boschman. Door op hun ludieke vragen te antwoorden, krijgt de klant een persoonlijke wijnselectie en tal van tips in functie van zijn profiel.
De Valkia Aalto is de nieuwste hybride infrarood accumulator van Tulikivi. “Aalto” is fins voor “golf” en verwijst naar de golvende afwerking van het Tulikivi Figure materiaal, dat bestaat uit speksteenpoeder en vuurvast materiaal. Binnenin is ze uiteraard uitsluitend opgebouwd uit pure speksteen, nog steeds de ongeëvenaarde kampioen in het vasthouden van warmte. Zoals de meeste Tulikivi’s kan dit hybride biomassatoestel zowel houtpellets branden, als houtbriketten, gewoon hardhout en zelfs ook zacht hout. Zo kan de gebruiker op elk moment een optimale afweging maken tussen gebruiksvriendelijkheid en brandstofkostprijs.
De Tulikivi Hiisi 5 is de nieuwe telg bij de populaire Hiisi reeks. De Hiisi 5 is voorlopig de grootste uit deze reeks nieuwe, kleinere massakachels, die ook bijzonder geschikt zijn voor goed geïsoleerde woningen. Deze infrarood accumulator brandt standaard zowel houtpellets als alle soorten brandhout en houtbriketten.
We kennen de echte stralingswarmte vooral van de massieve speksteenkachels en tegelkachels. Vandaag zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden om een stralingswarmteklimaat te scheppen, die vanuit esthetisch oogpunt bijzonder aantrekkelijk zijn. Daaronder vooral de zeer performante inbouwhaarden met warmteaccumulatie van Hoxter, die hun warmte opslaan in de modulaire keramische KMS-aanbouwmassa van Ortner.
De natuurlijke infrarode stralingswarmte voelt zo heerlijk aan omdat ze het lichaam echt opwarmt, zonder dat de luchttemperatuur bedrukkend hoog wordt. De verticale warmteverspreiding is veel egaler, waardoor koude voeten tot het verleden behoren. Stralingswarmte brengt mensen terug in de woonkamer. Mensen met bloeddrukproblemen, chronische vermoeidheid en allergieën aan de luchtwegen berichten massaal dat ze dankzij stralingswarmte comfortabeler kunnen leven met een lager verbruik aan medicijnen.
Ortner en Hoxter werken al vele jaren samen in productontwikkeling en distributie. Dutry & Co werd in januari 2014 importeur voor Hoxter in de Benelux en Frankrijk. Sinds juli 2014 is Dutry ook importeur voor Ortner in dezelfde regio.
Meer dan 120 wijnen, champagnes en schuimwijnen van over de hele wereld aan -20% tot -30% en een gids met wine food pairing voor het hele jaar
De grote herfstwijnbeurs bij Delhaize loopt nog tot 1 oktober. Tijdens deze periode kunnen de klanten genieten van kortingen gaande van 20% tot 30% per fles op meer dan 120 wijnen, champagnes en schuimwijnen van over de hele wereld. Met haar wijnselectien wil Delhaize haar klanten het beste van elke regio voorstellen.
De Maand van de Wijn bij Delhaize is ook het moment voor de liefhebbers om heel wat nieuwe producten en de laatste tendenzen in de wereld van de wijnen te ontdekken, maar ook het moment om te kunnen genieten van de expertise van de wijnraadgevers tijdens de degustaties georganiseerd in de winkels tijdens de 4 weekends van de Beurs.
Blikvangers dit jaar bij de nieuwe producten zijn volgende wijnen: een Sloveense wijn, de "Sauvignon blanc en furmint", van bij Puklavec, een nieuwe Grüner Vetliner, een Prosecco DOCG en een bio-Cava, nieuwe Rioja's, enz.
Tot slot presenteert Delhaize ook een "Wijngids", een minigids in zakformaat die de klant het hele jaar door zal helpen om zijn wijnkeuze te maken in functie van zijn menu. Er worden een hele reeks flessen in voorgesteld, van allerlei soorten origine en voor alle budgetten, geklasseerd per soort schotel en nauwgezet geselecteerd door Delhaize-specialisten. Op de laatste pagina staat de kaart met de millesimes, zowel nuttig in de supermarkt als op restaurant.
Alle promoties en uitzonderlijke extra promoties in de winkel zullen eveneens exclusief beschikbaar zijn op www.delhaizewineworld.com, de virtuele kelder van Delhaize.
Delhaize België: Begin juni 2014 bestond het netwerk van Delhaize België uit 862 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop ’n Go, Tom&Co en Red Market) kan een unieke winkelervaring worden aangeboden samen met een hoogstaande service. Delhaize biedt een ruim assortiment aan van meer dan 20 000 kwaliteitsproducten tegen een toegankelijke prijs. Dankzij haar 6 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Bio, Eco, Care) kan de winkelketen aan alle noden van de consumenten beantwoorden. De klanten kunnen hun boodschappen ook online doen via www.delhaize.be en www.delhaizewineworld.com voor wijn, of een levering laten brengen door Caddy Home. Delhaize België, dat in 2013 een omzet van 5 miljard euro behaalde en een marktaandeel van 25,5% (Bron AC Nielsen) had in België, heeft meer dan 15 000 medewerkers. De winkelketen maakt deel uit van Delhaize Groep, die actief is in 8 landen op 3 continenten en wereldwijd ongeveer 160 000 mensen tewerkstelt. Eind 2013 telde het netwerk van Delhaize Groep 3 534 winkels.