De voorbereidingen voor het nieuwe seizoen zijn volop aan de gang. Walibi Belgium blaast dit jaar 40 kaarsjes uit en heeft een aantal verrassingen in petto voor de bezoekers. Op het programma van deze paasvakantie: Tempo Attack, de paaseierenraap, de nieuwe glijbaan “Flash”, 40 van de meest sensationele attracties in België en zoveel meer.
SEIZOEN 40, VERJAARDAGSVERWENNERIJ. Dit seizoen investeerde Walibi 3,2 miljoen euro in extra verwennerij voor de bezoekers. Een nieuwe 4D productie, een nieuwe glijbaan in Aqualibi, vernieuwingen en aanpassingen in restaurants en attracties en tenslotte een volledig nieuwe look voor de befaamde 77m hoge toren Dalton Terror.
TEMPO ATTACK, gemaakt door Cube, is de nieuwe kortfilm in 4 dimensies van Walibi. In dit verhaal beleven Walibi, Fibi (vriendin, leadzangeres en waternimf) en Marvin (de knorrige waterspuwer) een nieuw, verrassend en muzikaal avontuur. De drie kompanen ontdekken het bestaan van de Zikobox, een player die de muziek van de hele wereld bevat. Eén ding is duidelijk, aanraken is strikt verboden. Maar, kan Walibi hieraan weerstaan?
PAASSPECIAL: EEN, TWEE, DRIE… REN! De lente is er weer. Het is dus tijd om de benen te strekken en de kinderen buiten te laten rennen. Om de (zonnige) traditie te hervatten, organiseert Walibi Belgium de hele paasvakantie een grote paaseierenzoektocht. In een sprookjesachtig labyrint, moeten de kinderen zigzaggen tussen de konijnen, bloemen en gigantische eieren, raadsels oplossen en op zoek gaan naar de lekkernijen die ze zo graag eten. Wie heeft gezegd dat de klokken maar één dag per jaar moeten komen? Alle dagen tijdens de paasvakantie, van 14u00 tot 16u30. Toegankelijk voor alle kinderen tot 12 jaar.
HET VERHAAL BEGON IN 1975…
Het eerste pretpark in Europa met een uniek toegangstarief ontstond in Waver in juli 1975 onder impuls van een gedreven man, Eddy Meeus. De factor verrassing en innovatie werd snel een vaste waarde voor Walibi Belgium. Waterskiën op het meer, een subtropisch zwemparadijs, de ene duizelingwekkend attractie na de andere… Beetje bij beetje werd Walibi groot, samen met zijn bezoekers. Ook op internationaal vlak staat de naam gelijk aan een onvergetelijke dag gevuld met onvergetelijke emoties voor de hele familie. Zo bestaan er ook twee Walibi pretparken in Frankrijk en één in Nederland. Walibi Belgium begint aan een nieuw tijdperk maar is vastberadener dan ooit om verbazing in de ogen van zijn bezoekers te blijven wekken.
PRAKTISCHE INFO : Walibi Belgium is iedere dag van de paasvakantie open vanaf zaterdag 04 april 2015. Meer info over prijzen en openingsdagen op www.walibi.be
Het verhaal : We schrijven het jaar 1388. Op het eiland Wihwa kondigt de Koreaanse generaal Yi Songgye aan dat hij heeft beslist om niet verder te trekken naar noordoostelijk China, waar hij samen met de Mongolen tegen het leger van de nieuwe Mingdynastie hoort te vechten. In de plaats daarvan wil hij terugkeren naar Kaesong om daar de Goryeodynastie omver te werpen. Het gros van Yi’s manschappen lijkt de bevelen aan te nemen, tot militair Joong ze in twijfel begint te trekken, waarop de generaal hem laat doden. Aanvankelijk weet soldaat Jang Sajung zijn medesoldaat nog te redden, maar uiteindelijk moet ook hij het onderspit delven, al slaagt hij er wel in om met zijn leven weg te komen.
Elders slaagt de piraat Soma erin om een schip te enteren dat gouden boeddhabeeldjes en slavinnen vervoert. Wanneer een van de bemanningsleden per ongeluk een van de beeldjes in de zee laat vallen, springt eerste matroos Yeo-wol er achteraan. Onderwater ontmoet ze een licht gewonde walvis waar ze al onmiddellijk een grote affiniteit mee voelt.
Drie jaar later ontdekt de bemanning van Soma dat hij bereid is zeven piraten op te offeren om de autoriteiten tevreden te stellen en vervolging te vermijden. Yeo-wol komt in opstand, verslaat haar voormalige kapitein en neemt de leiding over. Rond dezelfde tijd krijgt de bemanning van een schip dat het koninklijk zegel en de naam voor een nieuwe dynastie – Joseon – vervoert een baby walvis in het zicht. De bevelhebber beslist om jacht te maken op het dier, maar zijn schip wordt al snel tot zinken gebracht. Tot overmaat van ramp eet de walvis het koninklijk zegel op.
Het duurt niet lang voor verschillende partijen elk om hun eigen redenen op zoek gaan naar de walvis om het zegel te recupereren, waaronder een bandietenbende die geleid wordt door de gedeserteerde Jang Sa-jung, de piraten van Yeo-wol en de regering zelf. Het resulteert allemaal in een wilde klopjacht en een aantal dodelijke schermutselingen tussen de verschillende geïnteresseerde facties.
In het kort : The Pirates is een Koreaanse spektakelfilm van ongeveer 15 miljoen dollar van regisseur Seok-hoon Lee, die na een aantal zeer succesvolle dramedy’s, romcoms en komedies (waaronder Dancing Queen) nu ook een historisch avontuur met komische accenten in de stijl van Pirates of the Carribean onder handen mocht nemen. De spectaculaire vechtkunstdemonstraties en steracteurs zorgden ervoor dat The Pirates een Blue Dragon Award, twee Grand Bell Awards en nog eens acht nominaties binnenhaalde. Een topper, dus!
Expair Tours start met kleinschalige en luxueuze cruises tussen Split en Dubrovnik
Wie cruise zegt, denkt onmiddellijk aan mastodonten van schepen, die weinig persoonlijk zijn en dagelijks aanmeren in een of andere wereldhaven. De Belgische touroperator Expair Tours, gespecialiseerd in charmante cruises en selfdrives, bewijst dat cruisen ook anders en vooral kleinschaliger kan. Vanaf dit voorjaar kan je de Kroatische kust tussen Split en Dubrovnik ontdekken vanop een elegant en luxueus cruiseschip dat plaats biedt aan maximaal 38 personen. Doordat er enkel in de voormiddag gevaren wordt, kan je op je eigen tempo de verschillende eilandjes ontdekken waar er vanaf de middag aangemeerd wordt. ’s Avonds hoef je je niet te haasten, want het schip blijft voor anker liggen tot ’s morgensvroeg. Ideaal voor late tafelaars en feestende nachtraven. Een week cruisen met vertrek vanuit Split of Dubrovnik op basis van half pension (ontbijt + middagmaal) kan al vanaf 840 euro/pp. Meer info en boeken: www.expairtours.be
Een cruise maken, het is iets wat voor vele mensen tot de verbeelding spreekt. Toch bestaan er ook heel wat vooroordelen over cruisen, al dan niet terecht. Een cruise is een drijvende stad, enkel voor senioren en je hebt nauwelijks de mogelijkheid om zelf op ontdekking te gaan. Bij Expair Tours hebben ze rekening gehouden met deze verzuchtingen en pakken ze nu uit met kleinschalige cruises langs de Adriatische kusten van Kroatië. Het principe van een cruise blijft behouden – iedere dag meer je aan in een andere stad – maar doordat er enkel in de voormiddag gevaren wordt, heb je de kans om iedere bestemming zowel overdag als ’s nachts te ontdekken. Daarnaast zijn de kleinere schepen ook in staat om dichter bij de kustlijn te varen en halt te houden in kleinere baaien, waar men een frisse duik kan nemen.
8 dagen dobberen langs de mooiste kusten en eilanden van Kroatië: Elke cruise vertrekt vanuit Split of Dubrovnik, maar de route die gevolgd wordt is quasi identiek. Zo wordt er onder meer aangemeerd in Korcula, het eiland waar Marco Polo geboren zou zijn. Ook het Nationale Park van Mljet met zijn prachtig 12de eeuws benedictijnenklooster, het mondaine eiland Hvar, het eiland Bol dat het mooiste strand van Kroatië (Zlatni Rat) tot haar voornaamste trekpleister mag rekenen en Pucisca, bekend voor haar witte steen die onder meer gebruikt werd bij de bouw van het Witte Huis, zijn vaste aanmeerplaatsen op deze cruise. Tot slot wordt er uiteraard halt gehouden in Split en Dubrovnik zelf, twee prachtsteden waarvan de historische kernen uitgeroepen zijn tot UNESCO werelderfgoed.
Kleinschalige schepen die baden in luxe: De cruises worden uitgevoerd met de M/S Atlantic (5*), de M/S Splendid (4*luxe) of de M/S Kleopatra (5*). Drie gloednieuwe schepen die voorzien zijn van alle luxe en comfort. Zo zijn alle kajuiten uitgerust met airconditioning, een aparte badkamer met toilet en douche en één tweepersoonsbed of twee éénpersoonsbedden. Ook zijn er verschillende openbare ruimtes aan boord zoals een salon, lounge bar, overdekte buitenzithoek, buitenzwembad en zonneterras. De drie schepen bieden elk plaats aan maximaal 38 personen.
Praktisch: De eerste cruise vertrekt op 25 april, de laatste op 3 oktober. Een week op basis van halfpension (ontbijt + middagmaal) in basis dek inclusief gratis wifi aan boord, vluchten h/t vanuit Zaventem met Brussels Airlines en professionele gids in Korcula, Hvar, Split en Dubrovnik kan al vanaf 1.090 euro/pp. Wie de cruise boekt zonder vlucht betaalt maar 840 euro/pp. Meer info en boeken: www.expairtours.be
Expair Tours is een Belgische touroperator, actief sinds 2003 en opgericht door Ali Labidi. Expair Tours heeft zich in de loop der jaren gespecialiseerd in het aanbieden van kleinschalige logies, cruises en selfdrives en richt zich op een publiek dat graag een bestemming ontdekt op eigen snelheid en weg van het massatoerisme. Momenteel biedt Expair Tours volgende 11 bestemmingen aan: Tunesië, Kroatië, Portugal, Italië, Spanje, Slovenië, Malta, Montenegro, Bosnië-Herzegovina, Marokko en Griekenland. Daarnaast biedt Expair Tours ook zee- en riviercruises aan, ondermeer in Kroatië en Rusland en op de Donau en de Mekong. Vanaf 2015 worden hier cruises vanuit Oostende aan toegevoegd naar de Britse Eilanden, Noorwegen en de Baltische Zee. Meer info: www.expairtours.be
12 nieuwe producten mogen in 2015 het felbegeerde logo dragen
5.000 Belgische consumenten hebben de innoverende producten van de merken Mr. Proper, Always, Pritt, Omnibionta3, Gillette Venus, Reduflux, NAN, Rio Mare, Nivea, Braun en Miracoli verkozen tot producten van het jaar.
Elk jaar laat het logo ‘Gekozen Product van het Jaar’ in meer dan 35 landen de consument aan het woord. Op 19 maart zijn meer dan 200 nieuwsgierigen afgezakt naar Dolce La Hulpe om te weten te komen wie de winnaars van 2015 zijn. Zij werden eerst getrakteerd op een schitterende presentatie van tweesterrenchef en peter van deze editie Bart De Pooter, die zelf ook de kracht van innovatie gebruikt om binnen zijn branche de concurrentie voor te blijven.
Ook de deelnemende merken willen de vruchten plukken van hun investeringen en de inspanningen die ze leveren om het grote publiek iets nieuws en baanbrekends aan te bieden. Via een onafhankelijk studiebureau (GfK) kregen de Belgische consumenten de mogelijkheid om de producten van deze merken te beoordelen aan de hand van talrijke criteria. Het resultaat is een keurmerk dat dient als duidelijk herkenningspunt, en als krachtig marketingmiddel dat de verkoop van de deelnemende merken stimuleert.
Dit jaar kon de Belgische editie van 'Gekozen Product van het Jaar ' rekenen op een ruime deelname, goed voor een stijging van 60 %. Uit het marktonderzoek dat door studiebureau GfK bij 5000 Belgische consumenten werd gevoerd, kwamen 12 producten als beste uit de bus. De belangrijkste criteria waren innovatie, aantrekkelijkheid, koopintentie, gebruiksvriendelijkheid en de inhoudelijke kwaliteit van de producten. Naar het voorbeeld van Frankrijk, waar het concept werd bedacht, bracht de organisatie in België voor het eerst 10 experten uit de wereld van de marketing en de distributie bij elkaar. Het was hun taak om toe te zien op het selectieproces en om eventuele verbeteringen aan te brengen.
‘Gekozen Product van het Jaar’ is een toonaangevend logo dat garant staat voor innovatie. Ten aanzien van de consument is het een krachtig marketingmiddel voor merken die de vruchten willen plukken van hetgeen ze in hun producten hebben geïnvesteerd, in een wereld waar huismerken of witte producten de boventoon voeren. “Daarnaast hebben we vastgesteld dat het gemiddelde gezinsbudget in 2014 met 0,2 % is toegenomen, maar dat dit voor het discountsegment algemeen genomen met 4,3 % is gegroeid en 0,8 % is gedaald voor de zogenaamde FMCG-producten (fast-moving consumer goods). Aangezien 40 % van de gezinnen bereid is om van product te veranderen, zien we dat de merken meer dan ooit, dag in dag uit, hun troeven ten aanzien van de consument moeten uitspelen,” vertelt Katia Van Eecke, manager van Gekozen Product van het Jaar België
De Gekozen Producten van het Jaar 2015 zijn:
De Mr. Proper Vloeibare Gel Allesreiniger is kleiner, maar door zijn geconcentreerde formule schuilt er 2,5 keer meer kracht in elke druppel. De handige auto-stop dop helpt om de juiste hoeveelheid op de spons te doseren voor een gemakkelijk gebruik overal. Voor een verdund gebruik, bestaat er niets eenvoudiger: gewoon stevig op de fles drukken en de auto-stop doseert automatisch de juiste hoeveelheid voor 5L water. Gemakkelijk om het huis in een wip vlekkeloos te doen stralen.
De nieuwe Always Discreet verbanden voor urineverlies gebruiken een “ultra” dunne technologie. Deze technologie zorgt ervoor dat de verbanden tot 40% dunner zijn dan het toonaangevende merk, vergeleken met de nationale marktleider; percentage varieert binnen het gamma, zelfs wanneer ze vochtig zijn. Het verband bevat bovendien superabsorberend materiaal dat tot 20x zijn eigen gewicht kan absorberen, zodat de verbanden 2x meer absorberen dan u nodig zou kunnen hebben, gebaseerd op de gemiddelde nood van een consument. Always Discreet producten hebben ook een exclusieve OdorlockTM technologie die geurtjes niet maskeren maar onmiddellijk en continu neutraliseren tot geurloze moleculen.
Pritt’s nieuwe gekleurde Alleslijm Pink maakt het voor kinderen nog leuker om hun creativiteit te ontdekken. De lijm is namelijk niet alleen helder roze bij het aanbrengen, maar ook bij het opdrogen. Daarnaast is de lijm oplosmiddelvrij en voor 90% gemaakt van natuurlijke materialen. Het product is hiermee absoluut veilig voor kinderen, maar vertoont bovendien geen bobbels in het papier na het gebruik. Perfect dus voor jonge kunstenaars!
Omnibionta3 All Day Energy is een unieke en innovatieve formule van hooggedoseerde vitamines, met een unieke verlengde vrijgave technologie die de nutriënten op een aangepaste wijze verspreidt. Een unieke en complete formule : Omnibionta3 All Day Energy bevat melkfermenten, samen met mineralen en energieleverende vitamines, niet alleen om de immuniteit te verbeteren, maar ook om een optimale opname van alle ingrediënten te verschaffen. Een revolutionaire technologie : Dankzij zijn verschillende lagen, levert Omnibionta3 All Day Energy een onmiddellijke afgifte van een gedeelte van de nutriënten, terwijl een andere laag de energieleverende vitamines B & C geleidelijk vrijgeeft. Dus geen energiedipjes meer in de namiddag !
De nieuwe Venus Snap is een mini scheersysteem met 5 mesjes in een compacte houder voor een onmiddellijke zachtheid, waar u ook bent. Compact meeneemformaat dat handig in uw hand-, reis- en sporttas past. De 5 Venus Embrace-mesjes die elke ronding volgen en de door water geactiveerde vochtstrip zorgen voor een gladde scheerbeurt.
Benegast RedufluxTMis een maagzuurbestrijder op basis van hoogwaardig alginaatextract van bruine algen. Tegen maagzuur en indigestie en voor een snelle en langdurige verlichting. Het actief bestanddeel, PhycodelTM, interageert met de maagsappen en vormt een beschermlaag om zure oprispingen onmiddellijk te onderdrukken. Hierdoor worden pijn en ongemak voorkomen. Snelle, langdurige verlichting met een aangename smaak!
Om je baby na 1 jaar ook verder te beschermen heeft NAN, NAN Groeimelk gebruiksklare melk ontwikkeld: Een melk die vitaminen A, C en D bevat om zijn immuunsysteem te ondersteunen, Zonder toegevoegde suikers en zonder vanilline om hem goede eetgewoonten aan te leren.
De gegrilde makreelfilets natuur of in olijfolie extra vergine van Rio Mare zijn herkenbaar aan hun fijne barbecuelijntjes. Dankzij een unieke bereidingsmethode behouden de gegrilde makreelfilets Rio Mare hun heerlijke gegrilde smaak terwijl ze zeer zacht in mond liggen. Ze kunnen zowel warm als koud gegeten worden, en passen goed met pasta, rijst, salade of krokante groenten.
De Nivea verstevigende & figuurcorrigerende Q10 Shorty. NIVEA en textielexpert Tanatex ontwikkelden een comfortabele shorty met micro-omhuld Q10 dat niet alleen je figuur onmiddellijk stroomlijnt (dankzij de elasthane) maar ook de huid effectief verstevigt. Dit dankzij het micro-omhuld Q10 geïntegreerd in de textielvezel van de shorty dat wordt vrijgegeven bij het dragen ervan. De shorty bevat bovendien Amandelolie en Aloë Vera en verzorgt hierdoor de huid.
Braun’s beste Series scheerapparaten, de Series 7 laat geen haartje ongeschoren. De verschillende functies zorgen ervoor dat alle haartjes gepakt worden. Het zijn ’s-Werelds’ enige scheerapparaten met sonische vibraties en Turbo Mode. De Intelligent Sonic Technologie met Turbo Mode leest je gezicht en past zich aan de zwaarte van je baard aan. Met meer dan 10.000 microvibraties krijgt hij moeiteloos meer haartjes te pakken bij elke scheerbeweging, zelfs op de lastige gebieden rondom de kin en hals. Hij heeft 5 comfort instellingen voor een gepersonaliseerde scheerbeurt die zorgt voor een perfecte scheerbeurt die optimaal past bij de haargroei en huid. Verder bezit hij de gepatenteerde ActiveLifttm technologie, waarmee plat liggende haartjes actief worden opgetild, en dicht bij de huid afgeschoren. De series 7 scheerapparaten hebben een volledig flexibel scheersysteem voor maximale aanpasbaarheid aan de gezichtscontouren en is volledig afwasbaar.
NIVEA ESSENTIALS SENSITIVE 3 in 1 MICELLAIR WATER met Dexpanthenol & Druivenpitolie: Reinigt mild, verwijdert make-up, zuivert en hydrateert in één stap. De milde formule laat de huid ademen.
Miracoli lanceert 2 pesto producten voor een authentieke Italiaanse kookervaring. De groene Pesto, het meest traditionele recept, is bereid met verse basilicum en Grana Padano kaas. De rode Pesto is gemaakt met heerlijke tomaten. Zijn fruitige smaak zal extra pit aan de maaltijden geven. Beide producten bevatten de beste ingrediënten en zijn met liefde gemaakt.
Een sterk marketingmiddel. Voornoemdeproducten mogen het begeerde logo van ‘Gekozen Product van het Jaar’ op hun verpakking plaatsen. Het label is een heus marketingmiddel geworden voor alle spelers in de sector van de consumptiegoederen. ‘Gekozen product van het jaar’ wordt in Frankrijk sinds 1987 georganiseerd. De organisatie is aanwezig in meer dan 35 landen en bereikt wereldwijd meer dan 3 miljard verbruikers.
Voortaan grill je écht overal met het nieuwe model van Campingaz ...
1 series Compact barbecue voor een jaar lang grillplezier
Geniet voortaan overal van heerlijk gegrild vlees dankzij de Campingaz 1 Series Compact LX R: deze compacte gasbarbecue van slechts 8 kg - die werkt op de R cylinders van Campingaz -neem je makkelijk mee op stap. BBQ-en op het terras, op het strand, tijdens een pick-nick of een korte kampeertrip? Het tafelmodel garandeert je eindeloos grill-plezier, waar je ook bent! Je steekt de krachtige brander zo aan dankzij de piëzo-ontsteking. Het geëmailleerde stalen grillrooster is groot genoeg voor meerdere stukken vlees en staat garant voor perfecte grillresultaten. Advies verkoopprijs € 129,99
De straat inrijden en je neus die eindeloos geprikkeld wordt door de geur van gebraden vlees en barbecue-kruiden die opstijgt uit de tuin van de buren... Herkenbaar? Ja, wij Belgen houden wel van een gezellige barbecue en petit comité! Zodra de zon tevoorschijn komt plannen we onze eerste BBQ-party. Meestal halen we dan een groot en zwaar toestel tevoorschijn dat we steevast in onze tuin of op het terras opstellen. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, redeneerde de specialist in buiten koken en bracht het 1 Series Compact tafelmodel op de markt.
Specialist in buiten koken dankzij unieke features
Campingaz is al langer gekend om z’n superieure lijn gasbarbecues. Het assortiment combineert een gestroomlijnd design met enkele unieke en interessante features voor nog meer BBQ-fun:
1. Campingaz InstaClean™-systeem : Het reinigen van je barbecue was nog nooit zo eenvoudig als met het InstaClean™-systeem. De onderdelen die tijdens het barbecueën vuil kunnen worden, zoals de roosters, beschermers van de branders en zelfs de volledige kuip, kan je verwijderen en in de vaatwasser zetten. Snel, eenvoudig en hygiënisch! Alle 3 & 4 Series barbecues zijn uitgerust met dit baanbrekende systeem.
2. Campingaz modulair kooksysteem: Dit modulaire kooksysteem biedt maximale veelzijdigheid bij het koken. De binnenring van het gietijzeren rooster kan je namelijk verwijderen en vervangen door een handig Campingaz® modulair inzetstuk. Zo kan je een wok, pizzasteen, paellapan, gevogeltehouder of zelfs een houtskoolhouder in het rooster plaatsen en genieten van smaken uit de hele wereld. Dankzij dit modulair kooksysteem krijgt barbecueën een volledig nieuwe dimensie.
3. Zeer gelijkmatige warmteverdeling met Campingaz Even-Temp™ : De Campingaz® RBS®, gietijzeren of roestvrijstalen branders waarmee de 3 & 4 Serie modellen zijn uitgerust, zijn ontworpen om een zeer gelijkmatige warmteverdeling te waarborgen met temperaturen die warm genoeg zijn om direct te barbecueën. De branders verwarmen meer dan 90% van de totale kookoppervlakte gelijkmatig tot de ideale grilltemperatuur van boven de 250°C.
4. Campingaz Radiant-Burner-System® : Het Radiant-Burner-System RBS® is een geavanceerde brandertechnologie die uitzonderlijk krachtige en gelijkmatig verdeelde warmte biedt. Twee afzonderlijk instelbare verticaal geplaatste keramische branders verspreiden warmte, die gelijkmatig wordt verdeeld over het kookoppervlak door een unieke centrale warmtereflector. De technologie en de plaats van de branders verminderen de vorming van rook en voorkomen ongewenste vlammen voor een gezonder resultaat. De gelijkmatige warmteverdeling zorgt op z’n beurt voor een efficiënt gebruik van het kookoppervlak.
Overzicht BBQ-modellen
Iedere gasbarbecue-liefhebber vindt vast en zeker zijn gading in de uitgebreide Campingaz collectie die een grote verscheidenheid aan modellen biedt, variërend van premium designs met veel opties tot meer eenvoudige oplossingen, telkens met kookoppervlakken die gaan van 2100 cm² (2 Series), 2800 cm² (3 Series) tot 3500 cm² (4 Series). Voor wie houdt van de snelheid van een gasbarbecue, maar toch de authenticiteit van een houtskoolbarbecue verkiest, is er uiteraard ook nog de Bonesco houtskoolbarbecue die toelaat om met gas je houtskool in no-time roodgloeiend te hebben. Voor een overzicht van alle modellen: www.campingaz.eu
Advies verkoopprijs van € 159 tot € 749
In 1949 kwam kampeerfanaat René Sillon op het idee om een revolutionaire hervulbare, compacte butaancilinder op de markt te brengen die het leven van heel wat kampeerders een stuk eenvoudiger zou maken. Deze R901 was het startschot voor een reeks producten voor comfortabel kamperen, waarbij innovatie en design door de jaren heen steeds belangrijker werden. Het merk Campingaz® is sinds 1996 eigendom van Coleman Company Inc. Sinds de in voering van de kleine, blauwe, navulbare gasfles is Campingaz uitgegroeid tot dé specialist in buiten koken en één van de Europese leiders in gasoplossingen en outdoor kampeer- en kooktoestellen. Voor meer info: www.campingaz.com
Een dagelijkse portie zon in 2015. Dat smaakt naar de zomer ! Limonade! Zin in zon? In warme zomerdagen? Vita Coco duikt in de jeugdherinneringen en keert in maart 2015 terug met een limonade in ‘from Brazil’-versie: Vita Coco Lemonade!
Eigen innovatie. Vita Coco, de marktleider in kokoswater, innoveert opnieuw en lanceert Vita Coco Lemonade. Een unieke, verrassende mix van twee zomertoppers: het heerlijke 100% natuurlijke kokoswater van Vita Coco en de sappige pulp van Murcia-citroenen. Vita Coco Lemonade wordt ongetwijfeld hét drankje van deze zomer! Vita Coco Lemonade is een originele, natuurlijke limonade met het laagste suikergehalte op de markt. Geniet deze zomer met volle teugen…
Knappe combo. Gedaan met overdreven gesuikerde of te zure limonades! Vita Coco Lemonade vindt de perfecte harmonie tussen de zuurheid van citroen en de zachtheid van het 100% natuurlijke kokoswater van Vita Coco. Kortom de zomer in een glas!
Koel, koeler, koelst. Een heuse vitamineboost, altijd en overal. Thuis, tijdens de lunchpauze, een picknick, een partijtje petanque of een luie namiddag in een strandstoel. Lekker gekoeld is Vita Coco Lemonade op z’n best.
Extreem origineel: Geperste citroen meets jonge groene kokosnoot… Vita Coco Lemonade is een originele, unieke drank voor het hele gezin. Vita Coco geeft de klassieke limonade een eigentijdse twist. Pure FUN!
Respect voor de natuur: Vita Coco verandert zijn goede gewoontes niet! Denk véél mineralen, véél kalium, geen bewaarmiddelen, geen toevoegingen en nooit op basis van een concentraat. Vita Coco Lemonade is een natuurlijk en minder gesuikerd alternatief. Ontdek hem deze zomer!
Praktische informatie: Vita Coco Lemonade 33ml :vanaf €1,69 Informatie over de verkooppunten: info@d-drinks.be
Voor de één betekent vakantie relaxen en lekker eten, voor een ander is dat sporten en grenzen verleggen. Wat dan ook het onmisbare ingrediënt is voor een geslaagde vakantie, in Oman kan het allemaal.
Oman voor foodies: Geen betere manier om van een nieuw land en een nieuwe cultuur te proeven dan via de lokale gastronomie. Ga iets eten in een authentiek Omani restaurant of beter nog: volg een kookles bij een Omani thuis! Bereid en eet traditionele lekkernijen zoals chicken Kabuli (kip met gekookte rijst) of Mashuai (geroosterde Kingfish met citroenrijst) en leer intussen bij over de fascinerende cultuur en het erfgoed van het Sultanaat van Oman. Oman voor singles: Single reizen is hot in 2015 en Oman is de ideale bestemming om je in een soloavontuur te storten. Het is een veilig en stabiel land en nog eens vrouwvriendelijk ook. De wegen zijn goed onderhouden en de bewegwijzering is in het Engels, ideaal voor een self drive tochtje. In Oman kan je ook vrij kamperen, wat perfecte ontmoetingsplekken creëert voor alleenreizigers. En dan zijn er nog de musea en forten, de zee, de bergen en de duinen... De Omani zijn overigens vriendelijk en behulpzaam en de meerderheid spreekt Engels, dus eenzaam voelt men zich hier nooit.
Oman voor fietsfanaten: Wie net als de rest van België een tikkeltje wielergek is kan Oman op de fiets verkennen. Net als Boonen, Cancellara en Van Avermaet onlangs nog deden tijdens de Tour van Oman. Oman bulkt van de kilometerslange rustige wegen langs de kust, door groen glooiende oases en langs fascinerende woestijnlandschappen. Zelfs wie graag met de mountainbike de bergen in trekt kom hier aan zijn trekken! Boek een groepsfietstocht via de wandel- fietsorganisatie of huur een gratis fiets op de Muttrah Corniche in Muscat. Oman voor shoppers: Soms is een vakantie gewoonweg niet compleet zonder een dagje shoppen en etalages bewonderen. Aan diverse winkels geen gebrek in Oman! Je kan je laten verleiden door de prachtige handgemaakte souvenirs, de talrijke shops van lokale ontwerpers en de luxeproducten in de grote shopping malls in Muscat city. Nog meer shopping centra vind je in winkelwalhalla Qurum, een trendy buitenwijk van Muscat. Wie liever iets kleinschaliger opzoekt, kan terecht in de diverse soeks. Een leuke plek om te snuisteren, slenteren en op zoek te gaan naar unieke souvenirs en lokale specialiteiten.
Het sultanaat Oman, met als hoofdstad Muscat, maakt deel uit van het Arabisch schiereiland. Het is een veilige reisbestemming die aangenaam verrast, met een onvoorstelbare en gevarieerde natuurpracht, een culturele rijkdom zonder weerga en daar bovenop een gastvrije bevolking en een degelijke toeristische infrastructuur. Oman in één woord: GEWELDIG ! info: www.visitoman.be
Betreed het nieuwe snacking tijdperk met de Tefal Snack collection!
Eén apparaat, 12 gril- en bakvormen, een waaier aan mogelijkheden! Fan van de wereldkeuken of eerder van de grote klassiekers in de keuken? Beleef nieuwe culinaire ervaringen met de Snack Collection van TEFAL: met één enkel apparaat bereidt u tal van verschillende gerechten, gaande van croque monsieurs en wafels tot empanadas en poffertjes! Onder vrienden of familie, een tête à tête of een verwenavondje voor uzelf, de Snack Collection past zich aan elke situatie aan.
Creer uw eigen bourgondiërscollectie
Wist u dat het 40 jaar geleden is dat TEFAL zijn eerste croque-wafelijzer presenteerde op het Salon des Arts Ménagers in Parijs? Deze apparaten voor de bereiding van snacks verleiden vandaag de dag nog steeds dankzij hun eenvoud en snelheid in gebruik.
Met zijn 12 gril- en bakvormen voor zoete of zoute lekkernijen kan de Snack Collection niet anders dan zijn gastheer voldoening geven. Dus tijd om de grote tafel te dekken en een assortiment vol plezier voor te schotelen aan uw verlekkerde genodigden.
Elk Snack Collection koffertje bevat een set van 2 platen (1 croqueplaat en 1 wafelijzerplaat) , met een receptenboekje vol klassiekers (blinis, gewonnen brood, appelflappen, kandijwafels, etc. ) maar ook exotischere recepten (geitenkaasciabatta, oriëntaalse pita, opgerolde wafeltjes uit Fribourg, empanadas etc. ). In totaal zijn er tot 12 dozen met bak- en grilplaten te verzamelen: wafels, croque in driehoekvorm, wafels in hartjesvorm, Croque Monsieur, wafeltjes, Panini-grill, bricelets, verloren brood, flensjes, empanadas, donuts, poffertjes
Een uniek, PRAKTISCH en ingenieus CONCEPT. Met de Snack Collection maakt u voortaan komaf met te omvangrijke huishoudtoestellen en het moeizaam opeenstapelen van keukenaccessoires. De demonteerbare en onderling verwisselbare platen zijn zonder moeilijkheden op te bergen in hun koffer. De receptenboekjes zijn een lekkernijcollectie die u kunt raadplegen wanneer u geen inspiratie hebt voor wat er op het menu zal komen te staan.
Hoewel de Snack Collection ideaal is om de kleine honger te stillen is hij ook heel snel in gebruik en laat hij toe om vrienden en familie in een handomdraai te laten genieten. Hij is makkelijk in gebruik, een aan-uitknop laat toe dat het apparaat aangesloten blijft, terwijl een controlelampje aangeeft wanneer de voorverwarming aan de gang (rood) of voorbij is (groen). Om consistent te blijven qua gebruiksvriendelijkheid van dit 21e eeuws croque- en wafelijzer, laat de anti-kleefbekleding van de platen het toe om de bereidingen gemakkelijk te verwijderen en garandeert het een moeiteloze reiniging.
Technische eigenschappen: Snack Collection SW853D12, Kracht: 700 W , Koffertje voor het opbergen van de platen, receptenboekje in elke koffer, anti-kleedbekleding, afneembare platen, aan-uitschakelaar. Beschikbaarheid: Maart 2015: prijs per vorm: 19.99€ - aanbevolen verkoopsprijs: 79,99 € www.tefal.be Beschikbaar in de hypermarkten.
Een selectie heerlijke zoete recepten voor kleine en grote lekkerbekken:
Donuts en hun kleurrijk glazuur : Voor de donuts: Meng 50 gr bloem, 3 koffielepels suiker, maak een putje en giet er een zakje bakkersgist in. Voeg een snuifje zout (zonder op de bakkersgist te strooien), 1 eidooier, 30 ml melk en 15g gesmolten boter toe. Meng de massa goed. Voeg 1 opgeklopt eiwit toe en laat het geheel een uur rijzen. Verwarm het toestel voor. Vul de vormen met het deeg en laat het 3 minuten opwarmen. Voor het glazuur: meng 200 gr kristalsuiker, 1 eiwit en voeg enkele citroendruppels toe. Voeg 1 of 2 druppels kleurstof toe voor kleurrijke donuts.
Wafeltjes met een hart van kokos : Kluts 2 eieren met 140 gr suiker. Voeg 250 gr bloem, 75 gr geraspte kokosnoot, 1 snuifje zout, een zakje gist, 200 ml kokosmelk toe en meng het geheel goed. Breng tenslotte nog opgeklopt eiwit van 2 eieren en 50 gr gesmolten boter aan de rest toe. Laat het mengsel een half uurtje staan.
Pannenkoeken met rode vruchten : Meng in een slakom 175 gr bloem, 1 zakje bakpoeder, 2 koffielepels suiker, een snuifje kaneel, 1 koffielepel zout, 3 koffielepels olie, 3 eieren en 200 ml melk. Voeg 200 gr rode vruchten toe.
Chocolade bouchées : Meng en laat 90 gr chocolade en 80 gr boter smelten au bain-marie. Haal de pot van het vuur en voeg 40 gr suiker toe. Laat het geheel eerst een beetje afkoelen. Voeg 2 eieren en 40 gr bloem toe (type 45). Verwarm het toestel voor. Giet een kleine eetlepel deeg in elke bakvorm. Laat het 1 -1 min 30 bakken.
Tefal introduceert de nieuwe Safe to touch waterkoker
op een veilige én efficiënte manier water aan de kook te brengen!
Een snij- of brandwond bij het koken: een ongelukje in de keuken is snel gebeurd! Daarom schenkt Tefal bij het ontwerpen van keukengerei bijzondere aandacht aan het aspect ‘veiligheid’. Zo ook met de nieuwe Safe To Touch waterkoker, waarmee u niet alleen snel en eenvoudig, maar vooral ook op een veilige manier water kookt! Genieten nu maar, van dat lekker warm kopje thee of koffie.
Veiligheid voorop in de keuken: De Safe To Touch is een echt family item, en net daarom is veiligheid van cruciaal belang: daarom werd de nieuwe waterkoker van Tefal uitgerust met een dubbele isolerende wand (uniek op de markt) die veiligheid bij gebruik garandeert. De plastieken buitenwand blijft namelijk altijd koel, ook wanneer het water binnenin kookt. Dus de volgende keer dat u kinderen een heerlijke warme chocolademelk of een lekker soepje als tussendoor willen klaarmaken, hoeft u zich niet langer zorgen te maken. De nieuwste waterkoker van Tefal bezit immers alle eigenschappen die bij een dergelijk veelgebruikt keukenattribuut onmisbaar zijn.
Multitasken was nog nooit zo’n plezier : De ochtendrush verloopt niet altijd even vlot: koffie zetten, brooddozen vullen, misschien nog even een hemd strijken,…U weet niet goed waar eerst mee te beginnen? Maak het u zelf gemakkelijk met de Safe To Touch waterkoker, die dankzij de dubbele isolerende wand het water tot 30 minuten lang warm houdt. Dit geeft u meteen wat extra tijd geeft om die ochtendtaken af te werken, zonder nadien een koude kop thee te moeten drinken. De Safe To Touch bespaart u dus niet alleen tijd en moeite, de waterkoker is ook nog eens zeer energie-efficiënt.
Een makkelijk te onderhouden toestel in modern kleedje : Een waterkoker die veilig, efficiënt en energiezuinig is, en ook nog eens mooi oogt op het keukenaanrecht? De Safe To Touch van Tefal heeft het allemaal. Laat u verleiden door zijn strak, modern design, verkrijgbaar in glanzend of mat zwart. Bovendien is de Safe To Touch waterkoker zeer eenvoudig in onderhoud: de binnenwand van de waterkoker is gemaakt van roestvrij staal en kan, net als de verwijderbare anti-kalkfilter, makkelijk gereinigd worden. Zodat u er jaren plezier aan kunt beleven!
Technische eigenschappen: KO3718 matt black - KO3708 shiny black - Dubbele isolerende wand - Uitneembare anti-kalk filter - Vermogen: 2400W - Capaciteit: 1.5L - Roterende bodem 360° - LED aan- en uitschakelaar. Verkrijgbaar vanaf maart 2015 aanbevolen verkoopprijs: 49.94€. www.tefal.be Beschikbaar in de hypermarkten
De klant in het 'hart' van de nieuwe Carrefourcampagne
Carrefour Market luistert altijd naar haar klanten. Zo onderzochten we wat onze klanten denken en verwachten van hun winkel. “Het is geen verrassing dat er vaak dezelfde praktische zaken terugkomen. Bijvoorbeeld de nabijheid van onze winkels”, stelt woordvoerder Baptiste van Outryve vast. “Maar Carrefour Market wilt ook emoties losmaken bij haar klanten. Klanten moeten niet enkel met hun hoofd kiezen voor Carrefour, maar ook met hun hart.”
Daarom hebben we het hart in de vorm van een product gekozen als symbool voor de nieuwe campagne van Carrefour Market. De 'Ik hou van'-campagne draait helemaal rond de klant. “Door middel van de hartjes neemt de klant het woord. Hij vertelt ons waar hij van houdt, wat hij verwacht, wat hij zoekt”, vertelt Baptiste van Outryve.
Zo voeren we een dialoog. Carrefour Market beantwoordt vragen van klanten en doet suggesties, bijvoorbeeld over de Kwaliteitsketen Carrefour (KKC). De eerste golf van de 'Ik hou van'-campagne draait immers rond de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour. Vanaf deze week zie je in alle Carrefour Market-winkels massa’s affiches, spandoeken en digitale schermen zodat de klanten de actie beter leren kennen.
Ik hou van ... de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour
Kwaliteitsketen Carrefour... wat is dat? Het gaat om verse producten van hoge kwaliteit die voortkomen uit duurzame partnerschappen. Met de 'Kwaliteitsketen Carrefour' (KKC) garandeert Carrefour 5 dingen: smaak, voedselveiligheid, een scherpe prijs-kwaliteitverhouding, authenticiteit en duurzame ontwikkeling. Je vindt de producten in alle afdelingen van de versmarkt (bakkerij, groenten, vlees, gevogelte, vis, kaas, charcuterie). Enkele voorbeelden: traditioneel brood, wortelen, witloof, Mechelse koekoek, abdijkaas of Ardense forel. In totaal stelt Carrefour Market een dertigtal producten van de Kwaliteitsketen Carrefour voor, naargelang de winkel.
In het hart van de keten
Het gaat niet alleen om een 'uitwendige' ingreep. In de winkel vinden de klanten affiches en spotters met het concept van de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour en een leaflet met bijkomende informatie en een recept van bij ons (KKC-witlof in de oven).
Ook op internet
Voor meer informatie kan de klant ook terecht op de website van de Kwaliteitsketen Carrefour. Die vindt hij via de website van Carrefour market. In een eerste fase nodigen we de klant uit om ons te vertellen van welke producten van de Kwaliteitsketen Carrefour hij houdt. Daarna variëren de thema’s naargelang het seizoen. De klanten kunnen ook deelnemen aan een wedstrijd rond de producten van de Kwaliteitsketen Carrefour. Daarbij kunnen ze manden met producten van de Kwaliteitsketen Carrefour en kaarten voor de Beurs van Libramont winnen.
Love is in the air
De 'Ik hou van'-campagne wordt verspreid via verschillende media, waaronder het internet. Ze zal in de kijker staan op televisie, in bushokjes en op de sociale netwerken. Carrefour Market hoopt zo snel een plaatsje te veroveren in het hart van haar klanten.
Morsø Living, de outdoor lijn van haardenfabrikant Morsø, biedt prachtige buitenproducten aan. Om binnen diezelfde stijl te blijven, brengt Morsø Living verschillende gietijzeren accessoires op de markt, waaronder een familie peper-en zoutvatjes. Het zijn producten van een degelijke kwaliteit, die dankzij hun leuke en originele design een extra touch geven aan zomerse maaltijden. Prachtige accessoires in degelijke kwaliteit die statig zullen staan op elke zomerse tafel.
Prijs Spice ’14 (kruidenpotje): €59 per stuk - Prijs Mill ’14 (peper- of zoutvatje): € 85 per stuk - www.barbecuespecialist.be
Cuisipro verbetert snijprestatie met zes nieuwe raspen met V-patroon
De nieuwe V-raspen van Cuisipro hebben hun naam niet gestolen. Niet alleen is het roestvrijstalen snijoppervlak in een V-vorm ontworpen, ze raspen ook veilig én vliegensvlug. Het assortiment telt zes raspen voor nog meer efficiëntie en gemak in je keuken.
Een rubberen voet. Een roestvrijstalen antislipgreep. Een snijoppervlak in V-patroon. En de gekende Surface Glide Technology. Dat maakt de nieuwe reeks V-raspen van Cuisipro zo vlot en veilig.
De vlijmscherpe technologie vermindert de snijweerstand aanzienlijk en vergroot het snijoppervlak. Zo rasp je moeiteloos en efficiënt. Het V-patroon van het raspoppervlak biedt, in combinatie met de uitgebalanceerde antislipgreep, meer controle tijdens het raspen, wat de veiligheid vergroot. Volgens de traditie van Cuisipro hebben de raspen ook een afdekking met maateenheden die je op de rasp kan klikken. Handig om de rasp veilig op te bergen of om ingrediënten op te vangen en af te meten.
Praktische info: V-raspen van Cuisipro: smalle fijne rasp € 29,95; smalle schaaf € 29,95; smalle grove rasp € 29,95; brede parmezaanrasp € 34,95; brede extra grove rasp € 34,95 en duorasp (grof & fijn) € 29,95.
Het merk Cuisipro, dat in België exclusief via Demeyere wordt verdeeld, wordt sinds jaar en dag met professioneel keukengereedschap geassocieerd: design dat in het oog springt, efficiëntie die je kookkunst ondersteunt, kwaliteit die duurzaam is, een meerwaarde die telkens verrast en innovatie die voortdurend alle verwachtingen weerlegt – geruggensteund door 25 jaar garantie.
Campagne 'Love Nature' moedigt consumenten aan om was buiten te drogen
Brabantia plant een boom voor elke verkochte droogmolen
Als het aan Brabantia ligt, dan perken we het gebruik van droogkasten fors in en laten we onze was vaker in de openlucht wapperen. De campagne Love Nature wil consumenten aanmoedigen om milieuvriendelijker te handelen. Voor elke verkochte droogmolen plant Brabantia een boom in de Sahel van Burkina Faso. Zo wil het internationale huishoudmerk, samen met de non-profitorganisatie WeForest, de strijd tegen klimaatsverandering steunen.
Met de campagne Love Nature zet Brabantia een volgende stap in zijn groene ambities: een half miljoen bomen planten in de Sahel van Burkina Faso, een regio die geteisterd wordt door erosie en verdorring van de grond. Voor elke verkochte droogmolen tussen 1 maart en 31 december 2015, engageert Brabantia zich om een boom te planten.
Consumenten kunnen ‘hun boom’ volgen via www.brabantia.nl/love-nature.
Tijn van Elderen, CEO Brabantia: “Elke keer als je je was buiten laat drogen, spaar je het milieu. Bovendien is het beter voor je kledij en hou je je energierekening laag. Zo kan je thuis, via een kleine inspanning, het verschil maken en bijdragen aan een beter milieu. Brabantia heeft alvast een ruim assortiment eigentijdse droogmolens om je was buiten comfortabel te laten drogen.”
Brabantia werkt voor haar nieuwe campagne samen met WeForest, een internationale non-profitorganisatie die de klimaatsverandering wil tegengaan door de aanplanting van wouden. Bomen absorberen koolstof, zetten deze om in wolken en remmen zo de opwarming van de aarde af.
Hocus Pocus Wittamer is magisch! Collectie Pasen 2015
Tot grote vreugde van jong en oud nodigt Huis Wittamer u uit in zijn betoverende wereld van slagroom en chocolade waar ondeugende bruine, zwarte en witte konijntjes tevoorschijn komen uit een taart ... en de taart uit een kleurrijke hoge hoed! Framboos, sinaasappel, praliné,… eitjes vermenigvuldigen zich tot in het oneindige. Het is niet nodig om alles te begrijpen, de formule is onweerstaanbaar, de illusie is perfect. Laat de magie werken!
Wittamer gebak:
Le lapin du chapeau: Eén Formaat 6/8 pers. Achter de ondeugende blik van een rond konijntje van chocolade gaat een knapperig koekje, een panna cotta met Tahiti-vanille en een mousse van chocolade van zuivere oorsprong uit Venezuela schuil. €33
Wittamer chocolade
Arty Show parel van genot bedekt met partjes gekonfijte sinaasappel met zwarte chocolade €80.
La Fée Clochette : Verkrijgbaar in drie chocoladesmaken: zwart, melk en ivoor met daarin een crunchy praliné-eitje in felle kleuren en bijpassende smaken. €15
Magic eggs met vruchtensmaken : Eitjes €8/voor 100gr, Groen: praliné, pistache, Rood: frambozenvulling, Paars: vulling van ivoor en zwarte bes, Geel: sinaasappel met sinaasappelschil, Sinaasappel: praliné met sinaasappelschil
Crunchy kippeneieren €3/stuk. Verkrijgbaar in drie verschillende smaken: pistache, framboos, sinaasappel
Winkel Chocolats & Macarons | Grote Zavel 6 | 1000 Brussels – Bakkerij | Grote Zavel 12–13 | 1000 Brussels
Als Belgisch producent van luxueuze buitenmeubelen, ontwerpt en ontwikkelt Manutti al meer dan 10 jaar outdoor zitmeubelen, tafels en accessoires. Het familiebedrijf kiest voor tijdloze en eigentijdse collecties en past daarbij innovatieve technieken en materialen toe. Het Manutti Designer Studio-team werkt vaak samen met externe designers, onder wie jonge talenten uit de Belgische designwereld zoals Gerd Couckhuyt , Koen Van Extergem en Bram Bollen.
AIR SOFA: Hiermee lanceert Manutti een nieuwe manier van loungen: licht en luchtig. In 2015 krijgt de modulaire buitensofa een leuk designvervolg met een nieuwe, opvallende kleur en buitenstof. Zo is de structuur in gepoederlakt roestvrij staal nu ook verkrijgbaar in een koel ijsblauw, gecombineerd met een exotisch blad in iroko. Manutti brengt ook de voetensteun/koffietafel van Air uit in dit fris ijsblauw, net als andere zijtafels. Daarnaast krijgt Air een nieuwe, bijpassende nautische buitenstof in Lotus.
ZENDO staat al langer voor een zitervaring om te koesteren, zowel buiten als binnen. De nieuwe uitvoering in de naturelle trendkleur Lotus Smokey gecombineerd met een levendige gele kleur voor de decokussens maakt de collectie anno 2015 helemaal up-to-date!
MOON ISLAND: De nieuwe collectie Moon Island, ontworpen door Gerd Couckhuyt, verrast je met een speels concept: vier ‘eilanden’ die je op maat kan combineren rond een centrale koffietafel of voetenbank. Het design is eenvoudig en puur en geeft je verbeelding alle ruimte: van een loungesofa tot één groot ligeiland. Bovendien zijn de afneembare hoezen verkrijgbaar in het wit en een zandkleur. De technische samenstelling van de materialen – vulling van polyurethaanfoam, afwerking in nautisch kunstleer of een nautisch textiel en een structuur in aluminium –garandeert je maximaal lounge- en zitcomfort, het hele jaar rond.
ELEMENTS: Een futuristisch en architecturaal design met strakke lijnen en afgeronde vormen. Dat is Elements, het vernieuwende en ultramodulaire outdoorziteiland van Manutti. Gerd Couckhuyt ontwierp vijf zwevende elementen met een smalle strook ledlicht en eindeloze schakelmogelijkheden: vlot aanpasbare rugstanden, een voetenbank en bijzettafel die via een gleuf verschoven kunnen worden… Met het nieuwe kleur Ally beige in Sunbrella® -stof is het loungecomfort voortaan echt compleet. Voor de toplaag van deze collectie koos Manutti voor Quaryl® van Villeroy & Boch, een uiterst kwalitatief materiaal dat zacht aanvoelt, stevig is, makkelijk in onderhoud, uv-bestendig én perfect geschikt voor buiten. Geen wonder dat Elements een ‘Red Dot Award: Product Design 2014’ binnenhaalde in de categorie ‘Gardens – Lounge Furniture’.
ECHO: De nieuwe stoel Echo, met armsteun, houdt het midden tussen eigentijds en vintage. Naast een elegant design schuift Manutti ook een ongekend zitcomfort naar voor. Daartoe draagt de hoge, gebogen rechthoekige rugsteun bij, net als de nieuwe geweven zitting in koordstof (Silver of Bronze), stevig maar soepel. Echo is gemakkelijk stapelbaar en heeft een frame in gepoederlakt aluminium, wit of lava.
AIR TABLE: Manutti breidt zijn collectie Air in 2015 uit met een nieuwe tafel: een licht en slank ontwerp met zuivere lijnen. Deze eettafel, in twee afmetingen, komt er met twee bladen: eentje in iroko, met dunnen stroken en afgeschuinde kanten, en een model met keramisch blad in de kleuren wit of quartz. Het tafelframe, in wit of lava, is gemaakt van gepoederlakt smeedijzer.
SunsetBBQ: nieuwe barbecue Tortuga, de meest veelzijdige kogelgrill op houtskool
SunsetBBQ innoveert met gepatenteerd hittecontrolesysteem HLS®
Met de lancering van het Zwitserse merk SunsetBBQ op de Belgische markt, ging een wereld van smaak open voor barbecuefans. Vandaag brengt de grillspecialist een innovatief vervolg met Tortuga HLS®, de eerste houtskoolbarbecue met het gepatenteerde hittecontrolesysteem. Naar de zomer vertaald: een sappige steak, een perfect gebakken pizza en een verleidelijk gegrild dessert. Kortom, voor de liefhebbers van houtskool met de hoogste verwachtingen.
NIEUW: Tortuga HLS®, direct of indirect grillen: Het geheim achter de gebruiksvriendelijke grills van SunsetBBQ is het hittecontrolesysteem HLS® (Heat Leading System), dat het Zwitserse merk wereldwijd gepatenteerd heeft. Zo verdeel je in een handomdraai de hitte gelijkmatig over het rooster, waarbij je zowel direct als indirect kan grillen. Met Tortuga HLS® brengt SunsetBBQ de eerste houtskoolbarbecue op de markt met deze revolutionaire warmteregeling.
Als je veel warmte nodig hebt – bijvoorbeeld voor het bereiden van een steak, hamburger of merguezworstjes – zet je de kogelbarbecue op direct grillen. Een lagere temperatuur nodig? Kies voor de stand indirect grillen – te vergelijken met luchtcirculatie in een oven – en leg een stukje vis op, aardappelen, een volledige kip, pizza of zelfs dessert. Bovendien kan je tijdens het grillen probleemloos overschakelen: verschuif de greep en de hete lucht in de grill wordt in een fractie van een seconde omgeleid.
Barbecue-expert en chef-kok Timothy Bleeckx: “SunsetBBQ biedt het gemakkelijkste en meest eenvoudige grillsysteem op de Belgische markt. Met Tortuga kunnen nu ook fans van houtskool veelzijdig koken. Van een perfect gebakken pizza – krokante bodem, smeuïge topping – tot een sappige steak, boterzacht gegaard of zelfs brood en taart. Je kan vlot 2 uur grillen, zonder houtskool bij te vullen. En dankzij het hoge deksel en extra grillniveau kan je makkelijk 20 gasten culinair verwennen.”
Tortuga HLS®: houtskoolgrill met wereldwijd gepatenteerd hittecontrolesysteem HLS®, geïntegreerd in modern onderstel, instelbare warmteregeling, geëmailleerd gietijzeren rooster en bakplaat (Ø 57 cm), grilloppervlakte 2.463 cm2 (1-10 personen), praktische bestekhouder, afmetingen: 81,6 x 68,3 x 45 cm, richtprijs: 329 euro (incl. btw)
Gasbarbecues Fuerte HLS® & Gomera HLS®
Met Fuerte HLS® en Gomera HLS® heeft SunsetBBQ ook twee gebruiksvriendelijke gasgrills in huis, uitgerust met het gepatenteerde hittecontrolesysteem HLS®. Gomera HLS® is een iets grotere variant dan Fuerte HLS®.
Nieuwe namen, nieuwe verpakkingen, een nieuwe look: het KNAUF gamma cementpleisters krijgt een grondige opmaakbeurt, in lijn met andere productgroepen die de marktleider op de hedendaagse kaart zet. De producten, die nu nog luisteren naar de vertrouwde letter- en cijfercombinaties, krijgen met de namen MiXem en SupraCem een meer eigentijdse klank, maar ook een duidelijkere positionering.
Wonen evolueert, en dus worden ook de bouwproducten bijgestuurd in functie van behoeftes van de Belgische bouwwereld. Laurent Thijs, product manager bij Knauf: “De Knauf cementmortels zijn al decennia een begrip op de werf, voor de vakman en de bouwmaterialenhandelaar. De producten zijn dus zeer goed gekend, maar ze zijn toe aan een nieuw jasje dat duidelijker uitdrukt waarvoor Knauf in deze tijd staat op het vlak van ontwikkeling, verwerking, milieu-inspanningen, enzovoort.”
Zo worden de productfamilies duidelijker op de kaart gezet, met de MiXem basispleisters voor conventionele cementeringen en de hoogwaardige mortels SupraCem voor onder meer gevelisolatiesystemen. Daarbij werd afgestapt van de letter- en cijfercombinaties, wat soms voor verwarring zorgde. Daarnaast brengt een nieuwe vormgeving een duidelijker visueel onderscheid, terwijl de samenstelling van de mortels dezelfde blijft.
Focus op lokale troeven
Verder geeft Knauf met de vermelding ‘local quality’ op de voorzijde aan dat het om specialiteiten voor de Belgische markt gaat, die zowel met de werkmethodes van lokale vakmannen rekening houden, als met de type ondergronden waarmee zij geconfronteerd worden in onze contreien. Daarbij is niet enkel de behoefte, maar ook het gebruiksgemak erg belangrijk.
“Denk maar aan de beperking van stofproductie bij het mengen, een duidelijke vraag van de gebruikers, waarvoor een specifieke samenstelling werd ontwikkeld. Ook werd door de jaren heen de productsamenstelling bijgestuurd om tegemoet te komen aan de vereisten in het kader van certificeringen en technische goedkeuringen”, aldus Laurent Thijs. Tot slot wordt ook de verpakkingsinhoud van 40 of 30 kg gereduceerd tot 25 kg, lichtere zakken die het werk aanzienlijk verlichten.
BergHOFF zit met een knap ei - zijn gloednieuwe keramische barbecue
Voor wie nog niet snakte naar het mooie weer, wacht maar tot je de nieuwe barbecue van BergHOFF hebt gezien. De ovaalvormige, keramische topper verrijkt de eerdere Studioreeks van de specialist in design keukentoebehoren.
Niet alleen is hij een streling voor het oog, de materiaalkeuze maakt van deze barbecue een echt grilwonder. Keramiek heeft namelijk uitstekende eigenschappen als het over warmte gaat. Zo kan het materiaal de barbecue gedurende 20 uur warm houden met slechts 1 lading houtskool. Dankzij de dikke behuizing blijven warmte en vocht in de barbecue en heb je een goede controle over de temperatuur. Je kunt hierdoor op een zeer hoge, maar ook juist op een lage temperatuur je voedsel bereiden. De thermometer en regelbare luchttoevoer zijn hiervoor welgekomen hulpstukken!
Verder heeft BergHOFF’s barbecue een met porselein bekleedde grill die ontzettend duurzaam en eenvoudig te reinigen is. De twee snijplanken in bamboe aan de zijkant zijn optioneel verkrijgbaar.
De barbecues zijn beschikbaar in twee trendy kleuren. Prijs grote barbecue: €890, prijs kleine barbecue: €250 - www.berghoffworldwide.com
Wat zwemt er in de soep?
Altijd al eens een bezoekje willen brengen aan Loch Ness en het monster? Je hoeft niet meer tot in Schotland te gaan! ‘Nessie’ zwemt immers rond in je heerlijk zelfgemaakte soepen. Dankzij de vrolijke soeplepel met lange nek en pootjes los jij het mysterie rond het monster zo op. Prijs: € 13,95
Springen, dansen, zingen! De lente is er weer! Na talloze donkere dagen met grijze wolken en koude temperaturen is het opnieuw tijd om de zon op je huid te voelen. Sandalen aan de voeten, zonnebril op de neus, een zomerse outfit om het lijf, en hup! Naar buiten toe! De tuin fleurt weer helemaal op, je donkere garderobe wordt vervangen door fellere kleurtjes, en ook het interieur verdient een opsmukbeurt! Ben je nog op zoek naar zomerse textielproducten om jouw woning nieuw leven in te blazen? Mistral Home ontwikkelde voor dit voorjaar drie nieuwe collecties bed- en tafellinnen waar je instant lentekriebels en zomervlinders van krijgt…
De FLORA collectie, dat is romantiek met hoofdletter R. Mistral Home ontwikkelde een collectie tafellinnen waarbij frivole bloemen- en strependessins de hoofdrol spelen. Door de mix van zoetzure snoepjeskleuren spitst FLORA zich vooral toe op een vrouwelijk publiek. De combinatie van een fijne vichyruit met een opgewekt bloemendessin geeft een nieuwe dimensie aan dit tuinthema. Ook het poederroze, een absolute topper voor deze zomer, mag niet ontbreken. Het zorgt samen met de romantische kleuren van rozen, viooltjes, gladiolen en lavendel voor een prachtig kleurenboeket. Een gezellige picknick, een deugddoende siësta, heerlijk tafelen op terras: de tafellinnencollectie FLORA draagt bij tot een gelukzalig moment van heerlijk niks doen…
De hippe NOMAD collectie voert je weg naar de uitgestrekte Saharawoestijn, naar de soeks met zijn exotische geuren en kleuren van specerijen, en naar de traditionele nomadencultuur. De mix & match van stijlen, kleuren en stoffen zorgt voor een warme gloed in het interieur. Voor de uitgepuurde etnische tekeningen werd vooral gebruik gemaakt van roestkleuren, ivoor, donkergrijs en okergeel, wat onder meer tot uiting komt in dekbedovertrek Aden (coral-navy). Een hip, etnisch geïnspireerd thema dat zowel past binnen een moderne industriële woning als binnen een hip recup interieur waar oude meubels en voorwerpen een tweede leven krijgen.
De ACQUA collectie geeft vernieuwing en verfrissing aan het klassieke marine-thema, dat ook dit jaar een belangrijk en hip gegeven blijft. De typische marine-elementen worden echter weggelaten en de focus ligt nu op de grote variatie aan blauw- en zandtinten. Door het veelvoudig gebruik van strepen en ruiten in het gedempt kleurenpallet krijgt deze collectie een eerder mannelijke look. Dat bewijst onder meer dekbedovertrek Tzigane Stripe (marine) met zijn stoere streep, frisse blauwtinten en warme zandkleuren.
Ook het jadegroen, de trendkleur bij uitstek dat ook vorig jaar reeds hoge toppen scheerde, is opvallend aanwezig. Dekbedovertrek Aden (aqua-sand), beschikbaar in luxueus Egyptisch katoen, laat dit kleur veelvuldig terugkomen in zijn dessin. Niet helemaal weg van strepen? Ook dekbedovertrek Oursin (celadon) hoort helemaal thuis binnen deze collectie met zijn bolletjesdessin in de kleur van de edelsteen. Geen drukke patronen of bonte kleuren, maar zachte kleurencombinaties die rust en ontspanning geven. Deze blauwtinten komen niet alleen terug in de slaapkamer. Ook de collectie uniline tafellinnen van Mistral Home werd recent opgesmukt met nieuwe kleurtjes in misty blue en jadegroen. Deze tafellopers zijn een leuk accent bij het bestaande tafellinnen, en geven je nog meer zin in zon, zee en strand! Breng een zomerse vakantiesfeer in huis, van bed tot tafel...
Mistral Home NV, met huidige eigenaars Luc en Claire Vanderbauwhede aan het roer, werd in 1994 opgericht te Nazareth als exclusief textielbedrijf voor moderne binnenhuisinrichting. Vandaag wordt in een jonge en gemoderniseerde bedrijfsstructuur richting gegeven aan alle operationele, logistieke en commerciële aspecten van het productieproces. In zes verschillende Europese ateliers wordt het meest hoogwaardig Europees katoen geconfectioneerd met de fijnste precisie maar ook op een milieudoordachte manier én met het hart op de juiste plaats. De interieurnaam kiest steevast voor ‘GOTS’ gecertificeerde organische producten, beschikt over het ‘OEKO-tex’ gezondheidscertificaat en biedt ten gepaste tijde een financiële ruggensteun voor sociale projecten. Een maatschappelijke en milieubewuste betrokkenheid van een interieurnaam op topniveau.
4 minuten om de nieuwe Michelin CrossClimate te ontdekken
In het kort : Een revolutionair product… Michelin introduceert in mei 2015 de MICHELIN CrossClimate op de Europese markt. Dit is de eerste zomerband met wintermarkering. De nieuwe MICHELIN CrossClimate is een fusie van technologieën voor zomer-en winterbanden. Tot tot nu toe waren die technologieën nog onverenigbaar. De MICHELIN CrossClimate is een zeer innovatieve band want hij past zich in alle veiligheid aan verschillende weersomstandigheden aan. Het is de enige band die de voordelen van een zomer-en een winterband in zich verenigt.
Hij heeft een korte remweg op droog wegdek. Hij heeft op het Europese bandenlabel de hoogste notering, een “A”, voor remmen op nat wegdek. Hij is voorzien van de 3PMSF wintermarkering (het 3 Peak Mountain Snow Flake – pictogram met 3 bergtoppen en een sneeuwvlok op de zijwand van de band). Deze markering geeft aan dat hij geschikt is voor wintergebruik, ook in landen die ’s winters een aangepaste bandenuitrusting voorschrijven.
Daarnaast biedt de MICHELIN CrossClimate prestaties die kenmerkend zijn voor MICHELIN: een lange levensduur in kilometers, energiezuinigheid en comfort. De MICHELIN CrossClimate is een aanvulling op het bestaande aanbod MICHELIN zomer-en winterbanden; die blijven immers op bepaalde markten en in bepaalde omstandigheden belangrijk.
De prestaties van de nieuwe MICHELIN CrossClimate zijn het resultaat van drie technologieën: een innovatieve rubbersamenstelling, een uniek V-vormig profiel en dit V-vormig profiel wordt gecombineerd met nieuwe, zelfblokkerende 3D-lamellen. Om deze innovatieve band te kunnen ontwerpen, plaatste Michelin tijdens het ontwikkelingsproces haar inzicht in het gedrag van automobilisten centraal. Het doel van Michelin is de meest geschikte band voor elke toepassing en voor elk type rijgedrag aan te bieden.
Vanaf de commerciële lancering in mei 2015 is de nieuwe MICHELIN CrossClimate verkrijgbaar in 23 afzonderlijke afmetingen van 15 tot 17 inch. Daarmee wordt 70 % van het volume van de Europese markt afgedekt. Een uitbreiding van het aantal afmetingen is gepland voor 2016. De nieuwe MICHELIN CrossClimate voert al zijn veiligheidsprestaties eenvoudig en zuinig uit. De automobilist kan met één set MICHELIN CrossClimate banden het hele jaar door blijven rijden zonder zich druk te hoeven maken over weersveranderingen.
De achtergronden van de ontwikkeling van de MICHELIN CrossClimate in 6 cijfers : 7 dit is het aantal landen waarin de band werd getest: Canada, Duitsland, Finland, Frankrijk, Polen, Spanje en Zweden. 36 Dit is het aantal maanden dat nodig was voor de ontwikkeling van de band; dus vanaf de allereerste ontwerpschetsen tot aan de presentatie op 2 maart 2015. De ontwikkelingstijd was slechts 3 jaar, terwijl daar normaal gesproken 4 jaar en 8 maanden voor staan. Daarmee is de nieuwe MICHELIN CrossClimate 1,5 keer sneller ontwikkeld dan andere autobanden. 70 Dit is, in graden Celsius, de range waarbij de temperatuurtesten zijn uitgevoerd. Ze zijn gedaan bij buitentemperaturen van -30°C tot +40°C. 150 Dit is het aantal ingenieurs en experts dat heeft gewerkt aan de ontwikkeling, de testen, de industrialisering en de fabrikage van de MICHELIN CrossClimate. Meer dan 1.000 Dit is het aantal laboratoriumtesten op materialen, het loopvlak en het karkas. 5 miljoen Dit is het aantal kilometers dat werd afgelegd bij de dynamische testen, slijtagetesten en endurance testen. Het aantal is, gerekend vanaf de evenaar, gelijk aan 125 rondes om de aarde.