Marie's Corner - respect of tradition and human values
Op iets minder dan 20 jaar tijd heeft Marie’s Corner een uitstekende reputatie uitgebouwd op het vlak van decoratie en design. De marktleider van de zetel en de canapé met het label “Made in Belgium” boekt internationaal succes en dat dankzij de vastberadenheid van de oprichters Laetitia Zichy-Low en Alain Low. Laetitia staat aan de basis van de creatie van alle modellen en haar echtgenoot Alain vervoegde de onderneming in 1995 om deze verder te ontwikkelen en de collecties te structureren, iets wat hij in de wereld van de mode had geleerd. Ook vandaag nog volgt het koppel nauwkeurig iedere stap op in het bedrijfsproces van Marie’s Corner: Laetitia zorgt voor de creaties en Alain voor de strategie en de ontwikkeling alsook voor de controle over de goede werking van alle diensten.
Marie’s Corner baseert zich op fundamentele waarden om het merk en de producten verder te ontwikkelen en draagt kwaliteit en comfort hoog in het vaandel. Het kosmopolitisch design gaat in tegen het oppervlakkige en focust zich op het essentiële door Europese en Amerikaanse invloeden harmonieus met elkaar in contact te brengen: een cottage stijl waarbij elegantie en artisanale productie zo ver mogelijk teruggrijpen naar tradities. Ieder stuk is uniek en “op maat” gemaakt dankzij de brede keuze aan exclusieve modellen (200) die steeds verbeterd worden met talrijke afwerkingen (meer dan 700 variaties). Marie’s Corner is tijdloos maar ook vóór op zijn tijd en heeft steeds één doel voor ogen gehad: sterke producten ontwikkelen die passen bij elke smaak en behoefte.
Serge Silber, CEO van Marie’s Corner :
Met meer dan 30 jaar ervaring in de exclusieve textielsector en de introductie in het buitenland was ik meteen aangetrokken door de stijl en waarden van Marie’s Corner.
Ik ben mij bewust van het begrip ‘tijd’ in de artisanale fabricatie van producten en samen met het team koos ik dan ook voor een ambitieuze selectie van de “best of”. Zo kunnen we de levertijden van 6 à 10 weken terugschroeven naar 4 weken. Deze vernieuwende aanpak komt vooral tegemoet aan de nieuwe manier van consumeren zonder evenwel afbreuk te doen aan het kwaliteitsniveau van onze producten.
Ik wil ook een nieuwe dynamische wind laten waaien door de onderneming door zorgvuldige projecten en partnerships aan te gaan met onze trouwste klanten en verkopers. Op lange termijn heb ik de ambitie om onze aanwezigheid op de verschillende markten verder te versterken (opening van nieuwe showrooms in Duitsland – waarvan één in Hamburg op 15 september 2015, en in Frankrijk). Daarnaast wil ik ook Zuidoost-Azië en Zuid-Amerika verder veroveren: een groei met dubbele cijfers tijdens de komende jaren is de doelstelling. Onze ultieme droom zou zijn om een Marie’s Corner hotel te openen in één van de Europese hoofdsteden. Meer dan ooit moet ons merk de internationale referentie worden van de ontmoeting tussen design en lifestyle.
Een nieuwe dynamiek 2015-2016 : Marie’s Corner heeft zich met succes internationaal gelanceerd en is sterk aanwezig in Europa, de Verenigde Staten, Zuid-Amerika, Azië en Noord-Afrika. Belangrijk zijn steeds de artisanale productie en een structuur op mensenmaat (50 personen) zodat de fundamentele waarden behouden blijven. Het merk vestigde zich in 2009 in Noord-Carolina en zet daarmee zijn American dream verder doorheen een partnership met Lee Industries, één van de grootste meubelfabrikanten in de verenigde staten. Ze delen dezelfde waarden op vlak van kwaliteit, comfort en respect voor het milieu. Marie’s Corner laat nu de Europese knowhow en traditie overzees tot bloei komen en integreert vlot de artisanale technieken en specifieke comforteisen van de Amerikaanse markt.
Met de komst van Serge Silber aan het hoofd van de onderneming schakelt Marie’s Corner een versnelling hoger en bevestigt nogmaals de unieke stijl doorheen de prestigieuze samenwerkingen. Bij de collecties focust het team zich nu op een verfijnde selectie van sterke modellen en bestsellers. De meeste collecties worden op de eigen productiesite in Spanje gerealiseerd, een garantie op kwaliteit, doeltreffendheid en pro-activiteit in alle stappen van de fabricatie (van het raamwerk tot de afwerking).
De flagship store in de Naamsestraat in Brussel krijgt in september 2015 een nieuw jasje na renovatiewerken. Beter nog, het merk heeft een oproep gedaan en designers en creatoren uitgenodigd om de ruimte te gebruiken voor de voorstelling van hun nieuwe lifestyle concept. De onderneming reikt zo de hand naar anderen om Belgische creaties zo breed mogelijk te promoten. 2015 is het jaar waarin Marie’s Corner toetreedt tot de BEL, de Brussels Exclusive Labels. Het merk maakt nu deel uit van een groep van de 80 meest spraakmakende merken van de hoofdstad. tot slot gaat Marie’s Corner vanaf september 2015 samenwerkingen aan met grote, bekende merken zoals BMW Brand Store, Bellerose en David Lloyd.
Prestigieuze projecten werden o.m. gerealiseerd in restaurant “Cospaia” in Brussel, restaurant “knokke-Out” in Knokke, restaurant “Dzhu Dzhu” in Moskou, Hotel “Le Lana” in Courchevel, Hotel “Burgundy” in Parijs, “Château de La poste” in Ronchinne, Hotel “the kottage” in Francorchamps, Hotel “Le Lana” in Courchevel, “villa Morelia Château Hôtel” in de Zuidalpen, “Martin’s klooster” in Leuven, restaurant «Bon-bon» in Brussel, restaurant « GQ Bar» in Moskou.
Marie’s Corner, vakmanschap op een piedestal: ‘We are craftsmen and proud of it’. Het vakmanschap alle eer aandoen is bij Marie’s Corner absoluut geen loze belofte. Het is zelfs de essentie van het merk: ieder model is uniek, stuk voor stuk door vakmensen met de hand gemaakt, op bestelling. Marie’s Corner werkt alleen maar met edele materialen en exclusieve stoffen van natuurlijke grondstoffen.
De Creatoren: Through a unique style and vision . In het verleden maar ook vandaag nog geeft Laetitia Zichy-Low haar toets en unieke stijl aan de creaties van Marie’s Corner. Zij is afkomstig uit een familie van vakmensen en decorateurs en haar talrijke reizen en ontmoetingen hebben haar gezellige en gebruiksvriendelijke stijl ontwikkeld, steeds met meerdere invloeden. Met haar arendsoog kiest ze elementen uit die op het eerste zich tegenstrijdig lijken maar die zij zowel qua vorm, kleur als materiaal harmonieus samenbrengt.
De visie krijgt in 2015 een extra dimensie met de komst van Sophie van Melckebeke. Deze binnenhuisarchitecte van opleiding werkte bij Donaldson en Caméléon waar ze instond voor de creatie van de gamma’s. Daarnaast ontwikkelde ze ook haar eigen woonprojecten. samen gaan de dames door de collecties en productfamilies om alleen de allerbeste stukken over te houden.
De stijl van Marie’s Corner evolueert zo in de richting van meer organische vormen met eenvoudige lijnen, natuurlijke curves en een maximum aan comfort. De designers vinden hun inspiratie in de natuur waarbij de nieuwe modellen het welzijn, de mens en zijn omgeving benadrukken, met respect voor ieders eigen prioriteiten. Je eigen cocon creëren in de tijd, is dat niet wat je tegenwoordig echte luxe noemt? Typische voorbeelden vindt men in Club Méditerranée- Hotel “Le Crans” in Crans Montana, Hotel “La Farandole” in Sanary-sur-Mer, “Swissotel Metropole” in Genève, “Grand Hotel Kempinski” in Genève, “the George Hotel” in Hamburg, Hotel restaurant “Weissenhaus” in Weissenhaus, Hotel “Waldorf Astoria” in Berlijn, Hotel “Royal Palm” op Mauritius en Le royal golf Club de Fagnes en vele anderen!
De palmolie uit Maleisiƫ voert campagne in Belgiƫ en Frankrijk
Er wordt van alles en nog wat beweerd! De Maleisische Raad voor Palmolie start met een productbenamingslabel en een informatiecampagne voor een meer verantwoordelijke palmolie
De informatiecampagne over palmolie uit Maleisië startte op 7 september in Frankrijk en België en wordt georganiseerd door de MPOC, de interprofessionele organisatie die alle medespelers in deze sector in Maleisië vertegenwoordigt. De campagne streeft ernaar de bestaande opvattingen te weerleggen en iedereen te vragen zich een eigen mening te vormen. Bij deze gelegenheid start de MPOC met een productbenamingslabel en verwijst naar zijn verbintenissen inzake een meer verantwoordelijke productie.
Deze olie is de meest gebruikte in de wereld. Onontbeerlijk voor de internationale voedingsindustrie, heeft deze olie een marktaandeel van 35% op de internationale oliemarkt. Toch doen er veel tegenstrijdigheden de ronde over deze olie. Er wordt van alles en nog wat beweerd zonder dat het ergens op slaat zoals: de voedingswaarde, gezondheid, milieu, duurzame economische ontwikkeling in Azië en Afrika. Palmolie wordt beticht van vele kwalen die zwaar doorwegen op de publieke opinie.
Om de Belgische en Franse consumenten beter te informeren… en om te reageren op deze kritiek en het product aan te prijzen, dat de Maleisiërs beschouwen als het symboolproduct van hun land (11% van het BNP, 4 de op de nationale grondstoffenlijst), heeft de MPOC gekozen voor een informatiecampagne in alle transparantie en openheid. Bovendien wil de MPOC inzake geven in de initiatieven en inspanningen die ter plekke worden genomen om de industrie verder te ontwikkelen en om langzaam te evolueren naar een duurzamer en meer verantwoordelijke palmolie. De Maleisische palmolie is nu al een wereldspeler en blijft stappen vooruit zetten met ambitieuze plannen voor een efficiëntere en meer verantwoordelijke toekomst.
Een olie die zorg draagt voor het milieu, dankzij de bereidheid het beheer van de bosbouwbronnen te optimaliseren en tegelijkertijd de bedreigde soorten te beschermen. Een olie die zorg draagt voor de gezondheid van de consument, dankzij een voortdurend streven naar verbetering van een product met miskende eigenschappen... waarvan de de Maleisiërs weigeren die te wijzigen door hun toevlucht te nemen tot GMO's. Tenslotte een maatschappelijk verantwoordelijke industrie die aan een groot aantal kleine producenten de mogelijkheid geeft toe te treden tot de middenklasse dankzij een regelmatig en hoger inkomen, maar tevens een goed functionerende infrastructuur aanbiedt aan de bewoners op de plantages zoals scholen, ziekenhuizen, wegen...
7 september was de officiële start van « Er wordt van alles en nog wat beweerd over de palmolie uit Maleisië » de campagne opgezet door het agentschap Havas in Parijs, en die iedereen uitnodigt om zich een eigen mening te vormen over de palmolie uit Maleisië. De campagne rekent op de kritische nieuwsgierigheid van de burger-consument, die gestimuleerd wordt een kijkje te nemen op de site huiledepalmedemalaisie.info met originele en informatieve inhoud.
Het geïntegreerd communicatiesysteem bevat meerdere onderdelen: Een campagne via de pers, aanplakborden en digitale media in België en Frankrijk. Een ludieke en gekleurde serie van 5 illustraties die aan de hand van een paar volkslegendes het publiek beter aanspreken. Een educatieve internet site (huiledepalmedemalaisie.info) met leerzame informatie en een quiz waarmee je een reis naar Maleisië kunt winnen. Een mini web-doc (6 thematische filmpjes van ongeveer 2 minuten over productie, dieren, voeding, bos, gezondheid, maatschappij) op de betrokken site volgt de verwikkelingen van drie jongeren, Angélique, Marianne en Simon bij hun ontmoeting met de plaatselijke stakeholders. Het creëren en voeden van sociale media met het oog op het delen van de inhoud en een interactie met het publiek uit te lokken
Een informatieondersteuning door de Belgische en Franse media: " In Maleisië leven meer dan één miljoen mensen, waaronder 300,000 kleine producenten, direct van de palmolieproductie. Wij hebben tot deze campagne en productbenamingslabel besloten om het debat terug in evenwicht te brengen en de onwaarheden, waarvan de gevolgen zwaar worden onderschat, recht te zetten. Het onderwerp is dermate belangrijk voor ons omdat vele onwaarheden de ronde doen over dit product met vaak ernstige gevolgen voor hen die in deze industrie werkzaam zijn in Maleisië en in Europa", aldus Dr Yusof Basiron, CEO van de Maleisische Raad voor Palmolie (MPOC) tijdens de persconferentie voor de lancering van de campagne. Carl Bek-Nielsen, vicevoorzitter van United Plantations, een Maleisische palmolieproducent verduidelijkt: " Wij willen iedere burger en consument in de gelegenheid stellen zich met kennis van zaken een eigen mening te vormen over dit product. Wij hopen dat zij zullen inzien dat het hele Maleisische circuit van palmolie zich dagelijks inzet om een olie te produceren die rekening houdt met het milieu, de gezondheid en hen die ervan leven."
De Maleisische Raad voor Palmolie (MPOC) belichaamt de vastberadenheid van Maleisië om op wereldniveau een verantwoordelijke en competitieve producent van palmolie te zijn. De MPOC wordt internationaal erkend voor zijn kennis en werk over alle onderwerpen die verband houden met palmolie en diens industrie. De vele stakeholders van de Maleisische palmolie zijn kleine boeren, grotere plantages, onderzoeksinstanties, enz. en vertegenwoordigen een steeds meer verantwoordelijk product en industrie. Zo kan MPOC doortastende initiatieven op poten zetten op vlak van duurzame ontwikkeling, maar ook diverse programma's voor sociale steun en informatiecampagnes, zowel in eigen land als in de rest van de wereld, uitwerken.
Chocolatier Galler lanceert een origineel recept voor chocolademousse op basis van zijn befaamde tablet witte chocolade met frambozen en yoghurt. Het is een heerlijk dessert dat de smeuïge textuur van chocolademousse combineert met de zachte smaak van frambozen.
Ingrediënten voor vier personen: 1 dl melk, 1 gelatineblaadje, 150 g witte chocolade met framboos en yoghurt, 300 g room, 150 g aardbeien, 1 dl aardbeiencoulis, 12 Galler-zandkoekjes
Bereiding: Dompel het gelatineblaadje in koud water. Verhit de melk en laat het gelatineblaadje erin smelten. Laat de chocolade smelten in de melk. Klop de room voor 2/3 op en spatel de room door het chocolademengsel. Giet het mengsel in een spuitzak en laat minstens 4 uur rusten. Spoel de aardbeien schoon en snijd ze in tweeën. Schik de zandkoekjes op een bord en spuit er enkele mooie bolletjes van de mousse op. Werk af met de aardbeien en de coulis.
Het zomeraanbod van Thomas Cook Airlines is sedert 31 augustus en dus vroeger dan ooit boekbaar voor zomer 2016. Malaga doet zijn intrede als nieuwe bestemming en op deze manier breidt dan ook het aanbod van vluchten rond de Middellandse Zee verder uit. Tijdens het hoogseizoen zijn er eveneens heel wat bestemmingen bereikbaar vanuit Luik. Om het reiscomfort van de klanten verder te verhogen werd vooral de nadruk gelegd op kindvriendelijk en vaste vertrektijden met nog meer directe vluchten. Bovendien kunnen de klanten nu ook genieten van het volledig vernieuwd interieur.
Alle vluchten voor zomer 2016 nu reeds boekbaar: Wie voor komende zomer op zoek is naar één of meerdere vliegtuigtickets doet er goed aan van nu al het aanbod van Thomas Cook Airlines te bekijken. De luchtvaartmaatschappij heeft namelijk de reservaties voor het zomerseizoen 2016 reeds geopend. Wie dus van de scherpste prijzen wilt genieten kan vanaf nu zijn vlucht(en) aan de beste prijs boeken.
Malaga als nieuwe bestemming en aanbod vanuit Luik tijdens het hoogseizoen: Spanje is een van de populairste bestemmingen voor de Belgen. Thomas Cook Airlines breidt zijn aanbod aan vluchten rond de Middellandse Zee en Spanje in het bijzonder dan ook verder uit. Vanaf zomer 2016 wordt Malaga twee maal per week aangevlogen, telkens op woensdag en zaterdag. Tijdens het hoogseizoen biedt Thomas Cook Airlines eveneens de mogelijkheid om vanuit Luik te vliegen. Ook hier is het aanbod legio met Agadir, Kreta, Corfu, Kos, Rhodos en Palma de Mallorca.
Kindvriendelijke en vaste vertrektijden: Het merendeel van de vluchten van Thomas Cook Airlines worden onder het statuut van lijnvlucht uitgevoerd. Vluchten krijgen hiermee vaste en stipte vertrektijden, waardoor passagiers maanden op voorhand hun vluchttijden kennen. Bij deze planning hield Thomas Cook Airlines ook rekening met haar jongste passagiers, via comfortabele en kindvriendelijke vertrektijden. De luchtvaartmaatschappij bevestigt hiermee eens te meer haar statuut van familievriendelijke airline. Bovendien werd de vliegroute naar enkele bestemmingen geoptimaliseerd met als resultaat meer directe vluchten en meer reiscomfort voor de klanten.
Slim seats en nieuw interieur: Thomas Cook Group Airlines investeert continu in het comfort en de service van haar passagiers. Het aangekondigde "cabin refurbishment programma" waarmee alle Airbus A320's een volledige make-over kregen is ondertussen afgerond. De passagierscabines zijn volledig heringericht met nieuwe ergonomische (slim) seats, die niet alleen moderner zijn, maar vooral meer extra beenruimte opleveren. Ook het interieur werd volledig opgefrist in de Thomas Cook Airlines-kleuren, inclusief het tapijt, de opbergruimte voor handbagage, verlichting … www.thomascookairlines.be
Ben je gluten intolerant? Of let je op je lijn? Dan is de ‘The Lite Selection’ van Lignavita vast iets voor jou. Lignavita, gekend voor haar proteïnedieet, pakt uit met een gamma aan pasta’s zonder koolhydraten!
Too good to be true?
Pasta zonder koolhydraten? Dat kan toch niet? Toch wel! De Penne, Noodles en Rice van ‘The Lite Selection’ bevatten minder dan 10 calorieën per 100 gram. Als je weet dat een gemiddelde portie normale pasta zo’n 140 calorieën bevat, en 100 gram gedroogde pasta zelfs meer dan 350 calorieën, dan is de keuze snel gemaakt! De pasta’s zijn bovendien vezelrijk, zodat je na je maaltijd langer een voldaan gevoel hebt. En alsof dat nog niet genoeg is, zijn deze topproducten ook gluten, vet en suikervrij en verlagen ze je cholesterol.
De Konjacvezel
‘The Lite Selection’ pasta wordt gemaakt van een natuurlijke, oplosbare, plantaardige vezel van de Konjac plant, genaamd glucomannan. Aziaten kennen de geheimen van deze klepper al langer en nu kunnen ook wij uitgebreid genieten van 100% natuurlijke pasta’s.
Hoe? Zo! Handig aan de ‘The Lite Selection’ pasta’s is dat ze snel klaar zijn. Je moet ze immers niet meer koken, maar simpelweg spoelen in een vergiet en toevoegen aan je gerecht. De neutrale smaaklaat toe de pasta’s mee te stoven of te roerbakken in smaakvolle kruiden of sauzen. Aan tafel! €3,20/200g
Lignavita is de specialist die jou helpt om op een gemakkelijke en gezonde manier gewicht te verliezen. Het eenvoudig te volgen programma en het uitgebreide gamma smaakvolle producten helpen dagelijks mensen om zonder zorgen het ideale gewicht te bereiken en te onderhouden. Bovendien investeert Lignavita continu in Research& Development en gaan ze steeds op zoek naar de meest innovatieve producten. Het resultaat is dat Lignavita regelmatig nieuwe producten en nieuwe smaken kan presenteren. Ze combineren daarbij alle voordelen van dieetvoeding met de smaak en looks van onze dagdagelijkse voeding. Lignavita gaat trouwens nog een stap verder, en creëert ook eigen recepten. Diëten en creatief koken kunnen immers best samengaan.
My Greek Villa, Belgische website voor het verhuren van villa's in Griekenland
MAAKT EEN HEEL POSITIEVE BALANS OP VAN DE ZOMER 2015, NET ALS GRIEKENLAND ZELF, DAT RECORDCIJFERS BEHAALT
My Greek Villa is een unieke Belgische portaalsite die 250 charmante en prestigieuze villa’s te huur aanbiedt over 40 bestemmingen op de Griekse eilanden en op het vasteland. Aan het eind van de zomer kan deze jonge website een heel positieve balans opmaken. De site ging van 30 verhuurde weken in 2014 naar 150 verhuurde weken in een honderdtal villa’s eind augustus 2015. Het succes van www.mygreek-villa.com ligt in de lijn van dat van Griekenland in 2015. Ondanks de crisis en de vele vraagtekens, slaat het land alle records: 26 miljoen toeristen en een omzet van 14,5 miljard (cijfers van het SETE, verbond van de toeristische sector). Het doel van My Greek Villa voor januari 2016: het aantal verhuurde weken verdubbelen en beschikken over een portefeuille van 500 villa’s over 70 bestemmingen. My Greek Villa is ook volop partnerships tot stand aan het brengen met internationale, prestigieuze reisagentschappen om de verkoop te stimuleren. Europ Assistance en Avis zijn reeds partner en bieden hun diensten aan op de website.
Griekenland heeft de wind mee
Het toerisme in Griekenland is één van de belangrijkste economische activiteiten van het land. Het staat voor 20% van het nationale BBP. Ondanks de crisis en de onzekerheden doet het Griekse toerisme het goed in 2015. Ze profiteren van de gespannen situatie in de Maghreb, in het bijzonder de aanslagen in Tunesië. Daardoor gaan Europese toeristen eerder naar Spanje en Griekenland. Volgens de gegevens van het SETO (Syndicat des entreprises de tour operating – syndicaat van touroperators) is het aantal reservaties in Griekenland met 10% gestegen in één jaar tijd. Dit jaar verwelkomde het land 26 miljoen toeristen – een recordcijfer – en haalde het, op dit moment, een omzet van 14,5 miljard (cijfers van het SETE, verbond van de toeristische sector - www.sete.gr). In 2014 liet Griekenland al een stijging van 23% van het aantal buitenlandse bezoekers optekenen met 24 miljoen toeristen, goed voor een omzet van 13,5 miljard.
De eersten die vallen voor de charme van het vaderland van Plato zijn de Duitsers, gevolgd door de Britten en de Fransen die met 1,2 miljoen mensen door het land trokken in 2014. De populairste bestemmingen: de Cycladen, Kreta, Peloponnesos, … De bezoekers prijzen de goede prijs-kwaliteitverhouding, het klimaat, de prachtige landschappen, het culturele erfgoed, maar vooral de legendarische gastvrijheid van de Grieken. Deze zomer nam My Greek Villa een hoge vlucht, gestimuleerd door de prestaties van een bestemming die enorm gewaardeerd wordt bij de Europese toeristen, waar het prettig toeven is en waar ze zich veilig voelen.
Victor Camhis, algemeen directeur en eigenaar van de verhuursite, vertelt meer over de vooruitgang van zijn activiteiten: “In 2014 verhuurden we 30 weken. In 2015 zitten we nu al aan 150 verhuurde weken in meer dan 100 villa’s. De doelstelling voor 2016 is dat cijfer verdubbelen dankzij de komst van nieuwe villa’s en ook dankzij het feit dat we internationaal steeds bekender zijn. Om onze klantenportefeuille en het aantal verhuurde weken verder uit te breiden, starten wij ook een partnership met prestigieuze reisagentschappen. Die agentschappen zijn gevestigd in de landen waar de meeste van onze klanten zich bevinden. Onze belangrijkste markt is Frankrijk, dan België, Zwitserland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, waar My Greek Villa zijn eerste klanten begint te krijgen. Ook Europ Assistance en Avis zijn onze partners. Hun diensten worden aangeboden op onze website, wat het leven van onze klanten vergemakkelijkt.”
Ondanks de crisis verzekert Victor Camhis dat hij geen enkele annulering ontving tijdens de zomer of voor de komende maanden. “De meerderheid van mijn klanten maakte zich geen zorgen over hun bestemming. Ik heb wel veel vragen gekregen voor hun vertrek. Ik kon hen geruststellen door zelf na te gaan of via mijn Griekse partners dat er geen problemen waren voor de toeristen. Mijn klanten hebben allemaal een rustig verblijf gehad in de villa’s die ze gehuurd hadden en ze konden ten volle van hun vakantieoord genieten.”
Volgens de enquête die Victor hield bij zijn klanten, meent bijna één op de twee dat ze door de economische moeilijkheden goeie zaken kunnen doen. Sommigen willen er zelfs van profiteren om zelf een eigendom te kopen in Griekenland. Griekenland biedt een goede prijs-kwaliteitverhouding, dus het huren van villa’s is financieel ook interessant. De meeste klanten van My Greek Villa zijn vriendengroepen of verschillende gezinnen die een huis delen. De kosten worden dus gedeeld. Dankzij die formule kun je de kosten beperken door thuis te aperitieven en te eten, door te genieten van het zwembad, ... Er zijn nu reeds reservaties voor de villa’s binnen voor volgende zomer, dus het belooft een goed seizoen te worden.
Van 20 Kéa-villa’s in 2014 naar meer dan 500 villa’s en 70 bestemmingen in januari 2016 www.mygreek-villa.com biedt steeds meer prachtige villa’s in de vier hoeken van Griekenland en op de bekende of minder bekende droomeilanden.
Victor Camhis beschrijft de evolutie van het aanbod van de website: ”In 2014 zijn we begonnen met 20 villa’s op het eiland Kéa waar ik zelf een vakantiewoning heb. In één jaar tijd, dankzij mond-tot-mondreclame, haalden we 200 villa’s over 40 Griekse bestemmingen in 2015. Vandaag, aan het eind van de zomer, hebben we er 250. Het doel voor januari 2016 is te komen tot 500 villa’s over 70 bestemmingen. We zouden graag 20 eigendommen per bestemming kunnen aanbieden”, preciseert Victor Camhis. We proberen onze villaportefeuille te blijven uitbreiden en nieuwe eigenaars te verwelkomen op onze website. In lijn met onze huidige verzameling villa’s, gaan wij op zoek naar eigendommen met iets bijzonders, zoals een vrij uitzicht, een unieke locatie, een geweldig zwembad, een onvergetelijk meubilair, … We stellen onze klanten enkel huizen voor die we zelf op prijs stelden en waarvan we zeker zijn dat we er onze gasten in de beste omstandigheden kunnen ontvangen. Kwaliteit, comfort en rust zijn onze belangrijkste pijlers. Wij hebben een gevestigde reputatie wat betreft ontvangst en service aan een veeleisend en kosmopolitisch clientèle. Wij begrijpen hoe belangrijk het is een nauwe band aan te knopen met de eigenaars van de villa’s. Aangezien wij de eigendommen die we vertegenwoordigen gaan bezoeken, kennen we elke eigenaar persoonlijk. Zo kunnen wij onze klanten het best adviseren in functie van hun noden en hun stijl.”
My Greek villa: 250 villa’s, 40 bestemmingen op de Griekse eilanden en op het vasteland - Prijs: vanaf € 2000/per week/ 4-6 pers. www.mygreek-villa.com
De ‘batterijen opladen’ doe je in Graubünden deze herfst
Als september begint, begint in de grootste vakantieregio van Zwitserland, Graubünden, het herfstseizoen. De dennen hullen zich in hun geelrode pracht, terwijl op veel plaatsen het traditionele jachtseizoen van start gaat. Voor de gasten lonken daarmee wandelbelevenissen en culinaire hoogstandjes van de hoogste kwaliteit. Het vee trekt van de bergweiden naar het dal, wat op prachtige wijze met veel culturele en traditionele elementen wordt gevierd. Wie dus een authentiek stukje Graubünden wil meemaken, moet zijn/haar wandelschoenen uit de kast halen en één van de 150 dalen bezoeken.
In de herfst, zo wordt gezegd, lijken de bergen het dichtste bij. De bossen zijn bont getooid en prachtig om te zien, in al hun mooie kleuren. De beste vooruitzichten dus om nog eens de wandelschoenen aan te trekken en door de sprookjesachtige natuur van Graubünden te trekken. Een bezoek aan het Zwitserse Nationale Park is aan te bevelen. De kans om wilde dieren te zien is groot, tevens kan er genoten worden van de stilte en de ware, ongerepte natuur. Ook een bezoek aan het museum in Zernez hoort daarbij. Met behulp van de Nationalpark App kan een perfecte dag ingepland worden.
Kastanjefestival in Bergell van 3 t/m 18 oktober 2015: Voor een bijzondere lekkernij en een leuk festival is Bergell, in het zuidelijke dal, aan te raden. In Bergell staat de kastanje centraal. Het festival viert de pluk, de verwerking en geschiedenis ervan. Overige activiteiten tijdens het festival zijn, wandelen door de kastanjebossen, genieten van de specialiteiten en de culturele lekkernijen rondom Giacometti en Co.
Terugkeer van de bergweiden in Prättigau: In Graubünden is de trek naar de bergweiden in de lente net zo'n traditie als de terugkeer in de herfst. De mensen vieren de gezonde en gelukkige terugkeer van de herders en hun dieren in het dal. De tijdens de zomer bereide kazen worden aangeboden om te proeven. Tradities als het schwingen (Zwitsers worstelen), het tschäppeln (bloemschikken) en het jodelen worden opnieuw tot leven gebracht. Kinderen genieten van de nabijheid van geiten en schapen en worden vrolijk van de kleurrijke marktkraampjes met de vele lokale lekkernijen. Wie een stukje authentiek leven in de bergen wil meemaken mag een bezoek aan het Prättigauer Alpspektakel, het grootste in zijn soort, niet missen.
De parels van de jacht – Gourmetpakket: Aangezien in de herfst de buit van de Bündner jagers op tafel komt, is er geen jaargetijde waarin er lekkerder gegeten kan worden. Wild hoort daar net zo goed bij als de kastanjes. Of het nu gaat om hert, ree, gems, Alpenmarmot of heel zelden zelfs steenbok, wie van vleesgerechten houdt is verzot op deze periode. Op die manier leggen zij, net als de Alpenmarmotten en de eekhoorntjes, ongetwijfeld de wintervoorraad voor de koude jaargetijden aan, Bündner wijnspecialiteiten uit de Herrschaft zijn inclusief. Graubünden is dankzij talrijke GaulMillaurestaurants, een paradijs voor culinaire fijnproevers. Met het Gourmetpakket kan er genoten worden van een menu en overnachting in een passend hotel tegen een zeer gunstige prijs.
Meer over de herfstaanbiedingen van Graubünden: http://nl.graubuenden.ch/
Futuristische bleoemncreaties tijdens koket Koksijde-Floralia
Bloemenliefhebbers noteren best vrijdag 11 tot maandag 14 september in hun agenda want dan vindt Koket Koksijde-Floralia plaats. Tijdens dit evenement kun je verrassende en kunstige bloemencreaties van meester-floristen bezichtigen. Ze verwerken bloemen tot kunst, een symfonie van kleuren! Hoogtepunt zijn de bloemencomposities in het Gemeentehuis, een werk van bloemensierkunstenaar Jo Pattyn.
Koket Koksijde – Floralia wordt georganiseerd op het Theaterplein en in het Gemeentehuis. De gemeentelijke groendienst zal op het plein voor een passend decor zorgen door de aanvoer van 600 ton zand, bomen en houtbussels. In deze duinenomgeving worden de strandcabines geplaatst waarin 18 floristen hun verbeelding kunnen uitwerken.
Het is de wondere wereld van de oceanen, in het bijzonder de veelkleurige fauna en flora, die inspirerend werkt voor het bloemenevenement. Er worden vissen, zeesterren, kwallen gemaakt, soms van grote afmetingen, en gedecoreerd met bloemen. Hoogtepunt is ongetwijfeld een futuristisch zwevend bloemenstuk in de raadzaal.
Kortom, het wordt een fantastische bloemencreatie mét een boeiend verhaal, getooid met niet minder dan 8000 snijbloemen: orchideeën, hortensia, rozen, gloriosa, anjer, dahlia en tientallen andere snijbloemen.
4 maal uniek voor een vakantie met de kids en 500€ korting on top!
Uniek in alle opzichten. Alleen zo kan je het nieuwste Familie Magazine van Neckermann omschrijven. Het werd opgebouwd vanuit de belevingswereld van de klant en dit op basis van een onafhankelijke bevraging van 14000 klanten. Het magazine maakt een mooie link tussen enerzijds het verwachtingspatroon van de klant, en een gericht aanbod, tips-voor-trips en handige wist-je-datjes anderzijds. Het biedt ook een uitgebreid gamma aan producten aan, van vliegvakanties, autoreizen, tot city-trips, cruises, rondreizen etc. Als kers op de taart pakt Neckermann uit met een unieke 500-euro actie cadeau voor de zomervakantie. Vier maal uniek dus!
Bij Neckermann staat de klant centraal en vertrekt het aanbod vanuit zijn wensen! Op basis van een uitgebreid onderzoek bij 14000 vakantiegangers naar hun reisbehoeftes, werd een volledig nieuwe segmentatie van de Belgische reismarkt gemaakt -. De klant, zijn vraag en behoefte vormen de rode draad in de opbouw van het Familie Magazine. Het onderzoek leert dat je klanten steeds minder in één enkel vakje kan plaatsen. Het gaat al lang niet meer om een traditionele 'citytrip klant', 'all-in klant' etc.. Je reist in functie van de behoeftes die je hebt. Vandaag reist de klant met zijn gezin en opteert voor een strandverblijf in een all-inclusive resort. Later op het jaar besluit hij om er met z'n tweetjes, als koppel zonder de kinderen, even tussenuit te trekken. Nadien opteert hij ervoor om apart met vrienden of vriendinnen te genieten van bv. een weekendje feesten op Ibiza of een matchbreak mee te pikken tijdens de Engelse of Spaanse voetbalcompetitie. Dit kan allemaal binnen hetzelfde jaar of gespreid over een langere periode.
Voor elke behoefte zoek je een ander aanbod en doorloop je als reiziger ook een ander traject naar de finale reservering. Hier sluit de multi-channel strategie van Neckermann dan ook perfect op aan. Uit het onderzoek is gebleken dat een brochure - magazine echt relevant is voor 3 segmenten gebaseerd op een specifieke behoefte: Gemak, comfort en zekerheid: de bestemming, het hotel en de accommodatie staan centraal. Klanten komen er graag terug, omdat ze het kennen, er goede ervaringen hebben, het is er aangenaam en men voelt er zich thuis. Beste prijs-kwaliteit verhouding: men is vooral op zoek naar de beste deal. De bestemming, het hotel en de accommodatie zijn ondergeschikt. Het gaat hier vooral over wat er te beleven valt op de bestemming. Volop genieten, zich tegoed doen aan luxe: hierbij primeert het belang dat alles van A tot Z in orde en geregeld is. Men wil volop genieten en wil hier ook graag budget aan spenderen.
Alles wordt dus bekeken vanuit de vraag en de behoefte van de reisliefhebber die perfect, in functie van het moment, tot de drie verschillende segmenten kan behoren. Alle producten samen in één brochure/magazine. Deze brochure, zeg maar magazine, is dan ook het resultaat van de behoeftes die de reisliefhebbers hebben. Het barst dus uit van inspiratie, tips-voor-trips, wist-je datjes etc. Dit werd gekoppeld aan voor de klant relevante hotels, rondreizen, cruises, ...
Uniek is dat hiermee wordt afgestapt van het klassieke bestaande patroon waarbij brochures opgedeeld zijn volgens productonderscheid. Het is dan ook een mix van autovakanties, citytrips, vliegvakanties, cruises, rondreizen, etc. Bovendien worden leuke tips meegegeven om kinderen te animeren tijdens de reis, leuke doe-tips om het vakantieplezier thuis te verlengen, hoe je vakantie te pimpen enz...Hiermee zetten we met Neckermann een belangrijke stap om nog dichter bij de klant te staan. Wat zich niet alleen vertaalt in het huidig maar vooral ook toekomstig aanbod.
Nog nooit zo vroeg in de markt
Neckermann is hiermee de eerste die zijn Zomeraanbod in de markt zet. Nog nooit was het vakantieaanbod zo vroeg beschikbaar. Vanaf 31 augustus zal het Familie Magazine te vinden zijn in de verschillende Neckermann Vakantiewinkels. 500 € cadeau op je zomervakantie: Deze winter kan ook jij (bijna) gratis gaan zomeren. Indien je als klant t.e.m. 27 september 2015 een Neckermann pakketvakantie boekt (vliegvakantie met Thomas Cook Airlines of Tailwind), dan krijg je 500 euro cadeau voor je zomervakantie in 2016. Deze 500 € kan je dan gebruiken voor zowel een vliegvakantie, autovakantie als voor een cruise, rondreis, weekendje weg of eventueel een leuke citytrip of football break! Deze korting is combineerbaar met alle andere acties en er zijn geen beperkingen naar vertrekdatum.
De herfst is een heel aangenaam seizoen op Corsica en een vakantie in die periode betekent méér rust en ontspanning. Op het eiland heerst een zacht klimaat met mooie, zonnige herfstdagen en heerlijk warm zeewater. Ontspanning verzekerd! Geen overvolle stranden of bomvolle terrasjes, maar een intieme, relaxte vakantie in de herfstkleuren van een ongerepte natuur.
Voor een geslaagde herfstvakantie heb je mooi weer nodig. Op Corsica ben je zeker van een stralende najaarszon met zachte temperaturen van om en bij 25°C, frisse nachten en warm zeewater, ideaal om te zwemmen of allerlei watersporten te beoefenen. De zon schijnt tot negen uur per dag, zodat het er overdag heerlijk warm is. Kortom, vanaf de maand september kun je Corsica ontdekken in de beste weersomstandigheden.
Ongekende natuurpracht: Het ‘Île de Beauté’ heeft zijn naam niet gestolen, want Corsica is een van de mooiste eilanden in de Middellandse Zee. En het is nog mooier in de herfst, waarin de natuur alle tinten van oranje kleurt. Tussen de zee en de bergen wachten je tal van verrassingen. Na een zomerse dag kun je ’s avonds genieten van het eerste knetterende haardvuur. De meeste hotels, winkels en restaurants blijven open. Het najaar is de ideale periode om het eiland met je partner, vrienden of reisgroep te verkennen. Tijdens wandelingen kun je paddenstoelen of kastanjes plukken, die in streekgerechten worden verwerkt.
Wandelparadijs: Corsica is een eersterangs wandelbestemming met een netwerk van wandelpaden die het eiland in alle richtingen doorkruisen. Doorgewinterde stappers weten de beste reisperiode te kiezen en dat is het najaar, want in juli en augustus stijgt het kwik te hoog om te stappen. Voor de geoefende wandelaar heeft Corsica enkele fantastische langeafstandspaden in petto zoals de GR 20 die het eiland van noord naar zuid doorkruist.
Het eiland biedt in het najaar ook een ruime waaier aan wandelmogelijkheden voor wie het wat rustiger aan wil doen en de grote drukte tijdens de zomervakantie wil vermijden. Senioren zullen maar al te graag de wandelpaden langs de kust, de Calanches van Piana, de ‘chemin des crêtes’ en de Sanguinaires eilanden verkennen, terwijl ze tussendoor kunnen genieten van een zwempartijtje in het turquoise water.
Culinaire herfst op Corsica
Op zoek naar een vakantiebestemming voor de herfst waar ook je smaakpapillen worden verwend? Kies dan voor Corsica, je zult het je niet berouwen. De Corsicaanse keuken is beroemd en in het najaar is Corsica met zijn seizoensvruchten, vijgen, kastanjes of druiven, een echte topbestemming voor lekkerbekken. Zo proef je er onder meer gerechten op basis van kastanjemeel, dat deel uitmaakt van de traditionele Corsicaanse keuken en in tal van gerechten voorkomt, zoals polenta. De periode van de wijnoogst is uiteraard ideaal om de streekwijnen te ontdekken (9 AOC-wijnen en inheemse wijnstokrassen). Er zijn meer dan genoeg gelegenheden om het eiland, zijn erfgoed en specialiteiten te ontdekken: kleine producenten en hoevetoerisme in het hartje van het eiland, traditionele markten in de oude Genuese steden Ajaccio of Bastia, of evenementen voor fijnproevers zoals het Honingfeest (in de stad Murzo in september) of de Kastanjebeurs (half december in Bocognano).
Wegwezen!
Een herfstvakantie op Corsica is makkelijk geregeld. Er is een groot aanbod goede verblijfsmogelijkheden (hotels, vakantiewoningen, hoevetoerisme, campings, bed & breakfast, gîtes d’étape). Het eiland is het hele jaar door makkelijk bereikbaar, met vier internationale luchthavens (5 rechtstreekse vluchten per week vanuit Brussel met Brussels Airlines) en bootverbindingen vanuit Zuid-Frankrijk naar zeven verschillende havens. Alle informatie vind je op www.visit-corsica.com. Twijfel niet langer en trek dit najaar naar Corsica om je volledig te herbronnen!
grou^seasy.com lanceert matching platform voor groepsboekingenb
Groupseasy.com brengt organisatoren van Leisure groepsreizen samen met groepsaccommodaties. De innovatieve website maakt het voor reisorganisaties eenvoudig om de juiste hotels te vinden voor groepsreizen. Groupseasy.com gaat met een ruime keuze aan hotels in Europa op 1 september 2015 van start.
Vraag en aanbod stroomlijnen: Groupseasy.com is een marktplaats voor Leisure groepsaanvragen waar reisorganisatoren hun groepsaanvragen eenvoudig kunnen matchen met de beschikbaarheden van hotels in uiteenlopende reisbestemmingen. Groepsorganisatoren delen met enkele muisklikken hun aanbod en voorkeuren op basis van kernwaarden als verblijfsdatum, classificatie, budget, ligging en hotelfaciliteiten voor toeristische groepen. Vervolgens koppelt groupseasy.com accommodaties aan de hand van hun profiel en stelt hen in staat om te ‘bieden’ met een concreet aanbod.
Inspelen op veranderingen in de groepsmarkt
Met deze nieuwe online toepassing speelt groupseasy.com in op structurele veranderingen in de groepsmarkt. Co-founder Roeland Hermsen zegt: “Zowel reisorganisaties als hotel accommodaties worstelen met het optimaliseren van hun groepsboekingen. Groepsorganisatoren kunnen niet uit de voeten met bestaande boeking engines en hotels zoeken zekerheden. Daarbij zijn bovendien de prijs en het aantal kamers vaak het struikelblok.” Hij vervolgt; “Met een online tool in de eigen taal, waarbij vraag en aanbod dankzij onze ‘smart matchmaking’ direct bij elkaar gebracht worden op basis van gerichte criteria, hebben koper en verkoper minder werk, meer gemak en een grotere (ver)koopkans. Daarbij is groupseasy.com niet alleen op de transactie gefocust, maar ook op het efficiënt communiceren tussen hotels en groepsreis organisatoren.”
Eigen taal, beste deal en direct zaken doen
GME (Group Matching Engine) brengt internationaal vraag en aanbod van groepsaccommodaties samen. Altijd in de landstaal van de groepsreisorganisator enerzijds en het hotel anderzijds. Voor Vlaamse groepsreisorganisatoren voorziet groupseasy.com in een integrale vertaling van het aanbod van hotel accommodaties in het Nederlands. Dankzij het marktplaats-principe profiteren de touroperators en groepsreisorganisatoren van de beste prijzen en van veel boekingsgemak. Groupseasy.com geeft hotels de mogelijkheid om direct en scherp aan te bieden voor groepsreizen. Na de ‘match’ wikkelen groepsreisorganisator en hotel hun transactie onderling af.
Aanmelden voor een live demo van groupseasy.com doet men via goto.groupseasy.com of ga naar www.groupseasy.com voor meer informatie
Betaalbare en kwalitatieve wellnessvakantie in een eco-vriendelijke omgeving
De liefhebbers van spa en wellness kunnen dit najaar maar beter hun valiezen pakken naar Servië. In dit Centraal-Europese land ligt het namelijk bezaaid van de natuurlijk minerale bronnen. Naar schatting zijn het er meer dan duizend. In 53 ervan kan je momenteel terecht voor kuur- en wellnessbehandelingen van het allerhoogste niveau. De meeste liggen in het centrale en zuidelijke deel van Servië, omgeven door niets anders dan prachtige natuur, antieke kloosters en charmante dorpjes. Wellness in Servië staat dan ook gelijk aan lichamelijk én geestelijk welzijn. En ook uw portemonnee vaart er wel bij, want in vergelijking met vele andere Europese landen zijn wellnessbehandelingen in Servië spotgoedkoop. Eat, sleep, relax, repeat!
Als er één land is dat het potentieel heeft om uit te groeien tot dé wellnessbestemming van Europa is het Servië wel. Want met naar schatting meer dan duizend natuurlijke bronnen lijkt het land wel één grote schat aan natuurlijke mineralen te zijn. Zelfs de Romeinen hadden weet van de geneeskundige kracht die uitging van de thermale bronnen in Servië en bouwden er een netwerk van thermen uit. Het is dan ook uit deze periode dat de meeste van de 53 kuuroorden die momenteel in werking zijn dateren. Sommige staan bekend voor hun medicinale baden of heilzaam drinkwater, terwijl andere eerder wellnesscentra zijn waar mensen tot rust kunnen komen en allerlei behandelingen kunnen volgen.
Unieke omgeving maakt beleving compleet: Naast de professionele begeleiding en dito accommodaties blinken de Servische thermen uit in rust en ecologie. Bijna alle centra zijn gelegen in het centrale en zuidelijke deel van het land, dat wat ruwer en bergachtiger is. De meeste kuuroorden liggen dan ook temidden van de overweldigende natuur, met in de nabijheid niet meer dan wat antieke kloosters en rustieke bergdorpjes. Ideaal voor wie helemaal zen wil worden en naast lichamelijke heling ook belang hecht aan mentale rust.
De volgende drie kuuroorden staan alvast hoog aangeschreven omwille van die unieke combinatie.
Vrnjacka Banja: thermale baden met een rijke geschiedenis
Het kuuroord Vrnjacka Banja is gelegen op zowat 200 km ten zuiden van Belgrado, in het centrale deel van Servië. Het oord ligt op de helling van de Goc berg en wordt omgeven door de valleien van de Vrnjacka en Lipovacka rivieren. Vrnjacka Banja telt in totaal 7 thermale bronnen die door de Romeinen in de 2de eeuw na Chr. omgedoopt werden tot Aquae Orcinae. De Topla Voda bron houdt de lichaamstemperatuur aan en is dus ideaal om te baden, terwijl de Jezero, Sneznik en Slatina koudwaterbronnen van het alkaline-type zijn. De thermale baden van Vrnjacka Banja zouden ondermeer een heilzame werking hebben voor ziektes als diabetes en aandoeningen aan maag, galblaas en pancreas. Naast de medicinale werking worden de bronnen van Vrnjacka Banja ook aangewend om te baden en zijn de nabijgelegen spacentra uitgerust met saunatherapie en allerhande wellnessbehandelingen. De omgeving van Vrnjacka Banja is ideaal om te wandelen, jagen en skiën. En wie van cultuur en erfgoed houdt kan één van de vele kloosters of forten in de buurt bezoeken.
Ribarska Banja: minerale bronnen in combinatie met zuivere berglucht
De Ribarska is een rivier in centraal Servië. Aan de voet van de Jastrebac berg ligt het thermaal oord Ribarska Banja, dat net zoals Vrnjacka Banja stamt uit de tijd van de Romeinen. Tijdens WOI werd het oord zelfs gebruikt als opvangcentrum voor revaliderende soldaten. De zes thermale bronnen zijn allemaal warmwaterbronnen met een temperatuur variërend tussen 38° en 42°C. Dankzij haar bergklimaat en de bosrijke omgeving staat Ribarska Banja ook bekend voor haar gezonde lucht. Ideaal dus voor mensen met ademhalingsproblemen. Maar ook mensen met reuma, problemen aan de wervels en botbreuken vinden hier hun geluk met dank aan de warmwaterbronnen. De omgeving leent zich verder uitstekend voor een gezonde boswandeling en op de Jastrebac berg kan je in de winter de ski’s aanbinden.
Prolom Banja: duivels kuuroord
In zuidelijk Servië ligt het bijzondere kuuroord Prolom Banja. Bijzonder, omwille van haar ligging vlakbij Davolja Varos, ook wel eens de ‘duivelsstad’ genoemd. Dit is een unieke natuurlijke site waarbij 202 stenen formaties uitgesleten zijn door erosie en voor een imposante bergformatie zorgen. Davolja Varos is uitgeroepen tot Nationaal Monument in Servië en trekt jaarlijks duizenden toeristen aan. Het nabijgelegen Prolom Banja kan dan weer terugvallen op zes thermale bronnen waarvan het water een medicinale werking heeft dankzij haar hoog alkalinegehalte en de aanwezigheid van een grote dosis mineralen. Het water zou een gunstig effect hebben op de nierwerking en de urinewegen. Ook constipatie, gastritis, galstenen en huidziekten kunnen in Prolom Banja verholpen worden door middel van verschillende spabehandelingen, waaronder hydro-, modder-, electro- en kinesitherapie. Ook voor speciale schoonheidsbehandelingen zoals bioelectric toning, cellulitis therapie en Bioptron lichttherapie kan je in Prolom Banja terecht.
De beste behandelingen aan onklopbare prijzen
Naast het prachtig kader waarin de meeste kuuroorden zich bevinden onderscheiden de Servische thermen zich ook op het vlak van prijs. Net zoals de prijzen van levensonderhoud, restaurantbezoek of kleding een stuk voordeliger zijn in Servië geldt dit ook voor de over het algemeen dure wellnessbehandelingen. Zo betaal je voor een drie uur durend wellnesspakket, inclusief massage, gelaatsbehandeling, aromatherapie en bezoek aan de sauna vaak niet meer dan 50 euro/pp. Een individuele lichaamsmassage van een uur kan al aan 20 euro/pp. Prijzen waar je in België alleen maar kunt van dromen.
Dagelijks van Brussel naar Belgrado met Air Serbia: Naar Servië reis je het makkelijkst met het vliegtuig. Air Serbia heeft dagelijkse vluchtconnecties tussen Brussel en Belgrado. Van daaruit kan je de rest van het land makkelijk bereizen via het openbaar vervoer. Het bus- en spoornetwerk is er goed uitgebouwd. Ook met de auto kan je Servië doorkruisen. De drie voornaamste wegen zijn de E75 die van noord naar zuid loopt, de E70 van west naar oost (ondermeer via Novi Sad en Belgrado) en de E80 die van het oosten naar het zuidwesten tot aan de grens met Montenegro loopt. Belgrado is 1.680 km verwijderd van Brussel.
Hoge vroegboekkortingen doen Vlaming voor winterzon kiezen
20% meer interesse in vakanties naar Gran Canaria, Tenerife en Egypte
“Oude bekende” reisbestemmingen zoals de Canarische eilanden, Tenerife en Egypte hebben deze zomer aan populariteit gewonnen. Mede door de politieke situatie in onder andere Griekenland en Turkije, zijn Gran Canaria en co. hoger op de agenda komen te staan. Belgische touroperators trekken die tendens verder naar de winter van 2015 en bieden nog tot en met september extra hoge vroegboekkortingen aan naar de drie “oude bekenden”. “Gran Canaria, Tenerife en Egypte zijn eigenlijk altijd al erg populaire winterzonbestemmingen geweest”, zegt Jurgen de Vos, Algemeen Directeur van vakantievergelijkingssite Vakantiedeals.be. “Maar deze zomer zien we een duidelijke stijging van het aantal Belgen dat naar daar trekt. De Belgische touroperators hebben daarop ingespeeld en bieden nu zeer hoge vroegboekkortingen aan voor wie aankomende winter naar één van die drie landen wil trekken.” De eerste golf van vroegboekkortingen loopt tot eind augustus, waarna er een tweede kortingsgolf van start gaat die tot eind september zal duren.
De politieke perikelen van Griekenland en Turkije blijven niet zonder gevolgen en dat vertaalt zich in een aantal cijfers: Tenerife mocht in vergelijking met augustus 2014 24% meer Belgen ontvangen, Gran Canaria 16% en Egypte herstelt enigszins met een stijging van 12% tegenover vorig jaar. “Vooral Egypte kan als ‘oude bekende’ bestempeld worden”, zegt Jurgen De Vos van Vakantiedeals.be. “Egyptes reputatie als politiek onrustig is nu verschoven naar andere landen, waardoor het land een toeristische heropleving kent. Gran Canaria en Tenerife zijn constantere bestemmingen, maar profiteren mee van het verschuivende zoek- en boekgedrag van de Belg.”
Belgische touroperators spelen in op die trend en bieden extra aantrekkelijke prijzen aan voor een winterzonvakantie in één van de drie landen. Gran Canaria, Tenerife en Egypte mogen zich alledrie gelukkig prijzen met een goedweergarantie gedurende het hele jaar en zijn om die reden de ideale bestemming om ’s winters de zon op te zoeken. De stijgende populariteit van de drie “oude bekenden” maakt dat er momenteel dus zeer hoge vroegboekkortingen te verkrijgen zijn. Zoals elk jaar zijn de vroegboekkortingen reeds in augustus begonnen, dus wie nog van de meest scherpe prijzen wil genieten, heeft nog een week de tijd. Vanaf begin september start de tweede vroegboekingsperiode, waarin de iets lagere, maar nog steeds aantrekkelijke kortingen gepromoot worden.
Omdat de voordelen tussen de touroperators sterk verschillen, is het belangrijk om te vergelijken. Vakantiedeals.be maakte een overzicht van alle voordelen die de reisagentschappen momenteel aanbieden. Dit overzicht kan geraadpleegd worden via http://www.vakantiedeals.be/nieuws/overzicht-vroegboekkortingen-winter-20152016.
Vakantiedeals.be is de eerste Vlaamse reis- en vakantievergelijkingssite en heeft als doel het de Vlaming gemakkelijker maken om reizen en vakanties in België te gaan vergelijken. Vakantiedeals.be verzamelt het aanbod van belangrijke Belgische spelers als Thomas Cook, Neckermann, Sunjets, Sunweb en Corendon, etc. Iedere dag wordt het aanbod van deze partners up-to-date ingeladen in het systeem van Vakantiedeals.be. Boeken gebeurt rechtstreeks bij de touroperator. www.vakantiedeals.be
Heerlijk snoepen is zo veel meer dan alleen maar proeven: het is evengoed een moment van plezier en een kennismaking met nieuwe smaken. Precies daarom vindt Jean Galler het altijd vanzelfsprekend om aandacht te besteden aan het creatieve aspect van het productieproces.
In september vullen vier gloednieuwepralines het bestaande assortiment aan. Alvast een voorsmaakje:
Madagascar.: Een echo uit verre oorden, die uitnodigt om op avontuur te gaan. Een emulsie van de allerbeste cacaobonen levert een opmerkelijke chocolade op met een sterk karakter en een rijk aroma.
Kaneel.: Een ode aan zachte, zinnenprikkelende smaken. De houtachtige toets van kaneel versterkt het zachte aroma en de smeuïge textuur van karamel in deze melkganache.
Limoen-Lavendel.: De perfecte, spontane en authentieke combinatie van fruit en bloemen levert een intens fris en verkwikkend aroma op. Het geheel doet meteen denken aan een prachtige zomer met heerlijk betoverende geuren.
Vanille.: Het welbekende open-top natuurlijke vanillestokje prikkelt keer op keer de zintuigen. Maar deze praline gaat nog een stapje verder en verzamelt de beste vanillesoorten uit de hele wereld voor een zacht en exotisch smaakavontuur.
De vier nieuwe pralines zijn beschikbaar vanaf 1 september 2015 in de boetieks van Galler aan 66 euro/kg.
L'occitane en Provence: Shea & honey, zacht en zoet
Voor de nieuwe Melting Honey body care lijn combineerde L’Occitane de beschermende eigenschappen van karitéboter uit Burkina Faso, met een even sterk zinnenprikkelend ingrediënt: honing uit de Provence, met huidverzachtende eigenschappen.
Melting honey ultra soft cream: 100ml/3.5 oz: deze heerlijk lichte, zachte body crème combineert 10% voedende karitéboter met de kalmerende zachtheid van honing uit de Provence.
Een vleugje tederheid voor uw huid:
Melting honey soft shower gel: 350 ml/8.4 fl oz.: goudglanzend als honing uit de Provence heeft deze exquise douchegel een milde reinigende werking. De huid voelt soepel en zacht aan.
Melting honey exfoliërende suikers: 175g/ 6.1 oz: deze balsam verrijkt met karitéboter, 5%, heeft een licht exfoliërende werking waardoor de huid zijdezacht aanvoelt, met de milde geur van een teer parfum.
Meltinh honey hand cream: 30ml/0.59 oz: door de luchtige textuur met 35% karitéboter heeft deze onweerstaanbare hand cream een voedende verzachtende en beschermende werking op de huid.
Meltinh goney lip balm 12ml/0.4 oz: deze weelderige balsam met 5% karitéboter en een vleugje verzachtende honing uit de Provence maakt de lippen heerlijk zacht en geurend.
Deze nieuwe producten zijn vanaf de maand oktober beschikbaar in de winkels en op de online shoppinglijn van L’Occitane.
Na een welverdiende vakantie komt dat onvermijdelijke moment waarop je – al dan niet met veel enthousiasme – terug aan het werk moet. Voor de ene is het best leuk om terug te keren naar de vertrouwde werkomgeving of collega’s, en voor de andere is het gewoon fantastisch … In dat laatste geval staat er vast één van King George's favoriete kantoorgadgets in je (home) office!
Ladekast voor dromen en plannen: Hoe verleidelijk het ook mag lijken om neer te ploffen in de sofa met je laptop, het is veel beter om een afzonderlijke kamer in te richten als werkruimte. hülsta is gespecialiseerd in thuisbureaus en creëert moeiteloos harmonie tussen werken en wonen. Een onmisbare metgezel bij je bureau is dan een verrijdbaar ladeblok. Het luxueuze exemplaar Now! van hülsta heeft drie grote lades die zachtjes open en dicht glijden, en meer dan genoeg ruimte bieden voor al je paperassen, dromen en plannen.
Picknicken op kantoor: Picknicken op het werk: het kan en mag voortaan. BuzziSpace staat er al langer om bekend onze werkomgeving naar een hoger niveau te tillen met leuke, stijlvolle meubelen, gadgets en materialen. De bureauversie van de BuzziPicNic-serie is dan ook multifunctioneel: de BuzziPicNic is ideaal voor zelfstandig werk, meetings met collega’s, een lunch of een verfrissende after-work drink. Zet alvast de ramen open!
Een mooie smartphone, altijd en overal: Of je nu aan het werk bent of niet, het staat vast dat de batterij van de gemiddelde smartphone niet langer meegaat dan een dag. Onze stopcontacten zitten dan ook vaak propvol laders of usb-kabels, zowel thuis als op kantoor. Om komaf te maken met die kabelchaos heeft Niko een stijlvol usb-stopcontact ontwikkeld, waarmee je twee usb-apparaten tegelijk kunt opladen. Goed om te weten: je kunt ook een oud stopcontact in een handomdraai laten vervangen door deze moderne en elegante Niko-versie!
Ontspannen aan het werk: Onder de armaturen van Modular Lighting Instruments springt Vaeder meteen in het oog. Met een naam die afgeleid is van het Engelse 'to evade', kan Vaeder ook niet anders dan alles ontvluchten wat doorsnee is. De kenmerkende honingraatstructuur en vooruitstrevende ledverlichting creëert keer op keer het perfecte licht om ontspannen te werken, zowel in een huiselijke werkplek met een vleugje design als in een energie-efficiënte, ergonomische kantooromgeving.
Stijlvol post-its plakken: Ook de Fierzo Desk Organiser, ontworpen door ECAL en Julie Richoz, is het geknipte gadget voor een netjes opgeruimd bureau. Het frame is niet alleen handig om papiertjes op te bergen die je niet meer nodig hebt, het is ook de perfecte manier om je belangrijkste post-its in het oog te houden.
Oogverblindend mooi: De BuzziBlinds zijn draaibare akoestische schermen op een metalen voet die, dankzij het stoffen materiaal (vilt), een warme en moderne dimensie geven aan elk interieur. Samenwerken maar toch nood aan privacy? De BuzziBlinds zijn ideaal als ruimteverdelers, maar evengoed als zonnescherm.
Nooit meer kabelchaos: Niets zo storend als een hoopje rondslingerende kabels. Voor een opgeruimde en cleane werkomgeving – en dus ook een helder hoofd – werk je alle draden liefst zoveel mogelijk weg. Dankzij MDF Italia’s Desk 3.0 kun je alle kabels mooi opbergen en is dit probleem voorgoed van de baan. Dit bureau biedt namelijk alles om georganiseerd en ergonomisch te werken in stijl! Accessoires, kabelgoten, toegangspoorten en computerkasten kunnen naar wens worden toegevoegd, voor een mooi en strak geheel.
Zwevend aan het werk: Met de Mega-Designcollectie biedt hülsta systeemmeubels op maat aan, ongeacht de hoogte of vorm van je beschikbare ruimte. In dit wandmeubel kun je bovendien makkelijk een bureauruimte integreren dankzij het uittrekbare werkblad, dat meteen ook storende kabels en draden opbergt in de onzichtbare lade. De voordelen van een zwevend bureau zijn talrijk: de ruimte lijkt niet alleen licht en ordelijk, maar is ook makkelijker schoon te maken!
Het is heerlijk er enkele dagen tussenuit te knijpen en de sfeer van een boeiende stad op te snuiven. Met P&0 Ferries, vanuit Zeebrugge, sta je in geen tijd in Leeds, Manchester en Liverpool. Citytrippen in Noord-Engeland is precies daarom zo aantrekkelijk, bijvoorbeeld voor een lang weekend en in combinatie met een rustgevende nachtelijke overtocht.
Leeds, Manchester en Liverpool kennen we als de bakermat van de Industriële Revolutie in de 18de eeuw en de industrie heeft er inderdaad de geschiedenis bepaald. Maar vandaag baden Leeds, Manchester en Liverpool is een heel andere sfeer. Het zijn moderne, hippe, levendige bestemmingen waarin je als bezoeker helemaal wordt opgenomen. De bezienswaardigheden, de indrukwekkende gebouwen en musea zijn fantastisch en het vibrerende laat zich ook voelen in de talloze tentoonstellingen, concerten en theatervoorstellingen. Voeg daarbij de gezelligheid van de verkeersvrije centra waar het heerlijk is om te slenteren langs de mooiste winkelpanden.
Liverpool, The Beatles achterna: Het programma van een weekendje weg in Liverpool is snel samengesteld want er is in de stad van The Beatles veel te zien en te beleven. Begin met een wandeling over de indrukwekkende Pier Head, de mooiste plek van de stad en verkozen tot UNESCO Werelderfgoed. Wil je meer weten over de geschiedenis, breng dan een bezoek aan het interessante Museum of Liverpool. Museumliefhebbers kunnen overigens nog in zeven andere musea terecht. Shop-o-holics wandelen door Bold Street en wil je de dag afsluiten met een romantisch etentje ga dan naar Panoramic 34, in de 140 meter hoge West Tower. En je vergeet uiteraard The Beatles niet tijdens een Magical Mystery Tour.
Verrassend Manchester: De grootste studentenstad van Europa is Manchester en na Londen is het ook de belangrijkste stad van Engeland wat design- en couturewinkels betreft. Dat geeft meteen een idee van wat je hier tijdens een citytrip kan verwachten: een nachtleven dat zich afspeelt in honderden bars, pubs, nachtclubs en onbeperkte winkelmogelijkheden. Ook voor de lekkerbekken is Manchester een aardige trekpleister want de stad is vermaard om zijn internationale keuken en klasse restaurants.
Leeds, niet grauw maar groen ! Nog een boeiende citytrip reisbestemming in Noord-Engeland is Leeds, niet de grauwe stad die we soms voor ogen hebben maar de levendige, groene metropool waar iedereen vrolijk rondloopt. Hoe kan het ook anders met zoveel parken, winkelcentra, gerestaureerde gebouwen uit de Victoriaanse tijd, muziek- en sportevenementen, sfeervolle restaurants met een internationale keuken. Kortom, dit is een van de meest levendige steden in Noord-Engeland, een plek om te ontdekken en die je ongetwijfeld als een super verrassing zal ervaren.
Met P&0 Ferries zijn de ‘drie’ van Noord-Engeland dichterbij dan je denkt. Na een nachtelijke overtocht met de ferry vanuit Zeebrugge kom je uitgerust aan in Hull. De auto gaat uiteraard mee en op die manier kan nog voor de middag het stadsbezoek beginnen. Precies daarom zijn het topbestemmingen, voor een korte break, een verlengd weekend, zomaar of als toemaatje na de zomervakantie.
Je kunt al de overtocht maken vanaf € 279 voor twee personen + auto, per enkele reis, inclusief 2-persoons binnenhut.
Elke woning heeft zijn donkere ruimtes, waar er geen raam is om licht binnen te laten. Inkomhallen, dressings en gangen kunnen bijvoorbeeld meestal niet van daglicht genieten, hetgeen nochtans belangijk is voor ons welzijn. VELUX wil deze “blinde” ruimtes uit de obscuriteit halen, en stelt daarom haar nieuwe generatie lichttunnels voor.
Veel daglicht in de leefruimtes verhoogt het comfort van de bewoners. De lichttunnels van VELUX brengen dit natuurlijk licht waar men dit meestal niet verwacht. Het systeem verbindt het dak met het plafond van de te verlichten oppervlakte: via een reflecterende buis wordt het daglicht verdeeld in de lager gelegen woonruimtes. De lichttunnels van VELUX zijn geschikt voor zowel platte als hellende daken en kunnen op een afstand tot 6 meter van het dak worden geïnstalleerd (rigide versie).
De nieuwe “2.0” generatie lichttunnels van VELUX brengt licht dankzij de « Edge Glow » diffusor. Het daglicht wordt verdeeld door middel van een glazen cirkel rond de tunnels. Zo kan men de hele dag van dynamisch licht genieten. De diffusor is eveneens uitgerust met een slankere sierring voor een meer gestroomlijnde look. Het glas, dat aan de binnekant vastgevijsd is, is eenvoudig en intuitief los te maken en op die manier makkelijk schoon te maken.
Het nieuwe Flexi-loc systeem garandeert een snelle en gemakkelijke verbinding van de buizen. Deze laatsten worden aan de binnenkant aan elkaar vastgemaakt. Een bevestigingssring, die aan de dakmodule wordt vastgemaakt, vereenvoudigt de aansluiting van de buizen. Het afneembare kader draagt eveneens bij aan de vereenvoudiging van de buiteninstallatie.
Ten slotte zorgt een condensatiereservoir voor een vermindering van de zichtbare condensatie door de druppels die in de buis komen vast te houden, zodat deze niet op de glasoppervlakte terecht komen. Dankzij de nieuwe lichttunnels van VELUX baden de sombere ruimtes van de woning vanaf nu in natuurlijk licht. Zo genieten de bewoners van een perfect binnencomfort.
Aardappelen van optimale kwaliteit ondanks moeilijke lente
De nieuwe aardappeloogst van Farm Frites wordt op dit moment van het land gehaald en is van opvallend goede kwaliteit. De aardappelen zijn later dan normaal gerooid, als gevolg van een koude lente zonder veel neerslag die gevolgd werd door een hittegolf in juni en juli. Omdat Farm Frites streeft naar een optimale kwaliteit werd besloten om de aardappelen langer in de grond te houden. Dankzij de goede oogst van 2014 waren de aardappelschuren voldoende gevuld om dit mogelijk te maken. Het resultaat is dat de nieuwe oogst een bijzonder smaakvolle aardappel oplevert. De nieuwe oogst van Farm Frites gaat direct naar de fabriek en levert daarom frites van onovertroffen kwaliteit en smaak.
Farm Frites viert de nieuwe oogst
Als de nieuwe aardappeloogst van het land komt, is de smaak van de frites op zijn allerbest. De pas gerooide aardappelen gaan in het begin van het seizoen direct naar de Farm Frites fabriek om verwerkt te worden tot frites van de nieuwe oogst aardappelen. Het resultaat is frites met een opvallend volle smaak en een mooie, iets lichtere goudgele kleur.
Nieuwe oogst met zorg geteeld: Farm Frites is in samenwerking met zijn telers voortdurend bezig met het ontwikkelen en verbeteren van aardappelrassen. Smaak, kwaliteit en opbrengst zijn daarbij kerndoelen, maar ook duurzaamheid is een belangrijk aandachtspunt. De nieuwe aardappeloogst is dan ook met veel zorg geteeld. Leon Boer, Director Potato Procurement; ‘Farm Frites streeft naar constante kwaliteit en service voor haar klanten wereldwijd. We werken samen met kweekbedrijven in binnen- en buitenland en een groep gepassioneerde aardappeltelers in Nederland en België om de beste aardappelen voor lokale markten te leveren. Met onze expertise maken we dag in dag uit voedzame, smakelijke aardappelproducten. Het resultaat is het beste product voor iedere klant, wereldwijd’.
Vueling zet haar 200.000ste huisdier aan boord in de bloemetjes
De gelukkige passagier luistert naar de naam 'Pizza' en is een teckel uit Italië die van Sardinië naar Majorca vloog met een tussenlanding in Barcelona. De meeste Vuelingpassagiers die met huisdieren reizen tijdens de zomer, gaan trouwens naar Majorca of Ibiza.
Pizza, een kleine vrouwtjesteckel uit Italië, bleek het 200 000e huisdier aan boord van een Vuelingvlucht te zijn. Voor de gelegenheid werden haar baasjes op de luchthaven van Barcelona door personeel van de luchtvaartmaatschappij verwelkomd en kregen ze een prijs overhandigd - gratis tickets voor hen en Pizza voor een van de meer dan 160 bestemmingen van Vueling in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.
Het werd een heel speciale reis voor de driejarige viervoeter, die samen met haar baasje Ilaria Ruiu en haar drie kinderen naar hun vader reisde die in Majorca woont. Het baasje van Pizza, Ilaria Ruiu, vertelt: “Onze hond, Pizza, is echt deel van de familie. Ik ben zeer tevreden over de goede service die Vueling biedt voor dieren aan boord. Die liet niet me niet enkel toe snel te reizen, maar vooral ook comfortabel, met mijn drie kinderen en mijn huisdier dicht bij mij.” De familie verliet Cagliari in Sardinië om 14.30 uur en landde in Majorca om 17.50 uur na een tussenstop van 1 uur en 5 minuten in Barcelona, waar ze de gewonnen tickets voor de hele familie in ontvangst konden nemen.
Vueling, een diervriendelijke luchtvaartmaatschappij
Sinds 2009 mogen huisdieren hun baasjes vergezellen op alle Europese Vuelingvluchten (uitgezonderd die van en naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland). Dit geldt zowel voor rechtstreekse vluchten als voor vluchten met een tussenlanding op de belangrijkste hubs van Vueling in Barcelona-El Prat en Rome-Fiumicino. De huisdieren mogen in een buigzame reiskennel mee aan boord, met hun eigen voeding en accessoires, als het totaalgewicht onder de acht kilogram blijft. Zowel honden als katten, vogels, vissen of kleine schildpadden zijn welkom bij Vueling.
U kan met uw huisdier reizen als u het Basic tarief kiest. Als u uw huisdier al van bij uw reservering opneemt, bespaart het u tijd op de dag van de vlucht. Dit kan online via www.vueling.com. Let er bij het inchecken op dat u uw reisdocumenten en vaccinatieboekjes bij heeft. Dan krijgt u een speciale instapkaart, een goede zitplaats en de nodige instructies zodat u en uw huisdier comfortabel kunnen reizen. Voor elke binnenlandse vlucht wordt €25 per huisdier extra aangerekend. Bij een internationale vlucht is de prijs €40. Meer informatie kan u vinden via: http://www.vueling.com/nl/vueling-diensten/bereid-je-reis-voor/huisdieren-aan-boord.
De vakbladen Air Transport en Agenttravel hebben Vueling allebei bekroond tot best budget airline van 2015.