Ischgl, Sölden, Schladming én Interhome zetten zich schrap voor opening winterseizoen
Het winterseizoen staat voor de deur en dat laten ze in Oostenrijk niet zomaar aan zich voorbij gaan. Het walhalla voor skiërs en snowboarders viert de opening van het winterseizoen binnenkort op een grootschalige, feestelijke manier. Vooral in Ischgl, Sölden en Schladming weten ze daar alles van: de drie skigebieden organiseren respectievelijk een “Top of the Mountain” concert, een wereldcup slalom skiën en een groots dansfeest. Interhome, de vakantiehuizenspecialist van Europa, stelt tijdens deze evenementen heel wat vakantiewoningen in de drie steden ter beschikking. “Dat zal nodig zijn”, klinkt het bij Thibault Van Look, Commercieel Manager België bij Interhome. “In Ischgl alleen al, worden er 14.000 ski-en feestliefhebbers verwacht. Snel zijn is dus de boodschap.” Sölden opent het winterseizoen tijdens het weekend van 24 en 25 oktober, Ischgl en Schladming volgen iets later en luiden de winterperiode in op respectievelijk 28 november en 4 december. 3, 2, 1.. Feest! Euh.. Ski!
1 “Top of the Mountain” Opening Concert Ischgl: Het Top of the Mountain Concert is doorheen de jaren een vast begrip geworden in het Oostenrijkse skidorp Ischgl. Elk jaar hebben skiërs en snowboarders drie keer de kans om het grootse optreden mee te maken: Ischgl organiseert zowel een openingsconcert als een Paas- en sluitingseditie. Wereldsterren als Robbie Williams, James Blunt, Tina Turner en Elton John passeerden al de revue op het hoogtepodium, en dit jaar zijn The Beach Boys aan de beurt. De Amerikaanse band blijft duidelijk erg populair, want maar liefst 14.000 ski- en feestliefhebbers bevestigden hun aanwezigheid al om op 28 november naar het Oostenrijke skidorp af te zakken. De dag na het concert wordt het skigebied rond Ischgl officieel geopend en kun je genieten van 230 kilometer aan pistes, een verlichte rodelbaan, meer dan 40 liften, een schaatsbaan en 74 kilometer aan langlaufloipes.
Verblijftip: Het gezellige en comfortabele appartementencomplex “Solaris” ligt op zo’n 3km van het centrum van Ischgl. Het complex is ondermeer uitgerust met een sauna en stoombad. Ideaal voor de concertganger die ’s avonds tot rust wil komen. Meer informatie: http://www.interhome.be/oostenrijk/tirol/ischgl/appartement-solaris-at6561.160.8/?arrivalDate=2015-11-28
2 Skiing World Cup Sölden: In de populaire wintersportplaats Sölden begint het winterseizoen al op 24 oktober. Het startschot wordt afgevuurd tijdens de “Alpine Ski World Cup”, waar ’s zaterdags de vrouwen hun kans mogen wagen en ’s zondags de mannen aan de beurt zijn. Het belooft een spannend weekend te worden! Sölden is het enige gebied met drie toppen van boven de 3000 meter, die bereikbaar zijn met moderne kabelbanen. Je kan er dus al vrij vroeg in het seizoen je skiskills bijschaven op één van de gletsjers. “Na inspanning komt ontspanning”, en dat weet Sölden als geen ander. Het skidorp staat namelijk bekend om zijn levendige après ski-bars.
Verblijftip: Op amper 300m van de skipiste van Sölden kan je sfeervol overnachten in appartementencomplex “Alpin”. Het smaakvol ingerichte 5-kamerappartement is perfect uitgerust, heeft een panoramazicht én een infraroodsauna. Meer info: http://www.interhome.be/oostenrijk/oetztal/soelden/appartement-alpin-at6450.510.6/?arrivalDate=2015-10-24
3 Openingsfeest in Schladming : Iets minder bekend, maar daarom niet minder gezellig, is het skigebied rondom Schladming. Schladming trekt veel jonge wintersportliefhebbers aan en vertaalt dat in de keuze van zijn openingsevenement. Op 4 december zakken niemand minder dan Tenacious D, de band van de Amerikaanse acteur Jack Black, en DJ Paul Kalkbrenner naar het Oostenrijkse skidorp af. Als het evenement in de lijn ligt met de edities van de afgelopen jaren, belooft het een heus feest te worden. Toen stonden onder andere David Guetta, Pink en The Swedish House Maffia op de affiche. Voor wie ’s anderendaags nog de energie heeft om uit zijn bed te komen, ligt er een heel ski- en snowboardparadijs klaar. Met één skipas kun je in het skigebied rondom Schladming maar liefst 860 kilometer aan pistes onveilig maken!
Verblijf: Interhome biedt speciaal woningen aan op maat van vriendengroepen. Zo kan je in appartement “Dachstein” terecht met 10 personen. Het appartement telt 6 kamers en is voorzien van alle comfort. Meer info: http://www.interhome.be/oostenrijk/steiermark/ramsau-am-dachstein/appartement-dachstein-at8972.310.2/?arrivalDate=2015-11-28
Wie nog meer verblijfstips wenst kan terecht op www.interhome.be
Naar de frituur gaan, dat associëren we met heerlijke frietjes én met een fijne beleving, waar genieten centraal staat. Het is net die sfeer die VLAM tijdens de Week van de Friet wil benadrukken. Hiervoor werd een nieuwe tv-spot gemaakt, aangevuld met ludieke filmpjes om online te delen en affiches die de week aankondigen. Klanten die een ‘selfriet’ insturen, maken bovendien kans op een jaar gratis friet.
Tv-spot vol emotie
Vorig jaar verwees de frietcampagne al naar de mensen die niet zomaar naar een frituur kunnen stappen en de Week van de Friet aan zich moeten laten voorbijgaan. Denk maar aan vissers, bewoners van rusthuizen of nachtploegen. Dit jaar gaat VLAM nog een stap verder op deze piste. Want ‘wat is er lekkerder dan een pak heerlijke, verse frietjes van de frituur’ vraagt onze man in de tv-spot zich af. De spot eindigt op een ietwat dramatische toon met een oproep om deze mensen te steunen. ‘Vergeet hen niet. Steun hen via weekvandefriet.be en trakteer die mensen op frietjes van de frituur.’ De tv-spot is van 23 tot 29 november te zien op één.
Grappige filmpjes om te delen
Het is natuurlijk de bedoeling om extra volk naar de frituur te lokken tijdens de Week van de Friet. Daarom liet VLAM ook extra filmpjes maken waarin iedereen iemand kan uitnodigen om samen naar de frituur te gaan. Deze filmpjes tonen knotsgekke situaties, waarbij men zelf een eigen tekst kan laten inspreken door een computerstem. Want wie weerstaat nu een persoonlijke uitnodiging van een vriend om een frietje te gaan smullen in zijn favoriete frituur?
Selfriet
Op de affiche en op de website www.weekvandefriet.be komt tot slot een oproep om leuke selfies in een frituur of met een pak friet in te sturen, gedoopt als ‘selfriet’. Deze foto’s worden op de website gedeeld en de leukste inzending met vermelding van #weekvdfriet beloont VLAM met een jaar gratis friet.
Op vakantie met de caravan of de motorhome : een top 3 van de meest populaire bestemmingen
De internationale beurs voor caravans en motorhomes Mobicar vroeg zijn exposanten – tenslotte echte experts – naar de meest populaire bestemmingen van Belgische liefhebbers van het mobiliteitstoerisme. Uit deze rondvraag blijkt dat toeristen liefst een gemiddelde afstand van 500 à 1.500 km afleggen tussen thuis en de camping. Daarnaast gelden er nog andere factoren: een goed wegennet, de culturele en gastronomische rijkdom, …. Hieronder volgt de top drie bestemmingen volgens de Mobicar-exposanten:
1. Frankrijk: De zeshoek met zijn vele gezichten en zijn enorme rijkdommen is het favoriete land voor caravan- en motorhomereizigers. Het land heeft een uiterst ontwikkeld wegennetwerk. Bovendien vergemakkelijken de talrijke stop- en parkeerplaatsen de verplaatsing met vrijetijdswagens. Zelfs de Franse hoofdstad ontvangt tegenwoordig zonder problemen caravans en motorhomes, met campings langs de Seine.
2. Spanje: Om te kunnen genieten van alle troeven van “la vida española”, zijn Spaanse routes met de caravan of de motorhome niet te missen. De gratis snelwegen en de goed uitgeruste campings maken Spanje tot één van de meest bekoorde landen voor Belgische toeristen die reizen met een vrijetijdsvoertuig.
3. Italië: Een rondreis met caravan of motorhome door Italië geeft iedereen de kans om de culturele rijkdom van het land op eigen tempo te ontdekken. Belgische toeristen laten zich maar al te graag door de Italiaanse gastvrijheid verleiden. In Italië kunnen caravans en motorhomes gratis parkeren op landbouweigendommen die over het grondgebied verspreid liggen. Zo geniet je optimaal van het Italiaanse platteland én van een warme ontvangst van lokale producenten.
Kampeerliefhebbers die nog niet over een vrijetijdswagen beschikken, zullen zeker hun gading vinden op Mobicar’15, de internationale beurs voor caravans en motorhomes, waar exclusief de nieuwste modellen van 2016 worden voorgesteld.
Praktische informatie: Van donderdag 15 oktober tot en met maandag 19 oktober 2015. Openingsuren : Elke dag van 10.00 tot 18.00 uur. Brussels Expo (Heizel). Paleizen 6, 7, 9 et 11, goed voor 37.000 m² aan nieuwigheden.
Vliegen en sporen naar skigebied steeds populairder
Met de winter voor de deur kijken heel wat Vlamingen al uit naar hun jaarlijkse ski- of snowboardvakantie. Om de lange en gevaarlijke files, dure winterbanden en noodzakelijke tolvignetten te omzeilen, opteren steeds meer landgenoten voor een fly-drive of een train-drive reis. Dat blijkt ook uit het groeiend aantal Sunny Cars huurauto’s dat wordt geboekt door Belgen in wintersportbestemmingen.
Naar goede jaarlijkse gewoonte trekken binnenkort weer heel wat Vlamingen op wintersportvakantie. Vaak doen ze dat met de eigen wagen, maar de groep wintersporters die liever naar zijn bestemming vliegt of spoort, om daarna de huurauto te nemen voor de laatste kilometers naar het skigebied, zit in stijgende lijn. “Wie met de eigen auto vertrekt, moet vaak investeren in winterbanden die in veel wintersportgebieden verplicht zijn”, vertelt Hans Knottnerus, General Manager Sunny Cars. “In Oostenrijk en Zwitserland heb je bovendien een tolvignet nodig, terwijl de wintersporters met bestemming Frankrijk rekening moeten houden met péage. Om over de files en het gevaarlijke verkeer in de tunnels nog maar te zwijgen.”
Minder zorgen, minder kosten: Dat fly-drive en train-drive reizen in de lift zitten, kan met andere woorden geen verrassing zijn. “Uit eigen onderzoek blijkt nog dat vooral wintersporters die een korte trip boeken, goedkoper af zijn met een fly-drive reis dan als zij met de eigen auto gaan.” Sunny Cars ziet de autoverhuur op de wintersportbestemmingen in o.a. Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland dan ook jaar na jaar toenemen. Wie zijn of haar huurauto in Oostenrijk of Zwitserland oppikt, hoeft niet te investeren in een tolvignet (opgelet: dat is wel het geval als je de wagen ophaalt in München bijvoorbeeld), winterbanden of verzekering tegen schade door steenslag of hagel. Bij Sunny Cars zijn alle benodigde verzekeringen bij de prijs inbegrepen, net als de dekking voor glas-, banden-, bodem- en dakschade, een aanvullende BA-verzekering van € 7,5 miljoen en terugbetaling van het eigen risico.
Winter fly-drive bestemmingen: Twee makkelijk bereikbare en vaak goedkope vliegbestemmingen voor een fly-drive reis zijn München – op zo’n twee uur rijden van de meeste skigebieden in Oostenrijk – en Genève, de ideale uitvalsbasis voor heel wat Franse en Zwitserse wintersportbestemmingen.
Winter train-drive bestemmingen: Wie liever met de trein op pad gaat, kan deze winter de Franse Alpen bereiken met de Thalys. Vanuit Brussel of Antwerpen vertrek je ’s morgens om al in de namiddag aan te komen in Bourg-Saint-Maurice, Moûtiers of een andere skibestemming. Liefhebbers van de Oostenrijkse sneeuw kunnen vanaf 18 december tot 19 maart vanuit België met Treski de Oostenrijkse bergen in. Deze nachttrein met opstapplaatsen in Brussel en Antwerpen rijdt elke vrijdag heen en elke zaterdag terug. Ter plaatse kun je de laatste kilometers naar je gekozen skigebied makkelijk afleggen met de huurwagen. www.sunnycars.be
Zalando organiseert dit najaar de tweede editie van de Zalando Blogger Awards waar de beste en meest getalenteerde Belgische modebloggers in de spotlight worden gezet. Op dinsdag 10 november 2015 vindt de Belgische editie van de Zalando Blogger Awards plaats in Hôtel de la Poste in Brussel. Een selecte groep modebloggers, online influencers en fashion lovers uit België worden uitgenodigd om de feestelijke awardceremonie bij te wonen in Zalando style.
4 CATEGORIEËN
Tijdens de Zalando Blogger Awards van 2015 worden in vier verschillende categorieën winnaars uitgeroepen: Beste Vrouwelijke Blog, Beste Nieuwkomer, People ’s Choice en een nieuw toegevoegde categorie, Beste Mannelijke Blog. ‘’Het online media landschap verandert voortdurend, en in België zien we ook steeds meer mannelijke blogs, vanzelfsprekend dat we dit jaar ook deze categorie introduceren.’’ aldus Jolanda Smit, Global PR Director Zalando.
De People’s Choice Award is een publieksprijs waarbij modebloggers worden opgeroepen om zoveel mogelijk stemmen te bemachtigen. De fashion blogger met de meeste publieksstemmen zal de uiteindelijke award in ontvangst nemen. Stemmen en meedingen naar de People’s Choice Award is mogelijk via zalando.be/blogger-awards-2015-stemmen/.
JURY AWARDS
De overige drie categorieën worden door een speciaal geselecteerde modejury bepaald, bestaande uit: Tiany Kiriloff (fashionista, Creative Director Belmodo (www.belmodo.be)), Lisa Lapauw (styliste, oprichtster CRUST magazine), Michael Marson (mode-ontwerper, oprichter Behind the Blinds) & Jolanda Smit (Global PR Director Zalando). Bij de selectie van de winnaars wordt voornamelijk gelet op de content, professionaliteit en creativiteit van hun blog.
De genomineerden van dit jaar zijn:
Beste Vrouwelijke Blog: Elien, dogsanddresses.com, Emilie, mylittlefashiondiary.net, Emma, myfashionblog.be en Sophie, aalstyles.com
Beste Mannelijke Blog: Dries, driesvriesacker.com, Jonathan, jonthegold.com, Matthias, mattgstyle.com en Pieter & Joeri, hardwearing.be
Beste Nieuwkomer: Annabel, annabelpesant.com, Claire, milkywaysblueyes.com, Eline, yourddofme.be en Joya, seenbyjoya.com
op vakantie als K3 - Vakantieadresjes voor échte meisjes!
Iedereen is in de ban van ‘K3 zoekt K3’. Wie van de 6000 kandidaten worden daadwerkelijk een K3-tje en veroveren een plekje in de beroemde meisjesgroep? Het populaire VTM-programma ‘K3 zoekt K3’ heeft zijn camera’s onder meer opgesteld in vakantiewoning Villa Mosa van Belvilla. Op vrijdag 2 en vrijdag 9 oktober om 20.30 uur zien we hoe de villa een thuisbasis vormt voor de kandidaten tijdens de bootcamps. Voor wie eens wil logeren als een echt K3-meisje heeft Belvilla deze en nog veel meer leuke vakantieadresjes voor échte meisjes: kleurrijk als de regenboog, sprookjesachtig en voorzien van alle comfort op kindermaat.
Villa Mosa, thuisbasis tijdens de bootcamps: De grote vakantiewoning Villa Mosa verwelkomde de kandidaten die de eerste ronde hebben doorstaan en door mochten naar de bootcamps. Het is een schitterend landhuis in de Ardennen, met alle comfort, smaakvol ingericht en met plaats voor groepen tot 40 personen. De villa biedt bovendien veel luxe met een binnenzwembad, sauna, tennisbaan en grote tuin aan de Maas (http://nl.belvilla.be/BE-4520-01).
‘Alle kleuren van de regenboog’: Net als de Villa Mosa, de opnamelocatie van ‘K3 zoekt K3’, heeft Belvilla nog meer vakantiewoningen waar je met een grote groep naartoe kunt. In boerderij Meerenhoeve in het Noord-Brabantse Mill, Nederland, is ruimte voor 19 gasten, verdeeld over 9 kamers. Elk van die kamers heeft een kleurthema dat tot in de puntjes is uitgewerkt. Het huis, mét omheinde tuin, trampoline en terras, is een paradijs voor kinderen (http://nl.belvilla.be/NL-5451-01).
‘Alles kan in wonderland’: Een ander echt meisjeshuis is vakantiewoning Oz Holiday Cottage, waarvan de inrichting herinnert aan sprookjes uit je kindertijd, met zelfs kleine flesjes ‘toverdrank’ en op zolder een verkleedkist vol prinsessenjurken. Het zingen van het K3-liedje ‘Toveren’ is hier zeker op zijn plaats. Dat zal vooral de kinderen boeien en ook de volwassenen zullen heel wat plezier beleven aan deze aangename vakantiecottage op het platteland (http://nl.belvilla.be/BE-6960-77).
Zuurstokroze vakantiewagen op wielen: Logeren met zijn tweetjes of met vier in een gezellige vakantiewagen in Houffalize. Je krijgt er het gevoel van terug te reizen in de tijd, een beetje als een globetrotter, genietend van de vrijheid en de fantasie. Dit is een vakantieadresje met groot K3-gehalte (http://nl.belvilla.be/BE-6660-39).
50 tinten roze(n): Een woning met een verleidelijk roze interieur, waar alles in het teken staat van comfort, sfeer en ontspanning. Zo’n vakantiewoning is Le Baiser d’Angeli nabij Verviers. Met zijn glamour, luxe en privacy is het een top vakantieadresje voor zij die zich er ‘de koning(in) te rijk willen voelen’ (http://nl.belvilla.be/BE-4800-05).
In het charmante Damme vind je roze(n) in overvloed in de sfeervolle woning Belle Rose, waar rozen centraal staan doorheen alle ruimtes. Een woning helemaal op meisjes-maat dus met een warme uitstraling. Bijzonder is de eigen bar/ BBQ-ruimte met een terrasje. En als je wilt, kan je er zelfs verwend worden door een smakelijke maaltijd van de gastheer of -vrouw (http://nl.belvilla.be/BE-8340-13).
Sprookjesachtige yurt: Voor wie zin heeft in een vakantie op een exotische plek is er een heel bijzondere vakantiewoning in Houffalize, Ardennen. Je kunt er logeren in een yurt, een echte Mongoolse tent, en in het aangrenzende huis, met zijn tweetjes of met de familie. De yurt bestaat uit één grote ruimte, een mooie romantische slaapkamer, en in het huis worden de gasten verwend met comfort (http://nl.belvilla.be/BE-6660-51).
‘Prinses’ van het kasteel: Misschien heb je zin in een vakantiewoning waar je kunt dansen en zingen zoals K3, zo intens dat het weergalmt door de gangen. Dan maar je intrek nemen in een sprookjesachtig kasteel en ook daarvoor moet je bij Belvilla zijn. Van super-de-luxe tot betaalbaar, ze zijn er in alle soorten en maten en je bent verzekerd van een heel ander soort vakantie (http://nl.belvilla.be/vakantiehuis-in-een-kasteel).
Sodastream verrast met nieuw toestel en unieke smaken
Nieuw toestel krachtiger dan ooit - Werkt volledig automatisch - Smaken gecreëerd door sterrenchef - Zelf creatief aan de slag
Het gloednieuwe bruiswatertoestel van SodaStream heet Power en doet z’n naam alle eer aan: met één simpele druk op de knop maakt het je kraantjeswater krachtiger en spannender dan ooit. Bovendien creëerde topchef Paul Liebrandt, geprezen met twee Michelin-sterren, nieuwe en unieke smaaksensaties om je zelfgemaakt bruisend water naar the next level te brengen!
In navolging van de prijswinnende Source-reeks, is het nieuwe bruiswatertoestel Power dé manier om thuis je gewoon kraantjeswater te transformeren naar lekker en gezond bruisend water. Bovendien is het gebruiksgemak ongeëvenaard. Sparkling Gourmet, een verrassende limited edition van SodaStream-smaken, zijn dan weer de perfecte toevoeging om een verrassend drankje aan je gasten te serveren.
Bruisend water: c'est chic: De Zwitserse designer Yves Béhar, internationaal bekend voor zijn innovatieve creaties, nam het ontwerp van Power voor zijn rekening. Het resultaat? Een elegant apparaat met een slank en minimalistisch design, en een zachte touch-knop. De metalen behuizing zorgt voor een extra luxueuze look en geeft je keuken meteen een toefje chique.
Het snap-lock mechanisme van Power maakt het bevestigen van de SodaStreamkaraf eenvoudig en snel. Het toestel werkt volledig automatisch en met één druk op de knop kies je jouw gewenste bruisniveau. Power heeft ook LED verlichting voor de indicatie van het niveau. De drie verschillende fizz levels maken het je mogelijk om creatief aan de slag te gaan met je favoriete drankjes. Binnenkort weer op zoek naar een leuk en origineel kerstgeschenk? Make it a sparkling one! SodaStream Power met zwarte of witte metalen behuizing, €149,99.
“SodaStream Power is een direct antwoord op de vraag van de consument om zelf gezonde en toch spannende dranken te maken”, zegt Daniel Birnbaum, CEO van Sodastream. “Dankzij een vooruitstrevende technologie is het nieuwste bruiswatertoestel zeer gebruiksvriendelijk en efficiënt: met één simpele aanraking creër je zelf bruisend water, met of zonder smaakje.”
SodaStream ft. Sterrenchef: Sparkling Gourmet is de kersverse smaakcollectie van SodaStream en bestaat uit maar liefst 12 gedurfde siropen om toe te voegen aan je bruisend water. De collectie is bedacht en gecreërd door topchef Paul Liebrandt. Een gerenomeerde gastronoom, ondertussen bekroond met twee Michelin-sterren en bekend van verschillende restaurants. Zelf richtte hij Corton op, een toprestaurant in metropool New York. SodaStream en Liebrandt sloegen de handen in elkaar en werkten samen met enkele van de beste smaakbedrijven ter wereld, zo ontstond de unieke Sparkling Gourmet-lijn.
Kruidig, bloemig of fruitig? Over smaken en kleuren kan niet gediscussieerd worden, maar één ding staat vast: Sparkling Gourmet geeft gegarandeerd een nieuwe dimensie aan het maken van bruisende drankjes en is de perfecte finishing touch op de tafel van fijnproevers. De collectie is bovendien limited edition en dus een unieke must-have voor de foodies onder ons. De 12 siropen kunnen in drie groepen worden onderverdeeld: kruiden, bloemen en fruit. Elke smaak tast de grenzen van de gebruikservaring en smaak af, op een creatieve en unieke manier.
De nieuwe smaken even op een rijtje:
Herbs (kruiden): Shizu Yuzun , Green Apple Coriander, Lime Basil, Black Cherry Sassafras
Flowers (bloemen): Raspberry Lychee Rose, Vanilla Lemon, Hibiscus Blackberry, Passion Fruit Rose Hip
Fruits (fruit): Green Apple Cucumber, Sea Buckthorn, Blackurrant Lime, Yuzu Mandarin
De Herbs-smaken zullen in alle winkels en online beschikbaar zijn. De Flowers en Fruits enkel online te verkrijgen. Een doosje van de Gourmet smaken bevat 4 capsules. Met deze caps heb je in één klik de ideale dosis voor 1 liter.
SodaStream is marktleider in het ontwerpen en verdelen van bruiswatertoestellen voor thuisgebruik, wereldwijd en met een duidelijke visie: “betere bubbels voor iedereen, ook voor het milieu”. SodaStream hoopt mensen aan te zetten tot meer water drinken en inspireert om op een leuke, creatieve manier drankjes te maken. Alle SodaStreamproducten promoten een gezonde levensstijl, zijn milieuvriendelijk, kosteneffectief en volledig personaliseerbaar. De SodaStream-producten zijn ondertussen beschikbaar in meer dan 70.000 winkels in 45 verschillende landen.
Belg heel almaar meer geld voor tweede verblijf in Spanje
Vooral dure villa’s en appartementen aan Costa Blanca in trek
Afgelopen weekend vond de jaarlijkse Second Home vastgoedbeurs plaats in Brussel Expo. Bij Hip Estates, een van de belangrijkste aanbieders van Spaans vastgoed, kon men alvast een aantal opvallende trends waarnemen. Zo blijkt uit een bevraging bij meer dan 400 bezoekers op de beurs dat de Belg steeds meer interesse heeft in villa’s en appartementen binnen het hogere prijssegment. Daarnaast valt het op dat meer dan de helft van de Belgen hun tweede verblijf eerder voor privégebruik wensen dan als investering. Qua locatie steekt de Costa Blanca er met kop en schouders bovenuit, vooral omwille van de uitgebreide vluchtverbindingen, de interessante prijzen én de vele nieuwbouwprojecten die er op stapel staan.
Waar afgelopen jaren de meeste Belgen geïnteresseerd waren in villa’s en appartementen rond de 100.000 à 120.000€, ligt het gemiddelde budget nu een stuk hoger: 60% van de ondervraagde bezoekers gaf aan het meest geïnteresseerd te zijn in een tweede verblijf dat qua waarde tussen de 200.000€ en de 500.000€ ligt. “Aan de meest verkochte appartementen hangt een prijskaartje van rond de 150.000€”, zegt Leen Vermeulen van makelaarskantoor Hip Estates. “Maar dit jaar zien we ook heel wat interesse in villa’s en appartementen van 200.000 à 300.000€. De belangstelling daarvoor lag vorig jaar nog een stuk lager. Het lijkt er dus op dat Belgen grotere budgetten willen vrij maken om een tweede verblijf aan te kopen.”
Costa Blanca is grote winnaar: Maar liefst 70% van de bezoekers die Hip Estates bevroeg tijdens de Second Home-beurs was geïnteresseerd in een tweede verblijf aan de Costa Blanca. Naast het microklimaat en de interessante ligging – vlakbij grote steden als Alicante, Murcia en Cartagena – is ook de perfecte bereikbaarheid een bepalende factor. In amper 2,5 uur vlieg je van Antwerpen, Brussel, Charleroi, Luik of Oostende naar Alicante. Tot slot is er het ruime aanbod aan moderne nieuwbouwprojecten die er momenteel op stapel staan. “Honderden bouwpromotoren hebben momenteel hun bouwkranen opgesteld aan de Costa Blanca”, zegt Leen Vermeulen. “De villa’s en appartementen die momenteel gebouwd worden zijn zeer modern en eigentijds en dat valt in de smaak bij de Belg. Die heeft almaar minder interesse in de klassieke, Spaanse casa. ” Door het grote vastgoedaanbod aan de Costa Blanca, zijn ook de prijzen concurrentieel en bijgevolg zeer interessant. Je kan er al een villa met zwembad kopen voor 200.000€, iets dat aan de Costa del Sol bijvoorbeeld ondenkbaar is.
Tweede verblijf vooral voor privégebruik
Tot slot valt het op dat ook steeds meer Belgen aangeven een tweede verblijf voor privégebruik te willen aanschaffen en steeds minder als een investering. Dat was bij maar liefst 75% van de ondervraagde bezoekers het geval. “Deze trend kan gelinkt worden aan de vraag naar duurdere woningen en appartementen. Tot een bedrag van 200.000 euro ziet 62% van de ondervraagde bezoekers hun tweede verblijf vooral nog als investering. Maar voor vastgoed tussen 200.000 en 500.000 is dit nog maar 23%. Met andere woorden, zoveel te duurder en luxueuzer de woning, zoveel te groter de kans dat men er vooral zelf wil van genieten. Het gaat hier om mensen die op hun tweede verblijf dezelfde luxe en comfort willen ervaren als thuis. En daar hebben ze dan ook een centje voor over”, besluit Leen Vermeulen.
Hip Estates is een erkend Belgisch makelaarskantoor dat zich al 20 jaar specialiseert in de buitenlandse vastgoedmarkt. Het bedrijf heeft een ruim aanbod van appartementen en villa’s in alle prijsklassen, nieuwbouw, wederverkoop en bankbeslag. Dit alles is zowel voor investeerders als voor mensen op zoek naar een tweede verblijf beschikbaar. Hip Estates is in België en Spanje gevestigd en is vertrouwd met de plaatselijke wetgeving en reglementering. Reeds jarenlang werken ze samen met betrouwbare promotoren en bekwame advocaten. Formaliteiten voor bouwvergunningen, financiële beveiliging bij de verschillende stadia van eigendomsverwerving, officiële vertalingen, aansluitingen voor nutsvoorzieningen, servicecontracten en verhuur van woningen behoort tot de service van Hip Estates. Meer info: www.hipestates.com
Authentiek grillen of ontspannen rond een rustiek kampvuur - Popcorn in een handomdraai - Nostalgisch kastanjes roosteren
Deze herfst zoeken we het avontuur op. Heerlijk rustiek grillen in je eigen achtertuin met de vuurschaal van Barbecook bijvoorbeeld. Geen zin om eten te roosteren? Ontspan dan met een frisse pint in de hand rond de old fashioned vuurkorf. Fire it up!
Vuurschaal: Lekker authentiek grillen of ontspannen rond een rustiek kampvuur? Met de roosters en gietijzeren potten is het even leuk barbecueën op de vuurschaal van Barbecook als op een gewone grill. Maar ook als kampvuur leent de vuurschaal zich perfect: niets leukers in het najaar dan de avond afsluiten rond een knisperend vuur met je beste vrienden.
Vuurkorf: Een houtvuur zorgt voor een behaaglijke warmte. Ook op een koudere nacht kun je nu uren buiten genieten van het hypnotiserende vlammenspel dankzij het assortiment vuurkorven van Barbecook. De korven zijn voorzien van een speciale plaat die de as netjes opvangt. Haal die marshmallows alvast boven!
Hoe maak je een vuurkorf aan? Leg wat aanmaakhout op de bodem, samen met een aanmaakblokje. - Maak het blokje aan met een lange lucifer. - Wacht tot er vlammen zijn voor je er een paar houtblokken oplegt. - Zodra het vuur goed gestart is, kun je er extra houtblokken bijleggen.
ACCESSOIRES
Popcorn in een handomdraai: Popcorn is lekker om te delen met je medenachtbrakers. Je maakt de lekkernij nu ook zelf klaar dankzij de popcornpan van Barbecook. Giet wat olie in de pan en leg maïskorrels op de bodem. Hou boven het vuur zodat het poffen kan beginnen en schud geregeld op. Als het poffen stopt, is de popcorn klaar. Om af te kruiden combineer je suiker met bijvoorbeeld kaneel of kokosschilfers. Liever iets hartiger? Voeg zout en gerookte paprika toe en it’s ready to be served!
Nostalgisch roosteren: Het is stilaan weer tijd om kastanjes te rapen. Met de kastanjepan van Barbecook rooster je ze tot een gezonde snack. Snij in de noten een kruis en leg ze in de pan boven een houtvuur. De noten zullen poffen en laten zich dan makkelijk pellen.
Wokken in het vuur: Deze wokpan kun je rechtstreeks in het vuur plaatsen om heerlijke gerechten te bereiden in openlucht. De pan is gemaakt van gietijzer, een materiaal dat de warmte vasthoudt. Zo blijven je gerechten lang op temperatuur. Lekker om bijvoorbeeld paella in te maken.
Sudderpot 3 liter van Barbecook : Sudderen maar ... Deze gietijzeren pot om te koken plaats je boven de grillschaal of rechtstreeks in het vuur. Je kunt de pot ook gebruiken als dutch oven: leg houtskool op het deksel en boots zo een echte oven na. Het gietijzer houdt de warmte vast, zodat je gerechten lang warm blijven.
De handen in het vuur steken: Om het vuur gaande te houden zijn handige tools noodzakelijk. Met de korte blaasbalg en de stevige pook, waarvan het handvat uiteraard niet opwarmt, wakker je het vuur aan. De handschoenen van kwalitatief nubuck beschermen je handen dan weer tegen de vlammen. Accessoires waarmee je zorgeloos geniet van een gezellige avond rond een authentiek kampvuur.
Het verbruik van agrovoedingsproducten in belgië in 2014
Het merendeel van onze voeding consumeren we thuis of nemen we mee van thuis, maar het buitenshuisverbruik en het verbruik van afhaalmaaltijden (samen foodservices genaamd) vormen toch ook een aanzienlijke markt. Voor heel wat van onze agrovoedingsproducten merken we echter een onderconsumptie in foodservices en is er dus potentieel tot groei. We denken hierbij onder andere aan gekookte aardappelen, fruit, groenten, (varkensvlees)vlees, zuivel en bio. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek dat VLAM liet uitvoeren door het marktonderzoekbureau iVox.
Consumptie, meer dan thuisverbruik: VLAM volgt via verschillende onderzoeken de consumptie van agrovoedingsproducten op, samen met de mate waarin die producten thuis of buitenshuis gegeten worden. Hoewel het thuisverbruik veruit het grootste is en blijft, neemt de foodservice (buitenshuisverbruik en afhaalmaaltijden) ook een aanzienlijke markt in. Om een beeld te krijgen op het totale verbruik zette VLAM een onderzoek op in samenwerking met het marktonderzoeksbureau iVox . Dagelijks peilden we bij 20 andere personen naar hun consumptie de dag voor het onderzoek, en dit gedurende een volledig jaar. Het onderzoek verzamelde in totaal zo de gegevens van 7.350 unieke personen. De doelgroep van het onderzoek waren in België thuiswonende personen tussen 15 en 65 jaar.
Consumptieplaatsen: Thuis is en blijft de belangrijkste consumptieplaats. Van het totaal aantal consumptiemomenten heeft 66% thuis als consumptieplaats. In 2007 (voor de crisis) waren de buitenshuisconsumpties goed voor een aandeel van 35% van de consumpties. In 2009, na het uitbreken van de crisis, daalde dit tot 32% om vervolgens weer licht te stijgen tot 33% in 2011 en dus 34% in 2014. Het werk/school vormt de belangrijkste consumptieplaats buitenshuis. Op een gemiddelde dag consumeren 26% van de Belgen iets op het werk of school (inclusief voeding van thuis meegebracht). Op een gemiddelde werkdag ligt dit natuurlijk hoger, nl. 34%. Horeca is de tweede belangrijkste consumptieplaats buitenshuis met een dagpenetratie van 17%. Op een vrijdag, zaterdag of zondag bedraagt dit 20%. Ook bij familie of vrienden wordt regelmatig iets verbruikt. Op een gemiddelde dag eet of drinkt 16% iets bij hen. Op een gemiddelde zondag stijgt dit tot 26%. Onderweg is de vierde belangrijkste consumptieplaats met een dagpenetratie van 8%.
Aardappelen en aanverwanten: Aardappelen blijven de maaltijdbegeleider bij uitstek. Op een gemiddelde dag eet 49% aardappelen of aardappelproducten, 22% pasta, 9% rijst, 4% pizza, 2% noedels en telkens 1% kiest voor wraps, quiche, quinoa … Gekookte aardappelen blijven nog steeds de meest gekozen aardappelen met een dagpenetratie van 18%, gevolgd door friet (13%), puree (8%) en gebakken aardappelen (5%). Gekookte aardappelen worden in verhouding het vaakst gegeten op maandag of dinsdag, door 55-65 jarigen, samenwonenden en door de lagere sociale groepen. Ook geografisch zijn er verschillen. Met name gekookte aardappelen worden vaker geconsumeerd in landelijke gebieden. 85% van de keren dat we gekookte aardappelen eten, doen we dit thuis en nog eens 6% bij familie en vrienden. Bij pasta en rijst heeft ‘thuis’ slechts een aandeel van 75% en 77%. Het percentage ‘thuis’ ligt het laagst bij frieten, nl. 56% (inclusief afgehaalde frietjes).
Groenten en fruit: Op een gemiddelde dag eten 26% van de Belgen geen groenten. Vooral zaterdag blijkt de slechtste groentedag te zijn. Dan eet 29% geen groenten. Hoe jonger men is, hoe minder vaak men groenten eet. Verder valt op dat de dagpenetratie voor groenten lager is bij mannen, bij Franstaligen, bij alleenstaanden, bij gezinnen zonder kinderen en bij de lagere sociale groepen. Het groenteverbruik is eveneens lager in de grootsteden. Groenten worden voornamelijk geconsumeerd bij de hoofdmaaltijd en in veel mindere mate bij de tweede ‘broodmaaltijd’ (soms wel als garnituur tussen een broodje) en amper als tussendoortje. Tomaten, wortelen en sla zijn de vaakst gegeten groenten. 67% van de keren dat groenten gegeten worden, worden die thuis gegeten, 7% van de keren bij familie of vrienden, 10% op werk of school, 9% in de horeca, 1% onderweg en 6% op andere plaatsen.
Fruit wordt nog minder vaak gegeten dan groenten. 64% van de Belgen eten namelijk fruit op een gemiddelde dag. De appel is de koploper met een dagpenetratie van 23%, banaan volgt met 18% en de sinaasappel sluit de top drie met 10%. Net als bij groenten, stijgt ook hier de dagpenetratie met de leeftijd en zijn het eerder vrouwen, Nederlandstaligen en de hogere sociale groepen die fruit eten. Anders dan voor groenten zien we dat de fruitconsumptie gespreid is over de hele dag. Ze situeert zich vooral thuis en op het werk (samen goed voor 86% van de keren dat fruit gegeten werd). Fruit wordt voornamelijk aangekocht in supermarkten, markten en gespecialiseerde groente- en fruitwinkels. Een noemenswaardig deel wordt zelf gekweekt of is gekregen van familie of vrienden. Fruit wordt slechts weinig gekocht in buitenshuiskanalen.
Vlees, vis of vegetarisch: Op een gemiddelde dag at 90% van de Belgen vlees of vis. Dit betekent dus dat op die dag 10% van de Belgen vegetarisch gegeten heeft. 85% van de Belgen eten een vleesproduct op een gemiddelde dag. Vers vlees haalt een dagpenetratie van 60%, vleessnacks zijn goed voor 9% en vleeswaren halen 68%. Het totale verbruik van vers vlees bedroeg in 2014 34,6 kg per capita . Gemengd vlees (voornamelijk gehakt) is de meest geconsumeerde vleessoort met een verbruik van 9,1 kg per capita. Daarna volgen kip (8,0 kg), varkensvlees (6,1 kg) en rundvlees (5,7 kg). Vlees is eerder een thuisverbruikproduct (75% van de keren thuis en 7% in horeca), terwijl vis in verhouding vaker buitenshuis gegeten wordt (60% van de keren thuis en 16% in horeca). Vooral het gemengd vlees en varkensvlees worden relatief vaak thuis gegeten. Rundvlees komt al wat vaker in een horecazaak op het bord (10% van de keren dat rundvlees gegeten wordt).
Voor verse vis, week- en schaaldieren bedraagt de dagpenetratie 11% en voor verwerkte vis (gerookte vis, vissticks, vissalades, …) 8%. Voor deze 2 visproducten samen komen we op een dagpenetratie van 17%. Bij verse vis, week- en schaaldieren is zalm de koploper, gevolgd door kabeljauw, garnalen, scampi en mosselen. Bij vis, week- en schaaldieren hoort kabeljauw eerder thuis in de eigen keuken terwijl scampi en mosselen eerder in de horeca gegeten worden, namelijk 1 op de 3 keer dat deze producten gegeten worden.
Eieren en zuivel: Eieren staan op een gemiddelde dag bij 15% van de Belgen op het menu. 70% van de keren dat eieren gegeten worden, gebeurt dit thuis en in 17% van de keren dat thuis eieren gegeten worden, zijn die eieren afkomstig van eigen kippen of van kippen van familie of vrienden.
Op een gemiddelde dag eten of drinken 86% van de Belgen een zuivelproduct. Kaas is de koploper met een dagpenetratie van 47%, gevolgd door boter/margarine met 35%, witte melk met 30% en yoghurt met 21%. Indien men op een dag witte melk drinkt, dan is dit doorgaans slechts 1 glas per dag en dan is dat in 88% van de keren thuis. Zuivel wordt sowieso voornamelijk thuis geconsumeerd, wel wordt er wel eens een yoghurtje meegenomen naar het werk. Kaas en roomijs worden van de zuivelproducten het minst vaak thuis geconsumeerd.
Brood en banket: Bij de graanproducten blijft brood veruit het vaakst geconsumeerde product. Op een gemiddelde dag eten 65% van de Belgen boterhammen, 26% broodjes, sandwiches of pistolets, 12% ontbijtgranen en 4% havermout. Ontbijtgranen en havermout zijn het populairst bij vrouwen uit de hogere sociale groepen. De verwenproducten zoals koffiekoeken, gebakjes en taart kennen uiteraard vooral een piek op zondag. Op een gemiddelde zondag eet 18% een koffiekoek, 9% een gebakje en 9% taart.
Boterhammen worden voornamelijk thuis of op het werk gegeten, terwijl het verbruik van ontbijtgranen en havermout zich bijna uitsluitend thuis situeert. Als we boterhammen eten thuis of op het werk, dan werd dat brood in 48% van de gevallen gekocht bij de bakker, in 34% van de gevallen in de supermarkt en in 8% werd het brood zelf gemaakt. Broodjes (incl. sandwiches en pistolets), koffiekoeken, gebakjes en taart worden in verhouding veel minder vaak thuis gegeten. Broodjes eten we immers ook regelmatig op het werk of in een horecazaak, koffiekoeken in verhouding ook vaak onderweg en gebakjes en taart bij familie of vrienden.
Bio: Op een gemiddelde dag eten 18% van de Belgen minstens 1 biologisch product (eerder mensen uit de hogere sociale groepen). Het gaat hier in de eerste plaats over groenten en fruit en verder ook over zuivel en eieren. Bio wordt in vergelijking met gangbare producten eerder thuis gegeten. Het bioverbruik op het werk en in de horeca blijft beperkt.
Kerst in kleur - Spaas licht je feestdagen sfeervol op in drie stijlen
Ho ho ho… Niet lang meer en de sfeervolste dagen van het jaar breken weer aan. En geen kerst zonder kaarsen natuurlijk. Spaas verrast je met een uitgebreid assortiment in drie stijlen: klassiek, modern en landelijk.
• Klassiek in Rudolph-rood: Wie kerst zegt, zegt rood. Spaas vult die traditie sfeervol in met leuke windlichtjes, metalen miniglaasjes en ambachtelijke rustieke kaarsen. Kies je favoriete tint rood en combineer verschillende diameters en hoogtes. Ook klassieke tafelkaarsen brengen instant sfeer. Speciaal voor de feesten ontwikkelde Spaas het assortiment Festilux, iets langere en fijn aflopende kaarsen met een heldere vlam. Bovendien druipen ze niet, zodat je geen vervelende vlekken op je tafelkleed krijgt. Perfect om romantisch te tafelen tussen hoge, elegante kandelaars in stijlvol wit.
Maak je tafel extra gezellig met aangepaste decoratie in rood en wit, van kussentjes en servetten tot een bijpassende loper, onderborden of zelfs schattige appeltjes. Voor een extra feestelijke touch: haal je kristallen glazen uit de kast!
Dat kaarsen even perfect in een eigentijds interieur passen, bewijst Spaas maar al te graag met een sfeervol assortiment in trendy pastels en sober wit. Van elegante glaasjes tot fijn aflopende tafelkaarsen met een heldere vlam. Leuk: doorbreek het minimalistisch wit met een verfrissende toets zacht roze of aquagroen. Voeg voor een Scandinavische look wat decoratieve elementen in hout toe en verras met koperaccenten. Zachte tinten kan je ook sfeervol laten terugkomen in schalen, vazen, borden, tafellopers of servetten. Een strakke sfeer gegarandeerd!
Je bent dol op kerst en brengt graag veel sfeer in huis? Met het brede assortiment rustieke kaarsen van Spaas kan je je helemaal uitleven. De ruwe look met vlamtextuur aan de buitenzijde – als gevolg van een speciaal stolproces – geeft je tafel meteen een warme, feestelijke gloed. Combineer kleuren die mooi bij elkaar passen – zoals warme aardse tinten – en zet kaarsen op tafel, op de vensterbank, op de salontafel, op de trap… Zolang je geen verschillende stijlen met elkaar mengt, kan je je gerust laten gaan voor een kleurrijke kerst!
Leuke combinaties zijn bolkaarsen en cilinderkaarsen. Deze rustieke kaarsen zijn zelfdovend en branden netjes op, zonder te druppen of te roeten. Kies je favoriete match uit een hele waaier kleuren: paars, taupe, wijnrood, okergoud, hazelnootbruin… Maak je landelijke look compleet met een paar accenten in hout en decoratie in stof.
Spaas kaarsen zijn verkrijgbaar bij oa. Ava, Aveve, Colruyt, Brico, Eurotuin en de betere tuincentra.
In 1853 gestart als lokale kaarsenfabrikant in Hamont, is de familieonderneming Spaas (250 medewerkers) vandaag uitgegroeid tot een belangrijke speler in de internationale kaarsenmarkt. Spaas is marktleider in België en heeft in tal van Europese landen een sterke positie uitgebouwd.. Vandaag staat de vijfde generatie aan het roer. Naast de productie-eenheid in Hamont, een fabriek in Polen en in Duitsland, heeft Spaas nog sales-vestigingen in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.
De Maya’s wisten het allang: chocolade heeft bijzondere krachten. De raw chocolate van Lovechock is ongebrand en koud gemalen, waardoor de werkzame stoffen uit de cacao behouden blijven. Naast het feit dat Lovechock heerlijk smaakt, zit de chocolade dankzij de koude bereiding barstensvol met flavonoïden en liefdesstofjes. Stofjes die je blij maken én ook nog eens ontzettend goed voor je zijn.
Cacao wordt ook wel ‘het voedsel van de goden’ genoemd. De reden: de wonderlijke stofjes die chocolade bevat en de werking die ze op mensen hebben. De meeste chocolade wordt echter op hoge temperatuur gebrand en gemalen, waarbij veel werkzame stoffen verloren gaan. Lovechock wordt handgemaakt van de beste rauwe cacao uit Ecuador. Doordat Lovechock de cacaobonen niet brandt en koud maalt, zijn stofjes als blij-makende flavonoïden, stress-verlagend tryptofaan en opwindend fenylethylamine nog op volle kracht aanwezig. Oprichter Laura de Nooijer ontdekte de magische liefdeskracht van rauwe cacao tijdens een reis door Mexico en Brazilië. Raw chocolate was er nog niet in Nederland en dus dook ze na haar reis achter het fornuis en sloeg aan het experimenteren. De eerste chocolaatjes waren al zo overdonderend lekker dat ze letterlijk de smaak te pakken had. Inmiddels is Lovechock in Nederland en Duitsland al razend populair.
Wat zit erin? Het belangrijkste ingrediënt van Lovechock is natuurlijk cacao. Lovechock gebruikt Arriba Nacionale, 100% biologische specialiteitcacao uit Ecuador met een krachtige smaak die op duurzame wijze geproduceerd is. Wat Lovechock speciaal maakt, is dat alle producten van Lovechock superfoods bevatten die persoonlijk zijn geselecteerd door oprichter Laura. Deze superfoods hebben stuk voor stuk een eigen, bijzondere werking. Daarbij is Lovechock gezoet met gedroogde kokosbloesemnectar. Anders dan de geraffineerde suiker die aan de meeste chocolade wordt toegevoegd, heeft deze gedroogde kokosbloesemnectar een lage glycemische index, wat wil zeggen dat er geen piek ontstaat in de bloedsuikerspiegel. Daarmee is het zelfs geschikt voor diabetici. Last but not least geeft de kokosbloesemnectar een rijke butterscotch-achtige smaak aan de chocolade.
(h)Eerlijk: Lovechock is melk-, soja-, en glutenvrij. Alle ingrediënten van Lovechock zijn voor 100% biologisch gecertificeerd en boeren wordt een eerlijke prijs betaald voor hun producten. Daarnaast zijn de verpakkingen duurzaam geproduceerd en is de folie biologisch afbreekbaar.
Repen: Lovechock heeft 13 producten verdeeld over drie verschillende productreeksen in het assortiment, namelijk bars, rocks en sinds kort ook tabletten. In alle Lovechock zit nog een dosis superfruit, zoals gojibessen, moerbeien, baobab en maca. Repen van Lovechock zijn dus niet alleen erg lekker, maar ook goed voor het humeur én het lichaam. Lovechock repen zijn er in zeven smaken: Pure/Nibs, Almond/Fig, Goji/Orange, Mulberry/Vanilla, Pineapple/Inca, Cherry/Chili en Pecan/Maca.
Verkooppunten: Onder meer BioPlanet, Het Natuurhuis, Lombardia, De broers van Julienne en diverse biologische supermarkten en webstores. Verkoopadviesprijs: Bars: € 2,99 per reep (40 gram), Rocks: € 3,99 per doosje (75 gram), Tablets: € 3,99 per tablet (70 gram)
Cuba, Florida en Dominicaanse Republiek in de lift
De zomer zit er officieel op! De mini nazomer waar we momenteel nog van mogen genieten belet de Belg alvast niet om massaal op zoek te gaan naar de perfecte zonbestemming voor dit najaar. Uit cijfers van reisvergelijkingssite Vakantiedeals.be blijkt dat we deze herfst echter een stuk minder binnen Europa zullen reizen, maar eerder verre zonbestemmingen als Cuba, Florida en de Dominicaanse Republiek zullen opzoeken. Oorzaak hiervan is de herfstvakantie die dit jaar een week later valt in vergelijking met de voorgaande jaren.
Populaire Europese vakantiebestemmingen als Spanje, Griekenland en Turkije moeten deze herfst mogelijk onderdoen voor verre zonbestemmingen als Cuba, Florida en de Dominicaanse Republiek. De temperaturen liggen tijdens de herfstvakantie dit jaar rond de twintig graden in Europa en dat blijkt niet warm genoeg te zijn voor de Belg: hun zoek- en boekgedrag is aan verandering onderhevig in vergelijking met de afgelopen twee jaar. “Dat winterzonvakanties steeds populairder worden, is geen geheim meer voor ons”, zegt Jurgen De Vos, Algemeen Directeur van reisvergelijkingssite Vakantiedeals.be. “Maar dat Belgen ook voor de herfstvakantie verre zonoorden opzoeken, is nieuw. Meestal blijven we in die periode binnen Europa, maar dit jaar zien we op onze site een duidelijke stijging van de interesse naar zonvakanties in Cuba, Kaapverdië, Florida, de Dominicaanse Republiek en Jamaica. Daar heeft de goedweergarantie in deze landen alles mee te maken.” De herfstvakantie van 2015 begint zaterdag 31 oktober en eindigt op zondag 8 november.
42% meer interesse in Cuba: Wat het meest opvalt, is dat Belgen dit najaar zeer geïnteresseerd lijken in een vakantie naar Cuba. Vakantiedeals.be registreerde maar liefst 42% meer zoekopdrachten voor Cuba in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Een nakend einde van het Castro-regime en de bijhorende authenticiteit die de bestemming typeert zouden hier wel eens hun rol kunnen spelen. Naast Cuba doet ook Florida als winterzonbestemming het goed. In vergelijking met 2014, bezochten 21% meer Belgen de vakantie-aanbiedingen van deze Amerikaanse sunshine state. Derde in rij is de Dominicaanse Republiek, dat 16% meer views noteert dan dezelfde periode vorig jaar.
Zon en veiligheid primeren: Ondanks het stijgen van de interesse voor verre zonbestemmingen, blijft de absolute topper in het lijstje van winterzonvakanties nog steeds de Canarische Eilanden. Tenerife, Gran Canaria, Fuerteventura en Lanzarote zijn de paradepaardjes als het op winterzon aankomt, en dat is al enkele jaren zo. “De Canarische Eilanden hebben het eigenlijk allemaal: niet te ver, zon, mooie natuur en een gevoel van veiligheid. Vooral dat laatste blijkt anno 2015 een niet te verwaarlozen factor te zijn voor de Belg: wanneer we niet té ver moeten reizen, voelen we ons veiliger. Dat in combinatie met zonnig weer en gunstige temperaturen blijkt nog altijd dé succesformule te zijn.”, zegt Jurgen De Vos van Vakantiedeals.be.
Vakantiedeals.be is de eerste Vlaamse reis- en vakantievergelijkingssite en heeft als doel het de Vlaming gemakkelijker maken om reizen en vakanties in België te gaan vergelijken. Vakantiedeals.be verzamelt het aanbod van belangrijke Belgische spelers als Thomas Cook, Neckermann, Sunjets, Sunweb en Corendon, etc. Iedere dag wordt het aanbod van deze partners up-to-date ingeladen in het systeem van Vakantiedeals.be. Boeken gebeurt rechtstreeks bij de touroperator. Meer info: www.vakantiedeals.be of www.voyagespaschers.be (Franstalige versie)
We kunnen het niet beter zeggen dan de legendarische documentairemaker David Attenborough dat hierboven doet: Micro Monsters is een fantastische, visueel indrukwekkende documentaire over de wereld van de geleedpotigen – de meest dominante diersoort van de planeet. Terwijl de mensheid momenteel met zo’n 7,3 miljard is, zijn er maar liefst honderden miljarden geleedpotigen. Bovendien bestaan we in (min of meer) onze huidige vorm maar honderdduizend tot een paar honderdduizend jaar, terwijl deze wezens al 500 miljoen jaar onze wereld bevolken. Ze hebben elke ramp overleefd die er in die tussentijd is geweest, hebben de opkomst en de ondergang van de dinosauriërs gezien en waren er al heel lang toen de eerste homo sapiens begon rond te lopen.
Micro Monsters bestrijkt bijna 3 uur lang alle mogelijke aspecten van deze miniatuurwezens in hapklare brokken en doet dat bovendien met de allernieuwste, indrukwekkende cameratechnieken. Bovendien presenteert de Britse bioloog en televisiemaker David Attenborough alles met zoveel flair en passie dat het haast onmogelijk is om weg te kijken van het scherm, zelfs als je eerder actiefilms of horrorprenten gewend bent. Niet verwonderlijk, trouwens, want er is zeker voldoende actie te zien in dit Micro Monsters! Als extra krijg je in The Making of Micro Monsters ook nog te zien hoe deze uitzonderlijke documentaire gefilmd werd.
David Attenborough: ‘Member of the Order of Merit’, ‘Companion of Honour’, ‘Commander of the Royal Victorian Order’, ‘Commander of the Order of the British Empire’, ‘Fellow of the Royal Society’, ‘Fellow of Zoological Society of London’, ‘Fellow of the Society of Antiquaries’: het aantal titels dat Sir David Attenborough doorheen zijn carrière heeft weten op te pikken, grenst aan het ongelooflijke. Misschien nog indrukwekkender is het aantal prijzen dat hij heeft mogen ontvangen, zowel voor zijn documentaires als voor zijn bijdrage aan natuurbescherming, milieubewustzijn en algemene kennis van de planten- en dierenwereld. Het is moeilijk om iemand te noemen die meer heeft gedaan dan deze man. Eerder berichtten we al over enkele voorgaande documentaires die TDM Entertainment van hem heeft uitgebracht en lieten we al alles weten rond het spraakmakende interview dat president Barack Obama eerder dit jaar met hem heeft gedaan voor de internationale tv. Sir David Frederick Attenborough – zoals ’s mans hele naam luidt – heeft inmiddels een waslijst prijzen verzamel, daaronder zelfs een eredoctoraat van de Universiteit van Gent.
Technische fiche: Beeld: 16:9 – Geluid: Dolby Digital 5.1- Taal: Engels gesproken, Nederlandse ondertitels - Speelduur: 170 minuten - Extra’s: The Making Of Micro Monsters. Regie: Alex Hemingway, Tim Usborne, Scenario: David Attenborough, Producers: Suas Wilson, Muziek: Elik Alvarez, Cinematografie: Paul Williams, Montage: Felix Black, Chris Roberts
Holland America Line lanceert BLEND van Chateau Ste. Michelle
Wijnkenners en –liefhebbers kunnen hun wijnhart ophalen bij BLEND aan boord van het nieuwe paradepaardje van Holland America Line, het schip ms Koningdam, dat in het voorjaar van 2016 in de vaart komt. In samenwerking met Chateau Ste. Michelle, het oudste en meest gerenommeerde wijnhuis in Washington, stelt BLEND haar gasten in staat hun eigen wijn te mengen en er vervolgens van te genieten gedurende het diner of in hun stateroom.
BLEND, speciaal ontworpen voor Holland America Line en de enige voor dit doel gebouwde menglocatie op zee, biedt een proeverij voor tien personen waar gasten hun eigen wijn kunnen maken. Naast deelname aan het mengproces, leren ze ook meer over de verschillende wijnen van de wijnexpert die aan boord van het ms Koningsdam (2.650 passagiers) aanwezig is.
"De kern van elke Holland America Line cruise is onze wens om unieke en innovatieve ervaringen te bieden. BLEND van Chateau Ste. Michelle, is in staat deze ervaring en veel meer te bieden", aldus Orlando Ashford, President bij Holland America Line. "De BLEND ervaring aan boord van het ms Koningsdam is voor iedereen toegankelijk en biedt onze gasten de mogelijkheid exclusieve wijn te mengen naar gelang hun persoonlijke smaak. Nog diezelfde avond genieten gasten van hun wijn tijdens een van de vele culinaire hoogtepunten aan boord bij Holland America Line.”
De proeverij wordt gestart met een welkomstvideo van Bob Bertheau, wijnmaker bij Chateau Ste. Michelle, waarbij gasten meer leren over de geschiedenis van wijn en de wijnbouw uit Washington, hoe bodemmonsters onderzocht worden en hoe de verschillende locaties van wijngaarden van invloed zijn op de smaak en stijl van de wijn. De Cellar Master laat de gasten ook zien uit welke kenmerken, smaken en nuances de diverse wijnen bestaan.
Na de video mogen gasten zelf aan de slag. Met keuze uit vijf verschillende wijnen, van Cabernet Sauvignon en Cabernet Franc tot Merlot van Cold Creek en Canoe Ridge Estate wijngaarden, is er voor ieder wat wils. Het mengen van ieders favoriete wijn gebeurt in een maatcilinder waarbij gasten zelf de hoeveelheid per wijn aan kunnen geven.
Nadat de gepersonifieerde wijn gemengd in een fles zit, hebben gasten de mogelijkheid hun eigen label een persoonlijke touch te geven. De wijn wordt vervolgens naar één van de restaurants gebracht, waar de wijn ’s avonds wordt gereserveerd bij hun diner. Als alternatief kunnen gasten de eigen wijn ook meenemen, om er in alle rust van te genieten in hun eigen stateroom.
De wijnmengsessies worden dagelijks gehouden tegen een kleine vergoeding. Reserveren is noodzakelijk.
Chateau Ste. Michelle is opgericht in 1934 en staat bekend als wijnpionier in de staat Washington. Sinds 1967 produceren ze de klassieke Europese wijnen onder het Ste. Michelle label. Het wijnhuis bezit 3.500 hectare wijngaarden in de Columbia Valley in Oost-Washington, inclusief Canoe Ridge Estate en Cold Creek. Chateau Ste. Michelle werkt samen met twee van 's werelds meest vooraanstaande wijnmakers - Col Solare in samenwerking met Piero Antinori uit Toscane en Eroica Riesling is een partnerschap met Ernst Loosen uit de Moezel.
Megabus.com breidt intercity busnetwerk in Frankrijk verder uit
17 nieuwe bestemmingen, o.a. de eerste diensten vanaf Marseille en Toulon vanaf 30 september. Deze uitbreiding biedt nog meer reisbestemmingen in Frankrijk voor reizigers vanuit België. Europa’s leidinggevende low-cost busmaatschappij megabus.com, kondigt vandaag aan dat het aantal medewerkers in Frankrijk verdubbelt met een nieuwe uitbreiding van haar groeiende intercity busnetwerk in het land.
Slechts een maand na het liberaliseren van de markt door de Franse regering onthult megabus.com de lancering van 17 nieuwe nationale reisopties in Frankrijk voor haar klanten, waaronder de eerste dienstverlening vanuit Marseille en Toulon vanaf 30 september. Deze aankondiging betekent ook dat er nog meer megabus.com reisopties beschikbaar zijn voor reizigers vanuit België. Er zijn reeds internationale routes van megabus.com die Brussel, Gent en Antwerpen verbinden met Parijs.
Om deze laatste uitbreiding te ondersteunen, versterkt een vloot van tien nieuwe bussen, een investering van 2,7 miljoen euro, de dienstverlening en zal ook het aantal medewerkers van het megabus.com depot in Lyon verdubbelen tot meer dan 75. Dit betekent dat megabus.com nu in totaal 27 reiscombinaties in Frankrijk aanbiedt, met 13 locaties en tarieven vanaf €1*.
Tegen het begin van 2016 verwacht megabus.com een vloot te hebben van 35 voertuigen in Frankrijk die meer dan 50 verschillende reiscombinaties zullen aanbieden over heel Frankrijk. Tickets voor de nieuwe routes zijn nu te koop op www.megabus.com.
Vanaf 30 September zullen nationale reizen mogelijk zijn tussen de volgende locaties: Parijs –Lyon, Parijs –Lille, Lille –Lyon, Parijs –Toulon, Parijs –Limoges, Parijs –Marseille, Parijs -Brive-la-Gaillarde, Parijs –Avignon, Amiens –Limoges, Marseille –Lyon, Amiens -Brive-la-Gaillarde, Marseille –Avignon, Amiens –Toulouse, Toulon –Avignon, Limoges –Toulouse, Toulon –Lyon en Brive-la-Gaillarde -Toulouse
megabus.com biedt reeds nationale verbindingen aan tussen de volgende Franse bestemmingen: Parijs –Toulouse, Lyon –Avignon, Mulhouse –Lyon, Lyon –Montpellier, Mulhouse –Avignon, Lyon –Perpignan, Mulhouse –Montpellier, Avignon –Perpignan, Mulhouse –Perpignan en Montpellier –Perpignan.
Dankzij een akkoord over een nieuwe wetgeving deze zomer, kunnen mensen in Frankrijk nu vrijuit met de bus reizen tussen verschillende steden in Frankrijk. De nieuwe Macron-wetgeving laat busmaatschappijen toe om nationale dienstverleningen aan te bieden op elke route die meer dan 100km is, waaronder reizen die deel uitmaken van bestaande internationale routes.
Edward Hodgson, managing director van megabus.com verklaart: “De Franse regering heeft een vooruitziende beslissing genomen om de markt te openen en deze nieuwe routes zijn het voortdurende bewijs dat deze verandering in de wetgeving reeds ten voordele gaat van de consumenten in Frankrijk door betere verbindingen aan te bieden, goedkopere reizen en jobs te creëren. “We kijken vooruit naar klanten uit België en andere delen van Europa te verwelkomen op onze nieuwe nationale bestemmingen in Frankrijk.”
Tarieven op elke reis met megabus.com beginnen vanaf €1. Alle diensten gebruiken state of the art voertuigen met gratis wifi, stopcontacten, airconditioning en een toilet.
megabus.com, deel van de Stagecoach Group in Schotland, werd gelanceerd in 2003 en breidde in 2006 zijn busdiensten uit naar Noord-Amerika en lanceerde busdiensten in het Europese vasteland sinds 2012. Het Europese netwerk van megabus.com omvat nu bijna 150 bestemmingen zoals Berlijn, München, Hamburg, Frankfurt, Keulen, London, Manchester, Glasgow, Edinburgh, Parijs, Amsterdam, Brussel, Lyon, Toulouse, Barcelona, Lille, Luxemburg, Rome Milaan en Napels.
megabus.com vervoert jaarlijks meer dan 15 miljoen passagiers over heel Europa en Noord-Amerika vanaf €1 in Europa. Het aantal passagiers dat gebruik maakt van het groeiende Europese netwerk van megabus.com is het laatste jaar met meer dan 330% gestegen. De gemiddelde prijs van een ticket op het vasteland van Europa ligt op dit moment rond €10.
De website van megabus.com is zowel in het Nederlands, Frans, Spaans, Duits als Engels beschikbaar. De diensten van megabus.com zijn vooral populair bij families, studenten en toeristen die graag geld besparen op het reizen, dat ze vervolgens extra kunnen spenderen op locatie.
Alle chauffeurs van megabus.com hebben een uitgebreide rijopleiding met succes afgerond. Tijdens de opleiding moesten de chauffeurs de trajecten onder de knie krijgen en leerden hoe ze met passagiers moeten omgaan. Deze opleiding is conform de verplichte Europese richtlijnen voor beroepschauffeurs van bussen, touringcars en vrachtwagens. megabus.com zorgt voor een volledige naleving van de EU wetgeving op rust-en rijtijden en heeft strengere onderhoudsstandaarden dan de wettelijke regelgeving als deel van haar toewijding op vlak van veiligheid.
Het succes van de diensten van megabus.com creëerde het voorbije decennium ongeveer 500 jobs in het Verenigd Koninkrijk en Europa en daarbovenop nog eens 1000 banen in Noord-Amerika.
De reservatiekosten bedragen €0,50 per boeking. Onder de nieuwe wetgeving mag 50% van de zitplaatsen op internationale reizen verkocht worden voor nationale reizen.
HelloFresh, de bezorger van maaltijdboxen, heeft haar assortiment uitgebreid met een Ontbijtbox. In deze box zitten alle ingrediënten die je nodig hebt voor 5 dagen ontbijt.
De Ontbijtbox is een aanvulling op het huidige assortiment van HelloFresh. Zo voorziet het bedrijf haar klanten nu niet alleen ’s avonds in de avondmaaltijd, maar ook ’s ochtends in het ontbijt. “Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten niet alleen ’s avonds van het gemak en de kwaliteit van HelloFresh gebruik kunnen maken, maar ook ’s ochtends op een eenvoudige manier van een voedzaam ontbijt kunnen genieten. HelloFresh zorgt voor een gevarieerd voedingspatroon, ook in de ochtend.” zegt Maartje Frederiks, verantwoordelijk voor HelloFresh in Nederland en België.
De Ontbijtbox bevat alle ingrediënten voor 5 dagen ontbijt voor 2 of 4 personen. Er zitten 3 recepten bij, altijd een fles verse sap en extra fruit voor onderweg of op het werk. “De recepten zijn binnen 5 minuten te bereiden. Er zit elke week 1 recept in dat wat meer tijd kost. Ideaal voor in het weekend, als je iets langer in bed wil liggen en meer tijd hebt om met elkaar te ontbijten.” vertelt Maartje. In de eerste Ontbijtbox, die deze week bij de eerste klanten wordt thuisbezorgd, zit bijvoorbeeld Griekse yoghurt met appel, blauwe bessen en cranberry-pittenmix, crackers met kaas en gerookte kalkoenfilet en alle ingrediënten om in het weekend bananenpannenkoeken met honing te maken.
De Ontbijtbox van HelloFresh is in combinatie met een maaltijdbox te bestellen via www.hellofresh.nl en www.hellofresh.be.
HelloFresh is in 2011 in Nederland gestart door Maartje Frederiks. Het bedrijf biedt een flexibel lidmaatschap waarmee klanten wekelijks een box met gezonde recepten en alle bijbehorende verse ingrediënten thuisbezorgd krijgen. Sinds januari 2015 levert het bedrijf ook maaltijdboxen aan Vlaamse en Brusselse huishoudens. Ook is het sinds een aantal maanden de enige maaltijdboxleverancier die levert op de Waddeneilanden. Afgelopen juni lanceerde het bedrijf als eerste een maaltijdbox-app.
De Japanse modeketen UNIQLO opende zopas zijn winkel op de Meir 67-69 in Antwerpen. Het is de eerste winkel van UNIQLO in de Benelux. In de winkel wordt op een oppervlakte van ca. 1320 m2 de LifeWear collectie aangeboden voor mannen, vrouwen en kinderen. De wereldwijde retailer uit Japan viert zijn komst in België met speciale aanbiedingen, geschenken, en een openingsceremonie met verrassingsact.
Specifieke kenmerken van de winkel: Met een totale verkoopoppervlakte van ca. 1320 m2, verspreid over twee verdiepingen en een mezzanine, is dit een UNIQLO winkel van groot formaat met zowel mannen-, vrouwen- als kinderkleding. Naast de Herfst/Winter 2015 LifeWear-collectie, wordt ook een kledinglijn aangeboden die ontworpen is in samenwerking met kledingmerk Lemaire, geleid door Christophe Lemaire en Sarah-Linh Tran. De winkel is gelegen op de Meir, een van de drukst bezochte winkelstraten in België, en heeft een uitnodigende, open voorgevel. De decoratie in de etalage voor de opening is van de hand van de Antwerpse florist en ondernemer Mark Colle, een van de ambassadeurs in de "People"-campagne van UNIQLO.
Een kenmerkend interieur creëert een ronduit unieke winkelervaring. De winkel in Antwerpen is voorzien van metershoge muren van ‘color blocking’, en hightech-installaties, waaronder trappen die van kleur veranderen, LED-tickers en ronddraaiende paspoppen. Als authentiek Japans merk hecht UNIQLO veel waarde aan de dienstverlening aan de klant. Een voorbeeld hiervan is de verstelservice waarbij broeken de dag zelf gratis worden ingekort. Reguliere openingsuren van maandag tot zaterdag: 10.00u – 19.00u.
Aanbiedingen ter gelegenheid van de opening: Ter gelegenheid van de opening geeft UNIQLO een gratis sjaal van 100% kasjmier aan de eerste 100 bezoekers en een gratis, limited-edition herbruikbare draagtas ‘FROM TOKYO TO ANTWERP’ bij een aankoop van minimaal 50 euro (zolang de voorraad strekt). Bovendien biedt UNIQLO van vrijdag 2 oktober tot zaterdag 10 oktober een aantal artikelen aan tegen een speciale openingsprijs, zoals een ultralicht donsjasje (mannen/vrouwen) voor 59,90 euro, een 100% merino sweater (mannen/vrouwen) voor 19,90 euro, een flanellen hemd (mannen/vrouwen) voor 19,90 euro en 6 paar gekleurde sokken voor 9,90 euro.
De beroemde modeontwerper verzorgt het design van twee limited edition koekjestrommels van Huis Delacre. Huis Delacre heeft zichzelf tot doel gesteld zijn koekjes tot kunst te verheffen. Vandaar ook de wens om telkens weer uit te pakken met fraaie verpakkingen, zoals de nieuwste limited edition collecties in samenwerking met de Belgische hoedenontwerper Elvis Pompilio. Pompilio tekende twee exclusieve koekjestrommels die verkrijgbaar zijn in de Delacre-boetiek in Brussel en kortelings ook in de supermarktketens.
"We speelden al langer met het idee van een collector's reeks met een designer”, vertelt Gunther Deckers, marketingmanager bij Delacre. “Met Pompilio kiezen we voor een gevestigde Belgische waarde, een wereldwijd gerenommeerde designer die met zijn persoonlijke aanpak en elegantie perfect bij onze identiteit en waarden past. Dat Pompilio eerder al hoeden maakte voor Koningin Mathilde was voor ons geen doorslaggevende factor, maar wél een leuke knipoog naar onze rol als Hofleverancier. We weten echter dat ook Harrison Ford, Madonna en Sharon Stone tot zijn bewonderaars behoren. De kleurrijke en stijlvolle ontwerpen spreken ook een jonger publiek aan en ondersteunen het delicieuze lekkers dat wij aanbieden. Meteen de perfecte aanvulling voor onze eindejaarscollectie!"
De nieuwe metalen trommels – in limited edition – bieden een verleidelijke selectie van 400 gram lekkernijen van Huis Delacre: Marquisettes, Biarritz, Cigarettes Russes, Cœur Blanc, Brazil, Caracas, Nordica, Délichoc Melk, Suprême en Délichoc Puur. Deze nieuwe edities zijn verkrijgbaar tegen de adviesprijs van € 8,29.
Traditiegetrouw brengt Delacre dit najaar nog drie kerstedities van de vertrouwde koekjestrommel op de markt. Ze zullen een assortiment van 16 geraffineerde en heerlijke koekjes bevatten. Elke trommel onderscheidt zich met haar design, hoewel de noemer gelijk blijft: een onderdompeling in de feeërieke sfeer van de eindejaarsdagen, zoals we ons herinneren uit onze kindertijd. Ideaal als geschenk om uit te delen, of om uit te pakken en te delen met vrienden of familie. “Tijdens de feestdagen zijn koekjes bij de koffie nog belangrijker dan anders", legt Gunther Deckers uit. "Gezellige momenten in familiekring, die moet je koesteren. En precies daarom gaat er niets boven de variëteit aan smaken die Delacre aanbiedt met knapperige koekjes en heerlijke chocolade." Deze nieuwe edities zijn vanaf 5 oktober beschikbaar in de supermarkten. Adviesprijs: € 11,99.
Persoonlijke mailbox
Het speciale Delacre-aanbod voor de eindejaarsfeesten zou niet compleet zijn zonder de nieuwe Mailbox! Stop uw klassieke wenskaart dit jaar in een totaal nieuw kleedje en zorg voor een verrassing van formaat: zeg het met een schitterende lekkernij! Surf naar www.mailboxdelacre.com, stel uw tekst op, voeg een foto toe en klik op "verzenden". Niet alleen de heerlijke koekjes zorgen voor een onvergetelijk moment, ook de originele manier om jouw wensen via een gepersonaliseerde magneet te versturen blijft ongetwijfeld voor eeuwig in het geheugen gegrift.
Bosto grains vervolledigt rijstgamma met oergranen Quinoa en spelt
Belgische rijstmerk verovert nu ook vaste stek in oerkeuken.
Quinoa, spelt, boekweit, haver, gerst, gierst, kamut... Deze heerlijke granen maken nauwelijks deel uit van ons eetpatroon, terwijl ze heel veel goede eigenschappen bevatten. En dat heeft ook Bosto goed begrepen. Het Belgische rijstmerk – dat al sinds 1947 één van de belangrijkste producenten in voorverpakte kwaliteitsrijst op de Belgische markt is – besloot om haar gamma uit te breiden met Bosto Grains.
Oergranen zoals quinoa en spelt worden in verpakkingen van telkens 275 gram aangeboden, al dan niet vermengd met zilvervliesrijst en andere granen. Bovendien zijn de Quinoa en Quinoa drie kleuren 100% biologisch. Hiermee wil Bosto meesurfen op de trend van het koken met oergranen. En omdat het gezond en lekker is, en een perfect alternatief voor gewone rijst.
Quinoa (Bio)
Quinoa is een vrucht van een plant die gekweekt wordt in Zuid-Amerika en al door de Inca’s werd geteeld en gegeten. Quinoa bevat heel veel vezels, is een bron van eiwitten en is bovendien glutenvrij. Het heeft een volle aardse smaak en een knapperige structuur. Je bereidt en eet het zoals rijst. De Quinoa uit het Bosto Grains gamma is bovendien 100% biologisch.
Quinoa 3 Kleuren (Bio)
Naast de ‘gewone’ quinoa is er ook een variant in drie kleuren. Deze mix van witte, zwarte en rode quinoa is net zo gezond, verantwoord en 100% biologisch. De volle, aardse smaak van de verschillende kleuren quinoa is quasi gelijk. Alleen zorgt het voor een kleurrijke en bijgevolg origineler gerecht!
Mix Brown + Quinoa + Granen
Wil je graag ‘oergranen’ uittesten, maar niet meteen van rijst af stappen? Dan is deze mix perfect voor jou. Deze combinatie van voorgekookte zilvervliesrijst (66%), quinoa (10%), gerst (20%) en tarwe (4%) is supergezond en tegelijkertijd heel toegankelijk van smaak. De zilvervliesrijstkorrels (ook wel eens volkoren rijst genoemd) hebben nog een zilvervliesje dat erg veel vezels bevat en voor een verzadigd gevoel zorgt. Deze mengeling is perfect voor iedereen die bewust wil omgaan met voeding. Bevat gluten door de aanwezigheid van gerst.
Mix Brown + Spelt + Quinoa
Twee oeroude superfoods tegelijkertijd in één pak! Spelt (dat voor 30% deel uitmaakt van deze mengeling) is een verre voorvader van tarwe die al eeuwen geleden in Europa werd gegeten, maar weer helemaal herontdekt is. Samen met quinoa (10%) en voorgekookte zilvervliesrijst (60%) is deze variant daardoor een explosie van vezels en eiwitten. Bevat gluten.
Het Belgische rijstmerk Bosto zag in 1947 het levenslicht en was de eerste voorverpakte van de verschillende kleuren kwaliteitsrijst op de Belgische markt. Rijst koken moet helemaal niet moeilijk zijn en daarom kwam Bosto als eerste merk met kookbuiltjes op de markt in 1970. Hierdoor werd het koken van rijst zeer toegankelijk voor iedereen. Bosto innoveert voortdurend om rijst van de beste kwaliteit te kunnen bieden aan de consument. Hierdoor is het één van de belangrijkste producenten in verpakte rijst op de Belgische markt.
De Bosto grains zijn verkrijgbaar bij Carrefour, Carrefour market, Colruyt, Cora, Match en Mestdagh.