Ewatch presenteert "Swarch the eyes" de ultieme verwisselbare look
Drie vormen, 210 verschillende stijlcombinaties
Heeft Susie een oogje op Roger? Wanneer durft Benno Gina te laten zien wat hij voor haar voelt? Is het liefde op het eerste gezicht voor Connie en Ralf? Alles is mogelijk met de nieuwe zonnebril Swatch The Eyes. Als u met uw ogen knippert, loopt u het gevaar om wat te missen, want de verwisselbare frontjes (compleet met glazen) en pootjes, in opvallende designs en kleuren, bieden 210 combinatiemogelijkheden (30 stijlen met 7 verschillende pootjes).
Routine is zo gedateerd! Swatch richt zich zonder meer op de moderne levensstijl, waarbij de ene scène naadloos en snel in de andere moet overgaan. Ontbijten in een cafeetje in Parijs met The Eyes of Kaspar? Shoppen in Milaan met The Eyes of Gina? Fluitje van een cent. Een dag heeft soms niet genoeg uren, maar Swatch garandeert genoeg looks voor elke dag, zonder enige twijfel.
Swatch The Eyes biedt enorm veel mogelijkheden voor personalisatie. Met de verschillende combinaties kunt u de stijl telkens opnieuw persoonlijk aanpassen. De winkels van Swatch, en een aantal winkels van Solstice in het Verenigd Koninkrijk, lopen het risico om overstroomd te worden door dubbele persoonlijkheden, aangezien klanten ertoe verleid worden om binnen een paar seconden een nieuwe look aan te meten. In totaal zijn er 3 basisvormen: klassiek rond, gedurfd vierkant en gevleugeld welke plaats bieden aan 30 frontjes met een patroon, twee kleuren of één kleur. Gebruikers die hun eerste zonnebril hebben gekocht, kunnen beginnen aan hun succesvolle flirtverhaal door verschillende frontjes toe te voegen die passen bij hun “eerste liefde”. De complete zonnebrillen en afzonderlijke frontjes zijn verpakt in hun eigen gekleurde doosjes zodat u ze na zonsondergang veilig kunt opbergen. De voltooide creatie, die is ontworpen, gemaakt en geproduceerd in Europa, is zeer comfortabel in gebruik, robuust en tevens uiterst veilig vanwege de uitstekende UV- bescherming. De zonnebrillen zijn vervaardigd van hoogwaardig materiaal en zijn bestand tegen transpiratie, chemische producten en breuken.
De lancering van de collectie wordt ondersteund door de “I ALWAYS WANT MORE LOOKS” reclamecampagne, die zoals altijd leuk en gedurfd is en een lach op uw gezicht tovert!
We willen dat onze juwelen bij onze levensstijl en onze wensen passen. Dat ze helemaal van ons zijn. En daarvoor hebben we fraaie doosjes, juwelencollecties en juweliers nodig.
Tollet heeft dat goed begrepen en biedt permanent collecties aan van de grote juwelenmerken : Piaget, Chopard, Messika, Garel, Bigli, Dinh Van, Chaumet.
U droomt van een juweel dat uw alter ego is ?
Tollet maakt dat mogelijk door eigen collecties te ontwerpen en juwelen op maat te creëren. Van een uniek stuk, naar uw wens ontworpen, tot de metamorfose van een bestaand juweel tot een schitterend modern kleinood…
Eerste stap (in een de 6 winkels): de keuze van de stijl en de materialen. Met onze kleurstenen en gecertificeerde diamanten van topkwaliteit zijn de creatieve mogelijkheden onbeperkt. Uw wens wordt een ontwerp dat na goedkeuring naar het hart van onze winkel verhuist: het atelier.
Daar werken ervaren goudsmeden en zetters elk ontwerp met zorg uit. Zowel achter de toonbank als aan de werktafel stellen de teams van Didier Tollet u al hun vakkennis ter beschikking! Als gemmoloog staat Didier Tollet garant voor de uitstekende kwaliteit van de juwelen ‘made in Tollet’.
Een cruisevakantie is niet alleen een onvergetelijke belevenis maar daarenboven ook goed voor je gezondheid. Zeker met Costa Cruises, de rederij die je aan boord van haar schepen verwent met een brede waaier gezond entertainment.
Costa pakt uit met een wereldwijd aanbod van cruises, op comfortabele cruiseschepen waar alles in het teken staat van pure verwennerij. Niet alleen het comfort van de passagiers is belangrijk maar ook het welzijn en vandaar dat de rederij alsmaar meer focust op cruisen en gezondheid.
Sportfaciliteiten: Een dagje cruisen beginnen met een aardige portie ochtendgymnastiek of een buitenactiviteit. Dat kan makkelijk want aan boord van de cruiseschepen van Costa is er voldoende sportinfrastructuur, onder meer een fitness met zicht op zee en zelfs een jogging track. Even de spieren losgooien met een paar eenvoudige oefeningen, daarna de tenniscourt op of een heuse wedstrijd volley of basket spelen. Het kan allemaal en de animatoren zijn daar om het in goede banen te leiden, ook op het dek bij het zwembad voor de stretchen en de aerobic sessies.
Wellnessfaciliteiten: Goed voor lichaam én voor geest zijn de wellnessactiviteiten. Ieder schip van Costa heeft zijn wellnessruimte. Laat je verwennen in de exclusieve Samsara Spa waar de behandelingen kunnen wedijveren met die van de beste spa-resorts in de wereld. Costa biedt wellness-cruises volgens het Samsara Spa Concept. De spa aan boord van de neoRomantica bijvoorbeeld telt 4000 vierkante meter en alles is er voorhanden: stoombaden, saunacabines, een ijskamer, thalassobaden met jetstreams en privé-kamers voor een keur aan behandelingen. Er zijn ook yoga en spinning sessies.
Gezonde voeding: Na de actieve of passieve gezonde ontspanning is het tijd voor de hongerige magen die het liefst gespijsd worden met gezonde voeding. In 2015 tekende Costa Cruises als eerste in de reisindustrie het Milan Protocol waarbij de rederij zich engageert de gezonde voeding te promoten. De keuken aan boord van de Costa schepen is vooral mediterraan en Italiaans geïnspireerd met gevarieerde maaltijden en hoogwaardige ingrediënten. Ook voor de liefhebbers van de vegetarische keuken heeft Costa een menu-aanbod dat dagelijks verandert en waarvoor je kunt reserveren bij het boeken van de cruise.
Costa Crociere SpA is de grootste cruise-organisatie in Europa. De 25 schepen van de merken Costa Crociere, AIDA Cruises en Costa Azië hebben samen een totale capaciteit van 68.000 bedden. De vloot zal verder worden versterkt door zes nieuwe schepen tegen 2020. Het bedrijf heeft een wereldwijd personeelsbestand van 27.000 werknemers aan boord en in de 20 kantoren in 14 landen.
Colruyt Group brengt een glutenvrij gamma onder het huismerk Boni Selection op de markt. De grootste Belgische retailer vindt het prioritair om met evenwichtige voeding zijn klanten bij te staan in hun vragen, bekommernissen en uitdagingen. In samenwerking met deze klanten presenteert Colruyt Group zijn eerste glutenvrije producten onder eigen merk.
De Belgische bevolking kampt steeds meer en meer met allergieën en intoleranties. Vooral gluten en lactose zijn momenteel de boosdoeners. Zij die verplicht zijn om gluten- en/of lactosevrij te eten, hebben vaak moeilijkheden om zoals de modale mens inkopen te doen. Het aanbod is meestal beperkt of praktisch onvindbaar.
Met dit gamma komt Colruyt Group tegemoet aan de vraag van deze mensen. Het assortiment bestaat uit basisproducten, zoals brood, pasta en muesli. Ook verwenproducten zoals koekjes zijn opgenomen. Dankzij een herkenbare verpakking, waaronder een blauwe strook, trekken de producten meteen je aandacht in de rekken. Alle artikelen vind je terug tussen de andere producten van diezelfde categorie, zodat de consument gewoon kan winkelen en niet hoeft te gaan zoeken tussen de dieetproducten.
Het glutenvrije gamma is vanaf heden verkrijgbaar bij Colruyt, Okay, Spar en Collect&Go.
Camptoo brengt deeleconomie, kamperen en roadtrippen samen
‘Airbnb on wheels’: platform voor (ver)huur van campers en caravans.
Droom jij al jaren van een roadtrip en word je het liefst iedere dag met een ander uitzicht wakker? Of ben jij een diehard kampeerder, maar ben je die tent wel eens zat? Camptoo – ook wel de ‘Airbnb on wheels’ – laat zien dat je met een beetje hulp van elkaar dit jaar je dromen kunt verwezenlijken! Dit peer-to-peer platform brengt huurders en verhuurders van campers en caravans bij elkaar en maakt een vakantie op wielen voor iedereen toegankelijk.
Airbnb on wheels: Steeds meer mensen geloven in een lifestyle waarbij we onze eigendommen met elkaar delen. Niet alleen om de portemonnee en het milieu te sparen, maar ook om het gevoel van sociale verbondenheid te ervaren. Camptoo speelt in op deze behoefte en biedt een deeleconomieplatform. Consumenten huren er een camper of caravan van medekampeerders. Deze voertuigen staan namelijk gemiddeld 48 weken per jaar stil en dat is zonde. Zo hoeft er minder geproduceerd te worden, gaan de kosten van het gebruik omlaag en beleven meer mensen de vrijheid van kamperen of roadtrippen in een uniek en persoonlijk kampeermiddel. Camptoo maakt zo een vakantie goedkoper, groener, gemakkelijker én avontuurlijker.
Van VW busje voor surftrip tot luxueuze alkoofcamper voor hele gezin: Camptoo beschikt over een gevarieerd aanbod van meer dan 200 campers en caravans in Nederland en enkele in het buitenland. Zo kun je bij Camptoo kiezen uit kleine/grote (sta)caravans, alkoofcampers, buscampers en (semi-)integraalcampers – geschikt voor 1-7 personen, lekker back-to-basic óf juist van alle gemakken voorzien. Mogelijkheden voor een vakantie variëren van een luxe kampeerbeleving in een integraalcamper in de Algarve tot een surf-roadtrip langs de Spaanse kust in een authentieke met graffiti bedekte Volkswagen-buscamper. Voor families met kinderen is een kampeervakantie in een alkoofcamper met vertrek vanuit Nederland ideaal.
Hoe werkt het? Op de website www.camptoo.nl kies je een camper of caravan uit die bij jouw reisplannen past. Je kunt hierbij filteren op bijvoorbeeld ophaallocatie, aantal en type bedden, prijs per nacht en voorzieningen zoals een keukenblok, douche en toilet. Heb je iets interessants gevonden, dan kun je vragen stellen aan de verhuurder of direct een reservering doen. Zodra de verhuurder akkoord is met jouw verzoek, voltooi je de aanvraag met een verificatieprocedure door je rijbewijs up te loaden. Camptoo checkt hierbij jouw identiteit en controleert op de geldigheid van je rijbewijs en BKR registraties. Vervolgens doe je een aanbetaling van 50% (tot maximaal €400,-) met iDEAL of je creditcard. De restbetaling voldoe je acht weken voor aanvang van de reis. De eigenaar wordt pas uitbetaald zodra jij de camper of caravan hebt opgehaald. Zo ben je altijd gegarandeerd van een voertuig. Om de betrouwbaarheid en kwaliteit te waarborgen, hanteert Camptoo een strenge selectieprocedure voor aanbieders van campers en caravans en wordt ieder voertuig gecontroleerd en schoon uitgegeven. Met Camptoo zijn zowel huurders als verhuurders goed verzekerd; een veilige kampeerervaring staat te allen tijde voorop.
Sprite, dé dorstlesser bij uitstek, krijgt er medio maart een nieuwe variant bij. Met de zomer in zicht zorgt Sprite Mint Touch voor een extra verfrissende smaak dankzij natuurlijk muntextract. Net als Sprite regular bevat Sprite Mint Touch zoetstoffen van natuurlijke oorsprong uit stevia.
Sprite zit nog altijd stevig in het zadel als leider in het segment van de ‘lemon-lime’ frisdranken. Céline Van den Rijn, Marketing Directeur Belux voor Coca-Cola: “Sprite is al decennia synoniem voor ‘refreshment’. De frisdrank heeft een schare trouwe fans, maar ook zij willen vandaag meer variatie. Met munt kiezen we voor een trendy, maar gesofisticeerd accent aan de vertrouwde Sprite smaak, dat voor een extra verfrissend effect zorgt. De nieuwe variant bevat bovendien alleen natuurlijke aroma’s, zonder toegevoegde bewaarmiddelen”.
Met Sprite Mint Touch breidt Coca-Cola zijn aanbod van frisdranken met minder calorieën verder uit, want Sprite Mint Touch bevat naast suiker, zoetstoffen van natuurlijke oorsprong uit stevia. Ook Sprite Zero blijft gewoon bestaan. 45% van het totale verkoopvolume van Coca-Cola in België bestaat nu al uit dranken (water inbegrepen) zonder suiker en calorieën.
Antwrp:
Endless Summer, het tweede thema van de lente/zomer 2016 collectie van het Belgische label Antwrp, is een flash-back naar de jaren zestig en zeventig. The Beach Boys veroveren de wereld met Surfin USA. California maar vooral Hawaï worden hét surfparadijs. Endless Summer is helemaal doordrongen van deze retro surf-sfeer. Een bessentint in chiné-versie met een zongebleekt effect is de blikvanger van deze lijn. Foto’s van surfers en wuivende palmbomen worden onderbroken door strepen, als een schaduw van een zonneblind. Polo’s en jacquardtruien met palmmotief worden gecombineerd met cardigans en blousons in dezelfde themakleuren.
Floris Van Bommel:
Een dosis zelfvertrouwen nodig op de werkvloer? Floris helpt je in ieder geval al aan de juiste look. Saaie kantooroutfits maken plaats voor subtiele, funky details. Getuige hiervan deze pump uit de Floris van Bommel Dressed collectie. Voor belangrijke meetings maar ook voor een gezellige afterworkdrink! Cheers!
Mc Gregor:
Dit seizoen combineert McGregor preppy tijdloze klassiekers met meer excentrieke items die doen denken aan de modieuze lifestyle van Uptown Manhattan.
De damescollectie bestaat vooral uit neutrale kleuren gemixt met een rood/oranje en kaki. De meest fashionable look van deze collectie is een moderne interpretatie van een perfect relaxte Diane Keaton look: een lange, losse verticaal gestreepte blouse en een waistcoat gedragen over een flared broek van een prachtige katoen/linnen mix. Ook de iconische trenchcoat met enkele moderne details is een niet te missen klassieker in deze collectie. Verder zijn er nog een hoog-getailleerde zwart-wit rok en een klassevolle, zwart viscose jumpsuit om stijlvol op de volgende vergadering of chique diner aan te komen.
Bij de heren bestaat de collectie uit een zacht kleurenpalet gemixt met jaren 50 pastelkleuren, klassieke kaki en indigo blauw tinten. Deze collectie combineert een preppy gevoel met een coole en relaxte benadering. Veel items zijn perfect voor een verfijnde weekendlook. Een goed voorbeeld is de gebreide cardigan/blazer of het klassieke US Army piloten bomberjack. Shorts zijn echt onmisbaar deze zomer en daarom introduceert McGregor een serie printed twill chino shorts met een zachte finish.
Skinny:
Het Oostenrijkse ondergoed- en badmodelabel Skiny brengt deze zomer de lijn Reflections. Deze collectie brengt vernieuwende ontwerpen in zwart en wit gecombineerd met een contrasterend zacht geel. De eye-catchers zijn de short, lange broek en de jumpsuit in prachtige zwart/wit paisleyprint.
Yop Vintage:
TopVintage brengt de geschiedenis weer tot leven. De vrouwelijke fifties-jurkjes en -rokjes doen je wegdromen naar het tijdperk van jukeboxen, rock'n roll en Brigitte Bardot. Een volledige fifties-look bij elkaar shoppen kan op de webshop www.topvintage.be.
O’Neill
O'Neill lanceert deze zomer een nieuwe samenwerking met het hippe Australische fashion/fitness merk First Base. Het label is ontstaan in de straten van Bondi Beach en staat gekend voor sobere sportswear basics met een edgy look. De capsulecollectie met O'Neill bestaat uit twee bikini's en combineert metallic neopreen met een innoverende leer-achtige look. Het resultaat: een moderne knipoog naar de jaren '80!
Banana Moon:
Er heerst een koortsige tropische hitte op onze stranden. Palmbomen en exotische prints in groen, geel en roze worden gebracht met artisanale afwerkingen.
De LYCRA XTRA LIFE® vezels worden gebruik in de thema’s Totem en Spring voor een optimale vormvastheid. Een geometrische hint zorgt voor een exotische sexy look.
DIM
De panty Absolu Flex van DIM werd door consumenten verkozen tot product van het jaar 2016. De Absolu Flex is een nieuw gamma innovatieve panty's die perfect op hun plaats blijven zitten bij elke beweging, dankzij een revolutionaire, morfologische constructie.
De constructie spant meer aan de voorkant en garandeert zo een goede steun. Aan de billen is de panty losser en heeft hij een extra stretchbare naad voor nog meer comfort. De anatomische ceintuur heeft stretchbare zones op de zijkanten en een andere snit aan voor- en achterzijde die de panty perfect op zijn plaats houden. De Absolu Flex is het ideale product voor alle vrouwen die zich nog meer op hun gemak willen voelen in een panty.
Meer dan 5000 Belgische consumenten kozen dit jaar 21 winnaars in verschillende categorieën (gezondheid, schoonheid, dieren, kinderen, hygiëne, voeding, woning, bank, verzekering, kledij). De winnende producten mogen gedurende één jaar het felbegeerde "Gekozen Product van het Jaar"-logo op hun product plakken.
Nieuwbouwproject Guardamar Beacht X biedt kwaliteit aan onklopbare prijzen
119.000 euro voor volledig afgewerkt 2-slaapkamerappartement aan Costa Blanca
Wie droomt van een tweede verblijf in Spanje maar er geen fortuin aan wenst te spenderen kan maar beter bij Hip Estates aankloppen. Nieuw in het aanbod van de specialist in Spaans vastgoed is de tiende verkaveling van het Guardamar Beach project nabij Guardamar del Segura aan de Costa Blanca. Een prachtig nieuwbouwproject in hedendaagse stijl, vlakbij de zoutmeren, het nabijgelegen natuurgebied en op amper 2.500m van het witte zandstrand van Guardamar. Op een half uurtje rijden sta je aan de luchthaven van Alicante vanwaar je dagelijks rechtstreekse vluchten hebt naar Brussel, Antwerpen, Charleroi, Luik of Oostende. Een volledig afgewerkt 2-slaapkamerappartement, inclusief parking, berging en fietsenberging kan al vanaf 119.000 euro.
De verkaveling Guardamar Beach X telt in totaal 114 wooneenheden, verdeeld over 7 gebouwen van elk 2 of 3 verdiepingen. Alle gebouwen geven uit op het centraal gelegen zwembad en de tuin (beide voor gemeenschappelijk gebruik). Je hebt de keuze uit een appartement op de benedenverdieping, de eerste verdieping of een penthouse. Alle appartementen tellen twee slaapkamers, een volledig ingerichte keuken en badkamer, leefruimte en toilet. De gelijkvloerse appartementen hebben een terras en tuintje, terwijl de penthouses een groot zonneterras van 68 m2 hebben. De totale leefruimte van de appartementen bedraagt 73 m2. Voor een appartement op de eerste verdieping betaal je slechts 119.000 euro, inclusief parking, berging en fietsenberging. Een penthouse kan al vanaf 128.000 euro.
Ongeëvenaarde prijs-kwaliteitverhouding: “Bij deze prijzen dien je uiteraard nog een aantal kosten te rekenen, zoals BTW, notaris- en registratiekosten en lokale taksen”, zegt Leen Vermeulen van Hip Estates. “Ook het aanstellen van een advocaat is een extra kost die je toch maar beter incalculeert, aangezien een kenner van de lokale wetgeving geen overbodige luxe is. Dus reken op het totale aankoopbedrag nog een 15% extra aan allerlei kosten. Los van deze kosten zijn we ervan overtuigd dat dit project uniek in zijn soort is. Want waar kan je nog een nieuwbouwappartement kopen, zo gunstig gelegen, met een perfect afwerkingsniveau en alle bijhorende faciliteiten?! Zo heb je bij deze nieuwe verkaveling ook een spa (inclusief sauna en jacuzzi) en fitnessruimte, waar je gebruik van kan maken. Dit alles tezamen genomen kan je echt wel spreken van een koopje. En dat in tijden dat de vastgoedprijzen opnieuw aan het stijgen zijn. Snel zijn is dus de boodschap.”
Favoriet bij de Belgen: Guardamar Beach is een favoriet bij heel wat Belgen op zoek naar Spaans vastgoed. Zo is 70% van de 9 voorgaande verkavelingen reeds verkocht aan Belgen. “Het project geeft de Belg het ultieme vakantiegevoel”, zegt Leen Vermeulen. “Daarnaast valt ook de moderne bouwstijl enorm in de smaak bij de Belg. De bouwfirma die dit project uitbouwt is al 25 jaar actief en is als eerste begonnen met de bouw van strakke, moderne woningen. Sinds 2011 is Hip Estates de grootste makelaar voor dit project. Iets waar we terecht fier op zijn.” Voor meer informatie over het nieuwbouwproject Guardamar Beach X kan je terecht op www.hipestates.com of info@hipestates.com.
Hip Estates is een erkend Belgisch makelaarskantoor dat zich al meer dan 20 jaar specialiseert in de buitenlandse vastgoedmarkt. Het bedrijf heeft een ruim aanbod van appartementen en villa’s in alle prijsklassen, nieuwbouw, wederverkoop en bankbeslag. Dit alles is zowel voor investeerders als voor mensen op zoek naar een tweede verblijf beschikbaar. Hip Estates is in België en Spanje gevestigd en is vertrouwd met de plaatselijke wetgeving en reglementering. Reeds jarenlang werken ze samen met betrouwbare promotoren en bekwame advocaten. Formaliteiten voor bouwvergunningen, financiële beveiliging bij de verschillende stadia van eigendomsverwerving, officiële vertalingen, aansluitingen voor nutsvoorzieningen, servicecontracten en verhuur van woningen behoort tot de service van Hip Estates. Meer info: www.hipestates.com
Midden in het Griekse themagebied nodigt deze gloednieuwe attractie de bezoekers van het pretpark uit in de Oude Stad Olympia, volgens René Goscinny “één van de zeven wereldwonderen van de antieke wereld, een prachtig heiligdom, met de tempel van Zeus en het standbeeld van de oppergod van de hand van Phidias”.
Discobélix dompelt de bezoekers onder in de wondere wereld van het stripalbum Asterix en de Olympische Spelen en biedt klein en groot de kans om te ervaren hoe het voelt om door stripfiguur Obelix als een discus de lucht in te worden geslingerd.
Iedereen weet hoe Asterix, Obelix en hun Gallische vrienden de antieke spelen wonnen. En hoewel Obelix niet aan de wedstrijden mocht deelnemen – omdat hij als kleine jongen in de ketel met toverdrank viel en daardoor altijd de sterkste is –, kon hij het niet laten om stiekem toch even te oefenen … kwestie van ook enkele records op zijn naam te zetten. Op onnavolgbare wijze rukte hij de bronzen discus van een reuzegroot standbeeld en slingerde hij het zo krachtig weg dat het sindsdien eeuwig in beweging is. Voortaan kunnen waaghalzen op de discus plaatsnemen voor een sensationele en onvergetelijke rit.
Buitengewone werken in Parc Astérix : De bouw van Discobélix werd een hele uitdaging. De constructie ligt immers tussen twee bestaande attracties en een groot deel van de rails loopt over het meer. “Alle werken hier zijn bijzonder, maar de bouw van deze attractie werd een wel erg opmerkelijke uitdaging. Zo moest de helft van het meer met een grote dam worden drooggelegd. Bovendien installeerden we enkele speciale effecten die de bezoekers vanaf 2 april kunnen ontdekken. Een buitengewoon project in Parc Astérix!” legt Frédéric Dubosc uit, directeur Travaux Neufs.
Obelix afgebeeld als Griekse god : Parc Astérix wilde de nieuwe attractie volledig in het teken stellen van Obelix, met in de wachtrij tal van grappige verwijzingen naar de stripfiguur en de bouw van een indrukwekkende eigen versie van een bekend Grieks standbeeld van maar liefst 6 m hoog. Naast Asterix, die bovenop zijn rots prijkt, heeft nu ook Obelix een eigen standbeeld in het park.
Een tweede leven voor SOS Numérobis : In 2016 kreeg de attractie SOS Numérobis een grondige opknapbeurt. De rails, wagons en het dak boven het perron werden volledig vernieuwd, en ook het perron zelf werd vergroot. Zo kreeg de gezinsattractie – toegankelijk vanaf 1,20 m – een tweede leven.
Ter gelegenheid van de opening van deze prachtige nieuwe attractie, steelt Parc Astérix uitzonderlijke aanbiedingen voor : Gratis toegang voor kinderen jonger dan 7 jaar van 2 april tot 3 juli 2016! Maximaal 2 gratis tickets voor kinderen jonger dan 7 jaar per volwassenticket aan volle tarief gekocht (46 €) . Het hele seizoen lang onbeperkte toegang tot het park, met een Season Pass Parc Asterix 89 € ! Seizoenpas vanaf 89 € per kind en 99 € per volwassene (inclusief parking), met exclusieve voordelen: 30% korting in het Hotel des Trois Hiboux, 10% korting in de shops en 10% korting in de meeste restaurants van het park .
nog krachtiger, nog sneller en nog makkelijker te gebruiken - Vanaf nu met een vermogen tot 1000 W
Meer dan 60 jaar brengt Bosch reeds keukenrobots op de markt. Dankzij deze jarenlange ervaring brengt de Duitse specialist vandaag de nieuwste versie van MUM5, een high-end toestel, op de markt dat nog krachtiger, nog sneller en makkelijker te gebruiken is.
Het innovatieve design van de nieuwe Bosch MUM5 is een streling voor het oog en een gedroomd instrument voor iedereen die af en toe kokkerelt of de toekomstige chef-kok. Deze keukenrobot is geschikt voor elke opdracht: raspen, mixen, opkloppen, kneden,... En dankzij de nieuwe motor met een vermogen tot 1000 W kan het toestel 1kg extra bloem verwerken naast de andere ingrediënten die nodig zijn voor uw bereidingen.
De bijzonder krachtige MUM5 maakt gebruikt van de Mouvement 3D technologie: de garde, klopper of deeghaak maakt een elliptische beweging in drie verschillende richtingen rond de centrale as. Het resultaat : mengen gaat nu nog sneller en het mengsel ziet er homogener uit zonder dat het bereidingsproces onderbroken moet worden om restjes deeg of ingrediënten terug naar het midden van de mengkom te brengen.
De nieuwe Bosch MUM5 Styline 1000 W is beschikbaar in de volgende kleuren : rood, pastel roze, wit, fuchsia, vanille, gebroken wit, antraciet, turquoise en zilver. Standaard wordt het toestel geleverd met de volgende toebehoren : garde, klopper, deeghaak, blender, groentensnijder, een opbergzak en een DVD met suggesties voor originele recepten die bovendien helpen om het beste uit de meegeleverde accessoires te halen. Adviesprijs: tussen €339,99 en €509,99
AIDA cruises ontvangt de levering van het nieuwe vlaggenschip ATDAprima
Minicruise start in Hamburg op 25 april 2016 – scheepsdoop op 7 mei door Emma Schweiger -
Op 14 maart jl. werd bij AIDA Cruises het eerste nieuwgebouwde schip geleverd van de Mitsubishi Heavy Industries Ltd. (MHI). Dat gebeurde in Nagasaki tijdens een formele ceremonie. In aanwezigheid van Michael Thamm, CEO van de Costa Group, en Felix Eichhorn, President van AIDA Cruises, werd de AIDAprima overdragen aan de cruisemaatschappij door Shunichi Miyanaga, President en CEO, en Yoichi Kujirai, President en CEO, Commercial Aviation & Transportation Systems MHI. Het nieuwe schip heeft intussen Nagasaki verlaten met als bestemming Hamburg. De AIDAprima, het elfde schip van de AIDA vloot, zal worden gedoopt door Emma Schweiger op 7 mei 2016 en dat in aanwezigheid van miljoenen, naar aanleiding van de 827ste verjaardag van de haven van Hamburg.
“AIDAprima is het eerste schip van een volledige nieuwe AIDA vloot. Met grote creativiteit en innovatie is ons team er in geslaagd de hoge kwaliteitsnormen en de milieuvriendelijkheid te implementeren. We zijn bijzonder verheugd met de geslaagde design van het schip en we kijken er naar uit om de gasten, die ongetwijfeld onder de indruk zullen zijn, te verwelkomen aan boord” aldus Michael Thamm, CEO Costa Group.
Felix Eichhorn, President AIDA Cruises verwoordt het als volgt: “Twintig jaar geleden startte AIDA met een nieuw concept voor modern cruisen. Met het nieuwe vlaggenschip en de drie nieuwe schepen die zullen volgen, zal onze maatschappij belangrijke impulsen geven aan de groei op de Duitse cruise markt. Wij breiden ons vaargebied uit met cruises die starten in Duitsland, het jaar rond. Ik ben ervan overtuigd dat we nieuwe klantengroepen zullen aanboren, mede dankzij ons gevarieerde aanbod aan boord van de AIDAprima”.
Shunichi Miyanaga, President en CEO van MHI, voegt er aan toe: “We zijn fier de AIDAprima te kunnen leveren, het eerste van een generatie energie-efficiënte cruiseschepen die een fantastische cruise ervaring garanderen voor de passagiers”. Vanaf 30 april 2016 wordt Hamburg de thuishaven voor een zevendaagse cruise naar de mooiste metropolen van Europa, naar Londen, Parijs, Brussel en Amsterdam.
Nog voor de eerste officiële cruise biedt AIDA Cruises een extra vierdaagse minicruise van Hamburg naar Southampton/Londen en terug. Data: 25 tot 29 april. Deze exclusieve reis kan geboekt worden voor € 499 per persoon in een binnenhut.
AIDA Cruises is een van de snelst groeiende en economisch succesvolle toeristische bedrijven in Duitsland die 8000 mensen tewerkstelt uit 40 landen en waarvan 7000 werkzaam zijn aan boord. Met de huidige 11 schepen opereert AIDA Cruises een van de meest moderne en milieuvriendelijke vloten van de wereld. De schepen voldoen aan de hoogste internationale milieu- en veiligheidsnormen. Tegen 2020 zal de AIDA vloot groeien tot 14 schepen.
Technische gegevens AIDAprima - Scheepswerf: Mitsubishi Heavy Industries Ltd, Nagasaki - Kiellegging: 30 juni 2013 - Inbedrijfstelling: 14 maart 2016 - Lengte: 300 meter - Breedte: 37,6 meter - Maximum diepte: 8 meter - Tonnenmaat: 124.100 GT - Kamers: 1643, 32 suites, 1101 veranda kamers, 198 oceanview kamers, 312 binnenhutten - Restaurants: 12 - Bars: 18 - Bemanningsleden: meer dan 900
Seabourn maakt ontwerpdetails van 'The Retreat' bekend
Seabourn heeft ontwerpdetails en beelden van ‘The Retreat’ bekend gemaakt. Dit is het ontspanningsoord op Seabourn Encore, het allernieuwste schip van de rederij dat komende december haar debuut maakt. Gelegen op dek 12, wordt ‘The Retreat’ uitgerust met bijzondere details en moderne elementen om de ultieme serene ruimte te creëren.
Een rustige setting onder een overkapping in karakteristieke bloemvorm zorgt voor bescherming van zon en wind voor de gasten. ‘The Retreat’ huisvest 15 privé cabanas ingericht als luxe individuele huiskamers opgesteld in een cirkelvorm. Iedere cabana beschikt over een grote HD flatscreen televisie en een koelkast gevuld met een persoonlijke selectie aan drankjes. Een extra Spa Treatment cabana is ook beschikbaar voor gasten die graag een persoonlijke spa behandeling willen.
“’The Retreat’ is de perfecte omgeving voor gasten om vanuit hun eigen privé cabana of in de gezamenlijke ruimte, pure ontspanning te ervaren,” aldus Chris Prelog, Seabourn Vice President Hotel Operations. “Als een perfect dagje uit op het dak is ‘The Retreat’ absoluut één van de meest populaire attracties aan boord van onze schepen”.
‘The Retreat’ is gelegen bij een centrale whirlpool en biedt hierdoor gemakkelijke toegang tot het water met aangename temperatuur. Tot 28 gasten kunnen genieten van comfortabele ligbedden, zitten aan de bar of een tafel voor een glas champagne of een cocktail bereid door een speciaal opgeleide Seabourn cocktailshaker of genieten van een selectie gezonde snacks van de spa menukaart. Andere faciliteiten die worden geboden zijn manden vers fruit, vooraanstaande zonnebrand lotions, Evian nevelspray, zachte handdoeken en persoonlijke badjassen terwijl een speciale Retreat Concierge aanwezig is om te zorgen voor de wensen van de gasten. De cabanas in ‘The Retreat’ zijn dagelijks toegankelijk en kunnen voor een hele dag gereserveerd worden via de Guest Service Specialists bij het Seabourn Square. Tarieven beginnen bij €315 per koppel per dag.
De tussen 2009 en 2011 geïntroduceerde uitgebreide en innovatieve faciliteiten binnen de Odyssey-klasse cruiseschepen, bracht een revolutie teweeg binnen het ultra luxe cruise segment. Seabourn Encore zorgt voor een verdere uitbreiding van deze bekroonde en veelgeprezen klasse. Seabourn Encore borduurt voort op het hoge aantal m2 per gast ratio die zorgt voor een hoge persoonlijke service. Een zusterschip, Seabourn Ovation, wordt in 2018 aan de vloot toegevoegd.
Seabourn Encore, ontworpen door hospitality design icoon Adam D. Tihany, zal beschikken over moderne ontwerpelementen en innovaties in overeenstemming met de rederij haar reputatie van ingetogen elegantie. Het 40.350-GRT grote schip wordt uitgerust met een extra dek en nieuwe uitgebreide gemeenschappelijke ruimtes en zal naar verwachting, op basis van tweepersoons bezetting, 600 gasten kunnen vervoeren. Daarnaast beschikt elke suite over een eigen balkon.
Via de minisite http://encore.seabourn.com blijft Seabourn beelden en updates over de Seabourn Encore onthullen. Deze minisite geeft een kijkje in de meest bijzondere Seabourn lancering in jaren en bevat beelden, details en nieuws over de voortgang van het schip inclusief ‘zonsondergangen tot de lancering’. Aanvullende details worden voortdurend op deze site bekend gemaakt.
Meer informatie: encore.seabourn.com en www.seabourn.com
de ideale oplossing tegen dierenhaar - Minder tijdverlies bij het schoonmaken
Zelfs als je gek bent op je huisdier, dan nog is het niet leuk om je vloeren en tapijten vol haar aan te treffen. En sommige katten en honden verliezen veel haar… elke dag opnieuw. Om dat aan te pakken is niet elke stofzuiger even efficiënt. Het stofzuigergamma Zoo'o ProAnimal van Bosch bestaat uit drie modellen die gekenmerkt worden door hun rode kleur.
Zoo’o ProAnimal met zak
De stofzuiger wordt geleverd met het accessoirepakket Animal 360™ (een universele borstel, parketborstel, een turboborstel, een zuiger voor gleuven en een borstel en zuiger voor de meubels). Met dit toestel kan je elk type oppervlak makkelijk en doeltreffend stofzuigen, of het nu gaat om tapijt, vast tapijt, harde vloeren of de zetelbekleding. (Klasse A-prestaties op harde vloeren en tapijten). Hij heeft een extra lang snoer (actieradius – of het gebied dat je kan stofzuigen - van 15 meter) en een afwasbare HEPA-filter speciaal voor mensen met een allergie (stofuitstootklasse A) en een Bionic filter die geurtjes verwijdert.
Tenslotte hebben de stofzuigerzakken PowerProtect tot 60% meer zuigkracht, wanneer de stofzak zich vult, in vergelijking met een gewone stofzak. Adviesprijs: €279,99.
Zoo’o ProAnimal zonder zak
Met zijn exclusieve SensorBagless™ technologie maakt het sledemodel Zoo’o ProAnimal zonder zak vrijwel geluidloos en toch bijzonder krachtig schoon. Ook het onderhoud wordt tot een minimum beperkt: het SelfClean systeem automatiseert de schoonmaak, zodat elk contact met stof bij het schoonmaken van de filter vermeden wordt.
Dit toestel wordt geleverd met een volledige accessoirepakket Animal 360TM(een combiborstel, parketborstel, turboborstel, (afneembare) meubelborstel, kierenzuiger). Het toestel beschikt ook over een uitwasbare HEPA filter (stofuitstootklasse A) – ideaal voor mensen met een stofallergie. Adviesprijs: 399,99€.
Zoo’o ProAnimal snoerloos
Voor wie draagcomfort belangrijk vindt, lanceert Bosch in 2016 de draadloze Zoo'o ProAnimal. Met zijn krachtige motor moet deze lichte stofzuiger (hij weegt slechts 3kg) zeker niet onderdoen voor de traditionele steelstofzuigers.
Bovendien is hij geschikt genoeg om alle types ondergrond aan te kunnen (hoog- en laagpolig tapijt, harde vloeren) en om elk hoekje te bereiken, zelfs in de auto. Dit alles met een indrukwekkende gebruiksduur tot wel 60 minuten.
De lithium-Ion batterij heeft niet alleen een lange gebruiksduur maar ook een korte oplaadtijd, wat de levensduur van deze stofzuiger bevordert. Het accessoirepakket dat bij deze nieuwe draadloze Zoo'o ProAnimal hoort (inclusief zuiger voor gleuven en meubels en een borstel voor autozetels), geeft je nog meer ‘bewegingsvrijheid’. Adviesprijs: €369.
SunsetBBQ inspireert je met gasbarbecue met revolutionaire warmteregeling HLS®
Aan ambitie geen gebrek bij SunsetBBQ. Zo belooft het Zwitserse barbecuemerk de flauwe winter goed te maken met een geslaagde zomer. En daarin speelt Gomera een belangrijke rol, een innovatieve gasbarbecue waarmee je even gemakkelijk een sappige steak grilt als een pizza bakt of stuk vis gaart. Ontdek het zelf dankzij de revolutionaire warmteregeling HLS®.
Gomera, direct of indirect grillen: Voor de zomer van 2016 lanceert SunsetBBQ een upgrade van de zwarte gasgrill Gomera. Een toestel met nog meer comfort maar dat trouw blijft aan de innovatieve warmteregeling HLS® (Heat Leading System), wereldwijd gepatenteerd. Zo kan je in een handomdraai de warmte gelijkmatig over het rooster verdelen, waarbij je zowel direct als indirect kan grillen.
Als je veel warmte nodig hebt – bijvoorbeeld voor het bereiden van een steak, hamburger of merguezworstjes – zet je de barbecue op direct grillen. Een lagere temperatuur nodig? Kies voor de stand indirect grillen – te vergelijken met luchtcirculatie in een oven – en leg een stukje vis op, aardappelen, een volledige kip, pizza of zelfs dessert. Bovendien kan je tijdens het grillen probleemloos overschakelen: verschuif de greep en de hete lucht in de grill wordt in een fractie van een seconde omgeleid. Handige verfijningen in het ontwerp: haakjes om je grillbestek op te hangen aan de binnenkant van de deur en een scharnier dat automatisch open blijft.
Gasgrill Fuerte & houtskoolbarbecue Tortuga: De gasgrill Fuerte tekent voor eenzelfde gemak als Gomera, maar is de kleinere variant waarmee je kan barbecueën voor een gezelschap tot 10 personen. Fans van houtskool kunnen dan weer met Tortuga veelzijdig koken. Zo kan je vlot 2 uur grillen, zonder houtskool bij te vullen. En dankzij het hoge deksel en extra grillniveau serveer je gemakkelijk tot 20 gasten. Alle barbecues van SunsetBBQ zijn uitgerust met het hittecontrolesysteem HLS® voor direct of indirect grillen.
Nieuw 2016: uitbreiding vuurkorven en accessoires: Naast een ruim assortiment accessoires – met de gietijzeren wok, halve pan en zijtafel voor kogelbarbecues als nieuwkomers – brengt SunsetBBQ ook vuurkorven met een grillrooster op de markt. Nieuwe modellen zijn Rosso (stoer maar heel elegant) en Altos (modern design met tafeltje onderaan om hout te stockeren). Leuke blikvangers in je tuin én ideaal om een stukje vlees – of een spiesje met marshmallows – op te leggen.
AB InBev en OHL bouwen samen verder aan de toekomst
- Leuvense bierbrouwer verlengt samenwerkingscontract met vijf jaar
De jarenlange liefdesrelatie tussen AB InBev en Oud-Heverlee Leuven krijgt een mooi vervolg. De Leuvense brouwerij en de club tekenden een contract voor de komende 5 seizoenen en bevestigen het vertrouwen in elkaar.
AB InBev zal mee bouwen aan de toekomst van de club en dit kan in dit geval ook letterlijk geïnterpreteerd worden. Naast de klassieke sponsoring zal AB InBev instaan voor de volledige horeca inrichting in de nieuwe tribune en minstens tot seizoen 2021 de bieren leveren die uit de tapkranen vloeien in stadion Den Dreef. “Als Belgische brouwer, gevestigd in Leuven, zijn we uiteraard heel blij dat we onze lokale voetbalclub verder kunnen blijven ondersteunen. Als sponsor van de Rode Duivels en de Pro League is AB InBev al heel erg betrokken bij het Belgische voetbal. Met deze vernieuwde samenwerking kijken we samen met OHL en de supporters uit naar de toekomst”, zegt Stijn De Beer, Directeur On-Trade bij AB InBev. Om deze samenwerking nog wat extra glans te geven, zal AB InBev in de toekomst nog sterker aanwezig zijn dan op dit moment reeds het geval is. De nieuwe tribune, die voorlopig gekend was onder de naam ‘spiegeltribune’, zal door het leven gaan als de ‘Stella Artois Tribune’. Op deze overeenkomst kan de OHL-supporter alvast klinken met zijn vertrouwde Stella Artois, maar zoals iedereen ondertussen weet: bier met liefde gebrouwen, drink je met verstand.
Oud-Heverlee Leuven, kortweg ‘OHL’, is een toonaangevende voetbalclub in de regio Oost-Brabant. Ze is het resultaat van de fusie van Stade Leuven, Daring Leuven en Zwarte-Duivels Oud-Heverlee. De club omvat een heren- en damesafdeling en uiteraard een uitgebreide jeugdopleiding met meer dan 600 spelers.
De oorsprong van onze activiteiten gaat terug tot 1366 naar de brouwerij Den Hoorn, gevestigd in Leuven. In 1987 ontstaat de brouwersgroep Interbrew uit de fusie van twee grote Belgische brouwerijen, Artois (Leuven) en Piedboeuf (Luik, Jupille). Interbrew lag aan de basis van InBev, dat in 2004 ontstond uit de combinatie van Interbrew met het Braziliaanse AmBev. In 2008 combineerde InBev met Anheuser-Busch tot Anheuser-Busch InBev, ’s werelds leidinggevende brouwer. Ons bedrijf staat voor een lange geschiedenis waarin vakmanschap, kwaliteit, innovatie en service naar consumenten en partners altijd centraal hebben gestaan. Het is onze gezamenlijke droom om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen Samenbrengt voor een Betere Wereld.
In eigen land is InBev Belgium marktleider. De voornaamste Belgische merken zijn: Stella Artois®, Jupiler®, Leffe®, Hoegaarden® en Belle-Vue®. InBev Belgium streeft er ook naar om de Belgische biermarkt als geheel een nieuwe dynamiek te bezorgen door een evenwichtige aanpak waarin traditie en innovatie op basis van consumentenvoorkeuren elkaar aanvullen, en waarbij vakmanschap en kwaliteit steeds de rode draad vormen. Recente innovaties omvatten de laatste nieuwe telgen in de Leffe Royale-familie, Leffe Royale Cascade IPA (7,5%) (2015), Leffe Royale Mapuche (7,5%) (2015) en Leffe Royale Whitbread Golding (7,5%) (2015). Bij Hoegaarden: Hoegaarden Radler Agrum (2%) (2015) en Hoegaarden Radler Lemon & Lime (2%) (2015). De nieuwste merkinnovatie: Cubanisto (5,9%) (2014). www.abinbev.be .
Combineer 4 keer per week stad, strand en food in de ‘Windy City’ van Illinois met Icelandair
Op zoek naar de combinatie van een on trend Amerikaanse stad en zonnige stranddagen? Try Chicago! Icelandair vliegt vanaf vandaag vier keer per week via Reykjavik naar Chicago O’Hare International Airport. Relax ’s ochtends op een van de vele stranden aan Lake Michigan en bewonder een paar uur later Chicago’s skyline vanaf Willis Tower. Sluit af met een van de beroemde deep-pan pizza’s. Waar wacht je nog op?
Via IJsland naar Chicago: Vanaf vandaag vliegt Icelandair iedere maandag, woensdag, vrijdag en zondag naar Chicago. Kies voor de kosteloze stopover van maximaal zeven dagen in IJsland en sla twee vliegen in een klap. Na deze stopover vlieg je door naar de ‘Windy City’ met vele must-go’s voor iedere foodie en citytripper! Je boekt al een retourvlucht met Icelandair vanaf €425,-.
Chicago’s hidden gems: Chicago is on trend! Door de ligging aan Lake Michigan biedt deze stad naast een bruisend centrum ook vele stranden voor een verfrissende duik tijdens de warme zomers. Verken Millenium Park met Chicago’s iconische beeld ‘the Bean’ of stap op de boot en bewonder de stad vanaf de Chicago River. Ook voor foodies is Chicago een walhalla. Met verschillende foodtentjes op Fulton Market, een mindfull burger bij Chicago’s hippe keten Epic Burger en een diner op ‘hoog niveau’ bij sterrenrestaurant Sixteen op de 16e verdieping van de Trump Tower, komt je maag niets tekort. Bezoek vervolgens een van de tofste jazz- en bluesbars, start je zoektocht naar verborgen speakeasy bars zoals The Back Room of proef in Jimmy de lekkerste cocktails.
Icelandair: Het routenetwerk van de nationale luchtvaartmaatschappij van IJsland is opgebouwd rond de hub Keflavik en bereikt met deze hub stedelijke gebieden aan beide zijden van de Atlantische Oceaan. De luchtvaartmaatschappij opereert vanuit haar thuisbasis IJsland en werkt continu aan een groeiend netwerk van internationale routes. Icelandair vervoerde in 2015 ruim 3 miljoen passagiers. In 2016 heeft Icelandair het grootste vluchtschema uit de geschiedenis van het bedrijf. Vanuit Amsterdam/Schiphol wordt Reykjavik dagelijks aangevlogen, ’s zomers loopt dat op tot vijftien keer per week. Vanuit Brussels Airport vertrekken er wekelijks drie tot zeven vluchten. De vluchtduur is zowel vanuit Amsterdam als Brussel ongeveer drie uur. In 2016 start Icelandair met vier nieuwe routes: Chicago (maart), Aberdeen (maart), Parijs Orly (maart) en Montreal (mei). Icelandair biedt de mogelijkheid om zonder toeslag op het ticket een stopover van maximaal zeven dagen op IJsland te maken, dit is van toepassing op alle eindbestemmingen. www.icelandair.com - Chicago: http://www.choosechicago.com
Brussels airlines luidt zomerseizoen in met 9 nieuwe bestemmingen
Brussels Airlines zet in 2016 haar groeiritme onverminderd verder. Het lente- en zomerseizoen, dat in de luchtvaart op 27 maart van start gaat, wordt verwelkomd met een nieuwe lange afstandsbestemming, 8 nieuwe Europese routes en frequentieverhogingen naar bestaande bestemmingen.
Brussels Airlines verhoogt haar aanbod tijdens het zomerseizoen 2016 gevoelig. Tijdens een normale zomerweek worden er met de 50 vliegtuigen gemiddeld 815 Europese vluchten en 95 intercontinentale vluchten verzorgd. Het netwerk bestaat nu uit 72 Europese, 19 Afrikaanse en 3 Noord-Amerikaanse bestemmingen. Niet alleen krijgen de Brussels Airlines klanten met deze netwerkuitbreiding nog meer keuze, door de introductie van one-way tarieven hebben ze vanaf nu nog meer vrijheid bij het plannen van hun reis. Dankzij het nieuwe loyalty programma ‘LOOP’ wordt vliegen met Brussels Airlines trouwens nog sneller beloond. Een overzicht van alle netwerknieuwigheden:
Lange afstand
Grote nieuwkomer in het lange afstandsaanbod van Brussels Airlines is Toronto. Toronto is de hoofdstad van de Canadese provincie Ontario en met ruim 2,6 miljoen inwoners de meest bevolkte stad van het land. Toronto en de Lake Ontario regio vormen het commercieel-economische en financiële hart van Canada. De stad heeft een bruisend cultureel leven. Ook voor toeristen heeft Toronto heel wat in petto. De indrukwekkende 553m hoge CN Tower, het aquarium, de Eaton shopping, de Distellery District, de Zoo, Canada’s Wonderland pretpark, Royal Ontario Museum en de nabijgelegen Niagara Falls zijn een bezoek meer dan waard. Toronto is ook de thuishaven én hub van Brussels Airlines Star Alliance partner Air Canada die het mogelijk maakt om via Toronto door te reizen naar talrijke andere bestemmingen in Canada zoals Halifax, Ottawa, Edmonton, Quebec, Montreal Metropolitan en Vancouver. Ook doorvliegen naar de States kan heel vlot via Toronto.
Om de lancering van Toronto mogelijk te maken neemt Brussels Airlines eind maart een 9de Airbus A330 in de vloot op. Naar enkele bestaande intercontinentale bestemmingen wordt het intercontinentale vluchtaanbod tijdens de zomer ook uitgebreid met bijkomende vluchten:
Nieuwigheden en verdere groei Europa
Het Europese vluchtaanbod van Brussels Airlines telt deze zomer niet minder dan 8 nieuwkomers. Belfast is niet alleen een fascinerende citytripbestemming maar ook de toegangspoort tot het groene Noord-Ierland. Belfast is een nieuwkomer in zowel het Brussels Airlines als Star Alliance aanbod. Met Jerez de la Frontera wordt de Costa de la Luz in het netwerk opgenomen en met Tenerife en Las Palmas de meest populaire Canarische eilanden. Brussels Airlines maakt ook haar intrede in het Duitse Beieren dankzij vluchten naar de tweede grootste stad Nuernberg die heel wat citytrip potentieel heeft. Het vluchtaanbod naar Frankrijk breidt uit met de boeiende havenstad Nantes (Pays de la Loire regio). Tot slot vinden we met Heraklion (Kreta) en Thessaloniki ook twee populaire Griekse vakantiebestemmingen voor het eerst op de netwerkkaart terug.
Vlootvernieuwing: 4 AVRO RJ100 vliegtuigen die momenteel in gebruik zijn voor regionale vluchten worden vervangen door 3 Airbus A319 en 1 Airbus A320. Omwille van de netwerkgroei wordt er ook nog een bijkomend A320 toestel in gebruik genomen. Dat leidt niet alleen tot een comfortverbetering voor de passagiers maar ook tot zowat 50 procent méér zetelcapaciteit want de Airbus A319 toestellen zijn uitgerust met 141 in plaats van 97 vliegtuigzetels. Enkele bestemmingen die tot nog toe met A319 vliegtuigen werden bediend, worden in de loop van het zomerseizoen geleidelijk aan met Airbus 320 toestellen aangevlogen. Dankzij de vlootuitbreiding kunnen er tijdens de zomer ook meer vluchtfrequenties verzorgd worden naar talrijke bestemmingen.
Lufthansa Group maatschappijen bedienen samen 316 bestemmingen in 101 landen tijdens het zomerseizoen 2016
De maatschappijen van de Lufthansa Groep – Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Lufthansa en SWISS – komen deze zomer met een nog aantrekkelijker aanbod voor zowel business- als vrijetijdsreizigers. Zoals altijd kunnen klanten rekenen op een uitstekende service, hoge kwaliteit en de betrouwbaarheid van de Lufthansa Groep.
Tijdens het zomerseizoen van dit jaar, dat van start gaat op 27 maart, bieden de maatschappijen van de Lufthansa één van de meest volledige vluchtnetwerken ter wereld aan, met meer dan 23.140 vluchten per week. Via hun hubs in Frankfurt, Munchen, Zurich, Wenen en Brussel, maar ook met directe verbindingen, bedient de groep 316 bestemmingen in 101 landen (vergeleken met 321 bestemmingen in 103 landen in de zomer 2015). Dit ruime aanbod aan vluchten wordt nog verder aangevuld met 18.000 codeshare vluchten die worden aangeboden in samenwerking met zo’n 30 partner maatschappijen, om Lufthansa Groep klanten een wereldwijd reisnetwerk aan te bieden. De zomeruurregelingen van alle LHG maatschappijen zijn geldig van 27 maart tot 29 oktober.
Skinny
Het Oostenrijkse ondergoed- en badmodelabel Skiny lanceert deze zomer de capsulecollectie Ocean Love. Duurzaamheid en innovatie staan hierbij centraal. Zo scoort Ocean Love door het gebruik van XTRA LIFE LYCRA en van microvezels (VITA) in 100% gerecycleerde polyamide. Vergeleken met andere badmodematerialen is deze stof opvallend beter bestand tegen zonnecrème, zonneolie en chloor. De collectie bestaat uit drie verschillende modellen in drie verschillende kleuren : zwart, appelblauwzeegroen en een modekleur afhankelijk van het seizoen.
Emporio Armani
Ronde zonnebrillen zijn helemaal terug van weggeweest. Deze bolle en ronde vormen maken een comeback van de jaren 1960 stijl. Emporio Armani steekt dit klassiek type in een eigentijds jasje dankzij een elegant montuur en buitengewone glazen. Het gebogen frame voorzien van een cirkelvormig gouden metaal met gespiegelde halve lenzen reflecteren de moderne en urban look. Dit model is te verkrijgen in zwart met goud detail, blauw met grijs detail of bruin met goud detail.
Emporio Armani pakt uit met een nieuw model zonnebril dat in het oog springt! Deze rechthoekige cat-eye ontwerpen zijn beschikbaar in zowel zonnebril als optische frame. Het gesp detail en iconisch adelaarslogo aan de zijkant maken de look helemaal af. Een perfecte mix van frisse moderne glamour! Deze modellen zijn te verkrijgen in zwart, gradiënt paars of groen.
Verkoop vegetarische gerechten stijgt met 25% bij Carrefour
Zes extra referenties in het nieuwe assortiment Carrefour Veggie - In de versafdeling vleeswaren - Carrefour biedt meer dan honderd vegetarische referenties
Carrefour België lanceerde in januari van dit jaar Carrefour Veggie, een nieuw 100% vegetarisch assortiment bestemd voor flexitariërs en vegetariërs … Er waren vijf referenties beschikbaar, allemaal in de diepvriesafdeling. Vandaag wordt dat assortiment aangevuld met zes nieuwe recepten, deze keer in de versafdeling. Deze referenties komen bij de meer dan honderd vegetarische producten die bij Carrefour te verkrijgen zijn.
De klanten waren meteen enthousiast. Het hele vegetarische aanbod van Carrefour is inderdaad bijzonder succesvol, met een blijvende groei in het volledige segment. Zijn het de goede voornemens van het begin van het jaar die de mensen lichter doen eten of is het de campagne ’40 dagen zonder vlees’?
De trend is alvast overduidelijk in het noorden van het land, in de grote steden en in de studentenregio’s, waar de verkoop met 25 % steeg. En hoewel de Walen nog altijd eerder vleeseters zijn, is ook in Wallonië een mooie stijging merkbaar in de verkoop van vegetarische producten.
Om op deze nieuwe vraag in te spelen, breidt Carrefour België zijn assortiment ‘Carrefour Veggie’ dus vroeger dan gepland uit met, vanaf nu, zes nieuwe 100 % vegetarische recepten, maar deze keer in de versafdeling (bij de vegetarische alternatieven die in de slagerijafdeling worden aangeboden).
Heerlijk en vindingrijk
Deze originele recepten zijn een geslaagde mix van groenten, peulvruchten en kruiden met een heerlijke smakencombinatie. Liefhebbers vinden ze terug in hun Hypermarkten Carrefour, Carrefour Market en Carrefour Express:
Carrefour Veggie Burger Boekweit Bulgur Prei 2 x 100 g – € 2,85 : Een smakelijke mengeling omhuld met een krokant laagje paneermeel samengesteld uit een granenmengeling: gierst, pompoen, bruin lijnzaad en ui.
Carrefour Veggie Burger Bulgur Koraallinzen Dille 2 x 100 g – € 2,85: Een krokante en zachte burger. Het verrassende recept combineert de subtiele smaak van bulgur en koraallinzen, gekruid met een vleugje dille.
Carrefour Veggie tofuburger op Indiase wijze 2 x 100 g – € 2,85: Een recept met een exotische smaak waarbij de delicate textuur van tofu gecombineerd wordt met verfijnde kruidige toetsen: zachte curry, smaakvolle koriander en een snufje gember.
Carrefour Veggie Burger Quinoa Bulgur Tomaat Paprika Basilicum 2 x 100 g – € 2,85: De krokante textuur van de quinoa contrasteert met de zachte bulgur. Het geheel wordt op smaak gebracht met groenten (tomaat, paprika), gekruid met basilicum en tijm.
Carrefour Veggie sojaballetjes natuur 12 stuks (200 g in totaal) – € 2,69: Balletjes met een zachte binnenkant om bij het aperitief of als hoofdgerecht op te dienen, met of zonder saus. Dit recept past bij alle soorten garnituur.
Carrefour Veggie sojaballetjes Tomaat Basilicum 12 stuks (200 g in totaal) – € 2,69: Mengsel van soja, tomaat en basilicum als heerlijk hapje bij het aperitief of als hoofdgerecht, eventueel met saus.
De recepten zijn in enkele minuten opgewarmd in de oven of de pan.
Carrefour Belgium is één van de grootste retailers in België en stelt zo’n 11.500 medewerkers te werk. Carrefour, dat is 752 winkels, waarvan 45 Hypermarkten Carrefour, 436 Markets, 269 Express buurtwinkels, 12 Carrefour Drives en meer dan 60 afhaalpunten in de winkel voor online bestellingen. Carrefour België is de partner van het dagelijks leven. Ze ontvangt elke dag zo’n 650.000 klanten en meer dan 75% van alle gezinnen in België, door hen een breed scala aan producten en diensten aan de juiste prijs aan te bieden.
Carrefour België maakt deel uit van de Groupe Carrefour, de tweede grootste retailer ter wereld en de grootste van Europa die 380.000 medewerkers tewerkstelt. Actief in 35 landen met meer dan 11.900 winkels, realiseerde de Groupe Carrefour in 2014 een omzet van 100,5 miljard.
Als partner van COP21 zet de Groupe Carrefour zich via initiatieven van elke dag in voor een meer duurzame en verantwoorde handel. Het CSR-beleid van de groep is gebaseerd op drie pijlers: de strijd tegen alle vormen van verspilling, de bescherming van de biodiversiteit en de ondersteuning van partners van het bedrijf.
5 Pluspunten voor een vakantie aan de 'Waalse kust'
Les Lacs de l’Eau d’Heure, 16 maart 2016. De kust is een populaire vakantiebestemming voor jong en oud. Minder bekend is dat ook Wallonië zijn ‘kust’ heeft en dat die zelf niet moet onder doen voor de ‘Vlaamse kust’ want de oeverlengte rond de Lacs de l’Eau d’Heure bedraagt maar liefst 70 km, wat zelf iets meer is dan de kust. Maar dit is niet het enige pluspunt. We zetten de vijf grootste pluspunten voor een vakantie aan de ‘Waalse kust’ graag even op een rij.
67 km < 70 km: Aan Zee kan je genieten van 67km strand. Maar de oevers van Les Lacs de l’Eau d’Heure zijn maar liefst 70 km lang. Rond deze oevers bevindt zich het grootste recreatiegebied van Wallonië. Ben je een wandel-of fietsliefhebber, maar blijf je liever weg van de drukke dijk, dan is het Ravel rondom de meren het perfecte alternatief om in alle rust te genieten van een tocht langs de oevers van de meren. Les Lacs de l’Eau d’Heure kan je dus zien als een mooie combinatie tussen het beste van de Kust en het beste van de Ardennen.
Zonder files: Terwijl je tijdens een zonnig weekend soms in de file staat naar de kust, rij je zelfs op de zonnigste zomerdagen filevrij naar het Land van de Meren dat op minder dan twee uur ligt van de meeste Vlaamse steden. Brussel en Hasselt liggen bijvoorbeeld dichter bij Les Lacs de l’Eau d’Heure dan Oostende of Blankenberge.
Aangename temperatuur: In het binnenland is het overigens meestal warmer dan aan de kust en is er ook geen koude bries. De gemiddelde temperatuur tijdens de zomermaanden bedraagt 23°C en de watertemperatuur kan gaan tot 21°C.
Oase van rust; We zien de beelden voor ons: tienduizenden mensen die zich een plaatsje zoeken op de overvolle stranden of drummen op de dijk bij ondergaande zon. ‘Op de koppen lopen’ kennen ze niet in Les Lacs de l’Eau d’Heure want het is één groot natuurgebied waar je de stilte als het ware kunt horen.
Buiten én binnen: De recreatiemogelijkheden op en rond de meren (zeilen, surfen, zwemmen, vissen, fietsen, wandelen…) zijn onuitputtelijk en ook de activiteiten binnen, zeker die voor gezinnen met kleine kinderen, zijn zeker de moeite waard. Zo kunnen jong en oud genieten van waterpret in het Aquacentrum. De ouders genieten van de rust in de balnéowellness. Een ritje met de amfibiebus Croco Rouge of een spelletje lasergame, het kan allemaal in Les Lacs de l’Eau d’Heure.
Kortom, Les Lacs de l’Eau d’Heure kan een mooi alternatief zijn voor een vakantie aan de kust want naast bovenstaande troeven beschikt Les Lacs de l’Eau d’Heure over gezellige vakantiewoningen aan de oevers van de meren. Een dagje naar de Waalse kust, een weekendje weg met familie of vrienden of een vakantie, in Les Lacs de l’Eau d’Heure is het allemaal mogelijk, doorheen het hele jaar.
Nog op zoek naar een leuke last-minute voor tijdens de paasvakantie? Reserveren kan bij Landal Village via www.landal.be of Golden Lakes Village via www.ardennen-vakantievillas.be.
Het Land van de Meren ligt in de provincie Henegouwen en Namen. Het is een vakantiebestemming voor het hele jaar, voor jong en oud en omvat de hele omgeving rond Les Lacs de l’Eau d’Heure, het grootste merengebied van België. De infrastructuur is fantastisch met comfortabele vakantiewoningen en bungalows, mogelijkheden om te zeilen, windsurfen, duiken, waterskiën, wandelen, fietsen. Het Land van de Meren is een goede uitvalsbasis om de verscholen hoekjes in het zuiden van Wallonië te ontdekken. Kortom, het is een uitgelezen dichtbij huis bestemming met een aantrekkelijke prijs-kwaliteit verhouding.
Chocolatier Galler opent nieuwe boetiek in Antwerpen
Op vrijdag 18 maart opende CHOCOLATIER GALLER een nieuwe boetiek in hartje Antwerpen. In deze nieuwe kleurrijke ruimte staan authenticiteit, vrijgevigheid en durf centraal.
Pralines, truffels, macarons en gevulde wafels verrassen en betoveren. Chocoladerepen, chocoladetabletten en de vermaarde ‘Chocolats du Chat’ vullen dit verrukkelijke gamma aan. Welkom in het koninkrijk van de zoete fijnproever!
De chocolade van Galler is een geslaagde combinatie van traditie en innovatie, het zijn chocoladecreaties om te (her)ontdekken en te delen.
Open van maandag tot zaterdag van 10 uur tot 18 uur, alsook elke eerste zondag van de maand van 13 uur tot 18 uur. Andere Boetieks van Galler in Vlaanderen: Brugge en Gent (vanaf april 2016).
Zodra het weer het toelaat halen we onze BBQ naar buiten. Niets heerlijker dan worstjes en ribbetjes bakken op de BBQ, genietend van een verfrissend drankje, samen met familie of vrienden. Dat Campingaz dé specialist is in buiten koken wisten we al, mede dankzij hun uitgebreide gamma gasbarbecues. Daar komen in 2016 met de 3 & 4 Series Classic EXS nog eens 2 toestellen bij!
De gloednieuwe 3 & 4 Series Classic EXS hebben respectievelijk een kookoppervlak van 2.800 en 3.500 cm². Ruim voldoende plaats voor heel wat heerlijks! Naast de roestvrijstalen branders, een warmhoudrooster en de krasvrije coating op de zijtafels en het bedieningspaneel, valt vooral de nieuwe InstaStart™ ontsteking op. Eenmaal op de gasfles aangesloten, ontsteek je automatisch met één draai aan de bedieningsknop de BBQ. Je hoeft dus geen ontstekingsknop op hetzelfde moment ingedrukt te houden. Zodra er gas vrijkomt en de gekozen brander actief is licht de bedieningsknop ook op. Dit maakt het gebruik nog veiliger, aangezien je steeds ziet of er sprake is van gastoevoer. Ook bijvoorbeeld wanneer de branders uitgeblazen zouden worden.
Lekker schoon!
Beide nieuwe barbecues zijn uitgerust met het InstaClean™-systeem waardoor het reinigen van je barbecue eenvoudiger is dan ooit. De onderdelen die tijdens het barbecueën vies worden, zoals de roosters, beschermers van de branders en zelfs de volledige kuip, kun je verwijderen en in de vaatwasser plaatsen. Snel, eenvoudig en hygiënisch!
Geniet van smaken uit de hele wereld
Baanbrekend evenwel is dat beide modellen uitgerust zijn met het Campingaz® culinaire modulaire kooksysteem voor maximale veelzijdigheid bij het koken. De binnenring van het gietijzeren rooster kun je verwijderen en vervangen door een handig Campingaz® modulair inzetstuk. Haal zo het maximale uit je barbecue en bereid de heerlijkste barbecuegerechten! Serveer eens een verse pizza, bereid op een echte pizzasteen. Of geniet van een heerlijke paella, gemaakt in een Spaanse paellapan. Als je van roerbakgerechten houdt, gebruik dan de wok met antiaanbaklaag. Bereid een perfect gegrilde kip met de gevogeltehouder of misschien wil je toch gewoon je gietijzeren grillrooster gebruiken om de perfecte steak te kunnen grillen?
De barbecues zijn erg praktisch, want voorzien van 4 wielen, waardoor je ze makkelijk verplaatst. De zijtafels kun je inklappen. Dankzij de deurtjes kun je je kookaccessoires uit het zicht opbergen. Diezelfde accessoires hang je tijdens gebruik eenvoudig op aan de haakjes die zich aan de zijtafels bevinden.
BBQ-recept: Pizza met mozzarella en rucola
Ook zin om eens een pizza op de BBQ klaar te maken maar weet je niet hoe te beginnen? Volg dan dit recept!
Voorbereiding
Voor het deeg: Steek de barbecue aan en sluit het deksel (om een temperatuur van 250°C te bereiken). Los de gist op in het warme water en voeg een lepel bloem toe. Laat gedurende 10 minuten rijzen. Doe de bloem in een kom, maak een kuiltje in het midden en doe daarin het zout, de olie en de gist. Meng alles goed door elkaar en trek en kneed het deeg dan gedurende ongeveer 10 minuten. Leg het deeg zodra het flexibel aanvoelt in een met bloem bestoven kom, bedek de kom met een doek en zet hem weg op een warme plaats (25°C). Laat het deeg rijzen totdat het in volume verdubbelt. Vouw het deeg over zichzelf heen en leg het dan op een met bloem bestrooid oppervlak. Rol het met een deegroller uit tot een 5 mm dikke, ronde lap. Bestuif de pizzabakplaat licht met bloem en leg de lap deeg erop. Bak het deeg gedurende 5 minuten met gesloten deksel. Het deeg moet wit worden.
Voor de pizza
Snijd de mozzarella en de tomaten (verwijder de zaadlijsten) in plakken. • Bedek het deeg met een dunne laag tomatensaus, leg de tomaten- en mozzarellaplakken erop en besprenkel met olijfolie. Sluit het deksel en bak gedurende 4 tot 5 minuten. Haal de pizza uit de barbecue en voeg de olijven en raketsla (rucola) toe.
Ingrediënten: Voor het deeg 250 g bloem, 5 cl olijfolie, 20 cl warm water, 2 snufjes tafelzout, 20 g bakkersgist. Voor de vulling: 10 cl tomatensaus, 2 tomaten, 2 mozzarella’s, Zwarte olijven naar smaak, Olijfolie naar smaak, Raketsla (rucola) naar smaak.
Tip van de Campingaz chef: Doe nooit zout bij de gist. Er kan verse tijm of salie aan het deeg worden toegevoegd. Voor wat extra smaak aan de tomatensaus sauteer je in een pan op een laag vuurtje 2 knoflookteentjes in een beetje olijfolie. Daarna voeg je de tomatenpulp toe (pakje van 400 gram) samen met een eetlepel fijne suiker en wat zout. Het geheel wordt vervolgens gedurende 15 minuten op zacht vuur gekookt en goed doorgeroerd.
BBQ-recept: Gebraden kip met cider
Toch meer zin in kip, maar dan eens “anders” en “very American”. Dan hebben we dit recept voor je!
Voorbereiding: Flambeer de kip eventueel. Was de appels en snijd deze in vier parten. Verwarm de barbecuegrill voor tot 240°C. Meng de kippenbouillon met water en zet apart. • Pel de uien en sjalotten en snijd ze in tweeën. Wrijf de kip in met citroen. Doe de citroen daarna samen met het bouquet garni, een eetlepel zeezout en 2 mespunten peper in de buikholte van de kip. Plaats de kip op de basis en leg de appels en wat klontjes boter eromheen. Braad de kip gedurende 15 minuten en besprenkel hem dan met cider en kippenbouillon. Herhaal dit regelmatig gedurende de hele kooktijd (45 tot 55 minuten). Bereidingstijd: 45 tot 55 minuten
Voor 2 personen
Ingrediënten: 1 scharrelkip van ten minste 1,8 kg, 1 kg Reine des Reinette appels (smakelijke dessertappel, verkrijgbaar vanaf midden- tot laat appelseizoen), 50 g boter, 1 fles rauwe-appelcider, 2 dl kippenbouillon, 2 uien en 4 sjalotten, 1 bouquet garni, 1 citroen, Zeezout en witte peper
Tip van de Campingaz chef: Besprenkel de kip gedurende het braden regelmatig met een kleine soeplepel met cider en kippenbouillon om de zijkanten heerlijk mals en knapperig te maken.
Campingaz: In 1949 kwam kampeerfanaat René Sillon op het idee om een revolutionaire hervulbare, compacte butaancilinder op de markt te brengen die het leven van heel wat kampeerders een stuk eenvoudiger zou maken. Deze R901 was het startschot voor een reeks producten voor comfortabel kamperen, waarbij innovatie en design door de jaren heen steeds belangrijker werden. Het merk Campingaz is sinds 1996 eigendom van Coleman Company Inc. Sinds de invoering van de kleine, blauwe, navulbare gasfles is Campingaz uitgegroeid tot dé specialist in buiten koken en één van de Europese leiders in gasoplossingen en outdoor kampeer- en kooktoestellen.