Verkoop vegetarische gerechten stijgt met 25% bij Carrefour
Zes extra referenties in het nieuwe assortiment Carrefour Veggie - In de versafdeling vleeswaren - Carrefour biedt meer dan honderd vegetarische referenties
Carrefour België lanceerde in januari van dit jaar Carrefour Veggie, een nieuw 100% vegetarisch assortiment bestemd voor flexitariërs en vegetariërs … Er waren vijf referenties beschikbaar, allemaal in de diepvriesafdeling. Vandaag wordt dat assortiment aangevuld met zes nieuwe recepten, deze keer in de versafdeling. Deze referenties komen bij de meer dan honderd vegetarische producten die bij Carrefour te verkrijgen zijn.
De klanten waren meteen enthousiast. Het hele vegetarische aanbod van Carrefour is inderdaad bijzonder succesvol, met een blijvende groei in het volledige segment. Zijn het de goede voornemens van het begin van het jaar die de mensen lichter doen eten of is het de campagne ’40 dagen zonder vlees’?
De trend is alvast overduidelijk in het noorden van het land, in de grote steden en in de studentenregio’s, waar de verkoop met 25 % steeg. En hoewel de Walen nog altijd eerder vleeseters zijn, is ook in Wallonië een mooie stijging merkbaar in de verkoop van vegetarische producten.
Om op deze nieuwe vraag in te spelen, breidt Carrefour België zijn assortiment ‘Carrefour Veggie’ dus vroeger dan gepland uit met, vanaf nu, zes nieuwe 100 % vegetarische recepten, maar deze keer in de versafdeling (bij de vegetarische alternatieven die in de slagerijafdeling worden aangeboden).
Heerlijk en vindingrijk
Deze originele recepten zijn een geslaagde mix van groenten, peulvruchten en kruiden met een heerlijke smakencombinatie. Liefhebbers vinden ze terug in hun Hypermarkten Carrefour, Carrefour Market en Carrefour Express:
Carrefour Veggie Burger Boekweit Bulgur Prei 2 x 100 g – € 2,85 : Een smakelijke mengeling omhuld met een krokant laagje paneermeel samengesteld uit een granenmengeling: gierst, pompoen, bruin lijnzaad en ui.
Carrefour Veggie Burger Bulgur Koraallinzen Dille 2 x 100 g – € 2,85: Een krokante en zachte burger. Het verrassende recept combineert de subtiele smaak van bulgur en koraallinzen, gekruid met een vleugje dille.
Carrefour Veggie tofuburger op Indiase wijze 2 x 100 g – € 2,85: Een recept met een exotische smaak waarbij de delicate textuur van tofu gecombineerd wordt met verfijnde kruidige toetsen: zachte curry, smaakvolle koriander en een snufje gember.
Carrefour Veggie Burger Quinoa Bulgur Tomaat Paprika Basilicum 2 x 100 g – € 2,85: De krokante textuur van de quinoa contrasteert met de zachte bulgur. Het geheel wordt op smaak gebracht met groenten (tomaat, paprika), gekruid met basilicum en tijm.
Carrefour Veggie sojaballetjes natuur 12 stuks (200 g in totaal) – € 2,69: Balletjes met een zachte binnenkant om bij het aperitief of als hoofdgerecht op te dienen, met of zonder saus. Dit recept past bij alle soorten garnituur.
Carrefour Veggie sojaballetjes Tomaat Basilicum 12 stuks (200 g in totaal) – € 2,69: Mengsel van soja, tomaat en basilicum als heerlijk hapje bij het aperitief of als hoofdgerecht, eventueel met saus.
De recepten zijn in enkele minuten opgewarmd in de oven of de pan.
Carrefour Belgium is één van de grootste retailers in België en stelt zo’n 11.500 medewerkers te werk. Carrefour, dat is 752 winkels, waarvan 45 Hypermarkten Carrefour, 436 Markets, 269 Express buurtwinkels, 12 Carrefour Drives en meer dan 60 afhaalpunten in de winkel voor online bestellingen. Carrefour België is de partner van het dagelijks leven. Ze ontvangt elke dag zo’n 650.000 klanten en meer dan 75% van alle gezinnen in België, door hen een breed scala aan producten en diensten aan de juiste prijs aan te bieden.
Carrefour België maakt deel uit van de Groupe Carrefour, de tweede grootste retailer ter wereld en de grootste van Europa die 380.000 medewerkers tewerkstelt. Actief in 35 landen met meer dan 11.900 winkels, realiseerde de Groupe Carrefour in 2014 een omzet van 100,5 miljard.
Als partner van COP21 zet de Groupe Carrefour zich via initiatieven van elke dag in voor een meer duurzame en verantwoorde handel. Het CSR-beleid van de groep is gebaseerd op drie pijlers: de strijd tegen alle vormen van verspilling, de bescherming van de biodiversiteit en de ondersteuning van partners van het bedrijf.
5 Pluspunten voor een vakantie aan de 'Waalse kust'
Les Lacs de l’Eau d’Heure, 16 maart 2016. De kust is een populaire vakantiebestemming voor jong en oud. Minder bekend is dat ook Wallonië zijn ‘kust’ heeft en dat die zelf niet moet onder doen voor de ‘Vlaamse kust’ want de oeverlengte rond de Lacs de l’Eau d’Heure bedraagt maar liefst 70 km, wat zelf iets meer is dan de kust. Maar dit is niet het enige pluspunt. We zetten de vijf grootste pluspunten voor een vakantie aan de ‘Waalse kust’ graag even op een rij.
67 km < 70 km: Aan Zee kan je genieten van 67km strand. Maar de oevers van Les Lacs de l’Eau d’Heure zijn maar liefst 70 km lang. Rond deze oevers bevindt zich het grootste recreatiegebied van Wallonië. Ben je een wandel-of fietsliefhebber, maar blijf je liever weg van de drukke dijk, dan is het Ravel rondom de meren het perfecte alternatief om in alle rust te genieten van een tocht langs de oevers van de meren. Les Lacs de l’Eau d’Heure kan je dus zien als een mooie combinatie tussen het beste van de Kust en het beste van de Ardennen.
Zonder files: Terwijl je tijdens een zonnig weekend soms in de file staat naar de kust, rij je zelfs op de zonnigste zomerdagen filevrij naar het Land van de Meren dat op minder dan twee uur ligt van de meeste Vlaamse steden. Brussel en Hasselt liggen bijvoorbeeld dichter bij Les Lacs de l’Eau d’Heure dan Oostende of Blankenberge.
Aangename temperatuur: In het binnenland is het overigens meestal warmer dan aan de kust en is er ook geen koude bries. De gemiddelde temperatuur tijdens de zomermaanden bedraagt 23°C en de watertemperatuur kan gaan tot 21°C.
Oase van rust; We zien de beelden voor ons: tienduizenden mensen die zich een plaatsje zoeken op de overvolle stranden of drummen op de dijk bij ondergaande zon. ‘Op de koppen lopen’ kennen ze niet in Les Lacs de l’Eau d’Heure want het is één groot natuurgebied waar je de stilte als het ware kunt horen.
Buiten én binnen: De recreatiemogelijkheden op en rond de meren (zeilen, surfen, zwemmen, vissen, fietsen, wandelen…) zijn onuitputtelijk en ook de activiteiten binnen, zeker die voor gezinnen met kleine kinderen, zijn zeker de moeite waard. Zo kunnen jong en oud genieten van waterpret in het Aquacentrum. De ouders genieten van de rust in de balnéowellness. Een ritje met de amfibiebus Croco Rouge of een spelletje lasergame, het kan allemaal in Les Lacs de l’Eau d’Heure.
Kortom, Les Lacs de l’Eau d’Heure kan een mooi alternatief zijn voor een vakantie aan de kust want naast bovenstaande troeven beschikt Les Lacs de l’Eau d’Heure over gezellige vakantiewoningen aan de oevers van de meren. Een dagje naar de Waalse kust, een weekendje weg met familie of vrienden of een vakantie, in Les Lacs de l’Eau d’Heure is het allemaal mogelijk, doorheen het hele jaar.
Nog op zoek naar een leuke last-minute voor tijdens de paasvakantie? Reserveren kan bij Landal Village via www.landal.be of Golden Lakes Village via www.ardennen-vakantievillas.be.
Het Land van de Meren ligt in de provincie Henegouwen en Namen. Het is een vakantiebestemming voor het hele jaar, voor jong en oud en omvat de hele omgeving rond Les Lacs de l’Eau d’Heure, het grootste merengebied van België. De infrastructuur is fantastisch met comfortabele vakantiewoningen en bungalows, mogelijkheden om te zeilen, windsurfen, duiken, waterskiën, wandelen, fietsen. Het Land van de Meren is een goede uitvalsbasis om de verscholen hoekjes in het zuiden van Wallonië te ontdekken. Kortom, het is een uitgelezen dichtbij huis bestemming met een aantrekkelijke prijs-kwaliteit verhouding.
Chocolatier Galler opent nieuwe boetiek in Antwerpen
Op vrijdag 18 maart opende CHOCOLATIER GALLER een nieuwe boetiek in hartje Antwerpen. In deze nieuwe kleurrijke ruimte staan authenticiteit, vrijgevigheid en durf centraal.
Pralines, truffels, macarons en gevulde wafels verrassen en betoveren. Chocoladerepen, chocoladetabletten en de vermaarde ‘Chocolats du Chat’ vullen dit verrukkelijke gamma aan. Welkom in het koninkrijk van de zoete fijnproever!
De chocolade van Galler is een geslaagde combinatie van traditie en innovatie, het zijn chocoladecreaties om te (her)ontdekken en te delen.
Open van maandag tot zaterdag van 10 uur tot 18 uur, alsook elke eerste zondag van de maand van 13 uur tot 18 uur. Andere Boetieks van Galler in Vlaanderen: Brugge en Gent (vanaf april 2016).
Zodra het weer het toelaat halen we onze BBQ naar buiten. Niets heerlijker dan worstjes en ribbetjes bakken op de BBQ, genietend van een verfrissend drankje, samen met familie of vrienden. Dat Campingaz dé specialist is in buiten koken wisten we al, mede dankzij hun uitgebreide gamma gasbarbecues. Daar komen in 2016 met de 3 & 4 Series Classic EXS nog eens 2 toestellen bij!
De gloednieuwe 3 & 4 Series Classic EXS hebben respectievelijk een kookoppervlak van 2.800 en 3.500 cm². Ruim voldoende plaats voor heel wat heerlijks! Naast de roestvrijstalen branders, een warmhoudrooster en de krasvrije coating op de zijtafels en het bedieningspaneel, valt vooral de nieuwe InstaStart™ ontsteking op. Eenmaal op de gasfles aangesloten, ontsteek je automatisch met één draai aan de bedieningsknop de BBQ. Je hoeft dus geen ontstekingsknop op hetzelfde moment ingedrukt te houden. Zodra er gas vrijkomt en de gekozen brander actief is licht de bedieningsknop ook op. Dit maakt het gebruik nog veiliger, aangezien je steeds ziet of er sprake is van gastoevoer. Ook bijvoorbeeld wanneer de branders uitgeblazen zouden worden.
Lekker schoon!
Beide nieuwe barbecues zijn uitgerust met het InstaClean™-systeem waardoor het reinigen van je barbecue eenvoudiger is dan ooit. De onderdelen die tijdens het barbecueën vies worden, zoals de roosters, beschermers van de branders en zelfs de volledige kuip, kun je verwijderen en in de vaatwasser plaatsen. Snel, eenvoudig en hygiënisch!
Geniet van smaken uit de hele wereld
Baanbrekend evenwel is dat beide modellen uitgerust zijn met het Campingaz® culinaire modulaire kooksysteem voor maximale veelzijdigheid bij het koken. De binnenring van het gietijzeren rooster kun je verwijderen en vervangen door een handig Campingaz® modulair inzetstuk. Haal zo het maximale uit je barbecue en bereid de heerlijkste barbecuegerechten! Serveer eens een verse pizza, bereid op een echte pizzasteen. Of geniet van een heerlijke paella, gemaakt in een Spaanse paellapan. Als je van roerbakgerechten houdt, gebruik dan de wok met antiaanbaklaag. Bereid een perfect gegrilde kip met de gevogeltehouder of misschien wil je toch gewoon je gietijzeren grillrooster gebruiken om de perfecte steak te kunnen grillen?
De barbecues zijn erg praktisch, want voorzien van 4 wielen, waardoor je ze makkelijk verplaatst. De zijtafels kun je inklappen. Dankzij de deurtjes kun je je kookaccessoires uit het zicht opbergen. Diezelfde accessoires hang je tijdens gebruik eenvoudig op aan de haakjes die zich aan de zijtafels bevinden.
BBQ-recept: Pizza met mozzarella en rucola
Ook zin om eens een pizza op de BBQ klaar te maken maar weet je niet hoe te beginnen? Volg dan dit recept!
Voorbereiding
Voor het deeg: Steek de barbecue aan en sluit het deksel (om een temperatuur van 250°C te bereiken). Los de gist op in het warme water en voeg een lepel bloem toe. Laat gedurende 10 minuten rijzen. Doe de bloem in een kom, maak een kuiltje in het midden en doe daarin het zout, de olie en de gist. Meng alles goed door elkaar en trek en kneed het deeg dan gedurende ongeveer 10 minuten. Leg het deeg zodra het flexibel aanvoelt in een met bloem bestoven kom, bedek de kom met een doek en zet hem weg op een warme plaats (25°C). Laat het deeg rijzen totdat het in volume verdubbelt. Vouw het deeg over zichzelf heen en leg het dan op een met bloem bestrooid oppervlak. Rol het met een deegroller uit tot een 5 mm dikke, ronde lap. Bestuif de pizzabakplaat licht met bloem en leg de lap deeg erop. Bak het deeg gedurende 5 minuten met gesloten deksel. Het deeg moet wit worden.
Voor de pizza
Snijd de mozzarella en de tomaten (verwijder de zaadlijsten) in plakken. • Bedek het deeg met een dunne laag tomatensaus, leg de tomaten- en mozzarellaplakken erop en besprenkel met olijfolie. Sluit het deksel en bak gedurende 4 tot 5 minuten. Haal de pizza uit de barbecue en voeg de olijven en raketsla (rucola) toe.
Ingrediënten: Voor het deeg 250 g bloem, 5 cl olijfolie, 20 cl warm water, 2 snufjes tafelzout, 20 g bakkersgist. Voor de vulling: 10 cl tomatensaus, 2 tomaten, 2 mozzarella’s, Zwarte olijven naar smaak, Olijfolie naar smaak, Raketsla (rucola) naar smaak.
Tip van de Campingaz chef: Doe nooit zout bij de gist. Er kan verse tijm of salie aan het deeg worden toegevoegd. Voor wat extra smaak aan de tomatensaus sauteer je in een pan op een laag vuurtje 2 knoflookteentjes in een beetje olijfolie. Daarna voeg je de tomatenpulp toe (pakje van 400 gram) samen met een eetlepel fijne suiker en wat zout. Het geheel wordt vervolgens gedurende 15 minuten op zacht vuur gekookt en goed doorgeroerd.
BBQ-recept: Gebraden kip met cider
Toch meer zin in kip, maar dan eens “anders” en “very American”. Dan hebben we dit recept voor je!
Voorbereiding: Flambeer de kip eventueel. Was de appels en snijd deze in vier parten. Verwarm de barbecuegrill voor tot 240°C. Meng de kippenbouillon met water en zet apart. • Pel de uien en sjalotten en snijd ze in tweeën. Wrijf de kip in met citroen. Doe de citroen daarna samen met het bouquet garni, een eetlepel zeezout en 2 mespunten peper in de buikholte van de kip. Plaats de kip op de basis en leg de appels en wat klontjes boter eromheen. Braad de kip gedurende 15 minuten en besprenkel hem dan met cider en kippenbouillon. Herhaal dit regelmatig gedurende de hele kooktijd (45 tot 55 minuten). Bereidingstijd: 45 tot 55 minuten
Voor 2 personen
Ingrediënten: 1 scharrelkip van ten minste 1,8 kg, 1 kg Reine des Reinette appels (smakelijke dessertappel, verkrijgbaar vanaf midden- tot laat appelseizoen), 50 g boter, 1 fles rauwe-appelcider, 2 dl kippenbouillon, 2 uien en 4 sjalotten, 1 bouquet garni, 1 citroen, Zeezout en witte peper
Tip van de Campingaz chef: Besprenkel de kip gedurende het braden regelmatig met een kleine soeplepel met cider en kippenbouillon om de zijkanten heerlijk mals en knapperig te maken.
Campingaz: In 1949 kwam kampeerfanaat René Sillon op het idee om een revolutionaire hervulbare, compacte butaancilinder op de markt te brengen die het leven van heel wat kampeerders een stuk eenvoudiger zou maken. Deze R901 was het startschot voor een reeks producten voor comfortabel kamperen, waarbij innovatie en design door de jaren heen steeds belangrijker werden. Het merk Campingaz is sinds 1996 eigendom van Coleman Company Inc. Sinds de invoering van de kleine, blauwe, navulbare gasfles is Campingaz uitgegroeid tot dé specialist in buiten koken en één van de Europese leiders in gasoplossingen en outdoor kampeer- en kooktoestellen.
Stile is goud - Stofzuigen en koken zonder geluid met Bosch
Praten met je vrienden, een telefoontje plegen, een tv-programma volgen of gewoon wat muziek beluisteren…: tot nu toe was dat gewoonweg niet te verzoenen met de dagdagelijkse huishoudklussen zoals stofzuigen of een soepje bereiden. Maar er is nieuws dat als muziek in de oren klinkt: Bosch bindt de strijd aan tegen het geluid.
Ssssst... Met het concept SilenceSound beperkt Bosch het geluid van stofzuigers tot een ongeëvenaard laag peil. Om dat te bereiken hebben ingenieurs aan verschillende facetten tegelijk gewerkt. Zo ontwierpen ze een nieuwe motor op basis van elementen die geluid beperken aan de bron, terwijl het montagesysteem het geluid onmiddellijk absorbeert dankzij de elastische materialen die het ondersteunen. Dit alles zit opgeborgen in een drievoudige beschermende capsule die het vrijkomende geluidsvolume drastisch beperkt. Andere inspanningen gebeurden aan de binnenwand van de buis, de zuigkanalen, de keuze van het dempingsmateriaal… Het resultaat is de splinternieuwe Ergomaxx’x ProSilence 59 van Bosch. Met amper 59 dB is deze stofzuiger met zak de stilste die verkrijgbaar is op de Belgische markt.
Naast het SilenceSound systeem is de Ergomaxx’x ProSilence 59 uitgerust met de allernieuwste QuattroPower technologie van Bosch. Door de HiSpin motor te combineren met een nieuwe zuigmond, een geoptimaliseerd afdichtingssysteem en de PowerProtect stofzuigerzak, levert deze stofzuiger ronduit fantastische prestaties met een uiterst beperkt elektriciteitsverbruik (energielabel A). Adviesprijs: €299,99.
Je hoort ‘m bijna niet
De strijd tegen geluid beperkt zich niet enkel tot stofzuigers met zak. Met een geluidsniveau van slechts 66 dB is de Relaxx'x ProSilence 66 van Bosch een bijzonder stille partner: hij ontpopt zich tot de stilste stofzuiger zonder zak die momenteel verkrijgbaar is in België. En ook hier gaat die discretie gepaard met een laag energieverbruik (energielabel A) en een indrukwekkende zuigkracht.
De Relaxx’x ProSilence 66 werd uitgerust met de SensorBagless technologie: een sensor analyseert voortdurend de prestaties en indien nodig activeert hij automatisch het SelfClean systeem. Tot slot is hij uitgerust met een hygiënische, afwasbare Hepa filter. Adviesprijs: €379,99
De SilentMixx, je bent meteen verkocht!
Soep, gemalen ijs, smoothies…: de blender heeft heel wat troeven waarmee hij steeds populairder wordt bij Belgische gezinnen. En dit is nog meer het geval met de SilentMixx; zijn voornaamste kwaliteit is dat hij extreem weinig geluid maakt. Maar al te vaak worden blenders geassocieerd met luide en onaangename geluiden. Bosch pakte dit probleem aan.
De SilentMixx is voorzien van een glazen ThermoSafe kan van 2,3 liter die zowel warme als koude bereidingen aankan. Deze blender is dankzij het Easy KlickKnife systeem gemakkelijk schoon te maken: de stukken zijn handig demonteerbaar zonder enig gevaar van de vier superscherpe inox mesjes.
Magimix, de uitvinder van de keukenmachine lanceert met Cook Expert een nieuwe multifunctionele keukenmachine. De keukenmachine is een uitvinding van Robot Coupe die meer dan 40 jaar geleden werd gecreëerd in Bourgondië. Ze lag aan de basis van een ingrijpende verandering in de horecawereld waarbij Robot Coupe in nagenoeg elke professionele keuken aanwezig is. Tegelijk groeide de belangstelling van de doorsnee consument, na tal van onderzoeken werd eveneens een consumentenversie van de machine gelanceerd onder de naam van Magimix.
Het nieuwe concept van de kokende keukenmachine heeft als doelgroep mensen die graag alles ‘zelf doen’ en is een uitstekend hulpmiddel voor de liefhebbers van koken maar ook voor de beginnelingen in de keuken. Het nieuwe toestel beantwoordt volledig aan de signatuur van Magimix, multifunctioneel, visueel herkenbaar met robuustheid en eenvoud maar vooral doeltreffend en betrouwbaar. Ze biedt een grotere functionaliteit dan haar voorgangers, is minder ingewikkeld en bezit een uitgesproken resultaatverplichting. Dit alles werd bereikt door een intuïtieve bediening en duidelijke digitale display.
Cook Expert is een uniek apparaat , een handig hulpmiddel in de bereiding van voorgerecht tot dessert. Ook aantal het design werd ruime aandacht besteed, de machine biedt een deksel van glas en roestvrij staal, een dubbelwandige roestvrijstalen kom, een metalen onderstel met lakafwerking en een kleurenscherm voor tiptoetsbediening. De multifunctionaliteit van de Cook expert wordt aangevuld door 12 automatische programma’s waarmee gemakkelijk de dagelijkse tot de meer ingewikkelde maaktijden bereid kunnen worden, o.m. gepureerde of romige soep, sudderen en stomen, brood, broche, deeg, taart of stijfgeklopt eiwit, risotto en puree. De machine snijdt, raspt en mixt maar bereidt eveneens smoothie, gestampt ijs, sorbet en zelfs babyvoeding.
Bij de Cook expert hoort een kookboek met meer dan 300 recepten, kookboek dat werd ontwikkeld in samenwerking met Marabout. Ieder recept is minstens 4 keer getest en tot 10 keer bij de meer ingewikkelde recepten. Bovendien is er een gratis Magimix Cook Expert app voor mobiel en tablet. De kostprijs van deze nieuwe Cook expert bedraagt 1200€.
Het toeristische thema in Wallonië voor 2016 is fietsen. René Collin, Waals minister van Toerisme, zette het themajaar in op 9 maart 2016 in het bijzijn van de verzamelde pers. Naast het steeds groeiende aanbod voor fietsers in Wallonië, blijkt ook de interesse voor fietstoerisme aanwezig. 11,3% van de Vlamingen noemt fietsen als een van de activiteiten tijdens hun uitstapjes naar Wallonië. Om dit aanbod beter bekend te maken en zo meer toeristen te overtuigen van de uitgebreide fietsmogelijkheden in Wallonië, werd het tijd om deze regio te positioneren als fietsbestemming bij uitstek.
Promotie
Het belangrijkste promotiemiddel is de nieuwe, speciaal voor het themajaar uitgegeven brochure “Heerlijk fietsen in Wallonië”. De 120 pagina’s tellende brochure bevat naast 45 fietstochten verspreid over de vijf provincies, ook uitgebreide informatie over het fietsaanbod in Wallonië, zoals de internationale - en gewestelijke langeafstandsroutes, het RAVeL-netwerk, de fietsknooppuntennetwerken, thematische fietsroutes, sportieve fietsmogelijkheden, fietsvriendelijke labels, fietsverhuur…Daarnaast is er ook de website www.fietseninwallonie.be die eveneens informatie over het fietstoerisme in Wallonië aanbiedt en waar de brochures gratis gedownload en besteld kunnen worden.
Een groeiend aanbod
Op 7 december 2015 lanceerde Waals minister van Toerisme René Collin aan de toeristische sector een oproep tot het indienen van projecten met het oog op het uitbreiden en verbeteren van het aanbod en de infrastructuur van het fietstoerisme. De oproep, die afgesloten werd op 15 februari, leverde 137 sollicitatiedossiers op, waarvan het merendeel afkomstig van toeristische organisaties, maar ook toeristische attracties en logies toonden interesse. Alle provincies zijn vertegenwoordigd. Inhoudelijk gaat het om het aanleggen van fietsparkings, fietsstallingen en oplaadpunten voor elektrische fietsen, en het aankopen van fietsen voor verhuur.
Daarnaast zijn de provincies Waals-Brabant en Luik bezig met het uitwerken of uitbreiden van fietsknooppuntennetwerken, ter aanvulling van de reeds bestaande netwerken in Wallonië. De afwerking ervan zal niet rond zijn voor eind 2016.
Konfijten ... Didden gooit het over een andere boeg
De Belgische leider op de markt van konfijten innoveert opnieuw met een verrassend product: Konfijt voor Hamburger in 'squeeze'-formaat. Dit bijzonder handige konfijt zorgt voor extra smaak aan tafel of bij een barbecue! En dat is niet alles …
Al 90 jaar verwent Didden ons met gloednieuwe producten: warme of koude sauzen, condimenten of konfijten ... Didden en zijn teams zetten steevast hun tanden in de beste ingrediënten en de lekkerste recepten ter aanvulling of afwerking van traditionele of creatieve gerechten. Wanneer ze dan ook nog eens de handigste verpakking voor elk gebruik voorzien, dan is het geluk aan tafel helemaal compleet!
Een konfijt is meer dan een traditionele begeleiding voor foie gras tijdens de eindejaarsfeesten! Vandaag stelt Michèle Didden, CEO van deze kmo, dan ook trots haar Konfijt voor Hamburger in 'squeeze'-formaat voor. Dit is meteen de jongste telg van een gamma klassieke en onverwachte creaties. Didden heeft de visie en knowhow op het vlak van konfijten om ons mooie gastronomische verrassingen voor te schotelen. Producten waar we dit voorjaar 2016 zelfs een beetje van ondersteboven zijn. En de nieuwe collectie vliegt er meteen in met 2 nieuwkomers in 'squeeze'-formaat.
Konfijt voor Hamburger: we laten ons met plezier meevoeren op de hype van trendy hamburgers. Dit konfijt versterkt de smaak van uw hamburger met de smeuïge en zoete toets van gekarameliseerde uien die dit eenvoudige, maar overheerlijke recept wondermooi parfumeren. Gebruik Konfijt voor Hamburger op twee manieren: giet de saus bij de gebakken hamburger (klassieke versie) of voeg het rechtstreeks bij de vleesbereiding (ongeveer 10 %) voor een subtiele smaakversterking.
Konfijt Tomaten Chili: dit zachte en zoete konfijt past perfect bij kalkoen-, kip- en runderbrochettes. Voeg het konfijt gerust ook toe in de wokpan, samen met een soeplepel olijf- of sesamolie.
Drie, twee, één ... squeezen maar! Het antwoord van Didden voor alle fijnproevers die – al dan niet geduldig – zitten te watertanden bij het vooruitzicht op nieuwe smaken en nieuwe smaakcombinaties? Squeeze! Knijp met beide handen of twee vingers in de fles om de volledige inhoud eruit te krijgen of de gewenste portie te doseren. Geen geknoei meer met lepels! Zo handig en cool dat u hem zelfs kunt meenemen voor een picknick!
Squeezes-konfijten in 220 g: in België verkrijgbaar in de supermarkten Carrefour en Carrefour Market by Mestdagh. Prijs: de aanbevolen verkoopprijs van de konfijten schommelt afhankelijk van de variëteit tussen € 2,35 en € 2,55. Op de website van Didden (www.diddenfood.com) vindt u alle verkooppunten bij u in de buurt en allerlei leuke recepten. Verras uw familie en vrienden! www.diddenfood.com
Vrienden van de Smaak viert vijfjarig bestaan met culi-trip naar Portugal
In 2012 startte Didier Bastiaens met Vrienden van de Smaak: een unieke culinaire beleving op uitzonderlijke plekjes in Vlaanderen. Vrienden van de Smaak blaast vijf kaarsjes uit – de perfecte aanleiding voor een exclusieve 4-daagse trip naar Portugal. Op het programma van 21 t.e.m. 24 juli: cultuur, vriendschap en gastronomie tussen Unesco-werelderfgoed.
Memorabele belevenis: Vrienden van de Smaak laat liefhebbers van lekker eten en drinken genieten van verrukkelijke diners op buitengewone locaties. Avontuurlijke chefs koken de sterren van de hemel met lokale, pure en eerlijke producten. De gasten schuiven aan één lange tafel aan, en genieten van een totaalbeleving die álle zintuigen verwent.
Cultuur en gastronomie in Portugal: De culi-trip om het vijfjarige bestaan te vieren, neemt gasten van 21 t.e.m. 24 juli mee op een eigenzinnige rondreis door het mekka van de Portugese wijnen en de porto. De deelnemers verblijven in een schitterend vijfsterrenhotel, en ontdekken het beste van wat Porto en omstreken te bieden heeft op culinair én cultureel vlak. De link met Vlaanderen is nooit veraf: we bezoeken de wijngaarden van de enige Belgische portomaker ter wereld, Roland Heelen. En we tafelen met zicht op de betoverende Douro-vallei: een als Werelderfgoed erkend cultuurlandschap.
Verrassend, veelzijdig, verrukkelijk: De culi-trip mikt op levensgenieters en foodies die in zijn voor een grandioze trip boordevol hoogtepunten. Van een begeleide tour door Porto en een offroad-rit met 4x4’s, tot bezoeken aan authentieke porto- en wijnmakers, een boottocht op de Douro, en workshops. De culi-trip vindt plaats van donderdag 21 juli t.e.m. zondag 24 juli 2016. Wie erbij wil zijn, moet zich haasten: er zijn slechts veertig plaatsen beschikbaar.
Meer info, een gedetailleerd programma en online reserveren kan online via: www.vriendenvandesmaak.be
PROGRAMMA
Dag 1: Porto in geuren en kleuren, met een vleugje avontuur: De eerste dag nemen we je mee op een begeleid bezoek aan Porto. We struinen er rond in de nieuwe en de oude stad, en snuiven de heerlijke geuren van verse producten op in de overdekte groenten- en fruitmarkt. Na de lunch gaan we offroad met 4x4’s. En ’s avonds spoelen we het avontuur van ons af met een grandioos zeevruchtendiner in de oude haven van Porto.
Dag 2: Degusteren in stijl, op betoverende plekjes: Op dag twee breng je een bezoek aan portomaker Quinta do Mourao en geniet je van een wijndegustatie en verrassende lunch bij wijnmaker Quinta da Réde. In de namiddag geniet je van alle faciliteiten van het vijfsterren hotel. ’s Avonds dompelen we je onder in een onvergetelijke Vrienden van de Smaak-belevenis. Onze lange tafel staat opgesteld met zicht op de betoverende Douro-vallei, Unesco werelderfgoed.
Dag 3: Ontspanning, cultuur en entertainment: Op de derde dag zakken we af naar Régua. We bezoeken er een van de mooiste stations van het land, met een oude ziel en een schitterend versierde voorgevel. Je gaat zelf aan de slag met Portugese producten tijdens een kookworkshop. In de namiddag maken we een rustgevende boottocht op de Douro. ’s Avonds entertainen we je met een diner en muziek.
Dag 4: Vrije tijd in Porto: De vierde en laatste dag breng je een vrij bezoek aan Porto. Snuif de cultuur op, ga shoppen of verpoos op een terrasje in de zon. De link met Vlaanderen tijdens deze 4-daagse trip is nooit veraf. Vlaming Roland Heelen, de enige Belgische portomaker ter wereld, toont ons vol trots en passie 'zijn' Douro-streek. En natuurlijk bezoeken we ook zijn wijngaarden en wijnkelders.
Vrienden van de Smaak, een initiatief van Puur Smaak VZW, organiseert bijzondere dinerbelevingen op unieke locaties in heel België. Aan één lange tafel, samen met een zeventigtal disgenoten geniet je van een vijfgangen sharing diner in openlucht. Seizoensproducten vinden hun weg, recht van het land naar je bord. Lokale producenten zitten naast je en vertellen het verhaal achter hun ingrediënt. Een regionale topchef met gevoel voor avontuur zorgt voor verrassingen op het menu.
Met P&O ferries naar wandelbestemming Zuid-England
Doorwinterde wandelaars kennen Zuid-Engeland als één van de beste wandelbestemmingen dichtbij huis. Met P&O Ferries reis je vanuit Calais snel naar Dover, de poort naar het wandelparadijs. Er zijn maar liefst 23 afvaarten per dag en vanaf € 50, enkele reis, voor auto en alle inzittenden, sta je aan de overkant van Het Kanaal. Als je boekt voor 31 maart, voor reizen tot 31 december krijg je er bovendien nog ‘priority boarding’ gratis bij. Priority Boarding gratis als je boekt vóór 31 maart 2016 voor reizen tot 31 december 2016 o.v.v. code FREEPRIOEU. Je rijdt eerst aan boord en eerst van boord. Nog voor iedereen is ontscheept ben jij al onderweg naar een van die gedroomde wandelgebieden in Zuid-Engeland (normaal tarief voor priority: € 14 enkele reis).
Wandelaars worden zowel in zuidoost- als in zuidwest Engeland geconfronteerd met wat de Fransen zo mooi omschrijven als l’embarras du choix. Er zijn immers zoveel wandelbestemmingen met bewegwijzerde wandelpaden, ook voor meerdaagse tochten, dat je niet weet wat te kiezen. Wordt het de North Downs Way vanuit Canterbury of reis je naar de schitterende kust van Cornwall met daarachter de desolate landschappen van Dartmoor en Exmoor National Park? Wat je ook kiest, het wordt hoe dan ook een onvergetelijke wandelervaring!
Ook in het zuidoosten is er een keur aan wandelmogelijkheden zoals in het vrij onbekende Samphire Hoe Country Park, een stuk land, gewonnen op de zee toen de tunnel onder het Kanaal werd gebouwd. Naast wandelen en fietsen kun je er vissen en vogels spotten. Samphire is een unieke biotoop met zeldzame planten en orchideeën. En natuurlijk zijn er ook de White Cliffs of Dover, overbekend maar ze blijven een topper. Je kunt er wandelen langs de zee, hoog op de klippen, neus in de wind. Ook voor fietsers is de kustroute tussen Deal en Sandwich super aantrekkelijk. Geniet van de panorama’s over de zee, van de bijzondere plantengroei, de zeevogels en van een heerlijke picknick op het strand.
Het Verenigd Koninkrijk heeft tientallen wandelgebieden die je ooit eens wil ontdekken. Voor ons Belgen liggen veel van die schitterende regio’s handig dichtbij of op slechts enkele uren rijden van Dover. Daarom reis je met P&O Ferries en daardoor zijn zelfs de super-wandelgebieden in Devon, Somerset en Dorset een haalbare kaart, ook voor een korte vakantie.
Praktisch: P&O Ferries Calais-Dover, 23 afvaarten per dag in beide richtingen, prijs vanaf € 50 enkele reis (auto en inzittenden). Info en reservaties www.poferries.com en 028/085 020.
Skiny:
Het Oostenrijkse ondergoed- en badmodelabel Skiny lanceert deze zomer de capsulecollectie Ocean Love. Duurzaamheid en innovatie staan hierbij centraal. Zo scoort Ocean Love door het gebruik van XTRA LIFE LYCRA en van microvezels (VITA) in 100% gerecycleerde polyamide. Vergeleken met andere badmodematerialen is deze stof opvallend beter bestand tegen zonnecrème, zonneolie en chloor. De collectie bestaat uit drie verschillende modellen in drie verschillende kleuren : zwart, appelblauwzeegroen en een modekleur afhankelijk van het seizoen.
Chocolatier Jean Galler viert de komst van de lente met twee nieuwe macarons in gelimiteerde editie.
De natuur ontwaakt en onze zintuigen worden geprikkeld. De kortstondige creaties van Chocolatier Galler zijn telkens weer uniek, alleen de versheid blijft gelijk. Ze zijn een authentieke bron van puur genot die verrast en weet te bekoren.
Macaron limoen-citroen: uit deze combinatie van citrusvruchten spruit een ongeëvenaarde vitaliteit voort. De zuurheid wordt op perfecte wijze beheerst, waardoor de smaken spontaan en ongedwongen tot uiting komen.
Macaron meloen-basilicum: een gedurfde combinatie, ambitieus en origineel. Meloen in samenspel met enkele geraffineerd geïnfuseerde blaadjes basilicum levert een onmiskenbaar en innoverend evenwicht op.
De twee macarons in gelimiteerde editie zijn verkrijgbaar van 1 april tot 21 juni 2016 in de boetieks van Galler en kosten € 1,50/stuk.
In samenwerking met Autogrill opent EXKi een tweede store op Brussels Airport met een nieuwe ‘take-away’ formule
Drie jaar na de opening van haar eerste restaurant op Brussels Airport, opent EXKi, de gezonde en succesvolle keten, een tweede filiaal op deluchthaven. Voor EXKi is deze format een echte première want deze keer gaat het om een voor EXKi nieuwe ‘takeaway’ formule. Deze tweede EXKi store op Brussels Airport is het resultaat van een vruchtbare samenwerking tussen EXKi en cateringspecialist Autogrill.
Take-away voor gezonde fastfood: Zoals altijd zet EXKi kwaliteit en smaak voorop met producten die zo veel mogelijk verse, lokale en seizoensgebonden kwaliteits ingrediënten bevatten, en met biologische en/of fairtrade producten. Op het menu van de nieuwe EXKi op Brussels Airport staan dan ook de bekende salades, soepen, broodjes, verse fruitsappen, warme dranken en desserts. Het nieuwe filiaal is voor EXKi een primeur, omdat het voor de eerste keer gaat om een ‘take-away’ formule.
Klanten kunnen in zelfbediening de producten uitkiezen en er aan de counter een warme drank of soep bij bestellen, om deze dan vervolgens mee te nemen. De totale oppervlakte van deze nieuwe EXKi is kleiner dan die van de restaurantversies en bedraagt maar 39 m2.
Deze vestiging op de Brusselseluchthaven in Terminal A (na de paspoortcontrole) en is alle dagen open van 4.00 tot 21.00. Reizigers kunnendus voortaan ook vlak voor het opstijgen genieten van een gezonde EXKi maaltijd of snack of meenemen om onderweg te nuttigen.
Samenwerking metAutogrill: Deze ‘take-away’ EXKi op Brussels Airport zal een franchise zijn met Autogrill, gekend als dé cateringspecialist voor mensen die onderweg zijn. De groep heeft al verschillende uitbatingen op Brussels Airport, waaronder binnenkort dus ook een EXKi restaurant. Mario Orinx, COO van Autogrill in België en Nederland, is opgetogen over de samenwerking en over de nakende opening van de nieuwe store: “We zijn blij dat we, na jaren van blijken van wederzijdse interesse, tot een samenwerking met EXKi zijn gekomen, en dat we dit aantrekkelijke, gezonde voedingsconcept aan onze portfolio kunnen toevoegen. Het is danook met grote fierheid dat we deopening van deze eerste gezamenlijke store in Terminal A op Brussels Airport tegemoet zien. Voor ons betekent deze opening ook de kroon op het werk dat we realiseerden in het kader van het ontwikkelings- programma uitgevoerd op Brussels Airport, meer bepaald in het nieuwe Connector gebouw, de Topaas en Terminal A. We willen dat mensen zich een beetje thuis voelen onderweg en in deze nieuwe store, die ongetwijfeldveel vrouwelijke passagiers zal aantrekken, zal dat zeker het geval zijn.”
Brussel is één van de meest bruisende kunststeden in Europa geworden en biedt een energieke mix van lokale en globale cultuur. In april 2016 vinden in de stad een aantal kunstbeurzen plaats: de 34e editie van Art Brussels op een nieuwe locatie (Tour & Taxis), de 1e editie van de New Yorkse beurs Independent Art Fair (in het Vanderborght-gebouw), samen met andere alternatieve beurzen en een pak tentoonstellingen en evenementen. visit.brussels nodigt iedereen uit om de Brusselse kunstscène te ontdekken.
De Belgische hoofdstad bulkt van de interdisciplinaire kunstenaars, erkend of opkomend, zowel internationaal als lokaal. Dat zorgt voor een bijzonder creatieve, informele, experimentele en positieve artistieke omgeving. Ruimdenkendheid en nieuwsgierigheid zijn de sleutelwoorden. Eén van de overige troeven van Brussel is de aanwezigheid van de vele galeries, kunstencentra en privéverzamelingen. Sinds 2006 hebben meer dan 50 galeriehouders de kans gegrepen om zich hier te vestigen. Deze galeries dragen bij aan de enorme aantrekkingskracht van de stad en brengen het publiek rechtstreeks in contact met de diverse aspecten en disciplines van de kunstwereld (schilderijen, beeldhouwwerken, foto's, digitale kunsten, video's, performances, etc.). Artistiek enthousiasme maakt integraal deel uit van het culturele en maatschappelijke leven in Brussel. Met tentoonstellingen, vernissages, beurzen, conferenties, geleide bezoeken en andere evenementen biedt de stad haar bezoekers - verlichte liefhebbers of gewoon mensen met een liefde voor vormen en lijnen - de mogelijkheid om hun passie voor kunst te delen.
Meer informatie en tentoonstellingen op: www.visitbrussels.be/contemporary En op de nieuwe website: https://visit.brussels/nl/category?profile=hedendaagse-kunst
BEURZEN: ART BRUSSELS
Tour & Taxis - Havenlaan 86C, 1000 Brussel - vrijdag 22 - zondag 24 april
www.artbrussels.be
De 34e editie van Art Brussels wordt voor het eerst georganiseerd in Tour & Taxis, een voormalige douaneloods en een indrukwekkend voorbeeld van industriële architectuur uit 1904. Voor deze editie wordt de beurs gereduceerd tot 141 galeries uit 28 landen die ondergebracht zijn in 3 secties: PRIME, DISCOVERY en nieuw vanaf dit jaar REDISCOVERY. Daarnaast stellen 24 galeries in SOLO een project voor van één individuele kunstenaar.
Independent, de hipste kunstbeurs van New York, komt in 2016 voor het eerst naar Brussel. Locatie is het Vanderborght-gebouw (het voormalige Dexia Art Center), een gebouw van meer dan 4.600 vierkante meter in het historische stadscentrum. De beurs heeft ook een tweeledige tentoonstellingsruimte van 370 vierkante meter in de Regentschapsstraat 67, een straat met steeds meer kunstgaleries.
POPPOSITIONS - La Vallée - Adolphe Lavalléestraat 39, 1080 Brussel
donderdag 21 – zondag 24 april - http://www.poppositions.com
THE WRONG SIDE. Poppositions is een alternatieve kunstbeurs, die zich voor haar 5e editie afvraagt of ze zich niet aan de verkeerde kant van de kunstmarkt bevindt. De tagline houdt ook verband met de huidige geopolitieke toestand in Europa en daarbuiten. In tijden van crisis zorgt het begrip "grens" voor heel wat polemiek en roept het veel vragen op.
YIA ART FAIR - Louizalaan 186, 1000 Brussel
donderdag 21 – zondag 24 april - http://yia-artfair.com/
De internationale hedendaagse kunstbeurs “YIA ART FAIR” werd in 2010 in Parijs opgericht. Na vijf edities in Parijs vindt de beurs voor het eerst plaats in Brussel, in LOUISE 186. Voor deze zesde editie presenteert YIA ART FAIR een selectie van 35 opkomende en uitstekende internationale galeries, verdeeld over de tentoonstellingsruimte op de achtste verdieping van het gebouw.
OFF COURSE - Dynastie-gebouw - Kunstberg 5, 1000 Brussel
Woensdag 20 – zondag 24 April - www.offcourseartfair.com
OFF COURSE is een internationale, alternatieve kunstbeurs voor jonge en opkomende kunstenaars. Getalenteerde jonge afgestudeerden van toonaangevende internationale kunstacademies worden uitgenodigd om hun werk tentoon te stellen, en winnaars van verschillende kunstwedstrijden worden ook uitgenodigd. De galeriehouders van hun kant presenteren een project dat een dialoog opstart tussen hun jonge kunstenaars en een gevestigde kunstenaar.
PUBLICATIES:
BRUSSELS ART GUIDE 2016/17: De Brussels Art Guide (BAG) bundelt alles wat men moet weten over hedendaagse kunst in Brussel. De gids presenteert plaatsen en projecten die van Brussel een echt kruispunt voor hedendaagse kunst maken. En om een stap verder te gaan dan een eenvoudig lijstje van niet te missen adressen, voegen tien persoonlijkheden die bijzonder actief zijn in deze sector hun eigen algemene mening over hedendaagse kunst in Brussel en hun persoonlijke favorieten toe. BRUSSELS ART GUIDE, Stichting voor de Kunsten in samenwerking met visit.brussels, € 10
NECA: NECA (“New Exhibition of Contemporary Art”) is een driemaandelijkse folder, uitgegeven door de Stichting voor de Kunsten. Het bundelt de agenda van de evenementen, exposities en vernissages van de Brusselse galeries en kunstencentra. De folder is beschikbaar in de galeries, een groot aantal culturele locaties en de informatiebureaus van visit.brussels. Daarnaast wordt elke week een gratis nieuwsbrief verzonden waarin vernissages worden aangekondigd. www.neca.be
Mini-Plan “visit.brussels - sized for Contemporary Art” - Het mini-plan “visit.brussels – sized for Contemporary Art” vermeldt een zestigtal galeries, kunstencentra en kunstwerken in de stad. Het is beschikbaar in het Engels in de onthaalkantoren en op de website van visit.brussels.
Feestelijke ontvangst voor 4 miljoenste Vueling passager vanuit Brussels airport
Vueling mocht op 18 maart haar 4 miljoenste passagier vanuit Brussels Airport uitwuiven. Voor deze speciale gelegenheid organiseerde de Spaanse premium low-cost maatschappij, samen met Brussels Airport, een feestelijk vertrek met een Spaans tintje.
Vueling, de toonaangevende luchtvaartmaatschappij op de luchthaven Barcelona-El Prat, verwelkomde haar 4 miljoenste passagier op Brussels Airport. De gelukkige passagier bevond zich op vlucht VY2151 naar Malaga. Cava en tapas aan de gate: Vueling en Brussels Airport verwelkomden de passagiers van vlucht VY2151 aan de gate met cava en tapas. Joyce Borremans mag zichzelf de 4 miljoenste Vueling-passagier vanuit Zaventem noemen. Wim Melis, Country Manager voor de Benelux voor Vueling, verraste Joyce met 2 vliegtickets, heen-en terug, naar één van de 11 rechtstreekse Vueling-bestemmingen vanuit Brussel. Een leuke manier om haar familievakantie naar Malaga en Grenada in te zetten!
Wim Melis is zeer verheugd met deze nieuwe mijlpaal voor Vueling: ‘We zijn uiteraard zeer fier dat we de kaap van 4 miljoen passagiers op Brussels Airport overschreden hebben. Onze innovatieve diensten en ons “smart” aanbod van 11 directe vluchten naar bestemmingen in Spanje, Portugal en Italië, worden duidelijk gewaardeerd door de Belgische reiziger. Bovendien is het hele Middellandse Zeegebied makkelijk bereikbaar met Vueling dankzij de verschillende connectiemogelijkheden via onze twee hubs Barcelona-El Prat en Rome Fiumicino.’
Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen die vier routes bedienden, wilde het een uitmuntende service aanbieden tegen zeer competitieve prijzen. In 2016 verzorgt de maatschappij vluchten op meer dan 410 verbindingen naar meer dan 162 bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De luchtvaartmaatschappij telt 23 focus airports en heeft al meer dan 95 miljoen passagiers vervoerd. Vueling, dat behoort tot de IAG Group, is met een marktaandeel van 37% de toonaangevende luchtvaartmaatschappij van de luchthaven Barcelona-El Prat.
Sinds 2014 hanteert de maatschappij twee Europese hubs, de luchthaven van Barcelona-El Prat en Rome-Fiumicino die ervoor zorgen dat Vueling als enige low-cost luchtvaartmaatschappij het gehele Middellandse Zeegebied aandoet. Vueling beschikt vandaag over een vloot van 108 Airbus toestellen (modellen A319, A320 en A321). Sinds haar eerste vlucht van Brussels Airport naar Barcelona-El Prat in juli 2004 heeft Vueling een aanhoudende groei in België gerealiseerd. Tijdens het zomerseizoen tussen maart en oktober 2016, biedt Vueling 11 directe bestemmingen in Spanje, Portugal en Italië aan vanuit Brussel voor meer dan 722.000 zetels. In maart 2016 vervoerde Vueling haar 4 miljoenste passagier vanop Brussels Airport. www.vueling.com
Groen-gele combinaties, serene pasteltinten of knallende rode kleuren... Wie de trendkleuren ook naar buiten wil brengen, zit goed bij Spaas. Mix en match de nieuwe herbruikbare fakkelhouder met gekleurde refill kaars. of populaire citronella hangers met clearlights en terracotta schalen. Je tuin/terras ziet er in een mum van tijd nog gezelliger uit.
12 of 24 geurende Clearlights, spring green/white/rose blush/ flesh pink/cream/mauve/emerald green/ginger orange, 4,5 of 10 branduren: vanaf 4,45 euro. Citronella tuinkaars met hanger yellow/fresh green/lavender pink/dark fuchsia, 45 branduren: 3,15 euro. Herbruikbare fakkelhouder met gekleurde refill kaars : yellow/light green/red/pink, 24 branduren: 7,45 euro. Grijze of bruine terracotta schaal, ivory/yellow, 9 of 13 branduren: vanaf 4,45 euro. Witte terracotta schaal, lavendel/abrikoos/mint groen/parel roze: 9 of 13 branduren: vanaf 4,45 euro
Te koop bij o.a. Ava, Aveve, Colruyt, Eurotuin en de betere tuincentra.
Ijskoud of warm drankje, on-the-go dankzij Kanteen
Classic Insulated drinkfles van Klean Kanteen®. Dit Amerikaans drinkflessenmerk Klean Kanteen biedt sinds 2004 een veiliger alternatief aan voor plastic en behandelde aluminium drinkflessen, namelijk: duurzame en herbruikbare drinkflessen in een simpel, maar mooi design, gemaakt uit roestvrij staal en gegarandeerd zonder BPA, ftalaten of andere toxische stoffen. Ideaal om thuis, onderweg, op het werk of op vakantie uit te drinken.
Van het instapmodel onder hun drinkflessen – de “Classic” – bestaat er nu ook een “Classic Insulated” versie: een dubbelwandige drinkfles die perfect isoleert. Ijskoude dranken blijven maar liefst 24u koel én warme dranken 12u warm. Die ijskoude frappuccino, warme caffe latté of heerlijk versgemaakte muntthee neem je voortaan gewoon met je mee! Je herkent deze Insulated versie aan de zilveren band onderaan de fles.
De Klean Kanteen Classic Insulated is beschikbaar in de formaten 12oz (355ml), 20oz (591ml), 32oz (960ml) en 64 oz (1,92l). En dat in tal van trendy kleuren zoals canyon orange, beet root, quiet storm, bamboo leaf, fresh pine, shale black of brushed stainless. De fles is standaard voorzien van een loop cap en 100% lekdicht.
#BRINGYOUROWN
Dat Klean Kanteen voluit voor een schone planeet gaat, merk je niet alleen aan de bewust gekozen materialen waaruit de drinkflessen zijn gemaakt. De hervulbare roestvrij stalen drinkflessen kunnen immers een leven lang hergebruikt worden. Zo wil het merk de aankoop van éénmalige flesjes en bekers in wegwerpplastic verhinderen. Klean Kanteen wil dan ook zoveel mogelijk mensen aanzetten om altijd én overal een eigen drinkfles bij te hebben. Onder de hashtag #bringyourown deelt Klean Kanteen de inzendingen van de vele volgers op Instagram. Zie www.instagram.com/kleankanteen/. Daarnaast is Klean Kanteen lid van One Percent for the Planet (1% FTP) en doneert elk jaar 1% van haar omzet aan verschillende projecten die bijdragen tot een betere wereld.
SanPellegrino Clementina: een sprankelende reis naar Zuid-Italiƫ
» De nieuwe SanPellegrino Clementina vervolledigt de populaire limonadereeks van S.Pellegrino - » S.Pellegrino’s nieuwe platform, Citripedia, vertelt je alles over de wondere wereld van de citrusvrucht
Het schilderachtige landschap van de hiel van Italië ligt bezaaid met pittoreske dorpjes, waar de zon altijd schijnt. De ideale bodem voor het telen van de fijnste clementines. Volgens het Italiaanse S.Pellegrino hoeft la dolce vita nooit ver weg te zijn. Daarom lanceert het merk een nieuwe smaak in zijn limonade-assortiment: Clementina. Een zoet-zuur avontuur dat je meevoert naar het zonnige Zuid-Italië.
De zoete smaak van clementines in een heerlijk verfrissend drankje: Zuid-Italiaanse citrusvruchten zijn wereldwijd ongeëvenaard in smaak. De mediterrane ligging met vulkanische bodem, waar frisse lucht uit de bergen zich vermengt met de zoute zeewind, zorgt voor een perfect citrusklimaat. Wist je dat Italië wereldwijd toonaangevend is in de productie van citrusvruchten? Het oogstvolume bedraagt ruim 3.500.000 ton per jaar.
Mediterrane citrusvruchten staan bekend om hun verfrissende eigenschappen. De Zuid-Italiaanse clementines zijn daar geen uitzondering op, integendeel! In SanPellegrino Clementina, een limonade waarbij zoet en zuur perfect in balans zijn, zorgt hun subtiele en delicate smaak voor een verfrissend effect. Samen met hun geel-oranje kleur zorgen ze zo voor een instant summer-gevoel.
Pioniers van fruitige dranken: De nieuwe SanPellegrino Clementina vervolledigt de populaire limonadereeks van het merk. Voor elke citrusliefhebber is er wel een smaak. Kies uit Pompelmo (grapefuit), Limonata (citroen), Aranciata (sinaasappel), Aranciata Rossa (bloedsinaasappel) en nu dus ook Clementina (clementine). Stuk voor stuk fruitige en bruisende dranken met het sap van citrusvruchten afkomstig uit de allerbeste Zuid-Italiaanse boomgaarden.
Citripedia vertelt je alles over citrus : Van de meest bizarre toepassing tot de onbekendste soorten citrusvruchten, S.Pellegrino’s nieuwe platform, Citripedia, vertelt je alles over de wondere wereld van de citrusvrucht. De weetjes en anekdotes stomen je smaakpapillen helemaal klaar voor een onvergetelijke reis naar de smaken van Italië. Een ode aan de unieke smaakrijkdom van het land. Vanaf maart verkrijgbaar bij Delhaize en bij geselecteerde horecazaken. In blikjes van 33 cl, € 4,44 voor een sixpack (€ 0,74 per blikje).
100 % natuurlijk: Anders dan bij de doorsneesoftdrinks zit er geen enkel bewaarmiddel in de limonades van S.Pellegrino. De blikjes van 33 cl met handige afsluitcap zijn intussen uitgegroeid tot een vaste waarde, zowel thuis als op restaurant. De limonades zijn het lekkerst goed gekoeld.
Over S.Pellegrino en SanPellegrino Fruit Beverages
S.Pellegrino is een icoon voor stijl en verfijning op de beste tafels ter wereld. Het mineraalwater is afkomstig van een thermale bron in het hart van de Orobische Alpen in Italië. Al in de dertiende eeuw waren de eigenschappen van dit water bekend. Zelfs Leonardo da Vinci bezocht de bronnen. Eind jaren 1800 vormden de thermen van het dorpje San Pellegrino in Noord-Italië een populaire toeristische trekpleister. De vraag naar het water steeg en daarom werd er in 1899 voor het eerst het water gebotteld. Het bedrijf Sanpellegrino was geboren. Vandaag staat het water in meer dan honderd landen voor lekker eten, gezellig samen tafelen, Italiaanse finesse en het goede leven. www.finedininglovers.com
S.Pellegrino lanceerde in 1932 de SanPellegrino Fruit Beverages, limonades op basis van citrusvruchten. Sindsdien bleef het merk trouw aan zijn traditie: elk stukje fruit wordt tot op vandaag nog altijd met de hand geplukt.
...met de ambachtelijke confituren en pure chocopasta van Lignavita
Of je nu naar kantoor moet, een uitstapje gepland hebt of een lekkerlui dagje op het programma hebt staan: de dag starten met een gezond ontbijt is een must. Ontbijten geeft je metabolisme een boost én geeft je de nodige energie om alles te doen wat je hartje belieft. Zeggen muesli en granola je maar niks en hou je meer van de ‘klassiek’ gevulde ontbijttafel? Kies dan voor de smeuïge chocopasta of heerlijke confituren van Lignavita, gekend voor haar proteïne dieet.
Puur genot: De pure chocopasta in het ontbijtassortiment van Lignavita weet elke zoetekauw te charmeren. Deze lekkernij zonder toegevoegde suikers is heerlijk op een sneetje proteïnebrood, een cracotte of op volkorentoast. Tip: smelt de chocopasta in de microgolf en overgiet er je proteïnepannenkoekjes mee. €5,60
Confituur? Jammie! Misschien ben je eerder een fruitliefhebber en is het confiturengamma iets voor jou. Kiezen kan uit de smaken aardbei, framboos, abrikoos en viervruchten. Deze confituren bevatten enkel van nature aanwezige suikers en worden stuk voor stuk ambachtelijk gemaakt. €3,40
Over Lignavita:
Lignavita is de specialist die jou helpt om op een gemakkelijke en gezonde manier gewicht te verliezen. Het eenvoudig te volgen programma en het uitgebreide gamma smaakvolle producten helpen dagelijks mensen om zonder zorgen het ideale gewicht te bereiken en te onderhouden. Bovendien investeert Lignavita continu in Research & Development en gaan ze steeds op zoek naar de meest innovatieve producten. Het resultaat is dat Lignavita regelmatig nieuwe producten en nieuwe smaken kan presenteren. Ze combineren daarbij alle voordelen van dieetvoeding met de smaak en looks van onze dagdagelijkse voeding. Lignavita gaat trouwens nog een stap verder, en creëert ook eigen recepten. Diëten en creatief koken kunnen immers best samengaan. www.lignavita.be
Bezoek de topsteden ter wereld met Swatch - Brussel
Drie, twee, een... en we zijn vertrokken! Spring op een boot, een trein of een vliegtuig - en vertrek op wereldreis! Op reis langs de mooiste steden verzamel je onvergetelijke herinneringen, maar hoe kan je jouw verhalen delen? Je kan natuurlijk de klassieke ansichtkaarten versturen of grappige selfies nemen, maar nu is er een betere manier: breng een Swatch horloge van je bestemming mee! Het perfecte geschenk voor je geliefde, je vrienden en je familie. Je kan een Swatch horloge meebrengen uit elke bestemming die je onderweg aandoet.
Eenmaal terug thuis, zal elk horloge je herinneren aan de stad en je favoriete avonturen daar. En het brengt ook je groeten over, met twee speciale lussen op de armband die "Greetings from ..." en de stad in kwestie vermelden. De verpakking met zijn luchtpostlook verhoogt het reisgevoel nog meer, met stempels uit verschillende landen. Begin je rondreis met Swatch hier in Brussel, maar vergeet niet ook Parijs en Milaan aan te doen... en waarom niet ook Londen, New York of Hongkong? Start je reis vandaag en ontdek onverwachte gezichten en plaatsen!
In Brussel zal je de Swatch KETJE FROM BRUSSELS (SUOZ712) aantreffen. Ketje beteken 'jongetje' in het Brusselse dialect. Het beroemdste jongetje uit Brussel is natuurlijk Manneke Pis. Dit plassende standbeeldje blijft het embleem van de positieve provocatie van de stad.
KETJE FROM BRUSSELS heeft een blauwe wijzerplaat met een goudkleurige opdruk van Manneke Pis met een rood hart op zijn arm getatoeëerd. Zijn urinestraal kleurt zwart, geel en rood: de kleuren van de Belgische vlag. De blauwe armband heeft 2 lussen: op de eerste staat Greetings from in het wit en op de tweede de trotse vermelding Brussels in goud.
Elk bestemmingshorloge heeft een eigen etui met een stempel van de bestemming in kwestie. De stempel van Brussel is een spruitje - de beroemde kleine groene groente die in het Engels 'Brussels sprout' genoemd wordt omdat ze voor het eerst in grote hoeveelheden gekweekt werd in deze stad.
KETJE FROM BRUSSELS is verkrijgbaar in de Swatch Megastore Brussels, vlakbij de beroemde Grote Markt. Het historische gebouw ligt in de UNESCO Werelderfgoedzone en werd in 2015 volledig gerenoveerd door Swatch, met behoud van de unieke schoonheid en authenticiteit van het gebouw ervan.
Het Californische surf merk O’Neill gaat voor de tweede keer in zee met de iconische Liberty shop in Londen. Na een geslaagde samenwerking voor dames afgelopen zomer is het nu de beurt aan de heren. De prachtige Liberty stoffen worden gecombineerd met de technische eigenschappen van O'Neill Hyperdry : ademend, waterresistent en snel drogend. Met deze capsulecollectie hoef je dus niet te kiezen tussen modieus en functioneel, maar krijg je het beste van beide werelden.
Le Temps des Cerises:
Wanneer denim de bohemientoer opgaat, verbleekt het indigoblauw. Het wordt oversized gedragen in een boyfitstijl en kan in de taille worden ingesnoerd met een kimonoriem.
Kant maakt zijn opwachting, op bloezen of als detail op lange jurken in katoengaas. Vloeiend en transparant zijn de sleutelwoorden in deze lijn. De tijdloze breed gestreepte cape bezegelt het huwelijk tussen denimblauw en fris ecru.
Brax Golf:
BRAX GOLF kiest voor kleur, geïnspireerd door prachtige golfbestemmingen overal ter wereld en de aparte levensstijl van kosmopolitische golfers. Deze emoties zijn in de verfijnde BRAX GOLF sportcollectie lente/zomer 2016 gebundeld, in energieke en onderling combineerbare kleurconcepten.
BRAX GOLF streeft naar een volmaakt samenspel van pasvorm, materialen en details. Dankzij de persoonlijke inzet van Marcel Siem, professionele golfspeler en ambassadeur van het merk, kan BRAX GOLF de lat altijd weer hoog leggen.
Geniet van een spannend partijtje golf in de volmaakte outfit! x³protector is water-, olie- en vuilafstotend en doet geen toegevingen op bewegingsvrijheid – 100 procent draagcomfort is de norm.
Mc Gregor kids
De SS’16 collectie van McGregor Kids bestaat uit preppy en kleurrijke designs met een speelse twist. In deze collectie gaat er veel aandacht naar de details: de kledingstukken zijn voorzien van coole badges, sportieve klittenband of functionele ritsen voor de jongens en schattig borduurwerk of metalen pailletten en glitters voor de meisjes.
De McGregor jongens collectie refereert naar de klassieke American Baseball style en de preppy Ivy League stijl. Het kleurenpalet bestaat uit rood, wit en blauw gecombineerd met knallende pastelkleuren en verschillende tinten indigo.
De McGregor collectie voor meisjes is fashionable, schattig en easy-to-wear. T-shirts voor de meisjes komen in verschillende kleuren, met opvallend speelse prints en geestige teksten. Natuurlijk bestaat ook deze collectie uit vele jurkjes en rokjes, zoals een tule rokje met pailletten.
Banana Moon:
De zomer is in aantocht - het moment is aangebroken om opnieuw op ontdekkingsreis te gaan en naar ‘s werelds mooiste stranden te trekken.
Deze collectie in lycra valt op door de motieven en de borduursels in een warm kleurenpallet met een seventies toets. De collectie dompelt ons onder in de sfeer van onze lievelingsfestivals. Full Moon party here we come!
Fred Perry
Fred Perry gaat voor de dertiende keer in zee met Raf Simons. De lente/zomer 2016 capsulecollectie combineert de sterke gevoeligheid van Raf Simons met de edgy Fred Perry look. Invloeden van moderne kunst en sterke grafische prints geven de klassieke stuks een nieuwe look. De succesvolle samenwerking liep van herfst/winter 2008 tot lente/zomer 2011 en werd hervat in juli 2013.
Champagne Ruinart
Dit jaar heeft Ruinart heeft het genoegen u zijn samenwerking aan te kondigen met de spraakmakende Nederlandse fotograaf Erwin Olaf. In zijn originele fotoreeks voor Ruinart vertelt Erwin Olaf het verhaal van de krijtgroeven, gezien door de lens van zijn camera.
Behalve de creatie van een unieke fotoreeks heeft de kunstenaar ook zijn persoonlijke interpretatie gegeven op Ruinarts vermaarde ‘Cellar Case’. De foto’s van Erwin Olaf worden tentoongesteld op Art Brussels. De kunstenaar zelf zal aanwezig zijn tijdens de vernissage op donderdag 21 april.
Maison Ruinart hecht sinds zijn ontstaan bijzondere aandacht aan de beeldende kunsten. Het champagnehuis neemt elk jaar deel aan toonaangevende internationale kunstbeurzen en geeft bekende kunstenaars de kans om hun visie op het Huis te geven.
Caroline Biss
Natuurlijke zandkleuren, pastels en felle kleuren brengen een gevarieerd kleurenpalet waarin elk type vrouw zichzelf kan terugvinden. Pastels variëren van aquagroen over meloen tot lila. Naast een warme goudtint die vaak in het gezelschap van wit opduikt, zien we ook een warme roodkoperen gloed.
De kleuren worden vaak verwerkt in multicolore bedrukkingen. Bloemenprints, motieven van luipaard, python of tijger en Oosterse paisley prints roepen het beeld op van een imaginaire reis door alle continenten.
Duravit:
Duravit is met 4 van hun producten in de prijzen gevallen tijdens de iF Design Award 2016. Uit meer dan 5000 inschrijvingen uit 53 landen ontvingen vier producten direct de onderscheiding.
Cape Cod Ligbad: Bij het opvallend gevormde ligbad staat ontspanning op de voorgrond: een zacht gevormde hoofdsteun maakt het mogelijk om aan de ene kant een bijzonder ontspannen en door luchtigheid gekenmerkt badplezier te ervaren en aan de andere kant een perfect zitgevoel.
Stonetto: De douchebak Stonetto is organisch zacht gevormd en tegelijk toch zo hard steen.
P3 Comforts wastafel: De verhoogde kraanbank van de wastafel presenteert zich, gescheiden van het natte gedeelte, als royaal afzetvlak voor accessoires. De assymetrische wastafelversie biedt extra opbergruimte links of rechts van het wasbekken.
ME by Starck wastafel: De verfijnde kanten laten de wastafel bijna randloos en licht voorkomen, maar heeft tegelijkertijd een dieper en comfortabeler wasbekken. Naast bewuste concentratie op het ontwerp, ligt de focus op duurzame vormgeving en technologie.
Star Clippers voor het eerst in Indonesische wateren
Star Clippers, specialist in cruises met grote zeilschepen, zal in 2017 ook in Indonesische wateren opereren. De maatschappij, met drie indrukwekkende schepen in de vaart, zal 19 fantastische cruises aanbieden, met vertrek tussen 6 mei en 14 oktober 2017. Het zijn reizen vanaf Singapore en Bali, inclusief Bali rondreizen en cruises tussen Bali en Singapore in beide richtingen.
De Star Clipper, een imponerende viermaster, vaart langs unieke exotische havens waar de passagiers kennismaken met de cultuur van Indonesië. Het schip gaat voor anker nabij prachtige baaien met palmbomen, typisch voor Indonesië. Reizigers maken kennis met het ‘Land van duizend Eilanden’, beleven avonturen, net als Robinson Crusoe en bewonderen de turquoise zee en de hagelwitte stranden.
In de steden en dorpen, op levendige markten beleef je het exotisme van Indonesië, maak je kennis met de Hindi cultuur en zijn fantastische godenpantheon. Op het einde van elke dag keer je terug naar de machtige Star Clipper waar je in alle rust en op het houten dek geniet van het aperitief en van het diner, op de tonen van de song ‘1492, Conquest of Paradise’ en op weg naar alweer een volgend exotisch avontuur.
Een van de hoogtepunten van de zes nieuwe cruiseroutes in de Indonesische wateren is de observatie van de Komodraken, de grootste varanen van de wereld. Het zijn karnivoren die vogels eten en kadavers van allerlei andere dieren. De gasten op de schepen van Star Clippers zullen ook de Pinisi zien. Het zijn traditionele houten boten die sinds eeuwen op dezelfde artisanale manier worden vervaardigd. In de haven van het traditionele dorp Wera kan men de Pinisi-bouwers aan het werk zien.
De vloot van Star Clippers bestaat niet uit mega-cruiseschepen met duizenden passagiers maar uit compacte zeilschepen die makkelijk kleinere havens kunnen binnenvaren waar die grote schepen niet komen. Er kan bijvoorbeeld aangelegd worden bij Pulau Satonda, op de noordkust van Sumbawa, een eiland dat miljoenen jaren geleden is ontstaan door een vulkaanuitbarsting op de zeebodem. Satonda is een nationaal park, met fantastische bergen die hoog in de hemel steken en een krater gevuld met zout water. Rond het eiland liggen koraalriffen.
Een andere topper van de Star Clipper cruises in Indonesië is de optionele excursie naar de Bromo vulkaan op Oost-Java. Deze berg is 2329 meter hoog en ligt midden een onherbergzaam plateau dat de Zee van Zand wordt genoemd. Tijdens elke cruise volgen de hoogtepunten mekaar in snel tempo op met onder meer de tempel van Borobudur (de grootste boeddhistische tempel van de wereld) en de Pura Ulun Danu Bratan watertempel op het eiland Bali. Dit heiligdom ligt in een subliem mooie omgeving op de oever van het Bratan meer.
Naast het culturele luik zullen de gasten ook genieten van de sportieve mogelijkheden. De Indonesische wateren lenen zich uitstekend om te snorkelen, duiken, kajakken en kanovaren en dat vanaf de mooiste stranden en met professionele begeleiders.
Stichter en eigenaar van Star Clipper, Mikael Krafft, verwoordt het als volgt: “ Het worden voor Star Clippers top cruises in de Indonesische wateren met spectaculaire landschappen en sites én niet in het minst met onze prachtige Star Clipper. De gasten zullen genieten van de meest onvergetelijke zeilcruises op een van de mooiste zeeën van de wereld waarbij elke dag is gevuld met gevarieerde activiteiten en nieuwe avonturen” . Een Indonesië cruise van zeven nachten met de Star Clipper zal vanaf € 1910 per persoon kosten, inclusief alle maaltijden aan boord en havenkosten.
Star Clippers exploiteert drie van ’s werelds grootste zeilschepen. Passagiers ervaren aan boord de romantiek van het zeilen in een relaxte omgeving en met een hoog niveau van dienstverlening. De schepen hebben ruime teakhouten dekken, zwembaden, informele diners, een gezellige Tropical Bar aan dek en een comfortabele pianobar. De schepen zijn groot genoeg om 1e klas accommodatie te bieden en klein genoeg om intieme havens aan te doen die onbereikbaar zijn voor de grote cruiseschepen. De twee kleinere schepen, Star Flyer en Star Clipper, hebben per schip plaats voor 170 passagiers tegenover 74 bemanningsleden, de Royal Clipper heeft plek voor 227 mensen tegenover 106 bemanningsleden. Door het comfort, de activiteiten en de sfeer van een privé jacht, wordt Star Clippers gezien als een van de meest vooraanstaande specialisten in de cruisebranche.
Info en de concrete voorwaarden: www.starclippers.com of ga langs bij je reisagent.