Huizenverkoop in Spanje op zijn hoogst sinds 2008. Spanje lijkt de financiële crisis van acht jaar geleden stilletjes aan achter zich te laten. Het land noteerde de afgelopen jaren de hoogste verkoopcijfers sinds 2008, en de populariteit van de golfindustrie blijkt daar een drijfveer voor te zijn. Van de 35.512 unieke vastgoedverkopen die in mei dit jaar zijn geteld – een stijging van 23% ten opzichte van 2015 -, zijn er maar liefst 3.000 gelinkt aan de begeerde sport. Hoofdredenen zijn een mooi uitzicht op je terrein en gegarandeerde rust. Ook de impact op de toeristische industrie van Spanje laat zich voelen: het aantal bezoekers in het eerste kwartaal van 2016 steeg met 36,3% in vergelijking met vorig jaar.
Nu al is 2016 een topjaar voor het Spaanse toerisme. Niet alleen zijn de vastgoedverkopen met een kwart gestegen ten opzichte van vorig jaar, ook het aantal bezoekers steeg aanzienlijk. “De golfindustrie is één van de drijfveren voor de heropleving van de Spaanse vastgoedmarkt”, verklaart Agustin La Rocca, Sales Director bij Arum Group – de luxeontwikkelaar achter Abama Resort in Tenerife en La Manga Club in Murcia. “Met een bijdrage van maar liefst €2 biljoen per jaar, mag het duidelijk zijn hoe geliefd de sport in Spanje is. Vastgoeddomeinen spelen op die populariteit in en dat vertaalt zich in steeds stijgende verkoopcijfers.”
Cijfers: Een recente publicatie van de Spaanse golfbond toont aan dat 68% van de golfterreinen in Spanje een directe of indirecte link hebben met vastgoeddomeinen. Zo genieten in totaal 234.500 eigenaars van directe toegang tot een golfterrein.
Een mooi voorbeeld is Abama Resort in Tenerife, waar alle luxe villa’s en appartementen rond een 18-holes golfterrein liggen. In 2015 telde het resort 45 unieke verkopen, wat bijna 50% meer is dan de verwachte cijfers. “Kopers zijn aangetrokken tot de rustige levensttijl die er op deze terreinen hangt”, zegt La Rocca. Ook La Manga Club geniet mee van de trend: zijn drie golfterreinen hebben de regio Murcia nog meer op de kaart gezet. In 2016 kozen hier 25,6% meer toeristen voor een verblijf in een privé accommodatie.
Oase van rust: “Naast de mogelijkheid om je golfkunsten te onderhouden, is ook rust een reden om voor vastgoed met een golfterrein te kiezen”, vervolgt La Rocca. “Denk maar aan het ongestoorde uitzicht in je achtertuin: op het groene sportveld zal nooit verdere bebouwing komen, wat op andere domeinen vaak niet gegarandeerd kan worden. Ideaal voor een koper die op zoek is naar natuur en een rustige omgeving.”
Zin gekregen om een tweede verblijf aan een golfresort te kopen of huren? Het Abama Resort is een gloednieuw vijfsterren golfresort aan de westkust van Tenerife, met prachtige vistas over het eiland La Gomera en de Atlantische Oceaan. Het resort mikt op Europeanen die een tweede verblijf wensen in een exclusieve omgeving. Hierbij heeft men de keuze tussen volledig afgewerkte appartementen en villas of een woning op maat. Alle verblijven liggen aan een 18-hole golfterrein dat ontworpen is door Ryder-cup kampioen Dave Thomas. Eigenaars kunnen daarnaast gebruik maken van de faciliteiten van het Ritz Carlton Hotel dat eveneens deel uitmaakt van het resort, inclusief acht restaurants (-waaronder twee met een Michelin-ster-), een spa en tal van luxe boetieks. Meer info: www.abamahotelresort.com
De Chileense fjorden, gletsjers en pinguins? Australis is er weer klaar voor
Op zoek naar een avontuurlijke winterbestemming? Als bij ons de bladeren vallen en de eerste nachtvorst opduikt, zijn ze aan het zuidelijk halfrond klaar voor hun lente en zomer. Zo start op 28 september de Chileense rederij Australis het nieuwe seizoen. Australis? Het is de absolute specialist voor maritieme exploratiereizen in Patagonië, Vuurland en rond Kaap Hoorn, het zuidelijkste punt van Zuid-Amerika.
Het passagiersschip Stella Australis --gebouwd in 2010-- is speciaal ontworpen om expeditiecruises te maken. De romp is extra stevig om door gebieden met ijs te kunnen varen, en het schip is uitgerust met een aantal Zodiacs (rubberboten) om passagiers naar moeilijk bereikbare plekken te brengen, zoals afgelegen natuurgebieden of aan de voet van gletsjers.
Avontuurlijke expeditiereizen zijn momenteel de meest opvallende trend in de cruisesector. Een typisch expeditieschip als de Stella Australis vervoert 200 passagiers; geen duizenden als de grote cruiseschepen. Verwacht aan boord geen zwembad met glijbanen of een theater met indrukwekkende shows. Het spektakel? Dat is de woeste natuur in Patagonië en Vuurland. De artiesten? Dat zijn de gidsen die mee aan boord zijn om alles uit te leggen over de fauna en de flora, de gletsjers en de geologie. Stella Australis kan je vergelijken met een comfortabel boetiekhotel. Alle begeleide uitstappen zijn inbegrepen. Er is telkens keuze tussen verschillende moeilijkheidsgraden.
Australis biedt met de Stella Australis twee korte, maar spectaculaire routes aan tussen Ushuaia (Argentinië) en Punta Arenas (Chili).
1) Een cruise van vier dagen/drie nachten, van Ushuaia naar Punta Arenas. Eerste afvaart op 28 september. Cruise in het kielzog van grote ontdekkingsreizigers als Magellan, Sir Francis Drake en Charles Darwin. Observeer dolfijnen, Magellan pinguïns, condors, aalscholvers en albatrossen. Ontdek de Chileense fjorden, zoals het Agostini Fjord met machtige gletsjers. Bezoek Kaap Hoorn en wandel in de ruwe landschappen van de Wulaia Baai.
2) Een cruise van vijf dagen/vier nachten, van Punta Arenas naar Ushuaia. Eerste afvaart op 1 oktober. De besneeuwde bergen van Alberto de Agositni natuurpark. Verschillende actieve excursies in het Agostini Fjord en de Ainsworth Baai. De Magellan pinguïns van de Tucker Eilandjes. En ook de Chileense condor, de grote jager of skua, de kelpgans, de keizeraalscholver... Kortom, een paradijs voor natuurliefhebbers. Ontdek het Pia Fjord en de Pia gletsjer. Vaar langs de Glacier Alley in het beroemde Beagle Channel. De Wulaia Baai en Kaap Hoorn.
Australis werd onlangs door de lezers van het reisblad Travel & Leisure verkozen tot beste rederij in het segment van de "small-ship ocean cruise lines" voor 2016.
Ubeeqo, weldra 100 wagens bechikbaar in de straten van Brussel
Ubeeqo, dochter van de Groep Europcar, lanceerde in juni een dienst voor multimodale reservatie voor particulieren en bedrijven in het Brussels Gewest én een nieuw autodeelconcept. Met de “3-in-1” applicatie kunnen gebruikers kiezen uit 3 vervoersopties: autodelen (beschikbaar in de Brusselse straten), een auto met chauffeur (CarAsap) of huurwagens in een agentschap (Europcar).
Ubeeqo gaat in Brussel haar netwerk autodelen uitbreiden. De voertuigen die reeds in de grote parkeergarages in Brussel aanwezig waren zijn vanaf nu ook beschikbaar in de straten van de hoofdstad. Daarnaast gaat het bedrijf meer auto’s inzetten en zullen er tegen het einde van het jaar honderd auto’s aanwezig zijn. Het uitrollen hiervan zal in nauwe samenwerking met de gemeentelijke diensten gebeuren in functie van hun planning. Een slim alternatief voor het bezit van een auto in een stad waar mobiliteit centraal staat !
Tijdens de Autoloze Zondag op 18 september vinden er een heleboel activiteiten plaats in Brussel. In 5 gemeentes (Oudergem, Etterbeek, Evere, Sint-Gillis en Sint-Pieters-Woluwe) alsook op Landelijk Brussel organiseert Ubeeqo een balspel waar de deelnemers kans maken om tot € 75 krediet op de carsharingdienst te winnen. Tevens zal Ubeeqo ook alle locaties waar hun auto's beschikbaar zijn presenteren.
Hoe werkt het autodelen? De klant kan via de Ubeeqo-applicatie of op de website, voor enkele uren of enkele dagen, een auto reserveren in gesloten lus (na de gebruiksperiode moet de auto teruggeplaatst worden op zijn vertrekpunt). Het tarief hangt af van het gebruik (vanaf 3,5 euro per uur, met of zonder abonnement). De beschikbare automodellen zijn de Volkswagen Up! en Golf, een kwalitatief aanbod aangezien deze modellen voorzien zijn van een complete uitrusting (GPS, verwarmende zetels, ...) en regelmatig vernieuwd worden.
Wattedoen op een Autoloze Zondag ? Een auto versieren ! Op 3 plekken (Evere, Etterbeek en Landelijk Brussel) zal Ubeeqo 3 witte auto’s ter beschikking stellen : voorbijgangers kunnen hun verbeelding ontketenen en de auto’s versieren, kleuren, berichtjes schrijven,... Deze auto’s zullen nadien in de straten van de hoofstad te zien zijn.
Positieve vibes voor jezelf of voor anderen. Ben jij het type dat houdt van gevoelige gedichten of motiverende quotes? Dan ben je bij Nordic Living aan het goede (web)adres! De woonwebshop haalde onlangs twee verfrissende merken in huis die typerende woorden een warm hart toedragen. Enerzijds heb je I Love My Type, een posteruniversum met knallende quotes. Anderzijds tovert Gewoon JIP met haar positieve poëzie gegarandeerd een glimlach op je gezicht.
"We maken er onze missie van om steeds jonge ontwerpers en bijzondere labels te zoeken. We vinden het belangrijk dat onze klanten kunnen proeven van de mooie collecties van de grotere merken, maar zeker ook wat kunnen opsnuiven van wie en wat er nieuw is in de interieurwereld. Bij onze nieuwste aanwinsten zitten kleine spelers die nog op weinig plaatsen in België te verkrijgen zijn!" aldus Nordic Living eigenares Mascha Beekmans.
I Love My Type: een pure boodschap in een stijlvolle vormgeving. I Love My Type is een hip Deens label waarbij positief in het leven staan de rode draad is. De ontwerpster Kathrine Højriis stampte het merk uit de grond om haar eigen onzekerheden een halt toe te roepen en anderen ervan te overtuigen dat ze niet perfect hoeven te zijn. De typografische posters zijn voorzien van grappige quotes of inspirerende wijsheden in een mooi grafisch jasje. Voor sommigen een reminder, voor anderen een houvast of een motto! Geef jezelf een positieve boost of geef iemand anders een opvrolijkertje van jewelste met deze unieke posters.
http://www.nordicliving.be/brands/i-love-my-type/
Gewoon JIP: feel good gegarandeerd: Eerlijkheid, positiviteit en eenvoud, dat kenmerkt Gewoon JIP. Dit Nederlands merk staat garant voor prachtige gedichtjes met een boodschap. Als fijn cadeautje voor een ander of gewoon voor jezelf? Deze zeemzoete poëzie met krachtige vormgeving bezorgt je ongetwijfeld een goed gevoel. De speelse typografie in combinatie met mooie woorden is verkrijgbaar als leuke postkaarten, wenskaarten of A4-posters. Gewoon JIP heeft voor elke gelegenheid een persoonlijk gedicht in petto, zoals geboorte, liefde, vriendschap, of afscheid. http://www.nordicliving.be/brands/gewoon-jip/
Nazomer ... Eilanden ver of dichtbij, met Pierre & Vacances
Er even helemaal tussenuit? Nood aan rust en ontspanning? De zomervakantie is weer voorbij, maar niets houdt ons tegen om de winter in schoonheid te beginnen, met een vakantie op de mooiste eilanden. Pierre & Vacances heeft dé oplossing in huis voor wie maar niet genoeg krijgt van reizen, met dichtbijvakanties of een verre reis naar de zon!
DE ANTILLEN Puur exotisme
Martinique of Guadeloupe? Vakantie op een exotisch eiland smaakt altijd naar meer! Adembenemende landschappen, rijke culturen, nieuwe smaken en ongekende klanken … Dat moeten de Antillen zijn!
IN DE KIJKER - Driesterrendorp Sainte-Anne van Pierre & Vacances – Guadeloupe:
Een vakantiedorp aan het water met een gloednieuwe watersportclub, Een wellnessruimte van Deep Nature® met theehuis en fitnesszaal, Verscheidene restaurants met Antilliaanse specialiteiten. Vanaf € 1.288 per week in een driekamerappartement voor 6 personen in oktober 2016.
IN DE KIJKER - Driesterrendorp Sainte-Luce van Pierre & Vacances – Martinique: Een vakantiedorp omringd door weelderig groen, langs een paradijselijk zandstrand, Een prachtig waterpark met plonsbad voor de allerkleinsten, Appartementen met keuze uit zicht op zee of zicht op de tuinen.
Vanaf € 1.344 per week in een driekamerappartement voor zes personen in oktober 2016. Maar er is meer! Gratis Kids Clubs voor 3- tot 17-jarigen tijdens de schoolvakanties, en tientallen activiteiten en animaties in het vakantiedorp.
SARDINIË Italiaanse charme
Klaar om het wonderlijke Sardinië te ontdekken? Dit eiland kent een bijzonder rijke geschiedenis en kan bogen op talloze baaitjes met helderblauw water dat de fijne zandstranden streelt. Toch is de kust lang niet de enige troef van het eiland. Sardinië staat ook bekend voor zijn ongerepte natuur, uiterst pittoreske dorpjes en een landschap van overweldigende diversiteit.
IN DE KIJKER - Pierre & Vacances Premium residentie Grande Baia Resort & Spa: Residentie in Monte Petrosu, in een baai met zandstrand die uitkijkt op de prachtige eilanden Tavolara en Molara, Mooi zwembad met solarium, Wellnessruimte in de residentie: Finse of biosauna, stoombad, relaxatieruimte, verzorgingsruimte enz.
Vanaf € 938 per week in een driekamerappartement voor vier personen in oktober 2016. Maar er is meer! Vlak bij het strand, met rechtstreekse pendeldienst
MAURITIUS : Kokospalmen en zandstanden
Mauritius is dé bestemming bij uitstek voor een ontspannende vakantie onder de zon. Ideaal dus voor een geslaagde nazomer, met zijn gezellige baaitjes en helderblauwe lagunes. Zelfs de grootste sceptici smelten voor de exotische markten en het warme onthaal van de Mauritianen.
IN DE KIJKER - Vijfsterrenresidentie Anahita The Resort van Pierre & Vacances Premium: Een domein van 213 hectare met tropische tuinen aan de rand van de zee, Villa’s met airconditioning, privézwembad, tuin en overdekt terras, Zwembad en wellnesscentrum in de residentie, Kids Clubs voor 8- tot 17-jarigen
Vanaf € 2.415 per week in een driekamerappartement voor vier personen in oktober 2016. Maar er is meer! Villa’s met privézwembad en een uitzonderlijk uitzicht over de baai
ILE D’AIX Frankrijk op z’n best
Ook een dichtbijvakantie kan een heuse droomreis worden! Het eiland Île d'Aix telt talloze ongerepte baaien en pittoreske dorpjes vol typische huisjes.
IN DE KIJKER - Viersterrenresidentie Le Palais des Gouverneurs van Pierre & Vacances Premium: In het hart van Saint-Martin-de-Ré, op amper 250 m van de haven en de vele handelszaken, Half overdekt, verwarmd zwembad en solarium met ligstoelen, Volledig uitgeruste luxeappartementen
Vanaf € 1.010 per week in een tweekamerappartement voor vier personen in september 2016. Maar er is meer! Île d'Aix telt tal van autovrije zones en is dus als geen ander geschikt voor gezinnen op zoek naar rust, authenticiteit en veiligheid.
Château de la Lesse, het eerste driesterrenhotel van Han-sur-Lesse wordt een van de eerste hotels in van België met VR-rondleidingen
De West-Vlaamse projectontwikkelaar Bricks & Leisure Vastgoed is begonnen met de voorbereidingswerkzaamheden voor de bouw van een nieuw ibis Styles-hotel in Han-sur-Lesse, een deelgemeente van Rochefort in de provincie Namen: Château de la Lesse. De plannen werden voorgesteld op het Domein van de Grotten van Han.
De bouw van het driesterrenhotel, dat vlak naast de Grotten komt, start na het toeristische seizoen van 2017. Als alles goed gaat, opent Chateau de la Lesse de deuren in het voorjaar van 2019. Het hotel telt 117 kamers: 69 standaardkamers en 48 familiesuites met een kitchenette. Daarnaast zijn er een terras, een binnenzwembad, seminarieruimtes en een parking. Château de la Lesse is goed voor twee primeurs: het is het eerste driesterrenketenhotel van Rochefort, een toeristische trekpleister in de Ardennen, en een van de eerste hotels van België waarin gasten een virtuele rondleiding kunnen volgen dankzij een virtual-realitybril. Daarvoor is enkel een VR-bril, bijvoorbeeld Google Cardboard, en de app van Accor nodig.
Erkenning tot Unesco Geopark
“Met Château de la Lesse zetten we onze expansie in de Ardennen voort”, zegt Thomas Lecluse, managing partner van Bricks & Leisure Vastgoed. “Met Radisson Blu Balmoral in Spa baten we er al een luxehotel uit. We geloven rotsvast in het toeristische potentieel van de streek, waar dankzij gerichte investeringen nog heel veel mogelijk is. In Han-sur-Lesse is er in de eerste plaats het bekende Domein van de Grotten van Han. Dat lokt ruim een half miljoen bezoekers per jaar en krijgt drie sterren in de toeristische Michelingids.”
“De nood aan een ketenhotel in Han-sur-Lesse was groot”, zegt Brigitte Malou, CEO van de Grotten van Han. “Sinds 2014 groeit ons aantal bezoekers fors. Dat is te danken aan een aantal nieuwigheden: een wandeling door het Wildpark, de sfeerverlichting in de grot, het speleoparcours … Daarnaast worden we steeds bekender in Vlaanderen, Nederland en Noord-Frankrijk. De aanvraag tot erkenning van de streek als Unesco Geopark is ingediend en we verwachten de titel op korte termijn. De hotelcapaciteit in Han en de regio moet dus volgen. Vandaag zijn er te weinig hotelkamers: de hotels die er vroeger waren, zijn gesloten omdat ze niet voldeden aan de huidige normen. Chateau de la Lesse komt niets te vroeg.”
“Een studie van enkele jaren geleden heeft uitgewezen dat Han-sur-Lesse, met al zijn toeristische troeven, een groot hotel met een uniform karakter mist”, zegt titelvoerend burgemeester en minister van Mobiliteit François Bellot (MR). “Als gemeentebestuur zijn we het project dan ook zeer genegen.”
Zestiende beste regio ter wereld: Zoals dat ook in het Radisson-hotel in Spa het geval is, kunnen particuliere investeerders vanaf 115.000 euro een hotelkamer kopen van Château de la Lesse. Daarna krijgen ze 90 % van de winst van het volledige hotel uitbetaald. Investeren in hotelkamers is een alternatief voor een klassieke belegging of spaarboekje en is overgewaaid uit de Verenigde Staten. Accor, het moederbedrijf van ibis en een van de grootste hotelgroepen van Europa, past de formule geregeld toe. Eigenaars van een hotelkamer krijgen een notariële akte, net zoals bij een klassieke vastgoedinvestering.
“In de Ardennen zijn er twee toeristische topsteden: Durbuy en Han-sur-Lesse”, zegt projectadviseur Mathieu Van Butsele van Bricks & Leisure. “Wij kozen voor Han omdat de vraag naar hotelaccommodatie immens is. Bovendien spreken ook de cijfers in het voordeel van toeristische investeringen. Het toerisme in de regio groeit met gemiddeld 6 % per jaar en Wallonië staat volgens de Financial Times op de zestiende plaats in de lijst van beste investeringsregio’s ter wereld. Veel projectontwikkelaars laten de Ardennen links liggen, maar wij zien het anders. Het seminariecomplex van Château de la Lesse zorgt trouwens ook buiten het seizoen voor een goede bezetting van het hotel. We hebben al verschillende aanvragen van grote groepen die nergens anders terechtkunnen. Leuk extraatje: onze eigenaars kunnen ook zelf genieten van hun hotelkamer en alle faciliteiten van het hotel.”
Bricks & Leisure Vastgoed is een West-Vlaamse projectontwikkelaar gespecialiseerd in toeristisch vastgoed. De jonge onderneming maakt deel uit van een Belgische vastgoedholding met veertig jaar ervaring en realiseerde al hotels en vakantieparken in de Ardennen, Limburg en aan de Belgische kust. Vernieuwende concepten moeten de vastgoedbeleving van zowel eigenaar-investeerders als huurders en toeristen maximaliseren. Dat realiseert het bedrijf door extra services te bieden, de kosten te drukken en het vastgoed dubbel te laten renderen. www.bel-vastgoed.be
Nordic Living pakt uit met Scandinavische surprises
Moebe & FIGR1 verrijken het assortiment aan woonaccessoires. Nordic living wil constant de frisse wind zijn die door je huis waait. Altijd vers, altijd verfrissend, en altijd verrassend. Naast de nieuwste producten van de bekende merken vind je er ook spiksplinternieuwe collecties van onbekende pareltjes. Voor dit najaar ging de keuze naar twee vernieuwende labels: het Nederlandse FIGR1 en het Deense Moebe.
Ben jij een fan van natuur aan je muur? Dan zit je met de fraaie frames van Moebe en de creatieve containers van FIGR1 zeker goed om gans je interieur op te fleuren. De jonge merken passen perfect binnen de zoektocht van Nordic Living naar verrassende, gepassioneerde, kleine labels die van een huis een fijne thuis willen maken. "Deze prachtige labels zullen je ongetwijfeld enthousiasmeren. Kijk, geniet en laat je inspireren door deze topmerken!" zegt Nordic Living eigenares Mascha Beekmans.
FIGR1 met een minimalistische twist
Dit merk uit Eindhoven staat voor functioneel design met een knipoog naar natuurlijke materialen. FIGR1 doet ons afstappen van de uitgestalde schoorsteenmantels en dressoirkasten vol servies. Met een snufje van de minimalistische stijl en afgewerkt met een toefje innovatie is dit label een echte aanrader. Hun handige en subtiele interieuraccessoires zijn geschikt voor eender welke muur in je huis. Bovendien zijn de wandplankjes en de set containers voorzien van een vernuftig ophangsysteem. Of je ze nu gebruikt voor je tandenborstels in de badkamer of voor bloempjes in de woonkamer: deze speelse en stijlvolle accessoires zijn een plekje waard in elk interieur! http://www.nordicliving.be/brands/figr1/
Moebe: eenvoud siert
Onder het motto 'de wereld is al complex genoeg' blijven deze ontwerpers uit Kopenhagen trouw aan eenvoudig design en trachten ze eerlijke en essentiële producten af te leveren. De transparante kaders van Moebe zorgen voor een uniek en origineel effect. Ze zijn simpelweg samengesteld uit 4 stukken eik, 2 transparante stukken plexiglas en een rubberen rek. Ideaal om de mooiste herinneringen in te bewaren: die leuke illustratie, dat prachtige gedicht of die ene hippe poster. Ook gedroogde bloemen en bladeren passen perfect in dit kader. Zet je ze bovendien voor het raam, dan krijg je een extra wow-effect!
Heerlijke momenten van chocoladeplezier met Neuhaus
Heerlijk bittere orangettes, romige truffels, verrukkelijke mini mendiants en de krokante combinatie van gepofte rijst en chocolade, ook bekend onder de naam “chocoladeroosjes”...
Vier exclusieve chocoladeverwennerijen gecreëerd door onze Maître Chocolatier voor de nieuwe collectie “Belgian chocolate moments”. Deze collectie wordt gepresenteerd in elegante, gekleurde doosjes met 150 g chocoladeplezier!
Orangettes: Gekonfijte sinaasappelzeste omhuld met een dun laagje pure chocolade, een overheerlijke combinatie, € 13
Klassieke truffels: Boterroom met chocolade, verrijkt met een laagje cacaopoeder, een heerlijke klassieker, € 13
Roses des sables: Ontdek de combinatie van krokante gepofte rijst en smeuïge melkchocolade , € 13
Mini mendiants (melk- en pure chocolade) : Verwen uzelf met schijfjes van pure chocolade of melkchocolade versierd met rozijnen en amandelen, € 13
De collectie “Belgian chocolate moments” is beschikbaar vanaf midden september 2016 in al onze Neuhaus boetieks.
Center Parcs en Sunparks introduceren in bungalowmarkt flexible aankomst- en vertrektijden
De recreatiebranche hanteert al jaren vaste aankomst- en vertrekdagen. Zo hielden bungalowparken voorheen vast aan het weekend- of een midweekverblijf met maandag en vrijdag als vaste aankomst- en vertrekdagen. Omdat de nieuwe generaties van persoonlijke en individuele aanpakken houden, willen ze hun leven zelf organiseren en ervaren ze weleens deze vaste dagen als vervelend. Daarom introduceren Center Parcs en Sunparks flexibele aankomst- en vertrekdagen. Vakantiegangers kunnen zes dagen per week aankomen en de duur van hun vakantie zelf bepalen.
Belgen geven de voorkeur aan het huren van een gemeubileerde woning (appartement, huis, bungalow, ...) als vakantieverblijf : 58% vs 11% voor een hotelverblijf . Tot nu toe hielden bungalowparken vast aan maandag en vrijdag als vaste aankomst- en vertrekdagen . Een recent onderzoek bij Nederlandse vakantiegangers gaf aan dat 40% deze vaste dagen weleens als vervelend ervaren heeft, door verplichtingen, zoals werk of school. Ongetwijfeld delen veel Belgen dit gevoel ook. Zo zou graag een kwart van de gezinnen het liefst op een doordeweekse dag aankomen op een bungalowpark en zelf de vertrekdag bepalen. Om hier op in te spelen bieden Center Parcs en Sunparks nu hun gasten flexibele verblijven aan.
Flexibiliteit bij Center Parcs & Sunparks
Met de flexibele verblijven kunnen gasten, met uitzondering van zondag, iedere dag van de week aankomen. En op basis van minimaal twee overnachtingen, kan zelf worden bepaald hoe lang men bij Center Parcs of Sunparks verblijft.
Sinds bijna 50 jaar is Center Parcs Europe expert op het gebied van korte vakanties in de natuur en weet het zijn gasten te bekoren door zich constant te vernieuwen en in te spelen op consumententrends. En flexibiliteit is vandaag de dag een must. Deze zal ongetwijfeld alom gewaardeerd worden door de Belgische gasten.
Over Center Parcs Europe – www.centerparcs.be
Center Parcs Europe -Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties- is onderdeel van de Pierre & Vacances Center Parcs Group. Al ruim 45 jaar is Center Parcs expert op het gebied van korte vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. De vakantieparken kenmerken en onderscheiden zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid. Center Parcs Europe bezit 25 Europese parken en zorgt jaarlijks voor 15 miljoen overnachtingen. Het totale aantal accommodaties bestaat uit 14.041 appartementen en bungalows in Europa. In 2014/2015 realiseerde Center Parcs Europe een omzet van 586,2 miljoen euro.
Griezelen in Parc Astérix - van 15 oktober tot en met 2 november 2016
Van 15 oktober tot en met 2 november jaagt Parc Astérix zijn bezoekers opnieuw de stuipen op het lijf met ‘Peur sur le Parc’ … Sidderen en beven, lachen en brullen met het hele gezin! Wanneer op 29, 30 en 31 oktober de avond valt, houden jong en oud de adem in voor een unieke nocturne.
Van 15 oktober tot en met 2 november laat Parc Astérix zich van zijn donkere kant zien. Drie spookhuizen, straatspektakels met allerlei monsters en attracties in hetzelfde thema dompelen de bezoekers onder in een unieke sfeer.
Drie unieke nocturnes op 29, 30 en 31 oktober van 18 uur tot middernacht ! Op het programma, een licht- en klankshow op de tempel van OzIris om het uur tussen 18:00 uur en 22:00 uur; dolende monsters op de Vikingschip en om 23:30 uur vuurwerk rond het meer!
Een nieuw spektakel die lang zal bijblijven : Métamorphosis : de verbluffende transformatie van een man in een « schepsel ». Een magische show die u de daver op het lijf jaagt. De ongeziene magische show ‘Magna Maleficus’ vindt plaats in het Théâtre de Panoramix, enkel tijdens ‘Peur sur le Parc’.
4 voorstellingen per dag. Dit angstaanjagende personage is – net als zijn vader – een zwarte magiër die de bezoeker in zijn hypnotische handgreep houdt. Een toverspreuk of een vloek … hij beslist voor u!
Spannend straatspektakel
Spoken, heksen en kwade geesten komen samen … Let op voor obscure ontmoetingen! Door de straten sluimeren angstwekkende personages, bizarre schepsels en allerhande reusachtige beesten. Hier steekt niemand onbevreesd over … Welkom in het park der mirakels.
Drie Adembenemende spookhuizen:
- La Colère d’Anubis: In het museum Het Toevluchtsoord heeft de inventarisatie van een collectie uit het oude Egypte enkele misnoegde geesten bevrijd. Niemand weet welke gedaantes ze aannemen wanneer ze uit hun tent worden gelokt. Stap binnen, maar wees op uw hoede … Betreden op eigen risico!
- Mission Perdue: Vertrek op expeditie tussen de sterren en ga op zoek naar de vermiste bemanningsleden op een onbekende planeet. Ontmoet de derde soort. 3D-ervaring.
- La Maison de la Peur: Dr. Cérébrus – psychiater en alchemist wanneer het hem uitkomt – hypnotiseert moedige durfallen en neemt hen mee op sleeptouw tijdens dit initiatieparcours. Vampiers, levende doden en andere vreemde gedrochten zijn uw grootste nachtmerrie! (vanaf 16 jaar)
Deze attracties zijn... behekst
Afgrijselijke heksen spreken op Allerheiligen een vloek uit over enkele attracties in Parc Astérix: Grappige monsters voor de kleine Galliërs! In het bos van Idéfix volgen de kleine Galliërs een parcours met ‘lieve’ groene monsters. Le Chemin des Sorciers: Als gevolg van een vreselijke vloek snelt de Nationale 7 als een trein en neemt u mee aan boord van zijn oude karren voor een tocht boordevol obstakels, tovenaars en pompoenen. Le Transdémonium: Fantomen en geesten dwalen rond in de gangen en jagen de grootste angsthazen de daver op het lijf. Les Chaudrons Infernaux: De helleketel gaat hevig tekeer, maar gelukkig bent u hier niet alleen. Ook andere wezens doorkruisen deze duisternis …
Van 15 oktober tot en met 2 november 2016 – Het park is op 17 en 18 oktober gesloten - Dagprogramma: open van 10 tot 18 uur - Avondverlenging (22 en 28 oktober) - Open van 10 tot 22 uur - Vroegboekticket ‘billet futé’ (D-7 via www.parcasterix.fr): € 39/volwassene en € 36/kind (3 tot 11 jaar). Nocturnes op 29, 30 en 31 oktober: open van 18 uur tot middernacht. Uniek tarief : € 38
Meer informatie op www.parcasterix.fr/peur-sur-le-parc.
Parc Astérix: een toverdrankje dat al 25 jaar getest en goedgekeurd wordt
Parc Astérix ligt 35 km ten noorden van Parijs en is het tweede grootste attractiepark van Frankrijk. Het park combineert 39 attracties en 5 spektakels in 6 themagebieden (de Galliërs, het Romeinse Rijk, het Oude Griekenland, de Vikingen, Door De Jaren Heen en Egypte). Parc Astérix staat garant voor een onvergetelijk avontuur aan boord van de faraoattractie OzIris of de grote achtbaan Goudurix met 7 loopings; sensationele ervaringen voor de kleine Galliërs in het bos van Idéfix, sensaties voor de hele familie met de nieuwe attractie Discobélix !
Denim Drift vindt het alledaagse opnieuw uit, met een zacht en gemoedelijk blauw. Het Global Aesthetic Center van AkzoNobel, moederbedrijf van verfmerk Levis, heeft Denim Drift tot Kleur van het Jaar 2017 verkozen. Daarmee stoot de zachte, blauwgrijze kleur het felle Ochre Gold van 2016 van de troon. Denim Drift werd zorgvuldig geselecteerd en sluit perfect aan bij de tijdsgeest. Het doel van de veelzijdige kleur? Het alledaagse heruitvinden.
Denim Drift: een blauw in een nieuw daglicht
Het leven in een nieuw licht bekijken: daar wil Levis je in 2017 toe overtuigen. Het overkoepelende thema voor het komende jaar doet je met vernieuwde blik naar de simpele dingen in het leven kijken. Het belang van échte en authentieke ervaringen primeren, alledaagse elementen heersen. “De wereld verandert, dus kijken we met een frisse blik naar het leven van alledag”, vertelt Isabelle De Ganck, Colour Manager bij Levis. “Onze familie, vrienden, werk, de natuur en nieuwe ervaringen opdoen zijn belangrijker dan ooit.” Daarom maakt het opvallende Ochre Gold plaats voor het zachte, gemoedelijke Denim Drift: een blauw in een nieuw daglicht.
Blauw domineert in 2017
Denim Drift, een kleur die we overal zullen terugzien, is een prachtige, tijdloze en veelzijdige blauwgrijze tint die zich aan elke omgeving aanpast. Het blauw neemt de sfeer van het moment over én past bij elke levens- en interieurstijl. Voor Heleen van Gent, aan het hoofd bij AkzoNobels Global Aesthetic Center, representeert de kleur de huidige tijdsgeest: “Blauw zal de interieuragenda van 2017 domineren. Denim Drift sluit daar mooi bij aan en doet tegelijk je muren op een fantastische manier opleven.”
Denim Drift (kleurcode S0.10.50) is vanaf 15 september verkrijgbaar in alle Levis-producten voor de mengmachine.
Tarteletto: amachtelijk verse taart, uniek verpakt en zodner bewaarmiddelen
Ons land kent een lange traditie van taarten bakken. Desondanks is er nog volop ruimte voor innovatie. Zoals bijvoorbeeld de taarten van Tarteletto smakelijk bewijzen. De verse, ambachtelijk gebakken taarten maken het verschil door een unieke verpakkingstechniek waardoor ze zonder bewaarmiddelen langer houdbaar zijn.
Gemaakt van enkel natuurlijke producten zoals onder meer tarwebloem, boter, eieren en suiker verschillen de Tarteletto taarten van elke andere klassiek gemaakte taart door hun langere houdbaarheid. Een Tarteletto wordt namelijk onder gewijzigde atmosfeer comfortabel verpakt waardoor de verse taart, op maximaal 7° C bewaard, circa twee weken lekker houdbaar blijft. De Tarteletto is daardoor niet alleen een lekkere taart maar ook één die eens in huis langer vers en op smaak blijft.
De Tarteletto bakkers zorgen voor een rijk gevarieerd assortiment die men in vier grote of zes iets kleinere stukken kan snijden. Naast klassiekers zoals rijst- flan- en appeltaart en evergreens zoals frangipane en chocoladetaart maken ze ook een mueslitaart en een verjaardagstaart waar – heel praktisch - standaard twaalf kaarsjes bij verpakt zitten. Richtprijs per taart: 5,40 €. Te koop bij : AD Delhaize, Carrefour, Spar en de betere buurtwinkels. www.tarteletto.be
Over Tarteletto en producent Holeki:
Tarteletto is een product van de Belgische warme bakker Holeki in Wetteren gespecialiseerd in de productie van individuele gebakjes, ronde taarten of plaatgebak die in alle maten en gewichten vers of diepgevroren verkocht worden. Holeki zet hoog in op kwaliteitscontrole en food safety management waarvoor de bakkerij internationaal gecertificeerd is. Holeki is door en dankzij zijn hoge kwaliteitsnormen onder meer ook actief met de export van typisch Belgisch diepvriesgebak naar verschillende Aziatische landen. Holeki levert ook individueel gebak aan LSG, de cateringafdeling van Lufthansa en tevens de grootste maaltijdenleverancier in de luchtvaartsector die wereldwijd actief is op meer dan 200 luchthavens. Holeki is lid van de vereniging Finest from Belgium die veertien bedrijven bundelt die inzet op de productie van verfijnde voedingsproducten gemaakt op basis van de beste ingrediënten. www.holeki.com
Kidsproof tropical- en sinaaslimonades, handig én milieuvriendelijk
Iedere jonge ouder kent wel het probleem met het populaire kinderdrankje-met-een-rietje. Een gepruts en geknoei om dat rietje in het gaatje te krijgen, je peuter die te hard op het zakje duwt en het sap dat aan de kinderstoel blijft kleven. Komt het je bekend voor?
Boni Selection maakt hiermee komaf en ontwikkelde kidsproof tropical- en sinaaslimonade. Dankzij de stevige pouch-vorm is het aanbrengen van het rietje voortaan kinderspel. Door zijn speciale vorm kan je de sapjes makkelijk meenemen én vasthouden zonder plakkerige handen. Bovendien zorgt de kwalitatieve Tetraverpakking voor een optimale bewaring.
Drankje op? Dan kan je het simpelweg deponeren in de blauwe zak zoals blikjes of een melkkarton. Zo draag ook jij je steentje bij aan het milieu!
U hebt het gemerkt, het najaar van 2016 staat onder het teken van slow life. We luisteren naar onszelf, we nemen de tijd om te ademen binnen en buiten onze dagelijkse verplichtingen. En wie wordt hiervoor uw beste partner in de keuken, zowel op het werk als thuis? All Ready, de lievelingstraiteur van Brussel en de 2 Brabanten. Dankzij All Ready wordt uw leven stukken eenvoudiger: er worden verse, gezonde en evenwichtige biomaaltijden voor groot en klein per fiets of per elektrische wagen gebracht waar u maar wilt. Slechts één ding tegelijk doen en genieten van elk moment met All Ready, het ecologische foodmerk waarvan iedereen fan is, het is mogelijk. Het staat vast: dit najaar wordt verrukkelijk.
"Raw food" of rauwe voeding...
Voor de sportievelingen onder jullie, voor de lekkerbekken en voor groeiende kinderen,... het dessertenbuffet is open! De Crunchy Choco (laagenergiekoken) en Super Energie (raw) repen zijn daar om jullie dag te boosten! All Ready is cool!
All Ready en de kunst om het leven op een verantwoorde manier te vereenvoudigen. All Ready heeft als missie om de dagelijkse organisatie van uw maaltijden te vereenvoudigen, opdat ze vers, gezond en evenwichtig zouden zijn. Vanuit zijn keukenatelier in Sint-Gillis, levert All Ready bereide maaltijden verpakt in schaaltjes die men makkelijk kan opwarmen. De bestellingen gebeuren online via het platform allready.be. De website biedt gevarieerde formules die aangepast zijn aan ieders behoeftes en tijdstip van consumptie. Het team van All Ready deelt de ambitie om aan zijn klanten een hoogstaande en verantwoorde voeding te bieden die hun dagelijks leven vereenvoudigt. Al de gerechten worden bewaard in individuele biologisch afbreekbare schaaltjes waarvan de overige bestanddelen (etiket, folie,...) recycleerbaar zijn. De prijzen van de maaltijden variëren tussen 8,50€ en 14,90€. Vanaf 4 bestelde gerechten kan een speciaal tarief voor gezinsmaaltijden worden toegepast.
Zin in een snelle en evenwichtige maaltijd of eens iets anders voor de lunch?
De chef biedt een nieuwe interpretatie van traditionele gerechten op basis van vlees, van vis of vegetarische gerechten, met respect voor ieders allergieën en voorkeuren. « We respecteren onze klant in elke stap van de bereiding. We maken daarom geen gebruik van bewaringsmiddelen en andere levensmiddelenadditieven en is het voor ons een erezaak om te werken met respect voor de seizoenen en met lokale producten», vertelt ons chef Sonia Amirouche.
Hoe werkt het?
De consument staat vrij zijn menu te organiseren en samen te stellen volgens zijn behoeftes. Via www.allready.be, kunnen klanten kiezen voor: Een wekelijks aanbod met verschillende gerechten
Gerechten om te smullen, thuis, onder vrienden en/of in gezinsverband. De suggesties veranderen wekelijks en worden, vanaf 4 bestelde gerechten, gratis geleverd in de 19 gemeenten van Brussel en in beide Brabanten. De leveringen vinden plaats van maandag t.e.m. vrijdag, tussen 14u en 21u, met drie mogelijke leveringstijden. De bestellingen kunnen ook rechtstreeks opgehaald worden op het atelier. De vers bereide gerechten kunnen vervolgens van 3 tot 5 dagen bewaard worden in de koelkast en kunnen zowel in de microgolf als in de oven opgewarmd worden. Tevens wordt een gezinsversie, met aangepaste hoeveelheid en inhoud, aangeboden.
Een middagmaal «SameDay»: De klanten kunnen elke dag, vóór 11h, soep, salades, koude maaltijden en opwarmbare maaltijden bestellen. De bestellingen worden op kantoor geleverd tussen 11u30 en 13u.
De visie van All Ready
Het All Ready-team wil eerst en vooral gezonde voeding bieden aan zijn klanten tegen een eerlijke prijs. « Wanneer u een bestelling plaatst bij All Ready, verbindt u zich maar tot één zaak: goed eten. Je hoeft geen abonnement te nemen, en u bent evenmin verplicht tot een tweede aankoop. Eten moet een genot blijven. », benadrukt Frédéric d’Oultremont, medeoprichter van All Ready. Voor het team vertaalt het respect voor de klant zich in de keuze van lokale producenten en producten, maar ook in de biologisch afbreekbare en recycleerbare verpakkingen. Ook wordt zoveel mogelijk de voorkeur gegeven aan eco-vriendelijke leveringen, die dan met een elektrisch voertuig of met de fiets worden verricht.
U hebt het gemerkt, het najaar van 2016 staat onder het teken van slow life. We luisteren naar onszelf, we nemen de tijd om te ademen binnen en buiten onze dagelijkse verplichtingen. En wie wordt hiervoor uw beste partner in de keuken, zowel op het werk als thuis? All Ready, de lievelingstraiteur van Brussel en de 2 Brabanten. Dankzij All Ready wordt uw leven stukken eenvoudiger: er worden verse, gezonde en evenwichtige biomaaltijden voor groot en klein per fiets of per elektrische wagen gebracht waar u maar wilt. Slechts één ding tegelijk doen en genieten van elk moment met All Ready, het ecologische foodmerk waarvan iedereen fan is, het is mogelijk. Het staat vast: dit najaar wordt verrukkelijk.
"Raw food" of rauwe voeding...
Voor de sportievelingen onder jullie, voor de lekkerbekken en voor groeiende kinderen,... het dessertenbuffet is open! De Crunchy Choco (laagenergiekoken) en Super Energie (raw) repen zijn daar om jullie dag te boosten! All Ready is cool!
All Ready en de kunst om het leven op een verantwoorde manier te vereenvoudigen. All Ready heeft als missie om de dagelijkse organisatie van uw maaltijden te vereenvoudigen, opdat ze vers, gezond en evenwichtig zouden zijn. Vanuit zijn keukenatelier in Sint-Gillis, levert All Ready bereide maaltijden verpakt in schaaltjes die men makkelijk kan opwarmen. De bestellingen gebeuren online via het platform allready.be. De website biedt gevarieerde formules die aangepast zijn aan ieders behoeftes en tijdstip van consumptie. Het team van All Ready deelt de ambitie om aan zijn klanten een hoogstaande en verantwoorde voeding te bieden die hun dagelijks leven vereenvoudigt. Al de gerechten worden bewaard in individuele biologisch afbreekbare schaaltjes waarvan de overige bestanddelen (etiket, folie,...) recycleerbaar zijn. De prijzen van de maaltijden variëren tussen 8,50€ en 14,90€. Vanaf 4 bestelde gerechten kan een speciaal tarief voor gezinsmaaltijden worden toegepast.
Zin in een snelle en evenwichtige maaltijd of eens iets anders voor de lunch?
De chef biedt een nieuwe interpretatie van traditionele gerechten op basis van vlees, van vis of vegetarische gerechten, met respect voor ieders allergieën en voorkeuren. « We respecteren onze klant in elke stap van de bereiding. We maken daarom geen gebruik van bewaringsmiddelen en andere levensmiddelenadditieven en is het voor ons een erezaak om te werken met respect voor de seizoenen en met lokale producten», vertelt ons chef Sonia Amirouche.
Hoe werkt het?
De consument staat vrij zijn menu te organiseren en samen te stellen volgens zijn behoeftes. Via www.allready.be, kunnen klanten kiezen voor: Een wekelijks aanbod met verschillende gerechten
Gerechten om te smullen, thuis, onder vrienden en/of in gezinsverband. De suggesties veranderen wekelijks en worden, vanaf 4 bestelde gerechten, gratis geleverd in de 19 gemeenten van Brussel en in beide Brabanten. De leveringen vinden plaats van maandag t.e.m. vrijdag, tussen 14u en 21u, met drie mogelijke leveringstijden. De bestellingen kunnen ook rechtstreeks opgehaald worden op het atelier. De vers bereide gerechten kunnen vervolgens van 3 tot 5 dagen bewaard worden in de koelkast en kunnen zowel in de microgolf als in de oven opgewarmd worden. Tevens wordt een gezinsversie, met aangepaste hoeveelheid en inhoud, aangeboden.
Een middagmaal «SameDay»: De klanten kunnen elke dag, vóór 11h, soep, salades, koude maaltijden en opwarmbare maaltijden bestellen. De bestellingen worden op kantoor geleverd tussen 11u30 en 13u.
De visie van All Ready
Het All Ready-team wil eerst en vooral gezonde voeding bieden aan zijn klanten tegen een eerlijke prijs. « Wanneer u een bestelling plaatst bij All Ready, verbindt u zich maar tot één zaak: goed eten. Je hoeft geen abonnement te nemen, en u bent evenmin verplicht tot een tweede aankoop. Eten moet een genot blijven. », benadrukt Frédéric d’Oultremont, medeoprichter van All Ready. Voor het team vertaalt het respect voor de klant zich in de keuze van lokale producenten en producten, maar ook in de biologisch afbreekbare en recycleerbare verpakkingen. Ook wordt zoveel mogelijk de voorkeur gegeven aan eco-vriendelijke leveringen, die dan met een elektrisch voertuig of met de fiets worden verricht.
In het noorden van Engeland tovert de herfst al vanaf september een fantastisch kleurenpalet. Met P&O Ferries reis je vanuit Zeebrugge naar Hull, de poort naar tal van schitterende bestemmingen met een overweldigend kleurenschouwspel.
De lijn Zeebrugge – Hull van P&O Ferries is eigenlijk de meest voor de hand liggende verbinding naar Noord-Engeland. Na een nachtje aan boord kom je uitgerust aan in de havenstad Hull van waaruit je nog dezelfde dag de mooiste natuurgebieden bereikt. Er is bijvoorbeeld Northumberland met zijn ongerepte Cheviot Hills. De herfst is er ronduit subliem, als het groen van de adelaarsvaren verandert in roodbruin en goud.
Ook Yorkshire met zijn Moors en Dales is dichtbij en wil je er nog wat romantiek bovenop dan reis je naar het Lake District waar de bladeren in de bosrijke gebieden strijden om de mooiste tinten. Er is ook nog Noord-Wales met het Snowdonia National Park en met de uitgestrekte gardens & forests waar je kunt wandelen naar hartenlust. Kortom, de mooiste herfst is dichterbij dan je denkt.
Het najaar in Noord-Engeland met P&O Ferries is nog veel meer dan kleurenpracht. Herfst betekent ook lange avonden met tijd om te relaxen bij een haardvuur en te genieten van een heerlijk verwarmende whisky. En wie whisky zegt, denkt ook aan P&O Ferries want de ferrymaatschappij organiseert in het najaar opnieuw driedaagse whisky minicruises. Tijdens de heen- en de terugreis tussen Zeebrugge en Hull worden de deelnemers ingewijd in de wondere wereld van de Schotse single malt. Een unieke en onvergetelijke belevenis!
Praktisch
Dagelijkse nachtelijke verbinding Zeebrugge-Hull - Tarief: vanaf € 169 enkele reis, voor twee reizigers met overnachting in binnenhut, en overtocht met auto.
De nieuwe behangcollectie Geonature van Eijffinger, die vanaf medio september in de winkel ligt, knipoogt naar de periode van de art deco met gestileerde motieven, grafische lijnen en gedempte tinten.
Het atelier is een geordende chaos. Het ochtendlicht strijkt over rollen boekbinderslinnen en vellen geschept papier. De zon vonkt in bronzen stempels, passers en linialen. Een fossiel rust als presse-papier op een antiek herbarium. Gravures en botanische tekeningen sieren de wanden. Kroontjespennen, Oost-Indische inkt en krijt liggen klaar op de tekentafel om de wonderen van de natuur mee te vangen. De kunstenaar stapt binnen, de dag begint.
Het huis is licht en warm. Natuurlijke materialen zoals kurk vormen een rustige achtergrond voor vintage meubels, zorgvuldig uitgelicht door opvallende lampen. Grote planten met opvallende bladstructuren geven sfeer. Decoratieve vazen zijn gevuld met waaiervormige bloemen en wuivende grassen. Open kasten tonen een persoonlijke collectie kunstboeken. Het gastvrije huis nodigt uit tot introspectie en creatie.
De collectie Geonature knipoogt naar de periode van de art deco met gestileerde motieven, grafische lijnen en gedempte tinten. De symmetrie uit de natuur is gevangen in stoere en subtiele geometrische dessins. De reliëfs zijn subtiel als bladnerven. De wanden krijgen kleuren als wolkenwit, zandgeel, zeegroen en mistig blauw of zwart met een glimpje zonnegoud. Een natuurlijke metamorfose voor je huis.
Eijffinger, decrating the world, is gespecialiseerd in het ontwerpen, verkopen en exporteren van een breed spectrum aan hoogwaardige behangcollecties en interieurstoffen. In eigen studio ontwerpt en ontwikkelt Eijffinger haar trendsettende productenprogramma, die een uitermate actuele en decoratieve uitstraling hebben en zijn toegespitst op verschillende doelgroepen. De collecties van Eijffinger hebben een eigen handschrift dat onderscheidend en herkenbaar is en gericht is op een brede doelgroep binnen het retailkanaal. Eijffinger is absolute marktleider op het gebied van behang en interieurstoffen in Nederland en is uitgegroeid naar een organisatie die actief is in meer dan 90 landen. Daarnaast richt Eijffinger zich met zijn producten ook op de professionele markt, zoals het inrichten van kantoren, winkels, zorginstellingen, hotels en restaurants.
Russische nederzettingen Barentsburg, Pyramiden en Grumant katapulteren toerist terug in de tijd
Voor zij die geboren zijn na 1989 is het niet meer dan een vaag begrip uit de geschiedenisboeken: de Sovjetunie. Een streng communistisch regime waar bezitten en consumeren loze woorden waren en waar iedereen leefde naar de wensen van de staat. Wie vandaag de dag nog wil voelen wat dit inhoudt moet al naar Noord-Korea, Cuba of….Spitsbergen. De archipel in de Arctische Zee onder Noors bewind, telt namelijk nog enkele Russische mijnwerkersdorpjes, opgericht ten tijde van het communisme. Nu de mijnbouw in Spitsbergen op een laag pitje staat zetten deze dorpen volop in op het zogenaamde Sovjettoerisme. Hotels in communistische stijl, een eigen brouwerij en heel veel relicten uit lang vervlogen Sovjettijden laten de bezoeker ervaren hoe het leven er ten tijde van de Sovjetunie moet uitgezien hebben. Zowel Barentsburg, Pyramiden als Grumant zijn in de zomer te bezoeken met de boot, terwijl er in de winter sneeuwscootersafari’s naar de dorpen georganiseerd worden vanuit Longyearbyen.
Wie zich afvraagt hoe het komt dat er zich 3 Russische nederzettingen op Noors grondgebied bevinden moet teruggaan naar het Svalbard Treaty. Dit verdrag, dat dateert uit 1920, bepaalt dat de ondertekenaars van het verdrag economische activiteiten mogen uitoefenen op Spitsbergen. De Sovjetunie maakte als één van de eerste landen gewillig gebruik van dit verdrag voor de ontginning van steenkool. Na de Tweede Wereldoorlog werd de aanwezigheid van de Russen in Spitsbergen vooral strategisch belangrijk. En nu is er dus ook het toerisme.
Barentsburg, van mijnbouw naar toerisme
Toen het door de Nederlanders gestichte Barentsburg (als eerbetoon aan de ontdekker van Spitsbergen, Wilhelm Barentz) in 1926 noodgedwongen de mijnactiviteiten moest verkopen kwam het stadje in handen van de Russen. Zij bouwden de mijnactiviteiten verder uit tot Barentsburg een mijndorpje werd van meer dan 1.000 inwoners. Ondertussen is het aantal inwoners afgenomen tot een 400-tal. Zij leven nog steeds grotendeels van de mijnbouw, maar hebben sinds kort ook het toerisme omarmd. Zo worden er in de zomer en herfst bootexcursies georganiseerd vanuit Longyearbyen naar Barentsburg. Wie wil kan overnachten in het vernieuwde Barentsburg Hotel of een bezoekje brengen aan het Pomoren Museum dat gaat over de zeevaart. Ook een biertje drinken in de Barentsburg brouwerij, officieel de meest noordelijke ter wereld, behoort tot de mogelijkheden. Bijzonder aan Barentsburg zijn de modernistische gebouwen in Sovjetstijl en het standbeeld van Lenin in het midden van het dorpje. In de winter worden de 55 km tussen Longyearbyen en Barentsburg overbrugd met de sneeuwscooter, aangezien de fjorden dan dichtgevroren zijn. In de buurt van Barentsburg kan men ook naar hartenlust skiën. Meer info: http://polarcharter.no/en/welcome/
Pyramiden, spookstad en toeristische curiositeit
Zo mogelijk nog meer tot de verbeelding sprekend dan Barentsburg is Pyramiden. De Zweden gaven de naam naar de kegelvormige berg aan de voet van het stadje. Maar net zoals in Barentsburg waren het de Russen die de mijnbouwactiviteiten van de Zweden overnamen en verder uitbouwden. In de hoogdagen was Pyramiden de grootste nederzetting in Spitsbergen met meer dan 1000 inwoners. Toen in 1998 de steenkoolvoorraden uitgeput bleken werd Pyramiden gesloten en vond er een ware exodus plaats. Momenteel wonen er nog een 10-tal mensen die instaan voor het onderhoud van de vele gebouwen die nog resteren uit de tijd van de mijnbouw. Zo is Pyramiden een echte spookstad geworden die een ongekende aantrekkingskracht heeft op menig avonturier en historicus. Vanuit Longyearbyen worden tijdens de zomer en herfst boottochten georganiseerd naar Pyramiden. Tijdens de winter kan je er ook met de sneeuwscooter naartoe. Overnachten in Pyramiden is mogelijk in Hotel Tulpan, dat in 2013 gerenoveerd werd en waar de Sovjetsfeer nog van de muren druipt. Meer info: http://visitsvalbard.com/en/Activities-providers/?News=187
Met de speedboot naar spookstad Grumant
Een derde, minder bekend en minder toegankelijk Russische mijnwerkersdorp is Grumant. De Russen sloten er alle mijnactiviteiten in 1961 toen de opbrengsten daalden. Vandaag de dag is het dorpje volledig verlaten en zijn de gebouwen veeleer ruïnes. Vanuit Longyearbyen worden dagtochten met de speedboot georganiseerd, gezien de complexe ligging en relatief grote afstand tot Grumant. Je vaart in een open boot door het indrukwekkende Isfjord en bewondert er de vele vogels die hier nest maken in de zomer. Onderweg passeer je ook langs het vroegere Noorse mijnwerkersdorpje Hiorthhamm, dat momenteel eveneens verlaten is. Meer info: http://www.spitsbergentravel.com/start/adventures/summer/boat-trips/isfjord-safari-grumant/ en http://svalbardbooking.com/adventures/summer#p-35656
Beste reisperiode
Svalbard is een bestemming die leeft op het ritme van de seizoenen. Vanaf eind oktober tot mid februari is het er 24u donker (het zogenaamde ‘Dark season’). Ideaal voor wie het prachtige noorderlicht wilt spotten of een safari met de sneeuwscooter wilt maken. Van mid februari tot eind april beginnen de dagen te lengen tot de zon 24u aan de hemel blijft. Deze periode biedt nog steeds de nodige winterse taferelen en is ideaal voor een ski-expeditie of een tocht met de hondenslee. De zomerperiode, die vanaf mid juni tot mid augustus duurt, is dan weer een goede periode om een boottocht te maken naar één van de Russische nederzettingen. De herfst begint al vroeg op Spitsbergen, zowat mid augustus, en duurt tot mid oktober. In deze periode korten de dagen zeer snel en tegen begin oktober kan je genieten van het bijzondere ‘twilight’ of schemerlicht. De zon is dan al achter de bergen verdwenen, maar biedt wel nog voldoende licht voor een prachtig blauwe gloed aan de horizon.
Praktisch
Spitsbergen mag dan misschien niet de meest voor de hand liggende bestemming zijn, de vluchtverbindingen zijn al bij al vrij talrijk. Zo zijn er dagelijkse vluchten tussen Longyearbyen en het vasteland, via Oslo of Tromso. Boeken kan via SAS (www.flysas.be) of Norwegian Airlines (www.norwegian.com).
Zowat alle hotels zijn gelegen in Longyearbyen en voldoen aan alle westerse standaarden. De meeste excursies vertrekken vanuit Longyearbyen, dus het is de ideale uitvalsbasis voor je bezoek aan Svalbard. Boeken doe je rechtstreeks bij het hotel. Voor info: http://www.visitsvalbard.com/en/Accommodation Wie ter plaatse een uitstap wil maken kan terecht bij één van de vele lokale touroperators: http://www.visitsvalbard.com/en/Activities-providers. Voor een volledig georganiseerde reis kan je in België terecht bij ondermeer Nordic Info (www.nordic.be ) en Gallia (www.gallia.be). Meer informatie over Spitsbergen: www.visitsvalbard.com
Voortaan vul jij overal je eigen koffiebeker en -thermos bij
Echte coffee addicts willen overal en altijd hun daily dose aan cafeïne. Voor hen stellen we twee superhandige koffie items voor van het ECO-friendly Klean Kanteen. Deze stijlvolle koffiethermos en –beker haal je met plezier boven om gewoon overal bij te vullen, óók in de hippe koffiebars. En terwijl jij van je koffie geniet, draag je ook nog eens zelf concreet bij aan een matiger gebruik van al die papieren- en plastic wegwerpbekertjes. En dát is wat Klean Kanteen wil.
Wide Vacuum Insulated mét 100% lekvrije Café Cap
Ook zo’n nood aan koffie om de dag te beginnen? Zet dan bij het opstaan even snel het koffietoestel aan en neem je koffie in Klean Kanteen’s Wide Vacuum Insulated thermosfles met je mee naar het werk. Dankzij een 100% lekvrije Café Cap drink je gewoon rechtstreeks van jouw nieuwe favoriete thermos én dat zonder morsen: Dubbelwandige isolerende thermosfles, uit foodgrade roestvrij staal, Bpa-vrij, bevat geen lood of weekmakers, beschikbaar in 355, 473 en 591 ml (12, 16 en 20 oz), Houdt de inhoud tot 6 uur warm / 24 uur koud, Standaard met lekvrije Café Cap (om rechtstreeks van te drinken) Opening is groot genoeg om er eventueel ook eten in te bewaren, Eenvoudig schoon te maken (enkel de Café Cap mag in de vaatwasser)
In diverse kleuren: brushed stainless, deep sea, granite peak, neptune blue, roasted pepper, shale black en vinyard green. Advies verkoopprijs € 33,50 (473 ml), Advies verkoopprijs € 30,95 (355 ml), Advies verkoopprijs € 35,95 (591 ml)
Vacuum Insulated Tumbler
Eerder veel op de baan en toch geen tijd om zelf koffie te zetten? Koop dan geen koffie on-the-go meer in een standaard plastic wegwerpbekertje, maar gebruik je eigen herbruikbare Tumbler van Klean Kanteen. Die houdt je koffie dankzij zijn isolerende functie ook nog eens langer warm. More coffee please!
Dubbelwandige isolerende drinkbeker, Uit foodgrade roestvrij staal, Bpa-vrij, bevat geen lood of weekmakers, Gelakt met veilige lak op waterbasis, Beschikbaar in 236 en 473 ml (8 en 16oz), Geschikt voor zowel warme als koude dranken, Onbreekbaar, Gemakkelijk met de hand af te wassen, Verkrijgbaar in verschillende kleuren: brushed stainless, shale black, bamboo leaf en canyon orange; Advies verkoopprijs € 19,95 (236 ml), Advies verkoopprijs € 26,95 (473 ml)
REFUSE SINGLE USE! #BRINGYOUROWN
Zeg NEE tegen wegwerp! Klean Kanteen promoot het gebruik van herbruikbare roestvrij stalen drinkflessen i.p.v. plastic alternatieven. Hierdoor wordt niet alleen het milieu gespaard, ook je drinken zal een stuk aangenamer smaken. Dit komt omdat roestvrij staal geen smaken vasthoudt of afgeeft. Bovendien zijn de bovengenoemde items dubbelwandig, waardoor je drankje zijn oorspronkelijke temperatuur behoudt (of dat nu warm of koud is). Een duidelijke win-win-win!
Onder de hashtag #bringyourown deelt Klean Kanteen wereldwijd foto’s van volgers op Instagram. Zie www.instagram.com/kleankanteen. Daarnaast is Klean Kanteen lid van One Percent for the Planet (1% FTP) en doneert het elk jaar 1% van haar omzet aan verschillende projecten die bijdragen tot een betere wereld.
Bavaria directievoorzitter Jan-Renier Swinkels geridderd door Belgische brouwers
Jan-Renier Swinkels, directievoorzitter van Bavaria N.V., is tijdens een ceremonie in het Brusselse stadhuis opgenomen in het Ridderschap van de Belgische Brouwers. Hij werd benoemd tot 'Ridder van Recht' en ontving het ereteken van de ‘Ridderschap van de Roerstok der Belgische Brouwers’.
De Ridderschap van de Roerstok der Brouwers is de rechtstreekse afstammeling van de eeuwenoude brouwersgilde en werd gesticht in 1946. Vandaag de dag vertegenwoordigt zij de tradities en de waardigheid van het edele brouwersambacht. Ter gelegenheid van het jaarlijkse Belgian Beer Weekend op de Brusselse Grote Markt worden belangrijke personen, die het Belgische Bier uitmuntende diensten hebben bewezen, uitgenodigd om toe te treden tot het Ridderschap.
Bavaria N.V. nam recentelijk een meerderheidsbelang in Palm Belgian Craft Brewers. Daarmee verenigden twee Brabantse familiebrouwers hun ambacht en portfolio. Met de overname van Palm heeft Bavaria N.V. haar portfolio uitgebreid met zeven prachtige biermerken en kan Palm gebruikmaken van de internationale distributiekracht van Bavaria N.V. “Palm heeft een belangrijke plek in de Nederlandse markt en we zien mogelijkheden voor verdere internationale groei. Daarnaast krijgen we met deze samenwerking toegang tot Belgische retail en horeca. We zullen de brouwerijen in Steenhuffel en Roeselare koesteren en samen met al onze Belgische collega’s de plannen voor de merken versterken, versnellen en overtreffen”, aldus Jan-Renier Swinkels eerder dit jaar.
Jan-Renier Swinkels, een rijk gevulde biercarrière
Jan-Renier Swinkels is directievoorzitter van Bavaria N.V. en combineert dit met zijn functie als Chief Operations Officer (COO). Na zijn afstuderen in de Levensmiddelentechnologie trad hij in 1986 als brouwerijtechnoloog toe tot het familiebedrijf. Sindsdien is hij in diverse functies vrijwel continu betrokken geweest bij de brouwerij. Van 1998 tot 2003 was hij verantwoordelijk voor de brouwerij, eerst als productieleider en daarna als directeur RVE (Resultaat Verantwoordelijke Eenheid). Sinds 2003 vervult Jan-Renier de functie van COO, die hij sinds 2004 combineert met zijn lidmaatschap van de directie; in zijn portefeuille heeft hij onder andere de brouwerij, productie en logistiek. Naast deze functies werd hij in 2007 directievoorzitter van het bestuur van Bavaria N.V. Als gevolg van strategische veranderingen binnen de organisatie zijn er onlangs meer verantwoordelijkheden toegekend aan zijn functie van voorzitter. Als COO is hij nu verantwoordelijk voor de productiebedrijven van zowel Bavaria, Palm en Habesha als Koningshoeven. Daarnaast leidt hij de afdelingen Supply Chain en HR. Jan-Renier Swinkels maakt deel uit van de zevende generatie van de familie Swinkels en staat samen met zijn vier neven aan het roer van Bavaria.