Kunst, boetieks en alternatieve muziek op boogscheut van elkaar ! Wie aan Duitsland en een gezellige hipstersfeer denkt, heeft meteen Berlijn in gedachten. Maar nu begint ook Hannover zich te positioneren als “off the beaten track” bestemming. Zo komen kunstzinnigen samen in het Linden-district, verzamelen studenten in de Welfengarten van Nordstadt en schuimen modeliefhebbers de vintageboetieks in List af. Kortom: alle ingrediënten voor een alternatieve citytrip zijn aanwezig.
Bij een bezoekje aan Hannover staan niet meer enkel de bekende Herrenhäuser Gärten, Maschsee en het indrukwekkende stadhuis centraal. Op je to do-lijst zouden nu ook absoluut de Linden, List en Nordstadt districten moeten staan. Daar zorgen jonge kunstenaars, studenten en excentriekelingen voor een gezellige hipstervibe. Reken daar nog een streepje stevige muziek bij en het plaatje is compleet!
Linden, met de L van levendig
Het hippe district Linden ziet zichzelf niet als deel van Hannover, maar beschouwt Hannover eerder als een aanhangsel van zichzelf. Inwoners gebruiken de straten als woonkamer en dragen vooral sociaal contact hoog in het vaandel. Als toerist voel je dat door de talrijke restaurants en bars, heel wat kunstzinnige boetieks en de vele liveconcerten doorheen het jaar. Must-see is de Limmerstrasse, dat zich profileert als meest levendige straat van het district. En wanneer de zomer in aantocht is, doet ook ‘Strandleben’ zijn deuren open: een strandbar met ligstoelen aan de oevers van de Ihme en Leime. Gezelligheid troef!
Buiten leven in Nordstadt
Nordtstadt wordt het district van de individualisten genoemd: hier is iedereen zichzelf en kom je van alles wel íets tegen. Dat het stadsdeel vooral tijdens de lente- en zomermaanden opleeft, wordt duidelijk bij de eerste zonnestralen van het jaar. Dan verzamelt iedereen in de Welfen- of Georgengarten voor een picknick of aperitief. Verder moet je ook in Nordstadt zijn als het qua eten eens wat anders mag zijn: heel wat veganistische restaurants, hippe koffiebars en bio-adresjes openden hier hun deuren.
Winkeldistrict List
Een citytrip is pas af als je ook enkele typische winkeltjes hebt kunnen bezoeken. En daarvoor moet je in List zijn! De Lister Meile staat bekend als levendige winkelstraat met voor ieder wat wils: van vintage tot moderne designkledij. Ga je de zijstraatjes in, vind je ook heel wat kleinere boetieks of kunstgalerijen terug. En heb je even later zin in een glas alcohol op een gezellige plek, is Biergarten de place to be.
Extra: concertzomer
Ook de muziekliefhebber is in Hannover op zijn plaats, want de concertenaffiche is er eentje om U tegen te zeggen. Zo mag de Noord-Duitse stad deze zomer Robbie Williams, Guns ‘n Roses, Depeche Mode én Coldplay ontvangen!
Praktisch
Hannover ligt op zo’n 490 km van Brussel, maar vanaf de Duits-Nederlandse grens is het nog zo’n 3 uurtjes rijden. De vlotte verbindingen via de A2 en A7 autosnelwegen, de ruime parkeergelegenheid en het vlot toegankelijke stadscentrum zorgen ervoor dat Hannover dichterbij is dan je denkt. Wie liever met de trein reist staat op 5 uurtjes in het centrum van Hannover. Overstappen doe je in Keulen. Boeken en info via www.nmbs-europe.com. Ook Brussels Airlines heeft dagelijks (uitgezonderd op zaterdag) een rechtstreekse verbinding van Brussel naar Hannover. Boeken en info via www.brusselsairlines.com
Het veelbelovende lentezonnetje wakkert de zin voor avontuur en ontspanning aan…en laat dat nu precies de succesformule zijn van de Pénichette®, waar rust en recreatie hand in hand gaan.
Een ongewone vakantie aan boord van een Pénichette®
Nu de lente is aangebroken, krijgen we weer zin om te ontsnappen aan de drukte van de stad en de wijde wereld in te trekken. Geen betere bestemming dus dan buurland Frankrijk. Neem nu zelf plaats aan het roer van een Pénichette® en beleef een onvergetelijke vakantie met het hele gezin. Een vaarbewijs is helemaal niet nodig! Wie het uitzonderlijke Franse landschap wil doorkruisen over rivieren en kanalen is bij Locaboat aan het goede adres! Ontdek de Elzas of Bourgogne, verken Bretagne of het zuidwesten van Frankrijk, of bewonder het Canal du Midi eens op een andere manier.
Bij online boekingen zijn tal van vaarvakanties in de maand april nu 25 tot 50 % goedkoper! Ontdek het lente aanbod dat dagelijks wordt bijgewerkt.
De basis Argens in de kijker, ideaal om het Canal du Midi te verkennen. Het Canal du Midi –Unesco-werelderfgoed– is 250 km lang en doorkruist heel Zuid-Frankrijk, langs middeleeuwse steden, katharendorpen, kastelen en abdijen. Glijd over het water langs de mooiste Zuid-Franse pareltjes en geniet als schipper in wording met volle teugen van een topvakantie.
Een al dan niet verlengd weekend, een korte of extra lange week… Op alle bestemmingen (met uitzondering van de Ardennen) en alle modellen (behalve de New Con Fly in Italië) geniet je nu 20 en 30 % korting. Boek vóór 30 april om van deze promoties te profiteren.
Locaboat kan als Europees marktleider in vaarvakanties bogen op een unieke vloot van Pénichettes® en staat bekend om zijn uitmuntende dienstverlening. Vakantiegangers hebben bij Locaboat keuze uit maar liefst 380 boten, verspreid over 26 basissen in Frankrijk, Italië, Nederland, Ierland, Duitsland en Polen.
De zomer is in aantocht en u zal het geweten hebben: paasdiners met familie, terrasjes met vrienden, opeenvolgende barbecues... Alle gelegenheden zijn goed om volop te genieten van het goede weer, het gezelschap en het heerlijke eten!
Maagproblemen komen nu echt ongelegen! Er is niets minder onaangenaam dan misselijkheid of een zware maag tijdens of na een autoreis of door iets meer dan normaal te eten.
Om die ongemakken te verhelpen heeft Laboratoires ORTIS Minesium ontwikkeld, een exclusieve formule van 100% natuurlijke oorsprong.
Minesium brengt verlichting bij een zware maag dankzij de werking van 3 planten:
- Gember is een wortel met verrassende eigenschappen: dankzij de actieve bestanddelen vermindert gember op een duurzame wijze het gevoel van een zware maag en misselijkheid.
- Pepermunt is bekend om de snelle werking en een bijna instant verlichting.
- Echte heemst is rijk aan pectine en slijmstoffen die een gel vormen. Echte heemst draagt bij tot de natuurlijke bescherming van de slijmvliezen van de maag.
Gebruiksadviezen: Voor een gerichte werking (bij misselijkheid): 2 tabletten met een groot glas water, maximaal 5x/dag wanneer de behoefte zich voordoet. Voor een preventieve werking (reisziekte): 2 tabletten 20 minuten vóór vertrek en vervolgens elke 3 uur naargelang de duur van de reis. Vanaf 12 jaar. Bij zwangerschap en borstvoeding: medisch advies aanbevolen.
De tips van Laboratoires ORTIS
Veel drinken (water, koolzuurhoudende drank, citroenwater), in kleine slokken en de hele dag lang.
Neerliggen en niet bewegen, met een koude handdoek op het voorhoofd (het is belangrijk om het evenwichtsmechanisme in het oor niet te verstoren omdat dit het gevoel van misselijkheid kan versterken).
Lichte maaltijden eten, verspreid over de dag, en traag eten. Te vette, gesuikerde of gekruide voeding vermijden. Niet meteen gaan slapen na het eten. Alcohol, tabak en koffie vermijden.
Antwerpen, koekenstad opent '90 jaar Prince' in het Steen
Tentoonstelling biedt komende 3 maanden duik in 90 jaar geschiedenis van de Prince Fourré koek van LU
Antwerpen Koekenstad, de expert in de rijke koekjesgeschiedenis van Antwerpen, opent vandaag in het Steen een nieuwe tentoonstelling die je meeneemt doorheen 90 jaar historiek van de Prince koek van LU. Negentig jaar geleden kwam de eerste Prince Fourré koek uit de oven bij de toenmalige fabriek van De Beukelaer in de Kievitstraat. Ondertussen, verschillende generaties later, is het één van de meest geliefde koekjes van West-Europa en kan de Prince Fourré op een zeer rijke en spraakmakende geschiedenis rekenen. De 90 Jaar Prince Expo loopt vanaf vandaag in Het Steen, en is gratis te bezoeken van woensdag tem zondag van 12u tot 17u en dat tot en met 30 juni.
Een prinselijk koekje
Eind 19de eeuw maakt Edward De Beukelaer een ‘Prince’ koekje op basis van zijn Crown-koek. Deze ronde, droge biscuit draagt het wapenschild van het Koninkrijk België en heeft adellijke kartelingen die de buitenrand aflijnen. Edward wil van deze koek een ‘Koninklijke koek’ maken. Hij overlijdt echter in 1919. Zijn echtgenote Jeanne, die hem opvolgt als voorzitter, neemt het idee over.
De Prince Fourré zoals we hem vandaag kennen, wordt geboren in 1927 in de Antwerpse fabriek. Het is een nieuwe versie van de tot dan toe droge Prince koek, met vanille vulling tussen twee biscuits. De bekendheid en verkoop van Prince stijgen ter gelegenheid van de geboorte van prins Albert, de tweede zoon van koning Leopold III, in 1934. Omdat zijn oudere broer Boudewijn kroonprins is, is Albert voorbestemd om voor altijd de Prins van Luik te blijven.
Een tijdreis doorheen de geschiedenis van Prince Fourré
De 90 Jaar Prince Expo neemt je mee doorheen de rijke geschiedenis van het koekje dat negentig jaar geleden voor het eerst in Antwerpen gemaakt werd. Verwacht je aan een echte tijdreis doorheen de beginjaren, de flitsende jaren 70-80 tot hoe de Prince Fourré en de daarbijhorende prinsfiguur er vandaag uitziet. In de expo ontdek je onder andere de evolutie van het koekje in de winkelrekken (van blikken dozen tot folieverpakkingen), hoe de productie van Prince koekjes veranderde en reclamecampagnes doorheen de jaren. Bovendien kan je na je bezoek aan de expo ook een Prince koek proeven om je eigen herinneringen aan de koek op te roepen en te delen. Dit allemaal in de prachtige setting van hét kasteel bij uitstek, Het Steen.
“Wie kent er de Prince koek niet? Het valt op dat als je met familie of vrienden over het koekje spreekt er veel enthousiaste reacties komen”, zegt Ann Vereecken, Marketing Manager bij Mondelēz International – de huidige makers van de Prince Fourré. “Voor een negentigste verjaardag vinden we het dan ook belangrijk om deze geschiedenis, maar ook al die mooie herinneringen en ervaringen aan Prince samen te brengen in deze tentoonstelling. Ik kijk er naar uit om iedereens indrukken van de Expo te horen.”
“Dat Antwerpen een zeer rijke geschiedenis in koekjes en chocolade heeft, weten we al langer. De Beukelaar had bijna honderd jaar lang de grootste koekjesfabriek van Europa in de buurt achter het centraal-station”, zegt Piet de Lombaerde, de drijvende kracht achter Antwerpen Koekenstad. “Het verhaal achter de Prince Fourré is erg spraakmakend – het koekje is dan ook al decennia lang ver buiten onze landsgrenzen gekend. Met de negentigste verjaardag vonden we het dan ook het ideale moment om het verhaal achter dit koekje in een expo te gieten.”
De 90 Jaar Prince Expo is gratis te bezoeken van woendag tot en met zondag, van 12u tot 17u in Het Steen.
De graphic t-shirts staan centraal deze Lente en Zomer 2017 en ANTWRP speelt hier goed op in. Wielertoerist en cliché toerist uit de sixties en seventies of nostalgische zomers in eigen tuin…de zomercollectie 2017 van Antwrp brengt ons terug naar de authentieke zomers van toen, gekruid met een vleugje humor en felle pop art prints. Saai of simpel zijn je outfits met een statement piece nooit.
Sleeplife: Back Space Blossoms
Net als vorig seizoen blijven de bloemenprints helemaal in. Toch is er een opvallend verschil. Dit voorjaar heeft de botanische trend een handgeschilderd kantje dat doet denken aan de goede oude jaren ’80. Tezelfdertijd doen eerder futuristische pastelkleuren hun intrede. Daarmee geeft je beddengoed een instant verfrissende uitstraling aan je slaapkamer. Combineer met meubelen en accessoires uit natuurlijke materialen of kies zachte bruintinten voor een vintage resultaat. Fan van subtiele luxe? Dan zijn grijstinten, pastelblauw en wit de kleuren bij uitstek.
Het katoensatijnen dekbedovertrek Bittersweet van Oilily giet deze - op het eerste zicht paradoxale trend - in een wondermooi geheel. De print van handgeschilderde bloemen in combinatie met de frisse, vergrijsde tinten doen je slaapkamer zowel vertrouwd als vernieuwend aanvoelen. Of je nu nostalgisch terugblikt op het verleden of met een hoopvolle kijk de toekomst ingaat. Leuke tip: met de bedsprei Cocoon en de sierkussens Velvet Morning of Marshmellow Soft Pink maak je je bed helemaal af!
Dekbedovertrek Bittersweet Oilily
Het dekbedovertrek Bittersweet is gemaakt van zeer zachte 100% katoensatijn van hoge kwaliteit. Dit geeft de stof een chique glans en maakt dat het heerlijk glad aanvoelt. De speciale druktechniek creëert een extra zacht gevoel.
De digitale print bestaat uit handgeschilderde bloemen in zachte kleuren als groen, blauw en roze. De achterzijde heeft een grijs stipjespatroon. Het overtrek wordt geleverd met twee bijpassende kussenslopen die een koraal accent hebben.
Het overtrek blijft zijn kleur behouden. Ook na veelvuldig wassen. Strijken gaat lekker vlot en langs beide zijden tref je een instopstrook die loopt langs de volledige breedte. Zo kan je het dekbed gemakkelijk onder de matras stoppen én voorkom je koude voeten.
RITUALS - Summer Limited Edition - Express your soul
Voor de nieuwe New Summer Limited Edition ging Rituals een samenwerking aan met een van de meest beroemde street artists ter wereld: MadC, die haar passie heeft gemaakt van het tot uitdrukking brengen van haar ware ik. Bij de creatie van haar kunstwerk in opdracht van Rituals liet ze zich inspireren door het thema ‘Express your Soul’.
Deze producten zijn vanaf 13 april 2017 verkrijgbaar bij de Rituals Cosmetics winkels, bepaalde warenhuizen en op RITUALS.com.
Floris van Bommel :: store opening Antwerp
De Van Bommel brandstore aan de Huidevettersstraat in Antwerpen is na negen jaar omgebouwd tot een echte Floris van Bommel brandstore. Fans van de klassieke Van Bommel schoenen kunnen uiteraard nog steeds terecht op hun vertrouwde adres, maar de boventoon wordt voortaan gevoerd door de hersenspinsels ontsproten aan het brein van Floris van Bommel…
Het klassieke interieur heeft plaatsgemaakt voor een frisse, boetiekachtige sfeer met kabinetkasten, koperen hanglampen en kroonluchters van matzwarte apen aan het plafond. Eén van de eyecatchers in de winkel is een twintig meter lange, in de vloer ingelegde stamboom van de schoenmakersfamilie. In koperen voetstappen slingeren namelijk negen generaties Van Bommels van voor naar achter door de winkel...
Floris: ‘Onze schoenfabriek bestaat 283 jaar. Door de decennia en eeuwen heen zijn onze schoenen vanwege de tijdsgeest vaker van logo of merknaam veranderd. Op dit moment is het ‘Floris van Bommel’. Waar het uiteindelijk voor ons om draait is de traditie van het schoenmaken. Wij zijn een Schoenfabriek, we doen elke dag ons best om de allermooiste en allerbeste schoenen van de wereld te maken.’
Adres: Floris van Bommel - Huidevetterstraat 6 - 2000 Antwerpen – tel 03 231 42 20
Hype-O-dream brengt Amerikaanse Grammy award winnaar naar Waregem
Lil Jon got the beat that makes ya booty go... Op 15 juli zal Waregem alweer op zijn grondvesten daveren met de inmiddels vijfde editie van het eendaagse muziekfestival Hype-O-Dream. Het streefdoel van de organisatoren ligt, zoals voorgaande edities, bij het aanbieden van een breed scala aan muziekgenres. Die belofte lijken ze dit jaar alweer in te lossen met de aankondiging van een eerste internationale headliner, beter gekend onder de naam: Lil-Jon.
Hoewel het Hype-O-Dream decor op 15 juli volledig in het teken zal staan van het Venetiaanse carnaval circa 18de eeuw, zullen er die dag ook heel wat dollar chains, bandana's, grillz en baggy jeans gespot worden nu de HOD-crew bekend heeft gemaakt dat de Amerikaanse hiphopster Lil Jon – als eerste- de affiche mag headlinen!
We kennen hem onder meer van de hits “Yeah”, “Turn Down for What” en “Snap Yo Fingers”, waarin hij telkens verschillende muziekgenres probeert samen te brengen en daar ook wonderwel in slaagt, als we de verkoopcijfers mogen geloven. In het verleden werkte hij samen met heel wat bekende dj's waaronder alom geprezen dj-duo, Dimitri Vegas & Like Mike en Dj Snake, die dankzij zijn collab met Lil Jon zijn grote doorbraak kende. Verwacht je tijdens zijn live dj-set maar aan een heupwiegend en vingerknippend (Snap Ya Fingers...) publiek waarvan het grondgedaver ver buiten Waregem voelbaar zal zijn.
Kunst op je nagels: Op(tical) Art met ProNails Stamping Plate
De zwart-wit look voor artistieke vingers. — Denk niet wit, denk niet zwart: voor één keer mag je zwart-wit denken! Met de nieuwe producten van ProNails kan je met deze twee tegenpolen immers fantastische kunstwerkjes op je nagels creëren. Experimenteer met geometrische figuren zoals vierkanten, cilinders of strepen in zwart en wit voor een optische illusie. Enkel voor professionele nagelstylisten? Nee hoor, met de nieuwe ‘Stamping Plate’ en de LongWear nagellak van ProNails tover je in enkele seconden al een prachtig grafisch design op je nagels.
Laat je creativiteit de vrije loop met de nieuwe LongWear nagellak ‘Noir de Noir’ en ‘Extrême White’ en ontdek de op(tical) nail artist in jezelf. De non-kleuren zwart en wit zorgen voor een optische illusie op je nagels zodat zelfs de grootste kleurliefhebbers helemaal betoverd worden door deze trend.
Artistieke vingers zijn bovendien niet nodig om van jouw nagels een echt topwerk te maken. Dankzij de 'Art Stamp' en de nieuwe ‘Stamping Plate’ uit de Street Heat collectie zet je jouw art skills gemakkelijk in de verf.
Wil je gaan voor de perfecte afwerking van jouw meesterwerk? Met de peel-off cuticle shield maak je geen beginnersfoutjes meer en hoor je direct bij de grote kunstenaars. Dankzij een beschermend laagje rondom je nagels kan je gerust eens buiten de lijntjes kleuren en toch pronken met een vlekkeloos resultaat!
Prijzen: LongWear collectie: nagellak in 3 stappen voor record houdbaarheid - LongWear Start: €14,95 - LongWear Noir de Noir/Extême White: €14,95 - LongWear Finish: €14,95 - Art Stamp: 10,50€ - Stamping Plate Streat Heat: €14,50 - Peel-off Cuticle Shield: € 8,30 - Verkrijgbaar in het ProNails salon.
HET SPEL BEGINT MET DE PACO RABANNE MONOPOLY COLLECTORS
In april 2017 zijn 1 Million en Lady Million opnieuw van de partij met speciale edities. Het wordt een nooit geziene krachtmeting tussen ‘s werelds meest fascinerende spel en het koppel bij uitstek uit de parfumeriewereld. Een fantasie verpakt in goud, met dobbelstenen en diamanten. Het belooft spannend te worden!
Wie niet waagt, niet wint … De beroemde goudstaaf en het brutale diamantje zijn terug in een speciale editie. Het voorwerp van verlangen is een goudkleurige metalen flaconhouder waarin dobbelstenen zijn gegraveerd. Een sprankelende knipoog! Voor onze gentleman-speler incarneert de goudstaaf zoals steeds zuiverheid en kracht, deze keer met het kansspel als extra troef. Hij neemt graag risico’s en is een zware gokker. Onze golden girl maakt ondertussen furore met haar gouden facetten, bezet met diamanten en met geciseleerde contouren. Brutaal als ze is, wil ze immers blijven schitteren.
Rituals lanceert twee nieuwe parfums voor de zomer 2017. De beste parfumeurs ter wereld lieten zich inspireren door een geurige, groene oase, verscholen in de woestijn van het oude Arabië. Ze creëerden twee nieuwe parfums in Limited Edition voor de zomer: Oasis Verte en Oasis de Fleurs. Twee exclusieve parfums, ongrijpbaar als de woestijnwind. Deze frisse oosterse geuren ruiken naar de zomer in een flesje.
Deze producten zijn vanaf april 2017 verkrijgbaar in Rituals Cosmetics winkels, geselecteerde warenhuizen en via rituals.com
In april zet de Côte d’Azur haar tuinen in de bloemetjes, gaat het lichtfestival in Chartres van start en zijn natuurliefhebbers welkom in Abbeville.
Tuinenfestival aan de Côte d’Azur tot 1 mei 2017: ‘Zinnenprikkelend’ is het thema van de eerste editie van het tuinenfestival aan de Côte d’Azur. De steden Antibes, Cannes, Grasse, Menton en Nice hopen met tien tijdelijk aangelegde tuinen van 200m² de zintuigen van alle bezoekers te prikkelen tijdens het festival IN. Daarnaast zetten ook heel wat andere tuinen in het departement Alpes-Maritimes voor het festival OFF hun deuren open voor het grote publiek. Op het programma staan animaties, tentoonstellingen, rondleidingen en zelfs schattenjachten!
Van 8 april tot 17 september – Tentoonstelling over mode in Moulins
Meer dan 130 kostuums, 13 zalen en drie eeuwen geschiedenis: modeliefhebbers kunnen dit jaar hun hart ophalen in het Centre National du Costume de Scène (CNCS). De expo Modes! A la ville comme à la scène toont hoe stadskledij en film- en theaterkostuums elkaar de voorbije 300 jaar beïnvloed hebben. Ontwerpen van onder andere Chanel, Poiret, Balenciaga, Worth en Saint-Laurent nemen bezoekers mee op reis doorheen de modegeschiedenis.
Meer info: www.cncs.fr/modes-à-la-ville-à-la-scène
Van 8 april tot 7 oktober – Chartres en Lumière
Het vallen van de avond vormt zes maanden lang in Chartres het decor voor een verrassend lichtspektakel. Onder andere de Notre-Dame kathedraal, het Bisschoppelijk Paleis en de huizen langs de rivier worden 183 dagen op magische wijze verlicht. Een handige gratis app toont een route langs de 24 verlichte plaatsen en geeft extra uitleg over het historische erfgoed. Toeschouwers mogen zich aan prachtige projecties en tonnen gezelligheid verwachten.
Meer info: www.chartresenlumieres.com
Van 27 april tot 8 mei – Foire de Paris
Wie de inrichting van zijn huis wil veranderen of de nieuwste technologie- en wellnesstrends wil weten, kan vanaf eind april terecht op de Foire de Paris. Het festival “Tropiques en Fête” is telkens weer een hoogtepunt op de handelsbeurs. Tijdens het festival zorgen de Franse overzeese gebieden voor enkele kleurrijke liveoptredens en kookworkshops. Jaarlijks trekt de beurs meer dan 500.000 bezoekers. Meer info: www.foiredeparis.fr
Atout France - Franse dienst voor toerisme : http://france.fr
Mercedesbenz doet vrouwenharten sneller slaan: haute couture op wielen
Grow up campagne: Duits autobouwer lanceert vernieuwd gamma 'Compact Cars'. Mercedes-Benz heeft duidelijk een boontje voor vrouwen: de gloednieuwe ‘Grow up’ campagne - geïnspireerd op de stoere, streetstyle fashion trend - zet het vernieuwde ‘Compact Cars’ gamma in de kijker. Stylish looks met luxe afwerking? Check. Vrouwvriendelijke technologische snufjes? Check! Ideaal dus voor de ‘girlboss’ die ook tijdens het rijden stevig in haar ‘pumps’ (of sneakers) wil staan..
Grow up.
Mercedes-Benz wil menig vrouwenhart sneller doen slaan met de Grow up campagne waarbij de focus ligt op ‘gewone’ vrouwen die het ‘stuur’ in eigen handen nemen. Op vrouwen die willen groeien of die al een bloeiende carrière hebben maar voornamelijk straffe madammen die alles willen grijpen wat het leven hun te bieden heeft…Speciaal voor deze generatie ‘girlbosses’ die - ondanks hun drukke leven - hun zin voor vrijheid en avontuur nooit verliezen - schakelt Mercedes-Benz een versnelling hoger: meet the ‘Compact Cars’!
High Heels Rating
“De wagen rijdt tijdelijk zelf voor me, remt voor me en geeft gas bij waar nodig. Rijden met hoge hakken was nooit zo eenvoudig…” Een quote van online magazine Femme Frontaal in kader van een Mercedes-Benz review. Dat dit gerenommeerd merk het goud wegkaapte in de ‘High Heels rating’ van dit Nederlands platform, is geen verrassing. De Duitse autobouwer zet immers alles op alles om vrouwen te verleiden met een aantal hippe en compacte modellen die een luxueuze look combineert met een 'haute couture' afwerkingsgraad.
Elke vrouw wil subliem rijcomfort in een wagen die het beste bij haar en haar persoonlijke stijl past. Daarom zijn de 5 modellen uit de vernieuwde reeks ‘Compact Cars’ elk verbonden met een uniek verhaal. Ook de Amerikaanse rapper én gentleman A$AP Rocky, die als boegbeeld voor de campagne wordt gebruikt, doet een shockerende onthulling.
Met Woody naar zee!
Elke zomer pakt Woody uit met een kleurrijke beachcollectie in zwemstof en in sponsfluweel. De drie dieren zijn ook helemaal in vakantiesfeer: de bij spijkert haar surfskills bij, de kreeft eet ijsjes en rust daarna uit onder de parasol, terwijl de olifant verfrissing zoekt in het water.
De meisjes van 2 tot 16 jaar hebben de keuze tussen effen strandjurken met een volant en strikjes op de schouders, korte, eenvoudige streepjesjurken in A-lijn, jumpsuits, minirokken met bijhorende tops, badcapes en badjassen en uiteraard ook bikini’s en badpakken, met of zonder volants en met de bijhorende strandlakens. Voor de jongens zijn er aansluitende T-shirts en bijhorende broekjes met UV-bescherming, een hele rist zwemshorts en andere shorts om met te ravotten. Teenslippers en strandlakens maken de beachoutfit compleet.
Ook heel populair bij de Woody-fans zijn de “speelshorts” in badstof die in een brede waaier kleuren en streepmotieven verkrijgbaar zijn. Ze worden aangevuld met eendelige pakjes met kap in spons voor baby’s en peuters tot 18 maanden.
Op maandag 3 april, voor de opening van de Design Week van Milaan, heeft Belvedere wodka de Belvedere Garden onthult: een unieke en overweldigende ervaring, ontworpen door de wereldberoemde bloemenkunstenaar Thierry Boutemy.
De Belvedere Garden by Boutemy is een prachtige installatie die uitsluitend bestaat uit grondstoffen van Belvedere Vodka en de Spritz-cocktails uit de lente- en zomercollectie: superieure Poolse Dankowskie-rogge, verse kruiden, citrus en komkommer. De belevenis is een ode aan de passie van het merk voor natuurlijke ingrediënten en eenvoudige cocktails.
GEVARIEERD ZOMERPROGRAMMA IN KOKSIJDE-OOSTDUINKEKRE
Koksijde-Oostduinkerke pakt deze zomer uit met een gevarieerd programma. Cultuurliefhebbers trekken naar het Kunstencentrum Ten Bogaerde voor de expo ‘Good Boy Bad Boy’. Daarnaast is er de expo ‘Onze Vissers – het DNA van het zilte leven’ in het NAVIGO-museum, waar een selectie van de beste beelden van de Belgische vissers wordt tentoongesteld. Of wat dacht je van ‘Soirée aan zee’? Doorheen de zomer vinden er ook tal van evenementen plaats. Een ding is zeker, zowel jong als oud zullen zich niet vervelen.
Expo ‘Good Boy Bad Boy’
Met de hedendaagse tentoonstelling ‘Good Boy Bad Boy’ toont Kunstencentrum Ten Bogaerde een selectie van de collectie van Frac Nord-Pas de Calais van 24 juni tot 24 september. Aan de hand van popiconen als Amy Winehouse en The Who, historische figuren als Hercules, of anonieme beeltenissen tonen tien internationale kunstenaars hun relatie met het portret. Om te weten of de expo Good Boy Bad Bay ook jouw manier van kijken naar het portret beïnvloedt, ga je naar de prachtig gerestaureerde schuur van Ten Bogaerde. Praktisch: toegangsticket: 5 €, gesloten op maandag.
Expo ‘Onze vissers – Het DNA van het zilte leven’
In het NAVIGO-museum krijg je een antwoord op alle vragen over de zeevisserij. Wie waren onze vissers, wie zijn ze nu ? De Expo ‘Onze vissers – Het DNA van het zilte leven’ is een meeslepend verhaal over de zeevisserscultuur. De expo toont een selectie van de beste beelden die ooit van Belgische vissers werden gemaakt. Het is ook een reis door het verleden, in het spoor van de vele vissers die er vroeger waren. Aan de hand van historische beelden wordt een uniek beeld gecreëerd van de bewogen geschiedenis van de visserij. Praktisch: inbegrepen in toegangsticket tot het museum, gesloten op maandag.
Zon, sterren en planeten
Kom op 2 juli naar het Duinenhuis in Koksijde want tussen 14u en 17u kan je met speciale filters en bijzondere telescopen de zon ontdekken op een veilige manier. Bij helder weer kan je de zon waarnemen met een zonnekijker op het dakterras van het Duinenhuis onder deskundige begeleiding van de Sterrenjutters. Elke donderdag is er ook ‘Soirée aan zee’! Dan kan je tussen 20u en 22u met zicht op duin en zee samen met vrienden genieten van een drankje op het dakterras van het Duinenhuis. Blijf je langer en is er heldere hemel? Dan kan je om 22u de sterrenwacht op het dakterras van het Duinenhuis (her)ontdekken.
150.000 Clics blokjes tijdens CLICS Koksijde
Gezien het grote succes van vorig jaar wordt CLICS Koksijde opnieuw georganiseerd. CLICS Koksijde brengt een zomer lang speelplezier. Van 12 juli tot 27 augustus wordt het c.c. CasinoKoksijde helemaal omgetoverd tot een wereld vol Clics blokken. Meer dan 150.000 blokjes, verdeeld over meerdere speelzones, wachten op jongens en meisjes die de mooiste creaties maken. Er liggen in dit speelparadijs ook plannen klaar om de jonge bouwers op weg te helpen. Nieuw dit jaar zijn de splinternieuwe blokken van Clicformers die de kleine constructeurs zullen inspireren. Na urenlang speelplezier gaan de kinderen niet met legen handen naar huis want ze mogen een zakje Clics blokken meenemen (www.clicskoksijde.be). Praktisch: Inkomprijs 5 € (gratis voor kinderen jonger dan 3 jaar), dagelijks (behalve dinsdag) van 14u-18u van 12 juli tot en met 27 augustus.
West Coast Cup: evenement met een Oosterse tint
Op 29 en 30 juli kan je op het domein Ten Bogaerde de Arabische volbloed paarden bewonderen. Ook de sheikhs zijn van de partij en zo word je nog meer ondergedompeld in de magie van het oosten. Ook de wereldact, Lorenzo The Flying Frenchman, zal aanwezig zijn om de mensen een bijzonder spektakel te bezorgen. Praktisch: Toegangsprijs: 5 €, Locatie: Domein Ten Bogaerde
Belgisch Kampioenschap Kunstvliegen
Spectaculair en boeiend, het is eigen aan kunstvliegen. Als daar ook nog eens een Belgisch kampioenschap aan te pas komt, wordt het nog interessanter. Afspraak tijdens het weekend van 1 en 2 juli in Koksijde. De eenmotorige vliegtuigjes zullen op een acrobatische manier in de zeelucht worden gestuurd. Twintig deelnemers uit verschillende landen hopen van Belgisch kampioen te worden. Bezoekers kijken gratis mee naar het spannende spektakel. Maar dit zijn niet de enige activiteiten die deze zomer zullen plaatsvinden in Koksijde-Oostduinkerke. Denk maar aan de Flanders Ladies Trophy of de Playmobil-expo in Abdijmuseum Ten Duinen, het feest in de Abdij of de Garnaalvissers in het museum, muzikale optredens en noem maar op. Neem snel een kijkje op de website voor meer informatie: www.visitkoksijde.be
Weber grill academy - haal het maximum uit je barbecue
Bij de Weber Grill Academy leer je onder leiding van een gerenommeerde en door Weber gecertificeerde Grill Master de fijne kneepjes van het betere barbecueën, ook wel eens "Weberen" genoemd.
Gedurende een aantal uren tonen getrainde professionals je tijdens deze gevarieerde workshop hoe je een compleet menu voor meerdere personen kan bereiden op je barbecue. Hierbij komen uiteraard de meest gebruikte technieken uitgebreid aan bod en ontvang je ook nuttige tips, bijvoorbeeld voor het aansteken, onderhoud en praktische accessoires.
Er is een programma voor ieder niveau, dus zowel voor enthousiaste beginners als voor 'semiprofessionals'. Voor bedrijven worden zelfs programma's op maat ontwikkeld. En omdat we het hele jaar door Weberen, is er ook een winterprogramma met een heerlijk eindejaarsmenu. Meer informatie vind je op www.grillacademy.net
Granola en Griffon, twee przewalskipaarden in de voetsporen van hun voorouders. Het laatste wilde paard ter wereld!
Dinsdag 4 april 2017 vertrokken de twee przewalskipaarden Granola en Griffon, die in het Wildpark van het Domein van de Grotten van Han zijn geboren, naar het reservaat Dolni Dobrejov in Tsjechië. Daar worden ze voorbereid op hun terugkeer naar het land van hun voorouders.
Nikolaj Przewalski ontdekte dit wilde paard in 1879 in de Gobiwoestijn. In de jaren 1900 kwamen 53 przewalskipaarden naar Europa. Het przewalskipaard werd zowel in het wild als in dierentuinen een heel zeldzame soort, zodat in 1957 een internationale stamboom werd opgericht. Er bleven in de Europese parken dan nog 13 przewalskipaarden over. Maar in het wild raakte de soort rond 1960 uitgestorven. Er kwam toen een zorgvuldig gecoördineerd internationaal fokprogramma om de soort te redden.
Pas in de jaren 1990 vonden de eerste herintroducties plaats in Mongolië, China, Kazachstan, Oekraïne en Rusland. Tegenwoordig zijn er vijf herintroductiesites, meer bepaald drie in Mongolië en twee in China. Momenteel telt men 860 przewalskipaarden in gevangenschap (European Endangered species Programme), 350 in de natuur in Mongolië en in totaal ongeveer 1500 wereldwijd. Przewalskipaarden leven in groepen van één hengst, twee of drie merries en hun veulens.
De EEP-coördinator heeft Griffon en Granola geselecteerd om dekhengsten te worden. Talrijke testen werden verricht om succes te garanderen: fysiologische criteria, staat van de hoeven, bloed- en bacteriologische analyses, enz. Ze zullen eerst in quarantaine worden geplaatst in Dolni Dobrejov en daarna in hun respectieve groep worden uitgezet. Griffon vertrekt in juni naar de Gobiwoestijn in Mongolië en Granola in september naar China (‘Wild Animal Breeding Center’ van Jimsar in Xinjiang, autonome regio van de Volksrepubliek China).
Het Wildpark van Han-sur-Lesse is de vertegenwoordiger van het Europese fokprogramma voor de Benelux. Het Wildpark heeft een duidelijke missie: in belangrijke mate bijdragen aan het behoud van deze soort. Daartoe herbergt het Waalse park 9 przewalskipaarden: drie volwassen hengsten, vijf merries en een jong mannelijk veulen.
Voor zover dat nog nodig is, bewijst deze operatie dat het Domein van de Grotten van Han niet alleen een toeristische attractie is, maar ook bijzonder actief bijdraagt tot het behoud van onze fauna. Het przewalskipaard kwam immers in Europa voor, zoals blijkt uit de rotswandschilderingen van de grotten van Lascaux. Het Domein zet zich niet alleen in voor het herstel van het habitat van de zomererebia (vlinder), de oprichting van een kraamkliniek voor de echte hoefijzerneus (vleermuis), maar ook voor 7 Europese programma’s voor bedreigde soorten. En sinds 1999 keren elk jaar dieren die in Han geboren zijn, terug naar de natuur.
Maasmechelen Village organiseert een paaszoektocht & supernanny Wendy Bosmans geeft verstoptips. Nog even en de zoektocht naar eitjes gaat weer van start! In Maasmechelen Village kan je straks zelfs speuren naar een gouden ei ter waarde van 500 euro. Maar ook thuis maak je eieren verstoppen extra leuk, dankzij de verrassende tips van supernanny Wendy Bosmans. En voor echte chocoladeliefhebbers zijn er dan nog de workshops van chocolatier Stephen Vandeparre…
5x verrassend verstoppen
Paaseieren zoeken, dat is meer dan door de tuin hollen en de buit in drie minuten veroveren… Gedragstherapeute Wendy Bosmans, vooral gekend van haar opvoedingstips in het tv-programma ‘Supernanny’, geeft alvast 5 ideeën voor extra lang zoekplezier:
• Goed begonnen, is half gewonnen. In plaats van snel-snel-snel eitjes te verstoppen, sta je best eerst even stil bij originele verstopplaatsen. Wat dacht je van hoog in een boom, onder een struik, in de bloempot, op de trampoline of schommel, in het tuinhuis, de brievenbus, het fietsmandje of gewoon in het kippenhok? Ook binnen kan je creatief aan de slag: tussen de schoenen, de planten, in de koekjestrommel, boven op de boekenplank, in een kommetje in de oven of vaatwasmachine...
• Werk met kleurcodes. Geef elk kind de opdracht om een andere kleur eieren te zoeken en voorzie telkens een mandje, zak of tas in dezelfde kleur. Zo kan je eenvoudige vindplaatsen voor de kleinsten combineren met uitdagendere schuilplekken voor de groteren. De speurtocht extra spannend maken? Verstop een zilveren ei (bv. omhuld met aluminiumpapier) als bonus!
• Nummer de eieren en stel de timer in. Bedoeling is om zo snel mogelijk, allemaal samen, de eieren op volgorde binnen te brengen. Verstop daarbij verschillende soorten eieren – hardgekookt, van chocola, zelfgemaakt met snoepjes in, fopeieren… Hou stiekem een checklist bij de hand, zodat je zelf nog weet waar de paashaas welke nummers gelegd heeft.
• Ga voor een heuse speurtocht met opdrachten of een schatkaart. Als een opdracht – een geheimschrift of puzzel – goed wordt opgelost, geef je de volgende aanwijzing mee. Het wordt nog leuker natuurlijk als de speurtocht je door de tuin én het hele huis leidt… Het spreekt voor zich dat de schat op het einde een royale portie paaseitjes is!
• Echte durvers, die leven zich uit in een paasparcours. Geblinddoekt voor grotere kinderen, waarbij je ‘warm’ of ‘koud’ roept om de richting bij te sturen. Of met schattige pijlenbordjes in de tuin voor de jongere generatie.
Wendy Bosmans, mama van Kaat en Marie: “In ons gezin ligt eieren rapen al even achter ons. Maar het was wel elk jaar een moment waar de kinderen naar uitkeken. Om de berg chocola binnen de perken te houden, recupereerde ik eieren. Zo legde ik chocola die Kaat de dag ervoor bij haar meter vond, terug in onze eigen tuin, uiteraard aangevuld met enkele eigen exemplaren. Stiekem moest ik altijd lachen dat onze dochters twee keer dezelfde eieren raapten, maar het is hen nooit opgevallen!”
Vind het gouden ei… of volg een chocoladeworkshop
• Ook in Maasmechelen Village kunnen speurneuzen zich op Pasen (16 april) en paasmaandag (17 april) uitleven. Alleen, deze keer zoek je niet naar eieren maar naar de kleren van de paashaas. In 8 kleine paashuisjes vind je stickers van verschillende kledingstukken, waarmee je een leuke outfit kan samenstellen voor jouw paashaas. Breng de ingevulde postkaart binnen… en maak kans op een gouden ei ter waarde van 500 euro. Elke deelnemer ontvangt ook een heerlijk chocolade-ei van Neuhaus.
• Nog meer lekkers heeft Maasmechelen Village in petto in het paasweekend van 15 en 16 april (telkens om 13, 15 en 17 uur): workshops van onze Belgische chocolatier Stephen Vandeparre. Na enkele leuke weetjes over chocola en het ontstaan ervan, kan je natuurlijk zelf aan de slag. Benieuwd om je eigen ‘orangettes’ of studentenhaver te maken? Schrijf je dan in via www.maasmechelenvillage.com. Op de site vind je alle praktische info.
Maasmechelen Village, een van de Chic Outlet Shopping® Villages, biedt een premium outletshopping-ervaring in België. Het dorp ligt ongeveer op 60 minuten van Brussel, Antwerpen, Keulen en Düsseldorf, en op 20 minuten van Maastricht. In Maasmechelen Village vind je meer dan 100 luxueuze outletboetieks van nationale en internationale modemerken, alsook luxeartikelen voor de woning.
Bovendien kan je er het hele jaar shoppen met kortingen tot 60% op de aanbevolen retailprijs. Armani, Calvin Klein Underwear, Escada, HUGO BOSS, Le Creuset, Sandro en Versace, zijn slechts enkele van de internationale merken aanwezig naast de boetieks van plaatselijke ontwerpers, zoals Stijn Helsen, Essentiel en Scapa. Een brede waaier diensten in Maasmechelen Village bevat gratis parking, de Shopping Express® – een shuttleservice tijdens het weekend en op feestdagen vanuit Brussel (http://www.maasmechelenvillage.com/shoppingexpress), Hands-Free Shopping, een Tourist Information Centre, een speeltuin en gratis wifi. Met een selectie van restaurants en cafés, het 4 sterrenhotel Terhills met 60 kamers en een sterrenrestaurant op amper 100 m, is het dorp uitgegroeid tot een unieke bestemming voor gasten op zoek naar een superieure winkelervaring en een plezierige dag uit. Voor meer informatie, bezoek www.maasmechelenvillage.com
Clics Koksijde - een zomer lang spleeplezier aan de kust!
De gemeente Koksijde en de Belgische speelgoedfabrikant Clics slaan de handen in elkaar voor een zomer lang speelplezier! Van 12 juli t.e.m. 27 augustus 2017 wordt het c.c. CasinoKoksijde voor het 2e jaar op rij helemaal omgetoverd tot een wereld vol Clics blokken.
In de verschillende speelzones wachten meer dan 150.000 blokjes in 22 verschillende kleuren en ook accessoires zoals wielen op de kinderen die hiermee zelf aan de slag gaan. Jongens en meisjes kunnen hun mooiste creatie maken in de themahoeken van o.a. Clics Build & Play, Zoo, Dinos, Racing, Heros maar ook Glitter en Fashion! Geen inspiratie? Geen probleem, de bouwplannen helpen de bezoekers op weg.
NIEUW in 2017: Kinderen kunnen in primeur met de splinternieuwe blokken van Clicformers spelen! Deze nieuwe blokken zijn een volledig nieuwe spelbelevenis voor kleine constructeurs!
Na urenlang speelplezier gaan de kinderen niet met lege handen naar huis, want aan de uitgang mogen ze een zakje Clics blokken mee nemen. Niet genoeg? Dan vind je in de heuse Clics shop verschillende boxen met allerhande blokken aan zeer scherpe prijzen. Ook hier zijn de nieuwe Clicformer blokjes te verkrijgen.
Thuis kan je ook meedoen aan de grote bouwwedstrijd van Clics. Laad een foto of een video van je originele bouwwerk op de website van Clics en zo maak je kans op mooie prijzen.
Wil je op de hoogte blijven over het evenement, breng zeker een bezoekje aan onze Facebook-pagina (facebook.com/clicskoksijde)
Ken je Mayenne? Dit Franse departement ligt tussen Bretagne, Normandië en Loire, op amper 70 kilometer van de Mont Saint-Michel. En maar 500 km van België! De streek is bij het grote publiek weinig bekend, maar al wie graag eens van de platgetreden paden afdwaalt en er soms bij toeval belandt, is er dol op. Mayenne is een groene bestemming voor 100% slow toerisme.
5 goede redenen om naar Mayenne te trekken:
1. Omdat je de streek op je eigen ritme kunt verkennen met een ‘traag’ vervoermiddel zoals de fiets, boot, te voet of te paard. Voorbeeld: Je stapt op je fiets en volgt de Vélo Francette. Deze fietsroute van meer dan 600 km, die op de Fiets- en Wandelbeurs van Utrecht verkozen is tot fietsroute van het jaar, verbindt Ouistreham in Normandië met La Rochelle aan de Atlantische kust. Meer dan 100 km van de route loopt door het departement Mayenne. Je fietst langs de jaagpaden op het mooie platteland, van sluis naar sluis, tussen historische kunststadjes en kastelen.
2. Omdat je er culturele sites ontdekt die nog niet zo druk en toeristisch zijn. Het is zalig verpozen in de ontelbare middeleeuwse dorpen en karaktervolle stadjes met een divers en authentiek historisch erfgoed. Voorbeeld: Cultuur wordt sinds 1973 elke zomer dichter bij het grote publiek gebracht tijdens Les Nuits de la Mayenne. Op historische locaties worden theaterstukken opgevoerd. De focus ligt op klassieke teksten, die actueler zijn dan ooit. De voorstellingen kun je samen met de inwoners van Mayenne op drie schitterende sites bekijken: Sainte-Suzanne, Jublains en Laval, van 15 juli tot 15 augustus 2017.
3. Omdat je in Mayenne één bent met de natuur. Voorbeeld: het Echologia-project, een prachtig natuurgebied op nauwelijks 3 km van Laval, is gebaseerd op drie elementen: water, erfgoed en ecologie. Er zijn heel wat activiteiten te beleven zoals wandelen, boogschieten, duiken, zwemmen in een natuurlijk zwembad … En er is keuze uit 30 volledig atypische overnachtingsmogelijkheden: drijvende hutten, boshutten, jagershutten, joerten, wigwams of zelfs een kamer in een oude kalkbranderij, met een ideale akoestiek …
4. Omdat je graag geniet van de goede dingen van het leven, neem je de tijd om te proeven van de lokale producten tijdens een picknick of in een goed restaurant. Voorbeeld: Proef de overheerlijke Entrammes-kaas. Deze geperste, ongekookte kaas met gewassen korst wordt in de Fromagerie Bio du Maine geproduceerd. Entrammes wordt zo gegeten, maar ook in kaasfondue. Een andere lekkernij van Mayenne is de cider van Eric Bordelet. Ultrafijne bubbels, subliem schuim, intense neus, volle smaak en lange afdronk. Een echt gastronomische cider!
5. Omdat iedereen er zijn gading vindt. In Mayenne beleeft jong en oud een actieve en tegelijk ontspannen vakantie. Voorbeeld: Een bezoek aan Refuge de l’Arche met niet minder dan 1400 dieren! Een unieke site in Frankrijk met verzwakte exotische dieren. De kinderen zullen liefdevol omgaan met de gewonde of achtergelaten dieren. Daarna kan iedereen te voet of met de fiets de jaagpaden aan de rivier Mayenne verkennen en heel wat opsteken van de didactische borden langs het beveiligde parcours.
Meer info: www.mayenne-tourisme.com en www.mayenne-slowlydays.com
Dé must-have voor de perfecte picknick of on-the-go lunch
Wanneer de vogels beginnen te fluiten en ook de zon langzaamaan laat merken dat de lente in aantocht is, dan wordt al snel een eerste picknick gepland. Trek je binnenkort met je picknickmand naar een park in de buurt of ga je gewoon buiten in de vrije natuur lunchen, vergeet dan vooral je ECOlunchbox niet mee te nemen!
Want met ECOlunchbox wordt picknicken nu nóg aangenamer en vooral milieuvriendelijker. Dankzij het gamma roestvrijstalen lunchboxen geniet je immers op een duurzame manier van je lunch: je hebt niet langer een plastieken broodtrommel nodig en je laat ook geen vervuilend verpakkingsmateriaal achter.
Iedere ECOlunchbox is zowel plastic-, vinyl-, PVC-, BPA-, als loodvrij en bevat geen giftige stoffen. Daarnaast ziet deze box er dankzij z’n stalen look erg clean uit en is ie handig qua formaat om overal mee naartoe te nemen. Een ECOlunchbox is verkrijgbaar in meerdere groottes. Hierdoor kan je je picknick (of lunch) op maat samenstellen.
De absolute top 3:
Ideaal om 3 verschillende gerechten in mee te nemen is de ECOlunchbox three-in-one GIANT. Maar je kan deze driedelige lunchtrommel even goed gebruiken om je dressing, kip en groenten gescheiden te houden tot het allerlaatste moment. Voor een heerlijk verse salade! In deze ECOlunchbox kun je dikkere vloeistoffen meenemen, zoals curry, mayonaise of een dressing. Advies verkoopprijs three-in-one GIANT € 49,95
Neem je toch liever gewoon je thuis bereide boterhammen mee, dan is de ECOlunchbox solo rectangle handig van formaat. Advies verkoopprijs € 23,95
Dankzij de felblauwe siliconen sluiting is de ECO splash box 100% lekvrij. Deze rechthoekige lunchtrommel is makkelijk mee te nemen, om zowel je lunch als een kleine snack in te bewaren. Advies verkoopprijs € 26,95
Over ECOlunchbox
ECOlunchbox werd in 2008 opgericht door de Amerikaanse Sandra Ann Harris. Ze streeft ernaar om, samen met haar gezin, zo gezond en duurzaam mogelijk te leven. Daarom dronken ze al uit roestvrijstalen waterflessen, maar daarnaast wilde Sandra graag haar lunch ook veilig en duurzaam houden. Nadat ze een tijd heeft gezocht naar een veilige broodtrommel en die nergens kon vinden, heeft ze besloten er zelf één te ontwerpen. En zo ontstond het familiaal geleide ECOlunchbox dat verantwoord geproduceerd wordt in Thailand, China en India.
Weber brengt in 2017 een gloednieuwe reeks op de markt, de Genesis II! Als vernieuwende marktleider heeft Weber-Stephen een nieuwe barbecuelijn ontwikkeld die voldoet aan de nieuwste technische vereisten met als lijfspreuk 'Weber for Life' waarmee het perfect past in de levensstijl van de barbecueliefhebber.
De modellen in de Genesis II reeks zijn niet enkel ideale partners van barbecueliefhebbers vandaag en morgen, maar tijdens hun hele leven. Genesis II brengt een revolutie tot stand in de wereld van het barbecueën op gas. Dankzij het nieuwe 'GS4 High Performance Grilling System' zijn de meest veelzijdige modellen van de reeks voorzien van de nieuwste technologische ontwikkelingen. Dit toestel voldoet aan de wensen van elke consument: van het aansteken van de barbecue met gascontrole tot het reinigen. De nieuwe reeks zal verkocht worden in twee versies en in verschillende modellen, gaande van twee tot zes branders.
Weber dealers zullen een model voor elk type barbecueliefhebber hebben - alleenstaand of getrouwd met kinderen, amateur tijdens vrije tijd in de stad of professional met grote tuin. Dat is de reden waarom Genesis II de toekomst van het barbecueën is - en waarom Weber dealers, vanaf 2017, hun klanten volledig kunnen tevreden stellen. Prijzen op aanvraag.
La Redoute Intérieurs : Opbergmeubels voor een opgeruimd huis
Geen beter moment voor een grote schoonmaak dan de start van de lente. En dan hebben we het niet alleen over poetsen, maar ook over opruimen en opbergen. Een opgeruimd huis brengt rust in je hoofd en geeft een gevoel van controle. Maak dus komaf met schreeuwerige stapels rommel en laat je inspireren door de opbergmeubelen van AM.PM en La Redoute Interieurs.
Caroline Biss Spring 2017 :: Thema 6 - Safari Chic
Elegantie, kleur en vrouwelijkheid vormen de pijlers van het Belgische label Caroline Biss. Ook komende zomer lopen ze als een rode draad doorheen de collectie die de trends vertaalt op een eigen, herkenbare manier.
Caroline Biss straalt altijd een positieve mood uit dankzij het gul gebruik van kleur. Dit seizoen reikt het palet van felle kleuren zoals rood en electric blue over pastels tot klassiekers zoals wit, zwart en beige. Verschillende prints worden onderling gecombineerd en nodigen uit tot een creatief mix&match spel.
Lange jurken en rokken zijn goed vertegenwoordigd in de collectie en zetten een boho-chic stijl neer. Dankzij de lichtheid van de materialen vallen de lange silhouetten heel soepel en elegant om het lichaam. De modellen variëren van effen zwarte jurken met stroken van romantische kant tot vederlichte, veelkleurige jurken met etnische details aan de kraag. Tunieken met uitwaaierende mouwen, veters en kwastjes sluiten zich bij deze stijl aan.
Waar er gefeest wordt, is Caroline Biss van de partij, op haar eigen discrete, stijlvolle manier. Jurken en bijhorende jasjes in ecru en lichtgoud of in jacquardmotief met zilveren accenten vormen een mooi staaltje van de getemperde glamour die zo eigen is aan het merk. Effen jurken in reliëfstof worden versierd met opvallende metalen details, verwerkt in een ceintuur, goed voor een edgy touch.
Licht zomerdenim vormt de basis van easy going outfits zoals lange jeansjurken met een diepe split, culottes met uitgerafelde randen, “carrot” jeans, bootleg jeans en tunieken met wijde mouwen en uitgerafelde randen. Naast de blue denim zijn er ook gekleurde bootleg jeans. Ze worden nu eens gecombineerd met truien en cardigans in veelkleurige garens, afgewerkt met franjes en dan weer met tunieken, bloesjes met ruches en T-shirts met metalen details. Dit resulteert in totaal verschillende stijlen, van vrouwelijk tot casual-chic.
Leder en suède geven altijd present bij Caroline Biss. Blikvangers vormden de jurken en tops met stroken van geperforeerd leder in cognactint of in poederroze. Mantels in taupekleurige suède en getailleerde leren jasjes voegen girlpower aan de collectie toe.
Een verstoord slaappatroon? Een Chinees gezegde luidt: “ook een tijger moet af en toe slapen”. We hebben allemaal strakke deadlines en moeten steeds proactief en scherp zijn. Hoe hou je dat vol? Slaap speelt een belangrijke rol in onze gezondheid: betere werking van de hormonen, het herstel van onze cellen of de ontwikkeling van het immuunsysteem. Het belang van slaap onderschatten, kan leiden tot zware gevolgen op lange termijn: overgewicht, depressie, verminderde concentratie, diabetes,... Niet echt bemoedigende vooruitzichten.
Nochtans dwingt het haastige leven ons vaak om het aantal uren slaap te beperken. Computerschermen, smartphones en permanente stress hebben ook een invloed op de kwaliteit van onze slaap. Resultaat: volgens het Belgian Association for Sleep Research and Sleep Medicine had één Belg op drie in 2015 een te weinig of helemaal geen herstellende slaap. Laten we in 2017 opnieuw gaan voor een kwalitatieve slaap!
De natuurlijke oplossing tegen vermoeidheid:
SLEEP&GO de natuurlijke oplossing tegen vermoeidheid: hop, eschscholzia, citroenmelisse & passiebloem. SLEEP&GO is een voedingssupplement van Laboratoires ORTIS, van 100% natuurlijke oorsprong en op basis van planten die bijdragen tot een kwalitatieve slaap, je sneller doen inslapen en vroegtijdig ontwaken vermijden.
Dankzij de hoge dosis van vier plantenextracten met kalmerende eigenschappen is dit voedingssupplement, ongetwijfeld, een belangrijke troef in geval van slaaptekort. Eén tablet nemen tijdens het avondmaal en één tot twee tabletten een half uur voor het slapengaan. Veroorzaakt geen verslaving, noch bijwerkingen, noch slaperigheid tijdens de dag. Aanbevolen verkoopprijs: doos van 36 tabletten – 13,50€ - Volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar.
Planten en hun weldaden
Sleep&Go bevat vier geconcentreerde plantenextracten: Citroenmelisse verbetert de kwaliteit van de slaap en bestrijdt stress. Passiebloem heeft een kalmerende werking en regelt op een natuurlijke manier spijsverteringsproblemen die voortkomen uit zenuwachtigheid.
Hop is een plant die regelmatig gebruikt wordt in de bierindustrie en die kalmerende eigenschappen heeft. Eschscholzia (slaapmutsje) bevordert de ontspanning en verbetert de kwaliteit van de natuurlijke slaap.
Hoe goed slapen? Onze tips
Iedere dag op hetzelfde uur opstaan. Ontspannen vóór het slapengaan. Geen stimulerende middelen nemen vanaf de namiddag (cafeïne, nicotine, zware maaltijden, alcohol). De slaapkamer alleen gebruiken om uit te rusten. De slaapkamer correct en comfortabel inrichten (goed beddengoed, goede temperatuur, goede verlichting, enz). De lakens regelmatig verversen om mijten te verwijderen en zo ademhalingsproblemen te vermijden.
Ginseng & saffraan - Stress? Neen, dank u!
wanted: stress! Stress is van nature stimulerend maar vermoeit uiteindelijk wel ons organisme en put onze energiereserves uit. De uitdagingen op het werk en een jachtig levensritme zorgen ervoor dat de stress op een hoog niveau actief blijft. Of het nu om tijdelijke stress gaat, om sporadische vermoeidheid of een slecht humeur, RELAX&GO, met ginseng en saffraan, is de perfecte bondgenoot van de actieve vrouw en man! Deze natuurlijke, snelle en doeltreffende oplossing op basis van planten garandeert een goed humeur.
• Ginseng helpt om stress te bestrijden, onder welke vorm die ook optreedt, en geeft het organisme de juiste energie.
• Saffraan heeft een snelle werking op het emotioneel evenwicht en behoudt zo het “goede humeur”.
Volwassenen: twee tabletten per dag innemen tijdens een periode van stress en vermoeidheid. Veroorzaakt geen verslaving, noch bijwerkingen, noch slaperigheid. Aanbevolen verkoopprijs: doos van 30 tabletten – 13,90€
ORTIS, een familiegeschiedenis
Al bijna 60 jaar deelt Laboratoires ORTIS het potentieel van actieve inhoudsstoffen van planten met het grote publiek. Het merk legde de basis voor de moderne fyto-gezondheid in België en werkt vanuit een groot respect voor mens en natuur. Laboratoires ORTIS werd in 1958 opgericht door Adolphe en Irène Horn en het bedrijf is tegenwoordig in handen van hun kinderen, Michel, Philippe en hun schoondochter, Solange. Dit familiebedrijf, gedreven door een grote passie voor de plantenwereld, maakt er een erezaak van om strikte procedures na te volgen en zo een maximale werkzaamheid en kwaliteit van hun producten te garanderen.
Om een geconcentreerd en gestandaardiseerd actief bestanddeel van hoge kwaliteit te bekomen, selecteert ORTIS heel nauwkeurig de planten van haar formules, meestal 100% bio. Hun experten in fytotherapie combineren vervolgens de verschillende actieve bestanddelen van planten, voor een werking in synergie en doeltreffendheid. Deze unieke combinaties met maximale doeltreffendheid en zonder risico op ongewenste effecten maken van ORTIS een betrouwbare partner en leider in een trend die wereldwijd erkend is.
LolaLiza heeft de lentekriebels goed te pakken. De Belgische topfotografe Lisa Carletta wist de schalkse LolaLiza-vrouw perfect te portretteren in “tongue in cheek” campagnebeelden die aanstekelijk werken.
Fun en fashion, daar draait het om bij LolaLiza: de collecties stralen één en al joie de vivre uit. Kleur, leuke motieven, good vibes en een tikkeltje eigenzinnigheid vormen de draad doorheen de collecties. De LolaLiza vrouw is geen fashion victim. Akkoord, ze wordt vrolijk van een dagje shoppen onder vriendinnen, maar niet alleen voor de kleren, ook voor de gezellige terrasjes met bubbels en babbels.
De nieuwe campagne straalt dat gevoel helemaal uit. Dat een modeplaatje niet altijd perfect hoeft te zijn, bewijzen de beelden die doorspekt zijn met een alles relativerende humor die eigen is aan de LolaLiza spirit maar ook aan de stijl van Lisa Carletta. Zoals het beeld met de knappe blondine die haar lokken nog even in de krul legt voor ze naar haar date vertrekt. Ze kijkt zelfvoldaan naar haar spiegelbeeld, terwijl haar vriendin zich verkneukelt dat miss beauty letterlijk met de billen bloot staat. Oeps, de achterkant van de jurk is in de slip blijven steken. De stijl van Lisa Carletta is zo verhalend dat je je afvraagt hoe het eindigt met de blondine: behoedt de vriendin haar voor de totale afgang of stuurt ze haar zo de straat op? So what? Nobody’s perfect.
Dat de LolaLiza-vrouw met volle teugen van het leven geniet en zichzelf ook eens wat gunt, zien we op andere beelden van de campagne. Zo voelt ze zich een echte queen in het beautysalon, aan de ene hand een toegewijde nagelstiliste, in de andere hand een cocktail. De LolaLiza neemt zichzelf niet teveel au sérieux. Maniakaal calorieën tellen staat niet op haar prioriteitenlijst. Wanneer niemand het ziet, stort de LolaLiza-vrouw zich samen met een sister-in-crime op de ijskast vol zoetigheden. Het leven is te kort om jezelf lekkers te ontzeggen, toch?
VERANDER JE BADKAMER IN EEN LUXE SPA - NIEUW: The Ritual of Hammam by Rituals Cosmetics
Sluit je ogen en ervaar de warmte van je eigen wellness-ceremonie. De hammam is een van de oudste reinigingsrituelen voor het lichaam ter wereld. The Ritual of Hammam is geïnspireerd op deze eeuwenoude traditie maar beantwoordt ook aan de behoeften van ons moderne leven. Geniet van onze collectie luxe verzorgingsproducten, die het lichaam helpen ontspannen en de geest zuiveren met de revitaliserende geur van verfrissende eucalyptus. Voor de relaunch introduceren we een nieuw luxe verpakkingsontwerp dat de geactualiseerde en elegante geur van de Hammam-lijn nog aantrekkelijker maakt. Creëer je eigen luxe thuisspa met onze vernieuwde Hammam-collectie en ontdek een zuiverende ceremonie die welzijn voor lichaam en geest stimuleert.
Deze producten zijn vanaf juni 2017 verkrijgbaar bij de Rituals Cosmetics winkels, bepaalde warenhuizen en op RITUALS.com.
COLLISTAR - NATURA
Collistar verwelkomt 2017 met een strategische introductie in de wereld van natuurlijke cosmetica die tevens een revolutie teweeg zal brengen in het concept van gepersonaliseerde ‘home-made’ cosmetica.
De Collistar Natura lijn is vanaf april 2017 exclusief te koop bij ICI PARIS XL.
De zomer komt eraan, en dat betekent dat we weer optimaal van de tuin kunnen genieten. Tijd voor een gezellige picknick, een spetterend tuinfeest of om gewoon lekker onderuit in de hangmat te zakken. De decomerken van La Redoute, AM.PM en La Redoute Intérieurs, staan garant voor een geslaagde aankleding. Dek de tuintafel met vrolijk servies, vlei je neer op een etnische plaid of tapijt, en creëer ‘s avonds een feeërieke sfeer met kandelaars en lichtslingers.
Floris van Bommel meets Magritte - Ceci n'est pas une pipe collectie
Dit jaar herdenken we de 50ste sterfdag van de surrealistische kunstschilder Magritte. Zijn talent blijft ook na zijn dood inspireren tot over de landsgrenzen. Schoenenontwerper Floris van Bommel brengt ook een eerbetoon en introduceert een limited edition ‘Ceci n’est une pipe’ sneaker.
Magritte heeft geen introductie meer nodig. Honderden publicaties, exposities in alle grote internationale musea, een eigen museum in Brussel en het portret van Magritte op officiële Belgische bankbiljetten illustreren de grootsheid van Magritte’s oeuvre. De pijp, de bolhoed, de appel, de duif en het mannetje zijn de meeste iconische beelden uit zijn oeuvre en blijven keer op keer tot de verbeelding spreken. Met de grootste eerbied voor dit Belgisch erfgoed ging Floris aan de slag en bedacht hij een kleurrijke collectie sneakers die een speelse ode zijn aan de kunstenaar.
Zien is geloven..
Floris: “De nalatenschap van Magritte wordt streng bewaakt door zijn familie. Het is een waanzinnige eer om in dit jubileum jaar een officieel Magritte project te mogen lanceren. Al 89 jaar vragen mensen zich af wat de ‘Pipe’ die geen ‘Pipe’ is, dan wel is. We hebben eens onderzocht of het misschien een sportbelijning voor op een sneaker is. Helemaal zeker ben ik er niet van, maar het was een interessante zoektocht. Misschien is die zoektocht wel wat de ‘Pipe’ is?! Ingewikkeld... ”
Floris: “We zijn eigenlijk een beetje Andy Warhol gegaan op de Pijp van Magritte. De bruintinten zijn popkleuren geworden. Warhol is ooit begonnen als illustrator van schoenen, dus zo is de circkel weer mooi rond. Soort van..”
Sleeplife: Flaming Love
De lente staat voor de deur. Dan mag het allemaal wat vrolijker. Ook in onze slaapkamer. De flamboyante trendkleur rood-oranje straalt zoveel plezier en kracht uit dat je in een mum van tijd over je winterblues heen bent. Het katoensatijnen dekbedovertrek Calypso van Oilily doet er zelfs nog een schepje bovenop. De geslaagde combinatie met warm geel en roze doet je vanzelf glimlachen. Laat je in gedachten meevoeren naar zonnige oorden en passionele nachten. Wedden dat je elke morgen met het goede been uit bed stapt?
Leuke tip: mix het dekbedovertrek Calypso met Throw Pale Lemon en sierkussens Marshmellow Orange en Velvet Morning Yellow voor een nog beter resultaat.
Het dekbedovertrek Calypso
Het dekbedovertrek Calypso is gemaakt van zeer zachte 100% katoensatijn van hoge kwaliteit. Dit geeft het overtrek een chique glans en voelt heerlijk glad. De speciale druktechniek creëert een extra zacht gevoel.
De grafische print is opgebouwd uit handgeschilderde vlakken in krachtig rood-oranje, roze en geel. De achterzijde heeft een neutrale lichte verfstructuur. Op de bovenzijde van de bijpassende kussenslopen prijkt een grafische, rode print. Net als het dekbedovertrek kan je die langs beide kanten gebruiken.
Bovendien blijft het overtrek zijn kleur behouden. Ook na veelvuldig wassen. Daarnaast blijven de kleuren erg mooi na het wassen. Strijken gaat lekker vlot en langs beide zijden tref je een instopstrook die loopt langs de volledige breedte. Zo kan je het dekbed gemakkelijk onder de matras stoppen én voorkom je koude voeten.
Wat brengt meer verfrissing op een zwoele zomerse dag dan héérlijk koel water, een verse smoothie of mocktail/cocktail met veel ijsblokjes? Enig probleem: je drankje langdurig koud houden op een warme dag. Want geef toe… een lekker drankje dat lang fris blijft, smaakt eens zo goed. Amerikaans drinkflessenmerk Klean Kanteen komt nu met enkele handige, maar bovenal duurzame oplossingen op de proppen!
Drinkfles die tot 24u koel houdt: Het paradepaardje onder de Klean Kanteen drinkflessen komt nu uit in een Insulated versie: dubbelwandig en daardoor perfect isolerend. Ijskoude dranken blijven in deze Reflect Insulated maar liefst 24u koel.
Met z’n prachtig glimmende look en 100% lekvrije bamboo dop, is deze drinkfles voortaan je nieuwe partner-in-crime om hete zomerdagen te trotseren. De fles matcht bij iedere outfit en is bovendien erg duurzaam, want gemaakt uit roestvrij staal, zonder plastic, zonder verf én zonder BPA, ftalaten of andere toxische stoffen.
“Glas” dat je drankje langer koel houdt: Serveer je sangria, smoothie of ander drankje voortaan in een Tumbler Vacuum Insulated van 8 of 16oz. Deze is dubbelwandig en isoleert daardoor beter dan een normaal drinkglas. Perfect om je drankje net iets langer koel te houden. Ook altijd leuk om een milkshake of ijsje uit te lepelen!
Herbruikbare rietjes: On the move/road? Dan kan je de Tumbler perfect afsluiten met de Straw Lid Set. Het deksel sluit naadloos aan op een Tumbler van 16 oz. Dankzij het rietje, uit roestvrij staal, blijf je genieten van je drankje. Very cool! Bij deze set zit ook een schoonmaakborsteltje, maar je kan het rietje even goed in de vaatwasser plaatsen.
De RVS rietjes worden ook in een Straw Set van 4 aangeboden, afgewerkt met een siliconen omhulsel (al dan niet in een fel kleurtje), inclusief schoonmaakborsteltje. Twijfel niet langer en investeer in duurzame rietjes, want plastic rietjes belanden steevast in de vuilnisbak, en helaas ook in de oceanen. Help dus net als Klean Kanteen mee aan een plastic free world!
Laat de zomer maar beginnen, want jij bent er dankzij Klean Kanteen helemaal klaar voor!
Holland America Line introduceert Franse brasserie Sel de Mer
Holland America Line eert zijn meesterkok en voorzitter van de Culinary Council, Rudi Sodamin, door de lancering van de Franse brasserie Sel de Mer als pop-up restaurant op zes schepen binnen de vloot. Rudi is de bedenker van dit concept aan boord van het ms Koningsdam, het nieuwste schip van Holland America Line (2016). Het pop-up restaurant draagt de naam Rudi’s Sel de Mer en zal op het ms Eurodam, ms Nieuw Amsterdam, ms Noordam, ms Oosterdam, ms Westerdam en ms Zuiderdam komen op de plek van het bekende specialiteitenrestaurant Pinnacle Grill.
Sinds de lancering op het ms Koningsdam als een op zichzelf staand restaurant, heeft Sel de Mer veel lof gekregen van gasten en mensen uit de cruisewereld. Rudi’s Sel de Mer bouwt voort op dit succes met een menu van klassieke Franse gerechten waaronder lokaal gevangen vis. Dit wordt geserveerd in een setting waarbij de Pinnacle Grill omgetoverd wordt tot een intieme brasserie met speciale inrichting, borden en menu’s naar voorbeeld van het originele Koningsdam restaurant. Ook komt er een speciale wijnkaart en cocktailmenu. Rudi’s Sel de Mer zal eenmalig op 8-daagse cruises en tweemaal op cruises van 10 dagen of langer worden aangeboden.
“Sel de Mer aan boord van het ms Koningsdam is ontzettend populair onder onze gasten en één van de meest besproken diner ervaringen in de cruisewereld,” aldus Orlando Ashford, President Holland America Line. ”Het restaurant toont de toewijding aan onze gasten om hen een ongeëvenaarde diner ervaring te bieden en door Rudi’s Sel de Mer als pop-up op nog zes schepen te lanceren, kunnen meer van onze gasten ontdekken waar de buzz over gaat en genieten van de fenomenale keuken.”
Rudi’s Sel de Mer maakt zijn debuut in 2017 op het ms Nieuw Amsterdam op 31 maart, ms Oosterdam op 11 mei, ms Eurodam op 24 mei, ms Westerdam op 12 juni, ms Noordam op 2 oktober en ms Zuiderdam op 10 november.
Proef de Librije avond
Naast Rudi Sodamin is ook Jonnie Boer van drie Michelinsterren restaurant De Librije lid van de Culinary Council van Holland America Line. Jonnie heeft op enkele schepen zijn “Proef De Librije” avond met een speciaal menu in de Pinnacle Grill. Momenteel is dit beschikbaar op het ms Rotterdam, ms Eurodam en ms Koningsdam. Deze zomer zal dit ook geïntroduceerd worden op het ms Westerdam.
Voor meer informatie over Holland America Line cruises en alle reisschema’s, bezoek de Nederlandstalige website www.hollandamerica.com of bel 0800-7245 425. Vind Holland America Line op Twitter, Facebook en het Holland America Blog. Directe toegang tot alle sociale media kanalen via de Online Communities link op de home page van www.hollandamerica.com