Gepersonaliseerd schoolgerief maakt naar school gaan fun
Hema start vandaag haar campagne “Eigen school, eigen ding” in samenwerking met influencers Zita Wauters, Vexx, Elisa Guarraci, Lilie Network en Jamie Lee Six.
Een schoolagenda met jouw favoriete quote, gehandletterd op de kaft, een gepersonaliseerde pennenzak, gepimpte schriften, …. Unieke schoolspullen maken het terug-naar-school gebeuren fun. Extra ideeën nodig? Zita Wauters, Elisa Guarraci, Vexx en Lilie Network inspireren deze zomer jongeren om hun schoolgerief een persoonlijke toets te geven. In drie winkels organiseert HEMA DIY workshops met deze influencers. Jamie Lee Six van de nieuwssite TAGMAG begeleidt de workshops als host.
Onderzoek (Dit blijkt uit de bevraging van een representatieve steekproef van 1600 Belgische ouders en schoolgaande kinderen. Het onderzoek werd in juni 2017 uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau in opdracht van HEMA. De maximale foutmarge van het onderzoek is 3,02%.) wijst uit dat jongeren niet alleen houden van trendy schoolspullen. Nog liever nemen ze gepersonaliseerd gerief mee want daardoor voelen ze zich meer aanvaard op school. Het is bovendien een manier om hun identiteit te ontwikkelen én uit te drukken. HEMA pikt hierop in met de ‘Eigen school, eigen ding’ campagne en organiseert onder meer workshops om tieners te leren hoe ze met eenvoudige zaken zoals stickers, stempels en washi-tape hun schoolgerief persoonlijk en uniek kunnen maken.
“We willen jongeren inspireren en uitnodigen om creatief te zijn,” legt Marry Jansen van Hema uit. “Omdat handletteren, doedelen en knutselen erg in trek zijn, contacteerden we specialisten die populair zijn bij jongeren om hun kennis en ervaring te delen. Vlaamse influencers van dienst vlogster Zita Wauters (DIY), creatieve duizendpoot Elisa Guarraci (handletteren), kunstenaar en doodler Vexx (doedelen). In Wallonnië werken we samen met Lilie Network (DIY).”
Wat houdt “Eigen school, eigen ding” precies in? Vanaf 31 juli posten de influencers tips via hun eigen social mediakanalen (Zita Wauters: @zitawauters, Elisa Guarraci: @elisaguarraci, Vexx: @vexx_art, Lilie Network: youtube.com/LilieNetwork, Jamie Lee Six: @jamieleesix) . Verder roept Hema jongeren op hun eigen creaties te posten op Facebook of Instagram met vermelding van #hemaschool. De leukste ideeën maken kans op een waardebon van €30.
Kers op de taart zijn de gratis workshops in Gent (2 september), Turnhout (6 september) en Hasselt (9 september) waarop de Vlaamse influencers aanwezig zijn en tips en tricks delen om je schoolgerief een persoonlijke toets te geven. Het belooft een echte happening te worden want ook de populaire actrice, presentatrice en insider bij TAGMAG Jamie Lee Six is erbij. Zij is host en praat het geheel aan mekaar.
De Workshops lopen in aanwezigheid van Jamie-Lee Six, Zita Wauters, Elisa Guaracci en Vexx, Hema Gent: 2 september, Hema Turnhout: 6 september en Hema Hasselt: 9 september. Telkens van 13 tot 17 uur. Meer info op hema.be/school.
Een nieuwe uitdaging van formaat in de herfst van 2017. 3940 kilometer, 8 staten, 45 steden en 60 dagen met een fiets op zonne-energie !
In oktober 2017 zal Michel, een 53-jarige Belgische ingenieur telecommunicatie, trachten zijn droom te verwezenlijken: maar liefst 3940 kilometer in 60 dagen afleggen, uitsluitend gebruik makende van een fiets op zonne-energie.
Michel heeft zijn fiets op zonne-energie stuk voor stuk zelf ontworpen en in elkaar gestoken met als resultaat de allereerste elektrische fiets die rechtsreeks opgeladen wordt door zonnepanelen en een snelheid van 32km/u kan halen. Begin oktober 2017 zal hij vanuit Orlando, waar hij zijn fiets geassembleerd heeft, vertrekken naar Chicago waar deze ongelooflijke uitdaging zal beginnen. In Chicago zal Michel Route 66 nemen in een poging om een wereldrecord te vestigen: deze mythische weg afleggen met een fiets op zonne-energie tot in Santa Monica en op die manier groene energie in de kijker zetten als nieuwe, duurzame manier om aan onze dagelijkse behoeften tegemoet te komen.
Michel woont in België, niet ver van Brussel. Hij heeft er altijd van gedroomd om Route 66 af te rijden. Drie jaar geleden heeft hij besloten om dat te doen met een 100% groen voertuig: “Een elektrische fiets leek me wel leuk, maar de autonomie ervan is toch wel zeer beperkt als je 100 kilometer per dag wil afleggen. Geen enkel voertuig kon dat verwezenlijken, dus heb ik wel zelf iets in elkaar moeten steken”. Na talrijke berekeningen, schetsen en drie prototypes zag zijn eerste fiets op zonne-energie het daglicht.
Dankzij vrienden die hem drie jaar lang een deel van hun garage ter beschikking hebben gesteld, werd een eerste prototype ontworpen aan de hand van een fiets en een aanhangwagen om kano’s te vervoeren. De tweede versie werd helemaal in aluminium vervaardigd en de finale versie werd op aanraden van een vriend uit een veel lichter materiaal gemaakt – koolstofvezel – wat hem 15 kilo spaarde.
Gedurende deze drie jaar maakte elke vlucht naar Orlando hem telkens opnieuw zeer enthousiast: “Ik kon niet wachten om de berekeningen en de plannen die ik thuis gemaakt had uit te proberen. En elke keer ging ik naar België terug met andere technische obstakels om te overwinnen en andere problemen om mijn hoofd over te breken”. Maar voor Michel is deze uitdaging ook een groot menselijk avontuur: “De technische kant is wat mij drijft maar het is tegelijkertijd ook een uitgelezen kans om met de mensen die mijn pad zullen kruisen kennis te maken en met hen te praten. Het is tevens een gelegenheid om deze droom voor een stuk met hen te delen en wie weet, misschien vergezellen sommigen me wel onderweg voor een paar kilometer (of meer).”
Deze trip is ook een fantastische manier om een goed doel te ondersteunen. “Dit buitengewoon avontuur kunnen meemaken en mijn droom kunnen verwezenlijken doen me inzien hoeveel geluk ik wel heb. Ik wil dus ook iets kunnen teruggeven. Aangezien muziek, en dan rock en blues in het bijzonder, altijd een belangrijke rol in mijn leven gespeeld heeft, heb ik ervoor gekozen om de Willie Dixon Foundation te helpen. Deze organisatie zet zich in voor artiesten en muzikanten en zorgt ervoor dat ze krijgen waar ze recht op hebben. Ze onderwijzen ook de geschiedenis van bluesmuziek en de muziekindustrie aan kinderen en volwassenen.”
Het voertuig bestaat uit een elektrische fiets, een Phantom X3, uitgerust met een aanhangwagen die Michel zelf bedacht heeft. Beide elementen dragen 6 zonnepanelen HQST lightweight aangestuurd door een hightechcomputer die hem in staat zullen stellen om 60 dagen lang te reizen dankzij zonne-energie en, indien nodig, een paar keer trappen en natuurlijk ook wat spierkracht. Als de zon schijnt , kan de fiets een snelheid van 32 km per uur bereiken en 160 kilometer afleggen dankzij twee Lithium-Polymeerbatterijen van 4* 10 ampère/uur. Deze hoogstaande technologie zorgen voor een totaal vernieuwende en unieke fiets: de eerste elektrische fiets van 500 watt rechtsreeks aangedreven door zonnepanelen van 600 watt.
Zoals Michel het verwoordt, “bevinden we ons op een keerpunt in de huidige technologie. Ik hoop dat we binnenkort in staat zullen zijn om ons op een nieuwe, ecologische manier te kunnen verplaatsen, uitsluitend gebruik makend van natuurlijke bronnen, om zo meer zorg te dragen voor onze geliefde planeet aarde.”
De herfstcollectie is opgebouwd rond een aantal kleurengroepen die in alle stijlen terugkomen, van casual outfits tot heel vrouwelijke silhouetten. Ze brengen een rijke mix van gemengde garen, effen kleuren en meerkleurige motieven. Alle tonen blauw komen aan bod, van krachtig electric blue en diep lavendelblauw tot tijdloos marineblauw en mysterieus nachtblauw.
Vtouw beslist over vakantie - Prijsvrij.be maakt opvallende cijfers bekend
De baas in huis? Dat is andermaal de vrouw, althans als het over reizen en vakantie gaat. Uit cijfers van de boekingssite Prijsvrij.be blijkt dat in 70% van de gezinnen de vrouw het initiatief neemt om een vakantie te zoeken én de reisbestemming en -formule bepaalt. Opvallend is wel dat bij de boeking meestal de naam van de man opgegeven wordt.
De online vakantieaanbieder Prijsvrij.be analyseerde de gegevens van meer dan 140.000 klanten in België en Nederland en kwam daarbij tot enkele opmerkelijke bevindingen. Zo blijkt het initiatief om de site te bezoeken veel vaker in handen te liggen van vrouwen (69%) dan mannen (31%). Dezelfde verhouding zie je terug bij het daadwerkelijk boeken van de vakantie: 38% gebeurt door de man, 62% door de vrouw.
De redenen zijn volgens Melvin Oomes van Prijsvrij duidelijk: "Degene die de reis zoekt en boekt moet zich goed kunnen inleven in wat elk gezinslid graag doet en hierbij een juist evenwicht vinden. Wellicht beschikken vrouwen over iets meer geduld om dé perfecte vakantie te vinden in het brede aanbod, eentje die past bij iedereen én binnen het gezinsbudget."
... maar man financieel verantwoordelijk
Opvallend is dat de verhouding omkeert bij het opgeven van de hoofdboeker, zeg maar de financieel verantwoordelijke. Dat is in 58% van de gevallen nog steeds de man. "Dit is mogelijk nog eerder uit gewoonte”, verklaart Oomes. “Maar laat er geen twijfel over bestaan: de officieuze 'vakantiebaas', is de vrouw."
Wat het vakantiebudget betreft, wordt er in België gemiddeld 1.387 euro uitgegeven aan een gezinsvakantie met gemiddeld 2,6 personen. Melvin Oomes: "De juiste balans tussen prijs en kwaliteit zorgt voor een voldaan gevoel tijdens je vakantie. Betaal niet teveel voor luxe zonder meerwaarde en bezuinig niet te veel op zaken die essentieel zijn, is hier een gouden tip."
Marie Méro FW17: Magic Gold
What’s in a name? ‘Magic Gold’ betovert je van top tot teen. Het duo goud en blauw zorgen ervoor dat jij deze winter straalt. Subtiel en geraffineerd, voor een stijlvolle look. De jurk met lurex en strikjes en het bloesje in glanzend goud bezorgen je twinkelingen in de ogen. Nog meer van deze schitterende stuks zijn de uiterst vrouwelijke pencil skirt, de vlotte jogging, leuke cardigans en truitjes.
Uptown Design schakelt dit jaar naar de 4de versnelling! De 2017-editie bouwt verder op het succes van de vorige jaren en mag rekenen op nieuwe prestigieuze adressen. Nieuwkomers DVF, Gil Galway, Wolfers en Hugo Boss brengen het aantal locaties op 23 waar 25 getalenteerde designers hun exclusieve creaties tonen. En tijdens de komende weken kunnen er nog nieuwe adressen bijkomen… Ook nieuw tijdens deze editie is de deelname van modeontwerpers: van de modecreaties van onder meer Gioia Seghers of die van Hui Qin Peng horen we de komende jaren ongetwijfeld nog spreken. Ook dit jaar wordt het parcours geruggesteund door een bijzonder meter- en peterschap: het internationaal bekende tandem decorateurs Hélène en Olivier Lempereur alsook Marion Lemesre, Schepen van Economische Zaken van de stad Brussel. Uptown Design 2017 The Brussels Limited Edition vindt plaats van 14 september tot 1 oktober 2017.
Dit evenement wordt zo een onmisbare afspraak rond design in de Brusselse bovenstad. Oprichtster Kunty Moureau, Art & Design Curator, doet hiervoor beroep de meest prestigieuze adressen van de hoofdstad en talentvolle designers. Deze designers zijn zowel gevestigde waarden als beloftevolle elementen die gedurende twee weken inkijk geven in hun bijzondere universum. Iedere designer werd uitgekozen met veel zorg en nauwkeurigheid, het getoonde werk moet immers in perfecte harmonie zijn met de plaats waar het tentoongesteld wordt. Het grote publiek kan hun werk ontdekken op de partnerlocaties van Uptown Design 2017: Waterloolaan, Naamsestraat, Gulden Vlieslaan, Grote hertstraat en Herdersstraat. “De Brusselse bovenstad is meer dan ooit de wijk waar bijzondere creaties ontdekt worden,” aldus Kunty.
Tijdens het parcours presenteren de designers een beperkte oplage van nieuwe of reeds uitgegeven voorwerpen maar steeds in een prestigieuze versie. De werken kunnen meteen bij de designer aangekocht worden gedurende de ganse duur van het parcours. De kers op de taart van deze editie is de overhandiging van EDUDA (Elle Decoration Uptown Design Award) op 20 september. Daarnaast zal Happy Greek Day, het evenement georganiseerd door de vzw Rue de Namur – Naamsestraat en partner van het parcours, de Naamsestraat op 30 september omtoveren tot een stukje Griekenland, ter gelegenheid van 60 jaar Griekse immigratie in ons land.
Zowel het grote publiek als bedrijven kunnen op 16 en 23 september (zaterdag namiddag) genieten van rondleidingen in drie talen (FR, ENG & NL op aanvraag), en de andere dagen te reserveren bij Arkadia (www.arkadia.be), en dit gedurende de ganse duur van het parcours. De rondleidingen vertrekken aan het Brussels Information Point (BIP) - Koningsstraat 2-4 in 1000 Brussel.
De juiste cruise kiezen is niet evident! Of je nu een foodie, avonturier of een familieman bent, in het ruime aanbod is er voor elk type reiziger een passende cruise! Ontdek welke cruise het best bij jou past !
Ben je een ‘foodie’?
Zoek je net dat tikkeltje meer als het om culinair genieten gaat? Premium cruisemaatschappij Holland America Line biedt hoogstaande gastronomie aan boord en won hiervoor al meerdere awards. De topchefs van de Culinary Council brengen hun ervaring, passie en creativiteit naar de keukens aan boord en dat wordt letterlijk gesmaakt door de gasten.
Hou je van luxe?
Mag het ietsje meer zijn? De ultra luxe cruisemaatschappij Seabourn laat je baden in luxe. Er zijn even zoveel gasten als personeelsleden aan boord en dus geniet je van 1:1 aandacht voor je wensen. Geniet van kaviaar en champagne tijdens ‘Caviar on the surf’, waarbij je aanmeert op een paradijselijk strand en de crew je vanuit het water bedient, om maar een voorbeeldje te noemen…
Hou je van de rust?
Wie liever niet ver reist, kan de mooiste plaatsen van Europa bezoeken met een AmaWaterways riviercruise. Voordelen: altijd mooi uitzicht en geen zeeziekte. De vijfsterren rederij heeft alles tot in de puntjes geregeld en je hoeft je geen zorgen te maken. Aan boord zijn er fietsen , voor uitstapjes naar keuze, in in steden als Budapest, Parijs, Keulen,... Er zijn ook themacruises in het teken van kunst, wijn of Kerst.
Ben je een familiemens?
Een Costa cruise met het gezin is een fantastisch alternatief voor de klassieke gezinsvakantie. De kids amuseren zich met sportwedstrijden, fuiven, karaoke-avonden,... terwijl de ouders genieten van de Samsara Spa of van een romantische tête-à-tête. Bovendien reizen kinderen tot 18 jaar bij Costa Cruises gratis mee, in de hut van de ouders!
Ben je een avonturier?
Avonturiers kunnen zich wagen aan een expeditie cruise naar Patagonië en Kaap Hoorn. Met Australis vaar je langs machtige fjorden, eenzame eilanden, imposante gletsjers en naar afgelegen natuurgebieden aan het einde van de wereld. Tijdens de expedities per zodiac zie je pinguïns, zeeleeuwen en aalscholvers en met wat geluk ook walvissen of dolfijnen.
Wil je eens iets anders?
Aan boord van een van majestueus zeilschip kom je helemaal tot rust, in harmonie met de zee. Rederij Star Clippers heeft vier– en vijfmastschepen, voldoende groot voor eersteklas accommodatie en klein genoeg om voor anker te gaan in pittoreske havens. Je hebt het gevoel op een grote privé jacht te varen, met alle moderne comfort. Voor de liefhebbers, je kan én mag ook zelf de zeilen helpen hijsen!
Buiten eten smaakt altijd nét iets beter. En anno 2017 mag het al eens wat méér zijn dan hamburgers of worsten. Bijzondere (grill)gerechten, volwaardige vegetarische alternatieven of subtiele visrecepten bijvoorbeeld. Met de Master Series, Master Plancha en Xpert reeks brengt Campingaz, al sinds 1949 dé specialist in buiten koken, nieuwe veelzijdige culinaire toptoestellen op de markt die van elk barbecuemoment een sterrenbeleving maken.
Master Series voor stijlvol en veelzijdig buitenkookplezier : Het beste van Campingaz in één krachtig toestel: ontdek de gloednieuwe Master Series. Met: gelijkmatige hitteverdeling, het Campingaz® Culinaire Modulaire Systeem voor maximale veelzijdigheid (pizzasteen, paellapan, wok, grill, …) bij het koken, de ultraveilige InstaStart® ontsteking, verlichte bedieningsknoppen én een geoptimaliseerd InstaClean™ systeem met een krasvrije nieuwe toplaag die nóg makkelijker schoon te maken is. De toestellen kregen bovendien een verbeterd dubbelwandig deksel van roestvrij staal.
Extra feature: De MasterSeries 4 Classic SBS-barbecue garandeert dankzij de SBS-technologie perfect dichtgeschroeid vlees: laat die meesterlijke steak maar komen!
Heerlijk barbecueën zonder zorgen: Op de robuuste krasvrije zijtafels kun je makkelijk 50 kg kwijt: plaats genoeg dus voor al je materiaal. En dankzij de 4 wielen verplaats je de barbecue zonder moeite. Bovendien geniet je 5 jaar garantie: op de krachtige branders, het deksel in roestvrij staal en de gietijzeren roosters.
De nieuwe Master Plancha’s voor buitengewoon kookplezier: Deze nieuwe reeks van 2 premium draagbare kookplaten staat garant voor heel wat intuïtief kookplezier. De geïntegreerde Blue Flame-technologie verdeelt de hitte van de 2 branders gelijkmatig over de gietijzeren kookplaat. Met de veilige InstaStart® ontsteking, in de hoogte verstelbare pootjes en een aanpasbaar hellend kookvlak is de plaat gebruiksklaar in een handomdraai. Het deksel van roestvrij staal dient tijdens het barbecueën als windscherm. Praktische extra: de handige uitneembare vetopvangbak met handvat kan achteraf in de vaatwasser.
De nieuwe Xpert reeks: verfrissend design, uitstekende prijs-kwaliteit. De robuuste Campingaz® Xpert barbecues zijn er in 2 afmetingen, je kiest of je al dan niet een zijbrander wil. Elk model heeft een piëzo-ontsteking en een stalen deksel voor directe of indirecte verhitting. Ook barbecue-klassiekers zoals gebraden kip doen het prima op dit toestel. De Xpert toestellen hebben een verstevigende plaat onderaan en 2 wielen voor makkelijk transport. De inklapbare zijtafels bieden ruimte voor al je keukengerei. De Xpert 200-modellen hebben een ingebouwde thermometer. www.campingaz.com
Het Franse themapark Puy du Fou staat in de top 10 van de beste parken ter wereld
Puy du Fou krijgt erkenning van hun bezoekers! Volgens de laatste Traveller's Choice van TripAdvisor staat het Franse park op nummer 1 als beste themapark van Frankrijk, positioneert zich als tweede park in Europa, voor de Efteling en is 6de beste park ter wereld.
« Deze ranking is voor ons een grote erkenning. Het wijst op ons vermogen elk jaar opnieuw te investeren en nieuwe shows te creëren, tot grote vreugde van een publiek dat groter en groter wordt. Deze ranking wijst ook op de inzet van de Puy du Fou medewerkers om onze bezoekers zo goed mogelijk te verwelkomen. We zijn erg blij gesteund te zijn door zowel onze bezoekers als specialisten van de Themed Entertainment Association die ons in Los Angeles in april, de Oscar voor Beste Artwork ter wereld gaf voor "Le Dernier Panache" tijdens de ceremonie van de "Thea Awards 2017" », preciseert Nicolas de Villiers, voorzitter van de Puy du Fou.
De Traveler’s Choice van TripAdvisor, in de categorie amusementsparken, gebeurt op basis van het aantal reizigersbeoordelingen gedurende een jaar. Het zijn dus de bezoekers die Puy du Fou tot eerste verkozen hebben in Frankrijk en een tweede plaats gegeven hebben op de lijst van Europese parken, voor Disneyland Parijs (4de) en de Efteling (10de). Puy du Fou die in 2016, 2 200 000 bezoekers mocht verwelkomen, is verkozen tot 6de beste park ter wereld.
Hoe geraak je in Puy du Fou vanaf België? Het park ligt op 700km van Brussel, of 7u rijden. U kunt ook een vlucht nemen van Brussel naar Nantes (1u30) en met een huurwagen tot aan Puy du Fou rijden. Het park ligt op 40 minuten rijden van de luchthaven.
Puy du Fou werd opgericht in 1978 en is een volledig atypisch themapark. Het werd twee keer verkozen tot beste park ter wereld: in maart 2012 in Los Angeles (Thea Classic Award) en opnieuw in november 2014 in Orlando (Applause Award). Vandaag is het het tweede grootste park van Frankrijk met meer dan 2 210 000 bezoekers in 2016. Puy du Fou is een groep die bestaat uit hoofdzakelijk een Association Loi 1901 (een vereniging zonder winstoogmerk) en een SAS (Société par Actions Simplifiées). De vereniging organiseert het Cinéscénie spektakel met 3650 vrijwilligers en heeft de SAS in handen die het Grote Park beheert (60 dag- en avondspektakels, 4 historische dorpjes, 25 restaurants en 5 themahotels). De twee organisaties verzekeren hun toekomst door Puy du Fou Academie (een lagere school ‘kunst & studies’) en Junior Academie (artistiek opleidingscentrum) te financieren. Beide leiden jaarlijks ruim 600 jongeren op in de spektakelkunsten en -technieken. Met Puy du Fou International verspreidt het park zijn knowhow over de wereld en geeft het advies over de creatie van parken en spektakels volgens het model van Puy du Fou. Sinds zijn oprichting kent Puy du Fou een constante groei dankzij zijn artistieke lef en permanente investeringen.
Nordic Light laat je zachtjes afkicken van de zomer. Licht limoen en pittig anijs vormen de hoofdtonen. Ideaal om je vakantiegevoel nog even vast te houden en je mooi gebruinde huid extra in de kijker te zetten. Waneer de eerste herfstdagen lonken, de temperaturen een lichte duik nemen en de sandaaltjes plaatsmaken voor de laarzen zijn de jurkjes en bloesjes prachtig te combineren met een grofgebreide cardigan of lekker warme stola.
De winter saai, somber en grijs? Niet bij Marie Méro! Zelfs al dalen de temperaturen tot ver onder het vriespunt, deze oogverblindende wintercollectie doet je op slag smelten. Bye bye winterblues, hello happy feeling!
Het wintermodelandschap kleurt vol pracht. Vurig rood, pittig anijs en fleurig roze doen je geluksbarometer stijjgen. Blauw, in al zijn nuances, is al een tijdje in trek en blijft ook deze winter een trendkleur. Grijs is wijs en vormt een perfecte match met zachte poedertinten. Het toppunt van absolute klasse blijft zwart-wit. Camel, mosgroen en chocoladebruin, getemperd met beige, roepen warme herfsttaferelen op.
De Marie Méro vrouw is modebewust, volgt de trends maar blijft trouw aan haar eigen stijl. Hedendaagse trends zijn op een subtiele en verfijnde manier aanwezig in de collectie. De joggingbroek krijgt een upgrade en is het fashion item bij uitstek. Stijlvol in een tweed of crêpe met lurex en stiekem ultracomfortabel. Vanaf nu trek je hem aan om naar kantoor én zelf een feestje te gaan.
Terug van weggeweest is de sous-pull. Durf gerust te combineren met de plissérok en lange wollige gilet zonder mouwen. Rokken en jurken zijn langer en vallen over de knie. Elegant en supervrouwelijk!
Leder en suède blijven populair. Luxe stoffen als velours en stoffen met glitter- en goudaccenten zorgen voor een gesofisticeerde uitstraling. Deze winter kan je het nooit te bont maken. Jassen, capes en zelf jurken worden afgezet met een randje heerlijk zachte nepbont. De stoffen zijn hip bedrukt met teksten en applicaties. De rijkelijke tricot garandeert je warme en gezellige winterdagen!
Bij Marie Méro gaan we voor een complete look. We zijn pas tevreden als het plaatje volledig klopt. De kettingen, sjaals en handtassen? Het zijn opnieuw stuk voor stuk juweeltjes.
Nieuw: serie Safina in kir royal : klassiek, verfijnd, weldadig
Aantrekken en genieten: in de kleur van de edele champagnecocktail kir royal laat de bestseller serie Safina zich in het herfst/winterseizoen van haar sensuele kant zien. De nieuwe modieuze kleur accentueert de zachte look van de modellen, die door het Voile borduursel in de bovencup de aandacht trekt. De anatomisch gevormde ondercup en de ondoorzichtig gevoerde bovencup brengen esthetiek en pasvorm samen. De elastische stroken in het decolleté en armuitsnijding zorgen voor een voelbaar comfort. Bij alle modellen, comfortbeha en comfortcorselet, topcomfortbeha en topcomfortcorselet, tailleslip en pantyslip is gebruik gemaakt van een mix van elastisch materiaal, waardoor het lichaam wordt verwend en zacht gemodelleerd. Een perfecte pasvorm en een prettig draaggevoel zijn gegarandeerd. De topcomfortbeha biedt functionele extra's zoals zachte gepolsterde stabiele schouderbandjes, die vooral bij grote maten rug en schouder ontzien. In de corseletten en de pantyslip zorgt een verstevigde, figuur vormend buikpand voor een lichte shaping en extra draagcomfort.
Als alternatief voor de pantyslip kan de tailleslip perfect met de beha's worden gecombineerd: van zacht elastisch materiaal met decente glans en sierend borduursel aan de zijden van het voorpand. Een prettig draaggevoel en een mooie verschijning.
Voor kinderen betekent de dagelijkse douchebeurt pure spetterpret. En Weleda maakt het voortaan nog leuker met de gloednieuwe Kids 2in1 Shampoo & Body Wash verkrijgbaar in 3 varianten, elk met een frisse, natuurlijke geur en Weleda wil bijdragen aan de gezondheid van mensen en aan een gezonde aarde door het produceren en verhandelen van natuurlijke geneesmiddelen en lichaamsverzorgingsproducten. Het bedrijf werkt uitsluitend met ingrediënten van 100% natuurlijke oorsprong, zoveel mogelijk van biologische kwaliteit. Sinds de oprichting in 1921 in Zwitserland heeft Weleda vestigingen in 55 landen, verspreid over 5 continenten en telt het circa 1.800 werknemers.
Vrolijke verpakking. Natuurlijke douchepret voor grote kleintjes : Weleda heeft met de Calendula Baby-lijn een zeer uitgebreid assortiment voor baby’s, inclusief een Shampoo & Douchecrème. En ook voor volwassenen heeft het merk maar liefst tien verschillende douchecrèmes en -gels. Vanwaar dan deze lancering? Kirsti Huizinga, product specialist: “Kinderen tussen 3 en 8 jaar doen niets liever dan vrolijk badderen en spetteren maar ze vinden zichzelf veel te stoer om nog een babyproduct te gebruiken.
Bovendien heeft ook de kinderhuid specifieke behoeften. Omdat steeds meer ouders het belangrijk vinden om hun kind ook na de babyfase te verzorgen met 100% natuurlijke producten met een lekker, natuurlijk parfum, introduceren we de Kids 2in1 Shampoo & Body Washes.”
Wat maakt deze producten zo uniek?
Kirsti Huizinga: “Allereerst de samenstelling. De 100% natuurlijke, zeepvrije formule met wasactieve stoffen op plantaardige basis reinigt de kinderhuid en -haren in alle zachtheid en is zacht voor de ogen. Bovendien beschermt biologische sesamolie de huid tegen uitdroging. Daarnaast heeft elke Shampoo & Body Wash een lekkere, natuurlijke geur op basis van etherische oliën, die samen met kinderen is ontwikkeld. Zij kunnen kiezen uit Zachte Vanille, Sprankelende Limoen en Blije Sinaasappel. Elke variant heeft een vrolijke verpakking die tot de verbeelding spreekt. Last but not least zijn ook deze producten –in lijn met de andere douchegels en -crèmes van Weleda- volledig bio-afbreekbaar en dus niet belastend voor het milieu.”
Net als de andere producten van Weleda draagt elke Kids 2in1 Shampoo & Body Wash het NATRUE-garantielabel voor natuurcosmetica.
Kids 2in1 Shampoo & Body Wash :Zachte Vanille - Sprankelende Limoen - Blije Sinaasappel - € 5,99/ 150 ml
De winter is weer op en top fashion met Passionata! De temperatuur daalt, maar Passionata warmt je weer op met een heel seizoen sexy lingerie, fashion producten en sexy prijzen. Het merk biedt een volledig aanbod van lingerie aan zodat jij genoeg kan variëren in jouw look en kan spelen met Mix & Match. Passionata's bericht dit seizoen: maak het leven fun & sexy!
Chantelle FW17 zet schoonheid in beweging
Het is de onafhankelijke, elegante en zelfverzekerde vrouw die de inspiratie was voor de nieuwe Herfst Winter collectie 2017. Met deze collectie brengt Chantelle een ode aan de schoonheid en gratie van het lichaam. Dankzij de know-how van het merk, brengt Chantelle moderniteit en innovatie in haar nieuwe collectie om alle vrouwen vrouwelijke lingerie met perfecte ondersteuning en comfort aan te bieden.
De wintercollectie van het Belgische label Giovane weet opnieuw de perfecte balans te vinden tussen nonchalance en subtiele vrouwelijkheid. Helemaal volgens de signatuur van het merk vormen warme kleuren en verfijnde prints de basis. Voeg daar een perfecte pasvorm en vernieuwende styles aan toe en je krijgt een collectie die met gemak de stempel effortless chic draagt.
Winterse tinten zoals camel, grijs, navy en zwart staan centraal. Maar ook off white, ecru en biscuit krijgen een belangrijke rol toebedeeld. Interessante kleuraccenten als emerald, burnt orange en rood geven de collectie de nodige winterse punch.
De prints zijn subtiel en geraffineerd. Bloemenprints krijgen een winterse variant en bewijzen dat florale motieven ook in het najaar een must zijn. Klassiekers als de prince de galle-ruit en de luipaardprint zien we dit seizoen in een geüpdatete versie. Een ludiek zwanenprintje blijkt verrassend veelzijdig en geeft elk silhouet een extra twist.
Het thema met neutrale tinten reikt van offwhite en warmere beige- en camelschakeringen tot grijs en zwart. Ze laten zich nu eens combineren in lichte laagjes en krijgen dan weer vorm in knusse truien en cardigans. Het breiwerk vormt de kern van de wintercollectie en oogt rijkelijk dankzij het afwisselend spel van gemengde garens en fantasiesteken in reliëf.
Haal het najaar warm binnen met de 6 nieuwe textuurkleuren van Brabantia. Van de warme gloed van een Indian summer tot de huiselijke gezelligheid van koudere dagen. Met de 6 nieuwe textuurkleuren ‘Sense of Luxury’ brengt Brabantia het najaar stijlvol in huis. De zachte, sfeervolle tinten maken van de pedaalemmer newIcon alvast een blikvanger bij uitstek.
De nieuwe Mineral-tinten ‘Sense of Luxury’ zitten de pedaalemmer newIcon als gegoten. Kies voor het serene en luxueuze Infinite Grey, Eternal White of Golden Beach. Of maak een statement in rijk en expressief Windsor Red, Reflective Blue of Mustard Yellow. Stijlicoon verzekerd!
Met de nieuwe textuurkleuren erbij – in totaal zijn er nu 19 tinten – past newIcon probleemloos in elke stijl en elke ruimte binnenshuis, van keuken over badkamer tot je thuiskantoor. Bovendien ben je zeker van comfort en gebruiksgemak: stevig en stabiel dankzij de antislipbodem, soepel en stil dankzij de geruisloze sluittechniek. NewIcon is ook geurdicht en gemakkelijk te reinigen.
De pedaalemmer bestaat uit 40% gerecycleerd materiaal en kan na gebruik bijna integraal (98%) gerecycleerd worden. Voor elke verkochte newIcon doneert Brabantia aan The Ocean Cleanup, een vernuftig systeem dat via stroming het plastic afval uit oceanen wil opruimen. Zo helpt Brabantia ook mee aan het probleem van afval dat de afvalemmer niet haalt.
Praktische info:• Aantal kleuren: 19 - • Nieuw: 6 (Windsor Red, Reflective Blue, Mustard Yellow, Infinite Grey, Eternal White, Golden Beach) - • Inhoud: 3, 5, 12, 20 of 30 l (Mineral-kleuren enkel in versie van 12, 20 of 30 l) - • Richtprijs: vanaf 22,95 euro - • Garantie: 10 jaar
Van een bescheiden begin in 1919 is Brabantia vandaag uitgegroeid tot een internationaal designmerk dat bekendstaat om zijn praktische en stijlvolle keukenaccessoires en huishoudelijke artikelen. Brabantia ontwerpt kwalitatieve, slimme en vooral aantrekkelijke producten die het huis en leven elke dag een beetje mooier maken: ‘Designed for living’.
Aymara Kids maakt er komende winter een knus seizoen van. Truien in dikke garens houden het jonge volkje warm en ogen tegelijk cool en streetwise. Een brede waaier van kleuren in diverse motieven zorgt ervoor dat de collectie uiterst combineerbaar is.
Net zoals in de volwassen collecties, pakt Aymara voor zijn kindercollectie uit met een nieuw, dik garen dat stoer oogt maar warm en vederlicht is dankzij de holle kern. Deze grof gebreide modellen ogen artisanaal en zitten super comfortabel.
Een aantal truien in maar liefst 14 kleuren kunnen zowel door de jongens als hun zusjes gedragen worden. De kleuren reiken van felgeel over perzikroze tot blauw-, grijs- en bruintinten. Speciaal voor de meisjes zijn er truien met een girlie Bonpoint kraagje, afgewerkt met gouden boordje en cardigans met lurex accenten. De collectie omvat ook tunieken, te combineren met een caleçon of slim fit jeans. Een lange gebreide mantel vormt de ideale jas voor de eerste frisse herfstdagen.
De Aymara boys zijn lekker ingeduffeld in warme cardigans en dikke truien, met contrasterende strepen, met reliëfmotieven of ruiten.
Voor de allerkleinsten zijn er rompertjes in baby alpaca, induffeldekentjes, truitjes en cardigans en mutsen met een strikje. Ideale geboortegeschenken die – eenmaal ontgroeid- achteraf kunnen doorgegeven worden in de familie of vriendenkring, dankzij de duurzame kwaliteit van Aymara.
De wintercollectie omvat ook een klein aanbod in pimakatoen, zoals hemden voor de jongens, bloesjes voor de meisjes, T-shirts met een lamaprint, effen T-shirts met of zonder kraag en sweatshirts, telkens in vijf kleuren. De ideale basis om de zachte herfstdagen mee te starten.
Yoga@Drohme,kom tot rust op de rooftop van de Grote Tribune
Sport en welzijn zijn twee waarden die DROH!ME hoog in het vaandel draagt. Daarom organiseert DROH!ME voor het tweede jaar op rij, tijdens augustus en september, twee yogasessies per week. Deze vinden plaats op het prachtige terras van de Grote Tribune, dat een schitterend zicht biedt op het Zoniënwoud. Om helemaal zen van te worden!
Kwaliteitsvolle yogalessen
De sessies worden verzorgd door Brigitte Wezel, een erkend yoga-instructeur, die zelf gedurende zes jaar opleiding kreeg van twee leermeesters. Om de twee jaar trekt ze naar India om haar kennis bij te scholen bij Bharath Shetty, een van de grootste Indische yoga goeroes. Haar yogastijl is dynamisch, energiek en maakt gebruik van Ujjayi, een vloeiende en continue ademhalingstechniek. Deze combinatie brengt de yin en yang energie opnieuw in balans, zuivert lichaam en geest en maakt ze terug een.
DROH!ME stelt twee sessies per week voor op de rooftop of, bij slecht weer, in de Loggia van de Grote Tribune: elke donderdag een ochtendsessie om 7u45 en elke dinsdag om 12u45. Maandag van 12u30 tot 13u30 gaat er ook een les pilates door bij DROH!ME. Namasté!
PRAKTISCHE INFO
•Yoga@Lunch: dinsdag van 12u45 tot 13u45. Mogelijkheid tot gezonde lunch door de talentvolle chef en voedingstherapeute Julie Verbeke (www.colourskitchen.com/). Gelieve drie werkdagen voor de les te bestellen.
•Morning Yoga: Donderdag van 7u45 tot 8u45.: Mogelijkheid tot gezond ontbijt van “Little Morning”: Healthy Breakfast Provider in Brussel. Gelieve drie werkdagen voor de les te bestellen.
BRENG UW EIGEN YOGAMAT MEE
•Prijs: 50 euro voor een 4-beurten kaart. Proefbeurt: 10 euro. Drop-in: 15 euro.
•Yoga@work en individuele lessen@Drohme op aanvraag via 0484.684.255
Contact en reservaties: Brigitte Wezel: YOGA IN THE CITY with DROH!ME
Augustus is een feestelijke maand in Frankrijk! Lorraine en de Provence zetten met de mirabel en lavendel hun streekproducten in de kijker, terwijl Bretagne uit de bol gaat op wereldmuziek.
1) Van 4 tot 8 augustus – Lavendelfeesten in Digne-les-Bains
De lavendel is hét visitekaartje van de Provence, en zeker van Digne-les-Bains. De stad aan de voet van de Alpen staat begin augustus helemaal in het teken van de paarse bloemen en voorziet een waaier aan activiteiten. Onder andere concerten, dansvoorstellingen en provençaalse markten staan op het programma, maar de ‘Corso de Lavande’ is de echte hoofdattractie. De kleurrijke optocht is ieder jaar een succes. www.dignelesbains.fr
2) Van 11 tot 13 augustus – Festival ‘Chant de Marin’ in Paimpol
Wie altijd al in de voetsporen van de grote ontdekkingsreizigers heeft willen treden, kan in augustus in Bretagne op muzikale wereldreis gaan. Tijdens het tweejaarlijkse festival ‘Chant de Marin’ liggen honderden zeilschepen uit alle werelddelen voor anker in de haven van Paimpol. Marinekoren zingen traditionele zeemansliederen en typische Bretoense liedjes op de kades, terwijl internationale artiesten de podia in de stad bezetten. De voorbije jaren lokte het event telkens zo’n 130.000 feestvierders.
3) Van 13 tot 15 augustus – Napoleondagen in Ajaccio
Historische kostuums, parades en nagespeelde militaire veldslagen... Ajaccio herdenkt elk jaar op indrukwekkende wijze Napoleon Bonaparte. De geboortestad van de voormalige keizer der Fransen voorziet ook dit jaar een goed gevuld programma. Van 13 tot 15 augustus staan er allerlei events voor jong en oud op de planning die bewijzen dat geschiedenis helemaal niet saai hoeft te zijn!
4) Van 17 tot 22 augustus – Feest van Saint-Louis in Sète
Het feest van Saint-Louis in Sète is dit jaar aan zijn 275e editie toe! Al sinds de 17e eeuw organiseert de stad elk jaar spectaculaire watersteekspelen. De traditionele liederen, de leuke sfeer, de spannende gevechten en de fanfares op de tribunes maken van de ‘joutes’ een niet te missen event. Bezoekers kunnen zes dagen lang de spelers gaan aanmoedigen of gaan genieten van een van de 70 andere activiteiten in de stad. Spektakel, folklore en sport verzekerd!
5) Van 19 tot 27 augustus – Mirabellenfeesten in Metz
Iedereen die van lekker eten houdt, zou eens een mirabel moeten proeven. Daarvoor zijn de Mirabellenfeesten in Metz het uitgelezen moment. De verschillende optredens en de markten met typische mirabelspecialiteiten trekken jaarlijks duizenden nieuwsgierigen naar de stad. Het laatste weekend vormt het hoogtepunt van de festiviteiten. Mis dan zeker het fantastische vuurwerk, de praalwagens die door de straten van de stad trekken en de geweldige slotshow niet!
Zeiss zonneglazen- altijd je perfecte partner in de zon
Geniet van de zon zonder je ogen daarbij te beschadigen! Alle brillenglazen in het Zeiss Outdoor Zonneglazen gamma bieden 100% bescherming tegen UV stralen - zelfs met licht getinte glazen zijn je ogen volledig beschermd. Of je nu een zonnebril wil als stijlvol mode-accessoire, als betrouwbare bescherming voor je ogen, als steun bij het autorijden of om mee te gaan sporten, je kan erop rekenen dat Zeiss de geschikte brillenglazen voor je heeft!
Zeiss Urban - voor bescherming met persoonlijke stijl.
Voor elke stijl vind je in het Urban Outdoor gamma de juiste glazen; trendy kleuren en dégradés of modieuze spiegelglazen - er is voor elk wat wils. De gekleurde spiegelglazen met Zeiss Duravision Mirror zijn ook voorzien van een ontspiegelingslaag aan de achterzijde. Zo heb je geen last van storende reflecties en ben je zeker van ongekende helderheid, duurzaamheid en onderhoudsgemak.
Zeiss Drive - voor een klare kijk op de weg
Autorijden wordt nog aangenamer met antireflecterende en contrastverhogende zonneglazen van Zeiss. Ongeacht het licht en de weersomstandigheden, je zicht op de weg blijft helder en ongestoord.
Zeiss Active - onbeperkt zicht om je ambities te ondersteunen.
Tast je grenzen af met onbeperkt zicht! Of je nu van een dagje uit geniet of gaat sporten - Zeiss Active Outdoor zonneglazen kunnen perfect aan je activiteiten aangepast worden. Zelfs voor de meest gekromde sportzonnebril vind je bij Zeiss Active de juiste glazen!
De Portugese Alentejo maakt van het plattelandsleven een vakantiehoogtepunt
Terwijl de eerste vakantiegangers eropuit trekken, zijn de boeren in de Portugese regio druk bezig met de jaarlijkse kurkoogst en maken ze zich op voor de druiven- en olijvenpluk. Lokale hoogtepunten, niet alleen voor de inwoners maar ook voor toeristen. Want de Alentejo is een van de weinige plekken waar je de landelijke tradities van dichtbij mee kunt maken. Over onvergetelijke vakantiebelevingen gesproken.
Creatief met kurk: van handtas tot hotel: Juni, juli en augustus staan in het teken van de kurkoogst. De kurkeiken - die zo bepalend zijn voor het Alentejaanse landschap - worden eens in de 9 jaar ontdaan van hun jas. En dat is vakmanschap: een verkeerde handeling en de boom is voor het leven beschadigd. De geoogste kurk wordt voor uiteenlopende doeleinden gebruikt: van champagnekurk en onderzetter tot handtas en pet. Zo’n 50% van de wereldwijde kurkproductie komt uit de Alentejo! Vakantiegangers kunnen al ‘road-trippend’ van dichtbij meemaken hoe de kurkoogst in zijn werk gaat en in stadjes als Evora originele kurken souvenirs kopen. Of beleef een unieke ervaring en verblijf in het eerste kurk hotel ter wereld!
Enoturismo in de lift: Rota dos Vinhos do Alentejo: Naast kurk staat de Alentejo bekend om kwaliteitswijnen en bijzondere olijfolie. In augustus worden de druiven geplukt en in november volgen de olijven. Een verblijf op een van de herdades [wijnhuizen] zorgt niet alleen voor een bijzonder vakantiebeleving maar geeft meteen een leerzame blik achter de schermen. Mede dankzij de speciale wijnroute – Rota dos Vinhos do Alentejo - is het Enoturismo [wijntoerisme] enorm gegroeid in dit deel van Portugal. Beleef, wals en proef de Alentejo in wit of in rood en ontdek waarom de beste wijnen van het land hier vandaan komen.
Gratis vakantieherinneringen: Op reis zijn het vaak de spontane ‘gratis’ ontmoetingen en lokale tradities die de meeste indruk achterlaten. De Alentejo is zo’n plek waar je reisherinneringen voor het leven maakt. De Portugese regio staat namelijk bekend om haar landelijke karakter, authentieke witte dorpjes en gastvrije bevolking en nodigt bezoekers graag uit voor een kijkje in de plattelandskeuken.
Weidse vergezichten, groene heuvels, wijngaarden en kurk- en olijfbomen zover het oog reikt. Een 100 kilometer lange kustlijn en karakteristieke stadjes als Évora, Elvas en Monsaraz die niet voor niets op de UNESCO-werelderfgoedlijst prijken: dát is de Alentejo. De regio beslaat een derde van Portugal, kent hetzelfde aangename klimaat als de nabijgelegen Algarve en is de grootste wijnproducent van het land. Het veelzijdige en pure Alentejo staat bol van de outdoor-activiteiten in de ongerepte natuur, haar inwoners zijn gastvriendelijk en de gastronomie traditioneel en verfijnd tegelijk. Kortom: de Alentejo verbaast, verrast, ontroert en biedt voor elk wat wils. www.visitalentejo.pt.
Herba Sana, de medicale tuin van laboratoires Ortis, blaast dit jaar 15 kaarsjes uit
In het hart van het natuurpark Hoge Venen-Eifel ligt Herba Sana, de medicinale tuin van Laboratoires Ortis die dit jaar zijn 15de verjaardag viert en traditioneel zijn deuren wijd open zet.
De tuin Herba Sana werd speciaal aangelegd om het publiek te laten kennismaken met geneeskundige planten en hun dagelijks gebruik voor welzijn en gezondheid, plantien die de basis vormen voor talloze producten die door de laboratoires Ortis worden gebruikt. De tuin ging in juni 2002 open voor het grote publiek. De tuin werd ontworpen en gesponsord door Laboratoires ORTIS, een pioniersbedrijf in de fytogezondheid sinds 1958. Het is een prachtig didactisch én leuk hulpmiddel waarmee de planten, die gebruikt worden bij de vervaardiging van gezondheidsproducten, gepresenteerd kunnen worden in hun meest natuurlijke staat.
Langs paden die afgezoomd zijn met charmante heggen, worden 144 geneeskrachtige planten gepresenteerd in originele bakken. Ze zijn ingedeeld volgens hun gezondheidsbevorderende werking (hart, bloedvaten, goed humeur, spijsvertering, immuniteit, langer leven, ontspanning-slaap, vitaliteit enz.), en worden geïdentificeerd door bordjes met uitleg waarop u de voordelen van iedere plant kunt lezen.
De tuin is een permanente uitdaging voor elke natuurliefhebber en voor hen die meer willen leren over fytotherapie. Deze buitengewone plek nodigt u uit op een meeslepende ontdekkingswandeling in volle natuur. Er zijn vrije bezoeken maar ook geleide bezoeken door gepassioneerde herboristen (duur: ongeveer 1 uur). De tuin is alle dagen open van 1 juni tot 30 september van 10 tot 20 u. Breng een muntstuk van € 2 per persoon mee (toegang via een automatisch muntapparaat). Belangstellenden kunnen na de wandeling eventueel terecht in de shop van de Laboratoires Ortis waar aangepaste producten kunnen worden aangekocht.
Aansluitend met Labo Ortis is er de firma BioTop die zorgt voor diverse schoonheids- en reinigingsproducten die eveneens op basis van natuurlijke ingrediënten worden aangemaakt. Deze firma werd in 1996 opgericht maar is sinds 2012 in handen van de familie Horn. Het gamma concentreert zich rond de topics afwasmiddel, waspoeders, onderhoudsproducten, reinigingsproducten en verzorgingsproducten. Ook deze producten zijn in de Ortis shop verkrijgbaar.
Hinter der Heck 46 B-4750 BUTGENBACH - Contact: info@ortis.com
Brussel eert de Belgische biercultuur tijdens verschillende feesten
In 2016 erkende de Unesco de belangrijke rol van de biercultuur in het dagelijks leven en feestelijkheden in België door die tot immaterieel cultureel werelderfgoed uit te roepen. Het hele jaar door kunnen Brusselaars en bezoekers dit heerlijke erfgoed komen ontdekken tijdens één van de vele bierfestivals die Brussel rijk is. Hier enkele highlights die tussen eind augustus en eind november 2017 zullen plaatsvinden:
BXLBeerFest – The Crossroads of Beers and Friends: 26.08 > 27.08.2017: BXLBeerfest brengt enkel onafhankelijke, artisanale brouwerijen tot bij de bezoekers. Het aanbod Brusselse brouwerijen wordt aangevuld met Belgische en buitenlandse toppers, een 50-tal brouwerijen uit een 10-tal landen stellen meer dan 200 bieren voor aan het publiek. BXLBeerFest besteedt ook aandacht aan het culinaire aspect met foodtrucks en een waar ‘onsite’ restaurant onder leiding van chef Dirk Myny van Les Brigittines. www.bxlbeerfest.com
Belgian Beer Weekend: 01.09 > 03.09.2017
Van vrijdag 1 tot zondag 3 september 2017 organiseren de Ridderschap van de Roerstok der Brouwers en de Belgische Brouwers, in samenwerking met de Stad Brussel en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de 19de editie van het Belgian Beer Weekend. Ook dit jaar zal de Grote Markt van Brussel als uniek decor dienen voor deze gebeurtenis geheel gewijd aan onze nationale drank. Zo krijgen 60.000 bierliefhebbers de gelegenheid om uitstekende Belgische bieren te degusteren op één van de mooiste pleinen ter wereld (UNESCO World Heritage). Gedurende het hele weekend zullen meerdere kleine, middelgrote en grote Belgische brouwerijen de bezoekers een zeer ruim aanbod van hun producten voorstellen. Men kan de verschillende soorten bieren die de reputatie van ons land hoog houden hier allemaal ontdekken. www.belgianbrewers.be
International Craft Festival: 20 > 21.10.2017
De brouwerij Brussels Beer Project organiseert op 20 en 21 oktober de 2de editie van het International Craft Festival. Dit festival brengt een tiental ambachtelijke brouwerijen uit Europa, de Verenigde Staten en Azië samen in een feestelijke sfeer en op een exclusieve geheime locatie. www.beerproject.be
Vini Birre Ribelli. Salon van rebelse wijnen en bieren: 25 > 26.11.2017
Dit salon staat, net zoals de voorgaande edities, weer volledig in het teken van ambachtelijke, duurzame, biologische en - waar mogelijk - natuurlijke producten. Ook al ligt de nadruk op wijn, er is ook aandacht voor de alternatieve wereld van het bierbrouwen. Het samenbrengen van deze 2 werelden is een unieke invalshoek. Ook opmerkelijk: Vini Birre Ribelli is het eerste salon in België met het label ‘zero waste’. www.vinibirreribelli.net