“ Coca-Cola roept in kerstcampagne op om dankbaarheid op andere manier te tonen”
Cadeaus zijn alomtegenwoordig deze tijd van het jaar en allicht ben ook jij nog op zoek naar eentje. Maar cadeaus maken niet gelukkiger, zo blijkt uit onderzoek. “Cadeaus zijn iets achteloos geworden, ze zijn hun dankbaarheidseffect verloren”, zegt Mia Leijssen, hoogleraar psychologie aan de KU Leuven. De kerstcampagne van Coca-Cola roept dan ook op om dit jaar je dankbaarheid op een andere manier te tonen. Via een gigantisch scherm op de legendarische Coca-Cola-kersttruck bijvoorbeeld, die van donderdag 7 tot en met zondag 31 december het land zal doorkruisen.
Cadeaus zijn bijna verslaving geworden: Het is de tijd van het jaar waarop we met z’n allen rondhollen om een gepast cadeau te vinden voor onder de kerstboom. Daarmee willen we onze dankbaarheid of liefde uitdrukken tegenover wie dicht bij ons staat, maar de vraag is of we daarin slagen – want cadeaus zijn niet het juiste middel, zo blijkt.
“Een materieel cadeau is slechts een uitdrukking van een intentie”, vertelt Mia Leijssen, hoogleraar psychologie aan de KU Leuven en auteur van diverse boeken rond welzijn en geluk, “Vaak zijn mensen niet blij met het cadeau dat je hen geeft – kijk maar naar het succes van tweedehandswebsites op tweede kerstdag. Mensen hebben al veel te veel en overvloed maakt niet gelukkiger. Meer zelfs: we zijn er zo aan gewend geraakt dat het bijna een verslaving is geworden en we steeds meer nodig hebben voor hetzelfde gevoel van voldoening. Als je niet oprecht en expliciet je dankbaarheid uitdrukt, heeft een cadeau eigenlijk geen zin.”
Wat moet je dan wel doen, om je dankbaarheid uit te drukken? “Je kunt beter even proberen stil te staan bij wat écht bijdraagt aan je welzijn en daar expliciet dankbaar om zijn. Zo ontwikkel je tegengif voor gewenning. Een dankbaarheidsbrief schrijven bijvoorbeeld, persoonlijk en met concrete elementen erin waarvoor je dankbaar bent, is een heel krachtig instrument. Dat Coca-Cola dit jaar expliciet inzet op dankbaarheid in zijn kerstcampagne, daar kan ik dan ook alleen maar blij om zijn.”
Jouw dankjewel op de Coca-Cola kersttruck
Coca-Cola maakt dit jaar graag gebruik van die inzichten in zijn kerstcampagne. De iconische kersttruck komt opnieuw naar België, houdt 30 keer halt in ons land en is meteen ook een uitgelezen manier om je dankbaarheid te tonen – op een gigantisch led-scherm, nog wel!
Wie een bezoekje brengt aan de kersttruck kan er zijn of haar dank-je-wel-boodschap doorgeven en laten verschijnen op de zijkant van de truck – een unieke manier om dank je wel te zeggen aan wie je lief is! Wie niet tot aan de truck raakt, kan online terecht op christmas.cocacola.be/nl. Céline Van den Rijn, marketingdirecteur Coca-Cola België: “Wie er niet in slaagt om een kijkje te nemen in de Coca-Cola-kersttruck, kan op onze website zijn of haar dankjewel laten omtoveren tot een magisch kerstfilmpje. Op die manier geven we iedereen de kans om groots uit te pakken met zijn kerstboodschap én doen we het hele land stralen. Want door een dankjewel te delen, geef je anderen energie en verspreid je mee het positieve kerstgevoel.”
Op www.cocacola.be vind je alle stopplaatsen van de truck in jouw buurt. Je kan de kersttruck ook online volgen via Instagram (@cocacolabelgium), Facebook (@Coca-Cola) en Snapchat (cocacolabelgium). Morgen donderdag 7 december start de truck zijn toer door België op de Brusselse kerstmarkt. Hij zal er aanwezig zijn van 16 tot 22 uur.
» Behoud het overzicht in je badkamer met afwasbare lade-indelingen van ORGALUX
Met één tik van de toverstaf je badkamer op orde krijgen, dat zou je heel wat tijd besparen. Samen met de keuken heeft die ruimte namelijk het vaakst een poetsbeurt nodig. ORGALUX geeft je enkele tips & tricks die je helpen je badkamer proper én ordelijk te houden!
First things first: begin met een grote opruimbeurt en gooi weg wat je niet meer nodig hebt. Door vervolgens je overgebleven spullen netjes te organiseren aan de hand van lade-indelingen, behoud je het overzicht en vind je moeiteloos je belangrijkste spullen terug! Je verzorgingsproducten niet goed afgesloten of heb je iets anders gemorst? De melamine Cubics zijn gelukkig perfect afwasbaar!
Stap voor stap
Het zijn vaak kleine aanpassingen die veel moeite besparen. Ga voor vloeibare zeep in plaats van een blok zeep. Die laatste laat zeepresten na, waardoor je vaker moet schrobben in de wasbak. Hetzelfde geldt voor restjes tandpasta en make-up: die was je beter meteen af. Ook kalkaanslag kan je vermijden. Droog meteen na het douchen de wand, tegels en kraan, zodat kalk geen schijn van kans maakt!
Van rommel naar rust
Kleine spullen als make-up en verzorgingsproducten krijgen vaak dagelijks een nieuwe plaats aangewezen. Door lade-indelingen van ORGALUX te gebruiken ben je bijna verplicht om ze op de juiste plaats te leggen. Die vakverdelingen zijn bovendien afwasbaar en dus heel eenvoudig schoon te houden. Deze stijlvolle melamine Cubics passen zowel in als op de kasten. De bijhorende deksels maken de indeling van je make-up en accessoires nog praktischer!
Make-up your mind
Een mooi overzicht zorgt ervoor dat je meteen ziet wat er in je lade ligt, met een snellere beauty routine als resultaat. Nog een bijkomende tip: beperk je hoeveelheid aan producten zodat je jezelf nooit meer de vraag moet stellen welke mascara er nog werkt.
Melamine Cubics van ORGALUX: vanaf 12 euro. Prijs voor een make-upset: 29 euro. Verkrijgbaar in wit of zwart. Meer info en tips vind je op de website en blog van ORGALUX.
Nutty Thins van BARU: snacking bites boordevol noten
» Vier verrassende smaken met Belgische chocolade - » Natural goodness, made with love - » Met pure ingrediënten - » Lekker dun met overload aan noten
Snacking bites met een hoek af. Dat is waar Nutty Thins, de jongste telg binnen de BARÚ-familie, voor staat. De dunne knapperige chocoladestukjes bestaan uit verrassende combinaties van pure ingrediënten. Hou je van zout of eet je liever zoet? Of ga je voor pittig? Ontdek alle variaties!
Kwaliteitsvol, met natuurlijke ingrediënten, lekker én no-nonsense. Die eigenschappen zijn typisch Belgisch en dus ook typisch BARÚ. De jongste telg van het merk, Nutty Thins, is een verrassende nieuwkomer in de winkelrekken. De lekkernijen staan ver weg van de chunks en oversized repen die momenteel de bovenhand voeren in chocoladeland. De dunne, krokante Nutty Thins zitten bomvol noten, granola, bessen en ander lekkers. Natuurlijk, met een verfijnde smaak, zonder artificiële kleur- of smaakstoffen en met échte ingrediënten.
Dankzij de dunheid van Nutty Thins heb je een compleet ander mondgevoel en een andere smaakbeleving dan bij chocoladerepen of -chunks. Elegant snoepen met een aangename beet, dat is Nutty Thins. Nutty Thins speelt bovendien in op trend van on-the-go-food, snacking en de stijgende populariteit van noten.
Beter snacken
De trend van kleine porties chocolade komt meer en meer voor binnen het snacking-segment. Kleine hapjes, die je makkelijk onderweg kunt eten, vervangen steeds vaker vaste eetmomenten. Het sweet snacking-segment kent een toename van donkere chocolade met een hoog cacaogehalte; de ongezonde snacks worden aangevuld met gezondere varianten die fruit en diverse notensoorten bevatten. Geen wonder dat Nutty Thins bomvol noten én chocolade zit. De perfecte guilty pleasure die je doet genieten en tegelijk een gezond alternatief biedt voor chocoladesnacks met veel suiker en vetten.
Noten zijn hét bewijs dat goede dingen ook in kleine verpakkingen bestaan. Ze vormen een essentieel onderdeel van een gezond dieet en een gezonde levensstijl, en bieden een breed scala aan voordelen voor je gezondheid. Zo zitten ze boordevol waardevolle en essentiële bouwstenen voor je lichaam: gezonde enkelvoudige vetzuren, mineralen, vitamines, eiwitten en voedingsvezels. Ze vormen dan ook een gezonde bron van energie om de dag door te komen, met als resultaat dat ze de geschikte partner in crime zijn voor een busy lifestyle. Geen wonder dat de populariteit van snacks met noten in de lift zit. De verhouding noten in Nutty Thins ligt een stuk hoger dan bij andere merken. Nutty Thins met geroosterde amandelen bijvoorbeeld bevat zo’n 35% noten.
Opvallende verpakking
De verpakkingen van Nutty Thins blijven niet onopgemerkt met hun geometrische motieven in diverse kleuren. Ze zijn praktisch en makkelijk mee te nemen. Op die manier vormen de snacking bites een handig on-the-go-alternatief voor de traditionele chocoladereep en kun je je Nutty Thins nog beter met anderen delen.
Nutty Thins zijn praktisch en makkelijk mee te nemen. De perfecte guilty pleasure die je doet genieten en tegelijk een gezond alternatief biedt voor chocoladesnacks met veel suiker en vetten.
Proef het verschil
De basis van de thins bestaat altijd uit Belgische melkchocolade of donkere chocolade, met verrassende combinaties van de beste échte ingrediënten. Nutty Thins staat niet voor zeemzoete snoep, maar voor een puur en lekker product. De perfecte start van al je #nuttyadventures.
Ontdek alle variaties!
Voor de spring-in-‘t-veld : Ook al zijn ze klein, blauwe bosbessen blijken kampioenen op het vlak van waardevolle voedingsstoffen voor ons lichaam. Zo bulken ze van de antioxidanten. De gekende ontbijtcombinatie, granola met blauwe bosbessen, keert nu ook terug in deze handige meeneemsnack: Nutty Thins met Belgische melkchocolade, palmvrije granola, hazelnoten en echte bosbessen. 100% bosbes, geen aroma!
Voor de avonturier : Zout kun je zien als een vergrootglas voor andere smaken, die subtieler en toch intenser worden. Wanneer je zout toevoegt aan pure chocolade, dan verzacht het kruid de bitterheid en voegt smaak, contrast en textuur toe. De combinatie van Belgische donkere chocolade, geroosterde amandelen én zeezout geeft dat tikkeltje je ne sais quoi aan Nutty Thins.
Voor de zoetebek : Chocolade en karamel zijn een gekend, onweerstaanbaar duo. En geef toe, de toevoeging van geroosterde cashewnoten in de Nutty Thins met Belgische donkere chocolade en krokante stukjes boterkaramel is toch hemels?
Voor de durfal : Op zoek naar een zoete, maar pittige oppepper? Probeer dan eens deze combinatie: Belgische donkere chocolade met geroosterde amandelen omhuld met honing en chilipoeder. Gedurfd lekker!
Samen met cacaoboeren streeft BARÚ naar kwalitatieve cacao
De chocolade die gebruikt wordt voor Nutty Thins is natuurlijk, GGO-vrij en UTZ-gecertificeerd. Daarmee ondersteunt BARÚ duurzame cacaoteelt. Op die manier draagt het merk bij aan een betere toekomst voor boeren, hun families en onze planeet. Meer info: www.utz.org
Chantelle zet schoonheid in beweging. Met de onafhankelijke, elegante en zelfverzekerde vrouw als inspiratie voor de FW17 collectie brengt Chantelle ode aan de schoonheid en gratie van het lichaam.
Deze gedachte komt in het nachtelijke Saphir Brut helemaal tot zijn recht door een donkerblauwe kleur te mixen met rode accenten en vrouwelijke prints.
LolaLiza Christmas cocooning
De aankomende feesten en donkere winterdagen nodigen uit om gezellig onder vrienden te cocoonen. Bij LolaLiza ben je alvast aan het juiste adres voor Christmas sweaters, grappige onesies en comfy pyjama's. Ideaal om een vrolijke noot aan home party’s toe te voegen, maar ook als origineel geschenk onder de kerstboom.
De feesten in met GIOVANE
December staat voor de deur, het party seizoen is in volle gang. Laat je inspireren door de feestelijke jurkjes en tops uit de GIOVANE collectie en steel de show op elk feestje. Party proof, cocktail ready en geschikt voor etentjes, maar ook perfect draagbaar op een doordeweekse dag.
Michel Voros is in Santa Monica aangekomen na 3940 kilometer door 8 staten en 45 steden in 50 dagen afgelegd te hebben met een fiets op zonne-energie!
Op 5 oktober 2017 vertrok Michel, een 53-jarige Belgische ingenieur telecommunicatie, vanuit Chicago met een zeer specifiek doel voor ogen: Route 66 afrijden tot in Santa Monica bij Los Angeles uitsluitend gebruik makende van een elektrische fiets gevoed door zonnepanelen en op die manier groene energie in de kijker zetten als nieuw en duurzaam alternatief om aan onze dagelijkse behoeften te voldoen.
Verleden vrijdag, om 16u lokale tijd, heeft hij zijn doel bereikt: de pier van Santa Monica waar hij verwelkomd werd door de heer Henri Vantieghem, de Belgische consul-generaal in Los Angeles, en vrienden uit de hele wereld, terwijl de Amerikanen en toeristen die op de pier aanwezig waren gefascineerd toekeken.
Maanden voorbereiding en testen hebben ervoor gezorgd dat het voertuig betrouwbaar bleek tijdens deze zowel technologische als menselijke uitdaging van 50 dagen lang. Dankzij dit avontuur kon Michel ook vaststellen dat er zelfs in de verste uithoeken van de Verenigde Staten meer dan ooit interesse bestaat voor hernieuwbare energie, dat de burgers zich bewust zijn van de voordelen die deze energie zal bieden in de toekomst en dat dit soort initiatieven hun nieuwsgierigheid wekt.
3940 kilometer bezaaid met emotionele, verrassende en ontroerende ontmoetingen en af en toe ook een vleugje onbegrip. 50 dagen vol belevenissen die voor altijd in zijn geheugen gegrift zullen staan. Een droom die werkelijkheid geworden is.
Betreffende het “Solar Bike 66” – avontuur.
Michel heeft zijn fiets op zonne-energie stuk voor stuk zelf ontworpen en in elkaar gestoken met als resultaat de allereerste elektrische fiets die rechtsreeks opgeladen wordt door zonnepanelen en een snelheid van 32km/u kan halen. Begin oktober 2017 is hij vanuit Orlando, waar hij zijn fiets geassembleerd heeft, vertrokken naar Chicago waar deze ongelooflijke uitdaging is begonnen. In Chicago heeft Michel Route 66 genomen om een wereldrecord te vestigen: deze mythische weg afleggen met een fiets op zonne-energie tot in Santa Monica en op die manier groene energie in de kijker zetten als nieuwe, duurzame manier om aan onze dagelijkse behoeften tegemoet te komen.
Michel woont in België, niet ver van Brussel. Hij heeft er altijd van gedroomd om Route 66 af te rijden. Drie jaar geleden heeft hij besloten om dat te doen met een 100% groen voertuig: “Een elektrische fiets leek me wel leuk, maar de autonomie ervan is toch wel zeer beperkt als je 100 kilometer per dag wil afleggen. Geen enkel voertuig kon dat verwezenlijken, dus heb ik wel zelf iets in elkaar moeten steken”. Na talrijke berekeningen, schetsen en drie prototypes zag zijn eerste fiets op zonne-energie het daglicht.
Dankzij vrienden die hem drie jaar lang een deel van hun garage ter beschikking hebben gesteld, werd een eerste prototype ontworpen aan de hand van een fiets en een aanhangwagen om kano’s te vervoeren. De tweede versie werd helemaal in aluminium vervaardigd en de finale versie werd op aanraden van een vriend uit een veel lichter materiaal gemaakt – koolstofvezel – wat hem 15 kilo spaarde.
De reisweg : 5de oktober ~ 24ste november: Chicago, IL - Wilmington, IL - Chenoa, IL - Lincoln, IL - Springfield, IL – St Louis, MO - Pacific, MO - Cuba, MO - St Robert, MO - Conway, MO - Springfield, MO - Carthage, MO - Miami, OK - Chelsea, OK - Tulsa, OK - Stroud, OK - Oklahoma City, OK - Weatherford, OK - Elk City, OK - Shamrock, OK - Groom, TX - Amarillio, TX - Vega, TX - San Jon, NM - Tucumcari, NM - Santa Rosa, NM - Las Vegas, NM - Santa Fee, NM - Albuquerque, NM - Los Lunas, NM - North Acomita Village, NM - Grant, NM - Gallup, NM - Chambers, AZ - Holbrook, AZ - Winslow, AZ - Flagstaff, AZ - Ash Fork, AZ - Peach Spring, AZ - Kingman, AZ - Needles, CA - Chambless, CA - Newberry, CA - Victorville, CA - Rancho Cucamonga, CA – Santa Monica, CA.
Gedurende deze drie jaar maakte elke vlucht naar Orlando hem telkens opnieuw zeer enthousiast: “Ik kon niet wachten om de berekeningen en de plannen die ik thuis gemaakt had uit te proberen. En elke keer ging ik naar België terug met andere technische obstakels om te overwinnen en andere problemen om mijn hoofd over te breken”. Maar voor Michel is deze uitdaging ook een groot menselijk avontuur: “De technische kant is wat mij drijft maar het is tegelijkertijd ook een uitgelezen kans om met de mensen die mijn pad zullen kruisen kennis te maken en met hen te praten. Het is tevens een gelegenheid om deze droom voor een stuk met hen te delen en wie weet, misschien vergezellen sommigen me wel onderweg voor een paar kilometer (of meer).”
Deze trip is ook een fantastische manier om een goed doel te ondersteunen. “Dit buitengewoon avontuur kunnen meemaken en mijn droom kunnen verwezenlijken doen me inzien hoeveel geluk ik wel niet heb. Ik wil dus ook iets kunnen teruggeven. Aangezien muziek, en dan rock en blues in het bijzonder, altijd een belangrijke rol in mijn leven gespeeld heeft, heb ik ervoor gekozen om de Willie Dixon Foundation te helpen. Deze organisatie zet zich in voor artiesten en muzikanten en zorgt ervoor dat ze krijgen waar ze recht op hebben. Ze onderwijzen ook de geschiedenis van bluesmuziek en de muziekindustrie aan kinderen en volwassenen.”
Het voertuig bestaat uit een elektrische fiets, een Phantom X3, uitgerust met een aanhangwagen die Michel zelf bedacht heeft. Beide elementen dragen 6 zonnepanelen HQST lightweight aangestuurd door een hightechcomputer die hem in staat zullen stellen om 60 dagen lang te reizen dankzij zonne-energie en, indien nodig, een paar keer trappen en natuurlijk ook wat spierkracht. Als de zon schijnt , kan de fiets een snelheid van 32 km per uur bereiken en 160 kilometer afleggen dankzij twee Lithium-Polymeerbatterijen van 4* 10 ampère/uur. Deze hoogstaande technologie zorgen voor een totaal vernieuwende en unieke fiets: de eerste elektrische fiets van 500 watt rechtsreeks aangedreven door zonnepanelen van 600 watt.
Zoals Michel het verwoordt, “bevinden we ons op een keerpunt in de huidige technologie. Ik hoop dat we binnenkort in staat zullen zijn om ons op een nieuwe, ecologische manier te kunnen verplaatsen, uitsluitend gebruik makend van natuurlijke bronnen, om zo meer zorg te dragen voor onze geliefde planeet aarde.”
Gezocht: herder in het Sloveense eco resort Velika Planina
In het Sloveense Velika planina in de hoge bergen leeft de traditionele herderscultuur nog steeds. Het is een populaire wandelbestemming in de zomer, met een aantal mooie bergroutes, maar in de winter is het er verbluffend mooi, wanneer alles bedekt is met sneeuw. Elk jaar in juni verhuizen lokale herders naar de herdershutten in Velika planina en blijven daar gedurende de zomer om te zorgen voor het grazende vee. Nabij Velika Planina opende het Eco Resort Velika Planina voor reizigers die houden van dieren en de natuur.
Glamping met authentieke herdershutten
Het Eco Resort Velika Planina is een prima adres om te onthaasten voor wie houdt van stilte, dieren en ongerepte natuur. Deze unieke ‘glamping’ ligt op een boogscheut van Ljubljana. Je kan er kamperen in comfortabele, authentieke en tevens ecologische herdershutten. Het Eco Resort beschikt ook over een mini-boerderij, een ecologisch zwembad en een wellness.
Word herder van het resort
Wie echt wil ervaren hoe het er op deze idyllische plek aan toe gaat kan er aan de slag als herder. Ongeacht het seizoen, kan jij er gedurende twee tot vier weken helpen om de dieren te verzorgen, bezoekers begeleiden bij bepaalde activiteiten en de tuin onderhouden. Je werkt met andere woorden een paar uurtjes per dag en in ruil kan jij genieten van de prachtige omgeving, frisse berglucht, logement en maaltijden in het resort. Laat het ons een gratis anti-stress reis noemen.
De voorwaarden zijn simpel: je moet houden van de natuur, kinderen en dieren. Daarenboven verwachten ze van de kandidaten dat ze Engels kunnen spreken en minstens 18 jaar zijn.
Kandidaten die openstaan voor een nieuw avontuur als herder in een eco resort in Slovenië kunnen zich aanmelden via info@sloveniaecoresort.com. Ze aanvaarden het hele jaar door.
Een verblijf aan zee is ook tijdens de winter de moeite waard. Geniet van winterse wandelingen, zoals een erfgoedwandeling of wandel mee op de jaarlijkse winterwandeldag. Ook de musea pakken uit met een boeiend programma, zoals de vertelwandeling ‘Toen de Dieren nog spraken’ en Virtual Reality in het Abdijmuseum of bezoek een van de lopende expo’s in het Navigo museum of het Kunstencentrum Ten Bogaerde.
Erfgoedwandelingen en de jaarlijkse winterwandeldag:
Als er één kustgemeente is die kan uitpakken met mooie wandelroutes, dan is het wel Koksijde-Oostduinkerke. Naast het strand is er ook nog eens honderden hectare natuurgebied met tientallen bewegwijzerde wandelpaden. Bij de dienst voor toerisme van Koksijde ligt een wandelkaart klaar met zeven wandellussen, variërend van 5 tot 13 km.
Ook aantrekkelijk zijn de erfgoedwandelingen, een combinatie van architectuur, kunst en streekgeschiedenis. Van elke wandeling is er een brochure beschikbaar (€1,50) en tijdens de vakantieperiodes worden geleide wandelingen georganiseerd. Een interessante, zes km lange wandeling is ‘Paul Delvaux & George Grard: Uit Vriendschap’. Het is een uitstekende manier om kennis te maken met het leven van beide kunstenaars en met de geschiedenis van het kunstenaarsoord Sint-Idesbald.
Vergeet de Winterwandeldag op 30 december niet. Dan trekken wandelliefhebbers doorheen de prachtige natuurgebieden van Koksijde, over vijf parcours (afspraak Strandlaan 128, Sint-Idesbald, van 8.30 uur tot 14.00 uur, afstanden: 6, 10, 16, 22 en 29 km, inschrijving €1).
Cultuur tijdens de winter: vertelfestival en Virtual Reality
De winter is de perfecte periode om wat cultuur op te snuiven. Koksijde-Oostduinkerke heeft ook op vlak van cultuur veel te bieden. In het Kunstencentrum Ten Bogaerde kan je het werk van beeldhouwer Georges Grard bewonderen. Nog tot 7 januari loopt de tijdelijke tentoonstelling 'Vloed', een verzameling hedendaagse beeldende kunst in de prachtig gerenoveerde schuur.
In NAVIGO-Nationaal Visserijmuseum maak je kennis met de Vlaamse vissersfamilie, de IJslandvaarders en de garnaalvissers te paard. Nog tot 7 januari loopt daar de tentoonstelling Onze Vissers, het DNA van het Zilte Leven, over de zeevisserscultuur. In het Abdijmuseum Ten Duinen wordt op 26 december gestart met Virtual Reality. Met de modernste technieken wordt de museumbezoeker teruggevoerd naar de Middeleeuwen. Een fantastische belevenis!
In het Abdijmuseum Ten Duinen wordt op 26 december gestart met Virtual Reality. Met de modernste technieken wordt de museumbezoeker teruggevoerd naar de Middeleeuwen. Een fantastische belevenis!
Op 27 december vindt ‘Toen de dieren nog spraken’ in het Abdijmuseum plaats. Een wandeling met vier prachtige winterse verhalen, gebracht door topvertellers. Nadien trakteert zanger-accordeonist Iwein de bezoekers van het Abdijmuseum op veel sfeer en gezelligheid. De wandelingen starten om 15u en 16u15.
Wever - Her ideale cadeau voor de (jonge) grillmeesters
Wie nog geen eindejaarscadeaus heeft gekocht, niet getreurd! Weber komt tot de redding met zijn nieuwe selectie prachtige barbecues voor jong en oud.
Zie je je kleintjes ook vaak keukentje spelen of de papa na-apen? Dan is de speelgoedcollectie van Weber met speelgoed BBQ's (Smokey Joe en Kettle), etenswaren en zelfs een grillaccessoireset het passende cadeau voor Sinterklaas of Kerst. Zo worden ze mini meestergrillers met exact dezelfde items als die van hun ouders, gegarandeerd een succes! -- De speelgoedcollectie is te verkrijgen in de reguliere Weber verkooppunten en in de meeste speelgoedwinkels -- Word een echte wintergrill familie met Weber!
Rosa Faia lanceert nieuwe serie Selma
Stedelijke en stijlvolle finesse: de nieuwe serie Selma van het Duitse label Rosa Faia wordt gekenmerkt door het contrast tussen de grafische allover print in de ondercup en ornament kant op tule in de bovencup. Een zacht gewelfde boord met luchtige tule zorgt voor een onmiskenbaar prachtig decolleté in een moderne cleane look. Modern design, hoogwaardige afwerking en functionaliteit kenmerken de modellen met een precieze pasvorm en een hoog draagcomfort.
Massagebehandeling Udarabhyanga Detox in Spa Cinq Mondes van Dolce La Hulpe
Nathalie Bouchon--Poiroux, grondlegster van behandelingsprotocollen en medeoprichtster van Cinq Mondes, haalt haar inspiratie uit de oudste rituelen van traditionele Indische geneeswijzen. Zo heeft ze onder andere de massage-behandeling Udarabhyanga Detox bedacht die specifiek gericht is op de buik.
De traditionele Indische geneeswijze genaamd Ayurveda (ayur betekent 'leven' en veda staat voor 'kennis') richt zich op het in balans brengen van het lichaam en streeft naar algemene harmonie.
Binnen de Ayurveda neemt de buik een centrale plek in. Ook wordt deze het tweede brein genoemd, omdat de buik rechtstreeks met onze hersenen is verbonden door middel van zo'n 100 miljoen neuronen die zich bevinden in de wanden van ons maag-darmkanaal. Daarnaast is de buik het centrum van onze emoties. Al met al heeft de buik dus een grote invloed op het hele lichaam.
Omdat er zich in de buik vele vitale organen bevinden die niet worden beschermd door het skelet, is de buik een kwetsbaar deel van het lichaam. Logisch dus dat niet iedereen het fijn vindt om daar te worden aangeraakt. Om deze reden is het belangrijk om vanaf het begin van de behandeling een vertrouwensrelatie op te bouwen met de behandelaar, zodat het lichaam zich ontspant en de behandeling in alle sereniteit kan ondergaan.
De massagebehandeling Udarabhyanga Detox begint met een rugmassage voor het wegnemen van de spanningen van het dagelijks leven. Vervolgens wordt een diepe yoga-ademhaling bereikt, alvorens de behandeling op de buik te kunnen toepassen. Glijdende, verwarmende, drainerende en trillende bewegingen zorgen voor een nieuwe balans van het zenuwstelstel en een ontgifting van het centrale deel van het lichaam.
Deze massagetechnieken worden in diverse tempo’s afgewisseld en hebben een positieve invloed op de ademhaling. Het lichaam krijgt nieuwe energie en stromen worden gestimuleerd, waardoor giftige stoffen die aan de oorzaak liggen van ontstekingen, worden afgedreven. Na de massage volgt een buikpakking met zuiverende eigenschappen voor een ontgifting van de weefsels. Deze pakking is samengesteld op basis van kikkererwtenmeel, kaolien, biologisch gemberextract en Indische kruisbes.
De behandeling eindigt met een voet-en nekmassage voor een diepe langdurige ontspanning. Spanningen komen los, de geest krijgt rust, de hersenen krijgen zuurstof en mentale vermoeidheid verdwijnt.
Dankzij de massagebehandeling Udarabhyanga Detox is de buik minder opgeblazen en worden giftige stoffen verwijderd, terwijl ook stress en geestelijke moeheid worden gereduceerd.
Na de behandeling kunt u met behulp van de Huile Universelle Ayurvédique® thuis ontspannen en de werking van het centrale gedeelte van het lichaam terug in balans brengen. Deze olie bestaat uit sesam-, neem- en boswelliaoliën die bekend staan om hun herstellende en kalmerende eigenschappen. Bovendien is deze ideale massageolie rijk aan essentiële vetzuren en voedt ze de huid.
Sinds 15 jaar haalt Nathalie Bouchon-Poiroux haar inspiratie uit de tradities van voorouderlijke geneeswijzen en creëert ze behandelingen voor een volledige ontspanning van het hele lichaam. Haar passie is ontstaan tijdens haar studie Oriëntaalse Talen die haar voerde naar prachtige landen waaronder India, waar ze kennis maakt met ayurvedische massages. Als klinisch psycholoog en professioneel masseuse verenigt ze tradities van schoonheidsrituelen over de hele wereld om gerichte en vernieuwende behandelingen te bieden die voldoen aan de wensen van de hedendaagse westerlingen in hun zoektocht naar welzijn in een veeleisende en snelle wereld.
Meer en meer mensen ontdekken het belang van een goede innerlijke balans en voeden dit door zich regelmatig over te geven aan speciale momenten voor het in harmonie brengen van lichaam en geest.
De massagebehandeling Udarabhyanga Detox in de Spa Cinq Mondes van Dolce La Hulpe Brussels duurt 50 min en kost 105 euro. Huile Universelle Ayurvédique® :150ml – 42 euro
Dolce La Hulpe Brussels is een 4-sterren Hotel&Resort met een hedendaags design dat gelegen is midden in het Zoniënwoud en op slechts 15km van het centrum van Brussel. Dit hotel biedt schitterende vergezichten over het bos en stelt zijn gasten 264 kamers en suites ter beschikking, alsmede een restaurant met een groot en heerlijk buffet, een elegante brasserie met gerechten die bereid worden met lokale producten, 2 bars, een loungeterras, een somptueuze Spa Cinq Mondes van 800 m², uniek in België, tennisbanen (buiten) en een wellnesscentrum met binnenzwembad, sauna, hamam, fitnesszaal en lesruimten. www.dolcelahulpe.com/nl
Marie’s Corner stelt in avant-première zeven nieuwe modellen voor van de collectie 2018. Het Belgische merk wordt sinds vorig jaar gedreven door de wens om inspiratie te halen uit eigen rangen en gaat op dat elan door. Naast de zoektocht naar pure en verfijnde lijnen heeft Marie’s Corner nu ook meer dan ooit aandacht voor de afwerking en het naadwerk. Daarnaast focust de specialist van de ‘tailor made’ zitbank op de materiaalkeuze, op de details en op de kwaliteit van het zitkussen. Het resultaat? Modellen met karakter en een eigen stijl die verschillende invloeden van het merk zelf mengt. Deze nieuwigheden vervoegen de reeds 200 bestaande modellen en de categorieën ‘vintage’ en ‘hedendaags’ van Marie’s Corner.
Baker²:
Het model Baker werd vorig jaar gelanceerd en is het nieuwe stokpaardje van Marie’s Corner. Ook in 2018 krijgt de Baker navolging: de herziene en hedendaagse stoffering resulteert nu in een versie ‘één zit’ en in een versie zonder armleuning.
Fauteuils en kleine zitbanken:
De leider van de ‘Made in Belgium’ zitbank creëert toevoegingen aan het populaire gamma fauteuils en kleine zitbanken. Het model Glendale is een eyechatcher dankzij de rode vormen, de Hill is mannelijk dankzij de strakke armleuning en de Ritchie valt op door het bolle zitkussen.
Schuim & comfort:
Marie’s Corner werkt nauw samen met de leverancier van schuim. De Inzet? Het perfecte evenwicht vinden tussen de sensatie van comfort bij het eerste contact en de stevigheid die nodig is om de zitbank lang te laten meegaan. Dit evenwicht wordt perfect geïllustreerd door het gloednieuwe model Sullivan, een zitbank met ronde armleuning en een kussen dat versterkt wordt door een katoenen binnenbekleding.
Fluweel & gedempte tinten:
Zoals steeds blijft Marie’s Corner het aanbod uitbreiden met afwerkingen: nieuwe soorten fluweel en warme tinten zoals curry of mauve. Afwerkingen die perfect passen bij de nieuwe poef Alvin of bij Logan, een vederlichte stoel.
Center Parcs zer nieuwe standaard in luxe en beleving in Les Trois Forêts
Themacottages bieden alles voor ultieme vakantie in bosrijk Noordoost-Frankrijk.
Center Parcs heeft Les Trois Forêts volledig vernieuwd. Het in 2010 geopende vakantiepark van ruim 450 hectare verrast bezoekers met vier nieuwe cottageconcepten. Zo introduceert Center Parcs 37 cottages verdeeld in de thema’s
‘Het koninkrijk der sprookjes’, ‘De dieren uit het bos’ en ‘Avontuur’. Daarnaast komen gasten volop aan hun trekken in de nieuwe uiterst luxueuze ‘Exclusive’ cottages die van alle denkbare gemakken zijn voorzien. Les Trois Forêts is het eerste vakantiepark waar dit nieuwe luxe niveau zijn intrede doet. Bovendien opent in het najaar van 2018 een Deep Nature® spa van 1.600 m² zijn deuren in het hart van het park.
DROH!ME melting park : een kerstmarkt in het groenmet een mooie selectie made in Belgium
Van 6 tot 10 december organiseert DROH!ME samen met LABELLE een "Christmas sale with creative talents", een kerstmarkt met Belgische en buitenlandse kunstenaars, ontwerpers en designers. Kleding voor groot en klein, chocolade, thee, decoratieve voorwerpen, koekjes, snoep, juwelen… Een mooie gelegenheid om geliefden te verwennen met een duurzaam geschenk.
LABELLE CHRISTMAS MARKET, wat is dat?
Het feeërieke kader van DROH!ME aan de rand van het Zoniënwoud, kerstliedjes, warme chocolademelk en een knusse sfeer… LABELLE CHRISTMAS MARKET heeft alles om jong en oud te doen dromen. Je vindt er unieke voorwerpen en producties van Belgische kunstenaars en designers. Kwaliteitsvolle materialen, verrassende creaties, lokale productie… Authentieke en originele producten die een mens gelukkig maken.
"Van bij de start wilde LABELLE kwaliteitsvolle producten en voorwerpen aanbieden, zonder zich te beperken tot een bepaalde discipline," verklaren Géraldine en Valentine, de oprichters van LABELLE.
Het concept past dan ook volledig in de geest van het DROH!ME-project. Dit toekomstige recreatiepark wil aan de Brusselaars een ruimte bieden die voor iedereen toegankelijk is en waar jong en oud plezier kan maken dankzij een breed gamma aan activiteiten en animatie (sport, cultuur, educatie en ontspanning) rond het thema van de natuur en het bos.
Wat vind je er?
Deze expomarkt is voor de bezoekers een mooie gelegenheid om hun geliefden met leuke geschenken te verrassen en de kunstenaar zelf te ontmoeten. Je vindt er de voglende standhouders: •Pipaillon: een ambachtelijke producent van bio- en korteketenproducten in hartje Brussel, met heerlijke marmelades en tapenades… •Les Thélices de Sophie: een zoete selectie van thees en gebakjes, ze organiseert ook workshops…•grEAT! granola: bio-granola, glutenvrij, artisanaal en Belgisch •Bon et bon: heerlijke ambachtelijke snoepjes •Souk Bazar: decoratieartikelen en accessoires voor kinderkamers •Edmunds: een bijzondere en authentieke, handgemaakte collectie van elegante, gebloemde vlinderdasjes •Yuso: handtassen 100% made in Belgium •Everybody agrees: een eco-friendly en erg modieuze kledingcollectie •Enz.
Kortom, het ideale alternatief voor de massaverkoop in overvolle winkels! Op woensdag 6 en in het weekend van 9-10 december wordt ook een waaier aan creatieve ontspanning aangeboden, volledig in lijn met de duurzame ontwikkeling. Het wordt een bijzondere ervaring met ontdekkingen, ontmoetingen, en workshops voor alle leeftijden. Je handen in verf dopen, samen ontbijten, luisteren naar een mooi verhaal, tijd met familie doorbrengen… Dat is toch waar het met Kerst om draait?
Wat is LABELLE?
LABELLE is opgericht in 2008, lang voor de komst van de pop-up stores. Géraldine en Valentine bedachten een expomarkt met 100% Belgische kunst en artisanale producten. "We wilden de Belgische creativiteit in de schijnwerpers zetten en jong talent de kans geven om in contact te komen met het publiek," voegen Géraldine en Valentine eraan toe.
Wat LABELLE zo bijzonder maakt is de multidisciplinaire selectie: schilders, stylisten, illustrators, designers, producenten… LABELLE brengt de allerbeste creatieve talenten made in Belgium samen.
HET PROGRAMMA:
Getalenteerde en verrassende exposanten - Creatieve workshops voor groot en klein (schilderen, verhalen lezen, kerstkransen, zonder afval…) - Zone voor ontspanning: leesruimte, Yoga, Pilates…- Natuur en ontdekking: ponywandelingen, nordic walking…- Food: warme cider, raclettes, wafels… en vele proeverijen - En niet te vergeten: de komst van Sinterklaas op woensdag 6/12 om 15 u. + luchtkasteel, grime…
PRAKTISCH:
Woensdag 6 december: van 14 tot 18 u., markt met ambachtelijke en creatieve producten en komst van de Sint - Zaterdag 9 & zondag 10 december: van 10 tot 18 u., markt met ambachtelijke en creatieve producten, proeverijen
Verkoop Ardense kerstbomen: Van 1 t.e.m. 23 december: van maandag tot vrijdag van 11 tot 19 u. en zaterdag en zondag van 10 tot 19 u.
Adres: Hippodroom van Ukkel-Bosvoorde, Terhulpsesteenweg 51- 53 A, 1180 Ukkel – tegenover nr. 114 - www.drohme.be
YUSO is een merk van luxueuze ‘made in Belgium’ handtassen dat in 2016 gelanceerd werd door Gaëlle van der Haegen. Deze jonge, autodidactische ontwerpster met Koreaanse roots creëert handtassen en laat zich inspireren door verschillende culturen. Een lijntje stikwerk verbindt de verschillende werelden. Iedere YUSO handtas wordt gemaakt in zeer beperkte oplage en doet het unieke karakter van de moderne vrouw alle eer aan: een ruime en open blik op de wereld, vrolijk, vastberaden en rechtuit.
Een rootsreis naar Zuid Korea inspireerde Gaëlle om haar merk YUSO te noemen. Een hommage aan haar roots aangezien het woord ‘oorsprong, geschiedenis en wil’ betekent in het Koreaans.
De jonge ontwerpster maakt originele en elegante handtassen naar het beeld van de moderne vrouw, ieder model heeft een stijl die eigen is aan wie de handtas draagt: working girl, bohemain chic, mama cool .. De YUSO handtas bestaat in verschillende modellen en kleuren en/of materialen en wordt in beperkte oplage (maximaal 3 stuks) gemaakt, telkens in een andere kleur. De unieke vrouw is dus verzekerd van een unieke handtas!
De YUSO handtassen zijn gemaakt met uitsluitend nobele materialen die met zorg en een oog voor detail gekozen worden. YUSO is een Belgisch solidair en ethisch merk. Het ontstond in maart 2016, de droevige periode van de aanslagen, en draagt emoties maar ook de spontaan ontstane menselijke verbondenheid mee die de ontwerpster zo koestert.
YUSO wil bovenal het menselijke wezen centraal stellen: alle modellen zijn een ode aan de diveristeit en de veelvuldige culturele invloeden. Meer nog, de handtassen van de collectie Mila en Yuko zijn ontworpen en geproduceerd in België door sociaal voelende ateliers ( Mulieris en FAE). Het doel ? Alle arbeidspotentieel van onze samenleving mobiliseren.
Tot slot heeft YUSO ook aandacht voor het milieu en het dierenwelzijn; Gaëlle van der Haegen werkt zoveel mogelijk met stukken recuperatieleder afkomstig uit lederfabrieken en lederlooierijen, geen verspilling, geen onnodig dierenleed.
Een vooruitblik op de grootste bouw-, renovatie- en decoratiebeurs in België
Van donderdag 22 februari tot en met zondag 4 maart 2018 vormen alle Paleizen van Brussels Expo opnieuw het decor van BATIBOUW. Alle belangrijkste spelers gespecialiseerd in bouw, renovatie en interieur zijn er aanwezig: zo'n 1000 exposanten vertegenwoordigen veertien sectoren. Dat maakt van BATIBOUW ook in 2018 weer de grootste en belangrijkste bouwbeurs.
Beleef Batibouw is het eerste thema en meteen ook de rode draad van de beurs. BATIBOUW 2018 is dé verzamelplaats voor alle specialisten in de bouw-, renovatie- en decoratiesector. Bezoekers kunnen er de nieuwste producten en diensten ontdekken met hun vijf zintuigen. Een wandeling door BATIBOUW is een beleving: test de resonantie en de stevigheid van een muur, voel de kracht van een douchestraal, raak gevelstenen aan, loop blootvoets over verschillende vloeren en doe inspiratie op voor de ideale woning. Ideeën gezien in magazines of op het internet worden 'live' ervaren op BATIBOUW 2018.
De wereld staat niet stil en ons dagelijkse leven is constant in verandering. We zijn altijd en overal verbonden: in ons professionele en sociale leven is connectiviteit dan ook niet meer weg te denken. Onze woningen blijven bijgevolg niet achter: ze zijn digitaal, verbonden, connected. Met een simpele swipe op de smartphone kan door middel van een domoticasysteem de verwarming aanspringen terwijl de rolluiken in de woonkamer naar beneden gaan. Of nog: vanop afstand in de auto bedien je alvast de buitenverlichting op de oprit. Onze woningen zijn smart homes die het leven vergemakkelijken: gevaar detecteren, gordijnen openen en sluiten, muziek die ons door elke kamer van het huis volgt... BATIBOUW 2018 heeft connectiviteit als tweede thema, waarvan de mogelijkheden op de beurs kunnen worden ontdekt.
Project your home, zo klinkt het derde thema van de beurs. Ieder project, klein en groot, kan op BATIBOUW worden gerealiseerd, want BATIBOUW, dat zijn 14 beurzen onder één dak. Elke sector is er vertegenwoordigd, van ruwbouw over keukens en ventilatie tot koeling. De dakbedekking updaten, nieuwe vloeren kiezen, de keuken renoveren of gewoon een andere brievenbus kiezen: voor elk project is BATIBOUW het antwoord. Ook voor een buitenproject kan de bezoeker opnieuw terecht in de Garden Room, die dit jaar in een nieuw jasje steekt. Welke reden de bezoeker dan ook naar BATIBOUW brengt, dankzij de Checklists brengt iedereen eender welk project tot een goed einde. De Checklists worden vanaf dit jaar opgenomen in de beurscatalogus en zijn dus nóg toegankelijker voor iedereen.
Als laatste schenkt BATIBOUW 2018 extra aandacht aan zorgeloos wonen. Wie vandaag bouwt en/of renoveert, wil vooral zo comfortabel en zorgeloos mogelijk wonen met extra aandacht voor een zuinige, gezonde en veilige woning. Muur- en dakisolatie, verwarmingssystemen, verlichting, geluidsisolatie, ventilatie, airconditioning: de mogelijke oplossingen voor een ultiem comfort zijn ontelbaar, zonder de economische en ecologische normen uit het oog te verliezen. Ook meubelontwerpers, interieurspecialisten en tuinarchitecten komen op de proppen met ergonomische, intelligente, praktische en esthetische antwoorden: een gezellig haardvuur dat geld bespaart, de juiste voorzieningen voor homeworking of een spa in eigen huis.
BATIBOUW 2018 vindt plaats van donderdag 22 februari tot en met zondag 4 maart. Op donderdag 22 en vrijdag 23 februari zijn de professionelen uit de sector welkom, vanaf zaterdag 24 februari gaat de beurs open voor het grote publiek.
Les Tartes de Françoise presenteren hun kerstcollectie 2017-2018. Elk jaar weer krijgt de kerststronk een ereplaats op de feestdis. Ook dit jaar geen gebrek aan keuzemogelijkheden, klein of groot, een kerststronk deel je met iedereen die je lief is.
Nieuw dit jaar voor de eindejaarsfeesten is een mousse van passievrucht, luchtig hart van witte chocolade, abrikozenpasta, mangoglazuur en amandeldacqouise. Perfect om uw feestmaal met een frisse toets af te sluiten.
Mousse van fondantchocolade, gekarmeliseerde peren, bedje van krokante praliné, afgewerkt met plakjes fondantchocolade en amandeldacquoise. Een klassieker van het huis.
Smeuïge Italiaanse meringue, framboos, lychee, rozenextract en slagroom; Amandeldacquoise, een subtiele en luchtige buche.
Bestellen kan online via www.tartes.be of ter plaatse in een van de ateliers; 18€ per stuk (klein formaat 4 stukken) of 36€, grootformaat,8 stukken. Het orderboekje opent op 1 december en de buches zijn beschikbaar vanaf 16 december. Beperkte beschikbaarheid. Voor de leveringen van 24, 25 en 31 december is er een verplichte vooruitbetaling. Mogelijkheid tot degustatie de eerste drie weekends van december.
Winkels o.m. in Aalst, Antwerpen, Brasschaat, Brugge, Gent, Elsene, Jette, Kortrijk, Leuven, Mechelen, Overijse, Terhulpen, Ukkel Vanderkindere, Ukkel Diesdelle, Woluwe Georges Henri, Woluwe Stokkel en Waterloo.
La redoute pakt uit met nieuwe 'icons by La Brand Boutique' voor de feestdagen
Acht cultkledingstukken, exclusief opnieuw uitgebracht in een nieuwe versie en in beperkte oplage. La Brand Boutique, de La Redoute afdeling met premium labels, nodigde acht iconische merken uit de Franse modewereld uit om hét cultkledingstuk uit hun kledinglijn voor te stellen, exclusief en in beperkte oplage.
Voor deze geweldige eindejaarsopdracht herwerkten acht trendy nieuwe Franse merken hét iconische stuk uit hun kledinglijn: de ballerina’s van Balzac, het T-shirt met hartjes van Elise Chalmin, de sweater met boodschap van Rad, de tas van Célia & Louise, de oorbellen van Gas, de trui van Manoush, de jurk van The Kooples en de boots van Jonak. Zij worden in zeer beperkte oplage (tussen de 25 en 300 stuks) te koop aangeboden.
Audrey Lombard, Instagrammer en voorheen bekend van Sushi & Pedro, showt de stukken uit deze exclusieve collectie. Negen dagen lang staan een merk en zijn exclusieve kledingstuk telkens voor één dag in de spotlights via een wedstrijd op het Instagram-account van La Redoute, gekoppeld aan die van La Brand Boutique en de verschillende betrokken merken.
Ter gelegenheid van de eindejaarsfeesten, zorgt Delacre, al meer dan 125 jaar het referentiemerk in de wereld van koekjes, voor vernieuwing door op vakkundige wijze traditie, knowhow en innovatie te combineren in feestelijke en gloednieuwe producten.
Delacre laat fijnproevers kennismaken met een unieke smaakervaring: Voor Kerstmis tekent de Belgische koekjesfabrikant voor een nieuw assortiment smakelijke koekjes in een nieuwe, sobere en elegante matgroene metalen doos die afgewerkt werd met goudkleurige accenten. Van deze unieke mini-serie worden er bovendien slechts 10.000 exemplaren verkocht! In deze nieuwe doos herontdekken de consumenten 3 Delacre klassiekers op basis van recepten die uitzonderlijk voor dit assortiment werden gebruikt: de befaamde Marquisette, de iconische Cigarette Russe, en de beroemde Biarritz. De bereiding gebeurde met zorgvuldig geselecteerde ingrediënten, zoals pure chocolade afkomstig uit Ecuador, 100% Arriba.
Daarnaast werden vier originele en overheerlijke "Sterren" ontwikkeld die dit assortiment op sublieme wijze aanvullen: Delacre innoveert door nieuwe koekjes aan te bieden die rijk en genereus van smaak zijn. Kwaliteitsvolle zandkoekjes met een toets van hazelnoot en verfraaid met pure, witte of Gianduia chocolade. Het Etoile assortiment is uitsluitend beschikbaar bij Delhaize. De winkeladviesprijs bedraagt 9.49€.
Nieuwe Delacre kerstverpakkingen: De iconische Tea Time koekjesdozen van 1 kg en 400 g uit de Family Christmas-collectie zijn voorzien van winter- en feestdecoraties: 5 nieuwe en unieke designs met dennenbomen, snoepstokken, kalenders en adventskransen omhullen het beroemde en overheerlijke Delacre-koekjesassortiment. De Gold-collection bestaat uit 3 heerlijke Tea Time koekjesdozen. Vlokjes, harten en glinsterende gouden sterren sieren deze nieuwe limited edition. Alle koekjesdozen van deze eindejaarscollectie zijn vanaf nu beschikbaar in de supermarkten. De adviesprijs voor verkoop is € 8,39 voor het formaat van 400 g en € 12,99 voor de Tea Time 1 kg. De eindejaarscollectie zou niet volledig zijn indien de Sweet Pleasure niet eveneens in een feestelijke outfit zou steken. De Sweet Pleasure (380 g) is vanaf nu beschikbaar in de supermarkt. Adviesprijs: €7.99.
Opgericht in 1891 door Charles Delacre, bouwde Delacre zijn bekendheid op door een rijkelijk aanbod aan overheerlijke, kwaliteitsvolle koekjes en voortdurende innovatie voor elk moment van de dag. De befaamde Tea Time doos bevat iconische koekjes zoals de Cigarette Russe, de Marquisette en de Biarritz. Delacre heeft sinds enkele jaren een boutique in hartje Brussel. Hier vind je unieke creaties die ter plaatste door onze meester-biscuitier worden gebakken.
Bordeaux is the new black! Ontdek de eindeloos combineerbare bordeaux collectie van Passionata en laat je verleiden door dé kleurtrend van het moment. Bordeaux fleurt jouw winter helemaal op!
Een speelse bralette met oversized trui voor een comfy look. Een spetterend setje voor een datenight? Passionata has it all! Shop jouw favoriete bordeaux item & You're ready to shine!
LolaLiza feestcollectie
Dress to impress met de LolaLiza feestcollectie! De Belgische modeketen brengt ons helemaal in de stemming voor kerst en Nieuwjaar met fluweel, glitter, metallics en kanten details. Goud, zwart en zilver blijven winners, maar ook zachtroze, bordeaux en blauwtinten passeren de revue.
Feestelijk tafelen met La Redoute Interieurs
Maak je etentjes tijdens de feesten onvergetelijk met de feesttafel decoraties van La Redoute Interieurs. Goud wordt stijlvol gecombineerd met wit en zwart voor een betoverende insta-worthy feesttafel.
Eye-catchers als gouden bestek en metalen plateaus zorgen voor een sprankelende tafel. Enkel nog een lekker feestmenu en wat drankjes zijn nodig om er ook deze feesten weer volop van te genieten.
Altijd al Britse allures in huis willen halen? De renaissance van de ruitjesprint is al even aan de gang in de modewereld en neemt nu ook ons interieur over. En het zijn niet enkel ruitjes- en tartanprints die terug zijn, ook pied-de-poule mag weer gezien worden!
De Highlands in huis
Met dit ruw geweven vloerkleedje Mackay van Pode haal je de Schotse Highlands in huis. Het patroon is gebaseerd op de Schotse Argyle tartan en vormt een tijdloze afwerking van het interieur. Sluit je aan bij een van de vier clans en kies tussen het groene (Moa), grijze (Liath), rode (Pinc) en blauwe (Dorcha) kleurenthema!
Geruite grandeur
Ook de vloer doet mee! Dit geruite Versaillespatroon geeft de laminaatvloer ‘Arte’ van Quick-Step een klassieke grandeur. De vloer met kunstig verweven houtpatroon neemt je mee naar een andere tijd, het lijkt alsof je plots in een authentiek herenhuis beland bent. Dankzij het Uniclic®-systeem is hij bovendien heel gemakkelijk te plaatsen. Foto 1: Laminaatvloer Arte (UF1155) van Quick-Step, 624 x 624 x 9,5 mm, € 42,99 per m²
Knus krukje
De BuzziMilk-collectie van BuzziSpace bestaat uit een kruk, een bank en een barstoel. Wie houdt van ruitjes kiest voor de BuzziTartan als bekleding, een ruitjesstof van 100 % wol in maar liefst negen variëteiten. 100 % wol biedt alleen maar 100 % voordelen. Bijvoorbeeld antikreuk, hypoallergeen, stofmijtbestendig, ecovriendelijk en natuurlijk, warm aan de bips!
Brits erfgoed
De typische tartanprint heeft een heel chique uitstraling die je nu ook op je muren kunt aanbrengen dankzij Héritage van Arte. Het dessin oogt heel warm en wollig, wat extra benadrukt wordt door de linnenstructuur. Foto2 : Héritage uit de collectie Flamant Caractère van Arte. 3 kleurvariaties. € 129 per rol.
Verfijnde nonchalance
Mooi in zijn eenvoud. De rechttoe, rechtaan tekening van Carreaux heeft weinig extra nodig, ze geeft elke ruimte karakter en uitstraling. De lijnen zijn ietwat grillig: het lijkt wel alsof een schilder zachtjes met z’n penseel over het behang ging. De contrasterende kleuren geven een extra, creatieve dimensie aan het dessin. Foto 3: Carreaux uit de collectie Flamant Caractère van Arte. 4 kleurvariaties. € 129 per rol.
Pied-de-poule anno 2017
Deze fauteuil van Durlet heeft een eigenzinnige eigenschap: het frame is namelijk naar buiten gebracht. Zo dient het ook als armleuning, dragend element en esthetisch accent. De vloeiende buis houdt de kussens als het ware gevangen. Een ingenieuze interpretatie van de clubfauteuil met een knipoog naar de klassieke loungestoel. Het pied-de-poule-motief geeft Bertus net dat tikkeltje meer je-ne-sais-quoi. De fauteuil sleepte niet voor niets een Red Dot Design Award in de wacht. Foto 4: Bertus van Durlet. Vanaf 1331 euro.
5e internationale award voor Puy du Fou: een van de beste parken ter wereld
Op dinsdag 14 november heeft Puy du Fou dankzij zijn ontwerper Philippe de Villiers in Orlando (Florida - USA) opnieuw een belangrijke prijs gewonnen, de ‘Hall of Fame Award’. Philippe de Villiers nam deze award in ontvangst voor een publiek van 5000 gasten op de openingsceremonie van de IAAPA Attractions Expo, de grootste beurs voor parken ter wereld. De ‘Hall of Fame Award’ is al de 5e internationale prijs voor Puy du Fou in nauwelijks 5 jaar.
Deze prestigieuze prijs wordt uitgereikt aan een persoon – Philippe de Villiers –, die een origineel concept heeft bedacht dat “een buitengewone bijdrage levert aan de evolutie en ontwikkeling van de themaparken in de wereld”. Zo behoort Puy du Fou dankzij zijn ontwerper tot het kruim van de beste parken ter wereld. De allereerste winnaar van de ‘Hall of Fame Award’ was Walt Disney. Het is voor het eerst dat een Fransman deze internationale onderscheiding behaalt.
De International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA) is de grootste internationale vereniging van themaparken. Jaarlijks stelt ze een wereldwijde jury samen, die onder haar 5000 leden van over de hele wereld de ‘oscars’ van de parken uitreikt.
Op zijn 40e verjaardag behoort het buitengewone artistieke avontuur Puy du Fou en zijn ontwerper Philippe de Villiers tot de wereldtop. De internationale jury werd overtuigd door het visionaire parkmodel uit 1977 en de uitmuntende realisaties die Puy du Fou de voorbije 40 jaar volledig zelf bedacht en ontworpen heeft. De juryvoorzitter was vol lof over de visionair, ondernemer en scenarist Philippe de Villiers.
Deze nieuwe award in de Verenigde Staten, die voor het eerst gewonnen is door een Fransman, bewijst dat het tweede park van Frankrijk een bijzondere plaats verworven heeft in de wereld van spektakels en recreatie. Al altijd staat creativiteit centraal in de strategie van Puy du Fou. De authentieke spektakels van het Franse park bieden sensationele belevenissen aan de miljoenen bezoekers die in nog almaar grotere getale naar Puy du Fou afzakken. Puy du Fou is tegenwoordig veel meer dan een park en draagt de Franse artistieke knowhow uit over de hele wereld.
Puy du Fou werd opgericht in 1978 en is een volledig atypisch themapark. Het werd twee keer verkozen tot beste park ter wereld: in maart 2012 in Los Angeles (Thea Classic Award) en opnieuw in november 2014 in Orlando (Applause Award). Vandaag is het het tweede grootste themapark van Frankrijk met 2,26 miljoen bezoekers in 2017. Puy du Fou is een groep die bestaat uit hoofdzakelijk een Association Loi 1901 (een vereniging zonder winstoogmerk) en een SAS (Société par Actions Simplifiées). De vereniging organiseert het Cinéscénie spektakel met 3 800 vrijwilligers en heeft de SAS in handen die het Grote Park beheert (60 dag- en avondspektakels, 4 historische dorpjes, 27 restaurants en 5 themahotels). De twee organisaties verzekeren hun toekomst door Puy du Fou Academie (een lagere school ‘kunst & studies’) en Junior Academie (artistiek opleidingscentrum) te financieren. Beide leiden jaarlijks ruim 600 jongeren op in de spektakelkunsten en -technieken. Met Puy du Fou International verspreidt het park zijn knowhow over de wereld en geeft het advies over de creatie van parken en spektakels volgens het model van Puy du Fou. Sinds zijn oprichting kent Puy du Fou een constante groei dankzij zijn artistieke lef en permanente investeringen. www.puydufou.com