Vakanties Turkije en Griekenland voor april grotendeels uitverkocht bij Corendon
Extra vluchten vanaf Maastricht om aan vraag te voldoen. Corendon verkoopt haar vakanties naar Turkije, Griekenland, Spanje en Egypte momenteel in zo’n hoog tempo dat de reisorganisatie verwacht dat vóór april de populairste data in het hoogseizoen uitverkocht zijn. Turkije is weer helemaal terug met 137% meer boekingen dan een jaar geleden, terwijl ook Griekenland en Egypte tot nu toe meer dan verdubbelen. Om aan de enorme vraag naar Turkije te voldoen, zet Corendon drie extra vluchten per week in vanuit Maastricht naar Antalya. Ook voegt Corendon het Spaanse eiland Mallorca toe als veertiende bestemming met vertrek vanaf de Limburgse luchthaven.
Maastricht populair : Corendon CEO Steven van der Heijden: “De populariteit van Maastricht overtreft onze meest optimistische verwachtingen. Nu al is bijna een kwart van de beschikbare vakanties van Corendon met vertrek vanuit Maastricht verkocht. De vraag naar Turkije is zo groot dat we nu in het hoogseizoen zelfs dagelijks vanuit Maastricht naar Antalya zullen vliegen. Ook Mallorca is toegevoegd aan het assortiment. Vanaf april vliegen wij iedere zaterdag vanaf Maastricht Aachen Airport naar Palma de Mallorca. In totaal bieden wij nu veertien bestemmingen aan vanaf de Limburgse luchthaven.”
Verdubbeling : Corendon oprichter Atilay Uslu: “De boekingen voor zomer 2018 gaan zo goed dat nú al een derde van het totaal aantal vakantiegangers van 2017 hun vakantie bij ons heeft geboekt. In 2017 gingen ruim 600.000 mensen met ons op vakantie en de teller voor 2018 staat nu al op 200.000. Dat is een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden. Wij zijn ontzettend blij met de populariteit van Corendon en zien tot ons grote genoegen dat ook al onze nieuwe bestemmingen heel gewild zijn. Zo doet onze nieuwste troef Sardinië het buitengewoon goed. We verwachten dat we dit jaar voor een recordaantal Nederlanders en Belgen hun vakantie zullen verzorgen.”
Corendon, opgericht in 2000, is een snelgroeiende en toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische markt. In 2017 verzorgde Corendon met veel plezier de reis voor ruim 600.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Onder Corendon vallen Corendon Vliegvakanties, Corendon Dutch Airlines, Corendon Airlines Europe & Corendon International Airlines met een vloot van achttien vliegtuigen, Corendon Hotels & Resorts, Corendon Groups & Incentives, GOfun, Stip Reizen, Maris Life en Karin’s Choice. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en de grote ervaring in het inkopen van accommodaties. Hierdoor kan Corendon in combinatie met de lage overhead kosten de beste prijs-kwaliteitverhouding aanbieden als het om vakanties gaat. De slogan van Corendon luidt: Altijd de beste vakantiedeals! www.corendon.be
Aalto ontwerpt exclusieve capsulecollectie voor La Redoute
Tuomas Merikoski, de Finse designer achter het label Aalto, onthult zijn eerste exclusieve capsulecollectie voor La redoute.
La Redoute maakt sinds 1969 de creatie bereikbaar voor een zo breed mogelijk publiek. Dit seizoen gaat La Redoute in zee met het label Aalto en zijn oprichter Tuomas Merikoski met een capsulecollectie van 7 stukken als resultaat: een trench, een broek, een trui, een tuniek, een jurk, een oversized denim vest en een T-shirt met de Aalto signatuur. Beschikbaar vanaf februari.
Tuomas Merikoski : “Zowel La Redoute als ik willen mode bereikbaar en democratisch te maken. We maken geen mode voor paspoppen, een kledingstuk is altijd bedoeld om gedragen te worden. We hebben een aantal Aalto signature pieces herwerkt en aan La Redoute aangepast. We hebben de kleuren en het grafische aspect van de kledij herwerkt. Het silhouet is eerder recht. Zo werd de emblematische Aalto trench coat uitgepuurd en vereenvoudigd, en vervaardigd in een mooi en draagbaar katoen. De soepel vallende jersey broek met plooien is eveneens een kenmerkend stuk uit het Aalto huis.
Finland is een zeer modern en hedendaags land, waarvan de inwoners de blik naar de toekomst richten. De maatschappij is er jong en kijkt vooruit. In mijn werk vertaalt zich dat in een spel van contrasten. Zo herwerk ik een mantelpakje tot street wear en hou ik ervan om kleuren op onverwachte wijze te combineren. Mijn fetisjkleur is wit, maar ik hou ook veel van geel en roze. Deze onconventionele kleurencombinatie roept misschien een beeld van het Finse landschap op …
Paaseitjes zoeken in de sneeuw: lenteskiën in het sneeuwzekere Vars
In hartje winter kijken heel wat skiliefhebbers en gezinnen uit naar een vakantie in de sneeuw. Waarom dit jaar eens niet gaan skiën in de paasvakantie in een sneeuwzeker gebied zoals Vars?
Daar ligt, naar jaarlijkse gewoonte, nog voldoende sneeuw en de zon schijnt volop. Een terrasje doen met de voeten in de sneeuwen met de zon op de rug. Die extra trui heb je niet nodig. En ook de warme chocomelk op het terrasje kan je aan je voorbij laten gaan. Andere pluspunten aan skiën in de paasvakantie? De dagen zijn langer en drukte op de piste kan worden vergeten.
Het Zuid-Franse Vars is met 185 km skipistes en een minimumhoogte van 1.650 meter een top wintersportbestemming, ook in de paasvakantie. Ideaal voor zij die er voor kozen om dit jaar niet op skivakantie te gaan, maar zin hebben om op die beslissing terug te komen. Daarnaast is Vars een skigebied dat aangepast is aan de wensen van kinderen. Want als ouder geniet je pas volop van je vakantie als ook je kinderen het echt naar hun zin hebben.
In het hooggelegen Vars maak je kennis met 115 verschillende pistes - respectievelijk 10 zwarte, 38 rode, 49 blauwe en 18 groene. Skiplezier voor alle niveaus verzekerd. Dankzij de babysnow kunnen ook de allerkleinsten genieten van de sneeuw. Zij die hun grenzen willen verleggen of hun freestyletrucs willen bijschaven, kunnen terecht in één van de 7 Vars-snowparks.
Wat als je niet skiet? Of een dagje geen zin hebt? Dan kun je er in Vars te voet, door de maagdelijk witte sneeuw, op uit trekken. Raquettes kun je ter plaatse huren. Of waag je aan een andere wintersport zoals een ritje met de hondenslee, rodelen op een reuzeslee of fatbiken in de sneeuw. Wat je ook kiest, de natuur zal je sowieso verbazen. Mogelijkheden genoeg om je kroost bezig te houden als ze het skiën een dag moe zijn.
Om een of andere bizarre reden nog niet overtuigd? Dan geven wij nog drie extra redenen om tijdens de paasvakantie naar Vars op skireis te gaan:
1. Voor een zesdaagse-skipas die je toegang geeft tot de 185 km skipistes, geldt de volgende deal: vier dagen betalen, twee gratis.
2. Je ontvangt een kilometervergoeding van 0,05 euro/km. Voor zij die vanuit Brussel naar Vars rijden komt dit neer op een bedrag van 50,25 euro.
3. 13 hotels bieden een scherpe korting aan: 1 nacht gratis bij boeking van 5 nachten. skiigebied Vars kan terecht op www.vars.com
De kracht van zwaer: Nero Sublime Precious Pearls Eye Contour
Collistar was het eerste cosmeticamerk dat in de jaren 80 de voorloper introduceerde in de branche - monodosis capsules- en bewijst wederom baanbrekend te zijn met de introductie van de nieuwe Precious Pearls Boosted Repair Brightness Detox Effect in de Nero Sublime lijn. Deze kleine zwarte “schatkistjes” weerspiegelen de nieuwste technologie in monodosis cosmetica en bevatten een krachtige, geconcentreerde en kristalheldere ‘activator van een stralende huid en jeugdigheid’ in twee versies: één specifiek voor gezicht en hals en een variant voor de oogzone.
Het krachtige concentraat is ook beschikbaar in een variant voor de oogcontour om de typerende beautyproblemen van deze huidzone te bestrijden. De exclusieve formule combineert orchidee, gardenia extracten en arganolie met een mild gember extract dat een effectieve vochtafvoerende en ontstekingremmende werking heeft, waardoor zwellingen, wallen en donkere kringen verminderen. Deze parels werken buitengewoon langdurig dankzij de gecombineerde werking van de 100% pure en geconcentreerde formule met actieve ingrediënten die herstellen, ontgiften en verhelderend werken en gember, een wondermiddel voor de verzorging van de oogcontour. Het resultaat? Bij regelmatig gebruik minimaliseren alle tekenen van vermoeidheid die de ogen zwaar doen lijken. De zijdeachtige en rijke textuur wordt snel opgenomen door de huid en doet de oogzone perfect ogen: de huid oogt meteen gladder en spectaculair helder.
Potje met 40 parels €48.95
De populaire Nero Sublime lijn is in 2016 in Nederland geïntroduceerd en was onmiddellijk een grote hit. De drie originele formules voor het gezicht – het serum, crème en masker met verhelderend, herstellend en detox effect – krijgen nu een verzorgende aanvulling in de vorm van kostbare zwarte parels die buitengewoon effectief zijn.
Deze maand lancering van nieuwe creaties van meervoudige sterrenchef in alle Sushi Shop winkels. Anne-Sophie: “ Mijn creativiteit wordt gestimuleerd door producten, producenten, creatieve universums die anders zijn dan de mijne, door mensen met een rijke en diverse levensloop. Deze ontmoetingen voeden mijn verbeelding en mijn kennis. Ze vormen een rode draad in mijn leven, die wordt gevoed door een onverzadigbare nieuwsgierigheid.
Het partnership met Sushi Shop is het resultaat van mijn ontmoeting met Grégory Marciano. Een ontmoeting in het teken van de passie voor ons vak. Toen hij me voorstelde een paar creaties voor de kaart van 2018 te bedenken, heb ik dat blij aanvaard want het was een mooie uitdaging.
De Franse keuken dankt haar rijkdom aan de verschillende culinaire en culturele invloeden die ze kent en aan de manier waarop ze die op haar eigen manier interpreteert.
Ik waardeer de Japanse keuken voor haar zoektocht naar de essentie van smaken, haar verfijning, haar puurheid. Mijn fetisjproducten zijn matcha, de droesem van sake, sobacha, genmaicha. Ik vond het een interessante oefening om mijn culinaire universum te ontdekken door middel van producten die symbool staan voor Japan, zoals sushi’s en maki’s. Ik hou van het idee van een kader, van een beperking die de creativiteit vrijmaakt. Ik vond het heel leuk om mijn culinaire identiteit te vertalen in deze creaties voor Sushi Shop. “
SIGNATURE : Tonijn, groene appel, dille en sobacha
Ik hou van dille een aromatische plant met veel meer reuknuances dan je denkt.
De combinatie dille - groene appel - sobacha speelt met evenwicht. De anijstoets en de kruidige dille vormen een florale, aromatische basisstructuur wanneer men ze combineert met de lichte zurigheid van de appel. De sobacha – dat zijn geroosterde boekweitzaden -brengt zachtheid en een ronde smaak die de jodiumnoten van de zalm evenwel respecteert.
Tonijn overgoten met honing van kardemom en Tasmaanse bessen, remoulade van knolselderij en groene appel, avocado, rode cichorei, dille, sobacha.
CALIFORNIA : geitenkaas, groene matcha thee en bergamot
De voornaamste akkoorden van mijn signature dish - berlingots - vertaald naar de California roll!
Bergamot heeft een bloemig tintje en kan licht bitter zijn, wat perfect past bij de bitterheid van matcha thee. Genmaicha met geroosterde rijst brengt deze combinatie in evenwicht en zorgt voor een geroosterde volheid.
BOSMAKI met Parijse champignons, rozengeranium en gember
Rozengeranium, een van mijn fetisjbloemen, sublimeert zowel mijn zoete als hartige creaties.
De combinatie geranium - yuzu - gember is opgebouwd rond het thema van de bitterheid, van het pikante en van het florale. De geranium geeft een citroenachtige geur die doet denken aan rozen uit Damascus en de zurigheid van de yuzu verderzet. Gember versterkt de smaken, sublimeert de florale dimensie en zorgt voor frisheid.
SUSHI dorade, pesto van salie en melisse, gerookte thee
Ik hou van de aromatische kracht en complexiteit van salie.
De combinatie van gerookte thee - salie - citroenmelisse is zeer fris en muntachtig en doet zelfs bijna aan kamfer denken. De rokerige bittere smaak van de thee kan zijn volledig aromatisch palet ontwikkelen als hij wordt gecombineerd met plantaardige elementen. Deze combinatie is zeer fris en doet denken aan groene kardemom. Tegelijk heeft het ook een doffere en houterige kant.
Sushi Shop is de Europese leider in het creëren en leveren van sushi. Het merk werd in 1998 opgericht door twee Franse ondernemers, Grégory Marciano en Hervé Louis. Sinds de komst van zijn derde manager, Adrien de Schompré, in 2006 is Sushi Shop verder gegroeid als franchise. Begin 2017 telde het merk 89 verkooppunten in Frankrijk en 31 in het buitenland, in totaal goed voor 12 landen (Frankrijk, Groot-Brittannië, België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Nederland, Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten).
Alle shops bieden een ruim assortiment Japans en Californisch geïnspireerde sushi: sushi, maki, california, spring, sashimi, tartaar enz. In zijn continue zoektocht naar creativiteit en innovatie werd het merk vooral bekend door zijn samenwerking met gerenommeerde chefs zoals Cyril Lignac (2011), Jean-François Piège (2012), Thierry Marx (2013), Joël Robuchon (2014) en Kei Kobayashi (2017). Tegelijk komt Sushi Shop ook artistiek uit de hoek, via partnerships met bekende artiesten (KENZO, Lenny Kravitz, Kate Moss, Craig & Karl, Scott Campbell) en jonge designers of illustrators (Fernando Togni, Chris Labrooy, Tyrsa, PaperMint).
Anne-Sophie Pic is de enige vrouwelijke Franse chef met drie sterren. Sinds meer dan 20 jaar onderzoekt ze de aromatische kracht en complexiteit door ongewone smaken te combineren om zo alle verschillende nuances naar een hoger niveau te tillen.
Dankzij haar achtergrond -ze is vierde in een lijn van chef-koks en autodidacte - kan ze een keuken ontwikkelen die tegelijk gedurfd en creatief is, een keuken gekenmerkt door delicate expressie, op de rand van het bittere, in een zoektocht naar de essentie van de smaak. Men kan haar culinaire universum in de thuisstad van haar familie, Valence, ontdekken, maar ook in Parijs, Lausanne en Londen.
Jeans: van een praktisch kledingstuk tot een mode-item dat zich steeds blijft aanpassen aan de trends: wijd, strak, kort, lang, donker, licht, gaten of geen gaten. Het blijft ieder seizoen weer afwachten hoe de jeansmode eruit zal zien. Maar één ding is zeker, ook in het zomerseizoen van 2018 ontbreekt jeans niet.
GIOVANE gaat creatief om met de stof en brengt ze in de SS18 collectie in uiteenlopende uitvoeringen: van straight broeken over vrouwelijke maxijurken en -rokken tot jasjes met trompetmouwen. Onafgewerkte naden en rafels, gehaakte onderdelen en rushes zorgen voor een eigentijdse look
-50% HOUTVERBRUIK, EEN SCHOON GLASRAAM, GEEN ZORGEN
HOE KAN DE SMARTSTOVE 50% VERBRUIK UITSPAREN ?
Dit primordiaal voordeel van het smartstove berust op 2 factoren : de verhoging van het verbrandingsrendement en het elimineren van energieverliezen door oververhitting. Deze technologie van thermostatische verbranding maakt uw kachel zo intelligent als een auto, een moderne wasmachine of een smartphone, zoals het zou moeten zijn. Het is typisch voor een klassieke houtkachel dat deze moeilijk te regelen is om de gewenste kamertemperatuur niet te overstijgen. Deze productie van onnuttige warmte vertegenwoordigt namelijk een belangrijk verlies van energie die een verhoogd verbruik met zich meebrengt. Op basis van real-life tests zou dit verhoogd verbruik gemiddeld 30 % bedragen.
Daarenboven vermijdt de electronische regeling alle nutteloze verliezen van warmte door de schoorsteen. Eenmaal het hout goed brandt, wordt de luchtaanvoer beperkt om niet teveel warmte via de schoorsteen te laten ontsnappen. Als de wind valt en de schoorsteentrek vermindert, wordt de luchtaanvoer vergroot om een slechte verbranding tegen te gaan en een mooi zicht op het vuur te garanderen. Eenmaal in de gloeifase wordt een beperkte hoeveelheid primaire lucht gebruikt voor het snel verbranden van de resterende assen zonder overtollig verlies van warmte. In vergelijking met een niet-thermostatische kachel tonen real-life tests van de Technische Universiteit van Denemarken aan dat een smartstove een verhoging van het verbrandingsrendement met 20% betekent, net als een sterke daling in de uitstoot van CO, fijnstof, etc... Met deze intelligente luchtaanvoer kunnen de door de fabrikant in labo gemeten resultaten ook in normale omstandigheden bij de mensen thuis bereikt worden.
HOE WERKT EEN SMARTSTOVE ?
1. Download de gratis app via Google Play of de Appstore op je smartphone en maak verbinding met de smartstove.
2. Open de deur van de smartstove, steek er het aanmaakhout en een aanmaakblokje in. Automatisch voert de smartstove een controle uit van luchtaanvoerkleppen en sensoren.
3. Steek het aanmaakblokje aan en stel op je smartphone de gewenste kamertemperatuur in.
4. Geniet van het vuur of doe gewoon waar je zin in hebt, want je smartstove regelt de primaire, secondaire en tertiaire luchtaanvoer volledig zelf en houdt zo je glasraam schoon en je verbruik laag.
5. Vul hout bij wanneer je smartphone of draadloze thermostaat daartoe een signaal geeft.
6. Moet je even wat boodschappen doen, stel met je smartphone eventueel de smartstove in om zo traag mogelijk te blijven branden zonder dat je glasraam zwart wordt.
7. Volg indien gewenst de werking van je smartstove op een grafiek met je smartphone (temperatuur en zuurstofgehalte rookgassen).
8. Je smartphone zal je waarschuwen indien er met de verbranding iets verkeerd gaat en je kan desnoods de verbrandingsgegevens van de smartstove doorsturen naar de fabrikant voor hulp.
9. Valt ooit de stroom uit, dan bedien je de smartstove manueel.
Ze zien er uit als gewone inbouwhaarden, maar schijn bedriegt. Dit zijn echte massakachels die na een paar uur stoken voor 12 tot 24 uur heerlijke stralingswarmte blijven uitstralen. Deze hyper moderne warmtebatterijen vertonen een ultiem gebruiksgemak, een fenomenaal laag houtverbruik en minimale fijnstof emissies. Men kan de benodigde houthoeveelheid om de massa op te warmen in één keer stapelen, aansteken en klaar.
In combinatie met de optionele automatische luchtsturing van Ortner kan men dit ook ‘s morgens doen en vervolgens naar het werk gaan. De verbranding wordt automatisch geregeld en ook de luchtaanvoer sluit automatisch wanneer het vuur uit is, zodat onnodig warmteverlies via de schoorsteen wordt vermeden. www.dury.com
Zowel de consument als de overheid hebben wel wat vragen bij het reële rendement en de echte emissies wanneer houtkachels in real-life gebruikt worden. Dat is logisch omdat de luchtaanvoer bij labotesten uiteraard fijner afgestemd wordt dan bij de mensen thuis.
Een bimetaalveer is een veer die bestaat uit 2 metalen die verschillend reageren op veranderingen in temperatuur. Dankzij zo’n bimetaalveer - die standaard voorzien is in alle Wiking kachels -kan de verbrandingstemperatuur constant gehouden worden, doordat de veer de luchtaanvoer automatisch bijregelt. Onafhankelijk van veranderingen in de schoorsteentrek of de hoeveelheid brandstof kan aldus een goede verbrandingskwaliteit ten alle tijde gegarandeerd worden. Zo wordt veel bespaard op het houtverbruik, worden de fijnstofemissies onder controle gehouden en blijft het glasraam steeds schoon.
En zo kan het wonder van het vlammenspel u bekoren in combinatie met het prachtig scandinavisch design van deze zeer democratisch geprijsde, slimme houtkachels. www.dutry.com
WIKING LUMA 1 wandmodel met zijruiten - Prijs excl 6 % of 21 % btw: € 1.800 - WIKING mini 2 - Prijs excl 6 % of 21 % btw: € 1.300 - WIKING miro 6 met speksteen - Prijs excl 6 % of 21 % btw: € 2.496
Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Om je doucheruimte zo strak mogelijk te houden en je toch van al dat doucheplezier te laten genieten, introduceert hansgrohe RainSelect. Bij dat handige bedieningspaneel switch je snel en intuïtief tussen hand- en hoofddouche én tussen de verschillende straalsoorten.
Dankzij de grote bedieningsknoppen is de hansgrohe RainSelect eenvoudig en intuïtief in gebruik.
Een klein wellnesswalhalla, daar evolueert onze doucheruimte steeds vaker naartoe. We kiezen niet langer voor één kleine handdouche in een donkere kleine cel, maar voor licht, ruimte en luxe. Zo hebben we naast de praktische handdouche vandaag vaak ook een royale hoofddouche, liefst mét keuze uit verschillende straalsoorten. Die laat ons afwisselend en naar wens genieten van een watervalstraal, een volumineuze regendouche of een verkwikkende plensbui. Bij hansgrohe gebeurt dat met één druk op de knop dankzij RainSelect. Want tijdens het douchen moet je je hoofd leeg kunnen maken. Een intuïtieve douchebediening maakt dat mogelijk. Zo begin je verkwikt aan je ochtend of spoel je onder de douche dat laatste restje herinnering aan een drukke dag probleemloos weg. De beperkte inbouwdiepte levert extra ruimtewinst en bewegingsvrijheid op in de doucheruimte.
Opgeruimde douche
De ontwerpers van Phoenix Design gaven RainSelect een strak en intuïtief design mee. Ze wilden de douche niet alleen van een eenvoudige bediening voorzien, de badkamermuur moest ook een strakke en opgeruimde look hebben. Een opgeruimd hoofd begint namelijk met een opgeruimd huis. Door het gebruik van kwalitatief glas en metaal is de douche een eyecatcher voor elke badkamer. De fijne metalen afwerking benadrukt het lineaire karakter. De beperkte inbouwdiepte levert tot slot extra plaatswinst en bewegingsvrijheid in de doucheruimte op. De grote knoppen zijn even eenvoudig te bedienen als een lichtschakelaar.
Net zo eenvoudig als het licht aandoen
RainSelect laat je toe om op een eenvoudige manier alle mogelijkheden van je douchesysteem te bedienen. De grote knoppen van 70 x 70 mm maken het bedienen van de douche net zo gemakkelijk als bij een lichtschakelaar – puur intuïtief. Je hebt bovendien geen extra elektronische voorzieningen nodig., want de knoppen werken puur mechanisch dankzij de Select-technologie van hansgrohe. Ook kunnen de verschillende douchesystemen tegelijkertijd functioneren.
Naast de knoppen om de verschillende douchefuncties te bedienen, zijn er ook twee draaiknoppen die de sterkte van de waterstraal en de temperatuur bepalen. Je kunt het debiet naar wens regelen en zelfs helemaal uitzetten voor een eenvoudige reiniging. De handige houder voor de handdouche maakt een extra douchestang en dus extra boorwerk overbodig.
Wit, zwart of chroom
De RainSelect is beschikbaar in twee modellen voor de douche, en er is een uitvoering voor bij een bad waarin je ook kunt douchen. Je hebt de keuze tussen drie afwerkingen: wit, zwart en spiegelglas in een chroomkleurige metalen omlijsting. Je kunt de RainSelect-douchebediening combineren met hoofddouches zoals de Rainmaker Select of andere modellen die een gelijkaardige designtaal gebruiken, of die werken met gelijkaardige materialen (zoals wit glas) om de look van je badkamer tot in de puntjes te verzorgen.
RainSelect van hansgrohe: RainSelect afwerkset voor 2, 3, 4 of 5 functies, vanaf € 1 320 excl. btw. RainSelect inbouwlichaam voor 2, 3, 4 of 5 functies, vanaf € 750 excl. btw.
Als onderdeel van de internationaal opererende Hansgrohe Groep is hansgrohe het premiummerk voor douches, douchesystemen, badkamer- en keukenkranen en spoelbakken. Met zijn vele award-winnende producten geeft hansgrohe vorm aan het water dat stroomt in de keuken en badkamer. Dat zijn precies ook de plaatsen waar mensen hun waardevolle tijd het liefste doorbrengen en de mooiste momenten met water beleven. Met die momenten in gedachten ontwikkelt hansgrohe baanbrekende oplossingen die uitstekend design, duurzame kwaliteit en intelligente functies combineren, voor een maximaal gebruikscomfort en -plezier. hansgrohe zet water om in een bijzondere ervaring. hansgrohe. Meet the beauty of water.
Nummer één in design in de sanitairsector (iF)
In de huidige ranking van het International Forum Design (iF) van ‘s werelds beste bedrijven op het vlak van design, staat de Hansgrohe Group, met zijn merken AXOR en hansgrohe, op de 6e plaats tussen 2000 bedrijven. Met een score van 1040 punten doet de Hansgrohe Group het zelfs beter dan bekende merken als Audi, BMW of Apple. Deze positie bevestigt nogmaals de leidende positie van het bedrijf in de sanitaire sector. www.hansgrohe.com/design
Zaterdag 6 januari wordt ongetwijfeld een symbolische hoogdag voor bakkerij Saint-Aulaye ter gelegenheid van het Driekoningenfeest met als uitschieter een 100% ambachtelijke taart waarin 9 bonen verscholen zitten die elk een van de Brusselse symbolen weergeven.
Het is in het atelier van het moederhuis van Saint-Aulaye in de Vanderkinderestraat dat men de honderden taarten bereidt die verkocht worden tussen 3 en 31 januari. Een absolute nieuwigheid dit jaar zijn de verborgen Brusselse monumenten in faience die de historisch boon vervangen. Hiervoor deed Jean-Louis Barré een beroep op de bekende faience maker van Clamecy, Jean-François Colas. Hij creëerde bonen die het Atomium, het Hortahuis, het Huis van Erasmus, het Stadhuis, het Trammuseum, de Cantillon-brouwerij, het observatorium en het kasteel Hertoginnendal voorstellen.
Jean François Colas kwam in het begin van de jaren tachtig met het idee om traditionele boontjes voor bakkers en banketbakkers te vervangen door keramische creaties, een knowhow die op de markt wordt gebracht onder de naam "Fèves de Clamecy". Elk jaar worden er verschillende collecties geboren en vandaag zijn er enkele duizenden creaties ...
Saint-Aulaye werd opgericht in 1986 in Elsene en is een ambachtelijke bakkerij. De naam is afkomstig van een klein stadje in de Dordogne waar Gerard Marciquet, de grondlegger van het huis, zijn leertijd maakte. De bakkerij werd in 2008 overgenomen door Fabien Grégoire en Jean-Louis Barré, beiden hadden al heel wat ervaring in de bakkerij.
Fabien, metgezel van de Tour de France is de patissier van Sain-Aulaye. Hij leidt een team dat elke avond de creaties produceert die zowel de ogen als de smaakpapillen verwennen. Klassiek of nieuw, ze zijn 100% handgemaakt van de beste kwalitatieve ingrediënten!
Jean-Louis, met 20 jaar ervaring in klantenservice (met inbegrip van zijn ervaring bij Harrods in Londen) adviseert en helpt de klanten te kiezen uit de talloze soorten brood en gebak. In 2014 vervoegde Frédéric Dupont, Compagnon Boulanger, het duo. Meel van La Minoterie Bouleau tot Nozay, water, zuurdesem, tijd en passie ... dit zijn de belangrijkste ingrediënten van het assortiment brood dat voor het huis wordt gemaakt.
Na de opening van een American Street Bakery en de verhuizing van de Flagship Store naar de Vanderkinderestraat, biedt nu ook een derde Saint-Aulaye-winkel in Fort Jaco het hele assortiment aan.
Voor de Saint-Aulaye taart kan men terecht op volgende adressen:
Vanderkindere straat 377 - 1180 Brussel. Tel. +32 2 345 77 85. Van dinsdag tot zaterdag: van 7u tot 19u. Zondag van 7u tot 16u.
Amerikaanse straat 130 - 1050 Brussel. Tel. +32 2 538 48 15. Dinsdag tot en met zaterdag van 7.30-18.30 uur. Zondag van 7.30 uur tot 13.00 uur. Enkel bakkerij.
Waterloosesteenweg 1447 - 1180 Brussel. Tel. +32 2 374 69 85. Van woensdag tot zaterdag van 07:30 tot 18:30 uur. Zondag van 7:30 tot 14 uur
Ook in de driekoningentaart voor één persoon steekt een boon bij Carrefour
Zoals elk jaar zullen zowel grote als kleinere gezinnen ook in 2018 Driekoningen vieren. Met 90.000 kilo frangipanetaarten, ofwel 200.000 driekoningentaarten is Carrefour hierop voorzien. Ook in de taarten voor 1 persoon (die per 2 worden verkocht) steekt dit jaar een boon.
Zoals elk jaar is het rond deze periode van het jaar alle hens aan dek in het atelier van Carrefour. De patissiers van Carrefour werken er namelijk dag en nacht aan 90.000 kilo frangipanetaarten, of 200.000 driekoningentaarten.
Naast de klassieke frangipanetaart vindt men bij Carrefour nog andere driekoningentaarten, die in smaak en/of grootte verschillen, zoals de versie die op ambachtelijke wijze is gemaakt.
In totaal biedt Carrefour 7 soorten aan: de klassieke frangipanetaart voor 6 personen; de klassieke frangipanetaart voor 8; de frangipanetaart voor 6, op ambachtelijke wijze gemaakt (premium); Frangipane/abrikozen voor 6, op ambachtelijke wijze gemaakt (premium); Driekoningentaart met appels voor 6; Driekoningentaart met appels voor 8 en 2 individuele frangipanetaarten (2 x 12 cm). Toch blijft de frangipanetaart voor 6 de ‘koning’ van de verkoop.
Super-helden van DC Comics: Om koning of koningin te worden in 2018 zal men een superheld in zijn/haar taart moeten vinden. Er zijn namelijk elf personages van de film ‘Justice League’ verspreid in de taarten die door Carrefour worden verkocht. Ook in de individuele taarten die per 2 worden verkocht is één boon verstopt. Zo kan men als koppel ook zijn koning of zijn koningin bekronen.
Batibouw 2018 - Dekon international brengt ode aan de industriële stijl
» Cosentino breidt collectie ‘Industrial’ uit - » Drie nieuwe kleuren: Nilium, Radium en Orix - » Duurzame productieprocessen - » Te zien op Batibouw: hal 11, stand 118
Geoxideerde metalen, ruwe cementoppervlakken, onregelmatige patronen … Cosentino, het bedrijf dat het ultracompacte oppervlak Dekton produceert, lanceert nieuwe designs die hulde brengen aan de industriële schoonheid. In de serie ‘Industrial’ werd Trilium al eerder internationaal geprezen. Nu komen daar nog drie krachtige kleuren bij: Nilium, Radium en Orix.
“Dekton Industrial is ontworpen om na te denken over de schoonheid van metalen en cement in al hun fases”, zegt Daniel Germani, ontwerper van de collectie. “Het is een eerbetoon aan de ongelofelijk mooie imperfecties van het oxidatie- en slijtageproces dat bepaalde materialen doormaken. De technologie van Dekton geeft ons de nodige hulpmiddelen voor onderzoek en design. Het resultaat is een kleurenserie die de nadruk legt op de rijkdom en de intensiteit van een natuurlijk proces als oxidatie.”
Dekton, met de D van duurzaamheid
Met deze nieuwe designs zet Germani meer dan een sterk staaltje ontwerpen neer. De kleuren passen ook perfect in het duurzaamheidsbeleid waarmee Cosentino volop inzet op een ecologisch verantwoord productieproces. Als een van de duurzame maatregelen streeft het bedrijf ernaar afval te beperken en uiteindelijk met een efficiënt productieproces zero waste te bereiken. Net daarop scoort Dekton Industrial uitstekend: twee kleuren uit die reeks, Radium en Trilium, worden voor maar liefst 80% gefabriceerd met gerecycleerde materialen.
Vier kleuren met karakter
Ruw, karakteristiek en urban, zo kun je de collectie Dekton Industrial omschrijven. De reeks telt nu vier ecologisch geproduceerde kleuren, die allemaal een eigen persoonlijkheid hebben: Trilium (al gelanceerd in 2016) en nieuwkomers Radium, Nilium en Orix.
Trilium scoorde in 2016 verschillende prijzen, waaronder de prestigieuze German Design Award. Die award vormt nog altijd een prachtige beloning voor de eerste milieuvriendelijke kleur die Dekton lanceerde. Trilium biedt een mix van kleuren, geïnspireerd op vulkanisch gesteente met diepzwarte en grijze tinten.
Een eerste toevoeging aan de collectie is Radium, gebaseerd op een geoxideerde stalen plaat. Het resultaat geeft een warme uitstraling van bruine en oranje kleurschakeringen, harmonieus gecombineerd met blauw- en groentinten. Ook Radium blinkt uit in duurzaamheid door het grote aandeel gerecycleerde materialen.
Nilium is het minimalistische onderdeel van de serie. De kleur haalt zijn inspiratie bij staal, in een subtiele mix van witte en zilvergrijze schakeringen. Het materiaal geeft op een verfijnde manier de warme kleuren weer die verschijnen aan het begin van het oxidatieproces.
En last but not least: Orix. Die grijze kleurschakering is gebaseerd op de robuuste look van een stuk cement. Het materiaal onderscheidt zich van de rest door zijn koele karakter waar een industriële schoonheid in schuilt. De kleurencombinatie van grijs, blauw en groen verenigt uitstekend een chique, hedendaagse uitstraling met een zweem oude industriële look.
De finishing touch
Dekton Industrial heeft een unieke matglanzende afwerking die het uitgesproken karakter van de designs nog beter tot uiting doet komen. Naargelang de lichtinval tonen de materialen zich in verschillende kleurspectra. Dat voegt een tikje spektakel toe.
Nog meer nieuws op Batibouw...
Cosentino stelt op Batibouw 2018 nog meer verrassende nieuwigheden voor. In de Silestone-familie krijgt de collectie Eternal er immers enkele spiksplinternieuwe kleuren bij, vernieuwend als altijd. De reeks natuurlijke kwartsoppervlakken veroverde op de vorige editie van Batibouw al alle harten met haar tijdloze marmermotieven en met de indrukwekkende schoonheid van de authentieke aderpatronen, en dit jaar voegt Silestone daar nog een paar absolute blikvangers aan toe. Stay tuned!
Cosentino, een internationaal, toonaangevend bedrijf dat op verantwoorde wijze vernieuwende oppervlakken van topkwaliteit ontwikkelt, is 's werelds grootste producent van kwartsoppervlakken. De familiebedrijfsgroep is volledig in Spaanse handen en spitst zich toe op het ontwerp, de productie en de distributie van architectonische en decoratieve oppervlakken.
Het bedrijf creëert merken en definieert trendsettende producten die als doel hebben vernieuwende en functionele oplossingen aan te dragen voor woningen en openbare ruimtes, met criteria als aandacht voor design, innovatie en respect voor het milieu. Vandaag is het Spaanse bedrijf aanwezig in de hele wereld, met vestigingen in een dertigtal landen.
AXOR lanceert de Rolls-Royce der hoofddouches. De AXOR ShowerHeaven 1200 / 300 4jet wil je de meest luxueuze douche-ervaring ooit bezorgen. Dat doet de hoofddouche door een heus waterspektakel te creëren — licht en beweging inbegrepen. Een symfonie met maar liefst drie straalsoorten staat op het programma. Dit uitgekiende staaltje puristisch design en state-of-the-art-engineering werd ontwikkeld in samenwerking met Phoenix Design.
De AXOR ShowerHeaven meet maar liefst 1,2 meter bij 30 cm. Dankzij die royale oppervlakte, biedt de hoofddouche ruim plaats aan maar liefst drie straalsoorten, schitterend in de kijker gezet dankzij de geïntegreerde ledverlichting. Die kun je alle drie apart selecteren of tegelijk laten stromen voor een onvergetelijke douche-ervaring. Opvallend zijn de 2 x 2 openklappende zijsproeiers. Wanneer die zich openvouwen, stroomt de gloednieuwe PowderRain-straal naar beneden (zie lager). Wil je genieten van een verkwikkende regenbui, dan selecteer je de Rain-straal die uit het middengedeelte van de ShowerHeaven komt. Tot slot kun je ook genieten van een krachtige massagestraal, de mono. Die daalt recht uit het hart van het toestel stevig op je neer.
Zijdezachte douchestraal
De PowderRain is een gloednieuwe straalsoort die AXOR voorbehoudt voor zijn meest luxueuze douchesystemen. De douchekop (bij de ShowerHeaven zijn dat de uitklappende zijsproeiers) is bezaaid met fijne siliconen nopjes. Hieruit vloeien zijdezachte, piepkleine regendruppels die je van kop tot teen omhullen. Alsof je in een cocon zit waarin je geaaid wordt door talloze donsveertjes. Zacht, zorgzaam en toch krachtig. En in tegenstelling tot bij een gewone douchebeurt spatten de waterdruppels niet op wanneer ze je huid raken. Doordat ze microfijn en licht zijn, blijven ze er net beter op liggen, waardoor de PowderRain je letterlijk natter maakt dan elke andere douche. AXOR ShowerHeaven 1200 / 300 4jet met verlichting 2700 K. Vanaf € 9 755, btw niet inbegrepen.
AXOR
Met oog voor precisie ontwikkelt, construeert en produceert AXOR kraanwerk, douchekoppen en accessoires voor luxueuze badkamers en keukens. Dankzij zijn hoogstaande esthetiek en technologische knowhow creëert het merk volgens een avant-gardebenadering unieke stukken en collecties waarvan sommige beschouwd worden als klassiekers binnen het badkamerdesign.
Alle stukken samen geven vorm aan de claim ‘Vorm volgt perfectie’: het ontwerpproces eindigt pas wanneer je niets meer kunt toevoegen of wegnemen. De trendsettende designobjecten voor de badkamer en keuken worden volgens dit recept al meer dan twintig jaar ontwikkeld in samenwerking met gerenommeerde designers als Philippe Starck, Antonio Citterio, Jean-Marie Massaud en Patricia Urquiola. AXOR is een merk van de Hansgrohe Group. www.axor-design.com
Wander Concept Store met thema ‘Millennial Pink’ brengt design naar het grote publiek
» Tweede editie van het Wander Trade Event - » Conceptstore in een leegstaande kerk - » In het teken van 'Millennial Pink'
Op 27, 28 en 29 januari zet in Sint-Niklaas de Wander Concept Store haar deuren open voor het grote publiek, in het kader van het Wander Trade Event. Gedurende drie dagen stelt deze pop-up conceptstore het beste en het nieuwste uit de interieur- en designwereld van lente-zomer 2018 voor, in een hoogst creatieve setting.
De hele driedaagse is gehuld in dé trendkleur van het moment en tevens het thema van het event: ‘Millennial Pink’. En alsof dat nog niet genoeg is, vindt het event plaats in het unieke decor van de Wander Church, een kerk die al 10 jaar leegstaat en voor de gelegenheid vrij toegankelijk is voor het grote publiek.
Wander Trade Event & Concept Store
Na een succesvolle eerste editie eind augustus is Wander Trade Event in 2018 aan haar tweede editie toe. Het concept blijft hetzelfde: een inspirerend B2B-event voor retailers, bloggers en interieurarchitecten die alle nieuwste trends en producten op het vlak van interieur, design, gifts en concepts willen opsporen. Dat B2B-gedeelte vindt plaats in een eventhal onder de naam Wander Haus.
Nieuw is het tweede luik, op 200 m van de eerste locatie en open voor het grote publiek: de Wander Concept Store. Die is te vinden in de Wander Church en is gratis toegankelijk voor iedereen met een hart voor design – zowel consumenten als professionelen. In de conceptstore krijgen alle designliefhebbers een blik op de collecties lente/zomer 2018 (producten die nog niet in de winkels liggen) in het thema ‘Millennial Pink’, zorgvuldig geselecteerd bij de merken en jonge ontwerpers die deelnemen aan Wander Trade Event in Wander Haus.
Millennial Pink: de roze draad in het event
Het hele event is gehuld in een jasje van roze, want zowel de Wander Concept Store als het Trade Event draaien om één kleurtoon: ‘Millennial Pink’. Roze – of toch een tint die in de buurt van een blanke huidskleur komt – is inderdaad de trendkleur van het moment, die de wereld van mode en interieurdesign in haar greep houdt. De tint wordt ook wel ‘Tumblr Pink’ genoemd, omdat hij populair is bij bloggers en instagrammers. Als tweede bijnaam kreeg de kleur ‘post-happy’, na de lange crisis waarin we vooral donkere kleuren zagen: grijs, zwart, bruin.
De hele conceptstore wordt gecureerd door de Wander Stylisten, die uit het grote aanbod van deelnemers de juiste stukken in de installatie integreren. Zij inspireren op deze manier de bezoekers met zowel de locatie-installatie als met de tentoongestelde producten, waaronder je overigens heel wat stuks ontdekt die pas een paar maand later in de winkel zullen liggen.
Een creatieve locatie met een verhaal
De pop-up conceptstore strijkt met haar roze trendwereld neer in de Wander Church, een oude kerk op slechts 200 m van het gebouw waar de Wanderbeurs nieuwigheden tentoonstelt voor het professionele publiek. Die creatieve locatie heeft zo’n 10 jaar leeggestaan en zal vanaf april volledig verbouwd worden tot cultuurcentrum. Maar eind januari is dit nog even dé place to be voor het brede designminnende publiek, dat al wil kennismaken met de trends van het voorjaar en de zomer van 2018.
Wander Trade Event omvat:
Wander Church: Gratis toegankelijk voor consumenten en professionelen. Een leegstaande paterskerk waar voor de gelegenheid een conceptstore onder het thema ‘Millennial Pink’ wordt gebouwd en waar gecureerde nieuwigheden lente/zomer 2018 in een installatie worden getoond. Wanneer: zaterdag 27, zondag 28 & maandag 29 januari van 11.00 tot 18.00 u. Toegang: gratis voor iedereen.
Wander Haus: Enkel toegankelijk voor een professioneel doelpubliek na registratie. Meer dan 90 lifestylemerken stellen hun nieuwste collecties lente-herfst 18 voor aan retailers, interieurarchitecten en pers. Hier vindt ook een apart lezingprogramma ‘Wander Talks’ plaats. Wanneer: zondag 28 & maandag 29 januari van 10.00 tot 19.00 u. Toegang: enkel professionelen na registratie
Hilton Denver City Center onthult torenhoge hospitality
Het nieuwe Hilton Denver City Centre is een modern en luxueus toevluchtsoord in het hart van de stad. Door de opening krijgt Denver een hotel met 613 kamers, 20 verdiepingen hoog is en beschikt over pas gerenoveerde openbare ruimtes, kamers en eetgelegenheden na een meerfasige renovatie die $ 27 miljoen kostte. Een project waarop de Mile High City meer dan fier mag zijn.
"We zijn verheugd om onze aanwezigheid in een van de meest schilderachtige en snelst groeiende steden van het land te versterken", aldus David C. Marr, senior vice president en global head, full-service merken, Hilton bij de opening van het hotel. "Met zijn adembenemende uitzicht op de bergen en de stad, modern ingerichte ruimtes en een locatie in het hart van Denver, is Hilton Denver City Centre de perfecte aanvulling voor het vlaggenschipmerk van Hilton."
Hilton Denver City Centre torent hoog boven de Mile High City uit en biedt een adembenemend uitzicht op de Rocky Mountains en de skyline van de stad. Het is gunstig gelegen nabij de belangrijkste bezienswaardigheden in de stad, waaronder het Colorado Convention Center, 16th Street Mall, Pepsi Center, Sports Authority Field en het Denver Art Museum. Het hotel heeft 581 kamers en 32 suites en een uitgebreide, flexibele evenementenruimte, ideaal voor conferenties, bruiloften en recepties.
"We hebben een hotel gecreëerd met onderscheidende persoonlijke service die een ongeëvenaarde ervaring zal bieden in deze bloeiende markt", zegt James L. Francis, president en chief executive officer van Chesapeake Lodging Trust. "Hilton Denver City Centre presenteren, is onze samenwerking met Hilton symboliseren."
Het hotel is eigendom van Chesapeake Lodging Trust, een zelfverzekerde vastgoedbeleggingsvennootschap met een focus op beleggingen, voornamelijk in luxe hotels in de belangrijkste zakelijke en congresmarkten en, op selectieve basis, premium select-service hotels in stedelijke omgevingen of unieke locaties in de Verenigde Staten. The Trust bezit 21 hotels met een totaal van 6.472 kamers in acht staten en het District of Columbia.
Het Tru by Hilton Las Vegas Airport is handig gelegen ten opzichte van de luchthaven en brengt moderne flair naar de woestijn. Tru by Hilton Las Vegas Airport ligt op minder dan 5 km van de Vegas Strip en biedt toegang tot een aantal van de meest opwindende restaurants en toeristische attracties van het land. Met meer dan 470 hotels in verschillende ontwikkelingsstadia heeft Tru by Hilton de snelst groeiende pijplijn in de geschiedenis van de horeca bereikt.
"Tru by Hilton is een echte pionier in het middensegment en de allereerste die voldoet aan de behoeften van een voorheen achtergestelde groep reizigers die eenvoud en waarde nastreven zonder afbreuk te doen aan kwaliteit en design," aldus Alexandra Jaritz, Global head, Tru by Hilton . "We zijn ongelooflijk verheugd om onze westerse expansie voort te zetten met Tru by Hilton Las Vegas Airport. Deze opening van het pand is een bewijs van onze robuuste pijplijn en we kijken ernaar uit om dit momentum verder te zetten in 2018."
Eigendom van de United Brotherhood of Carpenters biedt dit zes verdiepingen tellende hotel, 166 kamers en een gratis 24-uurspendeldienst met haltes op de luchthaven en de Strip. Gasten kunnen genieten van een comfortabele, pittige en betaalbare hotelervaring met gemakkelijke toegang tot alles wat Las Vegas te bieden heeft. Het hotel ligt ook op een steenworp afstand van het International Training Centre (ITC) van United Brotherhood of Carpenters (UBC), een ongelooflijke, ultramoderne faciliteit van meer dan een miljoen vierkante meter, ook beheerd door Prism Hotels & Resorts.
Tru by Hilton is van begin af aan ontwikkeld met behulp van feedback van consumenten en eigenaars en werd op de markt gebracht in slechts 16 maanden vanaf de lancering op de Americas Lodging Investment Summit (ALIS). Tru by Hilton is een gloednieuwe hotelervaring die levendig, betaalbaar en jong is, energiek, maar ook ontspannend en comfortabel.
Tru van Hilton denkt anders en is een ‘game changer’ in het middensegment met o.m. Reimagined, een uitgebreide lobby met meer openbare ruimte om te werken, spelletjes te spelen, te eten of te loungen. Het ontbijt werd opnieuw uitgevonden met een zelfgebouwde gratis "Top It" -ontbijtbar met 30 zoete en hartige toppings, zodat gasten hun eigen gezonde of heerlijke ochtendmeesters kunnen creëren. De kamers zijn kleiner en efficiënter ingericht met comfortabele bedden en een 55-inch tv. De heldere badkamers hebben ruime douches en premium toiletartikelen. Nationale en lokale merk gastronomische hapjes en drankjes zijn 24/7 beschikbaar in de "Eat. & Sip" markt in het hart van de lobby. Tech-savvy hotel met mobiel inchecken, Digital Key, gratis Wi-Fi, muren voor sociale media, lobby- en markttablets, fitnesscentrum dat gebruikmaakt van de nieuwste fitnesstrends door barre, TRX-bands, losse gewichten, cardio- en flexibiliteitstoestellen.
Het thema White Brownies bijt de spits af en bezorgt ons de eerste lentekriebels. Zachte en heldere tinten als soft bruin en stralend wit binden de strijd aan tegen koning Winter en laten ons vaarwel zeggen aan de grijze, sombere dagen. Fuchsia neemt een afwachtende houding aan maar treedt dan, als felgekleurde bondgenoot, uit de schaduw. Het lente-offensief lijkt definitief losgebarsten!
Cruiserederij sluit partnerships met Andrea Bocelli Foundation en restaurateur Joe Bastianich
Op 21 december werd MSC Seaside, het schip dat in het kielzog van de zon vaart, in de haven van Miami gedoopt. Dit vernieuwende cruiseschip is het tweede dat de Europese cruiserederij de afgelopen zes maanden in gebruik neemt. Tussen 2017 en 2026 zal MSC Cruises in totaal 12 nieuwe megaschepen toevoegen aan haar vloot. Een primeur in de sector.
Pierfrancesco Vago, MSC Cruises Executive Chairman: “De doop van MSC Seaside is een mijlpaal voor MSC Cruises en de hele sector. De unieke Seaside-klasse werd ontworpen om onze gasten dichter bij de zee te brengen én om de grenzen van de maritieme en klantgerichte technologie te verleggen – op een manier dat enkel een cruiserederij met meer dan 300 jaar maritieme traditie dat kan. MSC Seaside werd ontworpen als vlaggenschip voor de volgende fase van onze groei in Noord-Amerika.”
MSC Cruises kondigde ook twee nieuwe partnerships aan, specifiek voor MSC Seaside en de Noord-Amerikaanse markt. Via de Andrea Bocelli Foundation (ABF) kunnen gasten van MSC Cruises giften doen om het waardevolle werk van ABF te ondersteunen in Haïti. Tijdens de doop van het schip stapte de wereldberoemde tenor Andrea Bocelli op het podium, samen met 30 kinderen van het koor Voices of Haiti. Daarnaast gaat MSC Cruises ook samenwerken met Joe Bastianich, eigenaar van succesvolle restaurants in New York, auteur en gewezen tv-kok in Masterchef. Bastianich zal exclusief voor MSC Seaside gerechten creëren.
Om de ingebruikname van MSC Seaside te vieren, organiseerde MSC Cruises een event in Port Miami. Tijdens de ceremonie bracht Latin-zanger Ricky Martin een aantal van zijn populairste hits. Ook Dan Marino, voormalig quarterback bij de Miami Dolphins, zorgde voor een gastoptreden. Het orgelpunt van de avond was de aloude traditie om een fles champagne te breken tegen de boeg van het schip, want MSC Seaside werd officieel gedoopt met een luide knal. Zoals altijd was Sophia Loren peettante, voor de 12e keer van een schip van MSC Cruises.
Maar dé ster van de avond was natuurlijk MSC Seaside zelf. Het schip, geïnspireerd op de architectuur en de levensstijl van Miami, is ronduit uniek en biedt de gasten entertainment van wereldklasse, internationale restaurantconcepten, wellness, buitengewone faciliteiten voor gezinnen, een privéjachtclub en uitgestrekte buitenruimtes. MSC Seaside zal het jaar rond vanuit Miami naar de Caraïbische Zee varen en biedt vanaf 23 december 2017 een verblijf van 7 nachten aan op de oost- en westroutes in de Caraïben.