Batibouw 2018 - Dekon international brengt ode aan de industriële stijl
» Cosentino breidt collectie ‘Industrial’ uit - » Drie nieuwe kleuren: Nilium, Radium en Orix - » Duurzame productieprocessen - » Te zien op Batibouw: hal 11, stand 118
Geoxideerde metalen, ruwe cementoppervlakken, onregelmatige patronen … Cosentino, het bedrijf dat het ultracompacte oppervlak Dekton produceert, lanceert nieuwe designs die hulde brengen aan de industriële schoonheid. In de serie ‘Industrial’ werd Trilium al eerder internationaal geprezen. Nu komen daar nog drie krachtige kleuren bij: Nilium, Radium en Orix.
“Dekton Industrial is ontworpen om na te denken over de schoonheid van metalen en cement in al hun fases”, zegt Daniel Germani, ontwerper van de collectie. “Het is een eerbetoon aan de ongelofelijk mooie imperfecties van het oxidatie- en slijtageproces dat bepaalde materialen doormaken. De technologie van Dekton geeft ons de nodige hulpmiddelen voor onderzoek en design. Het resultaat is een kleurenserie die de nadruk legt op de rijkdom en de intensiteit van een natuurlijk proces als oxidatie.”
Dekton, met de D van duurzaamheid
Met deze nieuwe designs zet Germani meer dan een sterk staaltje ontwerpen neer. De kleuren passen ook perfect in het duurzaamheidsbeleid waarmee Cosentino volop inzet op een ecologisch verantwoord productieproces. Als een van de duurzame maatregelen streeft het bedrijf ernaar afval te beperken en uiteindelijk met een efficiënt productieproces zero waste te bereiken. Net daarop scoort Dekton Industrial uitstekend: twee kleuren uit die reeks, Radium en Trilium, worden voor maar liefst 80% gefabriceerd met gerecycleerde materialen.
Vier kleuren met karakter
Ruw, karakteristiek en urban, zo kun je de collectie Dekton Industrial omschrijven. De reeks telt nu vier ecologisch geproduceerde kleuren, die allemaal een eigen persoonlijkheid hebben: Trilium (al gelanceerd in 2016) en nieuwkomers Radium, Nilium en Orix.
Trilium scoorde in 2016 verschillende prijzen, waaronder de prestigieuze German Design Award. Die award vormt nog altijd een prachtige beloning voor de eerste milieuvriendelijke kleur die Dekton lanceerde. Trilium biedt een mix van kleuren, geïnspireerd op vulkanisch gesteente met diepzwarte en grijze tinten.
Een eerste toevoeging aan de collectie is Radium, gebaseerd op een geoxideerde stalen plaat. Het resultaat geeft een warme uitstraling van bruine en oranje kleurschakeringen, harmonieus gecombineerd met blauw- en groentinten. Ook Radium blinkt uit in duurzaamheid door het grote aandeel gerecycleerde materialen.
Nilium is het minimalistische onderdeel van de serie. De kleur haalt zijn inspiratie bij staal, in een subtiele mix van witte en zilvergrijze schakeringen. Het materiaal geeft op een verfijnde manier de warme kleuren weer die verschijnen aan het begin van het oxidatieproces.
En last but not least: Orix. Die grijze kleurschakering is gebaseerd op de robuuste look van een stuk cement. Het materiaal onderscheidt zich van de rest door zijn koele karakter waar een industriële schoonheid in schuilt. De kleurencombinatie van grijs, blauw en groen verenigt uitstekend een chique, hedendaagse uitstraling met een zweem oude industriële look.
De finishing touch
Dekton Industrial heeft een unieke matglanzende afwerking die het uitgesproken karakter van de designs nog beter tot uiting doet komen. Naargelang de lichtinval tonen de materialen zich in verschillende kleurspectra. Dat voegt een tikje spektakel toe.
Nog meer nieuws op Batibouw...
Cosentino stelt op Batibouw 2018 nog meer verrassende nieuwigheden voor. In de Silestone-familie krijgt de collectie Eternal er immers enkele spiksplinternieuwe kleuren bij, vernieuwend als altijd. De reeks natuurlijke kwartsoppervlakken veroverde op de vorige editie van Batibouw al alle harten met haar tijdloze marmermotieven en met de indrukwekkende schoonheid van de authentieke aderpatronen, en dit jaar voegt Silestone daar nog een paar absolute blikvangers aan toe. Stay tuned!
Cosentino, een internationaal, toonaangevend bedrijf dat op verantwoorde wijze vernieuwende oppervlakken van topkwaliteit ontwikkelt, is 's werelds grootste producent van kwartsoppervlakken. De familiebedrijfsgroep is volledig in Spaanse handen en spitst zich toe op het ontwerp, de productie en de distributie van architectonische en decoratieve oppervlakken.
Het bedrijf creëert merken en definieert trendsettende producten die als doel hebben vernieuwende en functionele oplossingen aan te dragen voor woningen en openbare ruimtes, met criteria als aandacht voor design, innovatie en respect voor het milieu. Vandaag is het Spaanse bedrijf aanwezig in de hele wereld, met vestigingen in een dertigtal landen.
AXOR lanceert de Rolls-Royce der hoofddouches. De AXOR ShowerHeaven 1200 / 300 4jet wil je de meest luxueuze douche-ervaring ooit bezorgen. Dat doet de hoofddouche door een heus waterspektakel te creëren — licht en beweging inbegrepen. Een symfonie met maar liefst drie straalsoorten staat op het programma. Dit uitgekiende staaltje puristisch design en state-of-the-art-engineering werd ontwikkeld in samenwerking met Phoenix Design.
De AXOR ShowerHeaven meet maar liefst 1,2 meter bij 30 cm. Dankzij die royale oppervlakte, biedt de hoofddouche ruim plaats aan maar liefst drie straalsoorten, schitterend in de kijker gezet dankzij de geïntegreerde ledverlichting. Die kun je alle drie apart selecteren of tegelijk laten stromen voor een onvergetelijke douche-ervaring. Opvallend zijn de 2 x 2 openklappende zijsproeiers. Wanneer die zich openvouwen, stroomt de gloednieuwe PowderRain-straal naar beneden (zie lager). Wil je genieten van een verkwikkende regenbui, dan selecteer je de Rain-straal die uit het middengedeelte van de ShowerHeaven komt. Tot slot kun je ook genieten van een krachtige massagestraal, de mono. Die daalt recht uit het hart van het toestel stevig op je neer.
Zijdezachte douchestraal
De PowderRain is een gloednieuwe straalsoort die AXOR voorbehoudt voor zijn meest luxueuze douchesystemen. De douchekop (bij de ShowerHeaven zijn dat de uitklappende zijsproeiers) is bezaaid met fijne siliconen nopjes. Hieruit vloeien zijdezachte, piepkleine regendruppels die je van kop tot teen omhullen. Alsof je in een cocon zit waarin je geaaid wordt door talloze donsveertjes. Zacht, zorgzaam en toch krachtig. En in tegenstelling tot bij een gewone douchebeurt spatten de waterdruppels niet op wanneer ze je huid raken. Doordat ze microfijn en licht zijn, blijven ze er net beter op liggen, waardoor de PowderRain je letterlijk natter maakt dan elke andere douche. AXOR ShowerHeaven 1200 / 300 4jet met verlichting 2700 K. Vanaf € 9 755, btw niet inbegrepen.
AXOR
Met oog voor precisie ontwikkelt, construeert en produceert AXOR kraanwerk, douchekoppen en accessoires voor luxueuze badkamers en keukens. Dankzij zijn hoogstaande esthetiek en technologische knowhow creëert het merk volgens een avant-gardebenadering unieke stukken en collecties waarvan sommige beschouwd worden als klassiekers binnen het badkamerdesign.
Alle stukken samen geven vorm aan de claim ‘Vorm volgt perfectie’: het ontwerpproces eindigt pas wanneer je niets meer kunt toevoegen of wegnemen. De trendsettende designobjecten voor de badkamer en keuken worden volgens dit recept al meer dan twintig jaar ontwikkeld in samenwerking met gerenommeerde designers als Philippe Starck, Antonio Citterio, Jean-Marie Massaud en Patricia Urquiola. AXOR is een merk van de Hansgrohe Group. www.axor-design.com
Wander Concept Store met thema ‘Millennial Pink’ brengt design naar het grote publiek
» Tweede editie van het Wander Trade Event - » Conceptstore in een leegstaande kerk - » In het teken van 'Millennial Pink'
Op 27, 28 en 29 januari zet in Sint-Niklaas de Wander Concept Store haar deuren open voor het grote publiek, in het kader van het Wander Trade Event. Gedurende drie dagen stelt deze pop-up conceptstore het beste en het nieuwste uit de interieur- en designwereld van lente-zomer 2018 voor, in een hoogst creatieve setting.
De hele driedaagse is gehuld in dé trendkleur van het moment en tevens het thema van het event: ‘Millennial Pink’. En alsof dat nog niet genoeg is, vindt het event plaats in het unieke decor van de Wander Church, een kerk die al 10 jaar leegstaat en voor de gelegenheid vrij toegankelijk is voor het grote publiek.
Wander Trade Event & Concept Store
Na een succesvolle eerste editie eind augustus is Wander Trade Event in 2018 aan haar tweede editie toe. Het concept blijft hetzelfde: een inspirerend B2B-event voor retailers, bloggers en interieurarchitecten die alle nieuwste trends en producten op het vlak van interieur, design, gifts en concepts willen opsporen. Dat B2B-gedeelte vindt plaats in een eventhal onder de naam Wander Haus.
Nieuw is het tweede luik, op 200 m van de eerste locatie en open voor het grote publiek: de Wander Concept Store. Die is te vinden in de Wander Church en is gratis toegankelijk voor iedereen met een hart voor design – zowel consumenten als professionelen. In de conceptstore krijgen alle designliefhebbers een blik op de collecties lente/zomer 2018 (producten die nog niet in de winkels liggen) in het thema ‘Millennial Pink’, zorgvuldig geselecteerd bij de merken en jonge ontwerpers die deelnemen aan Wander Trade Event in Wander Haus.
Millennial Pink: de roze draad in het event
Het hele event is gehuld in een jasje van roze, want zowel de Wander Concept Store als het Trade Event draaien om één kleurtoon: ‘Millennial Pink’. Roze – of toch een tint die in de buurt van een blanke huidskleur komt – is inderdaad de trendkleur van het moment, die de wereld van mode en interieurdesign in haar greep houdt. De tint wordt ook wel ‘Tumblr Pink’ genoemd, omdat hij populair is bij bloggers en instagrammers. Als tweede bijnaam kreeg de kleur ‘post-happy’, na de lange crisis waarin we vooral donkere kleuren zagen: grijs, zwart, bruin.
De hele conceptstore wordt gecureerd door de Wander Stylisten, die uit het grote aanbod van deelnemers de juiste stukken in de installatie integreren. Zij inspireren op deze manier de bezoekers met zowel de locatie-installatie als met de tentoongestelde producten, waaronder je overigens heel wat stuks ontdekt die pas een paar maand later in de winkel zullen liggen.
Een creatieve locatie met een verhaal
De pop-up conceptstore strijkt met haar roze trendwereld neer in de Wander Church, een oude kerk op slechts 200 m van het gebouw waar de Wanderbeurs nieuwigheden tentoonstelt voor het professionele publiek. Die creatieve locatie heeft zo’n 10 jaar leeggestaan en zal vanaf april volledig verbouwd worden tot cultuurcentrum. Maar eind januari is dit nog even dé place to be voor het brede designminnende publiek, dat al wil kennismaken met de trends van het voorjaar en de zomer van 2018.
Wander Trade Event omvat:
Wander Church: Gratis toegankelijk voor consumenten en professionelen. Een leegstaande paterskerk waar voor de gelegenheid een conceptstore onder het thema ‘Millennial Pink’ wordt gebouwd en waar gecureerde nieuwigheden lente/zomer 2018 in een installatie worden getoond. Wanneer: zaterdag 27, zondag 28 & maandag 29 januari van 11.00 tot 18.00 u. Toegang: gratis voor iedereen.
Wander Haus: Enkel toegankelijk voor een professioneel doelpubliek na registratie. Meer dan 90 lifestylemerken stellen hun nieuwste collecties lente-herfst 18 voor aan retailers, interieurarchitecten en pers. Hier vindt ook een apart lezingprogramma ‘Wander Talks’ plaats. Wanneer: zondag 28 & maandag 29 januari van 10.00 tot 19.00 u. Toegang: enkel professionelen na registratie
Hilton Denver City Center onthult torenhoge hospitality
Het nieuwe Hilton Denver City Centre is een modern en luxueus toevluchtsoord in het hart van de stad. Door de opening krijgt Denver een hotel met 613 kamers, 20 verdiepingen hoog is en beschikt over pas gerenoveerde openbare ruimtes, kamers en eetgelegenheden na een meerfasige renovatie die $ 27 miljoen kostte. Een project waarop de Mile High City meer dan fier mag zijn.
"We zijn verheugd om onze aanwezigheid in een van de meest schilderachtige en snelst groeiende steden van het land te versterken", aldus David C. Marr, senior vice president en global head, full-service merken, Hilton bij de opening van het hotel. "Met zijn adembenemende uitzicht op de bergen en de stad, modern ingerichte ruimtes en een locatie in het hart van Denver, is Hilton Denver City Centre de perfecte aanvulling voor het vlaggenschipmerk van Hilton."
Hilton Denver City Centre torent hoog boven de Mile High City uit en biedt een adembenemend uitzicht op de Rocky Mountains en de skyline van de stad. Het is gunstig gelegen nabij de belangrijkste bezienswaardigheden in de stad, waaronder het Colorado Convention Center, 16th Street Mall, Pepsi Center, Sports Authority Field en het Denver Art Museum. Het hotel heeft 581 kamers en 32 suites en een uitgebreide, flexibele evenementenruimte, ideaal voor conferenties, bruiloften en recepties.
"We hebben een hotel gecreëerd met onderscheidende persoonlijke service die een ongeëvenaarde ervaring zal bieden in deze bloeiende markt", zegt James L. Francis, president en chief executive officer van Chesapeake Lodging Trust. "Hilton Denver City Centre presenteren, is onze samenwerking met Hilton symboliseren."
Het hotel is eigendom van Chesapeake Lodging Trust, een zelfverzekerde vastgoedbeleggingsvennootschap met een focus op beleggingen, voornamelijk in luxe hotels in de belangrijkste zakelijke en congresmarkten en, op selectieve basis, premium select-service hotels in stedelijke omgevingen of unieke locaties in de Verenigde Staten. The Trust bezit 21 hotels met een totaal van 6.472 kamers in acht staten en het District of Columbia.
Het Tru by Hilton Las Vegas Airport is handig gelegen ten opzichte van de luchthaven en brengt moderne flair naar de woestijn. Tru by Hilton Las Vegas Airport ligt op minder dan 5 km van de Vegas Strip en biedt toegang tot een aantal van de meest opwindende restaurants en toeristische attracties van het land. Met meer dan 470 hotels in verschillende ontwikkelingsstadia heeft Tru by Hilton de snelst groeiende pijplijn in de geschiedenis van de horeca bereikt.
"Tru by Hilton is een echte pionier in het middensegment en de allereerste die voldoet aan de behoeften van een voorheen achtergestelde groep reizigers die eenvoud en waarde nastreven zonder afbreuk te doen aan kwaliteit en design," aldus Alexandra Jaritz, Global head, Tru by Hilton . "We zijn ongelooflijk verheugd om onze westerse expansie voort te zetten met Tru by Hilton Las Vegas Airport. Deze opening van het pand is een bewijs van onze robuuste pijplijn en we kijken ernaar uit om dit momentum verder te zetten in 2018."
Eigendom van de United Brotherhood of Carpenters biedt dit zes verdiepingen tellende hotel, 166 kamers en een gratis 24-uurspendeldienst met haltes op de luchthaven en de Strip. Gasten kunnen genieten van een comfortabele, pittige en betaalbare hotelervaring met gemakkelijke toegang tot alles wat Las Vegas te bieden heeft. Het hotel ligt ook op een steenworp afstand van het International Training Centre (ITC) van United Brotherhood of Carpenters (UBC), een ongelooflijke, ultramoderne faciliteit van meer dan een miljoen vierkante meter, ook beheerd door Prism Hotels & Resorts.
Tru by Hilton is van begin af aan ontwikkeld met behulp van feedback van consumenten en eigenaars en werd op de markt gebracht in slechts 16 maanden vanaf de lancering op de Americas Lodging Investment Summit (ALIS). Tru by Hilton is een gloednieuwe hotelervaring die levendig, betaalbaar en jong is, energiek, maar ook ontspannend en comfortabel.
Tru van Hilton denkt anders en is een ‘game changer’ in het middensegment met o.m. Reimagined, een uitgebreide lobby met meer openbare ruimte om te werken, spelletjes te spelen, te eten of te loungen. Het ontbijt werd opnieuw uitgevonden met een zelfgebouwde gratis "Top It" -ontbijtbar met 30 zoete en hartige toppings, zodat gasten hun eigen gezonde of heerlijke ochtendmeesters kunnen creëren. De kamers zijn kleiner en efficiënter ingericht met comfortabele bedden en een 55-inch tv. De heldere badkamers hebben ruime douches en premium toiletartikelen. Nationale en lokale merk gastronomische hapjes en drankjes zijn 24/7 beschikbaar in de "Eat. & Sip" markt in het hart van de lobby. Tech-savvy hotel met mobiel inchecken, Digital Key, gratis Wi-Fi, muren voor sociale media, lobby- en markttablets, fitnesscentrum dat gebruikmaakt van de nieuwste fitnesstrends door barre, TRX-bands, losse gewichten, cardio- en flexibiliteitstoestellen.
Het thema White Brownies bijt de spits af en bezorgt ons de eerste lentekriebels. Zachte en heldere tinten als soft bruin en stralend wit binden de strijd aan tegen koning Winter en laten ons vaarwel zeggen aan de grijze, sombere dagen. Fuchsia neemt een afwachtende houding aan maar treedt dan, als felgekleurde bondgenoot, uit de schaduw. Het lente-offensief lijkt definitief losgebarsten!
Cruiserederij sluit partnerships met Andrea Bocelli Foundation en restaurateur Joe Bastianich
Op 21 december werd MSC Seaside, het schip dat in het kielzog van de zon vaart, in de haven van Miami gedoopt. Dit vernieuwende cruiseschip is het tweede dat de Europese cruiserederij de afgelopen zes maanden in gebruik neemt. Tussen 2017 en 2026 zal MSC Cruises in totaal 12 nieuwe megaschepen toevoegen aan haar vloot. Een primeur in de sector.
Pierfrancesco Vago, MSC Cruises Executive Chairman: “De doop van MSC Seaside is een mijlpaal voor MSC Cruises en de hele sector. De unieke Seaside-klasse werd ontworpen om onze gasten dichter bij de zee te brengen én om de grenzen van de maritieme en klantgerichte technologie te verleggen – op een manier dat enkel een cruiserederij met meer dan 300 jaar maritieme traditie dat kan. MSC Seaside werd ontworpen als vlaggenschip voor de volgende fase van onze groei in Noord-Amerika.”
MSC Cruises kondigde ook twee nieuwe partnerships aan, specifiek voor MSC Seaside en de Noord-Amerikaanse markt. Via de Andrea Bocelli Foundation (ABF) kunnen gasten van MSC Cruises giften doen om het waardevolle werk van ABF te ondersteunen in Haïti. Tijdens de doop van het schip stapte de wereldberoemde tenor Andrea Bocelli op het podium, samen met 30 kinderen van het koor Voices of Haiti. Daarnaast gaat MSC Cruises ook samenwerken met Joe Bastianich, eigenaar van succesvolle restaurants in New York, auteur en gewezen tv-kok in Masterchef. Bastianich zal exclusief voor MSC Seaside gerechten creëren.
Om de ingebruikname van MSC Seaside te vieren, organiseerde MSC Cruises een event in Port Miami. Tijdens de ceremonie bracht Latin-zanger Ricky Martin een aantal van zijn populairste hits. Ook Dan Marino, voormalig quarterback bij de Miami Dolphins, zorgde voor een gastoptreden. Het orgelpunt van de avond was de aloude traditie om een fles champagne te breken tegen de boeg van het schip, want MSC Seaside werd officieel gedoopt met een luide knal. Zoals altijd was Sophia Loren peettante, voor de 12e keer van een schip van MSC Cruises.
Maar dé ster van de avond was natuurlijk MSC Seaside zelf. Het schip, geïnspireerd op de architectuur en de levensstijl van Miami, is ronduit uniek en biedt de gasten entertainment van wereldklasse, internationale restaurantconcepten, wellness, buitengewone faciliteiten voor gezinnen, een privéjachtclub en uitgestrekte buitenruimtes. MSC Seaside zal het jaar rond vanuit Miami naar de Caraïbische Zee varen en biedt vanaf 23 december 2017 een verblijf van 7 nachten aan op de oost- en westroutes in de Caraïben.
In de nieuwe momentum pro zijn de hoogfunctionele highlights van de Anita Active sportbeha's verenigd. Een must-have dus voor professionele boksster en gezicht van de campagne, Christina Hammer. De naadloos gevormde cups van hightechmateriaal met de innovatieve Deltapad schuimcups worden gecombineerd met het ergonomische X-back schouderbandsysteem van de dynamiX star. Voor de unieke functionaliteit van deze premium-sportbeha is een voortreffelijke symbiose ontstaan tussen het exclusief voor Anita ontwikkelde materiaal en de geperfectioneerde pasvorm: de cups van Eyelet en frottee nemen het vocht op en zorgen samen met de verhullende en ademende DeltaPad voor een uitstekende steun en een bijzonder prettig lichaamsklimaat. Het Anita Sweat Management is ook te vinden in het rugpand, dat is voorzien van sneldrogend CoolMax® net-materiaal.
De tweedelige, dubbel gevoerde rugpand zorgt voor maximale stabiliteit bij intensieve belastingen en bewegingsvrijheid bij de arm. Door de brede X van de schouderbanden kan de beha wijd worden geopend: het Easy on & off mechanisme van de X-back – enorm comfortabel bij het aan- en uittrekken. De ergonomisch gevormde gepolsterde schouderbandjes liggen ver van de hals, zodat onaangename spanningen worden voorkomen. De haakjes zijn aan de voorkant aangebracht en kunnen daardoor optimaal en eenvoudig worden versteld. Bij de beha past een mooie sportslip met netmateriaal aan de zijden, waardoor het vocht van het lichaam wordt weggevoerd.
Prijs : beha 99,95 euro - slip 26,95 euro
Chantelle SS18 : Delicate Beauty
Simpel casual of aangeboren elegantie, de Parijse attitude is net zo fascinerend als ondefinieerbaar. Chantelle drukt deze ontastbare attitude goed uit in deze delicate beauty categorie. Door lingerie te creëren die er zowel goed uitziet als goed aanvoelt.
Kant, borduurwerk, patronen en kleuren worden gecombineerd met een uitzonderlijk ontwerp om de perfecte look en pasvorm te creëren. Details zorgen voor de: 'je ne sais quoi'. Wat dit een typische Parijse stijl geeft.
Frankrijk: 5 niet te missen evenementen in januari
Frankrijk start 2018 in stijl! Terwijl Grenoble de 50e verjaardag van de Olympische Winterspelen viert en de Pic du Midi alles vanop grote hoogte bekijkt, opent in de Franse Ardennen een museum over de grote oorlogen en staan in Angoulême voor de 45e keer strips in de kijker.
1 januari – Het nieuwe uitkijkplatform op de Pic du Midi: Zin om eens op 2.877 m hoogte boven een afgrond te wandelen? Op naar de Pic du Midi dan! Vanaf januari 2018 kan je er het nieuwe uitkijkplatform ontdekken, een 10 m lange metalen brug met een uniek uitzicht op de Pyreneeën. Combineer deze adrenalinekick met een bezoek aan het nieuwe panoramische restaurant met privéterras voor een gegarandeerd onvergetelijke ervaring! Meer info: www.picdumidi.com
Van 1 januari tot 2 juni – 50e verjaardag Olympische Winterspelen in Grenoble: Op 6 februari is het exact 50 jaar geleden dat de Olympische Winterspelen in Grenoble gehouden werden. Van 1 januari tot het einde van de zomer organiseert de stad voor de gelegenheid allerlei sportieve en culturele evenementen. Tentoonstellingen, theatervoorstellingen, optredens, festivals, rondleidingen en sportevents: een rijkgevuld programma voor jong en oud! Het hoogtepunt van de feestelijkheden is een fantastich klank- en lichtspektakel op 6 februari, de startdatum van de Olympische Winterspelen van 1968. Meer info: www.50ansjogrenoble.fr
Carnaval van Duinkerke – Van 6 januari tot 8 april: Het carnaval van Duinkerke is ook in 2018 weer van de partij! Haring gooien vanaf het balkon van het stadhuis, de traditionele “bandes”, carnavalsstoeten, muziekconcerten... Vanaf 6 januari valt er drie maanden lang veel te beleven in de straten van Duinkerke. Elke vrijdag- en zaterdagavond kan je tot in de kleine uurtjes gaan dansen op een carnavalsbal. Van 11 tot 13 februari gooien de inwoners dan weer alle remmen los tijdens “Les Trois Joyeuses”. Deze feestelijke driedaagse eindigt met de “rigodon final”, een groots meezingfeest. Meer info : http://carnaval-de-dunkerque.info
Opening van het museum Guerre et Paix in de Ardennen – 23 januari. Het museum Guerre et Paix (Oorlog en Vrede) in Novion-Porcion draait rond de drie grote conflicten (1870-1871, 1914-1918 en 1939-1945) die de Ardennen getekend hebben. Het museum opent na 10 jaar renovatiewerken op 23 januari de deuren opnieuw voor het grote publiek. Het nieuwe parcours toont 16.000 voorwerpen, waaronder 150 uniformen en 50 zware machines, grote projecties en interactieve kaarten. Het museum van bijna 5.000 m² biedt een gevarieerde kijk op de geschiedenis. Meer info: www.guerreetpaix.fr
45e Internationaal Stripfestival in Angoulême – Van 25 tot 28 janauri 2018: Het Internationaal Stripfestival is al aan zijn 45e editie toe! Angoulême zet dit jaar de manga in de kijker, met de aanwezigheid van de beroemde mangaka’s Naoki Urasawa en Hiro Mashima. Zoals elk jaar staan er ook nog heel wat andere activiteiten op het programma. Ontmoet bijvoorbeeld striptekenaars Emmanuel Guibert, Marion Montaigne of Cosey, die vorig jaar nog de Grand Prix van het festival won. Een niet te missen event! Meer info: www.bdangouleme.com
ultra luxe cruisemaatschappij Seabuorn stelt programma van wellness cruises voor
Seabourn, ’s werelds beste ultra luxe cruisemaatschappij, zet volgend jaar nog meer in op welzijn en mindfulness met twee gloednieuwe Wellness Cruises met Dr. Andrew Weil. Op elk van deze cruises richting Alaska en Griekenland is er het exclusieve mindfulnessprogramma Spa & Wellness with Dr. Andrew Weil met boeiende experts in integratieve geneeskunde en Dr. Weil, een gevierde arts, auteur van bestsellers en partner van Seabourn.
“De blijvende groei van het wellnesstoerisme wijst op het belang van welzijn en gezondheid voor veel reizigers en zeker onze Seabourngasten,” zegt Richard Meadows, president bij Seabourn. “Door het opmerkelijke succes van het Spa & Wellness programma met Dr. Andrew Weil op onze schepen namen we hem aan boord om cruises naar geweldige bestemmingen zoals Alaska en Griekenland samen te stellen die nog meer focussen op spa en wellness. Met de schitterende natuur en cultuur van deze bestemmingen op de achtergrond kunnen reizigers hun welzijn versterken. Seabourn zet zich permanent in om zijn reizigers een goed gevoel te geven.”
Op het programma staan een aantal gratis wellness-seminaries en interactieve sessies onder leiding van Dr. Weil en zijn team, met onder meer een Mindful Living coach. Er worden ook optionele, te betalen excursies aan wal georganiseerd. Zo verrijkt wellness het aanbod op de bestemmingen.
De eerste Wellness Cruise met Dr. Andrew Weil is Wellness in the Wilderness with Dr. Weil aan boord van het schip Seabourn Sojourn van 16 tot 28 juni 2018. Terwijl het schip ten noorden van Vancouver (British Columbia) voorbij indrukwekkende natuurwonderen vaart, zoals Sumner Strait, Seduction Point, Tracy Arm en Misty Fjords op weg naar Seward in Alaska, kunnen de gasten aan boord het Wellness Cruise programma volgen met meer dan 20 gratis lezingen en demonstraties. Ze wijzen de gasten de weg naar een gezond, tevreden en goed leven.
Tijdens de cruise Origins of Wellness with Dr. Weil van 6 tot 20 oktober 2018 vaart Dr. Weil op de Middellandse Zee in de streek waar de integratieve geneeskunde is ontstaan. Op deze rondreis vanuit Piraeus (Athene) genieten de gasten op het schip Seabourn Odyssey adembenemende uitzichten langs de Griekse kustlijn, met o.m. Mykonos, Kreta, Naxos en Rhodos, evenals het Italiaanse Syracuse en Valletta op Malta. Het Wellness Cruise programma aan boord omvat meer dan 25 gratis workshops en discussies met autoriteiten over integratieve geneeskunde.
Gasten kunnen de integratieve benadering van Dr. Weil altijd ontdekken dankzij het programma Spa & Wellness met Dr. Andrew Weil, dat eind 2017 op elke Seabourncruise beschikbaar zal zijn. Het programma is het resultaat van het partnership tussen Seabourn en The Onboard Spa by Steiner, en staat onder leiding van een Mindful Living coach, een gecertificeerde yoga- en meditatiespecialist. Zijn rol is de gasten te inspireren en te informeren van het begin tot het einde van de reis.
Seabourn staat al jaar en dag gerangschikt onder ‘s werelds top reisopties door professionele criticasters en lezers van prestigieuze reispublicaties zoals Departures, Travel + Leisure and Condé Nast Traveler. De stijlvolle, onderscheidende cruisevakanties staan bekend om: Intieme schepen met de sfeer van een privéclub, Intuïtieve, persoonlijke service door gepassioneerde medewerkers die er alles aan doen om de verwachtingen van de gasten te overtreffen, Zorgvuldig samengestelde reizen naar alle zeven continenten met unieke belevenissen, Alle suites kijken uit op de oceaan en zijn luxueus ingericht, Gratis sterke drank en topwijnen zijn altijd aan boord verkrijgbaar, Welkomstchampagne en gratis bar in de suite met producten volgens uw eigen voorkeur, Geen fooien vereist, noch verwacht, Het beste, meesterlijk ontworpen vakantieoord op zee, Gastronomie van wereldklasse dankzij een culinair partnership met Chef Thomas Keller, U betaalt geen toeslag voor bepaalde restaurants en dineert waar, wanneer en met wie u wenst, Seabourn Conversations brengt de gasten in contact met visionaire experts, Ventures by Seabourn, optionele excursies aan wal, die uw ervaringen op de bestemming naar een hoger niveau tillen, Geselecteerde, doelgerichte en duurzame reiservaringen in samenwerking met UNESCO, Spa & Wellness by Dr. Andrew Weil, met een exclusief mindfulnessprogramma, Avondentertainment in samenwerking met Sir Tim Rice
Seabourn is een trots lid van de World’s Leading Cruise Lines. Deze exclusieve alliantie omvat ook Carnival Cruise Lines, Holland America Line, Princess Cruises, Cunard Line en Costa Cruises. Seabourn is een merk van Carnival Corporation and plc (NYSE/LSE: CCL and NYSE: CUK) en ondersteunt de Ocean Conservation & Tourism Alliance, toegewijd aan opleiding en promotie van success cases ter bescherming van de marine omgeving.
German design awads 2018: Grohe valt vier keer in de prijzen
•GROHE ontvangt vier "Winner" awards tijdens de 2018 German Design Awards in de categorieen "Building and Elements", "Fair and Exhibition" en "Corporate Identity". •De internationaal gerenommeerde German Design Awards erkennen unieke designtrends in de designgerichte industrie en worden uitgereikt door een jury van 45 experts uit verschillende landen.
De prestigieuze German Design Awards zijn een eerbetoon aan innovatieve producten en projecten, maar ook aan hun fabrikanten en ontwerpers die baanbrekend zijn in het Duitse en internationale designlandschap. De jury evalueert meer dan 5.000 inzendingen. De officiële prijsuitreiking van de German Design Awards 2018 vindt plaats op 9 februari 2018 in Frankfurt am Main, Duitsland.
Winnaar in de categorie "Gebouw en elementen": GROHE Sense en Sense Guard: Met Sense en Sense Guard komt GROHE tegemoet aan een dringende behoefte van huishoudens: meer dan de helft van alle huishoudens heeft al minstens één geval van waterschade opgelopen dat in 93% van alle gevallen had kunnen worden voorkomen. Het geavanceerde GROHE waterveiligheidssysteem waarschuwt voor en vermindert de omvang van de waterschade. Vooral de combinatie van innovatieve technische functionaliteit en esthetisch ontwerp overtuigde de jury. De slimme watersensor GROHE Sense meet de kamertemperatuur en luchtvochtigheid en waarschuwt huiseigenaren bij kritieke afwijkingen. GROHE Sense Guard detecteert waterlekken in het huis en schakelt automatisch de watertoevoer uit.
Winnaar in de categorie "Beurs en tentoonstelling": GROHE-stand op ISH 2017: De indrukwekkende GROHE-stand op ISH 2017 in Frankfurt am Main, 's werelds grootste vakbeurs en innovatieforum op het gebied van sanitair, verwarming, energie, klimaat- en installatietechniek en hernieuwbare energieën, wordt beloond met een Duitse designprijs. Met hun slogan “WATER. INTELLIGENCE. ENJOYMENT” positioneert GROHE zich als marktleider in de sector en toont het de digitale controleerbaarheid van water als innovatie in hun eigen imponerende hall.
Winnaar in de categorie "Corporate Identity": GROHE-architectuuroplossingen: In elk nummer van de publicatieserie "GROHE Architekturlösungen", een bijlage van DBZ, een Duits bouwblad, worden speciale bouwprojecten en de daarin geïnstalleerde GROHE-producten gepresenteerd. Ook vragen over de architectuur worden beantwoord. Aangezien dit een van de belangrijkste communicatiemiddelen van het bedrijf is en een gerespecteerde merkwaarde vertegenwoordigt, wint GROHE in deze categorie.
Een gloednieuw distributiecentrum in het hart van de Brusselse Vroegmarkt. Gezien als een van de belangrijkste spelers op de Belgische markt – zo niet de belangrijkste –wanneer het over de verkoop van het zwarte goud gaat, of de eitjes van de steur, is La Maison du Caviar by Caspian Tradition doorheen de jaren niet meer weg te denken in de wereld van de Belgische gastronomie. In al die jaren breidde dit aanvankelijk klein bedrijf, dat in 1995 werd opgericht door Arya en Ahmad Razavi, stilaan uit en stelt het ondertussen een catalogus voor met daarin vrijwel uitsluitend topproducten waar de meest verwende en veeleisende gastronoom alleen maar van kan dromen.
Hetzij in het ultramodern laboratorium in Waterloo of in het distributiecentrum op de Brusselse Vroegmarkt, dat overigens zopas werd uitgebreid, het is hier dat de meest veeleisende chef die enkel tevreden is met het allerbeste, dagelijks de delicatessen vindt waarnaar hij op zoek is. De uitbreiding van de beschikbare ruimte op Mabru, echt in de « buik » van de Europese hoofdstad, bleek voor het bedrijf een logische stap en een noodzaak waar gastronomen en chefs alleen maar blij om kunnen zijn.
Kaviaar van alle origines, foie gras van de beste regio’s of de meest fijne gerookte vissoorten, het bedrijf kan prat gaan op een uitstekende reputatie. Maar het verdient ook beter gekend te zijn om zijn vele andere topproducten die zich weten te onderscheiden door hun opmerkelijke kwaliteit. Met de blik op het Verre Oosten, dankzij de overname van een Duitse firma die gespecialiseerd is in de import van producten om sushi te maken, bezit het bedrijf vandaag een hele reeks specialiteiten die uiteraard uit Japan komen, maar ook uit landen als China en Thailand.
In het nieuw distributiecentrum dat in vergelijking met vroeger serieus werd uitgebreid, richt La Maison du Caviar by Caspian Tradition zich voortaan zowel tot professionals als particulieren.
Kaviaar
We weten jammer genoeg allemaal dat door de dramatische overbevissing en ernstige milieuproblemen het CITES, het organisme dat bedreigde soorten beschermt, de uitvoer van wilde steuren onmiddellijk moest verbieden van landen die historische kaviaarproducenten waren, zoals Iran en Rusland.
Einde dus van de grote klassieke kaviaarvariëteiten waar tot die tijd liefhebbers van deze delicatesse van genoten, zoals de wilde eitjes van de beluga (van de steursoort Huso huso met de grootste en de duurste eitjes), van de oscietra (van de Acipenser gueldenstaedti, destijds ook zeer geliefd bij kenners) en van de sevruga (van de Acipenser stellatus met de kleinste en de meest toegankelijke eitjes, maar soms ook de meest verrassende ...)
Gelukkig werden er ondertussen wereldwijd belangrijke inspanningen geleverd om verschillende steursoorten te kweken in de allerbeste omstandigheden, met de beste zorgen en ze op te voeden met het oog op een kwaliteitsvolle kaviaar. Zo vinden we in nogal wat landen, vooral in Europa, zeer interessante producten die gebaseerd zijn op de beste klimaatomstandigheden waarin de meest geschikte steuren gekweekt worden.
Bezorgd om zijn cliënteel de mooiste producten te leveren die er op de markt voorhanden zijn, bevoorraadt de familie Ravazi zich in het merendeel van de landen waar steurkwekerijen gevestigd zijn die aan al hun strenge eisen voldoen. Zo reizen specialisten van La Maison du Caviar by Caspian Tradition speciaal naar die bepaalde bedrijven om ter plaatse de kweekprocedures en het kwaliteitsniveau te checken die aan hun extreem strenge eisen en criteria moeten voldoen.
Zodoende biedt het huis een breed gamma kaviaar aan van de beste steurkwekerijen, zowel uit Iran (met steurkwekerijen die tot de familie behoren) als uit China, maar ook uit Finland, Italië, Duitsland, Frankrijk en zelfs ... België.
Eitjes van andere vissoorten
De meest gekende zijn wellicht de zalmeitjes, in Rusland beter gekend als «rode kaviaar», maar ook de foreleitjes zijn zeer fijn van smaak, net zoals de traditionale lompviseitjes, zowel de rode als de zwarte. Gereputeerd in Aziatische keukens zijn de masago, de eitjes van de lodde, diepgevroren of gepasteuriseerd en oranje van kleur of groen (met wasabi). Hetzelfde geldt voor de tobikko, de eitjes van de vliegende vis, die ook diepgevroren of gepasteuriseerd worden aangeboden, in het rood, goud, zwart, oranje of groen (eveneens met wasabi). Aan deze natuurlijke producten moet ook Avruga toegevoegd worden, een heerlijke bereiding op basis van haringeitjes, net zoals de Tzar caviar, een soort van surimi die op echte kaviaar lijkt.
La Maison du Caviar by Caspian Tradition - Werkhuizenkaai 22 – 23G301-302 - 1000 Brussel
» Met welke factoren moet je rekening houden om een goede nachtrust te bekomen? - » Tips van Swiss Sense, expert op het gebied van slaapcomfort
Wist je dat we maar liefst een derde van ons leven in bed spenderen? Een goed bed uitkiezen is dus zeker geen understatement! Daarnaast kan je ook rekening houden met een aantal andere factoren om je nachtrust te optimaliseren. Met deze tips van Swiss Sense slaap je voor de rest van je leven als een roos!
De basis van alles
Het belang van een goed matras onderschatten sommigen nog steeds, maar een comfortabel matras maakt écht het verschil. Zeker als je slecht slaapt of lichamelijke klachten hebt. Om te bepalen welk matras het best bij je past, moet je met bepaalde factoren rekening houden zoals je lichaamsgewicht, lengte, voorkeur voor warmte of koudte en je slaaphouding. Misschien is deze boxspring Capella Estolitto wel iets voor jou? Lees meer over dit übercomfy boxspringmodel!
Verlichting
Zorg voor goede verduisterende raambekleding en vermijd het gebruik van elektronica 30 minuten voordat je gaat slapen. Waarom? Licht prikkelt je zintuigen, waardoor je moeilijker zal slapen. Zelfs het licht van je alarmklok kan een storende factor zijn!
Regelmaat
Probeer op hetzelfde uur te gaan slapen en voldoende nachtrust te bekomen. Zo voorkom je een onrustige nacht!
Stresserende dag
Spanning en stress kunnen voor slaapproblemen zorgen. Probeer je voldoende te ontspannen vooraleer je in je bed kruipt door bijvoorbeeld een boek te lezen of aan yoga te doen.
Work out
Naast volledige ontspanning, kan sport je ook beter doen slapen. Een goede conditie zorgt ervoor dat je sneller en dieper in slaap valt. Let wel op: sporten vlak voordat je gaat slapen is niet aan te raden, anders houden vrijgekomen adrenaline en hormonen je alert en wakker. Meer info op SwissSense.be
PHAROS REIZEN LANCEERT INNOVERENDE AUTOVAKANTIES VOOR ELEKTRISCHE WAGENS …VAN HET ENE STOPCONTACT NAAR HET ANDERE
Pharos Reizen (onderdeel van de ANWB) heeft autovakanties op maat van de elektrische rijder uitgedokterd. De touroperator is hiermee pionier in Nederland en België op vlak van elektrische autorondreizen. Je kan momenteel kiezen uit Noorwegen, Duitsland of Schotland.
Omdat Pharos het erg belangrijk vindt dat de bestemmingen voorzien zijn van een uitgebreide laadinfrastructuur, beperkt het aanbod zich momenteel tot de bovenstaande drie bestemmingen. Hiermee hoopt Pharos mensen over de streep te trekken om met een elektrische auto op reis te gaan: er zijn in de drie landen heel wat laadpunten ter beschikking die duidelijk in kaart worden gebracht. Daarnaast zijn de afstanden per dag perfect afgestemd op een elektrische wagen en de laadmogelijkheden. Hierdoor wordt een elektrische autorondreis een zorgeloos gebeuren.
Akkoord, het vraagt een beetje planning. Alvorens je door een bergketen rijdt, is het slim om even de tijd te nemen om op te laden. Maar dat is toch ook van toepassing bij een auto met brandstof? Het enige verschil is dat je de ongerepte natuur, waardoor je rijdt, niet vervuilt. En laat dat nu wel net een erg groot verschil zijn. Daarbovenop komt nog dat je met een elektrische wagen niet langer rondrijdt met het geluid van een brommende motor op de achtergrond. Muisstil door de prachtige landschappen bollen…heerlijk!
Pharos stuurde het afgelopen jaar vrijwilligers met een elektrische auto op pad. De verkenners reden rond in een Opel Ampera en een Volkswagen E-Golf. De actieradius is 520 respectievelijk 320 km. Pharos heeft voor de drie onderstaande reizen alle (snel)laad- en betaalmogelijkheden voor de elektrische auto in kaart gebracht.
Rondreis door Noorwegen, het land van fjorden en laadpalen
Noorwegen is de Europese koploper op het gebied van elektrisch rijden. In 2017 was bijna 1 op de 3 nieuw verkochte auto’s volledig elektrisch. Het land is volledig ingericht voor elektrisch rijden. De beperkte snelheid, de uitgebreide infrastructuur en de fiscale voordelen die elektrische rijders krijgen maken het een plezier om in Noorwegen elektrisch te rijden. Zo betaal je er bijvoorbeeld geen tol als elektrisch rijder. Met name in Noorwegen kan de afstand kort lijken, maar duurt de reis vaak lang door de bochtige wegen en de beperkte snelheid. Ook moet er vaak geklommen worden om de bergpas over te komen. We adviseren om daar in de routeplanning rekening mee te houden, en waar mogelijk voor de bergpas bij te laden bij een snellader.
In Duitsland is elektrisch rijden nog niet zo ontwikkeld als in Noorwegen maar met wat puzzelwerk en goede connecties is het gelukt een mooie rondreis te maken door Hessen.
Net als in Duitsland is elektrisch rijden nog niet zo ontwikkeld in Schotland als in Noorwegen. De hotels zelf zijn nog niet voorzien van een eigen laadpaal. Wel vind je in de directe omgeving oplaadpunten die wij zorgvuldig in kaart brachten. Een van Europa’s groenste landen op een unieke manier ontdekken. Groen genieten van de prachtige Schotse natuur.
Bijzondere autovakanties in Europa, voor zowel koppels als gezinnen, dat is de sterkte van reisorganisator Pharos Reizen en dat alles aan een scherpe prijs-kwaliteitsverhouding. Pharos Reizen bestaat 15 jaar en is een dochterbedrijf van de gerenommeerde Nederlandse ANWB. Vanwege de groeiende interesse vanuit België is Pharos Reizen sinds 2014 ook actief op de Belgische markt. De reizen van Pharos Reizen zijn te boeken via www.pharosreizen.be/elektrisch
Een cocktail van dynamische kleuren, verfrissende prints en mooie materialen. Zo laat de zomercollectie van het Belgische label GIOVANE zich het best omschrijven. Streepjesfreak, boho queen of romantische ziel : het wordt een seizoen waarin elke vrouw haar gading vindt.
Zoals steeds weet GIOVANE de perfecte balans te vinden tussen nonchalance en subtiele vrouwelijkheid. Soepelvallende jurken, off shoulder styles, vlotte broeken, glanzende midirokken en zachte tricot vormen de basis voor een zomerse garderobe die 100% on trend is. De silhouetten zijn speels en luchtig, maar maken niettemin een killer indruk.
Dit seizoen is een glansrol weggelegd voor de maxi-jurk. Sportief, gestreept of romantisch gebloemd : we kiezen resoluut voor vloerlang. Gemakkelijk en comfortabel, maar met het grootste effect.
GIOVANE trekt dit seizoen de kleurenkaart. Grasgroen, oranje, kobalt, babypink, lichtblauw,… Zowat elke zomerse tint is vertegenwoordigd. Knal de lente met energieke primaire kleuren of kies voor een zachte tint die doet wegdromen naar zinderende zandvlaktes. Een zongebruinde huid is daarbij het beste accessoire.
Strepen worden afgewisseld met kleine florale prints, etnisch geïnspireerde patronen en grafische motieven. Ludieke microprints van flamingo’s of bijtjes onderstrepen het luchtige karakter van de collectie.
De Belgische Julie N. A. Ceyssens uit Sint-Genesius-Rode werd vrijdag verrast als de 33 miljoenste toerist in Thailand. Op de luchthaven van Suvarnabhumi werd ze hartelijk ontvangen door de directie van Tourism Authority Thailand (TAT) en andere vertegenwoordigers uit de sector. Als extraatje ontving ze twee economy returntickets vanuit Brussel naar Thailand, een voucher voor een overnachting van vijf nachten en het “Thailand’s Luckiest Visitor”-certifcaat.
Mevrouw Ceyssens arriveerde vrijdagochtend om 05u55 in Bangkok met een Thai Airways International’s vlucht vanuit Brussel. Het is de eerste keer dat ze Thailand bezoekt. Samen met haar vriend blijf ze 15 dagen in Thailand om te genieten van de lokale ervaringen in Bangkok, Chiang Mai en Ko Chang.
De “Thailand’s Luckiest Visitor”-actie werd gelanceerd in juni 2015 om het record aantal bezoekers aan het land te erkennen en te belonen. Ook dit jaar bereikte de Thaise toeristische industrie een nieuw hoogtepunt met de komst van de 33 miljoenste bezoeker en het cijfer loopt nog op. De kans is groot dat het geschatte target van 34 miljoen aankomsten en 1.81 biljoen Baht (42 miljard euro) aan toeristische inkomsten nog overschreden zal worden aan het eind van het jaar.
» Figura van Arte: voor designliefhebbers die graag hun grenzen verleggen
Figura mag je gerust een eclectische mix noemen. Of het nu bollen, strepen, ruiten of bloemen zijn, Figura has it all. Je vindt in de collectie verschillende invloeden uit het verleden terug, zoals patronen uit de jaren 70, naast verwijzingen naar trendkleuren en exotisme. Arte helpt je de verschillende trends te spotten in de reeks, van luxe en exotica tot vintage en woestijnkleuren. De collectie is uitermate geschikt voor designliefhebbers die graag hun grenzen verleggen en stijlen durven te combineren.
1. Luxe
De luxetrend, waarbij we bijzondere materialen als marmer, fluweel en goud in huis halen of zelfs combineren, uit zich in Figura op verschillende manieren. Zo bestaat het eenkleurige Puro in een licht glanzende afwerking, en kregen de cirkels van het dessin Arcus een heel aparte touch met lak. Ook Forma past mooi in deze trend met z’n combinaties van goud en zwart of wit en zilver.
2. Exotica
De geweven grasstructuur van Puro, Decorata, Modulo en Modum straalt iets tropisch uit. Die ruwere basis geeft elk dessin een natuurlijke toets. Om je huis nog meer te transformeren tot exotisch oord, kies je het best voor het weelderige Decorata. Met dat dessin haal je meteen ook een vleugje art deco in huis!
3. Vintage vibes
Grafische, geometrische en florale prints waren immens populair in de jaren 60 en 70. De kleurrijke en creatieve patronen vonden ook hun weg naar Figura. Het geometrische patroon van Modulo en Modum, het speelse bollenpatroon van Arcus en de subtiele transitie in Forma verwijzen stuk voor stuk naar die bijzondere periode.
4. Woestijn
De collectie speelt ook heel sterk in op de trendkleuren van het moment. Zachte tinten uit de woestijn claimen hun plaats in ons interieur en komen terug in de hele collectie. Denk zacht oranje, beigetinten én grijsvarianten.
Het befaamde Tulikivi tegenstroomprincipe, waarbij de rookgassen eerst stijgen en dan weer dalen bij onderaansluiting (foto links) of stijgen, dalen en dan weer stijgen bij bovenaansluiting (foto rechts). Zo wordt de maximale opslag van warmte in de speksteen verzekerd en wordt ook een maximum aan fijnstof uit de rookgassen opgevangen.
De nieuwe superstrakke “Karelia” massakachels in speksteen zijn vanaf Batibouw ook beschikbaar in een revolutionaire speksteen afwerking : de Nobile. Door middel van een supermoderne jetstream bewerking werd een fijn laagje van de grijzere talk van het oppervlak weg gehaald, waardoor alleen nog het zwarte magnesiet overblijft. Het resultaat is een edele natuursteen die doet denken aan zwart graniet, maar uiteraard wel de unieke eigenschappen van speksteen blijft behouden inzake vuurbestendigheid en warmteopname vermogen. De Nobile speksteenkachels zijn bijzonder geschikt voor de meest moderne interieurs met alle gekende voordelen : een paar uur hout en/of pellets stoken voor 24 uur warmte, ingebouwde fijnstofopvangkanalen, houtblokken tot 45 cm, het onweerstaanbare binnenhuisklimaat van speksteenwarmte, enz...
TULIKIVI RAITA 15 NOBILE (1.504 kg) - Prijs excl. 6 % of 21 % btw: € 9.480
NIEUWE TULIKIVI KACHELS MET SPEKSTEEN BEKLEDING
Met de lancering van het nieuwe Pielinen gamma op Batibouw wordt Tulikivi toonaangevend inzake metalen kachels met speksteen bekleding. Deze modellen lijken uiterlijk sterk op de echte massakachels van Tulikivi en met een standaard gewicht van 480 tot 770 Kg kunnen ze bezwaarlijk als “lichtgewichten” worden gezien. Ze produceren een groot aandeel heerlijke stralingswarmte en kunnen zelfs voorzien worden van extra accumulatiemassa. Het verschil met de echte massakachels is dat ze doorlopend kunnen gestookt worden in geval de ruimte dat nodig heeft. In verhouding tot de hoeveelheid speksteen ligt het verwarmingsvermogen dus hoger, tot 10 kW. Deze modellen bestaan als vlakke haard, als hoekhaard én als doorkijkhaard en ze kunnen geleverd worden in drie speksteen afwerkingsmethodes : de warme Classic, de glinsterende Grafia en de bijna zwarte Nobile speksteen.
TULIKIVI LAMU 14 Grafia (595 kg) - Prijs excl. 6 % of 21 % btw: € 6.780
TULIKIVI JOKKA 18 Nobile (565 kg) - Prijs excl. 6 % of 21 % btw: € 6.280